Tékozló Homár

Jól megszívatták az ellenőrizhetetlen T-s mobilnettel

2009.02.19. 07:59 | szily | 182 komment

Nem tudjuk, hogy Barna Krisztina nem torrentkirálynő-e. Ő azt mondja persze, hogy nem az, sőt egészen szerény internetezési szokásai vannak, mégis ott tart, hogy felmondták a mobilnetes szerződését, sőt elvették a család két telefonját is, és mostanra már 233 ezer forintos tartozása van. A probléma veleje, ha jól látom, akkor az, hogy a szolgáltató internetes adatforgalomról nem hajlandó részletes számlát adni, vagyis azt mond, amit akar és nem szégyell.

C A következő problémával fordulnék Önökhöz és egyben kérném is a segítségüket, ugyanis a T-Mobil több pontban is megkárosított engem.

2008.06.11-én előfizettem a T-Mobile 5 GB-os mobil internet csomagjára, 12 hónap hűségnyilatkozattal.

Az üzletben a hölgy nem tájékoztatott arról, hogy mivel hónap közepe van, így tört hónapot fognak felszámolni, ezért nem használhatom fel teljes mértékben az 5 GB-os adatforgalmat. Emiatt az első hónapban ki is jött egy 30.000,-Ft-os számla, melynél bementem reklamálni és mivel volt ismerősöm a T-Mobile-nál, ezért jóvá tudtak írni a részemre bruttó 8.200,-Ft-ot. Ezt a számlát kifizettük. Mivel féltünk, hogy legközelebb is ilyen magas számla fog érkezni, megbeszéltük a férjemmel, hogy vigyázni fogunk az internetezéssel (eddig sem használtuk sokat), és nem töltünk le semmit. Ezután a rendes havi számlák érkeztek egészen szeptemberig.

Az internetet felhasználói szinten használtuk www.noklapja.hu, www.haon.hu, vastagbor, stb. oldalak nézegetésére, azaz böngészésre. Nem töltöttünk le semmi nagyméretű adatot (pl. zene, film, program stb.) (A férjem nem is ért a számítógéphez, csak annyira, hogy beírja a címsorba www.haon.hu, én pedig tisztába vagyok a mobil internet veszélyeivel, ezért tényleg figyelemmel kísértem a fogyasztásunkat.

Szeptemberben felhívtak a T-Mobile ügyfélszolgálatáról, és kérdezték, hogy tudomásom van-e arról, hogy nagyon magas az adatforgalmam. Mondtam nekik, hogy nem tudok róla, és én nem használom sokat az internetet. Mondták, hogy az adatforgalmam eléri a 13 GB-ot. Nagyon megdöbbentem ezen, hiszen köztudott, hogy egy 5GB-os csomag egy átlag felhasználónak, aki nem nézeget torrent oldalakat, nem töltöget csak böngészik, annak elégnek kell lennie, sőt ennél kevesebb adatforgalom mennyiség is. Letöltöttem egy adatforgalom számláló programot, hogy ellenőrizzem miből adódik ez a mennyiség, de nem tudtam rájönni, mert annyira minimális (napi 4- max. 600 kb.) mennyiséget használtunk el.

Kihívtam egy számítógépes céget, hogy nézzék meg nem lopják-e az internetemet, de nem jártunk sikerrel. A T-Mobile ügyfélszolgálatán is azt mondták, hogy ez nem lehetséges, mivel SIM kártyával működik és nem routeren keresztül.

Írtam a T-Mobile-nak egy levelet, melyben megírtam az észrevételemet, hogy nem értek egyet a számlával, és kértem, hogy egy részletező számlát küldjenek meg a részemre (olyan mint a telefonnál, melyben szépen levezetik, hogy mikor-kit-milyen számon hívtam fel, és mennyibe került stb.), melyben szerepel, hogy mikor melyik weboldalon, mennyi adatforgalom generálódott, de csak olyat kaptam az üzletben ahol az szerepel, hogy mikor mennyi adatforgalmat generáltam. Ebből nekem nem derül ki, hogy tényleg valósak-e az adatok.

A csekket visszaküldtem a részükre és kértem az ügyem kivizsgálását, erről valami igazolást, hogy tényleg megtörtént, és milyen eredményre jutottak. Szintén nem kaptam semmi dokumentumot erről, csak megírták nekem, hogy jogosnak tartják. Amíg vártam a levelükre, jött a telefon a T-Mobile-tól, hogy tartozásom van, és egyirányúsítani fogják a telefonjainkat (az én és a férjem telefonszámát). Erre általában 30 napot szoktak adni, de a mi esetünkben ezt nem várták meg és kikapcsolták a kimenő hívásainkat. A férjem ekkor kint dolgozott (kamionsofőrként) külföldön, így ő sem telefonálni nem tudott, sem hívni nem lehetett, ezért a munkaadója sem tudta elérni, tehát őt kár érte emiatt.

A T-Mobilenak írtam, hogy amennyiben ténylegesen igazolják, hogy mi generáltuk ezt az adatforgalmat, úgy biztosítsanak a részemre részletfizetést. 2008.11.17-i keltezésű levelükben 3 havi részletfizetést adtak, 2008.11.24-i határidővel kellett volna befizetni az első 40.000,-Ft-os csekket. Köztudott, hogy a magyar Posta által kb. 3-4 nap alatt érkeznek meg a levelek, illetve a csekk befizetésének átfutási ideje is több, mint 7 nap. Nem tudtam átvenni a levelet a fenti határidőn belül, de ha át tudtam volna venni, akkor sem érkezett volna be hozzájuk akkorra az összeg.  Így pár nappal később már az egész telefont kikapcsolták.

Ezután kaptam a következő levelet, melyben már nem csak a 82.143,-Ft-t követelik rajtam, hanem mivel az én nevemen volt két telefon előfizetés (2 év hűségnyilatkozattal), melyhez flottakedvezmény és telefonrészlet is társult a kötbér összegét is., továbbá az internet előfizetés felmondása miatt is felszámolták a kötbért, így a követelt összeg 232.857,-Ft.

A problémám nekem ezzel az, hogy az internetes szerződés felmondásánál felszámoltak 60.000,-Ft kötbért, holott a szerződés szerint 12 hónap hűségnyilatkozat alapján a kötbér összege 30.000,-Ft!

Továbbá az egyik telefonszámnál 30.000,-Ft, a másiknál pedig 40.000,-Ft kötbért. Én a telefonszámlát mindig rendesen fizettem, a telefonrészletekkel együtt, és nem kívántam felmondani a szerződést, így nem értem, hogy mi alapján számolják fel a kötbért. A T-Mobile azt válaszolta erre, hogy ha egy előfizető több SIM kártyával rendelkezik, akkor ha az egyik előfizetését felmondják, akkor ebben az esetben a többit is felmondják és kötbért szabnak ki rá, és ezt az általános szerződési feltételek 4.2.10. pont tartalmazza.

Miután alaposan átolvastam az előfizetői szerződést (4 db oldal) semmi erre vonatkozó részt nem találtam. Kizárólagosan a T-Mobile weboldalán lehet ezt megtalálni, de amit az ügyféllel az előfizetői szerződés megkötésekor a boltban aláíratnak, ez nincs benne, valamint a további mellékletek sem, azaz nem bocsátják rendelkezésére az ügyfélnek a tényleges szerződést, csak butított változatát, amit ha végig olvas az ügyfél sem talál erre való utalást, így valójában nincs is tisztában vele, hogy mit íratnak alá.

Kértem, a T-Mobile-t ismételten, hogy a kézhezvételtől számított 8 napon belül szíveskedjenek a részemre megküldeni egy részletező számlát, az adatforgalom mennyiségéről, továbbá tájékoztassanak arról, hogy az adatforgalmat miszerint számítják, milyen adatokat tüntetnek fel rajta, milyen módszerrel hitelesítik a forgalomszámláló által mutatott mennyiséget.

Írtam nekik, hogy preferálom, hogy a készülék működésének helyességéről szakértői vélemény szülessen.

Szeretném, hogy ha segítenének nekem abban, hogy kiderüljön végre, hogy jogosan számláztak-e ki nekem ennyi adatforgalmat, valamint végre írásos bizonyítékot kaphassak arról, hogy kivizsgálták az ügyemet, és nem a T-Mobile részéről keletkezett a hiba, azaz nem műszaki/ és vagy szoftverhiba stb. okozta ezt a magas számlát. Továbbá szeretném, ha tanácsot adnának abban, hogy ilyenkor mi a teendő amikor a szolgáltató nem bocsátja teljes terjedelmében az ügyfél részére a szerződést tartalmát, és a későbbiekben olyan pontra hivatkozik, amelynek az ügyfél nincs tudatában. Jogszerűen jár-e el a T-Mobile, és mit tudok tenni annak érdekében, hogy be tudjam bizonyítani, hogy nem én generáltam ezt a magas adatforgalmat.

Segítségüket, és utánajárásukat előre is köszönöm,

Debrecen, 2009. február 18.

Ságiné Barna Krisztina

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.19. 11:34:09

az tetszik hogy a juliusban kapott szamlaval mar gpnd volt
"rendes havi szamlak erkeztek egeszen szeptemberig"

szoval az az 1 augusztusban

mas erdemlegest nem tudok hozzatenni:DD
mert nincs mobilnetem:D
mert nincs ra szuksegem:DD
sic

amatőr 2009.02.19. 11:34:39

Nekem már másfél éve van t-mobile net, és a web'n walk manager forgalomszámlálója azonos mennyiséget számol t-com adsl asszisztenssel (ami ráadásul még napra, órára, percre, MB-ra arhiválja az elmúlt 12 hónap valamennyi kapcsolatát), és a 1730-ra küldött forgalomszámláló sms sem nagyon tért el ettől. Amikor nagyon kezdtem megközelíteni a ghavi 10 GB-t, vettem havi 1000 Ft-ért egy korlátlan opciót, azóta 15-25 GB is meg van havonta, egy megkötés van csak: ez az opció torrentet nem enged (enged, csak limitáűlt sávszélességgel, néhány 10 kbps-el). Nekem 1000 Ft-t megért, hogy ne kelljen folyton azt néznem, hogy most szabad-e skype-t használni kamerával-mikrofonnal, vagy csak írásban, mert máe csak fél gigám van hó végéig.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.19. 11:35:31

ha valakit 3 percenként ledob a hálózat, és így 3 percenként kerekít 10 kbytot, és ezt nonstop 0-24 30 napon keresztül 10 kbyte veszteséggel számolva kerekítésenként az 140 MB havonta. bőven az 5G korláton belül. tehát nem a 10 kbyte kerekítés okozza a többletet ez 100%.

Boo 2009.02.19. 11:36:35

Ha kiharcolsz tőlük egy részletes adatforgalmi jelentést, amiben benne van, hogy merre szörföltél, mit töltöttél fel/le, akkor jól beperelheted őket, mert olyan adatokat tartanak nyilván, amihez semmi közük. XDD

Dr Kangörény 2009.02.19. 11:36:55

Ezért jó a korlátlan mobilinternet előfieztés. Nekem havi 5 ezret bőven megér, hogy ne aggódjak mindenféle internetforgalom miatt.

zsoci 2009.02.19. 11:37:15

@nekemj: EDSZ tiltásnak hívják a szolgáltatást. Ezzel lehet tiltani minden emeltdíjjas szart . És külön is a bejövő emeltdíjjast. De ezt elmodja az üfszolg ha megkérdezitek.
Mi lenne ha először érdeklődnétek ?

Lord_M_ 2009.02.19. 11:46:21

Hmmm... nekem is van ilyen. folyamatosan napi 8 órát megy, a hét öt napján. Web, Email, MSN, Skype...

jelenleg 19 nap telt el a hónapból. 1.3GB nál járok.
(igaz ebben van egy XP SP3 letöltés is ... 300 MB)

igaz haon.hu nincs a kedvenc helyeim között (még sose jártam ott :) lehet hogy sikeres már nem lehet emiatt sosem)) ... mindenesetre érdemes odafigyelni a forgalomra.

Szóval azért érdekes a "pillanatok alatt 8GB" fogyasztás... igaz youtube és online rádió sincs a repertoárban...

kéremszépen mint mindent ezt is ésszel kell használni.

Viszont egy Hírk. felügyeletet meg egy fogyasztóvédelmet megér a történet. + megkérdezni a férjet hogy mi mást tud még beírni a címsorba a haon.hu-n kívül... a HAON oldala ha tényleg 1.7 mega akkor napi 100 page reload kell hozzá hogy 5GB-t összejöjjön - nem lehetetlen ... igaz ez a hónap minden áldott napján ...

hjahh... az emberek ráérnek... :)

eami 2009.02.19. 11:46:41

@Lesből Támadó Szárítókötél: elmesélem neked, hogy 5 évig meg kell hogy tartsanak minden olyan információt amiből pontosan kiderül hogy ki mit mikor és ráadásul hogy honnan. Ezekből pedig nyilván ki lehet mutatni a fent kérteket ;)

YaniMan 2009.02.19. 11:51:23

@Circus: Menj elé, kérd ki most a forgalmadat.

@Hurrá Torpedó: Nem számolok utána, biztosan igazad van. Akkor ez jelen helyzetben tényleg tárgytalan.
Nekünk azért gondot okozott, mert a gépekben 30MB-os forgalmi korlát van (amit normál esetben meg sem közelítenek).

phaidros 2009.02.19. 11:51:38

Kedves Ságiné Barna Krisztina,

ajánlom a Fogyasztóvédelmet, és a Nemzeti Hírközlési Hatóságot. Keményen megfingatta a T-szart velük egy barátom, szinte vigyázzba állva sírtak a végén. :)

Egyébként aki T-vel szerződik, sikeres ember nem lehet. :(

xahib 2009.02.19. 11:53:42

a szerződésben szerepel, h két kötbér van:
- wnw kötbér a NET szolgáltatásra (hogy 12 hónapig nem váltasz díjcsomagot)
- készülék kötbér, hogy nem mondod fel a szolgot 12-24 hónapig (ez meg a modemre)
ezektől olcsóbb a havidíj, és a vásárlási díj
Ha egy néven több előfizetés van, és az egyiket nem fizetjük be, akkor az összes tiltásra kerül, hiszen a tulajdonos nem fizet...

más:
A windows frissítésekkel mi van? Nemrégen jött egy windows frissítés, ami több mint 200 MB volt, asszem .NET 3.5-ös. Vagy Outlook express-szel letöltjük és továbbküldjük a vicces videókat, aminek darabja manapság 4-5 mega... vagy feljebb említették youtube, vírusupdate, vírus, stb...
A küldött ÉS a fogadott adatmennyiség számít!

A történet télleg nem kóser, segít a T-s haver, de nem eléggé, lopják a mobilinternetemet... Szintén említették már, hogy a rendszer 2 smst küld a kártyára, a fél és teljes adatforgalomnál. A programban ezt megteccett nézni? Szerintem benne van, hogy a hölgy és az ura messze vannak a számítástechnikától. Ezt be kellene ismerni. Olyan nagyon nem akarom védeni a T-t, mer egy szétcsúszott banda, de először a saját házunk táján nézzünk körbe.

kulup 2009.02.19. 11:55:28

@nekemj: Neten is le lehet tiltani az összes ilyen fizetős SMS fogadást, legalábbis Pannonnál tuti. Mielőtt a gyereknek odaadod, ezt meg kell tenni, ez FONTOS !

gaborm · http://gaborm.blog.hu 2009.02.19. 11:56:32

mindenkinek aki nem tud róla: igen van feltöltős mobilnet, DominoNet, 20K Ft-ért megkapod az USB stick-et, kapsz hozzá egy külön SIM kártyát, és választhatsz csomagokat vagy netezhetsz a horribilis forgalmi alapon. Ha egy csomagot választasz, akkor minden 30 nap után megpróbálja ugyanazt a csomagot megújítani mindaddig, amig van megfelelő összeg a kártyán.

Amit valaki fentebb írt, hogy feltöltős mobilnet egyenlege hirtelen -14K Ft-ra csökkent, azt nem tudom értelmezni. Ha nincs egyenleg, hogy lehet a szolgáltatást használni? Ha meg egy feltöltős kártyánál minuszba lehet menni akkor maga a feltöltős kártya értelmét kérdőjelezi meg a szolgáltató.

phaidros 2009.02.19. 11:59:13

Egyébként nincs egyedül a levél küldője, sorozatban támadják be emiatt a T-rét éppen. Szóval tértivevényes levél menjen, és párhuzamosan a feljelentés.

gaborm · http://gaborm.blog.hu 2009.02.19. 11:59:15

ja és DominoNet-nél nincs hűség, kötbér meg hasonló agyrémek.

villam76 2009.02.19. 12:00:44

nem olvastam vegig a kommenteket. de mint regi volt (tudom nem sikeres) t-s, anno w-s dolgozo: 1. az ugyfel mindig hazudik utolag 2. az uzletben a hosszitott verzio barki szamara elerheto keres nelkul 3. ha minden benne lenne a szerzodesben akkor a kedves hazudos ugyfel hivatkozna a braziliai oserdokre 4. nekem tunt fel csak, hogy hazudos ugyfel utolag mar ugy nyilatkozott, hogy fizetne, de reszletben 5. a t 4millio feletti ugyfelkorebeol kb 100 ilyen barom van. udv

bounty123 2009.02.19. 12:02:48

aki forgalomkorlátos netre fizet elő... na milyen nem lehet?

halby 2009.02.19. 12:09:13

@gaborm: Velem történt; közös a keret a percdij+sms-dijjal. A válaszlevélben azis benne volt; hogy _máshol_ mérik az "adathívást" és utólag egyesítik; ekkor lett -14eFt.

halby 2009.02.19. 12:13:11

@halby: Ja! Hát nem is tudtam használni a telót a -14eFt-os egyenleggel; csak bejövő hívásokat tudtam fogadni, erről vettem észre, h. gebasz van.

xahib 2009.02.19. 12:15:35

@villam76: 100? Hááát, akkor Te nagyon kis forgalmú irodában voltál, mer én több ezerre tippelnék... :)

mazsolina 2009.02.19. 12:21:54

@Lord_M_: és még azért is érdekes a 8 GB, mert egész nov-dec költöztünk, szóval netezni nem nagyon volt időnk.
Még a homárt sem tudtam olvasni, csak a mhelyről:)

mazsolina 2009.02.19. 12:23:05

@bounty123: Sikeres?:)

nekemj 2009.02.19. 12:33:32

@zsoci: na figyelj, nem engem érint a dolog és mi az hogy le kell tiltani valamit, akkor te sem tudod használni!!!!!
Mindenkinek: az hogy a beleegyezésed nélkül tudnak a számládról leemelni pénzt az gyakorlatilag lopás, ha ezek után azzal jönne az ügyfeles, hogy tiltsam le, akkor ez enyhén szólva is nevetséges.
Sehol sincsen benne a szerződésedbe, hogy ha nem akarod, hogy lopjanak tőled, akkor tiltsd le az emelt díjas szolgáltatásokat.
Ilyenkor felmerül az emberben, hogy normális, aki azzal érvel, hogy nem tiltotta le a tulajdonos.
Másodszor is leírom, felnőttről is szó volt, aki pedig biztosan tudja,hogy nem vett igénybe semmilyen szolgáltatást.

átlátó 2009.02.19. 12:39:20

Mindjárt két éve lesz, hogy T-mobil internetet használok 5gigásan. Soha nem léptem át ezt, pedig nyomom a netet, vonaton, autóban, stb. (Jó, megjegyzem a térerő függvényében, de elfogadhatóan.)
Tavaly megrendeltem a korlátlan opciót. Szkájp,rádiózás is megy időnként és erőteljesen jútyúb, meg minden egyéb csemege. Eddig csak térerő problémákat, "ledobálásokat" és időnként letöltési sebesség lassulásokat észleltem, ezeket se gyakran. Amikor már nagyon zavar, akkor a lefedettségi csoport felhívásával 30/930-97-43, vagy az 1-265-97-43 megbeszéljük a megbeszélnivalót és úgy vettem észre, hogy igyekeznek. Maulik Mónikával kedélyesen el tudunk beszélgetni az átláthatatlan problémákat is. :) Mindenesetre megvakargatják a fülem tövét és ezzel együtt összeségében nálam rendben van a T-mobil.

ATS 2009.02.19. 12:43:45

Én kb 10 éve vagyok elégedett T-Mobile ügyfél és nekem még sose volt gondom.
Netet is használom, több kártyám is van.

Nem mondom, hogy kizárt a téves számlázás, de legyünk realisták, a szolgáltatók nem az ilyen jellegű lehúzásokból élnek meg.

Valószínüleg (mint legtöbb esetben) a felhasználóval van a gond, a hozzá nem értés sok fejfájást okozhat.

semmiho 2009.02.19. 12:43:53

@Awkward: 5GB mobil internetem van, és egy érdekes dologra felhívnám a figyelmet. Könnyű átröppen az ember a napi sokszáz megán, ha nem figyel, nem kell ehhez torrent. Elég, ha megnyit az indexen egy főoldalt, és valami olyan reklámokkal operáló linket ugyanitt, amin pl. videó van. Nekünk legutóbb szerencsénk volt mert a gépen fut egy NetMeeter nevű program, aki 15 perc "idle" status után kiírta, hogy traffit limit exceed. Megnyitva a programot látható volt, hogy FOLYAMATOSAN töltött lefelé az index.hu, valamilyen ismeretlen tartalmat (nem, nem vírus okozta!). Bezártam, és probléma megszűnt. Nagyon oda kell figyelni. Pár perc alatt 200 Mb jött le úgy, hogy nem használtuk a gépet. Szóval, csak óvatosan!

Lord_M_ 2009.02.19. 12:45:23

@mazsolina: pláne :)

Másfelől : az ügyfelek egy része hazudik, tény, de sok nem azért mert éppen mindent le akar tagadni, hanem mert nem is tudja hogy mit tagad. Lásd youtube videók. (pfúj de illegális vagyok - dirr egy pofon nekem) - de szoktam eltenni youtube-ról megnézett videót. (figyelem! nem a mobilnettel, otthon lóg a falból a upc) ... és némely videó méreténél 20-30MB is simán megvan... nahh itt kezdődik pl a fogyasztás. És ugyan miért kéne a felhasználónak tudnia hogy egy - egy oldal megtekintése, illetve egy ilyen online videó mekkora méretet foglal el ? - Szóval hazudnak tény, csak nem feltétlen rosszindulatból.

Közben eszembe jutott : Amikor vettem a mobilnetet (ez is T) akkor kaptam ÁSZF-et, meg minden mást... + a bent ülő hölgy (Kedves, okos, értelmesen kérdezett és válaszolt) elmondta hogy a 3GB csomag napi 5 órás net mellett elég kb. (30 nap esetére).
azaz 600 óra, óránként 5.12MB forgalom

Mindenesetre, azt nem tudom hogy mennyire kell tárolni a forgalom miben létéből származó dolgokat... de tény, hogy egy olyan cégről beszélünk, ahol egy másik szolgáltatás esetén ezt megteszik. (telefonszámok, mikor , meddig, mennyiért... akár részletezve)
lehet hogy temérdek tárhely és fejlesztés az adattárházban erre még egy halom adatot tárolni... de mindenesetre lehet érdemes lenne valamit kitalálni... hümm hümm...

RaveAcE 2009.02.19. 12:47:28

Hát elég gáz.
Nekem a pannon tárcsázó progi számolja a forgalmat. Pofára esnének, ha át akarnának verni.

2009.02.19. 12:48:44

Még szerencse, hogy a kórházi lélegeztetőket nem ezek üzemeltetik. Mert akkor hetente 2x elfogyna a zoxigén, 2x áram nem lenne, 2x meg elromlana. Tiszta szívás az egész tréonlájn. Három internetelőfizetésünk van, két helyen ADSL, mind a kettőnél kiépítettség hiányában a tréonlájn adja a drótot, mind a kettő sz@rakodik. Az egyik nem éri el a fizetett 4 megának a 25%-át se sebességben, a másik meg minden nap délután 3 körül kezd el a használhatatlanságig lelassulni szóltunk is nekik, de csak vonogatják a vállukat, hogy nem tudnak semmit se csinálni. De ilyenkor nem jut eszükbe az, hogy a nem-teljesítés miatt visszaadjanak, vagy kisebb számlát írjanak. Amint kiépül valami rendes net(értsd: végre eljutnak hozzánk a románok a digivel), búcsút intünk ennek a szutykos társaságnak, mehetnek ahonnan jöttek. Mert van már olyanom is. Az 15 megát olcsóbban ad mint ezek 4-et, és nincs sebességgondom, a korlátlan tényleg korlátlan, nem úgy mint ezeknél, és az ügyfélszolgálatuknál se kell félórákat tartani a telefont, hogy a kezed elzsibbadjon.
Na, kiírtam én is a dühömet. Franc az egész társaságukba.
Sziasztok. :)

anarch 2009.02.19. 12:59:19

@gaborm: ráadásul olyan USB-s dongle-t bárhol vehetsz, nem kötelező tőlük venni aranyárban :).

Hubikaaa 2009.02.19. 12:59:36

mennyi a napi forgalom? 400-600 Kb? az van írva? Jól látom?

Csak azért, mert a www.noklapja.hu főcímének az oldala 2,6 Mb... most már lehet számolgatni.

Lunitari 2009.02.19. 13:02:34

@Loree: LOL, hülyegyerek a UPC az egyik legjobb net szolgáltató BP-en és ez tapasztalat.....

lifelike 2009.02.19. 13:05:37

ez tök gáz
szurkolok a levélírónak, hogy bizonyítani tudja az igazát
ennek esélye konvergál a nullához, tudom

bárkivel megtörténhet
ezek a multik ilyenek
engem is szopattak már meg
a felügyelet meg leszarja, kapnak ajándékokat, nekik annyi elég

Manyizga (törölt) 2009.02.19. 13:07:32

Mobilneten, ha muszáj sokat kutakodnom/olvasnom és van korlát akkor a Skweezeren keresztül teszem:
www.skweezer.com/

Kivesz képet/zenét/videót. Beállítható.

pernyekergető 2009.02.19. 13:08:44

@Lunitari: Szerintem is, napi 8-10 giga adatforgalommal egy szót se szólnak, és mindig plafonon megy le-fel. Tapasztalat :)

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.02.19. 13:09:50

Egyszer és mindenkorra jegyezze meg minden ember!!! T-vel SOHA, SEMMIT, SEMMIKOR!!!!

EÖ (törölt) 2009.02.19. 13:14:09


A Tisza végig apad. Záhony és Tiszalök-alsó között, valamint Kisköre-alsó és Tiszaroff között
alacsony, máshol közepes vízállású.

A Duna Engelhartszellnél 378cm, apad.
Kis faszenesek találkozása tilos.

Lunitari 2009.02.19. 13:15:58

@pernyekergető: Nálam is + közben WOW meg minden :)) Nem is szólhatnak, korlátlanok vagyunk ;)

pernyekergető 2009.02.19. 13:28:20

@Lunitari: Azért azt tudod, hogy apróbetűben említenek egy 350 gigás adatmennyiséget?:) Elvileg utána belassítanak 128/64-re. Egyszer esett meg velem, de kultúráltan, kezemet tördelve, esdeklő hangon beszéltem velük és visszaállítottak max sebességre. 4 nap volt csak, de behaltam volna azzal a sebességgel:)

Lunitari 2009.02.19. 13:38:11

@pernyekergető: Annyit azért nem szedek le havonta :))) Köszi az infót :)

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.02.19. 13:39:24

@eami:

Te valamivel kevered: a forgalmi adatok rögzítéséről az Eht. 157. §-a rendelkezik, az ott meghatározott határidőkkel. Sehol sem szerepel az, hogy az adatforgalom kapcsán bármit is rögzíteni kellene a látogatott oldalakról, IP-címekről.

A számlamelléklet (Eht. 142. §) pedig csak a hívásokra vonatkozik. Egyébiránt megjegyzem, hogy a díjszámítás helyességének ellenőrzéséhez amúgy sem szükséges a látogatott oldalak/IP-k rögzítése, mert az adatforgalom ellenértéke nem ezektől, hanem a forgalom nagyságától függ.

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.02.19. 13:43:23

@anarch: max. 8 év, a számviteli törvény miatt, ami a könyvviteli elszámolás alapjául szolgáló számviteli bizonylat megőrzését írja elő. Egyébként pedig 157. § (3) bekezdés, figyelemmel az (5) bekezdésre.

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.02.19. 13:47:08

@nekemj: az ilyen SMS-ek esetében az egy dolog, hogy megadják a weboldalon a hívószámot, azonban ekkor kiküldenek egy SMS-t, amit vissza kell küldeni és csak akkor történik meg a regisztráció.

A valóság az, hogy a kedves ügyfél cseszik elolvasni az üzenetet és ész nélkül küld vissza mindent. Az általad írott esetben bizony a gyerekek visszaküldték az SMS-t.
(Esetleg még az lehet, hogy a hívószám előző használója regisztrált, de azért is érdemes ilyenkor a szolgáltatóhoz menni, mert az továbbítja a tartalomszolgáltatónak a panaszt, azok pedig ilyenkor jóvá szokták írni a forgalmat. Mottó: néma gyereknek az anyja sem érti a szavát.)

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.02.19. 13:54:41

@nekemj 2009.02.19. 12:33:32

2007-ben kb. 200 ilyen, emelt díjas SMS-sel kapcsolatos panaszt válaszoltam meg, melyeket egytől egyig olyan felnőttek küldtek be, akik tudták, hogy nem vett igénybe ilyen szolgáltatást. Jah, hogy a Jambánál ő regisztrált a weboldalon és a híváslistájából kiderül, hogy vissza is küldte a megerősítő SMS-t? Egyszerűen szartak elolvasni a felhasználási feltételeket, melyekben egyértelműen le volt írva minden. Az ő bajuk.

A kedvencem: ügyfél egy újsághirdetés alapján regisztrált és arra hiavtkozott, hogy nem volt benne a hirdetésben, hogy ez egy előfizetős szolgáltatás. Megnéztem az újságot: a hívószámtól 2 centire volt olvasható betűkkel, egyértelműen, hogy ez egy előfizetős szolgáltatás és hogy hetente mennyibe kerül.
Azt mondom, hogy aki hülye és/vagy felelőtlen, az fizessen; ezen tulajdonságok pedig életkor-függetlenek: egy 14 éves kamasz és 32 éves felnőtt közt semmi különbség nincs, a tapasztalataim szerint.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.02.19. 14:12:01

Hogy melyik weboldalrol (szerverrol, domainrol) mennyi adatot toltottel le, azt nyilvan nem fogjak neked reszletezni. Ami elvarhato lenne, az a napi bontas illetve esetleg a protokol/port szintu bontas, vagyis hogy milyen szolgaltatassal generaltad a forgalmat. Magyarul hogy webeztel, e-mail-t kuldtel, e-mailf fogadtal, file csereltel, skype-oltal, stb. Ezek persze nem mind azonosithatoak egyertelmuen (skype, filecserelo pl.) de azert biztos megadna a valaszokat amiket keresel. Viszont ha ezt nem naploztak, akkor igy jartal.

Utana szamolni nem fogok mert feltehetoleg nem az a nagysagrend de azert a korlatos elofizuknal arra is erdemes figyelni, hogy egy nyitva hagyott bongeszo is rendes forgalmat general eszrevetlenul. Pl. az index fooldala 29 percenkent ujratoltodik, a merete nagyjabol 1.5M. Ez naponta 75M forgalom, havonta 2.2G. Nyilvan senki nem hagyja egy honapig folyamatosan ugy, de 10-15 bongeszo fulon (vagy ablakban) ott maradhat par orara par ilyen onfrissito oldal, ami egy 5G-s elofizu eszrevehetoen nagy reszet el tudja hasznalni. De ez csak egy megjegyzes, nem a fenti panaszhoz kapcsolodik.

۝merta-X 2009.02.19. 14:23:24

Amúgy én múltkor rákényszerültem leszedni egy bluray ripet barátnő vodás korlátmentes 2 Mb-es mobilnetjével, ahol csak a torrentet büntetik. Felpakoltam az akkor prealfa 1.9 utorrentet, amelyik (akkor még) kicselezte a ISP mérőket, és csodálatosan nem tudtak bemérni. De egyébként nem rickírozunk, mobilneteten torrentezni tiszta öngyilkosság.

ittazaki 2009.02.19. 14:28:15

Ha szerződés bontás van szolgáltatoi részről akkor:Kedvezmény+készülékek teljes ár különbözet(részletfizetett készülékek ugyi)+bünti...Jelen esetben ez 2+1 mert 2 mobilkészülék+1 mobil internet modem.Ezek alapján még reális is lehet a trémobil követelése.Adatforgalom:ha az emlitett oldalakon ha csak a főlapon megtekinthető videokat nézem akkor összejön az 5giga...(ez nem letöltés,de adatforgalomnak minősül).
Tipp:A szgépre telepitett t mobil szoftver forgalomszámlálójára hivatkozva lehetne "alkudozni"a szolgáltatóval.Erre persze az lesz a válaszuk hogy :Az csak informácoi jellegü,nem a tényleges forgalmat mutatja.Na erre válasz:Az önök központi forgalomszámlálója (ami alapján problémáznak)mit is mutat.JAAA..az hiteles mi?Ha igen akkor megkérdezni:Ha én a hozzáférést egy külön szoftveren kersztül kapom akkor az abban található számlálót miért nem lehet hitelesnek tekinten...
Na... hasonlo levelezés(szigoruan!hogy nyoma legyen)után kb 1 év ping-pong és lerendezhető a per.Ha a tré hajlik a megegyezésre akkor azonnal rájukperelni az esetleges elmaradt fontos telefonhivások által elmaradt bevételek...stbösszegét.

bumburnyák 2009.02.19. 14:35:23

Lord_M
##értelmesen kérdezett és válaszolt) elmondta hogy a 3GB csomag napi 5 órás net mellett elég kb. (30 nap esetére).
azaz 600 óra, óránként 5.12MB forgalom##

Ezt Te mondod, vagy a hölgy mondta?
30*5=600??? sztem inkább 300
3G=3*1024=3072 MB 3072/150=20.5 Azaz napi 20 MB ebből 13 haon oldal jön ki naponta ...

A vodkafon inkább azt csinálja, h nem küld számlát. Majd, miután elmaradásod van, lassítanak, kikapcsolnak. Néhány alkalommal, reklamálásra küldik a számlát. De miért is kellene az ügyfélnek a számláért könyörögni?

Nehogy bárki is azt higyje, hogy gáláns szolgáltatók vannak.

villám: Lehet, h az ügyfelek egy része hazudik (sőt: lop/csal/gyilkol/kábszermaffia), de a szolgáltató azért szolgáltató, hogy szolgáltasson és ne feltételezzen! Hogy a gatya essen le róluk! Mert én meg azt feltételezem róluk, hogy gazemberek és csak a pénzem kell nekik.
Azt hiszem a társadalom jól járt, hogy máshol dolgozol.

moli 2009.02.19. 14:38:54

Ságiné: nem routeren keresztul mukodik az interneted? windowst hasznalsz? spameket kuldesz-e?

jelen havi internetforgalmam ~860gb eddig. ES?

moli 2009.02.19. 14:52:33

@mazsolina: 2004-05 - 2008-07-ig volt mobilnetem. ez ido alatt 1 alkalommal leptem tul a hatart, akkor is tudatosan. pedig anno nem 5gb volt a limit, hanem 200mb es hasonlo.
tudni kell hasznalni a perszonalis kompjutert.

moli 2009.02.19. 14:54:20

@moli: azon egy alkalommal ~2800ft-ot fizettem pluszban.

moli 2009.02.19. 14:56:51

@Lidérc: opera-ban tabra vonatkoztatva lehet ki-bekapcsolni a flasht es site-onkent is kulon konfiguralhato.

moli 2009.02.19. 15:48:40

@nekemj: le lehet tiltani az mt-sms-t a szolgaltatonal, gyereknek addig nem is lehet adni telefont, mig ez es a hivaskorlatozas (csak sim-en levo szamokat hivhat) nincs meg. mas kerdes, hogy ha 5 perc alatt feltori, de ez esetben legalabb 20 ev mulva kamatostol kapod vissza azt a penzt a gyereked internetes cegebol.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.02.19. 16:39:10

@Zolika_okos: 2009.02.19. 11:00:00
Remélem irónia akart lenni a haon-nal pillanatok alatt összejövő 5 GB! Azért több, mint 3000-szer kell lekérni azt az 1,7 megát!

@zsoci: @Boo: meg a többiek! Ne áltassuk már magunkat azzal, hogy a szolgáltatónál nincs nyilvántartás arra vonatkozóan, hogy mit böngészünk! Mit gondoltok, a rendőrség kitől kéri be ezeket büntetőeljárás során, a NASA-tól?

Aki meg a fogyasztóvédelmet meg a NHH-t ajánlgatja, az maradjon már csöndben kicsit! Fogyvédelem elküldi a rákba első válaszlevelében, hogy nem hatásköre, a NHH meg jól megsarcol eljárási díjjal, aztán izgulhatsz, hogy a vízfejűek mit határoznak...

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.02.19. 17:00:04

@chicken, a 'Kérem, Szilyt ne!' lobbi alapítója:

Akármennyire is hihetetlen, a szolgáltatónál nincs meg, ki mit nézett. Amire te gondolsz, az az, hogy a weboldal üzemeltetőjétől megkérik az IP-t, az IP-ből pedig a netszolgáltató megmondja az előfizetőt.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.02.19. 17:21:29

@Lesből Támadó Szárítókötél:
Na végre, hogy megint kevésbé lettem hülye! Kösz. :D Oszt még én puffogok, miko megy a tudatlan eszet osztani. Sünt nekem!

nekemj 2009.02.19. 17:44:53

@moli: A gyerek ez esetben csak annyit jelent, hogy az egyik 18 éves, a másik meg 20, és utoljára mondom el a kollégám is így járt, aki felnőtt, nem használ internetet, max. a munkahelyén és valaki vagy valakik beregisztrálták az egyik éjszaka, aztán addig minden este míg el nem ment a szolgáltatóhoz.
Itt a lényeg, hogy veled is megcsinálhatja valaki és nem tudsz ellene semmit sem tenni, mert az nem megoldás, hogy letiltasz mindent, az max. annak megoldás, aki belenyugszik abba, hogy bárki átb*szhatja.
Hol itt a fogyasztóvédelem? Nem hiszem el, hogy ez törvényes lehet, de azért még ezek után is írjon be valaki,hogy igen az ügyfél volt a hülye.
Legközelebb az lesz a megoldás, hogy tiltsa le a telefonszámát is, nemmmmm?????
Hogy lehet ilyen hülyeségeket írni? Ha igénybe akarok venni valamit, akkor az nem megoldás, hogy azzal kezdem, hogy letiltom egy részét, mert a szolgáltatóm nem ura a dolgoknak.

sonran 2009.02.19. 18:07:03

Elsőként is minden ilyen szerződésen rajta van, hogy aláírásával elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, ami egyébként minden boltban elolvasható és a neten is fent van. Ennek nem elolvasása, természetesen senkit nem mentesít az abban foglaltak alól.
Másodsorban minden szolgáltató mérőrendszerét az NHH (Nemzeti Hírközlési Hatóság) hitelesíti és és ellenőrzi rendszeresen.
Harmadrészt a szolgáltató nem tarthatja nyilván, hogy ki milyen oldalakat látogat, de a részletezőn minden egyes csatlakozás időtartama és a közben felhasznált adatmennyiségnek szerepelnie kell.

Happymom 2009.02.19. 18:13:34

@mamapicilánya/mpl:
Köszönöm szépen a segítő hozzáállásodat!

Azt hittem, hogy a homáron segíteni fognak az emberek, és nem kifigurázni és mégjobban belémrúgni.

A férjem nem tud számítógépezni, és a napi híreket szokta elolvasni az interneten (haon), ami kezdőoldalnak van beállítva, így csak az egeret kell görgetnie.
Kívánom, hogy veled is hasonló szemétség történjen, és akkor te is ilyen segítséget kapj, mint amit te adsz nekem.
Csalódtam ebben az oldalban, és a hozzászólókban is!!!!!!De hát ezért tart itt ez az ország ahol tart.

Happymom 2009.02.19. 18:21:08

@xxx_xxx:
Nem volt lassulás. Többször volt olyan, hogy megszakadt a kapcsolat bizonyos hibakódra való hivatkozással. Ekkor szgép. újraindít, és akkor működött.

600kb= 600 Mb bocsi, ezt elírtam..

Jah és mivel ez egy USB stick nincs modem, se router.

Happymom 2009.02.19. 18:24:34

@Zolika_okos:
Jah, akkor ha minden hónapban ugyanannyit internetezünk, akkor az egyik hónapban miért jön ki 82 ezres számla, a másikban meg 2 GB sincs??????,

xahib 2009.02.19. 18:25:58

Szerintem meg azért (is) tart ott ez az ország, ahol tart, mert "más szemében a szálkát, sajátjában a gerendát".
Ez rám is igaz természetesen...

Happymom 2009.02.19. 18:40:38

@villam76:
Úgy látom jól kioktattak téged a W-nél. Nem hazudok. Azt írtam, hogy nem értek egyet az adatforgalom mennyiségével, ezért kérem, hogy bizonyítsák. Ha be tudják bizonyítani, hogy tényleg az én gépemen lett generálva (vírus stb. miatt, bár azt is megnézettettem a szgépes céggel, nem volt rajta), akkor adjanak részletfizetést.

Úgy látom itt sok ember nem tud olvasni, vagy ha mégis nem érti, hogy mit olvasott. Rendre félreírtok dolgokat... Tanuljatok meg olvasni.

xahib 2009.02.19. 18:55:08

Az én javaslatom:

1. üfszolgnak jelezni a problémát, vizsgálják ki, kinek a hibája a magasabb adatforgalom

2. ha az ügyfél hibája, akkor kedvesen értetlenkedni, határozottan elutasítani, és kérni segítségüket a megoldásban vagy alkudozni (pl. az üf és a szolg hibája 50-50 %-ban, eszerint vállalni a költségeket)

3. ha ezt is elutasítják, keményebb, de nem bunkó hangvételű levél, kiemelni, hogy régi ügyfél, több elöfizetéssel, stb, és itt lehetne bevonni a HOMÁRT


Utólag pedig egy rendes informatikust keresni, olyat aki nem csak annak mondja magát, hanem ért is hozzá. Adatforgalmat figyelni, vannak progik, amik jeleznek X adatmennyiségnél.

Határozottnak kell lenni és kitartónak. És természetesen őszintének, akkor hamarabb segítenek. Melyik kérésnek teszel eleget inkább?
- Legyen kedves segíteni, mér ilyen magas a számlám?
- Miajókrrrvaanyádérszámlázodkiajövöhetetisbammeg?????

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.19. 19:09:23

@Happymom: szívesen, de ne felejtsd el kadaj01-nek is megköszönni

az ország azért tart itt, mert az emberek nem járnak utána mit is fognak csinálni, nem olvassák el, mit ír az ászf, nem tudják mire szerződnek, nem tudják az eszközt használni stb, ahogy ezt a többség megírta

velem nem történik ilyesmi, mert mielőtt bármire leszerződök, elolvasom amit lehet, megtudom mi hogy működik, és ha problémám van, magam oldom meg, mert rajtam kívül a kutyát nem érdekli

"Miután alaposan átolvastam az előfizetői szerződést (4 db oldal) semmi erre vonatkozó részt nem találtam. Kizárólagosan a T-Mobile weboldalán lehet ezt megtalálni, de amit az ügyféllel az előfizetői szerződés megkötésekor a boltban aláíratnak, ez nincs benne, valamint a további mellékletek sem, azaz nem bocsátják rendelkezésére az ügyfélnek a tényleges szerződést, csak butított változatát, amit ha végig olvas az ügyfél sem talál erre való utalást, így valójában nincs is tisztában vele, hogy mit íratnak alá." ezt meg nem én írtam.

de én csak egy hülye kötekedő vagyok, akinek nincs mobilinternetje, több mint 200 ezres tartozása

1edinick 2009.02.19. 19:24:38

Én csak azt nem értem, hogy mi az hogy nincs a számlán részletező???

Napi, sőt ha jól emléxem (most nincs előttem számla) csatlakozásonként van az adatforgalom a számlán...

Vagy ez csak nekünk nagycégeseseknek (Matrix2) van? Nemhiszem, hogy csak a 4 számjegyű (VIP) ügyfélszolgálathoz tartozók kapják.

Nekem 5G-s netem van a T-nél, küldenek sms-t 80% és 90%-nál (elvileg, mert soha nem sikerált még 1Gforgalmat se csinálnom, pedig használom nap mint nap) és látom a számlán minden csatlakozásom.

És hogy segítsek is, ne csak beszóljak :$
Adatforgalom számlálóval elvileg rendelkezik a csatlakozóprogram is (USB-s stick tárcsázója) tessen minden lecsatlakozás előtt ellenőrizni, esetleg excel fájlt készíteni belőle kapcsolatidővel. (én mondjuk N95-ön át netezek, nokia tárcsázóval, ott van)

Xezs 2009.02.19. 19:30:17

Nincs azon a gépen valami vírus? Egyébként a részletes számla szerintem halva született ötlet, sok packetről szolgáltatói szinten azt se lehet tudni, hogy micsoda.

vprof 2009.02.19. 19:43:47

RosszQtya 2009.02.19. 10:30:07
"5gb-ot simán kicsavarsz webes fórumozással 1 hét alatt, csak sűrűn kell irogatni... tom, mert majdnem rászaladtam én is..."

Nem tudom. Nekem Vodás korlátlan netem volt másfél évig. Letölteni csak nagyon visszafogottan használtam, inkább csak böngészésre, levelezésre.

Volt azért egy-két netes videó, meg persze e-mail-ben is küldték a hülyeségeket, ennek ellenére a forgalmam szinte sosem lépte át az 500MB-ot.

Az első év letelte után le is vetettem 1G-re a limitet, így megspóroltam havi 2000-et, és még így is kijöttem a keret feléből.

Januárban elköltöztünk, itt meg csak GPRS van, ami halál, így nagy nehezen áttetettem beszéd alapúra (júliusig hűségidőm van), és helyette beköttettem egy 2 megás korlátlan kábelest. Ez is fényévekkel gyorsabb, mint a mobil, és legalább valóban korlátlan.

Nem beszélve arról, hogy nekem a legnagyobb problémám inkább a szolgáltatás megbízhatatlansága volt. Számtalanszor hívtam az ügyfélszolgálatot, hogy nem kapcsolódik, ledob, lassú stb.

Mindamellett jó lenne a mobil net, de egyelőre még nincs elég jó 3G lefedettség, és ha forgalom alapú az elszámolás, rohadt drága is.

xahib 2009.02.19. 19:49:04

eft.t-mobile.hu/ehr/main/Welcome

Erről pl kevesen tudnak, magánszemélynek ingyenes volt valaha.

EHR - elektronikus hívásrészlezető, ügyfélszolgálaton bekapcsolják, anélkül nem megy.
A data forgalmakat meg tudom nézni csatlakozásonkénti bontásban.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.02.19. 20:49:16

@Happymom:
Az olvasási nehézségek, a rosszindulat, a beíró fikázása erősen jelen van az oldalon, ismét bizonyítottad, hogy nem vagy túl körültekintő, hisz ha megnyitsz néhány posztot és megnézed a hsz-okat, tudod, hogy jó eséllyel cincálják szét a panaszost (is).
Természetesen szurkolok, hogy reklamációdat elfogadják és ne kelljen kifizetned ezt a rengeteg pénzt, de nehéz ügy ez.

helloblog 2009.02.19. 20:59:07

Nem bírtam megállni, hogy ne írjak. Egyszerűen nem hiszem el a hölgy állításait, illetve ha így igaz, akkor sajno azt kell mondjam, ő a hülye. Nekem is van T-s mobilnetem és fura módon nekem - meg hát minden előfizetőnek - küldenek sms-t ha elértem az 5 GB felét, és aztán sms-t küldenek, ha elértem a 100%-ot.

www.t-mobile.hu/lakossagi/mobil_szelessav/hasznos/adatforgalmi

tessék, még a honlapjukon is fent van a szolgáltatás, ami ingyenes és automatikus. Még csak pénzt sem kell áldozni arra, hogy tudjam, hol tartok. Aki ezt sem vette figyelembe, nem kérdezte le, és aztán agyba-főbe töltögetett, aztán meg nem fizetett, az ne hepciáskodjon.

bluecat2007 2009.02.19. 21:01:50

A korlátlan mobilnetről... Valóban 5Gigás mobilnethez lehet igényelni, valóban 1 év hűséget alá kell rá írni, valóban van kötbér. DE a torrentezés miatt nem emelkedik meg a számla, ha a rendszer érzékeli hogy nagy mennyiségben (20 Giga körül - ki-ki döntse el hogy ez kevés vagy sok) korlátozhatják a sávszélességet 14 napra. Aztán helyreáll.
Az internetforgalmat lehet ellenőrizni, G betű a 1730-ra sms-ben és válaszüzenetben megküldik hol tartasz. Igen, valóban 54 forintba kerül, de talán megéri hogy elkerüld a kötbér-fizetést satöbbit.
Az ÁSZF-ben benne van, hogy az NHH-hoz és a Fogyasztóvédelmi Felügyelethez fordulhatsz panasz esetén.
Az azonnali felfüggesztés nem stimmel, ott valami kimaradhatott, a T-mobile nem teszi rá behajtás miatt a felfüggesztést sehova azonnal, magas forgalom miatt is ad egy hét haladékot. Egyezkedni mindenképp tudsz, és addig tedd meg míg át nem adják az ügyet behajtócégnek mert nekik már hiába mondod. Tehát lépj minél hamarabb, 1430, kérdezd meg hova tartozik az ügyet és kapcsoltasd az illetékes csoportot.
Az első hónapban egyébként valóban törthavi számlázás van, erről az üzletben az eladónak tájékoztatnia kellett volna téged, megoldás: üzletpanasz, de ezek szerint csak sikerült valahogy megalkudni...
Sok sikert, lépj minél hamarabb, mondom míg a T-mobile-lal egyezkedhetsz!

