Tékozló Homár

Kosicézik, oradeázik és tirgu muresezik a MÁV hangosbemondója

2009.03.20. 00:09 | szily | 260 komment

A Homár akkora kozmopolita, hogy Bloomberg polgármester egy alkalommal sírva adta át neki New York kulcsait, de abszolúte megértjük Istvánt, hogy felhúzta magát, amiért a MÁV hangosbemondója Marosvásárhelyt Tirgu Muresnek mondja, miközben románul persze nem ad információt és Wient lebécsezi. Olvasónk higgadt elemzésében odáig jut, hogy "Ki az a kádár-ceusiszta vadbarom aki ezt kitalálta?", úgyhogy már csak ezért is érdemes elolvasni István levelét.


Minap egy kellemetlen meglepetés ért a Keletiben. A vonatok a magyar nyelvű hangos utastájékoztatás szerint ismét Kosicére, Oradeára, Tirgu Muresbe stb. közlekednek.
Most provokálják az utasokat? Miért nem hívják mindgyárt Bécset Wien-nek?
Ez alapján Párizs is Paris, Prága is Praha, és Varsó is Warsawa kéne legyen. Ám mit ad Isten, ez utóbbi városok a MÁV-nál megőrizték Prága és Varsó elnevezésüket. Avagy tényleg az volt a cél, hogy azokat a településeket ne lehessen magyarul megnevezni, ahol magyarok élnek, ahová a magyar utasok nagy része nap mint nap utazik?

Ha a MÁV az ide érkező szlovák, román, ukrán stb. utasoknak elfogadható tájékoztatást akarna adni, úgy a kiemelt, Nyugat-Európába induló járatok mellett esetleg a román, szlovák, szerb járatok esetében is alkalmazhatna angol, netalántán szlovák, román, ukrán nyelvű hangos tájékoztatást, ahol rendjén való volna az idegen nyelvű elnevezés. De ezt természetesen nem teszik.
Mi a retkes-vérerest ért a külföldi utas a jelenlegi hangos tájékoztatásból? Annyit, hogy Oradea.
De azt, hogy melyik vágányról, és mikor indul a vonat, esetleg késik-e, és mennyit, azt nem. Ady Endre forogjon a sírjában. LOL.
Ez a "nyelvújítás" csak az utasok megalázására, sértegetésére jó.
Kedves MÁV illetékesek, ezt a "túlbuzgó" szolgáltatást én nem kértem, itt Budapesta-n, martie 2009-ben, az European Union-on belül.

Csíkszeredában (a gyengébbek és a MÁV számára Miercurea-Ciuc) például bemondják magyarul a nemzetközi vonatok által érintett települések neveit. Mert ott is magyar anyanyelvűek laknak és magyar anyanyelvű utasok fizetnek a jegyért.
Mégis, a MÁV szerint vajon ki utazhat ezeken a vonatokon, akinek ilyen tájékoztatásra lenne szüksége?
Ki az a kádár-ceusiszta vadbarom aki ezt kitalálta?

Kérem a MÁV-ot, hogy ezentúl csak oroszul tájékoztassanak, kizárólag idegen városnevekkel. Ennek a "többletszolgáltatásnak" a költsége végre megindokolná, hogy miért drágább az agyonfinanszírozott, koszos és lassú MÁV-al pl. Kosicébe, Marosvásárhelyre utazni, mint autóval vagy repülővel.
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.20. 08:42:19

@Hurrá Torpedó: Ja-ja , a viz-zel kezdődőre
Ne hulyits, visszatérő valamelyik postolotol a "hajóvonták" stb. idézése :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.20. 08:44:00

@Kazimír: Majd este kérdezzd, még nem dőlt el :)

silent76 2009.03.20. 08:44:07

OFF: ismeritek a dákó-román elméletet...

Romolus és Remus mellett a harmadik testvér volt Romanus. Csakhogy neki nem jutott az anyafarkas emlőiből.
Ezért az apja farkán nevelkedett...

