Tékozló Homár

Lord of the panasz - panaszrekord az OTP-nél

2008.02.19. 14:38 | jackyll | 135 komment
A Homár könnyen röhög az online boltokon, amikor az ország vezető bankja rengeteg, általában ügyfélszolgálaton dolgozó munkatársának sincs fogalma mit miért csinál, illetve ha nem csinál, kihez miért hova kellene fordulni. István bankkártyáit elkavarta az OTP, de nem is ez a lényeg, hanem hogy azóta részletesen vezeti, hányszor bénázott a bank. Elég hosszú a lista. Kedvencünk az a panasz, amiért személyesen nem tudott panaszt tenni egy fiókban. Illetve követeljük vele együtt a folyószámlahordozhaságot!
Tisztelt OTP Bank Nyrt.!

Az alábbi panaszokkal és kérdésekkel fordulok Önökhöz, kérném érdembeli sürgős válaszukat és tájékoztatásukat a történtekkel kapcsolatban.

Első momentum: 2008.01.31-én este egy üzletben bankkártyámmal akartam fizetni. A pénztáros - kétszeri próbálkozás után – tájékoztatott arról, hogy a kártyám januárig érvényes. Feleségemnek ugyanehhez a folyószámlához társkártyája van, értelem szerűen ő sem kapta meg az új kártyáját. Ketten nem tudunk még a mai nappal sem hozzáférni az Önöknél kezelt saját pénzünkhöz, csak bank fiókban. Feleségem nem egyszerű dolog 2 gyermekünkkel a bankba eljutni, s ott az ügyintézés gyorsaságát kivárva készpénzt felvenni. Nekem munkaidőben szintén problémás ez. A mai napig csak én tudok bevásárolni, egy másik bank hitelkártyáját használva.

Első panasz: Egy jól működő banki rendszerben véleményem szerint ez a kellemetlenség nem fordulhat elő. Panasszal fordulok Önhöz, amiért ez megtörtént, s emiatt ez elmúlt 15 napban számos – anyagi konzekvenciákat is hordozó – kellemetlenség ért.

Első kérdés: Hogyan fordulhatott az elő, hogy nem kaptam meg időben az új kártyámat. 



Második momentum: Természetesen másnap rögtön telefonáltam fiókvezető bankomhoz, Komáromba. Ott 13 perc „Für Elise” hallgatása után egy hölggyel beszélve már nem is kívántam mást, mint a fiókvezetővel beszélni.

Második panasz: Panasszal fordulok Önhöz, amiért 13 percig kellett a telefonom számláját növelni várakozással. (Megjegyzem: a telebankot onnantól kezdve, hogy érvénytelen a kártyám, nem érem el…)

Második kérdés: Miért kell rendszeresen 5-10 perceket várnom, ha telefonon szeretnék valamilyen ügyet a számlavezető bankommal elintézni.



Harmadik momentum: A fiókvezető tájékoztatásomra a következőket mondta el: a rendszerben szerepel a 2 éve elhagyott lakásunk címe, ő nem tudja megmondani, hogy oda, vagy a rendszerben helyesen szereplő mai, lakcímkártyán is szerepelő címünkre lett a két kártya kiküldve, lényegében csak a tényt tudta elmondani, mi szerint a kártya elkészült. Valamint azt is közölte tájékoztatásul, hogy számlához tartozó szerződésem "annak idején" Bábolnán lett elkészítve, ezért hiába fordulok Komáromhoz, az ügy mindenképpen Bábolnán folytatódik, oda forduljak, annak ellenére, hogy ő szívesen segíteni nekem, ez nem fog menni.

Harmadik panasz: Panasszal fordulok Önhöz, amiért egy országos banki rendszerben ilyen lokalizáltan kezelik a problémákat.

Harmadik kérdés: Miért kell nekem Bábolnához fordulnom, mikor munkahelyemtől ez 50 km-re van?



Negyedik momentum: Aznap (2008.02.01) munkaidőmben már nem tudtam Bábolnára telefonálni. Ezért a következő munkanapon 2008.02.04-én hétfőn telefonáltam oda. Ott gyakorlatilag panaszom közlése után megint csak ott tartottunk közösen, hogy nem tudjuk, hogy a kártyák hová lettek kiküldve. Kértem az ügyintéző hölgyet, hogy segítsen annak a kérdésnek a megválaszolásában, hogy ezzel az üggyel a legmagasabb fórumhoz az OTP-n belül hová fordulhatok írásban. Kis tanácstalanság után azt közölték velem, hogy ehhez be kell mennem. A kérdésemre, hogy „ugye viccel velem,” azt válaszolta, hogy sajnos nem, a rendszer csak ezt teszi lehetővé. Életemet „jelentősen” megkönnyítette az a finomítás, hogy nem feltétlenül Bábolnára kell mennem, hanem bármelyik fiókba.

Negyedik panasz: Panasszal fordulok Önhöz, az eredeti fiókvezető bankom – miután a „teljes körű” ügyintézést állítólag csak ők végzik - sem tudott pl. arra a kérdésre válaszolni, hogy „akkor hová is lett a kártya postázva…”

Negyedik kérdés: Miért nem kaptam választ erre a kérdésre itt sem?



Ötödik momentum: Ezen a héten munkám miatt egyáltalán nem jutott időm arra, hogy OTP bank fiókot keressek fel. 2008.08.09-én szombaton Budaörsön az Auchan üzletláncban kellemes meglepetésként ért, nyitva tartó bank fiókot láttam. Felkerestem kollégáját. Ő – ugyanolyan számítógép előtt ülve, mint ami a fiókokban lehet, amiket telefonon kerestem fel, meg tudta mondani, hogy a mostani címemre küldték ki a kártyát. Ellenben tájékoztatott arról, hogy én ebben az esetben hiába várom az új kártya párost: ezt nekem kérni kell! Mindezek mellett – elfogadtam a segítségét, ezúton is őszintén köszönöm – akkor nem tettem panaszt, mert  javaslata az volt, hogy ezt a kártya igényléssel együtt tegyem meg. Kártyát azonban szombaton nem lehet kérni…

Ötödik panasz: Panasszal fordulok Önhöz, amiért csak itt, a harmadik személyes kapcsolat alkalmával vált számomra világossá az, hogy mit is kell tennem.

Hatodik panasz: Panasszal fordulok Önhöz, amiért hétvégén nem lehet egy ennyire rutin eljárásnak tűnő dolgot megtenni az OTP bankban

Ötödik kérdés: Miért csak a harmadik alkalommal vált világossá számomra, hogy mit kell nekem személyesen tennem az ügyben?

Hatodik kérdés: Miért nem lehet szombaton kártyát igényelni?



Hatodik momentum: Ezek után ennek a hétnek az elején felkerestem egy a munkahelyemhez közeli bank fiókot, Nyergesújfalun. Ide azzal a határozott szándékkal mentem, hogy panaszt tegyek, a Bábolnán hallottak alapján. Miután az ügyemet az egyébként szintén rendkívül kedves ügyintézővel átbeszéltük, kértem a lehetőségét annak, hogy írásos panaszt tegyek. Ilyen lehetőség formalizáltan nincsen. Nem értettem, hogy akkor miért vagyok ott, hiszen levelet írni otthon is tudok. Miért kaptam azt a tájékoztatást, hogy csak a bankban tudok panaszt tenni. Most sem ott írom ezt a levelet… A fiókvezetővel tartott megbeszélés után kaptam azt az információt, hogy egy egyszerű levélben tehetem meg a panaszomat.

Hetedik panasz: Panasszal fordulok Önhöz, amiért egy olyan megoldás miatt kellett felkeresnem a bankot, ami nem is létezik.



Hetedik momentum: Mindeközben a kérdésemre, hogy akkor ki tudja hitelt érdemlően nekem megmutatni azt, hogy valóban a mostani címemre lett küldve a 2 db kártya, azt a választ kaptam, hogy senki. Megkérdeztem, hogy „ugye nem azt akarja mondani, hogy nem ajánlott levélként postázták a kártyákat?”. A válasz az volt, hogy „de, igen…”

Nyolcadik panasz: Panasszal fordulok Önhöz, amiért nem ajánlott levélként került címemre kiküldésként ez a fontos „dolog”.

Hetedik kérdés: Elég sok tranzakciós, telebankos, számlavezetési, stb díjat fizetek a banknak a szolgáltatásokért cserébe. Ennek ellentételezéseként nem fér el a költségvetésben 2-3 évente egy 200-300 Ft-os tétel, azért cserébe, hogy legalább nyomon lehessen követni a dolgot?



Nyolcadik momentum: Ekkor azt a választ kaptam, hogy a Postára „tuti”, hogy elment a levél, innentől kezdve a panaszom annyira nem a bankra tartozik, hanem a Postára. Ezért nem igényeltem új kártyát, hanem a fiókból távozva felhívtam a településem Postáját. Ahol természetesen a várható reakciót kaptam: ha nem ajánlva adták fel a küldeményt, akkor … Hiába keresem a postán. Aznap már nem tudtam visszamenni a bank fiókba.

Kilencedik momentum: 2008.02.15-van. Egy hosszú panaszos levél megírásával töltött idő, sok bosszankodás, hiába való telefonálás után, fél információk összemorzsázgatása után most megyek a kártyámért. Feleségem nem tud vásárolni, csak készpénzzel. Hitelkártyámat használom 15 napja. Kellemetlen helyzetbe kerülök a barátom és annak családja előtt, mert a vacsorára, ahová én hívom meg, nem tudok fizetni, mert nincs nálam készpénz, s az amúgy 500 méterre lévő bankban este már nem tudok a pénzemhez jutni…

Szóval, rengeteg bosszúság és kellemetlenség után most igénylem az új kártyámat, mert a folyószámla váltás sem egyszerű… Eddig 2 kártya éves díját levonták tőlem. Ezek után még kettőt le fognak. A kellemetlenségek ellentételezéseként nem hogy azt várnám el, hogy a második 2 díjat visszatérítik, de még azt sem tartanám elfogadhatatlannak, ha az elsőt is megkaphatnám a kellemetlenségek ellentételezéseként.

Nem, nem erre gondolok. Nem az éves 1.700 forintról van szó… Ami ebben az esetben már ugye 6.800… Szerintem arról van szó, hogy a "bizalom bankja" nem foglalkozik azzal, hogy szolgáltat nekem, s a szolgáltatás színvonala ebben az esetben igen csak rossz minőségű. Én pedig mindezek mellett nem nagyon látom az ügy melletti kiállást a bank részéről.
 


Nyolcadik kérdés: Ön mit gondol? A telefonszámok esetében már a szolgáltatás liberalizációjaként megvalósították a számhordozhatóságot. Véleménye szerint, ha létezne folyószámla-hordozhatóság, akkor én a továbbiakban az OTP Bank NYrt. ügyefele maradnék?

Hangsúlyozom: az ügye eddig is kényelmetlen volt, gondolom, ezután is az lesz, de csakis kényelmi szempontok miatt maradok a bank ügyfele.
 
Kérem, hogy felvetett panaszaimra és kérdéseimre tételes választ szíveskedjék adni!
 
Közlöm mindezek mellett azt is, hogy jelen panaszos levelemet a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének, illetve a Tékozló Homár nevű internetes oldalnak is elküldöm.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rák Attantam 2008.02.19. 15:51:11

Juc, egyébként igaz: az emberek L U S T A D I S Z N Ó K !
Erre játszik a legtöbb szolgáltató. "Úgysem megy máshova, nagy meló lenne..."
Hát én nemtom, ha engem ütnének, azért csak odébb mozdulnék.

pazola 2008.02.19. 15:52:11

Osszesen nyolc panaszod van az OTP-re?

Muhaha!

Ha en osszeirnam, akkor ezt meg egy parszor hatvanyozhatnad..

De azert nem irigyellek, mert aki az OTP-vel kezd... :P

Juc: en is pont ezt akartam irni ;)

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2008.02.19. 15:55:31

Rák Attantam 2008.02.19. 15:43:25
igen ez a helyes megoldás persze ettől még illik őket felnyomni, de én pl pont a hasonló sztorik miatt jöttem el az OTPből még ezelött soksok évvel.

Juc Kisagyszony 2008.02.19. 15:57:18

Ugye-ugye.

én OTP-s vagyok, de ennek csak egy oka van. anyukám ott van, és elintéz nekem minden szarságot.

de NEM ügyfélszolgálatos, mielőtt valaki mérges lenne rá..

winston01 2008.02.19. 15:57:42

Juc: egy gyors gyűjtés alapján a következő bankokra volt már panasz itt a Homáron:

otp, cib, ieb, budapest bank, k&h, merkantil, erste, citibank, raiffeisen

Természetesen minden esetben elhangzott a nagyokos beszólás, hogy "az is hülye, aki..."

Erre varrjál gombot!

ediboy 2008.02.19. 15:58:27

10 éve bankot kellett volna váltanod.
Legalábbis én ezt tettem.

Miért is nem adják fel ajánlva? Ez kb 320Ft-ba kerülne. Az OTP-nek ma kb van 2millió ügyfele. Ha mindenkinek ajánlva küldenék a kártyáját, az összesen
640millió forint többletköltséget jelentene.
A végén a 80milliárd forint nyereségéből nem maradna csak 79,36milliárd forint.
Ugye nem akarsz ennyire kib@szni szegényekkel?

Juc Kisagyszony 2008.02.19. 15:58:35

ui.:

de ha lenne annyi lettám hogy befektessem v ilyesmi tuti nem az otpnél tenném!

begoonia 2008.02.19. 15:58:59

"Ötödik momentum: Ezen a héten munkám miatt egyáltalán nem jutott időm arra, hogy OTP bank fiókot keressek fel. 2008.08.09-én szombaton Budaörsön az Auchan üzletláncban kellemes meglepetésként ért, nyitva tartó bank fiókot láttam."
Vaoooo.....van neki időgépe vagy csak előrelátó? :)

Juc Kisagyszony 2008.02.19. 16:00:28

Sir Winston:

tudomén h mind szar, de befektetésnél nem mindegy a kamat. Anym meséli hogy nem ritkán az OTP-ben töredéke mint a többiben, de a sok láma odamegy, mert nem ismer több bankot meg ott van már mióta az eszét tudja. Az ilyenekből él az otp.

jesszumpepi (törölt) 2008.02.19. 16:07:59

Azok között,akik mind a 8 kérdésre helyesen válaszolnak,zanzibári akciós utakat sorsol ki a Zótépé.

candy · http://wunderbike.postr.hu 2008.02.19. 16:12:52

Folyószámla hordozhatóság télleg jó lenne. Ha már a nagy kapitalizmusban élünk, örömteli lenne, ha nem csak a munkaerő versenyezne, hanem az eddig kivételezett helyzetben lévő óriásvállalatok, pl. bankok is.

hirtelendi 2008.02.19. 16:13:38

De most komolyan, a levele végén még ki is jelenti, hogy kényelmi okokból marad a bank ügyfele. Ezek után a bank helyében magasról tojnák az ügyfélre, akinek ez a hihetetlenül silány, rabló kvázimonopólium is jó. Akinek ez a szolgáltatás megfelel, az meg is érdemli, és minek írogat egyáltalán panaszos levelet.

Meg kellene már tanulni, hogy egyvalamiből értenek csak az OTP-hez hasonló monstrumok. A bevétel csökkenéséből. Aki egy számlaváltás egyszeri herecehurcáját nem hajlandó vállani, helyette inkább naponta szív, az vessen magára.

bugger · http://buggersbugging.blogspot.com/ 2008.02.19. 16:20:33

Az író hülye, nincs más szó rá. Fenékbeajánlják tucatszor, erre kéri még tovább, csak durcás pofát vág hozzá.

MosoMasa 2008.02.19. 16:20:53

Pepin bácsi 2008.02.19. 15:12:51
Valószínűleg azért, mert nincs bankszámlád!

Szudvari 2008.02.19. 16:25:58

Nekem kiküldték az új kártyámat és még a postán sem veszett el...
Lehetek még sikeres?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.02.19. 16:30:13

Szép, szomorú post.. de tényleg nehéz egy kis banki ügyet intézni. De pl. ugyanez a magánynyugdíj tagság is.
1, Kikérni a cégtől a jelenlegit, h tényleg utalnak
2, megkötni az új szerződést
3, Felvenni megint a céggel a kapcsolatot, h most már ide...
Ez így egyszerűnek tűnik, de legalább 1 hét időtartamú telefonálgatás, egyeztetés.. broáf...

Van egy hitelkártyám amit le kéne mondanom, be ersztés (amúgy tetszik a színe) de nincs lelkierőm munkaidőben beállni a postánál a sorokba...

Rák Attantam 2008.02.19. 16:36:17

winston01 2008.02.19. 15:57:42
"Természetesen minden esetben elhangzott a nagyokos beszólás, hogy "az is hülye, aki..." "


Az is hülye, aki egy bank ügyfele és nem a TULAJDONOSA! :)))

Mokele-Mbembe 2008.02.19. 16:43:17

Rák Attantam 2008.02.19. 16:36:17

Az is hülye, aki egy bank ügyfele és nem a TULAJDONOSA! :)))

Úgy is van! De majd most! Belelépel az Új Tulajdonosi Programba, veszel ezerér OTP részvénytet, oszt máris tulajdonos vagy! Mehecc minden tavasszal a közgyűlésre svédasztalozni!

Rák Attantam 2008.02.19. 16:45:35

És most akkor mostmár talán most én is sztrájkolhatok, ha nem adnak nekem semmi részt a ZÓTÉPÉBŐ?
Tökjó!

Ja, nem. Magánvállalkozó vok. Ha sztrájkolok, beledöglök. :/

efi 2008.02.19. 17:28:59

Mi a francnak küldözgetnek mezei borítékban bankkártyát? Legközelebb majd a 100 ezer forintot is abba küldik? És miért nem tudnak este 8-ig nyitva lenni? Hogy a redvesbe menjen be az ember, ha csak 4-ig, 5-ig vannak nyitva?

Fekete Pákó 2008.02.19. 17:35:03

az OTP a létező legszarabb, legrosszabb ügyfélkiszolgálást nyújtó és nem mellesleg legdrágább bank. mikor veszi már észre ezt a sok birka?
TESSÉK BANKOT VÁLTANI!

s_marky 2008.02.19. 17:45:45

egy barátom dicső mondatát idézném: "az OTP a kommunista Magyarország visszamaradt utócége"

még ki lehet egészíteni a listát: fogyasztóvédelem(???),BKV,MÁV,"Télapó"

HandG 2008.02.19. 17:46:45

A GVH és a fogyasztóvédelem kimaradt!:)
Ez megérne egy 10mrd Ft-os büntit!:)
Már én is pipa lettem az ottepére:)
Pedig hál Istennek annyi közöm van hozzá, mint a holnap születő gyermeknek az államadóssághoz.

Igaz a szlogen! Tényleg a bizalom bankja! Kurva nagy bizalom kell hozzá, hogy ügyfele legyen valaki!:)
És még tök kényelmes is!:)

Szumi 2008.02.19. 17:50:40

Minek neked rühös bankkártya? Pláne kettő? Hogy aztán a haverjaid fizessék a vacsorád....Fújj, nem szégyelled magad? Ha már egyszer bementél felvenni pénzt, miért nem vettél fel annyit, hogy akár fél évig se kelljen az OTB-be menni? Adhattál volna a nejednek is belőle...Otthon kell tartani a pénzt széfben, cihában, nem pedig a rütyvedt bankkártyával keseríteni meg a többi vásárló és a kereskedők életét, továbbá ellátni az APEH-et és társait teljeskörű információval pillanatnyi holléted és vásárlási szokásaidról. CSAK CASH!!!!!!!

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2008.02.19. 17:54:00

Tudom, hogy közhely, de nem tudom megállni: ki az a hülye, aki még most, 2008-ban is az OTP ügyfele???

Könyörgök, emberek, térjetek már magatokhoz...
Engem még akkor is megszopatott az OTP (legalábbis meg akart), amikor már réges rég nem voltam az ügyfelük: 249 forintos "tartozásért" BAR-listára tettek. Illetve a behajtó cégük, mert a "tiszteletdíjukkal" együtt a tartozás már 50-egynéhányezer forint lett... Aztán persze le is szedtek, köszönhetően a PSZÁF-nek (azóta is áldom őket :-) ).
Kár, hogy akkoriban még nem voltam Homár olvasó, biztosan beküldtem volna a történetet...

marsellus wallas (törölt) 2008.02.19. 17:56:44

"Feleségem nem egyszerű dolog"

elég őszint evagy.. hehe

További magyar hang 2008.02.19. 18:07:00

A kulcsmondatot le is írtad:
"...arról van szó, hogy a "bizalom bankja" nem foglalkozik azzal, hogy szolgáltat nekem, s a szolgáltatás színvonala ebben az esetben igen csak rossz minőségű..."

Ezt mindenki tudja, tény. Miért is vár el bárki bármit is?

Briguszka 2008.02.19. 19:19:00

Én nem bankot szeretnék , hanem inkább egy kincstárat.

Parasite 2008.02.19. 19:33:29

ez túl hosszú és a harmadik panaszig túl lúzer, nem érdekel!

nilsh 2008.02.19. 19:35:53

Kedves Topic Inditó
Én egy 2 éves BAR listás peren vagyok túl velük (nyertem). Ha egyszer nagyon ráérek, leírom az egész történetet mert hajmeresztő és hasonló, de sokkal komolyabb dolgokba futottam bele mint te, annyi különbséggel hogy a tét picit nagyobb volt mint az, hol a kártyám.
Amíg megírom az egészet, egy jótanács mindenkinek, kéretlenül is: ha jót akartok, mondjátok fel az összes kötődéseteket és menjetek át egy tisztességes bankhoz...

Secnir 2008.02.19. 19:52:31

"Első momentum: 2008.01.31-én este egy üzletben bankkártyámmal akartam fizetni. A pénztáros - kétszeri próbálkozás után – tájékoztatott arról, hogy a kártyám januárig érvényes."

na nálam itt gurult volna el a gyógyszer de nagyon...

zbzbzb 2008.02.19. 19:52:36

lúzer! mennyé más bankhoz. ha meg nem, úgy kell neked. az ilyen gondolkodás miatt hiheti azt a csányi, hogy övé a világ és mindent megtehet... te meg úgyis csak sz*pni fox. válcsá bankot! én is így tettem, azóta vagyok sikeres :)

Vladimir Harkonnen 2008.02.19. 20:03:37

Tessék dombornyomott kátyát kérni, azt nem postázzák. Cserébe drágább, és lehet értemenni a számlavezető fiókba!

Nekem eddig mindig időben megérkezett postán, sima levélben a Maestro-m. Ha elveszik menet közben, le kell tiltani és pótoltatni. Abból, hogy nem volt aktiválva kiderül, hogy elvszett a postán, és akkor nem jogos az újabb kártyadíj! Ha a lejárat előtt egy-két hónappal nem érkezik meg, el kell kezdeni hisztizni, akkor még van idő újat készíttetni!

