Tékozló Homár

Itthon csak a savó megy

2008.03.04. 11:26 | jackyll | 112 komment
Tejesember egy minőségi termék haláláról értesült közvetlenül a gyártótól. A Homár sajnálatos módon nem is találkozott a termékkel egyáltalán, csak látásból rémlik vmi. Ha van tippük kevésbé szar tejre vagy ismernek egy tuti biogazdálkodást, ne habozzanak bekommentelni.
A boltokban kapható számos, tejnek nevezett folyadék között volt egy kivétel, a Veszprémtej Bakony márkanevű terméke. Ebben fel lehetett fedezni a rokonságot azzal, amit a tehén nevű állatból nyernek. Lehetett, amíg kapható volt. Mivel már egy ideje nem találtunk, megkérdeztük a gyártót. Ez a válasz érkezett:

Köszönjük érdeklődését, de a Bakony Friss Tej gyártását sajnos megszűntettük január 1-től, mivel előállítása nem volt gazdaságos a piacon megjelenő más olcsóbb tejek mellett.

Üdvözlettel:
Veszprémtej Zrt.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.03.04. 11:43:30

Kár, hogy a normál minőség már prémium terméknek számít és a csöves márkák (pl danyon, szegedtej, tesco, cba, stb) ezt eredményezik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.04. 11:43:31

en reggelihez is sort iszom
tejjel

kanga t 2008.03.04. 11:45:07

3,6-os Jásztej. Fekete-piros zacsiban árulják. És általában a 3,6-os tejek, újabban a Macsban is van ilyen, röpke 300-350 Ft/lityi áron. Ezeknek pl. megvan az a képességük, hogy ALUDTTEJ képződjön belőlük (ami azért ízben jócskán ver minden joghurt és kefír képződményt!)ne pedig megpenészedjenek, amennyiben szobahőmérsékleten állni hagyod egy bögrében. De amikor gyerek voltam, akkor volt 5,4-es (ha jól emlékszem) teljestej, amiből jegyre adtak a szoptatós anyáknak napi fél litert ellátmányként, na az volt a csúcs! A Fény utcai piacon van kb. 3 féle pasztőrizált biotej, valamint lehet kapni pasztőrizálatlant is.

bizonytalan  2008.03.04. 11:45:22

kinek óccó, kinek a papné.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.03.04. 11:45:38

Ami még régen jó volt az a szabolcstej zrt. kb 10 éve nem volt szerencsém hozzá.

elwood 2008.03.04. 11:46:42

Háát ... én támogatom a magyar termékeket és időről időre próbálkozom velük.

Kétszer vettem olyan dobozos tejet ami folyt. Mindkettő Bakony volt. Azóta pihentettem tejben ezt a márkát.

Sokáig vettem Bakony vajat, aztán az egyik büdös volt. Azóta a vaj is pihen.

Nekem nem tűnt fel a nagy különbség, ha nagyon tej ízre vágyom akkor 3.5-ös tejet veszek bármelyikből az biztosan jobb. (Meg van még biotej is.)

KöveZoli · http://www.kovesi.hu 2008.03.04. 11:49:25

Mivel 25 évig Veszprém megyében éltem, annó nem is nagyon ismertünk más tejterméket, mint a Veszprémtej által gyártottat.
Sajnos sok jó terméke megszűnt, mert a silány minőségek mellett árban nem volt versenyképes.
De például a mai napig úgy tarto, hogy a trapista=Bakony trapista.
A többi silány másolat: Fehér, puha, éretlen, nincs rendesen kiszáradva.

MosoMasa 2008.03.04. 11:50:31

Hogy van az, hogy Mo.-n semmit sem lehet gazdaságosan termelni és semmit sem éri meg? Mi a szarnak akkor a mgazdaság, az ipar és a többi? Legyen mindenki menedzser oszt kész, nem kell nyíglódni a termeléssel a befektetéssel, az időjárással, a semmivel - kell egy iroda meg egy alpaka öltöny.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.03.04. 11:50:44

A biotej előnye, hogy gyorsan romlik, ugyanúgy pasztörizált és vitaminozott, meg babrált, tehát nem bio. És drágább, mert divat.

tüpptürüpp 2008.03.04. 11:51:29

Cserpes - talán kapuvári a fickó. A 3,6%-os tejet szoktam venni nála. Illetve a barackos joghurtot, valamint főzéshez tejszínt és tejfölt. Viszont sajtokból a legnagyobb a választék - azokat anynira még nem néztem.


Bosnyák téri piacon, a főbejárathoz képest balra hátul
Fény utcai piac
Hold utcai csarnok hátulja
Nagycsarnok hátulja
Örs vezér téri piac

carppy 2008.03.04. 11:52:05

a magas adok miatt nem gazdasagos szerintem...

KöveZoli · http://www.kovesi.hu 2008.03.04. 11:55:01

Érdekelne, mitől bio a Biotej.
A fűre rárakódik a sok vegyszer, a tehenek gyógyszert kapnak, akár állatorvostól, akár a tápba keverve.
Stb. Szóval?

carppy 2008.03.04. 11:56:27

a biotej egy olyan reteget celoz meg, akiktol kicsit tobbet is ki lehet csikarni 1 liter tejert csak azert mert ra van irva, hogy BIO.

tüpptürüpp 2008.03.04. 11:56:59

KöveZoli: láttam már bio rizstejet. az ugye tehenet sem látott soha. más kérdés, hogy sosem volt gusztusom az ilyesmikhez. :)

MosoMasa 2008.03.04. 11:57:40

Ha magas az adó, akkor magas - de akkor el kellene gondolkodni az országnak, hogy nem lenne-e egyszerűbb elmenni rabszolgának.
Ez amúgy is olyan rossz kifogás, mint a nincs rá pénz! Érdekes, soha semmire nincs péz és mégis milliárdokat síbolnak el, iszonyat pénnzekér iszonyat hülyeségeket csinálnak, stb.
Tejjel is minek kínlódnak - vegyenek kínai szintetikusat - ocó, kici, jó!

KöveZoli · http://www.kovesi.hu 2008.03.04. 11:58:22

Rizstej? Az inkább tejberizs :)))

carppy 2008.03.04. 11:59:03

Az allam feladata lenne olyan korulmenyek teremtese, hogy lenduletbe jojjon a gazdasag :)

tüpptürüpp 2008.03.04. 11:59:49

Ja és ez a fickó honlapja. Bár itt csak a sajtok vannak kivesézve, a többi nem igazán.

cserpes-istvan.internettudakozo.hu/

Grafit Macska 2008.03.04. 12:00:28

ma fedeztem fel: www.awebfarm.hu
lehet náluk rendelni igazi nyers tejet, olyat, ami megalszik, nem megkeseredik!
Debrecen környékén vannak, ha érdekel valakit, emilben megadom a számukat!

qery qreyhound (törölt) · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.03.04. 12:00:40

A BIO szó az élelmiszeriparban olyan, mint amikor műszaki cikknek kis iBetűvel kezdődő nevet adnak. Valamiért jobban viszik, hiába hogy ugyanaz mint a másik, el lehet adni drágábban :)

Siendor_ (törölt) 2008.03.04. 12:06:29

Nem értek egyet, a bio nem tartós (sima dobozos) tej is eláll vagy 2 hétig hűtőben felbontva, és szintén savanyodik, nem rothad...

MosoMasa 2008.03.04. 12:08:58

...lendületbe jöjjön az ország. Hát nem abban van? Azt mondták! Én elhiszem.

Előre az importált rotható tejekért!

RohanóPatak (törölt) · http://varhegyi.myminicity.com/ind 2008.03.04. 12:16:17

A Tesco tej bár mo-i cég gyártja csak épp az a proli tej.Kb 1000x szarabb mint az adott mo-i gyártó terméke.me ocsóbb.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.04. 12:24:21

bakonytej finom volt. ha tejet akartam inni ilyet vetem.

viszont a kávéba jó a mleko, meg az advbrauer, meg a lengyel plinkava márkájú is. nem tudom, és nem is akarom tudni mi van ezekben, a nevüket se tudom pontosan mert nem nézem meg. minek, napi 2×1 korty fogy belőle, szarok rá, olcsó legyen.

Carnivora (törölt) 2008.03.04. 12:30:25

Ez van, ha nincs igény minőségre minek adnának minőséget ...

MosoMasa 2008.03.04. 13:05:57

mér ne volna igény a minőségre? Épp azért sír itt mindenki, hogy szar a tej - viszont Mo.-n nagyon nagy úr a péz, hát ne fényezzük eélg nagy csóróság van. Úgyhogy vígan megveszi az ember a szar tejet, bármit, mert hát még is olyan mintha, viszont jószerivel erre fuss.

elwood 2008.03.04. 13:14:52

Sztem is igénytelenség van. Az előző üres kiflis poszt is ezt mutatja. Van akinek nincs pénze ... értem.

Ahelyett, hogy venne inkább kenyeret de abból jót, vesz kiflit de abból a lyukas szart.

Én vennék zsemlét 25-30 Ft-ért de nincs rá igény.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.04. 13:15:16

a kávémba beleöntöm a szar tejet, de olyan még nem fordult elő velem hogy bögrébe öntve húzóra lenyomjak belőle 3 decit.

ilyen eszembe sem jut. nem is fog. akkor inkább nem iszom tejet.

tudomásom szerint a veszprémtejjel más bajok (is) vannak. tulajdonképpen a termelők akiktől a tejet vették leszerződtek szlovénekkel többet adtdak nekik és oda adják az anyagot, nem haza. és utána a szlovének a jó magyar tejet telefossák minden szarral, és 5× annyi mennyiségű lesz, és visszahozzák eladni nekünk olcsóbban.

