Tékozló Homár

Atomot nekik, mondja Gabriella

2008.01.04. 00:02 | szily | 136 komment

Az alábbi sztorinak egyetlen pozitív üzenete van: az alávetett lárvák fogyasztók legalább képesek a szolidaritásra. Miközben a BKV szervezésében órákig aszalódnak szűk folyosókon, hogy jó sokat fizethessenek a rossz szolgáltatásért, aprót váltanak egymásnak, fenntartják a helyen, ilyesmik. Jöjjenek tehát Gabriella kalandjai, aki a BKV-ügyfélség Ronald Reaganjeként az első araszoló léptektől a végén eljut az elrettentő nukleáris megoldásig!

Kedves Homár!

A MÁV-os sikeren felbuzdulva szeretném Veled megosztani mai élményeimet a BKV Akácfa utca főhadiszállásán. Éves bérletet szerettem volna venni a központi pénztárban, merthogy máshol nem nagyon lehet kapni. Már tegnap és ma reggel is jártam arra, de az utcán kígyózó sor elriasztott. Ma 11:28-kor aztán úgy döntöttem, kivárom, mert a helyzet nem nagyon fog javulni, a tavalyi bérletem meg lejárt.

Beálltam szépen a sorba, ami akkor a Rákóczi út felőli bejáratnál a lépcső közepéig tartott -- ez nem is tűnt rossznak a tegnapihoz képest. A pénztár 7-től 14-óráig van nyitva, semmi jele, hogy ezt az év eleji rohamra való tekintettel meghosszabbították volna. A sor összetétele vegyes, diák, nyugdíjas, vállalati ügyintéző. Lassan araszolunk. Nem látjuk, mennyien állnak előttünk, mert a lépcső után egy lengőajtón át kis előtér, utána egy nagyobbacska váró van tele emberekkel, a pénztár(ak) meg valahol elvesznek a tömegben. Időről időre valaki megpróbál bejutni és körülnézni. Találgatjuk, hány pénztár lehet nyitva. Egy előrébb álló úr elmondása szerint nem látja pontosan, de egy vagy kettő.

A sor közben tanácsokat ad egymásnak (céges számlát fent érdemes kérni), információt ad (mit lehet normál pénztárban kapni, merre van az ügyfélszolgálat, stb.), tartja egymás helyét (cigi-szünet, ATM látogatás) és egyáltalán meglepően civilizáltan viselkedik. Még aprót is váltanak a sorstársaknak a parkolóórához.

Lassan fél órája állok a sorban, mikor végre bejutok a váróba. Sajnos szemből, a másik bejáraton át is áll a sor. A biztonsági őrök próbálják nyugtatgatni és irányítani a sorokat. ("Oda most ne menjen, mert a hölgy 250 bérletet visz és az eltart egy darabig.") A falon lévő plakát büszkén hirdeti, hogy éves bérletet már december 24-től lehet kapni. Na persze. Már 3 pénztár van nyitva. A sor közben ötletel: lehetne külön céges pénztár, vagy azoknak egy, akik csak egy darab bérletet vesznek. Esetleg lehetne más pénztárakban is árulni az éves bérletet. Meg decemberben. És kiírhatták volna, hogy számlát "fent, a 3. szobában" is írnak. Nekem az is eszembe jut, hogy biztonsági őr helyett felvehettek volna még egy pár pénztárost. Akkor őr se kéne. A sor vége felől valaki azt mondja, kint valami rádió interjúvolja a sorstársakat. Remek.

Araszolunk. Magamban fogadkozom, hogy ha 2-kor becsukják az orrom előtt a pénztárt, akkor egész évben lógni fogok. Ha elkapnak, arra a célra meg majd lehalászom valami BKV fejes adatait az internetről. Időről időre valaki megpróbálja beelőzni a sort, de a tömeg résen van. Vannak, akik 3 órája állnak itt.

Egyszercsak az őr szól, hogy menjünk a kettes pénztárhoz. Húha. Sínen vagyok. (Ja nem, az a MÁV.) Már csak nyolcan vannak előttem. 7-6-5... És én jövök. A pénztárból ijedt szemű fiú néz rám. Mögötte idősebb hölgy ül. ("Istenem, add, hogy ne tanuló legyen." -- fohászkodom.) Elrebegem, mit szeretnék. Közben próbálok mosolyogni. Biztos a srácnak is szar napja van. Kártyával fizetek. Összeg OK, PIN. Megkapom a kártyát meg a bérletet. Köszönök, megkerülöm a másik sor. Az órám szerint 13:29 van. Egész jól megúsztam.

Atomot nekik!
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Pozsi Papa 2008.01.04. 08:00:50

Amíg nem lesz ténylegesen piaci alapokra helyezve a BKV, hanem az "Állambácsi" gondoskodó kezéből eszik addig ne is számítsunk ügyfél központuságra vagy fejlődésre.

Pozsi Papa 2008.01.04. 08:04:32

Otiska: csak nem Debrecenről beszélsz :-)

Celtic 2008.01.04. 08:04:49

26-an jartam a Moricz-on. NEM lehetett kapni semmilyen berletet 2008-ra (se eves, se havi). Azt mondtak, majd 2-tol. 3-an (tegnap) elmentem a Ferenc korutra, a villamosmegalloig ert majdnem a sor vege. A Moriczon meg korbekerulhette volna a gombat, ha nem egyenesen all...
Vegul apos Kelenfoldon vette meg, ott csak tiz ember jart.

Neztem, a XI. keruletben 3(!) helyen lehetett berletet kapni...Vicces.

www.bkv.hu/penztarak/keruletek.html

boszorsi 2008.01.04. 08:04:50

Fokoznám.

A munkahlyem megveszi a kollégáknak a bérletet. Azt mondja, éveset vesz, mert az neki olcsóbb, én meg vigyázzak rá jól. Eddig tulajdonképpen korrekt.
A probléma ott kezdődik, hogy megrendelte a cég IDŐBEN a bérleteket, átutalta IDŐBEN (sőt, a fiz.hat. előtt pár nappal) az árát, és a BKV b*szik kiadni a bérleteket. Mehet egy kolléga órákat sorbaállni azért, amit rég kifizettünk, vagy várhatjuk, amíg kegyesen - megrendelésnek megfelelően - kiküldik. Az előző éves bérletek két napja lejártak, a kollégák járhatnak menetjeggyel, lassan elköltjük a kedvezmény összegét...
És a BKV teljes nyugalommal csücsül kevés híján 2.000.000 (KÉTMILLIÓ!!!!!!) előre kifizetett forinton! Ha nem akarunk előre fizetni, akkor marad a sorbaállás, és egy kolléga vigyázhat a kétmillió forintra, vagy a sokat érő céges bankkártyára, ott a tömegben.
B.....
a ...k...
k..... ...
...... a BKV!
(Ezek a sorok azok a hozzáfűzéseim, amit a Homár kimoderálna...:)

gibson 2008.01.04. 08:20:26

jól értettem? 100 ezer Ft egy éves bérlet ára a BKV-nál??? és ezárt még sorba is kell állni? ennyi pénzért házhoz is küldhetnék mindenkinek..

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.01.04. 08:22:22

makic, szerinted ebben az orszégban, tényleg az orvosok lopnak?
Borogasd magad!

leon, a proli 2008.01.04. 08:22:38

egy tipp: a thököly és a hungária sarkán vagy egy bkv-pénztár, ami minden hó 1. és 7. napja között üzemel, és fehér holló jelleggel van csak sor.

bacskai 2008.01.04. 08:26:55

Éves bérletet szerettem volna venni a központi pénztárban, merthogy máshol nem nagyon lehet kapni. ...................Hümmm. A kislány most ment tolongani, mert ez a szórakozása. Ugyanolyan éves bérletért amiért Ő most hisztizik, elballagtam a Bosnyák térre december 27-én este. Egy lélek nem volt a pénztárnál. Megvettem = 5 perc.
Emberi ustaságunkat talán mégsem kellene megideológizálni.
Aki lusta ne nyávogjon már, hogy másik sok lustával lökdösik egymást.
Az ünepek alatt olyan üresek voltak a BKV pénztárak, hogy no.
Miért nem vette meg, 27,28,29,30,31-én ???

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.01.04. 08:29:06

Ha valakik 3 órát már vártak, akkor te sikeres vagy a kicsit több, mint 2 óráddal, amúgy meg nem is sok az a 2 óra.

sejk 2008.01.04. 08:31:31

Idén voltam Ázsiában. Jó példa Hong Kong, ahol metróztam. Plasztikkártya a jegy, amely megvételekor le kell tenned egy kisebb kauciót. A jegyre aztán te töltesz rá annyit, amennyi pénzed épp van, vagy amennyit akarsz. Aztán mész. Pénztárnál sosincs sor, mivel ez a 30 napos hülyeség nem is létezik, szépen el van simítva a kereslet.

Ami a legmegdöbbentőbb: amikor eljöttünk, visszavittem a pénztárba a plasztikkártyát. Pénztáros visszaadta a kauciót minusz valami elhanyagolható kezelési költség.

Ez a város (bár ugye a britek rázták gatyába) Kínában van.

Budapest az Europai Unió egyik peremvidékének fővárosa.

Pepin bácsi 2008.01.04. 08:32:03

gibson: mondasz valamit ! Én is csak néztem, mint a csiga. Száz ropit fizetni azért, hogy egész évben szopassanak, és még sorba is kell állni érte ? Hát mennyen mán akciósan, lasztminitben a BKV Kenyába !!!

storyline :) 2008.01.04. 08:36:02

Nem értem a problémát. Ha havi jegyet vásárolt volna minden alkalommal, vagyis 12X, ott összesen biztos többet kellett volna várni mint két órát. Vegye úgy, hogy az extra rövid várakozás ajándék volt!

autos 2008.01.04. 08:39:28

hát ez azért kőkemény...
megveszik több milliókért a sz.r villamosokat, meg gondolom csillivilli autókon mennek munkába a kedves BKV vezérek, de arra nem akarnek költeni, hogy egy több pénztáros sorbanállás mentes "irodát" nyissanak...
nem lehet menni az aluljáró újságosokhoz és hasonló remek környezetű szép helyekre..

Zonguldak 2008.01.04. 08:44:19

"Neztem, a XI. keruletben 3(!) helyen lehetett berletet kapni...Vicces.

www.bkv.hu/penztarak/keruletek.html "

És ezzel a XI. kerület a legjobban ellátott kerületek egyike. A XVI.-ban egy pénztár van, de a BKV-honlap szerint műszaki okok miatt zárva tart. Nem sokkal jobb a helyzet a XVIII. kerületben sem, ott 2 pénztár van ugyan, de egyik sem tart nyitva egész hónapban. Egyébként ez a belinkelt oldal úgy vicces, ahogy van. Ha igaz, amit írnak, akkor elsejéken egyáltalán nincs nyitva BKV-pénztár, amit azért nem hiszek.

gaze762 2008.01.04. 08:46:26

Nya, hát Lendönban ez kb annyi, hogy odamész az ótomatához, beteszed a bankkártyád, benyomod, hogy melyik zónákra érvényes bérletet akarsz, mennyi időre, és már tolja is ki a kis plasztik kártyádat.
Amire rá van írva, hogy ne dobd el, mert újratölthető.
Aztán ezt érintgeted amikor le meg felmész a tömegközlekedési cuccokra - busz, subway.

ja igen, ott ezt a részfeladatot egy magántársaság intézi.

Javaslat, civil kontroll a BKV felett, valamint egy külsős, profitorientált, lehetőleg nemzetközi minősítéssel rendelkező cég minőségellenőrzést és monitorozást végezzen rajtuk.
Ez persze a többi állami, káder-elfekvő nagyvállalatra is igaz, az ezerféle igazgatóhelyettesi-elnökségitaghelyetesekkel.. lásd pl MÁV, Volán. Bár a mávnál asszem a mindenért csípőből síró, és igencsak államilag pénzelt szakszervezeti vezetőknél lehetne kezdeni..

Puls 2008.01.04. 08:49:59

Ja, én is ott álltam a sorban, ami valóban haladt volna ha a 100-200 darabos vásárlók nem ott állnak és a 6 ablakból nem csak kettő van nyitva.
Csattanónak ajánlanám: odamenet és elmenet és jól látható volt, hogy a kb. 20-30méterre levő ügyfélszolgálaton a pénztárosok "szó szerint" aludtak az unalomtól..........

ingyen szex videók ingyen pornó videók (törölt) · http://sexxx.blog.hu/ 2008.01.04. 08:50:48

Mekkora rendes a BKV hogy MI ÉRTÜNK hogy kevesebbet kelljen sorbanállni, megszüntetik a 30napos bérletet, hogy aki eddig hónap közepén ment bérletet venni az most a többi emberrel együtt hónap elején menjen, mert úgy is mindenki akkor fog mint eddig is.

Ezen kívül ügyesen titkolják mekkora business lesz nekik hogy aki hónap közepén vesz bérletet, azt ugyanazért a pénzért csak fele ideig "szolgálják ki" és valljuk be ez sokszor fordul elö...

Bliccelni ilyen büntetések mellett meg már necces.

andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2008.01.04. 08:54:32

Aki képes egy éves BKV bérletért órákig sorbaállni, az sikeres ember nem lehet. :-)

De most komolyan. Az elmúlt fél évben annyit szívtam a BKV-val, hogy nekik (is) köszönhetem, hogy inkább vettem egy autót, és ma már boldog ember vagyok. Se várakozás a hidegben, se várakozás a 106-os végállomásán az Árpád hídnál, hogy hány perccel a menetrendi indulás után indul el végre - mert a sofőr a többivel trécsel, meg kártyázik, meg ki tudja mit csinál - se tömeg, se büdös, se idegesítő ellenőrők.

Tegnap be kellett mennem a városba, vettem 4 jegyet, 2 oda, 2 vissza. 1000 Ft volt. Ez nem röhejes???? Szerintem az.


Éljen a BKV. :-)

hbo 2008.01.04. 08:56:05

leon, a proli,

majd jo hogy most alltam ott vagy 1 negyed orat sorban...

aranyhaj.blogspot.com 2008.01.04. 08:57:39

Az átlagember hol engedheti meg magának, hogy négy jegyért ezer forintot fizessen? Márpedig ha csak alkalomszerűen, pár napon keresztül tartózkodik Bp-n, ezt kell tennie. Akkor se jár jobban, ha turistajegyet vagy heti bérletet vesz.
Nem beszélve arról, hogy engem már csaptak be BKV pénztárnál vonaljegyek árával...

aranyhaj.blogspot.com

BaarBeer 2008.01.04. 09:03:01

Ma reggel 25 percet álltam sorba egy vacak 30 napos bérletért, ami 8.250 Ft.

geusz 2008.01.04. 09:17:22

Lorenzz!

Hogy jön ide ez a baromság?
Mi köze ennek az adott témához?

Nem vagy Te véletlenül BKV-s? Simán beillenél a csapatba...

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2008.01.04. 09:26:09

Szerencsés helyzetben vagyok: lakás a Lehel térnél, munkahely a Forgács utcánál. Kb soha nincsenek ellenőrök, így utoljára bérletet olyan másfél éve vettem. Egy-két jegy általában van nálam, ha a bejáratnál véletlenül vannak, vagy valamerre másfelé kell mennem. De az utóbbi másfél évben összesen olyan 10-20 jegyet használtam el úgy, hogy elég sokat mászkálok mindenfelé.

Ja, és egyszer megbüntettek, de azt becsületesen befizettem.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.01.04. 09:35:19

Én is ma reggel vettem meg a januári bérletet - mivel az ünnepek között nem voltam itthon. Hatalmas sor a Nyugati bérletpénztár előtt, megadóan beálltam, felkészülve a legrosszabbakra. Meglepően gyorsan haladt a sor, 14-en voltak előttem és bő öt percet álltam, pedig sokan kérték számlával. A pénztárosnő iszonyat gyorsan és odafigyelve dolgozott, a számlát semmi perc alatt töltötte ki, pénzt visszaadott, bérletet körmölt - jólesett látni a tapasztalatot amivel dolgozott, valamint a szándékot, hogy ne szivassa a sorbanállókat. A munkaundor nyomát sem láttam rajta, szóval hajrá nyugati pénztárosnéni!

Amúgy tuti tipp hétvégén megvenni a bérletet. 1. és 5. között gyakran van egy hétvége, ilyenkor konganak a pénztárak.

andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2008.01.04. 09:35:36

Azt már csak halkan teszem hozzá, hogy a BKV bérlet egy darabka papír, amihez adnak egy akkora bérlettokot ami nem fér be sehova, max farzsebbe rakhatom, ahol pár hét alatt összegyűrődik és szétesik. És ez kerül egy vagyonba.


Én is utaztam "küffődön" pl New York City - a bérlet-jegy egy mágneskártya, bankkártya méretű, pénztárcába befér, ha akarod bérletként használod, ha akarod csak egy utazást töltesz fel rá. És nem mellesleg, ott ahol van vagy 40 (!!!) metróvonal, az átszállásért NEM (!!!!) kell fizetni. Itt, ezért a két sz*ros vonalért külön-külön is fizetned kell, ha át merészelsz szálni.

Ez Budapest, ez a BKV, ez Magyarország. Tudomásul kell venni, ez sajnos a Balkán. A Demszky meg elmehet a sunyiba a "világvárostépítünk" dumájával.

a kertész tömlővel 2008.01.04. 09:44:41

hát ha már ennyibe karül egy éves bérlet akkor miért nem tudják megoldani h ne keljen ilyen körülmények közt áttvenni,bigvicc.

Pepin bácsi 2008.01.04. 09:46:36

Vidéken már van ám ilyen kártyás-feltöltős izé a buszokon. pl. Alba Volán, pedig zrt. :)

óðinn 2008.01.04. 09:46:40

biztos én csesztem el valamit, de a két ünnep között mentem el éves bérletet venni, kb. két vásárló volt az egész akácfa utcai pénztárban. most akkor nem vagyok sikeres ember?

Soockit van Dalen 2008.01.04. 09:51:32

Gratulálok a poszthoz. Nem volt miből válogatni, ez siralmas. Ilyen posztot nap mint nap lehetne beszurni. Álltam a sorban. Mi van ebben olyan különleges, hogy mindehki év elején akar éves bérletet venni?

bazs 2008.01.04. 10:02:52

Én tegnap a Lehelen vettem bérletet. És volt is, tehát nem igaz, hogy csak a központiban. Kb. 16-17 ember lehett előttem, 35 perc. Persze a másik sor végén álló leány kb. 10 perc előnnyel végzett, de amikor már észlelhető volt a sorok sebessége közti különbség, már bőven álltak mögötte.

Még voltak előttem ketten, mikor kihallatszott, hogy beszél a másik pénztárban ülő kollégájával, hogy fáradt, éhes, stb.
Ezek után kellemes meglepetésként normálisan, kedvesen tudott megszólalni.
És érdekes módon, számlával együtt sem tartott két percnél tovább az én kiszolgálásom, nem tudom, hogy a többiek mivel tartották fel. Pedig a bankautomata jófej volt és 20 darab 5000 HUF-os bankjeggyel örvendeztetett meg, az 5 db 20k-s helyett:)

Az viszont tényleg szégyen, hogy az éves bérlet jan. 2. éjfélig érvényes. Nálunk eleve csak tárgyévi számlát fogadnak be, szóval nem vehetem meg december végén.
Főleg azért, mert aki évest használ és nem váltott közben céget, vagy nem váltott autóra (az öngyilkosság másik formája), az jó eséllyel úgyis éveset fog venni, egy ingyen napot sem nyer. Szóval csak tahóság.
Így végül marad a másfél nap, hogy találjak egy szimpatikus sort és végigálljam. Na kössz!

Flow22 2008.01.04. 10:07:49

Elintézi azzal, hogy nem ment el decemberben bérletet venni: "Na persze". Babám, te megérdemled a sorba állást.

Gyuri_ 2008.01.04. 10:09:30

Esetleg egy egyszeru megoldas: itt Osloban az ember elofizet a berletre es postan kuldik ki, minden honap kozepe fele a kovetkezo havit, csoportos beszedesi megbizassal pedig levonjak a bankszamlarol. A berlet nevreszol, nem gond, ha elveszik/ellopjak, adnak ujat. Weben lehet szuneteltetni, zonat valtani, cimet valtoztatni. Plusz 20 forint a levelkuldes miatt, valoszinuleg igy is megerne (vagy akar magyar szokas szerint beterhelhetnek "kenyelmi dijnak" (mint az SMS-es autopalyamatricaknal)).

vitezlejszlo 2008.01.04. 10:11:47

Ilyenkor miert nem vetnek be mozgo berletarust, mint amilyen a jegyarus a nyugatinal? Ha nem kell szamla, meg lehetne ezektol is venni, kell melle egy biztonsagi or a penz miatt, es kesz, maris csak az venne a berletet az ablakbol, akinek szamla kell.

Mondtam tegnap az asszonynak, hogy miert nem toljak ki a decemberi havi berlet ervenyesseget mondjuk 10 vagy 15-ig most, es akkor talan kicsit kenodne a sorbanallasi, hiszen nem 5-ig kellene megvenni a havit, hanem lenne egy kis mozgaster. De este mar lattam a tv-ben, hogy a VEKE is pont ezt javasolja. Ugysem lesz belole semmi, de amikor ezt latjak a BKV vezerek, nem gondolkodnak el azon, hogy hmmmm... lehet tenyleg igy kene, vagy ezt a 30 napos berletet elbattuk? Vagy a buszkeseguk nem engedni? Elvegre egy "jo" menedzser/vezeto sosem latja be, ha hibazott :)

Nekem is havit kellene venni, de a Lehelen latva a sort nem volt kedvem beallni, ami lassan mar veszelyes is latva, hogy az egyik penztar sora lassan a lepcsonre is lenyulik.
Inkabb logok par napot, ugy sincs soha ellenor azon a szakaszon, amerre jarok, es megveszem 8-10 korul a 30 napos berletet... vagy max szakaszjegyezek addig.

Otiska 2008.01.04. 10:13:36

Gyuri

'postán küldik ki ... nem baj, ha ellopják, adnak helyette másikat'

A magyar viszonyokat ismerve, ezt ítéletnapig várhatnánk, egyrészt mert a postán úgyis ellopják (elkeveredett, címzett nem található stb.), másrészt meg azt is, hogy BKV/MÁV/Volán stb. újat/másikat adjon helyette.

bombadil 2008.01.04. 10:16:34

jah, én is voltam márciusban Hong Kongban. Hát hadd ne mondjam... amikor hazajöttem, mindenki azt kérdezte, mi tetszett a legjobban? Erre én (kis túlzással): legszívesebben 1 hétig csak metróztam volna... Erre ők: néznek nagy értetlen szemekkel. :) Sorbanállás jegyért, bérletért? Az meg mi? Itthon klikk a netre, 15 mp félkezesen laza vásárlás, ott a reptéren bérlet előkészítve névre szólóan, becsomagolva, 2 mp felvétel, utazgatás, no para, no gond, oh happy day! Ugye ilyen apróságokkal már ne is foglalkozzunk, hogy másodpercre pontosan 2 percenként járt - na persze vezető nélkül, azééé, illetve hogy délután is olyan tiszta volt, hogy a földről enni lehetett volna. énédesistenem..... :) (A tervezés sajna a legmagyartalanabb: még csak ne is álmodj róla, eszedbe ne jusson csalni, mert úgyse tudnál, ha beledöglenél se. Nah ezt kapnák ki a magyarok... Hehe, ott fetrengenék a röhögéstől. Ilyen hülye egy találmány! Biztosan azért hatékony - merem gondolni én)

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.04. 10:18:15

Én a magam részéről dec. 31-én vettem egy 30 napos bérletet (még a régi árral!!!), 0 perc sorbanállással.
Sikeres-e vagyok?

bombadil 2008.01.04. 10:20:44

Amúgy meg: szerintetek mikor érdekelt Magyarországon egy békávévezetőt, mávigazgatót, hogy sz.r az egész és mi sorbanállunk, szívunk, görcsölünk? Jó zsíros fizetés oszt kész.
Ma, 2008-ban, kis hazánkban, nem lehet legalább InterCity-re jegyet venni neten? Vonatszám, katt, ülésszám, katt, bankkártya jól lehúzva, katt, foglalás printelve, katt, pályaudvaron jegyellenőr mosolyog (nem katt), aztán lehet indulni, bejglit enni anyukánál + elmaradt nemi életet pótolni barátnőnél, katt.
Szóval ez miért nincs? kérdezném én tőletek, ha merném.

vitezlejszlo 2008.01.04. 10:25:49

Olvasva a sok kulfoldi gyakorlatot leiro hozzaszolast nem csak egyszeruen arrol van szo, hogy ven oreg begyepesedett agyu vezereink vannak, akiknek lovesuk sincs az informatikai eszkozokben rejlo lehetosegekrol, es ha egy feltorekvo titan megpenditi, hogy mashogy is lehetne, osszerezzennek (nem mondjak ki, hogy fogalmuk sincs mirol beszel az ifju, de biztos nem erett meg a technologia, es amugy is, nehogymar) es inkabb bele se gondolnak, hogy lehetne mashogy is? Elvegre ez ugy ahogy, de mukodk. Tisztaban vagyok vele, hogy uj beleptetok kellenenek ha az ember ilyen magneskartyas jegyet kapna, bar lehetne az ellenornel is csak egy kezi leolvaso, es ha akarja megnezi az ellenorzottet, igy nem kell mindenhova lerakni egy nagy kaput... es persze ez igaz a MAV-ra is, gondolom ott sem 30 eves fiatalok ulnek fent, hanem 50-60 eves venek, akik koma haver jobarat alapon vannak ott ahol, es szamoljak a nyugdijig hatralevo idot...

Yusuf 2008.01.04. 10:28:24

Kirugni a sok ingyenelo kocsogot a BKV-bol!!!! legalabb 5000 felesleges embert fizetnek ebben a zar cegben a TI adotokbol!!!!

Szerintem fel kellene venni a nepszavazasi kerdesek koze, hogy:
Egyetert-e azzal, hogy minden kozszolgalati vallalat (ertsd MAV, BKV, aram, gazszolgaltatok) szolgaltatasi minoseget evente 2x felulvizsgaljuk es 75%-os elegedettseg alatt a teljes vezetoseget azonnali hatallyal mensszuk valamint az erintett emberek az allamtol 24 honapig ne kaphassanak semmilyen munkat?

(bazzeg, en egy szolgaltatokozpont vezeteseben dolgozom nyugateuropaban es nalunk 93% elegedetteg alatt ugy kibasszak az embereket, hogy a labuk nem eri a foldet!!!!)

Vegyetek mar eszre!!! Ami ma Magyarorszagon megy, szolgaltatas az allamtol, az verlazito, de minden rohadt teruleten!!!!

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.01.04. 10:29:42

andris: tudtommal 3 vonal van :)
viszont ha ellopják a táskámat pl. és az éves bérletem benne van ( a tolvaj mire használná, kidobja) akkor mi a nagy helyzet? Erre oly rég óta szeretnék választ kapni.

Manyizga (törölt) 2008.01.04. 10:29:59

Öhhh... most ha lehetett kártyával fizetni, minek ment el valaki az ATM-hez pénzt felvenni?

Esetleg a havi bevásárlást is elintézte közben? LOL.

pingpong 2008.01.04. 10:30:29

ehh, londonban 1 perc, amíg kivárod, hogy az előtted álló feltöltse a bérletét az automatánál, meg még egy perc, amíg te magad megcsinálod ugyanezt. még a legforgalmasabb metróállomáson is.

GhostBusters 2008.01.04. 10:33:09

Ha valakit erdekel, hogy hogyan lehet a BKV-t leghatekonyabban megkarositani a metros utazasoknal, szivesen megosztom veletek a modszert... Havi max. 5-6 db szakasz-, ill. vonaljegybol megvan minden tomegkozlekedes, kiveve a foldalatti, amit mar egy jo ideje mindenhol oriznek.
A modszer lenyege diohejban az "orokeletu" jegyek alkalmazasaban rejlik :-))))

vitezlejszlo 2008.01.04. 10:37:53

Es igen, aki december vegen meg tudja venni a kovetkezo havi berletet, az igen, szerencses es sikeres, hogy az ev utolso napjan meg van 8250 ft-ja berletre. Nem tudom mit ertetlenkedtek, nem mindenhol kapnak januari fizetest december vegen az emberek, es ekkor bizony marad az a 2-3 nap januar elejen, amikor penz is van a szamlan es meg ervenyes a decemberi berlet.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.01.04. 10:38:53

"Nem tudom, ennek a sok embernek miért kell beleszaladnia ebbe a sz*rba, amikor már dec. 24-től lehetett kapni ezt a tetves éves bérletet. Akkor biztos nem volt sor."

Azért, mert éves bérletet leginkább cégek vesznek a dolgozóknak (mint a szövegben is volt, valaki 250 db-ot vett). Az év vége meg minden cégnek olyan, mint egy rémálom, pont arra van idő, hogy két ünnep között a pénzügyi zárás közepén valaki bérletet vegyen 25 milláért.

keszvagyok 2008.01.04. 10:44:19

Egyébként azt tudja valaki, hogy mi indokolta (ok: mivel indokolták?) ezt a jóval infláció feletti bérletáremelést?

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.01.04. 10:44:54

aki ilyen posztit ír/olvas/kommentel, sikeres ember nem lehet

tj 2008.01.04. 10:48:54

Megszüntetik a havibérletet, kevesebb lesz a sorbanállás, persze. Az elmúlt 15 évben nem láttam ekkora sorokat a BKV kasszák előtt. Az ok: amíg eddig a pénztáros csak letépdeste az előpecsételt/nyomtatott fecniket, addig most KÉZZEL rá kell, hogy írja mindegyikre, hogy "JAN 4 FEB 3".
8 betű, de számít, lásd sorok.

scootR 2008.01.04. 10:53:25

Hi!
100 rugó ezért???
Robógóval gyorsabb, olcsóbb, kellemesebb.
A bicaj sem rossz-vidéken, BPesten az a sebesség nem elég hatásos az életbenmaradáshoz.
De azért atom se a BKV-ra, mert valamivel ki kell húzni azt a 30 napot az évben, mikor nem lehet robogni : )))

Nádasi Balázs 2008.01.04. 10:55:04

Először is, tökéletesen egyetértek Yusuf-fal.

Ami itt "közszolgáltatás" címén fut, vérlázító és arcpirító is egyben. Ha csak a közlekedési részét nézzük, nagyon örülök, hogy az új gazdasági miniszter kivágta a teljes MÁV Start-vezetést. Abban reménykedem, hogy a MÁV többi része is elcsesz valamit, és azokat is kivághatja. De nézzük a BKV-t! Messze vagyunk a 93%-os elégedettségtől... :) És igen, valószínűleg itt is váltani kéne pár dologban, ÁM vegyük észre, hogy legalább a fővezér új a BKV-ban, és próbálkozik. Lassanként, de halad valamit előre a cég, noha elsősorban a miliárdos veszteség lefaragása náluk most a cél.

De amennyiben nagyon sokan felháborodva írnak a Homárnak, meg minden lehetséges fórumon szavukat hallatják, és támogatják a VEKE célkitűzéseit (tuképp rájuk utalt a köztársasági elnök úr beszédében), akkor azért araszolunk előre apránként biztosan.

Na már most, London szóba került, Párizsról is lenne szavam. Az ottani közlekedés világszínvonalú. Nem csak, hogy van egy csomó elkerülőút Párizs határában (ilyen 6 sávos autópályák pld), és nem csak, hogy van 14 meg pár metrójuk, és még most építik a villamoshálózatukat (ami náluk kb. metró, csak a föld felett), hanem még van olyan fantasztikus elővárosi vasútközlekedésük, hogy megáll az ember esze. (www.frenchculture.com/images/metro_map.gif)
(a számmal jelöltek a metrók, a betűvel jelöltek az elővárosi vasutak, amik meglepő módon, Párizs belvárosában a föld alatt metróként közlekednek, külvárosokban pedig föld felett. És meglepő módon, nem Párizsban van a végállomásuk, Párizson csak keresztülmennek.)

Szóval mindezek mellett milyük is van még a párizsiaknak? Minden állomáson ingyenesen lehet tömegközlekedési térképet kapni, minden állomáson van bérletpénztár, vagy jegykiadó automata, vagy mindkettő. A jegykiadó automatán a görgegősávban ki lehet választani, hogy milyen típusú bérletet kér valaki (hány zónásat), hogy mennyi időre (turistabérlet napokra, vagy heti bérlet, kétheti bérlet...), de simán csak 10-es gyűjtőjegyet is lehet venni, ha valaki úgy akar. Amivel tulajdonképpen azt mondom, hogy ...

miért is ne lehetne bérletkiadó automatákat felszerelni a város több pontjára? Mennyivel nehezebb technikai feladat bérletet kiadni, mint jegyeket?

Amúyg meg az éves bérlet szerintem is szívás, egy kis papírfecni, 100 000 ft értékben, vagy diák-nyugdíjas esetében 36 000 ft értékben... azért ha elveszik, megrongálódik stb...

üdv: Nádasi Balázs

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.01.04. 11:05:09

"El lehet menni Szlovákiába!"
Ez a cirkusz szerintem azért megy, hogy a közhangulat kikényszerítse a BKV privatizálását (Remélem a Centrum fogja megszerezni!)és Kóka valamelyik cége meg majd szállítja az "intelligens" bérletrendszert. Jó is lesz az, mert ha már sem az utasok, sem a járművezetők, sem a pénztárosok és az ellenőrök főleg nem intelligensek, legalább a bérletek legyenek azok. Meg a mosóporok továbbra is.
De előtte meg kellene fosztani az idős embereket az ingyenes utazástól, legalább valami tényleg csak pár száz forintos bérletpótló regisztrációra kötelezve őket a BKV-pénzáraknál, lehetőleg jövő év január1-től, de úgy, hogy kétszer kelljen visszamenniük, először azért, hogy bevigyék az adataikat, másodszor meg azért, hogy megkapják az "ingyenes" igazolványt...
BÚÉK!

Mille38 2008.01.04. 11:14:15

Kicsit aggódom, hogy - mint valaki fentebb javasolta - magántársaságra bízzák a bkv jegy-és bérletárusításait. Mert egy újabb társaságnak újabb vezetőkre van szüksége és problémát jelent, hogy Feró, Gordonka és társaik lassan kifogynak az igazgatótanácsi és felügyelőbizottsági helyekre mobilizálható volt osztálytársaikból és egyéb üzletfeleikből. Vajon ki fogja vezetni az új társaságo(ka)t, csak nem maradnak esetleg vezetők nélkül? Ez a mai napi aggodalmam...

manes 2008.01.04. 11:16:05

Lord Multifilter:Jártam Londonban 3 szor és mindig pillanatok alatt megkaptam a jegyeimet a Rigó utcainál is gyengébb angoltudásom ellenére.Ja,és az egy-két-háromnapos napijegy mellé még grátis térképet is adtak.

Marvin (törölt) 2008.01.04. 11:24:47

Engem a BKV-nak az ünnepek alatti menetrendjükkel sikerült meggyőznie, hogy ebben az évben a hideg hónapokban (amikor nem lehet bringára ülni) se vegyek bérletet.
Ez köszönhető a "munkaszüneti napi menetrend szerint közlekedik, de bizonyos buszok ennél ritkábban" stílusú komunikációnak. Így még panaszkodni sem lehet, hogy miért kellett 25 percet várni a hidegben a 139-es buszra.
Ritkábban... mi megmondtuk...
Na én meg akkor venni fogok jegyet és bérletet, csak épp ritkábban...

manes 2008.01.04. 11:27:59

Megint ja! És ez tiz évvel ezelött volt!

EBL 2008.01.04. 11:36:22

Káposztakukac 2008.01.04. 01:26:31

100000 Ft-ból 8000 Km??? Valhogy nem értem azokat az embereket, akik a BKV bérlet árát úgy hasonlitják össze az autóval, hogy az autónak csak az üzemanyag költségét veszik alapul. Ráadásul 4,5 literes átlagfogyasztással Budapesten???? Nos akkor megmondom, mennyibe kerül 8000 km Budapesten:
- Üzemanyag: minimum 6*80*280=134400 (dizel)
- Motorolaj: 10000 Ft. (15000 km csereidővel, minőségi olajjal)
- Egyéb kopó/fogyó részek (fék, gumi, gyertya, vezérműszij): 10000 Ft.
- Avulás: 50000 (4-5 éves kisautónál)
Ez már eleve több, mint 200 ezer. Pedig még szó sem volt az autó fenntartásáról, kötelezőről, cascóról, súlyadóról, valamint a kisebb koccanások, balesetek okozta kárról.

lepratelep 2008.01.04. 11:38:37

En telen-nyaron biciklizek... bar nem bp-en.

EBL 2008.01.04. 11:39:53

Ja és a 8000 km nem elég egy évre. Legalábbis nekem a munkába járás évi 10000 km felett van.

Vintersorg 2008.01.04. 11:43:38

Hagyják már abba ezt a "jól megprivatizáljuk, oszt majd jó lesz mantrát", kérem.
Ugyan kik lesznek azok a közlekedési szakemberek, igazgatók, stb., akik majd a privatizált verzióban lehetőséghez jutnak? Ugyanazok, akik most egyengetik ezeknek a problémás állami vállalatoknak az útjait.
Lehet mondani, hogy "de majd a verseny!", csak éppen az útépítők kartelleznek, a távközlési cégek szintén, és akkor ezek csak azok, amelyikek irtó nagyok és mégis lebuktak. De a taxitársaságok is jól megegyeznek maguk között.
Az állami vállalatok következetes leépítésének, majd mélyen valós érték alatti privatizációjának nagy hagyománya van kis országunkban, a sok agymosott meg most is azt szajkózza, hogy privatizálják, privatizálják.
Maradjon csak állami tulajdon (értsd: kis részben az enyém, tiéd, övé), de működtessék tisztességesen, ne arra utazva, hogy hogyan lehet majd a privatizációnál a legnagyobbat szakítani.

Mike36 2008.01.04. 11:55:10

Káposuztakukac! Hol mész te 8000 kilométert városban 100e-ből? Ne próbáld már nekem bemesélni, hogy városban a kocsid 4,5-et fogyaszt 100-on
Az más kérdés, hogy két ember esetén sokkal olcsóbb kocsival munkába menni, mint BKV-val

Mike36 2008.01.04. 12:00:53

Belvárosból autókat kiirtók: mi nálatok a belváros? V. kerület? Esetleg I.? Kerékpározzak hóban-fagyban? És a kerékpárt hová teszem, ha odaértem ahová menni akartam? Még görkorcsolyával sem engednek be nagyon sok helyre, majd akkor kerékpárral biztos be fognak. Megvan az infrastruktúrája B-n a kerékpáros közelekdésnek? Nincs. Tudsz Észak-Buda Dél-Buda között közlekedni úgy, hogy kihagyd az I. kerületet? Nem. Lehet mondogatni, hogy nem kellenek autósok, csak ésszel!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.01.04. 12:01:34

A BKV-tól 2007. december 15-én E-mailben megkérdeztem a következőket, és kb. egy hét múlva kaptam rájuk választ:

1. Ha a balfasz fővárosi közgyűlés december 20-án dönt (egyebek közt) a kedvezményes éves BKV-bérletek áráról, mikor lehet majd kapni ezeket? Válasz: 22-től az Akácfa utcában, 29-től az összes többi helyen is. Ezzel szemben én már 27-én megvettem a Határ úti metrómegállóban, a sor hosszúsága egy (1) volt velem együtt. A munkatársaim nem jártak ennyire jól: bár a gazdasági osztályunk azt állította, hogy ha elég hamar leadják a rendelést, akkor még 22-én ki tudják osztani a bérleteket, én ezen csak röhögtem. Természetesen a bérleteket 2008. január 2-án kezdték el szétosztani.

2. Ha már ennyire elhúzódik a 2008-as bérletek forgalomba hozása, tervezik-e, hogy meghosszabbítják a 2007-es bérletek elfogadását (mondjuk 2008. január 5-ig elnézik az ellenőrök, ha 2007-es kedvezményes bérletet mutatsz nekik, bár az hivatalosan 2-án lejár), illetve tervezik-e, hogy ebből tanulva már eleve kijjebb tolják a 2008-es bérletek érvényességét. Válasz: mindkettőt továbbították az illetékeseknek. Természetesen a 2008-es bérleten továbbra is 2009. január 2-diki lejárat szerepel, és sajnos még nem találkoztam ellenőrrel, hogy megkérdezzem, mit szólna, ha 2007-es bérletet mutatnék neki.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.01.04. 12:04:31

@Mike12: Nagy vonalakban az volna a terv, hogy a belvárost le kell zárni az autók elől, és akkor lesz hely kiépíteni a biciklis infrastruktúrát (is). Egyébként pedig lehet autóval haladni a Hungárián - kb. addig tartana a lezárt belváros. Aki pedig még nagyobb távolságra megy Budapesten belül, menjen körbe az M0-son.

Mike36 2008.01.04. 12:05:21

"hogy sz.r az egész és mi sorbanállunk, szívunk, görcsölünk? Jó zsíros fizetés oszt kész."

mert a BKV egy szocialista nagyvállalat

Mike36 2008.01.04. 12:09:03

Vintersong
tudod az a különbség egy szoc. nagyvállalat (értsd állami) és egy magáncég között, hogy a magáncégnél megbasszák az ilyen managementet, mert nem a közös pénzből megy a herevakarás, hanem a tulajdonos pénzéből. Hirtelen mindjárt fontos lesz a teljesítmény. Jelen pillanatban a kapitalizsta gazdasági modellnél nincs jobb, a kommunista próbálkozás csúfosan megbukott. Ezt kéne végre felfogni

Mike36 2008.01.04. 12:12:36

és mutass nekem egy jól működő állami céget, olyat amibe nem tol az állam milliárdokat évente, evvel fojta meg a többi - általában magán - szereplőt a piacon
csak egyet!

Gyuri_ 2008.01.04. 12:15:24

"Na már most, London szóba került, Párizsról is lenne szavam. Az ottani közlekedés világszínvonalú. Nem csak, hogy van egy csomó elkerülőút Párizs határában (ilyen 6 sávos autópályák pld), és nem csak, hogy van 14 meg pár metrójuk, és még most építik a villamoshálózatukat (ami náluk kb. metró, csak a föld felett), hanem még van olyan fantasztikus elővárosi vasútközlekedésük, hogy megáll az ember esze. (www.frenchculture.com/images/metro_map.gif)"

Azert ez igy ebben a formaban nem igaz. Parizs tomegkozlekedese igazi iskolapeldaja a szinte tokeletes rendszernek. Ezzel egyutt, ami naluk a metro, az nalunk inkabb villamos. A fold feletti villamosuk is villamos.

Erthetobben: konnyumetrot hasznalnak, a kocsik kb. villamosnyi meretuek, viszonylag szukek es lassuak. Parizst nem bombaztak szet, ezert altalaban az utcak szukek, nem lenne hely egy suru villamoshalozathoz. Ami ott megvan es pl. Budapesten nagyon hianyzik, az az RER, az ottani HEV, ami keresztul-kasul megy a varos alatt, 3-4 megalloja van a belvarosban, kint pedig tobb 10 km tavolsagra megy (pl. a CDG es Orly repuloter is az RER-B-n van, pedig a varos ket ellentetes oldalan vannak).

Mike36 2008.01.04. 12:16:28

Joe!
Aha. Szal alőször lezárjuk, aztán kiépítjük. Ez stimmelne a magyar mentalitáshoz. És azt is látom, hogy a belváros nálatok Pest. A többiek meg pusztuljanak, Üllőiről, Rákócziról, Körútról kipateroljuk a forgalmat, hadd szívjon a külvárosi. Meg pénzt is kérünk tőle, mert ő nem belvárosi, bezzeg ugye mi azok vagyunk, nekünk persze legyen ingyenes a behajtás, hiszen ott lakunk. Eltaláltam a koncepciód lényegét?

átlátó 2008.01.04. 12:17:03

Az atom macerás. Vödör fost nekik,az elérhetőbb mutatvány.

Mike36 2008.01.04. 12:21:18

no igen
csakhogy Párizsban erre mennyi idejük volt, és mennyi pénzük?
gondolom nem 10 év alatt hozták össze mindezt a semmiből

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.04. 12:59:11

békávé monnyon le!

tavaly éves bérletem volt (munkahelytől kaptam), tegnap úgy megbüntettek, mint a huzat! azannyukat má!!!

én abban a tudatban voltam, hogy jan 5-ig érvényes, aszongya az ellenőr: "há mé nem nézte meg a hátulját? ez csak január 2-ig jó."
mondom: bakker, biztos megnéztem úgy egy éve, azóta meg nem ezt olvasgatom...

mi a faxért azt kell szivatni, akinek láthatólag volt/van/lesz bérlete? monnyon le!

bombadil 2008.01.04. 13:10:42

azéé kedves Nelson, merezek mindig asztat szivattyák, aki rendes. Ezeknek ettől van orgazmusuk! h.r.m.
A múltkor bemutatok neki visszamenőleg fél évre havi bérleteket, mind a pénztárcámban volt (szeretem nézegetni a k.a.), azt mondja, hol a tokom?
Mondtam volna, hogy az alsógatyámban, de előszedette a táska legaljáról is.... karácsony előtt, 48 és fél csomaggal a kezemben.... h.r.m.

moto.sapiens 2008.01.04. 13:39:36

NA kispofáim segítek..Yamaha sr-3l/100km.Pesten belül BÁRHOVA fél óra.Költség?Az mi?Ez japán.9éves,ne avultasd.Dugó,várakozás,idegeskedés,parkolóóra az mi?Olaja:1l,gyertya::1db.Vezérmüszíj stb nincs.Kb évente 2x elkap az eső.Te mennyit állsz esőben a megállóban békávés?Végszügségre + a családi 10éves VW.Amit a család tart fenn.A bérlet ugye nem közös.Aki 80-100e.alatt szíjakat cserél az balek.Olaj 10e után,gyertya 100e után.Ez a való világ,így csinálom és jó.A luxus szolgáltatások:zene,meleg,és nem ül mellém büdi hajléktalan.Vagy büfizhetek,ehetek,énekelhetek.Aki pedig levezetné,h ez drágább mint a békávé,az számolja az időmet.Pl Kispest-Békás békávéval,vagy a Yamahával.Számolja pl 800ft-s órabérrel.Az nem is sok. Aki békávézik szerencsés ember nem lehet. Max szeret szopni.

kangep 2008.01.04. 14:20:59

moto.sapiens: kispofám, én viszont besörözöm három haverral a hetes buszon jegy nélkül. Ezt csináld utánam a jamaháddal. :D

moto.sapiens 2008.01.04. 14:40:28

kangep a kocsmában megvárlak,gyere utánam iszunk egyet!Motorost még nem kapott el desztos.A rendőrautó nem fér el a dugóban.Sorbanáll.És tökmindegy mit ír az újság,engem még nem állított meg motoros rendőr:-)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.01.04. 15:46:12

@Mike12: Ha lezárjuk a belvárost, és ezzel megtizedelődik a forgalom, akkor ugye nem is nagyon kell bringainfrastruktúrát kiépíteni, mert jól el fogunk férni a töküres utcákon... ;-) A lezárt belváros köré pedig parkolók kellenek, hogy ott letehesd az autódat és más közlekedési eszközzel (bicikli, BKV) mehess tovább - vagy valóban: fizess jó sokat, ha nem A) a belvárosban laksz, B) BKV-jármű/taxi vagy vagy C) árut szállítasz. A londoni példát kellene alapul venni. Egyébként pedig külvárosi vagyok...

Zsurmi 2008.01.04. 16:30:00

Én szerencsésen megúsztam ezt a szívást. Idéntől nem kérek/kapok bérletet a cégtől, jeggyel utazok ha kell.

Inkább kerékpározok, -8 fokig biztosan. Nem azt mondom, hogy ez alternatíva mindenki másnak. A problémák nem szűnnek meg, lesz helyette más. Nem tudom, nekem felüdülés a problémák lecserélése.

