Tékozló Homár

Egy elégedett OTP-ügyfél

2008.07.21. 11:30 | jackyll | 38 komment

Kontraszként következzen egy elégedett naiv banki ügyfél, ráadásul ótépés. Mondjuk egy ilyen tranzakciósorozatra máshol is felkapták volna a fejüket:

Nos, én az OTP Banknál vezetem a számlámat (tehát eleve nem lehetek sikeres ember). Mégis történt, hogy a héten hivatalos úton két országban is jártam, és így 3 nap alatt 3 különböző helyen is vásároltam kártyával. A harmadik alkalom a frankfurti repülőtéren volt. Alig léptem ki a boltból, amikor megszólalt a mobilom. Egy hölgy jelentkezett, udvariasan bemutatkozott, és közölte, hogy ő az OTP bankkártya biztonsági osztályáról telefonál. Röviden beazonosított, majd érdeklődött, hogy minden rendben van-e a kártyámmal, mert észlelték, hogy 3 nap alatt 3 különböző országban történt vele kis összegű vásárlás. Miután megerősítettem, hogy minden rendben, kedvesen megköszönte és elbúcsúzott. Hát így is lehet, pontosabban így kell törődni az ügyféllel. Nálam óriási piros pont az OTP-nek.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gelsystem 2008.07.21. 11:34:12

egyébként, a ráckevei strandon nekem a lángosos összevágta a kártyám

gelsystem 2008.07.21. 11:37:29

mindenki alszik???az egész dobogó az enyém?

janikahhh (törölt) 2008.07.21. 11:38:36

Nem a kátyacég telefonált inkább? Az OTP-től ez fölötte gyanús!

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.07.21. 11:42:31

és ez mennyibe került neked ottan frankfurtban, hogy kellemesen bájcsevejtél rooming? nekik semmibe, neked meg egy vagyonba:))

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.21. 11:44:04

frankfurti reptéren csöcsörészés vót-e?

homár molla 2008.07.21. 11:44:09

szerintem a nejed telefonált. a közös számla használatáról ő is kap sms-t, és azt kérdezte, hogy amennyiben a külföldi vásárlás az ő ajándékának beszerzését szolgálta, akkor miért volt ilyen kis összegű, minden rendben van-e.

polgár jenő (törölt) 2008.07.21. 11:44:58

első

otp szar akkor is
meg mindegyik

Layosh 2008.07.21. 12:03:41

Már az OTP is észrevette, hogy jobb kinyalni a tehetősebb ÜF. hátsóját. A kisember továbbra is levan...

Fairy Girl 2008.07.21. 12:05:18

Kollégám hiteltartozását egy (jóval kedvezőbb kamatozású) adósságrendező hitellel szerette volna törleszteni az OTP-nél. Bement, kapott egy nyomtatványt, amit a munkahelyen kellett kitöltetni (jövedelem, ilyesmi), visszament, 15 perc múlva megszűnt a korábbi hitele, folyósították az újat, és augusztustól törlesztheti is. Ez se rossz ügyintézés :) Ha jól rémlik, itt úgy 400 ezer HUF-ról volt szó, de lehet hogy valamivel kevesebb, nem emlékszem pontosan.

Egészségesebb cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2008.07.21. 12:11:56

Na igen, tényleg jogos a kérdés: mennyibe i skerült ez neked???
Bár aki összevissza utazgat annak mindegy...
Éna helyükben letiltottam volna a kártyád, biztos ami biztos.

Secnir 2008.07.21. 12:26:15

"két országban is jártam, és így 3 nap alatt 3 különböző helyen is vásároltam kártyával." [...] Nálam óriási piros pont az OTP-nek.

ha megjelentetik ezt a posztot, kérem a nevem mellőzését. Köszönettel

Csányi Sándor

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.07.21. 12:45:23

félre a tévhittel, nem annyira az ÜFt védik, hanem magukat a későbbi 10x ennyi ideig tartó és 10x ennyi pénzbe kerülő macerától, ha mégis le lenne nyúlva a kártya...