2008.03.04. 13:20:06

Pár éve elkapott a kefírgomba-tenyésztési láz és folyton kefírt csináltam otthon (gomba 2 napig ázik a tejben, még nő is közben és a tejből kefír lesz, csiribá!). A gombákról tudni kell, hogy a tartós tejeket nem szeretik, csak a rövid lejáratúakat.
Hát én -nemtom, milyen megfontolásból- nyakonöntöttem szegényeket dobozos tejjel.
Az eredmény: kefír helyett szabályosan HALVÁNYKÉK lötyi.
De a gombák túlélték, csak meg kellett fürdetni őket.

Pepin bácsi 2008.03.04. 13:26:25

igyatok tarpai szilva pálinkát

tüpptürüpp 2008.03.04. 13:29:36

elwood: kicsit utána kell járni, de vannak normális pékáruk is. szintén a csarnokot tudom javasolni. ami nekem bejött, az a lipóti pékség cuccai. viszont ezek elég drágák, az kétségtelen. linket nem dobok, de google első találatra hozza a honlapjukat, képek is vannak.

elwood 2008.03.04. 13:33:23

remete bácsi köszi, ha Káposztáson tudsz ilyet az érdekelni. A belvárosba nem szívesen autózom be zsemléért :-)
(Itt van egy kisboltos aki Dunakesziről hozatja, az még az elfogadható kategória.)

Soockit van Dalen 2008.03.04. 13:34:17

Ki lehet próbálni, Öntsd ki a tejet egy üvegbe, majd hagyd, hogy ott mondjuk egy hétre. Nézd meg, hogy mi lesz belőlle. Rájössz, hogy a 80% savó!

Grafit Macska 2008.03.04. 13:36:40

Köszi, Pepin bá! Tej helyett isteni!:)

tüpptürüpp 2008.03.04. 13:44:29

nos, igen. ismerős a helyzet. a belváros elég jól el van látva, ha nincs szerencséd, akkor a közelben kissé beszűkült a kínálat.
szüleim vidéken szintén sokáig szívtak ilyesmivel - eger annyira nem nagy hely, hogy normális pékséget eltartson. a szomszédos helyekre, pl. maklárra jártak kenyérért. mostanában andornaktályán nyílt egy jó pékség, ami kb. 5 percre van, ennyit szívesebben autóznak. a répás kenyerük isteni! viszont ezt sem lehet mindig. néha marad a lustaság meg bolti pékáru...

hja, én annyira nem vagyok oda a kenyérfélékért. hetente egyszer elég belőle. így viszont nekem nem olyan megerőltető a csarnokba mászkálni érte. ha főzni akarsz otthon, akkor húsért/zöldségért normális ember eleve csak ilyen helyekre jár.

Szudvari 2008.03.04. 13:46:38

Fehérvári út, piac, őstermelői tej pasztörizálatlanul, vagy pasztörizálva zacskósan...
Érdekes, akár hányzor járok arra, mindig sor áll a pult előtt...

LittleBear 2008.03.04. 13:48:48

Be kell valljam, én direkte a dobozos tejet szeretem, mert annak nincsen tehén-íze... (kiskoromban sokszor kaptam frissen fejt tejet, és valamiért nem jó az emlék...)

Hozzáértőt kérdeznék (nem az urbanus legenda érdekel!) - miből csinálják a dobozos (tartós) tejet. Nem hiszem el, hogy tejporból megéri ilyen mennyiséget legyártani.

Egyébként a tartós tej azért romlik és nem alszik, mert ultrapasztőrözött - minden bacit kiöltek belőle, és ami a levegőből belemegy az elég ritkán lactobacillus, amitől elmenne aludni... (a sima pasztőrözés elsősorban a tbc-bacik ellen van)

MosoMasa 2008.03.04. 13:50:40

Az a szép, hogy a tartós tejet nagyon meg sem lehet emészteni, mert hát tartós ugye! Meg a többi tartósítot kaját sem. azért kell 3x annyit enni belőlük, hogy egy adag cucc hasznosuljon.

Mokele-Mbembe 2008.03.04. 13:50:48

Mér, a tejporral mi baj van? Tej-víz=tejpor, tejpor + víz=tej...

Ráadásul csak fizikai folyamatok, kémia egy deka sincs ebben.

Én mondjuk semmilyen tejet nem iszok (csak kávéba), ezt azért leszögezném.

Gumidomino 2008.03.04. 13:51:17

"Grafit Macska 2008.03.04. 12:00:28
ma fedeztem fel: www.awebfarm.hu
lehet náluk rendelni igazi nyers tejet, olyat, ami megalszik, nem megkeseredik!
Debrecen környékén vannak, ha érdekel valakit, emilben megadom a számukat!"

azt ami a weboldalon van?
mennyit kérsz érte?
:D

Mokele-Mbembe 2008.03.04. 13:53:17

Domino, ez titkos szám, el ne áruld valakinek!!!!

