Tisztelt Bkv Zrt., tisztelt Hölgyem/Uram,
Mai napon, vasárnap, 2007. február 17-én délután 17:00 órakor a Deák téri metróállomáson történteket szeretném leírni:
A Váci utca felől közelítve a mozgólépcsős lejárat után jegyellenőrzés történt, majd a milleniumi földalatti feljáratánál újbóli jegyellenőrzésen estem át. A dupla ellenőrzést eleve nem értem, miért szükséges, de ez az Önök rendszere…..
A földalatti feljáratánál 5-6, 20-35 év közötti ellenőr posztolt. A jegyellenőrzés után az egyik ellenőr szóvá tette, hogy a hátizsákomra felcsatolt egy pár korcsolyán nincsen élvédő, ezért tegyem azokat a hátizsákomba. Közöltem velük, hogy nem ismerek ilyen rendelkezést az utazási szabályzatban, ezért nem kívánom a korcsolyákat a ruháim közé bezsúfolni, mivel azok eleve a hátamon vannak, biztonságosan elhelyezve. Azért is furcsállottam ezt a viselkedést, mert évek óta így szállítom a korcsolyámat, és fiatalokat csapatostul láttam hasonlóképp, élvédő nélkül cipelve a korcsolyákat már több éve minden télen. Kértem, hogy mutassák meg nekem az erre vonatkozó passzust az utazási szabályzatból, de ezt visszautasították, mondván, hogy ők nem tudnak nekem semmilyen írásbeli dokumentumot mutatni. Az ellenőrök automatikusan elkezdtek tegezni, ezt szóvá is tettem, mondván, hogy nem ismerjük egymást, és elvárok egy minimális tiszteletet, mint bérlettel utazó „vásárló". Az egyik – hátrazselézett hajú – ellenőr erre azt felelte: „Kóstolgatsz minket, kóstolgatsz?"
Ekkor közöltem, hogy ebben az esetben folytatnám utazásomat, de az egyik ellenőr - egy fiatal hölgy - azt válaszolta, hogy egy korcsolya ugyanolyan gyilkos fegyver tud lenni, mint egy kés. Beláttam, hogy valóban sérülést is okozhat, ezért elkezdtem a hátizsákomba pakolni a korcsolyákat, és elindultam felfelé, a Mexicói út felé tartó megállóba, de ekkor a hölgy ellenőr elém állt, a kezét a korlátra helyezte, és a testével visszatartott a felmeneteltől. Erre megjegyeztem, hogy az egyik alapvető emberi és állampolgári jogomban, a szabad helyváltoztatásban korlátoz. Erre a következő választ kaptam:
„Ez nem igaz, mert csak akkor lenne az, hogyha a kijárat felé is elállnám az utadat"…..
Ezek után hátralépve egy lépcsőt, sikerült kikerülnöm az ellenőr hölgyet, és elindultam a jobb oldalon felfelé, ahol – hátrazselézett hajú – egy másik ellenőr állt elém, és karjával lezárta a felfelé vezető utat, és egész testével rám nehezedett, fizikailag nyomást gyakorolva rám, és mondta: "Akkor most én állom el az utadat.". Mindeközben a két korcsolyát már majdnem teljesen a táskába mélyítettem, tehát nem ellenkeztem, és látható volt az együttműködési szándékom, mégis súlyosan megsértettek emberi jogaimban.
Kérem a vezetést, hogy vizsgálja felül az ellenőrök munkavégzését, munkamorálját, viselkedési kultúráját, mert a következő ilyen esetnél rendőrt fogok a helyszínre hívni, és jegyzőkönyveztetem az eseményeket, jogi útra terelve azt.
Egy elégedetlen utas a sok közül
'Akkor most én állom el az utadat'
Dél-Afrikában kardinális kérdés volt, hogy hordhatnak-e magukkal a zuluk lándzsát a tömegközlekedésben. Budapest zului a jelek szerint a korisok: bérlettel amúgy rendelkező Naiv Ügyfelünket állítása szerint testileg inzultálta két ellenőr, amiért a hátizsákjára kötve vitte a korcsolyáját, majd annak elpakolása közben tovább akart haladni. A "kóstolgatsz?" kérdés minden ilyen sztori alapja, és szerencsére itt is elhangzik. Aki a reggelét pezsdítő, ellenőrellenes indulatokkal szeretné kezdeni, feltétlenül olvassa el a hajtás után olvasható sztorit!
herodes · http://www.gamblers.hu 2008.02.20. 01:07:01
egyébként első?
herodes · http://www.gamblers.hu 2008.02.20. 01:09:39
amc 2008.02.20. 01:16:00
Cián 2008.02.20. 01:26:25
De legalább a kallercsaj vágta a témát :)
civistroll 2008.02.20. 01:37:05
Kisangyal 2008.02.20. 01:37:29
Kisangyal 2008.02.20. 01:39:14
Kisangyal 2008.02.20. 01:46:15
csipa 2008.02.20. 03:05:15
Parasite 2008.02.20. 04:04:13
jesszumpepi (törölt) 2008.02.20. 05:48:06
2008.02.20. 06:32:18
whocares 2008.02.20. 06:35:49
whocares 2008.02.20. 06:37:47
-Oiler- (törölt) · http://varhegyi.myminicity.com/ 2008.02.20. 06:38:05
varhegyi.myminicity.com/
Secnir 2008.02.20. 07:09:04
-Bocsánat fiatalember, egy pillanatra!
-Igen, tessék, mit óhajt?
-Elnézést az alkalmatlankodásért, de szeretném felhívni a figyelmét arra, hogy az élvédő nélküli korcsolya a hátizsákon... ..nos... ...khm ugye balesetveszélyes. Ha nem is tiltja kifejezetten az Utasszabályzat, de...
-Ó, értem! Egy pillanat, megállok és elcsomagolom. Köszönöm, hogy szólt, magamtól nem vettem volna észre.
-Nem tesz semmit uram, elvégre ezért vagyunk itt!
-Köszönöm mégegyszer! Így már jó lesz ön szerint?
-Óh, tökéletes, további szép jó napot és köszönöm a többi utas nevében is.
-Nincs mit, szép jó napot önnek is!
.
.
.
-Hé baszki!
-Ööö én?
-Igen, neked tépem a szám. Hol az élvédő baszki?
-Ismerjük egymást? Hol voltál kanász, ahol én nem? Faszt akarsz majom, mutassál má' papírt hogy, kell élvédő!
-Kóstolgatsz minket? Kóstolgatsz?
-Najó hagyjál lógva majom.
-Nézd csak. nem fogja kiscsákó, hogy egy fordulással ölhet vele, tartsunk bemutatót, úgy elhiszed?
-Jól van vazze elrakom. Így már kóser?
-Felőlem!!!
-Na mi van, útban vagy manci...
...megjegyezném, hogy az egyik alapvető emberi és állampolgári jogomban, a szabad helyváltoztatásban korlátozol...
-Ez nem igaz, mert csak akkor lenne az, hogyha a kijárat felé is elállnám az utadat...
-Kikerüllek manci, mi az nekem...
...hé, te zselézett hajó, engedj át!
-Mermér' is? Bérlet van?
-Van.
-Korcsolya van?
-Van, hátizsákban.
-Nézd mán', nincs rajta sapka! Akkor most én állom el az utadat.
-Segítség, nem kapok levegőt! Ez az ember egész testével rám nehezedett, fizikailag nyomást gyakorolva rám! Súlyosan megsértettek emberi jogaimban!!!
-Na kiscsákó kotródjá haza...
-Jaj, jaj...
-Elköszönni ki fog baszki? Jómodor hol marad köcsög?
.
.
.
A fenti két példa hasonló szituációt írt le. Az első példa egy tipikus európai hozzáállás, ahol két felnőtt ember megbeszél egy problémát és konfliktusok nélkül megoldja azt. A második egy poszt-kommunista kelet-európai párbeszéd alacsony intelligenciájú, a felnőtté váláshoz vezető úton lévő személyeké. Itt jól láthatóan generálódik probléma is és konfliktusok sorozata is.
Természetes azonban az, hogyha egy ilyen konfliktusban az egyik fél felnőttként viselkedik, úgy a másikra rá tudja kényszeríteni az akaratát, ideiglenesen őt is felnőtté emelve azt.
Úgy vélem, mindenkinek magának kell eldöntenie, mely csoporthoz tartozik."
a fenti részt "Ranschburg Jenő : A BKV, mint a közkultúra zászlóvivői a földalatti társadalomban" című könyvéből másoltam ki (megjelent a Kossuth Kiadó gondozásában 1961-ben).
Secnir 2008.02.20. 07:35:46
Mária 2008.02.20. 07:35:51
Bunkóságukat csak tovább fokozza, ha élesre töltött korcsolyát kötnek a szaros zsákjukra és azzal pörögnek körbe a kocsi közepén...
:-/
tokomtelevan 2008.02.20. 07:40:04
Útálom a BKV-t s az ellenőröket, de van szabály a veszélyes tárgyak szállítására.
Pl belegondoltál abba, hogy egy hirtelen fékezéskor valakinek kiböki a szemét a kibaszott korcsolyád, akkor gondatlanságból elkövetett maradandó sérülés okozásáért netán mehetsz a börtönbe, ahol majd a nagydarab kan bűnöző kislányt csinál belőled?
Belegondoltál abba, hogy egy ember a köcsögséged miatt megvakulhat?
Örülj, hogy csak ellenőrrel találkoztál, mert én lerúgtam volna a fejed.
Secnir 2008.02.20. 07:44:35
A 80-as évekbeli kínai karatefilmekben látni ilyet, amikor Vu mester a seggéig érő nagyon erős ősz hajának a végébe belefon egy pengét, és amikor jön a gonosz Vej mester, akkor a fejét körkörösen mozgatni kezdi (ez az 'ötsörtittamésforogvelemavilág' figura), és akkor a forgó pengével először Vej mester bajuszát, majd szemöldökét metszi le.
(igaz, ekkor Vej mester szeme elvörösödik és bosszúszomjas lesz. Kiált egy rettentőt, és egyetlen mutatóujjával eltéríti Vu mester haját pengével, amely beleáll Vu mester hátába.)
Secnir 2008.02.20. 07:46:30
Mária 2008.02.20. 07:50:46
tokomtelevan 2008.02.20. 07:52:12
DE!!!
EZT NE EGY PARASZT MÓDON VISELKEDŐ TEGYE MEG!
liven 2008.02.20. 07:53:27
Zsirparaszt 2008.02.20. 08:03:07
Egyébként hol a Zanzi Bár?
dr. Erika Zangolna 2008.02.20. 08:07:25
Az utasnak teljesen jogosan volt nagy pofája, semmit nem tudtak felhozni a viselkedése ellen, ami alapján korlátozhatták volna. Ha azért, mert nincs ilyen passzus az utazási feltételekben, akkor a BKV hibája, ha benne van, csak az imbecil ellenőr nem képes bebiflázni vagy legalább a mellényzsebében tartani a szöveget, akkor az ellenőr a totál alkalmatlan.
Hagyjuk már ezt a szokásos okoljuk az áldozatot dolgot, annyira kiszámítható, és tényleg nem produktív. Az, hogy az áldozat valamit maga is hibázott, nem tetszi őt felelőssé azért, amit a szolgáltató jogtalanul tesz vele.
ex-Zep 2008.02.20. 08:08:52
bahamadij 2008.02.20. 08:10:20
dr. Erika Zangolna 2008.02.20. 08:20:49
Pepin bácsi 2008.02.20. 08:22:24
Különben meg mi a faszért nem tesz rá élvédőt ? És ha kicsorbul a kori éle valamelyik gyökér ellenőr fején ? Akkor lesz ám picsogás, hogy jajistenemmitcsináltakadrágakorimmal...
dr. Erika Zangolna 2008.02.20. 08:23:26
ex-Zep 2008.02.20. 08:29:17
Természetesen a bunkó viselkedésre nincs mentség egyik oldalon sem. De! Alapvetően, ha lett volna élvédő, az eset meg sem történik. Ja, hogy mér nincs benne a szabályzatban? És akkor máris lehet mindent ami nincs benne? Ne vicceljetek, az sem írják sem szabályzatba, sem törvénybe, hogy nem lehet borgácsban lecsót főzni a metrón. Vannak elemi normák, amelyeket illik betartani. Aki nem tartja be, ne csodálkozzon, ha vele ugyanolyan bunkók, amit hangsúlyozom, akkor slem tartok helyesnek. Ennyi.
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2008.02.20. 08:30:08
Nem az "áldozat" okolásáról van szó, hanem arról, hogy jogosan "kötöttek" bele az ellenőrök, mégha paraszt módon is, habár ezt mostanra már mindenki megszokhatta volna, hogy a BKV-nál is úgy veszik fel az embereket, hogy minél bunkóbb, annál jobb...
Szerintem is alaptalanul pattog a paraszt ügyfél, az ellenőr helyében én is ugyanígy viszontparasztkodtam volna, ha nem is ilyen formában.
Low Key Lyesmith 2008.02.20. 08:30:59
Bürokratizmus b+ Nincs passzus, csak józan ész - ugyan ne hordjon már a kurva nagy tömegben két kiélezett csontozóbárdot a hátára kötve a srác!
"mégis súlyosan megsértettek emberi jogaimban"
Mindjárt zokogni kezdek. Más kérdés mondjuk, hogy te hány embert sértettél a kurva jogában ahhoz, hogy ne legyen össze-vissza vagdosva. Agyam eldurran.
cheega 2008.02.20. 08:31:00
dr. Erika Zangolna 2008.02.20. 08:33:40
Nem szállítható BKV járaton semmilyen az utasok testi épségét veszélyeztető, éles, hegyes, stb tárgy.
Ennyi. Ez ráadásul biztosan benne is van, ha az ellenőrrel átolvastatják az utazási feltételeket mielőtt megkötik vele a munkaszerződést, biztos eszébe jut.
dr. Erika Zangolna 2008.02.20. 08:35:23
az írott szabályok pont azért vannak, hogy azokat is jogszerűen el lehessen gardírozni, akik az íratlan szabályok (normák) ismeretével és betartásával hadilábon állnak.
Dilbert 2008.02.20. 08:35:32
Sem rendoroknek, sem BKV ellenoroknek, sem mas hivatalos kozegnek nincs joga ily modon fellepni senki ellen.
dr. Erika Zangolna 2008.02.20. 08:37:43
dr. Erika Zangolna 2008.02.20. 08:38:48
admiraL 2008.02.20. 08:41:27
Én akkor sem veszek jegyet,
akkor is bekoszolom az amúgy is koszos kocsit, összefogom baszni amit csak lehet, és pofán is fogom baszni a parasztját ha hozzám mer nyúlni!
Szívjátok csak tovább a BKV szarát, esetleg éljenezzünk, hogy ez az egész szaros társaság mily európai színvonalú, és mily rendes, tiszta, az ellenőrök kedvesek.
És itt nem mentség, hogy mo-n vagyunk, Varsóban faszért nem basztatják halálra az embert, és miért olcsóbb, tisztább stb? Pedig volt keleti blokk...
Menjetek, nyaljátok a kibaszott ellenőrök seggét! De fényesre!
kis pittyegő barátságos zöld mütyürke 2008.02.20. 08:45:36
dr. HáziMacska 2008.02.20. 08:46:21
Mas. A ellenorok ne erjnenek az utashoz meg akkor sem, ha tomeggyilkos modon korival kozlekedik.
ditti 2008.02.20. 08:46:36
érdekes mindig az élét fogom meg a korinak, mégis megvannak az ujjaim, kezem...
egyébként az ellenőrök viselkedés miért meglepő???
dehiszezénvagyok 2008.02.20. 08:46:41
Rák Attantam 2008.02.20. 08:48:44
"Nem szállítható BKV járaton semmilyen az utasok testi épségét veszélyeztető, éles, hegyes, stb tárgy."
Vazzzee! Akkor már értem, hogy miért a megállókban vannak az ellenőrök! A szúrós szemük miatt nem mehetnek fel a kocsikra!
Öcsém! Tiszta megvilágosodás!
Szerintetek Chuck Norrist is basztatnák a kallerek, mert nincs élvédő a kezén?
kkkttt 2008.02.20. 08:48:46
Amúgy meg milyen ellenőr az amelyiknek tetovált a tarkója?
Tpancs 2008.02.20. 08:49:19
Gorgil 2008.02.20. 08:51:37
"A járművekre nem szabad felszállni olyan tárgyakkal, amelyek balesetet, kárt vagy szennyezést okozhatnak."
Dilbert 2008.02.20. 08:55:30
Na ez a tipikus Balkan.
Hat ez van.
dr. Erika Zangolna 2008.02.20. 08:56:35
ennyi a történet, ezt kellett volna elmagyarázni az ürgének, nem nekiállni nindzsázni vele.
a történet úgy folytatódik, hogy aki az utazási szabályokat megsérti, az utazásból kizárható. ezt is el lehet szépen magyarázni, fizikai kényszerítő erő alkalmazására viszont azt sejtem ez sem jogosít fel.
csipa 2008.02.20. 08:57:23
dr. Erika Zangolna 2008.02.20. 09:00:15
dimitrij 2008.02.20. 09:01:29
csipa: indavideón nemrég volt egy AHL-es videó, ahol egy jégkorongozó nyakát vágták el korcsolya éllel, csoda, hogy túlélte... nem borotva, de elég éles. :(
Layosh 2008.02.20. 09:02:08
Kíváncsi lennék, ha fékez egyet a mertó és a korcsolyáddal átvágod egy kisgyerek torkát(ráesel) akkor is ez lenne-e a véleményed. Vegyél egy kibaszott szatyrot és tedd bele a szaros korcsolyát, ha már élvédőre sajnálod a pénzt. Én simán kibasztalak volna a metróból az szent, főleg miután elsem akartad rakni a felszólításra.
tundrazuzmo (törölt) 2008.02.20. 09:02:54
2. Pont: Amennyiben a BKV ellenőrnek mégis igaza lenne (nem enged be gyilokkorcsolyát, láncfűrészt, Lagzi Lajcsi CD-t, és egyéb közveszélyes eszközt), akkor automatikusan az 1. pont lép életbe.
Hehe. Így működik ez nálunk, Balkánia közepén...:)
Mária 2008.02.20. 09:04:14
Ugye nem gondolnád komolyan pl azt, hogy ha lopsz valamit a boltból és amikor a bizt.őr észreveszi és megkér, hogy fáradj vele, mert lesz egy második forduló, akkor te ne tedd azt, hanem kezdj el pattogni, hogy márpedig mutassák meg neked azt a passzust, amibe bele van írva, hogy boltban lopni márpedig nem szabad.
Vannak józan ésszel belátható szabályok. van emellett egy utazási szabályzat is.
Aki nem olvasta, vessen magára.
Vagy szted minden utazás megkezdése előtt mindenkivel alá kellene íratni hogy ismeri és elfogadja a BKV-nál érvényes szabályokat? Csak hogy pár ügyefogyott ne takarózhasson azzal, hogy "hol van ez leírva" ???
forrófej 2008.02.20. 09:06:59
Felhívnám a figyelmeteket!!!!!! Itt NEM az volt a vitatott probléma h HELYES VOLT e a metróban élvédő nélkül vinni a korcsolyát!!!!
Mert egyértelműen kiderül h az utas BELÁTTA A HIBÁT ÉS KORRIGÁLTA AZT!!!
Sőt...valószínűnek tartom h többé nem fogja élvédő nélül a zsákjára kötve utaztatni!!! DE az ellenőrök továbbra is basáskodva fognak fellépni a hasnoló esetekben. És EZ A PROBLÉMA!!!! Mert kultúráltan, balhét nem színlelve is el lehet magyarázni h ez veszélyes és a LÉGYSZíVES szó mondatban való használatával pedig még többet el lehet érni!!!
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.02.20. 09:07:59
dimitrij 2008.02.20. 09:09:53
Puls 2008.02.20. 09:10:01
Az az él olyan mint egy kés foka, egyáltalán nem éles. Ezen az alapon a kabátomon lócorgó cipzárhúzót is le/kitilthatnák.
Egyébként kiverni a szemét valakinek nem csak élvédős korcsolyával, de bármivel lehet.
Egyébként, hogy vannak paraszt ellenőrök, az egyértelmű...elég csak ránézni a sok iskolázatlan, szedett- vedett ruhájú szerencsétlenre, aki máshol nem tudott elhelyezkedni, hát elment ellenőrnek, és most játssza a (félig)rendőrt. (Tisztelet a kivételnek...)
Őket ki ellenőrzi????
Thomas Magnum 2008.02.20. 09:10:39
2, Ahogy te megvéded a ruháidat a koridtól, úgy a mögötted álló is szeretné, ha nem lenne tiszta kosz, mire végez az utazással.
3, Kapcsolódva az előzőhöz, a ruháját is és magát is szeretné egyben tudni.
4, Az ellenőrök megkértek valamire. Erre te, bocsánat, Ön előadta, hogy Önnek milyen joga van, és az utazási feltételek közt nincs nevesítve ez, stb..
Az ilyen jellegű visszaszólások tartalmuknál fogva nem maradhatnak meg a korrekt, egyenrangú felek közti beszélgetések szintjén, kényszerűen lekezelő hangnem árad belőlük.
Jelen esetben az Ön irányából az ellenőrök felé.
5, Az ellenőrök is bunkók voltak. (valószínűleg jó lehet nap mint nap elviselni, hogy tizenéves gyerekek oltják le őket. mert most ez olyan nagy divat. mert megtehetik. TISZTELET! Nem csak kérni, adni is kell.)
------
De! Attól függetlenül, hogy milyen általános megítélés alá esnek az ellenőrök, illetve mit várnánk el tőlük szolgáltatás és hangnem címén, az nagyon fontos, hogy tudjuk AZT IS, hogy nekünk nem csak jogaink, hanem KÖTELESSÉGEINK is vannak!
Ahogy a BKV-nak is. Megóvja a többi utast tőled, ha már te nem figyeltél rá.
Megoldás: Kori a kézben, élvédővel.
(Vagy táskában. És élvédővel. Ne mászkáljatok a betonon nélküle..)
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.02.20. 09:12:11
Thomas Magnum 2008.02.20. 09:13:20
olvasd el figyelmesen!
Megkérték, hogy tegye el.
Erre jött a lekezelő duma.
bizonytalan 2008.02.20. 09:14:50
kkkttt 2008.02.20. 09:15:20
Tehát akkor az összes csóró kollégista aki vasárnap este a vonatról közdi át magát a metróra elvileg fel sem szállhatna, mert minimum van nálluk egy utazó, egy hátizsák, meg egy szatyor a heti élelemmel?...és az már 3db poggyász. vagy vegyen jegyet az utazónak?
Amúgy meg a sílécnek hegyesebb az eleje, mint a korcsolya vége... mégse szúrta még egy ember szemét sem fékezéskor.
forrófej 2008.02.20. 09:16:03
De fontos az együttműködés. Igaz!
dehiszezénvagyok 2008.02.20. 09:16:32
cheega 2008.02.20. 09:19:38
Thomas Magnum 2008.02.20. 09:20:50
Ok.
De az élvédőt tényleg tessék használni :D
kkkttt 2008.02.20. 09:21:14
bár ha wakebordot, vagy vizisílécet viszek azon a vezetőél talán élesebb... de hát wakeboard pályához nem megy se metró se busz
Secnir 2008.02.20. 09:21:23
-szamurájkard
-korcsolya élvédő nélkül
-esernyő
-ladaféltengely
-mankó (járókeret mehet)
-transformers
-fagyasztottcsirke álló nyakkal
-összetekert újság
Ezek mind okozhatnak súlyos, halált okozó sérülést, ezért ki KELL tiltani mind a metróból!
szvsz 2008.02.20. 09:21:56
kkkttt 2008.02.20. 09:22:42
Azért persze tessék használni...
Kalevala 2008.02.20. 09:22:51
2008.02.20. 09:23:54
swine3 2008.02.20. 09:24:51
Gyakorlatilag pedig többen vannak, erősebbek, bunkóbbak, lesz***ák a jogszabályokat.
Ezért szoktam autóval utazni, kisboltban vásárolni, és ha néhanapján csak megszólít valamelyik ilyen tahó (figyjjémá' ide, ájjámámeg' tesó, hallod várjámá' stb.) gondolkodás nélkül lefújom gázspray-vel.
Igaz, kellett volna egy élvédő vagy szatyor, de attól még az ellenőrök -élükön a kurvával- igazi prosztó gyökerek voltak. Ellenőröknél, biztonsági trolloknál ez fajtajelleg.
dehiszezénvagyok 2008.02.20. 09:25:41
Thomas Magnum 2008.02.20. 09:26:20
Ki mondta, hogy egy erős fékezésnél a megvadult, elszabadult korcsolya leszántja 3 ember fejét vagy a karomat?
Mellesleg egy éles korcsolya tud sérülést okozni.
Ha a tiéd nem, akkor nem éles.
Miért nem éles?
Mert nem használsz ÉLVÉDŐT!
"Tessék használni..."
Remélem azért tovább is jutottál az olvasásban...
kkkttt 2008.02.20. 09:31:22
Thomas Magnum 2008.02.20. 09:26:20
Erika Zangolna 2008.02.20. 09:00:15 pedzegette a gyerek halántékával való találkozást.
MUHHAHA 2008.02.20. 09:32:03
admiraL 2008.02.20. 09:32:12
grigorij (törölt) 2008.02.20. 09:32:43
Úgy érzem, ezek a sztorik inkább már a blogok kedvéért vannak!
Érdekelne viszont, hogy mit szólna az a sokezer "trendi" fsz, aki nap mint nap hátizsákkal utazik, na ha velük pedig levetetnék az ellenőrök???
Mert ERRE van szabályzat!
Ja, hogy az nem balesetveszélyes? Csak egyszerűen az ótvaros hátizsákkal mások ruháját rondítják össze?
Nem panaszkodni kell, tenni ellene! Egy ellenőrnek meg nem érdemes jogokról papolni, hiszen az egyébként is -2000-es IQ-s bunkók ettől még fel is bátorodnak!
Van bérleted, tovább mész! És kiváros a megfelelő alkalmat!
Pilu72 2008.02.20. 09:32:58
Nem elég, hogy paraszt vagy, még te panaszkodsz? Nincs pénzed egy élvédőre, ha már egy rendes táskára nincs? Az ellenőrnek szvsz az a dolga, hogy a többség érdekét figyelembe véve figyelmeztesse az antiszociálisan viselkedőket. Persze abban is igazad van, hogy nincs olyan szabály leírva, hogy ne szállíthatnád a korcsolyádat élvédő nélkül a táskádon kívül, mint ahogy sok egyéb bunkóság sincs tételesen tiltva, mert normális embernek eszébe sem jut.
cdrom70 2008.02.20. 09:36:30
3 -as metró árpád híd.
Kérték a bérletem, én pedig szokás szerint kértem, hogy igazolják magukat. /Ennek oka, tudni akarom ki kéri az éves bérletem./
Erre a válasz: "ki vagy te rendőr" természetesen a karszalagon kívül nem volt náluk semmilyen igazoló kártya.
Erre, mivel nem vagyok köteles bárkinek megmutatni bérletem, továbbmentem, felszálltam a metróra.
Elkezdtek kirángatni a metróból, még jó hogy néhány utas elküldte őket az anyjukba. Abból értettek...(
Mit lehet ellenük tenni???
Virus 2008.02.20. 09:40:17
Thomas Magnum 2008.02.20. 09:40:34
Értem.
Megtévesztett, hogy az a pár sor 90% pontossággal fedte az enyémet :)
Dilbert 2008.02.20. 09:41:01
Forrofejnek igaza van.
Nem az itt a kerdes, hogy az utasnak volt-e igaza. Valszeg nem volt.
DE! A BKV ellenor akkor sem lehet suttyo paraszt vele szemben. Kultura, viselkedes, jomodor.
Mindenkinek volt mar tapasztalata veluk; a legtobb sajnos potencialis ellenfelkent kezel minden utast. Ha megvaltozna a hozzaallasuk es a stilusuk, biztos vagyok benne, hogy az elvedo nelkul korcsolyat szallito utasok hozzaallasa is megvaltozna.
Yeto 2008.02.20. 09:42:58
Másrészt hiába hülye a koris, akkor is csak arra van joga az ellenőrnek/szekusnak, hogy elrakassa vele a korcsolyáját, arra hogy, tegezze, beszóljon, és ha elrakta a korcsolyát eléálljon biztos nincs.
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.02.20. 09:44:53
ditti 2008.02.20. 09:45:08
a földalatti vonalán eddig még egy ellenőrnek sem jutott eszébe, h az élvédő nélküli kori milyen veszélyes...pedig ugye ott több száz koris utazik...
