Gergely nem naív, viszont kitartó. 90 Ft-ért is visszamegy a kúthoz és megnézeti a biztonsági kamera felvételét, ahol szerinte tisztán látszik: a pénztáros a vásárlás után kidobta a blokkot és kevesebbet adott vissza.
Rég nem olvastam nálad benzinkúti story-t, remélem nem azért, mert már unod őket. Pedig olyan szépek! Gyorsan fel is doblak egy frissel, ami 30 perce esett meg velem a dabasi Shell töltőállomáson. Természetesen nem bosszúból, hanem, hogy mással ne fordulhasson elő. Annak, akinek nem lenne türelme végigolvasni, üzenem: Mindig kérj nyugtát!
Dél körül betértem tankolni és a telefonkártyámat feltölteni, a fizetésnél a kedves pénztáros hölgy megkérdezte h a Smart pontjaimból levonjunk-e, hogy olcsóbban tankolhassak. Sajnos mielőtt eszembe juthatott volna, hogy milyen jókat reggelizek a Mekiben a pontjaimért, rávágtam, hogy igen. Le is lett vonva 19 liter * 8 pont, ami a kereken 6000Ft-os számlámból 190 Ft engedményt jelentett volna. Én azonban csak 100 Ft-ot kaptam vissza, egy kerek százast. Számlát a tankolásról azonban nem! Úgy el voltam kavarodva a 3 blokknak látszó tárggyal (Pannon feltöltésről kettő és Smart egyenlegről egy), plusz az értesítő sms olvasásával, hogy ez mind fel sem tűnt, csak a fotocellás ajtónál. Ahonnan visszamentem a tankolást igazoló cetliért.
A pénztáros hölgy elnézésemet kérte, biztosan elkavarodott a blokk. Úgy éreztem, hogy jó napom van, nem akadékoskodok, ráhagyom, évek óta ide járok, biztosan nem engem vernének át (AHAAAAA). Hazafelé úton megvizsgáltam a SMART pont egyenlegemről kapott papírt, amin az szerepelt, hogy 19 liter*8pont=152 pont levonás. Ekkor világosodtam meg, hogy nem 100, hanem 190 forint járt volna vissza, literenként 10 Ft, és valószínűleg ezért nem kaptam a tankolásomról közvetlen bizonyítékot.
Visszahajtottam hát a kúthoz. Mesélem a problémámat, szó nélkül kaptam egy százast. Az is idegesített, hogy át akartak verni, de az hogy a reklamációm közben folyamatosan hülyének néztek, oly mértékben sértette az igazságérzetem, hogy bejegyzést mertem ejteni a vásárlók könyvébe. Ami csak olaj volt a tűzre, onnantól kezdve kaptam a "Szétverem a szemüveges fejedet!" és társait, ezt is be szerettem volna leírni, ekkor azonban már a pénztáros hölgy a háta mögé rejtette a könyvet, és csak arra a felszólításomra adta át, hogy ez megint egy újabb törvénysértés. Közben sikerült az 5-10 perccel korábbi hívásomra odaérnie az üzletvezetőnek. Akivel megtekintettük az irodai gépben, és valóban 5810 forintot kellett volna fizetnem, nem 900-ra végződő összeget. Pedig tisztán emlékszem, hogy "8900 lesz" (5900 tankolás+3000 telefon feltöltés) és ezzel egybevágóan kaptam egy százast és két ötszázast vissza, a tízezresből.
A kamera felvételein ők nem, de én láttam, hogy nem több, hanem csak egyetlen érmét kaptam, amit egy mozdulattal vettem el és tettem a pénztárcámba. Továbbá tisztán látszik, hogy a tankolást igazoló blokkot rutinos mozdulattal a gép alatti kukába dobja a pénztáros, nem elém az asztalra. (Közvetett bizonyíték, csak magam nyugtatására jó, hogy a százasok mellett csak 80 Ft-nyi apróbb érme volt az eset után, tehát nem én tévedtem.)
Az üzletvezető segítsége abból állt, hogy sikeresen elkenő hadműveletbe kezdett, a pénztáros szegény tévedett, és nem akarta a fejemet szétverni, sőt én vagyok a szemét, szegény kislány a legmegbízhatóbb alkalmazott (na ezért nem megyek én ide többet), és négy év alatt ez az első probléma vele, ami ugye nem is létezik, mert ő jól adott vissza. Igaz nem látszik a felvételen, de az ellenkezője sem.
Ekkorra már a dolgozók kórusban búgták, hogy itt több millió forinttal dolgoznak, és én 90 Ft-on problémázom, a világ fejlődésének gátja vagyok. És különben is mivel bizonyítom, hogy nem kaptam számlát (ezt a kamerával) és hogy nem kaptam megfelelően vissza (szintén azzal), és hogy megfenyegettek, hiszen nincs róla hangfelvételem, ahogy mosolyogva közölték. Ezek miatt hányszor megfogadtam már, hogy diktafonnal fogok járni, de ezek után már azt sem merek venni!
Az utolsó 100 komment: