Tékozló Homár

Most fényképezőt akarnak Afrikában

2008.04.24. 12:11 | jackyll | komment
Néhány éve nagy siker volt a nigériai csaláshullám, amikor egyenemailekkel próbálták behülyíteni az embereket. Azóta sokat fejlődött a világ, és most már akár expresszes apróhirdetésre is lehet kapni, ahogy azt Ákos tapasztalta:
A történet úgy kezdődött, hogy feladtam többek között az express.hu - ra is egy apróhirdetést, hogy eladnám a digitális fényképezőgépemet  egy nagyobbacska összegért (200000ft). Legnagyobb meglepetésemre kb. 1órán belül jött is rá válasz,  ami furcsa volt a dologban hogy az érdeklődő angol nyelven érdeklődött. Válaszoltam a levélre, és tájékoztattam az illetőt a hirdetés részleteiről, gondolván, hogy egy Budapestre szakadt külföldi diákról van szó, és ezért érdeklődik angol nyelven. Ekkor ért az újabb meglepetés miközben a válaszra vártam, újabb levelet kaptam egy második potenciális vásárlótól szintén angolul.

Gyanús lett a dolog, ugyanis a második illető leírta, hogy nyugat Afrikába kellene elküldeni a gépet a fia születésnapjára, és hogy adjam meg az adataimat (bankszámlaszám stb.) és majd ő kifizeti a gépet a szállítási költséggel együtt, de nekem kell elküldenem majd Afrikába. Közben megérkezett az előző érdeklődőtől is a válasz, és micsoda meglepetés, szintén nyugat Afrikába akarta küldetni velem a gépet, viszont a változatosság kedvéért nem a fiának hanem a lelkipásztorának(!) szülinapi ajándékként.

Rávetettem magam a netre és elkezdtem keresgélni, hogy mi is lehet ez, és találtam is jó néhány angol nyelvű oldalt ahol ez a típusú csalás részletesen le van írva, nem mélyedtem el a részletekben de szó volt hamis csekkről, fedezetlen banki utalásról meg egyéb ínyencségekről, de akit érdekel a dolog az innen megpróbálhat infót kibogarászni.

Ákos

U.I.: csatoltam a levelezést a két ajándékozóval


---------- Forwarded message ----------
From: "whyte marry" <whyte_marry@hotmail.com>
Date: Thu, 24 Apr 2008 07:42:54 +0200
Subject: RE: Samsung gx10
Hello,
 
Thanks for your mail,I will like to buy the item as a birthday gift for my pastor in church who travelled to west africa for a missionary schoool. I will be paying you...(890euro) for the item+shipment and i  want the item to be sent to him direct as a gift through the post office carry-on-cash parcel. The payment will be through postal money order that will deliver it to you at your door step or paypal so give your full name and address for the postal money order or your paypal email address if you prefer paypal payment. i await your reply.
 
miss whyte marry

    To: whyte_marry@hotmail.com
    Subject: RE: Samsung gx10
    Date: Wed, 23 Apr 2008 18:20:06 +0200

    Hello,

    Yes the camera is still available, but I don't want to lower the price very much, because it's almost new and I got many accessories for it as you can see in the advertisement(3lenses, stand, back-case,4gb sd-card, warranty etc.). My final price is 190000ft.

    Regards,

    Ákos

    From: whyte_marry@hotmail.com [mailto:whyte_marry@hotmail.com]
    Sent: 2008. április 23. 16:23
    Subject: Az Ön hirdetése felkeltette figyelmemet

    Expressz.hu
    Kedves Felhasználónk!
    mrs whyte marry az Expressz.hu oldalon keresztül a következő üzenetet küldte Önnek Samsung GX10 102 megapixeles, újszerű tükörreflexes (SLR) digitális fényképezőgép című hirdetésével kapcsolatban:
    Hello, I saw this your (Samsung GX10 102 ) and will love to buy it, Is it still available for sale? what is your final price for it? I await your reply. mrs whyte marry

---------- Forwarded message ----------
From: "terri warts" <terriwarts01@gmail.com>
Date: Wed, 23 Apr 2008 19:44:47 +0200
Subject: Re: Samsung GX10 102 megapixeles,Ár: 200 000 Ft kb 797 ?

he is schooling in Nigeria west africa i need your informations to make the payment and i will pay you thru online banking and i will prefer it as soon as the payment is made  as his birthday comes up on the 1st of next month.thanks

On Wed, Apr 23, 2008 at 10:36 AM, Bethlendi Ákos <bethlendi.akos@t-online.hu> wrote:

    is this some kind of joke? the shipping would be almost half the price of the camera…(200000ft+90000ft shipping) 290000ft1 = 1160eur.
    where do you want me to send it exactly?
    how do you want to pay me, paypal?, and just to avoid any misunderstanding, I will send it only when the money is in my hands…



    From: terri warts [mailto:terriwarts01@gmail.com]
    Sent: 2008. április 23. 18:55
    Subject: Re: Samsung GX10 102 megapixeles,Ár: 200 000 Ft kb 797 €

    i want to send it to my son for is birthday in west africa.I need your bank information and name and phone number to make the payment thru online bank transfer and i want you sent to him via Dhl or fedex.Let me know the total cost including shipping as i will make payment as soon as possible.Thanks

    On Wed, Apr 23, 2008 at 9:48 AM, Bethlendi Ákos <bethlendi.akos@t-online.hu> wrote:

    Hello,
    yes, it is still available.

    Regard,
    Ákos

    From: terri warts [mailto:terriwarts01@gmail.com]
    Sent: 2008. április 23. 18:41
    Subject: Samsung GX10 102 megapixeles,Ár: 200 000 Ft kb 797 €

    Hello, is this item still available for sale? please get back to me as soon as possible. thanks
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

habba habba · http://twitter.com/ezazbazmeg 2008.04.24. 12:20:04

3. az első kettő meg nem tud angolul :D

2008.04.24. 12:25:23

elsőzni sikertelenség

paráznabillegető 2008.04.24. 12:30:26

ilyen nekem is volt!
valami ocskó dvd lejátszótól szabadultam vón 5 kilóért. oszt gyüttek a zafrikaiak, hogy ive been searching it all my life. post to nigeria utánvétel.
néztem is nagyot, majd írtam nekik, a fekete apátok faszát, kápé, bazmeg!!! ezt elébb angolul, aztán cirádásabban magyarul.
érdekes mód utóbbira már nem jött válasz...

Manyizga (törölt) 2008.04.24. 12:31:37

Először utalja a pénzt, aztán küldöd a fényképezőt a lelkipásztornak! :)

Fairy Girl 2008.04.24. 12:35:33

9.
(Mert ehhez értelmeset nem lehet hozzáfűzni.)

hófehérke (törölt) 2008.04.24. 12:37:07

hogy lett miss whyte marryből egy levélváltás alatt miszisz?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.24. 12:37:26

így van először taljon, ha nagyon akar. aztán ha nagyon arcoskodik hogy mivan, akkor rá kell kenni postára hogy te elküldted de ezekszerint a posta lenyúlta...

nem várt fordulat 2008.04.24. 12:38:38

szerintem meg inkább ezek beépített fedex/DHL ügynökök.

Andie 2008.04.24. 12:40:53

www.419eater.com/
A letter archive-ban sok mókás dolgot lehet olvasni. Pl busted rész, a döglött mókussal :D

Shiver felkötheti a gatyát, itt a következő trükkjük a genyóknak :)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.04.24. 12:43:47

vazz... mostanában akartam feldobni egy hirdetést, hogy papagájpárom összeköltözése miatt a két normál kalickát egy nagy röpdére cserélném vagy eladnám... ezt vajon kinek szánnák ajándékba? :-D

sway 2008.04.24. 12:55:26

ez jó:)

nekem egyszer myspace-en irt egy tag h afrikában ragadt és nem tudja elérni az apját ausztráliában hogy hazajusson és legyek már olyan kedves küldeni neki 200 usd-t...

jót röhögtem

Emiceha 2008.04.24. 13:00:44

Ez komoly, még most is mosolygok, kár, hogy nem hirdetek semmit online, de lehet, hogy kipróbálom egy nemlétező fgéppel, mi lesz a vége a sztorinak... :)

Ő elküldi a nemlétező pézt a fals banki adataimra, én meg elküldöm a nemlétező fgépet. :)

euAgWzgmmtq7K 2008.04.24. 13:02:26

általában hamis csekket küld, amit beváltasz a bankban. ott jóváírják hamar, azthiszed tied a pénz, elküldöd a cuccot. de valójában bankközileg akár 2-3 hét is lehet amíg kiderül, hogy hamis volt a csekk. ilyenkor természetesen az értékét is visszaveszi a bank a számládról, és még jó ha nem kell megmagyaráznod, hogy miért is váltottál be hamis csekket. az árut meg közben elküldted valami kamu névre, Lagosba, aztán esély sincs megtaláni, se az árut, se a csalót.

euAgWzgmmtq7K 2008.04.24. 13:06:32

ja és még jól jársz, ha csak ennyi, mert van olyan hogy valami hülye indokkal több pénzt küld, mint az áru ellenértéke, csak annyi szívességet kér, hogy a különbözetet majd utald vissza neki. ilyenkor még azt a pénzt is bukod :]

Terveüdekszi 2008.04.24. 13:08:01

Samsung tükörreflexes gép? Atyaééég! Már értem miért akarta eladni. :-DDDDD

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.04.24. 13:11:29

Inkább Canon :P

Nem semmi, valahogy le kéne nyomoztatni ezeket a faszparasztokat, de egyelőre csak kívánom nekik, hogy találja meg a zuhanyzójában két kanbrazil.

hbe 2008.04.24. 13:13:22

Ha valaki nagyon csekken akar fizetni, mondd, hogy ismeretlen csekket csak beszedésre adod be a bankba, és csak akkor küldöd az árut, ha a csekk ellenértéke beérkezett a bankba, ami lehet akár hat hét is.
Nem kell, hogy hamis legyen a csekk, elég, ha nincs rajta fedezet.
Megbízható csekket viszont ne beszedésre adj le, mert szívsz vele.

edrose 2008.04.24. 13:18:02

Az elsőben ott a PayPal is, azzal hogy trükközött volna?

anarch 2008.04.24. 13:34:38

PayPal 1000 EUR-ig biztosítja a vevőt. Lehet ezt akarták valahogy kinyerni. Bár ha jól olvasom ez csak akkor él, ha az eladó PayPal insured.

anarch 2008.04.24. 13:40:05

www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=p/gen/ua/policy_pbp-outside#pbp-policy

De mondjuk ha biztosítva adod fel a csomagot akkor fedezve vagy, mint eladó, hiszen neki a másik oldalon alá kell írnia átvételkor hogy a cuccot sértetlenül átvette. Nyilván ezért akarta rádsrófolni a küldés díját, hátha spórolni akarsz a biztosításon.

BGYCS 2008.04.24. 13:40:23

Engem egyszer fel is hivott az egyik ilyen nigériai arc a munkahelyemen. A központi számot hivta, valószinű az email cimből leshette ki a melóhelyet. Onnan kapcsolták. Javasoltam neki, utazzon ide, az állomáson várni fogjuk. Kutyákkal, botokal, stb. Ahogy kell. Azóta nem jelentkezett :)

anarch 2008.04.24. 13:46:14

sway, ilyen nekem is volt, megadtam neki a helyi nagykövetség telefonszámát és a gugli-maps alapján hogy juthat oda :).

Tajparaszt 2008.04.24. 13:57:56

Én a fusi s5600-as gépemed adnám el álvánnyal tokkal, 2db 256-os memóriakártyával negyvenezertizforintért:)

2008.04.24. 13:59:15

Sziasztok!
Én nemrég fényképpel hirdetést adtam fel az expressz.hu-n, hogy állást keresek. 1 óra alatt három fazon hívott fel, hogy nem szeretnék-e inkább egy jobban fizető melót, khmm kurválkodást ajánlottak. Atom sebességgel vettem le a hirdetésem. :) Dogla

elwood 2008.04.24. 14:27:20

Hello Africa, tell me how you're doing

KrEdEnC 2008.04.24. 14:28:20

HAt igen Niggeriai barataink sokat fejlodtek. Velem is ezt csinaltak volna laptoppal es paypallal akartak fizetni meg minden. Meg irta is a csako h safest way to pay, and if i dont have paypal acc, i can register in a minute so.
mar epp mondtma volna h kuldje a lovet, hisz fekete testvereinknek szuksege van ott ahol aram sincs egy core duo s sony laptopra, mindegy is egyszercsak bevillant h a paypalnak biza van telszama, hat felhivom oket.
Na a csalas lenyege, ami egyebkent egyben felhaborito is, hogy a paypalra a T niggeriai embertarsam valoban elutalna a lovet, csak ugynevezett "non released" penzkent, ami ugyan latszik az en szamlamon, en mondjuke zert el i skuldom neki a laptopot, majd o var 2 hetet, es visszaveszi a penzt. AMikor a paypal errol informalt, es megkertek, arra h SEMMIT SOHA NE KULDJEK NIGGERIABA, akkor visszakerdeztem hogy akkor mi a xenu veres fszaert fogadjak el a niggeriai utalasokat mint paypal ha mar ennyire nyilvanvalo a csalas, amire csak mosoly volt a vegen, es hogy ha gondolom majd levelben valaszolnak. Mondtam h inkabb ne. Szoval semmit ne postazz, illetve postazhatsz, csak kerj westerunionos fizetest. Na azt lokheti ha mar elutalta:) AMikor en javasoltam neki a western unionos utalast, soha tobbe nem valaszolt. Yeah life sux.

Jah en nem Magyarorszagon elo HUN vok, ezert nincs ekezet sej.

Kozika · http://www.k-1.hu 2008.04.24. 14:33:24

most akkor mrs vagy miss? vagy még ő se tudja :) mármint a fehír házasságszédelgő.

papugaja 2008.04.24. 14:35:59

Mi lenne, ha összedobnánk a postaköltséget, és küldenénk nekik utánvéttel egy nagy lófaszt?
Beszállok 100 Ft-tal.

Kozika · http://www.k-1.hu 2008.04.24. 14:41:02

Papugaja: miért okoznál neki örömet?

lápi lidérc 2008.04.24. 14:53:40

Mondjuk elég érdekes 200e-ért hirdetni egy olyan gépet használtan, ami újonnan is 180e alatt kapható... És még reménykedni is a sikerben.

Egyébként nem rossz gép, a Pentaxszal közös fejlesztés (gondolom, a fényképezőgépi részt a Pentax, az elektronikát a Samsung fejlesztette, és német objektívek vannak hozzá), a Pentaxnál is kjött ugyanez a gép más típusjelzéssel. És jó hozzá a Pentax minden objektívje, a tisztán mechanikusak is.

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2008.04.24. 14:53:44

papugaja: "Mi lenne, ha összedobnánk a postaköltséget, és küldenénk nekik utánvéttel egy nagy lófaszt?
Beszállok 100 Ft-tal. "

Inkább egy atombombát. Beszállok egy atommal.

Dr. Fotos 2008.04.24. 15:02:11

LOL. Nekem az objektivemre palyaztak ( szinten express-es hirdetes! ) a kis mocskok, de beszoltam nekik szarul, hogy nem bizok az orszagukban. Arra mar nem ragaltak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.24. 15:04:45

Viciannak cosmic 35 tipusu gepe volt vacon
allandoan anagymellu csajokat fotozta
annak volt mar allithato objektive, azert cserelte le a pajtast azzal

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.04.24. 15:16:42

Nigériai barátunk ismeri vajon a féltégla postázási költségét, utánvéttel ? :)

Esetleg meg lehetne írni White Mary-nek, hogy jobban szeretjük a Bloody Mary-t :D

Gabor__HUN 2008.04.24. 15:20:34

Na most ez a kisebbik atveres. A masik modszer amihez nekem volt szerencsem, hogy meghirdetnek egy keresett arut olcson, majd arucseres ceggel kuldetik te meg Western Unionon kuld a penzt.

Az esetemben ez ugy nezett ki hogy levelezes utan megegyeztunk a mac book veteli araban. Majd egy letezo futar ceg neveben hamis vizzsaigazolo mail jott, hogy az aru korrekt es megfelel a leirasnak. Ekkor kuldtem a WU -on keresztul penzt. Mivel azonban neten kartyaval fizettem kertek telefonos megerositest. A telefonban az angol csoka finoman kerdezte hogy mit is fizetek ki. Elmondtam, majd valaszolta hogy akkor az engedelmemmel torolne a tranzakciot mert sose fogom latni a cuccot se a penzt. Megusztam.

hófehérke (törölt) 2008.04.24. 15:23:23

ventuno,
macbookot külföldről, futár útján, WU-s fizetéssel? optimista ember vagy, de legalább szenecsés, hogy lebeszéltek róla :)

hófehérke (törölt) 2008.04.24. 15:24:36

szerencséset akartam... mentségemre szóljon, hogy macbookról írok.

Dave_hu (törölt) 2008.04.24. 15:27:33

Igen, én is tudtam volna xboxot szerezni 30k-ért litvániából, WU-s előre kifizetéssel... Aszonta a csávó küld egy képet a gépekről, hogy ezzel bizonyítsa, hogy nem ver át... Mondom neki jó, de akkor COD-vel küldje. Azt mondja nem jó, mert nagyon drága. Mondom nem baj, nekem még akkor is megéri. Na azóta is küldi. :)

szalac 2008.04.24. 15:49:59

DHL csomagküldő mellett szól, hogy naívságomat ott figyelmeztették, ne csináljon hülyét magából...Nekem valami Mrs. Becky volt a "vevőm", szintén Nigériába kérte volna...

Dr Kangörény 2008.04.24. 15:53:45

Faszé tanultál meg angulul? Ha nem beszélnél idegen nyelvet, nem olvasgatnál hülye angolnyelvű leveleket!

Gabor__HUN 2008.04.24. 15:55:34

Az eset utan kuldem egy koszono levelet a WU ugyfelszolgalatara. Talan nem szorulnak ra a velemenyemre de a telefonos ugyintezo sokat bosszusagtol megkimelt es igy akartam kompenzalni.

(igaz, ok is jol jarnak ha figyelmeztetik a zold fulut, mert csak hizik a belejuk vetett bizalom)

trolipotlo 2008.04.24. 16:00:12

Aki élőben szeretné, hogy lelejmolják, az menjen Párizsba: barátnőmmel romantikázunk a parkban, amikor arra lesz figyelmes, hogy egy nő talál egy karikagyűrűt és oda akarja ajándékozni egy másik párocskának, mert nagy az ujjára és hogy bárcsak mi lennénk az a pár. Mondok, nem gyanús, hogy idegen embereknek ajándékozgat csak úgy? Rá 10 percre egy szembejövő csaj talál érdekes módon pont előttünk egy gyűrűt, aztán 5 perc múlva egy fickó, akire már rá se hederítettünk, úgy ordibált utánunk, hogy "hé, zsö találtam egy karikagyűrűt, nem hallod?".
Nem sokkal később egy autós állt meg mellettem, olaszul mondta, hogy akar nekem ajándékozni egy Gucci-nadrágot és inget. Mondom, OK, idevele. Igenám, de még aznap vissza kell mennie Milánóba és nincs benzin a kocsijában, tankoljam már tele 100 EUR-ért! Elhajtottam, csak utána jutott eszembe, hogy ilyen esetben jönne jól vmi olyan szöveg, hogy "sajnos most nincs pénzem, de... figyelj csak, mi az ott a földön? Á, mekkora szerencse, egy karikagyűrű, biztos beváltják a kútnál!"