RIO 2008.02.20. 09:47:01
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.20. 09:51:33
talán nem ártana egy kicsit visszavenni a drámából...
kkkttt 2008.02.20. 09:52:50
...csóró kolis koromban rendszeresen átírtam a 30 napos bérleten az dátumot.simán javítottam az egyest kettesre mindkét mezőben, ha nem volt éppen pénz bérletre. évekig egy ellenőr sem szúrta ki, mígnem összeakadtam egy szemfüles ellenőr úrral kb.8 dioptriás szemüvegge. kiszúrta. mondja megbüntet, vagy, feljelent, vagy valami egyéb szankcióval fenyegetett. mondom ok, tényleg átírtam. De aztán ő nem is büntethetett csak hármójuk küzül a főelleneőr. Azt mondja szálljunk le. mondom ok. Azt mondja 2000. Mondom itt van és nem kérek "papírt". Azt mondja ok, és ment is a zsebbe, viszont kérdezte hová megyek még ma. mondom csak vissza a koliba a cuccomért aztán keletibe és éljen a nyáriszunet. Erre azt mondja az 2 vonaljegy... és azzal a lendülettel kaptam is ajándékba két db vonaljegyet, +az átírt bérletet is megtarthattam, mivel aznap úgyis lejárt volna..
herodes · http://www.gamblers.hu 2008.02.20. 09:59:34
"A földalatti feljáratánál 5-6, 20-35 év közötti ellenőr posztolt. A jegyellenőrzés után az egyik ellenőr szóvá tette, hogy a hátizsákomra felcsatolt egy pár korcsolyán nincsen élvédő, ezért tegyem azokat a hátizsákomba. Közöltem velük, hogy nem ismerek ilyen rendelkezést az utazási szabályzatban, ezért nem kívánom a korcsolyákat a ruháim közé bezsúfolni, mivel azok eleve a hátamon vannak, biztonságosan elhelyezve."
Ő maga sem említi sehol, hogy tahó módon rivallt rá a kaller, hanem úgy fogalmaz: "szóvá tette". Erre naivügyfél a saját irománya alapján is sejthetően fellengzős stílusban veszi elő az emberjogi kérdést meg a passzusokat, és , hogy mi tiltja ezt, meg rögvest az első válaszmondatában kifejti, hogy ő biztonságosan szállítja a korcsolyáját.
Bocs, de nekem nagyon úgy tűnik, hogy az okoskodást nem a kallerok kezdték, hanem a delikvens.
forrófej 2008.02.20. 10:01:11
Bár sajnos nem jellemző:( Érdemes lenne az iskolákban tantárgyként bevezetni a kommunikációs tréninget és frissen tartásként évente a cégeknél lehetne egy egy napos csapat tréning ahol megpróbálunk KOMMUNIKÁLNI....a magyar nyelvtant használva: alany+állítmány+.....
Amúgy LEHET KEZDENI!!! MUTASSATOK PÉLDÁT!!!
anarch 2008.02.20. 10:04:08
Utazik a HÉV-en egy hölgy ölében gyermeke, szembe vele egy idősebb
hölgy az idösebb hölgy melett egy tipikus rocker. A hölgy öleben ülő
gyermek folyton rugdossa a mamit, aki rövid időn belul megunja és
megkéri a fiatalasszonyt szóljon a gyemekre. Rövid gondolkodas után válaszol is az anyuka:
-Tudja a férjemmel úgy gondoljuk, hogy nem szólunk a gyermekre ezáltal nem
gátoljuk a szemelyiségének a kifejlődését..
Utaznak tovább majd a következő megállónál a rocker leszálláshoz
készülődik és odanyomja a rágóját a fiatal hölgy homlokára és közli:
-Nekem is hagyták kifejlődni a szemelyiségem.
szalmaegér 2008.02.20. 10:04:55
Kisangyal 2008.02.20. 10:07:54
Elnézést kérek a jelzöért!
Kisangyal 2008.02.20. 10:09:29
100 e?
szgyula 2008.02.20. 10:10:09
Murdock 2008.02.20. 10:12:38
Egyébként nyugodtan elkérhetted volna a nevüket és a kártyájuk számát, vagy ha nem adják át akkor szerzel egy rendőrt és az ő segítségével megtudod ezeket.
Én mondjuk elvből nem utazok BKV-val 3 éve, mert nem támogatom egy forinttal sem a nyomorultakat.
Kalevala 2008.02.20. 10:14:57
Terveüdekszi 2008.02.20. 10:17:42
cdrom70 2008.02.20. 10:19:03
Az elleénőr udvariasan köszön, megkér, ha kérdezel bunkón, udvariasan a SZABÁLYZATOT ismertetve válaszol. Ez ott mindig segit. Ha nem meghatározott szabályok szerint lép fel DE SOSEM BUNKÓN. Ráadásul, általában a németen kívűl angolul és még valamilyen nyelven minimum alapfokon beszélnek!!!!
Arról ne is beszéljünk, hogy a jegyár közel ugyanannyi mint pesten!!!! és a szolgáltatás fényévekkel jobb.
Valahogy ezt hiányolom a pedig már vagy 15 éve volt itt egy rendszerváltás..
Ars et labor 2008.02.20. 10:21:14
herodes · http://www.gamblers.hu 2008.02.20. 10:27:16
Azoknak meg, akik itt azzal tépik a szájukat, hogy a korcsolya nem szamurájkard, szívesen megmutatom saját korim élét, ezenkívül javaslom nekik áttekintésre ezt a hírt:
www.hirado.hu/cikk.php?id=260117
csak a mihez tartás végett, hogy mire képes egy korcsolya, ha meglendítik.
Peppone Botazzi 2008.02.20. 10:28:34
A másik meg hogy meg kéne húzni, hogy amikor ilyen panasz érkezik, kirugdosni az egész társaságot aki akkor abban a megállóban ott volt. Nem csak a ribit meg a zselét hanem az összeset. Egy két ilyen eset és megtanulnák. Hiány nem lenne, mert szerintem ezrével tudnak új ellenőröket felvenni...(nem úgy tűnik, hogy nagy a szűrés a jelentkezésnél)
Rák Attantam 2008.02.20. 10:34:18
"Egy komplett hokicsapatnak kéne így utazni."
Azért megnézném én azt a hokicsapatot, amelyik ráfanyalodik a BKV-ra!
Énmondom 2008.02.20. 10:34:21
téged körbevehetnének a hokisok, aztán jöhet a fékpróba
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.20. 10:35:28
"Basszátok meg, tessék különválasztani már a dolgokat: itt nem arról van szó, hogy kinek van igaza, hanem arról, hogy mi a túróért nem tudja a passzust felmutatni a csököttagyú smasszer,"
a passzus úgy hangzik, hogy "amennyiben a személy vagy vagyonbiztonságot veszélyezteti, az utazásból kizárható"
máskérdés? :o)
Ars et labor 2008.02.20. 10:39:00
cdrom70 2008.02.20. 10:45:24
Én is így jártam, amikor kértem az anyámat emlegették...
Talán nem egy szedett-vedett társaságot kell őröknek alkalmazni..
Senki fia 2008.02.20. 10:46:39
csakazéris 2008.02.20. 10:48:27
Minden utas legfeljebb 2 db 40x50x80 vagy 2 db 20x20x200 cm méretet meg nem haladó, egy személy által hordozható, a fel- és leszállást nem akadályozó kézipoggyászt, illetve 1 db szánkót, 1 pár sílécet, 1 köteg becsomagolt facsemetét, 1 db gyermekkocsit szállíthat díjtalanul.
A járművekre nem szabad felszállni olyan tárgyakkal, amelyek balesetet, kárt vagy szennyezést okozhatnak. Kerékpár csak a HÉV vagy a fogaskerekű járművek kijelölt peronjain szállítható, egy vonaljegy érvényesítésével."
Szerintem egy kori élvédő nélkül simán tud balesetet okozni, ezért az illetőt a szabály értelmében az utazásból is ki lehetett volna zárni. Az már más kérdés, hogy az ellenőrnek ezt fejből tudnia kéne, és a kedves ügyfél kérésére el kell mondania indoklásul. Azt senki nem várhatja el, hogy legyen felsorolva az élvédő nélküli korcsolya, szamurájkard, macséta, stb.
Liberté_73 2008.02.20. 10:48:42
"Én mondjuk elvből nem utazok BKV-val 3 éve, mert nem támogatom egy forinttal sem a nyomorultakat. "
Vicces srác vagy te, barátom. Adózol-e? Ha igen, akkor mégiscsak támogatod a nyomorultakat, ráadásul úgy, hogy hogy igénybe sem veszed az adódból fizetett támogatást.
Nem fikázlak, én is ezt teszem, csak elmesélem.
Ars et labor 2008.02.20. 10:49:59
Biztos okozhat balesetet a korcsolya, szerintem is jobb legalább egy szatyorba betenni, de azért ne lihegjük már túl.
Olyan linket tegyél be, ahol a metrón vágta át valaki nyakát a korcsolya.
Amúgy az én olvasatomban nem ez a lényeg, hanem az ellenőrök megengedhetetlen viselkedése. Ők a munkájukat végzik, és nem szórakozni vannak ott. Mikor jelentkeznek ellenőrnek, nem szólnak nekik, hogy vannak problémásabb utasok, és tudni kell kezelniük a feszültséget? Vagy éppen ez volt a szokásos eljárás probléma esetén?
Fidó 2008.02.20. 10:50:07
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.20. 10:50:29
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.02.20. 10:56:18
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.02.20. 10:58:44
Ars et labor 2008.02.20. 10:59:51
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.02.20. 11:00:49
Metal_Storm 2008.02.20. 11:01:03
előre is köszönöm.
CheQue? (törölt) 2008.02.20. 11:01:39
1.) Idegesítően önző (típikus nagyvárosi én világú) nemtörősöm utas. Sajnos ebből a fajtából van néhány BKV-n utazva és szerintem mindenki rühelli haza arcába egy hátizsákot tolnak, pláne ha még korcsolya is van rajta kiélezve :) Ha zsákba rakja akkor is veszélyes élvédő nélkül mert simán kiszakítja azt egy erős fékezésnél pláne ütközésnél. Nem tudom mi lenne ha karon ülő gyerek fejébe állna egy erős fékezésnél, akkor az után mit mondana a kedves suttyó utas? Legalább annyira bunkóság így utazni mint ahogy az elélenőrök viselkedtek. mentségére legyen mondva elrakta tatyóba ,de az úgy is balesetveszélyes nem hiába van éélvédő. 21. század európa.
