Tékozló Homár

Átverték a diákmunkás marslakót?

2008.12.11. 10:30 | ge | 180 komment

A képen szereplő nagy zöld izétől mi kislányként inkább megijedtünk volna, de Marslakócska csak a munkáját végezte: diákmunkásként ebben a jelmezben járta a patikákat és terméket ajánlott. Levele szerint munkaadójával az elszámolásnál összetűzésbe került, amit talán egy érvényes és aláírt megállapodással lehetne bizonyítani, de sajnos ilyenről nem esett szó a történetben.

November hónap elején egy ismerősöm ajánlott egy alkalmi állást. Mivel diák vagyok, így igazából minden pénz jól jön, ráadásul gondoltam, közeleg a karácsony, jó lenne dolgozni egy kicsit. Az ismerősöm elvitt a Pannon Work ZRt. székesfehérvári irodájába, ahol egy valóban jól hangzó állást ajánlottak. Ez egy hostess munka volt, ami abból állt, hogy be kellett öltözni egy jelmezbe, és patikákat kellett látogatni, valamint ajánlgatni ott az adott terméket. 6-7 alkalomról volt szó, teljes útiköltség térítéssel (busz, vonat), 400 forintos órabért ígértek, amikor úton vagyunk, 600-ast, amikor a patikában dolgozunk.

Egyébként csak ezért is fogadtam el, mert az utazás tényleg elég hosszú volt, 5-6 órákat is mentünk csak oda, ha ezért nem fizettek volna, nem érte volna meg. Még könyörögtek is nekünk, hogy vállaljuk el a melót, mert senki nem akarja, mivel messze kell menni. Voltunk például Egerben, Nyíregyházán, Esztergomban és Győrben is. Amikor vége lett és bementünk az irodába, akkor már furcsa volt, nem tudták nekünk pontosan elmondani, mégis, mekkora összegre számíthatunk. Nagyon kedvesek voltak végig, tényleg, segítettek, amikor csak kellett. De múlt héten, elkezdtek nekünk össze-vissza beszélni, hogy igazából mi nem is kapjuk meg a 400 forintos óránkénti utazási bért, mert van egy kis gond, nem egyeztek bele a megrendelők, satöbbi. Azt ígérték, nem baj, nem járunk rosszul, mivel ők csaltak az üzemanyag díjjal (mivel a megrendelőnek azt adták be, hogy gépkocsival mentünk, pedig jogosítványunk sincsen, szó sem volt ilyenről, tömegközlekedéssel jutottunk el mindenhova), mondták, ne aggódjunk.

Felhívták azonban még aznap az ismerősömet, hogy jó hír, mégis megkapjuk a fizetést az utazásért is, amit 63 (*400Ft.) órának számolnak el nekünk, személyenként. Örültünk is neki, ezt tartottuk a reálisnak, az aggodalmunk elillant.

Erre, ma, 10.-ikén, hidegzuhanyként ért az sms, utalták a fizetést: Harminc ezer forintot. Igazság szerint, 50 ezer körül számítottunk! Felhívtam az illetékes projektvezető hölgyet, udvariasan kérdőre vontam, mégis, mi a helyzet. Ő elmondta, hogy mégsem kaptuk meg az utazás után járó pénzt, erről ne is álmodjunk! Bementem hát az ismerősömmel egy óra körül az irodába, ahol szintén csak ezt mondták el, amiből egy kis veszekedés is lett. Én, igaz emeltebb hangon, de udvariasan közöltem hogy ez nem így működik, minimum 20 ezer forinttal rövidítettek meg. Az addig teljesen kedves, aranyos ügyintéző lány úgy leosztott, hogy csak pislogtam! Mert hogy én mit képzelek magamról, többet kaptam egy napért, mint Ő, pedig én csak egy diák vagyok, meg hogy mi, diákok, mennyire el vagyunk szállva magunktól. (Itt azért megjegyezném, én soha, semmiért nem balhéztam, másfél évig dolgoztam folyamatosan egy másik iskolaszövetkezetnek, szóval nem tartom magam teljesen amatőrnek az ügyben, csak azt kérjük, ami jár.)

A helyzet ennyiben maradt, ők nem hajlandóak fizetni nekünk, valamint azt is letagadták, hogy fizetniük kéne( szó szerint letagadták, hogy megígérték nekünk az utazásért járó pénzt). Igaz, valamelyik nap küldtek 5000 forintot útiköltségre, amit az üzemanyag díjból csaltak el, de nekünk fejenként nagyságrenddel több járna. Nem tudom, mit tegyünk, eléggé meg vagyunk lőve, hogy így átvertek.

Nektek mi a véleményetek?

Üdv.
Marslakócska

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balance Of Power 2008.12.11. 15:12:56

A Munkahelyi terror blogon is van egy hasonlo tema, oda irtam be ezt a kommentet:

Erdekes ez a tema. Anno en is eljarkaltam diakszovezeteken keresztul OBI-ba pakolni meg mittomen, gondoltam, talalkozom majd foiskolas-egyetemistakkal es majd elleszunk. Nos, a legtobb "kollega" finoman szolva is egyszeru volt, mint a barlangrajz. Szoval nem ment tul gyorsan az ido.
A masik kedvencem az volt, hogy szemmel lathatoan nem tudtak velunk mit kezdeni. Odakuldtek egy brigadhoz, a fonoknek latszo faszi meg kinjaban adott valami "tedd ide-tedd oda" feladatot, de latszott, hogy terhere vagyunk. Arra is gondoltam, hogy beulok a WC-re olvasni, mert a kutya nem figyelt rank. Azta egy haromnapos in-the-row alkalommal utolso nap egyszeruen nem mentem, mert lekestem a buszt es tele lett a f@szom. Senkit nem erdekelt, pedig a diakszovetkezetnel egyfolytaban paraztattak az embert, hogy hu mi lesz, ha nem szol a tavolmaradasarol.

Akkoriban sajnos nem annyira volt elterjedt az irodai munka. Pedig aztan, mikor mar dolgoztam, nalunk is voltak diakok.

moli 2008.12.11. 15:13:14

munkalehetoseg a vilagban van tobb milliard, beloled csak egy van.

Secnir 2008.12.11. 15:15:37

"were 2008.12.11. 14:24:51
Megoldás:
Menj be keresd meg a vezető asszonyt vagy urat,"

mások is keresik de nem találják :)

tibro · http://www.tibro1977.hu 2008.12.11. 15:15:42

Én csak azt szeretném mondani, hogy mikor mi idejöttünk a Kárpát-medencébe, az éjszaka ellopták a marslakócskák(!) a lovainkat.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.12.11. 15:17:37

Az én időmbe 14 éves koromtól dolgoztam nyaranta. Az első évben konzervgyárban csomagoltunk, pakolásztunk, utána orientálódtam az informatika területére = adatrögzítettem, borítékoltam stb. nem a két hét szakmai gyakorlatot inkább a 2 hónap pénzkeresetet. Nem 6 hanem 8,12 órában olykor hétvégén is, hogy ne borravaló legyen...

Volt olyan év, hogy nem órabérezés volt, hanem teljesítmény, na akkor volt a 12 óra, de akkor a pénz is sok volt, a minimálbér tripláját vittem haza, de olyan is volt, hogy a bérletemre nem futotta már.

Szerződés nem volt az első nap, de az első héten már igen ér kézbe fizettek még akkor. Ja, és az a cég szervezett szélszmítinget nagybörzsönybe, ahol a cég fizette kaját, utazást és engem az akkori diákot is meghívták!

Dr Kangörény 2008.12.11. 15:19:29

Nagyon helyes! Szopassanak csak meg minden nyomorultat, aki szerződés nélkül, feketén, vagy fél fizetést zsebbe kapva dolgozik!
Az adót megfizetni büdös, mi? Utána meg rinyálni, az rendben van?
Vállaltad a kockázatát, hogy esetleg átbasznak és jól át is basztak. Hol itt a baj?

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.12.11. 15:22:38

sambala:
mimeg annak idején minden nap hideg salakot hánytunk, dobozban laktunk és 2 órával azelőtt felkeltünk, hogy lefeküdtünk volna.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.11. 15:27:18

Kangörény_ 2008.12.11. 15:19:29

nálad bammeg!

Bexter 2008.12.11. 15:28:06

Szó elszáll, írás megmarad. Örök érvényű mondás.

2008.12.11. 15:30:10

Erre csak azt tudom mondani, hogy inkább gyertek hozám takarítani (lakást), hülye jelmez nélkül, és a meló végén megkapjátok az óránkénti 800 Ft-ot. Hm?

Dax 2008.12.11. 15:38:24

Be kell menni, és üvöltözni a leendő ügyfelek elött párszor, ha lehet pár haverral. Ha már 5 alkalommal zavarjátok el az ügyfeleiket, akkor rögtön fizetni fognak.

forrórágógumi 2008.12.11. 15:39:37

hahhahah hát ezen csak röhögni tudok, hogy valaki elhiszi, hogy UTAZÁSÉRT!!!! 400 FT-os órabért fog kapni. BRuuhhahahahahah, hát hallod én aszondanám a fönöknek, hogy figyu, fizessed már ki amíg beérek melóhelyre, holnap nem is kéne bemennem egyáltalán.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.11. 15:45:04

forrórágógumi 2008.12.11. 15:39:37

muhaha te nagyon átlehetsz baszva ahol dolgozol....muhahahah ekkora egy nyomoroncot! :)

forrórágógumi 2008.12.11. 15:50:17

tüvapok

nyomoronc a te .... d.
Nem baj ha nem hiszem el hogy van olyan aki órabért kap az utazásááért?! Max a bérletet/benzint megkapja, de nem fizetést.
Kretén

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.11. 15:50:40

még nekem is fizetik a fatelepen...pedig csak egy villanyszerelő vagyok! naponta +1 óra....sőt ha behívnak hétvégén vagy épp mikor nem dolgozm akkor is.....muhaha....ez mekkora nyomoroncc......ááááááá

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.11. 15:53:14

forrórágógumi 2008.12.11. 15:50:17

és olyanról nem hallottál, hogy kiküldetés? ill. ha olyan a munkád? teeee szerencsétlen!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.11. 15:54:28

pl mint szegény lányka esetében akinek 3 városban kellett inváziót imitálni!

Dax 2008.12.11. 16:01:26

A zöld álruha férfiút vagy hölgyeményt rejt? :O

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.11. 16:03:19

Dax 2008.12.11. 16:01:26

"Üdv.
Marslakócska"

remélem, hogy lány, mert különben buzi!

Dax 2008.12.11. 16:06:03

Azt kell mondjam, hogy jogos!

Dax 2008.12.11. 16:07:51

Mellesleg hova tünt az edés post?

forrórágógumi 2008.12.11. 16:12:14

tüvapok

Muhahahahaa így már megkapod a nettó 50-et a +1 óráddal te szerencsétlen f...
Nem feketebérezésről beszélek ahol megy a mutyizás, mert képzeld el én legalább fasz módjára fizetem a te TB-det is. Feketén lehet hogy adnak neked könyöradományként alamizsnát, de normális állásnál nincs ilyen. Ennyi. Kiküldetés meg a faszom az. Én ha ilyen melóra keresnék embert akkor azt mondanám, hogy amíg ott van kurva sokat kap, meg fizetem az odajutást, de hogy ő utazgatás címszóval elszámoljon nekem 1000 órát amíg várt a buszra, hát nagy lúzerség lenne.

esmein 2008.12.11. 16:13:02

Csak úgy margóra, kinek mi köze van hozzá, hogy egy diák mire költi a pénzt amiért megdolgozott? Talán még a szüleinek se sok...

ntsaba 2008.12.11. 16:19:09

smschamp gratulálok ba*meg!
Most miért sajnálod a diákoktól a munkájukért kapott pénzt?! Ha nem tetszik a melóhelyed lehet váltani! Ja, hogy az nem olyan egyszerű? Miért gondolod, hogy a diákoknak egyszerű normális munkát találni? Én voltam/vagyok mindkét oldalán, mint diákmelós és mint munkaadó is. Tudod kiscsillag mesélhetnék a nagytudású bejelentett, "felnőtt" alkalmazottakról. A vicc, hogy szerintem a munka, amit végezni kellett volna nem túl bonyolult, de felelősségteljes. Alájuk adtam céges kocsit, laptopot + elég jó fizut. És mi volt a hála? Az egyik egy hét után otthagyott, de úgy, hogy csak hirtelen x dolog történt a családban, kell neki 2 nap, na azóta sem láttam. A másik bejelentette, reggel, hogy ma nem jön (nem, nem beteg volt). Ja, csakhogy a cég is akkor kap pénzt, ha a munka el van végezve, ha nincs ráadásul bukik a hosszútávú megrendelés is. Komolyan mindent megtettem a munkásaim érdekében. Nem tekintettem őket beosztottnak, hanem munkatársként kezeltem őket. És tessék, ezt kaptam. Én sem akarok tudod általánostani, csak 10-ből 8 emberrel voltak gondok...
Ezután váltottam diákokra. És érdekes, nekem velük nem volt bajom. Ők örültek, hogy dolgozhattak azért egy komolyabb helyen. Nem szórólapozás, nem adatrögzítés... És soha, mondom SOHA nem volt velük baj. Volt aki betegen is bejött. Szóval jó lenne elgondolkodnod. Lehet neked vannak link haverjaid?
Amúgy meg volt olyan igen, akinek nem a napi megélhetéshez kellett. És akkor mi van? Azért mert valaki diák ne is szórakozzon?! A suli után takarodjon haz tanulni? Nem lehet ezen kívül élete? Hm?! Amúgy meg miért érdekeljen, hogy mi a faszra költi, ha ELVÉGZI a munkáját. Gondolom Te, amit a megélhetéseden felül keresel egyből utalod a máltai szeretetszolgálatnak...
Hihetetlen...

2008.12.11. 16:20:24

HalivudEstevez · www.halivud.hu 2008.12.11. 15:22:38
Minket megölt apánk és a sírunkon ugrált.... :)

2008.12.11. 16:23:02

Tényleg eltűnt a "Bizarr vendégszeretet Balatonfüred" c. poszt. Miért kellett törölni ???

ntsaba 2008.12.11. 16:26:53

forrórágógumi azért tisztában vagy vele, hogy a munkáltató köteles min. az órabéred felét az utazásra is kifizetni (mármint nem a napi bejárásra, hanem ha pl kiküldetés,stb)? nem is tudom akkor kit basznak át.
Ja igen, a munka sok utazással jár/járt, és én kifizettem a teljes órabért rá.
Szerinted a diák tehet róla, hogy minimális amit adóba fizet? Ilyen a rendszer. Amúgy asszem a minimálbér feletti összegre már adózik, de ezt pontosan nem tudom, mert nálam 1-1 ember nem dolgozik annyit egy hónapban, hogy ezt elérje.
Visszatérve a diákmeló helyekre. Na ott vannak nagyon gecik. Pl. a PannonWork is ilyen. Viszont én találtam egy nagyon korrekt helyet, ahol nem húzzák le a diákot. Mondjuk végig kellett hozzá járni egy párat. Szóval vannak azért normálisak is.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.11. 16:27:51

forrórágógumi 2008.12.11. 16:12:14

húúú de el vagy tévedve....nyomornc vagy ehhez nincs is más hozzáfűzni valóm! rendes bejelentett melós vagyok, te agyoniskolázott....semmi fekete susmus! és fizetik a bejárásom képzeld! jah még1x mondom, ha éppen akkor hívnak be mikor nem kell dolgozom akkor +1 óra túlórát írhatok az utazás miatt! te kis hülye!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.12.11. 16:31:42

forrórágógumi 2008.12.11. 16:12:14

te hiperaktív! én sem tudok 1000 órát elszámoltatni! vagy egy norma! nálam ez napi 1 óra, aztán, hogy én közben beugrom a kocsmába és csak nyócra érek haza attól még nem fizetnek többet! szal ha te olyan lúzer lennél, hogy enélkül alkalmaznál valakit akkor meg is érdemled a nyomorod!

-Picur- 2008.12.11. 17:04:34

Csatlakozva több előttem kommentelőhöz, nem értek egyet azokkal, akik szerint egy diák a melójából származó pénzét általában linkeskedésre költi. És ha arra? De legalább megdolgozott érte, ő maga!

Saját példámból adódóan pedig a lové nem kizárólag linkeskedésre tud elmenni. Hanem mondjuk könyveket veszel belőle, meg ruhát, meg kaját, így ősöknek egyre kevesebb zsével kell otthonról támogatniuk téged, miközben te fősulira jársz. Pl.
Én mondjuk a Számviteli Főiskola nappali tagozata mellett dolgoztam, meg tanítottam, így a fősuli elvégzése után hamarosan tudtam magamnak egy használt autót venni...
Csak szólok, hogy a diákok nem mind velejéig romlottak és értelmes dolgokra is tudják költeni a saját maguk által megkeresett pénzt.

A poszthoz konkrétan: én is a szerződést hiányolom, bár a poszt írója elmondta, hogy konkrét munkára nem kötnek szerződést (?!). Ezt annak ellenére furcsállom, hogy sosem dolgoztam iskolaszövetkezeten keresztül, inkább magamnak kapartam ki a gesztenyét. Simán rájuk szabadítanám egyébként a DAS-t, ill. a felügyeleti szervet.

sálas 2008.12.11. 17:12:33

nagyon rövid ideig voltam isk. szövetkezetnél, tényleg nem munkánként kötnek szerződést.
bemész, VELÜK szerződsz, kifizeted az egyszeri 500-5000 ft-os regisztrációs díjat (!) amit az első fizetésedből vonnak, aztán ajánlanak munkákat. te választasz, de egyet el kell fogadnod (6 éves tapasztalat, most is így van?)
a szerencsém az volt, hogy az irodai munkámnál volt céges jelenléti amit a főnök aláírt. lemásoltam, onnantól ugathattak...

Dax 2008.12.11. 17:16:28

Én a pénzt amit szerzek a diákmunkából legtöbbször elpiázom és elnőzöm, és csomó hülyeségre verem el, hála Isten még megtehetem, majd ha vége a sulinak adhatom haza a fizetésem felét, később meg majd költhetem mindet rezsire meg kajára :S... Lehet hogy sok itt az irigy ember?

sálas 2008.12.11. 17:18:21

nekem (sajna) nem csak bulira ment el. bérlet, könyvek, jegyzetek ebből lettek, nem a nyuszi tojta. de 1-2 buli így is belefért. :)

moli 2008.12.11. 17:24:56

salas: nem a munkaadod partnerevel kell szerzodest kotnod a munkara, hanem a munkaadoddal az adott munkara. kulon, ujra le kell irni: mi az elvegzendo munka es mi az ellentetelezese, milyen feltetelekkel.

sálas 2008.12.11. 17:26:07

moli
ezt még1szer légyszi.. lassú ma a agyam

Dax 2008.12.11. 17:31:02

Nem így megy ez, a diákmelónál a munkaközvetítővel kötsz szerződést, nem az alkalmazóval.

sálas 2008.12.11. 17:33:30

én is szívtam a diákszöv.-el de anno gyorsan kellett munkát találnom, és lányként nehezebb. hiába mondom hogy tudom hogy kell bánni a betonkeverővel. :D

Dax 2008.12.11. 17:42:09

hát nem tudom sálas, mostanság minden második munka csak lányoknak szól (hostess, stb.) biztos régen volt amikor te kerestél :)

yggdrasil 2008.12.11. 17:48:06


sálas 2008.12.11. 17:12:33

Leginkább ezer forint a regisztrációs díj, amit jobb helyeken első fizudból vonnak (máshol csak fizesd be), és vagy kapsz munkát, vagy nem. Kevésbé jó helyen mindjárt az elején fizesd be. Viszont, ez szövetkezeti részjegy formában működik, tehát kilépéskor visszakapja az ember (csak győzze kivárni...).
Egyéni munkaszerződés nincsen, csak egy általános rizsa, meg 28 űrlap. Itt is van kivétel, de munkaszerződésnek az se nagyon nevezhető.
Ja, ha lincselni akartok, szólok, a Fürge Diáknál a Gastroyaltól rendelik maguknak az ebédet, amíg a diák a belét kiköpi a teszkóban vagy a kukoricaföldön.

StZ 2008.12.11. 17:56:38

Egyszer régen és is dolgoztam MelóDiákosként. Történetesen ahol dolgoztam, egyik ismerősöm a cég vezetőségének a körében volt és mint megtudtam, jóval többet fizettek a MelóDiáknak (2 és félszeresét) /óra, mint amit én kézhez kaptam. Így esett, hogy csak 2 hétig dolgoztam, mint MelóDiákos. Soha utána diákszövetkezet.
Nem mellesleg évekkel később épp az irodájuk előtt mentem el és eszembe jutott, hogy még bent van az 1000 forintom, amit belépési díjként szedtek (és persze csak 1 év után lehet kivenni és ezzel a szerződés is felmondva), bementem hát visszakérni. Mondanom sem kell, hogy alig akarták visszaadni, hivatkozva arra, hogy nem vagyok az adatbázisban, meg hogy nincs nálam a papír, amit belépéskor kaptam. Kár, hogy emlékeztem rá, hogy személyivel is ki lehet venni. Végül hogy-hogy nem, megtaláltak az adatbázisban és visszakaptam. :)

sálas 2008.12.11. 18:09:27

én is visszakaptam a végén az 5000 jómagyar forintomat, de gyorsan megléptem, mielőtt meggondolták volna magukat.
azt tudom, hogy nem sok papír volt akkor, csak a szerződés, + az a datlap, amin beikszelted, hogy milyen munkát szeretnél.
a tapasztalat elég régi, kb 2002-2003 magasságából való. öregszem.... :)

StZ 2008.12.11. 18:12:50

Ja és most jutott eszembe: úgy egyeztem meg velük, hogy majd utalják. Legyen most a nevem mondjuk egy nem túl közönséges név, "Kracsek Géza". Szép lassan eljött a nyárimunka vége, 1 hét nyaralás utána, majd ránéztem a bankszámlámra. Pénz sehol.
Felhívtam őket, hogy merre van a fizetésem. Válasz: Még nem utalták? Holnapután ott lesz.
3 nappal később megint ránéztem a számlámra, mert épp kellett volna a pénz. Persze pénz sehol. Telefon ment, ígéret jött, holnap ott lesz.
Másnap megint megnéztem, persze pénz sehol. Telefon ment, ígéret jött, ma délután már ott lesz.
Másnap ránéztem, még mindig nem volt ott. Kicsit ideges lettem. Telefon ment és most figyeljetek, válasz: Már átutaltuk (legyen most is kitalált név) "Kracsek Tündének", mert azt hittük, hogy a testvéred és úgy gondoltuk, hogy ő majd odaadja neked... Na és akkor itt lettem nagyon ideges, közöltem vele, hogy ne nézzenek hülyének, 1 napjuk van átutalni, vagy elmesélem ezt az esetet annak a kedves ismerősömnek, akit az előző kommentemben említettem, mint vezetőségi tagot a cégnél, ahol dolgoztam.
Másnap már ott volt a pénzem a számlámon. :)

*-* · http://www.hologramember.hu 2008.12.11. 18:22:12

1. lecke: tanulj meg kiállni a jogaidért. Mindig mindent írásban kérj, ami pénzhez köthető, mert különben bukod. Még a látszólag kiváló ajánlatoknál is, mert ez a csapda, ha a többre vágyás miatt belelépsz egy ilyen ajánlatba, akkor átvernek. Utólag pedig nagyon nehéz bizonyítani a szóbeli igéreteket.

sálas 2008.12.11. 18:23:37

én mint mondtam, volt helyi céges jelenlétim, az hatott.. fizetni ugyan fizettek, de hánytam a munkától, eljöttem. telefonközpontos kisasszonynak indultam (szigorúan bejövő hívások!!!) aztán telemarketinget meg adósságbehajtást akartak csináltatni. na neeeeee

rszvsz 2008.12.11. 18:24:59

1992-től dolgoztam diákmelóban, nyáron.
Voltak jó helyek (TNT), rosszak (apenta), távoliak (Tungsram) - de sose volt konkrét bajom.
Jó, az apentánál ráömlött a lábamra valami lúgos szar, és kimart belőle egy picit, de begyógyult és nem is fájt igazán.
Fizuval sose volt semmi baj, igaz néha elkeverték a jelenlétit és csak 3 hetet fizettek, meg eleinte kint kellett sorállni a fizuért a Holló utcában.
De a cég az korrekt volt.

Az pedig, hogy nekem fizettek mittomén 30ezret havonta és ők kaptak 100at, sose érdekelt. Abból a 70ből ment el adó/járulékra és abból tartották (tartják) fent az irodát, a munkatársakat és szerzik az új munkákat.

Tény, manapság minden huszonéves egyetemista és meg nem fogná a cukroslapátot vagy a 120kilós dobozt, de akkoriban ebből nem volt probléma, sőt. Bizonyos cégek - többnyire külföldi anyavállalataik nyomására - erősen diákmunka-érdekeltek voltak.

Az is igaz, hogy felhigult ez a munkaerő-kölcsönzés, meg a diákok is változtak. Akkoriban teli voltak/unk épp-főiskolásokkal, gimisekkel, szakmunkásokkal. Ma csak egyetemisták vannak és azokból is tolong a sok bölcsész, szociológus és filozófus... De minek, az rejtély.

sálas 2008.12.11. 18:29:34

@rszvsz
a munka bizonyos oktatási intézményekben eltöltött brutto hónapszám után derogál. :)

Dax 2008.12.11. 18:31:16

Nah én hülye vagyok a reál tárgyakhoz, és érdekel a történelem, szeretnék tanítani is. Akkor most akaszam fel magam, mert nem mentem müszaki pályára?

rszvsz 2008.12.11. 18:39:05

Dax: ha ezt nekem, akkor nem.
Bár sajna tanárból is Dunát lehetne rekeszteni. Én közgatszdász leszek (remélem :-)), hát ebból sincs épp munkahiány.

De lesz 10 év múlva elég autószerelő, villanyszerelő és mittomén hentes?

Olyasmit, hogy buszvezető direkt nem kérdezek, vasutasból meg... Majd átképzik a krampácsolókat bakterré.

sálas 2008.12.11. 18:41:16

rszvsz:
"Olyasmit, hogy buszvezető direkt nem kérdezek, vasutasból meg... Majd átképzik a krampácsolókat bakterré."


monorierdőn megtették, eredmény a híradóban volt látható

2008.12.11. 19:01:20

Félévente 155 ezeret kell csak azért leperkálnom, hogy tanulhassak. + havi 15.000 az, hogy lakhatok valahol és akkor még nem ettem. Hidd el, hogy nem bulizásra megy el minden fillére a diákoknak...

Carnivora (törölt) 2008.12.11. 19:03:33

rszvsz 2008.12.11. 18:39:05

Jó tanárból nehezen rekesztesz ők találnak munkát csak éppen nem tanítanak... csak annyit mondok tőlünk olyanok mentek el tanítani akik végigbugdácsolták az egészet ... meg kb. egy kutyát sem bíznék rájuk nemhogy gyerekeket.

damogran_ 2008.12.11. 19:05:34

Amint mindenképpen tehetsz, az az, hogy világgá kürtölöd (ahogy tetted is), szép, nagy betűkkel:

PANNON WORK ZRT. SZÉKESFEHÉRVÁR - ALJAS CSALÓ BANDA

Geitenbeffer_ 2008.12.11. 19:27:57

Pannon Géesé.
Az egy bűnbanda!
Lebuktassuk, uram.

au 2008.12.11. 19:36:12

Az eleje felé:
"Molié a pont! Teljesen igaz! Kell a pénz a bulira. mert másra nem igen. Meg a picsa rázásra."

Mekkora parasztok vagytok csesszétek meg! Itt nem az a lényeg hogy mire kell a pénz. megdolgozott érte, ki kell hogy fizessék. De mivel ez egy ilyen ocsmány ország, még a gyerekeket is átbasszák, ti meg parasztok csak fikázzátok szegényt! EZAZ szúrjunk neki mégegyet! Megnézném a fejeteket amikor veletek játsszák el ugyan ezt, aztán csak pampog mindenki hogy minek neked a pénz.
Na pontosan miattatok tart itt ez az ország.
ÓÓ MAGYARORSZÁG!
(új értelmet nyert definíció:
Magyarország= csaló vállalatok, sikkasztó vezetők, lehúzott fiatalok, hőzöngő, fikázó kommunista g*cik //* most ebben a sztoriban ezek vagytok TI!)
Szép napot mindenkinek!

Secnir 2008.12.11. 19:39:05

"rszvsz 2008.12.11. 18:24:59
[...] Az pedig, hogy nekem fizettek mittomén 30ezret havonta és ők kaptak 100at, sose érdekelt. Abból a 70ből ment el adó/járulékra"

Ébredjémárfölkisanyám!
millen járulékot fizettek utánad szerinted?
nézd már meg a fenti két filmet a linken, amit betettem!

Secnir 2008.12.11. 19:40:38

megsúgom, ha diákszövetkezetest pl. baleset ér vagy valami ilyesmi, jó eséllyel fizetheti a kórházi költségeket saját maga. és ha perel, akkor már nem lesz kit.
ha megnézed, hogy hány évet dolgoztál (mondjuk APEH-et megkérded) kiderül, hogy semennyit, mert nem voltál lejelentve. nem is leszel.

Prakt! 2008.12.11. 20:56:50

egyszer velem is szórakoztak, csak nekem volt szerződésem.
csak az összeg harmadát fizették ki, bementem egy kis vitatkozás után elnézést kértek, majd mondták, hogy csak következő hó 5-én tudnak utalni. Na bumm nekem ráér, de nem tetszett.
Majd egy hónapra rá kifizették a második harmadát.
Bementem megint, veszekedtem, azt mondták bocs, következő hónapban utaljuk a pénzt, én meg megkérdeztem meddig lesz itt, mert elmegyek apámék cégéhez az ügyvédért.
Másnap befizették kézpénzel a számlámra a pénzt :D

B! 2008.12.11. 21:34:30

Lehúzós nyomorék banda!!!
"APEKOT" rájuk!

tsibe 2008.12.11. 21:39:06

én voltam a másik marslakócska-hostess. igen nagy átverés volt tényleg és igen... biztos drogra meg piára kell a pénz. ha a diákok ezért mennek dolgozni, ugyanúgy a rendes felnőtt bejelentett dolgozók is, nem? sebaj, majd nem veszünk idén karácsonyfát :D

ntsaba 2008.12.11. 21:56:39

Egyébként szerintem is első körben a megrendelő céget keressétek meg. Ha kiderülne, hogy csak 1szer is jogatalanul szívóznak egy nálunk dolgozó diákkal, annak én pl qrvára nem örülnék, és a minimum, hogy szerződést bontanék a szövetkezettel.

tsibe 2008.12.11. 22:16:42

igen, tervezzük, hogy ha nem sikerül jutni semmira a pannon workkel, felvesszük a kapcsolatot a marslakócska "szüleivel". mert elkezdődött ám a vizsgálat... most hogy idekerült a story, hirtelen meg akarják tudni a nagyok is, hogy mi történt pontosan... jókor kapnak észbe, mi?

Gabika51 2008.12.11. 23:04:31

És adóztál-é kedveském a 30 rongyocska után?

fritzi 2008.12.11. 23:27:40

Ajánlom, hogy menj el ilyen bérért dolgozni, és rá fogsz jönni, hogy éhenhalni elég! Már aki tud tanulás mellett. És örülhetsz, ha nem vesznek szarba mindenhol.

fritzi 2008.12.11. 23:29:41

Ennyi buta embert itt a hozzászólók között. Magyar virtus. A diákmunkák egyébként bejelentett munkák.

birorichard36 · http://cinemablog.blog.hu/ 2008.12.11. 23:50:55

gabika, 30 ezerért menjél el adózni. idióta. diákmunka, minimálbér alatt mit kéne adózni? adóbevallás attól függetlenül van, csak nincs mit adóznod.
A történet a köv.: általános pannonworkos szerződések voltak, mint eüs, balesetvédelmi, stb stb.
A munkáltatóval külön szerződésük nincs, azt a pannon work kötötte azzal a külsős céggel. ami abban a szerződésebn szerepel, arra nyújthatnak be követelést, másra nem.
Szóbeli megállapodással nagyjából kitörölhetik a seggüket, csak az a "gubanc", hogy csórikat teljeskörű belső ellenőrzéssel "fenyegetik" a pannonworknél. Még perrel is fenyegetőztek. Ezzel kapcsolatban max. jó hírnév megsértésével vádolhatják őket, ami azt hiszem csak helyreigazítással büntetendő, ha más (bűn)cselekmény nem valósul meg, dehát bűncselekményről nem beszélhetünk ,ez polgári peres volna.

birorichard36 · http://cinemablog.blog.hu/ 2008.12.11. 23:56:26

Érdekes volna átnézni amúgy a könyvelését, hogy ezek az üzemanyagpénzek merre és kinek kóricálnak papíron... Szép volna, ha még az apeh is megnézné őket, ha van hiba, ha nincs.

böle (törölt) 2008.12.12. 00:04:26

Az egyik ilyen cégnek dolgozott a párom is, LAURITZEN volt a neve, eleinte fizetgettek is, majd amikor a pénzért mentünk ott ült két büdös kurva akik szerint ők elhagyták a helyüket, mert azt látta valamilyen ellenőr buzi, és erreföl nem fizették ki neki a munkát amit szombat-vasárnap csinált. Az összes ilyen köcsögöt ki kéne irtani családostul a föld színéről, mert akkor jobb lenne a világ, de mivel annyit kapnánk értük mint egy rendes emberért ezért nem érdemes. Szerintem ez az egész diákmunkás dolog egy nagy átbaszás, mert szarér-hugyér dolgoztatják a gyerekeket. mindet fel kéne akasztani úgy ahogy van. Azt mondom legyenek rákosak mind, és dögöljenek meg....

-tyúkbéltorta- 2008.12.12. 00:05:05

menyni sötét, tizedinformáciobol magát szakértőnek feltüntetö "szakember" van itt... és ti vagytok az ország jövője... innen télleg elköll menni...

tsibe 2008.12.12. 00:14:58

nem fenyegettek perrel

vabi (törölt) 2008.12.12. 07:00:19

sztem a Marslakókat kéne segítségül hívnod, majd ők lerendezik ezt az irodát

Balance Of Power 2008.12.12. 09:40:16

Aki diak, bulizzon, csajozzon. Ha megteheti, miert ne? Engem mondjuk egy ido utan baromira zavart, hogy anyamektol fuggok anyagilag es mindig kerestem nyarra melot, felev kozben meg feleltem.
Ami viszont tenyleg faszsag es ova intek mindenkit tole: a diakhitel felvetele abban az esetben, ha nem konkretan tandijra, albira stb. kell. Mert nem volt vicces, amikor evekig havi 15 ezreket kellett fizetnem, pedig csak 2 felevig igenyeltem a diakhitelt. Ha valaki az egyetem 5 eve alatt kapja es elbulizza, teljesen ertelmetlen millios tartozassal kezdi a nagybetust.

Skandinaviaban meg siman kapnak a diakok 300 eurot (ami zsebpenznek azert nem rossz) alanyi jogon es vissza se kell fizetni. De Daniaban is erdekes volt, hogy amikor diakcseren voltunk egy barati gimiben, ott is szinte mindenki dolgozott este vagy hetvegen. Pedig nem voltak raszorulva.

forrórágógumi 2008.12.12. 10:07:17

ntsaba 2008.12.11. 16:26:53

Örülök neki, hogy ennyire tisztában vagy a jogszabályokkal. Na jól mondtad...kiküldetés. Ezt én nem értelmezném arra hogy adott muksónak el kell mennie bivalybasznádra dolgozni, mert mivan ha én Debrecenből járok Hatvanba minden nap dolgozni? Az kb felér egy kiküldetéssel... és akkor? Senki nem fizeti ki az időmet, csak a költséget. Diákmunkánál meg ne beszéljünk kiküldetésről bazdmeg mert felbasszátok az agyamat!!!

tüvapok 2008.12.11. 16:27:51

Hamár ilyen szépen lehülyéztél akkor neked meg a jó k... dat.
Mellesleg most akkor mit is kapsz? Túlórapénzt? Vagy mindig kapod, vagy csak ha pluszban kell bemenned? Látom te sem vagy tisztában a saját fizetéseddel, de legyél büszke az akármilyen plusz 1 órádra, és utánna menj és kérdezz meg 100 embert, hogy hánynak fizetik meg az utazással töltött idejét.
Ezért tart itt ez az ország.

moli 2008.12.12. 10:32:54

Dax: diakmunkanal a munkaadod a munkakozvetitod. o adja a munkat neked. vele kotsz szerzodest.

A Józsi 2008.12.12. 10:50:47

Én éveken keresztül dolgoztam iskolaszövetkezeteken keresztül, és az ottani vezetőkkel nagyon jó kapcsolatot ápolok. Többek között Fehérváron is. Nekem is voltak gondjaim sokszor, de ott is csak emberek dolgoznak. Ha a boltban elszámolja magát a pénztáros, akkor egyből beírok egy újságba, látom ez a megoldás…éljen a nagy demokrácia!
Kedves Jemi! - Jemi 2008.12.11. 12:38:14
Szerintem Te egy gyökér vagy! Ne egy hölggyel keménykedj bázzz! Ő is csak a munkáját végzi, és gondolom Te is csak egy ember vagy, és szoktál hibázni. Bár ilyen komment után ebben kételkedem.
Kedves Mr.Books! - Mr.Brooks 2008.12.11. 12:48:55
Én is dolgoztam diákként, és volt amikor valami probléma miatt nem kaptam meg a fizetésemet, de akkor kinyitottam a pici szám és reklamáltam. Nem egyből a sajtóhoz fordultam, mert tudtam, hogy azzal csak magamat járatnám le, ahogyan most Te is ezt teszed. Az újságírók sokszor az igazság egy részét írják csak le a többit meg úgy kerekítik, ahogyan Ők akarják, és csak azt nézik, hogy mekkora az ügy hír értéke. Szóval gratulálok a meggondolatlanságodhoz! Ez minősít Téged.
Kedves Genyó Kapitány! - genyó kapitány 2008.12.11. 12:56:08
Sok ilyen munkát kívánok még Neked! Ha ennyi eszed van!
Kedves Passzivista! - Passzivista 2008.12.11. 12:59:10
Én nem dolgozom egyiknél sem, de ismerek jópár talpig becsületes diákmunkával foglalkozó embert, Akik nem férgek, viszont olyat is, Akik azok. Ne általánosíts! Ha bemész a boltba és megveszed a gumit, amit felhúzol, hogy ne szaporodj tovább, akkor is lenyúlnak, azt bezzeg nem veszed észre. Neked is gratulálok a megnyilvánulásodhoz!
Kedves ÉnmegénmegazIrén 2008.12.11. 13:44:09
Igazad van teljesen. Fel kell nyomni Őket a picsába, de csak akkor, ha úgy érzed, hogy igazad van. Mert ha perre kerül a sor, akkor az erősebb kutya baszik. A szégyenfal sem rossz, de én úgy hallottam, hogy a cikknek csak egy pici igazságtartama van és semmi több, csak az író önhatalmúlag felfújta.
Kedves Were! - were 2008.12.11. 14:24:51
Az már bűntény lenne. Na azt szerinted egy újságíró mennyire fújná fel? De látom a Te szellemi szinted is megragadt valahol kibaszott mélyen, ha ilyen tanácsokkal látod el az embereket. Hihetetlen, hogy itt tartunk. Neked is gratulálok!
Kedves Kangörény! - Kangörény_ 2008.12.11. 15:19:29
Te írtad meg a nagy jót. Engem csak egyszer szopatott meg egy iskolaszövetkezet, aztán figyeltem rá, hogy mindig minden le legyen írva. Ennyi. Nem is reklamáltam akkor.

É2I 2008.12.12. 11:20:33

@A Józsi 2008.12.12. 10:50:47

Ok! El is hiszem, hogy fel lett fújva. De akkor hallgattassék meg a másik fél is.

Várom a fent említett "munkáltató" álláspontját.

tsibe 2008.12.12. 11:23:27

kedves A Józsi!
az eredeti cikk írója semmit nem fújt fel, teljesen igaza van. mint már írtam, én vagyok a másik hostess, szóval talán egy kicsit több rálátásom van az ügyre, mint neked... Képzeld, bármilyen hülyének is nézel két diákot, először bementünk és reklamáltunk. Nem foglalkoztak vele. Utána fordultunk ide... És csak annyit a szellemi szintről, hogy te egy kommenten belül négyszer használtál minősíthetetlenül trágár kifejezést, ami annyira azért mégsem minősíthetetlen, hogy téged ne írjon le. De látom, nagyon tájékozott vagy, osztod az észt ezerrel, megkérdezném, mikor voltál ott velünk? mikor harminckilenc fokos lázzal ültünk a déliben? vagy mikor kiabáltak velünk, hogy mit képzelünk, mikor csak a pénzünket akartuk? vagy hallottad a beszélgetéseket, amiket az ügyet kivizsgáló vezetővel folytattunk? nem. érdekes, hogy ő tudott objektív lenni, pedig valószínűleg több érdeke fűződik hozzá, mint neked, hogy kijavítsa a csorbát. Te ne mondd, hogy mit hallottál és ki mit ferdített el, mert nem tudsz semmit. az érem egyik oldalát lehet hogy ismered-felszínesen, de amíg a másikat nem, tartsd meg a kis okosításaidat. köszi

Hásemján 2008.12.12. 11:34:32

Teljesen igazad van Józsi!
Az a baj, hogy nagyon sokan meggondolatlanul cselekszenek. Meg rengeteg barom arcú, ostoba, egyszerű sík agyú, okoskodó, műveletlen tuskó írogat és hergeli az embereket. Végigolvastam a kommenteket.Vicc, hogy némelyik ember mennyire...egyszerűen nem találok olyan lealacsonyító kifejezést, amely tükrözné a szellemi szintjüket...
Megint megnyilvánult Magyarország! Szép volt!Most hogy leírtátok a véleményeteket, menjetek tüntetni, remélem feldugják Nektek a könnygázpalackot!

Kedves Marslakócska!
Üzenem Neked, hogy menj be abba az irodába, ahol elszámolták a fizetésed, és reklamálj. Szerintem ki fogják fizetni ha már egyszer megígérték. Semmi okuk nincs szaros pár ezer forint miatt lejáratni a saját cégüket. A negatív reklám erejével Ők is tisztában kell, hogy legyenek, ezért nem hiszem, hogy meg akarnának Téged, vagy bárkit károsítani. Hülyék lennének! Szerintem egy egyszerű tévedésről van szó, vagy rossz kommunikációról és ennyi, nem kell ezt felfújni. Elég akkor, ha tényleg nem kapod meg azt a pénzt. Majd akkor. Én még az októberi fizetésemet sem kaptam meg, mert a fővállalkozónk tartozik. Akkor most én is cikkezzek, hogy így a kurva anyját, meg betöröm a szélvédőjét a ....nevű Multi építőipari cég vezetőjének?...Én két hónapja várok, és tudom, hogy mi az oka a késésnek és nem vagdalódzom...Mr. Books csak egy napja nem kapta meg a teljes fizetését, és máris cikket ír. A sok ostoba hozzá hasonló meg még támogatja is. Mindig tudtam, hogy sok marha van ebben az országban, de hogy ennyi?

tsibe 2008.12.12. 11:39:20

Meg rengeteg barom arcú, ostoba, egyszerű sík agyú, okoskodó, műveletlen tuskó írogat és hergeli az embereket.

szerintem ennek is van egyfajta hergelő értéke... azt mondod végigolvastad a kommenteket. akkor láttad volna, (vagy lehet hogy láttad, csak nem fogtad fel) hogy igenis reklamáltunk, azt mondták felejtsük el a pénzt. Hát mi nem akartuk elfelejteni. és gratulálok hozzá, hogy hagyod, hogy kéthavi béred lógjon a levegőben, most akkor ki a hülye?

Balance Of Power 2008.12.12. 11:46:27

Hásemján 2008.12.12. 11:34:32

Arra azert kivancsi leszek, mikor fogy el a turelmed. Ha esetleg 6 honap mulva se lesz zse, akkor is ilyen higgadt leszel?

A Józsi 2008.12.12. 11:46:32

Kedves Tsibe!
tsibe 2008.12.12. 11:23:27

Én nagyon sajnálom, hogy így jártatok, de nem hinném, hogy a mai világban megtörténhet olyan, hogy amit egy szolgáltató megígér, azt ne teljesítse.
Én nagyon remélem, hogy meg fogjátok kapni a pénzeteket, ha már egyszer megígérték Nektek, és azért is tisztellek, mert dolgoztok, és keményen megdolgoztok a fizetésetekért. Ne érts félre kérlek! Én azt nem bírom elnézni, hogy a sok ember milyen tanácsokkal lát el Titeket. Egyet nem találtam, ami hasznos lett volna. Mind-mind lázító és minősíthetetlen.
Nagyon várom, hogy a másik fél, mármint a munkáltató is megnyilvánuljon az ügyben, mert tényleg két oldala van egy éremnek, és meg kell hallgatnunk a másik felet is.
Mégegyszer elnézést, ha valakit megbántottam, csak nem bírom elviselni, ha információ hiányban szenvedő emberek egyből a megnyugtatás és okos tanácsadás helyett egyből lázítanak másokat. Nem szabad Rájuk hallgatnotok!
Nagyon bízom benne, hogy kifizetnek Titeket, szerintem Nekik is ez az érdekük, hidd el!

tsibe 2008.12.12. 11:51:44

köszönjük szépen az érdeklődésedet, talán félreértettük egymást... de csak annyit, hogy Mr. Brooks-ot is leszóltad, én ezen rágtam be. mindenesetre nyilván nem fogadjuk meg az olyan tanácsokat, hogy hajigáljunk téglákat vagy törjünk be szélvédőket. Ám ha valaki mégis tud valamit írni, ami a segítségünkre lehet, szívesen vesszük. és jól esik az együttérzés és ez egyetértés is. Aztán majd mi eldöntjük, hogy ezek közül mit fogadunk meg és mit tartunk egyszerűen alpárinak. Hidd el, el tudjuk dönteni.

