A Népszabadságban találta Kata, hogy a Vatera tulajdonosa felvásárolta a TeszVeszt, amivel egészségtelen túlerőbe került az online aukciók piacán (90% részesedés). Ezzel rögtön vissza is élnek, ugyanis a Vatera április 6-tól bevezeti a listázási díjat, azaz mostantól nem csak az eladott, hanem a meghirdetett termékek után is kell fizetni:
Bár a díj relatíve alacsony (a legolcsóbb árkategóriában csupán termékenként 5 forint), és a létrejött üzletek esetében utólag ezt is visszatérítik, mégis drasztikusan megnövelheti az eladással járó kiadásokat. A díjakat ugyanis minden feltöltés után (azaz minden aukciónál újra) meg kell fizetni, néha akár kétnaponként. Ez különösen azoknak lesz fájó, akik több száz termékkel vannak fent egyszerre valamelyik oldalon (ami egyáltalán nem számít ritkaságnak) ők most, ha ki akarnak szállni, a feltöltésekre fordított rengeteg időt is elbukják. A témával foglalkozó internetes fórumokon konkrét példákat is lehet olvasni a költségnövekedésre. „Én árulok 300 db 200 ft-os cd lemezt különböző előadóktól" - írja az egyik felhasználó. „Ezért az új rendszerben 1500 forintot kell fizetnem listázási díjként. Viszont egy körben átlagosan csak 7 darabot szoktam eladni, vagyis 1400 forint a bevétel - tehát deficites az egész, még én fizetek rá 100 forintot".
Az utolsó 100 komment: