Újfent köszönjük a Malévnek, hogy mindig ilyen gyorsan válaszolnak naiv ügyfeleik panaszaira, most épp a
milánói otthagyás esete kapcsán. A Malév szerint a vonatkozó törvény alapján nem jár a 250 eurós kártérítés, az összes többi felmerült költséget pedig már átutalták a kedves utasnak:
Bár szeretjük a homárt, mégsem találjuk kellemesnek, hogy néha-néha összehoz minket a sors. De ahogy eddig is, ezúttal is fontosnak tartjuk, hogy a minket érintő ügyek kapcsán mi is megszólaljunk. Sajnáljuk, hogy a Tékozló oldalán értesültünk arról, hogy a kedves utas számára nem elfogadható az, hogy a milánói reptéren történt kellemetlenségei során felmerült összes költségét megtérítettük. Vagyis azt, hogy a fel nem használt repülőjegye árát, a régi és az újonnan vásárolt, drágább jegy közötti árkülönbözetet, étkezési költségeit, valamint még egy toll árát is, az utas által megadott bankszámlaszámra átutaltuk.
Tettük mindezt azért, mert természetesen nem vitatjuk légitársaságunk felelősségét a felmerült rendszerhibával kapcsolatban! Ugyanakkor bíztunk benne, hogy a panaszban részletezett kellemetlenségeket ezzel kicsit feledtetni tudjuk!
Az pedig tény, hogy az utas által hivatkozott EU jogszabály alapján további kártérítés nem jár. Az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsának 261/2004/EK Rendelete által előírt 250 eurós kártérítés ugyanis csak három esetben jár: ha az utast túlkönyvelés miatt elutasítják, ha járatát törlik, vagy ha a járata késik. Jelen esetben utasunk azért maradt le a járatról, mert egy rendszerhiba miatt milánói kollégáim nem tudták leellenőrizni, van-e érvényes helyfoglalása a szóban forgó járatra.
A rendszerhiba pontos okát vizsgáljuk, hogy hasonló kellemetlenségek ne forduljanak elő, mint ahogy egyébként ez nem is jellemző a vállalatunkra.
Dudás Krisztina
termék- és ügyfélmenedzsment osztályvezető
Emlékeztetőül naiv ügyfél
eredeti bejegyzése saját blogján a rendszerhibáról:
...elmentem a Ticket Office-ba mégegyszer, ahol kiderült, hogy a koma 10:14 perckor (3/4 órával a gép indulása után) küldte le az érvényes foglalásom aznapra a T.O.-ba, így hivatalosan én nem jelentem meg a reptéren a gép indulása előtt.
szkaccsotjeggel 2007.12.20. 18:30:26
szkaccsotjeggel 2007.12.20. 18:31:35
harcimaci 2007.12.20. 18:41:21
jesszumpepi (törölt) 2007.12.20. 18:55:04
Volt itt a Homáron az elmúlt másfél évben néhány bicskanyitogató válasz is.Pl.GRobyé,Bíró Ádám főnökéé.A sor emlékezet alapján folytatható.
Dr Net Elek (törölt) 2007.12.20. 19:07:52
pizsama 2007.12.20. 19:26:09
twillight 2007.12.20. 19:43:26
dupi 2007.12.20. 20:22:17
rockstopper 2007.12.20. 20:32:40
Ha valakit túlkönyvelnek elég egy rendszerhibára fogni. Vajon a repcsiken is van rendszerhiba? LOL
Napalm 2007.12.20. 20:34:50
szbszig 2007.12.20. 20:39:19
Kifordított kacagány 2007.12.20. 20:39:45
ez így csak hazugság marad és nem csodálom, hogy a t. ügyfél nincs megelégedve a kártérítés mértékével.
még akkor sem, ha a Krisztinának nagy dudái vannak.
OkoskaTo:rp 2007.12.20. 21:11:06
Tökéletes védelem nincsen az ilyenek ellen. Nincs annyira zseniális programozó, mint amennyire kretén tud lenni egy felhasználó.
TGV 2007.12.20. 21:17:41
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.12.20. 21:25:17
Szép ez, hogy a jegy árkülönbségét elutalják, meg a kaját is rendezik, de ha mindez a helyszinen van az valahogy mégjobban jön ki.
Továbbá ma már mindenféle biztosításokat osztanak.. nekem is a lakás biztihez van vmi poggyász... csodálkoznék ha a kedves légitársaság valamilyen szinten nem biztosítaná be az utasokat.. hogy valami durva esemény után ne csődöljenek be. Jazt akarom ezzel mondani, hogy simán belefér egy kis "bánatpénz" vagy ajándékutalvány.. pláne így karácsony közeledtével.. jó kis marketing lenne.
gelsystem 2007.12.20. 22:03:21
ahol két hónapig rossz a mozgólépcső?!?!?!?!?!?!?!?!!?!?
.
biztos a palkovicsné laptopján fut a rendszer............
Road Runner 2007.12.20. 22:16:40
EzSemEnVagyok 2007.12.20. 22:18:26
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.20. 22:24:59
ez 100 szazalek
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.20. 22:34:56
biztos ami zicher
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2007.12.20. 22:42:40
Mondjuk ha így is van, ettől függetlenül a cég előbbre helyezhetné az "utast nem megszivatni, ha megszivattuk, tettest kirúgni, utast kártéríteni" elvet.
A levél ügyes, de a hozzáállás lehetne jobb.
utépékábel 2007.12.20. 23:59:11
oh, vki hasonló cipőben, mint én.
éljen.
teljesen egyetértek.
"mi" egy durvanagy rendszert csinálunk/csináltunk. (értsd több év, és jelenleg is)
felmértük az igényeket...mondanom sem kell, h hullott a hajunk...no nem az extra(?) igények miatt, hanem azért, mert MI, mint IT szakemberek néhány nap alatt rávilágítottunk arra a szövevényes, ellentmodásokra teli sz.rra, amiről a tisztelt üzletnek halvány_derengő_ködösfingja sem volt. (persze ők évek óta a legnagyobb nyugalomban éltek/dolgoztak vállveregetve, h ez így jó. nem, nem IT probléma volt, hanem működésbeli, folyamatbeli, logikai.)
hehe. :)
kérem szépen, itt jön elő a nevesincs, részletre veszem a diplomám (de trendi, éppen hogy átbuktam az érettségin)
píáros, marketinges, szélszes, művelődésszervezős, átképzett, büfészakos diplomás senkiházik NULLA hozzáértése.
dilettáns, ostoba, túlértékelt majmokból kerültek/kerülnek ki még a csúcsvezetők is!
néhány jó képességű mérnök széthugyozta az értelmezhetetlen felépítést(?), szabályokat(?),pedig ők "csak" mérnökök, és használják az agyukat, amit a köznyelv józan paraszti észként ismer.
arról már ne is beszéljünk, h ők_tényleges_felsőoktatási_képzésben vettek részt, így tovább is fejlődtek.
namármost, amikor ezen keresztül vergődtük magunkat (igen, mi, mérnökök adtuk meg a választ az nagy píárosszélszesmarketingeslófasztuggya embereknek, hogy mi a vajon mi, meg hogy is kellene igazából ezt az egészet kezelni), megvalósítottuk.
működött.
jól.
bár mégsem...hülye biztossá, és kivételekké teli, hekkelt sz.rrá kellett változtatni mindent.
ergo egy sz.rt csináltunk, vissza a lúgagyú logikához.
a vezetés büszkén hátradől.
ha bármilyen gond van, ezeknek a gyököknek sikerült az évek(!) alatt valamit megtanulniuk:
rendszerhiba.
az.
megakurvaanyád.
(pedig van ilyen...és lesz is, de az esetek döntő százalékában arról van szó, hogy jelenleg nem tudjuk az ostobaságot leképezni; nem tudunk olyan rendszert építeni amit majmok használhatnának.)
összeségében nem panaszkodom, mert hála a hubba-bubba diplomás lófaszjóskáknak durva vastagon fog a ceruza...és csak néhány mérnökre van szükség :)
alicecsodaorszagban 2007.12.21. 00:05:21
igazad van, nagyon kevés ember látja át a rendszert, és nagyon nehéz ezért elmegyarázni nekik, apró részletek miért olyan fontosak.
de ez a szó, hogy "koma" nagyon tetszik nekem, már az eredeti posztban is tetszett :)
alicecsodaorszagban 2007.12.21. 00:06:48
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.21. 00:11:38
aluggya
alicecsodaorszagban 2007.12.21. 00:12:22
kugel2 2007.12.21. 01:30:58
z3 (törölt) 2007.12.21. 01:53:31
Tekintve a Malevnal "informatikai rendszernek" nevezett szemetdombot az osztalyvezeto hivatkozasa meg akar igaz is lehet. Persze az is elegge valoszinu, hogy ennek a szemetnek kitalalasaban es atveteleben a malevben feluszott tehetsegtelen amatornek vezeto szerep jutott ezert kell mindent a nevtelen gepre kenni.
csak kis izelito - amikor a malev az utolsok kozt bevezette az internetes jegyrendelest (tehat akar nemi jozan esszel akar le koppinthattak jolmukodo oldalakat) akkor az oldalvaltast sokaig egymasba atuszo oldallal oldottak meg. Kurva vicces volt megvarni meg az egyik oldal lassacskan elhalvanyul es kialakul a masik oldal jegyvasarlas kozben. Amikor ezt szova tettem a callcenteres szerencsetlennek, mondta hogy naponta tobben mondjak hogy mekkora cimeres barom dolgozik a marketingnel aki ezt atvette, de egyelore sajnos valtoztatni nem lehet... mert hat szopjon az ugyfel, ha mar valaki olyan hulye volt hogy ilyen oldalt rendelt / atvett.
Jelenleg, ha a jegyrendeles eleg kozel esik az indulashoz, azt a webes jegyertekesito rendszer nem tudja lekezelni, hanem hibakoddal megfekszik -
gondolom, ez az info ujdonsagkent fog becsapni a malev termek es ugyfelmenedzsmenti osztalyara ha majd egyszer kiprobaljak hogy mukodik illetve all fejre nyilvanosan a sajat jegyfoglalo rendszeruk. A nem jellemzo rendszerhibabol igy kedvunkre lehet generalni es igazan szep kodolt alfanumerikus hibakodokat dob. Ekkor a rutinosan fel lehet hivni a callcentert, azok latjak a foglalast es megcsinaljak szepen telefonon kezzel...
Sanyi 2007.12.21. 07:22:16
Miért nem fogadja el a Malév rendszere online foglalásnál az AMEX-et külföld-Mo-külföld viszonylatban (én általában így közlekedek) amikor elfogadja Mo-külföld-Mo viszonylatban? És miért tart egy órát kitalálni, hogy ez a hiba? Hátborzongató.
Szerintem az ügyfélnek a 250 EUR valóban nem jár, helyette egy jó ügyvéddel az óradíját vagy egyéb kártérítést tud érvényesíteni ami akár meg is haladhatja ez (én pl. könyveléssel tudom igazolni, hogy óránként 120 EUR-t + VAT számlázok minden ügyfelemnek szóval ha ő is akkor érdemes). Ha nincs ilyen neki akkor nem tudom érdemes-e fizetés óradíjra leosztott részéért meg nem anyagi (stressz, idegesség, stb.) kártérítésért folyamodni, kétlem, hogy anyagilag van benne ráció.
Okoskatörpnek meg akár még igaza is lehet. Dolgoztam én is légitársaságnak vagy hat évet és akár Amadeus-szal akár Galileo-val akár mással foglalnak (nem tudom a Malév mit használ), az 100% online úgyhogy a számítógépes hiba mesének tűnik. Ezekbe az adatot úgy nem is lehet bevinni, hogy nincs visszaigazolás, adat begépelése után a tranzakció azonnal megtörténik. Minden tranzakciónak van egy azonosítója, ezt el kell kérni. Ha ilyet nem tud mondani az üf szolgálatos akkor csak felírta a dolgot egy papírra vagy azt se.
Hacsak nem a jó öreg edifact interfészt használják... de az már 99-ben kihalófélben volt. Az az egyetlen ami batch-csel dolgozott kliens kérésre, általában 10-30 percenként futtaták (ennyi volt a latency). Szóval én is arra tippelek, hogy a hibát a biodroid vétette amit illene szépen elismerni, emberek vagyunk, csak az nem hibázik aki nem csinál semmit. Kivéve ha nem csinálni semmit az hiba. :)
BiG_ 2007.12.21. 09:00:43
Rendszerhibára hivatkozni ősi lúzerjúzer szokás :-))
Áldom az eget, mely örökké kék odafönt, hogy ejtőernyőzni nem Malévval kell mennem! Ezek képesek lennének egy "rendszerhiba" miatt már a földön kiugratni, persze előre elkérve a felfele út árát, ráadásul egy szarvashiba miatt a földön állás miatt a landolási költséget is...
Üdv!
theutat villám 2007.12.21. 09:09:13
utépékábel: he?
sanyinak meg bejött az élet, 120+vat óránként....
ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2007.12.21. 09:10:21
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.21. 09:29:59
karira veszek egyet magamnak amugy
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.21. 09:40:06
es jo reggelt alice
Emiceha 2007.12.21. 10:13:14
ugyanakkor a jogszabály alapján nem jár a kettőötven. punktum.
most ha van egy offshore céged, ami neked termeli a pénzt, akkor bevételed van belőle, tehát adóznod kéne utána.
de a jogszabály szerint nem jár az apehnek az adó. punktum.
ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2007.12.21. 10:21:08
Secnir 2007.12.21. 10:39:26
utépékábel;
z3;
tökéletesen igazatok van. több éve működő rendszernél nem létezhet 'rendszerhiba', én is csak a 'user error'-t ismerem.
D. kisasszony részéről teljesen természetes, hogy nem egy kézzelfogható dologra mutogat, hiszen így nem kell felelőst kereseni - ergo nem is lehet megbüntetni senkit, nem is kell fizetni semmit.
AZONBAN
ha ugyanezzel kapcsolatban megkérdez egy gyakorló informatikust, neadjisten a malév informatikusai közül valakit, az vagy szemberöhögné, vagy elküldené a besztrájzennel melegebb éghajlatra (mi is e kettő közül szoktunk válogatni, ha a t. felhasználó a saját hülyesége miatt ránk mutogat).
Szvsz a pénz jár neki. ő megigényelte, a szolgáltatást nem kapta meg. pedig fizetett érte. értesítést nem kapott a változtatásról. még a malév se halna bele 250 ejróba.
goendhie 2007.12.21. 10:47:42
másképp: nyugoggyále! kaptál pénzt kaját tollat itthonvagy ráadásul nincs is igazad. sokkal hitelesebb lennél, ha azért kapálódznál, hogy kiderítsd, mi is volt a hiba pontos oka, már-már fáradoznál, hogy más utastársaiddal ilyesmi ne fordulhasson elő.
de nem, 250euróér ugrándozol, ami világos a jogszabályok nyelvén, hogy NEM jár neked.
Én sem megyek diákigazolványmatricáért a TO-ra amióta már nem jár nekem.
z3 (törölt) 2007.12.21. 11:16:00
A hivatkozott jogszabaly alapjan NEM jar neki, a ptk altalanos hibas teljesitese alapjan sokkal tobbre perelhetne a malevot a tudja bizonyitani a karat.
most ha van egy offshore céged, ami neked termeli a pénzt, akkor bevételed van belőle, tehát adóznod kéne utána.
de a jogszabály szerint nem jár az apehnek az adó. punktum.
Na ezt ne add elo az Apehnal. A offshore termelt jovedelem az offshore cege (nem a tied) amikor kiveszed a cegbol es felhasznalod sajat celra adokotelesse valik az Apeh fele.
utépékábel 2007.12.21. 11:18:53
mi he?
báró Csekonics 2007.12.21. 11:46:22
Pontosan - azért jó a számítógép, mert mindent rá lehet fogni.
Nem 'bocs, a Géza elb.szta', hanem 'sz.r a rendszer, sajnálom' - és rögtön együtt lehet sírni a nyájas ügyféllel.
hbe 2007.12.21. 11:46:27
Overbooking-kor pl. a lufi elég kreatív szokott lenni, akár ellenkező irányba vagy több átszállással is feltesz ha kell akár egy másik légitársaság gépére is, ha úgy gyorsabb. Jellemzően ahonnan kevés járat van, pl. DUS-BUD helyett DUS-HAM-PRA-BUD, DUS-MUN-BUD vagy akár DUS-FRA-WIE-BUD.
szgyula 2007.12.21. 13:26:16
Lenyegeben az utas a 'nem a mai gepre szol a jegye' statuszbol a 'lekeste a gepet' statuszba kerult -- onhiban kivul.
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.12.21. 13:30:17
Az Európai Parlament és a Tanács 261/2004/EK rendelete (2004. február 11.)
www.andreiground.com/index.php?lang=HU&p=view.news&id=1196421537.3620
Natura 2007.12.21. 14:04:24
Az utasnak meg járna minimum egy grátisz repülőjegy akárhová, amit kiválaszt, mondjuk az általa fizetett és rendesen meg nem kapott szolgáltatás értékének a duplájáig. Erre azt mondanám, hogy igen, fasza cég, megmutatta, hogy fontos neki az utasok elégedettsége, és viseli a felelősséget azért, amit elcseszett. Na de ez.. ez szánalmas. (és szarrágó.)