2.) a BKV ellenőrök ha nem így klépnek fel biztosan nem ez játszódik le. eleve ők azok akiknek ez a szakmájuk naponta csinálják és vanank iylen szituációik. Eleve erre alapozva is rutinosabban , gördülékenyebben kellene az iylen problémákat elsimítaniuk. Csak addig amíg nyelveket nem beszélő lumpen elemeket alkalmaz a BKV ellenőrnek. Így ott senki normális ember nem szeretne soha bekerülni, hogy dolgozhasson (se fizetés, se megbecsülés, se normális munkatársak, se tiszta munkahely és szép környezet, se egy normális egyenruha, se egy előírás hogy nézzé ki, hogy viselkedj utassal). Tiszta agyi leépítő telep az egész.
Ars et labor 2008.02.20. 11:03:45
Sabeszre sapka, farkamra kalap 2008.02.20. 11:06:18
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.02.20. 11:07:20
A megoldás mindig az utas kezében van, mert ha van bérlete, ha nem tesz semmi olyat, ami az utazási feltételekkel ellentétes, akkor nem lesz probléma sem. Ha nem ismeri ezeket a feltételeket, akkor a jogos felszólításnak tegyen eleget és a probléma ismét megoldódott. Igazad van, hogy erre készítik fel őket, de ha folyamatosan éri őket a negatív hozzáállás, lenézés teljesen érthető, ha elszakad a cérna. Úgy ahogy a kedves utasoknak is voltak tanítói, szülei, rokonai akik az életre nevelték és elősegítették a beilleszkedését a társadalomba, tudnia kéne kezelni ezeket a helyzeteket, és nem kell embereket megítélni munkájuk miatt.
CheQue? (törölt) 2008.02.20. 11:07:58
Biztos keveset utazol BKV-n azért nem érzed a helyzetet. Nagyon sok hasonló hátizsákos utazik így és igenis idegesítőek. A leírást meg épp egy ilyen adta közre nyílvánvaléóan nem írja le hogy nehzemre esik levenni a hátamról ha tömeg van és előszeretettel forgolódok vele. Csak a hozzáálásából lehet következtetni ha egy korcsolya elpakolása neki ekkora gondot jelent! Az ellenőrök is suttyók voltak mert ő nekik jobban kéne tolerálniuk az ilyet hiszen ez a feladatuk, naponta találkoznak ilyenekkel.
cdrom70 2008.02.20. 11:09:05
Igazad van egy kicsit...
Csakhogy személy szerint elegem van abból, hogy a szabályok csak és kizárólag rám vonatkoznak, én fizetek eltartom a BKV-t és ezért nem várhatok el semmit, még annyit sem hogy az általuk meghozott szabályokat betartsák.
Volt olyan kaller akitől elkértem az azonosítóját, udvariasan megmutatta, utána én is hasonló udvariassággal mutattam meg bérletem. Ez elvárható azt hiszem.
Aki ilyen munkára adja a fejét annak legyen stressztűrése. Ha nincs alkalmatlan erre. Ne itt dolgozzon!!!
Ezzel a BKV járatja le magát ez pedig senkinek sem jó.
Ha BKV-n utazol, mindegy van-e bérleted vagy sem az ellenőr azt csinál amit akar és tiszteletet az ellenőrtől csak nagyon határozott viselkedéssel lehet tudsz kiverni belőlük. Holott az lenne az alap, hogy az utas fizet ezért tisztelni kell !!!
Itt a legnagyobb gond és ezen változtat a BKV!!!
Egészségesebb cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2008.02.20. 11:13:02
Az ellenőrök bunkók voltak, de ez nem történt volna meg ha fogja azt a ki.....tt korcsolyát és elteszi első szóra.
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.02.20. 11:16:02
Igazad van egy kicsit.. :)
Nem akarok külföldi példával dobálozni már megtették helyettem, de olyat sem tapasztaltam, hogy buszvezetőt kértek meg, hogy igazolja magát, mert anélkül nem mutatom meg a bérletemet/jegyemet :) Örülök, hogy volt pozitív élményed is evvel kapcsolatban.
cdrom70 2008.02.20. 11:19:26
A BKV szabályzatában benne van, hogy kérésre BÁRMIKOR köteles igazolni magát az ellenőr !!!
Ha azon a helyen nincs joga ellenőrizni akkor ne legyen ott.
Nekem ugyanúgy jogom van megbizonyosodni, hogy valóban ellenőr-e az illető.
Ezek után hol a kérdés???
LMS 2008.02.20. 11:19:57
Ars et labor 2008.02.20. 11:20:11
Igen, szerintem is az a normális eset, ha az utas udvarias és segítőkész. De ha csak ilyenek vennék igénybe a bkv szolgáltatásait vajon mi szükség lenne ellenőrre?
Az ellenőrt pont azért fizetik, hogy a problémás és/vagy nem fizető utasokat kiszűrje, és ez általában konfliktushelyzetekbe torkollik. És itt látszik, hogy megfelelő munkatársakat alkalmaz-e a bkv. És nem csak ebből az esetből tűnik ki, hogy nagyon-nagyon sok esetben nem. Ezen pedig el kellene gondolkodni, mielőtt rajtuk kívül mindenkit hibáztatnának: az utasokat, a VEKÉ-t, a politikusokat, meg úgy általában a világot.
Csak a problémák mindig, pl. az udvariatlan utasokkal...
Archon 2008.02.20. 11:22:08
Nemtudom emlékszik-é a tisztelt publik azokra az időkre mikor is a portaszolgálat a legtöbb esetben nem úgy működött mint ahogy kellene?
Ezek a az esetek csak azt bizonyítják , hogy ha ezek az utonállók , vagy jegyellenőrök , vagy biztonságiemberek, akkor végeznék PROFIN a munkájukat ha minnél kevesebb erőszak ekletkezne munkájuk , során . A munkájukra való felkészítésen beléjük kellene sujkolni , hogy nekik nem az erőszak szítása a dolguk , vagy félelem keltés , hanem a SZABÁJOK BETARTATÁSA !
Ellenkező esetben azt érik el , hogy az álltaluk gerjesztett erőszak ellenük fordul . NEm kellene csodálkozni ha egyszercsak a fagyi visszanyal efektus következtében emberükre találnak .
Fikusz Kukisz 2008.02.20. 11:24:01
Az élvédő témához csak annyit, hogy engem csesztek már fejbe villamoson korcsolyával, amin volt élvédő, mégsem volt kellemes. Nem az élvédő hiánya a fő probléma szerintem - bár azért igen hasznos - hanem hogy nem veszik le a hátizsákot a kedves utitársak utazás alatt. Sommázva: amit magadnak nem akarsz, másnak se tedd...
Gumidomino 2008.02.20. 11:27:36
ú á ó ú - bocsánat de ez fájt.
Majmász, Néped érted kiált!
Ras · http://futo.blog.hu 2008.02.20. 11:29:48
Az igazi Rocky Bilbao 2008.02.20. 11:29:50
Lord_Cica (törölt) 2008.02.20. 11:31:17
blero 2008.02.20. 11:34:08
Juzo 2008.02.20. 11:34:46
Ezt csak azért mondom, h nehogy leírjuk az egész ellenőri szakmát, csak mert x%-uk az alapvető emberi normákkal sincs tisztában.
Emiceha 2008.02.20. 11:38:17
"Nem szállítható BKV járaton semmilyen az utasok testi épségét veszélyeztető, éles, hegyes, stb tárgy."
Javaslom, hogy ezentúl minden iskolás utazó, akinél vonalzó, körző, toll, ceruza található, továbbá minden cukorbeteg, akinek a személyes holmija között inzulin injekció található, részesüljön hasonlóan "jogos" elbánásban.
Követelem!!
Azonnal!!
Budapest, Nyugatbalkán
NTonee 2008.02.20. 11:38:41
csakazéris 2008.02.20. 11:43:25
VonalZoo 2008.02.20. 11:46:43
jegkorong.blog.hu/2008/02/11/veres_horror_a_buffaloi_jegen
Ez pedig a BKV utazási feltételeiből van:
" A járművekre nem szabad felszállni olyan tárgyakkal, amelyek balesetet, kárt vagy szennyezést okozhatnak."
zephyr 2008.02.20. 11:47:01
Mária 2008.02.20. 11:48:53
"megnézném, hogy mit szól az utas amikor a tömött metrón a hátizsákos elkezd a 25 kg-os hátizsákjával tornázni először le, aztán fel."
talán nem a tömött metrón kellene... hanem előtte a peronon egy kevésbé forgalmas részen még mielőtt emberek közé megy az illető
optipista 2008.02.20. 11:52:35
Aztán meg panaszkodnak, hogy mindenki autóval jár...
Dr Kangörény 2008.02.20. 11:53:04
csipa 2008.02.20. 11:55:38
optipista 2008.02.20. 11:57:26
Ajtony 2008.02.20. 12:04:13
A szöveg szerint elég hosszút vitázott a levélíró. Ha gyorshajtás után visszaszólsz, még súlyosbítod a helyzeted. De szóljál vissza nyugodtan.:-)))
A méltatlankodóról: ember + hátizsák + korcsolya. Gondolom lengő formában, rögzítetlenül. Ha egy hirtelen fékezésnél meglendül....
Polgári per, kártérítés, stb. Beláthatná, nem gondolt arra, hogy másoknak sérüléseket okozhatott volna. Persze a saját jogaival maradéktalanul tisztában van.
Üdv
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.02.20. 12:06:33
Ars et labor 2008.02.20. 12:07:05
Szerinted rendőrök ellenőrzik a jegyeket a metróban? Most komolyan, neked minden egyenruhás egyforma?
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.02.20. 12:07:52
Ars et labor 2008.02.20. 12:10:46
Ezért fizetik őket, nem szórakozni vannak ott.
Ajtony 2008.02.20. 12:14:20
Remélem hangosan olvasol magadnak.:-)))
Ha nem próbáld ki, persze a Kangörény postját is, mert arra válaszoltam.
Gondolom az ott emlitett gyorshajtást meg nem BKV ellenőrök szankcionálják. Bár ebben a mai rendetlen országban még az is lehet.
Üdv
marsellus wallas (törölt) 2008.02.20. 12:19:47
hahahahaha
c-vel
victoriginal 2008.02.20. 12:26:59
Dr Kangörény 2008.02.20. 12:27:32
becsibacsi 2008.02.20. 12:30:29
> Arról ne is beszéljünk, hogy a jegyár közel ugyanannyi mint pesten!!!!
Ez azert mar nem igy van!
A pesti vonaljegy ara (most neztem meg) 270 Ft, a becsi jegy ara 1,70 Euro (kb. 450 Ft a mai kozeparfolyamon szamolva). Illetve elovetelben 1,70 Euro, a vezetotol vasarolva (buszon, villamoson igy is lehet lehet) 2,20 Euro.
Csak a pontossag kedveert.
Kúrcsány Ferenc 2008.02.20. 12:40:32
Thomas Magnum 2008.02.20. 12:40:59
(Fent ellenőriznek mostanában - amennyire én látom. Jegypénztár, irodák, biztonságis személyzet is fent/bent az irodákban tartózkodik)
Fent a mozgólépcsőnél álldogál 4-5 ellenőrnek látszó személy. Nadrág, kabát, karszalag stimmel. Látják őket a kamerás szobából az őrök.
Ebben az esetben mennyi annak az esélye, hogy "csalókkal", álellenőrőkkel van dolgotok?
Tehát. Amennyiben kéri, hogy mutasd meg a jegyed, bérleted, majd erre te azt kéred, hogy mutassa, mondja meg a számát, akkor nem lehet, hogy ez pusztán az ellenőr basztatása?
Mi az oka? Megbántott? Megsértett? Meglökött? Megvert? Beszólt?
Még egyszer: "Üdvözlöm! Legyen szíves a ..." - mondja az ellenőr.
Erre normális ember nem azt mondja, előbb mutassa az engedélyét, számát.
Miért? Ennyire ráértek?
Majd ha pofátlan, bunkó, megrángat a kabátodnál fogva, na akkor kérd el.
De ebben az esetben nem elég csak elkérni. Menjél a forgalmi irodára, papír, toll. Legyen nyoma. Aztán lehet irogatni ide is.
A stressztűrésről meg annyit, hogy valóban többet kell tűrnie egy front office jellegű munkahelyen dolgozónak, azoknak, akik emberekkel foglalkoznak, de miért nehezítitek indokolatlanul és szándékosan ezeknek az embereknek a munkáját?
Alf (törölt) 2008.02.20. 12:44:27
Thomas Magnum 2008.02.20. 12:50:22
Miért kötelessége eltűrni bárkinek is, hogy ha valakihez tisztelettel közelít, akkor vele szemben más bunkó, paraszt viselkedést enegdjen meg?
Gondolkozzatok már!!!
Hát ebből áll az itt lévő cikkek 90%-a!
Ez az ember, ezen a helyen, ekkor meg ekkor bunkó módon viselkedett velem.
Azt hiszem erre írják: WTF????
Akkor te ezt megteheted az egyenruhásokkal szemben? Milyen alapon?
Ha bunkó vagy, viseld a következményét.
Ennyi.
Baszogatod a rendőrt, mert jogod van hozzá. Aztán ha elkéri az izzókészleted, meg az egészségügyi dobozt, akkor persze ő a szemét. Pedig neki tényleg JOGA VAN HOZZÁ.
Ha meg sokat pattogsz, akkor meg elvisz, hogy bent tisztázzátok a dolgot. Kinek kell ez?
Tisztelet. Nem szeretet, csak tisztelet!
Gabo1000 2008.02.20. 12:54:30
További magyar hang 2008.02.20. 12:54:52
A földalatti feljáratánál, KIFELÉ MENET kötöttek bele az ellenőrök az élvédő nélküli korcsolyába, majd miután eltette azt, megakadályozták a továbbhaladásban.
Na nehogymár megmondja a bunkó, alulszocializált, büdösszájú ellenőr, hogyan kell szállítani a korcsolyát az utcán.
Mellesleg tessék élvédőt rakni a korcsolyára tömegközlekedéskor!
Marhácska 2008.02.20. 12:55:18
bumbuska 2008.02.20. 12:59:10
Újat nem sokat tudok hozzáfűzni, mert 1-2 ember már leírta, hogy tökmindegy, mit csinált a srác, az ellenőr akkor sem viselkedhet így és ráadásul a posztíró nem azért írta a levelet, mert az volt a baja, hogy felszólították, hogy tegye el a koriját, hanem azért, mert miután eltette, még akkor elkezdtek vele kekeckedni. De úgy látom a többségnek hiába magyarázza az ember, mert akkor is csak azon van fennakadva, hogy hogy szállította azt a szerencsétlen korcsolyát és tömegkatasztrófát vizionálnak egy hülye korcsolyaélből:D:D
A legviccesebb, mikor vki már azt írta, hogy táskában sem helyes tárolni, mert hirtelen fékezésnél kiszakítja a táskát és úgy is képes gyilkolni lol:DDDD
Ja, meg az is jó volt, aki híradót linkelt be - azért bazdki az nem ugyanaz ám, hogy a jégkorimeccsen eltalál egy korcsolya, arra azért kicsit nagyobb az esély, minthogy a metrón talál el egy táskára kötött, úgyhogy olyan hírt linkelj be, ami arról szól, hogy egy metrón elszabadult korcsolya kivégzett egy, vagy egy vagonnyi embert, mert nem volt rajta élvédő:D:D
Aki ilyenektől ennyire fél, az menjen pszichológushoz és ne menjen emberek közé, mert ennyi erővel egy nagy fékezésnél egy ember is rádeshet és agyonnyomhat, vagy egy kapaszkodó ember könyöke kinyomhatja a szemed.
Egyébként elítélem az ilyen ellenőröket és gyűlölöm azokat, akik így viselkednek, de őszintén szólva engem sosem ért még ilyen attrocitás. Igaz, én legalább egy félmosollyal lépek oda, ha kérik a bérletem és udvariasan köszönök. Erre ők udvarisan megköszönik és általában jó utat is kívánnak. Annyi a titkom, hogy nem kezdek el hülyeségeket kérdezni, meg basztatni őket - amihez persze lehet, hogy jogom lenne, csak épp kedvem nincs.
herodes · http://www.gamblers.hu 2008.02.20. 13:04:53
Ezen kívül nem esélylatolgatásképpen linkeltem be, hanem azért, hogy lehessen látni: mit tud művelni egy korcsolyaél, ha egy ember súlya mozgatja. És ehhez nem kell jéghokizni, elég csak simán megbotlani vele a lépcsőn.
bumbuska 2008.02.20. 13:11:10
igen, elképzeltem, ahogy a kori lifeg a táskán, a srác megbotlik a lépcsőn, s a srác az egész testével ránehezedve a korira hanyattesik, a kori éle pedig pont eltalálja egy mögötte haladó ember nyakát! HIHETŐ!
Amúgy képzeld, korcsolyáztam már párszor. Én nagyobbnak találom az esélyt, hogy egy koripályán rám esik vki a korcsolyájával (ahogy egy jéghokimeccsen is az egyik koris a másikra), mint hogy egy táskán egy kori súlyos sérülést okoz a metrón.
Ennél szerintem nagyobb az esély arra, hogy kisiklik a metró, vagy kigyullad és bennégsz, vagy valaki belök a közeledő metró alá, vagy kést szorítanak hozzád az aluljáróban míg a metróhoz érsz, vagy nem tudom, folytasd te a sort, neked vannak kényszerképzeteid:D
Joshuk 2008.02.20. 13:15:47
Tévedni emberi dolog én nem szoktam és egyébként is
videoriporter.hu/vr/fs?content=/vr/player/803/reporter/count
Mert megérdemled.
Mária 2008.02.20. 13:18:22
Marhácska 2008.02.20. 13:22:19
Fedup Sári 2008.02.20. 13:22:35
Az, hogy az utasok között vannak bunkók, bliccelők stb., az adottságként kezelendő, a többi utas nem tehet róla, sőt, ált. pontosan ők a szenvedő alanyai. Az viszont, hogy ezen felül még a hasonló mentalitású, normális emberi érintkezésre, verbális/tettleges erőszakon túli problémamegoldásra alkalmatlan ellenőröket is el kell viselnie a 90% normális és kétszeresen fizető utasnak, az a békávé vezetésének felelőssége.
Nyilván tisztában vannak a naponta tucatszámra az embereik által teremtett visszás, vagy adott esetben törvénytelen helyzetekkel, azonban tudatosan nem tesznek ellene semmit, éppen ellenkezőleg, a teljesen védhetetlen helyzetekben is utolsó pillanatig védelmezik az elkövetőket.
Ld. pl. az utazási feltételekben előírt jelzések nélküli ellenőrök által -- fényképekkel dokumentáltan -- megvert utas esetét.
HandG 2008.02.20. 13:24:02
Penge éles esze van ennek a korcsolyás utazónak!
Azonban ha előbb gondolkodik, akkor az élvédők attól is megóvták volna, hogy butasága a nagyközönség elé kerüljön.
Szomorú jelenség a butaságot csak azért természetesnek hinni, mert mások is úgy tesznek.
Persze a kútba nem ugrana be ha másokat látna.....
De ki tudja?!:)
herodes · http://www.gamblers.hu 2008.02.20. 13:27:50
és még sorolhatnék százszámra olyan szituácikóat, amikben volt már részem az évek során nem kevésszer, és ahol elég gáz lett volna, ha az előttem álló tagról egy méter magasan lengedezik egy kori éle.
victoriginal 2008.02.20. 13:28:39
Greo (törölt) 2008.02.20. 13:29:21
NTonee 2008.02.20. 13:31:24
Ne haragudj, de te nem olvastad a levelet?
Nem attól lesznek ez barmok, mert mi bunkók vagyunk velük, vagy már eleve így állunk hozzájuk. A levél írója, bár először ellenkezett, később belátta, hogy valóban balesetveszélyes a korit élvédő nélkül táskán lógatva hurcolni. Ezek után a "kedves" békávés ellenőrök megalázóan viselkedtek vele szemben.
Miért?
Amennyiben az utas nincs tisztában az utazási feltételekkel, az ellenőrnek fel kell(ene) hívnia rá a figyelmét. Kérésre az adott szabály hivatalos, írott formáját be kell(ene) mutatnia. Vagy legalább bökjön oda az ujjával a falra, hogy ott van és olvasd el!
Ha az utasnak nincs igaza, akkor előírás az ellenőrök között, hogy paraszt módon kell viselkedni? Meg kell alázni sok más utas jelenlétében? Az utast meg kell akadályozni a szabad mozgásában? Akkor is ez történik, ha teljesen jogos az utas panasza. Tapasztalat! Én is kerültem már hasonló helyzetbe és egy méterrel előttem lévő utasok is, akiknek a beszélgetését az ellenőrrel tisztán hallottam. Lekezelőek, bunkók és ráadásul sokan az esetleges fizikai fölényüket sem szégyellik bemutatni.
TISZTELET A KIVÉTELNEK! Én is találkoztam már normális, becsületesen dolgozó ellenőrrel (100ból 1 esetben).
Gabo1000 2008.02.20. 13:32:59
Joshuk 2008.02.20. 13:33:00
Kemény ez a videó és a srác is piszkosul helyes!
Nekem is tetszik, olyan édes ellenőr pofcsija van.
Greo (törölt) 2008.02.20. 13:36:10
érted már?
Üvege$ 2008.02.20. 13:37:22
Én minden páratlan hónapban egyszer utazok a járataikon és általában megállítanak az ellenőrök, de eddig egyszer sem mertek hepciáskodni vagy akár kivenni a kezemből az ÉRVÉNYESÍTETT menetjegyem. Lehet, hogy ez annak köszönhető, hogy már ránézésre sem vagyok az ő súlycsoportjuk, de nem szeretném, ha a gyerekemnek ilyen emberekkel kellen nap mint nap küzdeni csak azért, hogy utazhasson! A BKV-nak igenis feladata, hogy képezze és szükség esetén nevelje az alkalmazottait mert előbb-utóbb meglincslődik ez a tömegközlekedési elit.
Joshuk 2008.02.20. 13:40:12
Gyorsan dekódolom.
Korrekt ha valaki leveszi a táskáját, kufferjét akármi. Én is ezt teszem, node azért nehogy már néhány nyálasfejű ellenőr szórakozzon, ne efelejtsük el, hogy ezek ugyanazok /nem személy szerint értendő, hanem típus szerint/ akik, mindent megtesznek, hogy ellehetettlenítsék az emberek, szabad élethez való jogát. Elrakta a flancos korit, volt bérlete, mit kell szivatni. Az a probléma, hogy azokba rúgnak bele, szórakoznak, csapják a pofájukba, akik tesznek is valamit, hogy kicsit jobb legyen a színvonal, azzal, hogy vonaljegyet/bérletet vesznek.
A kis majom köpetek meg mit kapnak? Jó kis fizetést, ingyen bérletet, és nemcsak saját, hanem családjuk részére is. Nomeg ha úgy jön ki akár egy kellemes nyaralást egy BKV üdülőben. Ezen kéne elgondolkozni.
AlexWolf 2008.02.20. 13:41:49
Greo (törölt) 2008.02.20. 13:44:03
Joshuk 2008.02.20. 13:47:43
Nem értél volna vele semmit, mivel x személy terhelő vallomása lett volna ellened. Egyszerűen, bevédik egymás löttyedt majom valagát. Az nem számít, hogy készúlt e róla térfigyelős videó. A BKV eddig is eltusolta, illetve "ismeretlen tettes" köpenybe bugyolálta az ilyen kis ügyeiket.
Gabo1000 2008.02.20. 13:49:19
dr. Erika Zangolna 2008.02.20. 13:49:46
Mozgó járművön körzővel, inzulinos tűvel a kézben utazni valóban veszélyes. Ha a tolltartóban van, akkor nem az. Majd ha fékezésnél a te szemedbe áll bele a körző a másikba meg az inzulinos tű, te is belátod. HA előkerül a körző meg a tű, ugyanúgy szólni kell az illetőnek, mintha prököltöt enne nejlonzacskóból, vagy összeszart nadrágban szállna fel.
Greo (törölt) 2008.02.20. 13:50:26
dr. Erika Zangolna 2008.02.20. 13:51:55
Greo (törölt) 2008.02.20. 13:53:02
Üvege$ 2008.02.20. 13:53:46
Sok lúd disznót győz! Tudod!
Greo (törölt) 2008.02.20. 13:55:54
hesspicsába 2008.02.20. 13:59:53
agyhalott!
Joshuk 2008.02.20. 14:01:17
Nem akarlak piszkálni, de gondolom nemrég kezdted a kungfut, már így a mondat szerkezetedet nézve. Csak hogy "goni" legyek ahogy a fiatalok mondják.
...és a négyes metróra 2008.02.20. 14:03:16
azért azokat a tisztelt utasokat is péklapáttal basznám szájba, akik teleszotyizzák a villamost. Vagy a kiürített bakkardi brízeres üvegeket ottfelejtik az ülésen. Vagy viccből megszaggatják a kárpitot. Nem ütném sokáig, csak addig, míg él...
Vidocq001 2008.02.20. 14:03:27
Joshuk 2008.02.20. 14:07:26
Azokkal a fiatalemberekkel/fiatalasszonyokkal akik teleszotyizzák a villamost/buszt/trolit stb. nem fognak csinálni semmit.
Bocs a burkolásért.
kérdések órája 2008.02.20. 14:09:51
kérdések órája 2008.02.20. 14:11:39
labi 2008.02.20. 14:12:13
Az vicces világ lesz, amikor a metró falára sz összes elképzelhető éles/hegyes/szennyező eszközt felragasztják áthúzva. Kis fantáziával simán ki lehet vele tapétázni egy komplett metrómegállót.
Szóval:
Noooormális vagy Maaaaargit?
Éles/hegyes/koszos dolgokkal nem utazhatsz. Akkor sem, ha sok más kecseg is csinálja. Ennyi bammeg, aztán nem kell a rinyálás hogy ezért szólnak. Olajhajú ellenőr for president! :)
dr. Erika Zangolna 2008.02.20. 14:18:19
"élvédő nélküli korcsolya piros karikában áthúzva kiragasztva a metró falára?"
ha te ezt komolyan vetted, te vagy a Margit már ne haragudjál
victoriginal 2008.02.20. 14:18:33
tokomtelevan 2008.02.20. 14:25:38
Idézet a BKV utazási feltételeiből:
Kézipoggyász szállítása
Minden utas legfeljebb 2 db 40x50x80 vagy 2 db 20x20x200 cm méretet meg nem haladó, egy személy által hordozható, a fel- és leszállást nem akadályozó kézipoggyászt, illetve 1 db szánkót, 1 pár sílécet, 1 köteg becsomagolt facsemetét, 1 db gyermekkocsit szállíthat díjtalanul.
A járművekre nem szabad felszállni olyan tárgyakkal, amelyek balesetet, kárt vagy szennyezést okozhatnak. Kerékpár csak a HÉV vagy a fogaskerekű járművek kijelölt peronjain szállítható, egy vonaljegy érvényesítésével.
Szóval az a paraszt köcsög, aki a többi utast veszélyezteti, majd a homárba irkál, inkább húzza le magát a budin!
tofu 2008.02.20. 14:27:47
Sokat járok külföldön, és egyéb nagyvárosokban örülnek az utasnak, mert abból élnek.
Az embereket zavarja a smasszerok látványa. A metró nem egy börtön amit őrizni kell.
Ha normális beléptető rendszer lenne, akkor nem kellene ennyi bugyuta bunfordi smasszerral megtölteni az aluljárókat, és nem rémisztgethetnék a gyerekeket
atarim 2008.02.20. 14:28:11
Te ugyanolyan hülyegyerek vagy , mint a panaszkodó .
Csak arról van szó , hogy igy szállitani a korcsolyát , tényleg balasetveszélyes .
gyilkos galóca 2008.02.20. 14:30:41
És hány éves vagy?14?:DD
Amúgy meg az ellenőrök leginkább a fizető utassal parasztkodnak és a gyengébekkel.Csak túlerőben mernek ugatni és ott is csak nőknek vagy gyerekeknek.Bezzeg a buszon,kombinón lapulnak és sunnyognak,persze a fenti gyengébbek elleni szabály betartásával.
Egyszer belémkötött,hogy hol kezeltem a jegyet,mert nem látszik.Mondom nem mindegy?Persze csúnyán nézett,de beszólni nem mert a parasztja.Csapatosan nagyon kemények, mert egymást licitálják túl bunkóságban.
