Tékozló Homár

Tesco gazdaságos lopás

2009.02.05. 17:12 | jackyll | 333 komment

Naiv ügyfél örülhet, hogy nem lőtték tarkón a parkolóban, amiért felbontott két le nem szigetelt púdert. Az anyagi kár jelentős, mintegy 1800 forint, amiből rendőrségi feljelentés is lett. A Homár kíváncsian várja a kártérítési per eredményét, mivel tudomása szerint eddig csak munkaügyi pereket nyertek a Tesco ellen:

Az élmény friss… Nemrégiben külföldre költöztem, de úgy hozta a sors, hogy mégis haza kellett látogatnom pár napra. Visszautazásom előtt gondoltam betérek egy hiperbe (nevezzük nevén: ’xxxEsco’,  némi hungarikumot vásárolni (lsd túró rudi, jó féle borok), mert mi van, ha nélkülöznöm kell hónapokig…  Igazi nőnemű vagyok, közben eszembe jutott, hogy hopp.. A púderem is fogytán van, hát bekanyarodtam a kozmetikai részlegre… S hát mégis.. Legyünk márka hűek… Vegyünk olyat, amilyen eddig is volt, de jaj. A színre nem emlékeztem pontosan. Így elkezdtem vizsgálódni (még jó, hogy a barátnőm volt velem, hímneműek ekkor szoktak besokallni.. én teljesen megértem. Na szóval nézelődtem, csak sajnos a minta színek alatt nem voltak feltüntetve a számok, amik magukon a kereskedelmi árukon voltak. Ezért ahhoz a rémes nagy bűnhöz folyamodtam, hogy felnyitottam a púderes doboz tetejét (ez egy olyan kivételes termék, ami nincs befóliázva, tehát bele lehet kukucskálni). Közben arra tévedt a barátnőm, aki segített meggyorsítani a folyamatot, hát együtt vizsgálódtunk, vajon melyik az a szín, amelyik nekem kellhet. S persze a szokásos ’Esco’ polc design szerint össze vissza voltak az áruk kirakva. Ekkor történt meg a baj. Amikor kinyitottuk az egyik púder fedelét, leesett a szivacspamacs, és körülbelül  1 percen belül ott is termett a biztonsági őr, az alábbi szöveggel (a mondat közepén leemelt a legalsó polcon lévő púderek közül kettőt (amik között válogattunk) hogy tessék, ezt a kettőt most szépen vegyük meg, mert most szóltak a fülére, hogy mi ezeket a dolgokat megrongáltuk… illetve FELbontottuk. Mondtuk, hogy, párdon. Felbontás nekem az, amikor valami le van ragasztva, fóliázva, stb, azt az ember feltépi s így magáévá teszi a benne lévő tartalmat… Mondja, hogy készült videó felvétel, amit mi műveltünk: felbontás, rongálás és tulajdonképpen befejezett LOPÁSNAK minősülő eset, meg is nézhetjük a biztonsági őrös kiskátéban (vagy miben).

Én, aki egy ceruzát nem lopna el.. Vagy a barátnőm, aki az igazságszolgáltatásban dolgozik, és felesküdött (komolyan is gondolva) hogy nem lop-csal-hazudik…Aztán meg én nem vagyok egy nagy jogász… Szerencsémre az ismerősöm az… Hát gondoltam felhívom, és megkérdezem tőle, hogy akkor most én loptam? Ismerősöm mondta, hogy ugyan már, ez még csak nem is szabálysértés. Az őr eltűnt, mi visszatettük a 2 púdert és folytattuk a vásárlást. Dolgunk végeztével a pénztárhoz fáradtunk, és összesen 12.000 huf-ot hagytunk ott.

Csakhogy. Az őr ott várt minket a bejáratnál és az őrszobára (vagy mi az) tessékelt. Közben előkerült a 2 púder, amit az őrök lekaptak a polcról (és vajh ki mondja meg, hogy az ugyanaz a kettő volt mint amit mi ’megrongáltunk? 100 forintos kérdés, de az őr nyerné, mert azt felelte erre a kérdésemre, hogy nyugodt lehetek, ez az kettő, olyan kamera rendszerük van, hogy még a púderes doboz alján lévő Ean kódot is le tudnák kamerával olvasni….Értitek, az alján lévőt.. Ráhagytam.

Orrunk elé tolt egy papírt, hogy olvassuk el, írjuk alá. Mondom, felhívom az ügyvéd ismerősömet. Mondja, hogy a szobában nem lehet telefonálni. Mondom jó. Kimegyek. Kimehetek, de akkor nem jöhetek vissza. Mondom jó. Akkor a barátnőm marad. (mégis, nehogy egyedül maradjon a két púderrel az őr, és megrongálja aztán majd jól ránk fogja.. Felhívom az ismerősöm, mondja, semmit ne írjunk alá. Az őr nem kérhet el tőlünk semmit. Oké. De azért furdalt a kíváncsiság, mégis hogy megy ez a ’Esco’ban, jutott eszembe egy gondolat, hát ugyan rácsörgök már egy másik ismerősömre, aki történetesen pár évig húzta az igát e cégnél, mint vezír…. S nem tudom, ki olvasta a Tesco könyveket. Én igen… Javasoltam is elolvasásra a biztonsági őrnek…

Elfelejtettem egy fontos momentumot, 899 Huf-os termékekről beszélünk. Bár leköszönt vezír ismerősöm és az ügyvéd is azt mondta, hogy a rendőrök nem jönnek ki 20.000 Huf alatt, de hát most biztosan ráértek, vagy különlegesen izgalmasnak találták ezt az 1800 forintos értékű ügyet, hát benéztek, lévén ahol a szükség… Elkérték a személyiket, készült a jegyzőkönyv… A két délceg fiatalember tulajdonképpen jót derült a dolgokon, de próbáltak komolynak tűnni. Az addig eltelt nettó másfél (vásárlással bruttó két) óra viszont kicsit megviselt, így annyira én nem tudtam mosolyogni…

Tehát, most ott tartunk, hogy bizony fel vagyunk jelentve 2x 899 Huf-os termékek felbontásáért, párdon. Befejezett lopásáért. Persze jk.et úgy írtuk alá, hogy nem ismertük el, hogy bármilyen bűncselekményt elkövettünk volna. De tényleg. Könyörgöm. Az őr szerint a felvételen minden látszani fog. Igen, tudjuk, az EAN kód is… Ám értesüléseim szerint (forrás nem a Tesco könyv) a kamerával még zoomolni sem tudnak eme hiperek. De hát állunk elébe.

Kártérítési pert indítunk. Ha információim nem csalnak, nem mi leszünk az elsők… S az emberek még kérdezik, miért költöztem ki külföldre?! Úgyhogy óvatosan a kiflikkel, és az újságokat se olvassátok sokáig, mert kicsit nem figyeltek oda és máris kapjátok a jegyzőkönyvet rongálás vádjával. Ami ugye befejezett lopás. Vagy az a fránya szőlőszem, amit megkóstoltok, hogy ne ecetet vigyetek haza! (ez ebben a Escoban megtörtént, az őr maga mesélte dicsekedve, hogy elfogták a szőlőrongáló gazembert…. És ugyanúgy jegyzőkönyv, feljelentés…..

Annyit tudok mondani: jézusom….

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Té, mint Tamás 2009.02.06. 01:38:17

@váj mí:
írod:
"Konténer áruházban: púderes doboz polcról levesz, púderes doboz megfordít, színkód leolvas, színkód megfelel, púderes doboz kosárba betesz, kasszánál kifizet. Színkód nem felel meg, addig keres, amíg nem talál megfelelő színűt."

A posztban pedig:
"Na szóval nézelődtem, csak sajnos a minta színek alatt nem voltak feltüntetve a számok, amik magukon a kereskedelmi árukon voltak."

Té, mint Tamás 2009.02.06. 01:44:42

@váj mí: És már megint hogy jön ide a teszter?
Kérlek, olvasd el még néhányszor, mit is csinált a posztbeli illető. Nézegette a kitett minta-színeket. Mármint amik nyomtatva vannak. Szám azonban nem volt alattuk, tehát nem lehetett összepárosítani a színt a dobozzal. Ő pontosan tudta, hogy melyik árnyalat kell, csak a kódjára nem emlékezett. Semmit nem kent magára, nem próbált ki, csak lecsekkolta az amúgy, adott helyzetben másképpen lecsekkolhatatlan színt, és kész.

váj mí 2009.02.06. 01:52:22

@Té, mint Tamás:
Mondd, hány púdert vásároltál már életedben? ;) (Jóvanna, csak fricska volt)

Node: hogy a kipakolt mintaszínek alatt, nem az a doboz, tégely van, az bárhol előfordul. Viszont magán a dobozon fel van szépen tüntetve a minta szín és a kódja.
Rutinos púder/alapozó/hajfesték vásárló nőnemű lény már csak a kódra megy. De a kevésbé rutinos is legkevésbé a polccímkét figyeli. Sokkal inkább azt a színt és a hozzá tartozó kódot, ami a megvásárolandó termék dobozán szerepel.
A posztíró ezek szerint megvett volna egy platinaszőke hajfestéket is, holott kékesfeketét akart, de a polccímkén kékesfekete állt, miközben a termék platinaszőke volt.
Megjegyzem, agyilag stimmt (akkor is, ha külföldről jött haza :P)
Vagy te megvennél Gössérként egy Szalon sört, csak mert a polccímkén nem találod a Gösser kiírást csak a Szalon sörös rekeszek alatt?

váj mí 2009.02.06. 01:58:35

@Té, mint Tamás:
A teszter úgy jön ide, hogy annak a tetejét lehet kibontani, levenni. A tényleges eladásra szánt termékét meg nem. Nem akkor sem, ha nincs agyonfóliázva az ilyen IQ-bajnok tudatos vásárlók ellen.
Nem értesz egyet? Hát akkor legközelebb menjünk együtt vásárolni, és te csak olyan termékeket vegyél meg, amiket én előzőleg kinyitottam, és szemrevételeztem ... kezdve a szénsavas ásványvíztől, az egyenként csomagolt macisajton át a kedvenc sörödig ... ;)

Mária 2009.02.06. 01:59:48

@váj mí:

"Vagy te megvennél Gössérként egy Szalon sört, csak mert a polccímkén nem találod a Gösser kiírást csak a Szalon sörös rekeszek alatt?"

Nem, ő megkóstolná, de legalábbis kinyitná (hiszen nincs lefóliázva) és megszagolná.

Bocs, Tamás, csak fricska volt :)

váj mí 2009.02.06. 02:16:58

@Mária:
Fúúúú, erről a sörszagolásról most eszembe jutott a másik kedvencem. A tusfürdőket, öblítőket szagolgató vadparaszt ... Ááááááááááááááá!!!!!!!!!!!!!

Té, mint Tamás 2009.02.06. 02:17:48

@váj mí:
Bocs, a milyen cimke alatt mi van dolog már végképp nem ide tartozik. Elfelejtette a kódját a színnek, a dobozokon kívül nem volt rajta a szín, csak a kód, tehát nem tudta összepárosítani, ezért szín alapján próbált választani. Ennyi a történet, és ezen nem kellene kiakadnia senkinek.
Hiszen vegyük már észre: a doboz, ami nincs lezárva, az kinyitás-becsukás után ugyanabba az állapotba kerül vissza, mint amiben eredetileg volt. Ha te tudod garantálni, hogy úgy nyitod ki az ásványvizet, hogy utána az nem látszik rajta, vagyis a műanyag a kupakon nem pattan el, úgy nyitod fel a macisajtot, hogy a papírcsík ép marad, úgy bontod ki a sört, hogy a kupak teljes épségben átvészeli, akkor engem, utánad következő vásárlót baromira nem fog izgatni. De mivel ezekkel a termékekkel nem lehet ezt megoldani - mert ezek konkrétan le vannak zárva -, a púderes dobozkával meg igen, ezért össze nem vethető a kettő.

rszvsz 2009.02.06. 02:18:58

Érdekes sztori.

Én tuti nem balhéztam volna a bizt.őrökkel, bár jó lenne tudni, melyik tecsóról van szó. Vannak elég komoly különbségek tecsó és tecsó között.
Én pl. a fogarasi úti áltecsó (valóságban lepratelep) közelébe nem megyek életemben soha. Ugyanakkor pl. az új Bécsi úti igen szimpi volt.

A lényeg: elárulom a gigatitkot :) - rábólintasz az őrre és közlöd, hogy természetesen és beteszed a kosaradba. Eztán alap esetben bevágod a romlott hús fakkba, vagy ha nagyon kultúrember/ráérős vagy, elmész egy működő (ide kell a kitartás) leolvasóig, majd meglepett arccal bevágod a cuccot a műgyékény kosárba.
Ezzel a biztőr kedvében is jártál, meg nem is. Kész.

Ezt a kosaras "trükköt" csak azért írom, mert itt valaki idézte a blogjából (mint autentikus forrás...) a lopási statisztikákat, melybe nyilván nem vette bele a sarkadi cigányok 99%os lopási arányát. DE hol van statisztika a tecsó általi "behozásról"? Amikor vettem egy üveg aszút, azt leblokkolt 2-t. De ha vásárolok 20+ ezerért, akkor ki veszi észre?
Meg a félreárazott/direkt rossz helyre pakolt cuccok. 10kg krumpli öccázé. Pénztárnál nagy meglepődés, hogy ja ez a kétezres verzió. Hát az köll a fenének. De sok tecsó rutinos, aztán csak a klozett-deszka mellé kihelyezett leolvasó üzemel, oda meg naponta ha egy vevő vetődik.
Persze mindez 1:1-ben igaz az aukan, kora és spár láncokra is. Némileg a metrora is, aldi+lidl kevésbé (profi is), főleg a raktáráruház jelleg miatt.

A sok biz.őr/tecsó pr/megélhetési szociológus/bűnöző filozófusnak meg gratulálok az értelmes kommentekért, és kívánom nekik selmeczi gabika sorsát a kiflicsücsökkel :P
---
Meglepő, de én is ki szoktam nyitni a dobozokat , nyilván nem a kávét vagy a kólát, de pl a 12db-os étkészletnél érdemes, hogy nem ISMÉT otthon derüljön ki, hogy originált csomagolásban csak 7db van benne, ebből 5 fedő.
Szal tecsó pr-os megélhetési visszacelluxozók: kuss! Ez is mekkora idiótizmus már, hogy nem adják el a felbontottat. Ha meg akarja valaki venni, kell neki az is. És a púderes félhülye barmok is beírják a "Te megvennéd?!" dumát, miközben ők is megveszik, csak épp nem tudnak róla. Ennyi.
---
Aki meg támad a vegyünk magyar bótban/ szaküzletben, annak is örülök. Magyar bót. Tulajdonos xy, izrael, németo., ukrajna, ausztria, szerbia. Magyar-e?
Szaküzletben meg miért kell nekem a blackosinus ismeretlen elitmárka igazoltan (ki által?!) 440es pengeacélú csavarhúzót megvenni kétezerért, amikor a gazdaságos 6db-os szett 199ft? Mert a blackosinus az még 30 év múlva is srófhúzó? A tecsós meg elmállik vagy mifene? Kiesik a nyele? 199-ért - nyugodtan. Úgyis csak szükségből kellett, pl. vasárnap.
---
Nade mondjak egy (nekem) szarul eső dolgot: kora, este 9, sutty pénztárosok el, marad 5 kassza üzemben. Vevők száma kb 200. 50 percet álltam (10kor utsó busz) majd a telipakolt kocsit betoltam a zokniosztályra [igen, tele felvágottal] és a 100ft-ost hátrhagyva elmenekültem.

Pedig messze a kora a nagy hármas legjobbja (és legdrágábbja is)...

váj mí 2009.02.06. 02:22:49

Húúú.. most láttam, hogy fentebb gonoszpók, és Tamás is említette a tusfürdőt, mint olyant (bár az öblítő nem jutott eszükbe ;) ).

Nem, én ezt is oltári tahóságnak tartom, amikor anyu, apu, csemeték együttesen szagolgatják a legújabb illatú Bip öblítőt vagy tusfürdőt.
Hát bassza meg. Ha ránézésre nem tudja eldönteni, hogy neki a kemikáliás narancsillat nem jön be, akkor mi a fasznak szagolgatja? Ha meg bejön, akkor pláne. Bár ez utóbbi a jobbik eset, mert akkor jó eséllyel megveszi, és nem köp bele a tusfürdőbe vagy öblítő, mint láttam volt élőben a Fogaras úti Tescóban. És még csak nem is cigányok voltak. Egyszerű panelprolik, a szó szótári értelmében.

Té, mint Tamás 2009.02.06. 02:29:35

@váj mí: Már bocs, de hogy lehet egy illatról eldönteni ránézésre, hogy bejön-e? Miért zavar az téged, hogy valaki megszagolja az öblítőt, aminek a szagát magán fogja viselni? Mégis, mi alapján válasszon?
Az, hogy egyesek meg beleköpnek, nem ide tartozik, hiszen az egyértelműen deviáns viselkedés, ráadásul _megváltoztatja_ a terméket. Míg a szagolgatás nem.

váj mí 2009.02.06. 02:34:24

@Té, mint Tamás:
Ezzel egy gond van. Amikor leejti, mint tette, és szégyen nélkül visszasunnyogja a polcra. Én meg vegyem meg, mi?
Ha leejteném a kibontott macisajtodat a retkes áruházi padlóra, majd visszacsomagolnám, és te azt vennéd meg, mit szólnál hozzá?
És ne felejtsd el, a macisajtodhoz tapadó genyákat jó eséllyel elintézi a gyomorsavad, míg egy padlót megjárt púder esetében fasza kis ragyákat is kaphatsz. És ha a biztiőr nem szól rájuk, elegánsan elsunnyogott volna a külföldről jött posztíró a jogász barátnőjével ....
És továbbra is fenntartom, mindezeken kívül. Ha nem biztos a púderje színkódjában, akkor menjen egy drogériába, ahol van teszter, és ne egy konténer áruházba, ahol pofátlanul nyitogatja ki a tégelyeket, hátha-egyszer-megtalálom alapon. Konténer áruházba akkor vásároljon ilyesmit, ha az amúgy is, állítása szerint kedvenc púderjének képes lesz megjegyezni a kódját.

váj mí 2009.02.06. 02:38:21

@Té, mint Tamás:
Jézusom ... egy öblítő? Ugyanaz az alapanyag csak más az aroma. Ha szereted a narancsillatot, akkor oké, ha nem, mi a frásznak kell szagolgatni. Ha szereted a rózsaillatot oké, ha nem, akkor mazo vagy, hogy szagolgatod a rózsaillatú coccolinót?

trewq 2009.02.06. 02:44:52

Sőt vannak, akik a nadrágot is felpróbálják és belefinganak! Elképesztő! És nem veszik meg!

Té, mint Tamás 2009.02.06. 02:50:30

@váj mí:
Találkoztál te már olyan öblítővel, aminek olyan illata volt, ami rá van írva? Mármint közel állt hozzá legalább? Főleg, hogy a többség nem narancs meg rózsa, hanem lágy szellő és hegyi harmat "illatú".

Mellesleg én is azt írtam: a kiesett cucc visszapakolása sunnyogás. Maradjunk csak a "bűn-e a fedél felpattintása?" című kérdésnél, mindennemű rongálás - hajigálás, köpködés, bacik tenyésztése, stb. - nélkül.

Mária 2009.02.06. 02:52:09

@váj mí: öblítő ügyében lehet, hogy én is tudnék neked meglepetéseket okozni :)

Mert ugyan milyen illata lehet pl a Lenor "Tiszta Kék Energia" fantázianevű termékének?

Konditerem illata?

Té, mint Tamás 2009.02.06. 02:54:42

@trewq: Sőt, a nadrág még hagyján, hiszen jó esetben van rajtuk alsónemű. De egyesek képesek felpróbálni egy pólót! Mikor biztos nem is szőrtelenítik a hónaljukat, aztán kiizzadnak, és így egy hatalmas baktériumtenyészet lesz belőlük, amihez hozzáérhet a textil egy része! És még visszarakják olyan hülye indokkal, hogy nem jó a méret! Hát miért nem tanulják meg, mi a méretük? Persze, mert az olcsó boltokba járnak, bezzeg egy igazi szabó ránézésre megmondaná nekik a méretüket.

Mária 2009.02.06. 03:00:21

@Té, mint Tamás: az újonnan vásárolt ruhát ki szokták mosni, mielőtt először felvenné az ember.

A púderpamacsot meg nem annyira szokták kimosni használatba vétel előtt :)

Té, mint Tamás 2009.02.06. 03:04:03

@Mária: Azért nem kell mindent komolyan venni. Gyorsan bekopizom az örökzöldeteket: "bocs, csak fricska volt".

váj mí 2009.02.06. 03:05:23

@Té, mint Tamás:
@Mária:
Ami szellő meg harmat meg vízesés meg kékenergia az a friss/üde illat kategória, aminek az alapja általában a citrusos illatok. Különben meg, ki az a marha, aki gleccser/villám/vihar illatú öblítőt/tusfürdőt vesz? ;) (Megjegyzem, megérdemli a leguccsó pacsulit...)

@Té, mint Tamás:
Igen, szerintem bűn. Mármint a fedél felpattintása. Vagy nevezhetjük bunkó/paraszt/tahó/proli szokásnak is. Kifejezetten zavar. Ezért vásárolok jellemzően fóliázott termékeket. Semmivel sem bunkóbb szokás, mint beleharapni egy pizzás csigába, és visszatenni a többi közé. Ilyet is láttam már ... :(

Té, mint Tamás 2009.02.06. 03:16:12

@váj mí: "Semmivel sem bunkóbb szokás, mint beleharapni egy pizzás csigába, és visszatenni a többi közé."

Ezzel a mondatoddal egyet tudok érteni, de valószínüleg nem így akartad összerakni. :) A pizzás csigába beleharapni, majd visszarakni sokkal-sokkal bunkóbb szokás, de a bunkóság mellett bűn is: kárt okozol.

Té, mint Tamás 2009.02.06. 03:17:45

@váj mí: Egyébként most komolyan mondd meg: te hogy veszel öblítőt? Mármint ha mondjuk már unod a régit, vagy férjurad azt mondja, próbáljatok ki másik fajtát. Hogy keresel neked tetszőt?

Mária 2009.02.06. 03:19:25

@váj mí: villám illatú öblítő - miért ne?

Ha Bertie Bott árulhat hányásízű drazsét, a tesco miért ne árulhatna villám illatú öblítőt?

Mária 2009.02.06. 03:22:08

...sőt, ha továbbgondolom a dolgot, a villámillatú öblítő direkt elősegíthetné a műszálas ruhák elektrosztatikus feltöltődését :)))

váj mí 2009.02.06. 03:22:09

@Té, mint Tamás:
Jelentem, nincs férjemuram ;)
Másrészt, nem dőlök be a fantázianevű izéknek. Új öblítőt úgy veszek, hogy meguntam a vaníliát, és most grapefruitot akarok. És akkor a vanília illatú helyett, grapefruit illatút veszek.
Jeges gleccseren átsüvítő kék-villámot viszont véletlenül sem ;)

váj mí 2009.02.06. 03:23:42

@Mária:
Csáljunk ebből márkát és trendet, no meg keressük pofátlanul gazdagra magunkat ;)

Té, mint Tamás 2009.02.06. 03:33:04

@váj mí: De nem mondod, hogy szerinted a grépfrútnak mondott illat tényleg grépfrútra hasonlít? Nekem egyébként alig egy-kettő felel meg igazán, mert egy túl erős illat pl. nagyon tud zavarni. És még sosem volt olyan, hogy hazavitted, és otthon megszagolva azt mondtad, hogy ezt nem vagy hajlandó használni? Vagy most fog kiderülni, hogy nem is használsz öblítőt?

Mellesleg: "Jelentem, nincs férjemuram."
Most mondjam azt, hogy nem csodálkozom?

Ja izé, csak fricska volt.

váj mí 2009.02.06. 03:54:07

@Té, mint Tamás:
Nem, nem graprefruit... citrusos illat.. csak én hívom annak ;)
De, egyszer volt egy ilyen. És pont egy mandulaillattal, pedig a mandula a kedvencem, illatban és magban, és sütiben, és fagyiban és mindenben ;)
És azon az sem segített volna, ha az üzletben kezdem szaglászni, mert a flakonban, kellemes illata volt. Viszont a ruhákon valami ótvar. Pedig illatmentes mosóport használok, pont az öblítő miatt. Hát azt beszoptam, Lenor volt, ha jól emléxem ...

Kapjad bé sebesen ....
Ja izé, csak fricska volt :P

váj mí 2009.02.06. 03:57:48

B@Té, mint Tamás:
Basszus, nyomorult szerver! Elnyelte a válaszomat, így már sosem tudod meg hogyan szívtam meg egyfajta öblítővel, és mi a kedvenc illatom, mert dög vagyok újraírni.
Nagy veszteség, mondhatom ...
Bár lehet időközben kiköpi a nyomott blogmotorja.

váj mí 2009.02.06. 04:08:28

B@Té, mint Tamás:
Basszus, nyomorult szerver! Elnyelte a válaszomat, így már sosem tudod meg hogyan szívtam meg egyfajta öblítővel, és mi a kedvenc illatom, mert dög vagyok újraírni.
Nagy veszteség, mondhatom ...
Bár lehet időközben kiköpi a nyomott blogmotorja.

flimo13 2009.02.06. 04:15:43

@Tsabi: a tesco nem alkothat törvényeket, még a saját területén sem.

flimo13 2009.02.06. 04:21:32

@Shadearmy: Nem, ha tapogatás nélkül nem vásárolna..

Mária 2009.02.06. 04:34:40

@váj mí: ugyan már!

Az egyik kommentedet elnyelte, de a másikat megduplázta!

:)))

flimo13 2009.02.06. 04:42:34

Amúgy meg cska el kell menni az őr mellett és kész..

Secnir 2009.02.06. 06:07:07

akkor elismétlem újra:
lopással vádolták meg.
azonban a két terméket a biztonsági őr hozta ki az áruházból.

lopás vádja bukott.

702 · http://psztrnk.net 2009.02.06. 06:24:32

Könyörgöm, mi ez az xxxEsco-zás?
Írd le nyugodtan, melyik Tesco-ban történt, hadd okuljak, oda se megyek soha...

serwer 2009.02.06. 06:24:34

Nekem nem kellett külföldről hazajönnöm.
Lehet hogy ezért tudom, hogy pl ebben az esetben egy eladó segítségét kérném.
A kenyér sincs becsomagolva, mégse törjük szét, hogy megsült-e belül is.
Egyre több az "öntudatos" vásárló, aki azt hiszi, hogy azért a pár ezreséért megveszi a boltot is.
Nem voltam és nem vagyok bolti eladó ;)

tipp:
a kenyeret mindig magasról veszem le, ott a mamikák nem fogdossák össze :)

Zoltán77 2009.02.06. 06:38:40

Ma a púderos szivacs.
HOLNAP A VILÁÁÁÁG??????

hadrianus 2009.02.06. 06:45:12

@Mylady: Ezentúl majd a rendőrök rabolnak bankot, hisz' minden alaprajt a fejükben lesz.

hulyemagyar 2009.02.06. 06:50:31

" ofélia 2009.02.05. 18:33:27
@Nor-: A szatócsboltban kardélre hánynák:)))

Egy re jobban kezdem utálni a "PÉNZEMÉRT nyalják ki a seggem mentalitást!!!!

A síkhülye semmitsemtanult(tudod ki vagyok én) mentalitás nekem visszaköszön 1976-bol.

Csak akkor a párttitkár fia volt most meg a csaló vállalkozó fia, lánya átmenete de a lényeg UA:((((( "

Csak azt ne hidd, hogy a nemvállakozó, de suta bunkó parasztnak minimum nem ekkora a pofája. Sőt!

C00ler 2009.02.06. 07:09:56

Egyrészt megérthető a vásárló felháborodása, másrészt nem nyitogatjuk fel a púderos dobozokat akkor sem ha azt elvileg lehet(mert nincs leragasztva). Szerintem az bizony tahóság, ugyanis nekem sincs kedvem olyan terméket venni amibe már beleköhögött/köpött a sok influenzás ember. Az őrök unatkoztak, szokásos tahó módon túlzásba vitték a dolgot.
A vásárlók pedig szokásos tahó módon nem kérdeztek meg egy személyzetist hogy segítsenek nekik, hanem a saját szakállukra nekiálltak egy egyértelműen gyanúsnak nevezhető dolgot csinálni, mire az őr reagált.
Nem kell itt nyugattal példálózni, mert nem csak a boltoknak és személyzetüknek van mit fejlődnie, hanem a "sértett" vásárlóknak is.
Majd a cikkben említettek is megtanulják hogy a boltban nem úgy viselkedünk mint otthon, arra ott vannak az eladók.

C00ler 2009.02.06. 07:25:10

Mellesleg nem értem hogy egy rakás embernek miért van annyi története az ilyen boltokkal. Én már huszonegynéhány éve járok különféle boltokba és eddig az volt a legnagyobb gond amikor a Teszkóban ráragadt a cipőmre egy vijjogómatrica és ezért kellett hátramenni. Akkor sem volt gond, udvariasak voltak és elnézést is kértek utána.
Szerintem akit állandóan kiszúrnak az őrök azok abból a fajtából valók akik azt hiszik hogy "Na, bemegyek a boltba, mindenki térdre!"
Ha az ember tisztességesen beszél a biztonságissal/eladóval/segítővel, nem bunkózik, akkor ezek az esetek elkerülhetőek.
Tapasztalom hogy akik elsírják a történeteiket a neten hogy velük mennyire rosszul bántak, általában kihagynak pár fontos részletet, például az ordenáré viselkedésük és szóhasználatuk leírását.

Dr.Traktor 2009.02.06. 07:59:58

Hahh!

Ha vmi nincs lezárva akkor abba belenézhetek, beleszagolhatok, bele is szarhatok mi? :D

A Tesco szar, de sztem azzal sem jártunk rosszul, hogy külföldre költöztél.

Ofélia . 2009.02.06. 08:03:29

@Quadra74: Nagy és komoly igazság:(((

Emberi hangal a világot is megfordítod!!

Pláne ma a mivanbaameg kultúrális szint világában:(((((

C00ler 2009.02.06. 08:08:29

És persze van néhány felháborodott kommentelő is akik nem értik hogy miért veszik elő őket ha megzabálják az árut fizetés előtt(nem lehet kivárni amíg kiérsz a boltból, paraszt??), vagy akik nem képesek kivenni a fülükből azt a kibszott fülhallgatót arra a 20 percre sem amíg bent vannak. És akkor meg jön a panaszkodás hogy "ugye a nyunyat az bejó és ami itthon van az szar, költözzünk ki!", meg azok a vásárlók akiknek az is baj ha segítenek nekik, az is baj ha nem.
Az ilyen tahót odakint sem fogják szívesen látni.

C00ler 2009.02.06. 08:11:20

@ofélia: De azért nem érdekes hogy amint az embereket sérelem éri, máris nyugatot és kiköltözést kiáltanak? :)
Mintha ott tolerálnák ezt a fajta viselkedést.

anarch 2009.02.06. 08:47:24

Érdekes hely, hogy nem fóliázzák az ilyesmit. Fólia nélkül meg sem veszem, ki tudja milyen lények nyitogatták fel előttem s mennyit kentek már belőle magukra az én pénzemből...

Jó Estét 2009.02.06. 09:00:18

@Mylady:

nem mondtam hogy szuper, sot azt is irtam hogy az eladok nem ertenek semmihez, de altalaban segitokeszek, ezis segitokesz volt, csak egy kicsit tulzottan is :D Mondjuk en amiben korrektnek ereztem oket, hogy eddig mindent szo nelkul csereltek (barmit ami bontatlan visszavihetsz asszem 30 napig) es ez jol jott mikor megmaradtak cuccok a felujitasbol, illetve festekkeveros fazon is baromi segitokesz volt, bar kb nekem kellett segiteni neki kezelni a szamitogepet, de latszott rajta hogy erolkodik, szal ez pluszpont :D Amugymeg kettos mercevel merek, nalam az ilyen nagyboltoknal mar azis elmeny ha meguszom lelki trauma nelkul :D

Ofélia . 2009.02.06. 09:01:20

@Quadra74: Tényleg nem díjazzák!!

Legszebb élményem az volt mikor egy matrónára rászóltam, hogy ne szemezgesse a szőlőt(ezüstróka bunda+satyak+kepp és annyi arany, hogy a zaciban is egy közepes kocsi árát adták volna)

A válasz: hát ebböl a kicsi nyugdíjambol nem tudom megvenni:(((

TuskóHopkins 2009.02.06. 09:17:20

Jogász ismerős.
hehe
A vásárlók könyvébe gondolom nem írtak be.
Azt miért nem tanácsolta a jogász ismerős?

Jó Estét 2009.02.06. 09:18:06

@váj mí:
enis bele szoktam szagolni a tusfurdokbe. Na bevallottam, hivjatok a rendorseget... Konyorgom mi baja lesz a tusfurdonek ha megszagolom? Amugy honnan a halalbol tudjam mijen szagu? Azokbol nincs teszter. Ez a kakaoscsiga tema meg kb semennyire nem hasonlit a posthoz...

Es egyebkent meg mar megint kurvara nem arrol beszel senki ami a lenyeg: lehet a vevo sem volt teljesen korrekt, de akkor menjen oda, es mondja meg udvariasan, hogy ne haragudj ne bontogasd ki, ha meg mar leejtetted a foldre akkor legyszi fizesd ki... En kulhonba egyszer egy 20 euros pezsgot vertem le a polcrol veletlen, es nem engedtek hogy kifizessem, mondvan ez barkivel megtortenhet... Ja es utana meg jopar ojrot otthagytam naluk (mondjuk ha kifizettetik is visszamegyek, de igy meg plane visszajartam)

Tesconak kerult volna 1800 Ft-ba a 2 puder, nem halnak bele (abba se ha ezt egy nap 100szor megcsinalja valaki) akkor sem ha csak szoltak volna miatta, viszont akkor lehet a vevo visszamegy. Egyszeru matek ez, csak itthon nem erosseg a matek ugy tunik...

Jó Estét 2009.02.06. 09:27:32

uristen vajmi, most jovok ra, te bisztonsagi or lehetsz egy aruhazban, legalabbis amennyire toleransnak tunsz az emberekkel szemben. Legyszi mond meg hol es akkor fobe lohetsz mivel en mindig megszagolom az oblitoket. De elotte meg meseld mar el mien kart okozok azzal? Ellopom a szagot?

"Apuka olvas? Irigyeli a betut?"

ako-ako 2009.02.06. 09:50:35

@váj mí: otthon a gösserbe is ugyanazt töltik, mint a szalonba, csak a cimke mas :)

ako-ako 2009.02.06. 09:53:44

egyebkent meg gyarlo az ember.
bevallom, en is meg szoktam szagolni a tusfürdöt, es ha tetszik, megveszem a leghatsot.
igy vegülis van egy kvazi teszter, amibe valoszinüleg sokan beleszagoltak mar.

órarugógerincű (törölt) 2009.02.06. 10:21:43

@Nem kereste: Ezt te bizonyára meg tudod ítélni. Végülis én még csak 6 éve élek vele, tényleg fogalmam sincs róla, hogy kicsoda.

C00ler 2009.02.06. 10:27:03

@Jó Estét: Bizony képmutató módon a tusfürdőket és dezodorokat én is meg szoktam szagolni, mert ugye azokat egy mozdulattal ki lehet nyitni és megszagolni a kupakját, tehát nem kell csomagolást bontani. Vannak Domestos meg mosdótisztító szagú tusfürdők bőven(főleg az Old Spice és Axe márkákból), tehát erre szükség van.
Nem is hallottam soha arról hogy valakit emiatt fogtak volna le, hiszen bevett szokás a "kupakszagolás".
Viszont a dobozszétbarmolás(majd visszatevés), termékből kifújás, megrongálás majd azt felháborodottan tagadás az nem frankó.

elwood 2009.02.06. 10:35:58

Próbáltam követni a dolgot, most akkor külföldön tényleg csak megkóstolgatott szőlőfürtöket talál aki későn érkezik ?

Sofian 2009.02.06. 10:40:25

@Jó Estét: Belefér?!?

Kérlek szépen...ez agy cég..nem a magyar állam! Itt a befektetők minden rühes forintot figyelnek...

Jó Estét 2009.02.06. 10:55:52

@Sofian:

Belefer igen, ez nem kidobott penz, hanem gyakorlatilag marketing. Es belefer igen, tudod mennyi arut dobnak ki egy nap egy ekkora boltba? Tobbszazezres, millios teteleket, mert megromlanak, osszetornek, stb, az az 1800 forint az egy lofasz egy tesco meretu aruhaznak, csak a postiro 12ezret hagyott ott, mar azon megvolt az 1800nyi haszon. Ez olyan mintha etteremben elegedetlen ugyfelnek hoznak egy sutit, marketing, ennyi.

Es egyebkent a kurvaeletbe ennek a felfogasnak, hogy a magyar allamnak belefer, magyar allam az EN meg a tobbi becsuletes ember adojabol gazdalkodik, es a magyar allamnak meg pont nem szabad hogy beleferjen 1800 faszsagokra, de sok ingyenelo csak azt latja hogy ingyen penz az allambacsitol, jah ingyenpenz amiert en nagyonis kemenyen megdolgoztam...

Jó Estét 2009.02.06. 10:57:31

@Sofian:
ja es enis multinal dolgozom, tudom hogy mukodnek a dolgok, de pl marketing az kb az amin nem szabad sporolni, legalabbis igy semmikeppen sem

mirellaesteban 2009.02.06. 14:35:18

@váj mí: melyik cég gyárt fóliázott öblítőt vagy tusfürdőt, sampont? szerintem életed során egy kezeden nem tudnád megszámolni hány olyan öblítőt, tusfürdőt, testápolót,stb. vettél már amibe előtte beleszagoltak. csak mondom.. :) :) mégsem lettél halálos beteg... vagy igen? :)

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.02.06. 15:00:52

kozmetikai cuccot NEM nyitunk ki, hogy megnézzük. ha nincs teszter, vagy használható, azonosítható cucc, amiről tudod, hogy fog kinézni, akkor nem veszed meg, és kész. pláne nem ejtegetjük a púderpamacsot a "legkisebbisszámíttacskó kutyaszaros" kőre, mert onnan én még 10 órás hipóban áztatás után sem érinteném egy pillanatra sem az arcomhoz. miért? azért kedves naív vásárló, mert tiszteletben kéne tartanod mások jogait, hogy ha te nem veszed meg a terméket, akkor ne károsítsd meg azt a terméket, amit esetleg más megvesz. vili? ez a nyitogatás kb olyan volt, mintha egy vibrátort próbálgattál volna megvétel előtt, aztán visszatennéd a polcra hüvelyváladékosan/ondósan, hogy aztán valaki más megvegye. nem viccből kell ezeket a szmötyiket felbontás nélkül megvenni.

a biztonsági őr egy tapló paraszt volt 1800 huf "befejezett lopásért" feljelentést tenni.

és itthon még nem láttam olyat, amit bécsben igen, a háundemmben, ahol az osztrák jólszituált anyuka egy felbontott, széttrancsírozott rúzzsal kente be a babakocsiban ülő kislánya SZÁJÁT, mondván "das kauft doch niemanden" majdnem elhánytam magam. és visszacsukta, visszatette a polcra a cuccot. kiváncsi lettem volna, kinek a herpeszes nyála volt rajta a rúzson, aztán a kislány száján...

mirellaesteban 2009.02.06. 15:09:12

amúgy érdekes végigolvasni a kommenteket. sajnos nem sikerült elég jól megfogalmazni a történetet, mea culpa. Így, hogy a téma kezd lecsengeni, elárulok pár dolgot.
helyszín: aiport busniess park.
Nem az a fajta vásárló vagyok, aki azt gondolja, hogy a pénzéért nyalják ki a seggét (sajnálom ha néhány kommentező szilárd meggyőződését cáfolom ezzel), hanem az, aki olyat nem akar megvenni, amire nincs szüksége. (nem élelmiszerről bezsélünk, ne felejtsük el, kár volt a szőlős szálat idekevernem)
Azért tévedtem ebbe a hiperbe, mert ez esett útba, és rohadtul nem volt már időm máshova menni. A k..va púder vásárlása hirtelen ötlet volt (lsd ad-hoc), gondoltam ezzel is időt spórolok,Dm és egyéb boltok este 8 után már nem nagyon voltak nyitva..
Valóban f...ság volt az őrrel a biztonsági szobába menni,(és nem, nem kérkedésből írtam le, hogy telefonos segítséget kértem az ismerőseimtől, hanem azért, mert rohadtul nem kerültem még ilyen szituációba, hogy lopással vádolnak és mert rohadtul nem értek a büntetőjogi dolgokhoz és mert nem éreztem arányban a történteket a vádakkal..) megspórolhattam/tuk volna a cirkuszt.
A homáron nem azért írtam le a történetet, hogy elsírjam, hanem hogy lehet tanulni belőle. (én is fogok)
Kérdeztem volna én eladót (de már mint tudjuk, nincsenek eladók a tesco-ban), valami néni 5 perc után csak előkerült, de ő a pult mögötti cuccokért felelt, és azt mondta, majd küld valakit aki tud segíteni, de az a valaki csak nem érkezett meg. Na mindegy.
A púdert és a szivacsot valóban egy fólia választja el. A szivacs valóban leesett a földre, és azt talán meg is vásároltam volna, ha kedvesen szól az őr, ahelyett, hogy befejezett lopással kezd el fenyegetőzni. (és nem, egyetlen nyomdafestéket nem tűrő szó sem hangzott el, sajnálom, ha ismét csalódást okoztam)
Másrészt vicces volt, amikor a kiérkező rendőrök megtekintették a 'megrongált' terméket, és ahogy leemelték a fedelet, épp sikerült elkapniuk a kieső szivacsot...
Lehet szidni, hogy én is egy bunkó magyar vagyok a sok közül, aki azt hiszi külföldön majd aranyból van a...
Nem. Nincs.Csak itt tudják a boltokban az eladók, biztonsági őrök, a buszokon a sofőrök, és úgy egyáltalán az emberek: mi az, hogy mosolyogni, kedvesnek lenni, hogy ha valakinek nekimész az utcán véletlenül, mindkét ember rögtön bocsánatot kér...
Itt nincsenek a metrók halálra firkálva (sőt. egyáltalán nincsenek), és egy cigi csikk nincs eldobálva az utcán.. Néhány példa volt ez csupán. Van még mit tanulnunk.
A stílus, a hozzáállás... Valahol persze nem csodálkozom, egy megkeseredett ország megkeseredett lakóinak viselkedése volt ez (mármint a sztori), ahol egyikünk 19, a másikunk egy híján húsz. hát ennyi.

kitt206 2009.02.06. 15:12:13

Megjegyzés a történethez:
Azokkal a gömszerű kamerákkal nagyon szépen lehet zoomolni. Alap kiépítésben 34xoptikai zoom.
Régebben ilyíeneket szervizeltem és láttuk, hogy a bolt egyik végében lévő kamerával a bolt másik végében lévő sorvéget figyelték, mert egy kis suhanc éppen rágót akart lopni.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.02.06. 15:18:49

ja, és ezért jó a háundemm, mert ott nem csak lezárva, lefóliázva, hanem lezacskózva is vannak a cuccok, hogy a kedves posztíróhoz hasonlók ne tappancsolják-járókövezzék össze a szutymót.

Tsabi 2009.02.06. 15:31:51

En azt birom, hogy nehany embernek hogy bele lehet gazolni az onerzetebe azzal a tennyel, hogy kulturalatlan vasarloknak csak kulturalatlan eladok jarnak. Az, hogy odakur valaki 12 ezer ezust magyar buznyakot a kasszasneninek, az kb. annyira jogosit fel, hogy elvidd az ellenerteket.

valaki megkerdezte, hogy a teszko miota alkot torvenyeket : nem tudom, ha bevalasztottatok a parlamentbe, akkor akkortol. Amugy meg vannak torvenyek meg irott es iratlan szabalyok, etika, jolneveltseg, kinek hogy tetszik. Aze ne tartsunk (tartsatok) mar ott, hogy ami nincs lebetonozva az viheto/utheto/vaghato. Obiban a wc cseszet is kiprobalod, hogy a kakaos csuszomaszotol mar vegre elvonatkoztassunk.

akinek meg az a velemenye, hogy a teszkonak nem faj az ennyimegannyi veszteseg, az menjen oda az elso csatornafedelhez, es szorja bele az aprojat, napi rendszeresseggel. Vegulis csak apropenz, nem?

nagyon offtopic, de 1,11 euroert vettem boursin sajtot.. :)

Sofian 2009.02.06. 17:30:05

@Jó Estét: Államos résszel egyetértek...épp ezért választottam a magyar államot ellenpéldának.

neet 2009.02.06. 19:43:46

Én ma a tescoban (pedig az általam látogatottak közül messze a legigényesebb!!) ruhákat nézegettem, és egy nacinak a zsebéből kandikált ki egy félig rágott szőlőfürt. NA, ki az igénytelen?

Amúgy én is az vagyok, aki még sose került összetűzésbe boltossal (na jó, egyszer,kb 8-10 évesen, amit azóta is éreztet az élet bennem, tán pszichológushoz kéne mennem, h feloldjon, mert a stressz az stressz), a bkv orkok is udvariasak és köszönnek (minima biccentenek), és a világ szebb lehet.
neet

neet 2009.02.06. 19:46:42

öö, az előző hsz végét elfelejtettem, asszem azt akartam írni, h ne bontogass kozmetikumot (se), a vevővel légy kedves, keep smiling, és agression comes back to you, hagyma biztos érti. :)

kukatr 2009.02.07. 00:49:10

höhöhö, mintha a Tescon kívül minden más üzlet csakis kizárólag minőséget adna el... ha már szart kapok, kapjam meg a legjobb áron.
emiatt nem is vagyok sikeres ember... a kurva életbe! megyek is a sarokba sírni.:))

on:
amúgy az megállította volna a nőt, ha csak rászólnak, hogy hagyja abba?

tiborc2008 2009.02.07. 04:48:07

Aki Tuskó-éknál vásárol, sikeres ember nem lehet. Tudom, mert én is szoktam. Múltkor otthon kibontás után derült ki, hogy a vásárolt 1 kiló 20 deka Pannonia sajt már megérhetett néhány átcimkézést, olyan ótvar állaga volt potom háromezerért.

gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.02.07. 15:23:46

mindegy már na. hogy a fa*ba lehet hogy egy embert megaláznak mert leejtett egy púderszivacsot, és ti meg a kommentelőt szivatjátok? Mi van veletek? tényleg ilyenek volnánk?

Widár 2009.02.08. 09:55:08

Láttam már olyat is, hogy a parasztja lecsavarta az üveges mártás tetejét, ujjával beletúrt, lenyalta, tető visszacsavar és vissza a polcra.
Na ezért én inkább úgy vagyok vele, hogy nyugodtan szivassák csak az ilyen felbontogató bunkókat

herpesz 2009.02.08. 17:48:13

el nem hiszitek... anyukámat feljelentették. Anyu alig lát, bement a tescoba, volt nála egy pafrüm amit még én vettem neki a dm-ben. Persze a kis lágy szetikett (az a kis csík ami a tamponban is van meg csomó cuccon) becsipogott. Jött is bizti őr, anyu mondja h nézze már meg, hiányzik belőle. Elvették tőle, jk irattak vele, mondván hogy az van benne hogy csak "megállították". (Anya nagyítóval olvas, nem fogja elővenni három biztonsági őr előtt, csak annyit kért hogy mondják el neki mi van oda írva) Természetesen azt írta alá hogy szabálysértést követett el, mert nem mutatta meg a terméket a biztiőrnek.
Nem lett ügye szerencsére, az önkiormányzatis csaj azt mondta hogy ezer ilyen ügye van, és jogi alapja eléggé kevéske.
Természetesen a parfümöt elvették tőle.
Nem baj, félig volt, használja egészséggel a tesco operátora.
Ja, amikor ott dolgoztam, természetesen, akkor meg az mp3-on akadt fenn a bizto őr, hogy miért nincs rajta az a szar tescos matrica... mondom nézd már meg ember, be van törve a kijelzője, zenék vannak rajta, szerinted bentről hoztam?? de hogy ez a szabály, így természetesen ugathat.
Szeressük a tescot mert olyan természetes.
Minenkinek minden szarján legyen az a tescos matrica, amit nem tudsz lekaparni sem, mert ez így természetes. Sün Elemér, Sün Ede

Mittu Domain 2009.02.08. 18:38:52

@ezsoezso:

Ja, meg a köcsög magyar kapzsi boltosoknak, akik balaton módra 1 nap alatt akarnak meggazdagodni. Milyen geci a teszkó hogy olcsóbban adja a szajrét... Ezt is magunknak köszönhetjük, ha nem akarná lehúzni a boltos alapból a vevőt, akkor nem lenne olcsóbb a teszkó.

Té, mint Tamás 2009.02.08. 22:26:35

@Mittu Domain:
Te minimum két dologgal nem vagy tisztában: 1.) Hogyan működik egy kisbolt, 2.) hogyan működik egy hipermarket.
Ebből adódóan ne próbálj okos lenni, és a két bolttípus között ilyenfajta összehasonlításokat tenni, mert csak baromság fog kisülni belőle.

Yuck Fou! 2009.02.09. 04:54:44

én amugy mindig jol bezabalok ott sajtos kifli felvágot 4-5 turorudi 1-2 uditő mindet elfogysztom a fárasztó vásárlás közben:) sőt volt már olyan is h éppen ettem a kiflit és megk erdeztem h hol van kemping sajt(amit ráakartam nyomni később meg is tettem) és mondták hol van mondtam köszi:D:D::D
látod nincs igazság.

Elanor_42 2009.02.09. 09:44:16

skacok, egyet nem értek:

ha megveszik azt a tetű púdert, akkor lezizzen róluk a biztonsági őr?
végül is, ő mondta, h ennyivel elintézhető lenne a dolog.
nem értem, miért nem vették meg végül. megsértődtek? :)

Szűcslaci 2009.02.10. 07:10:27

Kicsit rágnám ezt csontot még. Menjetek a fenébe, ti árubontogató, ődöngés közben a megevett csoki papírját a gondolákba dugó, nyavalyás forintbackodó aljanép! Az persze virtus, hogy pl. a Tescóban órákig tologatni a kosarat, közben jóllakni ingyen, mi? nem tudtad, milyen a hintőpor? Mi a ráknak kell kibontani mindent? Jogod van? Majd, ha megvetted, majd akkor lesz jogod hozzá! Vagy menj el egy szaküzletbe, ott mutatnak árumintát. Különben is, Te hungarikumot venni mentél, nem? A Tescoba, mi? Hintőport, ugye? Az én boltomba se gyere, mert ha valamit ott kibontasz, megrágsz, összefikázol, akkor azt biztosan megvetetem veled, akkor is, ha zenét komponálsz a Homárra és sláger lesz belőle.

