Tékozló Homár

'Ez a termék egy kalap szar' - Papica, a videósztár, leleplezi a Decathlon túracuccait

2009.06.24. 00:03 | szily | komment


Papica egy olyan vásárló, aki perverz módon használja is a túrafelszerelés-boltokban vett cuccokat. Vagyis mondjuk vizes fűben gyalogol egy vízálló bakancsban. Vagy esőkabátban túrázik az esőben. Az ilyen vásárlót el kéne pusztítani! Papicát kiborította, hogy amit vízállónak vásárol sok pénzért, az egyáltalán nem az. Hősünk a melósabb, de látványosabb utat választotta: nem levelet írt, hanem kamerát ragadott, és élesben tesztelte a túracuccokat két adást is leforgatott, a másik hajtás után látható, nem lennék a Decathlon és a Le Chameau helyében. A videók ugyanis igen ütősek, az első rész zárómondatát - "normál vizes fűben ronggyá ázott bakancs" - médiszakokon fogják tanítani: Papica az új kedvenc képernyős személyiségünk. Ja, és hősünk bushcraftozik, ami ha jól értem, a túrázás új, menő neve. Családom részben bushcraftos származású, így ennek külön örülök.
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.06.24. 00:15:00

elsonek mondom el, hogy gratta a kitartáshoz :)

tarkamarha 2009.06.24. 00:17:24

Tetszik. Több ilyet!
Alapvetően rühellem a net videókat, ami el akar magyarázni valamit, mert nehezebben áttekinthető, mint az írott szöveg, de ez jó. Tényleg.

unknown_soldier 2009.06.24. 00:20:05

bezár a decathlon!! vagynem?

2009.06.24. 00:24:23

nezzenek oda, mar nem az elsozoket, hanem az elsozoket szapulo kommenteket gyomlaljak? :) vegul is elsobol csak egy lehet.. :)

Megdobbent 2009.06.24. 00:52:43

Uha, most megkaptak. Jol.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.06.24. 00:54:44

Igazából ez kellene minden termékkel, tesztelni videóval. Hajrá Papica!

Kiotop 2009.06.24. 01:17:37

Tisza cipő beépített ügynökével van dolgunk.

hatR 2009.06.24. 01:25:52

szomoru. :(

a hatterzene esetleg lehetne valami wetwetwet :D

kimenet 2009.06.24. 02:14:38

gumicsizmát nem ér...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.24. 03:01:04

a kutyanak meg nem azott at semmi

Bambuló Házisárkány 2009.06.24. 03:10:01

nem tudom "fovadász" úr mióta lett ilyen nagy kiránduló (gondolom most, és elQtte jól bevásárolt), de egy vérturista tudja, hogy cseh vagy román borbakancs beavatás után évtizedre megoldja a gondját. Kabátnak meg jó a horgászboltban kapható hegesztett pvc dzseki is. Nem goretext meg anyámkínja, de a célnak megfelel. Mellesleg az ipse ogy be volt öltözve, hogy a kabát átázása semmi lehetett az izzadásához képest. Vegyél Columbiát vagy North Westet majd nem ér meglepetés, igaz az nem 27 e hanem 200e.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.24. 03:47:59

óóóóóóóóóóó, ahelyett,hogy szuszulnék, itt olvasom az omárt......

nem vagyok normális

nem túrázom. sajnos. vagy szerencsémre?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.24. 05:48:35

dugott mar valaki bakancsban szorvanyos esoben vizes fuvon?

jesszumpepi (törölt) 2009.06.24. 06:02:21

@serpenyő:

Bizonyos helyen vásárolni olyan "trendi".

Ha panaszkodsz rájuk,még az is.

Nő létemre,említhetem a katonai surranót?

renugard 2009.06.24. 06:27:14

@jesszumpepi: nyugodt lelki erővel, ugyanis annál jobbat nem sokat találtak még ki. Csak egy baja van: kurva nehéz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.24. 06:32:43

"Vagyis mondjuk vizes fűben gyalogol egy vízálló bakancsban. Vagy esőkabátban túrázik az esőben."
Hát, ezért a felismerésért nem kell a szomszédba menni :)

Mondjuk az én bakancsom katonai készletből származik, ronda, és nem ázik be.
Mondjuk nem is acélbetétes, de a lábamat már több koncerten megmentette :)


@jesszumpepi: Ja, nagy túrazsk helyett meg katonai málhazsák... az i ronda, de nagy, és el is bírja amit beleteszel.

Megdobbent 2009.06.24. 06:48:40

@hagyma: gondolom nem sokan, rendkivul szar am hidegvizesen, csuszkalva, fejeden dobolo esoben vitezul produkalni ;>

Secnir 2009.06.24. 07:05:49

nem értem.
nem lehet már kapni katonai bakancsot?
az, ha vízben ácsorogsz, sem ázik be.
és nem kerül 27ezer forintba.

EnZsolt 2009.06.24. 07:23:19

@renugard: a surranó nehéz???? Szerinted miért hívják surranónak? :D

Mondjuk a hiper-szuper túrabakancsakhoz képes tényleg nehéz :)

Én mindig a jó kis német gyalogsági bakancsomat használom. Nem ázik be, tartja a lábam, igaz nem egy szépség, de ki a fenét érdekel az egy erdőben :D

Walter Melone (törölt) 2009.06.24. 07:31:13

Akkor ezzel a videóval a homár elérte a Web2.2-t vagy ez már a web 3.0?

:-)

gftamas 2009.06.24. 07:53:03

A Decathlon cuccai nem erre vannak. A videón is látható 2-3 ezer Ft-os túrabakancsot arra kell használni, amire való. Pl. megvenni a gyereknek, aki max 2x felveszi valami örsi túrához aztán kinövi. Profi túrázáshoz meg tessék megvenni a 20-30 ezer Ft-os cuccokat. Igen naív ember, aki azt hiszi, hogy a 3 ezer Ft-os Kipsta bakancs ugyanazt tudja, mint egy 28 ezres Caterpillar mondjuk.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.24. 07:58:19

Én nem járok túrázni, mert korán kell kelni, bolyongani az erdőben és mikor hazaér az ember pucolhatja a sáros bakancsát.
Amúgy jók a videók, bár az elsőn szereplő bakancsmárkáról még életemben nem hallottam. Ettől persze még lehet híres. Én columbiát hordok, az bírja a strapát, nem ázik be, kényelmes, de csak akkor kerül ~27 ezerbe, ha leárazás van. Viszont nem megy bele a gyöngykavics.

Dohányzó Zsiráf 2009.06.24. 07:58:37

Feltűnt valakinek, hogy amikor a bakancsot mutogatja, a háttérben mintha versenyautók szólnának?

Impega 2009.06.24. 08:09:20

A chameau, magyarul azt jelenti hogy teve. Ugyhogy nem kell csudalkozni, ha a vizet magaba szivja es tartja

EÖ (törölt) 2009.06.24. 08:10:34

@Nelson Mandula: én se járok túrázni, én bushcraftozni szoktam otthon a kertben, mert az nincs messzi, nem kell korán kelni, nem zavar a sok buzi madárnak a csicsergése, van térerő az ájfonon, és olyan gyöngykavics van, amit egyesével válogattak a cipőmön lévő lyukakhoz optimalizálva
és persze ágyba hozzák a väñïlïäš kärïkät, mert én a kerti ágyban buscharaftozok

torma99 2009.06.24. 08:12:26

Nekem ez egy rúgjunk egy újabbat a multiba videónak tűnik. Ez a bakancs akkor most milyen árkategória, mi volt a használati útmutatójára írva?Igazából a videóból nem derül ki semmi...

EÖ (törölt) 2009.06.24. 08:14:10

@Impega: kéthetes túrákat lehet vele megtenni, mert lábanként 400 liter vizet tud tárolni, estére pont elég langyos lesz a fürdéshez

torma99 2009.06.24. 08:16:11

www.lechameau.co.uk/index.php?p=productdetail&product=chanac&gender=neutral

Nah sztem ez az a bakancs ennek tényleg van vízálló betétje, de az mit jelent?

EÖ (törölt) 2009.06.24. 08:19:31

@torma99: én se értem, ha valaki bushraftozik (érzem, hogy ez a szó még sokra viszi itt a homáron) akkor miért a dechatlonban vásárol magának?
profi cuccot a Mountex-szerű boltokban kell venni, a Merrel tuti nem ázik be
(vagy nagyon jó cuccokat lehet még venni borsodi falvakban az út széli román rendszámú dáciákból, Kolumbija, Mertel, Mike, Asedos)
eredeti Armani öltönyök 1990 ft-os egységáron! :)

Impega 2009.06.24. 08:21:35

@Egyéves Önkéntes: Na jo akkor mi is az a bushraft?
Az olyan mint a tura, csak trëndïül?

sztrelnyikov 2009.06.24. 08:22:28

"Papicát kiborította, hogy amit vízállónak vásárol sok pénzért, az egyáltalán nem az."

:))) Decathlon... az egy outdoor Tesco. Mégis mit várt? Megveszi a legolcsóbb szart és csodálkozik.

Ha bakancsot veszel, ne olcsójánoskodj!

Secnir 2009.06.24. 08:25:10

@torma99:
a vízálló betét azt jelenti, hogy megáll benne a víz.
@renugard:
a surranó nem nehéz. akinek nehéz, az ne menjen erdei gyalogtúrára, meg vadászni.
@Egyéves Önkéntes:
a buschcraft az a buschman öccse.

EÖ (törölt) 2009.06.24. 08:26:41

@Impega: fogalmam sincs, de rohadt trendy (†®ËÑП)! :DD

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.24. 08:29:55

nem tudom mi ez a busizé, állítólag ez:
hu.wikipedia.org/wiki/Bushcraft

kiöregedett rambók még egy kis pénzt keresnek kalandvágyó flaszterlakók által

ha ezt is kell csinálni, akkor inkább ne éljem túl az erdőt:

bushcraft.extra.hu/articles.php?article_id=2

Impega 2009.06.24. 08:30:27

@Egyéves Önkéntes: "(†®ËÑП)!" ez most igy nagggyon tuti ÿo!

hetech 2009.06.24. 08:30:44

@Impega: A bushcraft az a túrázás esőben meg latyakban. :D

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.06.24. 08:32:18

ennyit ezekröl a nagy "szak"multikról (praktiker,baumax,decathlon,intersport...),

mind kinában gyártja a szarjait, eladja pofátlanul drágán, átbassza a vevőit.
Akinek van esze nem holmi barkácsáruházban vagy ien "sportszereket" árusitó helyen vásárol, hanem rendes szakboltokban..
Ja hogy én sem tudom pontosan hol vannak? Nem tudják ök sem ugy reklámozni magukat mint ezek a nagy szarok.. keresni kell a minöséget mindenhol, mert a hulladékot mindenhol az ölünkbe szórnák..

Secnir 2009.06.24. 08:32:19

...vagy a buschcraftot a buschschoför vezeti, nem tudom fejből...

Impega 2009.06.24. 08:32:21

@az igazi mpl (kurtaszoknyában, mint Gogolák et.nő): Alljunk meg egy szora!
Mér nem lehet ezt madzsarul kiirni?! Az faj, vagy mi?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.24. 08:33:37

mondjuk bear grylls kapcsán még soha nem hallottam ezt a kifejezést, pedig ha valaki, hát ő tud túlélni

EÖ (törölt) 2009.06.24. 08:34:43

@az igazi mpl (kurtaszoknyában, mint Gogolák et.nő): mindig nagyon jól szórakozom azokon, akik kimennek talpig 3 millió forintba öltözve a városkörnyéki vadonba gyökereket kiásva meg hangyát pirítva túlélni és titánpengéjű késsel faragnak nyilvesszőt meg nyúznak teszkós nyulat

Secnir 2009.06.24. 08:34:56

@.: mimino :.:
ami a drága decathlont illeti:
48-as lábmérettel rendelkezem, ez egy átlagos lábméret.
itthon.
de nem kínában, ezért qrva nehéz rám találni illő lábbelit.
a decathlonban pl egy pár gyaloglócipő (ami tűrhetően is néz ki) 2500 ft. gyorsan vettem 2 párt, ez volt 3 éve, azóta is bírják. ugyanezt a többi kínai cipőmről nem tudom elmondani, a papucsaim jó, ha 2 hónapig húzzák, utána megy a kazánba.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.24. 08:37:03

@Secnir: Na jó, azért kínai cuccoktól nem a tartósságot várod el...
Gyaloglócipőt meg még úgy lehet hogy tudnak tűrhetőeket gyártani, de azoknál meg nem olyanok a követelmények mint 1 bakkanctschnál.

betépett felhasználó 2009.06.24. 08:37:27

hat ez bizony
bullshitcraft...

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.24. 08:37:45

@Egyéves Önkéntes: azé ezzel a grylls gyerekkel bemennék az erdőbe....

mondjuk rajta néha ruha sincs, pl. amikor a sivatagba él túl, de az esőerdőben sem volt túlöltözve. tetszett is nagyon:))

EÖ (törölt) 2009.06.24. 08:40:32

@az igazi mpl (kurtaszoknyában, mint Gogolák et.nő): jó, de ezek már egyedi preferenciák! nekem annyira nem jön be, de ez nem olyan nagy baj :D

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.06.24. 08:46:30

Jó túrázó cuccot a Cseheknél kell venni.

Impega 2009.06.24. 08:47:06

@az igazi mpl (kurtaszoknyában, mint Gogolák et.nő): En csak egyszer lattam ezt a pasit, akkor eppen a pisajat itta kigyoborbol.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.24. 08:47:52

@Egyéves Önkéntes: mint írtam volt hajnali háromkor, nem túrázom. félek a kullancsoktól. félek a vadállatoktól. és félek az erdőben mindentől, különösen ami rajtam kívül még mozog és élőlény (beleértve a szatírokat és a rézfaszú baglyokat is). és nem vágyom hánykolódó csónakba sem, hogy én is hánykolódjak. nem ugrom le szakadékba gumikötélen. nem vetem ki magam repülőből.

sportolni szerettem és szeretek, de az ilyesmitől kilel a hideg.

hát ez van.

elnézést ha valakinek a lelkébe gázoltam. az lépjen túl a kommentemen és sétáljon tovább a cuppogós bakancsban.

az élet is veszélyes, de én nem keresem ezt a fajta izgalmat. az adrenalin az máshogy is képződik bennem.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.24. 08:48:11

