Tékozló Homár

Kamu garancia az internetről?

2008.04.22. 14:31 | jackyll | 51 komment
A sátán személyreszóló üzenetét kódolhatták ki a Sony Ericsson szervizében, amikor meglátták Endre interneten vásárolt telefonja garanciapapírját. Az üzenettől annyira megrémültek, hogy még válaszolni is elfelejtettek naiv ügyfélnek, akinek mondjuk korábban kétszer már visszadobták ezt a dokumentumát. Már az internetben sem bízhat az ember?
Egy internetes aukciós oldalon vettem egy Sony Ericsson w200i típusú elefont. Bontatlan dobozban, minden tartozékkal, EU garancialevéllel, tokkal-vonóval. A telefon nem magyar, de EU országból van. Miután az előírt módon üzembehelyeztem a telót, működni kezdett. Tette mindezt, kb 25 percig. Ezután a teljes kijelző halványkék színre váltott, és többé semmit nem csinált. Internet-szervizkeresés, West End, Sony Ericsson szerviz. A telefont átvették, garipapírt elfogadták. Elküldték a központi SE szervizbe. Kb egy hét és hívnak, hogy mehetek a telefonért. A WE-ben közlik, hogy nagyon sajnálják, de a szerviz nem fogadja el az EU garanciát, így hozzá sem nyúltak a telóhoz.

Rövid beszélgetés után, a srác felajánlotta, hogy tesz még egy próbát, elküldi újra. Ismét semmi nem történt, nem fogadták el a garanciát. A WE-ben a szerelő srác jóindulatból ingyen szoftverfrissítést csinált. A teló működni kezdett.....Igen..25 percig. Ekkor levelet írtam a SE központnak, leírtam mi hogy történt. Válaszlevelükben, kértek, hogy emailban küldjem el nekik a garipapírt, és utánanéznek. Ennek már több mint egy hónapja. Pár napja érdeklődtem, hogy mi az ábra. Türelmem kérték, mert még nem született döntés az ügyemben. Lassan 2 hónapja nem jó a telefonom. Javításról, cserekészülékről egyelőre szó sincs.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

polgár jenő (törölt) 2008.04.22. 14:41:39

szopás...
én eu...vagy világgaranciás cuccot ezé
nem is vezsek..

me se az eu-nak
se a világ-nak
nem vagyunk része
(ezen a téren /se/)

ennyi

John Beehive 2008.04.22. 14:41:47

2! Az volt a baj, hogy rossz szervízbe vitted! Próbáld ki a Sony Ericsson szervízeket. Vagy, ha a Sony Ericcson van a telefonra írva, akkor értem miért nem nagyon akarnak vele foglalkozni!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.04.22. 14:49:23

'Javításról, cserekészülékről egyelőre szó sincs.'

Ezt a részét nem értem, hiszen cserekészüléket nem két hónappal a leadás után kell kérni-adni, hanem a leadás pillanatában. Úgy nem szabad elhagyni a márkaboltot, hogy nem nyomtak a kezedbe egy leharcolt, ámde működő telefont, az átvételi nyilatkozattal együtt :)

Érdekes, hogy fotómasináknál szó nélkül elfgadják a világgaranciás papírokat a szervízben. A telefon miért külön állatfaj, hogy más szabályok vonatkoznak rá?

szbszig 2008.04.22. 14:52:28

Hmm, ez az EU-ország nem véletlenül Románia?...

paranoid 2008.04.22. 14:52:40

Én ezt már rég nem értem... Most akkor tkp hol van Európa?

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.22. 14:54:35

Esetleg dobd fel Pappferéknél a fórumban. Biztosan lesznek tippjeik:

forum.se-portal.hu/

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.04.22. 15:23:58

cserekészüléket nem kötelességük biztosítani - a szolgáltatók (P,T,V) szoktak adni, hogy addig is gyarapítsd a számlájukat...
Kishazánk nem EU, hanem észak-balkán

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.04.22. 15:29:13

én úgy tudom, hogy kötelesek adni azonos vagy jobb kategóriájú cserekészüléket, nálam most is egy ilyen van, igaz az én (nem csúcsszuper) telefonommal 3 évvel régebben volt azonos kategóriájú, de üsse kavics :) vagy ez csak céges ügyfeleknek van így?