Apropó, Kegyednek mekkorák a dudái?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.21. 14:24:21
freeair 2007.12.21. 14:34:29
freeair 2007.12.21. 14:39:24
freeair 2007.12.21. 14:42:51
Natura 2007.12.21. 14:44:49
Hát ennyire csórók vagytok? Miért nem ezzel kezdted? Nem bántottunk volna ám..
(reklámozd még kicsit, hátha nem csak én nem használom többet akkor sem, ha ők fizetnek nekem)
A luvnya meg hülye, a Malév meg tózse. Inkább fogta volna be. Mikor tanuljátok már meg, hogy az ügyfélért vagytok, abból éltek. Az meg leszarja a jogszabályokat, az édekli, hogy azt kapja-e amit akar a pénzéért, vagy mást, és úgy ahogy nem akarja, vagy pláne sehogy. Ügyfél. Olyan. Ez van.
Baromi egyszerű a képlet; elégedett ügyfél=nektek fizet legközelebb is, elégedetlen ügyfél = elmegy máshoz, aztán ti is elmehettek a francba, és megsértődhettek, ha következő létszámleépítenek, mert nincs miből fizetni ennyi léhűtőt.
ui., Dudás kiasszony dudái iránt elvesztettem az összes érdeklődésemet.
Natura 2007.12.21. 14:46:38
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.21. 14:58:29
egyaltalan nem baszogatjuk a neve miatt
ez hosszu tortenet itt a homaron
sot kivancsiak vagyunk ra:)
milyen szep lenne az elet....
az teny egy MALEV helyeben nem rugoznek 250 euron, de az is ha tenyleg nem kotelesek, akkor nem szabad adni, mert akor jn mindenki
ha betartottak a torvenyt akkor nincs mit tenni
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.12.21. 17:12:31
Tisztelt Malév!
Bízom benne, hogy a kommentekről is értesül, ha pedig nem, talán a Homár csapat postot csinál a kommentből. Megérné.
Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a jegyvásárláskor önök egy szerződést kötnek az utassal. Ezt a szerződést lehet teljesíteni, nem teljesíteni, illetve lehet hibásan teljesíteni.
Lehet, hogy meglepő lesz az ön számára, de a hibás teljesítés jogkövetkezményei tekintetében, amennyiben a szerződésre a magyar jog vonatkozik, a Polgári Törvénykönyv tartalmazza az irányadó szabályokat.
Ha már jogszalyokra hivakozva próbálunk kibújni a kártérítése alól, akkor nem ártana ezt legalább elolsvasni. Segítek, önök az említett EU jogszabálytól függetlenül is jár kártérítés, ha az önök hibájából nem jut el az utas a célállomásra. Önök ugyanis ilyenkor nem teljesítenek szerződszszerűen.
Ugye milyen bonyolult? Miért van akkor a 250 Euro, ha amúgy több járna? Mert a túlfoglalás, stb. lehetősége benne lehetett a szerződésben, és így ez a 3 lehetőség, mint a légiközlekedés velejárója olyan helyzetett teremtett, amiben a kártérítés finoman szólva is esetleges. Nosza, ha az ez iparág velejárója, akkor legyen egységesen szabályozva, egy olyan összegben, ami némi kárpótlást is nyújt, de a légitársaság számára iselviselhetőbb, mint a teljes kártalanítás.
Mi következik ebből? Az, hogy baromira nem szerencsés arra hivatkozni, hogy a történet nem 250 euros téma, mert így a kieső idő, a kellemetlenség, stb. akár nagyobb kárértéket is jelenthet. Ráadásul ugye a Homáros megjelenés egy dolog. A békéltető testületek eljárása ingyenes, ha pedig a határozatuk elmarasztaja a MALÉVet és az jelenik meg több helyen, az sokkal kellemetlenebb tud lenni. Nem kell feltétlenül megvárni ezt is.
utépékábel 2007.12.21. 18:07:38
touché :)
Kifordított kacagány 2007.12.21. 18:36:18
fontos dolgot késett le. több órát az életéből. neki pedig csak az az egy van.
itt nem az a probléma, hogy a malév nem jogszerűen járt el(az úgyis mindig vitatható), hanem az, hogy nem jó szolgáltatóként járt el. ha minden szarrágóskordás helyett nem a jogszabályokat citálja, hanem szó nélkül bőségesen kárpótolja az utast, akinek a maláv hibájából volt kellemetlensége, akkor az az utas kellemesen fog emlékezni az esetre és a malév jó hírét kelti(még itt is). ez a malévnek nem járna számottevő költséggel. természetesen vannak olyanok, akiknek semmi nem elég, de pont az ilyen esetekben kell elébe menni a dolgoknak egy gáláns felajánlással és ilyenkor kell leginkább kinyalni a seggét. nem azért mert jár neki, hanem azért mert a hozzá hasonlókból élnek.