Veg_ 2009.02.10. 14:39:36

Hmmm... Hát minden hiper és szupermarketre fujjoló b. posztolónak üzenem, hogy ha még valóban sose járt ilyenben, egyszer menjen el. Ha már járt, és csak a sajátmárkás dolgokat vette észre (megjegyzem pont az van a sajátmárkás tejfölben, mint a faxnisabb megjelenésüekben, még ugyanott is gyártják, egyetlen különbség, hogy 100ból nem 2 lesz folyósabb vagy szilárdabb a többinél, hanem mondjuk 5 a lazább ellenőrzés miatt, tejgyáras ismerőstől az info), akkor vegyen szemüveget. Ha milliárdos csemetékről van szó, mind egy szálig, akkor visszavonom :-P
Szóval normális ember normális lóvéból gazdálkodik. Miért ne vegyem meg ugyanannak a tokaji borháznak a 6puttonyos aszuját szuperszombaton, miért vegyem ugyanazt a bort bor szakboltban, a nem akciós ár kétszereséért? Miért vegyem a szomszéd boltban a noném paprikás szalámit (amiben fene tudja, mi van), mikor ugyanannyiért vehetek a hiperben báthoryt a picktől... Mitől lesz rosszabb valamilyen akcióban véve a lindt csokoládé, vagy a milka, mint a csokiszakboltban, mikor ott az akció nélküli árnál drágább. Vagy a kisboltban, ahol kétszer drágább annál is?
Normál agyu és bérből, fizetésből, stb. élő ember nem azt momdja: hiper? Fuj! hanem: annyiért kapok (pl) unicumot, mint a kisboltban valami névtelen szar keserülikört? annyiért a márkás csoki, mint a névtelen vacak a kisboltban? Akkor ott veszem meg, nem akarok magammal kicseszni! (és nem 200ról van szó, havi viszonylatban bőven tizezrekben mérhető a különbség egy családnál, a kisboltban és szakboltban vásárolok csak és kizárólaghoz képest)
Meg vannak persze a milliomosok, akik hisztiznek, ha névnapjukra nem kapnak minimum egy luxusnyaralót, és a hülyék, akik nem számolnak, inkább az elvek, és a legatyásodás és a szar cuccok, mint elvtelenül a márkás és minőségi a hiperből :P

Veg_ 2009.02.10. 14:49:51

Jah! És különbség van a bezabálok ingyen mire kilépek, és a megszagolom a tusfürdőt, aminek nincs lezárva a teteje között. Sőt, még az is különbség, amit néha csinál ismerős, beteg gyerekkel: ha rosszul lesz (nem tudták még belőni jól a cukrát), levesz egy kis üveges kubut, megitatja a gyerekkel, beteszi a kocsiba, és a pénztárnál az üveget ugyanugy beblokkoltatja, csak a gyerek nem kötött ki korházban... Ha lát a közelben eladót, akkor szól is miatta külön.
Az egyik különbség persze a posztolók jó része és köztünk, hogy vidéken még egy nagyobb városban is tuti talál az ember ismerőst gyorsan az eladók, az információsok vagy hasonlók között, bolttól függetlenül, akinek szólhat. Itt sose láttam a polcon üres csokipapirt, mint a fővárosban - nem csoda, hogy nem szeretnék ott lakni soha, egy halom idegen hány egymás orra elé, és azt hiszik, ebből áll Magyarország... (természetesen nem mindenki, de igy is tul sokan vannak :( )

moli 2009.02.10. 15:14:45

@Veg_: igen, ez erdekes emberi mukodes, ha valami akcios, akkor mar tuti szar minosegu. pedig, bazzeg, tegnap ugyanaz volt csak ketszer annyiert. furcsan vannak nevelve az emberek.

Veg_ 2009.02.10. 15:22:40

@moli: Ezek szerint tegnap sokkal jobb minőségü volt, mint most ;-)

thómi 2009.02.10. 19:07:06

@trewq: Na a szekusokról meg van a véleményem! Haverom ott dolgozott szekus vezetőként és mesélt pár dolgot. hát abból is lehetne könyvet kiadni. na csak egy sztory az egyik áruházban az egyik bizt vezető nevezzük Dósa Bobinak. Bobi azt csinálta, hogy bejárt dolgozni, ha kellett hanem, mindenféle felfújt dologgal jött. közben csendben irogotta a tulorakat magának. elhitette mindenkivel hogy milyen szorgalmas gyerek, aztán váratlanul beperelte csecskót. A csecsko meg fizettett neki szép summát , mert hát Bobika kijuttatta a bizonyitékokat magáról felvételeket magáról amikor "tulórázott", szándékosan akkor küldözte a gépéről a leveket is, amiket kinyomtatott. A poén az, hogy a csecsko fizetett neki, csak menjen. a mégnagyobb poén Bobinak nem jött be a csecsko után az élet és közben jó ismerőse visszavette a csecskohoz. és ez csak a történet eleje.........

Veg_ 2009.02.11. 11:19:50

@váj mí: Jééééé! te ránézésre megmondod, hogy a TAvaszi fuvallat kis valentinos beütéssel, vagy az Őszi levegő avaros bájjal, vagy az Enyhe légmozgás, vagy kedvencem, a For men milyen illatokat takar, mint tusfürdő, és szeretni fogod-e, ha használod, vagy büdös, mint a lepra??? Szerintem még egy illatot se néztél meg, akkor tudhatnád, hogy általában nem az van ráirva: narancs, citrom, rózsa, cédrus stb, azzal tudnád.

henclaci 2009.02.11. 23:30:36

Szerusz Thómi!

Vaze ez nagyon sirály!!! Én Hr-es vagyok ez a csávó nagyon leszivatta a csecskót :)
ez még csak a kezdet? van még? Szerintem ezt lehetne egy külön téma. még még engem nagyon érdekel!! ilyen alapon mások is kérhetik a lovét.

henclaci 2009.02.11. 23:39:40

@Veg_: azért el vagy egy kicsit varácsolva. ezek kizsigerelik a dolgozókat, a lovét meg kiviszik az országból! na mindegy ha neked ez a véleményed hát legyen!

Veg_ 2009.02.12. 08:04:03

@henclaci: Mitől vagyok elvarázsolva???
- Mondtam én, hogy egy álom ott (és általában a kereskedelemben) güzümelósnak lenni? (nem is mentem dolgozni erre a vonalra, irodában ülök és infomókuskodom ugy 20 éve (igen, én még láttam eleven lyukkártyaköteget is, meg épület méretü számitógépeket butornyi lemezegységgel), polcfeltöltés közben nem lehet netezni :)
- Mondtam én, hogy minden vasat itthon költenek el??? Ezt hol szürted le a mondókámból???

Hát NEM!

Azt mondtam, hogy
1. nem csak saját márkás szar van a hiperekben
2. ugyanaz a minőségi cucc minősége a szakboltban, mint a hiperekben, csak az árkülönbség 2-3×os
3. bérből és fizetésből éllő normális ember ugyanannyi pénzért ha választhat, megveszi a minőségit az ócska helyett, és nem a gagyit eszi csak mert arra telik a kisboltban, ha jó minőségüre telik a hiperben. Szóval nem az általam ismeretlen okból vett teszkókólát meg 2% gyümölcsöt tartalmazó nóném cukros vizes lét veszem, és nem is az ezt vevőket irtam, ehhez szvsz rohadt szegénynek kell lenni, vagy analfabétának (=nem olvassa el ami rá van irva)
4. ha a mániád az itthon tartott tőke, csinálj magyar hipert, ahol ugyanazokat a minőségi cuccost ugyanannyiért tudom megvenni, csak itthon marad a pénz, és isten bizony elmegyek oda.
5. ugyan nem irtam, de pl. zöldség gyümit csak ismerős őstermelőtől veszek (még azt is tudom, hol termelnek, ugyebár vidéki város, ahogy irtam), kivéve, ha valami exotikus izére van szükségem, de a san benedetto mindenütt san benedetto, és a pick is mindenütt pick, a globus mindenütt globus, stb...

Veg_ 2009.02.12. 09:56:02

@henclaci: Amit még irni akartam, csak sürgős dolgom volt:
A dolgozók problémáival foglalkozzanak a dolgozok és megfelelő szervek, a törvényességgel foglalkozzanak a megfelelő szervek, hahó, én a vevő vagyok, engem két dolog érdekel: a minőség és az ár/érték arány!
Ha pedig azt hiszed, hogy az összes pénz itthon marad a kocsid, tévéd, neted, telefonod, butorod, kajád, stb-stb kapcsán, akkor biza te vagy a tipikus naiv ügyfél... Mert nem. Mellesleg nálunk meg a haszon jó része ukrajnába megy, mégse hagyom itt a stabil állásomat, és keresek egy kisboltot, ahol rakodhatom a raklapokat, pedig az millen honfiui lenne... Mindjárt rosszul lenne az ukrán! (vagy inkább tojna rá, csak az én seggem lógna ki a gatyából? :P)
Ahol dolgozol, ott egy mikronnyi külföldi érdekeltség sincs? Ha (nincs és) lenne, és kapnál kétszerennyi fizetést, elrohannál a honfiui büszkeségtől vezetve máshol keresni állást? Nem? Akkor miről beszélünk?
Azt hiszem, eléggé el vagy varázsolva :D

Veg_ 2009.02.12. 09:59:47

(más dolog, hogy pontosan megegyező ár/érték aránynál és minőségnél természetesen a hazai helyen költenék, de mutass egy fullmagyar bolthálózatot, ahol az összes hiper általam elérhető legjobb minőségü és ár/érték arányu cuccai összegyüjtve találhatók, nem veszitek rajta, tenyerükön hordozzák a takaritót és a polcfeltöltőt, minden fillért hazánkban forgatnak vissza, miközben felfogják, hogy én vagyok a vásárló, és ezért kedvesek, udvariasak velem, mint a helyi hiperekben és szuperekben - egy kivétel van, oda nem is megyek - stb.)

henclaci 2009.02.14. 17:14:22

@Veg_: szia
én úgymond egy érdekvédelmi cégnél dolgozom és nekem ez a nézőpontom. nem minden rossz ami multi, csak nem biztos hogy mindig azokat kell b..gatni akik éppen minimálbérért dolgoznak ott.

Veg_ 2009.02.16. 08:28:01

Hali! Persze, ha érdekvdelemnél dolgozol, akkor a te dolgod a dolgozók dolga. Viszont ha nem az a véleményed, hogy minden rossz, ami multi, miért én vagyok elvarázsolva, amikor azt mondom, hogy ott veszem meg a nekem szükséges dolgokat, ahol megéri?
Másrészt hol láttad nálam, hogy mindig azokat baszogatom, akik ott dolgoznak (gondolom nem gépfegyverrel kényszeritették azért oda őket, nekik ez jött össze, oszt passz)? Tipikusan az vagyok, akinek a helyi hiperekben is ismerősként köszön vissza némelyik csak ott látott pénztáros, mert köszönök, mosolygok, ha ideges, mert kezdő, és egész nap basztatták, hogy siessen, akkor nyugtatom, hogy nem baj, hogy pl. mellényomott és várni kell a kulcsra - érdekes módon még sose vágtak át, a beütést is nézem, a blokkot is átnézem mielött elhuzok, de még sose találtam semmit -, a husos is volt, hogy szólt, hogy most inkább a másikat vegyem, amit multkor, mert amit most kértem, hát nem ajánlja, stb, mert nem állatként kezelem őket, hanem ahogy a normális boltban, legyen szives, köszönöm, stb, és ők is mosolyogva reagálnak.
Szóval akkor végképp nem értem, miért pont én vagyok szerinted elvarázsolva :) Vagy az már elvarázsolás, hogy még sose adtak szemét hust vagy felvágottat, még sose volt hiba a blokkon, nem morognak velem, és akár az egész raktárat felturják, van-e abból, amit keresek éppen, csak a polcról hiányzik (mellesleg obiban előfordult, hogy az általam keresett szinü és márkáju (kifogyott ajándékpácolás közben) fapácra emlékezett az eladó, és a raktár legmélyéről kotorta elő egy csomó kutatás után a karácsonyi hajrában) és annyira meg vagyok figyelmes, hogy nem vettem még sose romlott árut? Szerintem az van elvarázsolva, aki bunkózik, oszt utána azt várja, hogy kinyalják a seggét - bárhol. Illetve az van elvarázsolva, aki boltban dolgozik, mint akármi, és bunkózik a vevővel, mert rossz napja van, mert egy vevő, akivel ok nélkül rosszul bánnak, több negativ reklámot tud müvelni, mint ami sokmilliós tévéreklámokkal ellensulyozható...
Én is jobban emlékszem az egérre a coraban, mint az adott bolt rengeteg reklámjára. És biza a bolt a vevőből él.

thómi 2009.02.17. 23:02:22

@Veg_: szia akkor amit a másik blogon jeleztél áll még? mert akkor tolom át az összes anyagod Dósa Bobiról. oscart érdemelne a gyerek ahogy le sz..potta a céget :))))
Kedves Veg, Henclaci biztos nem ugy gondolta, nagyon jo srac, kegyetlen sokat tud a multikrol és szakmailag toppon van munkajogbol, a haveromnak is segit. na nem akarok okoskodni. sztem mind a ketten jókat irtok.. :)

thómi 2009.02.17. 23:06:27

bocsi az eleje henlacinak szól

Veg_ 2009.02.23. 06:07:45

@thómi: Nem is azért értem, csak mert ugy gondoltam, elbeszélünk egymás mellett, az meg neten elég gáz :) (munkajog meg genya, bár én csak féléves tárgyként találkoztam vele, ráadásul a tanár ugy adta le, hogy használni is tudjuk gyakorlatban :)

pr23 2009.03.24. 12:24:48

Nagyon szimpik az dolgozóbarát/vagyonőrbarát kommentek, jó látni hogy vannak akik emberien is tudnak reagálni. Dolgoztam már áruházban kasszásként, árufeltöltőként, vagyonőrök mellet is (a suli mellett kell egy kis mellékes) és nagyon ismerem a szitut, amikor a magát inteligensnek gondoló vásárló állatként, de legalábbis debilként kezeli azt az áruházi dolgozót akit elé sodort a rossz sorsa.
A hozzászólásokat olvasva kicsit megnyugodtam, hogy nem tűnt el végleg a jóérzés az emberekből. :)

pr23 2009.03.25. 13:34:42

1. ha kinyitogatta a terméket és az ettől eladhatatlan az nem lopás hanem rongálás.
2. a vagyonőr nem ki vitte az áruházból a púdereket, csak az előállító helységbe be.
3.a vagyonőr nem lopta el azzal a púdert, hogy kivitte a vásárlótérből a cuccost, mert ha tényleg megrongálták, akkor az tárgyi bizonyítási eszköznek minősül (magyarul bizonyíték arra h történt vmi)és azt csatolniuk kell a feljelentéshez.
4. ha a vagyonőr elrakja a púdert munkaideje alatt az nem lopás hanem sikkasztás, ami sokkal súlyosabb bűncselekmény, és az őrök sem hülyék hogy börtönt kockáztassanak egy púderért....ennyi logika pedig még egy 8általánossal("6első 2második")rendelkezőben is van. pontosan ezért van, hogy ha egy őr megpattint vmit, akkor az nem 1800huf hanem jóval több....hogy megérje a rizikót.

Bugreport 2009.05.26. 09:56:22

jaj te idióta bárgyú krva. ha csak 100 hozzád hasonló eszetlen idióta barom állat van, akkor számold ki mennyi a k
ár... A hozzád hasonló barom majmok bontják ki a lehitelesített elsősegély dobozokat, hogy megvan-e minden bennük, amik persze eladhatatlanná válnak. Szégyelld magad te hiú majom lotyó.

Ecsedy Áron 2009.11.24. 12:24:31

@váj mí:
@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:

Azért van PTK is a világon. Ha nem történt károkozás (vagyis: pénzt veszít a cég, ami nem visszacsinálható), akkor tecsónk tehet egy szívességet.

Ha a biztonsági őr 'tessékel', akkor az személyi szabadság korlátozása, vagy egyenesen emberrablás. A papírok aláíratása, amiről téves tájékoztatást ad az csalás. Ami pedig a jegyzőkönyv visszatartását illeti, ha azon szerepel, hogy van ügyfél példány és nem adják át az ügyfélnek, akkor az okirathamisítás. Ha egy példányt gyártanak csak, amin nem szerepel, hogy az én példányom, azt nem írom alá és kész.

Amire felkérhet az őr (ha bezárja az üzlet kijáratát, akkor még trükkösen kényszeríthet is ennek végrehajtására), hogy várd meg a rendőri intézkedést. Ellenben semmi sem történik, ha ezt nem teszed meg (de ha feljelentést tesz a kamera felvétele alapján, akkor még lehet gond, persze, ha utána jártál a kasszánál is és nem tudja bizonyítani, hogy nem fizettél AZÉRT az áruért, ami nem túl életszerű - mondjuk egy plazmatévénél már feltűnő a kamerafelvételen is, hogy nem lett behúzva).

A lopáshoz rajta kell kapni az illetőt. Egy boltban ez csak a pénztártól való távozás után lehet, így gondolom ezért csinálta így trollunk. Az más kérdés, hogy pontosan ugyanolyan elrettentő ereje van annak, hogy utólag felkérnek az áru kifizetésére, mintha meghurcolnak érte, különösen ha ilyen nyilvánvalóan hülye esetről van szó.

A púderről: ha a dobozt csak kinyitotta, de bele nem nyúlt, a terméket nem használta a bőrén, a doboz hermetikusan nem volt lezárva, akkor kár nem érte a céget, hiszen a termék minden szempontból tökéletesen azonos és eladható maradt korábbi állapotához képest.

A kipróbálás amúgy még olyan vásárlás előtt is normális, ahol van univerzális azonosító rendszer (ezzel az erővel ugye nem lehetne felpróbálni a ruhákat sem).

A kipróbálást törvény nem tiltja, amennyiben a termék utána értékcsökkenés nélkül eladható marad, mert akkor nincs kár, ezért nincs rongálás sem. Ergó külön kell tiltani jól látható módon a termék kipróbálását (ezt pl. bútorboltokban meg is teszik néha), ami szerintem amolyan szerződésforma, viszont szankció ott is zűrös és csak peres úton érvényesíthető.
süti beállítások módosítása