Igazság Atyja 2008.04.24. 16:03:51

hófehérke: tökéletesen igazad van, a WU már önmagában is nagy gáz. Mac-es vagy? Ismered a mulatságos www.zug.com/pranks/powerbook/ történetet? Én nagyon jót szórakoztam rajta, igaz, a sztori vége (nem hallottak többé a srácról) kicsit aggasztó. :(

imittto 2008.04.24. 16:21:28

Szintén Párizs, tavaly nyár. Asszonykámmal sétálunk, mikor előugrik 2 boxos és elkezd hülyíteni...ilyen színes madzagokból fontak a csuklónkra karkötőt és folyamatosan beszéltek, kérdezgettek honnan jöttünk, meddig maradunk... 2 perc alatt megvoltak vele. Aztán aszongya 5 euró...mondom ez a szar? De persze addigra rácsomózva stb...jóvanmondom 5 euró...erre elkezd kalimpálni hogy 10, mert ugye mindkettőnknek készült...na akkor már nem bajlódtam az angollal, magyarul küldtem el a tisztelt k anyjába...

Mylady 2008.04.24. 16:37:06

Én attól a fiatal, magas csávótól kapok gutaütést, aki itt Pesten kéthavonta megállít térképpel a kezében. Hosszasan regél valami érthetetlen, összefüggéstelen, ellentmondásokkal teli sztorit arról, hogy ellopták a táskáját és nincs pénze hazamenni. De ha adok neki 5ezer forintot, 2-3 nap múlva megadja. Addig meg ideadja a pulóverét zálogba.

Hát, én 2x végighallgattam, de pénzt nem adtam.
Azt utálom, hogy ha nem hallgatom meg, illetve nem adok pénzt, akkor elkezd anyázni, meg utánamköp, meg olyanokat mond, hogy költsem a pénzt koporsóra, gyógyszerre stb. Szar érzés, olyan, mintha megátkozna.

Egyszer valaki igazán megverhetné.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.24. 16:46:50

WU??? Hol éltek, az őskorban? Én már évek óta WU2-őt használok. Olyan selymes tőle a hajam!

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.24. 16:47:56

200rugoért interneten árulni egy ocska képcsinálót?Hát jól van ez? :D Ne csodálkozzon ha ilyenre legfeljebb pákó szűk baráti köre vevő :D Egyébként ez is tipikus példája a küldjünk postot semmiről dolognak.
1, nem történt csalás
2, minden amit írtál csak feltételezés
3, ha másnak leégett a háza nem feltétlen fog az enyém...

Aki ilyen írásokkal eteti a népet marhára nem sikeres.200ezres gép.... cöcöcöcö :D Kinain akasztottad egy kemény 5ösért max :D

floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2008.04.24. 16:49:25

Óóó az a nigéria :DD
az n73asomra is Julie jelentkezett először, aki a bátyját szerette volna meglepni szülinapjára. Meg DHL meg több euro. Erre visszaírtam neki egy kamu céges címmel, hogy bocsi, de nem postázunk semmit, mert rosszak a tapasztalataink Afrikával. (amikor callcentereztem, mindig tűntek el aksik arrafelé). Allah nem köteles :D

Zol 2008.04.24. 16:52:16

trolipotlo 2008.04.24. 16:00:12
Nem kell ehhez külföldre menni.

Hasonló velem tavaly Szécsény és Balassagyarmat között esett meg asszem a 22-es úton.
Szabályosan kiállt elém egy cigány, alig tudtam félrerántani a kormányt. Aztán elkezdett nekem félig magyarul, félig szlovákul meg még mittomén milyen nyelven mondogatta, hogy nincs benzinje, de odaadja a gyűrűjét meg a haverjaiét is (3an voltak). Az is gyanús volt ogy ha a benzin fogyott ki akkor miért volt nyitva a motorháztető. Ja és francia rendszámos kocsival voltak.
Úgyhogy amilyen lendülettel megálltam, olyannal indultam is tovább.

Secnir 2008.04.24. 17:13:23

Zol:
nekem románokkal volt ue. a sztori. borzasztó volt. azt hittem vmi baj van, úgy kalimpált. áh.

ami meg a nigérijaji sztroit illeti:
fel kell adni egy féltéglát utánvéttel, megnevezése fényképezőgép, utánvéttel, postaköltséget a címzett fizeti.

Mylady 2008.04.24. 17:24:11

Megfigyeltem, én az összes ilyen hülyét kifogom.
A múltkor a Mammutnál odajött hozzám egy srác, lefelé görbülő, remegő szájjal, már-már sírt és arra kért, adjak kölcsön 5ezret utiköltségre (érdekes, mindenhová 5ezer a vonatjegy???), mert mindenét ellopták, stb. Elhajtottam azzal, hogy ezt a sztorit már ismerem, találjon ki jobbat.
No, remegő, lefelé görbülő, sírós száj kapásból elmúlt. Olyan anyázásba kezdett, csak néztem.

Az a baj, hogy ezek miatt teljesen immunis lettem a szerencsétlenek bajaira. Egyszerűen nem hiszek már egyiknek sem. Pedig lehet, hogy vannak olyanok, akiknek tényleg az a 200 ft jelentené a napi betevőt, amit ezek miatt nem adok oda.