zoli bp 2008.03.04. 13:58:15

Az egyik ismerösöm anno abban a gyárban dolgozott nyáron,ahol a tesco normál 1.5%os tej készül,mesélt érdekes dolgokat,az biztos,hogy ha nem volt tej akkor szépen a tejport zúzták bele a vízbe és kész(mondjuk nyáron nagy tej hiány volt,de akkor is). És a tesconak van pofája ráírni,hogy folyamatosan ellenörzött,garantált minőségü termék-egy lófaszt. Az a baj,h a termelő a 200ftos árnak csak a töredékét kapja meg,mert ugye mindenki keres a bolton,de legtöbbet még így is a tesco (hellyetesíthető az összes tróger nevével) akasztja le. Van egy bizonyos szint ami alatt nem lehet minőséget gyártani... Persze a nagy árúházláncok is imádják az extraprofitot,február óta olcsóbban veszik meg a tejet,mert már nem megy annyi exportra,de én sehol nem vettem észre,hogy csökkent volna a tej ára... Trógerekkkkkkkkkkk

Grafit Macska 2008.03.04. 13:59:41

Gumidomi!
nem pénzért adtam volna.

eszembejutottvalami 2008.03.04. 13:59:49

Tényleg nagyon jó tej volt. Anyukáméknál mindig ilyet ittam. Kár,hogy már nem lehet kapni.

Ms. Sophie 2008.03.04. 14:06:21

Sziasztok,

A Kolossy térnél pár hónapja nyílt egy azóta már fantasztikus látogatottságnak örvendő TEJBOLT! (Tejfel Jancsi). Nem csak tehénből, kecskéből származó igazi tejet árulnak, de házi készítésű fantasztikus sajtokat, igazi gyümölccsel készült joghurtokat is! Csak ajánlani tudom! :)

Üdv, Soph

qery qreyhound (törölt) · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.03.04. 14:16:45

Kismackó 2008.03.04. 13:48:48

A tej akkor "tehénízű", ha rossz minőségű takarmányt kap az állat. Akkor a legjobb ízű a tej, ha a boci kint legel a mezőn.

Nálunk még pár évvel ezelőtt is csordában hajtották ki a falu teheneit legelni a rétre minden nap, azt a tejet semmihez sem lehet hasonlítani.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.03.04. 14:17:18

igazából nem tudom, hogy a tejport miből készítik. Én anno úgy hittem, hogy a tejből készült, kezdem azt hinni, hogy tévedek.
Az mindenesetre úgy tudom, hogy szokás idehaza, hogy EU-n belül összevásárolják a lejárt, de még nem romlott tejport, aztán abból készül a hazai tej.

hawaj 2008.03.04. 14:44:39

Kissé meglepő, de pesten, a belváros szívében, a Semmelweis utca elején, egy kisboltban házi tej ízű és tulajdonságú tejet mérnek ki. 200/liter, üveget vinni kell.
Nem is drága, és a minőségért is megérdemelnek egy piros pontot.
De ez túl finom, hogy kávéval legyen elrontva. :)

Harpagon 2008.03.04. 14:55:33

magampista!Szívemből beszéltél!

Secnir 2008.03.04. 15:09:04

hawaj, 200/liter?
itt nálunk a tsz-ben 170/l
igaz, ez a csepel-sziget, nem a belváros..

katatu 2008.03.04. 15:25:02

elwood: egyrészt mondjuk a lukas kifli csak összeroppantás után derül ki, másrészt a kenyér is olyan minőségű, hogy teljesen mindegy, melyiket veszem, és én leginkább azért szoktam a kiflit/zsömlét venni, mert frissen szeretem, a kenyeret meg lehet hogy csak egy hét alatt tudnám megenni, de már a harmadik napon ehetetlen...


Dunakeszin egyébként árulnak tehéntejet, csak nem tudom pontosan a helynek a nevét, de a gyártelepi vasútállomást keresztező utcán a lakótelep előtt, illetve Pesten a Népszigeten a "kecskefarmon" is lehet kapni kecsketejet.

azt a véleményt pedig osztom, hogy a tejbegrízbe, kávéba teljesen jó a legolcsóbb fos, inni viszont csak minőségit szoktam (lévén hogy kb. egy liter tejet iszom naponta...)

hawaj, a 200 Ft tényleg abszolút kevésnek mondható szerintem is... ha azt veszem hogy pl a másfél százalékos mleko-t vettem tegnap 235-ért...

parabarbara 2008.03.04. 15:57:07

Pedig én szerettem ezt a tejet... brühühü :( Tényleg finom volt.

neet 2008.03.04. 16:42:38

Volt egy hajszínező, amit szerettem. Bevonták.
Volt egy farmermárka, amit szerettem, többé nem varrják. (nőiben)
Volt egy kifli, amit szerettem, többé nem sütik.
Volt egy kakaó, egy tusfürdő, egy szalámi... vagy én vagyok a mumusuk, vagy kiderült, h mind rákot okoz (nekem annyi, vazze) vagy melyik politikust szeressem meg?

streizeter 2008.03.04. 17:11:51

érdekes, hogy anno mit össze ájuldoztunk azon, hogy a Lajtán túl milyen gyönyörű, mutatós zöldségeket és gyümölcsöket lehet kapni.
Meg a választékon az összes élelmiszernél.
Na, most nálunk is van!
Igaz, hogy pont olyan szar mint akkor volt csak éppen akkor nem vettük észre a lényeget.
Azt, hogy a magyar tej, vagy a paradicsom nem volt olyan szépen adjusztálva és nem volt akkora mint egy görögdinnye, DE VOLT ÍZE!

fingello 2008.03.04. 17:17:49

egyértelmű, hogy a barcsi drávatej

Kisangyal 2008.03.04. 18:49:31

Piac! Nyers tej! Szerintem minden városban van.

Tajparaszt 2008.03.04. 20:09:17

Emongyám? Emóndom.
A Záruházbá az a tejfő amiben ván ... ... ..., há ezek közül mind á három mindegymilyeneljárássál ván benne, áz tejfől. És kész.

Coffie (törölt) 2008.03.04. 20:11:23

sajnálom. sejtettük, hogy ez van, mert amíg lehetett kapni, ezt ittuk, aztán hiába kerestük.
utálom, hogy mindent eltüntetnek, ami jó!

Leeroy of SMV Design 2008.03.04. 20:32:01

Pedig Tommy (Blöff) óta tudjuk, hogy az emberi szervezet még nem áll készen a tejtermékek fogyasztására. :)

marczipán · www.marczipan.blog.hu 2008.03.04. 20:42:18

nah
bp pestlorinc piac ket termeloi tejarus is van 180-2oo ft/l uveget viszek
es van ugyanitt sajt, tejfel etc.
sot az egyik mellett van lokoshazi kenyer na az isteni /regi parasztkenyerre hasonlit/
a tej forralas utan par napig siman elall, nem kell naponta maszkalni, a keteves nagyobbik fiam reggelire sokszor csak ker egy bogrevel, egy szelet kenyerrel

Mylady 2008.03.04. 21:24:19

neet 2008.03.04. 16:42:38

énis, énis, énis :(
Az összes olyan cucc, amit megszeretek, amire rászokok, megszűnik.
(sampon, tusfúrdő,mosópor, joghurt, újság stb.)
Valószínűleg ennyire kilóg az ízlésünk a sablonból :)

Mylady 2008.03.04. 21:25:33

Ja! És én mindig ezt a tejet vettem (amikor lehetett kapni)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.04. 21:43:14

szerintem az egyetlen minőségi tej a bakony volt :-/

kb 260 volt az ára.. inkább azt vettem mindig mint a teszkós szarokotat 180-200ért...

béke poraira :-/

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.04. 21:52:22

remélem a bakony camembert és a túró nem szűnik meg :$

Mylady 2008.03.04. 22:18:28

RosszQtya!
Nem akarok csalódást okozni, de én azokat is szeretem :)

drhb (törölt) 2008.03.04. 22:50:15

Én kb. 2 éve kezdtem el Bakony tejet inni. Akkoriban ha futottam és utána szomjas voltam, akkor a cba-s vagy a tesco-s 1,5%-os tej oltotta a legjobban a szomjamat(mivel híg), de amúgy máskor a 2,8%-os Bakony tejet ittam, sokkal jobb volt az íze. Volt még egy másik kedvencem korábban, a Coop műanyag flakonos tej, az édesebb volt mint a Bakony tej, de kicsit úgy éreztem ez már mesterségesen van édesítve, a Bakony tej íze természetesebbnek tűnt, mondjuk nekem mindkettő ízlett. Aztán a közeli coopból cba lett. Nemrég meg megszűnt a Bakony tej.

Mostanában láttam egy nénit a tescoban, hogy egy másik vevőtől kérdezi, nem-e tud valami finom tejet ajánlani neki, mert megszűnt a kevence a Bakony tej. Hát én nem tudtam volna neki ajánlani. Pl. a Milinek teljesen más íze van és egyszerűen nem jó, hiába drága az is. Mostanában árulnak abban a tescoban Tolle márkájú tejet is, szerintem tök ugyanolyan ízű mint a tesco-s meg a cba-s. Talán még a jobbik fajta tesco-s a legelviselhetőbb, asszem 210 Ft(a másik 190), de sehol sincs a Bakonyhoz.

Amúgy nem minden szar ami tesco-s. Pl. gyümölcslevekből egész jókat lehet kapni. Van például a 25%-os feketeribizli, ugyanazt plusban Belsina márkából lehet kapni, az egyik kedvencem. Aztán eddig egyedül tesco márkájúból találtam 100%-os szőlőlét, nagyon finom. Aztán régóta szeretem a tesco chipset, azt amit fehér csomagban lehet kapni, és 2 átlátszó csomag van egyben. A tesco ropi pedig már régóta része a buliknak, ezerszer finomabb mint például a Soletti vagy a Stickletti, az íze a Karamell márkájúra hasonlít, ami szerintem messze a legjobb. Aztán a színes tesco fél literes yoghurt, amiből epres, málnás és erdei gyümölcsös kapható, szerintem az egyik legjobb yoghurt amit kapni lehet. A danone yoghurtokat mindenképpen körözi. Sajnos nem hazai gyártmány, hanem német, mint ahogy az Alpa és a Jogobella is. Mondjuk sajnos ez van, mikor Németországban jártam, jobbnál jobb yoghurtok közül lehetett válogatni, szóval tudnak valamit. Az egyetlen jó hazai gyártmányú szerintem az Oké volt, amit már rég nem lehet kapni, megszűnt mint most a Bakony tej. Még szerintem nagyon jók az új fajta tesco-s tusfürdők is(nem enni :-)), amiket fekete dobozban lehet kapni. Most más nem jut eszembe. De a lényeg hogy sajnos nagyon sok szar termék van, de a jó terméket nem az ára határozza meg, lásd például 100%-os tesco almalé vs Coca Cola. Az előbbi olcsóbb, az utóbbi szarabb és egészségtelenebb is...