Velem mindíg készségesek a bankfiókokban, bár én általában "hátulról" közelítek az ügyintézőhöz!
:-)

bande\' · http://kardigan.blog.hu 2008.02.19. 20:09:46

Saját sztori:
Laza 10 év OTP ügyfélként eltöltött idő után lakáshitelre fanyalodtunk. A minimum elvárás, hogy egy fix ügyféllel csak normálisabban bánnak mint egy utcáról beesettel. Fél óra várakozás után miközben álltunk, (mivel szék nem volt) a hölgy közölte, hogy olvassuk át a prospektust és jöjjünk vissza ha kérdés van. Viszonlátás.
Másnap megszüntettem minden számlámat náluk és mikor megkérdezték mosolyogva "Felmondás oka?" elmeséltem.
Nem kérdeztek többet.
Ha csak kicsit jobb a mostani, már megérte váltani. És jobb.
Uff.

Sofian 2008.02.19. 20:10:56

Az OTP-nél a számlavezető fiók fogalom veri ki nálam a biztosítékot...XXI. Század...informatikai rendszerek...MIaz hogy számlavezető fiók????

Kisangyal 2008.02.19. 20:13:11

Felteszem a nagy kérdést:

Szerintetek melyik a jo bank? Hol nyissak számlát?

Kisangyal 2008.02.19. 20:14:44

K&H kiesett, onnan nemrég jöttem el.

Sofian 2008.02.19. 20:14:56

CIB Márha 26 évnél fiatalabb diák vagy :P

Ábelesz-kobelesz 2008.02.19. 20:21:51

"Hatodik kérdés: Miért nem lehet szombaton kártyát igényelni?"

Azért, mert se te se az anyád, se a feleséged és egyébként senki nem szeret szombaton dolgozni!

Mondjuk, ha hozzám jöttél volna ilyen hangnemben reklamálni , én jól pofán b@sztalak volna, okostojás!

LyukasBogrács 2008.02.19. 20:30:26

"számlaszám-hordozhatóság"

He-he, ezt komolyan is gondolja a delikvens?

Secnir 2008.02.19. 20:35:26

Kisangyal 2008.02.19. 20:13:11
Felteszem a nagy kérdést:

Szerintetek melyik a jo bank? Hol nyissak számlát?
svájcban
de a helyes válasz:
az a jó bank, amit te alapítasz...

nem mellesleg nyithatsz számlát akár bécsben is vmely általad favorizált bankban. teljesen mások a feltételek, úgymond európaiak...

whocares 2008.02.19. 20:46:12

ELLA bank wazee, ELLA bank! Napi elszámolású, évi 5%-os kamat, lekötés nélkül. Fix összegű készpénzkivétel, díjtalan átutalás.

Briguszka 2008.02.19. 20:47:34

Én egyszerű vidéki létemre nem nagyon válogathatok a bankok között. Van jó pár a városban , de ebből kettő az ami délután 4 után is szóba áll velem, és nem kell szabadságolnon egy kis ügyintézéshez. A BB és az OTP. No akkor most melyiket is válasszam??

Kisangyal 2008.02.19. 20:52:24

Nem vagyok 26 nál fiatalabb deák és hazai bank legyen.

Starlark 2008.02.19. 20:58:51

Ez nekem nem kerek.
Az OTP mióta küldi ki a kártyát???

Nekem még sose küldték ki. Írnak egy levelet hogy elkészült lehet érte menni. Bebattyogok és odaadják az újat a régit meg kettévágják.

És ez most is így volt, decemberben járt le a kártyám.

Ez sem épp egyszerű XXI. századi megoldás mert be kell ugye menni, de tuti nem veszik el.

Az OTP amúgy tényleg nem egy egyszerű eset. Az ügyintézők nagy részének fogalma sincs mit is csinál és annak hogy kéne működnie. Piszok mázli kell ahhoz hogy a dolgát értő emberhez kerülj...

Sofian 2008.02.19. 21:09:59

Ide is beidézem az utolsó otp-s élményem:
Én valentin nap mentem be otp-be hogy igényeljem diákszámlához az ingyenesen járó netes OTP Direkt-et amit a másik cib-es számlámhoz alapból adtak...20 perc után amikor a nő még mindíg nem tudta kideríteni hogy miről beszélek..de a fiókvezető se, felajánlotta hogy bekapcsolja az sms értesítést. O_o

2008.02.14 óta nincs számlám az OTP-nél...

Deep & Beat · http://www.deep-and-beat.com 2008.02.19. 21:19:30

jaj de szépen megírt panaszos levél :) kiváncsian várnám a választ

Kardics 2008.02.19. 21:58:35

Starlark 2008.02.19. 20:58:51 : Az OTP mióta küldi ki a kártyát???
Mindig is kiküldte. És első használatkor aktiválod.

yesser · http://antifa.blog.hu 2008.02.19. 22:08:39

Értem hogy OTP - meg hogy nekik ez most nem a legjobb reklám - mert milyen nagyon sokat költöttek reklámra, meg arculatváltás - közben meg kiderül hogy mindenki utálja őket?
Szerintem nem. Nekem sem szimpatikusak, de nem igaz hogy minden rossz. És máshol sem minden rossz. Az van, hogy le vagyunk maradva a szolgáltatások terén - sőt kifejezetten a kommunikáció terén. Az ügyfélközpontúság a nulla felé konvergál.
Szóval ez a baj, nem az OTP, vagy CIB, vagy káendhá vagy bármi. Az arc a baj. Az arc, amely alatt nincs igazi mosoly, és segítő szándék! Tisztelet a kivételnek. De azt is tudjuk meg, hogy ez két dolog miatt van: szinte lehetetlen ilyen munkavállalókat találni kis hazánkban, akikkel profi ügyfélszolgálatot lehetne csinálni. A másik ok, hogy különösen nehéz, ha nem fizetjük meg őket rendesen, és nem tréningezzük őket, vagy nem motiválunk.
Na ez a véleményem. Nem az OTP szar, a régió egyik legerősebb bankja. A szar a palacsintában van, mindenhol. Mi meg esszük, mer ha másikat kérünk máshol, abban is találunk majd kis szardarabkákat...
Fúj...ne haragudjatok...mennyire gáz volt ez a példa..sajnálom, későe van.
Szép estét

pizsama 2008.02.19. 23:32:29

Holnap szerda gyerekek! Már alig várom. :D

úrilány 2008.02.19. 23:45:13

"általában ügyfélszolgálaton dolgozó munkatársának sincs fogalma mit miért csinál, illetve ha nem csinál, kihez miért hova kellene fordulni"

jah kérem, üdv itthon :)

Okádó Mikádó 2008.02.19. 23:58:35

Jaj, ezek a hülye minicitysek...szánalom. Valami pénzt kapnak ha rákattintasz a linkjükre. A spammereknél is idegesítőbbek, ahogy igyekeznek mindenféle fórumon befurakodni a nyomorult kis városukkal.

Lego, mivel van minicityd szerintem te sikeres ember vagy.

thetriggerhappy 2008.02.20. 01:04:49

en ket eve az ulurunal altal ket, uazon bank altal kibocsatott bankkartyaval (visa es mc) ugy, hogy nem tudtam fizetni. mivel turelmes ember vagyok a korabbi hasonlo esetek (egyiptom es thaifold) utan nem valtottam bankot. a harmadik viszont betett, azota a masik banknal semmifele hasonlo problema nincs.

a szamla megszuntetesrol pedig annyit, hogy az azert nem olyan egyszeru. eloszor javaslom valami minimalis osszeg kivetelevel kivenni minden penzedet es csak utana kozolni, hogy megszuntetsz, ugyanis ellenkezo esetben mindenfele okot talalnak arra, hogy visszatartsak a penzedet.

Starlark 2008.02.20. 07:55:09

Kardics: akkor az itteni fiók különleges lehet mert anno még a junior kártyám se küldték ki postán, annak is csak az értesítőjét, hogy készen van tessék bemenni érte.

Ezért volt döbbenet számomra mikor Londonban nyitottam bankszámlát, hogy simán kiküldték postán. Az első levélben jött a PIN kód a másodikban meg maga a kártya.

Vladimir Harkonnen 2008.02.20. 08:05:22

Kardics 2008.02.19. 21:58:35
Starlark 2008.02.19. 20:58:51 : Az OTP mióta küldi ki a kártyát???
Mindig is kiküldte. És első használatkor aktiválod.

Attól függ, mikortól számít a mindig?
Nekem is csak 5-6 éve kezdték el kipostázni.
A dombornyomott kártyákat nem küldik, azért be kell menni, mert már szinte nincs sehol "mángorló" de azért megvan a lehetőség a visszaélésre vele.
Viszont át lehet kérni a lakhelyhez közelebbi fiókba, akár telebankon keresztül is!

Szombaton azért nem lehet pl. kártyát igényelni, mert hiába vannak nyitva a fiókok, az OTP-nél hétvégén csökkentett rendszerből dolgoznak. Pénzt lehet kivenni/betenni, és felvesznek egyes megbízásokat.
Péntek 19 órától (asszem) hétfő reggel 7-ig a netbank/telebank is felveszi az átutalási megbízást, de csak hétfőn reggel teljesül. Azért akkor küldi az SMS-t is.

Zsirparaszt 2008.02.20. 08:32:23

OTP-vel önmagát szívani embernek ősi vlah szokás.
Én már vagy két éve megszakítottam velük minen megszakíthatót.
Egyet nem tudtam: Lakástakarékpénztár a gyereknek.

Sztori alant:

Felhívom őket, hogy elköltöztem, oda küldjék már az évi értesítőt. Atyaúristen, ilyet telefonon? Menjek be. Jó. Ilyen gomb nincs a sorsjegyautomatán, de az odaállíott ember mondja, hogy menjek a valahanyadik pulthoz. Jó, de ott nincs senki. Akkor ő passzol. Megnyomok egy leginkább hasonló témájú gombot. Sorrakerülésemkor az ügyintéző kisebb agyi infarktust él át, majd szól az Erzsikének, mert az ilyenekhez ő ért. Erzsike fénymásol (személyit, lakcímkártyát is), aláirat, faxol.
Pár hónap eltelik.
Levél érkezik a régi címre, of course. OPT-t megint felhív, problémámat eldöngicsélem. Kérdés: Akkor ezt most vegyék panasznak? Naná, majd örömódának. OK, majd visszahívnak.
Pár nap eltelik, és tényleg visszahívnak. Bajomat megint elmondom. Meglepő reakció: Minden rendben, most már majd az új címre kapom. (És tényleg, már azóta kaptam.) Megkérdezem, ha ez ennyire egyszerű, akkor miért kellett egy felesleges kört futnom az OTP-fiókban? Azt ő nem tudhatja.
Előbb-utóbb csak rájön Csányi úr is, hogy a szarból épített várat elmossa a víz, akármekkora is volt egykoron. Csak a szűk családomon belül veszítettek már 4 ügyfelet.

Dr Kangörény 2008.02.20. 08:38:50

Egy lófaszt küldte ki mindig a kártyákat!!!! Nekem be kellett mennem abba a fiókba, ahol a számlát nyitottam.

Egyébként aki az otp-nél vezeti a számláját, az teljesen hülye. Én is az voltam, de hamar megszüntettem a számlámat.

movhu 2008.02.20. 08:47:04

A mai világban a legérthetetlenebb a "számlavezető fiók" kifejezés. Mintha 30-40 évvel ezelőtt lennénk, amikor a telefon is luxus volt.

fantomböske 2008.02.20. 08:57:03

hű de imádom a sok mindenttudó, öntudatos, banküzemleg képben lévő, penge ügyfelet!!
meint megannyi Emese! sok ötletet, még! még!:)

homár molla2 2008.02.20. 09:06:56

muhaha. én az OTP-nél felszámoltam két bankkártyát, két folyószámlát, egy takarékbetétet, legvégül pedig kiléptem a nyugdíjpénztárból is. és akkor pezsgőt bontottam.

homár molla2 2008.02.20. 09:16:21

egyébként 100. voltam, sikeres vagyok.

fantomböske 2008.02.20. 09:16:48

movhu, mi ezen az érthetetlen?

larichs 2008.02.20. 09:41:11

hogy lehet ma még valaki OTP-s? Akkora kezelési költségekkel dolgoznak és olyan horribilis összegekért nyújtanak szolgáltatásokat, amit más banknál ingyen vagy tizedannyiért megcsinálnak neked...

Ajtót letépni.

Dr. Panasz Muki 2008.02.20. 10:15:49

Nekem is csak azert van meg az OTP-nel szamlam, mert nem volt meg idom attenni a teljes szamlaforgalmat mashova! Koszonom ezt a levelet, ujabb inspiraciot ad, hogy felporgessem ezt az ugyet!
Nekem is van egy jopofa sztorim: decemberben irtak, hogy kesz az uj vallalkozoi kartyam (ok nem kuldik ki, menjek be az ertekes targyert!!!).
Januarban gyerekkel egyutt bemegyek, 3/4 oras ugyintezes, a vegen az ugyintezo kapja az ollot, es ezzel a felkialtassal: "na en akkor a regit kette is vagom" - kettevagta az uj kartyamat!!!
1. Senki sem kerte ra
2. Az uj kartya NAGYON kulonbozott a regitol, uj, atlatszo, neonos dizajn
3. ja, elnezest nem kert.
4. Azt meg fel nem foghatom, hogy egy ilyen nyominger kartyahoz miert kell feloraig uj szerzodest irni??? A kartyaval csak az oriasi magyar birodalomban lehet vasarolni, neten es kulfoldon mar nem.

Fucksee 2008.02.20. 10:29:52

OTP

átutalás másik bankba: 180Ft+százalék
Kpfelvét máshol: 500Ft+százalék

szerencsére baromi sok automatájuk van

fél év múlva sztem váltok, mert sokat vaterászok ezért sokszor utalok, majd meglássuk

oroszkrisz 2008.02.20. 10:51:21

Összehasonlításképp:
Egy néni a K&H-nál vezetett számlájáról egy ismeretlen levett több mint 6 millió forintot. Az aláírás nem stimmelt, a bank hibázott, de nem ismerte el, és nem fizet. Jöhet a polgári peres. Ebből következik, hogy az életbennem kapja vissza a pénzét (éljen a magyar bűnöspárti jogrend)
Az Otp-nél ilyen nem fordulhat elő(személyes tapasztalat), mert még az ügyintéző által személyesen ismert személynek sem adnak ki még csak információt sem, nem még pénzt.
Szal lehet jobb egy kis kellemetlenség, mint egy gyors nagy megrövidülés.
(Természetesen ezzel véletlenül sem akarom az OTP pártját fogni!!!)
Fogyasztói társadalom lehet választani (a sok rossz közül a számunkra kevésbé rosszat)!!
:)

fm! 2008.02.20. 10:52:04

Csak egyszer kell eljátszani a számlaszámváltozással járó herce-hurcát, és utána nem kell többet az OTP-vel szívni. Szerintem megéri, én 4 éve hagytam őket ott, azóta minden banki tranzakcióm Interneten vagy telefonon hiba nélkül intézhető (CIB), soha semmi probléma nem volt még (nem is magyar cég).

