Egészen ijesztő dolgot írt meg nekünk Yappyapp, méghozzá azt, hogy ha az ember az Auchanban vesz egy értékesebb műszaki cikket - ő például LCD tévét - akkor hiába hiszi azt, hogy van normális, plusz ha rendelt mellé, akkor úgynevezett Auchan-garanciája is, valójában jól meg van szívatva. Hősünk tévéje két hét után elromlott, így derült ki, hogy az Auchan, bár a törvény kötelezné rá, egyszerűen nem foglalkozik a garanciával. Az általuk megjelölt szerviz nem javítja az adott gyártmányt, ebben a helyzetben pedig a vásárló a nagyban hirdetett Auchan-garanciával kitörölheti. Az ugyanis csak a "rendes" garancia lejárta után lép életbe. A trükk benne az, hogy erre már nem kerül sor, ha az áru a normál garanciális időn belül elromlik, hiszen a normál garancia, mint fentebb kiderült, nem vehető igénybe. Botrányos események kicsit lejjebb:
Az Auchanban az ostobaság követelmény........
Sajnos beleszaladtam egy pofonba.Voltam olyan hiszékeny, hogy azt hittem, hogy egy multiáruház, tisztességes partner lesz, és nem olyan piti mint ahogy az utólag kiderült.A történet az, hogy 2009 junius 29-én vettem egy Thomson fullhd lcd tv-t, ami nagy megrökönyödésemre két hét után kilehelte a lelkét, de a történetben nem ez a trauma.Felnívtam az Auchan áruházat (Savoya park), ahol is közölték, hogy nem tudnak segíteni, keressem meg a tv- hez adott leírásban a szervízt, és zaklassam őket a problémámmal. Nos egyetlen szervíz volt feltüntetve rajta, aki már évek óta nem szervízeli ezt a márkát.
Ezek után újra felhívtam az áruházat, mire közölte a vevőszolgálaton egy nő, hogy ő most vette fel a munkát, és egyébként sincs gőze sem, hogy ki a szervíz, nyomozzam ki. Én kértem a főnökét, mire kapcsolták a PÉNZTÁRAT!!!. B. Andreát, aki közölte szintén, hogy már két hetes ez a tv vigyem ahova akarom.A vásárolt Auchan garancia pedig csak a gyári garancia lejárta után
érvényes (...azaz töröljem ki vele....).
Nos én utána néztem és...151/2003. korm. rend. 5. § kimondja,"a vásárlás helyén mindig lehet reklamálni, a termék további sorsa, szervizbe szállítás vagy bármi a forgalmazó dolga."...továbbá, "Forgalmazó, mint kötelezett, semmilyen ürüggyel nem háríthatja el a felelősséget, a fogyasztó felé neki vannak kötelezettségei, ezek teljesítését nem teheti függővé a vele szerződésben állók (szerviz, nagyker, stb.) őfelé történő teljesítésétől."....s még..."Ha a hibát a vásárló a forgalmazónál jelenti be, akkor erről jegyzőkönyvet köteles felvenni, külön kérés nélkül. Ebben rögzíteni kell:
a fogyasztó nevét, címét,
a fogyasztási cikk megnevezését, vételárát,
a vásárlás időpontját,
a hiba bejelentésének időpontját,
a hiba leírását,
a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
a kifogás rendezésének módját
Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását
Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
Természetesen a fogyasztónak mindenből jár egy példány. [49/2003. GKM. rendelet 3. §]
Természetesen erről az Auchanban egyetlen élő alkalmazottnak sincs halvány lövése sem.......nem beszélve arról, hogy magát az Auchan jótállást sem bikkmakkért árulják.Érdemes megnézni, hogy mit hazudnak evvel kapcsolatban a honlapjukon....
Az Auchan Garancia előnyei:
Az Auchan Garancia biztosítja a termék gondtalan használatát! Gyors segítség - elég egy telefonhívás a kár bejelentéséhez. 10 kg-nál nehezebb termékeket az Ön otthonában javíttatjuk Ön dönti el, hogy hány év extra nyugalmat vásárol. Az Auchan Garancia szolgáltatást - a vásárolt termék típusától függően - 24 / 36 / 48 / 60 hónapra igényelheti. Gyors segítség Ön telefonon bejelenti a kárt, és mi gondoskodunk a javításról. A meghibásodás jellegétől függően a terméket javíttatjuk, vagy cseréljük. A termék szakszerű helyreállítását szervizhálózatunk garantálja. Nincs önrészesedés - A javítás Önnek nem kerül semmibe.....
"A javítás önnek nem kerül semmibe"........Ezt talán módosítani kéne, úgy, " A javítás nekük nem kerül semmibe, mert minket nem is érdekel!"
Mindenkinek jó vásárlást kívánok az Auchanban!
U.í. A fogyasztóvédelmet felhívtam, csak az íz kedvéért, ahol is elsőre azt mondták ismerik ezt a témát, és fáradjak be az irodába, ha netán ügyet akarok csinálni belőle.....akarok, és másoknak is csak ezt javasolhatom.Ne a Balkánon érezzük magunkat!
Az utolsó 100 komment: