KOMMUNIKÁCIÓS FŐOSZTÁLY
Budapest, 2008. január 3.
SAJTÓKÖZLEMÉNY
Kákosy Csaba, gazdasági és közlekedési miniszter 2008. január 3-án Kamarás Miklósnál, a MÁV Zrt. elnökénél és Heinczinger Istvánnál, a MÁV Zrt. vezérigazgatójánál kezdeményezte a MÁV-START Zrt. igazgatósági tagjainak felmentését, a Felügyelő Bizottság megújítását és az utastájékoztatásért felelős vezetők személyes felelősségre vonását.
A miniszter döntését azután hozta meg, hogy meghallgatta a MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt. vezetőinek beszámolóját a 2008. január 2. napját érintő utasforgalmi intézkedésekről.
Kákosy Csaba a megbeszélésen elmondta, hogy határozott és azonnali lépeseket vár a vasúttársaságok vezetőitől annak érdekében, hogy az utasok tájékoztatása a jelenleginél magasabb színvonalú legyen.
Ez igen: egy nap után kirúgták a MÁV Start teljes vezetését
Na, nem akarjuk a saját vállunkat a kelleténél tovább veregetni, de ilyen évkezdetünk még nem volt. 2008 első munkanapján az olvasók jelzései alapján gyors posztban megírtuk, a MÁV hogyan cseszett ki értelmetlenül több tízezer elővárosi ingázóval. (Update 1.: innen kifelejtettem, hogy a VEKE szerdán remek közleményben tette helyre a MÁV-ot.) Utána a Kötött Pálya szakszerű posztban elmagyarázta, mit is bénázott el az ügyben a ráadásul össze-vissza hazudozó MÁV. Ma újabb írásban mutattuk be, hogy milyen elképesztő választ a dott a MÁV Start Zrt egy érdeklődő cégnek a menetrendi kavarás okairól. Na, nem ködösíthettek sokáig: a bréking news az, hogy Kákosy gazdasági és közlekedési miniszter bátor fejszesuhintással ma ripsz-ropsz kezdeményezte a MÁV Start teljes igazgatóságának és felügyelő bizottságának kirúgását + a kommunikációs vezetők kiseprűzését. Egyelőre nem találunk szavakat. Hivatalos közlemény hajtás után.
Pepin bácsi 2008.01.03. 13:20:49
s_marky 2008.01.03. 13:21:34
homár molla2 2008.01.03. 13:22:35
Pepin bácsi 2008.01.03. 13:22:54
Dr.Abál 2008.01.03. 13:23:13
Azér ez fájt édes Pepin,pedig csak br. mentem ki.
Tamaravera 2008.01.03. 13:23:48
A MÁV felső vezetése tipikusan a pihenőre ítélt politikusok vagy kegyenceinek gyűjtőhelye.
Amúgy meg Kákossyt most iktatták be, kell valami ami ismerté teszi a mezei állampolgárok köreiben is a nevét.
HZCs 2008.01.03. 13:24:02
kötötű 2008.01.03. 13:24:27
HZCs 2008.01.03. 13:26:25
Dr.Abál 2008.01.03. 13:26:34
Pepin bácsi 2008.01.03. 13:27:53
Dr Net Elek (törölt) 2008.01.03. 13:31:31
»P.H.M.« · http://setlist.blog.hu 2008.01.03. 13:32:22
káosz, kimerevített tekintetek, tomboló főnök, csörgő telefonok, csapódó ajtó, ki vannak rúgva!
Dr.Abál 2008.01.03. 13:32:29
Aúgy drága Pepin,remélem nem sértettelek meg?Eszem ágában sem vala.És kb.napra 33 éve nyugdíjas vagyok.De tényleg.
emzéperiksz 2008.01.03. 13:33:08
Dr.Abál 2008.01.03. 13:34:46
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.03. 13:34:49
Helyet cserélnek a BKV vezérkarral
biztos szeretnéd?:P
Gilderoy 2008.01.03. 13:35:44
Napalm 2008.01.03. 13:37:26
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.03. 13:40:04
Persze ez itt Magyarország.
Pepin bácsi 2008.01.03. 13:40:39
Dr.Abál: értem én, több tiszteletet !!
Igyexem előre engedni Téged !
Krahen 2008.01.03. 13:41:09
Pepin bácsi 2008.01.03. 13:42:54
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.03. 13:43:20
Kákosy üjjön' le, egyes.
◄ViZion 2008.01.03. 13:43:21
csak Rambó egy véres késsel tudná kitenni a székükből...
Muad\\\'Dib 2008.01.03. 13:43:51
tszor 2008.01.03. 13:43:56
hunter41 2008.01.03. 13:43:56
Dr.Abál 2008.01.03. 13:46:11
Az a faszság,hogy ugatunk,valaki megrázza a fát,azután átülnel a másik ágra.
Eddig modjuk érthet,ez így volt már vagy 200 éve is,de miért nem basszuk ki alóluk a fát?
Na igen,persze,jön a greanpasz
Karón Varjú 2008.01.03. 13:49:15
gkm.gov.hu/sajtoszoba/sajtoanyagok/2008_sajto/08januar/mav_intezk.html
Netuddki. 2008.01.03. 13:49:34
Pepin bácsi 2008.01.03. 13:49:35
Azt meg ugye Te sem szeretnéd Doktorom ?
John Beehive 2008.01.03. 13:50:06
Dr.Abál 2008.01.03. 13:51:08
Pepin bácsi 2008.01.03. 13:52:03
báró Csekonics 2008.01.03. 13:52:40
Most akkor majd a MÁV Stop-nál mindenkit kirúgnak - persze közösen megegyezve egy zsíros kis lelépési pénzben, mert ugyebár igazgatókat nem szoktak kirúgni...
...aztán a helyükre mondjuk jön egy-két Trékomos v. Molos emberke, ők meg mennek a Molos / Trékomos székbe.
Belterjes kis világ ez. Néha úgy kell mutatni hogy a fogyasztó nyer hosszú távon, de igazából mindig a szerszám rossz végén vagyunk ám.
(Persze ez a kamu kirúgás fokozottan igaz választások felé közeledve.)
Dr.Abál 2008.01.03. 13:53:01
Pepin bácsi 2008.01.03. 13:53:05
Tunguska 2008.01.03. 13:53:07
Kákosyt meg ezek után valszeg gyorsan parkolópályára teszik.
hattyú 2008.01.03. 13:57:10
Dr.Abál 2008.01.03. 13:57:41
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.01.03. 13:58:05
oncogito 2008.01.03. 13:58:27
Viszont a feltételek hiányában nem szabad a személyszállítást megengedni - ez az adott körülmények között a legfelelősebb intézkedés szerintem.
Mivel a feltételeken nem lehet máról holnapra változtatni, az uj vezetés feltehetőleg majd a feltételek hiányában is utnak engedi a vonatokat.
Nagy győzelem...! (?)
Pepin bácsi 2008.01.03. 13:59:42
winston01 2008.01.03. 14:00:23
Ugye nem gondolod komolyan, h 5 centi hó miatt lehetetlenné válik a biztonságos közlekedés?
Dr.Abál 2008.01.03. 14:00:41
félóra volt csaknem mire leírtam a neved.
Pepin bácsi 2008.01.03. 14:01:45
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.01.03. 14:02:30
Dr.Abál 2008.01.03. 14:04:14
Dr Kangörény 2008.01.03. 14:05:32
Pepin bácsi 2008.01.03. 14:10:03
Volt egy szomszédom - Isten nyugtassa - ő űzte ezt a fekve ivós sportot. Szívgyógyszert is kisfröccsel vette be.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.03. 14:14:29
Pepin bácsi 2008.01.03. 14:17:44
Dr Net Elek (törölt) 2008.01.03. 14:17:59
Santos35 2008.01.03. 14:20:11
Azt tudjuk mit nem csinál. :)
Valszeg a zsebeit tömi egyébként.
Dr Net Elek (törölt) 2008.01.03. 14:22:35
MosoMasa 2008.01.03. 14:22:38
Én azért helyenként még meg sem fenném azt a kaszát, hadd trancsírozzon!
