Tékozló Homár

Étteremhorror - Sajttá vált a hal a Balatonon

2008.03.10. 00:02 | szily | komment

Eleve vízi állat vagyok + kannibalisztikus okokból horgászom + sokat főzök + a család apai fele a Dunaújváros és Mohács közti Halászléövezetből származik, úgyhogy én aztán tényleg tudom, hogy amit Magyarországon halászlé címén adnak, az a nutrasianyesedéknek is a megrohadt részéből készül. Mindez Tóth Károly nyálával felöntve, majd minimum negyedévig aszalva a mélyhűtőben. Kivéve persze az Övezetet, mert ott minden család minden héten legalább egyszer hallét eszik, úgy értem igazi, alaplémentes, friss, üde, ragadós halászlét, így aki vendéglátós trükközni próbálna, azzal úgy bánnának, mint egy reformkommunikátorral. Ernő is tudja ezt, mégis próbálkozott, ráadásul a Balatonon, ahol még Jézus is megbukott volna, ha friss halat akar szaporítani. Mazochista barátunk a büdös hal fölött merengve a bécsi árakkal próbálta öüsszehasonlítani a balatoniakat. Mit érdemel az ilyen ember? Brassói aprópecsenyét, madártejet vagy hagymás rostélyost, ugyebár. Sztori alant. Ja és szívesen vennénk levélírónktól bármennyi eurót ilyen árfolyamon.

Sajnos nem szabadulok attól a gondolattól, hogy a Balaton partján ehető halételekre bukkanok. Évtizedek tapasztalatai (sem) tántorítottak el ettől. Azonban a múlt héten újabb csapás érte langusztacsápjaimat, amikor barátnőm és feleségem együttes unszolásának engedve partravetettük magunkat a Tihany-i Fogas Csárdában, Sopronból Bp. felé húzva a trafipax csíkot. A hely már akkor kezdett gyanússá válni, amikor a hatvanas évek úttörőtáboraira emlékeztető (kívülről talán elegendően hiposzagú, belülről mégis fekáliás) wc-kre bukkantunk alagsorban. Ezt követte a mindenre elszánt rendelés, azaz két halászlé, meg kis ez-az levezetésként. A halászlé gyanúsan hipp-hoppra jött is, már amennyi kellhet a mikróban a mélyhűtött alaplének, de azok az ízek!! Az már tényleg igazi retro-fíling volt javából, a mosogatólében érlelt halderék kicsit meghígítva a gyerekkor diszkrét pukijával. Nem voltam észnél, lévén magam is gyakran eszem, főzök, kóstolok halételeket, és tudom nincs két egyforma, azaz toleránsnak kell lenni a próbálkozó embertársainkkal. De itt, ez csak eggyel próbálkozott: levenni minket (1100 rénusi Ft/hallé). Életemben még nem küldtem vissza étteremben ételt, de most kénytelen voltam a fiatal (egyébként gyors, szakszerű) pincért megkérdezni, hogy ezt komolyan gondolják-e? Nyilvánvaló volt, hogy mind a lé, mind pedig a benne úszó Koh-i-Noor állagú halsajt hónapok óta a mélyhűtőjükben feneklett. Szegény csóka, csak hajtogatta, hogy ez friss, friss de muszáj volt kinevetünk. A tulaj (a főnéni) nem is reagált, fapofával hozta a 6 ropis cehhet (50 ajró). Pontosan annyit, amennyiért 24 órával azelőtt Bécsben, négyen dudára ettük (szerény italfogyasztással) magunkat.

Tanulság: bakker ez még mindig a régi Balaton! Hogy is mondta Max Planck a neves atomfizikus: az új nézetek nem úgy hódítanak tért, hogy a „régi szakik” megértik, hogy ez lesz az új, és áttérnek rá, hanem a régig egyszerűen kihalnak…

SOHA TÖBBÉ FOGAS CSÁRDA!!! (Tihany, Kossuth u. 9.)

Nincs ezeknek felügyeleti szervük?!
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

úrilány 2008.03.10. 00:14:39

"A hely már akkor kezdett gyanússá válni..."
khm, khm, hogy is mondjam...végül is, ha egy hely már első ránézésre nem tetszik, nem muszáj ám ott maradni.... na persze, ha valaki eleve azt tervezi, hogy majd a homárnak küld valami élménybesztámolót... :P

arek 2008.03.10. 00:21:47

50 ajró az ugye uszkve 13 ezer Ft, hogy lesz ebből 6 ropi?

xyzxyz 2008.03.10. 00:28:04

3.!
"barátnőm és feleségem" ?:)

Kactus 2008.03.10. 00:32:28

Igen, nekem is ezek tűntek fel, mint az előttem hozzászólóknak, de a legjobban a barátnőm és feleségem rész tetszett :)

Kopasz Mercis 2008.03.10. 01:00:30

Vazze, beerősödött a forint? Csak ért valamit, hogy eltörölték a sávot.

besz@rok 2008.03.10. 01:02:17

Na vegre... utolso! :-D

StopSzmog 2008.03.10. 01:02:24

ok, ez (feleség+ barátnő) engem is megakasztott hirtelen, de könyörgöm, a Balaton mellett csak akkor ettem jó halat, ha én fogtam >>> következésképp jó malacot vagy marhát soha

Tihany felejtős minden vonatkozásban

besz@rok 2008.03.10. 01:03:46

Mondjuk nem sokaig tartott... Uszkve 7 masodperc, de jol esett!

besz@rok 2008.03.10. 01:07:21

StopSzmog 2008.03.10. 01:02:24

Akkor tihanyi visszhang se nem van?

MosoMasa 2008.03.10. 01:53:53

A hallé és a halászlé nem ugyanaz!

Sáfrány 2008.03.10. 02:12:19

400-forintért váltom az eurót, simán jobban jársz mert mellékbüntetésként nem akarlak megmérgezni romlotthallal. Sőt, csak ma, €1000 fölött megszámítom neked 390-ért, mert kedves mádzsár bárátom vagy. Állá`zalku?

kicsi piros disznó (törölt) 2008.03.10. 02:23:46

Hát ha egy kis összeesküvéselméletre szottyanna kedvem, nagyon kézenfekvő lenne, hogy egy befektetőcsoprot évek óta azon spekulál, hogy a Balatonon a világ legszarabb kajáit adják a jónépnek, hátha bedöglik a turizmus, majd az olcsó ingatlanokat felvásárolva, új asztalt teritenek. Ezt csak azért nem hiszem el magamnak, mert olyan szintre lerohadt a balatoni kaják renuméja, hogy a rossz hirnév felszámolása elvinné az üzlet nyereségét:)

Megdobbent 2008.03.10. 05:31:57

Mindettol fuggetlenul a postolo siman buzi.

Kisangyal 2008.03.10. 06:00:02

Jajj, mér vagytok ienek!
Nem buzi, me két nöje van. Lehet inkább muzulmán oszt szabad neki több nejet tartani. Ezesetben a barátnönek viszont menyasszonynak kellene lenni...

neszoljhozzam 2008.03.10. 06:47:14

Szegeny baratunk probalt vicces lenni, de sajnos nem sikerult......maybe next time.....:D

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.03.10. 06:48:00

Nekem tetszik a bevezetésben található "kannibalisztikus okok" is...
Tudnám, hogy kedves szily vajon halnak-e érzi-e magát avagy vízimentő-e, aki a kimentett fuldoklókat meg-e süti és meg-e eszi ebédre... :D

nudlee 2008.03.10. 06:51:02

psmith 2008.03.10. 01:00:30

Úgy olvastam, eltörölték Svájcot!
Mondom magamban nocsak kisagyszony, egy kérdést átugrottam volna a tegnapi voksoláson?

Addsa 2008.03.10. 07:32:25

Ez a sok poszt lazán kiemeli a valóságba Fábry poénját Lendvairól, a Szamárról és a 4-6 Villamosról.

Gratulálok.

Vidocq001 2008.03.10. 07:38:39

"Tanulság: bakker ez még mindig a régi Balaton"
Kedves halszakértő barátom!
Először is, ez már nem a régi Balaton. Az utóbbi 5-10 évben jelentősen leromlott mind a szolgáltatás, mind a látogatottság. Az ingatlan árak is estek. Másodszor, nem kell ahhoz étterembe menni, szezonon kívül, hogy rájöjjünk, hogy át akarnak baszni. Tényleg komolyan abban reménykedtél, hogy friss hallét fogsz ott enni? Mert ha igen akkor te sajnos egy lúzer vagy!

Vidocq001 2008.03.10. 07:42:05

"SOHA TÖBBÉ FOGAS CSÁRDA!!!"
Ha főszezonban is trükköznek, nyilvánvaló, hogy ilyenkor még jobban.
Szerintem ez így helyes: "SOHA TÖBBÉ SEMMILYEN BALATONI VENDÉGLÁTÓIPARI EGYSÉG"
Diák koromban éveket dolggoztam a Balcsin, mint pincér. Bőven tudnék postolgatni arról, hogy akár főszezonban is hogyan b*sszák át a vendégeket az északi parttól a déli partig....

2008.03.10. 07:48:46

Aki Sopronból Bp-re Tihanyon át megy, sikeres ember nem lehet :)

olajmunkás 2008.03.10. 07:55:29

SaLYnos, ide jutottunk... SaLYnos...

sam68 2008.03.10. 08:02:38

Talán jobb is, ha elfelejted Tihanyt. vagyunk itt elegen nélküled is. Egyél Bécsben.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.10. 08:06:45

A Balaton északi partján lakom. Aki itt él, az megtanulja, hogy a tócsa 20 km-es körzetében nincs étteremlátogatás. Ha valaki ilyenen töri a fejét az menjen Veszprémbe kajálni, benzinpénzzel együtt is jobban megéri, ráadásul még jót is ehet az ember. Főszezonban pedig még egy lángost sem! Mellesleg nem tudom honnan gondoltad, hogy friss halat kapsz, mikor a Balatonban a hal ritkább mint a hajók. Ha a Balatonból származó pontyot akarsz enni, akkor ott csövezel 3 hétig a parton és talán fogsz egyet( de nagyobb az esély, hogy nem) vagy megeszed az étteremben a lengyel nevelt pontyot. BALATONI HAL NINCS A PART MENTI ÉTTERMEKBEN!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.10. 08:11:14

a balaton PARTON nem szabad enni! az a hülye túristáknak van. kicsit beljebb kell menni a víztől, ott adnak jó kajákat. vagy a kicsit arrább menni falusi vendéglőkbe...

de aki a balatonparton halászlevet akar enni az sikeres ember nem lehet. ugyanez érvényes a strandbüfés hekkre is.

Dr Kangörény 2008.03.10. 08:11:55

Én sosem szervezek közös programot egyszerre a feleségemmel és a barátnőmmel.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.10. 08:18:29

A falusi vendéglőkben ugyanazok a verebek vannak, akik húsz éve még a parton árultak romlott húsból készül hamburgert, csak ők itt ragadtak. Ez azért gáz, mert ők is abban a 3 hónapban akarnak kaszálni, és szerepel az étlapon olyan kaja is, amiről még a tulajdonos sem hallott. De készséggel elkészítik neked, abból ami épp van. Szóval a romantikus kis falusi vendéglőktől is tessék tartózkodni. Mondom, 20 km legalább kell, és ne legyen forgalmas helyen. A legbiztosabb jele annak, hogy szar kaját fogsz kapni, ha kettőnél több német rendszámú autó parkol a vendéglő elött.

Kísérletinyúl 2008.03.10. 08:19:27


Szakadás 2008.03.10. 07:48:46
Aki Sopronból Bp-re Tihanyon át megy, sikeres ember nem lehet :)

:-)))))))
ez a legtutibb észrevétel..

skribler 2008.03.10. 08:28:13

Hja barátom, 50 euróért, azaz több mint 13000 forintért azért itthon is túrhattatok volna egy jót.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.10. 08:33:07

a jó balatoni éttermet úgy lehet megismerni hogy amikor nincs szezon akkor zárva van. ugyanis 9 hónap alig forgalmat csak átbaszással lehet nyereségesre kihozni.

ezért a jó éttermek bezárnak szezonon kívül, így nincs költség, nyáron meg kiváló minőséggel dolgoznak.

szóval csak májustól októberig, és nem a víz melé baszott bódékban!

hallgass ide, balatoni vagyok. nincs éttermem... ...de akár lehetne is egyszer, de nem lesz.

Geisha 2008.03.10. 08:39:58

Nem azért, mintha sok filmet néznék, de nem lehet, hogy az a barátnő + feleség csak el akart téged tenni az útból és legegyszerűbbnek egy ilyen mérgezős hallakoma tűnt??? :-)

vmickey 2008.03.10. 08:46:46

Hát igen, pedig én azrt sok esetben ettem jót siófoki éttermekben... (persze volt már olyan is, hogy a görög salátát a görög étteremben a 3 éves kerstztlányom jobban csinálta volna... ami meg gyanús oda be sem megy az ember..
Érdemes előtte leállni egy kicsit az éttrem előtt és nézegetni a pincéreket, a kajákat és az ott lévő vendégek fejét.. az az 1-2 perc názelődés nagyon sokat hozhat a konyhára.

Drömögödömötör 2008.03.10. 08:53:03

barátnöm + feleségem ?
sopronból Budapestre Tihanyon át ?
50 euro = 6 ezer Huf ?
50 euro = Bécsben 4 fő iszik és eszik ? Max a Hoffer-ben vásárolt szarból vagy a helyi McDonald-ban
ugyan már kamu

timecopo 2008.03.10. 08:57:39

Ha hó halászlevet akartok enni, akkor Bajára kell menni!!!(Csak, ha a tésztás változatot szeretnétek.) Halászléfőző-ünnep pedig június vagy július első hétvégéjén van!A Balatont pedig el lehet felejteni...

Vladimir Harkonnen 2008.03.10. 08:59:25

Én utoljára jót a Balaton parton egy ÁFÉSZ önkiszolgáló étteremben ettem! Annak is már vagy 30 éve! Ja, és babfőzelék volt sült lecsókolbásszal!
Járom az országot, de csak olyan helyen állok meg kajálni, ahol szakadt teherautók állnak a parkolóban. Lehet ott is átvernek, de nem ilyen feltűnően, és a kaja általában mindig ehető!

ihatethisindapassthingy 2008.03.10. 09:15:03

Nana, azért Siófokon a Golden Bridge egész jó és az árak is normálisak. Tihanyban is van állítólag jó hely, mi eddig még nem találtuk meg :(

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.10. 09:18:48

"nincs éttermem... ...de akár lehetne is egyszer, de nem lesz."

Én nem szeretem az uborkát, és nagyon örülök hogy nem szeretem, mert ha szeretném, akkor megenném, pedig utálom.

theutat villám 2008.03.10. 09:21:35

"Önök akarják a vizitdíjat!" - index.hu

Űrhajós 2008.03.10. 09:36:18

Aminek "Golden Bridge" a neve magyarországon, az jó hely nem lehet.

ihatethisindapassthingy 2008.03.10. 09:52:29

Űrhajós, én abban hiszek, hogy aminek "csárda" van a nevében, az nem lehet jó hely :)

Pepin bácsi 2008.03.10. 09:53:24

Halászcsárda Dunaföldvár

AzHofi 2008.03.10. 09:53:51

scheerti: menj a veszprémi mekdrájba hamburgert enni, az iso9001 szerint ugyanolyan mindig, csalódási lehetőség kizárva. Az ,,étterem'' is a jól megszokott. Balatonföldváron a parti övezetben lakom tavasztól télig, biztos szerencsés vagyok, de a hajóállomáson a lacikonyha egyszerűen verhetetlen, bármit eszem, sosincs olyan érzésem, hogy legközelebb nem kérnék ilyet. A keleti strandon is jó a lángosos, nagy forgalmú helyet kell választani, ott tuti nem hathónapos előre fagyasztott étel van, mert pörög a készlet.

VHB 2008.03.10. 09:58:59

2 evvel ezelott Becsben 4 fore eloetel+foetel+snapsz+sor 80EUR volt borralvaloval. Lehet hogy atbasztak es csak 6 ezer forintot kellett volna fizetni?

Miss Marple 2008.03.10. 10:03:40

Jól gondolom, hogy az illusztrációul szolgáló képen maga ... jaj .. maga a Nagy... (remeg a hangom)... a Nagy Homár?... Aaaaaahhhh... (elalél)

Fairy Girl 2008.03.10. 10:20:52

Az egyik legjobb halászlé (kívánság szerint tésztával, hússal, sűrűn, vagy nem sűrűn stb.) Ásványráró község (Szigetköz) kocsmájában kapható. Friss, ropogós kenyérrel, kockás abroszon és helyben készítve. Érdemes kipróbálni.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.03.10. 10:23:13

Miss Marple? Hozzon valaki konyakot, de gyorsan. Térjen magához.

Szóval, nem értem miért akadnak fenn az emberek a barátnő + feleség kifejezésen. Hogy mondanátok azt a barátot, aki nőnemű? Sopronból Budapestre, erre csak annyit mondok, hogy kocsival mentek, két nő elkezdi fűzni az agyadat, hogy ugyan egyetek halászlét Tihanyban és jelen esetben az egyik a feleséged, hát férfi legyen a talpán, aki kibírja (persze, ha telik rá). Az euro váltása nekem is döbbenet, azt hiszem megyek és veszek néhány ejrópai pénznemet. Na mindegy, tény, ami tény, hogy sajnos a balatoni szolgáltatások nagyon hanyatlóak, inkább egy hosszúhétvégét szoktam eltölteni ott és pizzázom, azt nem szarhatják el annyira, bár ettem már rémeset. Mivel szeretném bebarangolni kicsiny országunkat szívesen várom azokat az ötleteket, ahová érdemes menni, mind táj, szállás, kaja szempontjából is. Ja és azért ne legyen túl drága sem :P

keke80 2008.03.10. 10:41:50

Örök szabály, de valszeg csak a balatoni kölykök ismerik: A nagy víz 20km-es körzetében télleg nem eszünk semelik étteremben - pláne bódéban - semmit!!!!!!!!!! Ez alól persze van kivétel, ha az ember bennfenntes, haver a szakács, tulaj..., mer azt nem b@sszák át. Én így hál istennek egész sok helyen étkezhetek ételmérgezés, szalmonella, étkezés közbeni hányinger nélkül...:)))
Ha jó halászlére vágysz, akkor meg minek jössz a pocsolya közelébe? Irány az Övezet, vagy van jó recepted meg idöd és megfözöd magadnak.
Mi Regensburgban sajna ketten fizetünk kb. 50 ojrót restaurantban... Bécsben meg mégtöbbet, kivéve, ha valamellik benzinkutas pihenöhelyes étteremben eszünk. Útközben hazafelé az is megteszi... Jobb, mint a szottyos zsemlye egész napi autókázás után...

Secnir 2008.03.10. 10:45:37

"Járom az országot, de csak olyan helyen állok meg kajálni, ahol szakadt teherautók állnak a parkolóban."