Mindenesetre nem hiszem, hogy a garancia lenne kamu, hiszen akkor azt azonnal megmondták volna az ügyfélnek. Sokkal inkább Hogyan Pattintsuk Le Az Ügyfelet Jogalap És Feltűnés Nélkül c. könyvből lehet egy fejezet.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.22. 15:45:31

Szerintem sem a garival van a bibi. Az első lekérdezéssel kiderül.

3sec: HTC + HP rulez inkább.

Én netről nem vennék telefont. Még akkor sem. Ha.

DonCiccio 2008.04.22. 15:48:35

Gyerekek,

én a gyártói oldalon dolgozom és a gyártó nem köteles cserekészüléket adni a javítás idejére. A jogszabályban az van, hogy törekedni kell mihamarabb a hiba elhárítására.
Mi 20 nap után kicseréljük a gépet a polgárnak, ha nincs pl alkatrász de ez a verseny miatt van. A jogszabályban nincs erről szó...
Az európai garanciát pedig befogadjuk és továbbszámlázzuk a központunknak.
A gyártókat védi inkább a jogszabály.
Az egyetlen lehetőség, ha addig ütöd az asztalt amíg meleg.
Az egyetlen élő jogszabály az ún. 72 órás csere, de ott is bizonyítani kell a hibát. Na, ilyenkor az eladás helyén kérheted a készülék cseréjét. Jelen esetben ez kellemetlen. Egyébként nem véletlenül drágábbak a bolti készülékek, mint a neten vásárolhatóak.
Nem a kereskedők extra haszna az oka.
Ne feledjétek, hogy a fogyasztó nem a gyártóval van jogviszonyban, hanem az eladási ponttal. Ez a fontos!

MacWolf · http://www.travian.hu/?uc=hu1_23494 2008.04.22. 15:52:02

szbszig 2008.04.22. 14:52:28
Hmm, ez az EU-ország nem véletlenül Románia?...

Ugyan már, sztem ott már lassan jobban európában vannak, mint mi.

2008.04.22. 16:05:44

Nekem a magyar garanciás (elkövettem azt a hibát, hogy SE márkaboltban vettem), SE telefonom van már egy hónapja a SE márkaszervízben...
Amikor finoman érdeklődtem, hogy mégis mi lesz a 15 nappal, az alábbi választ kaptam:

Tisztelt Cím!
Készülékének javítása folyamatban van ,amint előre lépés történik ügyében azon nyomban értesítjük.Megértését és türelmét előre is köszönjük .

Tisztelettel:CIRMA Hungary Kft.

Lépjünk túl azon, hogy egye egyenlevélbe képesek hibákat rakni, de bazz. Már rég szabálysértésben vannak, és nem hamut szórnak a fejükre, hanem finoman elküldenek a g**be, hogy kussolj, dolgozunk... persze az utóbbiban nem vagyok biztos.
Elfogadném, ha azt mondták volna, hogy sorry, de nem érkezett meg a cserealkatrész arra várunk...
de neeeem.

szellem 2008.04.22. 16:19:35

Hát öcsém. Szerintem te mazohista vagy. Nem elég, hogy használt telefont veszel, ezt még tetézed azzal, hogy az interneten vásárolod meg. Legközelebb inkább dobd ki az ablakon a pénzed, legálább az esélyed megmarad, hogy mire kimész érte még meg lesz...
A mai világban, amikor szärért-hugyért dobálják utánad a telefonokat, nem hiszem el hogy csak a neten találtál olyat, ami neked megfelelt...

swine3 2008.04.22. 16:34:46

Mi a franc értelme van az ilyen okos sz@roknak? Csak a szívás van velük.
Egyébként a sanyimarikszon 10 éve is szutyok volt, 5 éve is, tavaly is, minek erőltetni? Vegyél rendes telefont!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.22. 17:10:49

swine3 2008.04.22. 16:34:46
azért mert neked nem jön be másnak még lehet jó...

apropó mondjál már egy másik tipust, aminek 10-12 beszélgetést bír az akkuja, mert a 2001-2002körül vásárolt T300asom ezt még a mai napig tudja...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.04.22. 17:13:36

Vidd el a vodához, 10e-ért beszámítják egy új, 1 év garisba!