Hásemján 2008.12.12. 11:53:36

Balance Of Power 2008.12.12. 11:46:27

Lesz zsé karácsonyig, elvileg még a héten, mert ha nem, akkor nem tudják befejezni az építkezést, ugyanis nem készül el az épület addig a készenléti szintig, amihez az kell, hogy megkapják a pályázati pénz utolsó részét. Úgyhogy most csak emiatt késett a dolog, de ezt meg lehet érteni, és előtte meg kellett kérdezni a csúszás okát. Nem egyből cikket írni, és rosszindulatú megjegyzéseket tenni másokra a kommentekben.

forrórágógumi 2008.12.12. 11:59:00

A Józsi 2008.12.12. 11:46:32

"Én nagyon sajnálom, hogy így jártatok, de nem hinném, hogy a mai világban megtörténhet olyan, hogy amit egy szolgáltató megígér, azt ne teljesítse."


EMBER TE HOL ÉLSZ???!!!! Hogy ne történhetne meg??? Egy évig tudná itt sorolni mindenki a példákat, nézz körül ezen a fórumon, csak erről szól az egész...
És ha nem tartja be? Vidd bíróságra ha mered, van türelmed meg pénzed ha a végén rádverik.

Balance Of Power 2008.12.12. 12:02:46

Hasemjan, te vagy a josag szobra :))) Vagy jelentos tartalekokkal rendelkezel, ha nem erezted meg a 2 honapos fizuhianyt.

A kommenteloknek pedig legkevesbe sem celjuk, hogy politikailag korrektek legyenek. Tudhatnad, hogy az internetes forumok ilyenek, foleg ha belterjesek, mint mondjuk ez.

Balance Of Power 2008.12.12. 12:06:23

Igen, Jozsi hangvetelebol is kiveheto valamennyi naivsag-fele vagy johiszemuseg vagy nemtommi.
Pedig a felfogas onmagaban szimpatikus, apam szokta mondani, hogy az nem lehet, hogy az elet arrol szol, hogy kibasszunk a masikkal. Pedig sajnos olyba tunik...

Passzivista 2008.12.12. 15:25:54

Kedves A Jozsi!
En is eveken keresztul dolgoztam iskolaszövetkezeteken keresztül.
Ha altalanositottam volna, azt mar melyen banom.
"Ha bemész a boltba és megveszed a gumit, amit felhúzol, hogy ne szaporodj tovább, akkor is lenyúlnak, azt bezzeg nem veszed észre."
Hogy ez utan gratulalsz a megnyilvanulasomhoz, az valami felelmetes... Nem tudom hogy a szaporodasi szokasaim hogy jonnek ide, de nem gumival tolom. Ne szomorkodj e miatt!!!
A problemam az egesszel, hogy lehuzzak a diakokat. Amugy is eleg keveset keresnek, szoval nem kene meg
eloskodni is rajtuk. Mint veteran diakmelos tudhatod, hogy a melot legtobbszor telefonon kapjak, de ha nem
akkor is szoban megy az egyeztetes. Persze szoban megegyeznek mindenben, csak a "koordinatorok" kozul
sokan kesobb mar mashogy emlekeznek arra, hogy mit mondtak. Es gondolhatod, a diak nem fog ugyvedet hivni.
Csak idegeskedik miatta. De kap is meg par pofont az elettol. Legalabb van hol panaszkodni...
Csok a csaladnak!

Bicskas 2008.12.12. 15:35:13

menjetek a student diakszovetkezethez onnan meg az Szerencsejatekhoz melozni, jo a fizetes kellemes kornyezet, csinos diaklanyok ENNYI

moli 2008.12.12. 18:29:36

atya. ur. isten.

"""hajigáljunk téglákat"""
kicsi vagy.

vércica 2008.12.12. 21:45:14

"nem hinném, hogy a mai világban megtörténhet olyan, hogy amit egy szolgáltató megígér, azt ne teljesítse."

Én is a studentnél dolgoztam, semmi gond nem volt.

vércica 2008.12.12. 21:46:34

Na ez tök értelmesre sikerült :-D
szóval az idézett résznél nekem is az volt az első gondolatom, hogy Józsi vazz! Honnan jöttél te, a Marsról? :-D

ntsaba 2008.12.13. 17:43:33

forrórágógumi 2008.12.12. 10:07:17

Aha, szerinted az teljesen természetes, hogy utazik mondjuk oda-vissza 6 órát és dolgozik mondjuk konrétan 2-3-at, akkor ezt vállalja el 1200-1800 Ft-ért? De dolgozzon 6-8 órát. Akkor is csak kb. 300 Ft-os órabér jön ki. A minimálbér pedig (67000/22)/8 alapján 380 Ft.
Akkor ezen az alapon a kenyérszállítónak is elég kifizetni azt amíg leadja a kenyeret a boltban?
Vagy mondjuk a területi képviselőnek csak azt az időt, amíg a partnerral tárgyal? Hm?

Szerintem, ha több az utazás mint a konkrét munka, és ez a munkakör része, akkor igenis jár a fizetés érte.

Attee 2008.12.14. 15:34:37

forrórágó, amiről nem tudsz, még létezik.
Szép is lenne, ha mi sem kapnánk semmit, amíg esetenként 150-200 kilométereket is utazunk a célterületig a munkánkból adódóan, majd utána ugyanennyit haza.
Ez nem a bejárás a munkahelyre, a cég központja természetesen helyben van. Reggel oda megyünk, és eligazítás után megy mindenki a dolgára. Számos területen működik így a dolog.

sls 2008.12.17. 17:00:53

ez a legaranyosabb:)))

"Azt ígérték, nem baj, nem járunk rosszul, mivel ők csaltak az üzemanyag díjjal"

-tyúkbéltorta- 2008.12.27. 16:05:49

Uristen , enyni hülye ember egy raksáon!!!!!!

-tyúkbéltorta- 2008.12.27. 16:09:50

Ja,még valami szemet szúrt: tanév közben doglozol, tsibe, tehát legalább 18 éves vagy. a Homár szerekesztője meg átvert KISKORÚAKRÓl írdogál... Na, ennyit a homár korrektségéről....

tsibe 2009.02.27. 12:08:28

hol látod itt a kiskorú szót? idézz már... az az indexen volt és nekünk semmi közünk hozzá

GeNeSiS-767 2009.11.26. 09:30:49

Na hát erre már nem tudok mit mondani...

alexander77 · http://www.lefolyo.hu 2011.03.11. 13:41:23

Van itt probléma dögivel. Vannak akik dolgozni akarnak valamennyi pénzért és vannak akik nem akarnak dolgozni, pláne nem ingyen. Ha dolgoztál kapd meg a fizetésed és arra költsd, amire szeretnéd. Senkinek semmi köze hozzá.

Morta Dekker 2015.08.04. 03:43:31

A pannon work why pénz mosó intézmény, aljas és mocskos hr gárdával, minket a párommal két hónap alatt több mint 200 ezer Ft-tal loptak meg. Amit sose fognak kifizetni. Ez Magyarország. Korrupt kormány, korrupt munkáltató, munkaerőkölcsönzőkkel.
süti beállítások módosítása