Majmász Gedeon 2008.02.20. 11:22:19

Nekem a Raiffeisen-ből kezd elegem lenni mostanában. A pofátlanság teteje, amit művelnek az utóbbi időben.
Itt vannak a legújabb kondíciók:
www.raiffeisen.hu/raiportal/pdf/CBH_kondiciok/bankszamla.pdf
Devizában érkező tételek jóváírása forintban: 0,2%, min. EUR 5, max. EUR 500. Tavaly ilyen még nem volt. Tehát ha hazautalom az euróban szerzett nyereményemet egy online fogadóirodától, akkor minimum 5 eurót levonnak. Ha 10 eurót utalok haza, a felét levonják!
Ekkora genyóságot! Nemrég jött a hírlevél, és már azon szemet szúrt, hogy emelték a havi számlavezetési díjat 219 Ft-ról 249 Ft-ra, ami önmagában nem lenne sok (30 Ft), de ha kiszámolom, akkor ez bizony 13,7%-os emelés! Ekkora infláció talán nem volt...
Ekkor arra gondoltam, hogy átváltok Alapszámlára, mert ott nincs számlavezetési díj, de: csomagok közötti váltás (alacsonyabb csomagba): 1000 Ft. Na itt kezdtem el komolyan fontolgatni, hogy otthagyom őket a 'csába.
Pedig ekkor még nem ismertem a jövő héttől (25-étől) esedékes kondíciókat. Összehasonlítottam a mostanival, és dobtam egy hátast: 0,5%-ról 0,25%-ra csökkennek a forint bankszámla kamatai (lekötés nélkül, 0-500 000 Ft-ig). Az USD, EUR és GBP alapú devizaszámlák kamatai is csökkennek... A svájci frank alapú számla kamatai csak azért nem csökkennek, mert a 0% alá már nehéz lenne menni...

Lehet, hogy átmegyek a jól bevált takszövhöz, ott nincs számlavezetési díj, nincs készpénzfelvételi díj, és legutóbb pl. egy többszázezres utalás is csak 70 Ft-ba került.

Persze ez nyilván nemcsak a Ráfázennél van (lesz) így, hanem az Ersténél meg a többi nagy banknál is...
Itt a törvényeken meg a hozzáálláson kellene változtatni, mert európai viszonylatban kiemelkedően pofátlanok nálunk a bankok, de amíg a mostani kormány van hatalmon, sok jót nem várhatunk ilyen téren (sem). Szerintem...

aalyr 2008.02.20. 11:29:15

Hasonlóan jártam az OTP-vel. Tankoltam, és kártyával szerettem volna fizetni. Hát a kártyám két napja lejárt. Kp nem volt nálam, úgyhogy ott hagytam zálogba a mobiltelefonomat hogy bemegyek a bankba és veszek fel kp-t. Fél órát várta mire sorra kerültem és sikerült kp-hoz jutnom. Vissza a kútra, szla kifizet, a kellemetlenségért elnézést kértem. Telefonáltam az OTP-nek, mire ők azt mondtát hogy postán elküldték az új kártyát. Amit ugye nem kaptam meg. További telefonálgatások árán sikerült kideríteniük (még szerencse, mert ha ők nem mondják akkor hülyén halok meg) hogy hát ha én nem kaptam meg a kártyát akkor a postán veszhetet el, de mivel nem ajánlva adják fel(mert ugye ez nem fontos dokumentum) ezért igényeljek újat, amit csak ott tudok megtenni ahol nyitottam a számlát. Egy nap szabi kivesz, el bankba, kártyát megigényel, kártyaigénylési díj kifizet és három hét után ujra lett kártyám
HAJRÁ OTP
CSAK ÍGY TOVÁBB

Gerolsteiner 2008.02.20. 12:57:16

Rák Attantam!
"Igen nagy valószínűséggel ezen a bolygón NEM FOX olyan bankot találni, amelyik nem banki napokon (szombat, vasárnap, ünnepnap) nyitvatart, bármilyen okból is. "

Egyet azért tudok: a luxembourgi Spuerkees 13 fiókja (75-ből) a helyi autóvásár ideje alatt nyitvatart hétvégén is. (Sőt, azt hiszem a lakásexpón is)


www.bcee.lu/de/credit/autofestival

little honey 2008.02.20. 13:26:32

Sok a duma. Nekem amikor elegem lett az otp-ből elvittem évi 400.000.000 MFt-nyi számlaforgalmat másik bankba. Azóta röhögök, amikor valaki az OTP-t szidja. Lépni kell és nem dumálni. Vagy csendben maradni.

fantomböske 2008.02.20. 13:30:35

igen, sőt van olyan is, hogy nem kell napokat várni arra, hogy átérjen a lóvé a másik bankhoz. úgy hívják, VIBER. Azonnal áttolja a gempát a másik bankhoz.

Az utalt összeg 1%-a, minimum 10000 Ft-ért. minden csak pénz kérdése

fantomböske 2008.02.20. 13:34:21

400.000.000 MFt? baszki, te valami olajsejk lehetsz...400 billiárd forint, nem kis pénz!:)

=Ford Prefect= 2008.02.20. 14:17:00

Mi a franc alapján lett az OTP az év bankja?
Megvették a címet?

Starlark 2008.02.20. 14:52:17

Hmmm, lehet lemaradtam erről a kiküldözgetjük átállásáról az OTP-nek. Mikor sima kártyám volt be kellett menni ez tuti, de már jó ideje dombornyomott van, mert akkor normálisan neten vásárolni még csak azokkal lehetett.

De ha ez tényleg így megy... ennyire faszari az otp hogy ajánlott levélre nem futja, mikor köztudott milyen a magyar posta?

Megkérdem a párom hogy az Erste hogy küldi ki a kártyát mert ő ténylegesen postán kapta meg.

Deuce Bigalow 2008.02.20. 16:19:08

mit csodálkozol, ezen gazdagodnak meg,
különben is a pénzintézeti vallásuak szombaton hitük szerint nem dolgozhatnak, ezért nincs kártyaintézés szombaton.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.02.20. 19:34:48

@büdöge_lajos: A milliószor millió az billió, a billiárd meg az ezerszer billió, de leginkább csak egy asztali játék... ;-)

lemmikki 2008.02.20. 21:34:10

=Ford Prefect= 2008.02.20. 14:17:00

A CIB lett az év bankja :P

Rák Attantam 2008.02.20. 22:23:10

Gerolsteiner 2008.02.20. 12:57:16
"Egyet azért tudok: a luxembourgi Spuerkees 13 fiókja (75-ből) a helyi autóvásár ideje alatt nyitvatart hétvégén is. (Sőt, azt hiszem a lakásexpón is)"

Tök jó. Gondolom az átutalási megbízásokat csak befogadja, de nem hajtja végre ilyenkor. Hiszen a "cél" banknál épp le van húzva a roló. Meg úgy általában az egész világon... :)))
Szóval hiába van EGY ilyen bank (vagy kettő vagy öt), ha a többi zárva. Hogy is van? Egy fecske nem csinál bankátutalást hétvégén. Vagy nyarat? Nemtommá.
---
büdöge_lajos, az mindössze 400 millió Ft, és forgalom, nem egyben meglevő pénzoszlop. Szóval ilyet te is tudsz: összekaparsz a rokonoktól 400.000 (négyszázezer) forintot és 1 év alatt 1000 (ezer) -szer átutalgatod, mondjuk bankon belül, hogy olcsóbb legyen, egyik számládról a másikra. És meg is van az elképesztően jól hangzó 400 millás FORGALOM. :) Tök jó, mi? ;)
---
Egyébként meg: index.hu/politika/belfold/csanyi1383/
Szóval lehet, hogy már SMS-rémhír sem kell, hogy tovább mocskolódjon az ÓTP rég megkopott "hírneve".

Az a baj, ugye, ha egy cég nagyra nő, akkor képes elhinni magáról, hogy ő tojta a spanyol viaszkot. Oszt' innen kezdve lekezel, meg "kisfiamnak" szólít. Teszi ezt mindaddig, amíg az elégedetlenkedők száma el nem éri a kritikus tömeget. Utána jön a bicsaklás, utána meg a bukta.

Csak az a pici bökkenő, hogy ha egy OTP-szintű bank megbukik Magyarországon ( = az emberek pánikszerűen kiveszik a pénzüket onnan), akkor oltári nagy gáz lesz. És nagyon elszabadulnak a dolgok. A pánikhangulat átterjedhet a többi bankra (illetve a pénzüket ott tároló ügyfelekre) is. És ha a legtöbb csúnya bank elhasal, akkor az csak a "Lonsdale"-es gyerekeknek fog tetszeni. Kábé 2 napig. Utána rájönnek, hogy éhesek, de akkorra már az árak is elszabadulnak és gond lesz megvenni a 400 forintos kiflit meg a 2600-as kólát a zsúfolásig megtelt boltokban.

Szóval szar ez az ótépé, meg szidjuk ezerrel, és igazunk is van, de inkább megoldást kéne találni, mintsem rögtön porba hullajtani azt a nagy busa fejét. Ja, persze, nem nekünk kell. Mármint megoldást találni. Az már régen rossz, ha a "nép" keresi a megoldást... Bár ha csak "utcakőül" értenek, akkor úgy kell megmagyarázni, hogy mi fáj.

De ezt most ne vegyétek felbujtásnak vagy ilyesmi. Csak írogattam a gondolatokat. Hofi után szabadon: számítógépe van, internet bekötve: ez a kettő már elég neki, hogy írogasson... :)

Jano Labs · http://janolabs.blog.hu/ 2008.02.21. 02:01:36

"2008.08.09-én szombaton Budaörsön" ahha...

Flaggx 2008.02.21. 10:23:47

Az OTP-ről annyit, hogy 3 hete új tel. számom lett, akkor bementem az egyik fiokjukba, hogy módosítsam (mert persze neten nem lehet megtenni, miért is lehetne?!). Kb. 20 perc várakozás után a kedves ügyintéző hölgy kb. 10 perc alatt megbírkózott a feladattal. Aztán miután még 1 hét múltán is a régi tel. számomra kaptam az smseket, bementem még 1*, egy másik fiokban, ahol szintén 20 perc várakozás után tudtam ügyintézőhöz jutni, ahol is a hölgy közölte velem, hogy az előző esetben kimaradt egy helyről az uj szám (lol), de ő ezt most majd módosítja. Ez volt két hete. Azóta is a régi számomra kapom az sms-eket. Most rájuk gyujtsam az egészet?

Rák Attantam 2008.02.21. 13:51:50

Szerintem írd vissza nekik, hogy "Ön sikeresen leíratkozott hírlevelünkről!" :)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.02.21. 14:59:31

Jó-jó az otp nem ügyfélbarát, korszerűtlen, drága, bürokratikus, bonyolult, csaló, megbízhatatlan stb. de végülis magyar, nem? Legyünk rá büszkék !

Sőt, már egy ideje Romániában is szolgáltat :D

Rák Attantam 2008.02.21. 15:38:35

Kicsi, sárga, savanyú, de a miénk?

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2008.02.21. 22:29:05

A napokban az alábbi levelet írtam édesanyám nevében az OTP Banknak:
Tisztelt OTP Bank Rt!

Néhai férjemmel a közelmúltig közösen tartottuk fenn a fenti számú lakossági folyószámlát.
A férjem 2007. november 20-án elhunyt. A fiam ezt november hónap végén személyesen bejelentette a bank veszprémi Budapest úti fiókban (a halotti anyakönyvi kivonat másolatát átadta az ügyintézőnek).
2008. február 04-én a számlához tartozó bankkártyával készpénzt szerettem volna felvenni a x-i yz ABC áruháznál lévő ATM terminálból. A terminál bevonta a bankkártyát, mivel az érvénytelen volt.
2008. február 04-én készhez kaptam a folyószámla – kivonatot, mely szerint 2007. december 21-én a bankkártya letiltásra került, ezért 1. 500.- Ft kártyaletiltási díjat levontak.

A fentiekkel kapcsolatban a kérdéseim a következők:
- Miért nem tájékoztatták a fiam, amikor bejelentette a férjem halálát, hogy a kártyát le fogják tiltani, (esetleg, hogy adjuk le a fiókban azt)?
- Miért nem tájékoztattak a bejelentés és 2007. december 21-e között, hogy a kártyát le fogják tiltani?
- Miért nem tájékoztattak 2007. december 21-e óta, hogy a kártyát letiltották?
- Miért nekem kell fizetnem azért a kártyaletiltásért, melyet nem én kezdeményeztem?

Várom válaszukat.

A fentiekhez hozzátartozik, hogy a közüzemi díjakat gond nélkül utalják a számláról azóta is.

Sofian 2008.02.22. 06:16:20

büdöge_lajos : Az a meglepő a számlavezető fiók kifejezésben hogy ilyen máshol "nem" nagyon létezik csak az otp-nél....! A számlavezető fiók készíti pl. a számlaKIVONATOT STB...DE ÉRTELMÉT NEM LÁTOM...MIVEL HA PORIG ÉG AZ ADOTT FIÓK AKKOR SEM VESZNEK EL AZ ADATAID ILL PÉNZED MIVEL AZ NEM KIFEJEZETTEN ott VAN TÁROLVA

Kifordított kacagány 2008.02.22. 12:12:16

T. Balázs 2008.02.21. 22:29:05
ezt rendesen elbasztátok és teljesen jogosan tiltották le a kártyát, ugyanis az örökösödési hercehurca végéig nem férhetsz a számlához.
ezt úgy kellett volna csinálni, hogy mikor édesapád elhunyt, még aznap lenyúlod az összes pénzt a számláról. ezután már azt jelentesz be amit akarsz, de a bankot egyébként is ráérsz értesíteni. miután az örökösödésről megvannak a papírjaid, már nyugodtan mehettek és lezárhatjátok a számlát, ami otp-éknél így is elég macerás és gusztustalan, meg miegymás(kedves édesanyám egy egész napot töltött a helyi fiókjuknál ez ügyben és még néhányszor bizony be kellett mennie).
azt ugye egyébként tudod, hogy így most a számlán lévő pénz után is fizetheted az örökösödési adót!?

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2008.02.22. 20:03:09

Tisztában vagyok ezzel, de a hagyatéki ügyintéző amúgy is bekérte az előző havi számlakivonatot, tehát sokra nem mentem volna vele.

Kifordított kacagány 2008.02.23. 07:32:51

ez igaz, de legalább hozzáfértetek volna a pénzhez.

nagymester birs 2008.02.23. 11:16:12

1. mi az, hogy a pénztáros tájékoztotott, hogy a kártyád csak januárig érvényes? akkor gondolom csak addig volt érvényes, az pedig rá van írva (az enyémre legalábbis). énis megszoktam nézni, hogy mikor jár le és azután nem próbálok meg vele vásárolni, hanem már előtte felveszem a bankkal a kapcsolatot, hogy mikor lesz kész az új kártyám (és azt mikor szándékoznak kiküldeni), mert pont az ilyen "elkeveredést" megelőzve inkább bemegyek érte (jó, megértem ha nincs időd, de látod mi lesz a vége).
2. sokan feltették a kérdést, hogy manapság, hogyan lehet valaki még OTP-s.
akkor én leírom, hogy "hogyan vagyok még mindig" OTP-s. 24éves diák vagyok (fehérváron lakom, veszprémben tanulok) és az indokom rohadtul egyszerű: messze az OTP-nek van a legtöbb ATM-je.
sima péntek este, összejövünk haverokkal megyünk sörözni... pl most télen a hideg miatt igazán kellemetlen volt, amikor egyik barátom megszólalt, hogy kellene kivennie pénzt (k&h) cirka fél órát kellett sétálni a legközebbi k&h ATM-hez. amíg odaértünk 3 OTP ATM mellett mentünk el.
azért is lényeges a sok ATM, mert diákként nem vagyok tele, gyakran fogy el a pénzem. kb 2-3 naponta mindig kell kivennem pénzt. az meg nem megoldás nálam, ha egyben veszek ki sokat, mert ha tudom, hogy van nálam akkor sokkal gyorsabban költöm. pl buliban: óóó hát van még nálam egy kétezres iszok még akkor két sört... igen.
suliban ugyan ez a helyzet: hirtelen kell pénz ezt-azt befizetni, vagy valakinek pont ottvan egy drága könyve, akkor azt gyorsan lekell fénymásolni stb. gyorsan kell pénz, otp atm van a közelben kettő. és nemkell félórákat sétálgatni egy másikhoz.