Roltii 2008.07.21. 12:55:24

ezt a Citibank is elkövette, mikor a hitelkártyájukkal vásároltam kétszer, először Paypal aktiválás (400 huf) majd Fonero router vásárlás (~3000 huf). Úgyhogy a kicsiket is védik a jobb helyeken:D

torma99 2008.07.21. 13:01:24

Még mindig jobb,mint az Unicredit korábbi gyakorlata(nemtom most mi van), hogy előbb letiltották a kártyát,majd 3 nap múlva telefonáltak hogy mi van. Addig meg nézegethettél.

shibuya 2008.07.21. 13:20:36

az OTP kezd felzarkozni az MKB-hoz?
nem reklamozok, de en egy vegletekig elegedett ugyfel vagyok.Japanbol inteztem ugyfelszolgalatos dolgot, ugy hogy a magyar szamot hivtam (international call card-dal igy nem volt draga a hivas) de meg igyis mondta az ugyintezo holgy hogy hivjam nyugodtan a japan szamon elerheto ugyfelszolgalatot, mert az megiscsak majdnem ingyen van.felhivtam.elinteztek.pikk-pakk.

Bit Rot 2008.07.21. 14:12:21

OTP = fos!

Két bankszámlát mondtam fel az OTP-nél, először 40 perc volt, másodszor "csak" 30 perc.

Mindezt egy egyszerű számlafelmondásért!

crashdummy 2008.07.21. 14:22:51

John42, próbáltál már Citibanknál számlát megszűntetni? Hát azt nem fogod 40 perc alatt elintézni. Nyugodtan szánj rá fél napot.

Mellesleg a post jellemző ránk. Végre valaki pozitiv tapasztalatról számol be, mire a többség mégis fanyalog meg fikázik.

Dr. Fotos 2008.07.21. 14:26:23

Es mennyibe is kerult neked ez a hivas? :) Gondolom nem ok fizettek a roaming dijadat! :P

Amugy En sem vagyok sikeres ember, mert OTP-nel szenvedek en is.

Pozitivum: Kartyas fizetesnel kokemenyen kozeparfolyamon valtottak az eurot, igy volt amikor egy tankolasom alkalmaval 229,89 -ert "vasaroltam az eurot".

Negativum: Ha elfingod magad, azert is penzt kernek. Kulfoldi kp-s felvetel eseten: 1500 penzt gombolnak le rolad, amikor meg kulfoldre utaltam penzt, 5000 forinttal roviditettek meg.

naplómente 2008.07.21. 14:28:31

nem tudom, én citibank ügyfél vagyok, de ők is fel szoktak ilyen miatt hívni.

Cattish 2008.07.21. 14:51:06

John42, még jól jártál. Én júniusban mondtam fel (40 perc), aztán jött egy felszólító - kiderült, hogy a kisasszony egy ezressel kevesebbet számolt fel, tartozásom maradt + 700 Ft a felszólító levél + újabb 40 perc. Kifizettem, jegyzőkönyvet vetettem fel (visszakérem a felszólító levél árát és az órabéremet), most várom a választ.

Volt olyan is, hogy az állítólagos egri lakásomon lévő hitellel kapcsolatban kaptam felszólítót, szegény anyám amikor felbontotta, azt hitte, hogy vettem egy egri lakást... kiderült, "félrekattintott" a szentem a back-officeban. Kb. négy telefonomba került, mire kaptam egy nyavajás faxot, hogy nem tartozom nekik. Nem mertem elengedni az ügyet írásos bizonyíték nélkül, nehogy barlistára rakjanak.

Szal OTP soha többet, inkább ELLA. Hat év alatt egyszer sem voltam bent semmilyen fiókban (internet + telefon) és semmi panaszom nincs rájuk.

Pejo 2008.07.21. 15:04:57

Érdeklődnék Tisztelt Lókupec úr mit szól a történtekhez... ? :)

torma99 2008.07.21. 15:14:26

Lókupec még most is törleszti a lovainak az árát,amiket bár elloptak,de a forgalmi a nyeregtáskában maradt, így továbbra is törleszthet, mi több mivel komoly anyagi problémái miatt a zótépé hitele bedőlt kénytelen volt igénybe venni a Provident , és a Cofidis segítségét, de ezeket sem tudta finanszírozni,így most a borsodi cigányuzsorások finanszírozzák a törlesztőit. Jah és persze a románok csak röhögnek a markukba.

