Tékozló Homár

Kicsinálják a pesti mozik a kisgyerekeket az előzetesekkel

2008.12.10. 10:02 | szily | 136 komment

A Homár személyesen is tanusíthatja, hogy a tuskó fővárosi mozisok rendszeresen mixelnek beszaratós filmelőzeteseket és ijesztő felnőttreklámokat a legkisebbeknek szóló filmek vetítése elé. Az igazi tuskók ráadásul nem válaszolnak az anyák panaszos leveleire. Íme egy, a Corvin mozi, sztori alant:
 


Idemásolom a Corvin mozinak írt, egy hónapja megválaszolatlan levelem, a nyilvánosság erejében bízva.

******************

Tisztelt Corvin Ügyfélszolgálat!

3 éves fiammal nov 9-én vasárnap délelőtt 10kor néztük meg a Madagaszkár 2-t, a nézőtéren a gyerekek átlagéletkora 5-6 év volt. Ennek ellenére az előzetesben olyan filmeket reklámoztak, amikben rendkívül erőszakos jelenetek (autók robbantása, lövöldözés) volt látható. A korhatári felirat BA (besorolás alatt) volt.
Elfogadhatónak tartják-e, hogy óvodáskorú gyerekek az előzetesek révén ilyen jeleneteket láthatnak? Nem gondoják-e, hogy ez tulajdonképpen a korhatári besorolás szabályainak a megkerülése - hiszen a későbbi besorolás szinte bizonyosan megtiltaná ezeknek a filmeknek az óvodások általi megtekintését?
Nem hiszem, hogy Önök azt gondolják, hogy ezzel nézőket tudnak szerezni az előzetesben bemutatott filmekhez. Inkább szomorú figyelmetlenségre gyanakszom, amit egy kis gondossággal ki lehetne küszöbölni.

Várom mielőbbi válaszukat...

***************

No comment. Ha nyilvánossá teszed a levelet, kérlek, ne az igazi nevemen szerepeltess.

Üdv:
Csubakkáné Jolán

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Átlagarcú 2008.12.10. 10:47:21

Nalunk meg itt Tarpán
"...föl kollött vennyi a gumicsimmát, hogy átmennyek a tufelire a vegyesbótba.
pont"
Ott a pont öcsém!
Viszont mi sosem jutunk olyan szilvapáleszhez, mint Te:)

HideousGenius (törölt) 2008.12.10. 10:47:36

Én 8 évesen néztem meg a Susi és Tekergőt anyával moziban, és ugyanez volt a helyzet, valami horrorfilmreklám ment a rajzfilm előtt. Már csak arra emlékszem, hogy valami hosszú karmú izé fogja így a kezében az embert, és így a szája felé közelíti... hál Istennek csak eddig tartott a jelenet. Ja, és nem pesti mozi volt. Ez vidéken is jellemző.

bogec 2008.12.10. 10:51:30

Akkor mégegyszer felvetem a kérdést: nem a filforgalmazó az, aki eldönti, milyen filmhez, milyen előzetest rak a szalagra, DVD-re, videókazettára, miegymásra?

A mozi nem csak végrehajtó? mint az apeh ellenőr, a finánc, BKV ellenőr, stb?

Nalunk meg itt Tarpán 2008.12.10. 10:53:44

hehe Ámerika meg még messzibbre van, mint a vegyes. most micsinyájjak?

Almatlan Jozsi 2008.12.10. 10:54:38

Milyen kedvesen fogalmaz:

"Szomoru figyelmetlensegre gyanakszom"

En nem gyanakodnek szomoru figyelmetlensegre inkabb kib.szott k.cs.gsegre gyanakszom. K.rva anyjat annak aki a mozit uzemelteti!

Nekem is van egy harom eves kislanyom es innen tudom, hogy nekik meg van lelkuk amibe - sajnos - bele lehet gazolni. Kesobb ez a legtobb embernel elmulik (homar olvasok nagyreszt kivetelek).

Holatengerhupikek 2008.12.10. 10:55:52

hívogassátok légyszi!
+36-20/263-04-13
Köszi!

2008.12.10. 10:57:10

s.o.v.i.e.t 2008.12.10. 10:34:21

A szülő által mesélt Hófehérke, meg Piroska mesék NEM rombolják a gyereket, mert ott az ő képzeletére van bízva a jelenet. Ezt ő a saját "ártatlan" szintjén teszi meg, nem képzeli el az égett hús szagát például.
Ha azonban durva fimen elényomják olyan jeleneteket, amelyeket még lázálmában se tudna elképzelni...na azzal tényleg megfertőzik.
Tehát a történet átadás módja nagyon nem mindegy.

É2I 2008.12.10. 10:59:43

Nos dejavu érzésem van. Tegnap volt az egyik kattintásnál - itt a homáron - az az anomália, hogy feldobott egy februári posztot. Tökéletesen hasonló tartalommal.
Vagy csak álmodtam? Most nem találom.

Amúgy ez tényleg kötsögség. Én még annak idején a nyócadikutasahalál bemutatóját láttam, talán a mackó misi kalandjai előtt.
És ezek a szemetek meg utánna nem engedtek be a moziba, hogy megnézzem ;P

genyó kapitány 2008.12.10. 11:01:42

A Csubakkáné Jolán-ért felelős személy jelentketzzen nálam egy meleg kézfogásért.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.10. 11:03:00

Na most, a 70-es években ugye jobb volt gyereknek lenni, mert volt összesen 1,5 csatorna, ahol a legnagyobb izgalmat a nagykőrösi konzervgyár új gyártósorának üzembehelyezéséről készült kisfilm szolgáltatta 126 ismétléssel. Frászt lehetett kapni tőle, aszta! Ahogy mentek a konzervek a futószalagon és a félelmetes gépezet rácsavarta a tetőt! Fúúú még most is kiver a víz... (Ne szólíccsatok Verának!)

@nális coitus 2008.12.10. 11:06:45

Egyáltalán mi a f.szért kell 3 éves gyereket moziba vinni?
És amikor otthon nézi a gyökér meséket, nézd már meg hétvégén az RTl vagy a TV2-n lévő meséket!!! gyilkolják egymást!!!!

É2I 2008.12.10. 11:07:32

Szilyé a mai napra az EDE díj.

Oka: Csubakkáné Jolán

Főleg így ütős,hogy benne hagyta:
"Ha nyilvánossá teszed a levelet, kérlek, ne az igazi nevemen szerepeltess."

Gratula!
FONTOS!!!!

Nalunk meg itt Tarpán 2008.12.10. 11:14:40

itt a kultúrba akkor megyek be a moziba amikor akarok. akár az előzetesek után is. Ez Pesten nem így van?

Pepin bácsi 2008.12.10. 11:17:18

Kis falu a miénk. Nincs mozi. Bezzeg Tarpán...
Mongyuk, vegyesbót van

Sokorai_Atala 2008.12.10. 11:18:56

Értem a problémát, bár én a Tüskevár siklós jeleneteitől is napokig vérkígyókkal álmodtam. És én is huzigáltam be a paplan alá a lábomat, hátha akkor nem kapnak el:)

Nalunk meg itt Tarpán 2008.12.10. 11:22:41

addig meg ha unatkozik a kölök, veszek neki ilyen újfajta papírvederben pattogtatott törökbuzát. avval elvan egy darabig.

Ofélia . 2008.12.10. 11:23:49

Én meg a kockásfülünyúl után vérnyulakkal:))

monticello (törölt) 2008.12.10. 11:31:17

Aki moziba megy: lúzer.
Aki gyereket visz moziba: kiskorú szándékos veszélyeztetése tényállást megvalósító lúzer.

É2I 2008.12.10. 11:32:16

@Pepin bácsi 2008.12.10. 11:17:18
"Kis falu a miénk."

A miénk nem annyira, oszt' mégis becsukták érdeklődés elmaradásának okából. Csináltak belőle DM-t.
(Nem, nem depesmódot ;)

Sokorai_Atala 2008.12.10. 11:32:34

Ofélia, sanyarú gyerekkorunk volt:)

K0537632 2008.12.10. 11:37:16

Kicsit off: emlekszem egyszer megneztem a Hatodik Erzeket az RTL Klub-on. Az osszes, ird es mondd, az osszes `ijesztos`nek itelt, szellemet/halottakat mutato reszt kivagtak, hogy feltehessek a nyomorult 12-es karikat es este 8kor le lehessen vetiteni!! A magyar televiziozas halott. Es ha meg nem az, akkor annak kene lennie. Kulturalis neandervolgyinek tekinti a nezoit es ezt a musorkinalattal es a musorkinalat onkenyes atalakitasaval minden egyes nap jol kihangsulyozza, hogy a hulyek is ertsek.

KenSentMe 2008.12.10. 11:40:46

Nem az a kérdés, hogy az erőszakos filmek erőszakosságot váltanak-e ki, és tönkreteszik-e a gyerekek lelkét (szerintem egyébként nem, de ez más kérdés.. jó család kell, odafigyelő szülők, iterakció sok rokonnal, sok mozgás a friss levegőn, és akkor a negatív hatások is pozitív példákban oldódnak fel.. mert ugye "bárminek csak az állapota lehet rossz, de nem az alaptermészete".. senki sem fog "bekattanni" attól, hogy indiánosat játszott gyerekként, vagy látta az Alien 3-at (nem hülyék a gyerekek sem.. ha van mihez képest értelmezni a dolgokat, és mondjuk már elmúltak öt évesek, akkor meg fognak birkózni a feladattal).. de azt veszélyesnek érzem, hogy egy elhanyagolt, minták nélküli gyerek csak az erőszakot és a pornót kapja a mainstream médiától).

Szóval a kérdés az, hogy ha már egyszer bevezették a korhatárbesorolást, az előzetesre ez miért nem vonatkozik.. egy kivételesen egy jó poszt, szép észrevétel.. és jogos.

elwood 2008.12.10. 11:46:27

tv2 és rtl, nálunk senkit nem érdekel ...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.12.10. 11:47:39

aki hülye kommentekben éli ki magát, az is lúzer


on: jogos
szarjon sünt a forgalmazó


adott filmnél csak az adott film korhatárának megfelelő korhatárú előzetes mehetne (már ha egyáltalán)

de a köcsög forgalmazó jogilag elbújik a BA mögé

azize 2008.12.10. 11:51:42

Mi pár éve megnéztük a Csodacsibe c. filmet a moziban, az előzetesben valami döbbenetesen rossz magyar filmet reklámoztak, amiben cserhalmi züllött Mikulásként domborított....
Akkor volt 4 vagy 5 éves a fiam, igyekeztem terelni, hogy ne így, ilyen körülmények között veszítse el a hitét. Idén ez megtörtént egyébként, egész más, normális, elfogadható körülmények között :)

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2008.12.10. 11:51:53

Az egyetlen megoldás: lekésni az előzetest, és átmászni a fél soron. A mozik ellenben fulladjanak meg, ez mekkora utolsó rohadék tapló dolog. Csoda ha az ember inkább *khm* megvásárolja *khm* a digitális verziót.

Persze kérdés, hogy az ovis mennyivel jár jobban, ha azt bámulja, amit otthon anyuci meg apuci néz főműsoridőben. Mi nem is igazán nézünk tévét, amióta a gyerek felfogja, mi megy benne (bár pár hetesen még a hasamon aludt, miközben én Ponyvaregényt néztem :D), hanem amíg ő ébren van leginkább az ő DVD-i mennek, még "gyerekcsatornákat" (amennyiben a Minimaxot, Cartoon Network-öt, JimJam-et, Animaxot annak lehet nevezni) sem kapcsoljuk be neki. Így csak azt nézi, amit mi nem tartunk károsnak (persze még az is lehet rossz hatással).

eszembejutottvalami 2008.12.10. 12:00:52

A redszerváltás előtt az MTV1-2 mellett gigantikus antennákat építettünk hogy lehessen fogni az ORF1-2-t (osztrák közszolgálati tv)A Terminátor 1-et évekkel korábban leadták mint itthon. Nem értettük a németet de néztük, tán már színesben.Gyerekként beégett a tudatalattimba az a kép mikor a Swarcit a diszkósjelenet végén szétlövik és az üvegajtón kiesve FELÜL!!! Hát én hetekig betege voltam a látottaknak. Addig akit szitává lőttek meg is halt persze utána kiderült, hogy robot meg minden, de abban a pillanatban sokk volt.

Vigyázzunk gyermekeinkre ahogy csak tudunk.Vesszenek a felnőtt előzetesek a gyerekfilmek előtt. Tiltakozom!

Pepin bácsi 2008.12.10. 12:01:14

ÉnmegénmegazIrén 2008.12.10. 11:32:16

moziból DM ? Átb*sztak titeket, már megszünt a német márka

Meklén és Tamara 2008.12.10. 12:02:28

de a Corvin miért nem válaszol? Már ez önmagában is felháborító. Az előzetesről meg ne is beszéljünk...
Nem baj, tudjuk kik lesznek azok akiket elsőként állít majd falhoz a forradalom.

cyber panka 2008.12.10. 12:03:55

Csubbakánét én ismerem. van egy 3 éves fia.

sezlonyrugo 2008.12.10. 12:06:36

köszi szily :)

a csubakkánén behugyoztam a röhögéstől, megyek gatyát cserélni...

optipista 2008.12.10. 12:07:25

Hát nem tudom. Én nem akarom a gyerekemet a világtól elzárni, de nem azzal kezdtük amikor megszületett, hogy no fiam apád szalonnát eszik, akkor neked is jó lesz. Hajítsd ki azt a cumit a francba! Mi kemény gyerekek vagyunk!

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2008.12.10. 12:11:38

Nna akkor most jól megmondom én is a magamét.
A mozi hibázott, nem kérdés. Le vele!
Az nem érv, hogy a kertévéken is xart nyomnak. Abba sem kell belenyugodni. Egyébként ezért nem nézünk otthon kertévét gyerekidőben.
Aki azt hiszi, hogy nem hat a képi erőszak a gyerekekre, vagy csak annyira, mint az olvasott mese, az sajnos arcmérettől függetlenül tájékozatlan a kérdésben. És akkor még finom voltam.
Aki meg a háromévest moziba viszi, az szerintem "túlszereti" a gyerekét. Vagy szeret az előadás alatt mindenkin átmászni egy pisiltetés kedvéért. Semmit se veszít a gyerek, ha otthon nézi meg a filmet (és ne adj' isten megállítják, ha már sok neki, megbeszélik stb).
Ja és persze én is rengeteget hibázok a gyereknevelésnél. Utoljára a szüleim tudtak tökéletes gyereket nevelni ;-)

schokobanane (törölt) 2008.12.10. 12:14:10

Mr. Pither 2008.12.10. 11:51:53
"Csoda ha az ember inkább *khm* megvásárolja *khm* a digitális verziót."

Naja :) Én át is szoktam írni *khm* másik dvd-re *khm* a *khm* megvásárolt *khm* filmet, aztán műanyag dvd-tokba teszem, de mindezt kizárólag azért, mert nem tetszik az oridzsinál dvd-tok. :P

É2I 2008.12.10. 12:21:36

@Pepin bácsi 2008.12.10. 12:01:14

Megszünt? Hát errefele van egy pár. De a franc se tudja kié. Nem is érdekel ;)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.12.10. 12:22:19

Csubakkáné Lolán mé' nem vállalja a nevét? Még ennél is röhejesebb? Vagy fél a moziüzemeltetők halálkommandójától?

Amea 2008.12.10. 12:35:12

A háromévesek viszonylag ritkán mennek moziba egyedül, a bemutatóban a saját gerincével agyonvert delikvens látványának ismétlésére a szülő fog jegyet venni. És ha a film idejére nincs bébicsősz, a kölök kap a jegy mellé csípős rágcsát, hogy legyen igazi oka a sikításra.

...tényleg: minek egy játszótéri és szobai cirkálásra optimalizált kölköt moziba vinni?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2008.12.10. 12:37:47

A sok buggyant mind azt szajkózza, hogy a gyereknek hozzá kell szoknia. Emberek, ez nektek azt jelenti, hogy már kicsi korukban a fejükre kell borítani az összes véres moziszemetet? Mond nektek valamit az a szó, hogy fokozatosság? Először jön a Jancsi és Juliska, amit a gyerek a maga ártatlan módján, az eleve finomított kemény részeket tompítva (ezt pszichológusok tökéletesen igazolták) rögzíti magában. Aztán lassan megedződik, kialakul benne egy védettség, egy egyre felnőttesebb tűrőképesség és így tovább. Megjegyzem, a felnőtteknek sincs ám törzsfejlődésileg kötelezővé téve, hogy foszló fejű gyerekeket és brutális szadizmust nézegessenek. A gyerek pedig egyetlen képkockányitól is rosszul alszik és éjjel bepisil. És évekig tart, amíg sikerül megemésztenie az ilyen (neki) észbontó szörnyűségeket.

Elwood és főleg Kulics fogta meg jól a dolgot.

tibro · http://www.tibro1977.hu 2008.12.10. 12:46:36

ezért nem kell moziba menni. állítólag le is lehet tölteni a filmet. (ismerős hallotta valahol).
a hétvégére, amíg az ágyban lustizunk a bbc prime-ot nézzük értelmes mesék vannak, NINCS REKLÁM, NINCS VÉR. MESÉK!
emellett még a minimax is jó választás. de a "topadók" a győzikékkel meg a halastortájukkal elmehetnének tengeriaknákat keresni japánba.
ha a terroristák ezeket a médiákat akarnák felrobbantani komoly összeggel támogatnám őket...

Én lennék terrorista! 2008.12.10. 12:48:34

Én is ezért másolok DVD-ket és töltök le filmeket. Nem tudom elviselni, hogy reklámokat kényszerítenek rám (sokszor nem is lehet átlépni ezeket). Nem a reklámokért veszem meg, konkrétabban: nem azt a terméket kapom a pénzemért. Visszavinni, reklamálni nem lehetséges, marad a másolás és a letöltés.
Ha ők tesznek rám, akkor én is rájuk.

Pakito 2008.12.10. 12:52:32

emberek, most nem ezert vagy azert de mi a feneert kell annyira felteni azt a gyereket?
Par szaz evvel ezelott a 4-5 eves gyerek mar segitett megnyuzni az allatokat, megse lettek idegroncsok....

Nagyon meno manapsag az, hogy a szeltol is ovjuk a gyerekeket, csak azt felejtik el sokan,hogy ezzel nem hogy segitene a gyereknek, de meg art is, mivel a gyerek gyenge lesz mind fizikalisan, mind mentalisan.

elwood 2008.12.10. 12:55:17

mondjuk beugrott az is, amiből gyerekként tanultunk:

... erős jános találkozott a sárkánnyal, jól le is vágta hat fejét. A sárkány könyörgött ne vágd le a hetediket, elmondom hol a kincs. Jó. Menj el ide-oda. Azzal erős jános levágta a sárkány hetedik fejét is, és elment megkeresni a kincset ...

(.. de azért marad a minimax)

helianthus 2008.12.10. 12:59:43

Pakito részben van igazad.
A pár száz éve állatot nyúzó gyerek még egy viszonylag nyugodt, ingerszegény környezetben élt. A mai idegbeteg világban igenis meg kell próbálni védeni a gyerekeket a nagyfokú agressziótól, brutalitástól, (persze nem azzal, hogy úszóedzésen fogod a kezét!), hogy megpróbáljon valami normális, ellenálló idegrendszere kifejlődni, amivel később ki tudja védeni a negatív hatásokat.
Láttál már magában beszélő, tikkelő, kényszeresen mozgó, kényszeresen üvöltöző gyerekeket mostanában? Pedig egyre több van, elég az utcán, buszon, plázában szétnézni.

schokobanane (törölt) 2008.12.10. 13:01:12

helianthus, igen szépen összefoglaltad a lényeget.

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2008.12.10. 13:03:32

"No comment. Ha nyilvánossá teszed a levelet, kérlek, ne az igazi nevemen szerepeltess. Üdv: Csubakkáné Jolán"

Homár, de bunkó vagy, hogy mégis bent hagytad a nevét, pedig direkt kérte!

helianthus 2008.12.10. 13:06:26

Schokobanane, köszi, jó tanáraim vannak! :D

BlueBunny :D:D:D

s.o.v.i.e.t 2008.12.10. 13:06:42

Kulics 2008.12.10. 10:57:10
egyetértek a pszichológiai témájú felvetéseddel. csak ugye a gyerek mindamellett, hogy néz és feldolgoz a saját szűrőjén át, azért kérdez is. a szülőnek a feladat, ha már egyszer moziba vitte és akaratlanul belekényszerítette a rémületbe, akkor vegye az energiát és beszélgessen róla a gyerekkel... és itt azért jogos:
cool-r 2008.12.10. 11:06:45
hsz-e. okvetlenül a mozi a jó választás? a János-hegyen sétálni, növényeket tépkedni és fejleszteni a gyereket az egészséges és fáradságos is. moziba behuppanni lényegesen kényelmesebb és majd építi a kölyköt a vizualizáció, meg a hangeffektek. aztán meg csodálkozunk, hogy a 6 éves gyerek a macira néha csak annyit mond, hogy brumm!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2008.12.10. 13:08:47

>Par szaz evvel ezelott a 4-5 eves gyerek mar segitett megnyuzni az allatokat, megse lettek idegroncsok.

Pakito, ezt biztos forrásból tudod? Mellesleg nem kéne feledni, hogy amióta a leghatékonyabb, legszuggesztívebb módon, mozgóképen, az előzetesekben összeválogatott százféle emberölést van szerencsénk magunkba szívni százféle alkalommal, az ember talán, talán hajlamosabb lett az erőszakra, mint korábban bármikor. Ha törvény nem lenne viszonylag (!) erős, már bármelyikünk tökön szúrta volna valamelyik ellenségét, a barom szomszédot, a barom autóst, aki letol az útról, a barom hivatalnokot, aki kiszolgáltatott helyzetedben szórakozik veled és így tovább.

Egyébként pedig régi meggyőződésem, hogy a gyerekeknek szóló műsorokban tiltani kellene a reklámot, mindenféle reklámot. Ha a gyereket képtelennek ítéli a társadalom arra, hogy szavazzon (a 60-as IQ-jú, szétivott agyú állatot persze nem), hogy eldöntse, akar-e élni egy szexuális tárgyú ajánlkozással, hogy tudatában legyen, helytelen-e vascsővel fejbevágnia az öreg nénit a nyugdíjáért, akkor szerintem arra is képtelen, hogy helyére tegye a reklámok hazugságait, és az újabb pénzköltésre szóló szüntelen uszítást. Az erőszakos filmek reklámozása gyerekműsorban pedig már kiérdemelte volna a bűntény minősítést.

Amea 2008.12.10. 13:09:38

Talán sokszor a felnőttek odafigyelése és a magyarázatok hiányoznak. Az unokaöcsémmel simán meg lehetett értetni, hogy amit a tévében lát, az nem mindig úgy van. Csak mese. A reklámok is 'csalnak'. Meg attól még nem létezik a mesebeli lény, mert odarajzoljuk a papírra.
Én is láttam csirkeboncolást gyerekként, természetesnek éreztem. Mert ott volt mellette a magyarázat, a felnőtt, aki elmondta, hogy működnek a dolgok.
De nem természetes, amikor véresbeles élveboncolást lát a csemete a vásznon, mert azt kicsit nehezebb eltenni a helyére - és ha látja, senki nem mondja el neki, hogy ezek csak színészek, meg művér, meg 'rajzolva van'.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2008.12.10. 13:10:11

Egyébként, Pakito, az állat az ember számára elsősorban ennivaló volt. A megnyúzása a főzés része.

Énszóltam 2008.12.10. 13:10:55

Anno igen régen Szolnokon néztem meg egy lánnyal a Vuk rajzfilmet, matiné időben. Nézőtéren apukák + 3-6 éves gyerekek. És mi ment reklámban? Alien 3.

Secnir 2008.12.10. 13:18:30

Androsz:
Ha törvény nem lenne viszonylag (!) erős, már bármelyikünk tökön szúrta volna valamelyik ellenségét, a barom szomszédot, a barom autóst, aki letol az útról, a barom hivatalnokot, aki kiszolgáltatott helyzetedben szórakozik veled és így tovább.

hát itt vidéken nemistom, előfordul az ijjen. még búcsuba is. meg fesztiválokon (mert egész nyáron az van)

É2I 2008.12.10. 13:20:40

Hát én megmég azt nem tudtam pocakalakó korom óta megemészteni, hogyha a sárkány utolsó feje elárulja a kincs helyét, akkor miért kell hazug módon azt is lemetszeni????

fukisunni22 2008.12.10. 13:21:21

Az én fiam, most 16 éves, és úgy egy évvel ezelőtt került szóba a Hófehérke és a hét törpe Walt Disney féle változata, akkor mondta el, hogy amikor 4 évesen először látta, nagyon megijedt a banyától. Van egy olyan képsor, ahol a banya gonosz kacajjal elhalványodik, és a szeme tűnik el utoljára. Megnéztem, tényleg ijesztő, akkor erre nem gondoltam.

A Cool TV-n meg este nyolc után - bármilyen műsor is van - az éjszakai műsor előzetesét nyomják. Valami buzi fiús és/vagy leszbi csajos műsorét. Nálam ez már pornó kategória.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2008.12.10. 13:22:03

>hát itt vidéken nemistom, előfordul az ijjen. még búcsuba is. meg fesztiválokon (mert egész nyáron az van)

Hát ezért is "viszonylag". De remélem, Secnir, te nem tartod azt a példát az állampolgári alapjog rangjára emelendőnek.

É2I 2008.12.10. 13:29:19

Én legutóljára pont horror rajzfilmet néztem. Jó vót.
Előtte meg pont ezt a Madagaszkár 2-t akartam, de azt nem bírtam három percnél tovább. Annyira szaglott, hogy az elsőről nyúzzák a második bőrt, hogy az már rosszabb, mint a belezőszombihorror. ;(

Nalunk meg itt Tarpán 2008.12.10. 13:29:53

mifelénk nem nevejjük a kölket. velünk él, oszt ollan lesz mint mi. se jobb, se rosszabb.

Secnir 2008.12.10. 13:32:50

nem.
én nem járok búcsúba.
meg azok főleg helybeli30-40-es fiatalok általában nagyobb mennyiségű bor vagy egyéb párlat elfogyasztása után teszik. ez általában akkor mennyiség/fő, amit én olyan két hét alatt tudok meginni.
ráadásul azért az ilyen szórakozóhelyeken figyelnek egymásra az emberek. verekedni lehet, pista kézzel, a szhely előtt (vagy mögötte, ha ott több hely van). de kés, meg törött üveg nem játszik. olyankor még a haverjai is lenyomnak neki 1-2-t. elveszik tőle a kést, azt most mehetsz bunyózni


amúgy én is utálom az ilyeneket, hogy nem az megy amit vár az ember.
régen volt úgy, hogy felhívtam egy csajt mozizni, beraktam a filmet, aztán bazmeg valami pornófilm ment. jó nagy átbaszás volt.

Secnir 2008.12.10. 13:33:54

meg is lepődött rendesen.

elwood 2008.12.10. 13:36:15

irén, pont arra céloztam. erős jános mindig megígéri, hogy jó megkegyelmezek, aztán meg jól mégse.

É2I 2008.12.10. 13:36:26

:D
Ilyen véletleneket mívelt az embör sihedernyi korában. Az beztos.

É2I 2008.12.10. 13:37:48

@elwood 2008.12.10. 13:36:15

Hát igen, irén is azt mondta, hogy emiatt van itt velem. Hát én is, azt ne hagyd ki.

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.12.10. 13:41:57

mi vasarnaP delelott kirandulni szoktunk... 3 eves gyerekkel minek moziba menni? 5-6 evessel talan.
anno 6 evesen lattam az E.T.-it, unalmas volt, 7 evesen az Alien valamelyik reszet /videon neztek anyamek, en meg leskelodtem no/, nem ertettem belole semmit, semmi bajom nem is lett. azonkivul hobbim kulonbozo emberi maradvanyok formalinba torteno tarolasa...

2008.12.10. 13:42:29

schokobanane, érted te a humort, csak nem szereted v. fordítva?
A hsz első fele nem készített fel arra, hogy a második felét IRÓNIKUSAN írtam?
Szerinted beírnám v. egyáltalán feltűnne, hogy a mesék közti reklámblokkban csontvázakat meg rosszabbakat mutogatnak, ha komolyan írtam volna, hogy igen, így is kell ezt, hadd szokja a gyerek?
Szerintem meg kéne tanulni ÉRTELMEZVE olvasnod...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.12.10. 13:57:59

Gyakorló szülőként tanúsíthatom, hogy a poszt teljesen jogos. Sajnos.

2008.12.10. 14:05:23

A mozi szarjon sünt.

ez volt már ?

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.12.10. 14:12:11

ennél már csak az a rosszabb, amikor beülök a horrorra, és egy rohadt rajzfilm előzetese megy.

kees · http://neuhappysex.ch 2008.12.10. 14:13:14

Gyakorló szülőként tanúsíthatom, hogy egy 3 éves gyereket tök felesleges moziba vinni, már csak a fentiek miatt is. Mindamellett jogos a poszt.

malkavitamin ventrueknak 2008.12.10. 14:14:13

Khm. Tisztelt szülők, felhívnám mindenki figyelmét, hogy rajzfilm/képregény nem mindig gyermekeknek való! Sőt, szerintem a többségük nem. Az Animax, Jetix szerintem pláne nem. Múltkor valamelyik könyvesboltnak a gyermekrészlegében találkoztam pl. az ÉLNI című mangával. Van rajta szép piros karika, nem igaz, hogy nem lehet észrevenni a korhatárajánlót... A posztolónak viszont igazat adok, de amennyire én tudom, az előzetesek eleve a szalagon vannak. Megoldás lehet persze ekkor az átpörgetés, ha erre alkalmas a gép... De ezért már tényleg lehet a mozi a felelős. Szóval sünt nekik, de egyelőre nyugodtat.

É2I 2008.12.10. 14:31:26

Szerintem a mozi nem pörgetheti át.
A film forgalmazóval kötött szerződése alapján, azt le kell vetítenie.

Ezért kellene a kötsög forgalmazóknak ilyen gyerek filmeknél sokkal gondosabban összeválogatni az előzetest, hogy ne az aktuális szuperprodukciós grindhaus mozi legyen a cseburáska előtt.

elwood 2008.12.10. 14:45:49

sztem a reklámok és előzetesek külön tekercsről mehetnek nagyrészt, még a függönyöket is ide-oda húzkodják közben a méretkülönbség miatt

Fibi2009 2008.12.10. 14:50:02

Azt gondolom nem befolyásolja a filmen látott erőszak a gyerekeket akkor ha el van nekik magyarázva hogy amit látnak az trükk és illúzió.

Tisztelt Szülők!
Én kis korom óta nézek különböző műfajú filmeket... engem mindig felvilágosítottak arról mit látok és ez intelligencia kérdése is.

A gyereket nem kell hülyének nézni az erőszakot nem kerülhetjük el mert nap mint nap körűlvesz bennünket...
Sokszor az otthonlátottak erősebben befolyásolják a gyerekek fantáziáját mint egy film...

Engem dühít ha valaki azt mondja, hogy a gyerekét szeretné elzárni az erőszaktól...akkor miért nem zárja üvegkalickába??? Ez is megoldás...csak nem a Marson lakunk sajnos:-)

Fibi2009 2008.12.10. 14:51:32

A reklámok tényleg szarok!!!

Azokat még a felnőtteknek sem ajánlom nemhogy a gyerekeknek...

facsipesz 2008.12.10. 14:54:14

Hátecsém!

1. A mozi egy köcsög.
2. Aki 3éves kölköt moziba visz, az csak rosszat akar a gyereknek.

Miért kell egy óvodáskorú gyereknek rögtön premierfilmet nyomni?? Nem ér rá fél évig, míg ki nem jön a DVD?? Plusz: én addig nem rakok a kölköm szeme elé semmilyen ártatlannak tűnő kis gyerekfilmet, amíg én nem láttam.

Konklúzió: a mozi hibás. Meg a szülő is, aki nem otthon megbeszélős verzióban adja a gyerekének a filmet.

Arra jó volt, hogy tanult az esetből, és jódarabig nem erőlteti a gyereknél ezt a hülyeséget, mindenkinek jobb lesz így.

facsipesz 2008.12.10. 14:57:29

Ja, lehet azzal érvelni, hogy az oviban mindenki Madagaszkár-pólóban tolja, meg már 18szor látta egy hétvégén, és ha az enyém nem áll be a sorba, lemarad, kiközösítik.

Oszt?

Nálunk az oviban a Batman meg a Spiderman a menő, oda kell lökni, hadd legyen trendi az a kiccsávó?...

Ez egy ovis, bakker, 3évesen Thomas-t kell neki lökni, meg Vizipókot, nem Madagaszkárt, bakker... Ha már muszáj...

Zalzan Kavol 2008.12.10. 15:05:42

@K0537632 2008.12.10. 11:37:16

Nem az RTL Klub vágja meg. Vannak a filmekből unrated (vágatlan) verziók, meg cenzúrázottak.
Egyszer írtam az RTL Klubnak pont a Hatodik érzékkel kapcsolatban, akkor azt írták, hogy nem ők vágják ki, hanem "így kapják" Persze ez így nem igaz: a helyes válasz az lett volna, hogy a cenzúrázott verziót veszik meg, mert így le tudják adni főműsoridőben.
Egyet lehet tenni: lemondani a tv előfizetést, én már megettem nagyon régen.

Zalzan Kavol 2008.12.10. 15:13:29

És nagyon finom volt! Mielőtt bárki kérdezné...

The Good Boy 2008.12.10. 15:46:32

Gyakorló szülő az milyen?

Olyan, aki napi 2 órában gyakorolja a gyereknevelést? ::))
Egyébként amikor legutóbb voltam a lányommal multiplex moziban vagy 1-2 éve, akkor éppen valamilyen szellem motoros baromságot, meg valami kommersz akció hülyeséget reklámoztak a gyerekműsor elött. Ezen én is kiakadtam, de azért a homárig nem mentem el...
Tegnap az idegesitett fel éjjel, hogy a National Geographic csatorna is elkezdte azt a játékot, hogy 20 decibellel hangosabban nyomatját a reklámot (6 egységgel kellett visszább venni a hangerőt, hogy a korábbi hangerő legyen 13-ról 7-re...)

Borúra-derű 2008.12.10. 15:55:21

Nagyon durva az a szenny-mennyiség, ami a mai gyerkőcökre ömölhet nap mint nap a különböző csatornákon (mozi, tv, dvd, számítógép, plakát, újságok, utca stb..)keresztül! Elsősorban a szülők felelőssége, hogy minél jobban megóvják ettől a kicsiket. 6 éves kisfiammal 2 éves kora körül ültem le először pár percre a dvd-én mesét nézni, addig nem látott mozgó képet. 3 évesen maximum 5 perc mesét nézett dvd-én, azt sem minden nap. Azóta is csak válogatott rajzfilmeket, mesefilmeket néztünk a boldog békeidőkből (Mazsola, Kockás fülű nyúl, Vacak stb..) Tévét természetfilmek kivételével nem néz, de azt sem naponta. Most, hogy nagyosodik, dvd-én néztünk vele pár Bud Spencer filmet, jelenleg ő a példaképe, úgy akar bunyózni, de már előre kijelentette, hogy ő senkit nem fog bántani, csak megvédi magát, ha bántani akarják!:) Szóval nála jól megfér egymás mellett Kisvakond és Bud Spencer!:) Sohasem közösítették ki amiatt az oviban, hogy nem tudja a robotos vagy más idióta rajzfilmeket.. Eddig 1x voltam vele moziban, egy éve a L'ecsót néztük meg, és nem emlékszem, hogy mi volt az előzetesben. Ha valami nem neki való rész volt, biztosan eltakartam a szemét!:)Egyébként felháborító, hogy nincs szabályozva, hogy gyermekfilmek esetén milyen tartalmú előzteseket lehet bejátszani, és a józan ész is hiányzik a forgalmazókból! Meg kellene próbálni valami ezzel foglalkozó hivatalnál jelezni a problémát, hátha lenne valami előrelépés! Addig is nagyon oda kell figyelni a gyerkőcre, és okosan szűrni a káros, külső hatásokat! Ezt a gyerek is eltanulja, pl. nálunk már landolt vadiúj ajándék dvd a kukában, mert "olyan csúnya arca volt a néninek" - értsd boszorkány!:)

schokobanane (törölt) 2008.12.10. 16:21:15

Los Alamuszi, nem feltétlenül lehetett ironikusnak érteni a mondandód, ez meg itt épp komoly téma. Mindazonáltal megkövetlek és bocsánatot kérek.

schokobanane (törölt) 2008.12.10. 16:24:30

Fibi2009 2008.12.10. 14:50:02

Olvasd el újra Androsz hozzászólását 12.37-nél.

Secnir 2008.12.10. 16:29:30

"The Good Boy 2008.12.10. 15:46:32
Gyakorló szülő az milyen?"

az olyan, mint a szentgotthárdi vendéglátásgyakorlás.

Újabbhülyenév 2008.12.10. 17:07:54

Én 2 éves koromban X-aktákat néztem a bátyámmal, annak ellenére amikor megnéztem nagyobb fejjel elég ijesztőnek találtam. Én azt mondom h egy bizonyos kor alatt nincs értelme a gyerekkel moziba menni, vagy ha már 2-3 éves gyereket viszünk a moziba akkor nem számít igazán hogy mit lát. Viszont egy idősebb gyereknél már számít hogy mit lát, jó emlékszem arra hogy este későn vmi UFO-s filmet láttam és legalább másfél évig csak csak úgy tudtam elaludni hogy a paplan szélét behajtottam és ráfeküdtem hogy ne bírják "kinyitni" (azóta is így alszok, csak egy ideje már azért hogy ne fázzak:)). Tehát úgy 4-8 éves korig az otthoni mozizást tartom célszerűnek.

dwdHU 2008.12.10. 18:13:50

csubakkáné :D:D:D:D

vércica 2008.12.10. 19:42:04

Most miért mondjátok, hogy ne vigye moziba a gyereket? Ha meg Electroworldbe megy, a (o)(o)-t lesik. Nem lehet már semmit se csinálni.

Ofélia . 2008.12.10. 19:43:08

A filmelőzeteseket azért vetítik mert fizetnek érte a forgalmazók.

Én ezt a vacsora alatti hüvelygomba ásókával körített szintnek nevezem.

Két megoldás létezik. Vagy megemelik kb 10 százalékkal a jegyárat vagy reklámbol élnek egy kicsit.

SAJNOS itt már a fingásért is fizetni kell mivel a kommunizmus nem jött be.

Az azért nagyon zavar, hogy a reklámok előzetesek 10 szeres hangnyomással mennek.