EÖ (törölt) 2009.03.20. 08:44:43

követeléseim bővültek:

1. Maincoon bikinis képét a homárra vagy méginkább privát emilemre :)

2. a MÁV írja ki rovásírással a célállomásokat, sőt a desztinációkat is

3. Felelős önkormányzatot Nagy - Kőrösön!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.20. 08:45:51

@Molitorisz:
hat a felvetesed elso resze az angolszasz prcedens jogbol adodik
ez hosszu es erdekes tortenet, sokan igyekeznek kikerulni a problemat ezert hulyesefejet is rairnak ide oda
ez jo esely, hogy lehessen hulyezni az amriaikat
meg is teszik

a kerdes masik resze, itt rengeteg helyen beszelnek spanyolul is, sot voltam olyan boltban ahol csak spanyolul
de....
igaz ami igaz a torvenyhozok tobbsege angol nyelvtudashoz koti-kotne a munkavallalast
egyelore a deli allamokban a spanyol nyelv szinte hetkoznapi

Nedobil 2009.03.20. 08:46:07

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): Han nem vetted volna észre, azért írtam a nevüket eredetiben

EÖ (törölt) 2009.03.20. 08:47:37

@horex: sajnálom de Engellhartszell ma nincs jelezve! Viszont Mauthausen* apad.

EÖ (törölt) 2009.03.20. 08:50:40

@Nedobil: észrevettem
de én évekig azt hittem, hogy Verne Gyula magyar volt
megtörtem, mikor megtudtam, hogy csigazabáló volt
azóta masszívan iszok és verem a családot

dr. Trebitsch 2009.03.20. 08:53:21

Néha úgy érzem, hogy csak eszement Trianon miatt felháborodók vagy ugyanolyan eszement azt elfogadók vannak. ezek a dolgok a világ más normális részében részében egészen normálisan meg vannak oldva. Pl. Németországban ha németül mondanak be valamit, akkor NÉMETÜL beszélnek, ha franciául, akkor FRANCIA nyelven beszélnek. Ezért azt is hülyének tartom, aki szerint a magyar nyelvű szövegben a városok nevét románul, németül, stb. kellene bemondani, és azt is hülyének tartom, aki a román nyelvű bemondásban a városok nevét magyarul mondaná be. Harmadik nyelv használata esetén pedig a nemzetközi elnevezést kell használni, ennyi. A németek pl. Köln nevét mondják be németül. és enm zavarja őket az, hogy a latin nyelvű országok (de pl. a DHL is) a COLOGNE nevet használja. Persze, ezek már nyugati mentalitású emberekkel dolgoznak, és ezekben az országokban nem is ott tartanak, mint a mi régiónk szarkeverő, töketlen, rosszindulatú népekkel teli országai.

Molitorisz 2009.03.20. 08:53:26

@hagyma: Bocsáss meg, de itt pedig a többség magyarul beszél, nem szlovákul/románul stb., hogy a témánál maradjak. Sőt, viszonylag kevesen tudnak az említett nyelveken. (Ellenben a határ másik oldalain elég sokan beszélnek magyarul...)
Amerikában nyilván nagyon sok a spanyolajkú, meg száz más csoport, akik második hazájuknak válaszották Amerikát, de megtartották a nyelvüket, szokásaikat stb. Ez tök más. Itthon inkább a kínai bevándolrókhoz tudnám hasonlítani ezt a helyzetet. És megértem, hogy az angol nyelv ismeretéhez kötnék a munkavállalást, amellett, hogy természetesen tartsák meg szokásaikat kedvük szerint.

Riasom 2009.03.20. 08:53:32

@Kazimír: van, a Nyugatiban biztosan, de feltételezem, hogy a Keletiben is.


Akik még mindig az eredeti poszton rugóznak, azok kedvéért szeretném megismételni, hogy (legalábbis a Nyugatiban) a MÁV utasbarát módon, mindkét érintett nyelven bemondja a nemzetközi (ez esetben főleg Szlovákia, illetve Csehország felé menő) vonatok útvonalát. Lenne rá egy fogadásom, hogy a Keletiben is így van. De komment-generátornak azért persze jó a felvetés!

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.03.20. 08:53:47

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas):

Végre egy értelmes komment. A márciusi 3 ponthoz csatlakozom!

ui
Hol voltál tegnap? Ott vártalak a parkolóban Racu Kevein és amikor 14:01-kor sem voltál sehol és ráadásul felfedeztem, hogy hézagos a medvesajtom, dühömben széttörtem egy üvegasztalt és hazajöttem.

Impega 2009.03.20. 08:55:23

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): Te csak ne verjed a csaladot, mert aztan mehetnek csengetozni a tanacshazara :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.20. 08:57:26

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): HAgymára nem gondolsz?
3. liable government at/in Grand - Circle!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.20. 08:58:24

@Molitorisz:

en ezt ertem, hat majd 40 evig otthon eltem
en csak azt mondtam palyaudvaron nem gond na bemondjak Kosicenek is meg Kassanak is stb.

/itt nem mondjak be csak angolul, az is teny, mondjuk valoszinu nem megy geo kassara de ha menne a turo se tudja hogy van angolul Kassa/

lOc (a pasztafáriánus) 2009.03.20. 08:58:55

Már előttem is írták, de ha már nyelvújításról beszélünk, nem mehetünk el szó nélkül egy "mindgyárt" mellett.

szubjektiv 2009.03.20. 08:59:10

@Qkac: Ebből is kitűnik, hogy magyarul kell bemondani a városokat, hiszen sok magyar nem is ismeri a román vagy szlovák elnevezést.
De nem is csak azért, hanem mert VAN magyar neve, és egyelőre még Magyarországon vagyunk. Gusztustalan.

hagyma: engem is kiver a párom megnevezéstől a hideg. (A másik szó a felvállalni, brr...) A legviccesebb mikor a nőjüket vagy pasijukat így mutatják be az ökrök, miközben mondjuk egy hete járnak együtt...

EÖ (törölt) 2009.03.20. 08:59:30

@Nelson Mandula: elnézést kérek, de MÁV-val akartam menni, és ráckeve gótbetűkkel volt kiírva, el is tévedtem rendesen
a nagykőrösi önkormányzat mozgássérült rámpáján ébredtem kezemben egy egyberészes futóbikinivel, a homlokomba bele volt égve a zónataxi logója

HgGina 2009.03.20. 09:00:26

Lassan a fél (vagy az egész) ország idegen kézben van.
Be kellene mondani héber, ukrán, kínai és lovari nyelven is.
(Nem gondolom komolyan, szó jne érje a ház elejét)
Az illetékes elvtársat be kéne kvártélyozni valami szabolcsi hiperpigmentált közegbe, hátha ott megértik az oradea-kosice-tirgumures nyelvjárását.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.20. 09:01:01

na telleg alszom
4 ora
varom a hetvegi posztot, almomban, csongetekis kicsit

Secnir 2009.03.20. 09:02:45

@yda:
"a kolozsváriCFR-t,CFR Cluj-nak irja az újságban?"
igen, mert CFR Cluj a sportklub neve.

Mikrobi 2009.03.20. 09:07:39

Ez felháborító! De az is, hogy Veresegyház nevét Veresegyházának mondja! Miért nem lehet a városokat a nevükön nevezni?! Pedig már beleírtam miatta a panaszkönyvbe!

Boka1 2009.03.20. 09:07:52

Román vagy magyar, nem mindegy ? Ezen felháborodni. Valamelyik idióta sörreklámban mondja egy lúzer, hogy "nem szeretem, ha összekeverik Budapestet Bukaresttel". Pár év és örülni fog. Amúgy is midegy . Keleti népcsoport és kész. Akit zavar, az írjon emailt a MÁV-nak, hogy neki külön mondják be: Szappanos Géza habozás nélkül fáradjon a kijárathoz !

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.20. 09:10:34

@Boka1: "Román vagy magyar, nem mindegy ? "
No-no, azért még mindig mi vagyunk Isten kalapján a bokréta és nem a románok :)

HgGina 2009.03.20. 09:10:53

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas):
ne keverj már össze egy évszázados névkiejtési szokásmódot a tiszta magyarlakta (vagy nagyrészt magyarok lakta), csak éppen idegen impérium alatt sínylődő városok magyar nevével.

Verne Gyula, Tolsztoj Leó, Clark Ádám, Marx Károly, Herzl Tivadar... stb., stb.
A személynevek írásmódjától életre szóló lelki törést szenvedni ősi román szokás.

Gumidomino 2009.03.20. 09:18:43

Azért kell vonattal menni mert a lovakat ellopták?

maincoon © 2009.03.20. 09:21:08

@Boka1:
"Valamelyik idióta sörreklámban mondja egy lúzer, hogy "nem szeretem, ha összekeverik Budapestet Bukaresttel"

www.youtube.com/watch?v=VQ7c45gs0kA

EÖ (törölt) 2009.03.20. 09:21:18

@HgGina: miért? Cluj Napoca az nem egy ember neve?

EÖ (törölt) 2009.03.20. 09:24:12

@horex: hagyma örüljön, hogy nem bannolják ki, mert amerikából magyar néven kommentel
miért nem lehet normálisan onion júzerként bejelentketznie???

EÖ (törölt) 2009.03.20. 09:26:37

@Nelson Mandula: ja és küldtem neked sms-t a meki konyhájából, hogy kések
nem kaptad meg?

cepulacalului 2009.03.20. 09:27:28

A keleti állomásfőnökét ki kell rugni a picsaba. Biztos szekus volt.

Ofélia . 2009.03.20. 09:32:47

A mai napra az a kommentem,hogy no comment:))

Szegény hagyma meg belemegy egy parrtalan és sztem teljeszen értelmetlen eszmefuttatásba:((

Ugyanott lovak lóhús olcsón eladó!!

Unkar 2009.03.20. 09:36:06

Lehet, hogy román került a MÁV vezetőségébe, aztán jól megvicceli ezeket a barbár magyarokat...ahogy megviccelték Sólyom Lászlót is...sok vicces kedves szomszéd itt körülöttünk :-).....ja, és jó barbárnak lenni!

EÖ (törölt) 2009.03.20. 09:37:42

@Unkar: ja, például a vagonok oldala teli van barbár nyelvű feliratokkal, még a végén az is hivatalos lesz

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.20. 09:48:46

@horex: a wieselburg az nem vízállásjelentés :)

ez azt jelenti hogy moson (mosonvár), és osztrákul van. "wieselburg ungarisch-altenburg" meg a mosonmagyaróvár német neve.

EÖ (törölt) 2009.03.20. 09:53:35

@Hurrá Torpedó: a Dunaújváros- Székesfehérvár viszonylat pedig MÁV-helyesen: Donauneustadt-Stuhlweißenburg

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.20. 09:56:48

@Hurrá Torpedó: Akkor a wisenmayer melyik város neve? :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.20. 09:58:24

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): no-no, csak pontosan szépen,
Dunaújváros-Stalinburg/Stalinstadt

EÖ (törölt) 2009.03.20. 10:02:20

@maincoon ♀: nocsak előkerültél!
meglett a kép? ;)

románul nem beszélek SALYNOS, csak annyit, hogy Guten Tag, de ez is németül van.

EÖ (törölt) 2009.03.20. 10:04:21

@ColT: ja BAdár mondta, hogy a Budapest - Vác viszonylat ugyanúgy 1 óráig tart most 2009-ben, mint 100 évvel ezelőtt. Mire a MÁV azt mondta: hogy tulajdonképpen a távolság nem lett rövidebb.
Azért ehhez a MÁV-os életszemlélethez nem nagyon lehet semmit hozzáfűzni...

maincoon © 2009.03.20. 10:07:14

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): előkerültem persze. tegnap máshol dühöngtem (megint) :S a képet hét lakat alatt őrzöm :)

Gumidomino 2009.03.20. 10:08:58

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas):
meg hát ugye a táguló világegyetem.
ezzel az egy órával legalább évtizedekig bizton számolhatunk.
manapság mivel van még így?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.20. 10:12:49

románul csak annyit tudok hogy staj ka trag, azaz ájj vagy lövök, de leírni nem todom csak kimondani, és régen volt már

Texaszi Láncfűrészes 2009.03.20. 10:17:04

Ezé' tart itt az ország!

Nagyon ráérős gyerek lehetsz, ha ilyeneken mérgelődsz!

De ha ennyire zavart akkor miért nem mentél be a büfékocsiba bögréket dobálni?

EÖ (törölt) 2009.03.20. 10:22:22

@Hurrá Torpedó: nem akarjuk tudni, hogy hol tanultad... :)

@maincoon ♀: hol dühöngsz te még rajtunk kívül?
hét lakat? akkor nézz meg rólam egy videót: www.youtube.com/watch?v=9OJl5ZxJPWU&feature=related

@Gumidomino: valószínűleg a táguló világegyetemmel magyarázták ők is.
én már többször keveredtem vitába bakterekkel a "nem-newtoni mechanika karteziániuszi értelmezésnek relativisztikus megközelítéséről hexadecimális gömbkordinátarendszerben" témakörben.

Texaszi Láncfűrészes 2009.03.20. 10:31:38

@Hurrá Torpedó:

Mi az, hogy "ájj vagy lövök" ?

ájj = I (angolul "én" fonetikusan írva)?

sörpörkölt 2009.03.20. 10:35:10

@Kazimír: Én úgy tudom, hogy a Nugati Pu-n még van poggyászmegőrzés. Mondjuk komoly értéket a helyedben nem hagynék a csomagomban...

Impega 2009.03.20. 10:35:16

@Texaszi Láncfűrészes: Az ájj francialul fokhagymat jelent, vagyis az is lehet, hogy ez valami farancia telepes volt, tehat egyszeruen csak fokhagymat akart kerni. Miert kell mindig olyan messzire menni?

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.20. 10:38:38

@Hurrá Torpedó: Nagybátyám is anno, mindig mondogatta a "ruki veki"/kezeket föl?/-t mert ő végigharcolta a II.VH-t :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.20. 10:40:10

@Hurrá Torpedó: "leírni nem todom "
Akkor hogy irtad le?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.20. 10:51:12

Van egy olyan érzésem, hogy a románoknál sértődés volt a magyar nevekből, és miattuk kell a román nevet használni, hogy ne legyen belőle balhé...

maincoon © 2009.03.20. 10:53:44

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): a postafiókodon nyisd ki a lakatot inkább ;)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.20. 10:55:24

@horex: sacc per kb hallás alapján.
tudod ez kb olyan úgy mint a vívőr vívőr rákjú című szám. elolvasva oké, de leírni nem így kell

staropramen 2009.03.20. 10:55:31

Sztrovacsekek!
A Máv egy nagy seggfej, ha tényleg ezt teszi. Mondják be magyarul magyar helységnevekkel és a célország nyelvén,az ő náluk használatos néven. Kecske -káposzta.Ezért nemzethalált vizionálni és hovatartozást megkérdőjelezni viszont ősi román szokás.
Személy szerint ezeket a nemzeti öntudattól túlfűtött embereket összeereszteném a szomszédos országok hasonló lelkületűivel.Szép látvány lenne.

Ofélia . 2009.03.20. 11:02:17

@staropramen: Na az tényleg szép kavalkád lenne:))

staropramen 2009.03.20. 11:12:27

Sztrovacsekek
örülök, hogy teccik a terv.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.20. 11:19:24

@Hurrá Torpedó: Én is kissrác voltam, ő is rég volt háboruban, de az öreg igy utalt arra hogy falhoz állitaná akik egy fél életen szivatták merthogy kulák volt

Texaszi Láncfűrészes 2009.03.20. 11:44:20

@Impega:

Milyen fokhagyma lehet az amiért képesek lelőni?!?!?!?!?

_fogaskerék_ 2009.03.20. 12:01:27

Én meg azokat a magyarokat ereszteném össze a szomszédos szélsőjobb embereivel, akik sz@rnak a magyarságra. Talán ráébrednének arra, hogy magyarok, ha pusztán ezért megverik őket.
Hazafiság csak a magyaroknál ás csak mostanában lett "ciki". Még az USA-ban is filmek és rajzfilmek tucatja készül erről a sokak által lenézett fogalomról. A hazafiság nem azt jelenti, hogy utálod a többi nemzetet, hanem azt hogy kifejezed a hovatartozásodat. Pl. szurkolsz a magyar résztvevőknek nemzetközi sporteseményen.
Lehet sz@rni trianonra is, de nekem pl. minimum 10 olyan ismerősöm van, akik Magyarországra költöztek, mert külföldi magyarként olyan "jól" bántak velük. Történelmi távlatban elég friss esemény ez a trianon ahhoz, hogy - ha másképp nem is de közvetve - még mindig éreztesse a hatását. GYK: Elég csak elmenned Erdélybe, hogy lásd a saját szemeddel.
Pont a flegma hozzáállás engedi meg fél Európának, hogy sz@rjon a magyarokra. Saját honfitársaink mutatnak példát.

madefalvi 2009.03.20. 12:29:38

@Fedor: Azokon a romániai településeken, ahol legalább 20 % magyar él, az állomásépületen magyarul is írja a helység nevét... Amit Pesten nem akarnak kimondani, az ott ki van írva!!!

staropramen 2009.03.20. 12:43:04

@nulla
hibás opció.Ez nem politizálós blog.

2009.03.20. 13:09:14

Az az illetékes a mávnál aki kitalálta ezt a bemondást az konkrétan rohaggyon meg.

visszautalnék mélyen tisztelt topictársam mondandójára mikor feszegette a trianoni tragédia okait, azon egyszerű tény figyelembe vételét, hogy akkori uralkodó elitünk vesztes háborúba taszította az országot. Meg a következő is. És nagyon úgy néz ki, hogy a jelenlegi is.
Köszönjük meg politikusainknak az áldozatos munkáját, hogy a saját vagyon összerablása mellett vna idejük tönkretenni az országot is...lassan 150 éve folyamatosan.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.20. 13:11:47

@nulla: Tényleg nem politikai topik ez, ne vedd már a szivedre!
Amugy meg mi emberi és nem történelmi léptekkel élunk.
Ki nem szarja le, hogy "nyögte Mátyás bús hadát Bécsnek büszke vára"
Inditsunk támadást mind a 12 repulönkkel és 10 tankunkkal?

staropramen 2009.03.20. 13:20:02

@horex
Sztrovacsek, 10 tankunk akkor lesz ha 6-ot kölcsönkérünk.valaki csak adna-vagy nem?

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.20. 13:31:00

@staropramen: Albánia?
Vagy a T72-esek közul amiket Irakba adtunk?

kees · http://neuhappysex.ch 2009.03.20. 14:02:07

Erről az a sztori jut eszembe, amikor a békebeli strandos jegyeladó néni bemondta a hangosbemondóba: "Achtung, achtung, egy német kisfiú várja a szüleit a bejáratnál!".

EÖ (törölt) 2009.03.20. 14:05:44

@kees: ez nagyon odabasz! ami viszont nem vicces, hogy az azóta eltelt 2x év alatt nem sokat fejlődött az idegen nyelv tudásunk

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.03.20. 14:11:55

NEM SZOKTAM CSUPA NAGYBETŰVEL KOMMENTELNI, DE MOST ÚGY ÉRZEM, HOGY MUSZÁJ: TÁJÉKOZTATOK MINDENKIT, HOGY A MÁV IGENIS _BEMONDJA_ MAGYAR NEVÜKÖN IS AZ EMLÍTETT VÁROSOKAT. a HANGOSBEMONDÓ MINDIG ÍGY SZÓL: "XY INTERCITY INDUL EZMEGEZ ÉS EZMEGEZEN ÁT (teszemazt) ORADEÁRA EKKOR ÉS EKKOR" MAJD ÖT PERC MÚLVA: "XY INTERCITY... NAGYVÁRADRA..."
TUDOM, MERT NAPONTA JÁROK A PÁLYAUDVARON.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.20. 14:14:50

@bikmakk: "INTERCITY"
Ezt mé' nem magyarul mongya?
SÜNdörög csak a MÁV

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.03.20. 15:07:51

@kees: Ezt én úgy ismerem, hogy Achtung, achtung! Utána nagy csend, kis mikrofonrecsegés, majd egy kisgyerek sírós hangja: Maamiii!

EÖ (törölt) 2009.03.20. 15:21:39

mi egyszer zsórifürdőn bemondattuk egyik haver nevét a hangosbemondóba, éppen csajozott, így a fűzött hölgy és a társaság szénné röhögte magát mikor megszólalt a hang: FIGYELEM-FIGYELEM! SZABÓ LAJOST VÁRJA NAGYMAMÁJA A KIJÁRATNÁL!

silent76 2009.03.20. 15:23:28

@Kulics: Nem kellett volna az MSZP-re szavazni.

nyúzott arcú lány 2009.03.20. 16:14:32

@kees: Egy békebeli strandos ilyet biztos, hogy nem mondott, akkoriban ugyanis vagy NDK-s, vagy NSZK-s volt.
Vagy keletnémet, ill. nyugatnémet.
De német biztosan nem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.20. 17:03:30

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas):

ja 1 forintert lehetett uzenetet kuldeni a hangoson a strandon
mi is jol elvoltunk vele annak idejen
hehe

lótumfaktum 2009.03.20. 18:25:48

@Nedobil: @Nedobil: "nivan? te mosott agyú lib. panonpuma csökevény!!!!!már elnézést !!!!!,90 év és ilyeneneket mondanak magyarok!"
ha lassan olvastad volna megtaláltad volna azt a régi magyar szót ,hogy "elnézést". de csak jó pofáskodni sikerűl! szemébe tudnád mondani egy magyar igazolvánnyal rendelkező magyarnak ugyan azt amit le írtál ? te is születhettél volna OTT nem hiszen ,hogy akkor is ilyen nagy lenne a mellényed.SÜtő András szemére emlékszel? Ő nem ilyenek mint te, érdekében volt szinte agyon verve. a vele együtt sanyargatott magyarok elleni igazsátalanság miatt véd ték a magyar kult.házat. te ilyenekről a BIT-ben nem is hallotál.sajnállak!

@szcsongor: nem értem az össz. függést, hogy jönnek ide a románok? hány százalék román él itt?
nálunk a cigányok vannak hasonló helyzetben.lepődj meg a felső fokú képzésben egyre többen tanulnak lóvári nyelven nem cigányok ,az okokat itt már kibeszéltük.a fint a cigányt az egymás mellet élés szabályai alapján össze ne hasonlítsd!!!!!!!!!!

2009.03.20. 20:51:03

@ silent76 2009.03.20. 15:23:28
A TELJES politikai elitünk ugyanazt a mentalitást képviseli. A TELJES !!!!
ez fontos !!!!

MosoMasa 2009.03.21. 11:06:43

@nyúzott arcú lány: ja. és azt mondta be hogy egy keletnémet kisfiú várja....
Nemigen éltél te még akkor.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.03.21. 19:18:55

ha egy földrajzi névnek van magyar elnevezése, akkor magyar nyelven MINDEN esetben magyarul kellene használni, teljesen függetlenül attól, hogy Madagaszkárról vagy Marosvásárhelyről van szó..

pontosan emiatt tart ez az ország ott, ahol, a béka kicsi segge alatt. ilyen hozzállással csak átgyalogol rajtunk a világ.

lótumfaktum 2009.03.21. 22:06:14

@Bukowszky: így van! merni kellene ITTHON lennünk.nem csak mindíg másoknak megfelelni

wurfli egon 2009.03.22. 10:40:48

Még annyival szeretném megtoldani a posztban leírtakat, hogy az IC-k neveit is megváltoztatták, ahogy "ezek jöttek", 2002 körül, ha jól emlékszem.
Előtte ilyen nevűek voltak, hogy Széchenyi, Kossuth, ma ugyanaz Kamilla, Tulipán, satöbbi. Virágokról elnevezve.

Reya 2009.03.22. 11:56:26

Az esetről jutott eszembe az a régi tréfa, miszerint egy nemzetközi konferencián a magyar küldött észreveszi, hogy a szovjet partner székén egy rajzszög van, amibe beleült. Gyorsan magához inti a teremszolgát és kéri, hozzon számára három darabot, gyorsan elrendezi az ülőkén és ráül.
A MÁV "illetékesei" is hasonlóan cselekszenek.
Ide kívánkozik még egy igaz történet is. Néhány évtizede, a velencei Santa Lucia pályaudvarról késő este akartunk a padovai szállásunkra utazni. A kései órákban már kevés vonat indult. A pályaudvar nagytábláját tanulmányozva egy vonat látszott csak ígéretesnek, a "gond" csak az volt, hogy a táblán célállomásaként "Parigi" szerepelt (kizárólagosan csak így). Gyorsan megkerestük a vonatot, de az arra kifüggesztett táblán is csak Parigi szerepelt. Azért szerény olsz nyelvtudással is ki lehetett következtetni, hogy Parigi nem más, mint Párizs. A "nemzetközileg jegyzett Paris" viszont sehol sem szerepelt.
A tanulság: nem minden vasúttársaság olyan szolgalelkű mint a MÁV!

