Tékozló Homár

A válságra hivatkozva vágja meg a Neckermann az utasait

2009.05.12. 02:08 | szily | 178 komment

Igazi 2009-es hangulatú trükköt dobott be az ismert utazási iroda: megpróbálják májusban elhitetni a legbutább utasokkal, hogy azért emeltek árat, mert február óta sokat romlott a forint. De ezt csak a legbutábbak hiszik el, mivel az összes többi tudja, hogy a februári mélypont óta éppen hogy szilárdult a forint árfolyama. Mit tesz isten, az iroda pont annyival emelt, hogy a felháborodott utasnak ne legyen joga kötbér nélkül lemondani a befizetett utat. Íme RT története:

Szeretnék egy aktuális és tanulságos történetet megosztani Veletek arról, hogy az utazási irodák manapság hogyan használják ki ügyfeleiket a gazdasági világválságra hivatkozva.

"...a Neckermann valóra váltja!"

Még február elején elhatároztuk a feleségemmel, hogy idén meglepjük magunkat egy egyhetes, repülős, tengerparti nyaralással. Mivel a Neckermann-nal korábban már többször is utaztunk, ráadásul február 15-ig - még az Utazás Kiállítás előtt - 16%-os kedvezményt nyújtó külföldi utakat hirdettek, eldöntöttük, hogy belevágunk!

"Mi értékeljük a hozzánk való hűségét! Az elmúlt év 15%-os, születésnapi kedvezményét idén ráadásként még 1%-kal megnöveljük. Kedvezményeinkkel garantáljuk Önnek 2009-ben a nyaralás örömeit!"

Már az előleg befizetésekor és utána is még párszor rákérdeztünk az esetleges áremelési szándékaikra, azonban minden esetben megnyugtató vagy inkább elbagatellizált válaszokat kaptunk erre vonatkozólag. Május elején maradéktalanul befizettük a hátralékot, mire még aznap délután egy sajnálkozó e-mail kísértében egy több tízezer forintos számla fogadott minket a fent említett utazási irodától, mely szerint:

"...élve az általános utazási feltételeinkben szabályozott díjemelési jogosultságunkkal [a kikötött díjat] kénytelenek vagyunk felemelni. A díjemelés mértéke 8%, indoka a deviza forintárfolyamának változása, melyet csak részben, az utazási szerződésben kikötött díj 8%-a erejéig érvényesítünk. (...) Sajnáljuk, hogy minden törekvésünk ellenére sem sikerült elkerülnünk a díjemelést. Megértésüket és együttműködésüket kérjük."

Hogy-hogy nem, mindezt 40 nappal az utazásunk megkezdése előtt tették, és éppen 8%-os mértékben. Ha ugyanis most szeretnénk elállni a szerződéstől, az általános utazási feltételek alapján az általunk fizetendő bánatpénz az utazás megkezdése előtt 50-35 nappal 10% (34-15 nappal 40%, 14-4 nappal 70%, 3-0 nappal 90%). A Neckermann az utazás megkezdését megelőző 20 napon belül viszont a díjat már semmilyen okból nem emelheti. A bűvös 8% sem véletlen, hiszen legfeljebb ilyen mértékben alkalmazhat az iroda díjemelést "büntetlenül", azaz ha a díjemelés mértéke a 8%-ot meghaladja, akkor az utas bánatpénz fizetési kötelezettség nélkül elállhat a szerződéstől. Az indok pedig egész egyszerűen nevetséges, hiszen a forint árfolyama egyértelmű és folyamatos stabilizálódást mutat a februári (!) mélypont óta. A válság tényét a szóban forgó vállalat szakértői valószínűleg csak most, májusban realizálták...

"+1 érv a gyors döntéshez!"

Így a 16%-os kedvezményünknek - a rendkívül korai foglalásunk ellenére - ezúttal búcsút mondhatunk, és most választhatunk a 10%-os kötbér és az utazás meghiúsulása vagy a 8%-os többletköltség kifizetése között.

Egyébként már csak adalékként jegyzem meg, hogy az idei katalógusban szereplő általános utazási feltételek lényeges pontokban (pl. a kötbérek mértékei) eltérnek az interneten található, illetve az irodában aláíratott fénymásolat-salátával.

Ez az egész történet véleményem szerint a törvényi kereteket gátlástalanul kihasználó, előre kalkuláló multi etikátlan és gazdaságilag abszolút indokolatlan - leginkább a törzsutasaikat érintő - megsarcolásról szól. Ha mindezt csak ezer emberrel játsszák el az országban, akkor az is több tízmillió forintnyi extra profihoz juttatja őket, így a válság kellős közepén.

"Szolgáltatásaink az Ön kényelmét biztosítják."

Kíváncsi vagyok véleményeitekre és tapasztalataitokra!

Köszönettel és üdvözlettel:

RT

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 10:40:56

@Viktus: én nem mennék all-inclusiveba, inkább minden este új éttermet próbálok ki.
@roli101: na last minute azért veszélyes is tud lenni, mert ott nem tudhatod előre, hogy milyen szállásod lesz. Ha túlfoglalás van az adott helyen (és legtöbbször az van), akkor joguk van az első putriba elszállásolni a last minute utast, akinek egy szava se lehet.
Persze ki lehet fogni tök jó last minute utakat, de ezzel a veszéllyel számolni kell.

É2I 2009.05.12. 10:42:44

G szelleme lengi be a teret.

De akárhogy is számolom, még maradt a kedvezményből. Szerintem köpj egy nagyot, aztán felejsd el az egészet, mert a nyaralásod is elbaccja a savanyú szájíz.

SoonDead 2009.05.12. 10:44:18

Nemtudom, én tavaly először utaztam külföldre nyaralni, a Karthago tourst választottuk, Tunéziában töltöttünk el egy felejthetetlen hetet. Ha nem utazási irodával mentünk volna, kb annyiba került volna a repjegy, mint maga az egész út.

Hozzátenném, hogy last minute utat választottunk, úgy, hogy előtte internetes fórumokon jól megnéztük a már ott jártak véleményét, és kicsit sem csalódtunk, és egy fillérrel se fizettünk többet, mint ami ki volt írva.

Persze lehet mi csináltuk rosszul, de egyik napról a másikra belevágni az ismeretlenbe nekünk így kényelmesebb volt :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 10:44:35

@Andie: neked mákod volt hogy ilyen élményekkel gazdagodhattál :)
én irtóra örültem volna egy best western szállodának mondjuk Borszéken pár éve, ahova előszezonban mentünk (varázslatos volt, de vigyetek magatokkal kaját, komolyan mondom), az egész faluban 4 étterem van, ebből 3 még zárva tartott és a negyedikben enyhén szólva is szerény volt a szakács tudása. A panzióban a néni reggelije isteni volt, túra közben ebédeltük, amit felpakolt nekünk elemózsiát, de a vacsora már ínségesebb volt...
ezért aztán meg is rövidítettük a borszéki tartózkodást és egy nappal korábban átcuccoltunk Tusnádra, ahol már jobb volt a helyzet.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.05.12. 10:48:50

repülővel csak a magyar tengerhez szabad utazni. bár kicsit várni kell mert még csak most építik almádinál.

milyen kurva jó is lesz majd hogy többezer túrista jöhet repcsivel a balcsihoz. aztán ez a többtízezer túrista autóba ül elrongyol somogyba, mert a balcsinál a sok repcsi már zavaró lesz...

maincoon © 2009.05.12. 10:52:53

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): a megadott számon nem tudok áthatolni még a portáson sem, nemhogy felhívjam Önt a grátisz ügyében :(((

EÖ (törölt) 2009.05.12. 10:53:40

@maincoon: a portáson majd én áthatolok, azzal a kedves ügyfél ne vesződjön :))))

Palkovics Ede 2009.05.12. 10:56:57

Kinek a pap, kinek a papné. Neckermannal nem utaznék, akkor sem ha megtehetném. Túl precíz és igényes nekem. Inkább egy magyar utazási iroda, amivel kaland az odajutás, az ott tartozkodás, és a visszaút (már ha nem megy csődbe közben). :-D

renegát 2009.05.12. 10:56:58

Nekem is van két februári foglalásom náluk. Eddig még (lekopogom) nem kaptam "kiegészítő" díjat.
Lehet, ami késik, nem múlik.

elwood 2009.05.12. 11:03:37

Én mindig Neckermannal mentem eddig és szomorú vagyok hogy így átverték most a népet.