kiskicsicsiga 2008.03.04. 22:59:54

énis gondolkodtam már rajta,hogy miért szűnik meg ez-az ,amikor magam is tetemes keresletet biztosítok rá...
kéne csinálni egy honlapot "gyertek vissza kedvenceink" névvel
én a tescos metélőhagymás sajtkrémet tenném rá,amit kb 1éve szüntettek meg
nem bízom különösebben a TG cuccokban,de mikor megkostoltam a metélőhagymás sajtkrémüket...szerelem volt első ízlelésre...még most is érzem a számban az ízét.napi 3 dobozzal simán elcsuszott.engem az se zavart volna,ha 89 helyett289 lett volna,csak lett volna...de egyyszer csak eltünt.végigkóstoltam mindent,de semmi sem pótolhatja-najó a Lidlben volt egy elég hasonló, de az messze van és az se pont olyan

kiskicsicsiga 2008.03.04. 23:04:05

amugy én a CBAs tejet birom...már 3Xvittem vissza-pedig nem szokásom- mert lejárat előtt 2nappal már büdös volt.nem megsavanyodott,vagy a természetes biológiai utat bejárva aludtejjé változott, hanem büdös volt!nemritkán annak a napnak az estéjén-melynek reggelén felbontottam, már büdös volt-pedig jóval lejárat előtt volt...
a boltban azt mondják,több panasz is jön rá, de nem tudnak mit csinálni.hozzák-árulják.

nem is tudom mi lenne,ha nyár lenne és 40fok...

kiskicsicsiga 2008.03.04. 23:15:03

elwood,nem lehet,hogy azért vett kiflit,mert mondjuk szenvicset akart csinálni-én pl azt nem szeretem kenyérből,mindig kifli,vagy zsömle- vagy mondjuk mákosgubát?azt is kifliből kell...soroljam még?

drhb (törölt) 2008.03.04. 23:32:30

kiskicsicsiga:
Nekem sosem volt ilyen bajom a cba tejjel. Nem lehet hogy ott szar volt a hűtő? Mármint a bolté, vagy a hűtőskocsi amiben hozták.

De erről most eszembe jut az az eset, mikor véletlenül 2,5 napra szobában hagytam egy liter Bakony tejet, és az íze változatlan maradt. Azok voltak a szép idők :-)))

drhb (törölt) 2008.03.04. 23:36:26

Itt lent amúgy van egy kis bolt, ahol nagyon finom kiflit lehet kapni, ezerszer jobb mint bárhol máshol. De néha meg nem az a fajta kifli van ugyanazon az áron, ugyanúgy "tejes kifli" címen, és az rosszabb minőségű. Szóval ha szerencsés napom van, akkor jót kapok, ha nincs szerencsém akkor csak gyengébb minőségűt.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.03.04. 23:56:41

Én a zacskós Fittej-et tartom finomnak és ihatónak. Aludtejként nem próbáltam, egyébként zacskós. Mindenesetre 1X felforraltamm, még tejbőre is volt. Meg tejillata :D

Nooormális 2008.03.05. 06:19:57

Kismackónál a pont. "a tartós tej azért romlik és nem alszik, mert ultrapasztőrözött - minden bacit kiöltek belőle, és ami a levegőből belemegy az elég ritkán lactobacillus, amitől elmenne aludni..." Vagyis a "friss" tej azért alszik meg, mert maradt benne baci, a hagyományos pasztőrözés soha nem 100%-os hatásfokú. Ettől persze nem fogsz megpusztulni, de ne lelkendezzünk már, hogy mennyivel jobb már a friss tej, mert megalszik. Különben is, aki bolti tejből akar aludttejet csinálni, az sikeres ember nem lehet. A pasztőrözésnél ugyanis pont a tejsavbaktériumok pusztulnak meg leghamarabb, míg a rothasztókból több marad, emiatt soha nem fog normálosan megaludni. Megoldás: 1. bolti tejet (de nem tartósat!) veszel és beoltod egy kis aludttejjel 2. nyerstejet veszel a csepeli tsz-ben vagy Mari nénitől.

hErpEsz:
A kefirgomba ugyanúgy nem szereti az ultrapasztőrözött ("tartós") tejeket, mint ahogy a tejsavbaktériumok sem. Ennek az az oka, hogy a magas hőmérsékleten történő hőkezelés során a mikróbák számára kedvezőtlen irányban változik a tej összetétele.