Aptyuka2 2008.01.03. 14:27:26
Natura 2008.01.03. 14:27:40
Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2008.01.03. 14:31:43
Natura 2008.01.03. 14:35:26
Ybl 2008.01.03. 14:36:19
Dervenkál Egon 2008.01.03. 14:38:02
A MÁV-START Zrt. új vezetése elismeri, hogy a vasúti személyszállítás nem lehet nyereséges, ugyanakkor olyan közszolgáltatás, amelyre az ország lakosságának zavartalan életéhzez és a gazdaság működtetéséhez elengedhetetlen. Ezért olyan módon alakítja át azt, hogy figyelembe veszi:
1. Az utas nem ingyen kap szolgáltatást, hanem fizet. Mégpedig annyit, amennyi a jegyre van nyomtatva.
2. Ha túl sok van rányomtatva, akkor lesz utas, aki inkább máshogy közlekedik.
3. Nem a bliccelők okozzák a legnagyobb kárt hanem az elriasztott utasok, ezért nem őket kell büntetni a tolvajok miatt, hanem olyan utasirányítási és ellenőrzési rendszert bevezetni, amely már más országokban is bizonyítottan csökkentette a bliccelést.
4. A társadalmat nem érdeklik a szolgáltató nehézségei. Ezért a management mindent elkövet azért, hogy az állammal olyan kétoldalú együttműködést tudjon kialakítani, mely során minden esetben az utasok érdekei állnak az első helyen. A pénzügyi nehézségek elhárítása tehát nem okozhat az indokoltnál nagyobb kényelmetlenséget az utasok ezreinek.
5. A lyukak tömködése helyett a cég a jövőben kénytelen beruházni, ezért a törvényi előírásokon túl állami dotációra, költségvetési kiegészítésre csak abban az esetben számíthat, ha azt fejlesztésekre költi. Amennyiben ez az elvet megsérti, úgy a management megbízása megszűnik.
Kákosy Úr! Tessék ezt végiggondolni. Nem forradalmi, de azt hiszem ésszerű.
Natura 2008.01.03. 14:38:25
Rend van itt.
Natura 2008.01.03. 14:39:53
Közszolga 2008.01.03. 14:41:21
Ybl 2008.01.03. 14:41:23
"redben" abban hát ! Vörösben !
zoltki 2008.01.03. 14:41:25
Ezt akkor, azonnal kellett volna meglépniük, amikor ilyen körülmények mellett is ki merték tolni a pofájukat sztrájkolni!!!
Na akkor kellett volna az összeset kihajítani, mint macskát szarni "Nem tetszik? Lehet ballagni máshová..." zárószóval.
Bárki más ki meri nyitni a száját munkahelyén, ugyanezt vágják a pofájába, ezek a szar senkiháziak meg megbénítják az ország közlekedését, oszt utána mint aki jól végezte dolgát kimennek sztrájolni béremelésért!!!
Ezeknek nem bűntetés már a kirúgás, sok-sok év alatt annyit loptak már. Némelyik 5-10 éve forgolódik a belső bürokráciában, mint paraszt a vetésforgóban. Ennyi év után mennyi végkielégítést kapnak? 10 milliót? 50-et?
És mi közben naívan azt hisszük, hogy "igen most aztán jól seggberúgták őket..." Fenét!!!
Mike36 2008.01.03. 14:42:17
észre kéne venni, hogy vége van ma már a szocialzmusnak Mo-n, bármennyire is nem tetszik
Pepin bácsi 2008.01.03. 14:44:42
winston01 2008.01.03. 14:46:03
Izé... mintha nem a vasút vezetése sztrájkolt volna.
Mike36 2008.01.03. 14:46:58
már bocsánat de miért lenne kétszer annyi a jegy
mert a mgáncég az vérszívó? pfuj, piaci elven müködtetni valamit, amikor az árakat a kereslet-kínálat határozza meg és nem Kovács elvtárs a Tervhivatalban. Undorító!
másrészt minek a faluba vonat? a vonat arra van, hogy tömegeket szállítson, nem arra, hogy faluk között azzal közlekedjen 10-20 ember. Amikor a vasúthálózat kiépült max szekér volt az alternatíva
ARK-9 (törölt) 2008.01.03. 14:48:16
Dr.Abál 2008.01.03. 14:48:23
Örülök,hogy nem esett bajod.
Amúgy 30 éve kb. Marseilles-ben úgy kikúrtak volna a vonatból,ha nincs jegyem,hogy nem írkálnék itt marhaságokról..
Vagy bármi nem tetszik.Akkor 260 km/ó volt pontos,nem lehetett már a sínekre menni a legkissebb faluban sem,mert aluljáró volt ott is.szolgáéltatni és amennyiben úgy adódik,akár megalázkodni is a zséért.Mi sem ingyér kapjuk.HU
Tessék szíves lenni elkérni az árát,
vernarancs 2008.01.03. 14:48:27
Akkor meg nem volt 5 centis ho.
Dr.Abál 2008.01.03. 14:49:41
Dr.Abál 2008.01.03. 14:50:47
Natura 2008.01.03. 14:51:09
Mondjuk a piacelvűségért adhatnának is valamit, az ötezresből valami párfilléres aprót ad vissza a droid egy odaúti jegy után a Bp-miskolc szakaszon... ezzel még semmi baj, de néha félek hozzáérni, mert mi van ha szegény tetveim megdöglenek valami randa fertőzéstől.
Mike36 2008.01.03. 14:52:13
gyűlölik a multikat, gyűlölik a piacgazdaságot, az állam mindenbe szóljon bele, mindent határozzon meg, az árakat is, mint anno a tervgazdaságban
Miért van ez?
Natura 2008.01.03. 14:52:24
Úgyvan, zoltki. Közéjük lövetni, élessel.. csinálnék én itt rendet (redet is).
Mondjuk a piacelvűségért adhatnának is valamit, az ötezresből valami párfilléres aprót ad vissza a droid egy odaúti jegy után a Bp-miskolc szakaszon... ezzel még semmi baj, de néha félek hozzáérni az ablaküveghez, mert mi van ha szegény tetveim megdöglenek valami randa fertőzéstől.
Ybl 2008.01.03. 14:53:20
Mike36 2008.01.03. 14:53:26
Natura 2008.01.03. 14:53:57
És persze aki nem úgy gondolja ahogy ők, az gyűlölködő.
Érted-e már?
Mike36 2008.01.03. 14:54:55
pl. kisüt a nap, biztos azért hogy...
aztán jön, hogy minden csillag mocsok, főleg ha vörös
Natura 2008.01.03. 14:55:03
zoltki 2008.01.03. 14:55:56
Persze, hanem a szakszervezet...
De valljuk már be őszintén: ki tologatja a bábúkat? Máshogy fogalmazva: kinek a szava dönt minden esetben? Azt nem merem írni, hogy ki felelős mindenért, mert olyan általában nincs...
Mike36 2008.01.03. 14:56:03
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.01.03. 14:56:48
Dervenkál Egon 2008.01.03. 14:57:11
Azt is tegyük hozzá, hogy a falvakban és tőlük pár kilométerre (ugye milyen jó télen kijutni a vasuthoz?) azért lehet egyáltalán vasút, mert annak idején az agrárlogisztika ezt hozta ki győztesnek. A vasútvonalak jelentős része egyáltalán nem személyszállításra épült.
Ahogy ma sem. Csomó cég épít iparvágányt magának 10-20 km miatt, mert így olcsóbban juttatja el a cuccait a térségi logisztikai központba, de nem hiszem a községben emiatt megindulna a vasúti személyszállítás.
Mike36 2008.01.03. 14:57:47
GYURCSÁÁÁNY!!!
ORBÁÁÁN!!!
(nem kivánt rész áthúzandó)
ő intézte el a havazást is
winston01 2008.01.03. 15:04:06
Általában igazad lehetne, de most csak egy szakszervezet sztrájkol ha kell, ha nem, azt az egyet viszont nem úgy tűnik, mintha a jelenleg pozícióban levők mozgatnák.
Dervenkál Egon 2008.01.03. 15:05:04
Fletó meg leállíttatta a havazást, de már későn. Kérdezte is Kákosy, hogy mi legyen. Erre Gyurcsán közölte, hogy "mindent tagadni, hazudni, hazudni, hazudni, ha pedig bukta van, akkor mindenki kirúgni. Már megegyeztünk Viktorral, hogy ki lesz az új máv start vezér."
hát így...
winston01 2008.01.03. 15:06:16
Így van, kisbuszokat a kis falvakba! Miért képzeli nálunk mindenki, hogy a tömegközlekedés az minimum egy háromkocsis piroskát vagy 260-as Ikarust jelent?
zoltki 2008.01.03. 15:10:34
A probléma gyökere viszont nem szerdától kezdődött, lásd: Index, Megint Állunk Vazze, Homár, Veke...
winston01 2008.01.03. 15:16:33
Olvasom én ezeket. :-)
Viszont ez esetben nyilvánvalóan nem az állomány, hanem a döntéshozók hibáztak (persze, mindenért ők a felelősek, de talán a bunkó kaller miatt nem kell kirúgni őket. Inkább azért, mert a bunkó kallert nem rúgják ki).
ediboy 2008.01.03. 15:16:37
Ne hagyjátok magatokat ilyen könnyen átverni :-)
KEZDEMÉNYEZTE
Ezen van a hangsúly! Ezek annyi mindent kezdeményeztek már!
