Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
A Volán és az elhagyott bőrönd
2008.01.08. 12:30 | jackyll
Attila a napokban szembesült a helyzettel, milyen, amikor a Volán elhagyja naiv utasa bőröndjét, aztán verheti a seggét a betonhoz, hiszen poggyászszelvényt nyilván nem kapott, amivel reklamálhatna:
2008. január 6-án a Dunaújvárosból Budapestre közlekedő Volán buszra szállt fel a fiam és a lányom 16.17-kor Százhalombatta Vasútállomás megállónál! A fiam egy 20 kg-os Samsonite bőröndöt helyezett el a jármű csomagterébe, majd szólt a sofőrnek, hogy nem jól van becsukva a csomagtér ajtaja! A sofőr megnyugtatta, hogy minden rendben van, majd elindultak. Budapest Népliget állomáson kiderült, hogy a bőrönd kiesett az út során. A sofőr nem érezte magát hibásnak és nem adta meg a fiamnak a nevét, melyet kötelessége lett volna, mint szolgáltatónak! A fiam feljegyezte a rendszámot, a járatszámot, majd jelezte a forgalmi irodában a történteket, ahol szintén nem nyújtottak segítséget, hanem egy telefonszámmal elküldték. Aznap nem vették fel a megadott számot. Másnap (ma), felvették, de az illetékes XY épp nem volt benn.

A százhalombattai rendőrőrsön bejelentést tettem az esetről 17.15 perckor! Az eset további folyamata a Volánon múlik! A fiam holnap 16.15-kor indul vissza Angliába, ahol egyetemi tanulmányait folytatja. A kár kizárólag a Volánt terheli, amelyet minden eszközzel be fogunk hajtani! Úgy gondolom, hogy komoly mulasztást követett el a járművezető és a forgalmi szolgálattevő is.

Tudta-e Ön, hogy a buszokban elhelyezett poggyászokról a sofőrnek "poggyászszelvényt" kell kiállítani? Tudta-e Ön, hogy a poggyászbiztosítás limitált összegű, max 50.000.- Ft értékű. (Mennyibe is kerül egy Samsonite bőrönd?) Tudta-e Ön, hogy a sofőr nem köteles jól bezárni a poggyászteret, nem köteles magát igazolni, nem köteles jegyzőkönyvet felvenni, nem köteles elismerni, ha tévedett, nem köteles tájékoztatást nyújtani? Tudta-e Ön, hogy a forgalmi iroda csak a forgalmat irányítja? Tudta-e Ön, hogy milyen kellemes dolog zuhogó ónos esőben csomag és információ nélkül igazán tehetetlennek érezni magunkat?

Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a csomag megfelelt a Volán honlapján oly részletesen ecsetelt követelményeknek. Nem volt sérült, nem tartalmazta a családi ékszereket, és még részvénycsomagot sem. Egy szimpla bőrönd volt a Volán által  is elfogadott tartalommal. De hát ez a szabályzatból jól kitűnik, a sofőr külsőleg megvizsgálta, és ő maga helyezte el a raktérben. Ugyanez a szabályzat nem tér ki viszont arra, hogy elveszett poggyászról kinek kell jegyzőkönyvet felvennie. Ha már ennyire egyértelmű az eset, hogy induláskor megvolt, érkezéskor meg nem, és a raktér ajtaja nagy bizonyosan nyitva, de ez úgysem tartozik a kedves utasra.

Mivel megérkezéskor nem volt sehol a csomag, nem tudni átugorhatjuk-e azt a részt, hogy: "Az áru (útipoggyász) elveszettnek tekinthető, ha a fuvarozó (VOLÁN) azt a fuvarozási (útipoggyász szállítási) határidő lejártától számított 8 napon belül nem szolgáltatja ki.". 

De ha 1 éven belül megkerül, akkor majd értesítenek, amire 30 napon belül kötelesek leszünk reagálni.

"Kártérítésként a VOLÁN a - a 2. pontban meghatározott értékhatáron belül - számlával igazolt összeget, ennek hiányában a feladás helyén és idejében érvényes forgalmi értéket téríti meg. Kártérítésre az az utas jogosult, aki a feladott útipoggyász szállítására vonatkozó poggyászszelvényt bemutatja."

Nincs poggyászszelvény? Ajajj, nehogy az legyen, hogy a kedves utas találta ki, hogy volt poggyásza… Még jó, hogy vannak tanuk, hogy a poggyász tényleg létezett. Olyannyira, hogy az egyetlen poggyász volt az úton, úgyhogy nem lehet nem emlékezni rá.

Ebben az esetben a tájékoztatás és az érdektelenség totális hiányáról beszélhetünk. A fejemben egymillió megválaszolatlan kérdés… Egy szolgáltatást nyújtó cég, amely elfelejtette megfelelő gondossággal kezelni az utas értékeit, majd ezután közönyös arccal képes széttárni a karját….

Az esetet e-mailen jeleztem a Volánnak (ha már a telefont mindezidáig kilőttük a kommunikációs csatornák közül), amire még nem reagáltak. Lesz még további levélváltás, lesz még folytatása, lesz még telefon is. Nem, valóban nem vártam, hogy 1 nap alatt bármi megoldódjon, de a közönyösség az, ami igazán felbosszantott.