Kismackó:
A dobozos (tartós) tej ugyanolyan nyerstejből készül, mint a "zacskós". Tejporból csak azokban az országokban készítenek tejet, ahol a férfiak az utcán is fürdőköpenyben járnak... :-)

Soockit:
A tejnek nem 80%-a savó, hanem több mint 97%-a: savó=tej-kazein (a tejfehérje azon része, ami a sajtgyártásnál kicsapódik)

Ősi román ember...
A tej íze a zsírtartalmon (0,1%-os tej, nooormális???) kívül valóban a tehén takarmányától függ, a tejipar nem nem sok hatása lehet rá. Tudjátok, ez ugyanaz, ami miatt a lányok annyira szeretik, ha mi fiúk ananászlevet iszunk... ;-)

Starlark 2008.03.05. 08:46:52

kanga t: 5,4-es tej biztos nem volt. Ilyen zsíros tejet csak a jersy ad /5-6/, az meg nálunk nemigen van, még az átkosban se volt. Tipikusan ipari tej, nem szoktak belőle csak ivásra árusítani...

Teljes tejet viszont tényleg csak akkor kapsz ha háztól veszed. A tejüzemben mindig fölözik a tejet, majd vissza adagolják a tejszínt beállítva kívánt zsír%-ot.

Starlark 2008.03.05. 08:52:19

Magma: a tartós tejben sincs tartósítószer. A tejtermékekhez Tilos tartósítószert tenni. A tartós tej az ultrapasztörizálástól /mellesleg kíméletesebb mint a sima pasztörizálás/ és a doboz /fény nem tud áthatolni rajta/ miatt tartós. Semilyen tartósítószer nincs benne. Ez egy igen hülye tévhit.

Sierpe (törölt) 2008.03.05. 08:57:59

Jó volt a Bakony, kár érte.
Mindenből ki lehet fogni olyat ami romlott, előfordul, meg az akár attól is lehet, hogy a boltban tárolták nem megfelelően.

Dilbert 2008.03.05. 09:01:18

Sirnom kell. A Bakony tej uber alles volt. Mi a francert kell minden jot megszuntetni? Mi az, hogy mar nem eri meg gyartani? Hat akkor adjak dragabban. Aki a minoseget szereti, az fog erte tobbet is fizetni. En legalabb is fizetnek erte, tobbet er, mintha a 100 Ft-tal olcsobb sz@rt veszem meg.

demizson bobby 2008.03.05. 09:08:08

Városban tejet? ugyan már...
Emlékszem :), '88-ban még "jószágmelegen" ittam.
Van itt valaki,aki tudja milyen az?
Városbéli puhányok :D.

Mille38 2008.03.05. 09:55:19

"nem éri meg a Bakonytejnek" - tökéletesen érthető. Nálunk mindent el tudnak tolni. A szlovákok, csehek teje hogy tud 150-200 Ft lenni, ideszállítva? A Tátra legelőin persze könnyű olcsó tejet csinálni, de azért ahhoz is kellett ész, hogy jól fel tudják hasznáni az EU támogatásait. Ahol nem elsikkasztják ezeket, hanem fejlesztésre használják, mi több, fejlesztési koncepciójuk is van, ott mindenkinek jobban meg.

torma99 2008.03.05. 10:35:34

Remélem azért a Túrókrém gyártása még megéri a Bakonytejnek, legalábbis ahol vásárolok ott mindig lefosztják az emberek a pultot, nekem már a szocializmusból ez az emlék a legkedvesebb, a furcsa formájú dobozka és a számomra ellenállhatatlan íz, mindig boldogan emlékszem vissza a boldog békeidőkre mikor ovi után a 80-asokban kaptam egy ilyet a boltban 18 HUFért :D hát igen. (Egyébként sosem fogom megérteni, hogy az emberek miért a szart és nem a minőségi cuccost isszák) Persze ha a cég nem versenyképes, akkor könyörtelenül lesújt rá a piac törvénye. Ez van, eszem a túrókrémet és iszom a normális tejet amíg van, aztán meg jöhet a teszkó családi ital (ugyebár azért ez a neve, hogy egyedül ne próbáld meginni, mert baj lesz - idézet Litkai Gergelytől)

Syca 2008.03.05. 10:57:56

Mink itten Bakonyban Naszály tejet iszunk, mióta nem van Bakony tej. Nem olyan jó, de legalább magyar :)

kgyu 2008.03.05. 12:31:22

Hali,

Mi is a Cserpes Sajtművek tejtermékeit fogyasztjuk.
Érdemes kipróbálni, ezk TELJES tejből készülnek.

Gyuri

cuebler 2008.03.05. 13:45:16

amíg a sok majom megveszi a teszkóba' a "jófajta" lengyelek és szlovákok gyártotta vizes tejet, addig tényleg nem lesz rentábilis valódi tejet forgalmazni.