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2008.07.21. 17:29:50

Ezt az OTP véreres péerese küldte. A történet végéről lemaradt az "és azután 3 meztelen brazil model jött ki a boltból és beráncigált a raktárba, ahol egyenként lehúzhattam rajtuk az OTP-s kártyámat". UFO-k vótak-e?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.21. 19:19:13

és a 15ejrós várárlásaid mellé rögtön csinált egy 100ejrós telefonszámlát neked :o)

zorrolovag 2008.07.21. 20:06:26

A mi bankkártyánkat ellopták és 3 perc alatt 18szor használtak. Tutira mentek, kezdték fentről lefelé, így a napi limitet belőve, onnét lefelé fosztottak ki. Pin kóddal. Persze az nem az otpben volt, hanem a rajfajsen kálvin téri csillogó bankjában, fényes nappal. De a biztonsági őr nem emlékezett 5 cigányra akik 3 percig állnak az ótómatánál és egy köteg pénzzel távoztak. A kamera képét !!!!! faxon!!!!! átküldték a nyomozónak, aki így nem ismerte fel a teveseket. A pin kódot egy beépített biztonsági őr lopta el három héttel az eset előtt egy másik fiókban. A rajfajsen sajnálta a történteket. Mi is a pénzünket. Azóta nincs bankkártyánk.

Xezs 2008.07.21. 20:52:43

Ezt a Citinél is megteszik, nem csak az OTP-nél. Minden banknál van ilyen részleg, nekik ez a dolguk.

Xezs 2008.07.21. 20:55:43

Layosh 2008.07.21. 12:03:41: Elárulod mi az a kisember? Nem nőtt elég nagyra, vagy mi? :)

Eszt kell csináni e (törölt) 2008.07.21. 20:56:47

Tök érdekes, én Ausztria, Olaszország, Franciaország, Spanyolországon keresztül mentem, ahol tudtam kártyával fizettem (benzinkut, kaja, pia, nők, autópálya matrica) de egyszer sem hivtak fel... Lehet nem vagyok annyira sikeres ember mint a postinditó :)

hatja 2008.07.21. 21:18:15

én csak egy nyamvadt automatából akartam pénzt felvenni itt Magyarországon, az eredmény: az automata kifagyott pénzfelvét közben, a szomszéd boltos szerint ez szinte mindennapos. kártyás helpdesk: várok pár órát szerelőre vagy kártyafelfüggesztés... két hete nincs kártyám, az ügyintéző szerint kb 4 hét a szokásos átfutási idő (amig beviszik kézben a kártyát a központba, onnan meg a számlavezető fiókba). vásárolni így nem tudok, otp fiókok 4-5 körül zárnak na mind1 legalább nem költök annyit.

csak a kontraszt kedvért.

boldiii 2008.07.21. 22:13:23

Fantasztikus!

De ugyanígy fel bírnak hívni néha a K&H-tól vagy pl. az Erstétől is. Tehát ez azért manapság nem egyedi. Nem is tudom miért, csak nem a csalások miatt?!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.07.22. 10:48:58

Talán azért telefonálnak, mert olcsóbb/egyszerűbb a banknak, mintha lepucolják a számládat, aztán kártéríthet...

azize 2008.07.22. 11:52:45

Ez már megint nem az OTP-nek piros pont, hanem a lelkiismeretes ügyintézőnek! De neki nagy, kerek... :)

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.07.23. 16:50:40

Bevett szokás ha ilyen feltünő tranzakciók vannak a számlán hogy utánanéznek.Mivel az engedélyed nélkül nem tilthatja le a kártyád arra hivatkozva hogy gyanus a forgalom ezért csörgött rád.Nem piros pont ez hanem a szokásos eljárás, megelőzőtt egy csomo kínos papirmunkát magának :D
Én utipis vagyok, ott is dolgozom, nem imádom öket de negy bajom még nem volt a számlával.Illetve azt még nem fogtam fel agyilag hogy a dombornyomott kártyát miért ilyen nehézkes kiadni minden banknál miközben az ugyanolyan modon használható hitelkártyát beledugják az ember fenekébe akkor is ha nem kéri.

Fogyasztóvédő 2009.03.19. 01:56:44

Tegnap találtam az egyik blogon egy nagyon jó és igaz anyagot. www.vallalkozokszovetsege.blog.hu
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:

Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal


A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.


A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.


Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.


Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.


Néhány tény:

Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.

A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.

A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.


PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.

- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?

- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?

- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?

- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?

- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?

- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?

- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”


A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.

Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.

Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.

A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.

Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.


A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.

Info: www.vallalkozokszovetsege.com

süti beállítások módosítása