félreértés ne essék, nem akarom védeni az opt-t. nekem még nem volt gondom velük, de ez nem jelenti azt, hogy nem is lesz. amit akartam mindig eltudtam viszonylag átlagos idő alatt intézni és az otp direktel se volt még problémám.

ennyi.

logo 2008.02.23. 20:25:53

Nah akkor közelítsünk egy kicsit a másik oldal felől.Általában ha valami nem jól,vagy nem úgy működik,ahogy azt elvárnánk,akkor aki kéznél van,azon tötsük ki a bosszúnkat.Gondolok itt az ügyintézőke.Ők is utasítás alapján dolgoznak,tervek vannak leosztva amit teljesíteni kell.Már nem az van mint régen,hogy adott ügyintéző adott üzletággal foglalkozik,hanem már a hitelen,értékpapíron és még egy-két üzletágon kivül mindenkinek tudni kell mindent.Mindennap vannak változások,akár folyószámlával vagy bármi mással kapcsolatban,és toppon kell lenni a termékismerettel,közben törekedjen szerencsétlen a terv megvalósításra,plusz ott van még a bankbiztonsági előírás amit mind be kell tartani.Nah most ezeket külön "szakemberek" egyeként oktatják de neki még a hívószámra is figyelni kell,mert mérik aminek x % lenni kell naponta /statisztika/...Jah arról még szó sem esett,hogy ha teszem fel bezár a Bank utána még túlóra mindennap,mert ott a sok háttérmunka,és arra üyfélidőben nincs idő.
Még egy pár észrevétel.A kártya "sima"levélént való kiküldéssel én sem értek egyett.Sajnos ezt a központ küldi ki,és arra a címre ahova a kívonat megy.Sajnos nem ajánlott küldeményként megy,és ha olyan a postás stb. stb.akor az ügyfél előfordul,hogy nem kapja meg.De olyan is előfordult már,hogy a ügyfél fel sem bontotta,azt hitte valami hírlevél és kidobta.Egy bankkártya 3 évig érvényes.A dombornyomott az valóban a számavezető fiókban/ ott ahol a számla nyitódott/vehető át.Persze van rá lehetőság hogy át lehet kérni kérelem utján egy másik bankfiókba.A másik amiről még szólni szeretnék,a telefonon való felvilágosítás.Ha egy ügyfél felhívja a bankot,és az ügyintézőnél számlájával kapcsolatban akar érdeklődni,nem fog kapni semmiféle tájékoztatást és ezt jogosan.Na és itt álljunk meg egy gondolat erejéig.Azért nem,mert az ügyintéző nem tudhatja hogy a tényleges számlatulajdonos érdeklődik-e.Folyószámlakivonatot bárki kikukázhat,okmányokat bárki ellophat,szóval itt nem az ügyfél ellen,hanem az ügyfél édekei végett nem megy semmiféle tájékoztatás telefonon keresztül a saját számlájával kapcsolatban.Számlainfoval kapcsolatban 2-3 lehetőség van igy kapásból.Vagy bemegy és személyesen megnézett tranzakciókat a számlán,vagy megintcsak ellátogat a Bankfiókba és ha van internet hozzáférése,havi 99 Ft.-ért bármikor,éjjel-nappal betekinthet utalhat stb.saját számlájáról.
Még egy dolog aztán befejezem.November óta az OTP.-nél léteznek új számlacsomagok.Vagyis ha valaki most szeretne számlát nyitni,többféle számlalétezik.Többek között jár egy ingyen kártya,ami visa vagy maestro,valamint egy hónapban 2-er OTP-s ATM.-ből ingyen lehet levenni.Persze vannak feltétételek amiknek meg kell feleni,pl munkabér érkezzen a számlára/vagy gyes,nyugdíj stb/,és mondjuk egy hónapban legalább 2-er vásárolni a kártyával.Arra is van lehetőség,hogy a meglévő számlacsomagot,átalakítatja az ügyfél egy Net,vagy Tempo stb. számlacsomagra.Én tudom,hogy az ügyintézők sem egyformán rugalmasak ,de a cél és ezt bizton állíthatom az ügyfélorientált ügyintézés.Nagyjából ennyit akartam.Szép hétvégét mindenkinek!

vanna 2008.02.24. 13:38:36

Az OTP azért a legpofátlanabb, és legdrágább bank, mert megteheti. Mert amig neki van a legtöbb ügyfele, legnagyobb hitelállománya, legnagyobb betétállománya, stb, és amig piacvezető, addig kb azt csinál amit akar. Mert a legtöbb ügyfele (nénik, bácsik, akik 20 éve ott vannak, vagy több) azok nem fognak utánanézni más bankoknál mi mennyibe kerül, és nem fognak új számlát nyitni sehol. Sajnos.
De könyörgöm! Legalább a fiatalabbak, akik a neten utána tudnak nézni, legalább azok váltsanak már, mert a többi bank sem non-profit intézmény nyilván (ezt nem is várhatja senki) de nézzük már meg hol mi mennyibe kerül...a banki szolgáltatások nem olcsók sehol, de még mindig az OTP adja a lekisebb kamatot a lekötött betétekre pl, iszonyú drága a számlavezetés, a hitelkamatokról, meg a csodálatos jenhitelről már nem is beszélve, amivel most beszopatnak egy csomó embert anélkül, hogy tájékoztatnák őket bármifelé kockázatokról.
Nem mondom hogy a többi bank nem a profitra hajt, és mindenhol előfordulnak ilyen/hasonló esetek, amikor kibasznak az ügyféllel...de az OTP akkor is a legnagyobb szar, mert megteheti...

vanna 2008.02.24. 13:44:27

ui: a bankszámlahordozhatósággal kapcsolatban már írta valaki, de csak megerősíteném: ha valaki bankot akar váltani, az a közhiedelemmel ellentétben nem olyan nagyon bonyolult (ha hitel van, az gáz, ezért érdemes a hitelt olyan helyen felvenni, ahol amúgy az egyéb banki szolgáltatásokkal is meg van elégedve az ügyfél)
Szóval a bankváltás nálam úgy volt, hogy bementem az OTP-be, mondtam hogy szeretném megszüntetni a számlámat, pár percet pötyögött az ügyintéző, pár papírt alá kellett írnom, elkérte a bankkártyám és kettévágta, kifizette a pénzem ami a számlán volt, és mehettem is Isten hírével. Nem volt több 10 percnél. (Kicsit csúnyán nézett az ügyintéző, és kérdezte miért szüntetem meg, és hova megyek, de mondtam neki hogy úgy gondolom erről nem kell beszámolnom neki.)
Ezekután bementem az általam választott másik bankba, és nyitottam egy előzetesen már kiválasztott számlát, illetve igényeltem egy kártyát, megadtam mindenféle beszedési megbízást, meg elintéztem mindent amit kellett, ez kb 20 perc volt. Szóval nem annyira bonyolult ez a bankváltás...

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2008.02.24. 18:58:27

Kifordított kacagány 2008.02.23. 07:32:51
ez igaz, de legalább hozzáfértetek volna a pénzhez.

Megint csak igazad van, de nem ez volt akkor a legfontosabb.

Sofian 2008.02.24. 20:46:41

nagymester birs: Nézz körül cib diákszámlánál(CIBEZZ): havi 2x ingyen pénzfelvétel bárhonnan....ingyen netkártya...netbank..korlátlan ingyenes utalás és közüzemi meghatalmazás...
Ingyen E-Broker hozzáférés... A bankban pedig tudják hogy miről beszélsz és nem néznek rád bamba szemekkel hogy te most mit is akarsz!!!
Ez nem reklám csak az OTP-vel szemben mindíg van alternatíva ami jobban megéri, csak keresni kell.
süti beállítások módosítása