A hátizsákot meg mindenki vegye le időben.Nem-nem a járművön,hanem mielőtt beszálsz/felszálsz.Engem idegesít,amikor forgolódik és lökdös a qrva táskájával a tag.Persze, ha rászólok néz bután és neki áll feljebb.
weaver 2008.02.20. 14:32:28
Joshuk 2008.02.20. 14:40:49
Azért mert ezekben a masinákban nem havonta cserélnek "patront". Nem lenne ezzel semmi baj, de azzal, hogy akadékoskodik a mozgólépcsó tetején, ill. alján, nem csak velem tol ki, hanem azzal a 50-80 emberrel is aki mögöttem slattyog.
ditti 2008.02.20. 14:43:09
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.02.20. 14:54:50
Kis tömeg, kis lökdösődés, és otthon veszed észre: be szép tízcentis friss vágás a vadiúj kabátomon...
victoriginal 2008.02.20. 14:58:18
Navarone 2008.02.20. 15:00:57
Fedup Sári 2008.02.20. 15:01:11
victoriginal 2008.02.20. 15:07:27
MUHHAHA 2008.02.20. 15:17:19
weaver 2008.02.20. 15:27:31
MUHHAHA 2008.02.20. 15:33:33
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.02.20. 15:40:06
2. BKV-ellenőrnek az megy, aki rendőrnek sem jó. Magázódni kizárólag a bíróság előtt tidnak.
3. A Tescoban akciós a korcsolya-élvédő.
4. Korcsolyát korcsolyatáskában biztonságos szállítani. Élvédővel. Hátizsákban, pláne rákötve olyan, mint ha valaki ásót, kapát, vasvillát vinne a vállán, egy ráhúzott vékony reklámszatyorral.
5. Majd a Centrum BKV Zrt megtanítja az ellenőreit magázódni.
anonym sütizabáló 2008.02.20. 15:54:54
vernarancs 2008.02.20. 15:56:23
vernarancs 2008.02.20. 15:57:28
Hehe. A fogvedo meg az oklomet vedi?
anonym sütizabáló 2008.02.20. 16:04:55
:) Persze ellenpélda is van, de gondolom Te sem hiszed, hogy az "él védésére szolgál".
Mellesleg olyan levélre nem emlékszem, hogy valakinek volt jegye/bérlete és kekeckedés nélkül megmutatván azt az ellenőröknek, azok bunkók lettek volna vele vagy netán megverték volna érte.
kérdések órája 2008.02.20. 16:13:52
gyilkos galóca 2008.02.20. 16:14:50
Elhiheted, sok ilyen eset van sajnos.
victoriginal 2008.02.20. 16:19:29
victoriginal 2008.02.20. 16:23:35
anonym sütizabáló 2008.02.20. 16:24:38
vernarancs 2008.02.20. 16:26:48
No, mas is megirta elottem. Eredetileg az elvedo valoban a kori elet vedi, de minimum kettos szerepe van.
victoriginal 2008.02.20. 16:28:27
victoriginal 2008.02.20. 16:33:48
Fedup Sári 2008.02.20. 16:54:36
kócos cápalány 2008.02.20. 17:02:16
Legközelebb nyugodtan hívj rendőrt, csak aztán nehogy meglepődj, hogy nem csak jogaid vannak.
gyilkos galóca 2008.02.20. 17:52:22
Elképzelem,ahogy a TESZ-esek kivonulnak az élvédő nélküli,hátizsákon cipelős tag ellen,mert közveszély okozás ténye forog fenn.
muhaha.:DD
kócos cápalány 2008.02.20. 18:19:35
Nem kell ehhez TESZ, ész kell!!!
fakkjú 2008.02.20. 19:53:15
nav 2008.02.20. 21:43:14
Ezt írod: "Mexicói út"
hello hello! 2008.02.20. 21:43:59
ciluvagyok 2008.02.20. 21:52:45
1: a levél írója egy kis tetű, aki szabad élű, lengedező korival közlekedik
2: a sok genny ellenőr pedig mindig csak a gyerekeket és/vagy terhes mamákat inzultálják, de a mindent szétb.a.s.z.ó kanc.i.g.á.n.y.okra egyikük se szól rá. Mért csak a gyengéken kell példát statuálni? Mért nem a cigányokat vágják ki a metróról? meg a kéregetős, összefosott gatyás hajléktalanokat?
csipa 2008.02.21. 00:55:54
utolso!
Csééé 2008.02.21. 04:48:11
zephyr 2008.02.21. 09:56:41
Más. Tényleg vicces a kommentekben, ahogy sokan a nemlétező kisgyermekük arcát ("tiszta homlokát") féltik, meg leakadnak a hátizsákoknál stb., és az ellenőrök viselkedéséről szó nem esik. Gyilkos galócável egyetértek (2008.02.20. 14:30:41), tényleg csak a gyengébbekkel mernek, és állnak is le ténylegesen vitatkozni, nem egy példát láttam erre... Mindegy.
Csak még annyit, hogy aki a K U L T Ú R Á T hiányolja a társadalom bármelyik részéből is (BKV-ellenőrök, utasok, "normális emberek"), az csak olvasson bele itt egy-két hozzászólásba, nézze meg a különböző jelzők használatát, és vonja le a következtetést! :)
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.02.21. 13:17:58
Én a könyvelőmhöz mindig úgy megyek, hogy leszállok a kék metróról, felmegyek a mozgólépcsővel, jobbra, jobbra, végig a folyosón, fel a lépcsőn a sárga metró Vörösmarty tér felé menő oldalára és... most figyelj... végigmegyek a peron hátsó felén, aztán ki a folyosón és fel a lépcsőn a Deák térre.
Namost kérdés az, hogy akkor én az aluljáróban közlekedem vagy a BKV területén. Mivel a konkrét megálló nincsen elválasztva a hátsó folyosótól, a lépcső alján nem lehet megmondani, hogy te most sétálni mész vagy beállsz a megállóba és felszállsz a sárga metróra. Persze, a megállóba, a peronra nem fognak odaállni az ellenőrök, mert a lépcső alján egy ellenőrcsoport is elég és ott egyszerűbb is elkapni a gyanús utasokat.
Sajnos, ennek az az eredménye, hogy fel kell mutatnom a bérletemet, miközben csak átsétálóban vagyok ott. Egyszer direkt, a teszt kedvéért, megpróbáltam átslisszolni, de az egyik elémugrott a lépcsőn, elállta az utamat, és kérte a bérletemet. (Semmi durvaság nem volt, abszolút kulturáltan viselkedett.)
Azért arra gondolok, hogy egyszer - szintén teljesen kulturáltan - meg kéne kérdeznem őket, erről mi a véleményük; mind magukat az ellenőröket, mind a BKV ügyfélszolgálatot. (Fogadok, az előbbi aszondja, hogy "ez volt a parancs", az utóbbi meg valami sablonszöveggel válaszol vissza...)
2008.02.21. 13:18:37
Kifordított kacagány 2008.02.22. 12:48:18
szerintem ezeknél a félművelt idiótáknál akiket ellenőrnek alkalmaznak, kár azon igyekezni, hogy elő is jöjjön belőlük a félművelt idióta. ha egy ilyen marhasággal állnak eléd(amiben mellesleg még igazuk is lehet, bár nem az ő tisztük szerintem intézkedni), egyszerűen mond neki azt, hogy köszönöm és menj tovább. vélhetően túlbonyolított elméjével percekig nem tud majd rájönni, hogy mit köszöntél meg neki olyan udvariasan és ezalatt te szépen odébb is állhatsz. az ilyen passzusokrahivatkozós szöveggel maximum a frusztrációit erősíted és akkor bizony előtérbe kerül nála a fent emített félművelt idióta.
ha pedig mégis eljutsz arra a szintre, hogy testileg is inzultál, akkor nyugodtan lépj a lábára és jegyezd meg, hogy akkor inkább felvennéd azt a korcsolyát:)
Yoda mester 2008.02.22. 13:45:53
Mennyire igazad van.
Jut eszembe, nem erről, de BKV-ról és a passzusokról:
Van egy szomszédasszonyunk, aki mekiben volt üzletvezető (?ígyhíjják? nemtom, végül is mindegy a név), szóval tisztában van a panaszkönyvkezelés szabályaival, lévén ők tutira kapnak oktatást erről. Vonatkozó jogszabályok, blabla, minden fejben.
A Borároson a BKV panaszkönyvét kérte.
"Olyan nincs."
Amikor mesélte, sejtettem, mi következik. :))
"Jó, akkor az időt és a helyet megjelölöm majd a fogyasztóvédelmi panasztétel során, majd a BKV kideríti, hogy kikről szól a levél."
"De ehhez telefonálni kell."
"Engem ez nem érdekel, a panaszkönyvet kérem."
BKV-banya elment telefonálni ... aztán duzzogva "megtalálta". Szomszédesszony beleír, hogy korrekt módon bezárták a babakocsijuk előtt az ajtót, egyébként meg első körben megtagadták a panaszkönyv átadását, visszaadja.
Erre elrakja.
Szomszédasszony:
"Kérem a példányomat"
"De hát ebből nem lehet kitépni"
Yoda mester 2008.02.22. 13:50:38
"Nézze meg a lapot, rá van-e írva, hogy VEVŐ PÉLDÁNYA?"
Odaadta neki, de ehhez ismét telefonálnia kellett(!), hogy kérik a példányukat, mi legyen?
Később a zéerté küldött neki egy levelet.
Semmi "elnézést", "bocs", hasonló.
Valami ilyesmi volt, hogy "köszönjük, hogy észrevételével segítette a szolgáltatásaink fejlődését, majd jól utánanézünk valaminek".
Mintha valami ötletládába dobta volna be a fecnit, hogy lehetnének akár pirosak a HÉV-szerelvények; és nem panaszt írt volna be :)
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.01. 10:03:29
A panaszra az üzletvezető reagál ugyhogy értelme nincs :)
Az ellenőr mondhatja hogy a korcsolya úgy
balesetveszélyes, te meg elrakhatod.
Eléd nem állhat, az utazásodban nem korlátozhat ha érvényes jegyet tudsz mutatni.Simán ki kellene rugni az ilyen oktondi ellenőrőket.De épelmélyű eleve nem megy ellenőrnek.
kicsiniko 2008.05.18. 12:00:42