Tékozló Homár

Így szórakoznak a rendőrök szombat este

2009.05.19. 00:06 | jackyll | 380 komment

Elképesztő sztorit küldött Péter, akit állítólag egy parkoló autóból szedtek ki a rendőrök szombat este és vittek el vérvételre, anélkül, hogy bármivel meggyanúsították volna. Jó ha tudjuk, hogy amíg ez meg nem történik, tehát, hogy a rendőr közli, hogy minek az alapos gyanújával intézkedik, semmit nem vagyunk kötelesek végrehajtani. A vér- illetve vizeletminta adása bizonyítékszolgáltatásnak minősül, így amíg nem tudni miért, még részegen sem vagyunk kötelesek magunk ellen vallani:

A zéró tolerancia valóban hasznos, de lehetne a közlekedés valós helyzeten alapuló biztonsága érdekében alkalmazni. Aki pont nem rendőr és nincs a tarsolyában visszaélhető hatalom, az is talán ember és lehetne úgy is bánni vele. Megpróbálom tényszerűen leírni a történteket, pedig azóta is a hatása alatt vagyok, és a kezemen is viselem a nyomait. Szombat éjszaka a lakásom előtt szabályosan parkoló, álló autóban ültünk a barátnőmmel. Ezt megtehetem bármikor, remélem nem tilos. Mindketten a Ráday utcában dolgozunk (ami egyébként a szomszéd utca...), közvetlenül munka után voltunk. Amikor kiszálltunk, láttam a  mögöttem parkoló rendőrautót. Észre sem vettem mikor állt oda, lámpái lekapcsolva, hang vagy fényjelzést  nem adott. Az utcán utánam szóltak, majd elkérték az összes iratomat, belefújattak egy szondába. Mivel ilyet még nem csináltam, túl messziről és melléfújtam, de nem volt esély megismételni, mert közölték, hogy üljek be az autóba, mert elvisznek vérvételre.

A páromat szó nélkül otthagyták. A kapitányságon kötöttünk ki, ahol egy előtérben ültettek le, az ügyeletes rendőrök pedig nyitott ajtó mellett jókat nevetgéltek rajtam, hogy kb., majd mennyire "megszívom"... Kértem, hogy legalább ne röhögjenek ki, erre becsukták az ajtót...

Megtiltották, hogy telefonáljak, vagy felvételt készítsek a telefonommal. A jogosítványom helyett egy átvételi elismervényt kaptam vissza, amiben konkrétumok helyett csak általánosságban BM rendeletre való hivatkozás áll. Jegyzőkönyv nem készült, amikor megkérdeztem, hogy én nyilatkozhatom-e bármiről is, az volt a válasz, hogy nem. Majd a bíróságon. El sem hangzott, hogy ittas vezetés, arra azért vigyáztak, csak érzékeltették, hogy arról lehet szó.

Ezután 3 rendőr (biztos indokolt volt a készültség...) elvitt egy rendelőbe. Nem tűnt túl komolynak, egy Kft. neve volt kiírva, mondjuk "...Med Kft.".  ...Med Kft. munkatársai nem álltak a helyzet magaslatán, mivel nem voltak képesek vért venni. Hiába szorítottak gumipánttal, nem találták meg a vénámat. Először egy hölgy kezdte, de átvette tőle egy nagyobb önbizalommal rendelkező nem-orvosnak látszó srác, aki a kézfejemet kezdte el szúrkálni. Kb. fél órás küzdelmet folytatott, de leginkább a semmit szívta ki a kezemből, pedig néhányszor tövig dugta a tűt és össze-vissza forgatta benne. Megkockáztatom, hogy akár ő ittasabb lehetett, mint amennyire ezt rólam feltételezték, de legalábbis eléggé pancsernek tűnt. A végén már nagyon rosszul lettem, de szerencsére többszöri kérésem után végre kaptam egy pohár vizet is. 7-8 lyukat fúrt közben a kezembe (persze ugyanazzal a tűvel, kímélve a költségvetést), ebből egyszer tudott néhány csepp vért szerezni, majd feladta a kísérletezést. Próbáltam volna megtudni, hogy ki az illető, kérdeztem a nevét, de nem volt hajlandó megmondani, annyi volt a válasz, hogy az "Ön számára nincs nevem". Kérdeztem, hogy ezt írásba adná-e? Írásba adta...

A tortúrának még nem volt vége, mert kitalálták, hogy vérvétel helyett jó lesz a vizelet is, akkor legalább a drog is kiderül. Jólesett ezt a képembe kapnom így 40 körül, hisz mégcsak nem is cigarettázom. Szépen - nyitott ajtó mellett - megpisiltettek, majd várakozhattam a hajnali hidegben egy folyosón egy vékony pólóban mivel a kabátom a szobában maradt és kérték türelmemet a visszaadásával, mert éppen bent beszélgettek. Ekkor már tényleg nagyon rosszul voltam, de a 3 rendőr végül beszállt a kocsiba és elhajtott a "leleteimmel", engem meg otthagytak a rendelő előtt az utcán, amiről azt sem tudtam hol van.

Egyébként végig együttműködő voltam, nem emeltem fel a hangom, nem ellenkeztem, beleegyeztem mindenbe. (Igaz, többször elmondták, hogy bármilyen ellenkezés esetén megbilincselnek és bevisznek a Gyorskocsi utcába, ahol kényszervérvétel és bentlakás vár rám.) Mondjuk én azt hittem eddig, hogy szombat este valóban a közrendet védik körülöttem, amikor a múltkor kirabolták a lakásomat, akkor is lehetett rájuk számítani, kb. 3-4 óra múlva és csak futólag néztek be, mert sok más dolguk volt. Biztos ilyesmi, mint a mostani eset, azért mégiscsak kényelmesebb ittas vezetőket kreálni, mint igazi közrendet védeni. Ebből még bevétel is származhat, bár én elkövettem azt a hibát, hogy nem ajánlottam pénzt a jogsimért cserébe...


Szóval, érdemes a huszonéves magyar rendőröknek egy kis plusz hatalmat adni, tényleg.

Péter

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ohrana 2009.05.19. 22:20:06

@lanyi:
...A rendőrök nem fognak fölöslegesen kötözködni senkivel, aki betartja a törvényeket....

Azért ebben ne legyél biztos. Ki a franc tudja, miért távolították el, honnan, mit csináltak?
Nemrég szereltek le egy rendőrt (nem lesittelték, leszerelték), aki bűnözőknek adott ki adatokat a nyilvántartásból, esetenként a kívánt személyt feltartotta, nehogy éppen hazamenjen, és megzavarja a kollégákat. De mint írta valaki, a barátnőd miatt is lehetett.

o

Rejtett a Szám 2009.05.19. 22:39:47

Akkor közlöm:
A kormány mögött ülve járó motornál, lehetsz te talaj részeg is!
Egészen addig, amíg el nem indulsz.
Mert akkor már ittasan VEZETSZ!

Ez tapasztalat. Engem piásan állítottak meg télen. Sok telefonálás után kiderítettem, hogy ülhetek részegen a volán mögött járathatom a motort, hogy tudjak fűteni.
Odahívtam a rendőrcsajt, aki egy másik figurával volt elfoglalva és közölte, hogy miért nem kérdeztem meg tőle, természetesen beindíthatom a verdát. Ennyi.

i hate the police (törölt) 2009.05.19. 22:44:22

@Rejtett a Szám: a rendőrk...a nem ismerte a jsz-t,de a lényeg, hogy szerencséd volt:))

Rejtett a Szám 2009.05.19. 22:49:27

@i hate the police: Mi az a "jsz"?

Egyébként rábaszott, mert eluntam a várakozást és egy padlógázzal otthagytam.
A bíróságon jobban jöttem ki a dologból, mintha az örsön töltöm az éjszakát.
Mert a bírónőnek új frizuja volt....
És előző este szerintem dugott is.

Ez van. Fasza kis rendszer..

i hate the police (törölt) 2009.05.19. 22:54:49

@Rejtett a Szám: jsz=jogszabály.Egyébként jól csináltad

i hate the police (törölt) 2009.05.19. 23:01:51

@i hate the police: egy OFF kérdés:ezeket az internetes jeleket/pl.:D:D,stb/hol lehet ,,megtanulni,,-tudom, ciki,de nem vagyok egy net-zseni?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.19. 23:02:29

@Frucsasz:
meg is ijesztettel
hu iszom egy sort

i hate the police (törölt) 2009.05.19. 23:04:27

@Rejtett a Szám: na, a 23:o1:51-es kommentet tőled szerettem volna megkérdezni-erre magamnak küldtem el...

i hate the police (törölt) 2009.05.19. 23:06:45

@hagyma: de jó, hogy itt vagy..segits már nekem, légyszives, hogy tudnám értelmezni ezeket a netes jeleket

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.19. 23:07:06

@Frucsasz:
nekem is ez a nem eletszeru
en nem tudom mi tortent, de ha engem kirangatnak egy parkolo kocsibol es nem ittam, foleg nem vezettem elotte piasan, akkor ezt kihangsulyozom a posztban
amugy itt igen erdekes alkohol tesztek vannak es allamonkent mas
floridaban 5 percig kellett egy mozgo ceruzat neznem
itt meg fel labon kellett alnom
sokat vezettem regen ejszaka es bizony itt is vannak razziak
bar ritka, de nekem sikerul beleesni

swingerforyou · http://www.swingerforyou.hu 2009.05.19. 23:10:11

Emberek!