Kifordított kacagány 2007.12.21. 18:40:59
Netuddki. 2007.12.21. 18:47:58
Nagyon sajnáljuk, hogy az utasnak kellemetlenségei voltak, kivizsgáltuk, elküldtük, a 250 ojrót is stb.
Hogy a fele sem igaz ezután már ki nem sz-ja le.
Juteszembe, nincs véletlenül üresedés valami ügyfélmenedzsmenti, szóvivői poszton. Ünnepélyesen ígérem én mindíg így beszélnék (legalábbis) a nyilvánosság előtt.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.21. 19:58:56
Walmer 2007.12.21. 21:06:25
"Öreganyámnak Zürichen át kellett hazajönni" kedves utasnak: Valszeg utazási iroda csinálta a foglalást. A légitársaság, adatvédelmi okokból, ilyenkor csak az utazási iroda telszámát látja. Utazási irodát kiértesíti, ő pedig továbbutas felé. valszeg itt csúszott hiba a rendszerbe. Tudom, hogy geci nehéz megbarátkozni vele, de nem mindig a Maláv a hibás. Olcsóbban, mint 79900 HUF + tax, pedig nem jut el anyuka NYC-be. Főleg közvetlenül és úgy, hogy mivel ugye nem beszél angolul, magyarul szóljanak hozzá a stuvik. Aki fapadot ajánlja: Semmi gond velük, csak ott aztán tényleg nem garancia a visszaút. Istenem, hány olyan hívás volt, hogy itt állok meztelen seggel SOF-ban, a Wizzair törölte a járatom, az képviselőjük a pofámbva röhögött, adjon már jegyet. És még én vagyok a bunkó, mikor kivágom, hogy a legeslegolcsóbb 70.000.
Úgyhogy, higgyétek el, bunkó utasból sokkal több van arányaiban, mint fogalmatlan cc-ből, annak ellenére, hogy itt szerintem tényleg a kollega a hunyó. Egyszerűen későn küldhette el a módosított foglalást a milánói irodának.
De mit akartok? Vegyék fejét? kapjon az überfontos ember minden másodpercéért milliókat? Fizessék be egy numerára? lehet hogy pár embernek ez most fájni fog, de ilyen eset MINDENNAPOS minden légitársaságnál. És az airline-ok többsége olyan szinten szarja le, mint állat. Sok szart el lehet mondani a Malélvról, de most korrektek voltak.
Road Runner 2007.12.22. 08:55:33
En eg valamikor meglatogattam Magyaroszagon a csaladom USA-bol, /termeszetesen nem fapadossal repultem at az oceant :D/, majd a felesegemet szerettem volna kivinni Londonba egy kicsit varosnezni, meg mielott vissza terunk az Allamokba.
Odafele ugy-ahogy jol is ment az ut /azt leszamitva, hogy a SkyEurope-nal nem igazan jott be a "grab-a-seat" policy es az, hogy nem csak kinyujtozni nem tudtam, de meg azt is tulzasnak tartanam, hogy felhuzott labakkal sikerult volna normalis utazo pozicioba helyeznem magam.
Bar csak ennyi lett volna a megrazkodtatas csucspontja, pedig ez a kezdet.
Londonbol hazafele /Wizz-Air/, olyan szinten szopatott szet, hogy 2 ora hosszaig vartunk a kapunal, mivel ket utas eltevedt abba a "hatalmas" terminalba /ez a repter amirol indultunk volna, kb fele a Ferihegynek, pedig azt is csak ket spangli utab latnam nagynak.../.
A WizzAir kepes volt ket orat varni arra a ket csapzott punk kulokre, akiknek sikerult eltevedni egy kb 60x100m2-es terminalban. Persze ugye a WizzAir mar felpakolta a csomagjaikat a check-in-kor, ezert ket ora utan a kapitany ugy dontott nem var tovabb, viszont anelkul nem indulhatunk el, hogy meg nem talalja a jomunkas loadingolo emberek csoportja a mar gepen levo punkok csomagjat. Miutan kikaptak a csomagok kb 80%-at a gepbol /+1 ora/, ekkor hirtelen feltunk ket 17-18 ev koruli kis pocs, akiknek 2 ora+-ig sikerult bolyongainuk egy egerszarnyi terminalban.