Szerintem sem jó irodával menni annak aki minden nyelven beszél, minden szállodát meg tud ítélni a webcíme alapján, minden országban helyismerettek rendelkezik, hogy mit ajánlott és mit nem.

Valamint akinek a munkája tökvakargatásból áll, és alig várja a szabadságot, hogy végre csináljon valamit.

Én egy pár jó stresszes hónap után alig várom hogy nyaralásképpen reggel kidöglök a partra mint a halak, este meg bemegyek és kész vacsora fogad.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.05.12. 11:11:19

@elwood:

ha nekem abból állna a nyaralás hogy kidöglök valahova, és este be, és készvacsi fogadjon, akkor otthon maradok, kikapcsolom a mobilt, nappal lezúzok a partra, este meg rendelek kaját.

de ez nálam a pihenés. a nyaralás arra való nálam, hogy olyan helyre menjek ahol még nem jártam, és ha megkérdik milyen volt bali pl akkor tudjak mondani értelmeset, ne csak azt hogy nem tom, kaja jó volt, a szálloda tengerpartja meg tiszta...

elwood 2009.05.12. 11:11:59

az Exit tours nem emelt árat, ki lehet menni velük hokizni

malar 2009.05.12. 11:19:02

Nincs erre valami törvényi szabályozás? Egyoldalú szerződésmódosítás esetén, amennyiben az egyik fél számára hátrányos, akkor az adott félnek jogában áll azt következmények nélkül felmondani? Vagy ha van ilyen akkor azt ki is ütik azzal, hogy az ÁSZFben erre külön szabályokat fektetnek le amit a júzer el is fogad a szerződés megkötésével?

Kicsit hülyén fest, hogy utazás előtt három héttel kitalálják, hogy akkor most emelünk, te pedig nem mondhatod vissza, mert többet kéne fájdalompénzt fizetned, mint amennyi az emelés lenne. Mégis milyen fájdalompénz egy lemondás, ha egyszer ők kezdeményezték a szerződés módosítását?

Nekem ez így kicsit furcsa. A lemondás esetén való fizetési kötelezettséggel nincs bajom, de szerintem ez nem kéne éljen akkor, ha ők számomra hátrányosan módosítják a szerződésünket. Persze a jog ritkán logikus.

Valami okos ember kifejthetné, hogy is van ez :)

É2I 2009.05.12. 11:23:13

@elwood:
Jaja a tengerpartra, a száraz görények mellé. De jó is volna ;)
Valaki nem vágna hozzám egy Nekkermanus bónusz jegyet? Lehet kettő is.

elwood 2009.05.12. 11:31:35

@Hurrá Torpedó: "akkor otthon maradok, kikapcsolom a mobilt, nappal lezúzok a partra,"

akkor te parton laksz, így nem érvényes

"ha megkérdik milyen volt bali pl akkor tudjak mondani értelmeset,"

nyaralj úgy hogy magaddal foglalkozol, ne azzal hogy otthon prezentációt kell majd erről készítened

(egyébként egyetértek, kicsit túloztam)

Gyuri1978 2009.05.12. 11:33:10

@malar: Van erre törvényi szabályozás 281/2008 korm. rendelet, ami kimondja, hogy például a deviza forintárfolyamának változása esetén azzal megegyező arányben lehet az utazás árát is változtatni (növelni), de 8%-nál nagyobb emelés esetén az utazó elállhat az utazástól. csak a rendelet a bázis időszakot nem adja meg, így lehet hivatkozni, hogy a decemberi katalógus megjelenéstől romlott a forint, holott mi 2009.04.07-én foglaltunk utat, és a forint azóta 7%-ot javult. de a rendelet kimondja, hogy az indoklásban be kell mutatni az emelés okát is, így ez eléggé furcsa lenne, ha a foglalás előtti időszakot venne alapul. De a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tiltja a 2008. évi XLVII. törvény.

yomi 2009.05.12. 11:33:46

kedves sorstársak!

véleményem szerint a neckemann egy halom szar és látszólagos magyarországi fölénye ellenére mondjuk az európai piacon egy törpe iroda.

persze a saját szervezés a zsír, de ha már utazási iroda, akkor szerintem érdemes valamelyik nagynál foglalni esetleg neten (pl tui) itt megkapom a magyarországinál nem rosszabb németországi árakat és az eurós fizetés miatt nem lesz áremelkedés.
a kínálat is nagyobb persze

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 11:40:59

@Gyuri1978: Pont a napokban volt a svéd tévében ilyen TV ügyvédje szerű műsor és ezeket az árfolyam-változásokat taglalták. Csak éppen a másik oldalról: ha erősödött a valuta, akkor az utazási iroda köteles visszafizetni az erősödés révén keletkező különbözetet! És a törvény azt is kimondja, hogy az iroda köteles ezt önként megtenni. Ha már az ügyfélnek külön kérnie kell a különbözet megtérítését, az már jogszabályba ütközik és büntethetik az irodát.

Smacika 2009.05.12. 11:55:03

Oké a 8% emelés a nekkermanntól?
De ha becsengttem egy 1,5 millás körutazásra, akkor nehogymá még 135ezret lehúzzanak rólam, mert a dollár vagy a juró ingadozik.Még jó, hogy a csecsen tallért nem nézik, vagy a grönlandi kopejkát veszik elő ilyenkor.
Akkora árréssel dolgoznak, hogy csak na.
Nehogymá még szopassanak is

galambirtó 2009.05.12. 12:03:39

Aki utazási irodával szeret utazni, ám tegye. Ha nem akarja, hogy lehúzzák tényleg Ny. Európából kell utat venni. Görögo. stb. kb a 3ada a magyar áraknak, a színvonal pedig magasabb. Voltam már ilyen úton a tengerentúlon is, az ár a legolcsóbb magyar ajánlat 65%-a volt és pont azt kaptuk, amit ígértek. Érdekes módon senki nem akart lehúzni (vagy mint egyszer régen Krétán mondták egy hotelben a minősíthetetlen, rossz légkondis 50 fokos szobában: ez van), nyugaton ez nem megy le az emberek torkán. A sok lehúzos iroda menjen csak tönkre itthon, ha 20 év alatt sem tudták megtanulni a tisztességes szolgáltatás szabályait.

GhostBusters 2009.05.12. 12:08:39

@rekafoto.com: "Ha sokat utaznátok, akkor tudnátok nagyon jól, hogy utazási irodával gyakran jóval olcsóbban ki lehet jönni, mint saját szervezésben. Az utazási iroda ugyanis jóval kedvezőbb feltételekkel foglal repjegyet és szállodát egyaránt (bulk discount és társai), mint az utcáról betérő jóember." Ez sajnos az utóbbi időben egyre kevésbé igaz. Ilyen területen dolgozom, de olyan piaci területért felel az irodánk, amihez semmi köze magyar ügyfeleknek. Csak nagyon szűk területekre igaz ez ma már, sajnos. A szállodák, apartmanok egyre komolyabb százalékban állnak át egyéni ügyfelek fogadására az egész világon (és persze ehhez megtanulnak angolul/németül is). Amire még általában igaz szokott lenni, az a tengerparti nyaralások területe, de ott is csak az egyre inkább centralizált travel market miatt, azaz a nagyobb cégek abszolút nem tisztességes módszerekkel kiszoritják a kicsiket, illetve az egyéni foglalások lehetőségét is a hotelekből. Komplett szállodákat foglalnak le a nagyok egész évre előre, ami elvileg mindkét fél számára jó üzlet is lehetne (az iroda a főszezonra olcsóbb árat kap, mint ami a szálloda üzleti tervében szerepelne, cserébe low season-ben is tölti vendégekkel (elsősorban német és angol nyugdíjasokkal) a hotelt).
De ez a gyakorlatban nem, vagy csak nagyon ritkán valósul meg. A szálloda az esetek 99%-ban rosszabbul jár, mintha a kisebb irodákat, illetve az egyéni vendégeket szolgálná ki egész évben ÉS saját maga valósítana meg az internetes hirdetési piacon egy tisztességes marketing stratégiát! Egy adott évi katalógusban a tavalyi hotelek átlagban kevesebb, mint 65%-a található meg...
Egy szó, mint száz: a tengerparti üdülések esetében, ahol repülővel kellene menni, ott nagyon nehéz (szinte lehetetlen) olyan feltételekkel utazási lehetőséget találni, hogy megérje az egyéni szervezés az irodával szemben (a mai magyar viszonyok között). De a nagyvárosi hétvégéket hihetetlen áron ki lehet hozni NY-Európában. Szóval arra nem érvényes.
Kérdezzetek nyugodtan, ma nincs sok melóm, tudok segíteni ebben-abban.
Van arra is alternatíva, hogy ha valaki nem tud angolul, és/vagy lusta egyéni szervezésre, hogyan tud olcsóbban utazni - cserében csak Schwechaton kell parkolóhelyet találni az utazás idejére, és németül kell valamennyit tudni (szállt már fel Schwechat-rol chartergép 75% magyarral a fedélzeten!).
"Pl. egy tengerparti üdülésre vagy nagyvárosi hétvégére eszembe nem jutna saját szervezésben utazni, hiszen egy irodával sok pénzt takaríthatok meg" A tengerparti üdülésekre, mint

Balage76 2009.05.12. 12:10:22

az utazási irodás utaknak és az önszervezősnek is megvan a maga előnye.

Többször jártunk már a Magic Life szállodalánc szállodáiban a TUI-val. Na az all-inclusive, igazából ultra all-inclusive. Ezek bár drágák, de talán nem is lehet irodán kívül máshogy foglalni. 1 hét Törökországban egy ilyen szállodában kb 500e pénz két embernek. Nagyon kellemes mert tényleg semmivel sem kell foglalkozni, kimész itthon a reptérre és egy hét múlva hazajössz. Ehhez elengedhetetlen az iroda.
A másik változat az önszervezős. A nászutunkat magunk szerveztük: repjegy amerikába + szállás+ hajójegy. Mindent otthon foglaltunk neten keresztül. Pontosan azt kaptuk amit lefoglaltunk, semmi problémánk sem volt. Kajálni pedig mindenhol lehet, nem kell feltétlenül a szálloda éttermében enni... Megkérdeztünk egy irodát hogy mennyi lenne a körút amit szeretnénk... 1,4Milliót (!!!!) mondtak fejenként, végül költőpénzzel együtt lett 650e... nocomment...

1 hónapja jöttünk vissza egy 3 hetes thaiföld + kambodzsa + hong kong útról. MINDENT itthonról foglaltunk, tökéletes volt és sokkal olcsóbb mint ha irodával mentünk volna.

Kétségtelen hogy a saját szervezésű út megszervezése jelentős idő, hacsak nem a "gyerünk, menjünk, majdcsak lesz valami" elvet követjük. Cserébe viszont nem kell reklamálnunk a szálláson, mert nem a legszarabb szobát kapjuk a szállodában. Ez ugyanis szinte mindegyik utazási irodára jellemző: nem jelentős diszkontot kapnak a szállodától, hanem szimplán a legolcsóbb szobákat foglalják.

GhostBusters 2009.05.12. 12:11:36

Elnézést, a vége nem sikerült...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 12:29:08

@GhostBusters: nekem a tapasztalatom a városi hosszú hétvégékre is vonatkozik, legalábbis eddig. Persze nem szégyen egyénileg is megkérdezni, hogy van-e valami akció, vagy kaphatok-e kedvezményt ezért-azért. Begyűjteni a törzsutas, törzsvásárló kártyákat stb. Az utazási irodás dolog is akkor érvényes, ha profi ügyintéző ül a telefon/pult mögött és tudja, mit hol érdemes nézni és nem sajnálja rá az időt. Sikerült már ilyen módon lefaragnom egy repjegyet 180 ezerről 100-ra, mert az irodás csaj addig kombinált, amíg talált egy időben, árban, helyben megfelelő megoldást.
A lényeg, hogy meg kell nézni minden opciót, hogy legyen összehasonlítási alap.

Viktus 2009.05.12. 12:30:13

@rekafoto.com:

Arab vidéken 50 fokba meg otthagyod itókára az utazás árát plusszba meg a franc se kajál ott szállodán kívül pl. :D

Viktus 2009.05.12. 12:33:58

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas):

Miért van olyan hülye, aki hónapokkal előre lefixálja, mikor nem ismeri a lehetőségeket?

GhostBusters 2009.05.12. 12:44:10

@rekafoto.com: Igazad van abban, hogy az utánanézés nagyon fontos, nem szabad lustának lenni semmihez sem. De higgyétek el, mindenki meglepődne, hogy főszezonra egy nagy utazási cég (pl. TUI, Miki, GTA) milyen árakat kap egy hotelből, vagy egy buszos cégtől, és azokat egy utazásba összefűzve milyen package áron értékesíti...
Igaz, cserébe utószezonban is viszi az üzletet német nyugdíjas formájában...

moli 2009.05.12. 12:45:22

@Jani haverja: atgurultunk montenegrobol egy napra, 1 orat maradtunk. borzaszto albania. pedig en nem vagyok finnyas, tiszaban furodve toltottem legtobb nyaram. es van olyan draga, mint barmely szomszed.

EÖ (törölt) 2009.05.12. 12:46:23

@Viktus: van.
sőt olyan is van, aki kezdőrészlet nélkül elhoz egy plazmatévét vagy toyotát, vagy hitelből megy marokkóba vagy .....

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.05.12. 12:46:50

A Neckermann nem drága. Ne álltalánosítsatok. Egy árat megnéztetek és abból gondoljátok? Mindenki milyen bölcs, fényezi magát ezerrel, osztja az eszet. Szánalmas. Azt nem fogjátok fel, hogy nem vagyunk egyformák. Valaki szeret egész nap a strandon dögleni, valaki meg nem. Valaki olyan tökös legény, hogy saját maga foglal szállást, valaki utazási irodán keresztül teszi mindezt. De azt ne mondjátok már, hogy fele annyiba kerül! Ez hazugság! Az utazási irodák is tudják, hogy van már Internet és úgy lövik be az árakat. Az idegenvezető "kedvenc" helyein pedig nem kötelező megvásárolni a biszbaszokat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 12:47:04

nem tudok hozzaszplni erdemlegeset mert utalok nyaralni
de tenyleg
neha utazunk megnezunk ezt azt de ugy nyaralni...
azt nem
3-4 nap es hianyzik az agyam a klotyom meg minden
szeptemberben lemegyunk a noveremhez Maryvel Floridaba de max 4 nap
meg el se mentunk de mar varom hogy jojjunk vissza

kötsög 2009.05.12. 12:48:36

@rekafoto.com: yah, bocs.
azt már tudjuk, h Te csak Hilton 5* felett.
a többieknek pedig érdemes megnézni.
www.hotelformule1.com
europaszerte 30-35Euro/éjszaka/2fö

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 13:05:11

@kötsög: na a formule 1 nem ajánlom senkinek. Kint van a város szélén a világvégén, autópálya mellett. Ha ilyenbe kényszerül az ember, akkor inkább várjon még félévet az utazással és akkor menjen, amikor normális szállásra is telik. Egy ilyen hely megkeseríti az ottlét felét, érdemes?
Ha kevés pénzt szánna valaki szállásra, akkor sokkal inkább a különböző hosteleket ajánlom. Van kétágyas szoba is, még mindig sokkal olcsóbban, mint a szálloda. És a hostelek gyakran vannak a város közepén, jó helyen, jó hangulatú kis helyek.
Ez pl. egy stockholmi hostel, vannak kétágyas kabinok meg többágyasak is. A város kellős közepén, gyönyörűen felújítva. Kétágyas szoba kb mint egy formule 1 kint a sztráda mellett 20km-re a várostól.
(bele van cölöpözve a mederbe, szóval nem mocorog a hullámokon)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 13:09:44

egyebSt meg valsag van
dolnek a devizahitelek
nincs 13-ik havi nyugdij
aki nyaralna aggya az annyanak a pezt es maradjon a seggen
nahat
Neckermann
haha

Bobykj 2009.05.12. 13:14:27

Én szoktam Formule1-ben megszállni, mostanában sokat felújítottak. Normálisak szerintem, online foglalható-törölhető aznap este 7ig, mindenféle retorzió nélkül. És nem kötelező a város szélibe menni, van sok belőle, főleg franciában. Egyszer elbeszélgettem 1 párizsi portás komával, ő bejelölgette 1 katalóguson melyikbe ne menjünk (arrafele sokan ilyenbe laknak ha nincs lóvé másra). Betartom, nincs vele gond. Annak tökéletes pl. aki körutazásra megy, csak aludni megy a szállásra meg tisztálkodni, reggel megy tovább vagy be a városba.

Ajánlom még az accorhotels.com-ot is.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 13:18:29

@Bobykj: pont most foglaltam accornál (nevezetesen Ibist) nekem ideális, jó árfekvés, korrekt szálloda, mégis kényelmes és igényes.

Col.Maybourne 2009.05.12. 13:21:42

@BGy: Szamlam is van rola okosgyerek. Evente legalabb 100 szallodai ejszakam van, szerintem kedvezmenyt is kapok, neeem?
Persze teged csak a labtorloig engednek ruppotlan gyerek...

Col.Maybourne 2009.05.12. 13:22:57

@rekafoto.com: Tenyleg jo, 80€ volt ket ejjel a mult heten a Hosok teren. Igaz, ez reggeli nelkul, de 9€/fo egy kicsit sok az ibises reggeliert...

Bobykj 2009.05.12. 13:24:12

A 2-3 napos hétvégékkel meg általában tényleg verhetetlenek az irodák. Voltunk velencei karneválon. Na oda a jövő évire már most se nagyon találnál normális áron szállást, last-minute meg egyenesen felejtős a programokkal egy időben. Arra viszont tényleg nagyon vigyázni kell hogy hallgatol-e rájuk. Ha nem nézel utána beszopathatnak simán.
Nálunk sorolta az idegenvezető:
- Gondolázás 200 Euro/2 Fő (Valóság: Max 80, s még énekelnek is érte, adtunk +10 eurót és nem fél órát, hanem 55 percet vitt.)
- Kaja drága, 50 Eurótól indul. Na ezt 1 este be is szoptuk, elmentünk oda ahova ők javasolták. Szar volt. Fővetlen tészta, evőszközt nem cserélték stb. Kimentünk és szétnéztünk. 5 m-re (azaz 5 méter, nem elirás, a következő kajálda) 22 euróért annyit zabáltunk másnap alig bírtuk megenni és finom is volt (üdvőzlőital+előétel, válaszható 2 főétel(én egyiknek tengeri herkentyuket ettem, masik krumpli+hus)+saláta+desszert) Alig bírtunk felkelni.
Szóval figyelni kell...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.05.12. 13:26:03

@elwood: jó persze én is túloztam :)

meg nyilván az emberek is különbözőek. én pl úgy szeretek nyaralni, hogy ha eljutok valahova akkor sokat szeretnék megismerni az adott országból, kultúrából is, és elsősorban ezt, másodsorban meg hogy kotorban sziklás a tengerpart budván meg aprókavicsos.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.05.12. 13:27:50

meg amikor nem laktam partközelbe akkor haverokkal felpattantunk a bringára, és 20-25 km-ert tekertünk a strandig

Bobykj 2009.05.12. 13:28:15

@rekafoto.com: Jaja én is szeretem, nemrég foglaltam nálluk szállást nyárra Zürichbe, Innsbrucka stb.
Korrekt, rendes, tiszta, nem gagyi (nekem legalábbis). Voltam már 5*-osba is, de alig mertem leülni az ágyra, meg horror árak vannak pl. a bárban ilyen helyeken. Persze tudom, nem vagyok sikeres, hogy 1 koláért nem adok 50 eurót...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 13:41:22

@Col.Maybourne: hehe én a Váci útiban szoktam megszállni; még régi idegenvezetős koromban ismertem meg a szállodát, a személyzet már megismer, és gyakran vannak jó kedvezmények, múltkor azt hiszem 3 éjszaka áráért adtak négyet vagy ilyesmi.
Németországban a Holiday Inn-t szeretem. Ők készítik ki a pezsgőt is :)

Amúgy az ilyen Hilton és hasonló szállodákban az a jó, hogy általában nem saját zsebből fizeti az ember, szóval nyugodt lélekkel lehet ugrálni az ágyon ha jólesik :) ha privát utazom, az Ibis és HI is tökéletesen megteszi.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 13:44:20

@Bobykj: nálam hatalmas pluszpont egy szállodának, ha a szobába bekészítenek egy tálcát vízforralóval, teákkal, kávékkal, csészékkel. Ez kedves gesztus, mutatván, hogy nem akarnak egy tea árával is mindenáron lehúzni, hanem elkészíthetem a kis privát szobámban, ha szeretném.
Érdekes mód jellemzpen 4+ csillagos szállodákra jellemző ez a figyelmesség, pedig az ott megszállóknak valóban nem volna probléma lemenni és fizetni egy kávét.

Bobykj 2009.05.12. 13:53:58

@rekafoto.com: 3 es 4 * esetén már nekem is (bár ahogy látom sokkal többet utazol mint én) volt kellemes tapasztalatom. Céges utazásnál én is magasabba megyek (amit foglalnak), de privátba inkább olcsóbbat választok. Én főleg körutazásra szoktam menni, szal nem időzök heteket 1 helyen. Mingyárt küldök 1 mailt neked.

Col.Maybourne 2009.05.12. 13:59:51

@rekafoto.com: Most megyek USAba Dusseldorfbol, ott sikerult az ut elott foglalni a HI-ben, pezsgovel 55€ egy ejszaka. Tenyleg nagyon jok, Atlanta kozponjaban is talaltam egyet 100$-ert, reggelivel (OK + 20$ valet parking). A free kave meg vizforralo is kiraly. Nekik nem kerul semmibe ugysem, a kaveszallito ceg reklamja ugyebar... :)

TTDoki 2009.05.12. 14:01:35

Mi kb két hónap múlva megyünk a Neckermannal. És van pár dolog ami miatt nem nagyon értem, hogy miért is emelnek árat:

Amikor lefoglaltuk az utat a nő megesküdött, hogy amíg az euró nem éri el a 340-et (akkor volt 300), ők biztosan nem emelnek árat. Most ha jól értem egy kis időre elérte, a 310-et és emelnek.

Azt mondta ha úgy érzik hogy árakat nem tudják tartanai, akkor 16%-os akciót nem hosszabbítják meg február 15 után, nos ők meghosszabbították az utazás kiállításra és utána is.

A honlapjukon most is a régi árak vannak kint, tehát ha valaki ma foglal, akkor még valószínűleg rádobnak 8%-ot neki is.

bl4ze 2009.05.12. 14:06:07

ezert SEM utazok SOHA utazasi irodaval... minek ? konyorgom..............

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 14:15:33

@Col.Maybourne: és a HI-ben tudsz választani magadnak párnát ízlés szerint: nagyot, kicsit, puhát, keményet... tudom hogy hülyeség, de szeretem az ilyen apróságokat :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.12. 14:17:29

@TTDoki: ilyenkor kell elkérni az ügyintéző nevét, valamint hogy ezt a kijelentését írja le és küldje el neked mailben vagy faxon, hogy legyen nyoma. Ha erre nem hajlandó, akkor komolytalan az egész...

TTDoki 2009.05.12. 14:22:46

@rekafoto.com: Én azt gondolom még meg dicsérik, amiért megnyugtatott minket :)
Még mindig a régi árak vannak kint, ami úgy néz ki nem tartható, tehát aki most foglal, az is kap valószínűleg egy +8%-os számlát.

Col.Maybourne 2009.05.12. 14:27:27

@rekafoto.com: Jaja. Travelling in style... :)

Sinkofa 2009.05.12. 14:33:49

Az anyját a Neckinek, nekem is megemelték az árat, pedig amikor megkötöttük a szerződést rosszabbul állt a forint. Akkor miért nem szóltak hogy nem fogják tudni tartani.
Tényleg ezért lehet bármi jogorvoslatot kérni, vagy ne is álmodozzak?

Frucsasz 2009.05.12. 15:05:43

Na most akkor összefoglalom, csak úgy, magamnak, okulásképp:
1. Ha utazási irodával utazok, hülye vagyok, mert drága és átbasznak
2. Ha nem utazási irodával utazok, hülye vagyok, mert egyénileg drágább,
3. Ha utazási irodával utazok, akkor last minute-ot kell választani, egyébként is hülye vagyok, ha előre szállást merek foglalni
4. Ha igénylem legalább a nyaralás alatt a kényelmet, mert amúgy egész évben húzom az igát, és nincs más vágyam, mint a tengerparton dögmelegben napozni, akkor burzsuj vagyok
5. Ha ellenben szeretem az aktív nyaralást, akkor meg igénytelen cigó vagyok
6. Ha van pénzem all inclusive-re, akkor burzsuj vagyok
7. ha nincs, dögöljek meg

Egek. Semmi tolerancia? Mindenkinek mások az igényei és lehetőségei, azért, mert másképp csinálja, még nem feltétlenül hülye, burzsuj, cigó, paraszt, sznob, stb. Csak más az ízlése. Én gyűlölöm a pacalt, mégse mondom azt, hogy aki megeszi, az egy undorító disznó...

A nap fénypontja, hogy reggel megláttam ezt a posztot, és szóltam a kolléganőmnek, mert tudtam ,hogy ő pont a neckermannal fog utazni, gondoltam, figyelmeztetem. Erre közli, hogy nem baj, neki van pénze, hogy kifizesse a különbözetet, akinek meg nincs ,az ne nyaraljon. Ezen halkan csuklottam egyet... Mondom nem az a lényeg, hogy rá kell fizetni, hanem az elv...Á, az nem érdekes. Na így szólok én bárkinek bármiről. Jah, és a napnak van ám még egy fénypontja: megkaptam a képembe, hogy intoleráns vagyok...

GhostBusters 2009.05.12. 15:17:31

@BGy: "Ennyi baromságot, mint itt, már régen olvastam! Hilton 2 éjszaka, két főre reggelivel 100 euró? Apafej, ennyiért a lábtörlőjükre sem fekhetsz le!"
Nincs igazad, sajna, van ennél olcsóbban is Hilton Európában, csak nem mindegy, mikor, hova mész, és MIKOR (és melyik honlapon)FOGLALOD. És ráadásul a Hilton nem is igazán jó példa, biztosan nincs Európa legjobb 3 szállodája között. De ebbe kár belemenni, ízlések és pofonok.
Az irodák pedig egyáltalán nem az internet alapján lövik be az áraikat. A szerződések egyik fő pontja ma már,hogy a szobaárak közvetlenül nem jelenhetnek meg SEHOL, csak csomagban lehet értékesíteni őket! És kikötik a hotelek azt is, hogy legalább mekkora haszonkulccsal értékesíthető az a csomag, ami abba a hotelbe (is) megy.

De ami a legnagyobb tévedés szerintem sok hozzászóló részéről, hogy több vagy sok éves tapasztalatokat vesznek mércének. Ez ma már az egyik legdinamikusabban változö piac (szándékosan nem írtam fejlődőt), ahol évről évre (de ált. kétévenként) változnak a feltételek egy adott régión belül - is. Lehet, hogy évekkel ezelőtt elképzelhetetlen volt egy Hilton 25EUR/fő/éjszakáért, de ma már egy adott régióban lehetséges.
Pl. van Amszterdamban olyan időszak (fair), amikor nem lehet szobát kapni 30 km-es körzeten belül 400 EUR-ért.

kriptoliberális 2009.05.12. 17:11:43

T. Szolgáltató!

Fenti számú utazás keretében a tegnapi napon kézhez vett, keltezés és cégszerű aláírás nélküli levelükre jogi tudakozódá után - az alábbi észrevételeket teszem:

Mivel a vonatkozó jogszabályok az utazási szerződésre írásbeli alakot rendelnek, és a polgári jog idevonatkozó szabályai szerint a szerződésekhez kötődő nyilatkozatokra a jogügylet alaki kellékeit kell alkalmazni, az utazási szerződéssel kapcsolatos nyilatkozatok is kizárólag írásban tehetők meg.

Levelük aláírást, cégszerű jegyzést nem tartalmaz, így nem felel meg a féltől származó nyilatkozat formai követelményeinek sem.
Aláírót és eljárő személy nevét sem tartalmazza.
A mellékelt számla (jelentkezési lap) pedig nem az Önök cégneve és cégjegyzése alatt került kiadásra..
(így az sem világos egyebek mellett, hogy ki, mely cég kíván velünk szemben díjemelési igénnyel élni.)

Ellenkező bizonyításáig ennek alapján nem tekintjük az utazási szolgáltatótól származó nyilatkozatnak, annál is inkább mivel anyagi jogi problémákat vet fel, és nem feltételezzük a valódi szerződő féltől a szerződés- és jogellenes nyilatkozat kiadását.
Amennyiben mégis Önöktől származik, akkor a későbbi polgári peres eljárás miatt szükséges teljes bizonyító erejű okiratba foglalása a díjemelési igényüknek.

Amennyiben a fenti számú utazási szerződéssel kapcsolatosan bármilyen nyilatkozatot kívánnak írásban megtenni, akkor azt az irányadó jogszabályok szerinti formában, cégszerű jegyzéssel, aláírással, pecséttel adják ki.

Amennyiben a levél Önöktől származik, akkor a díjemelési igényük jogossága és szerződésszerűsége a – formai hibás - levél jelenlegi tartalma szerint nem állapítható meg, vagyis nem felel meg a díjemelési igény idokolási kötelezettsége rendeleti követelményeinek.
Csak legkirívóbban említve nem tartalmazza, hogy a forintnak melyik másik fizetőeszközhöz képest bekövetkezett árfolyamváltozása miatt kíván díjemelést érvényesíteni.

Ezért díjemelési igényük alapos és joghatályos (az indokolási kötelezettségeknek megfelelő) közléséhez az alábbiak közlése szükséges:
a díjemelési igény ténybeli alapja és jogi levezetése (utazási szerződés, irányadó jogszabályok, stb.)
Annak a közlése, hogy a forintnak mely időpontokban mely devizához való árfolyamváltozására hivatkoznak, és ennek a konkrét utazást érintő ténybeli alátámasztása, a konkrét utazással való kapcsolata, annak jogi indokolásához igazodóan.

Mindezek közléséig az igényük jogossága megállapíthatatlan, vagyis a vonatkozó korményrendeletben előírt indokolási kötelezettségnek nem tesznek eleget.
Az indokolásnak ugyanis alkalmasnak kell lennie arra, hogy a fogyasztó az igény alaposságát megismerhesse.

A jogszabályi kötelezettségeknek és előírásoknak megfelelő, hiteles (azonosítható kibocsátótól származó) írásbeli igénybejelentés nélkül magunk részéről a jogszabályi követelményeknek megfelelő eddigi nyilatkozatok szerint tekintjük érvényben levőnek az utazási szerződésünket.

Üdvözlettel:

[Budakörnyéki Fogyasztóvédelmi Egyesület]

kriptoliberális 2009.05.12. 17:14:30

@Sinkofa: nézz be a topikba

psmith 2009.05.12. 17:16:14

@Andie: Ne menj oda. Két hete jöttem haza, a határon szétdobáltam a maradék Albán Lekemet, mondván ide soha nem jövök vissza.

Mintha Románia nyomortelepeit kombinálták volna Egyiptom legkoszosabb részeivel.

Az igényszintemről csak annyit, hogy szálltam már meg egyiptomi mocsokszálláson (egyéni utazás, vakra, semmi nem volt foglalva) és aludtam éjszaka ruhástól szerb benzinkúton a füvön a török vendégmunkások között és nem haltam bele.

Mondjuk egy 5 csillagos hotelben pezsgőt szürcsölni a reggelihez jobban szeretek. :)

psmith 2009.05.12. 17:31:49

@Andie: "Ettetek már igazi görög ember által, csak nektek készített reggelit?"

Csak Görögországban. Ott viszont majdnem minden reggel.

psmith 2009.05.12. 17:37:58

@The Good Boy: "Legjobb példa tavaly nyáron volt, amikor a csúcsszezonban (augusztus eleje) 5 fős két szobás, két fürdős,oriási terasszal rendelkező Paraliai apartmant (tudom nem vagyok sikeres, hogy apartmanban voltam - általában én is normális 3-4 *-os hotelt részesitek elönyben, de paralia más...) egy hétre 60.000.-HUF-ért!!!"

Nem az apartman, hanem a hely miatt vagy sikertelen. Leprafalviára, bocs Leptokáriara és Paraliara csak a luzerek mennek. Vagy hivatalnoknők, a 40 ezer forintos buszos nyaralásra.

psmith 2009.05.12. 17:53:54

@kötsög: "@rekafoto.com: yah, bocs.
azt már tudjuk, h Te csak Hilton 5* felett.
a többieknek pedig érdemes megnézni.
www.hotelformule1.com
europaszerte 30-35Euro/éjszaka/2fö "

Száltál már meg F1 vagy etap hotelben? Mert az kifejezetten annyi, hogy útközben van ágy ahol alhatsz és fürdőszoba ahol tisztálkodhatsz. Esetleg a nem a folyosón.

Pista Bácsi 2009.05.12. 19:36:58

@Kidus: "Mondjuk sosem ertettem, miert kell utazasi irodaval menni barhova, csinald magad sokkal jobb. "

Miért viszed az autódat autószerelőhöz, van alkatrész a boltban is, a csináld magad sokkal jobb...

Miért veszel húst a boltban, van élő disznó a tanyán, a csináld magad sokkal jobb...

Miért viszed a beteg gyereket az orvoshoz, fűben fában van az orvosság, a csináld magad sokkal jobb...

Miért használsz Windost, a Linux ingyen van, a csináld magad sokkal jobb...

Miért veszel bútort a boltban, van fa az erdőben, a csináld magad sokkal jobb...

Szóval van amikor és akinek tényleg jobb a "csináldmagad", de nem mindenkinek és nem minden területen.

Sok területen én sem veszek igénybe szolgáltatókat és szolgáltatásokat, de van ahol igen!

The Good Boy 2009.05.12. 19:37:55

@psmith: sajnos nem nyert, nem busszal mentem, ráadásul mindennap másfele túráztunk. És igen igazad van, nem sikeresként mentem paráliára, mert annó sok évvel ezelött amikor voltam ott egyszer(és gondolom akkor te még szüleiddel mentél a szakszervezetis üdülőbe),nagyon pozitiv tapasztalataim voltak. Tavaly megváltozott a véleményem a tapasztalatok alapján én is úgy vagyok vele, hogy paralia soha többé, mert már a sok igénytelen román, bolgár stb. miatt tényleg nem jó hely.

Egyébként pedig kicsi nethuszár elmondom neked, hogy én egy évben többször utazok a családommal kikapcsolódás céljából, mint te egy évtized alatt és általában 4*-os hotelekben szállunk meg, ritkábban 3*-ban, és paralián pont azért esett a választás apartmanra, mert a régi emlékeket akartuk visszahozni, ami a fent leirt körités miatt már nem igazán lehetséges... (de a mondandómnak nem paralia fikázása volt a lényege, hanem hogy nagyszerű árakat lehet a neten találni-magyar példát is tudnék rengeteget irni, de direkt nem akartam reklámot csinálni egy helynek sem)

The Good Boy 2009.05.12. 19:42:20

és még annyit. noha nem vagyok hivatalnok(nő), azért a nevükben is kikérem ezt a bunkó általánositást, amivel sikerült magadat elég jól jellemezni

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2009.05.12. 20:14:25

A Neckerman ősi román cég. De jogilag igazuk van. Remélem megtanultad, hogy soha többet. Az ex nejem 2X fizetett be a Nmannál - mminden intelmem ellenére- 2x szopatták meg. 1. Mallorca, befizetve februárban, 5*, tengerre néző felár stb. egy héttel indulás előtt telefon a Nmantól: nincs hely a szállodában és ezt-meg-ezt adnák cserébe. Természetesen le is mondhatja...Egy héttel előtte..szabi kivéve, gyerek beizgatva stb. 2. Töröko.
1 hét alatt 3x költöztették őket a 2 gyerekkel, az egyik szálloda ablaka a tűzfalra nézett stb...De rendes leszek Hozzád, ha már ekkora balek vagy. Megmutatom, hogy mi kivel utazunk olcsó pénzért, jó helyekre: ltur.de itt nézz körül.

kriptoliberális 2009.05.12. 20:28:31

@Judge: jogilag sincs igazuk...
lásd fentebb.

amúgy meg azért lehet megtenni ezt Mo-n, mert ha kivetted a szabid akkor már mindent elfogadsz.
pedig lehetne perelni őket kártérítésre

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2009.05.12. 20:42:37

Hát jah, de kinek van kedve/energiája/ideje pereskedni. Én ár nem fizetek be nyaralást csak németbe v. angliába. Azok legalább korrektek.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.05.12. 20:42:58

Engem az egyáltalán nem zavar, ha valakinek kurva sok pénze van, de a nygaypofájú, önelégült kötsög viselkedés annál inkább. Egyesek kissé visszavehetnének...

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2009.05.12. 20:53:36

Ha most rám céloztál, akkor ki kell ábrándítsalak. SOKKAL olcsóbb egy üdülés, ha kinnt fizeted be....

Mylady 2009.05.12. 22:56:02

No, hát úgy látom, itt nagyon sokan vannak, akik többet járnak nyaralni mint dolgozni. Jó nekik :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.05.12. 23:47:04

@moli: Írtam Neked egy privát emailt, ha nem kaptad meg, akkor írj légyszi!!!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.13. 00:00:44

@Mylady: majdnem azt mondtam, hogy csúnya dolog az irigység, de ez az átlátszó komment már szinte aranyos volt :)

Palkovics Ede 2009.05.13. 08:14:40

@Frucsasz: Üdvözlet az objektív disputára képtelenek között! :-D

Frucsasz 2009.05.13. 09:00:47

@Palkovics Ede: ezt nem értem. A szavakat külön-külön igen, de talán a számomra reggeli időpont miatt egyben nem értem:) Fejtsd ki, kérlek, nem fogok megsértődni :)

Palkovics Ede 2009.05.13. 09:49:15

@Frucsasz: szélmalomharc a több nézőpont és az objektív véleményalkotás mellett. Sokan csak a negatívot veszik észre, önbíráskodnak, és képtelenek indulatok nélkül, külső szemlélőként pro-kontra érveket felhozni. Persze ez is csak egy vélemény, lehet más máshogy tapasztalja, vagy csak képtelen látni a fától az erdőt(?). Nekem is reggel van, mert ilyeneket írok. :-) (miért is sértődnél meg? Te, intoleráns!;-D)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.05.13. 13:32:59

Ej, néhányan de nagy arcot engednek meg maguknak! El kellene fogadni, hogy más értékítélettel élünk kinek ez, kinek az a fontosabb.

Én a végleteket szerető nyaraló vagyok: volt, hogy sokcsillagos szép helyen éreztem magam jól és egy egyszerű apartman választás után kellemesen csalódva (ugyanis minden tipp-topp új volt, korszerű, szép) még a tulajjal is jól összebarátkoztunk, hajnalig koktéloztunk.

Sőt, olyan is volt, hogy busszal utaztunk egy napot, én azt is tudtam élvezni, fényképezgettem az autópályáról, benzinkútról miközben 3 hisztis picha minden létező dologért képez volt nyavalyogni szerencsére megérdemelten rosszul érezték magukat. Ekkor volnatm le a következtetést, hogy ha jól akarod érezni magad akkor jól érzed, ha meg rosszul akkor az lesz.

wwoolf 2009.05.13. 16:36:41

Szép, szép ez a fogysztóvédelem, meg törvényi hivatkozás. DE! Én csak azt szeretném tudni, hogy vajon van-e reális esélye annak, hogy ezt az emelt összeget NE kelljen befizetni??!! A fent említett levelet tegnap én is megkaptam. Hívtam őket, ma már többször is. Természetesen a vezetők hermetikusan el vannak zárva, a "hivatalos" verzió szerint "jelenleg házon kívül tartózkodnak". Ki tudja önteni ez ember a szívét egy külön erre a célra, "céltáblaként" fenntartott hölgynek (felkészültek voltak, már várták a telefonokat!), aki azon túl, hogy ezt az utazási iroda megteheti és jogszerűen jártak el, semmi értelmeset nem tudott mondani. Érdekes viszont az, hogy az árfolyamot firtató kérdésemre arról tájékoztatott, hogy a vonatkozó szerződéseket tavaly nyáron(!!) kötötték meg!! Namármost, tavaly nyáron az árfolyam nagyjából 240 körül volt. Ezek után felmerül bennem a kérdés, hogy februárban, mikor 300 fölött volt az euro, 1) miért nem kalkuláták az árba az időközben nyilvánvalóvá vált árfolyammozgást, illetve 2) ha ezt nem tették meg, miért nem tájékoztatták a embereket arról, hogy ha nem lesz megint 240 az euro, akkor LESZ ármelés. Ez szerintem is a fogyasztók nagyon egyértelmű félrevezetése. Csak azt nem tudom, mivel lehetne rávenni őket az intézkedés visszavonására? Talán, ha elég sokan meglátogatjuk a Dayka Gábor utcai irodát..? Sajnos nem hiszek abban, hogy a fogyasztóvédelem egy névleges bírság kivetésén túl kötelezné arra őket, hogy vonják vissza az emelést.. Egyébként 2-3 éve a Tui ugyanezt megcsinálta - de akkor legalább tényleg romlott a forint...

kriptoliberális 2009.05.14. 09:38:11

@wwoolf:
1. nem az számít hogy ők MÁSSAL mikor szerződtek, hanem az hogy VELED, az utassal. Ahhoz képest lehet árfolyamváltozást nézni

A jogszabály ilyen lehetőséget nem ad amúgy sem, (olvasd el a 8. §-t a kormányrendeletben).
Akkor lehet devizaárfolyamváltozás miatt díjat emelni, ha egy devizában kikötött szolgáltatásról van szó.
pl. befizeted az utat és már most veszel 100 EUR-ért városnézést.
Ha forintban fizeted az utazás előtt, akkor nem a szerződéskötési árfolyamon kell a 100 EURt kifizetned, hanem a mostanin. Vagy euuróban.

Lehetőségeid:
a) nem fizeted ki az emelést. Ha nem visznek el, akkor kéred vissza a pénzed (természetesen kötbér nélkül) + full kártérítés (vagyoni és nem vagyoni [gyerek csalódottsága, stb])

b)
kifizeted az emelést írásbeli jogfenntartással (megírod h nem ismered el jogosnak, de szükséghelyzetben kifizeted) majd hazaérve visszapereled.

c)
a fogyasztóvédelmet fentiektől függetlenül érdemes megkeresni, bár van sansz h hibás határozatot hoznak, de az is támadható a bíróságon.

NINCSEN ilyen jogosultságuk, hogy azért emeljenek, mert ŐK más áron vették!
Eleve kérhető akkor már hogy igazolják, hogy ők kitől, mikor, mennyiért vették a neked adott szolgáltatást, mikor fizették.

Amúgy meg az előleg részre eleve nyilvánvalóan alaptalan az emelési igény, hiszen azt már kifizetted.

wwoolf 2009.05.14. 10:27:57

@kriptoliberális: Köszönöm a tippeket! Az a baj, hogy ők nem arra hivatkoznak, hogy más áron vették a szolgáltatást. Erre csak szóban hivatkoztak. Jellemzően. Annak nincs nyoma, le leht tagadni bármikor. Írásban arra, hogy "a deviza forintárfolyamának VÁLTOZÁSA" miatt emelnek. Szépsége a dolognak, hogy ugye az árfolyam csökkenése is "változás" a szó szoros értelmében, de árfolyamcsökkenés esetén emelni??? Hát, mit mondjak... Én kevéssé tartom etikusnak. És sajons ez az, ami leírva nincs sehol.. Nagyon etikátlan és gusztustalan, amit művelnek.. És igen, eléggé kényszerpálya - mert ha nem fizetek, nem visznek el, úszik az előleg, miegyéb, ők vannak birtokon belül. Közben 3 gyerek várja az utat, szabadság kivéve stb - a szokásos "körítés"...

Gyuri1978 2009.05.14. 11:45:14

@wwoolf: csak a deviza forintárfolyam változásával arányosan változtathatnak, azaz ha ez csökken, akkor nem emelhetnek árat

Laci79 2009.05.18. 15:23:16

Ma jött a levél a Neckermanntól :(
8% emelnek mert a válság.
Persze már erősödött a forint, de bepróbálkoznak.

wwoolf 2009.05.21. 11:47:09

Nem csak bepróbálkoznak. Meg is teszik! Emelnek! Tegnap személyesen bementem a Neckermann központba, ahol helyből a vezetőt kerestem, név szerint (korábban egy telefon során kiszedtem belőlük a nevét). A recepciós elég rutintalan volt, meert azonnal mondta, hogy bent van, megkérdezi, hogy mehetek-e. Majd ezt követően kérdezett vissza, hogy meg volt-e beszélve a találkozó. Mondom, nem, nem volt megbeszélve, de vele szeretnék beszélni. Kérdezi milyen ügyben (ekkor már sejti, hogy nem kellett volna bevallani, hogy bent van a vezető..), mondja, várjak. Majd kijön kis titkárnő (vagy nem tudom ki) és közli, hogy a főnök nem ér rá (húúú, de meglepődtem!!) és jön mindjárt a kolléganő, akinek lehet panaszkodni. Sejtettem és igazam is lett, jött az ügyeletes "tűzfal" kollegina, akihez a telefonok is befutnak és aki semmi értelmeset nem tud mondani - mondom, hogy külön erre a célra fizetnek valakit, hogy az emelés miatt ideges embereket lepattintsa. Mondta is, mint szorgalmas kisdiák a vonatkozó paragrafusokat és szajkózta rendületlenül, hogy ők bizony jogszerűen járnak el, közben nyugalma megőrzése érdekében lehúnyt szemmel vette a mély levegőket, min t egy vérbeli jógi:-)) Néhány keresztkérdésemre (pl, hogy ha tavaly nyáron kötötték a szerződéseket, amikre hivatkozva most emelnek, akkor annak az árfolymáról miért nem kaphattam tájékoztatást februárban, mikor befizetem az utat - külön kérésre sem!!), az volt a válasz, hogy írjak a nur@neckermann.hu címre levelet. Kérdeztem, hogy akkor mi fog történni. A válasz: akkor írásban kapom meg a választ. Nyilván ugyanazt az egyenszöveget, ami ő nyom. Mondtam, hogy erre nincs szükségem, azt szeretném, ha elállnának az emeléstől, mert az jogtalan és februárban nem kaptam megfelelő tájékoztatást az útról, amire befizettem. És itt jön a legszebb rész. A hölgy válasza a következő volt (szó szerint idézem): "A Neckermann az emeléstől nem fog elállni és az út általam történő lemondása esetén fizetendő kötbért sem fogja elengedni. Semmiképp. Ezt biztosan mondhatom." Na erre varrjon gombot, aki tud... Azt hiszem, most fogok ügyvédhez fordulni. Eléggé felháborító volt! Szeretne valaki csatlakozni?

magica 2009.05.21. 14:16:36

Sziasztok!Látom, vagyunk egy páran hasonló "cipőben"
Nekem ma kellene befizetnem a hátralékot a +8% emeléssel együtt.Egyenlőre húzom az időt, amíg nem hívnak fel miatta.
Borzasztó! Engem is leszereltek hasonló szöveggel, írtam a Szvoboda úrnak, válaszra sem méltat, írtam a Fogyasztóvédelemnek, onnan még nincs válasz, nem vagyok túl optimista.
Ebben az országban mindent meglehet csinálni büntetlenül. Az biztos, "rossz szájízzel" indulunk nyaralni, de velük utoljára.
Egyben bízhatunk, hogy a nyár elején még csődölnek be és majd haza is hoznak:-)

Evica2 2009.05.26. 13:53:53

wwoolf: Mi csatlakoznánk, nekünk ezeket már írásba is adták!

somesz85 2009.05.26. 18:20:22

Hali!

Nos, én írtam e-mailt nekik. Ime az elég sablonosnak tűnő válasz:

"A már megkötött utazási szerződésekben kikötött díj felemelését az utazási szerződésekről szóló kormányrendelet teszi lehetővé az utazási vállalkozó számára, a jogszabályban meghatározott szigorú keretek között .(281/2008. (XI.28.) Korm. rendelet 6. §. (1)-(4) bekezdés, illetve ennek hatálybalépése előtt a 214/2006. (XII.23.) Korm. rendelet 8. §. (1)-(4) bekezdés).

A díjemelés a jogszabály szerint az alábbi három indok valamelyikének felmerülése esetén lehetséges:

- a szállítási költségek változása,

- az utazási szerződésben vállalt részszolgáltatásokkal kapcsolatos adó, illeték és egyéb kötelező terhek változása,

- a deviza forintárfolyamának változása az utazásszervező külföldi közreműködőjével megkötött szerződésben meghatározott mutatóhoz képest.

A díjemelés indokát a díjemelés közlésével együtt közölni kell az utassal, a díjemelésnek arányosnak kell lennie, nem lehet magasabb, mint a fenti költségek változásának mértéke, és a díj még a fenti feltételek esetében sem emelhető az utazás megkezdését megelőző 20 napon belül.

A NUR Kft. általános utazási feltételei a fentiekkel megegyező szabályozást tartalmaznak.

Az utazási vállalkozók egy adott szezonra vonatkozóan a külföldi közreműködőikkel jóval, általában kb. egy évvel korábban kötnek szerződést annál az időpontnál, amikor az utasokkal az utazási szerződések megkötése megkezdődik, illetve az utazási szerződések teljesítésre kerülnek.

A jogszabály szerint azonban, ha a szállítási költségek emelkednek, vagy az utazási szerződésben szereplő szolgáltatásokkal kapcsolatos adók, illetékek, stb. emelkednek, vagy ha a forint devizaárfolyama az utazási vállalkozó külföldi közreműködőjével történt szerződéskötése után emelkedik, akkor ezen költségek emelkedését nem köteles az utazási vállalkozó viselni, hanem azokat átháríthatja az utasokra.

Bizonyos előre nem látható költségemelkedések minden áron való elviselésére tehát a jogszabály szerint az utazási vállalkozó nem köteles.

Ugyanakkor viszont a gyakorlat azt mutatja, hogy ilyen költségemelkedések előfordulnak.

Ezt a helyzetet a jogszabály úgy oldja meg, hogy az utazási szerződésben kikötött díj 8 %-ában határozza meg azt a mértéket, ameddig ezen költségemelkedések kockázatának viselésébe az utasokat is bevonja.

Szeretnénk kiemelni, hogy a deviza forintárfolyamának változására alapított díjemelés lehetőségét a jogszabály szerint nem az utazási szerződés megkötése és a díjemelés elhatározása közötti időszak, hanem az utazási vállalkozó külföldi közreműködőjével történt szerződéskötés időpontja óta bekövetkezett változás alapozza meg.

Sok utasunk, látva a forint szélsőséges ingadozását és gyors, több mint 20 %-os leértékelődését, az utazása lefoglalásakor rákérdezett arra, hogy várható-e áraink felemelése. Senkit nem tájékoztattunk úgy, és senkinek nem ígértük, hogy minden körülmények között tartani tudjuk árainkat, hanem azt mondtuk, hogy igyekszünk elkerülni az áremelést, de ha erre mégis rákényszerülünk, akkor sem jelenthet ez az utasok számára 8 %-nál nagyobb többletköltséget.

Ezt a tájékoztatást tudomásul vették, hiszen mindenki tisztában volt azzal, hogy senki nem vonhatja ki magát az árfolyamkrízis következményei alól, és, hogy ezen külső piaci feltételek mellett a december elején megjelent nyári katalógus árai nem tarthatók minden körülmények között. Az utazási szerződés részét képező általános utazási feltételek ismeretében az sem lehetett és nem is volt kétséges utasaink számára, hogy a deviza forintárfolyamának változására tekintettel a díjemelés lehetősége fennáll, olyannyira, hogy voltak utasaink, akik az árgaranciával történő szerződéskötés lehetőségét kezdeményezték, amely igénynek bizonyos feltételek mellett eleget is tettünk.

Az idei nyárra vonatkozóan külföldi közreműködőinkkel szerződéseinket 2008 nyarán kötöttük. Ekkor az euró átlagos árfolyama 237 forint volt. A díjemelés időpontjában az euro árfolyama az MNB középárfolyama szerint 284,47 forint volt.

A forintgyengülés – amely egyébként a katalógusunk megjelenése után vált egyre nagyobb mértékűvé (a katalógus megjelenésétől az áremelés közzétételéig eltelt időszakban az átlagos euro árfolyam meghaladta a 290 forintot) – túlságosan jelentősnek és tartósnak mutatkozik, a forint korábban elképzelhetetlennek tűnő negatív rekordokat produkált, volt amikor 1 euró 316 forintba is belekerült! (Az euró 5 és 10 éves átlagos árfolyama a katalógusunk megjelenése előtt 253 forint volt.)

Természetesen a 16%-os szülinapi kedvezmény meghirdetésekor még nem láthattuk a devita forintárfolyam ténylegesen bekövetkezett változásait.

A lehető legtovább vártunk az áremeléssel, mivel bíztunk abban, hogy kedvezőbb szinten stabilizálódik, illetve kiszámíthatóbbá válik az árfolyam, és az áremelés elkerülhető lesz, ugyanúgy, mint a korábbi években.

Bíztunk abban, hogy a nyári foglalásoknál sikerül elkerülnünk az áremelést, illetve annak minimalizálására törekedtünk, melyet a 8 %-os mértékben sikerült megvalósítanunk.

Díjemelési intézkedésünk jogszerű volt, amely megfelel az EU-harmonizáció keretében elfogadott hatályos magyar jogi szabályozásnak, és a környező országokban azonos jogi háttér mellett alkalmazott gyakorlatnak is."

somesz85 2009.05.26. 18:29:05

Engem pl. az is érdekelne, hogy mindenkinek akarnak emelni, vagy csak azoknak akik február 15. előtt kötöttek szerződét?

Evica3 2009.05.26. 20:31:32

Hello!

Evica2 vagyok!!
Nekünk is pont ugyanezt a választ adták, szóról szóra!

somesz85 2009.05.27. 09:08:47

@Evica3: valahogy éreztem...fogyasztóvédelmet érdemes megpróbálni? Vagy a Turisztikai Hivatalt talán? :P

wwoolf 2009.05.27. 10:57:14

Nincs egy ügyvéd a hozzászólók között? Nem lehet valahogy jogi útra terlni, vagy legalább ezzel megpróbálni rájuk ijeszteni?

wwoolf 2009.05.27. 11:42:34

@somesz85: "Az irodák még 2008 végén kötötték le külföldi szolgáltatásaikat, így az árakat is ennek megfelelően kalkulálták. Azóta viszont rengeteg változás történ a világban, így a korábban kiadott katalógusokban szereplő árak semmiképp se lehetnek az utaztatók trükközései - véli Molnár Gabriella."

Igen arra hivatkoznak, hogy korábban (pl 2008 nyarán, kb 240-es árfolyamnál) kötötték. De akkor miért nem tájékoztatak februárban 310-es árfolyamnál, mikor befizettem? Külön kérésre sem? Szerintem az lett volna a korekt eljárás, ha megmondják ELŐRE(!!), hogy most 310 az árfolyam, mi 240-en szerződtünk és ha, amíg el nem utazol kedves utas, nem megy vissza az árfolyam 240-ig, akkor BIZTOS emelni fogunk x%-ot. Mert akkor tudtam volna, hogy miről döntök, hogy mit veszek, milyen áron. De így????

somesz85 2009.05.27. 12:28:09

@Gyuri1978: Na ez nincs benne az én szerződésemben az tutti: "Az irodáknak a későbbi félreértések elkerülése végett a szakember azt tanácsolja: mindenképp tüntessék fel a szerződésben, milyen árfolyamon kalkulálták az árat, és ne feledkezzenek meg arról, hogy legkésőbb az utazás megkezdése előtti 20. napig emelhetik meg a díjat."

Evica3 2009.05.27. 13:01:04

@somesz85:Miután megkaptuk Mi is ezt a SABLON levelet, felhívtuk a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot, szerintük, amit a Neckermann tett jogszerűtlen, mert ugyan emelhet 8%-ot, de különös indokkal.
Az árfolyam ingadozásra akkor lehetne hivatkozni, ha a szerződéskötés időpontjában a forint árfolyama pl.290 Ft lett volna, míg az emeléskor 320 Ft. Mivel a legtöbbünk esetében ez pont fordítva volt, így azt tanácsolták, hogy írjuk le a Neckermann-nak, hogy nem fogadjuk el ezt a többlet költséget a fenti indokok alapján. De tanácsolták, hogy ettől még, ha utazni akarunk, akkor fizessük be a pénzt!!!!
Amennyiben nem jön pozitív válasz számunkra, úgy írjuk meg a problémánkat hozzájuk is, és békéltető testület elé fogják vinni a dolgot!!!
Mi Csütörtökök írtunk a Tisztelt Utazási Irodának, máig nem jött erre válaszunk!!!!Így meg fogjuk próbálni a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság elé vinni a dolgot!!!

magica 2009.05.27. 13:01:22

Sziasztok!
Én írtam a Fogyasztóvédelemnek, de válaszra sem méltatnak, szerintem, küldje el mindenki a véleményét, hátha akkor megmozdul valaki. Én elfogom küldeni nekik mindennap, hátha valaki megunja.

magica 2009.05.27. 13:26:44

@Evica3: Szia!Kíváncsi vagyok, mire jutsz, ígérd meg, hogy tájékoztatsz minket.
Nekem válaszolt a Szvoboda úr, nagyon kedves levéllel, de semmi, okosabb nem lettem, mit is vártam tőle? Valamit tenni kellene, bár én már befizettem a hátralékot. (muszály volt, már így is 5 nappal később, próbáltam húzni az időt) Nagyon bízom abban, hogy nem lépnek meg a pénzünkkel, de sajnos, van egy olyan érzésem, hogy lassan lehúzhatják a rolót.

Gyuri1978 2009.05.27. 15:46:05

A Neckermannak és a NFH-nak ne csak e-mail-ben meg telefonon jelezzétek a problémát, hanem tértivevényes levélben, mert az a tuti.

moli 2009.05.27. 16:57:09

@Evica3: """De tanácsolták, hogy ettől még, ha utazni akarunk, akkor fizessük be a pénzt!!!!"""

na, ezt tilos. soha a budos eletben nem kapsz vissza semmit, fokent nem olyan mertekben.