1: Részegen haza kell menni, nem az autóban ücsizni..Vagy miután elég jó idő van, egy kerti pad...
2. Egy éve egy olyan merev részeg pali tört össze totálra, hogy nem tudott kiszállni az autóbol...nem, mert nem nyílt az ajtaja sem, de gyébként sem...
Szóval, erről megvan a véleményme,,,ű
aki iszik, és vezet, vagy akár úgy csinál, szerintem meg is érdemli...
Jah, és a rendőrök közt is van jó arc, meg rossz barc, mint itt a posztolók között...
Hát ennyi...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.19. 23:10:32

ja ertem
forditsd balra a fejed vagy jobbra a monitort
a D-s az az osidokbol van, tehat azok regi motorosok a sima:) az ujabb talalmany, de mar az is regi
es meg van sok
en nagyon ritkan hasznalom
aki nem erti hogy vicc volt annak minek odatenni aki meg erti annak meg minek
hat igy

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.19. 23:13:11

@tomekka@index.hu:
nem tudjuk hogy ivott-e
nem tudjuk hogy vezetett-e
nem arulja el
itt baj ha reszegen csak ul valaki a kocsiban, de azt hiszem otthon belefer ha nem vezetett egy metert se
hat pont azt nem tudjuk mi tortent
annyit tudunk osszevissza szurkaltak

i hate the police (törölt) 2009.05.19. 23:15:29

@hagyma: köszi szépen!Nagyjából értem, amit leirtál, remélem jól és még véletlenül sem fogok megbántani senkit.Hálából jelképesen küldök egy üveg Jim Beamet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.19. 23:15:42

@i hate the police:
ja, birtam ezt a dumat mikor adoellenor voltam az APEH-ba is mondtak jovore no a keresetunk x szazalekkel hogy ne legyunk korrumpalhatok vagy mi
namost
aki hajlamos ra az megteszi ha 50 ezret keres vagy ha 2 milliot
ez van
mer akkor mar 3 kell

akibenneél 2009.05.19. 23:21:27

@Rejtett a Szám: Gratulálok. itt a gond, hogy erre még büszke is vagy...
@i hate the police: Megmondom őszintén nem igazán értelek. Elég értelmesnek tünsz, ehhez képest mereven ragaszkodsz egy állásponthoz, és nem igazán akarod meglátni a másik oldalt. Ha azt mondtad volna, hogy a 15 vagy a 25 %unkat utálod, mert korrupt, stb., akkor elfogadom és megértem. De a magyar rendörök nagy része tisztességes. És pont őket "bántod meg" ezzel a stílussal. Aki korrupt, vagy bünöző szarik erre...
Mégegy amit nem várnék egy értelmesnek tünő embertől: Megdicséred azt, aki ittasan otthagy egy rendőrt?! Ezt ugye nem gondoltad komolyan?!

biu 2009.05.19. 23:24:35

Na Gyerekek, erre (is) jó a D.A.S.! Évi 40ezer forintért ingyen perelheted az ilyen köcsögöket! De többnyire elég megemlíteni, és mindjárt másként bánnak Veletek! Nekem nagyon bevált! Sajnos ilyen Magyarországot élünk!

i hate the police (törölt) 2009.05.19. 23:27:13

@hagyma: igy van, ezért volt rendkivül találó számomra a taxis példája.Egyébként, amióta eljöttél itthonról, nagyot változott a sündőrség kis hazánkban.Akkor még nyuszik voltak-a bünözőkkel szemben most is azok-de azóta úgy érzik, hogy szinte bármit megtehetnek az autósokkal, ill.ártatlan járókelőkkel szemben,egyenlőre..itt, sajna még mindig egy posztkommunista országban élünk

f3csk3 2009.05.19. 23:33:46

nekem ezek után már csak egy hozzáfűznivalóm lenne

őszintén, nem unalmas még a sünözés? meg csak úgy, a rendőrök fröcskölése?
de, kurvára az

egyébként: taj részegen ülhetsz járó motorral autóban, amíg az nem mozdul meg, közöd nincs a szabálysértéshez
ha csak 1 centit is megmozdul, már vezettél
rendőr megfújathat, vérvételre is elvihet, de nyugodtan nyomd fel utána, nem fogják érte megdicsérni, nem tett többet mintha egy részeg gyalogost basztat
én is pont így jártam télen, jött a yard, bekopogtak autóba, vérben forgó szemmel néztem vissza, beszélgettünk egy kicsit, becsületszavamat adtam hogy nem megyek sehova, aztán ők el, én meg elaludtam és reggelre elfogyott a benzin
na de ez mellékes

i hate the police (törölt) 2009.05.19. 23:36:29

@akibenneél:1, Köszönöm, én is értelmes vitapartnernek tartalak téged.2,A 15-25%-ot nem tartom reálisnak, annál jóval nagyobb a korrupció,stb. a testületnél 3, Nem, ezt tényleg nem gondoltam komolyan, nem volt jogszerű amit tett.

Rejtett a Szám 2009.05.19. 23:38:27

@akibenneél: Nem értek egyet a null. toleranciával,mert semmi értelme.
Nekem nem árt meg két sör, mert kiválóak az etiláz enzimeim.
Ha én békében nyugodtan és balesetmentesen vezetek, ne állítson meg lefejni.
Ha balesetet okozok, mert figyelmetlen voltam és még kiderül, hogy ittam is, akkor ültessenek le!
Büszke azért nem vagyok rá.
Mint ahogy arra sem, hogy nem volt nálam 20 rongy amiért elengedett volna.
Hiába, nem vagyok sikeres..
Ötezret meg kevesellt.

Rejtett a Szám 2009.05.19. 23:42:15

@f3csk3: Ja. Ugyanezt a példát mondtam pepitában kb. 17-el feljebb.

hogyismondjam 2009.05.19. 23:43:04

veszélyes a belváros, Zsanettot is megdugták, ott a környéken... Pár kigyúrt góréval érdemes csak ott mászkálni, mert kicsinálnak a rendőrök, ha nem sikerül nekik a pénzedet ellopni tőled... apropó a barátnődet nem tolták meg, csak téged szopattak?

f3csk3 2009.05.19. 23:44:02

@Rejtett a Szám: jézusom, na pont az ilyen istenszindrómás állatok okozzák a baleseteket
remélem, úgy fognak leültetni, hogy emiatt nem fog meghalni senki
tudom miről beszélek, én is vezettem piásan egy időben
szerintem kövesd a példámat és hagyd abba

Alternatív 2009.05.19. 23:49:56

Be kéne már vezetni nálunk is, hogy állandóan megy a szélvédő mögött a kamera, és hogy az intézkedésnek a kamera látóterében kell zajlania. Most elég lenne csak elővenni a felvételt, látnánk, mozgott-e a kocsi.

A rendőri korrupcióról: vessetek meg, de engem inkább megnyugtat az, hogy hetente hallok lebukott korrupt rendőrökről. Ezek szerint ott legalább üldözik a korrupciót. De ki hallott már lebukott korrupt bíróról?

SzLacika 2009.05.19. 23:53:11

@tff: Jaaaa... Hát akkor ezt tényleg félreértelmeztem... Sünt nekem, de gyorsan!!!
Köszi a felvilágosítást btw :))))

i hate the police (törölt) 2009.05.19. 23:54:21

@Rejtett a Szám: ez már nem a poszthoz tartozik, de nekem is elegem van a zéró tolerancia nevű paternalista jogintézményből.Európában 3-4 ország kivételével mindenhol o,o5-o,o8 ezrelék a megengedett alkoholszint.Még 2ooo táján az Ogy. Rendészeti Bizottsága el is fogadta, hogy nálunk is o,o5 legyen, de aztán a fidesz végül ezt nem inditványozta/nem ellenezték, csak nem foglalkoztak vele/.Azonban ez nem a rendőrség hibája, hanem a jogalkotóké.

Rejtett a Szám 2009.05.19. 23:54:46

@f3csk3: Szerintem ne idd magad négykézlábra és próbáld meg úgy.
Szaladj ki Bécsbe és nézd meg milyen szépen és nyugodtan vezetnek az emberek.
Gyere ki az Államokba, ahol 0,8 % a választópont, de ha piásan vezetsz akkor is elveszik csak nem annyi időre.
MINDENKI kocsival jár a pubokba, mert ugye itt minden messze van egymástól.
Nem vadászik a rendőr a kocsma parkolójában!
Ha össze-vissza vezetsz akkor leállít.
Hagyjuk már ezt a süket dumát a csak józan vezetésről.

i hate the police (törölt) 2009.05.19. 23:56:55

@Alternatív: én már hallottam ilyen birórol, de nem verték nagydobra

Megdobbent 2009.05.19. 23:57:33

@akibenneél: Nincs rendorellenes hangulat, legalbbis itt nem erzodik (Budapest). Ami bosszant, hogy a draga bodzaszedoket nincs modotok torvenyeink szerint kezelni, mert ratoktelepedett a buzi szdsz, hogy koltozne mind egy faluvegi ciganysorra elete vegeig.

Ugyhogy mi drukkolunk, es szamitunk ratok!

SzLacika 2009.05.19. 23:57:49

@tff: Viszont még mindig nyitott az a kérdés, lehet-e a saját (közterületen álló:)) autódban ülve piázni?? Mondjuk a hátsó ülésen, hogy ne keveredj elindítási szándékkal kapcsolatos gyanúba :)))

Rejtett a Szám 2009.05.20. 00:00:00

@i hate the police: Teljesen egyetértek.
Az osztrákok is azért engednek két sört, mert bebizonyították, hogy toleránsabban,nyugodtabban és higgadtabban tudsz reagálni a forgalmi eseményekre.
Lehet valaki józanul kurva gyors, ha pánikol és hülyeségeket csinál.

i hate the police (törölt) 2009.05.20. 00:01:05

@Rejtett a Szám: 23:54:46-egyetértek.Na, ezért is irtam annak idején hagymának, hogy elfogadnám az USA közlekedési jsz-it.

i hate the police (törölt) 2009.05.20. 00:03:13

@Rejtett a Szám: megelőztél a válasszal.A lényeg, hogy egyetértünk.

Rejtett a Szám 2009.05.20. 00:07:45

@i hate the police: Én is!
Itt nem csak követelnek, adnak is.
Ha csak utalsz rá, hogy megvesztegeted,azonnal sitt!
ITT JOGÁLLAM VAN! És van is aki betartatja. Nem nyikhaj hülye gyerekek szaladgálnak meggymag köpködővel.
Ok nélkül NEM állítanak meg!
Nagyon nagy királyság! :)

Rejtett a Szám 2009.05.20. 00:13:43

@johndoe83: Szép lehúzás! :)

Részemről ennyi. Jó éjt otthon mindenkinek!

i hate the police (törölt) 2009.05.20. 00:16:48

@Rejtett a Szám: és ez a helyes joggyakorlat!Ha elkövettem egy szabsértést, állitson meg, figyelmeztessen vagy büntessen, de ok nélkül-közúti ellenőrzés cimén-ne zaklasson!Ott valóban jogállam van, itt viszont posztkommunizmus.Azonkivül, ha ott egy rendőr ártatlan embereket ver, nem ússza meg felfüggesztettel+előzetes mentesitéssel

akibenneél 2009.05.20. 00:20:50

@Rejtett a Szám: Szerintem te ezzel a hozzáállással egy élő bomba vagy...
Az a legfőbb baj a bármennyit is megengedek szinttel, hogy míg én majd száz kilósan jó alkoholtűrő képességgel megiszok 4- felest és nincs aki megmondja hogy ittam. Ellenben egy 50 kilós nő fejre áll egytől...
Nekem halt már meg a kezemben ember, ami egy részeg sofőr ámokfutásának volt köszönhető...
@i hate the police:
Még lehet, hogy a 15 %al is sokat mondtam. Kb 40.000 rendőr van Magyarországon, Pesten a végrehajtó állomány körében régen nagyon magas volt a szám, de ez fokozatosan csökkent. Én benne élek és felismerem a korrupt rendőrt. Nálunk a 150ből kettőről tudom, hogy csinálta és csinálná is ha nem félne, de most jelenleg szerintem senki nem tesz el pénzt...

i hate the police (törölt) 2009.05.20. 00:36:21

@akibenneél: nézd, őszintén kivánom, hogy elöbb-utóbb igaz legyen ez a 15%.Azonban, mint irtam, nekem nemcsak a korrupt rendőrőkkel van bajom,igy jön ki egy jóval magasabb %, akiket nem kedvelek.Amit ugyan nem nekem irtál, abban van némi igazad, én sem vagyok kis darab-112kg-tehát rám is megáll a példád.Azonban, úgy vélem, mindenki mérlegelhetne, ha nem o,oo ezrelék lenne a megengedett alkoholszint, hogy autóba ül-e vagy nem..no, ezért sem tetszik a paternalista szemlélet, de hangsúlyozom, ez nem a rendőrség hibája, hanem a jogalkotóké.Kilépek, jó éjt neked!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.20. 00:47:31

igen 0.008 a hatar
kb 1 doboz sor
ahogy lottem irtak 1 200 kilos pasinak akar 2-3
1 doboz sor msfel ora alatt tavozik atlagban
nade az is teny, ha 0.009 ugy megbilincselnek es betesznek 5 orara bortonbe mint a szel, a kocsidat elviszik jo borsos aron tudod kivaltani
iskolaba kell jarni, meg buntetest fizetni
elso esetben olyan 30 nap jogositvanyelvonas
aztan ha megy tovabb akkor tobb
akit ugy harmadszor is elkapnak azt nagy valoszinuseggel leultetik
mielott jonnenek a kerdesek honnan tudom, meg ilyenek/ meg messzirol jott ember, mikor nem is mentem/
hat itt elek

Rejtett a Szám 2009.05.20. 00:53:02

@akibenneél: Te is nagyon jól tudod, hogy csúsztatsz és moralizálsz.
A határt meg lehet állapítani ezrelékben.
Ha valakinek ez egy pohár sör,akkor ne igyon többet. Ha neked belefér a négy feles, akkor ok.
www.dol.wa.gov/driverslicense/driverguide.pdf (88. oldaltól)
Itt is démonizálva van az alkoholfogyasztás, de ismétlem: Ha normálisan vezetsz(!) nem adsz okot az intézkedésre.
Ideje lenne abbahagyni a társadalom regulálását és megadni nekik az esélyt, hogy felnőtt emberek módjára dönthessenek.
Ezt üzenem a kollégáknak is.

Fischer 2009.05.20. 01:17:48

Hm...

Eszembe jutottak a tavaly őszi emlékek...

2008 október, M1 kivezető, munkaügyben Ausztria irányába haladva.

Járőr megállít, régi típusú üveg szonda kabátzsebből előkerül.
A feltörés előtt is durván el volt már színeződve...

Én a rendőrnek: -Uram, gondolja, hogy én megfújok önnek egy olyan szondát, ami már a használat előtt is el van színeződve és tudomásom szerint már nincs is hivatalosan rendszerben?

Rendőr: - ha nem hajlandó, elveszem a jogosítványát a helyszínen, beviszem vérvételre, aztán hónapokig kilincselhet, mire visszakapja...

itt szakadt el nálam a cérna...

telefon elővesz, ismerős föltárcsáz, járőrautó rendszám bediktál, jó hangosan, hogy a járőrpáros másik tagja is hallja, majd telefon letesz...

2 perc múlva telefonom csörög, haver hív vissza a járőrök neveivel, címeivel, stb...
Addigra már élénken érdeklődtek, kit is hívtam és mi célból... :-)))

Az adatokkal a kezemben fölvázoltam nekik a szituáció további menetét:

Sajnos hetek óta nem volt alkalmam inni, pedig egy jó kis whisky kóla némi jéggel nagyon jól esett volna.
ellenben nekem 3 óra múlva Bécsben kellett volna lennem.

Korrekt kívántam lenni, tehát miután a papírjaimat, beleértve a jogosítványomat is, visszaadták, bevihetnek vérvételre, majd melegen ajánlott nekik, hogy vissza is vigyenek az addig a feleségemmel hátrahagyott autónkhoz... Erre volt összesen 1,5 órájuk. Itt náluk is szakadhatott a húr, mert nem szoktak hozzá, hogy valaki nekik szabjon feltételeket... :-)))

A vérvétel alkoholszint szempontjából negatív eredményében biztos voltam.
SOHA nem iszom, ha vezetnem kell...

Az adataik lekérdeztetése nem bírta őket teljesen jobb belátásra, mert még megpróbáltak a kényszerítéssel fenyegetőzni, de mikor felvázoltam azt is, hogy az adataik ismeretében az ügyészségi bejelentés után kellemes kiegészítő szabadidős elfoglaltságokat tudok szervezni nekik néhány félcollos acélcső és pár pohos kancigó segítségével, végképp sikerült normális mederbe terelni a beszélgetést, azonnal úriemberhez illő bánásmódban lett részem, hirtelen udvariassá vált a társalgás.

Megpróbáltam még ragaszkodni a vérvételhez, de legalábbis egy hitelesített szondáztató berendezést kerestem rajtuk, miszerint én valóban nem ittam, de onnantól kezdve már nem igazán érdekelte őket az egész történet.

Meglepett, milyen gyorsan föladták.
Pedig az első elszántságukat látva azt hittem, lesz az egészben egy kis kihívás számomra is... :-)))


Persze van kicsit pozitívabb példa is.

2008 július, Budapest, Andrássy út.
A parlament felől mögöttem jövő sötét S60 - as Volvo már szinte a csomagtartómban, az éppen sárgára, majd pirosra váltó lámpán ezért inkább átmentem, nehogy a hátsó üléstámla legyen a "fékút vége"...
Másnap indulnom kellett volna egy külföldi munkaterületre és kínos lett volna másik autót szerezni hirtelen...

Keresztutcából hirtelen rámugrott egy kék lámpa...
jó napot, papírok, felvilágosítás, hogy miért állítottak meg, várható eseménysorok (szabálysértési előadó), stb.
Közben megkérdeztem tőlük, hogy emlékeznek - e egy volvora mögöttem, ami szintén átjött a piroson és nem volt észlelhető a követési távolság a kettőnk autója közt, mert ahogy én láttam, nem tartott olyat.