Flynn 2008.01.04. 16:37:49

Szopás ez Gabi.

Én dec. 28-án zéró sorbanállással vettem az Árpád-hídnál a 3x30 napos bérletemet 2007-es áron (22.050 HUF). 100 napig, ápr. 6-ig érvényes.
A maradék 3 negyedéveset is sorbanállás nélkül veszem majd meg, darabját 24.750 ft-ért. Tehát összesen 96.300 ft-ot fizetek majd.
Veled ellentétben nem állok sorba, nem kell annyit fizetnem, mint neked (és azt sem egyszerre),ja és a 4 db 3x30 napos 400 napig érvényes nem 365-ig.
Ahogy apám mondaná: 'aki hülye, haljon meg!'
(Sikeres hozzászólóknak mondom: én is csak azért veszek, mert a cég kifizeti, egyébként autó rulez.)

SCD.HU 2008.01.04. 17:53:30

A londoni példát kellene alapul venni.

Jahh. De a tulvegen is:

www.johomaps.com/eu/ire_uk/uk/london/londonmetro.jpg

Meg tan kellenenek bringasbarat unkahelyek is.

Ez a London pelda dumanak jo, de nalunk mindig a dolgok "szankcionalis"felet vezetik be mikozben a beigert fejlesztesek majd, sohasem, talan egyszer hataridovel keszulnek el.
Peldanak egybol ott van Demszky nehez epulo foldalatti emlekmuvenek kapcsan az Etele teren el nem keszulo P+R parkolo.
Nem a BKV vezeteset kell basztatni, hanem azokat akik hagyjk, hogy a dolgok igy menjenek. Aba Botond is elvolt ha a hidon nem dol le az a franya oszlop akkor a mai napig ott csucsul. Nesztek vazze vilagvaros. Az meg a masik szegyen, hogy ennel csak rosszabbat lehetne valasztani.

tomtata 2008.01.04. 18:14:49

Flynnek, Joe Forsternek: Nekem dec. 28-án azt mondták a Moszkva téren, hogy csak jan. 2-tól vásárolhatok bérletet!
gaze762-nek: elméletileg van civil kontroll a BKV felett, úgy hívják, hogy Fővárosi Közgyúlés. (Ja, a nagybetűket nem érdemlik meg!)
Egyébként azt kellene a bérletadó ablakba ültetni reggeltől estig, aki kitalálta ezt az álmegoldást a sorok megszüntetésére! No meg azokat szalonidiótákat, akik elfogadták és bevezettették az egészet.
Mellesleg szánalmas volt ma reggel hallgatni az MR1-en (ez egy rádióadó, ha valaki nem tudná és mást gondolna) a BKV szóvivőjének buta magyarázgatását!

KKoppany 2008.01.04. 18:32:59

Atomot nekik! Egyetértek! És atomot azoknak a kreténeknek is, akik erre szavaznak 19 éve, vagy akik ennek a csürhének a szekerét tolják! Atomot nekik! Egyetértek!

Celtic 2008.01.04. 18:33:16

En is csak azt mondom, megegyszer: 12.26-an jartam a Moriczon, hogy vegyek berletet. Eloszor havi berletet akartam, utana evest. Azt mondta a no, hogy jan.2-tol lesz. Nagyon aranyos, aki fikazza azt, aki nem vette meg mult evben az ezevi berletet, de engem ha az egyik penztartol elhajtanak, nem jarom ossze a tobbi penztarat, hogy "hatha megis van berlet".

Jaigen, rossul emlekszem. Aznap (vagy masnap, passz), a Batthyany-n is voltam.
Ugyanezt mondtak. A tobbi berletes jegypenztar fele nem vitt az utam, nem tudtam megkerdezni.

Vintersorg 2008.01.04. 21:51:03

"tudod az a különbség egy szoc. nagyvállalat (értsd állami) és egy magáncég között, hogy a magáncégnél megbasszák az ilyen managementet, mert nem a közös pénzből megy a herevakarás, hanem a tulajdonos pénzéből."

Szerintem pedig ugyanígy (sőt jobban) kellene megfegyelmezni állami keretek között is a managementet. Nagyon jó mérhető paramétereket lehetne meghatározni (utasszám, -elégedettség, átlagos/minimális/maximális menetrend szerinti utazási idők adot kilométertávolságra, eltérések a menetrendtől, szállított kilométerek, költség/utaskilométer: amik már biztos mind vannak, csak a kutya se kéri komolyan számon), onnantól pedig számon lehetne kérni a mutatók elvárt változását a valóstól.
A tömegközlekedés nem biztos, hogy direkt profitot hozó dolog tud lenni (nyugaton sem az általában, itt meg aztán pláne), viszont iszonyatosan nagy szükségünk van rá. Még privatizálás esetén is szükség lenne állami támogatásra, különben egyszerűen megszűnne. Vagy vehetnénk taxivonaljegyet tetszőleges helyről tetszőleges helyre egy mostani bérlet áráért.
Szép dolog a kapitalizmus, csak az a csapda, hogy oda is egy felelős és erős állami ellenőrzés kell, hogy el ne kurvuljon. Versenyeztetni pedig akár állami vállalaton belül is lehet a kisebb egységeket.
Csak ez az egész ürülékkupac a legaljától a legtetejéig bűzlik - néha ez az érzésem.
Jó éjt!

ARK-9 (törölt) 2008.01.04. 22:09:46

" Mike12 2008.01.04. 12:09:03
tudod az a különbség egy szoc. nagyvállalat (értsd állami) és egy magáncég között, hogy a magáncégnél megbasszák az ilyen managementet, mert nem a közös pénzből megy a herevakarás, hanem a tulajdonos pénzéből."

Na persze! Az állami megrendelések (kakaóbiztos billentyűzet, demszky padok 2 milla/darab) meg nem a sógor/koma/feleség/barát magáncégéhez futnak be, mi???

ARK-9 (törölt) 2008.01.04. 22:12:08

"KKoppany 2008.01.04. 18:32:59
Atomot nekik! Egyetértek! És atomot azoknak a kreténeknek is, akik erre szavaznak 19 éve, vagy akik ennek a csürhének a szekerét tolják! Atomot nekik! Egyetértek!"

Én is egyetértek - kis kiegészítéssel: Atomot MINDEN politikusnak, jogásznak - pártállástól függetlenül! Az egyik 20-1, a másik 18+1!

DesC 2008.01.04. 22:20:17

BKV-n utazni amúgy egészségtelen.

musi.blog.hu

PinkyPanther 2008.01.04. 23:41:19

január elsején sem lehetett még semmi mást venni a csepeli hévvégállomáson lévő pénztárban csak jegyet, úgyhogy nem értem,h máshol hogyan sikerült már 26-27 körül...

Zsolt49 2008.01.05. 00:14:49

Ne álljatok sorba, vegyétek meg tőlem, nekem van eladó éves bérletem, 75ezerért a tiéd lehet (eredeti ára 90700ft) Érdeklődni: 06204943476

quador 2008.01.05. 03:00:18

Jé, azért van fejlődés. Például, hogy ott is pont 100 rugó az éves bérlet, én is pont annyit fizettem a zürichiért.

Biztos sci-fi, de itt úgy ment, hogy mondom június 18-án csajoknak a Hauptbahnhofon, hogy amig pisilnek, addig gyors veszek bérletet. Felmegyek a mozgólépcsőn a Reisezentrumba, na persze délután közepe, bakker, sokan vannak. Megnyomom a gombot, sorszám. Bökködöm addig a terminálon a honlapjukat mígnem villog a számom. Mondom a néninek, hogy kérek éves bérletet, meg hát egyszer élünk, legyen rögtön chipkártyás, hogy autót is bérelhessek vele. Mondom, van már vonatra kedvezménykártyám, mondja kiváló, mert akkor nem kell adatokkal meg fényképpel piszmogni, lekéri abból az adatbázisból. Bankkártya, pin kód, kezembe nyom egy hétre révényes ideiglenes jegyet. Maj' küldjük, adiő. Mozgólépcső le, megvárom, amíg végre megjönnek a csajok is a pisiből. Három nap múlva postaládában ott a bérlet, érvényes 2008. június 17-ig.

Ennek pontosan melyik részéhez van szükség magfúzióra?

öccá · http://dogsigns.blog.hu 2008.01.05. 15:52:43

Nem értem, miért lenne hülye, mert most akart éves bérletet venni, amikor jaj már decembertől lehetett. Senkinek semmi köze hozzá. Nem ez a lényeg.

Miért csak 3 pénztár volt nyitva, miért nem hosszabítják meg a nyitvatartást, ha tudják, hogy várható a tumultus. Miért nem lehet több helyen éves bérletet kapni, vagy ha lehet, miért nem tájékoztatják az embereket. Miért nem baktat át a kedves biztiőr a Blahára a pénztárba egy köteg évesbérlettel, és viszi magával a fél sort.

Mert a bkv pont úgy gondolkodik, mint ti: aki hülye, haljon meg. Ha meg még fizet is érte, akkor körbe is röhögjük a sírját. Uff.

kiskicsicsiga 2008.01.05. 21:12:46

felháborító amit a vezetők művelnek-lásd pl a máv
én azt csinálnám,aki a közlekedésnéldolgozik,nyista cégeskocsi,nyista ingyenbeznin!
a máv vezető zötyögjön a cuki gyorsított személyvonaton,a BKV vezető faggyon össze a szeles sima 7esen,meg 19esen,aztán majd lesz itt rend azt hiszem!akkor talán rájönne hogy nem kéne szétlopni a kasszát,csak azért mert lehet,és az utasbarát intézkedések valóban utasbarátok lennének!mindenki egye meg amit főzött!!!

kiskicsicsiga 2008.01.05. 21:16:21

amugy énis járnék jobb időben bringával ,ha nem lenne még a járda is egy kamikáze a gyalogosnak,nemhogy az úttest a bringásoknak erre fele.
nem sok bringást láttam én még a Gellért tér fele...vajon miért?:D

amugy kezdhették volna a hidfelújjítást is a Szabadsághíd másik felén,mert mindig pont ezt a felét vágja a szél,és igy majd lesodorja az embert a hídról...

EBL 2008.01.07. 12:28:50

moto.sapiens 2008.01.04. 13:39:36

NA kispofám, olvasni tudni kellene. Autóról volt szó. Szerinted a Yamaha sr egy autó?

"Ez japán.9éves,ne avultasd." Talán ingyér jutottál hozzá és örökké fog tartani? Ha pénzért vetted és egyszer tönkremegy, akkor avul és kész. Kit érdekel, hogy Japán-e?

Kismotorral költségben valóban alá lehet menni a tömegközlekedésnek, de nem sokkal.

echo of small things 2008.01.08. 01:22:10

Csak most olvastam, dehát ez mindenhol így megy köbö (főleg olyan "kis" tömeget megmozgató helyeken, mint békávé a.peh.. meg hát az egyetemi irodák /questura és hasonló nyalánkságok/). huhuhúú! a múltkori apehos kirándulás volt a legjobb. merhát ugye változtak itt a dolgok tb és egyéb terén. és hát ez egész sok embert érinthet.. köztük engem is (eltéről kivág-->hallgatói slussz-->munka+nincs bejelentve=para-->!?tb?!==>iroda) naésakkor a már "ki kellett volna tölteni fiatalember" lapomat szorongatva, aminek a kitöltési tájékoztatója valahol fél úton járt egy Örkény és egy Kafka novella között, betoppantak olyan 2 körül. tömeg (kb 33/5 m2 arány). és akkor az info központ, ami a sorszámot is adja, nem működik (mint később megtudtuk 2 napja - nyilván a legnagyobb érdeklődés közepén), ámde rajta könyököl egy nagyon kedves és kujon-mód nagyhangú úr. mindenkit oltogatott, akiket túl tétovának tartott. vicces volt.:) ja és a sorszám! letépett egy fecnitömb tetejéről egy lapot, ráírva tollal, hogy Eü. bizt. 147. báááh! mindegy, gondoltam, jó lesz ez még.. hozzátartozik, hogy épp Vonneguttól A hazátlan embert olvastam, úgyhogy meglehetősen jó kedvvel és gondolatokkal tértem be. a sorszámhívó gép nem más volt, mint Jolika (tényleg így hívták) nosztalgikus alakja, aki néha kikiabálta, hogy "egészségügyiseeek! jöjjeneek! kinek van a legkisebb száma?" :D káprázatos! mondanom sem kell, hogy a fentebb említett embersűrűség és a HIVATAL (lásd még TANÁCS) légköre eszméletlen tömör türelmetlenség és emberiszony-koncentrációt eredményezett, hogy amikor kinyílt az ajtó, mindenki birka módjára, a feje fölött lobogtatott cetlivel tolakszik. ha nem akar, akkor is tulajdonképpen tolakszik , merthát viszi magával az ár. ennek is van egy jó vonzata, merthát bármelyik irányba eldőlhetsz.. köbö ennyi, hozzátéve azt a nem is elhanyagolható körülményt, hogy mindezek alatt a portán 5 "biztonsági" ""őr"" ült fapofával, karbatett kézzel egy tv előtt, amin vmi romantikus filmet bömböltettek, ami nyitott ajtón keresztül tökéletesen átjárta az aula legeldugottab részeit is.. jó volt, na!:D Vonnegut jó!

torma99 2008.02.02. 22:02:15

csak az első 10 hszt olvastam el, de sztem is a plasztik kártyás elektronikusan működő jegyek lennének az egyszerű megoldások és a kapuk a metrón nem pedig ez a sok ellenőr, mert még így is sokan átcsúsznak. pl. kossuth téren én még nemigen láttam ellenőröket..., de ugyanez a helyzet a mávnál. a hülye automatákból nem lehet venni bármilyen jegyek csak bizonyos városokba(ezt csak az automatákra történő rápillantásból ókumuláltam ki lehet, hogy tévedek), ha telefonon rendelsz beállhatsz a sorba, pedig ott lehetne az internet, kinyomtathatnád a jegyedet, a kaller meg járna egy vonalkódleolvasóval és úgy ellenőrizné a jegyeket és kész.
Egyébként egy rövid ideig olaszországban tartózkodtam és rengeteget tömegközlekedtem. A hagyományos vonatok (interregionale) kb ugyanannyiba kerül mint itt a sima snassz jegy, csak az a különbség, hogy a vonat tiszta, kétszer olyan gyorsan megy és tűrhető a késése (100 km-es távon nekem max 3 perc volt, 250-en 10 perc és ez a sima személy, nem ic, nem eurostar, nem trenitalia business superexpressz) Na mind1, egyébként a buszokat is kipróbáltam. Tiszták, újak és jók :-) bár jóval drágább a jegy mint a bkv-n ezt el kell ismerni, de a vonat nagyon tetszett. Meg plö az is, hogy az egyszerű jegyeket megveheted bármikor és cask a felszállás előtt kell érvényesítened, tehát bármikor felhasználhatod, ha nincs érvényesítve akkor meg kapsz a nyakadba egy kegyetlen büntetést (50-100-300 eur attól függ mikor fizetsz), amit állítom hogy be is hajtanak az embereken, mert senkinek sem volt kedve potyázni... áhh na de minek írok Olaszország sokkal kultúráltabb nálunk...

torma99 2008.02.02. 22:04:24

Jah a bérletvásárláshoz meg mégsem szóltam hozzá. Mindig röhögök azokon akik az utcsó pillanatban akarnak bérletet vásárolni... Sosem állok sorokban, vagy időben megveszem, vagy mint ahogyan néhányan tanácsolták, olyan pénztárban ahol nincs sor .Ehhez hozzátenném, hogy az elmúlt 7 hónapban reggel 6kor indultam el otthonról és este 7re értem haza szal ne tessék azt mondani hogy simán megtehettem, mert nem ,de okosan az ember ezt el tudja kerülni.

torma99 2008.02.02. 22:09:12

fúúú elolvastam a kerékpáros részt is. Erről csak annyit menj el plö bolgnába, ferrarába, firenzébe, modenába és nézd meg ott hogyan vélekednek a kerékpárosokról és ott hogy oldották ezt meg. Gyere haza és sírj hogy itt mit neveznek kerékpárútnak...Nah megyek aludni mert elegem van hogy visszajöttem magyarisztánba...:((((