Tékozló Homár

A Magyar Posta finom humora

2009.06.19. 13:00 | ge | 62 komment

Hefe cégénél szerencsére nagy a papaíralapú levélforgalom, így van esély arra, hogy egymás után akár kétszer is kellemes perceket okozzon a Magyar Posta és az ő postásai. Két rövid sztori a tértivevényről.

Két olyan történetet osztanék meg veled (és amennyiben arra érdemesnek találod, az olvasókkal), amik ugyan nem nagy horderejűek és nem lesz szenzáció egyik sem, de szerintem jól érzékelteti a Magyar Királyi Posta működését és választ ad arra is, hogy miért tart ott a mi kis országunk, ahol.

Majdnem egyidőben történt meg cégünkkel, 2 kolléga beszélgetése nyomán derült ki (amit a céges levelezések kapcsán tartottak), hogy:

1. Nem érkezett vissza az egyik tértivevényes levelünk tértivevénye, már közel 1 hónapja. Kolléga postára bemegy, kérdezi, mit lehet tenni. Válasz: Most azonnal semmit, ugyanis az egyszeri ember hiába ad fel felháborítóan magas összegért egy ajánlott és tértivevényes levelet, maga a tértivevény visszafelé normál levélként jön, azaz NEM TUDJÁK NYOMON KÖVETNI!!! Miiiivaaan? 400 Ft-ot fizet az ember azért, hogy a posta (vagy inkább fosta) ne tudja megmondani, hol van a tértivevény. Azaz tudja, akkor, ha kitöltesz egy nyomtatványt, ami alapján elkezdik keresni, a következő módon: a nyomtatványt küldözgetik, sorrendben először a feladó posta, aztán a kézbesítő posta, aztán maga a postás, aki kivitte, aztán a címzett (nyilatkozhat, hogy átvette-e). Innen jön majd vissza, ígéretük szerint 15 napon belül. Kíváncsi leszek.

2. Kolléga levelet ad fel, szintén ajánlott tértivevényesen, de rossz címre. Levél visszajön „címzett ismeretlen” megjelöléssel. Sebaj, újra megpróbáljuk, levelet kéri a postástól, ő azonban nem adja csak úgy, mivel tértivevényes!!! Írjuk alá, mert ezt csak úgy lehet. Kolléga próbálja meggyőzni, nézzen már fel a ház falára, akkor látni fogja, hogy innen indult el a levél, csak rossz címre adtuk fel, és különben is, ő maga a feladó személyesen, még a tértin is ő szerepel! Akkor sem lehet, alá köll írni! Ezen ne múljon az ő boldogsága, kolléga aláír, postás barátunk győzött és bódog. A végére a slusszpoén, ami már „muhaha” kategória: 1 hét múlva a kollégának megérkezett a térti, hogy igen átvette a levelet. Ez bezzeg megérkezett…

Mit lehet erre mondani? Muhahaha…

Üdv

Hefe

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

helianthus 2009.06.19. 13:02:15

majdnem sikerült
sün! sünt neked :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.19. 13:03:07

@helianthus: Az önvizsgálatot nem engedélyezi a FÁSz.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.06.19. 13:04:12

És még a dobogó se? Sebaj azért t1zben csak benne leszek. Csak ne írnék ennyit. Jájájáj, begörcsöl az uj...

b[ALien] (törölt) 2009.06.19. 13:09:54

@Sün‼: a Postát heti rendszerességgel felírhatod:)

☺ágica (törölt) 2009.06.19. 13:10:01

Miért is nem vagyok meglepve...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.19. 13:11:21

@b[ALien] a kopasz baba: Úgy gondolod, tekintsem törzsvásárlóknak őket?

elwood 2009.06.19. 13:15:07

a 2-es pont pont azt jelenti tök jól működött a tértivevény

☺ágica (törölt) 2009.06.19. 13:16:02

@b[ALien] a kopasz baba: de van! Időnként egy-egy extra látogatás a megszokott hetin kívül:)

i hate the police (törölt) 2009.06.19. 13:16:53

Én a posztoló 1, pontja alatt írtakat nem értem.Velem is történt hasonló eset. Bementem a postára, ott 2 perc alatt beütötték a gépbe és kiderült, hogy átvették a tértivevényes levelet.Ennyi.

b[ALien] (törölt) 2009.06.19. 13:17:31

@☺ágica: Tényleg! Erre nem is gondoltam:)

b[ALien] (törölt) 2009.06.19. 13:19:09

postáshétvégénk lesz!:)

helianthus 2009.06.19. 13:19:49

@Sün‼: Értettem! visszavontam! leléptem! URAM!

helianthus 2009.06.19. 13:21:18

Azért szerencse, hogy a posta azt a bizonyos díjat nem postán kapta meg.
Véleményem szerint.

Secnir 2009.06.19. 13:22:12

milyen az a papaírlapú levélforgalom?

papa írja a levelet papírra?

b[ALien] (törölt) 2009.06.19. 13:23:14

Nekünk amúgy jó fej a postásunk! Egy házban lakunk pont, mikor találkozunk és zacsi van nálam,mindig megkérdezi: sör? van? Csak megrázom a zacsit, vigyorog és bólint:)
Azt mondjuk nem tudom, a kis csavarokra mennyire izgul

Impega 2009.06.19. 13:25:22

Koszi Hefe, a masodikon nagyon jot rohogtem. Az volt mar hogy nagy az Isten allatkertje?

Impega 2009.06.19. 13:27:41

@b[ALien] a kopasz baba: Lehet egyutt furhatnatok a lyukakat :)

helianthus 2009.06.19. 13:27:52

Szerintem papa ír származású és lapulevélen leveleznek.

EÖ (törölt) 2009.06.19. 13:28:11

"A Magyar Posta vezérigazgatójának, Borosné Szűts Ildikónak 2 840 000 forint az alapbére, Szabó Pál volt vezérigazgató, jelenlegi miniszter 2 549 000 forintot kapott ezen a poszton az éves alapbér 80 százalékát kitevő prémiummal és öthavi jutalommal (2007). Az igazgatóság elnökének, Dr. Csáky Györgynek viszont már "csak" félmilliós fizetése van."

Ha nekem is csak ennyi lenne az alapbérem, tőlem sem várhatnának el érdemi munkát.
Úgyhogy csak az szidja a postát, aki ennyi pénzért színvonalasabb munkát végez.

Isaura 2009.06.19. 13:31:44

@i hate the police: Én a posztolót tökéletesen alátámasztom saját tapasztalattal. Neked durva nagy szerencséd volt. Én ezt kéthetente átélem. Elküldöm a levelet külföldre (ojrópa) tv-vel, majd nem jön vissza, és nekem 30 napos kerestetést mondtak! Erre fogom, felhívom az adott ország postáját, és kábé 1 perec alatt megmondják, hogy visszaküldték a tv-t, csak a magyar fosta bakkta visszahozni.

Múltkor meg a tv-t, amit nekem kellett aláírni, mert én voltam az átvevő, a fosta a mi postaládánkba dobta vissza...

Ez van. Oscar díj ánuszon át nekik.

b[ALien] (törölt) 2009.06.19. 13:31:51

@Impega: hát én semennyire nem izgulok más kis csavarjaira:) Se napszemüveg tokjára se... (nagyon hosszú lenne leírni, miket loptak eddig)
Amúgy is csavarfóbiám van!
Mondjuk dobálni jó
Kolléganőm mellett van egy fémszekrény
Azt néha megdobom, jó nagyot szól:)
Először megijed, aztán röhög, hogy milyen hülye vagyok:)

É2I 2009.06.19. 13:32:13

A hétvégét a posta fosta?

Impega 2009.06.19. 13:41:42

@b[ALien] a kopasz baba: :)) Ez jo. Majd en is hosszavagok egy nagy szazas szoget a kolleganomhoz :)

Frucsasz 2009.06.19. 13:42:51

Apró kis szösszenetek, a mi kis országunkból. Tisztára, mintha a BK-t nézném. :) Otthon érzem magam.

b[ALien] (törölt) 2009.06.19. 13:47:29

@Impega: én nem a nőt dobálom:))
De amúgy ne izgulj, nem kínzom, veszi a lapot
Néha lefröcsköl, ad egy tockost, vagy seggberúg:)
Most hogy így eszembe juttattam, megint megdobtam:)

i hate the police (törölt) 2009.06.19. 13:51:20

@Isaura: elhiszem, lehet, hogy tényleg szerencsém volt.
Igaz, nálam, nemhogy 2x, de még 1x sem csenget a postás:)Egy idő után meguntam, béreltem egy postafiókot, ezzel egyidőben a feleslegessé vált postaládát leszereltem/hogy ne dobálják tele szórólapokkal/.Kb. 2 hét múlva egy levél nem a postafiókomban volt, hanem a keritésre tűzve!Ekkor még nem szóltam, de a 2. ilyen esetnél már panaszt tettem.No, azóta minden rendben müködik:)

Impega 2009.06.19. 13:55:26

@b[ALien] a kopasz baba: Te ezt szereted amikor vernek meg rugnak? Az elozo poszt is toled jott mi?

b[ALien] (törölt) 2009.06.19. 13:59:13

@Impega: :)
Vasrúddal szoktam védekezni!:)

Isaura 2009.06.19. 14:01:58

@i hate the police: ha őszinte akarok lenni, megértem itt a postást is. 60 ropit keres egy hónapban, ami pont éhenhalni elég. Örül, hogy van munkája, persze, de amikor mindennap az fáraszt le, hogy mennyit kell kuporgatnod, akkor eléggé elkeseredsz, és már lesz.rod a munkádat.
Csak azt utálom, hogy az MP igazi vízfejű szolgáltató, és bizonyos esetekben mondjuka hivatalos leveleidet is innen-onnan horgászod össze, az azért valóban kemény. A kerítésre tűzött levél is kemény. Vicces postásra vall. Jól nyomod. Itt nálunk sok a feladandó, de kevés az érkező levél, ráadásul irodaházban vagyunk. Így nincs sok értelme a postafióknak. A tv-k tudniillik már a postára sem értek be... és tudod, azért ha úgy vesszük, baromi drága a fostadíj.

KRT 2009.06.19. 14:05:03

Nekem postán küldek cdt pár dologgal együtt.Buborékos borítéban. A tok 2 helyen is eltört.Köszönöm szépen Magyar Posta.

Miss Marple 2009.06.19. 14:11:21

Hogy van az, hogy az egyéni postásember (nálunk egy dagi nő, egy picit félnótás pasi meg egy fiatal srác váltásban) tökjófej, kedves, előzékeny és még egyszer kihozza a levelet, a nagy rendszer meg egy kalap szar körülötte? Miért, ó, mondd, miért?!

homár molla 2009.06.19. 14:14:46

áhá, jártam már így. azt mondták, hogy ha nem kaptam meg a _tértivevényt_, akkor adjak be egy _tudakozványt_, és kiállítanak számomra egy _másodlatot_. hámondom ezek milyen nyelven beszélnek? postásul?

i hate the police (törölt) 2009.06.19. 14:18:10

@Isaura: teljesen egyetértünk, a postást én is megértem, ezért sem léptem első alkalommal semmit.Azonban-mint, ahogy te is utaltál rá-ha pl. egy hivatalos tértivényes levelet nem kapok meg, azt kézbesitettnek tekintik és annak már jogkövetkezményei lehetnek/persze 1x, 2x kimentheted magad,de mondjuk a 2o. esetben már lehet, hogy nem fogadják el/.Na,ezért tettem panaszt a 2. esetben.Egyébként, azt, hogy rátűzte a keritésemre, értsd szószerint.Lehet, hogy nyárson sült levelet akart enni, csak nem volt nála öngyújtó?:))

Isaura 2009.06.19. 14:32:27

@i hate the police: tudom, én is jártam már így hivatalos levéllel, és nekem nem is fogadták el, hogy nem kaptam meg a levelet. Ja, lehet, vagy az is lehet, hogy parkőr volt azelőtt...

i hate the police (törölt) 2009.06.19. 14:42:03

@Isaura: ne történjen veled ilyen a jövőben, de ha mégis:ilyen esetben arra lehet hivatkozni, hogy /gyakran/feltörik, felfeszegetik a postaládádat.Ez a ,,parkőr,,jó!:))

SXB 2009.06.19. 14:49:40

szerintm a fosta összes alkalmazottja menjen a zikeába ingyen pelenkáért és kapjonegy hűségszerződéses netet az inviteltől!

bekbórd! 2009.06.19. 14:52:50

Ha ajnlott levélként kezelnék a tértivevényt, akkor a kolléga alá is írhatta volna, hogy átvette azt a papírt, amit egy hete aláírt magának arról, hogy átvette a levelet.

Martinicske 2009.06.19. 14:55:26

1. Tehát, ha jól értem, akkor a post író a tértivevény után is tértivevényt követel. Ez mindenesetre érdekes. Biztos a DHL -nél van ilyen. Végsősoron keresik a tértivevényét, a küldeményt biztosan meg tudják mondani hol van, nem értem mi a probléma. Olyan csomagküldő, meg logisztikai cég nincs, ahol soha semmilyen gond nem fordul elő.

2. A postásnak gondolom el kell számolnia a küldeménnyel. Vagy a levelet viszi vissza, vagy a tértivevényt aláírva. Gondolom igen nagy problémát okozott aláírni.

Tessék bekopogni valamelyik három betűs futárcéghez és majd megmondják mennyiért fogják ugyanezeket a küldeményeket hurcolni tértivevényes tértivevénnyel.

Isaura 2009.06.19. 15:06:52

@Martinicske:
1. Nem tértivevényt akar a tértivevényhez. Mivel egy ragszámuk van, marhára figyelhetnék visszafelé is a tértivevényt is - a ragszám alapján. nem nehéz. máshol figyelik, ezért azt mindig meg tudják mondani külföldön, hogy ők a magyarországra tartó gépre felrakták a tértivevényt. A baj az, hogy 10-ből 2-szer hibáznak. És az 20%. Az baj.