Prológus egy elveszett bőrönd emlékére:

Kérek minden olvasót, aki a fent említett útvonalon halad, és a jegesedés elmúlta után, a rügyező fák alatt meglát egy, a fentebb említett bőröndnek látszó dolgot, szedje ki a hóvirágok közül és írjon az e-mailemre, mely a szerkesztőségben meglelhető.
Homárfaktor:(5/5)
Ön dönt:(4,6/5)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.01.08. 12:35:01

megnyerted... remélem, normális post lesz, ha már nem én vagyok az első...

isti77 2008.01.08. 12:37:09

Te mindenkivel így kiabálsz? Szinte több a felkiáltójel, mint a pont.

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2008.01.08. 12:37:10

Ugyanmár ki vagy te h keresed az álatluk elvesztett bőröndöt? Ki vagy te h pggyászjegy nélkül bármit is el akarsz érni? Ki vagy te aki direkt még cukkoltad is a söfőrt h rosszul van becsukva az ajtó? Jaa hogy te vagy az utas és belőled élnek? Na kb ennyire érdekli őket... A jó h tudjuk ez nem fog változni...

Pepin bácsi 2008.01.08. 12:37:31

Bízzunk benn', hogy az lesz. Bár elég kamuízű a sztori a menet közben kieső bőröndről.

HZCs 2008.01.08. 12:37:54

felénk is előszeretettel elfelejtik odaadni a poggyászszelvényt.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.01.08. 12:43:03

Bakker, igaz, már régóta nem kellett volánoznom, de anno nekem sem adtak soha poggászszelvényt... Igaz, ha csak lehetett, fölvittem magammal a kézipoggyászként a 300 l-es hűtőládát is...

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.01.08. 12:45:29

Volánnál a csomagoz elhagyni ősi piréz szokás

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.08. 12:46:17

van olyan a volánnál, h poggyászszelvény? soha nem kaptam ilyet.

TaZ 2008.01.08. 12:48:48

isti77 2008.01.08. 12:37:09
Te mindenkivel így kiabálsz? Szinte több a felkiáltójel, mint a pont.


Te nem kiabalnal hasonlo esetben?

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.01.08. 12:50:06

isti77: 28 pont, 6 felkiáltójel és 6 kérdőjel van a postban, de lehet, hogy elszámoltam...

Pepin bácsi 2008.01.08. 12:53:18

Ezt a kiabálást én sem igazán értettem.

Precíz vagy Bejgli ! :)

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.01.08. 12:55:16

Amúgy a sok gyenge post után ez határozott fejlődés (vagy csak hozzászoktunk a gyenge postokhoz, és most már ez is jónak tűnik?)

Bolee 2008.01.08. 12:56:55

Nem feltűnő egy éppen kieső csomag? Busz mögött lévő autók nem dudálnak mint a vaddisznók, h szemetel a busz? Bár persze, lehet h nem, kár érte:(

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.01.08. 13:00:42

poggyászjegyet 1× láttam. pedig egyetemista koromban (hetente 2) és utána is sokat utaztam(-ok) távolsági busszal.

ha nem záródik rendesen nem kell betenni. ha sofőr rinyál fejbe kell verni a 20 kilós samsonite bőrönddel (miért is kellett kiemelni hogy samsonite egyébként? ha csiancsüng koffer lett volna akkor mi van?). ha mocskos a poggyásztartó én akkor se teszem be oda a csomagom.

de tudta e ön ha beteszi a csomagját, és kap is poggyászjegyet, és be van csukva az ajtó, és féluton gipsz jakab leszálláskor kiveszi a sajátja mellett az ön csomagját is az sem a volán hibája?

Pepin bácsi 2008.01.08. 13:05:53

Ötvezres szemszonájt bőröndnek a BMW csomagtartójában van a helye, nem a buszon.
Szegény gyerek most vajon miben viszi a cuccait abba az Angolországba ?

Mrs.Incredible 2008.01.08. 13:12:42

Mi van itt fiatalok?Olyan agresszívok vagytok ma:)

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.01.08. 13:15:37

És ha BMW-kisbusszal ment, de sofőrrel, mert nem akarta otthagyni a reptéren a buszt?

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.01.08. 13:16:11

a pirézek! azok olyanok ám, mindig!

Mrs.Incredible 2008.01.08. 13:18:22

ööööö,akkor senki:D
hát kicsit le lett támadva a "beíró"...én ha így járnék ettől cifrább levelet kanyarítanék...

vagy csak nekem jött le hogy agresszívok vagytok?akkor mea culpa maxima

Fapuma (törölt) 2008.01.08. 13:19:01

a dög mennyen a Volánra...


Post Script: ez se különb mint a MÁV, BKV...

rég privatizálni kellett volna őket, még az 1990-es években, talán azóta már lenne eredménye...

Fapuma (törölt) 2008.01.08. 13:22:01

Mrs. Incredibile
hejjesen: Mea Culpa, Mea Maxima Culpa...
(Én vétkem én igen nagy vétkem...)
class-cicusokat csak pontosan...

mondjuk én sem értem azon polgártársakat, akik még a "szenvedő" felet b@sztatja...
:(

Dr Net Elek (törölt) 2008.01.08. 13:22:13

Nyugoggyá meg, 5-7 napon belül felveszik a telefont.

Pepin bácsi 2008.01.08. 13:23:03

A Volánnak vannak BMW kisbuszai, amiket nem lehet a reptéren hagyni ?
Mindegy, busszal sem járok.

Mrs.Incredible 2008.01.08. 13:25:50

fapuma drága,de rég hallotam felőled:)
köszönöm szépen:)

Fapuma (törölt) 2008.01.08. 13:28:46

én persze, hogy mindig itt, és én is örülök neked, izé...
boldogújjévet

gelsystem 2008.01.08. 13:34:05

ez naddddjon dúrva!!!!!
ha, -mondom ha- , velem esett volna meg, hónom alá csapom a sofőrt, és a letépett forgalmi irodás ajtóval együtt vágtam volna be a volán központ ajtaján!!!!!!!!!4
eljáccadoztam a gondolattal, hogy egy kigyúrt 3ajtós szekrénnyel hogy történt volna az eset..........
dehát kigyúrt 3ajtós szekrények nem járnak volánnal, csak bmw-vel.........

Pepin bácsi 2008.01.08. 13:38:09

Szerintem nem esett ki az a drága koffer, inkább valamelyik kedves utastárs vehette magához. Nem minden nap jut az ember ötvenezres szemszonájthoz. Nekem például nincs ilyen jó kis kofferem, igaz, nem is járok busszal.

Malankey 2008.01.08. 13:41:06

Múlt héten Finnországban voltunk. A fővárosból busszal tettünk meg további 360 km-t a célig, egy átszállással. Az induláskor a buszvezető uvariasan, kevesen elvette csomagunkat, hogy azt a (tiszta) raktérbe helyezze. Az ajtó jól záródott (bár a kiszámítható, működő, normális Finnországban meg sem fordult a fejünkben, hogy esetleg ne működött volna az ajtó). Indulás előtt a buszvezető bemutatkozott, mosolygott és örült, hogy magyar "rokonok" jöttek országába. Kicsit csevegtünk (honnan, hová, miért, meddig, wellcome). Bár eleinte csak ketten utaztunk a távolsági járaton, így is elindították menetrend szerint (jan. 1-én reggel). Indulást követően a sofőr mikrofont ragadott, és kifogástalan angolsággal ismételten üdvözölt minket, ahogy gondolom mindenkor szokta, részletesen beszámolt az útról, az állomásokról és az iőjárási viszonyokról, a kávé és mosdó lehetőségekről, mikor hol fogunk megállni. Egy-két kedves poén is volt hozzá. Amikor megállóhoz érkeztünk, rohant üdvözölni az új felszállókat és előzékenyen besegítette csomagjukat, ahogy a miénkkel is tette. Az utastájékoztatásnál továbbra is elhangzott az angol változat is, hiszen mi is utaztunk. Közben derűs volt - nem megjátszós! A több órás út végefelé pedig egészen komolyan bocsánatot kért, hogy 5 perccel a menetidő előtt érkeztünk meg. :-) És a menetdíj olcsóbb volt (!) mintha ugyanezt a távolságot Magyarországon tettük volna meg... Szolgáltatóknak kiszolgáltatva. Ez van. Szomorú. Valami ÖSSZEFOGÁS kellene emberek, hogy a sok kutyaütő végre magához kapjon és normális szolgáltatást nyújtson az aranyárért, tiszta járművökön, pontos menetrenddel, biztonságosan, kultúráltan stb.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.01.08. 13:41:46

Na vajon miért vonszolja fel az összes kollégista (és nem kollégista is) minden himmihummiját a buszba, amitől aztán lépni sem lehet, amire aztán lehet (teszem hozzá, joggal) szentségelni...?

(Mellesleg: az a _p_r_o_l_ó_g_u_s_ a végén, az nagyot üt...)

(!!)

Recsenaa/TRoll 2008.01.08. 13:44:46

ennél jobbat én sem mondhattam volna!!!!!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.01.08. 13:45:04

Már régen volt, hogy hogyan kell nyomatékosítani és kézbesíteni a Volán felé a panaszleveleket:
Féltéglával.
Egyéként egy akármilyen gagyi akkumlátoros fúróra applikált fém szelepsapka alkalmas egy Volán vállalat összes buszának a megállóba rögzítésére, amíg ki nem fizetik a kártérítést.
Nyolc óra alatt lejárható az útvonal gyalog, és ha szerencsétek van, egy éles balkanyarban pont a sofőr rokona lakik....

birdito 2008.01.08. 13:45:07

Zrt-e a Volán?

Úgy tűnik nem. Hiszen egy zártkörűen működő társaság nem hagyja nyitva a poggyásztartót! Benne van a nevében.

Mrs.Incredible 2008.01.08. 13:52:46

Pepin Bácsi,azt írja az ember ,hogy az egyetlen bőrönd volt az övé a poggyásztérben...akkor hogyan?

báró Csekonics 2008.01.08. 13:53:02

Kitalátor feljegyzet · kitalator.blog.hu 2008.01.08. 13:45:04

Ezt öszintén remélem hogy csak viccnek szántad...
Bár nekem nem hagyták még el semmimet, régebben volt olyan, hogy Kiskunlacháza-Budapest távolságot állva tettem meg, jópár utastársammal együtt, mert annyira tele volt a busz.
Utána nem sokkal lett jogsim, azóta autóval megyek inkább busz meg vonat helyett.

ClearWater 2008.01.08. 13:56:34

Hát nem tudom. 50e-es bőrönd, de busszal jár a közeli angliába. Meg aztán ezek a buszajtók már csak olyanok, hgy kinyílnak, samsonite ki, ajtó vissza, és az összes többi bőrönd megérkezik. Mindez gondolom történt a rázós kátyús német autópályákon ahol a nem megfelelően rögzített csomagtérbe helyezett bőröndnek annyi. Hm.

Pepin bácsi 2008.01.08. 13:57:02

MrsIncredible: Kérlek bocsásd meg nekem gyarlóságom, nem olvastam elég figyelmesen ! Ígérem, máskor jobban figyelek !