Na ettöl szarik be a manóka nem a képtöl az már csak hab a tortán.

vércica 2008.12.10. 19:43:56

Amúgy meg, ha úgy írta volna alá a Corvinnak írt levelet, hogy Csubakkáné Jolán, TUTI válaszoltak volna neki :-D

Ofélia . 2008.12.10. 19:51:57

vércica: az (o)(o) lesés ősi (o,o) szokás.

Sokkal jobb mint a rajzfilmnézés.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.12.11. 09:12:07

Egyszer elmentem barátnőmmel megnézni egy ilyen animációs filmet. Az előtte lévő előzetesek, csak kicsiknek szóltak, akik persze orgazmus közeli állapotba kerültek, és az egészet végigvisították. Én pedig már görcsösen rázkódtam a székben, pedig szeretem a gyerekeket. :(

U.i.: na, nem úgy, rossz az, aki rosszra gondol.

AlexWolf 2008.12.11. 10:25:25

Ez mostan nagyon trendi. Múltkor jártam egy nagy könyváruházban (női nevű, sokemeletes). Nézem a gyerekkönyveket. Ugye régen trendi volt Lolka meg Bolka, Kockásfülű nyúl stb. mesekönyveket venni. Majdnem eldobtam az agyam amikor megláttam milyenek az új gyerekkönyvek. Szép színes, tele képekkel, meg ilyen "ha kinyitod felemelkedik egy papírmasé jelenet" típusú könyvek. Címei: Zombik, Vérfarkasok, Vámpírok stb...Nem hittem a szememnek. Tényleg szép könyvek voltak és képek...azóta is áll bennem az ütő.

mesegomba 2008.12.11. 10:54:11

Ahogy nézem a kommentek alapján, már nem sok írni való maradt :)
De azon én is elgondolkoztam, hogy egy 3 éves gyerek hogy bír ki jobb esetben másfél órát a moziban ülve?
Amikor én voltam a hugommal, aki ilyen idős volt, az ölemben kellett ülnie végig, mert összecsukta őt a szék:)

leon, a proli 2008.12.11. 13:04:11

de szenyák vagytok, direkt kérte, hogy ne tegyétek közzé valós nevét!

Jegkoko 2008.12.13. 10:19:22

Nem értem, hogy mi itt a probléma. A mai gyerekek amugyis mindenféle szartmegnéznek a tv be ami durvább mint ami a mozielőzetesbe volt. Persze az ilyen idióták szerint a gyereket hermetikusan el kell zárni, mint a buborék srác című filmben is tették.Mert ugy sokkal jobb a szülőnek, ha a gyereke nem akar mehet ki az utcára.

Deuce Bigalow 2008.12.15. 10:33:53

há ja, valaki aszondta, hogy a spongya bob olyan, mintha betépett felnőtteknek csinálták volna. na mondom, mostmár akkor megnézek egyet, szétröhögtam magam rajta, a gyerek meg csak nézett, hogy mi tetszik nekem ennyire.
tegnap meg belenéztünk az "és megint dühbe jövünk"-be, a kis 5 éves abba se tudta hagyni a kacagást, amikor Bud-ék alaposan nekiálltak szétpofozni Bugsy-ékat...

hatesz 2008.12.16. 16:05:27

eszembejutottvalami: Nekem is eszembe jutott valami, szinten a veszpremi mozi matineelöadasaval kapcsolatban. Asszem a Z a hangyät, vagy az Egy bogär eletet neztük akkori baratnöm kishugaval. Az hagyjan hogy nyar volt es ment a legkondi 15! fokon...
De ugye aki ismeri ezeket az animacios filmeket, az tudja, hoyg hires amerikai szineszek hangjan szolaltak meg ezek az izeltlabuak, ugyhogy a matineelöadason EREDETI (ertsd angol) HANGGAL ES MAGYAR FELIRATTAL vetitettek...
"Anyu, most mit mondott a bogärka?" ..kerdezte a szerencses kislany filmközben, aki hozott magäval felolvaso anyukät.
Mondjuk szerencsem volt, nekem nem kellett olvasnom, mert egyreszt tudok angolul, meg mellettem 3 anyuka olvasta a gyermekenek, amit en is hallgathattam. Vegülis ez a szinkronizalas egy fajtaja, az "anyuelmeselte az egybogarelete filmet"
A sztori mondjuk 9 eves, bar akkoriban is eltek mar a földön sünök....

/tno+DA= 2009.11.03. 09:48:37

Na, de most komolyan.
3 éves gyerekkel moziba???

nyílméregbéka 2009.11.06. 13:10:10

@hatesz: ilyen élményem az Én, Pán Péter c. filmnél volt.
Mert a f*sz szülők csesztek utánanézni, hogy ez NEM egy mesefilm, hanem a Pán Péter szerzőjének életéről szóló - dráma.
Anyukák hada morgolászott a moziban, hogy "Mivanmá' hát ez nem is gyerekfilm!"
Meglepő módon a film feliratos volt. Furcsa ez, mi? Anyukák hada ugyanígy szinkronizálta végig a 4-5 éves (!) gyerekeknek.
A magam részéről félóra után átültem az első sorba.
Szóval, azért néha a szülő is utánanézhetne, mire viszi el a kölykét (nem a jelen poszt írójára célzok, hanem ezekre a felháborodott Pán Péteres seggfej mamákra).

OrienTT 2010.09.03. 22:30:54

1. A mozi négy éves kortól látogatható. Talán előbb az anyukának kéne megtanulni olvasni, utána írni össze mindenfélét.

2. A filmforgalmazó dönti el, hogy milyen előzeteseket játszanak a filmek előtt.

3. Az ilyen fokú idiotizmusra szerintem örüljön, ha nem válaszol semmit.
süti beállítások módosítása