Tékozló Homár

Stratégiai együttműködés keretében szopatja jó ügyfeleit a CIB és a Fundamenta

2009.04.23. 00:38 | szily | komment

A fenti címet Bezmag javasolta, én meg miért ne fogadtam volna el, főleg, hogy a következő sztori csak alátámasztja a merész állítást. A bank ajánlotta  akölcsönt, direkte tukmálta, aztán amikor a Naiv Ügyfél tényleg kérte volna, az orrára koppintottak és jót nevettek. Banki humor alant.


Még hüvös volt az idő, amikor felhívott egy arc, mondta, hogy ő a CIB-Fundamentát képviseli, de a Fundamentától telefonál és mivel állati jó ügyfél vagyok mindkét helyen, és rendesen fizetem évek óta a havi 20 rugót a Fundamentának (én sem vagyok sikeres emberâ026) szeretne felajánlani nekem egy CIB gyorskölcsönt 350.000,- Forint értékben. Nem buktam rá mint tyúk a takonyra, de kértem, hívjon később vissza, átgondolom.

Később megállapodtunk, hogy ez egy olyan klassz ajánlat, ami kifejezetten kedvező THM-mel a jó, megbízható ügyfeleknek szól, és mivel én ilyen vagyok (hízott a májam) ezért hitelminősítés nélkül kaphatom meg a pénzt. Sőt, ha akarom, elküldi postán az összes papírt, és csak be kell fáradnom a számlavezető fiókomba, ahol leadom, és máris jön a lé. Kicsit bizonytalan voltam, válság közepén adóságba verni magát az embernek nem jelent jót az álmoskönyvek szerint, de azt mondta, van 60 napom, hogy átgondoljam, és ha nem veszem igénybe, akkor sincs semmi.

Pár nap múlva megjött a papír, és tényleg azt állította, amit a salesman ember mondott, el is felejtettem foglalkozni vele jó pár napig. Majd elgondolkodtam, és arra jutottam, hogy egy amúgy is meglévő banki tartozásom átütemezése jót tenne a havi cash flow-mnak, azaz amit nagy havi összegekkel fizetek rövid futamidőre, kifizethetem hosszabb idő alatt, kisebb összegekkel, sőt mi több, a THM is fele akkora, ergo, vágjunk bele.

Elbohóckodom magam az állatorvosék József körúti rendelőjébe, leparkolok, fizetek érte, bemegyek, sorban állok, majd a jön a teljesen flott ügyintézés. Ezúton szeretném leszögezni, hogy az ügyintéző hölgy és a fiókvezető teljesen korrekt és kedves volt, bár volt egy olyan benyomásom, mintha nem lenne napi esemény egy ilyen konstrukcióval beeső jóügyfélâ026  mert sokat kellett a gépet nézegetni. Papirmunka elkészül, adat leegyeztet, személyi lemásol, minden megvan 20 perc alatt, üi. hölgy mondja, nincs hitelbírálat csak jóváhagyás a Központbaâ019, és  ha nem vagyok BAR listán (mér lennék, nem az ő jó ügyfelük vagyok..?) 1-2 napon belül hív, mikor utalják a pénzt a számlámra.

Két nap múlva jött a hidegzuhany. Hív a hölgy, hogy sajnos elutasította a Központ kérelmem, mert van CIB-es MC hitelkártyám, és sajnos az üzletszabályzatban benne van, hogy akinek ez van annak nem lehet ilyenjeâ026  Na mondom aztakurvaâ026 Ők keresnek meg, ők igérnek mindent, hogy adhassanak pénzt egy ilyen állati jóügyfélnek, én bohóckodok vele, idő, energia, erre ők közlik, hogy bocs, benéztük mivel van hitelkártyád is nálunk, lóf@sz van nem hitel. Jegyzem meg, a hitelkártyámmal se lehet sok baj, rendszeresen emelgetik a hitelkeretet, és épp most küldtek újat, meg úgy egyébként a fizetési fegyelmemmel se, de ez úgy látszik, mindegy.

Nem vagyok haragtartó ember, ezért szívesen elmondom, hogy kell egy ilyen kampányt lemenedzselni, bár régóta gondolkozom azon, ha egy Bank reklámarca egy állatorvos, az vajon nem azt sugallja-e, hogy az ügyfeleit állatnak nézi?

1., kitaláljuk, mit akarunk belőni, melyik célcsoportot és mivel megtalálni,
2., leszűrjük őket,
3., megnézzük, van-e köztük BAR listás? Azokat kidobjuk, bár elég valószinűtlen, hogy valaki rendesen fizet és egyben BAR listás legyen,
4., megnézzük van-e olyan hapzsolháp paraszt köztük, akinek még hitelkártyája, egyéb kizárója hülyesége van?
5, eddig ez automatikus, de kitelefonálás elött ismét ellenőrizzük manuálisan, hogy biztos nem tévedtünk-e?
6., ha meg elkúrtuk, és pont egy hitelkártyás majom akar hitelt felvenni, akkor aszondjuk, nagyvonalúak vagyunk, folyamaton kívül azonnal engedélyezzük, nehogy már akár csak 10 másodperc kellemetlenséget okozzunk egy évek óta rendesen fizető â01Ejó ügyfélnek.â01D.

PS: Van egy aranyos sztorim is az Allianzról is, de még folyamatban van, majd ha lezárult, megírom.
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HDani 2009.04.23. 00:44:18

Ez jó sztori így elsőre. :)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.23. 01:05:02

Jajmár Szily, tényleg nincs jobb dolgod éjjel egykor, mint engem kimoderálni?

Hogy valami értékelhetőt is írjak:

A bankok inkorrekt hozzáállása felháborító, ezért tart itt ez az ország, a forradalom őket fogja először a falhoz állítani.

Kedves posztoló (...lehet már a posztolót?) szerintem örülj annak, hogy nem csináltál adósságot, aki csak teheti, NE vegyen fel hitelt, mert felvenni nagyon könnyű, bezzeg amikor vissza kell fizetni! Válság van mellesleg...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.23. 01:11:52

"Sosem gondoltam volna, hogy a bank egy ilyen vidám munkahely!
Először csak kedvesen mosolyogtak, aztán mikor meghallották, hogy mennyi hitelt szeretnék felvenni, kitört a röhögés!"

Bocsi...

Bezmag 2009.04.23. 01:46:39

Kedves megélhetési sünöző,

a magabiztos olvasási képesség rulez. :-) Nem hitelt óhajtottam felvenni, hanem egy meglévőt átparaméterezni. Nem havi 30-at hanem 11-et fizetni, elvégre válság van. Nem plazmát vagy gumicukrot, fosszökőkútat akartam venni, hanem cash-flow-t optimalizálni.

Kiotop 2009.04.23. 06:44:03

@megélhetési sünöző ♀ - Kérsz egy sünt?: Ezt hogy kell elképzelni? Banki ügyintézőket lövetsz agyon?

Megdobbent 2009.04.23. 07:14:24

@Bezmag: Azert nekem igazan vehetnel majd egy fosszökőkútat, mindjart egy kamionnyit, es szepen sorban kiraknam nehany kozkedvelt intezmeny igazgatoi irodajaban eronfeluli lovelessel. Hiszti eseten utanhajitanek egy granatot, es ha a kut megussza, viszem a kovetkezohoz :>

Megdobbent 2009.04.23. 07:16:17

Off, de vicces: barki kergetett mar excelt egy legegyszerubb bemasolassal vegtelen ciklusba?! Mert en igen! Es orultem, hogy a rosszat ramentette a jora kerdes nelkul! Es szeretem! Es kitartoan! Es hurra!

Mylady 2009.04.23. 07:36:56

@megélhetési sünöző ♀ - Kérsz egy sünt?: "aki csak teheti, NE vegyen fel hitelt, mert felvenni nagyon könnyű, bezzeg amikor vissza kell fizetni! Válság van mellesleg..."

én azért ezt finomítanám: aki megteheti, az miért ne vehetne fel hitelt?
aki nem teheti meg, mert nem úgy áll, na, AZ ne vegyen fel

szerintem kategorikusan kijelenteni, hogy ne vgyen fel senki hitelt, elég kemény
ha ügyesen csinálod, kifejezetten jól is járhatsz - ja, hogy nem kell bedőlni minden hülyeségnek?