Mrs.Incredible 2008.01.08. 13:58:34

:) van az a pénz amiért megbocsájtok:)

Dr Net Elek (törölt) 2008.01.08. 14:00:30

Nem is tudtam, hogy Budapest Angliában van:)
De mióta Augsburg Ausztria szerves része, minden megeshet.

Pepin bácsi 2008.01.08. 14:11:36

Mrs.Incredible: elolvastam még egyszer - remélem, most figyelmesen - arról szól a dolg, hogy a kiscsákó tett be 1 db szemszonájtot. Nem fedeztem fel sehol, hogy ezen kívül nem volt több kuffer.
De lehet, hogy megint tévedek...

zseti 2008.01.08. 14:17:03

Dehonnem:
"Olyannyira, hogy az egyetlen poggyász volt az úton, úgyhogy nem lehet nem emlékezni rá."

hbe 2008.01.08. 14:18:19

Ez igazából rámutat arra a kaotikus helyzetre, ami a csomagokkal van a távolsági buszokon, arról nem beszélve, ami az utasokkal történik persze. Én is így döntöttem el egy havas péntek este, a Szerencs utcai megállóban állva utolsó buszomat a középső sávban elhúzva látva, hogy veszek inkább kocsit.
Először is a hivatalos menetrendben meg kellene nézni, hogy az említett megállóhelyen vállal-e a Volán csomagkezelést. Bizonyos megállóhelyek (pl. Budapest Szerencs utca, Amerikai út, Goldmann Gy. tér) mellett van valami olyasmi, hogy "Csak csomagkezelést nem igénylő utasok részére". Ha netán ez a Százhalombatta vasútállomás olyan, akkor nem sok keresnivaló van, mert ott elvben be se tehette volna a csomagot a ládába az utas. Az, hogy ennek ellenére nyilvánvalóan tesznek be és vesznek ki csomagokat mondjuk az Amerikai útnál, az ennek a káosznak a része. Így bizonyos szempontból ellentmondásos helyzetben vannak a söfőrök is, mert három rossz közül választhatnak:
-Az vesz ki és az tesz be amit akar. Ez viszonylag gyors, a közbenső megállóhelyeken fel és leszállóknak kedvező, viszont nem biztonságos.
-Nem vesz fel csomagot csak a végállomásokon és a főbb állomásokon, és csak poggyásszjeggyel. Ez nem rugalmas, és fizetni kell érte az utasoknak. (Igen, ezért elvben külön kell fizetni).
-Felvesz csomagot a közbenső állomásokon, viszont leszáll és ellenőrzi a kivételt és az elhelyezést. ez nyilván biztonságos, ugyanakkor szabálytalan, mert nem vehetne fel ott okkal csomagot, és lassítja a menetidőt, plusz mondjuk bizonyos helyeken a hosszú megállással a forgalmat is akadályozza.
Vagy ami a legjellemzőbb, ennek a háromnak valamilyen ad-hoc kombinációját alkalmazzák hangulattól és időjárástól függően.
Ami kialakult, legalábbis addig a jó 7 évig, amíg én távolságin utaztam, az az, hogy a ládába azt tesz be és vesz ki mindenki, amit akar, ha az nyitva van. Ha nincs nyitva, - az újabbakon bentről nyitható - akkor valami kooperáció a söfőrrel, és lásd előző pont. Ez a módszer lényegében a "csak saját felelősségre" elven alapul.
Ha ez nem tetszik, akkor vagy a buszra felszuszakol, és ülés alá, vagy ülések közé többi utastársunk örömére.
Másik fehér holló esetben ha nagyon pedáns a söfőr, csomagjeggyel, ellenőrzötten, fizetősen, vagy ha nagyon kukacos az utas, akkor kap egy jegyet vagy ingyen, vagy pénzért. Na most ha nincsen jegye, akkor nem fizetett a csomagszállításért, nem is kötött poggyászbiztosítást sem, mi alapján kapna pénzt? Az másik kérdés, hogy a söfőr szabályosan vagy nem szabályosan járt el, hogy felvette a csomagját, de a ládába berakott csomagokért ő ily módon valóban nem felel.
Szóval arra nagyon jó volt ez a post, hogy a helyzetre felhívja a figyelmet, de tekintettel arra, hogy az utas önszántából tette be a bőröndöt a ládába(bár ez kétféleképpen szerepel a post-ban), sok jót nem jósolok neki az ügyben.

Mrs.Incredible 2008.01.08. 14:18:46

Pepin Bácsinak:
Nincs poggyászszelvény? Ajajj, nehogy az legyen, hogy a kedves utas találta ki, hogy volt poggyásza… Még jó, hogy vannak tanuk, hogy a poggyász tényleg létezett. Olyannyira, hogy az egyetlen poggyász volt az úton, úgyhogy nem lehet nem emlékezni rá.

Tenoce · http://www.deezer.com 2008.01.08. 14:19:21

Pepin bácsi, igen megint tevecc:

"Olyannyira, hogy az egyetlen poggyász volt az úton, úgyhogy nem lehet nem emlékezni rá."

zseti 2008.01.08. 14:30:26

Sztem azt a 170 Ft viteldíjat www.volan.hu/dijszabas.html (100 km alatt) bárki kifizette volna...
Mellesleg én sem fizettem soha poggyászszállítást eddig, és poggyászszelvényt sem kaptam sosem.
Pedig, ahogy nézem, kellett volna..

Fapuma (törölt) 2008.01.08. 14:30:38

nem tom mivvan, múltkor dunaújvárosból közlekedtem budapest felé, eccer csak se szó se beszéd, elémugrik valami...

asszittem (szőkeNő)szarvas akkor látom egy SzemSzóNight hát nem elütöttem?
Láttam a szemében a szenvedést, ezért agyonlőttem...
gyilkos-e lettem?

Charlie Drop 2008.01.08. 14:32:42

Poggyászjegy?

ez faxa, életemben most hallok róla először, még jó hogy most ünnepekkor nem volt ilyenem, mert poggyászjegyet egyszer sem kaptam

Pepin bácsi 2008.01.08. 14:42:40

basszus, ennyit tévedni !
Gyere Natura a belezőkarmolóddal, szabadíts meg hitvány életemtől !!!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.01.08. 14:44:32

Olyan is van, hogy 1 jegyen van feltüntetve a kettő. Mármint a viteldíj és a poggyász.

Idős korú szomszédunk (90% nyugdíjas jegyre jogosult kuponnal) szokott úgy utazni, hogy ad a vezetőnek 200 Ft-ot és kap egy csak poggyászjegyet (asszem 100 Ft értékben) viszont nem is bélyegzi le a kedvezményre jogosító kupont. Úgy van vele a "pilóta" hogy úgysem lát az öreg, meg ő adott valami papírt...
Az ellenőr meg talán nem piszkálkodik, hiszen nem akar tiszteletlen lenni..

SzőkeNő Szarvas 2008.01.08. 16:02:16

fapuma: Gondoltam, hogy eléd ugrom, csak necces volt, mert állandóan leesett rólam a poggyászjegy.. ..és milyen jól tettem, hogy nem tettem! Mer'ugye, akinek nincs poggyászjegye, az ne ugráljon!

Mr.Brooks 2008.01.08. 16:06:04

Soha nem hallottam poggyászszelvényről...

sish 2008.01.08. 16:56:43

szerintem egy korábbi elégedetlen utas letépte a csomagtartó ajtaját

harapucca3 (törölt) 2008.01.08. 17:00:07

Aki itten azon lovagol, hogy a peches kiscsávó Samsonite-ban hordja az ancúgot és nem hátára kötött kockás pokrócban (ezért aztán rohadjon rá az alsónadrág, ugye, kedves néhányan?), az egészen pontos keresztmetszetet ad arról, hogy Magyarország pillanatnyilag büdöstapló többséggel rendelkezik lakosságilag (is). És a büdöstapló többség koszos, büdös, drága buszokat és büdöstapló, felelőtlen buszsofőröket érdemel.

Mély részvényem a károsultaknak.

eami 2008.01.08. 18:08:22

Pepin bácsi: én már több ilyet is láttam! szerencsére egyik sem velem esett meg. volt, hogy még a buszpályaudvaron esett ki a csomag a régi szar minőségű ajtó miatt és úgy futott a busz után egy más buszra várakozó utas a kiesett csomagokkal... Igaz én az első ilyen eset után megfogadtam, hogy soha többet poggyásztér. .. Ha a sofőr akadékoskodik, mindig megkérdezem: "felelősséget vállal a csomagért nem tudván annak tartalmáról?". Utána semmi probléma nincs :P

Vladimir Harkonnen 2008.01.08. 20:31:35

isti77 2008.01.08. 12:37:09
Te mindenkivel így kiabálsz? Szinte több a felkiáltójel, mint a pont.

A magyar nyelvben öt fajta mondat létezik, végükön a következő jelölésekkel:

1.) Kijelentő: "."
2.) Kérdő: "?"
3.) Felszólító: "!"
4.) Felkiáltó: "!"
5.) Óhajtó: "!"

Akárhogy is nézem 60%-uk felkiáltó jellel végződik!

HA JÓL TUDOM CHAT-en, ÉS KOMMENTEKBEN ÍGY SZOKTAK KIABÁLNI!

H A M É G A F E J Ü K I S V Ö R Ö S A Z I D E G E S S É G T Ő L, A K K O R Í G Y !

Vladimir Harkonnen 2008.01.08. 20:34:03

Bocs, ezt kifelejtettem: :-)
Mert szmájli nélkül nem móka a móka!

Vladimir Harkonnen 2008.01.08. 20:36:49

sambalabammbumbumm 2008.01.08. 14:44:32

Szegény öreg akkor nézett volna csak igazán, ha a söfőr begyűri a csomagtartóba, ha meglátja az ellenőrt!

Bicskas 2008.01.08. 21:47:37

a budapest-győr (kisalföld) volán buszokon szoktak poggyászjegyet adni, csak ajánlani tudom
nekem az erdekesebb pont a levelben inkabb az, hoyg hogy esik ki a csomag a csomagterbol, kinyilik az ajto, csomag ki ugye
nah de ez utan mi tortenik az ajtoval? en eddig 2 felet lattam, szarnyszeruen kinyilot es kicsit kiemelkedve felemelkedost
de mind a kettot hidraulika hengerek (is) mukodtetik amik ha egyszer kinyilnak csak nehezen csukhatok be ujra
szoval nem latta a sofor a visszapillanto tukorben hogy nyitva a csomagter? mert nincs az az isten hogy kinyilt csomag ki aztan visszacsukodott
nepligeten nagy kacagas lehetett amikor beallt nyitott csomagterrel