Némi hümmögés volt a válasz, meg hogy ezt majd fejtsem már ki, legyek szíves, a szabálysértési előadónak is...

Nem győzöm várni, azóta is érkezik a levél, miszerint látogassam meg az irodista hölgyeket... :-)

Életem során a rendőri intézkedések 90% - ával nem volt problémám, de a maradék 10%, amikor hülyeségekkel próbáltak szívatni alap nélkül, valamint a káromra elkövetett bűncselekmények ügykezelése közben szartak a fejemre, nem vet jó fényt a szememben a testületre.

Sokakkal együtt én is aggályosnak tartom, hogy a jogilag felkészületlen, általában tisztességes emberekkel szemben mennyi mindent engednek meg egyesek maguknak, akik rendőrségi alkalmazottak, miközben a bodzaszedő kisiparosokkal kapcsolatos kérdésekben mennyire konfliktuskerülőeknek bizonyulnak...

ave 2009.05.20. 01:24:28

Ez miert homar? Koze nincs hozza.

2009.05.20. 03:12:11

könyörgöm, valaki válaszoljon nekem arra, hogy az olyan okostojások, mint subbazoo és lanyi a szövegben hol találtak olyan információt, hogy a főhős alkoholt fogyasztott?

nem is értem miért olvasok kommenteket

2009.05.20. 03:14:07

casey rybak is nyugodtan magára veheti

jog-ász 2009.05.20. 06:40:53

és mi lett a vizsgálat eredménye?vagy már volt szó róla?

zvajo 2009.05.20. 07:26:39

@lanyi: Nem-nem, dehogy kötnek beléd a rendőrök, ha tiszteletben tartod a törvényeket. Maximum fejbelőnek közvetlen közelről gumilövedékkel miközben hazafelé mennél. Most fizették ki a 8 milliós kártérítést az áldozatnak. Erről biztos nem tudsz, pedig tegnap megírta az index is.
Még tényleg van ilyen, aki ezt komolyan gondolja, hogy tartsd be a törvényt, és nem kell félned a rendőröktől???

zvajo 2009.05.20. 07:42:04

@akibenneél: ezt komolyan is gondolod? Én meg 100%-ra teszem a korrupt rendőrük arányát, a saját tapasztalatom alapján. Persze nem ismerek minden rendőrt, nehogy ezzel gyere. Csak azok között volt 100% a korrupció, akik eddig engem igazoltattak, és találtak is valamit (észre nem vett lejárt jogsi, nincs tartalék izzó az amúgy xenon-os kocsiban, stb).

earl hickey 2009.05.20. 08:05:59

bed bojz,bed boj vaccsuganadu....

"gyerekkorom óta utálom a rendőröket,ne értsen félre magával az égvilágon semmi bajom"

lujza76 2009.05.20. 08:28:32

Nos csak ehhez a dologhoz regisztráltam magam.

Üzenném a rend őreinek , hogy legyen már elég a fizujuk mikor 25 év munka után nyugdíjba vonulnak. Legyen már elég a fizujuk mert akit kellene azt általában nem "merik" vagy nem " akarják " b... Az ő nagybetűs eljárásaikból az esetek 80%-ban az átlagembert szekírozzák. ( Hozzáteszem alapos indok nélkül jobb helyeken meg sem szólíthat egy rendőr nemhogy ba...ogathatna) Nekem sajnos él rendőr a környezetemben nagyon nagyon sajnos. 7 napból 2-3 napot dolgozik a többit otthon. Ha nem olyan lenne a közigazgatás mint amilyen már rég elvették volna a gyermekeit, mert én a kutyámmal tiszteségesebben beszélek mint ő a saját gyermekeivel. Nagyon sajnálom de ha 5-ből 4szer rossz tapasztalatai vannak az embernek a rend őreivel szemben akkor jön az általánosítás, és ezen nem kellene megsértődni. Egy az októberi "drámához" kivezényelt rendőr 2 napért közel 50.000 ft prémiumot kapott. Hát nem ez lenne a munkájuk? Vagy a rendőr felesége aki lopott parfűmökkel üzletel. És még sorolhatnám. Ahhoz hogy én tisztelni tudjam több dolog kell: 1. Mutasson példát
2. Tiszteljen ő is engem mint állampolgárt
3. Ne járjon nekik mindenféle előjog

himpellér 2009.05.20. 08:32:39

Hős rendőreink (akik szolgálnak és védenek)valószínüleg nyugdíj előtt lehettek (pár órával) és úgy gondolták így egyszer, még utoljára kitombolják magukat.Hisz negyvenegynéhányévesen,nyugdíjas civilként ezt már nem tudják többet megtenni.Legalább lesz mire emlékezni.Vajh a "polgárbarát" rendőrség polgárbarát tábornoka mit szól ehhez?(Nem a mosoly utcaiakról van szó?)
FELJELENTENI A SZARHÁZIAKAT!!!

akibenneél 2009.05.20. 08:41:10

@i hate the police:
Én azt kivánom, hogy ez előbb -utóbb 1 % alá essen. na akkor leszek elégedett.
@Rejtett a Szám:
Magyarázd már meg nekem miért akarsz vezetni, ha ittál?
Illetve, ki és hogy állapítaná meg a te rendszeredben, hogy ki az akinek 4 sem és ki az akinek egy is megárt?!
@Fischer:
Imádom az ilyeneket mint te :)
A hivatkozósok... Vérvételt alapból megjárnád, sőt a telefonodat is lefoglaltam volna, bcs. gyanújával. A drága ismerősöd még kb 1-2 napig lett volna rendőr akármilyen magas beosztásban van...
És ha még a cigókat is felhoztad volna... Hát nem is tudom. Azonkívül, hogy veszélyes fenyegetést követtél el, (egy laza eljárás ellened ) még szerintem kezdtél volna magadra is haragítani.
Egyem a szívedet, nem sok olyan cigót találsz, aki meg merne látogatni, de azért hajrá...
Eldobom az agyam, hogy 1,
Magyarországon meg lehet büntetlenül fenyegetni egy rendőrt
2, Van olyan gyökér, faszcibáló rendőr aki elárulja a társait...
( A felháborodásom oka az adataik kiadása. Ha vélt, vagy valós eljárási hibát, szakszerűtlen, jogszerűtlen intézkedést vél felfedezni, természetesen joga van megtenni a szükséges intézkedéseket. De amit csinált, az jogosulatlan adatkezelés bűncselekménye, amellett egy rohadt áruló! )

Frucsasz 2009.05.20. 08:41:43

@hagyma: Huh. Én azt hiszem, ha 5 percig kéne egy mozgó cveruzát néznem bármilyen napszakban, teljesen józanon, kb 30 mp után unnám meg, és további 2 percen belül elaludnék...

Frucsasz 2009.05.20. 08:51:49

@Rejtett a Szám: Ha egy millió esetből csak EGYSZER ütsz el valakit. Mondjuk meghal. Mondjuk nem hal meg, de örök életére lebénul. De talán még az sem. A lényeget érted. Ha egy millióból egyszer nem működnek az enzimjeid. Akkor már hova büntessenek? Kivel számolsz el egy életért, pár hónap vagy év fájdalomért? Volán mögé nem ülünk ittasan. Egy sör után sem. Fél sör után sem. Mert nem. Mert téged utána már bármennyire megbüntetnek, az meg sem közelíti az általad okozott kár és fájdalom mértékét.
Ez nem így működik, hogy "rám ne vonatkozzon, mert én tudok így is vezetni." Rám meg ne vonatkozzon az adóbevallás, mert én meg tudok ellenőrzés, bevallás nélkül is adózni... Emellett pedig TE lehet, hogy sosem fogsz balesetet okozni. Ittasan sem. De lehet, hogy van az embereknek kb 20-30-x százaléka, aki már egy sör után nem tud annyira koncentrálni, picit tompulnak a reflexei, és kész a baj. Miattuk kell a zéró tolerancia. Azt nem lehet, hogy Gipsz Jakabra vonatkozik, rád meg nem.

akibenneél 2009.05.20. 08:53:01

@zvajo:
Azoknak a rendőröknek miért nem ítélték kártérítést akiknek egy tégla vitte el a fél arcát?! Kb. annyira akartak azok is ott lenni, mint a vétlen járokelők...

2, Találkoztál 20 vagy 30 rendőrrel mondjuk. Azok korruptak. Én meg azok a járőrök akiket az évek alatt felneveltem, azok nem. Már 50 % nál tartunk.

@lujza76: Én meg üzenném neked, ha valamit nem tudsz pontosan, kérdezz előtte...
1, Nem elég a fizujuk. Magyarázd már meg az őrmesteremnek, hogy éljen meg 70.000 Ft-ból, úgy hogy 200 km-re elkerült az otthonától, mert ide helyezték... Éll egy 15 m2-es szobában harmadmagával...
2, Felejtsétek már el ezt a 25 évet. Az csak egyik feltétele a nyugdíjnak. A másik a betöltött 50 év.
Aki meg azt gondolja, hogy egy 50évesnél idősebb ember alkalmas arra, hogy 20 éves kölyköket kergessen, hááát arra inkább nem mondok semmit...
2-3. Én 31 vagyok. Járőrvezető. Egy héten vagy 3 vagy 4 napot dolgozom. Azok általában 13-14 órát ölelnek fel. Egyszer nappalos, egyszer éjszakás.
40nek érzem magam...

@himpellér:
Tanulj meg olvasni, a posztíró huszonéves rendőrökről ír.

Frucsasz 2009.05.20. 09:04:03

@Fischer: Erről csak annyit, hogy ezek után nem kell csodálkozni meg morogni, hogy miért csak az átlagmagyart szivatják, hogy a rendőrök miért nem mernek a bodzaszedők körmére nézni... Nem csak a bírók meg a Szadesz miatt. Hanem mert félnek, hogy egy-egy intézkedés után rájuk lesz küldve pár pohos kan...
Valahogy a történet ezen részénél az első gondolatom, kérdésem az volt, hogy hol a határ? Egyelőre még csak akkor fenyegetőzöl pohos kanokkal, ha jogtalanul piszkálnak. Mikor jön el majd az a pont, hogy már úgy fogod érezni, rád nem vonatkozik a törvény? Mikor jön el az a pont, mikor már akkor is jön a pohos kan, ha neked valami nem tetszik?

Frucsasz 2009.05.20. 09:12:29

Meg úgy általában, hogy jössz te ahhoz, hogy bárkit fenyegess? Nem csak te. Hogy jön bárki ahhoz, hogy valakit fenyegessen? Nem, NINCS olyan, hogy okkal. Erre semilyen ok nem elegendő. Nem is tudom eldönteni, hogy az ilyen ember a prehumán, vagy inkább az egész emberiség fejlődött poszthumánná, míg én valahol aludtam. Mi a fenének élünk mi még társadalmi keretek között? Menjünk vissza a vadonba, püföljük egymást bunkósbotokkal, ahhoz értünk. ÉN meg majd keresek valami szőröskezű hímet. Lehet, hogy pohosat, mert az jól megvéd, és még szákmányt is hoz.
Na, bocs, reggel még erősen él bennem a társadalmi moralizálás. Napközbenre a sok inger hatására letompul...

lujza76 2009.05.20. 09:15:12

AKKOR ANNYI H TISZTELET A KIVÉTELNEK. dE SAJNOS ÉS TÉNYLEG SAJNOS HOGY EGYRE KEVESEBB VAN BELŐLE.

grigorij (törölt) 2009.05.20. 09:18:37

Számomra érthetetlen az egész!
Én zsigerből gyűlölöm a rendőröket, de a történet így, ebben a formában hihetetlen!
Mert így alapvetően szabálytalan - és ezt azért a rendőreink is tudják!
Ha szopatni akarnak, akkor ott, akkor is találhattak volna 1000 lehetőséget.
De ez, hogy egy álló motorú autóban beszélgetsz?

A kulcs valahol itt lehet:

"Részegen járó motorú járműben ülni és fűteni, rádiózni, stb. nem cselekmény. Ezért nem lehet senkit elvezetni vagy előállítani. Amíg nem mozdul a jármű addig nincs esemény. A beindítás nem biztos, hogy ráutaló jelenség."

Mert EZ ÍGY nem igaz!
Tudomásom szerint ha az indítókulcs a helyén van, és te a vezetőülésben ülsz, akkor már ugyanazokat az intézkedéseket tehetik a rendőrök, mintha haladnál!
Ugyanígy, ha elindítod a motort a parkolóban, mert fázol, de nincs bekapcsolva az öved, megbüntethetnek!

Tehát
1, ülhetsz a vezetőülésben, leállított motornál és zsebre tett slusszkulcsal. Ekkor is kérhetik a személyidet, a lakcímkártyádat, vagy akár a kocsi papírjait! De itt te már ülhetsz egy üveg vodkával a kezedben, meleg lehet a motorháztető stb.
2, átülsz egy másik ülésbe, járathatod a motort, fűthetsz stb.

Szóval így a történek vagy nem igaz (nem így történt), vagy egy speciális rendőri túlkapás/bosszú/megvezetés stb. történt...

Például miért nem az orvoshoz vittek először?
Hol van a tanúd?

akibenneél 2009.05.20. 09:36:46

@lujza76:
Erről hosszasan vitatkozhatnánk. Én meg azt mondom, hogy sajnos a szabálykövető emberből van egyre kevesebb. Hosszasan sorolhatnám erre a példákat.
Arra is, hogy amikor megállítasz egy szabálysértőt, mik a reakciók:
-normális, de nem ismeri el - 10 %
-normális, elismeri 40 %
-megpróbál megvesztegetni 20 %
- fenyegetőzik -15 %
-ismerősre hivatkozik 15 %

Ez egy nagyon összetett kérdés. A rendörök olyanok mint a társadalom. Ha az beteg, mi sem vagyunk jobbak.

itt jön ki a pénz kérdése. Ha inteligens, jó képességű személynek sokkal több lehetősége van az életben, ha mást választ. Ha mégis a céget választja, hatalmas az elszívóerő pl. a biztonsági cégek részéről.
Miért nem éri meg rendőrnek lenni?
- általában 100-200 km-re dolgozol az otthonodtól
- szar a fizu: járőrként: 70-90, én 13 év járőrvezetői munka után 115. A mekiben 13 év után megkeresel 140et...
- Nincs társadalmi megbecsülés
- Nincs tekintély
- Bárki megfenyegethet ( mint a fenti példa mutatja ) jogkövetkezmény nélkül
- Ha hibázol, börtönbe is kerülhetsz

hirtelen ennyi.

Miért jó rendőrnek lenni?
Talán 1: Mert amikor üldözés után elkapsz egy bűnözőt, azt az érzést nem tudja felülmúlni semmi...

f3csk3 2009.05.20. 09:39:07

@Frucsasz: így van.
döbbenetes hogy emberek nem képesek felfogni hogy nem áll a törvény felett senki. (ill. de, de most hagyjuk a politikát.)

na és még egy kis OFFolás. usában alkoholfogyasztás... haha... őszintén, who tf cares mi van ott? mi itt vagyunk. ezzel az erővel beszélgethetnénk a fűről + hollandiáról. legalizáld, legalizáld... pffffffff
mint írtam, vezettem már ittasan, sőt, többször csont részegen is, h utána nem is emlékeztem arra, h jutottam haza. nyilván teljesen szabályosan egyébként, max. 50, index mindenhol, stb. de mindez nem tudatos szinten ment, csak rutinból. szégyellem is ezt. persze, indok volt, mert "jól bírom a piát" , "gyorsabban reagálok 1 sör után" , "autogén tréningezek vezetés közben" , "majd felcsutkázom a légkondit" stb. stb. sok baromság!!
a reakció NÖVEKSZIK az alkoholszinttel, még szupermennél is. ennyi.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.05.20. 09:40:08

@pipacsaripacspapucs: "amúgy meg úgy tűnik, már attól is beparázott, hogy névtelenül leírta azt, ami szerinte történt." A felesége is homározik néha? A múltkor volt akciós a tecsóban a nyújtófa...

Frucsasz 2009.05.20. 09:49:11

Ismét elolvastam. Ami furcsa, hogy mindenki rácuppant szerencsétlen rendőrökre. Akik lehet, hogy bacctatták a posztolót, de az is lehet, hogy nem, csk ő így élte meg. Lehet, hogy jogosan és jogszerűen viselkedtek vele, lehet, hogy nem. De elhangzott a bűvös szó: rendőr, sőt, ŐR, így hát uccu neki, hadd szóljon.
De miért nem ugrik senki az összeszúrkált kézre? Lehet ugyan, hogy a psoztoló ivott, és ellenkezett a szúrkálás miatt. De ha nem, akkor olyan nincs, hogy mindkét kezét így összeböködjék, hogy ennyi próbálkozás után sem találjanak vénát. Nem, ez így nem stimmel. LEhet, hogy tényleg nem orvos ,de még csak nem is ápoló volt az illető. És az meg, hogy írásba adta, hogy "Az ön számára nincs nevem", ez különösen furcsa. Hogy teheti meg valaki ezt? Igenis, ha a rendőr köteles megadni az azonosító adatait, akkor a süninek is legyen kötelessége megadni, ha már tűpárnának használ. Engem ez a cédula, ez a nyílt semmibevevés az, ami ebben a sztoriban a legjobban felháborít. A többi résznél nem tudok sem a posztoló mellett, sem ellen dönteni, mert alapinfókat elhallgat, amik befolyásolják a történet értékelését, de ez a rész undorító. Tiszta Kafka.

lujza76 2009.05.20. 10:09:49

@akibenneél:
elnézést kértem a kivételtől.

Továbbra is fenntartom , hogy szakmunkások eladók és egyéb foglalkozásban dolgozó emberkék is 70-80 ezerből élnek. mint én is. az élet már csak ilyen . De én nem kapok prémiumot nem vagyok közalkalmazott. Ne érts félre nem mindenkitől sajnálom. A vezetőitektől nagyon is. Na meg attól is aki olyan buta mint a raklap, mert valljuk be van egykét ilyen is. És mint mondtam mikor gyakoribb a negatív példa jön az általánosítás. Én nap mint nap nézem ahogy egy kollegád szemétdombot csinál a környezetéből. Napmint nap hallgatom ahogy 10 éves fiát elmondja mindeféle gecinek és elküldi oda ahonnét jött. Még kisfiamnak nem szólította egyszer sem. Sok a negatív példa az agond . A politika szétverte a rendőrséget.

Frucsasz 2009.05.20. 10:36:09

@lujza76: Szomorú, amit látsz. De ez nem egy rendőr elleni kritika. Hanem egy apa elleni. Én ennél láttam és látok rosszabbat is, ez a beteg társadalom egyik tünete. De nem azért tetű a szomszédod, mert rendőr, hanem mert rossz apa. ÉS nem azért rossz apa, mert rendőr. Rengeteg rossz szülő van Magyarországon. Foglalkozástól függetlenül. Ahogy rengeteg az alkoholista is. Részben azért, mert a túlfejlett szociális rendszerünk eddig lehetővé tette, hogy a gyerekekben pénzt lássanak, ne emberpalántát.

lujza76 2009.05.20. 11:06:58

@Frucsasz: Igen szomorú csak ez az amit próbáltam mondani . Példát kellene mutatniuk. Ez lenne a példa? Beteg az egész társadalmunk. Még véletlenül sem mondom azt hogy minden ember jó és minden rendőr rossz. Csak már marha ciki folyton azt hallgatni hogy rossz a rendőrnek, rossz a pedagógusnak és még sorolhatnám. Pont olyan szar 10.12 órában egy pénztárban ülni pont olyan szar mint rendőrnek lenni. Csak emellé ne várj semmi pozitív juttatást nem kapsz a fizudon felül. Én egy becsületes adófizető állampolgár vagyok és az bánt hogy a közalkalmazottak akik adóforintjainkból kapnak mindent nem mosolyognak rám , nem segítenek, (lásd okmányirodák, apeh ) nem vigyáznak rendesen a gyermekemre (lásd pedagogus) megállít ha munkába megyek indok nélkül ( lásd rendőr). Engem ez bánt. Az bánt hogy egy rendőr nem kevés pénzzel megy nyugdíjba, mig anyukám egy iparosként ledolgozott megrokkant élet után 30.000 et kap. Na de az igazság odaát van meg Viki gyerek és Fleto bácsi zsebében.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.05.20. 11:26:35

@akibenneél: pl. esetleg úgy, hogy ügyészségi gyakorlaton volt?
"Mert amikor üldözés után elkapsz egy bűnözőt, azt az érzést nem tudja felülmúlni semmi... " B@sztál már-e?
@grigorij: Jogalap? (Nem vitatom, kérdezem.)

eurokonform mobilwc 2009.05.20. 12:09:28

Velem megtörtént eset az, hogy lakhelytől messze dolgoztam, minimálbérért, úgyhogy albérletet sem tudtam fizetni, ezért a húszéves járgányomban laktam egy parkolóban. A rend derék őreinek ez gyanús volt, átkutattak, a tiszta ruhámat, a holmimat a földre kellett szórnom. Elnézést, meg ilyesmit nem kértek. Igaz, én csak egy magyar vagyok, és fehér bőrszínű, velem megtehették.

A jelen gazdasági és egyéb helyzet miatt egyre több lesz az olyan ember, akit egy élet munkája után kilakoltatnak. Teszem fel, akkor az illető - ha már az auóban kénytelen lakni - nem ihat alkoholt, illetve be sem indíthatja az autót mínusz 20 fokban fűtés végettt? Habár lehet, erre is kitalálnak valamit, milyen jó kis pénzlenyúlás.. :(

Amúgy megegyzem, szinte soha nem iszok alkoholt, vezetés közben meg pláne.

i hate the police (törölt) 2009.05.20. 13:03:32

@akibenneél: igy legyen, azonban korrupció mindig volt és mindig lesz-nemcsak a rendőrségnél és nemcsak nálunk-lásd a mostani angliai korrupciós botrányt.Én még soha nem vesztegettem meg rendőrt-pedig több mint 2o éve vezetek-ha ezt valaki nem hiszi el ,ám ne tegye.Tehát, ősszefoglalva nekem a következő problémáim vannak-a teljesség igénye nélkül- a rendőrők többségével:1,már az igazoltatás kezdetén sem tartják be a hatályos jsz-kat/pl.Rtv.2o§/2/bek.
2,az intézkedési stilúsuk-általánosságban, mert velem hamar udvariasak szoktak lenni/hozzátéve, hogy én is udvariasan kezdek, a többi az ő stilúsuktól függ/
3, a figyelmeztetés jogintézményét szinte nem ismerik, egyből büntetnének-ezt is általánosságban, nem saját magamra vetitve mondom..persze tudom, hogy bizonyos büntetési kvóta elő van irva nekik, azonban ez nem mentség, mivel nem kötelező rendőrnek menni
4,a valódi bünőzőkkel szemben, inkább az autósokra vadásznak..ja, hogy ez könnyebb, nem mentség-lásd nem kötelező rendőrnek menni
5,2oo6 őszéről pedig csak annyit, hogy bár ez politika nyomásra történt, ettől függetlenül a rendőrők többsége élvezettel verte az állampolgárokat, bár tudom, hogy a ,,verőlegények,,között nemcsak rendőrők voltak/aki azt mondja, ez összeesküvés-elmélet,ám tegye/
6, a folyamatos közlekedési szabálytalanságaik,holott nekik kellene elöszőr példát mutatni, aztán majd elvárhatják az állampolgároktól is

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.05.20. 13:21:29

@Frucsasz: "De lehet, hogy van az embereknek kb 20-30-x százaléka,és kész a baj"

Anno haveromat elkaszálták ittas vezetésért. Azóta mondja erre a 20-30%-ra, "tiltsák ki a nem ivó vezetőket és 70százalékkal javul a statisztika" :)

akibenneél 2009.05.20. 13:33:04

@i hate the police: Kedvem lenne veled egy vitaműsort rendezni egy jóféle ital mellett.
Van igazságod, jónéhány dolgot nem tudsz, felvilágosítanálak.
Ha érdekes lehet részedre, szólj, aztán valahogy egyeztetünk.

i hate the police (törölt) 2009.05.20. 13:51:54

@akibenneél: köszönöm, ez megtisztelő, lehet, hogy majd sort keritünk rá/ezt őszintén mondom/.Üdv.

UTakeMe 2009.05.20. 14:00:22

Ez ugye most nem komoly? Mondjuk számomra nem egyértelmű, hogy akkor ivott-e a beküldő. De ez azért durva. Nekem eddig személyes negatív tapasztalatom nem volt. Az ilyen történeteket olvasva viszont felmegy bennem a pumpa. Ha ez igaz, és a beküldő nem csinált semmit, amivel ezt a bánásmódot kiérdemelte volna, akkor keressen fel egy ügyvédet.

akibenneél 2009.05.20. 14:20:45

@i hate the police:
Adok itt egy 2 napig élő emailcimet:
adryka006@freemail.hu
Ha erre küldesz valami elérhetőséget, megbeszélhetjük.
üdv.

KolomparVinetu 2009.05.20. 14:41:44

@Sátán meg a Jocó:
Persze, mert az hagyja. Nem ugat vissza, és még esetleg szégyenli is magát.
Szted egy mokkát ez mennyire érdekel? Nekem van pár rendőr ismerősöm, (nő is) mind úgy utálja a mokkákat, mint a sz@rt, de ők is azt mondják, nem tehetnek semmit a kiváló szabályozás miatt. Szögi Lajos esete? A mai napig nincs, és nem is lesz felelőse a lincselésnek és nemi erőszak kisérletének. Miért? Mert családtagra nem vagy köteles terhelő vallomást tenni. Ott meg ugye 30-35 mokkesz, mindenki mindenki rokona. Ergo büntetlenül megtehet BÁRMIT!!! Kinek köszönhetjük ezt? A fajvédőknek, a teljes politikai garnitúrának, és a népbutító, népirtó médiának.
Csoda, hogy ezután a rendőr a magyart basztatja?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.05.20. 16:53:47

@KolomparVinetu: "Csoda, hogy ezután a rendőr a magyart basztatja? "
...vagy ha kettesben marad a szolgálati fegyverével, addig szopja, amíg el nem sül...
:-(

cseresznye1 2009.05.21. 00:14:48

A posztironak részvétem. Sajnos én valoban piás voltam, szintén nem ugráltam önként fujtam szondát mégis bilincsbeverve vittek be elöbb a rendörségre majd a korházba és ott ennél 3x cifrább dolgot müveltek velem. ugyanis bilincsbeverve szépen felfektettek az asztalra és ugy vett vért 1 kb 90 éves orvos akit akkor keltettek fel. Végeredményt bárki letudná vonni. kb 5x cifrábban nézett ki a kezem arrol mar nem is beszélve hogy f@aszig vér voltam és szinte alig maradt vér a csuklóimon :) éljen a rendörség.

subbazoo 2009.05.21. 08:54:12

vér néni 2009.05.20. 03:12:11

valóban nincs szó arról hogy ivott a főhős.

Megpróbálom életszerűen látni a dolgokat.

Nehogy azt mondja nekem bárki is, hogy rendőrök az utcán autóból kirángatnak embereket és előállítanak vérvételre, ha nem látszik rajta hogy mattrészeg vagy ivott.

Ha így történt, megkövetem a posztolót.

Ugyanakkor ha nem ivott, miért nem volt képes választ adni a kérdésre? miért csúsztat? valami olyasmit írt, hogy "ha meglesz az eredmény, közlöm". akkor miért nem írja le, hogy "nem ittam". azonban emberünk csúsztat, nem válaszol, mellébeszél.

próbálom életszerűen elképzelni a dolgot. valahogy engem egyetlen közúti ellenőrzésnél nem akartak vérvételre szállítani egész életemben. és gondolom a hozzászólók 90%-t sem. szegény posztolót vajh miért???

és nem okostojáskodom, csak megosztom véleményem.

kedves vér néni: szerinted életszerű ez? de most komolyan! valami sántít a dologban... parkoló autóból embert kicibálni és vérvételre bevinni. remélem nem tartunk itt, mert elvileg ilyen egy másik rendszerben sem volt, oda függönyözött autó ment. igaz utána nem volt kedve az elhurcoltaknak panaszkodni -sajnos-.

szóval továbbra is fenntartom, hogy VALAMI FONTOS RÉSZLETET nem közölt szegény áldozat... (pl: a barátnője a rendőr felesége, mégis tajrészeg volt, előtte részegen vezetett, a rendőr a szomszédja és évek óta haragban vannak, esetleg k*rva részegen ment a kocsihoz kulccsal a kezében)

Pepe masnit köt (törölt) 2009.05.21. 09:25:19

Ebben csak az a szar, h náluk stuki van meg bilincs, meg túlerő, ezekkel a materiális dolgokkal szemben én hiába idézem nekik pontosan fejből a rendőri tv-t, a btk-t vagy a be-t. Nem jogállamban élünk.

mijau 2009.05.21. 13:28:21

vérvétel szakszerűségéhez:
utóbbi időben sokat jártam vértévelre, sosem vettek a kézfejeből. legutóbb 2. sikertelen szúrás után javasoltam a kézfejemen dudorodó vonzónak tűnő eret. nem éltek vele, annak okán, hogy "onnan csak végszükség esetén veszünk. nagyon sérülékeny, könnyen szétpattan, stb."
üdv

grupi 2009.05.21. 18:31:25

@akibenneél: Rendőrök, rendőrség és a tények, vagyis az élet:
A közelmúltban történt a következő eset. Éjjel egykor a kórházba mentő érkezik; kínosan mosolygó embert hoz, aki rögtön elnézést kér. A története: semmi baja-panasza, csak éppen a főbérlője (aki meglehet, bekattant) kizárta a lakásból. Kihívta a rendőröket, akik persze semmit se csináltak - illetve, amikor az ember megmondta nekik, hogy inzulinos cukorbeteg, akkor rögtön kihívták az ügyeletet, aki - szépen továbbpasszolva a problémát - minden ok nélkül kórházba küldte a beteget, méghozzá mentővel, ugyancsak minden ok nélkül. Vércukra - természetesen - normális.

Kórházi doktor erre a haját kezdte tépni. Mit kezdjen egy tünet- és panaszmentes emberrel (az inzulin egyszer-kétszer kihagyása semmilyen gondot nem okoz!)? Telefon a rendőrségre - nem veszik fel. Telefon a magasabb kapitányságra - unott hangú ügyeletes tiszt elmondja, hogy ők úgy ítélték (!!!) hogy az illető beteg, így az orvos gyógyítsa meg. A panaszmentes cukorbeteget. A doktor erre: de hát semmi aktuális baja nincs azon kívül, hogy egy szál pólóban kizárták otthonról! Akkor forduljon birtokvédelemért a jegyzőhöz (hétvégén, éjjel) vagy indítson pert (!!!!!!!!!!!!!).

Doktor erre lebassza a telefont, és hívja immár a megyei kapitányságot. Ott már képzettebb tiszt üldögél, aki megkérdezi, hogy be van-e jelentve az illető a lakásba? Nincs, de nála vannak a bérleti díj nyugtái, továbbá az összes szomszéd bizonyíthatja, hogy hónapok óta ott lakik. Akkor nincs mit tenni, szól az ügyeletes - nem törhetjük be az ajtót, hiszen bejelentés híján ő nem is lakhat ott hivatalosan.

Doktor előszedi minden jogi tudományát, és lerohanja a (legalább tárgyalóképes szintű) tisztet. Először is: bizony hogy van bűncselekményre gyanú, hiszen ha valakinek minden holmiját bezárja valaki magához, az lopástól sikkasztáson át bármi lehet. Továbbá, ha a főbérlő nem jelenti be a fizető albérlőt (vélhetően azért, hogy adót csalhasson a bérleti díjjal), az megint a főbérlő jogsértése - hiszen az albérlő nem jogosult magát bejelenteni! Vagyis a főbérlő sorozatos jogtalanságait a rendőrség - az ő javára értékeli.

Tiszt kezdi venni, de megkérdezi azért: nem alhatna az ember a kórházban? Doktor erre bepörög: a kórház nem otthonról kihajított egészségesek szállója, s ha netán ezt megengedné, akkor vajon legközelebb a fogda helyett is hoznának egy-két kisebb csirkefogót, hogy nem vigyázna-e rá a kórház? INTÉZKEDJEN A RENDŐRSÉG, elvégre az, hogy valakit a lakásából ripszropsz kizárnak, az nem lehet egy kórház problémája, hanem jogsértés, tehát a rendőrség emelje fel a seggét és tegyen valamit, különben van a minisztériumban főügyelet, az lesz a következő. Ügyeletes tisztnek leesik a tantusz, hogy a doktor nem könnyű ember - végül küld egy (kelletlen és dühös) járőrpárt, akik - ki tudja, hogyan - megoldják a problémát.

Szabálysértőre tehát egyből háromszor rálövünk, míg ha valaki a jogszerűen nála lakó albérlőjét ukmukkfukk megfosztja minden holmijától és az utcára hajítja, az egy ajtóbetörést se ér meg. Hiába: a rendőri intézkedés az legyen arányos!

Mindenki hülye, vagy gazember ebben a testületben?

grupi 2009.05.21. 18:49:03

Hogy, mikor és kin szórakoznak a társadalmi rendőrök, a törvényőrök, s a törvényesség őrei:

"De számtalan hasonló példát sorolhatnánk. Kozák Rajmundka, aki, bár meggyilkolt egy gádzsót, szabadon járhat-kelhet és bokszolhat. A sorban, egymás után kiengedett liszkai gyilkosok (meg eleve az, hogy csak nyolcat vittek be – az ötvenből). Az a tény, hogy az új kiskunlacházi támadás után egyetlen egy (!) cigányt vittek be. Az, hogy a gyilkossági kísérleteket rendre egyszerű garázdaságként kezelik. Azt, hogy a ráckevei, szintén cigányok által elkövetett Kézsmárki-gyilkosságot a rendőrség természetes halálként próbálta beállítani, hogy ne hozza hírbe kis védenceit (és javítsa a bűnözési statisztikát – ezzel kapcsolatban lásd az ITTENI kommentárunkat és hivatkozásainkat)."

Raffael ittas vezetési próbálkozása esetében hozzá sem szóltak volna a feltételezett elkövetőhöz.
Vele biztos nem fordult volna elő az a megaláztatás, amit honfitársunkkal műveltek.
Raffael, és társait soha nem vitték, soha nem merték volna bevinni és a leírtak szerint 'szórakoztatni'.
Ezt csak (mindig) velünk játsszák el a rendőrök.

grupi 2009.05.21. 19:02:43

@Viktus:
Itt olvasható, hogy mi a vád a kormányőr ellen...

A dolog lényege az, hogy a taxis leparkolt tilos helyen valahol a minisztérium előtt (mellett?), és pár percre elment. Amikor visszajött, a kormányőr elkezdte cseszegetni, ő meg elmenekült - a kormányőr állítása szerint az ő testi épségét veszélyeztetve. Namármost a 2006. október 23-i események épp elég önbizalmat adtak a hatalom fegyveres védőinek (igen, már rég nem a közrendet, csakis a hatalmat védik): a mocsadék kormányőr hát habozás nélkül pisztolyt rántott, és odapörkölt - noha a tiltott helyen parkolás, mint tudjuk, legfeljebb szabálysértés (azt meg nemigen hiszem el, hogy a taxis keresztülment volna a kormányőrön...). El is talált - valaki mást... Az illető szerencsére műtét után már hazamehetett (gondolom, most zsarolja a BM, nehogy kártérítésért vagy egyébért perelni merjen...).

athos026 2009.05.23. 03:21:28

parapali!

A világért sem akarok kötözködni, de kerékpárt nyugodtan tolhatsz részegen.
Ha tolod a biciklit,akkor gyalogosnak számítasz.
Ez kb olyan, mintha azt mondanád, hogy részegen nem sétálhatsz :)

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.05.25. 08:32:57

@akibenneél:

> De amit csinált, az jogosulatlan
> adatkezelés bűncselekménye, amellett
> egy rohadt áruló!

Tehát az szerinted rendben van, hogy miközben az igazolványaimból minden személyes adatom kiderül a rendőr számára, én a rendőrautó rendszámánál többet ne tudhassak meg arról, aki intézkedik velem szemben?

Rossz hírem van, a Kádár-korszak véget ért.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.05.25. 09:04:42

@Kobe:

> No meg az sem tiszta, hogy mitől lesz
> rosszul emberünk. Talán zavarja a vér
> látványa ? A leírása alapján nem,
> mert nem tudtak venni.

Maga a leírt procedúra nem elég?

> esetleg tűtől fél ? Felnőtt embernél
> ritka.

Messze nem ritka. Van olyan gyógyszergyár, amelyik külön a tűfóbiásoknak gyárt inzulin-adagoló készüléket (nem látszik a tű és nem érezhető a szúrás). Ha tényleg ritka lenne a tűfóbia, magasról szarnának rá.

> Esetleg a nagy valószínűséggel
> elfogyasztott itóka is közre játszott
> benne ? Ez már elfogadhatóbb
> magyarázat. És ilyen alapon
> megkérdőjelezhető az egész

Tehát egy puszta feltételezésre alapozva megkérdőjelezed az egészet? Kívánom neked, vádoljon meg valaki tyúklopással, aztán a bíró feltételezze ugyanígy, hogy szereted a rántott csirkecombot.

R2FCb05h · http://ketokor.ath.cx/ 2009.05.25. 13:08:59

@akibenneél:

Tisztelt járőrvezető úr/úrhölgy!

Jómagam 31 éves vagyok, közel 1.000.000 levezetett km-el, nem kevés rendőri intézkedéssel a hátam mögött. Eddig nem találkoztam olyan rendőrrel, akit ne lehetett volna megkenni valamilyen szinten, csak a tarifák változtak az idő során, tehát szememben a rendőri lefizethetőségi arány 100%.
Gépjárművel történő közlekedéseimmel kapcsolatba nem hozhatóan 2x tartőztattak le jogtalanul (az egyik kisértetiesen hasonlított a postban említetthez, annyi különbséggel, hogy bent is tartottak), ami miatt rendőri túlkapás címén panaszt is tettem az illetékeseknél, de a mai napig még csak válaszra sem méltattak, pedig az egyik több, mint 10 éve volt. Tehát a rendszer kommunikációs képessége szememben 0%...
2 alkalommal törtek be hozzám, az első esetben közel 4 óra volt, míg kijöttek, és kapásból közölték, hogy úgysem fogják megtalálni a tetteseket, viszont mindent összekentek az újlenyomatvételek miatt... a mai napig válaszmentesen, még csak arra sem méltattak, hogy postázzanak 1 levelet, hogy lezárták a nyomozást.
A másik esetben már inkább nem hívtam rendőrséget, hanem saját magam kerestem meg az elkövetőt... hozzáteszem 2 nap alatt elkaptam...
Tehát a szememben a gyorsaság és a hatékonyság 0%-0%

Tisztelettel megkérdezném:
Miért bíznám rá az életemet, vagy akár csak a kutyámat egy olyan állami szervre, amelyik 100%-ban lefizethető, kommunikációs analfabéta, és nálam lassabban képes folytatni egy nyomozást, ha egyáltalán képes rá?
És akkor még nem beszéltünk azon emberek hozzáállásáról/beszédképességéről/IQ-járól, akik ténylegesen kapcsolatban vannak az átlagpolgárral.

És tényleg nem érdekel/nem tartozik rám, hogy mennyit keresnek a rendőrök, milyen munkabeosztás szerint... Ismételten idéznék: "Aki kurvának megy, ne sírjon, ha basszák!"
Ha kevés a pénz, ki kell lépni a testülettől, és keresni egy jobban fizető munkát. Hozzátenném, rendőrnek lenni ugyanúgy nem munka, mint mentőzni vagy tüzet oltani, hanem hivatás. Csak a mai rend őrei nem hivatásnak, hanem munkának tekintik.

Maradok tisztelettel...

tocsu 2009.05.26. 09:24:37

Attól, hogy egyenruha van rajtuk, alatta még maradhatnának EMBEREK!!!
Milyen országban élünk?

mystvan 2009.05.26. 11:06:54

És mi az eredmény +vgy-

R2FCb05h · http://ketokor.ath.cx/ 2009.05.26. 11:23:31

@tocsu: Igen... embereknek kellene lenniük, nem pedig állatoknak...

i hate the police (törölt) 2009.05.26. 14:06:37

@R2FCb05h: de nem emberek, ezért hivjuk őket rendőrállatoknak....@tocsu: rendőrállamban, de már nem sokáig..

x31pe829ddl 2009.05.27. 12:23:01

A korrektség kedvéért:
1. Az orvosi ügyeletet mindenhol magáncég csinálja, meg lehet nézni a táblát is a rendelőkön, minden ki van írva, nem csak annyi hogy xy kft.

2. A vérvételhez való összes kelléket a RENDŐR hozza lezárt és sorszámozott műanyag egységcsomagban. A tűt is, ami valóban elég vastag (szérum 1-es) és bár vékonyabbakkal könnyebb szúrni + nem is fáj annyira, csak azt szabad használni ami a hivatalos csomagban van. Beleértve az ALKOHOLMENTES fertőtlenítőszert is.

3. Ha az illető szóban nyilatkozik hogy nem egyezik bele a vérvételbe akkor semmi gond, az ügyelet megspórol magának egy csomó papírmunkát is. Innentől ugyanis a Gyorskocsi utcai rendőrorvos az illetékes, akinél kötelezően megtörténik a dolog.

4. Amit a kézfejen lehet látni az egyszerű vérömleny és pár nap alatt magától felszívódik, teljesen ÁRTALMATLAN, nincs is rá gyógymód. Teljesen mindennapos egy komplikációmentes vérvétel után is, ha nem nyomják utána a szúrás helyét papírvattával.

5. Ittas állapotban mivel relatíve kevesebb folyadék van a szervezetben, nehezebb vénát szúrni. Ugyanez igaz 90-100-as vérnyomással szaladgáló fiatal nőkre és idős betegekre is. Gyakran megesik hogy nem sikerül elsőre. A végtagi vénák szúrása és kanülálása veszélytelen beavatkozás, többször ismételhető. Drogosok pl. maguknak csinálják minden nap. :)

6. Sem a mentők sem az ügyeletesek nem kötelesek megadni a nevüket. Miután az ilyen helyeken elég sok manapság az agresszív és esetleg veszélyes "vendég", a saját biztonsága szempontjából a legtöbb nővér/ápoló nem is árulja el. Az orvos a vizsgálatról papírt kell adjon amin névvel ellátott sorszámozott pecsét is szerepel. Panaszt a szolgálatvezető főorvosnál lehet tenni írásban, aki hónapokra visszamenőleg tudja hogy akkor és ott ki volt szolgálatban.

7. A rendőrségről pedig személyes tapasztalat, hogy az utóbbi pár évben elég sok mindent eltűrnek a paraszt módon viselkedő kedves állampolgártól (emiatt részben a rendőrnek tekintélye sincs már magyarországon), mert nem éri meg esetleges panasz esetén órákig jelentéseket írkálni.

Irizar (törölt) 2009.07.29. 23:56:46

Ha a korrektségnél tartunk... Multkor jöttek hozzánk is a rendőrök, hajnali fél4kor. Miért hajnalba kell jönni egy olyan FÖLÖSLEGES dologért, amit el se követtünk. Kedves drágalátós ex. szomszédunk (elköltöztunk onnan, de a ház megmaradt nekünk) feljelentett, hogy a mi telkünkön kommunális hulladék van. Ki se mentek megnézni h nincs ott semmi, küldték a csekket. Az még haggyán is, de fellebbezni csak akkor lehet, ha x időn belül megérkezik a levél... Persze nagy véletlen folytán a levél is a határidő utáni napon érkezett meg. Ígyfellebbezni sem lehetett. A pénzt jó, befizettük. Jogtalan, de behajtják rajtunk. Utána semmi felszólítás, semmi, hajnali fél 4-kor jöttek a rendőrök, hogy fizessük be a pénzt megint, mert valami nem stimmel. És jön a kérdés... na és a pénzünk? Kétszer ugyanazt a pénzt, ráadásul jogtalanul beszedett pénzt fizessük be kétszer? Hát, hogy majd az önkormányzattól szerezzük vissza... Másnap bementem, tisztességes polgárként befizettem volna a pénzt. De hopp nincs benn senki az irodában, akinek be kéne fizetni (pedig megmondták, hogy beviszek a fogdába, ha másnap 10-ig nem fizetem be) délután 3ig ott voltam, addig telt találni valakit, akinek be tudom fizetni a pénzt. Jó pénz befizetve, mennyünk haza. Másnap mentem az önkormányzathoz, hogy szerezzem vissza a pénzt. de azt, csak akkor adják ide, hogy, ha megvan a lap, hogy befizettem. De itt a bibi, én olyat nem kaptam. Akkor be kell majd harmadjára is fizetni?
Kéremszépen a tisztességes polgártól, aki miatt él még ez a rendszer, azt teszik tönkre?? Röhej komolyan mondom.

kispesti 2009.08.09. 21:40:39

amíg szemkilövős szadista állatokat nem lökitek ki magatok közül addig senkiháziak vagytok ti is,az ún.rendes zsaruk,tudod:VÉTKESEK KÖZT CINKOS AKI NÉMA
süti beállítások módosítása