Manyizga (törölt) 2008.03.05. 14:56:14

A teszkóban már Bakony Camambert-et se lehet kapni mifelénk. Csak teszkósat. Rohadjanak meg. Előbb utóbb minden élelmiszer kék-piros gazdaságos lesz... :-(

Dr Kangörény 2008.03.05. 15:48:24

1. Mi a faszért isztok tejet?
2. Ne vegyetek lengyel és szlovák vizezett tejet, csak magyar vizezett tejet! (Magyar seggbe magyar lófaszt!)
3. Teszkós camembert finom.
4. Aludttej? Brrrrr...

mókus 2008.03.05. 16:22:34

plus-ban szokott lenni b. camembert és nem is drága
a múltkor volt vmi tejleárazás és 100 Ft alatt volt az 1,5%-os sparos tej

zoli bp 2008.03.05. 18:41:13

A parmalat vagy alföldi tej sem rossz, a sparban sajátmárkás tejnek is,azt lehet kapni...

tejfölösbableves 2008.03.05. 19:17:12

Csak nehany megjegyzes - egy szakmabelitol:

A Bakony tej valoban nagyon jo minosegu volt, de az eloallitasi koltsegek miatt nem volt versenykepes a piacon. Sajnos ma az esetek nagy reszeben a lancok hatarozzak meg, hogy mit fogyaszt a fogyaszto - ha nics forgalom, kilistazzak a termeket. Marpedig a draga tejnek - hiaba jo - kicsi, vagy legalabb is mersekelt a kereslete.
Egyebkent pl. a Bakony trappista - barmennyire is dicserte valaki a valtozatlan es magyar minoseget - mar szinten nem magyar aru - mint oly sok mas regi magyar termek (pl. Sport szelet)
Mas. Ha valaki igazi friss tejet akar inni, ezt akar Budapesten is megteheti es meg piacra sem kell menni. Pl. Kaposztasmegyeren is lehet kapni ilyen tejet, furgonnal hordjak hetente tobbszor is.

katatu 2008.03.05. 21:46:19

Jelentem, leteszteltem a Dráva Tej Kft. Kancsós tejének "megromlasztását". Egy napot állt felbontatlanul és hűtetlenül, majd felbontva még kettőt. Aludttej lett belőle (aludt volna még tovább is, de én az aludttejet nem szeretem, szóval a wc-ben landolt).

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2008.03.06. 06:26:20

Én falun veszek tejet 100 Ft-ért, ami a tehénből jön ki. Van még ilyen?

papugaja 2008.03.06. 10:03:01

Két "zacskós" tejet említenék az első helyen:
Félegyházi tejüzem 2,8-as teje (lehet, tán nem is készít se 1,5%-ost, se "regegli italt")
Drávatej kancsós 3,6-os Sajnos az utóbbi időben rejtélyes okból nem kapható, csak 2,8-as verzióban. Az sem rossz.

katatu 2008.03.06. 12:33:55

Na végre papugaja, hogy nem csak én hajtogatom itt a Dráva Kancsós tejet! Én mindig kapok mostanában is 3,6-ost, mennyei az íze. A tescoban meg a matchban mindig lehet kapni.

Horatio 2008.03.06. 22:12:08

Teszteltem már a ZöldFarm Biotejét. Isteni aludttej lett belőle, megállt benne a kanál és alig lett savója. Csak baromi drága.
A bio csak akkor bio, ha a nemtomhogyhíjják ellenőrző intézet tanúsítja.

nutika 2008.03.06. 22:51:50

Nálam is a Drávatej kancsós teje a nyerő. És kapok is szinte mindig a hiperekben. Remélem, ez a jövőben is igy marad...
A Fehérvári úti csarnokban tényleg jó a tejes, és szerintem fölözetlen, teljes tejet adnak - ezt abból gondolom, hogy nem árulnak tejszint, viszont 3 centis föle lesz a tejnek, ha forralás után, a tejesüvegben állni hagyom.
Viszont sajnos néha szagos. Gondolom elég, ha csak egy tehén eszik valami nem megfelelőt, és már érződik... :-(

A ROMANOK 2008.03.07. 01:30:21

Gyerekek. a Napolact jó kis bivaly és juhtejkeveréke a nyerő ;)))
Városbéli puhányok ... :PPP

Lord_Cica (törölt) 2008.03.07. 15:22:57

Tipikus, ez is azért van mert a legtöbben akkor is a szarabb tejet veszik, ha az 20 forinttal olcsóbb...

manes 2008.03.09. 14:55:03

Yooha 2008.03.06. 06:26:20! Mi? Tehén vagy falu?
Amig anyám élt addig a sashalmi piacon vettem neki a tejet szombatonként.Egy házaspár árulta egy nagy rozsdamentes tartálybol.Sorok álltak mindig.Sajtokat is lehetett náluk kapni.Lehet,hogy még ott vannak nem tudom mert már vagy két éve nem jártam arra.
Nyaranta Lengyelországba megyünk anyóst látogatni.Érdekes ott habár rengeteg tej s tejtermék van, /mind hazai termék/ ott nem igazán találkoztam szar minöséggel.még a tescoban,auchanban,carrefourban,lecrercben se.Ott jobban védik a hazai termékeket.
Camembert itthon meg a Lidlben veszek.Francia és jó.
süti beállítások módosítása