Tessenek örülni, kiderült, hogy fantomtartozni nem csak autópályamatrica és parkolás miatt lehet. Tamás most azt az alternatív variánst ízlelgeti, amikor az Elmû az új számlázórendszerre átállás miatt nem szippantotta le a decemberi havidíját, viszont két héten belül ráuszított egy behajtócéget. (Mondjuk a Homár emlékei szerint olyan két éve még 3 hónap nemfizetés után vágták csak el a drótot, bár akkor még behajtójuk sem volt talán.) So anyway:
Meg kell osztanom Veletek amit az Elmû és az általa megbízott Creditexpress nevû behajtócég két hónapja mûvel velem. Bár a becsület napjainkra idejétmúlt értékké vált én mégis maradi vagyok és annak érdekében, hogy az általam igénybevett közüzemi szolgáltatások díjait határidõre kiegyenlítsem, megbíztam a bankomat, hogy átutalással teljesítsen. Évek óta kapom azokat a számlákat melyek a bárgyúság örömével töltenek el ugyanis a hátralék rovatban mindig egy nagy kövér nulla szerepel. Nem így az Elmû decemberi elszámolásában. Akkor ugyanis e rubrikában 6915 forint hátralék jelent meg.
Nosza, felhívtam az ügyfélszolgálatot. Kedves hangú hölgy azt mondja: bizonyára nem volt pénz a számláján ezért nem tudtuk leemelni. Mondom: az nem fordulhatott elõ és ha kell akkor banki kivonattal igazolom. Akkor valószínû, alacsony limitet határoztam meg. Hogy a tízezer alacsony-e vagy magas az relatív. Az viszont biztos,hogy a hatezerkilencszáztizenöt alacsonyabb mint a tízezer tehát ez sem jó. Na ekkor töredelmesen beismerte a hölgy, (amit a szla jobb sarkából már tudtam) hogy egy új SAP számlázórendszerre álltak át és hát elmulasztották lehívni az összeget. Sebaj, mondom én. Átutaljam? És jan 9.-én átutaltam.Tíz napig sütkéreztem becsületességem napocskájánál mikor levelet kapok a Creditexpress nevû cégtõl. Nevükbõl gondolom, hogy gyorshitelt akarnak adni nekem-uzsorára- de azért nem hajítottam egybõl ki hanem elolvastam. A döbbenettõl elakadt a lélegzetem. Adósnyilvántartásba vettek! Felhívom õket. Igen, tartozom, fizessek. Elmû ügyfélszolgálatát hívom: nem tartozom. Kérem a hölgyet,hogy intézzék már el egymás között mert ugyan türelmes egy fickó vagyok de azért ami itt történt azt a tv. egyszerûen jogosulatlan adatkezelésnek hívja. Megígéri,hogy intézkedik.
Tegnap pedig vár egy levél a Creditexpresstõl. Na végre gondolom, megjött a kéztördelés meg a szánjuk-bánjuk. A fenét. Peresítés elõtti utolsó felszólítás! Felhívom a Creditexpresst, hogy egyeztessenek már az Elmûvel és utána (most már követelem) írjanak egy levelet, hogy tévedésbõl vettek nyilvántartásba és töröltek is onnan. A hölgy nagyon nyugodtan: ilyet mi nem írunk. De hölgyem, értse már meg, Önök jogtalanul kezelik a személyes adataimat... Válasz: ne kiabáljon! És bontotta a vonalat.
Mindent megértek. Aki dolgozik az hibázhat is. Nyilván óriási projekt átállni egy új számlázórendszerre. De ha tudják, hogy vannak hibák akkor miért nem állítják le a behajtójukat addig amíg rendbe nem teszik a dolgaikat? Vagy annak is van pozitív hatása a bevételre, ha véletlenszerûen kiválasztott ügyfeleket perrel fenyegetnek nem létezõ tartozásuk befizetése érdekében?
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.