2. amikor rápecsételi, hogy címzett ismeretlen, visszamegy a helyi postára, még mit akar regisztrálni azon kívül, hogy címzett ismeretlennel visszaviszi neki a levelet? miért járatja még meg a helyi posta - cég között a levelet?

Bekopogtam, és tudod, sokszor azt használom inkább. Csak éppen az MP-t a te adóforintjaidból is tartják fent... nekem ez a bajom a postával, a fejetlenség, értelmetlenség. Amúgy nem rossz ötlet, hogy valamelyik 3 betűs cég csinálhatná... ahogy Hollandiában. Talán működne.

májgeriberi 2009.06.19. 16:16:40

a fosta biztonsági díjas nem?
nem ér szidni..Ő nem tehet semmiről!
LOL

howard123 2009.06.19. 18:35:37

@Isaura: Az MP-t nem a te adóforintjaidból tartják fent, évek óta nyereséges.
"A 2008. évi nyereségből 4,5 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a Magyar Posta Zrt. tulajdonosi jogait gyakorló Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács szerdán. Az osztalékalap 1,5 milliárd forinttal magasabb a 2007. évinél - közölte a Magyar Posta Zrt."

-Gyöngyibaba- 2009.06.19. 21:22:58

Nem olvastam a hozzászólásokat, nem tudom volt e már,de:
A tértivevényen fel van tüntetve az ajánlott levél ragszáma. Ez alapján kellett volna keresni a fostának. Ez egy kamu szöveg volt csak.

mav 2009.06.19. 22:12:22

Mit lehet még mondani?

Feladtam egy ajánlott kiscsomagot (levélként mert 1,5 kg) Amsterdamba. 5200 Ft-t fizettem érte, pontos volt a címzés, még a google map is megtalálta.

Csomag 1,5 hónapja sehol nincs, mint kiderült visszajött amsterdamból és Budaörsön pihen.
Naná hogy nem akarják kivinni újra, hanem hosszú telefonálgatás után közöték hogy menjek ki érte és átvehetem, adjam fel újra.

Akkor mi a tökömnek fizettem 5200 Ft-t, azért hogy újra feladjam?
Jó lenne a Postát, MÁVot, BKV-t porig rombolni sóval behinteni, ezek a szoci vállalatok csak a pénzt szívják szolgáltatás meg kb a 70-es évek szintjén. (ja akkoriban legalább 1 nap alatt ODAÉRT a levél ajánlott nélkül is)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.19. 23:40:35

nekem a postasokkal csak annyi bajom van hogy lopnak
nem mindegyik gondolom, de en osszefutok az osszessel

avatartalan 2009.06.20. 11:08:03

Akkor nekem nagy mázlim van a postásunkkal,mindig mindent kihoz(auto-törzskönyvet is) és 3x is visszajön ha érkezik valami névreszóló és netán ne lennénk otthon....ja?kap havonta kb.1500ft-t...lehet ez is számít :-)

luck66 2009.06.20. 11:44:10

@Martinicske: nem jól értetted,ő a tértivevényt szeretné megkapni,amiről a posta tudja,hogy a címzett átvette a levelet,de a feladóhoz már nem érkezett vissza

2009.06.20. 20:58:27

egyszer egy kerületi ügyészségnek címzett levél úgy jött vissza, hogy "a címzett ismeretlen helyre költözött".
azóta én már semmin sem csodálkozom.

C. R . M · http://siebel-crm.blog.hu 2009.06.21. 14:01:32

jah, nekem 2 ajánlott avonos csomagom tünt el és reklamáltam, de semmi ennyit a postáról, fizetz és cserébe nulla szolgáltatás.

Circus 2009.06.21. 20:44:02

@b[ALien] a kopasz baba:
Hát komolyan... már mér' ne lenne?
Egyet se fizet, kettőt kap!

Kis Hableány 2009.06.22. 00:48:05

Ez is a Trianon miatt lehet.Az antant is szarjon sünt.

Amálion 2009.07.20. 00:42:36

Ma már olyat is lehet kérni a postán, hogy sms-ben kapj visszajelzést, amikor a levelet átvették és olyat is, hogy e-mail-ben ha jól tudom. Valamint olyat is, hogy nyomon tudod követni az interneten, hogy merre jár a leveled!
A feltételeket nem tudom, de a postákon, vagy a neten biztos utánna lehet érdeklődni, vagy nézni.

Amálion 2009.07.20. 00:44:40

@KRT : Lehet a postán olyan speciális dobozokat is kapni, ami cd, dvd és pl bor feladásásra szolgál.

Amálion 2009.07.20. 00:47:32

@mav: A csomagon mi volt, miért jött vissza??? Azért is visszajöhetett, mert a cimzett nem volt otthon, nem tudták lekézbesiteni és nem ment be érte a postára. Igy már én is jártam!!!
süti beállítások módosítása