Kisebb parlementet, adócsökkentést, tiszta közéletet, üvegzsebet, és a lista a végtelenségig folytatható.
KEZDEMÉNYEZTE
Nevetséges. Nagy összegben fogadnék arra, hogy senkit sem fognak kirúgni.
báró Csekonics 2008.01.03. 15:19:03
HÁÁÁÁÁÁÁ :-D
Majdnem behugyoztam ... :-D
Pepin bácsi 2008.01.03. 15:20:23
johevi 2008.01.03. 15:24:42
winston01 2008.01.03. 15:27:01
Nem a testületet oszlatta fel, hanem felmentette a tagjait. Nagy különbség.
Deep & Beat · http://www.deep-and-beat.com 2008.01.03. 15:27:35
winston01 2008.01.03. 15:28:11
ediboy 2008.01.03. 15:30:14
Érdemi változás nem lesz.
Ezt kétségbe vonja valaki?
Dervenkál Egon 2008.01.03. 15:30:20
Deep & Beat · http://www.deep-and-beat.com 2008.01.03. 15:31:32
Natura 2008.01.03. 15:32:46
Így költséghatékony.
Pepin bácsi 2008.01.03. 15:34:30
Dervenkál Egon 2008.01.03. 15:35:37
Érdemi változás akkor, lesz, ha az állam a vasúton is reformál. Pl olyan közlekedési stratégiát dolgoz ki, amelyik előnybe helyezi a fejlesztési pénzek osztásánál a kézenfekvően előnyös vasúti szállításokat. Ma sírva mondjuk el, hogy egy szerelvény átlagos sebessége 9 km/h miközben átmegy az országon. Egy főpályán lehet 30 km/h-s sebességkorlátozás. És rá lehet fogni a vasút veszteségeit a bliccelőkre, holott még ha tényleg 6 Mrd forintot vesznek is ki a MÁV zsebéből a jegy nélkül utazók, akkor sem ez a 6 milliárd hiányzik a legjobban, hanem a másik 60.
Szóval változás akkor sem lenne, ha a világ esze ülne a MÁV vezetői székébe. Ahhoz csúnya szóval paradigmaváltás kéne.
Csak egy példa az állami cégek gondolkodásmódjáról (bár máshonnan): A BKV kommunikációs vezérigazgató-helyettese úgy vélte az idei menetrend és jegyármódosítások kapcsán, hogy addig nem is érdemes a BKV bevételnövekedésén gondolkodni, amíg ennyire olcsó a belvárosi parkolás.
Érted....
Natura 2008.01.03. 15:37:57
Ja, és IB nincs, csak it (igazgatótanács), meg fb (felügyelőbizottság)."
Az it-t, meg az fb-t, drága Pepin. Úgy lett belőle IB.
Kevesebb tinta fogy ha ki kell nyomtatni, kimondani is gyorsabban lehet az idő meg pénz ugye, ködösíteni is jobban lehet, szóval tiszta haszon.
ediboy 2008.01.03. 15:39:02
Azt hiszem értjük egymást.
Bezárják a mellékvonalakat, érdekes módon a költségek ennek ellenére egy fillérrel sem csökkennek.
A vízfejjel kellene kezdeni valamit, de érdekes módon nem akarja kiszúrni saját magát.....
Natura 2008.01.03. 15:39:25
Pepin bácsi 2008.01.03. 15:40:26
Natura 2008.01.03. 15:42:04
(és nagyon részeg voltam?)
zrt; persze, van már három a sufniban.
Dervenkál Egon 2008.01.03. 15:42:20
GYSEV
Natura 2008.01.03. 15:44:09
Pepin bácsi 2008.01.03. 15:44:35
Szerencsés vagy: három zrt egy sufniban ! Nem szoktak összeveszni ?
Natura 2008.01.03. 15:46:06
Nem vesznek össze, be vannak fagyasztva.