BlueBear · http://proletarmatrix.php0h.com 2009.03.23. 09:30:35

Ez nem más, mint a jövő előrevetítése. Nemsokára nem leszünk annyian, hogy ezt a helyet Magyarországnak hívhassák. Én csak arra leszek kiváncsi, hogy pl. Ököritófülpöst vagy Egerfarmost hogy fogják hívni román vagy szlovák nyelven?

Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2009.03.23. 10:22:26

És Türgu Mures-nek ejtette, vagy i-vel mondta?

satho 2009.03.23. 11:41:00

Ez a baromság az ECHO TV-ben is kibaszta a biztosítékot. Bayer Zsoltibácsi ott is elszidta az anyukáját a MÁV-nak, még a kamerába is mondta, hogy hülyék vagytok! :)

Persze jó kultúráltan ahogy az köll a fasisztatévébe ! :)

Mikor lesz székesfehérvár stulvájszenburg ? vagy mi a f@xom ? :)

Érdemes lenne szólni/megnézni a MÁV nemzetközi jegypéntárának állapotát a nyugatiban, ill. a jegykiadási gyakorlatot. Mindent kézzel töltenek ki. Múltkor vettem egy turista jegyet bécsbe, 25 percig irta a csávó kézzel. Bécsben az éjszakain meg csak kamillázott az ellenőr hogy mi ez(mert ugye abban benne van a helyi Békávé is).

Királyság!

nyúzott arcú lány 2009.03.23. 12:07:42

@magampista: Pontosan ezt mondta.
Azt a szót, hogy Németország nem hallhattad akkoriban, meg azt sen, hogy valaki német. Mint emlitettem vagy NDK-s, vagy NSZK-s volt.
Egyébként nem vagyok olyan fiatal, ugyhogy pontosan emlékszem.

LouiS 2009.03.23. 14:38:30


Budapest, 2009. március 23.


S A J T Ó K Ö Z L E M É N Y

MOLNÁR CSABA INTÉZKEDÉSE A MAGYAR NYELVŰ VASÚTI UTASTÁJÉKOZTATÁS ÉRDEKÉBEN

Molnár Csaba közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter írásban ma arra kérte a MÁV START Zrt. vezetőit, hogy a magyar nyelvű hangos utastájékoztatásban a lehető legrövidebb határidőn belül térjenek át a határon túli történelmi magyar városok nevének magyar nyelven történő bemondására a magyarországi pályaudvarokon. Tekintettel a MÁV START Zrt. szolgáltatásait igénybe vevőkre a miniszter szerint nem elfogadható az a gyakorlat sem, hogy kizárólag magyar nyelvű tájékoztatás legyen, ezért azt kéri a társaság vezetőitől, tegyenek hathatós intézkedéseket az idegen nyelvű hangos utastájékoztatás rendszerének mielőbbi kialakítása érdekében is.
A MÁV START Zrt. gyors intézkedéseiről Molnár Csaba miniszter azonnali tájékoztatást kér és vár a vasúttársaság vezetésétől.

tarti 2009.03.23. 16:20:18

Sziasztok!

Bocs, ha már volt:

MÁVéknál Kuty (kiejtve kb. Kútí) is kuty.

efi 2009.03.23. 20:09:53

Bécsben meg azt mondja a hangos, hogy Zug nach Sopron, nach Győr (Nem pedig Ödenburg és Raab) És nem zavar senkit.

sosimosi 2009.03.26. 15:22:39

@Texaszi Láncfűrészes:
Szerintem azé' tart itt, mert az ilyenek beszélhetnek/írhatnak ilyeneket...
Mit gondolsz, - ha már a magyar vonatkozása nem fog meg a kérdésnek - nem lenne értelme egy rendszer szerint bemondani az összes célállomást?
Persze, hogy lázítás...
süti beállítások módosítása