Mylady 2009.04.23. 07:40:41

egyébként a CIBbel én most kifejezetten elégedett vagyok

annyi rémtörténetet olvastam, hallottam a megnövekedett törlesztőrészletekről, mert áthárítják a bankok a forrásköltségüket az ügyfelekre... meg hasonlók...
nos, nekem most volt az évforduló a CIBnél... 4,69-ről 4,99-re nőtt a kamatláb, összességében 1,5 chf (300 ft) az emelkedés... havonta

Zsundee 2009.04.23. 07:43:23

Én is szoktam kapni 'csak neked - csak most' típusú befektetési- és hitelajánlatokat jelenlegi bankomtól, olyan banktól, amellyel ezer éve voltam kapcsolatban és olyantól is, amelyikről fingom sincs, honnan szedtek elő engem egyáltalán. És pont ez utóbbi csoport miatt lett büdös, hogy vajon miért én vagyok a KIVÁLASZTOTT, akit megajándékoznak a lehetőséggel.

Egyszer be is dőltem egy ilyen szipi-szupi 'csakhogylegyenbajeseténhovanyúlni' hitelkártyaakciónak. A kártyához tartozó pinkódról le se vakartam a fedőréteget egy éven keresztül, annyira nem kezdtem vele semmit, mire kijött, hogy a nullás egyenlegem közel minusz 10 ropiba ment. Na innentől bankok hess!!!

Smacika 2009.04.23. 08:20:53

Engem is hívogatott a "kedves" bb bank, hogy ilyen kurva fasza vendéknek mint nekem, azzonal adnak 300ezer folyószámlahitelt.
Mondom a csajnak nem kell.
Aszongya de kelljen mert ez nagyonűberfasza.
15 perc kellett, hogy meggyőzzem, márpedig dugják oda ahova gondolom.
Rá 3 hétre kellett volna 200ezer hitel, elzavartak a faszba, hogy azt nem kaphatok.Mondom mi van a folyószámlahitellel?Aszongya az más azt kaphatok.Utánanézek, hát persze annak 37% kamata van, vegyem fel azt ne a kedvezőbb kamatú hitelt.
Anyjukat.

Harlequin 2009.04.23. 08:41:53

A BAR (KHR lekérdezés) nem ingyenes!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.04.23. 09:49:19

Nekem a CIB állatorvosos reklámjáról, meg erről a történetről az a bizonyos állatorvosi ló jutott az eszembe...

Tron65 2009.04.23. 09:56:38

Mint elégedett CIB-es az alábbit tették meg velem:
Telefon, majd küldtek egy tájékoztatót, amibem 27 oldalon keresztül taglalták, hogy szeretne a bank biztosítást kötni rám.
Telefonos keres többször is, mondom, hogy érdekel a dolog (felőlem olyan biztosítást kötnek rám, amilyet akarnak). Többször rákérdez: aktiválhatja?
Bujkált bennem a kisördög, így rákérdeztem: ez ugye ingyenes?
Hát NEM. Ezért nekem kell fizetnem!
A fentebb említett 27 oldalon erre egyetlen betűvel se utaltak, sőt szerintem ha nem kérdezek rá a telefonos manus se nagyon mondta volna meg magától.
U.i.: már többször hívtak, hogy ilyen-olyan-dejó ügyfél us vagyok, szeretnének nekem hitelkártyát adni. Amikor visszakérdek, hogy szerintük mért nincs hitelkeret a mostani betéti kártyámon, nemnagyon tudnak válaszolni, nem értik az összefüggést.

lazlo85 2009.04.23. 10:02:47

allianz ot várom!!!!!!úű

2009.04.23. 10:16:42

Ha a szolgáltató azzal a szöveggel keres meg, hogy milyen remek ügyfél vagy, ugyulu-bugyulu, akkor már baj van.
1x engem is felhívtak, hogy ugyulu-bugyulu, milyen megbízható ügyfél vagyok, szeretnének nekem hitelkártyát adni, jó?
Mondtam, hogy nem kell, tartsák meg, gondolkodásra sem méltatom.
Telt az idő és továbbra is megbízható ügyfél voltam, csak nem mondták, mert épp nem volt olyan ajánlatuk, amivel megkerestek volna.
Idővel lakáshitel-futamidőt szerettem volna módosítani (drasztikusan csökkenteni). Ekkor már rögtön nem voltam megbízható ügyfél és irracionális elvárásokat támasztottak.
Istenem, ez egy olyan fordulatokban gazdag történet, hogy be is fejezem...
Csalódtam a CIB-ben, na! Köcsögölők!

tixar 2009.04.23. 10:56:09

@Zsundee: "csakhogylegyenbajeseténhovanyúlni"

He'? Ha baj van, akkor a hitelkártyához nyúlni a legrosszabb ötlet... Amúgy elrakni a fiókba se túl hasznos, mert legtöbbször érvénytelen lesz, ha egy-két hétig nem aktiválod, és még jó esetben, ha szeretnéd használni, akkor is ki kell várni, amíg újat küldenek.


Szeretem még a "használja (ingyen) a bank pénzét" szlogent. Csak a 5-8-10e forintos éves díj egy kicsit megfordítja a helyzetet; hiába fizetsz vissza idõben mindent, az azt jelenti, hogy a havi vásárlások kamatait tudod csak megspórolni. Tegye fel a kezét, akinek a havi átlag bevásárlási összeg után tudna kapni havi ezer forint kamatot.

gyilkoshód 2009.04.23. 11:48:15

Kedves posztoló,
Az eseted kísértetiesen hasonlít az én esetemhez, bár az én bankom a táncosmókás kék-sárga fijjú. Gyakorlatilag ugyanez történt, annyi különbséggel, hogy a bankfiók ügyintézőinek halvány lila fingja nem volt az "akcióról", melyről én magam (ügyfelük) néhány mondatban tájékoztattam is őket iziben.

A lebonyolítási javaslatodhoz csak annyit tennék hozzá, hogy az ötlet kiváló, ellenben a KHR (régi nevén BAR) "pozíciódat" senki nem kérheti le, csak és kizárólag a Te írásos engedélyeddel, mely hozzájárulásod a KHR lekérdezésére, magában a kérelemben foglaltatik benne, mint megjegyzés.
Amúgy meg valóban sz@rjanak SÜNt, ha már egyszer úgyis állatorvososdit játszanak. Mert kinek van ilyen majomkodásra ideje?

Tisztelettel: én-e

DaM 2009.04.23. 12:24:17

Dear Mr. Poster,
Ne keress megnyugvást a logikus ötleteidben. Mondok rá egy példát: UPC netem volt már kb 1.5-2 éve. Felhívott a csaj, hogy "mert jól fizető ügyfél vagyok, adna ilyen meg olyan kedvezményt". Nem részletezem, nem mentem bele, mert nem volt szükségem az ajánlatukra. De a poén: nem voltam jól fizető ügyfél!! Volt olyan, amikor kb 15 napot is késtem a fizetéssel. Bár... lehet hogy még így is én számítok jófizetőnek náluk?! :D Akkor viszont jogos a BAR ellenőrzés! :)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.23. 13:21:12

mivel cib-ről van szó, itt jegyzem meg, hogy a csekkes történetem gyorsvonati sebességgel (három hét után) már pályára állt, de még mindig nincs elintézve. már kettőször voltam a benkben.

ne már megint leveleket kelljen írogatni, és megint igazam kell, hogy legyen immár negyedszer, mert eddig MPL:CIB 3:0

a sünhadsereg bevetésre készen várakozik, innen üzenem a teszetoszáknak, akik közül az egyik aszondja, hogy még sajnos nem tudom elintézni, majd felhív a másik fél óra múlva, hogy igen. erre kiderül, hogy egyik sem tud a másikról, és tkp senki nem tudja, hogy most akkor el tudom-e intézni végre valójában az a qva csekkbeváltást vagy nem.

és akkor még én fáradjak be. harmadszor is. hát basszák meg.

Bezmag 2009.04.23. 13:23:07

@lazlo85

Az Allianzos durvább ... novemberben felmondtama kötelezőt és újrakötöttem náluk, mert igy óccsóbb lett. Küldtek is róla december 8-i dátummal kötvényt.

Áprilisban feltűnt, hogy nem vonják a pénzt. Felhivom őket, mi van nem kell a lové?

Kiderült, a szerződésem december 3-án letörölték, csak úgy, és erről elfelejtettek szólni...

Ergo, 3,5 hónapig abban a hitben éltem, hogy van kötelezőm, de nem volt... 2 hetes cirkusz volt visszaállítatni bónusszal együtt.

Bezmag 2009.04.23. 13:24:18

Kifejlesztettem egy új kifejezést: sün-őssejt :-)

gyilkoshód 2009.04.23. 13:27:16

Ennél csak a sün kráter találóbb.
Mer' ugye olyan van.

bekbórd! 2009.04.23. 13:30:53

@Jani haverja: Basszus, neked is bográtsch? Meg még meg is előztél 5 nappal.

É2I 2009.04.23. 14:56:39

@Bezmag:
Régen jártál erre :)

Ez kifejezetten tetszett: "ha egy Bank reklámarca egy állatorvos, az vajon nem azt sugallja-e, hogy az ügyfeleit állatnak nézi?"

Dede :D Nem csak annak néznek, de úgy is gondolják.

Pl:

Első körben -> majom.
Második körben -> fejős tehén.
Egyéb körökben -> büdös bogár.
;)

Bezmag 2009.04.23. 16:32:35

@É2I:

Hello! Általában read onlyban vagyok, de jókat szoktam kuncogni egyik másik poszton meg kommenten.

Na igen, az állati dokinak van egy ilyen furcsa üzenete. Azt bele se írtam, hogy a Fundamentának régebben róka volt az emblémája.... csekkoltam, már nem. Hogy bízhat az ember egy olyan cégben, amelynek róka a totemállata?

É2I 2009.04.23. 17:06:58

@Bezmag:
Az nagyon hajazott egy mosóperre.
Ja nem; mosóporra. :D

De sajnos addig a sajtot már sok helyről kicsalogatták ;)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.23. 18:43:38

Azért ez felháborító! Nem én írtam a posztot, engem nem lehet csesztetni :-D

Genius2 2009.04.23. 21:44:07

Érdekes...engem még soha egyetlen bank - beleértve a sajátomat - nem keresett meg, hogy rámtukmáljon valamit is...
Sikeres-e vagyok? YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYesssssssssss.

gyilkoshód 2009.04.23. 22:06:07

@Genius2: Ne idegeskedj... Rövidesen megkereSÜNk ;)

Bezmag 2009.04.23. 22:48:01

@Genius2:

Azért ne keseredj el :)

Sosem dolgoztam a bankszektorban, de ez ilyen automatikus rendszerek alapján müködik. Ha esetleg nincs nagy forgalmad, nem fizetsz havonta sokat nekik vissza, pl. lakáshitel, hitelkártya, jelen esetben Fundamenta cucc, akkor nem vagy olyan ügyfél, akiről azt gondolják, hogy egyrészt megbízható, másrészt még le lehet húzni róla vmit.

Ami engem felbaxott idegileg, hogy én is hasonló területen dolgozom, és tudom, hogy ez mit vált ki egy ügyfélből, jelen esetben belőlem. Nem az idegesített fel, hogy nem kaptam meg a pénzt, hanem hogy engem copatttak meg az ő hülyeségük miatt, azaz, hogy egy átgondolatlan akció inditottak. Egy üzleti folyamatot be lehet szépen lőni, persze nem midig sikerül, ezt tudom a saját praxisomból, de ekkora bakit véteni nem kispályás idiótizmus.

egy fundamentás (törölt) 2010.03.14. 11:21:44

A cikk írója, ha olvassa a hozzászólásokat, kérem válaszoljon az alábbi kérdésre! Vett-e fel kombinált hitelt akár a CIB-től, akár más partner pénzintézetünktől?

egy fundamentás (törölt) 2010.03.14. 11:27:23

@Bezmag: a Fundamentának a mai napig róka a "totemállata". A Fundamenta ugyanis németországi hátterű lakástakarékpénztár és a német köztudatban a róka nem a ravaszságot, hanem a bölcsességet szimbolizálja, ahogy nálunk a bagoly.
Amennyiben olvasod a hozzászólásokat, kérlek jelenkezz akár itt, akár az altmanrobert75@gmail.com címen!

Silenzio 2012.05.24. 19:19:18

A t. jóügyfél rosszul tudja. A BAR-lista közös, szolgáltató-közi lista, és mindenféle pénzintézet hozzáfér. Még a telekommunikációs tartozásokra is van külön, és mindegyik szolgáltató láthatja.
süti beállítások módosítása