Gumidomino 2008.04.24. 18:04:43

hát olcsóbb mint egy lélegeztetőgép

hófehérke (törölt) 2008.04.24. 18:18:08

Igazság Atyja,
ezt még nem hallottam, de nekem eszembe se jutott neten macbookot venni. ráadásul G4-est?! Ugyan már... :P

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.24. 18:32:13

Hú,de tipikus.Nálunk a szállodában állandóan így akarnak szállást foglalni.
vicc.
komolytalan.
már szinte post-ra sem érdemes:)

FPéter 2008.04.24. 18:59:29

Hi, I like purchase Samsung gx10 camera for 7-800 euro. Somebody have things like this? You post it to Nigeria, Abuja, Cheater lane 66. I put the cash in envelope and send it to your address. I need the camera for present my small sun burstday. I hope to make a good buziness! Marylinn Moonroe.

FPéter 2008.04.24. 19:00:52

francba a felhasználónévvel lebuktam :)

Jogging 2008.04.24. 20:03:39

trolipotlo 2008.04.24. 16:00:12

A karikagyűrűs trükkel Budapesten a románok próbálkoznak. (Nem olyan macerás, mint lovakat lopni...:-))

.kiscsillag 2008.04.24. 20:39:56

Mylady!
A térképes gyereket majdnem én is benyaltam!
Persze bedobta az elveszett iratos önkormányzatos kínját.
De nekem fura volt, hogy a laptopozás ellenére 2 centis körmei vannak, meg pöttyet habzik a szája. (bár még igénytelen programozó lehetett volna)Meg aztán benyögte, hogy ő sárkányrepülőzik a Hármashatáron. Namost a párom tényleg odajár, és még sose láttam arra.
Ezért a végén bekérdeztem:
-Ugye nem gondolod, hogy pénzt fogok adni?
Erre megtörtént a köpés meg az anyázás
Csak lestem

Mylady 2008.04.24. 21:10:49

Nahát .kiscsillag, szó szerint ezt mondta nekem is. A másodiknál már mondtam neki, hogy javítani kellene a sztorin, mert nagyon zavaros :)

Neked is felajánlotta a pulóverét zálogba? Nekem nyáron tette ezt a nagyszerű ajánlatot, azt hittem, elájulok a kánikulában, ő meg még rám akart sózni egy büdös kötött pulcsit...

kugel2 2008.04.24. 21:45:37

Ez a craigslisten mar 2-3 eve megy. Eleg naiv vagy, hogy valaszoltal. Mikor eloszor kaptam ilyet, mar akkor is eleg nyilvanvalo volt, hogy robotuzenetrol van szo, hiszen az "item"-en kivul az arurol nemigen esik szo.

tonton 2008.04.24. 22:59:38

...nekem is van afrikai sztorim - több is...és mind Ghánából..
Engem rendszerint a szkájpon keresztül szednek fel...az első kettő rövid beszélgetés után máris előadta, hogy meghalt az egész család, ők egyedül vannak, semmi pénzük, meg különben is menekült táborbn laknak, de legyek má olyan jó küldjek nekik 2 kilót dollárban...érted! juró nem kell...jól élhetnek mindenesetre a menekülttáborukban, ha marad léjük egy kis netezésre a cofféban...
a másik fajta még érdekeseb volt: felhívott a mobilon egy fekete kiejtésű csávó..nyilván a szkájpról szedte a számot...percekig gajdolt érthetetlen angollal...aztán küldött egy SMS-t hogy adjam meg a mél címemet...nem adtam...aztán még 3X felhívott....legutoljára meg ezt a levelet illesztette be, amire elküldtem anyjába, hogy ezt a hoax-spamot itt már mindenki ismeri, jó lenne, ha máshol próbálkozna):
I need a foreign beneficiary/investor partner to a fund whose documents are in my possession, the fund belongs to late Mr. Allen Wong. He bought a gold farm from my family, and I help him for the mining of the gold farm, and agreed to be partner in business while he was alive, we agreed that he deposit 12 million USD in my bank, where I am the Manager,Credit; under his name but I keep all documents of the fund under my control/possession to transfer the funds to him when he returns to his country for investment of the funds.
All I want is that you be the foreign beneficiary to Mr. Allen Wong fund so that I can transfer the funds from the bank to you, I will offer you 50% of the total fund and invest the rest 50% there in your country, but before then we have to enter into a contract agreement which a lawyer will draft and prepare on the percentage of the funds.
There is no problem over this because, with my position as the Manager, Credit; I will make everything works out successfully and this money will be transfer to your account, my plan is to have a trust worthy and honest person whom I will trust on this business, and we will finance it together, because I know it will involve little amount of money, but we can do this together.
I will send by attachment all the documents covering the fund and a copy of my passport for trust and honest, but then let me know if you will help.

Awaiting your reply,

Cocu 2008.04.25. 00:00:48


Céadaoin 2008.04.24. 16:20:51
mijaza COD?

Céadaoin 2008.04.24. 16:22:15
(wtf delivery?)

www.rovidites.hu az ilyen jellegű problémák megoldására.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.25. 09:46:02

A kedvencem ez :D Social Engineering :D Csak magyarországon ez sem nagyon működik. Ezt inkább amarókában kellene pedzegetniük :D Tilos az N betűs szó?

Majmász Gedeon 2008.04.25. 09:57:46

Nemrég én is kaptam egy elég szar angolsággal megírt levelet, aztán visszakérdeztem, erre elküldte ugyanazt a levelet még egyszer, amire visszaírtam, hogy: Why don't you go and fuck yourself? Na erre már nem válaszolt...

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.25. 10:02:18

tonton: a te scam-ed (nem hoax) és az alapsztrori két különböző dolog. Azért nem hoax, mert némi pénz beizzítása után még több pénzt kell beletolnod, aztán még annál is többet és a végén no manitoo. Az index is állandóan hoaxot kiállt egyéb dolgoknál. Azt kellene megérteni, hogy spam, a scam, a hoax, a hype, meg a soc. eng. mind különböző dolgokat takar.

A spam a kéretlen levél. No comment.

A scam a felültetés örvény, amely anyagias természetű. Ahhoz, hogy a beigért pénzhez jussál, be kell tolnod egy kis hazait. Aztán megint, mert valami közbejön. stb.

A hoax egyszerű felülfetés (amelyet az emberek terjesztenek, mert "hallottad?"). Ez amolyan vírusmarketing.

A hype valami körüli felhajtás (pl oldalt népszerűsítő kamu hír, amely miatt meglátogatod az oldalt.) Ez a gerilla marketing egy fajtája.

A social engineering egyik nagyágyúja (bár a könyveit nem ő írta és talán köze sincs hozzá) Mitnick, Kevin. A social engineering tulajdonképpen a társadalom vagy a szociális kapcsolatok feltörése. Belső vagy privát információka minél több információ megszerzése. Ennek lehet kiindulópontja egy hirdetés, egy sörözőben lezajlott beszélgetés, stb. Olvass utána.

en.wikipedia.org/wiki/Social_engineering

Coccinella Septempunctata (törölt) 2008.04.25. 10:56:35

Van egy másfajta átverés is, jó lesz, ha minden kedves társkereső figyel rá, a módszer a következő:

-társra vágyó emberke feljelentkezik valami társkereső szájtra
-társra vágyó emberkének hirtelen szintén társra vágyó ellenkező nemű emberkék kezdik el küldözgetni a leveleket, hogy így tetszik, meg olyan szerelmesek lettek belé hirtelen
-kb. két-három levélváltás után felvetik a személyes tali lehetőségét
-DE messzire vannak, oroszországban, afrikában, itt-ott-amott önkéntesként, és csak x$-juk van a repülőjegyre. barátnőtől, ettől-attól még kölcsön tudnak kérni, de még így is hiányzik 200-300 $ lécci küldd el, mert annyira szerelmes, és annyira akar veled találkozni, és annyira várja, hogy végre egyesülhessetek, stb-stb-stb...

én csak fordítóként vettem részt a kapcsolat lebonyolításában (ismerős megígérte, hogy nem nekem kell megdugnom a macákat, ami nehéz lett volna, hiszen én is lányból vagyok, azaz nem nagyon lenne mivel) és egy kapcsolat sem jutott el a boldog végkifejletig, azaz a 2-300 $ elutalásáig, mivel kb. 4-5 ilyen fals profilú macával sikerült összefutni 2 hónap leforgása alatt. azóta haversrác visszatért a magyar lányok szokásos becserkészéséhez: baráti körben próbálkozik...

Coccinella Septempunctata (törölt) 2008.04.25. 11:06:04

cigánypurdék az árpád hídnál osztogatnak képeslapot (azt az ingyenes fajtát, amit minden kocsmában megkaphatsz), mész le mellettük, elveszed, utánad futnak, és közlik, hogy kéccá' lesz.

LyukasBogrács 2008.04.25. 20:43:41

Engem is egy közösségi oldalon talált meg egy fehér csaj, valami olyan szöveggel, hogy nincs pénze hazautazni. A nagyonhülyéje az üzenetben felejtette a Nigéria szót...
---------------------
Hasonló.

Be akartam illeszteni egy másik visszautasithatatlan ajánlatot, amit az iwiw-en kaptam a múltkor, erre mit találok? egy vadiúj üzleti lehetőséget!

Még meleg, és még végig se olvastam!


Szia X!

Az adatlapod, képed alapján nagyon szimpatikusnak talállak, és úgy látom, van egy közös ismerősünk is, xxxxxxxx, de nem ő ajánlott a figyelmembe. Azért kereslek meg, mert egy lehetőséget ajánlok.
Egy ideje egy vállalkozásba kezdtem az egészség megőrzés területén. (A képeimből sejthető, hogy eddig is hasonló területen mozogtam, fitness versenyzőként.) A vállalkozást egy profi vállalkozói csoporttal együttműködve bővítjük. Hogy mivel foglalkozunk? Modern vezetőképzés keretein belül egy országos méretű piac kiépítésén, és az egészséges életmód tudatosításán dolgozunk.
A közvetlen üzlettársam a Baby Sisters együttesből ismert Hertelendy Klári. Ő már 5 éve van ebben a szakmában, és nagyon sikeres üzletasszony.
Most a dinamikusan növekvő vállalkozás bővítésére keresünk céltudatos,energikus, vezető kvalitású üzlettársakat.
Nem tudom, életed éppen milyen stádiumában vagy: keresőben, változtatnál valamit,vagy csak szeretnél több lábon állni, de Te is komolyan kivehetnéd a részed a dologból, nagyon jó pénzek mozognak. Ha nem is a wellness része ,de az üzleti része érdekes lehet.
Munka mellett, és főállásban is csinálhatod, ez Rajtad múlik.
Ha levelemmel zavartalak, akkor ne haragudj, de ha nyitott vagy, és el tudsz képzelni egy szabadabb életstílust magadnak, küldd el a számodat, és megbeszélünk egy időpontot, hogy beavassalak a részletekbe!

Szép napot!

Üdv:

M. Sz. Babett
---------------------
Ami a képeit illeti, hát pofont nem kérnék tőle...
wiw.hu/pages/user/userdata.jsp?tab=images&userID=9166385

LyukasBogrács 2008.04.25. 20:45:40

Bár, ha jobban megnézem, ez nem az a kokszos izommmaca a nyolcvanas évekből... Egye fene, üss, babám!

tonton 2008.04.26. 00:00:03

andreiground
...ittam a szavaidat, mint szódás a lóvét...

dekoninckx (törölt) 2008.04.26. 17:37:25

Pákónak nincs ehhez valami köze?

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.26. 18:19:34

Az rohadt undorító egy nőbződmény(a nő és a képződmény keveréke).Egy nő hogy lehet ilyen gusztustalan kinézetű vazz??!! Brrr.... Testépítő csaj, a leggusztustalanabb állat a földön.Fúj, most rosszat fogok álmodni.

Valaki nekem is küldhetne pénzt, venni akarok új számítógépet.

espectacular 2008.04.27. 14:30:07

Én ilyen levelet kaptam, és ha már átjött a gmailen, válaszoltam is rá :)

Greetings,
I represent a mining company in South Africa. I have a very sensitive and private brief from the contract committee to ask for your partnership to re-profile funds totally ($27,000,000.00) I will give the details of how we intend to proceed, this is a legitimate transaction. You will be paid 20% for your "management fees", if I am able to reach terms with you. If you are interested, please write me back by email and provide me with your full names, Telephone/cell numbers and I will provide details. Keep this close to you we are still serving. Regards, Mr. David Sipho


Greetings,

I'm interested in this partnership, and I have a lot of money to do some investment because I've just won the Microsoft's annual MS-Word lottery mega JACKPOT, $ 2.500,000 on 5th, March, 2008.
But I need $10,000 to travel to NewYork because I must appear there in person, and I haven't got so much money this time. So if you are interested, please transfer me $10,000 to allow us makeing a great partnership. I will give the details of how we intend to proceed, this is a legitimate transaction.

Best Regards,
XY

LyukasBogrács 2008.04.28. 00:41:24

Emberek, mit válaszoljak az izommacának az ajánlatára?

- Tárgyalhatunk, ha előtte lefekszel velem.

- A képeid alapján nem talállak szimpatikusnak

- A közös ismerősünket életemben egyszer láttam.

- Van lóvé, évi 300 százalékos kamatra, fukszot, bömöst elfogadok zálognak. (Kulcs, forgalmi, adásvételi kell hozzá)

polgár jenő (törölt) 2008.04.28. 11:13:51

dejó...

akkor nem csak én kaptam essszt meg..

:S:D:S:DS

(full ugyanez a story)

Csibikusz 2008.05.08. 11:39:19

(Csak rákerestem a Hertelendy Klári névre. Én speciel nem ismerem, ahogyan a Baby Sisters-t sem, de bizonyára ismert az úrhölgy.

...és a következő releváns blogot találtam:
sikertortenetfiatalon.blogspot.com/2008/03/szeretnl-te-is-ilyen-htkznapokat.html#links)

Lutzy Fery (törölt) 2008.06.30. 07:29:44

Hertelendy Klára, szül: Palkovics Miklósné
Muhaha.

Doxyka 2008.07.08. 22:59:02

Manyizga:nekünk is ugyanez volt:D "Angliai nőci" kedves lelkipásztor barátjának akarta a fényképezőnket.aztán mondtuk neki,hogy mi lenne ha postáznánk oda Agliába?kamuzott összevissza,hogy ő olyan helyen dolgozik,ahol nem engedik ki a bankba stbstb..=D aztán megmondtuk neki,hogy a posta nem vállal szállítást oda,meg a DHL+UPS sem mert lopják a cuccokat,úgyhogy sajnáljuk de nincs üzlet.Erre már nem irt persze,hanem rá 5perccel később jött egy levél,majdnem ugyanolyan szöveggel mint a legelső,csak a feladó volt más

HideousGenius (törölt) 2008.11.17. 17:12:56

De nem lehet hogy a fia egyúttal a lelkipásztora is? És ez egy ember? :-)

joco1222 2012.10.21. 10:38:38

Én pontosan a napokban jártam így, tehát vigyázzatok, úgy látszik még most is él a dolog!
süti beállítások módosítása