Ja, hogy többért vetted? Hááát.. akkor lehet-e hogy egy külföldi utazás előtt állsz-e ?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.22. 17:32:34

én el nem adom, mert tartalék telónak kiváló még mindig :)

most nem esküszöm meg rá, de aszem 19k volt a vodánál annó :)

apuc 2008.04.22. 18:16:19

Ha olyan rossz lenne a Sony- Ericsson,mint az a postban szerepel+a hozzászólások mutatják ,akkor miért alakult ki a legnagyobb fun-oldal épp a SE-nál? :

www.seria.hu/

Nekem régóta SE telefonom van,előtte Nokia.
A k750i ,a k800 ár-érték arányban MÉG MINDÍG verhetetlen.
Természetesen lehet cikizni,de a többi márkára UGYAN ÍGY jellemző minden,hiszen f@ssák az új típusokat,kiforratlan mind..Nem érdemes új típust venni,csak ha már 2-3 szoft frissítéssel használhatóvá nem teszi a gyártó..

Fairy Girl 2008.04.22. 18:42:06

Nekem is volt már Panasonicom, meg Nokiám is (most is az van), egy percig se szívtam egyikkel se. SE meg van a környezetemben, nem az enyém, hanem a barátomé. Kb 3 nap után bemondta az unalmast, a java funkció egy az egyben megszűnt működni, szerviz. Két hét. Újabb pár nap után már be se kapcsolt egyáltalán. Újabb három hét. Most legújabban a nem fogadott számok, stb. naplózásánál van olyan, hogy töküres, holott az imént még kiírta, hogy 3 db nem fogadott hívás. :/ Szóval nem tudom. Én jól elvagyok a Nokiámmal :)

Fairy Girl 2008.04.22. 18:43:17

Ja, ez a problémás darab egy K800 (vagy K800i) ha jól tudom.

2008.04.22. 20:04:42

Bazzeg, most tényleg két-háromezret akart spórolni ez a szerencsétlen, aztán rinyál, hogy a használt vacka nem garanciás? Nem olvasott még homárt, hogy tudja, hogy Mo.-on nem létezik eu-garancia, főleg szürkeimportos meg használt(!) cuccokra? Aki sóher, végül szopni fog, megérdemelte.
(Ez a fos telefon a magentánál nem egészen 18 rugó, kártyásan. Mit akart még ennél kevesebbért? LÚZER!)

2008.04.22. 20:07:17

Egyébként meg a SE teljesen rendben van, az én M600-om fél éve problémamentes, féláron vettem, szürkeimport, 3 hónap bolti gari, ezért volt olcsó, de ha elszaródik, nem fogom az eu-garanciát sikítozni. Félár=kockázat.

imittto 2008.04.22. 20:14:03

Persze van tapasztalat a másik oldalról is...2 nokiám volt, nem lehetek túl sikeres, mert mikor az első 1 hónap után megszivatott vettem egy másikat...persze PC-vel összehozni egy szívás volt. Aztán egyik este beadta az unalmast - a szoftver meghülyült, full hangon ordított a legótvarabb hangon, persze hangerőt/csengőhangot állítani nem lehetett. Megnéztem a garit/számlát, AZNAP volt 2 éves...azóta a 3. SE-om van, asszonynak úgyszintén és semmi baj nincs velük.

a jani 2008.04.22. 22:08:09

Emlékeztek a régi mondásra:Cipőt a cipőboltból....Tortát sem a hentestől veszek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.23. 02:30:58

Vazz fogj egy havert aki ismer valakit aki javít telefont! Én is nyomtam régebben, csak nem érte meg, abbahagytam.
Akadtak olyan hibák amit a szervizek alaplapcserével oldottak meg, az ezzel foglalkozó emberkék meg simán kijavították :-D
Új telefonom sem volt soha, gariztatni se kellett egyet sem, de az eddigiek nagy része megvan és máig működik :-)

kismandala 2008.04.23. 08:09:29

sztem ez hülyeség, hogy az eladóval vagy kapcsolatban.. ha a mosógépem elromlik azt sem a mediamarktba viszem vissza.. a viszonteladó ugyanúgy megvette, so sztem egyértelműen a gyártó a felelős...

DonCiccio 2008.04.23. 10:40:25

Kismandala!

