Tékozló Homár

Horgászcikkeket gyárt a Commodore 64 utolsó nindzsája

2009.03.30. 00:00 | szily | 49 komment



Én a nindzsa szót különösen szeretem, mert a Práter utcai általánosban a cigány csajok így hívták a pinát. (Azóta megtudtam, hogy mindzsa az igazából, de az osztálytársnőim úgy gondolkodtak, hogy jobb, ha a szónak van értelme is, ezért konzekvensen nindzsáztak.) Talán Déúrnak is vannak hasonlóan szép emlékei, ezért is akadt meg a szeme a damilon, amelyikhez vagy lopták a csomagolás grafikai motívumát, vagy az öreg harcos karrierje vége felé egészen új bizniszbe kezdett. Levél alant.


Sétálgattam a Pólus Teszkóban az imént, és megakadt a szemem egy ismerős képen. Életem kockáztatása árán lőttem is egy fotót "a legjobb japán horgászdamil" dobozáról. Remélhetőleg nem csak nekem ugrik be a jó öreg C64-es játék.

 

Úgy tűnik, Az Utolsó Ninja öregkorára nyitott egy pecaboltot. :-)

Déúr

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Almatlan Jozsi 2009.03.30. 00:08:16

Igy elsokent csarazom a dikhendalt!

En nem szerettem a C64-es jatekokat, nekem a 160*200 tul kicsi felbontas volt. VGA minimum szerintem.

Mondjuk ez a borito igy nagyon meno. Gitarhurnak is elmenne.

Almatlan Jozsi 2009.03.30. 00:10:34

Na errol lecsusztam a tul sok szoveg miatt. Megsem erzem sikertelennek magam. :-)

ugyhogy 2009.03.30. 00:14:28

Fekete feherben 320x200 is megvolt!!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.30. 00:16:57

WOW, Műveltség is van!
Még tudjuk mi az a c64 (pedig nekem sosevót' csak TVC :) ) meg a ninnya is ismerős azért :) :)

"Én a nindzsa szót különösen szeretem, mert a Práter utcai általánosban a cigány csajok így hívták a pinát. "
Hát a fene tudja, ettől én nem szerettem volna meg.

Sőt, azt sem szeretném tudni hogy a melóhelyemen a betanítottként dolgozó pár 100 kilós füstös nő hogy hívja... :D Jó az nekem pinának, de fehér nőn ;)

tomi888 2009.03.30. 00:29:21

Ebben az a dalszöveges link a legdurvább :)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.03.30. 00:36:53

Az összes rohadt elsőzésről lemaradok.
Megyek sünt szarni!

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.03.30. 00:41:09

Szily, mit kerestél te a Práter utcai általánosban? Tanítani jártál oda, vagy tanulni?

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.03.30. 01:02:25

Belga

3 deci köménymag jajj de lácsó legény vagy Boldizsár,
csáresz mokár tollaskosár kultiválod a pipát,
aki nem lép egyszerre nem kap mindzsát estére.
Túrós rétes mákos rétes kamázlak én téged édes,
szép a mindzsa mert fekete a jó isten teremtette,
szilvamagot is tett bele hogy a nyelvem pecegtesse,
ha megetted a magot verd anyádba a faszod,
kinyujtom a karomat bekapod a káromat,
inkább legyek koldusszegény csak a károm legyen kemény..
az én károm szolgabíró a te mindzsád üveghintó,
kinyílik az üveghintó besétál a szolgabíró,
hopp Sári sarokra kapd a károm marokra,
kipi kupak lámpakupak ha megfoglak jól megkurlak,
száraz kóró gyenge nád viszked-e még a mindzsád,
a mindzsádon csengő volna ugy megkúrnám mindig szólna,
sej haj lapatyom nyálazd meg a pamacsom.
Az én károm olyan eres mégsem vagyok alezredes,
kék méreg zöld méreg megkúrnám anővéred,
a mindzsának nincsen álla mégis kinő a szakálla,
olyan borbély borotválja kinek nincsen keze-lába,
megjelent a Népszava benne van a pék fasza,
aki nem vesz Népszavát vegye be a pék faszát,
nád nád nád, baszom az anyád, azér ültél az ölembe viszked a picsád,
merthogy én tégedet nagyon szeretlek,
baszom azt a girbe gurba büdös seggedet,
ki látott már ilyen csodát,
hogy a picsa maga dudál felfújja a két pofáját kidugja a szopókáját,
libamáj libamáj bőgősnek a fasza fáj,
az én károm lődörgős kapja be a nagybőgős,
3 tányér bableves baszd az anyád ne nevess,
fakanál fakanál apád fasza ki be jár

Megdobbent 2009.03.30. 01:09:51

Hmmm, es tenyleg vett valaki c64-es jatekot gyarit? Nem vagyok egy mai gyerek, de csak boltban lattam gyari jatekot, normalis esetben befigyelt a turbo+kazetta, kesobb a floppy. jajhaj.

Sot, annyira oreg vagyok, hogy az en kisiskolas koromban nem is beszeltek pinarol a ciganylanyok, de meg a feherek sem. Igaz, a retyoban sem basztunk meg nem is ganjaztunk/pialtunk. Jaigen, akkor 1-8 osztaly szamitott altalanos iskolanak, azon belul 1-5 volt az also tagozat... Huh, ha ez magyaraznom kell, akkor huzok magamra foldet inkabb :>

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.03.30. 01:12:02

@megélhetési sünöző - Ede for president! ------->:
Azért jól elvagyunk itt félálomban.
Megyek is álmodni egyet a nindzsákkal, mint a japán ember a gazdaboltban:
- Van zsák?
Boltos:
- Nincs zsák.
Japán:
- Nindzsák??? Hol???
EZ FONTOS!!!!!!!!!!!!!!!

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.03.30. 01:13:29

nem tudom, hogy ez a finom stílusban íródott dalszöveg meddig maradhat itt fent, ezért felraktam a homárszlengre...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.03.30. 01:14:51

Azér marha jó, hogy pont a cigánycsajok ferdítik el a saját nyelvüket. Akkor mérnem hívták pinának, annak is van értelme.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.30. 01:45:01

Éééj, bázmeg, nekem a Last Ninja 2 volt a kedvenc játékom, a zenéje egyszerűen döbbenetes. Néhány link:
- The Last Ninja 2 Musics, szerénységem által készített zenegyűjtemény: sta.c64.org/c64utils.html (emulátor: VICE: www.viceteam.org )
- Last Ninja 2 zenéi: hafnium.prg.dtu.dk/HVSC/C64Music/MUSICIANS/G/Gray_Matt/Last_Ninja_2.sid (lejátszó: sidplay2.sourceforge.net , Windows alá: www.gsldata.se/c64/spw/ )

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!

É2I 2009.03.30. 08:25:50

Sötétben minden nindzsa fekete.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.30. 08:33:39

@megélhetési sünöző - Ede for president! ------->: Ezért tart itt az ország. Erdős Péter idején ilyen nem jelenhetett volna meg. Tetszik ez valakinek?

leszálló ág 2009.03.30. 08:50:22

Jáááááááááááj COMMODORE C-64!
Lehet nosztaligázni. Legjobb játék rajta (nekem) a Wizzard és a Raid over Moscow volt.
De sok dzsojsztikot szétbaßtunk...később már mi csináltunk fémből...az legalább egy hétig kibírta! 8o)))

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.30. 08:56:29

@leszálló ág: A RAid-ben sokáig nem tudtam kimenni a hangárbol, nem tudtam a bill.kombinációt :)

EÖ (törölt) 2009.03.30. 09:13:02

én is jártam nindzsa-szakkörre
azért vagyok ilyen sikeres! :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.03.30. 09:16:14

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Na, a homár a komment. 99,9 %-át lenyelte...

A lényeg. A RAID, a Beach Head, az Oil Impreium, a Last Ninja 2 és az ACE volt a csúcs!

Azóta a játékfejlesztés ötlet híján leszálló ágban van.

leszálló ág 2009.03.30. 09:16:57

@horex: Hát igen...jól időzített, nagyon összehangolt és finom kézmozdulatok kellettek hozzá!
Persze ezek az adottságok manapság is hasznosíthatók, csak most a hangárba való bejutáshoz!
8o))))))

Ofélia . 2009.03.30. 09:24:40

@horex: A hangárbol kiállás zseniális megoldás volt a gép tehetetlensége miatt:))

Secnir 2009.03.30. 09:30:40

khm
helyesen
C=64

:)
piros-kékben
mint a windows 3.11-ig bezárólag a task manager ikonja...

Ofélia . 2009.03.30. 09:31:03

@leszálló ág: Hát igen azok a finom ujjmozdulatok.....:DD

b[ALien] (törölt) 2009.03.30. 10:14:40

10 print "szia"
20 goto 10
:)

greggrant 2009.03.30. 10:18:23

A sportáruház decathlon is lopta a nevét a c64-játéktól!

bogec 2009.03.30. 10:25:10

Megvan a játék, de ha átjutok a sárkányon, akkor utánna nem megy tovább :(

Valakinek esetleg megvan az egész verzió?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.30. 11:05:56

@Megdobbent: Miért még én is ilyenben jártam.
Bár ott a 13 éves lányok már dugtak. ('93)
Igaz nem az iskolában.

májgeriberi 2009.03.30. 11:16:46

"leöregezett" ez a @Megdobbent mindjárt megsértődök

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.03.30. 12:34:57

Regen viszonylag sokat jatszottam a Last Ninjaval.

Regi szep idok.
Meg az a szerencse, hogy nem jelent meg belole 3D-s remake.

kumming 2009.03.30. 12:36:09

Imádtam ezt a játékot.

Tsabi 2009.03.30. 13:04:05

Valaki emlekszik meg a CoV nevu ujsagra, ami ennek a jateknak a leirasaval inditott? Meg a gorbelabu ninjara a cimlaprol? :) regi szep idok..

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.03.30. 13:22:23

@Tsabi: Arra nem, de levrovokra igen.

Azt tudja esetleg vki, hogy az ott fiatalon alkotó Hancu az az indexes/Gamestaros(?) Hancu-E?

Igazából nem lepődnék meg...

Tsabi 2009.03.30. 14:39:34

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: hehe, a jo oreg CoVboy :) par eve olvastam vele egy interjut, kicsit csalodott voltam, mert neki a CoV csak egy melo volt, semmi lelkesedes, nosztalgia.. Hat ez van :) nekem ugy remlik, de merget ne vegyel ra, hogy ugyanaz "mindket" Hancu.

Beathryche 2009.03.30. 15:48:11

Huhh, durva az a borító. Több száz játékunk volt anno, de egy eredetire sem emlékszem.

Ha már a régi csúcstechnológiánál tartunk. Spektrummal is nyomtátok? Én még azzal kedztem. (és tegyük hozzá, hogy nem vagyok egy őskövület a magam 24 évével, csak korán kezdtek szocializálni az informatika felé :)

A család a mai napig emlegeti, hogy bátyám folyamatosan játszott, engem pedig nem engedett oda (kb. 2 éves lehettem) és amikor már nem bírtam nézni, akkor ráfeküdtem a "klaviatúrára" - (de imádtam azt a gumis borítást) és elkezdtem üvölteni, hogy: "Spektjum, dzsojsztik, enter, enyém!!!!!!! Mert folyamatosan ezeket a szavakat hallottam tesómtól és én többek között az enterrel azonosítottam a játékot. Ejj de jó volt visszaemlékezni.

Tsabi 2009.03.30. 17:51:20

@ultravox: eljen a nosztalgia, meg az internet, hogy semmi se tunik el nyomtalanul :))))

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.31. 02:49:28

@bogec: Küldj E-mailt, és kapsz Last Ninját, sokat.

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: "Meg az a szerencse, hogy nem jelent meg belole 3D-s remake."

A System 3 dolgozik a Last Ninja 4-en, de baromira nem készülnek el vele már kb. egy évtizede. Bővebben: lastninja.lemon64.com/ln4.htm

Viszont egy magyar srác, bizonyos SOA nickű, készített egy Last Ninja engine-t Windows alá, és hozzá készült eddig 4 elég komoly pálya is, iszonyú király (japán hangulatú, mégis modern) zenékkel. Bővebben: lastninja.lemon64.com/soa.htm

Egyéb kérdés? Last Ninjából nagyon otthon vagyok!

Magister · http://bevertarc.blog.hu/ 2009.03.31. 13:30:31

Három. Az első részt 80%-ban magyarok programozták. Nem kamu.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.01. 01:47:02

@Magister: "Az első részt 80%-ban magyarok programozták. Nem kamu."

Forrás? Nekem a John Twiddy (rendszerprogramozó: lemezhez és cartridge-hez való töltőrendszereket is készített) és Mark Cale (külön megemlítve a játék SID zenéjéhez tartozó kommentben, hogy milyen sóher srác) nem tűnnek magyar neveknek.
süti beállítások módosítása