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.01.08. 22:43:49

kivéve ha a "hidraulika" is szar

joa 2008.01.09. 00:10:01

aki amiatt sír hogy esetleg elvész egy használati tárgy (többtízezres samsonite bőrönd) az vegyen gagyi kínait. az is elveszhet, max csúnya a neve és furcsán néz ki.
ha meg nem olyan nagy megrázkódtatás, akkor jó, hogy beírta, de szerintem a magyar szolgáltatások 99,99999999999%-a nagy ívben tojik arra, hogy a szolgáltatást igénybe vevőnek milyen jogai vannak.

joa 2008.01.09. 00:15:59

már megint kemény voltam, egyébként én is sajnálom az esetet. az ilyen sofőr ellen meg csak szervezni kell egy kis csapatot, és majd ő maga fogja összekotorni valahonnan azt a bőröndöt az útvonalacskáján.
de tényleg.
az erőszak nem megoldás, csak eszköz :)

maccar 2008.01.09. 01:35:55

Ez a Volán egy ősi román cég? Olyan ismerősen cseng a neve, mint a másik ősi román cégnek, a MÁV-nak.

., (törölt) 2008.01.09. 07:06:47

Ott kellene kezdeni, hogy akkor
A fiam egy 20 kg-os Samsonite bőröndöt helyezett el a jármű csomagterébe, majd szólt a sofőrnek, hogy nem jól van becsukva a csomagtér ajtaja! A sofőr megnyugtatta, hogy minden rendben van,
Vagy
szimpla bőrönd volt a Volán által is elfogadott tartalommal. De hát ez a szabályzatból jól kitűnik, a sofőr külsőleg megvizsgálta, és ő maga helyezte el a raktérben.

Thomee 2008.01.09. 08:50:20

Erős a gyanakvás bennem, hogy Magyarországon azért lehet manapság bünzezlenül megúszni mindent, mert csak azok az emberek reklamálnak, akikkel történt valami. Aztán kidühöngik magukat, pihennek egy kicsit és végzik a munkájukat kb. ugyanazzal az alapossággal, mint mindenki más (pl. Volán, MÁV, BKV, Tesco, stb.). Ennek az egésznek az eredménye egy ilyen széthúzó, bunkó, agresszív massza. "Miért jár Samsonite táskával a köcsög milliomos??? Miért nem ment a BMW -vel??? Könyörgöm, emberek!!! Attól lesz valaki köcsög, mert van egy márkás táskája, ami mellesleg nem esik szét, mint a legtöbb gagyi és így 10 évig nem kell venni helyette? Mi van veletek? A történet lényege ez: egy gyereknek elvesztette a csomagját a Volán, a sofőr gyökérsége miatt és tagadja. Ebben a történetben a Volán a köcsög, nem a srác.

Nem tartunk mi sehová. Az "Új Magyarország" nem itt van.

Szevasztok!

harapucca3 (törölt) 2008.01.09. 09:03:37

Thomee 2008.01.09. 08:50:20

Sajnos, hogy maradjak a jól ismert bicskanyitogató kormánypíár szlogeneknél, Magyarország bizony bennük van. Azokban, akik angliábantanulakismocsok, szemszonájttaljár kiindulási ponttal úgy ítélik meg, hogy megérdemelte a sorsát a pórul járt srác.
Ez kádári tempó ám, elftársak. Amikor a szomszédnak húsz centivel hosszabb kolbász lóg a kamrájában, és feketére föstik a háza elejét.
Nem kurva mindegy, miben volt a cucc?

Syca 2008.01.09. 09:17:20

Én már csak azért is felvittem mindig magammal a szemszonájtot, hogy legyen mire ülnöm, mivel 250%-os kihasználtsággal ment a járat (BP-Veszprém).
Aztán amikor már feltörte a fenekem, vettem autót...

Thomee 2008.01.09. 09:43:33

harapucca3 2008.01.09. 09:03:37

Valami hasonlóra gondoltam én is.

Ja! Jut eszembe! Egy kis adalék: ma reggel jött velem szemben egy csuklós helyi járat. Sofőr egyik keze a kormányon könyököl, benne telefon...telefonál.

vargham 2008.01.09. 10:17:43

"Bár elég kamuízű a sztori a menet közben kieső bőröndről."

Láttam már ilyet. Néhány éve Fertőszentmiklóson a Kisalföld Volán viszonylag új, Credo gyártmányú autóbusza potyogtatta el sorban a csomagokat egy éles jobb kanyarban. Ha nem villogunk, meg dudálunk rá, akkor szerintem simán továbbment volna.

kudarc 2008.01.09. 10:38:07

Csak annyi, hogy a bőröndöt, ha nem lehet bezérni a csomagtér ajtaját vigye fel legközelebb a buszra, ha söfőr kekeckedik mondja el hogy nem lehet rendesen bezárni, vagy írasson vele papírt, hogy a söfőr felelőssége, ha elvész. Ezek után felengedik a bőröndöt.

goendhie 2008.01.09. 10:58:56

na végre harapucca és thomee, hát van még remény, végtére is ez az idei bőrönddel kezdődő, ez a remény éve.

szóval örülök, hogy van még néhány ember, aki azzal foglalkozik, hogy mi történt és nem azzal hogy hol kössünk bele a polgártárs levelébe vagyis inkább a polgártársba.

a sztori szopó, mindenki láthatja, bárkivel megtörténhetett volna, azokkal is, akik most a szemszonájton csámcsognak. én senkitől nem sajnálom, ha jó bőröndje van, jó bőröndöt mindenkinek, drágát! azokat viszont sajnálom, akinek más elhagyja a bőröndjét, ami drága, meg bennevan a notesza, meg a halott nagymamájának a fényképe, meg ezermindenmás.

riszpekt és soxerencsét a bőri megtalálásához, illetve a következő nem elvesztéséhez a repcsin (de komolyan)!

Hereguru 2008.01.09. 12:29:45

Gyerekek! Ne lepődjetek meg, a Volánok még kommunista cégek, vagy legalábbis abban az értelemben, hogy 5 ember végzi egy munkáját és 3 főnök jut egy sofőrre, úgyhogy a hatékony ügyintézés legegyszerűbb módja, ha rögtön a nagyvezírt keresitek...

laallee 2008.01.09. 18:57:35

csak emiatt a blogbejegyzés miatt regisztráltam.. kérem! 1.a táska tipúsától függetlenül is kieshet. (neki ilyen volt, mert a minőség 1x kell megvenni) 2. a tartalma sokkal fontosabb /értékesebb lehetett a tulajdonosának (gondolom a ruhái voltak benne, szerintem azok többet értek, mint maga a táska, mármint a tulajdonos szemében 3. a tipúsjelzést azért adták meg, h aki azon az útvonalon közlekedik, /rendszeres/ olvasója az oldalnak,s valami szerencse folytán megtalálja és vissza is akarja adni meglegyen rá a lehetősége. ezért van az elérhetőség a szerkesztőségnél emberek itt a ti segítségeteket kérik.. a baj sajnos már megtörtént...

zseti 2008.01.09. 19:08:02

Sztem az összeghatár is felháborító, mert biztosan nem volt üres az a bőrönd.
Mellesleg aki csak egyszer repült az életében, az is tudja, hogy a kínai táskák hogyan mennek szét a futószalagon. Ehhez igenis normális bőrönd kell, vagy strapabíró, merev táska. Az meg sok pénzbe kerül.

kudarc 2008.01.09. 10:38:07
legközelebb lehet, hogy megteszi, és valószínű, hogy ezentúl még én sem hiszem el a "szakember" sofőröknek, hogy jól záródik, még ha azt mondják is.

kobor lovag 2008.01.09. 22:08:21

Sziasztok!
Itt a bőröndös pasi beszélek:)
Hála NEktek és Homár oldalának, egy érdi úriember megtalálta a bőröndöt és ma nem sokkal ezelőtt beszéltem vele! Hihetetlen érzés....nem is tudjátok mennyire...
KÖSZÖNÖM péntek13 segítségét, aki felhívta a figyelmemet Homár oldalára, és persze midnenkinek, aki segítő szándékkal állt az ügyhöz! Azt hiszem még vannak csodák!!
Üdv mindenkinek!

Attila

Ariadne12 2008.01.09. 22:12:28

Ha az irigység fájna, a kommentelők többsége ordítana... Sajnos a márkás bőrönd szükséges, ha többször repül az ember. A jungcsing márkájúaknak egy út is betesz általában, mivel nem bánnak kesztyűs kézzel velük.
A levélíró pedig nem mondta, hogy 50.000 volt a bőrönd (simán lehetett olcsóbb), csak annyit írt, hogy ennyi a biztosítási értékhatár, nem mindegy...

Remélem megtalálja majd valaki becsületes ember.

Ariadne12 2008.01.09. 22:14:57

Úgy látom, közben meg is találta. :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.01.10. 09:08:00

Ha valaki keménykedik egy nájloninges, büdöslábú Volán-sofőrrel, akkor nem jegyet, pláne nem poggyászjegyet kap, hanem leordítást, azonnali sztrájk bejelentését, a többi utas fellázítását, "hogy az ilyen köcsögök miatt nem tudunk indulni, felbassza az enberben az ideget, utána meg majd baleset lesz", és a busz nem indul el addig, amíg le nem száll a panaszos, némi "menj a kurvaanyádba!" kísérőszöveggel. És mivel nemcsak a rendőr, hanem a felesége is ingyen utazik, esetleg a panaszos ellen indul eljárás. Ha van két-három, lopott gázolajon, ki nem adott jegyeken felhízott nyugdíjas buszsofőr is a buszon, akkor a panaszos utast még láncra kötve is vezetik el a bíróságról.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.01.10. 17:28:52

Kóbor egy apróság, felejtsd el a ! jelet, de nagyon. Kimondottan fájt olvasni az elejét. :P

Mr. Roth

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.01.10. 17:29:12

Hát én dolgoztam a volánnál igaz nem az ő álományukhoz tartoztam azért láttam mi megy a cégnél.
Pongyijegyet nemis kell keresni mert rendszerint a soförnél sincs, nemhasználják, felesleges adminisztráció.Felesleges, mert ép eszü ember nem tesz be oda semmit, mert lopnak, lop egyik utas a másiktól.A volán nemtudja garantálni hogy a csomagot nem lopják el, nem esik ki, nem állithat őrt mellé.Nemvédem ezt a céget mert gusztustalan féreg, de nemszabad rájuk bizni értéket.Hibázott a vezető is ,meg az utas is.A börönd szinte biztos hogy nem lesz meg, és jó esetben is valami minimális kártéritést kap az illető.Mindent fel kell vinni az embernek magával ami fizikailag lehetséges,a soför mondhatja hogy ő nem visz el ha felviszed a csomagod, akkor szépen leszállsz és mész a következővel ha sikerül.Én csak akkor szoktam alulra berakni a csomagom ha nem lifeg az ajtó és olyan a járat hogy csak a végén áll meg.A forgalmi iroda valóban nem utasellátó képződmény,mindig van még éjjel is forgalmi főnők aki már haza sem megy mert jöhetne mindjá vissza na ő a helyi atyaúristen, őt kell keresni.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.01.10. 17:30:06

Ja és nagyon örülök, hogy meglett. Vannak még csodák és tisztességes emberek.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.01.10. 17:30:25

Hehe most nézem hogy átugrottam azt hogy megtalálták, na ilyen se sürün van :D Csak happy end a vége :D

kobor lovag 2008.01.10. 18:10:18

Skulo
Ha nem bánod. A magyar nyelvtan megkülönbözteti a mondatokat. Amikor használtam a felkiáltó jelet, akko rmeglehetősen rezignált állapotban voltam, és remélem az öszes amatőr és profi "nyelvész" eltekint e csúf stílushibától. Egyébként köszönöm mindenkinek a bölcs és építő megjegyzéseket, ki tudja hol tartanék most, ha Ti nem lennétek. Még egyszer köszönöm annak az érdi párnak a segítságát, akikhez hamarosan indulunk az ominózus elveszett bőröndért. Mostantól rendszeres olvasója, de nem feltétlen írója leszek a blognak.
Tisztelettel: A

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2008.01.10. 21:52:36

sosem rakom poggyásztérbe a cuccom... nem érdekel a nyomoruk, hogy oda kellene tenni...

Fucksee 2008.01.12. 22:05:07

én sose rakatom be alulra, mert attól fosok, hogy bárki kiveheti

a söfőrnek kötelessége lenne kiszállni, és kiadogatni a csomagokat, nem pedig hagyni, hogy akárki is benyúljon és kivegye amit akar

Zsóti 2008.01.13. 12:52:11

Nem volános, de a sztori érdekesnek mondható, és kapcsolódik a buszos poggyászos történethez. Tunéziába utaztunk nyaralni, a repülőtérről busszal vittek a szállodába, ahol az egyik utas elkezdte keresni a táskáját, amit a busz alsó rekeszébe helyezett el. A táskában a következők voltak: digitális fényképezőgép, kamera, akkutöltő, villanyborotva, és még néhány értékes tárgy.
Az idegenvezető csak mosolygott, kedvesen, és azt mondta Neki, hogy ha ez így történt, szíveskedjen egy feljegyzést készíteni, és majd utána néznek, ha pedig nincs meg ténylegesen, akkor a biztosítóhoz fordulhat, remélhetően azok elfogadják a bejelentett kárigényt...
Kérdem én, normális az, aki nem bőröndbe teszi az értékeit, és ha tényleg voltak nála ilyen dolgok, egy kis méretű táskában, akkor miért nem kézben vitte fel a buszra, ahogy a repülőnél tehette ezt?
Nos, a volános történetnél nem nyilvánvaló csalási szándékkal szólalt fel Attila, így szerintem korrekt dolog lenne a Volán részéről, ha ezt méltányosan kezelné, és egyben tájékoztatná az utasokat, hogy a poggyászt csak egy szelvény ellenében hagyják a busz aljában, ami igazolja, hogy azt betették oda. Én sem hallottam még ilyen papírról, hogy valaki is kapott volna, pedig az megoldás lenne,hogy ez ellenében kapná meg a csomagját kiszálláskor. Viszont olyan sofőrről sem, aki, ha szólnak Neki, hogy valami nincs rendben, nem tesz semmit, hanem legyint...

És jó hír, hogy vannak még becsületes megtalálók, na meg szerencse, hogy éppen valaki olvasta a bejegyzést és jó helyen beszéltek róla!

drhb (törölt) 2008.01.13. 16:04:44

A lakhelyem és az egyetem között rendszeresen utazok busszal, 1 vagy 2 bőrönddel, de az eddigi 2.5 év alatt még sosem tűnt el csomagom, illetve olyan ismerősről sem tudok, akinek eltűnt volna. Szerintem járat kérdése, amely járatokon én járok(3 féle útvonal van, legtöbbször bárhol kivehető, betehető csomag, ritkábban a sofőrnek kell szólni hogy nyissa ki), nincsenek csomagokra utazó tolvajok. Persze értékes cuccot nem teszek a táskába, Samsonite táskát nem vennék ha nem indokolt, mert mit érne ha úgyis félteném, amúgy ha lenne, azt mindenképpen felvinném. Megjegyzem öcsém is Angliában tanul, olcsó bőröndje van, mégsem esett szét a reptéren. Amúgy a busz csomagtartójában is szétjöhetne annyi erővel a bőrönd, mert a fel és leszállók rakodgatják ide-oda, és halmozva is szoktak lenni a csomagok. Szóval szerintem akik azt kritizálják, hogy miért samsonite, nem feltétlenül irigyek, csak lehet hogy nem tudják megérteni, minek az. Én mondjuk úgy vagyok az ilyenekkel, hogy a drága bútort, ipodot, drága ruhát, stb. sem tudom megérteni, ha 3 milliárdot nyernék a lottón, akkor se költenék egy fillérrel se többet ilyenekre.

kobor lovag 2008.01.15. 14:20:25

Sziasztok!
Bocsánat, hogy újra előfordulok, de muszáj leírnom: a VOLÁNBUSZ területi vezetőjét január 8-án kedden hívtam fel telefonon, amikor ígéretet tett a kivizsgálásra. Azóta egy hét telt el, se talafon, se mail, se semmi.... lehet, hogy bár nem jeleztem feléjük a megtalálást - ők már le is zárták az ügyet? Most vajon mit lehet tenni?