Lehet, hogy hülyeség de jogviszonyban akkor is azzal vagy, ahol a pénzedet hagyod. A mosógépedet meg igenis a MediaMarktba kellene visszavinned és érvényesíteni a fogyasztói jogaidat.
Az egy más kérdés, hogy van úgynevezett kötelező jótállás, amelynek ideje alatt (ez kis hazánkban egy év a jogszabály szerint) a gyártónak kell gondoskodnia a javításról.

DonCiccio 2008.04.23. 10:43:32

Ez érdekes... A válaszom a kérdés előtt jelent meg.

yesser · http://antifa.blog.hu 2008.04.23. 10:44:23

ja...de nem az van hogy a SE-nek mer miért éri meg ez? Mindenki fikázza őket. Fel nem foghatom hogy miért kell elvenni a kedvét az embernek egy márkától. Fejlesztenek milliókért, reklámoznak csilliókért, aldnak szarér hugyért, majd nem figyelnek azokra akik megvették a a szarjukat. Aztán csodálkoznak ha nem megy a biznisz? Ezt egy 4 éves gyerek is átlátja! Nem a matricán van a lényeg, hanem a lutralbumon....
Az meg hogy ki-kivel áll jogviszonybna, meg hogy EU gari... ha egy cég gyárt egy telefont, amire rá van téve a logoja - és nem pálmatexel hanem gyárilag - akkor pont leszarom hogy hol vettem. Csinálják meg ha nem én tolattam rá, hanem magától szaródott el...

yesser · http://antifa.blog.hu 2008.04.23. 10:47:20

kismandala...mondjuk szerintem az jobb ha a forgalomba hozó a felelős, mert azért taiwnara utazni egy színhibás zsebrádióval az nem a jó trippek közé tartozik...

yesser · http://antifa.blog.hu 2008.04.23. 10:48:50

hu...ezt hogy csináltam? válaszom nekem is előbb jelnt meg mint ahogy elvileg beírta kismandala...van ebben valami félelmetes..megfordult az idő? egyre fiatalabb leszek?

yesser · http://antifa.blog.hu 2008.04.23. 10:50:18

hihetetlen...kiismandala egy kis mandala...egy időválasztó nick, egy minenható netovább, a web széle, az utolsó komment forever:-))

ui.: titokban meg annyira félelmetes...(jó nem)

BanyiX 2008.04.23. 11:25:10

Európa egyáltalán ország? És franciául beszél-e ott mindenki?

Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.04.23. 12:24:04

Nekem a tápom örökéletgaros Tajwanban, de itthon csak 3 évig. A 10 000-es tápot mennyiért viszik el Tajwanba? 12 00-ért? :(

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.23. 12:33:48

1. SE teló= szar
2. SE garancia= semmi
3. vegyél nokiát és kész
4. interneten árverésen venni telefont?Neked elmentek otthonról? :D Még a cég webshopjával is gondok vannak nemhogy egy kinyomozhatatlan valahol legyártott eus papírokkal...

fm! 2008.04.23. 13:07:21

SE K750i, 3 éve tökéletesen megy, pedig kímélve azt nincs...

báró Leopold 2008.04.23. 19:25:37

DonCiccio: jótállás és szavatosság esetén csak addig felelős a kereskedő, amíg meg nem nevezi a kereskedelmi láncolatban előtte állót. És nem gondolom, hogy van olyan hülye kereskedő aki nem verné le a forgalmazón a költségét. Bizonyítás: nem a fogyasztónak kell bizonyítania a hibát (a vásárlástól számított első 6 hónapban), hanem a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a hiba a vásárlás után, a fogyasztó hibájából keletkezett. Csak fél év után hárul a bizonyítási kötelezettség a fogyasztóra.

traxx 2008.04.23. 20:31:12

Én is SE-t használok évek óta, és soha szervíz közelébe nem kellett mennem. Mondjuk soha nem a 10K-s SE-kat vettem meg. De erről lehet postolni eleget. akinek bolondbiztos(nem egyenlő az üzembiztossal) telefon kell, az nokiát vesz, akinek csilli-villi cuccok kellenek bele, az samsungot. Nekem olyan kellett, ami megbízható, ugyanakkor tele van apró kényelmi funkcíókkal...

sway 2008.04.24. 00:24:24

SE-t használok mert nem vagyok sikeres... bár bajom nincs vele...
ellenben a svédek ha már itt tartunk a Mo-on vásárolt kocsimat kérdés nélkül javitották gariban.
úgy látszik ez visszafelé nem működik...

