Sajnálattal olvastam alábbi levelét termékeinkkel kapcsolatban. Mivel azonban több dologban nem értünk egyet, kénytelen vagyok kiigazítani állításait, illetve magyarázatot adni az alábbi néhány kérdésre:
Termékeink kizárólag a legjobb minőségű, válogatott bőrökből készülnek, többszörös ellenőrzés után, manufakturális körülmények között. Ez azt jelenti, hogy nem egy gépsor készíti őket, ahol esetleg észrevétlenül végigszaladhatna egy-egy rossz termék, hanem többszáz magyarországi dolgozónk készíti őket kézzel, illetve javarészt kézi működtetésű gépekkel annak érdekében, hogy a lehető legmagasabb minőségű termékeket tudjuk előállítani. Termékeinkkel kapcsolatban megjegyezném továbbá, hogy a selejtszázalék kevesebb, mint 1%, ami az összes konkurens márkánál alacsonyabb.
Ami a raktárkészletet illeti, a piacon uralkodó irreálisan magas bérleti díjak miatt, az üzletek a lehető legkisebb raktárt alakítják ki a helységekben. Sajnos ezért nem tudunk nagymennyiségű árút szállítani üzeletinkbe, az üzletvezetők kérésére a boltokban minden méretből egy darab van. Hogy vevőink a fentiek ellenére ne szenvedjenek hiányt megfelelő méretű termékekben, hetente kétszer töltjük fel az üzletek árukészletét, ami a cipős piacon szintén egyedülálló. Vevőink legnagyobb részére olyan mértékű márkahűség jellemző, hogy otthonaikban 8-10 pár Dr.Batz papucs várja őket, szezonváltáskor pedig köszönőlevelek százait kapjuk, melyben a vásárlók elégedettségüket fejezik ki, és termékeinkhez való hűségükről biztosítanak bennünket. Magyarországon kívül termékeink számos országban megállják a helyüket, többek között az Egyesült Arab Emirátusokban is. Azt hiszem bátran kijelenthetem, hogy ha Dubaiban, a világ leggazdagabb piacán a termékeink versenyképesek tudnak maradni, akkor ugyanezen termékek magyarországi forgalmazását semmiképp' sem nevezhetjük "Európai selejtforgalmazásnak".
A hibás termékek méretével kapcsolatban érdekelne, hogy megnézett-e más méretet az adott papucsból, vajon ellenőrizte-e, hogy a többi is sérült-e. Mivel a női lábméretek közül köztudottan a 38-as és 39-es a leggyakoribb, ezért az üzletben dolgozók az állványra értelemszerűen ezeket a méreteket teszik ki ahelyett, hogy a 36-os méret megtekintése után minden vevőnek a raktárból kelljen kihozni a 38-39-es papucsot. Én ebben nem találok semmi kivetnivalót, hiszen ők is csak emberek, és egyikünk sem szeret feleslegesen dolgozni. Mindemellett ellenőreink folyamatosan járják az országot, és ha nem megfelelő minőségű terméket látnak az állványon, azonnal kicseréltetik, nyilván ilyen esetekben első körben az adott pár másik felét hozzák ki mintaként. Talán ez a magyarázat arra, hogy a raktárból kihozott termék karcos, bár erről pontos információt a szóban forgó -meg nem nevezett- boltok tudnának adni. Ami igazán érdekes azonban, hogy hozzánk nem érkeznek vissza nagy mennyiségben karcos papucsok, pedig az Ön -semmiféle bizonyítékkal alá nem támasztott- állítása szerint ezekből elég sok van.
A fentiek mellett "örülünk", ha a mintaként kihelyezett papucsok karcosak, ez ugyanis azt jelenti, hogy termékeink olyan nagy számú vásárló érdeklődésére tartanak számot, hogy a puszta "nézegetéstől", a le-fel pakolástól, és a napi többszáz felpróbálástól sérülnek, mégha csak kicsit is. Nyilvánvaló, ha termékeink nem lennének ennyire jó minőségűek, vásárlóink már elpártoltak volna tőlünk, és mindez nem így lenne, csupán porosodnának a polcon, mint a konkurens cégek termékei.
A számlán feltüntetett megnevezéssel kapcsolatban pedig csupán annyi lenne az észrevételem, hogy ez aztán igazán nem cégünket, vagy a termékeinket minősíti. Hogy egy egyszerű párhuzammal érzékeltessem, mire gondolok: a MOL vezérigazgatóságát sem vonhatjuk felelősségre azért, hogy a franchise rendszerben működő benzinkutak pénztárgépe milyen színű papírra nyomtat, vagy hogy a törvény által előírt kötelező információkon kívül bármi mást feltüntetnek-e a fizetési bizonylaton.
Amennyiben bármiféle kétsége van a fent leírtak felől, szeretettel meghívjuk gyárunkba, hogy saját szemével győződjön meg a gyártás mikéntjéről. Ehhez azonban sajnos további egyeztetés szükséges, ugyanis igazi bátor internetes véleménynyilvánítónak megfelelően nem adott meg semmilyen eléretőséget e-mail címén kívül.
Bár az ügyintézést nem tartom korrektnek (előbb olvashatták az emberek a Homáron a levelet, mint ahogyan a mi reakciónkat megvárta volna), hogy biztosítsam jóindulatunk, és ügyfélközpontúságunk felől, amennyiben megadja postacímét, személyesen garantálom Önnek, hogy postán elküldjük Önnek a kívánt terméket az Ön által megjelölt méretben.
Üdvözlettel,
Makó László
Kereskedelmi Igazgató
Dr.Batz
Re: Magyarországra csak a szart hozzák - Dr. Batz válaszol
Tegnapi kétségbeesett papucsvásárlónk levelére reagált a Dr. Batz kereskedelmi igazgatója. Konstruktív és információban gazdag leveléből kiderül, hogy az üzletvezetők kérésére van mindenhol egy darab papucs méretenként, mert drága a bérleti díj, illetve azon belül azért karcosak a 38-39-es méretű termékek, mert azt teszik ki mindenhova (sztenderd nőilábméret), hogy ne kelljen feleslegesen a raktárba járkálniuk az eladóknak. Ezután gyengéd fikázásba fordul a kereskedelmi igazgató, mondván ők nem kapnak vissza sérült árut, naiv ügyfél semmiféle bizonyítékkal nem támasztotta alá panaszlevelét (gondolom itt a fotóval, sorszámmal dokumentált hibás árukészletet hiányolja), de még a boltok nevét sem írta össze. Ráadásul bátran "nem adott meg semmilyen eléretőséget e-mail címén kívül" és nem várta meg a válaszát, mielőtt a Homárnak elküldte a panaszt. Mivel a homáros levelek mintegy 4-5 százalékára érkezik értékelhető hivatalos válasz, arra bíztatunk mindenkit, nyugodtan írják meg panaszaikat, majd szólunk, ha időközben durván feljavul ez az arány. Most viszont következzen a válaszlevelek gyöngye:
Az utolsó 100 komment: