Tékozló Homár

Re: Dobozos környezettudatosság Symantec módra - Miért káros a nagyobb csomag?

2009.06.23. 01:02 | szily | 21 komment

Ebben a hétfői posztban azon mulattunk Péterrel, hogy mekkora kamu környezetvédő a Norton vírusirtó gyártója, amiért a kézikönyvről - állítólag környezettudatosságból - lehagyják a borítót, de a füzetet és a papírtokos telepítő CD-t egy jó nagy kartondobozba csomagolják. Péter a doboz térfogatán lovagolt, én azt írtam, a felülete ebben az esetben fontosabb, mire a Naiv Ügyfél frappánsan megmagyarázta, miért káros a környezetre a nagyobb térfogatú csomagolás. Levél alant:


a symanteces környezetvédős postom fölé tett kommentbe írtad:
"[...] bár szerintünk a csomagolás felülete itt relevánsabb, mint a térfogata."

Ha csak a csomagolóanyag előállítását nézed, akkor jogos az észrevétel, de ugye (ha a made in ragacsnak hinni lehet, akkor) ez a doboz Prága környékéről utazott ide, Budapestre. Gondolom nem kell sokat bizonygatni, hogy mennyivel kevesebb kamiontérfogat kellenne ugyanannyi doboz szállításához, ha harmincad akkora lenne a termék téfogata, és nem csomagolnának mellé levegőt. De tegyük fel, hogy mindenféle drága élőmunka pluszterhét vállalva külön dobozolóüzemet tart fenn a Symantec Budapesten, ahol kihajtogatják a Prágában laposra hajtogatott dobozokat, belerakják a tartalmat, aztán szépen lefóliázzák az egész dobozt: akkor is a nagykereskedésekbe és onnan a kiskereskedésekbe már harmicszoros téfogattal utazik a lényeg.
Tehát összességében nem csak a csomagolóanyag mennyisége (tömeg, felület) számít, hanem a feleslegesen megutaztatott térfogat is jelentős környezetterhelést jelent ahhoz képest, mintha csak a szükséges minimumtérogatot szállíttatnánk mindenféle hozzáadott levegő nélkül. Persze van olyan helyzet, ahol szükséges a plusz térfogat az áru testi épségének megóvása érdekében, de ez tipikusan nem az az eset.

Üdv,
Németh Péter

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

webcamboy 2009.06.23. 01:07:55

Hihetetlen! Több hét után Number One vagyok! :) Nem romlik a minőségem!

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.06.23. 01:08:11

Az első okoskodás, ami be is jött.

i hate the police (törölt) 2009.06.23. 01:20:47

Mondtam, hogy benne van a Lebegő Mókacsoport:)

jesszumpepi (törölt) 2009.06.23. 01:41:35

@webcamboy:

Már hogyne romlana a minőséged.

Alig venni észre a villogó nagy reklám mellett a nem villogó kis kommentedet :-(

Megdobbent 2009.06.23. 03:46:16

Szily koma, ezt meg a hebego mokacsoport is elfogadna, nem mindegy, hogy egy kamionba 1000 vagy 15000 dobozt teszel, ha x mennyiseget akarsz elszallittatni ;) Telleg, minek kotottel bele? ;)

Megdobbent 2009.06.23. 03:47:56

@webcamboy: igen, ezt mar a nicked is alatamsztja, elvegre egy "verem a farkam a webcam elott, hatha visszamasztizik a zaklatott" tipusu ember minosege egyszeruen nelkulozhetetlen evilagra.

EÖ (törölt) 2009.06.23. 07:36:46

akkor mégis a méret számít?

pazola 2009.06.23. 07:56:13

@jesszumpepi: oszt az adblock meg mire valo? :)

gftamas 2009.06.23. 08:00:20

Évekkel ezelőtt a Symantec egy akcióban az Internet Security mellé ajándék Jégkorszak 2 DVD-t ígért. Minden játékszabályt teljesítettem, visszaküldtem a kupont, számlamásolatot, stb..., de csak nem jött a DVD. 6 alkalommal írtam levelet az ügyben, mindig kérték, hogy küldjem el a számlamásolatot, meg a többi papír másolatát, sorszám, stb... A 6. alkalom után meguntam. Írtam egy levelet, hogy dugják fel a DVD-jüket, mivel az eltelt másfél évben már úgyis mevettem a gyerek nyafogására. Letöröltem a gépről az összes Symantec terméket és törjön le a kezem, ha még egyet újra felteszek. A levelemben leírtam azt is, hogy 10 éve vásárolom a Symantec termékeket, minden évben frissítek, stb... Veszem őket és nem másoltam. Most spóroltak rajtam egy DVD-nyi pénzt, de én többet nem termelek nekik profitot soha. Gratulálok az akcióhoz. Amire jött a válaszlevél: sajnálják, ha gond adódott a promócióval, küldjem vissza a számla másolatot, sorszámot, stb... Több levelet nem küldtem, feltettem a NOD32-t és azóta boldog ember vagyok. :)

betépett felhasználó 2009.06.23. 08:46:49

ezt sem ertem
jon a kamion pragabol, 1000 tomott kisdoboz helyett hozza a 47 felures ladat es kozben szenmodoxidalja a fel vilagot.
na es?
hiszen a csehek csomagoltak friss levegot is a szajre melle amivel kompenzalni lehet a kipuffmergezte HUs amugy ozondus airt.

s akkor?

ma mar csak ilyen kekeckedo irasok lesznek?

Frucsasz 2009.06.23. 08:50:26

Pálinkás szép jó reggelt. Már ha...

Én egyszerűen nem hiszem el, hogy posztot kap egy szőrszálhasogató, unatkozó kockafej, csak egy doboz miatt. Mégis kapott. Sebaj, belefér. De hogy ezek után még azért is külön posztot kapjon, mert nem tetszett neki a komment, ez már azért... Ennyire nincs semmi? Féltek, hogy behal a Homár, vagy mi? Ez a poszt itt szennyezi a Zinternetet. Ha beküldöm a véleményem, arról is csináltok külön bejegyzést?

Meklén és Tamara 2009.06.23. 09:02:13

szerintem Németh Péter brit tudós.

kisstvagyok 2009.06.23. 09:28:50

Szerintem ennyi pénzért adhatnák nagyobb dobozban is. Így alig nagyobb, mint egy könyv oszt mégis mennyivel drágább már.

EÖ (törölt) 2009.06.23. 09:37:41

@Meklén és Tamara: minden bizonnyal. :)
ő fejtette meg a tér - tömeg - idő összefüggést is:
Ha jó az idő, a tömeg lemegy a térre!

Kifordított kacagány 2009.06.23. 09:42:12

@Frucsasz: ettől függetlenül helytálló az okfejtése. tök mindegy mennyire terhelik a környezetet, de ha már környezetvédnek, akkor az ne merüljön ki egy lespórolt borítóban és egy fél mondatban, mert az bizony komolytalan. ehhez pedig hozzátartozik a felesleges utaztatás is.

@gftamas: komoly egy cég, hiába. a bürokráciát már náluk is magasabb verziószámot ért el mint a termékeik.

KáposztaMedve 2009.06.23. 09:48:22

Nem tudom ki emlékszik rá, vagy mostanában hogy megy ez, de a kilencvenes évek elején, a kínai játékok/műszaki cikkek/egyebek esetében nagyban befolyásolta a végfelhasználói árat a csomagolás mérete. (értsd: minél nagyobb dobozban van, annál drágább:) ) Ekkortájt sikerült beszerezni egy kínai piacos videojátékot, aminek a doboza körölbelül 80x80x20 cm volt, de a benne lévő készülék kb 40x30x10 cm, a többi hungarocel. És persze a legjobb az egészben, egyszer szétszedtem magát a játékot, és csak egy 30x8 cm-es nyomtatott áramkör volt benne, tehát még a készülék burkolata szinte kizárólag a térfogatnövelést szolgálta.
Lehet ez a mentalitás symantec-éknél előtört.

moli 2009.06.23. 11:52:12

@Németh Péter: vegyel ikeas virusirtot! ;)

Tsabi 2009.06.23. 12:04:06

most ezen a doboz9on meg mennyit fog rugozni Szily es Peter? Ha karakterre/posztszamra fizetik, akkor valoszinuleg sokaig, mert igy is milyen poen ket posztot elloni ugyanabban a temaban, foleg, hogy a re eddig inkabb arra szokott vonatkozni, ha az adott ceg valaszol.

webcamboy 2009.06.25. 06:22:30

@jesszumpepi: UH, ezt észre sem vettem. Köszi, hogy felhívtad rá a figyelmem, hamarosan intézkedem! :)

webcamboy 2009.06.25. 06:26:28

@Megdobbent: Minőségi kommentjeid után meg sem lepődök azon az előítéletességeden, hogy webcamboy néven csakis faszverő valaki lehetek. Gratulálok, ez is csak téged minősít. Igaz is a mondás: ki hogy él, úgy ítél.
süti beállítások módosítása