Anonymus X 2008.04.24. 12:33:50

SE szervizről nem tudok jót mondani. SE k750i telefonom a bluetooth nem működik rendesen, sok fájl átvitele esetén kikapcsol a telefon. Hiába küldtem el nekik 2x a telefont, 1x frissítettek szoftvert, utána nem csináltak vele semmit, szerintük hibátlan. Hosszas levelezés után közölték, hogy fáradjak be és mutassam be a hibát. 2x voltam ott, a főnöknek megmutattam a hibát, el is ismerte, hogy hibás. Próbáltak rajta mindenféle szoftvert, de egyik sem volt jó. Már készítette elő a cseretelefont, amit természetesen kipróbáltunk, és az is ugyanezt csinálta. Azt mondja valami fel nem fedezett hiba, kapcsolatba lép az SE-vel, és értesít. Fél éve nem értesített, a levelemre nem is válaszoltak.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.04.24. 17:10:53

Én meg örömmel használom (ritkán) a kb. 10 éves Siemens A35-ösömet (munkahelyről selejtezve jó sok => van tartalék). Annyira megbízható, hogy ma is készítenek hozzá utángyártott alkatrészeket, de az akksijában én cseréltem ki a AA-méretű ceruzaakkumulátorokat. :-)

judit74bp 2008.04.26. 00:24:19

mit nem lehet érteni ?
piacvezető aukciós oldalon sok pozitiv, semmilyen negatív értékeléssel vett meg egy telefont. eu garancia miatt minden eu-s ország ser szervizének javítania kellene. ser hivatalos szerviz nem akar csinálni semmit. a cserekészülék meg nem a javítás idejére értendő, hanem szar helyett , javíthatatlan helyett akkor másikat. 10 ezerért a t-mob is beszámítja . 0 perces gyárilag csomagolt telefon is lehet szar. a nokia eleve mindnél szarabb. 99 pozitiv értékeléssel eladtam nokiát. nem minden helyen van megbízhatan partner. persze aki neten vesz telefont akkor ezzel tisztában kell lennie.

Joee72 2008.04.26. 00:28:39

Nem románia,..Haver van,meg is csinálná.A srác akitől vettem,megcsinálná,illetve kicserélné a telót ha nem ok.
De már csak azért sem.
Amúgy romos k750i-m,komolyabb baj nélkül müxik.Nem fagy,3-4 napot bír egy töltéssel....
Hogy miért neten vettem?
Tudod,mint mikor kiugrik a csávó a negyedikről,...Mikor magához tér,az okot firtató kérdésre ezt feleli.
Akkor jó ötletnek tűnt.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.26. 18:30:43

Ja a nokia kurvaszar de még sehol nem hajtottak el vele garanciapapirokat lobogtatva :D SE tipikus eleve szar dolog és szarból szart nem tudnak csinálni hát kibujnak alóla.
Pannonál néztem hogy milyen telókat visznek vissza rendszeresen gyári hibákkal
SE messze az élen van pedig nemis azt a márkát viszik többen :D Tudom, direkt szar telot adnak ki hogy rontsák a tatisztikát, a negatív reklám is reklám...

sq 2008.05.06. 11:34:12

postolónak: tegyél egy vastagabb papírt a sim-kártya és az akksi közé. nálam ez oldotta meg az ugyanilyen problémát.

Joee72 2008.07.15. 07:56:41

Azóta,-mintegy 4 hónap után-megszületett a verdikt is!!A következő levelet kaptam a SE ügyfélszolgálattól.
Köszönjük, hogy kapcsolatba lépett a Sony Ericsson ügyfélszolgálattal.


Ügyére a következő választ kaptuk az illetékestől:
A garancia levél abban az esetben érvényes, ha azt abban az országban pecsételték le, ahol a telefont vásárolta.
Amennyiben a jövőben problémákba ütközik, hivatkozhat erre a levélre vagy akár telefonon is megkereshet bennünket és mi is felvesszük a kapcsolatot akár a márkabolttal, akár a szervizzel.

Köszönjük hogy,...stb...stb..
süti beállítások módosítása