Ekkor vissza minden, minden csomagot visszapakoltak /+1 ora/ es nagynehezen 4-5 oras kesessel /mar reg Pesten kellett volna lennem akkor/ elindult a gep. Erre a pilota benyogte, hogy ezt a ket embert feltettek feketelistara es soha nem fognak WizzAir-en utazni.
Hat en sem.
Road Runner 2007.12.22. 08:58:24
Kifordított kacagány 2007.12.22. 09:19:13
a dudák a nyomtatóktól is függetlenek:)
Walmer 2007.12.21. 21:06:25
látod, azért elégedetlen az utas, mert ilyen a gondolkodásotok. mindenki tudja, hogy a vásárlók 90%-a buta, bunkó, tahó, stb. de ez senkit nem érdekel, mert belőlük éltek. mint ahogy mások is. szolgáltatók vagytok, nem pedig bírák, hogy eldöntsétek, ki milyen ember. nektek úgy kell dolgoznotok, hogy az utas elégedett legyen. függetlenül attól, hogy milyen ember szerintetek(!).
más társaságokkal példálózni is hülyeség. vagy ha a szomszédod felköti magát, te is megteszed? naugye.
korrektnek pedig a szolgáltatás nyújtásakor kell lenni, ha ez nem sikerül, akkor pedig nagyvonalúnak.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.22. 14:36:33
a dudak semmitol sem fuggetlenek
Kifordított kacagány 2007.12.22. 14:57:28
oeruelt · http://sargahaz.blog.hu/ 2007.12.23. 17:00:24
Walmer 2007.12.23. 17:20:32
azért én kíváncsi lennék rá, hogy a munkádban vajon saját magadtól is elvárod-é azt a fajta maximalizmust, amit itt most egy légitársaságtól elvársz. Persze hogy nem vagyunk bírák, ezt senki nem mondta, nem írta. Azt is írtam, hogy itt most valszeg a kollega hibázott. Az utast kompenzálták a lehetőségekig. Egyetlen légitársaságnál sincs ez másként. És tudod miért példálózok más társasággal? Mert nyilván nem véletlen, hogy mindenkinél van egy általános gyakorlat a kompenzáció kérdésében, ami hasonló a Malévéhoz. Megsúgok valamit. A Malévnak nem az a dolga hogy minél több utast minél több helyre, minél olcsóbban, az utasok seggét kinyalva elvigyen. Egyetlen cél van: a profit. csakúgy, mint a BA-nél, vagy a Lufthansanál, etc. Az utas SEHOL sem kapott volna többet. Következésképp, nincs ennél jobb szolgáltatás. Mert hibák mindig lesznek. nagyvonalúnak pedig a plázakurvákkal kell lenni a vacsora közben egy jó szex reményében, nem egy kégitársaságnak. Vagy tudod mit? Venni kell egy C osztályos business jegyet negyedmillió + taxért és akkor, de csak akkor ki lesz nyalva a segg pont úgy, mint BÁRMELY MÁS légitársaság esetében.
Walmer 2007.12.23. 17:24:25
Lehet hogy ez most így nagy sokk neked, de ez van
Kifordított kacagány 2007.12.23. 17:42:07
bírává akkor váltál, mikor azzal kezdted védeni a társaságod, hogy sok a bunkó utas. ez itt nem szempont, le kell nyelni és nem ezzel sajnáltatni magatokat, vagy igazolást keresni arra ahogy viselkedtek.
utas nélkül pedig nincs profit. ha a meglévő utast nem becsülitek meg, akkor miből akartok profitot termelni?
sírtok itt a fapados társaságok miatt is, közben meg amivel lényegesen jobbak lehetnétek náluk, pont az nem számít.
tetszik nem tetszik itt szarul dolgoztatok, ráadásul szarrágóskodtatok utána. Lehet hogy ez most így nagy sokk neked, de ez van.
és mindezt továbbra sem igazolja az, hogy máshol is így megy.
kugel2 2007.12.23. 21:41:01
cpandacsoki · http://isis.blog.hu 2007.12.23. 23:43:00
Sajnálom, hogy innen értesült először a Malév eljárásával kapcsolatos elégedetlenségemről. A következő munkanapon kézhez kapják levelemet is.
Most csak néhány megjegyzés a fentiekhez
1. Az idézett jogszabálynak b. és c. pontja a törölt járatok és az overbooking miatt lemaradt utasokra vonatkozik, az a. pont pedig azokra, akiknek a beszállását "akaratuk ellenére visszautasítják". A repülőjegyet kifizettem, érvényes, visszaigazolt foglalásom volt a járatra. Ezek után a középiskolai ügyvédképző verseny ellencsapatának az első ellenvetése bizonyára valóban úgy kezdődik, hogy rendszerhiba, nincs papírjegy az utas kezében, különleges eset...
2. Bármi történt is a légitársaság rendszerében, a Maléves képviselő, aki nálam később érkezett a repülőtérre, megtagadta a segítséget a probléma megoldásához (cf. "Hogyan jutok haza") mondván, hogy vagy a Call Center hibája, vagy az enyém, nem tud segíteni, nem kísér le a Ticket Office-ba, viszlát.
3. Ezek után én 12 órát eltöltöttem a repülőtéren, dühös voltam. Emberből vagyok, és ugyanebből a dühömből minden költséget visszaigényeltem, amiről csak számlám volt. De nem vagyok igazán jó az ilyen gyerekes bosszúállásból, mindössze megebédeltem, még a bőröndömet sem adtam le a csomagmegőrzőbe, de a tollat, amivel a feljegyzéseket készítettem az esetről, valóban belevettem a költségek közé, a kioszkban található legolcsóbb toll volt. Ez túlzás, a toll ára nem jár nekem, a Malévnek írott levélhez csatolni fogom az 1.5 eurót, forintban, aznapi középárfolyamon.
4. A történtek után még sokáig úgy gondoltam, hogy az egyetlen malpensai Maléves képviselő nem a Malév színvonalát képviselte. De miután egy hónapig nem tájékoztattak semmiről, és a Panasziroda egy ízben elmulasztotta az ígért visszahívást is, továbbá vitatják a kártérítési kérelmemet, amely véleményem szerint a fentiek fényében szerény, úgy gondoltam, hogy a nyilvánosság elé tárom az esetet, amely közvetve bizonyára hozzájárul a szolgáltatás színvonalának általános javításához.
anarch 2007.12.25. 16:36:25
hbe, értem én mit akarsz mondani, de ne írj hülyeséget :). MUN az Venezuelában van, szerintem te MUC-re gondoltál. PRA meg Argentínában, az valószínű Frankfurt akart lenni, de legalább konzisztens vagy :). Bécsből pedig nem lufi, hanem AUA, illetve lánya jár egy kb 35 fős géppel, tehát ha oda bukkoltak át az elég ééérdekes. MUC-ból kb kétóránként van gép, FRA-ból is van vagy napi 5-6.
Én most azért parázok, mert pénteken Wizz-el megyünk visszafele Pestről (Malév képtelen volt egy évre előre eladni jegyet, csak oda meg elkattant árak vannak), a nagyok (KLM, DLH, AUA) jegyeit pedig felvásárolták az utazási irodák, legalábbis aranyárban volt már augusztusban is. Ráadásul a határőröknek, illetve egyes-terminálos csekin hölgyeknek kell majd magyarázni a hatályos EU-s törvényeket (viszek három nyelven nyomtatott törvényeket, plusz telefonszámok) és össze-egyeztetni a birtokunkban levő EU-s resident's permittel, szóval attól tartok nem lesz egyszerű. Ne így legyen :)).
kugel2 2007.12.26. 20:05:07
A magam reszerol arra szavaznek, hogy a Malev osszes jarata szunjon meg, ezzel a hozzaallassal felesleges erolkodni...
Walmer 2008.01.03. 16:49:00
magadtól is persze....
senki sem sír a fapad miatt. ha akarod tudni mi a különbség fapad, meg nem fapad között próbáld ki a ryanairt aztán ott lökd a szolgáltatásról szóló szövegedet. nem véletlen vannak olcsóbb, meg drága jegyek. ha drágát veszel, több pénzért több szolg.jár annyira egyszerű. És mégegyszer: Egyetlen más légitársaság sem adott volna többet. Pont. A VLM sem ad többet a business utasainak, mint amennyi jár. Pedig azok tényleg mindenért szólnak.
nem tzudom mi a foglalkozásod, de hogy a légiközlekedéshez fingod nincs az tuti. ami nem is baj, csak ne osztanád itt az eszet.