CID 2009.02.19. 21:24:54

@Happymom: Tanult, és jólfizetett kollégáim, exkollégáimm felvázolták a lehetőségeket. Szerintem, inkább fizesd be a tartozásod, kötbért elengedik. Ha van elég vastag bőr a pofádon, bemész T-Pontba aztán ordítassz, lehet kicsit olcsóbban megúszod.

CID 2009.02.19. 21:27:44

Ja, a korlátlan opció, azt hiszem, 2008.12.01 óta van a magentánál.

Secnir 2009.02.19. 21:38:22

omár blog.
1 cikk 14 kb.
1 komment 2.5 kb.
ha mondjuk elsőzöl, és minden 5. után frissítesz, az 200 kommentnél:
a=14
b=5*2.5
tehát
for x=1 to 40
z=z+a+(x*b)
x=x+1
azaz egy ilyen sima omár végigolvasása neked 6710 kb, azaz 6.7 mega.
ejha, hö.
bocsi, plusz 40*50 kb. flash és egyéb tartalom, ha indulatú vagyok, az plusz 2 mega.
8.7
ez egy autozz.blog meg egy bkvfigyu meg totalcar (ott vannak képek igencsak, minden frissítésnél betölt)
napi 100 mega csak az alapinfók felcsipegetése. és még nem néztem youtube, meg index meg a torrent még elsenem indult.

plusz ha IE szarul van beállítva, ötpercenként frissít alapértelmezettben, ha háttérben fut akkor is.
szvsz simán öszejöhetett az 5 Gb.
nekem pölö az lg-live-0.9.4.iso 3.1 Gb, vagy egy akármiéyen más distrib, és akkor még az asszony nem is szórakozott a saját gépén...
igaz, adsl van...

Jegkoko 2009.02.19. 21:44:35

én csak azt nem értem, hogy lehetett olyan balfék, hogy befizette a 8 ezres csekk helyett a 30 ezret.Én tuti nem fizettem volna be, csak a 8 ezret.

CID 2009.02.19. 21:45:07

Xecnir : írigylem, azt az embert aki érti az írásodat. Hiába, nem vagyok sikeres.

Secnir 2009.02.19. 21:53:59

el cid:
pedig tök logikus voltam. ennél egyszerűbb rutint csak c-ben lehetne írni. igaz, tovább tartana.

Secnir 2009.02.19. 21:55:01

vagy mi mást nem értettél ?

FwM / Arlene 2009.02.19. 22:06:49

Sziasztok, nem olvastam el a kommenteket. Amiért írok, az az, hogy a sztori eleje SZÓRÓL SZÓRA megegyezik az én történetemmel. Különbség? Angliában élek, angol T-Mobile. Szerencsém volt, hogy nem ők szóltak.... Sosem kaptam részletes számlát.

CID 2009.02.19. 22:42:36

Secnir : Sajna nagyon nem értek az informatikához. A web'n'walk Manager program szerint 2 óra 55 perce vagyok a neten, nem csak a Homárt olvasgatom, és most tartok 10,86 MB-nál.
Még mindig nem értem, hol van emberkénél a 15 GB ?

Almatlan Jozsi 2009.02.20. 00:14:27

Valamit tisztazzunk:

Allitja-e a panaszos, hogy o nem kapott ertesitest arrol, hogy tullepte a forgalmi korlatot?

Igaz-e az, hogy a T kuld ertesitest ha valaki tullepi a forgalmi korlatot?

Kerdezte-e a panaszos a T-t, hogy miert nem kapott SMS-t a tullepesrol egyetlen honapban sem?

Biztos-e az, hogy az USB stick szoftvere valoban nem tartalmaz forgalmi szamlalot, illteva az ugyfel semmilyen modon nem tudja merni a forgalmat? SMS-ben sem lehet a forgalmat lekerdezni?

Ezekrol a dolgokrol kellene informalni targyilagosan es nem mellebeszelni. Tul sok a nyitott kerdes, ezeknek utana kene jarni. Ugye nem akarasnak nyoges a vege.

Eddig levelirasrol olvasgattam, kimaradt az a resz, hogy az ugyfel bemegy a T-hez es szemelyesen nez utana, hogy mi van. Ez miert nem tortent meg? 230 e Ft nem er annyit, hogy ha kell az igazgatohoz is elmegyek? Mar elnezest...

Azt hiszem a tudomanynak a viktimologia terulete foglalkozik az ilyen tipusu emberekkel akiket valamilyen modon uldoz a baj, de ok soha nem hibasak es nem ertik miert oket veri a sors.

Nekem kikuldtek egy levelet, hogy 300 fontot fizessek be mert ennyi gazt fogyasztottam. Normalisak ezek? Azonnal folhivtam oket telefonon es kikertem magamnak a teves szamlazast es valoban kis beszelgetes utan rajottunk, hogy tevesen rogzitettek a bediktalt merooraallast, es javitottak 74 fontra egyuttal plusz harom het fizetesi haladekot is kaptam. De ha elkezdtem volna levelezgetni azt hiszem meg ma is megoldatlan lenne ez ugy es csak irogatnank egymasnak.

Megdobbent, most erEDEti izzel 2009.02.20. 02:31:22

Draga Ságiné Barna Krisztina!

A torrent oldalak nezegetese olyan alacsony forgalmat general, hogy csuda, hiszen csak szoveg van meg kommentek.

Ha viszont torrent klienssel kacerkodik, no az az irgumburgum ;)

Gyanitom, hogy talan a ferje megismerkedett az URL sorban bizonyos online media tartalmakkal, pl. autoversenyt nezett (termeszetesen).

Mindemellett blabla, es hajra T csoport-hoz szegodott netezok.

Csupa jot kivanok!

ge-za (törölt) 2009.02.20. 06:57:30

Ez a nagy T-ré bármit megtehet.Az első hónapban visszabasztam volna nekik az egészet mikor túlszámláznak!
Tudom én nem vagyok sikeres,mert vodás előfizetésem van,de ilyet ők nem is csinálnak!!!
Egyébként pedig menj be és kérd a panaszkönyvet,hidd el rögtön más lesz a leányzó fekvése!

starbuck83 2009.02.20. 09:41:15

Sziasztok!

Nagyon durva story, egyértelműen látszik, hogy a kedves ügyfél a ludas. Olyan dolgokat kér számon illetve nehezményez a T-Mobile-lal kapcsolatban, amelyek benne vannak az ÁSZF-ben, az meg hogy nem nyomják az orra alá mint valami 5 éves kisgyereknek az alap, sehol nem teszik. A szerződésben a amit kötött a Magyar Telekommal az viszont benne van, hogy ismerem és elfogadom az ászf-et. Ha nem olvasta el és ezt úgy írta alá, Ő baja.

A másik, meg egyértelműen lejön a levélből, hogy fogalma sincs mi az az internet.

Meg hogy egyírányúsították a férje telefonját és ezért nem lehetett elérni. Hmmm...mit is jelent az EGYírányúsítás?

onopapa 2009.02.20. 09:46:39

Aki mobillal netezik, az nem lehet sikeres ember!

moli 2009.02.20. 10:20:52

@nekemj: de tehetek es tennek is. egyebkent egy olyan cegnel dolgozok, ami ezzel foglalkozik. a magyarorszagi szabalyzas az egyik leglazabb es legellensegesebb a felhasznaloval szemben. mas orszagokban emelt dijas (pr) hivas elott be kell mondani, hogy ez penzbe fog kerulni, es 8-10 masodpercig dij nelkul leteheted, vagy minden pr-sms-be bele kell irni az arat, vagy a hiba/leiratkozo smseknek ingyenesnek kell lenniuk. az nhh idiotak gyulekezete, nem ismerek mas orszagot, ahol a belfoldi hivast nem 0-val kell inditani (nalunk 06) vagy ahol azonos korzetszamon lennenek az ingyenes (80xxxxxx) es a fizetos (800xxxxx) hanghivasok.

pécsisrác · http://rudywaltz.hu/ 2009.02.20. 10:57:50

@Almatlan Jozsi:
párra tudom a választ:
Igaz-e az, hogy a T kuld ertesitest ha valaki tullepi a forgalmi korlatot?

igen fél időben és a végén. igaz mindkettő esetbe nekem mrá csak akkor küldte amikor 70Megával túl léptem kb (dehát ennyi lehúzást még lenyel az ember)

Biztos-e az, hogy az USB stick szoftvere valoban nem tartalmaz forgalmi szamlalot, illteva az ugyfel semmilyen modon nem tudja merni a forgalmat? SMS-ben sem lehet a forgalmat lekerdezni?
hát ezt nem tudom pontosan de a legtöbb csatlakozó szoftver írja (pl a k800i-jé -én a telefont használtam modemként)
az ember figyeli és logikussan számolgat

30 nap 3 GB az kb napi száz mega (persze nem számolom azt hogy 1024, meg van hogy nem 30 nap s hónap)

ha túlléptem akkor annyi következő napnál spórolok. amúgy meg tuti videót néztek különben az ember nem generál 15 gigát 8max torrent bolttal)

nálam az volt még pluszba a lehúzás amit ténlyeg elfelejtettek kiemelni hogyha nem hónap elején kötöm 8bontom) akkor a díja is tört hónapot számol DE a FORGALOM is - tehát ha én pl lemondom hónap közepén és már ellőttem a 3GB- akkor nagyon megszopom mert istentelenül sokat fizetek a maradék időre. (ezért nnincs lemondva - majd febr végén)

leaping cat 2009.02.20. 11:16:03

Már azt hittem, a haon.hu valami menő dolog, amiről lemaradtam, erre meg Hajdú online?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.20. 17:52:43

@Happymom:

megkérhetlek, hogy ne írogass privát üzenetet a véleményedről????????????????

qvára nem érdekel

lordatlantis 2009.02.20. 21:00:52

@pécsisrác:

Egyetértek, nálam is előfordult ilyen, csak éppenhogy nem 70mega volt, hanem sokkal több, 1500 mb túllépés volt. Az a vicces benne, hogy 2 nappal később küldtek ki smst, hogy jelzi hogy 2nappal ezelőtt reggeli órában értem el a 100%ot. Nagyon idegesítő volt, hogy ez 30 ezrembe fájt.. Én naív, vártam a smst, hogy mikor érkezik, és ennek tudatában torrenteztem, azóta csak odafigyelek, forgalomszámlálóval mérem az összforgalmat ( itt nem a letöltést nézik, hanem feltöltést is), ha nem vagyok biztos benne az eredményben, küldök egy smst 1730-ra G tartalommal.

Sajna, multikat szolgáltatókat nem érdeklik hogy fogyasztó mit hitt vagy nem.. be is hajtják rajtuk.

Változó, hogy mit mennyit tölt le egyes honlapok megtekintése esetén. VAlamikor amikor nagyon jó a sávszélesség, pillanatok alatt lejön a teljes méret, vagy belassulva alig jön le, attól még ez a nagy sebességingadozás se korrekt :S

Bezmag 2009.02.20. 21:31:34

Nekem az a megérzésem, hogy a hölgy nem vívta ki ezzel posttal a szolgáltató jóindulatát... Főleg, hogy nincs igaza.

CID 2009.02.20. 23:21:10

@lordatlantis: te legalább anyira hülye vagy a nethez mint én, de legalább én álltalában befogom a számat.......................
hülye

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.02.21. 02:03:37

@Secnir: Baszki, BASIC-ben a FOR ciklus automatikusan növeli a ciklusszámlálót. A C64-edet mikor vetted elő utoljára? ;-)

főlúzer 2009.02.22. 09:02:18

@MintaMókus: Szóval, a t-mobile-lal ki van a tököm.
Kaptam október folyamán többször is SMS-t, amelyben felkínálják az internet lehetőséget. Gondoltam, kérem a szolgáltatást, ezért visszaküldtem az aktiválást kérő SMS-t.
Aztán telt múlt az idő, és kábé három hete Szentgotthárdon eszembe jutott, hogy belenézek ebbe a majd’ elfelejtett szolgáltatásba. Mondjuk, a sebességtől nem voltam elszédülve, de végül is működtettem úgy két órát a net-t.
Viszont a meglepetés másnap ért, mikor már Bécsnél jártam, csörgött a telefon, és egy kedves női hang tájékoztatott, hogy ezt a beszélgetést rögzíteni fogják. Mondom, üsse kavics!
A hölgy közölte velem, hogy a tegnapi nap folyamán kiugróan magas volt a telefonszámlám, ezért azt kéri, azonnal fizessem ki a keletkezett díjat, mert különben következményei lesznek a késedelmes teljesítésnek (magyarul, kikapcsolják a szolgáltatást), valamint visszakapcsolási díjat is felszámolnak.
Kérdezem, mekkora az a számla, amely ennyire felhergelte a Nagyságos Szolgáltatót?
Azt mondja 57000 Ft. Hát kérem, azt hittem elájulok. Még szerencse, hogy ültem. Persze, első ijedségemben elküldtem melegebb éghajlatra a hölgyet is, meg a szolgáltatót is. Kérdem, mégis miként lehetséges, hogy ekkora számla jött össze (hisz még a felét is bődületes túlzásnak tartom)? Na, erre a kérdésre nem kaptam konkrét választ, hanem letolást, hogy miért nem tájékozódtam a cég honlapján a net díjszabásokról. Mondom, akartam tájékozódni, de az ad- hoc internetre díjszabást nem találtam.
Lényeg, hogy közöltem a hölggyel, hogy én nem tudok csak úgy beugrani egy t-mobile boltba, mivel kamion sofőr vagyok, és meglehetős ritkasággal érintem kis hazánkat. Közölte, 02.16.-ig ad haladékot, és akkortól nem üzemel a szolgáltatás. Na, most itt tartunk, hogy nincs szolgáltatás.
(Minden esetre megjegyeztem, hogy nem csak az én hibám, hogy nem tudtam tájékozódni a díjtételek után, hanem, ha jobban megvakarjuk a dolgokat, akkor a szolgáltatónak is illett volna (és nem csak a púdert előtérbe tolva, hanem pl. excel táblázatban) minimális tájékoztatás jelleggel közölni a nem kedvezményes díjtételeket. És, még gondolkodom egy Fogyasztó Védelmi hivatali megkeresésben is.)
(Minden esetre megjegyeztem, hogy nem csak az én hibám, hogy nem tudtam tájékozódni a díjtételek után, hanem, ha jobban megvakarjuk a dolgokat, akkor a szolgáltatónak is illett volna (és nem csak a púdert előtérbe tolva, hanem pl. excel táblázatban) minimális tájékoztatás jelleggel közölni a nem kedvezményes díjtételeket. És, még gondolkodom egy Fogyasztó Védelmi hivatali megkeresésben is.)

CandyAndACurrentBum 2009.02.23. 01:53:24

Az októberi sms-ek végén ott volt a "részletes információkért hívja a 1430-at vagy keresse a t-mobile.hu" szöveg?

Ha igen szerintem ne gondolkodj a fogyasztóvédelmen.

@rwen 2009.02.23. 14:24:08

Otthon 500 MB-os (!) netet használok kiegészítésként, napról napra pontosan tudom, hogy hány megát forgalmazok, rengeteg böngészés, msn belefér! Ha túllépem a korlátot, az direkt van, szóval ez minden szolgáltatónál pontosan nyomonkövethető!! Aki ilyen szinten nem ért hozzá, és nem is érdekli (nem tájékozódik megfelelően a feltételekről, adatforgalmat figyelő lehetőségekről), az ne is vegye meg, vagy amikor eltalálta a sz@r a ventillátort az ő hibájából, ne csináljon magából hülyét!!
Méghogy nem ad a szolgáltató részletes számlát, hallottatok már ekkora hazug butaságot?? Napról napra pontosan mutatja, mikor léptél fel a netre, meddig tartott, mekkora adatforgalom keletkezett! Az, hogy az ügyfél mit nézeget, töltöget, csak rá tartozik, ennek rögzítése és közzététele kimerítené a személyiségi jogok megsértését!

andrastx (törölt) 2009.02.23. 17:11:29

hát aki korlátos netet vesz az megérdemli, vodánál kezdetek óta van korlátlan, nemtom ezt az emberek fele megse hallja ? igaz az elején elég szar volt sebesség ügyileg, de mostmár kb. ugyanolyan mint a többi,, nekm kb. 2éve vna meg ha picit megy a youtube + online hiradó/rádiók akkor simán megvan a napi 5-600mb
süti beállítások módosítása