Pepin bácsi 2008.01.03. 15:47:29
Értlek
Natura 2008.01.03. 15:49:43
Pepin bácsi 2008.01.03. 15:51:10
Natura 2008.01.03. 15:51:15
Pepin bácsi 2008.01.03. 15:53:01
Natura 2008.01.03. 15:58:25
Pepin bácsi 2008.01.03. 16:00:07
Natura 2008.01.03. 16:01:55
Natura 2008.01.03. 16:04:52
Elérzékenyültem.
És ha zöld lenne?
Dr Net Elek (törölt) 2008.01.03. 16:09:52
innen:
www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&placein=index_kapcsolodo&nID=355857
Most akkó mi van?
Pepin bácsi 2008.01.03. 16:11:32
Na, holnap folyt.köv.
Addig is minden jót !
Natura 2008.01.03. 16:12:01
Ha most meg vagy lepve, megérdemled.
renesis 2008.01.03. 16:24:45
Natura 2008.01.03. 16:28:48
winston01 2008.01.03. 16:48:37
kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2008.01.03. 17:26:11
Nagyon hosszu ideje az elso olyan mozzanat, amikor ugy latom, hogy egy politikus tett valamit.. Egyaltalan dolgozott vagy talan megmernem kockaztatni, hogy a magyar emberek ( es itt a szegenyebb dolgozo retegre gondolok) erdekeit NEZTE. Szinte hihetetlen, de ha egyszer megtortent remenykedhetunk idovel tobb helyen is megtortenik esetleg nehany evtized mulva a miniszterelnok is oda "sullyed", hogy az emberek erdekeit szemelott tartva dolgozni kezd amikor meg nem is lenne muszaj es cselekszik...
Reszemrol ez fantasztikus es folleg az, hogy a poor-nep (ez vagyunk mink) interneten meg mindenfele postolja a velemenyet es ennek hatasa van..
Respect homar es tobbiek!!
Viszont lassan bekuldom az egyik kedvenc blogomba azt hogy a homar olvasoi menyire engativan allnak mindenhez. :D
Natura 2008.01.03. 17:50:01
Akkor sorakozó, örüléshez felkészülni. Háromra mindenki jobb kezével előkapja amije van, bal kezével integet, és ütemesen skandálni kezdi nemzetvezérünk nevét. (Mindenki az általa nemzetvezérnek gondolt személyiség nevét skandálja, de ha nem azt gondolja annak, akit mi gondoltunk annak, akkor azonnali hatállyal főbe lőjjük, és a vonat alá vessük.)
A sikeres túlélők az össznépi örülés után népszavazáson vesznek részt, ahol demokratikusan bizonyságot tehetnek arról, mennyire tetszik nekik ez a helyzet. A népszavazás árát az eddigi rendszertől eltérően rózsaszín csekken tessenek befizetni a következő magánszámlára.........
Natura 2008.01.03. 17:52:35
vargak 2008.01.03. 19:11:28
Csak így tovább.
Magánszférában is így tesznek, nem végzed el a melódat megköszönik a részvételt.
Gratula a döntéshozónak. Ha marad ez a lendület, a végén még lesz emberi WC a vonatokon! Kitartás!
Secnir 2008.01.03. 19:30:27
hu.wikipedia.org/wiki/Sinkanszen
köszönöm
Secnir 2008.01.03. 20:57:14
és engedjék meg, hogy így január harmadik napján boldog új évet kívanjak nekik, és remélem az újesztendő továbbra is így fog telni számukra...
Secnir 2008.01.03. 20:59:53
....ööö a MÁV-Startnak januárban stop.
ez így jó lesz?
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.01.04. 00:55:24
Képviselni a választóit. HA azok konkrét igényekkel keresik fel, és látja, hogy a körzetében ezek az igények támogatottak, akkor azokat megvitatni, és felvállalni. Természetesen a szükséges rossz helyi szintű elfogadtaása is fontos a helyi szintű viták során.
És persze nem irreális kívánságlistát kell továbbvinni, hanem a megvalósítható dolgokat.
2. Ha problémát érzékel (az ő fizeésével, a rendelkezésre álló szolgáltatásokkal, életmódjával), akkor amennyiben lát ebből kiutat, tegyen a helyzet javítása érdekében (ehhez kell választó is, régió is, társadalmi vita is).
3. Mivel az emberek szavazatait a pártok programja, a pártok támogatása is befolyásolta, ezért harmadik (és legkevésbé fontos) a frakciófegyelem, de amennyiben az első 2 szempont nem tud érvényesülni, marad ez a 3. mint szentírás.
Jelentem, kis hazánkban társadalmi vita, választói igények, stb. hiányában az első két pont elmaradt. Kivéve az ilyen és hasonló igencsak egyértelmű helyzeteket, de ezek ritkák.
Ugye az első pont kapcsán nem a "parlamenti naplopó" felel azért, hogy nem szembesül a képviselő KONKRÉT igényekkel, helyi vitákkal, ennek képviseletének számonkérésével.
Nem a képviselő felel azért, hogy nem aszerint választasz, hogy ő hogy képviselt téged, mennyit beszélt veled a problémákról, hanem megmaradsz a narancs vagy szegfű szinten.
A politikus és a politika olyan amilyenné MI, választók tesszük, és ezért ilyen. Ez a demokrácia. És hőzöngés, lázongás helyett nem ártana cselekedni.
kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2008.01.04. 02:50:33
Az igazat megvalva szegyenlem, de sejtesem sincs a politikusok feladatairol. Gondolom en, egyszeru emberkent, hogy ok is munkat vegeznek tegyuk fel a gazdasagi es kozlekedesi miniszter hataskore peldaul a mav, a bkv es kistestverei az orszagban, gondolom az infrastruktura fejlesztes es az ezzel kapcsolatos problemak megoldasa.
Nyilvan problemat jelent folleg a lazongo es allandoan rinyalo magyarsagnal az elso 2 pont teljesitese, de ha mar megvalasztodott, akkro esetleg lehetne onalloan otlete is. Valoban nem o felel azert, hogy eszrevegye azt, ha tizezrek nem tudnak munkaba menni a mav miatt. De esetleg ha mar ugyis ottvan, korulnezhetne a "hazatajan" hogy van e valami amin javithatna.
Nem hiszem hogy ez anyira komoly elvaras lenne amit ne tudna teljesiteni. Tolem is elvarjak a munkahelyemen, ahogy minden mas ertelmisegi vagy talan inkabb helyes a gondolkodast igenylo munkakorben.
Ha epp nem osztanak ram konkretan feladatot biztos van olyan amin dolgozzak. Elhivatottsag kerdese, hogy akarok-e es erdekel-e egyaltalan. Ha nem erdekel, majd azzal vedekezem a heti/havi/eves report leadasakor, hogy ezekkel biztak meg, azokat maradektalanul ellattam es kesz. Ha erdekel? Elkezdem sorolni hogy miket csinaltam meg es kozben hozzafuzom ja es persze azokat is amiket rambiztak..
Szerintem igenis kotelezseguk lenne alaposan utana jarni az ilyesmiknek.
Persze ha elarulod hogyan tehetnek erte, komolyan mondom tenni fogok, ha az nem hatraltat komolyabb mertekben a sajat (magyar helyzet miatt nem egyszeru) eletem vegigviteleben.
Szavaim ne ertsd felre teljesen barati :)
Vrungel kapitány 2008.01.04. 06:36:50
ediboy 2008.01.04. 09:26:39
Ha már nincs mit enned paraszt, nesze neked, dobunk neked gumicsontot, rágcsálgassad....
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.04. 14:26:38
Az igazgatósági tag, az igazgatósági tag. Eljár az ülésekre évente x alkalommal (nem gyakran), eszi a ropit meg a szendvicset, megissza a repi kávét, beszélget a haverokkal és közben szavaz erről-arról.
A cégvezetés meg dolgozik. (Szarul, a MÁV esetében.)
Leváltani az igazgatósági tagokat, az kb egy pofon a szarnak.
De mivel némi (és az átlaghoz képest valszeg nem kevés) pénzzel jár, az igazgatósági tagokat cserélgetni szokták, hogy minden haver részesüljön a semmiért sok lóvét kaszálni nemes hagyományából. Ősi magyar szokás szerint.
neeskens 2008.01.04. 15:52:05
Itt meg egy egyszeri káoszért embereket rúgnak ki,teljesen meglepődtem.Hát randomszerűen járnak a vonatok,ez van.
Miért kell ezért bántani azokat a jóembereket?