@Egyéves Önkéntes: mint írtam volt hajnali háromkor, nem túrázom. félek a kullancsoktól. félek a vadállatoktól. és félek az erdőben mindentől, különösen ami rajtam kívül még mozog és élőlény (beleértve a szatírokat és a rézfaszú baglyokat is). és nem vágyom hánykolódó csónakba sem, hogy én is hánykolódjak. nem ugrom le szakadékba gumikötélen. nem vetem ki magam repülőből.

sportolni szerettem és szeretek, de az ilyesmitől kilel a hideg.

hát ez van.

elnézést ha valakinek a lelkébe gázoltam. az lépjen túl a kommentemen és sétáljon tovább a cuppogós bakancsban.

az élet is veszélyes, de én nem keresem ezt a fajta izgalmat. az adrenalin az máshogy is képződik bennem.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.24. 08:48:13

@Egyéves Önkéntes: mint írtam volt hajnali háromkor, nem túrázom. félek a kullancsoktól. félek a vadállatoktól. és félek az erdőben mindentől, különösen ami rajtam kívül még mozog és élőlény (beleértve a szatírokat és a rézfaszú baglyokat is). és nem vágyom hánykolódó csónakba sem, hogy én is hánykolódjak. nem ugrom le szakadékba gumikötélen. nem vetem ki magam repülőből.

sportolni szerettem és szeretek, de az ilyesmitől kilel a hideg.

hát ez van.

elnézést ha valakinek a lelkébe gázoltam. az lépjen túl a kommentemen és sétáljon tovább a cuppogós bakancsban.

az élet is veszélyes, de én nem keresem ezt a fajta izgalmat. az adrenalin az máshogy is képződik bennem.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.24. 08:49:31

@Impega: á, az jobb volt amikor kifacsarta az elefántszart és annak a levét itta.

Impega 2009.06.24. 08:51:00

@az igazi mpl (kurtaszoknyában, mint Gogolák et.nő): Okok, ezt megertettuk. Eleg alaposan a szankba ragtad.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.24. 08:51:11

off

még a kezem is megremegett, amikor rágondoltam. ezért "ment el" a kommentem 3x

on

DaM 2009.06.24. 08:52:53

Tetszik a poszt, köszönöm széken! Namost nekem eddig ami jót sikerült kifogni, az: 1 Budmil túrakabát (amit azóta asszem nem gyártanak), szélálló, vízálló, szellőzik, tesztelve. Túracipő (bakancsnak nem nevezném, mert ahhoz kissé kecses, de magasszárú), goretex, Salomon sports terméke, bevált. Kabát 20k körül volt emlékeim szerint, cipő dettó. Decathlonban eddig jól vették a nehézségeket a kínai vagy maláj vagy milyen Kecsua termékeik: túrazoknik 1k/pár körül (száraz maradt a lábam, csak ragadt a rárakódott sótól), pólók 2k/db körül(műanyag, szellőzik, gyorsan szárad, tényleg faja), nadrág 7k-ért(mint a póló..), fejkendő 1k HUF (napvédelem, amúgy szívja az izzadtságot és az én mennyiségemet nem tudja kiszellőztetni, de azért yo), néhány polárcucc (jó meleg, de fullaszt) meg egyéb kieg (pl. mellény, elöl neoprén, hátul rugalmas műanyag, így ha hátizsákkal tolod a buskraftot, akkor durva szélben is tartós a frizurád és nem fázol). Szóval ennyi. De most már sejtem, hogy a speciális cuccokat (értsd. vízálló) nem Dekatonos kínálatból kell majd beszereznem.

EÖ (törölt) 2009.06.24. 08:53:31

@az igazi mpl (kurtaszoknyában, mint Gogolák et.nő): nekem is! no meg közben benéztem a Server Error-os posztba! :)

AlulírottFentemlített 2009.06.24. 08:54:02

A buschcraftozás tulajdonképpen nem más, mint levágott busafejek ágyneműbe való elhelyezése túrabakancsban, szemerkélő esőben.

Bocs a sp@mmért!

DaM 2009.06.24. 08:55:01

@az igazi mpl (kurtaszoknyában, mint Gogolák et.nő): hát, így nehéz lesz kötői halált halnod. Majd kapod a sportolóhalált: szívizom meg egyéb gyilok, 35 év körül. Sajnos mostanában egyre többet hallok ilyen eseteket, és ne ma profik világára értem.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.24. 08:56:24

@DaM: 35 év? már nem is emlékszem mikor voltam annyi:)))

köszi. gyere gyakrabban és írd le többször.

Yoss 2009.06.24. 08:59:04

@serpenyő:
A Columbia túrázásra semmivel sem jobb, mint bármely noname szar..Pláza brand..A North Face (nem West) már inkább..

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.24. 08:59:19

@DaM: mondjuk ha letagadnám az életkorom, amit nem szoktam, mondhatnám, hogy annyi vagyok.
mint peggy bundy a lányára: ő a nővérem:)))

Impega 2009.06.24. 09:01:30

En szeretek turazni, ha ezt valakit erdekel. De pisat nem iszom, a kest meg a varganyak megtisztitasara hasznalom. (osszel, termeszetesen.) Nyaron max a kolbaszt darabolom vele

DaM 2009.06.24. 09:06:22

@az igazi mpl (kurtaszoknyában, mint Gogolák et.nő): a 45 és afeletti generáció gondolom más. Bátyám 3 kollégáját vesztette el, 31-35 közötti életkorúak voltak, kb. 1 éves szórással. Ezzel szemben akik már legalább egy 10-essel felette járnak, azokat megvárja az öregkor. Bár közel az ötödik iksz felé nem is ugyanaz a sport, úgyhogy érthető számomra is.

EÖ (törölt) 2009.06.24. 09:08:04

@Impega: vargányát szedni én is szeretek, meg kucsmagombát is, meg rizikét is, a többit sajnos nem ismerem (kivéve a vízóraaknás laskagombát)

Tsabi 2009.06.24. 09:08:43

A bushcraft ezek szerint nem mas mint hajlektalant jatszani. Hat mit mondjak ennel izgalmasabb a vaci uton atszaladni. "Le Chameau footwear is available in a range of styles to suit a variety of needs, weather conditions and budgets. " vagyis van belole occo is, meg olyan is, ami a hegylakoknak jo a sarban tiprodni.

Impega 2009.06.24. 09:08:49

Anyosomek a hetvegen 20 km-t turaztak a hegyekben, 1200 m szintkulonbseggel. 56-57 evesek. Ugyhogy minden tiszteltem nekik.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.24. 09:20:31

@DaM: igen. az ember minél öregebb, annál beszaribb, ezért nem megy a setét erdőbe túlélni:)))

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.06.24. 09:25:28

@Impega: :) Ez vicces.

De a videó meg nem az. Az ember gyereke a pénzéért minőséget vár(na).
Jó ez a videó - tényleg érdemes ilyeneket csinálni!

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.06.24. 09:31:51

@Impega: döntsd el életem, hogy húsz vagy huszonnyóc, mert nagyon nem mindegy!!

elismerésem.

és hogy találtak vissza? nem vetted el tőlük az iránytűt?

de ha te kedveled az urad édesanyját, tekintsd a kérdésem tárgytalannak.

én az enyémnél próbálkoznék valami hasonlóval, de nem túrázik..... ő a nyuggeres buszos vegyenakciósanhihetetlenterméket kirándulások híve

nyomika 2009.06.24. 09:33:16

Szerintem is jó túrázni. Felszerelés: egy baromi jó, ezüstszállal átszőtt aláöltözet (RP márkájú) polárpulcsi (Decathlonos jó erre a célra, hiszen úgyis mindegyik műanyagból van, max. a vastagsága eltérő, de ki fázik ha mozog?), tuti frankó német katonanadrág (Obsit katona bolt a körúton), hátizsák (mindenki döntse el, hogy milyen az ideális stámára) és egy frankó bakancs (nekem Asolo van, eddig még nem ázott be, pedig térdig érő hóban is teszteltem, 3 éve használom).
Megjegyzem, hogy mindent Kínában, Tajvanon, meg arrafelé gyártanak, akár a Decathlonban vásárolsz, akár nem.
Az RP bolt miért szűnt meg Pesten? Pedig tök jó cuccaik vannak. Muszáj volt elmennem Győrbe, mert kabátot kellett vennem.
Decathlonban ami jó az a fuszeklikínálat, meg a pamut pólók. Régóta használom a zoknijaikat és azokban még soha nem csalódtam.
Pedig a sötét erdőben élmény túrázni, főleg térdig érő hóban. Ajánlom mindenkinek.

AlulírottFentemlített 2009.06.24. 09:37:38

@Impega:

Én meg egyszer megmásztam a Hoportyót!

Évekig készültünk rá a haverokkal, alaposan mindent megtervezve.
Vaniliás karikát szerencsére vittünk magunkkal így még a sherpák is vígabban cipelték a cuccainkat.

A csúcs meghódítása sokadik próbálkozásra ugyan, de sikerült.


Hoportyok-hegy az Alföld teteje:

Szélesség N 47° 45,343'
Hosszúság E 22° 2,029'

Magasság: 192 m

ProShopper 2009.06.24. 09:38:54

Meindl bakancs
Berghaus kabát

ennyi

anarch 2009.06.24. 09:39:48

@torma99: De mondja, nem figyeltél. 27e-t fizetett érte (mielőtt visszavitte) és azt írták rá hogy vízálló vadászbakkancs :).

LucecitaGonzales 2009.06.24. 09:45:27

Aki vízben akar mászkálni, vegyen gumicsizmát.Lazacot fogni sem állok be a patakba goretexbe sem.
Pedig sokszor szoktam beállni a patakba lazacér, főleg itt a Deák tér környékén. Ott vannak a legjobb lazacok. Aztán az aluljáróba rögtön be is cserélem román lovakra.

EÖ (törölt) 2009.06.24. 09:47:13

@AlulírottFentemlített: voltak halálos áldozatok a csúcskísérlet közben?
ilyen magasságban már előírás a dekatlonos polár harisnyakötő! a serpákon jól mutat!

Impega 2009.06.24. 09:47:49

@AlulírottFentemlített: Szinten Alföldi, de Hoportyóket nem ismerem.

@az igazi mpl (kurtaszoknyában, mint Gogolák et.nő): Gond nelkul visszatalatak, es orulok neki. Amugy huszonnyóc.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.24. 09:51:09

Nekem eddig a Decathlonról csak jó tapasztalataim vannak. Igaz, olyan cuccokat még nem vettem, ami a videón szerepel, pedig én is be tudok öltözni úgy, hogy csak az alsógatya nem decathlonos rajtam :-)

hehehehe 2009.06.24. 09:52:55

@tarkamarha: egy kép többet mond minden szónál :) én pl. vizuális típus vagyok :)

Azzi 2009.06.24. 09:53:06

DE A CSALÁNOS VIDEÓT MEGNÉZTE VALAKI? FERGETEGEEEESS!

Ők az isten! Interneteket nekik!

Rég nevettem, akkor sem ilyen jót.

^_____________^

 ▲
▲ ▲

AlulírottFentemlített 2009.06.24. 09:53:19

@Egyéves Önkéntes:

Az elfogyasztott sörmennyiség szerencsére megvédett bennünket az oxigénhiánytól, így áldozatok nem voltak. A serpák pedig eredeti gucci overálban vitték lui voutton hátizsákjainkat :-)

@Impega:

Ezért adtam meg a koordinátákat.

Jedlik 2009.06.24. 09:53:53

Troll kommentek rulez. Ne az olcsó szart vegye, mi? Meg milyen árkategória?
Videót meg is kéne nézni, aztán kommentelni? A faszt.

EÖ (törölt) 2009.06.24. 09:54:01

@Impega: én se ismertem a Hoportyót, pedig olyan alföldi vagyok, hogy a fekvőrendőr tetején már hegyibetegséget kapok

EÖ (törölt) 2009.06.24. 09:55:46

@AlulírottFentemlített: oxigénhiány?? :D
valami escort szolgálattól béreltétek a serpákat?

Gazdagréti Jack Bauer 2009.06.24. 09:57:21


Nekem semmi bajom a bushcraftos jóemberekkel, csak azt nem értem ,hogy itthon ez minek, vázz?

Ha eltévedsz valahol az erdőben, akkor elég ha követed a szemét és sittkupacokat, azok majd kivezetnek onnan. 25 kilométeren belül úgyis találsz minimum egy utat, lakóházat, vagy olyan helyet, ahol van térerő:)

Ja, bakancs.

-Gumicsizma, a.k.a TSZ Adidas vagy nyeles szandál: 3000 ft(ződ v. fekete)
- 2 pár vastag zokni: 500/ pár.

Bár nem tudom ez mennyire alkalmas bushcraftra, még sose voltam:)

AlulírottFentemlített 2009.06.24. 10:03:33

@Egyéves Önkéntes:

Szerencsére volt megtakarított pénzünk, mert a Libidó shoppan akciós vízhatlan társasjátékot vettünk, így az escort lányok tulajdonképpen gratisba voltak.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.06.24. 10:04:00

Nem láttam a videón sem az esőt, sem a tavacskát, melybe az illető a felvételt megelőzően fejest ugrott.

Esőkabátban, így felöltözve már az izzadtságtól csuromvíz az ember. Ha valami vízálló, akkor nem igazán szellőzik (vagy csak a 100e ft-os árkategórián felül:), de az már az űrhajós magashegyi technológia).

Le chameau az mi? Én kívül-belül bőr Lowa bakancsot hajtok már vagy 7 éve, ami volt már fenn a Magas-Atlaszon, az Etnán, az Alpokban térdig hóban, de mentem benne bokáig a Dunában is, még sosem ázott be. Igaz, hogy anno 38 ezerbe került. Decathlonban viszont a legjobb pólókat lehet venni, az van ráírva, hogy biopamut, az vagy nem az, leszarom, de a legjobb viselet ma a piacon kaphatóak közül.

Amúgy meg minden Kínában készül, ami nem, az Tajvanon. A valóban eredeti North Pole és Columbia cuccoktól a valóban eredeti Armanikon át ezek hamis változatáig.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2009.06.24. 10:07:40

Szerintem a vízálló és a vízhatlan két különböző dolog. Ha a bakancs jól megszívta magát, de egyébként kutya baja se lett, akkor teljesítette a vízállóság követelményét.

carlo74 2009.06.24. 10:07:56

kurvajó..

wetathlon

fehér kutya 2009.06.24. 10:09:06

@Walter Melone:
"Sherpa, lafuma rulez!"

Ja, garantált minőség. Mondjuk mnincs már Sherpa cipő, a nagy sikerre való tekinettel elhalálozott.
Amúgy kopintott trágya. Nem kanadai meg egyéb autentikusnak tűnő országok szarja, hanem hazai szar. Buszra várni lehet benne, de egy fél napos eső után szívesen megnézem bárki arcát.

anyahajókabinajtóhajtogató 2009.06.24. 10:12:21

12 ÉVE VETTEM EGY HAN WAG BAKANCSOT.

AZÓTA MEGJÁRTAM VELE A BÜKKÖT VAGY 50×, MÁTRÁT, BÖRZSÖNYT ÉS MÉG SOK SOK HAZAI TEREPET. VOLT A HAVASOKBAN, AZ OLYMPOSON, A PANDOKRATOR HEGYSÉGBEN ÉS AZ ALPOK TÁJAIN!

SEMMI BAJA PEDIG A BŐR IMPREGNÁLÁSÁT NÉHA HANYAGOLOM KICSIT...

IGAZ, 50RONGY VOLT AKKOR DE EGY ÉLETRE SZÓL!

HAN WAG!

pat 2009.06.24. 10:12:30

király a videó, de azér a decathlonban vannak jó cuccok is, ócsóér'.

viszont azt javallom a kedves túratársnak, hogy ha már ennyi pénzt áldoz bakancsra, akkor tegyen hozzá még 15 ezret, és vegyen egy Hanwag bakancsot 45 ezerért, az tíz évig kitart. ha bekeni Nikwax-szal, még a nem Gore-texes is - saját tapasztalat. bakancson nem érdemes spórolni...

Impega 2009.06.24. 10:12:41

@Egyéves Önkéntes: Te is:) en is! A mi varosunkban van egy elmelkedo. A DOMB

pat 2009.06.24. 10:18:52

hoppá, most látom, hogy az előttem szóló is Hanwag promót nyomott, pedig esküszöm nem vírusmarketingről van szó, legalábbis nekem nem fizettek...

de tényleg 10 évig használtam, és beletettem pár ezer kilométert Kinizsi 100-tól Padis túrákon keresztül a Grand kanyonig, és sosem hagyott cserben.

Hanwag rulez!

EÖ (törölt) 2009.06.24. 10:19:19

@Impega: én a padlásra is úgy megyek fel, hogy a lépcső felénél eltöltök fél órát akklimatizálódni :)

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.06.24. 10:23:19

Decathlonban azért van pár gagyi cucc!

ZmanUK 2009.06.24. 10:27:31

North Face-t ajanlom :)

Amugy meg nagyon rulez az illeto, teljesen jogos a felvetes, hogy egy 27 ezer forintos GORE-TEX turabakancs miert azik be. Mert ha egy beazos bakancsot akar az ember venni, akkor megveszi azt 3 ezerert :) a piacon.

pengusz 2009.06.24. 10:31:45

Van Shepra esőkabátom 3000mm-ig vízálló, ha nem csak szemerkél, úgy átázik, mint egy pamutpóló
North Face hátizsákom füle fél év alatt leszakadt.
Van pár Decathlonos cuccom, de soha semmi baj nem volt velük.
Pár éve sátoroztunk a zöld termék sátrukkal, és a campingben egyedül mi nem áztunk be, amikor egész éjjel esett az eső.

balfék 2009.06.24. 10:37:49

@AlulírottFentemlített: Azért a visszaútnál vigyázz, mert az veszélyesebb a csúcs meghódításánál!

Dr Smit Plagius 2009.06.24. 10:52:26

a decathlon nagyon jó kiegészítő termékeket árul, szerintem, de fő felszerelést sose vennék ott! viszont az egyébb cuccaik nagyon jók!

Mr Y · http://blog.hu 2009.06.24. 11:09:06

én decathlonban sátort vettem tavaly. ahova mentünk 5 napból 4szer esett és nem volt vele semmi probléma... ezekszerint bakancsot nem ott kell :) mondjuk én a 10éves Raichle-mben tolom a turát mindig :D

Jean Valjean 2009.06.24. 11:17:20

Annyit mondanék nektek, hogyha minőségi túracuccot akartok, akkor ne a Decathlonba vásároljatok. Ha jót akartok venni, akkor Overlandba, Mountexbe vagy Tengerszembe menjetek. A Decathlonba is vásárolhatsz, de akkor tudd, hogy mit veszel, ill. mire fogod majd használni. Ami minőségi cucc, az náluk is drága. De általában a minőséget meg kell fizetni.
A Le Chameau márkáról meg csak annyit mondanék, hogy túraboltos létemre életemben nem hallottam még erről a márkáról (ami szerintem azért jelent valamit). Ha tényleg jó bakancsot akarsz, akkor vegyél Asolot, Akut, Merrelt, Lowat, Millet-t. Jah és lehetőleg Gore-texest. A kisfilmben szereplő bakancsra meg szerintem csak rárakták a gore feliratot, mert ha lett volna benne membrán, akkor egy ennyitől nem ázott volna be.

AlulírottFentemlített 2009.06.24. 11:19:42

@balfék:

Lefelé sosem gyalogolunk, mindig helikpoterrel szoktak lehozni :-)

EÖ (törölt) 2009.06.24. 11:20:58

@ladislaus: fogalmam sincs!

valaki már belinkelte, valami úri huncutság...

Vad.Korte (törölt) 2009.06.24. 11:22:37

Azért egy ilyen tesztnél én bemutatnám, hogy hogyan kezeltem le a cipőt, kabátot, stb. éshog milyen igénybevételnek volt kitéve. Mert megmutatni utólag, hogy jaj de vizes minden, azért az kevés. Pl. nem láttuk, hogy nem kabát nélkül állt-e ki a barátunk az esőre.

Alapból nem kételkedme benne, hiszek neki, de mondjuk egy ilyen ... hiányos videó után könnyen támadásba lendülhet az ellenkező oldal.

pat 2009.06.24. 11:27:42

@Jean Valjean: ja, az gyanús, hogy ebben nem lehetett Gore-tex, mert vizes fűben sétálástól nem szabadna beáznia. hacsak nem szarul csinálták a varratok hegesztését.
de az sem mindegy, hogy milyen Gore membrán van a cipőben, nagyon nagy különbségek vannak pl. lélegzőképességben.

van egy Raichle túrafélcipőm, Gore XCR membránnal, soha nem ázott be, és elég jól szellőzik. ja, és Hervisben(!) vettem 2 éve, leárazva 16ezerért(!), igaz, hogy tavalyi modell volt már akkor is. de azt meg pont leszarom.
szóval ki lehet fogni jó dolgokat nem szakboltokban is, csak szerencse kell hozzá.

Transylvanianmixedgrill 2009.06.24. 11:38:40

A sima Gore-Tex tényleg gagyi, csak XCR Gore-tex cipőt szabad venni, aki jó cipőt akar az vegyen Merrell Chameleon Wrap GTX XCR-t, Mountexekben leértékelten 33-ról 22-re mostanában. Nekem 3 éve van télen nyáron napi használatban és máig mindig nem ázik be, lábszag pedig csak 2 év után jelentkezett.

Transylvanianmixedgrill 2009.06.24. 11:43:41

@pat: Egyre jár az agyunk. Nemtom, te hogy vagy vele, de szerintem zongorázni lehet a különbséget a Gore-Tex és az XCR Gore-tex közt. Az Asolo bakim, ami sima Gore-Tex-es a nyomába nem ér a Merrelnek...

Transylvanianmixedgrill 2009.06.24. 11:47:41

@anyahajókabinajtóhajtogató: Oké, a Han Wag az isten, elismerem, de az már azért magasabb árkategória életmódszerűen túrázóknak.

pat 2009.06.24. 12:11:58

@Transylvanianmixedgrill: jaja, csak XCR.
vagy semmi - az első Hanwagomat 96-ban vettem (akkor horribilis 15 ezer fotintért), és 2007-ben rohadt le a lábamról, de akkor sem beázott, hanem felülről folyt bele a víz, mert hülye voltam, és nem vettem kamásnit a 70 centis latyakos hóban, és ömlő esőben való Padis túrához. pedig nem volt benne semmilyen membrán, csak kivülről alaposan bekentem Nikwaxszal kb. minden ötödik túra után egyszer, simán elég volt, és megmaradt a szellőzés. ennél jobb bakancosm sose lesz, már csak azért se, mert mostmár nem tudok annyit túrázni, és felesleges a Rolls-Royce kategóriára kiadnom 60 ezret. a Raichle jó kompromisszum volt, könnyebb, és még viaferratazáshoz is megfelelt.
van nekem is egy Merrellem, de sajnos csalódás, hosszban jó, viszont túl szűk elől, és nyomja a lábujjaimat. de lehet, hogy az én lábamban van a hiba, vagy nagyobbat kellett volna venni...

I'll be Beck! 2009.06.24. 12:16:16

Én csak annyit tennék hozzá Madercpach Viktor szavaival, hogy akinek nincs fegyvere, az fogoly. Ezt mindenki vésse jól észbe. Erdőben, réten, esőben, fagyban, hidegben, melegben, tűzön, vizen. Akinek nincs fegyvere, az fogoly.

kuciber 2009.06.24. 12:16:44

Bocsi!

Nekem Decathlonos házi márkás Forclaz 100-s bakancsom van. Én nem vizes fűben, hanem patakban teszeteltem. 100%-osan vízálló! 15900.- Forintért.
A sátrukat 3 éve használom. Pont most a hétvégén is "teszteltem" Erdélyben. Töbszöri felhőszakadásban is 100%-osan vízálló!
Az esőruhájukban viszont sza..á áztam az biztos.

Szerintem ár-érték arányban jók a termékeik. 1-2 termékük viszont nagyon gagyi.

ddd.dino 2009.06.24. 12:48:14

Bakancs így beázni vizes fűben akkor sem tudna, ha nem Gore-Tex.
Ilyen szintű beázáshoz (facsarja a vizet a zokniból) két ötletem van:
1. Mély pocsojába lépett vagy patakban stétált.
2. A nem vízhatlan nadrágja vízgyűjtőként, a lábszárvédője magyarul kamásli) pedig tölcsérként működött, és közösen belevezették az esővizet az amúgy korrektnek tűnő lábbelibe. Ez a valószínű megoldás!
UI.: Amúgy egy GoreTex cikétől még nem lesz feltétlenül a cucc is GoreTex, ezt sajnos a saját bőrömön tapasztaltam tizenvalahány éve egy jutányosan, kéz alatt vásárolt kabátnál. Ellenben a Trezeta GoreTex túrabakancsomat szakboltban vettem, gyakorlatilag egyszer sem ázott be, pedig kizárólag tisztántartás-bőr részek ápolása programban tartom karban, "hozzáadott", spéci, stb. impregnálószert sosem használtam.

ddd.dino 2009.06.24. 12:49:37

bocsánat, természetesen pocsolyára gondoltam...

Sir Pub 2009.06.24. 13:24:10

Raichle Rulez! Nekem van három pár bakancsom is (Gore-s is meg sima bőr béléses is), de jól szuperálnak. Azért van három, mert ott dolgoztam:-))))
Van egy pár Dachstein is, ez a márka létezik még?

edrose 2009.06.24. 13:58:55

Csak az ismeretterjesztés kedvéért:
@Jean Valjean, az, hogy magyar túraboltosként még nem is hallottál egy márkáról, az azért nem biztos, hogy a márka hibája... ;) Mentségedre szóljon, hogy a Le Chameau alapvetően nem túracég, ráadásul földrajzilag elég regionális (francia), illetve felhasználócsoport szempontjából szubkulturális (vadászok) márka. Ezt részben csak az objektivitás okán említem, mert attól, hogy például egy külső-londoni túraboltos azt mondja, hogy – Sandstone? RP? WTF... –, az még nem azt jelenti, hogy ezek szar termékek.
Szóval a Le Chameau egy igencsak régi márka, amely leginkább igen jó minőségű és ennek megfelelően drága gumicsizmáiról híres, amelyeket főleg a vadásztársadalom használ. Aztán az, hogy az outdoor márkáknál (igen, szinte mindegyiknél) régóta megfigyelhető kurvulás elérte, és a jelek szerint ilyen bénaságokat is gyárt(at), meg persze az immár kötelező ruházatot stb. is, az egy más tészta. Szomorú, nincs rá mentség.
A Decathlonban meg ugyanúgy kapni jobb-rosszabb dolgokat, mint bárhol máshol, például az általad is említett, de sokkal drágább túraboltokban. Ha pedig csak egy-egy márkán belül gondolkodunk, az sem mérvadó, volt már nekem például csodás és ultraszar Merrellel is dolgom. Ár-érték arányban a Decathlon egyáltalán nem rossz hely, azt pedig kisgyerekes családok sora tanusíthatja, hogy amióta Decathlon van, egy csomó sport-, túra- és kirándulófelszerelést közepes jövedelmű szülők is megvehetnek a gyerekeiknek. Különösebb minőségi kifogások nélkül. Márpedig a gyerekek remek tesztalanyok ám: még nem sznobok, nem néznek se márkát, se istent, se embert – csak mennek és ütik-vágják a cuccot... :)))

edrose 2009.06.24. 14:04:30

Ja, egyébként mielőtt nekem esnétek: semmi közöm sem a Le Chameau-hoz (nincs is tőlük semmim), sem Decathlon-menedzser nem vagyok, viszont mászkálok erre-arra, van két kisgyerekem, akiket szintén fel kell szerelni – ráadásul ismerem Papicát! :)))

drumbox · gearsofwar.blog.hu 2009.06.24. 18:31:22

Csak a hitelesség miatt linkelném a következő Kensington zár videót amit pár napja készített nekünk Papica; köszönet érte.

www.youtube.com/watch?v=3xP30-xxAVo

Fischer 2009.06.24. 19:38:10

hm...
javaslatom sima munkavédelmi bakancs acélbetéttel... :-)

nem ázik be, stb...
8 - 10 ezer forint a megfelelő üzletekben...
(barkácsbolt, munkaruházati, praktiker, stb.) /ennyit a drága a jó című idióta megnyilvánulásokról/

Decathlonos sátorból horgászom, az rendben van már 2 éve!...

Pajtás 2009.06.24. 20:03:40

hétvégén asszem bushcraftozok, meg lenyírom a füvet papucsban.

pjotr007 2009.06.24. 21:22:10

@Fischer: Én is azt használom, amit a túra és egyéb boltokban meg lehet venni 20-30-40.000Ft-okért azt megkapom a munkaruházati boltban 8-15.000-ért.
és még jól is néznek ki.
Ráadásul tényleg vízállóak is, nem kell hozzá drága impregnáló, értelme se sok lenne.
Persze azt nem tudom, hogy profi, tényleg minőségi túracuccokhoz képest milyenek, mert olyanom még nem volt, de a divatmárkákat veri, mert ezeket a cipőket bevizsgálják, nem csak nyomtatnak hozzájuk egy nagy színes címkét....
persze nem lehet mesélni róluk, hogy ementem a shopingolni a decathlonba....

Átlagarcú 2009.06.24. 22:08:59

Az egyetlen vízhatlan lábbeli a gumicselló. A többi csak vízálló, több-kevesebb ideig. Ezt egy természetjárónak illik tudni. Persze nem is szabadna vízhatlannak eladni egy bőrből készült cipőt.
Tudom én, hogy lélegző, meg membrán, meg impregnált, de sosem lesz vízhatlan.
...meg az a kabát sem, amelyiken akárcsak egyetlen öltés is van. Az igazán vízhatlan kabát hegesztett. Persze nagy hőmérséklet különbségnél az sem ment meg a belső páralecsapódástól.

Átlagarcú 2009.06.24. 22:21:50

A Decathlon pedig egy ócska kínai piac.
Pofesszionális eszközt nem szabad ott keresni. ...még sok pénzért sem.
Valóban, -annak, aki nem a divatra hajt-
a spanyol munkavédelmi lábbelik kitűnőek.

Az utolsó balti Hering 2009.06.25. 10:16:48

És ha a posztolónak csak mocsokul izzad a lába?:D
Amúgy 1800 forintért vettem tecsó sátrat 2 hálózsákkal 1 rétegű aztán az se ázott be anno a mezőtúri rock és sárfesztiválon.
Bakancsból meg jó a surranó is.
Semmiért nem cserélném a munkásőr hátizsákot, 30 kiló cumót szó nélkül elvisz benne az ember és még a vállát se vágja a pánt.

cuko 2009.06.25. 15:42:37

@cuko: -nál a pont a decathlon-ócsárlásnál: ' Ár-érték arányban a Decathlon egyáltalán nem rossz hely, azt pedig kisgyerekes családok sora tanusíthatja, hogy amióta Decathlon van, egy csomó sport-, túra- és kirándulófelszerelést közepes jövedelmű szülők is megvehetnek a gyerekeiknek. Különösebb minőségi kifogások nélkül.'
Nekem is pl. csak jó tapasztalataim vannak: triboard kabátok, sportzoknik, kipsta termékek (focigatya, sportszár, kosárcipő...), ismerősöknél sátrak,...

wadnyúl 2009.07.01. 09:54:39

Most őszintén, melyik cuccot nevezzük professzionálisnak - amivel kimegyünk pecázni hétvégén, oszt nem ázik be, vagy amivel 5 napot eltöltünk a Retyezáton? Azért nem mindegy... Professzionális cuccot az erdészek, nemzetiparkosok, katonák, profi hegymászók használnak (nomeg gazdag gyerekek). Egy jó bakancs kb. így néz ki: www.vagabondjourney.com/2008-travel-blog/1010-carhartt-work-boots-travel.shtml
Mindenki isteníti a Vibram talpat, no hát a Vibramnak létezik ezer típusa, és nem mindig az kerül fel a bakira ami tényleg jó lenne, ráadásul a jégen csúszik mint a háborodás. Mivel divatba jöttek a hegymászó-túra cuccok, ezért itt is érvényesül, hogy ha növekszik egy termékből a szériaszám, egyre költséghatékonyabb a cég, magyarán szarabb minőségű lesz a cucc. Egy ismerősömnek volt egy 25 éves (!) csehszlovák bakancsa, amire még csavaros talp volt akkoriban. Szó szerint lekopott a faszi lábáról az a baki, kétszer kellett talpat cserélni, nem volt akkor még Gore-Tex membrán, meg Vibram, meg ilyesmi. A Gore-Tex (és a többi hasonló) is kb. 2,5-3 évig bírja, aztán kikopik-kiszakad a membrán(ezt nem veszed észre), és ugyanúgy bejön a víz ha nem waxolod a bakit. A Decathlonban érdemes venni kirándulásra, nyaralásra és egyébre cuccot, ha komoly és hosszútávú szándékaid vannak, a Dekában is kapsz profi cuccot, csak ugyanolyan árban mint a Mountex/Overland/Nomád boltokban.
Apróságok amiket érdemes megjegyezni: a kínai szabásminták és kaptafák szarok, egy jó cuccnál viszont kurvára számít a varrás (és nem a design!); a román, német, osztrák és spanyol gyártmányú bakik az egyik legjobbak (olaszoknál néha már csak a hírnév jó); aláöltözetért 10 ezret kiadni baromság (munkavédelmi/katonai/turkálókban legalább olyan jókat lehet kifogni mint a túraboltokban); táskákban pedig a legjobb hazai az Alto(tapasztalat).

tanto 2009.07.19. 17:18:44

EDROSE:
köszi, hogy megírtad a kommentjeidet, megspróroltál egy rakás dolgot nekem. MIndenben 100% egyet értek Veled.
A Dec olyan amilyen, de sokkal elérhetőbb a tömegek részére, mint egy profi szakbolt.
Ezen kívül korrektül cserélnek dolgokat, ismerek vagy 3-4 családot, akik igencsak eme korrek tlajdonságuk miatt "ragadtak" le náluk.
Más: minden terméknek meg van a saját rendeltetése. De ha valamire azt mondják vízhatlan ....és kiderül hogy nem, akkor ciki ...és igenis vissza kell vinni.
De az is igaz, hogy a profi és amatúr célú használat között azért mindenki, józan eszét használva, tegyen különbséget. Szerintem.
Ami pedig Papicát és a bushcraftot illeti, sok olyan tapasztalatot kívánok mindenkinek, ami neki megvan ...mert akkor nem lehetne olyan helyzet sem városon, sem vidéken, sem erdőben, sem ....... ahol ne találná fel magát az ember.
Papica, csak így tovább, csináld amit elkezdtél, járda magad útját.

Ave

tanto 2009.07.19. 17:24:54

@Sörecet:
igen, így van.
A nagytudásuak a vízhatlan témában nem kérdezik sohasem a legilletékessebbeket , a vidéken felnőtt embereket.
Vízhatlan kabát, vagy köppeny pedig csak egy van/volt, az a katinai tiszti (régi, orosz, belülről gumírozott) köppeny...... na de az alatt pedig igencsak fülledt vlt az időjárás egy 2-3 órás zuhi alatt.
Ave

9mmPara 2009.07.30. 10:04:34

@Impega: Amikor még szegedi voltam, volt egy tanyánk az Öreghegy-dűlőben. Az Öreghegy konkrétan egy akáccal megfogott, valamikori futóhomok-domb, másfél-két méterre emelkedik ki a környezetéből. Amikor biciklivel odaértem, mindig eszembe jutott a Tour.

bozs 2009.08.22. 09:08:24

Papica: Miért vetted le a videot??

'Hátcsáklit' 2009.09.17. 14:35:44

@bozs: gondolom megegyezett a dekatlonnal és közösen átsétáltak egy közeli káterpillár boltba megvenni a sérült cuccokat.

Vulnerarius 2009.09.21. 19:55:06

Dolgoztam egy évig Mountexben mint eladó.
Aki azt hiszi hogy na az a fasza hely mert ott jó cuccok vannak az qvára téved.(tengerszem, overland dettó)
Aki elhiszi azt hogy az ilyen olyan bisz-basz membránok gore-tex, helox, aqvatech meg mindenlófasz tartós és az majd megvéd az egy láma.
Ez az egész "outdoor" ipar egy nagy marketing ami beletömi a sok láma vevő szájába a terméket.
Sajnos Papica videója nem szól a sok tengerszemes meg mountexes gagyikról amik pont annyit bírnak mint a dechások.
Legalább vette a fáradságot és elmondta a véleményét, jól tette.
A bushcraft szó mögött pedig rejlik ám tudás.
Természetesen a mekkgájveren és bergrillszen nevelkedett bithuszár műanyagnép sose fogja ezt érteni.
Esetleg nézzétek meg hogy ki az a Ray Mears, és hogy mi a mottó az egész mögött.
Műanyaglámák.

találjatokkivalamit 2010.02.23. 22:46:59

@Secnir: mióta átlagos a 48-as csónak? M.o.-n 42-45 az átlag, Jetikém!

Don Quixote de la Ferko 2011.06.27. 06:57:40

@Vulnerarius:

"mekkgájveren és bergrillszen"

Nem kis elvadultság a kettőt összehasonlítani.

Amit a mekgájverben látsz, az csak annak látszik, ami.
Bergrilsznél nehéz azt mondani, hogy a jeges vízben egy szál fütykösben ugrálás csak trükkfelvétel.
Lehet utána csinálni, oszt ha sikerült túlélni, lehet leszólni.

Vulnerarius 2011.06.28. 14:44:19

Kedves Luciferko,
Részben Igazad van. Egy igen kicsiben.
BG tényleg kemény fickó, de a filmjei röhejesek, lássuk be. És a túléléshez közel sem ad olyan hasznos tanácsokat mint például Ray Mears.

Olvasgass a témában egy kicsit és gondolkozz el azon amit mondtál.

Adj magadnak beöntést dohos vízből egy tutajon. Egyél döghúst nyersen, és igyál trágyalevet.
ja és persze folyamatosan rohanjál mindenhova.
Mindehhez használj egy tökéletesen használhatatlan formájú "vagizós dikicset"

Majd ha ezt mind megtetted nézd meg Ray Mears filmjeit.
Látható lesz a különbség. Nézz körül a neten hányan röhögik ki a édes barátodat. Érdekes BG-ről gigabyte mennyiségű humor van...

Szép napot,

Pécsi bölcsész 2011.10.14. 11:27:11

@Vulnerarius: Hátt nem tudom te miről hadoválsz!
Én 8 évig használtam egy AKU bakit.
gyerekek okán rendszeresen kapott bokáig patakot. SOHA nem ázott be.
Mikor szétmállott a VIBRAM talpa,
lecseréltem egy mountexben LaSportiva bakira.
Ez is kapja a patakot rendszeresen. Még sosem ázott be ez sem....

Vulnerarius 2011.10.14. 21:05:07

@Pécsi bölcsész:

Relációanalízis C válasz.
Igaz mind a két állítás nincs összefüggés.

Beszélj szépen, normálisan hamár bölcsész vagy. Havvvver.

Pécsi bölcsész 2011.10.15. 13:22:30

Amit te leírtál tényszerűen nem igaz. Ennyit szerettem volna csak leírni. Semmi baj a membrános cipőkkel.

sokadszorra 2011.12.14. 13:47:57

@wadnyúl: Ott a pont. A Deca sajátmárkás cuccaiban egy dolgot szeretek: a legalább kettő éves garanciát. Lassan időszerű lesz a tényleg vízálló túracipőmet (közepes idény van mögöttem, hétköznapi használattal együtt 2500km körül) lecserélni, mert a külső textil itt-ott már kezd szétmenni... De beázni max. a bokánál ázik be így is :-)

sokadszorra 2011.12.14. 13:51:05

@tanto: A pihekönnyű Carbondale kabátom erről a "csak gumírozott" hülyeségről mit sem tudva vígan szárazon tartott olyan esőben, aminél 1 percen belül a gatyóm is szétázott volna normális cucc nélkül. Gore-Tex XCR anyagból készült. Ja, és persze nem kellett a saját levemben főni benne...

vmaast 2011.12.22. 16:13:14

@edrose: ott a pont nálad ;-)

Akinek abban merül ki a Decathlon ismerete, hogy az az outdoor Tesco-ja, az erős szűklátókörűségben szenved. Árulnak ők cuccot alaptól a profi-ig, és rá is írják, mi mire való. Ha ezt figyelembe veszi az ember, és nem akar magashegyi túrához 3000 Ft-ért okosan bakancsot venni, nem éri meglepetés. Mountex, Tengerszem, egyéb boltok ugyanúgy árulnak alacsony kategóriás cuccot is, csak épp elhitetik az emberrel, hogy ezzel a Holdra is felmászhat.
Amúgy tegyen bárki egymás mellé egy Forclaz Symbium 80 lityis zsákot meg egy Deuter Aircontact 80 lityis zsákot, és lehet döbbenni megfele ;-) a minőségen, az innováción, az árán, és a garancia idején...
Segítek:
Legalább olyan jó minőség, ötszázszor okosabb megoldások, fele ár, és öt év gari, hoppá...
Használom mindkét márkát, és nem érzem jobbnak a Deutert.
Nem állítom hogy minden szar, csak a Deca jó, mert dehogy, viszont a legtöbb probléma a júzer hülyesége miatt van. Vagy rosszul vásárolt, vagy rosszul használta. Ennyi.

A gore membránt meg hagyjuk meg a plázacicáknak, plázajaniknak, akik márkás "túracuccban" mennek szoliba, meg party-zni ;-)
Komoly használat mellett igen hamar fárad, és annyi marad a csodából, hogy nem rögtön ázik be, hanem 15 perc múlva.

privateer 2012.06.08. 08:17:41

Videók nem elérhetőek. Vajon miért?

fidesz = házmesterek pártja 2013.04.18. 12:17:49

@vmaast: fura... Az öt éve vásárolt, napi rendszerességgel használt túracipőm (nem túrázásra használom, hanem utcai cipőnek) a mai napig nem ázik be és nem büdösödik. Goretex. A talpából már alig van valami, mert nem betonra tervezték, de nem akarom lecserélni, annyira kényelmes.
Igaz, nem a decathlonban vettem.

vmaast 2013.04.18. 22:56:47

@fidesz = házmesterek pártja: komoly használatot írtam. Az nem öt év a városban, hanem mondjuk két év terepen. 1000-1500 km hóban, sárban, porban, sziklán, vízben.

fidesz = házmesterek pártja 2013.04.19. 10:49:10

@vmaast: azért két évet ha kibír, az a mai viszonyok közt szép teljesítmény.
Viszont amit te írsz, az havi három-négy használat (sacc/kb).
Én meg szinte naponta hordom.

fidesz = házmesterek pártja 2013.04.19. 10:51:48

@vmaast: egyébként nem hinném, hogy mai, hazai árakon számolva minimum száz-százhúsz alatt megúsznád a vásárlást, ha az igényeidnek megfelelő cipőt akarsz. (rég jártam ilyen boltban, szóval csak saccolom, hogy hol tarthatnak az árak)
süti beállítások módosítása