így van, csatlakozom az előttem szólóhoz.
sokat kolbászolok az országban, és ha éhes vagyok, csak ott állok meg, ahol egy parkolóban 4-nél több külföldi kamion parkol ebédidőben, és az esetek 90%-ban a vendéglőről le akar esni a vakolat.
de a kaja! az árak! az adagok!
soha nem csalódtam. de ezt már egy féléve elmeséltem. a kamionosok szeretnek sokat olcsón jót enni. egymás között rögtön megy a drót, hogy hol érdemes megállni, nekem csak a kamionosokat kell figyelni...

Pirkadat 2008.03.10. 10:47:11

Sziasztok!

A múlt nyáron volt szerencsém sokat ebédelni a Balaton parton, és kiváltképp Tihanyban....mert ott és azon a környéken dolgoztam. Csak osztani tudom az előttem elhangzott véleményeket, írásokat. De egyetlen pozitív példát felhoznék....a tihanyi rév mellett nyílt egy étterem-kávézó. Nagyon jó konyhával, szerintem megér egy misét. :) Többbször kipróbáltam, és nem találtam kivetni valót.

Martian (törölt) 2008.03.10. 10:49:00

De például Csopakon a Dobó Étterem (nem a parton van, hanem a parttól kb. 2 km-re "fent") kifejezetten remek és nemcsak a főidényben működik.

Coupe 2008.03.10. 10:57:44

Akinek még újabb és újabb élmények kellenek ahhoz, hogy végre rádöbbenjena nyilvánvalóra, miszerint Magyarországon nincs éttermi és kulináris kultúra, csak a kibaszott nagy pofánk van, hogy itt micsoda ínyenckedés meg vendéglátás folyik, szóval aki annyira korlátolt, hogy ezt még nem iktatta magában a hazai alapvetések között, az meg is érdemli, hogy alkalomról alkalomra jóféle magyar szarral etessék, éppen olyannal, amit megérdemel. Mikor veszi már észre végre a magyar nemzeti masszának a puritán többsége is, hogy a magyar vendéglátás mint olyan, a minősíthetetlen primitívségről szól, a barbár semmitmondásról, a tolakodó bunkóságról és az igénytelen nívótlanságról? Mikor szállunk már le arról a beteges mitológiáról, hogy ebben az országban értenek bármihez is, a gasztronómia meg vmi unikális csúcsélmény, amiért idegen népek hajbólolnak a tufa magyar büdös lába előtt? Ugyan már. Azt tudom üzenni az ilyen sötét korlátoltságban élő próbálkozóknak, hogy tömje meg valahányszor gyomrát magyar szarral, ha ez neki jól esik és igénye van rá, de utána ne sírjon, hogy szarral etették, mert ezt már akkor lehet tudni, mielőtt beteszi a lábát egy magyar vendéglátóipari képződménybe. Aki hülye, haljo meg, de lagalább ne írjon róla, mert hangosan hahotázni való az ilyan marha, aki még ezen a moslékdombon éttermi étkezésre adja a fejét.

füredi (törölt) 2008.03.10. 10:58:29

Én Almádiba is ettem már jót.
Bécsben viszont 50 euróért négyen, vagyis 12,50-ért egy személyre, hát nem tudom, mi lehetett az...

Secnir 2008.03.10. 11:02:59

"fapofával hozta a 6 ropis cehhet (50 ajró)"
örülj neki, hogy magyar vagy és forintban fizettél :)
erről mindig eszembe jutnak azok a magyarbarát zöldségesek, akiknél ki van írva:
DINNYE
150.- FT
MELONE
300.- FT

örülj a 6 ropinak :D

ikke i drift 2008.03.10. 11:20:05

Könnyű azt kijelenteni, hogy minden étterem szar a Balcsi mentén, de én mondjuk 20-ból egyszer nem kapom azt, amit várok, függetlenül attól, hogy étterem, fagyis, strandbüfé vagy bármi más kerül látogatásra. Figyelni kell az intő jelekre + nem árt némi helyismeret, ennyi. A frekventált helyen lévő éttermek leginkább a frekventált helynek köszönhetik a forgalmat. Ahová én járok, az eléggé az isten háta mögött van, mégsem merek asztalfoglalás nélkül rárepülni a legtélibb szombaton sem - ez a kettő együtt már jelent valamit.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.10. 11:21:50

Fairy Girl 2008.03.10. 10:20:52

hú ezzel most régi emlékekről szakajtottad fel a sebtapaszt. zsenge koromban amikor a szigetközben jártunk-keltünk a családdal mindíg oda mentünk ebédelni. és mivel zsenge koromban még ősszigetközi gyerek voltam, ezért minden 2. hétvégén ott ettünk. azóta balatoni ember lettem.

a vendéglátás szempontjábol sajnos ez negatívum. itt drágább a sör, szarabb a kaja, és nem olyan változatos a táj sem mint a szigetköz. igaz több a víz mint ott.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.10. 11:28:50

én almádiban lakom, és itt még nem kaptam szar kaját... (pinkóczi, határ, vöröskő, la villa, ramada, liget, karaván(pizza), rigófészek(fűzfői))

bár voltak itt ott olyan dolgok amik nem tetszettek, de a kaja az mindíg jó volt, és nem drága. jó oké a ramadában nem én fizettem az 4*-os hotel étterem...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.10. 11:56:47

>scheerti: menj a veszprémi mekdrájba hamburgert enni, az iso9001 szerint ugyanolyan mindig, csalódási lehetőség kizárva.

muhaha, talán kétszer voltam, és akkor is csak határozott unszolásra. Sosem kajálok ilyen helyeken. És igen, kell az a 20 km, ha jót akarsz kajálni. A parton iszonyat szarokat adnak el neked, nem enném meg, semmi pénzért. Haverom pincérként dolgozott egy étteremben, közvetlenül a parton. Az elején még furcsának találta, hogy Debrecenből( ami tényleg a szomszédban van) hozzák a húst, aztán inkább nem evett. De bevásárlóközpontban kajálni is irdatlan baromság. Egyszer elkveredetem a Tecsóba és épp volt szerencsém látni egy nyitott ajtón keresztül, hogy a mosogatóban vannak a grillezésre váró csirkék. Amúgy kérdezz rá egy olyan szakácsnál, aki már dolgozott a parton, hogy mégis hány féle (romlott) húsból tud szarvaspörköltet csinálni? Ha nem tud felsorolni a szarvashúson kívül legalább kettőt akkor nem sokáig dolgozott ott..

parancsolsz?kék daru! 2008.03.10. 12:03:24

Na azért a tihanyi Pál Csárdát azt ajánlanám mindenkinek, Visszhang u. 19.
Az öreg Pál úr az ajtóban vár, a helyedre kísér, úgy beszél veled, mint egy emberrel, mint A VENDÉGGEL. A kaja gyorsan kijön, a pincérek pörögnek, kedvesek, szakmailag sincs semmi baj velük, a kaja pedig orgazmusközeli állapotokat okoz. Halászlét ettünk, túrós csúszával. Az árak kedvezőek voltak, mikor ottjártunk. Kb. 5-6 éve. Vagy több.
Azóta is megvan a hely, úgyhogy próbáljátok ki!

Passenger 2008.03.10. 12:14:52

A Pál csárdás dolgot én is megerősíthetem. Sztem kellemes hely.

Rák Attantam 2008.03.10. 12:17:03

A balatoni árusok furfangjáról én akkor győződtem meg igazán, amikor egyszer pár éve arra járva dinnyére fájott a fogam.
Akkortájt olyan 80-100 forint volt kilója és hát nagyon megörültem, amikor a következő, nagy betűkkel rótt útszéli táblára lettem figyelmes:

DINNYE

20

Mikor azonban közelebb értem és leparkoltam, már láttam a tábla apróbetűs részét is, miszerint:

méter...

Abaromálattya! Dinnyét ugyan nem ettem, de a röhögésem kitartott a következő településig. :)

Lókereskedő úr 2008.03.10. 12:24:57

barátnővel meg feleséggel ne kajáldába menj, van jobb program is annál

hoboho 2008.03.10. 12:24:57

Azért a bajai móka se akármi!Ponty + ezaz a Dunából?!
Fenolfröccs,vagy hogy is van ez????????

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.03.10. 12:34:54

Rák Attantam:
Szerintem kifejezetten törvényt kéne hozni arra, hogy aki 80-100ft-os dinnyeszezonban akár egy másodpercre is komolyan azt hiszi, hogy huszasért kap dinnyét, azt drámai mértékben át kell baszni helyben, különben bevonják a kereskedő engedélyét...

Zahal 2008.03.10. 12:37:27

Sziasztok,

hol van a magyarországi étteremekről feketelista?

keke80 2008.03.10. 12:40:01

Hurrá Torpedó: Én nyarakat dolgoztam át Almádiban. Kristóf és Yacht Kemping voltak fellelhetési helyeim... :)))
Kicsi a világ...
A Vörösköt apjuk is szereti. A német baráti társaság meg még mindig ódákat zeng a Kerekes csárdáról... Én föleg a panorámáról...

keke80 2008.03.10. 12:41:57

Zahal: A Homár ilyen-olyan posztján. Keress és találni fogsz, nem is keveset...

Rák Attantam 2008.03.10. 12:43:08

Sejtettem, hogy egyeseket nem a tábla furfangossága fog írásra késztetni, hanem a kommentelővel való baszakodás kiprovokálásának lehetősége.
Szerintem is törvényt kéne hozni a hülyék ellen...

(De amíg hülyék választanak be hülyéket a parlamentbe, addig ilyen törvény nemigen lesz. :)

füredi (törölt) 2008.03.10. 13:03:36

Pár éve én is ettem Tihanyban igen jó halázslevet, nem tudom hogy hívják, ott a babamúzeumtól sréhen (srégen) van.
Ajándék pálesz volt, meg háromféle paprika kirakva.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.10. 13:43:13

hu sokminden eszembe jutott, en NDK-s csajozni jartam a balcsira, igaz neha ettunk is
ez a regi jo bevalt helyek omlo vakolattal...
hat..
Viciannak volt tui helye babgulyasra, az epuletben logo legypapirok voltak ennek ellenere volt doglott legy a kajamban
es meg a szakacsno is eleg gyenge volt mellben
itt tuti helyekre jarok, tudom, hogy mondjuk az out back meg az Friday's vagy a Rock Cofe mit fog nyujtani es mennyiert
na most azert nem mondom hogy neha nem jonne jo egy jo bajai halaszle, vagy Mari neni kocsmaja

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.10. 14:52:09

Melyik étterem a tiéd a balatonon?Mert nagyon úgy tünik hogy csak muszerolás volt ez a cikk.Hiszen ha az ember a ,,barátnőjével és feleségével" valamit csinálk az nem a közös halfogyasztás :D
Ha már mindenképpen a tisztesség látszatát akarom kellteni akor inkább a feleségem említem előszőr, dehát ugye ahány ház annyi szopás...
Friss hal meg azóta nem létezik mióta tárolni kell és nem nyersen még ficánkolva téped darabokra a vízben.
Ha nem ízlik akkor nem ízlik.Az egy dolog.Nem feltétlen kell hogy alapban rossz legyen.Eszembe jut a nagyember akit a kedvenc kocsmályában drága ital néven moslékkal itattak, izlet neki, mikor egyszer máshol ivott és komolyan az egyik legpazarabb italt kinálták neki, kiköpte mert nem ahhoz szokott.
Magam is nagy halországból származom, itt még a rántott hus is ugy néz ki hogy
belecsomagolnak egy fejnélküli kárászt vag a gyümölcslében is minicápa uszkál, szóval ha valaki tudja mi az a halétel akkor tuti én vagyok, kostoltam haleledel kukoricát is, csontit még nem.
Ettől még nem köpöm ki a bajai halászlét meg nem mondom hogy szar, nem is eszem olyat.A vendéglátás nem mamafőztje hanem futószallagtáp.Futószallagtáp a maki,bunger meg többi mocsok is.Ha hallét akarsz enni csinálsz magadnak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.10. 15:23:10

ez azert nem egeszen igy van
a maki persze hogy futoszalag de ezt tudja is mindenki
aki oda beall vagy bemegy tudja mit kap mennyier
ha egy jo kis csardaba, akahova elmegyek/elmentem/ es halaszlet akartam enni/en maradok a halaszlenel sorry/ akkor az legyen jo
egyebSt semmi nagy tragedia nincs a lefagyasztassal, ha az a halaszle jol lett megcsinalva es utana normalisan olvasztjak es forrositjak, az jo lesz,vagyis jo marad, nem sokat veszit eredeti izebol
az azert nem varhato, hogy akkor kezdjenek el horgaszni mikor megrendelem a halaszlet

Vladimir Harkonnen 2008.03.10. 17:20:23

demizson bobby 2008.03.10. 13:52:15
Slégan

Ne raccsolj!
:-)

Vladimir Harkonnen 2008.03.10. 17:36:46

A lefagyasztott, és felmelegített ételekről meg annyit, hogy az általam főzött, és a fagyasztóból elővett, felmelegített kajának se olyan az íze, és állaga mint eredetileg! Biztos csak bemesélem magamnak, de valahogy sosem eszem olyan jóízűen, mint amikor friss.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.10. 19:30:41

Friss akkor ha mozog.
Ha igényes az ember akkor igényes helyre megy.Nem valami ezredik kajáldába a soron ahol lehet akkor járt vendég utoljára amikor megnyitották.
Vannak ételek amiket szinte mindenhol tartanak, egyszer lefőzik aztán csak hütik meg melegítik, ilyen a pacal meg káposzta meg egyéb korság.Eleve már olyan helyen nem eszek amit nem ismerek, vagy nem tolják alám a széket.A makit mondjuk azt ismerem, ,,szimplán egészséges, ott kezdődik a nyugat nem a nyomorult anyám konyhájában".
Szóval ha rántott cápát akarok nem a tecso kávézójában keresem, hanem olyan helyre megyek ahol nem keszeget fognak tálalni mondván sütéskor összement.
A vendéglátóhelyek között hatalmas különbségek vannak.Ha gyanús akkor legfeljebb kekszet meg bubisvízet kérek, nem valami romlandó kaját amit lehet éppen most köpködnek a legyek a konyhában.
Eszembejut a hamburgeres ahol féltenyérnyi svábbogarak rohangásztak fényes nappal, és nem tartoztak a kiszolgálószemélyzethez!Gusztustalan zsiros sütőben készült a fél éve lejárt szörös parapürés pizza.Ugy falták az emberek hogy már a gyomrom fordult fel.Akkor jöttem rá hogy itthon nem igényelnek igényességet az emberek, ami olcsó az eladható , az sem számít miből készül.

chesterx 2008.03.10. 20:19:51

Két dolog:

Mi a baj azzal a halászlével amelyik alaplével van sürítve, ízesítve? Szerintem attól jó egy halászlé ha természetes vízből fogott halból készült - és nem szaporított pacnipontyból - továbbá ha a fejből gerincből és egy valag hagymából egy jó alaplé van főzve! És persze ha én főzöm!
Fagyasztás: nincs vele semmi baj ha nem a készétel van fagyasztva hanem csak az alap0yag - jelen esetben a hal!

--tionion-- 2008.03.10. 21:08:49

Nekem volt szerencsém pár évvel ezelőtt nyáron pár hétig a Fogas Csárdában dolgozni, mint konyhai kisegítő(még diák voltam, és kellett egy kis zsebpénz, meg hát ugye az önálló életre nevelés...), és hát nem lepett meg a poszt. A pocsék ételek mellett(amiről tudnék mesélni) még az "ásványvízzel" is trükköznek, ugyanis az nem más, mint sima szódavíz, amit beletöltenek az üvegbe. A szakácsok védelmében annyit, hogy titokban öntötték ki az ehetetlen ételeket, mert már nem volt pofájuk kiadni, de a főnök meg leordította volna őket ezért...meg hát voltak még érdekes dolgok.

chesterx 2008.03.10. 21:45:36

A képen nem a Nyugati Övcsatorna látható a háttérben?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.10. 23:52:54

Vladi\persze hogy nem tok olyan
de ha jol meg van csinalva eredetileg majdnem olyan
es vedd figyelembe Te mar ettel belole egyszer:)
masodszorra latod a kulonbseget
szoval bizony nehany kajat lefagyasztanak es nem sok baj van vele ha eredetileg jo volt
mondjuk itt amerikaban nem
itt friss minden es kidobnak mindent muszak utan
a nagy cegek
vagy lemegy a caffeteriaba

garage 2008.03.11. 09:57:33

tavaly októberben céges kiránduláson jutottunk el a Fogas csárdába (véletlenül, mert ahova eredetileg mentünk volna - Kakas csárda - az előzetes asztalfoglalás ellenére zárva volt)
nagyon jót ettünk, úgy emlékszem, hogy mindenkinek ízlett, amit kapott, legtöbben halat rendeltünk.
az euro árfolyamára nem emlékszem sajnos...
ui. csak gyorsan futottam át a kommenteket, volt más is, aki a konkrét vendéglátóipari egységhez szólt hozzá, vagy ha én ezt teszem, sikeres ember már nem lehetek? :)

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.11. 18:13:06

Te vagy a tulaj ugye? :D Nem tudom elhinni hogy némelyik post nem a rossz reklám is reklám jegyéven született :D

kadarc 2008.03.12. 09:54:40

Ha legközelebb rövidíteni akarod a Sopron-Budapest szakaszt egy ilyen kaliberű kitérővel, inkább próbáld be Borgátánál a velőspirítóst. Az jó, de tényleg, a helyről meg írj a Homárnak:)

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.08.27. 10:50:57

Nagyon sokáig a Fogas volt Tihanyban a kedvenc helyem, nyaranta 2x-3x biztosan elmentem oda. Aztán tavaly "halászlé" címen kihozták a mosogatóvizet félg nyers, kocka alakú haldarabokkal. Soha többé nem megyek oda.

Azzal nem értek egyet, hogy a parttól akárhány kilométernél közelebb nem szabad étterembe-csárdába menni. Tudok én Füreden hibátlan helyet közvetlenül a vízparton, a kedvenc csárdám sincs tíz perc sétánál messzebb.

kacsa65 2010.08.27. 11:06:05

@Coupe: Nekem meg az ilyen mindent fikázókkal van tele a tököm. RENGETEG olyan jó étterem van Magyarországon ahol nagyon jókat lehet enni. Van NÉHÁNY lehúzós, szar hely.
@flexsnake: nekem inkább az "igényes" helyekkel van bajom. Ilyenekben ettem már nagyon kevés nagyon szart.

Tapasztalataim szerint a közepes árfekvésű, nem Budapesten vagy turistaközpontokban található éttermek csak úgy tudnak fennmaradni, ha egész évben jó kajákat adnak, ezért visszatérő vendégeik vannak. Az egyszer betérő vendéget le lehet húzni, mert ha elégedett, ha nem, úgyse jön vissza.

Ugyanezt láttam nyugat-európában is, 20 juróból egy sörrel vagy pohár borral degeszre tudod tömni magad jó kajával.
süti beállítások módosítása