Tékozló Homár

5 óra és 15 perc net havonta a UPC-nél!

2009.07.27. 13:40 | jackyll | komment

Ez már évekkel is aktuális volt, bár akkor még nem röpködtek a száz megabitek. Már a sima 8 megás adsllel is ki lehetett akasztani a forgalmi limitet, idén pedig bevezetik a 120 megás üvegszálas vonalat. Tényleg marad ez a 300 gigás forgalmi korlát, mert így azért ez elég necces:

Érdekes levelet kaptam a minap kedvenc internet-szolgáltatómtól, melyben felhívta figyelmemet, tartózkodjak a túlzott internet-használattól, azaz elértem az ÁSZF-ben (10.1.1)szereplő 300GB-os limit 80%-át, és  amennyiben három hónap átlagában átlépem ezt az értéket, jogosultak a következő tárgyhóban sávszélességem akár 90%-kal is korlátozni, illetve ha a felhívást követő hónapban sem tartózkodom e „magatartástól”, a szerződést is felmondhatják. Nota bene, ÁSZF, 69 oldal jogszabályi nyelvezettel, ember legyen a talpán, aki végigolvassa.

 300GB. Első hangzásra soknak tűnik, de ha belegondolunk, ez napi egy DVD-nek felel meg – HD-tartalmakról nem is beszélve - , szerintem nem lehet ipari mennyiségről beszélni. Tegyük hozzá, ha UPC az illegális tevékenységek korlátozására csomagjaiban a feltöltést aránytalanul alacsonyan tartja, és él a torrentkorlátozás eszközével is.

 A UPC a közelmúltban bevezette Fiber Power 120/10-es csomagját. A maximális sávszélesség kihasználásával a szerencsés előfizető nem kevesebb, mint 5 óra és 15 percig használhatja internetét egy hónapban!

perelli

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

májgeriberi 2009.07.27. 13:44:03

akkor mit jelent a korlátlan szó?
vagy ez nem is az?

maincoon © 2009.07.27. 13:44:16

azért jó, hogy a hölgyek erre is figyelnek
új poszt :)
nem vette el eszünket az erotika, úgy látszik :)

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2009.07.27. 13:45:21

Itt már csak a mosógépszerelő segíthet!

maincoon © 2009.07.27. 13:45:30

a pasikat úgy lekötötte a téma, hogy jövő héten is ott írkálnak :)))

májgeriberi 2009.07.27. 13:45:39

@maincoon: én nem álmodok makkal nem vagyok éhes :)

Nálunk meg itt Tarpán0002 2009.07.27. 13:46:22

....mit összevissza vártam, nehogy az általam elítélt "első" legyek:)))))

Tron65 2009.07.27. 13:46:32

Mi a bánazos faxnak csinálnak akkor ekkora netet????

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.27. 13:47:10

Oszt mé nem szoltok, hogy ne tököljk a másik poston :))))

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.27. 13:48:14

szűk a kábel keresztmetszete amin jön az adathalmaz. lássuk be. lassan kinőjük, nem lesz elég mindannyiunknak

ezért kell az önmegtartóztatás a szolgáltatók szerint.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.27. 13:49:33

Sün a postolonak, kimaradt mindezt milyen áron vágták hozzád :))

pause 2009.07.27. 13:50:04

hallod postolo,esakkor mi bajod van amugy?

M. Péter 2009.07.27. 13:50:19

A tipikus felhasznalo nem tolt le naponta egy DVD-nyi mennyiseget. Egy tavalyi adat szerint a maganfelhasznalok havi letoltesenek medianja 2 es 3 GB kozott van, ennek a 300GB tobb mint 100-szorosa.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.27. 13:52:42

@M. Péter: jaj hát ő nem sima luzer, ő dvd-t tölt le és továbbpasszolja,havi 30 film, mind 100-szor még lemásolva,piacra dobva,jó bevétel az:))nem is értem mit sir :))

Nálunk meg itt Tarpán0002 2009.07.27. 13:53:57

Vegyünk nagy levegőt! Egy laza zene:www.youtube.com/watch?v=s8oqKyVW978
Mindjárt másképp látjátok:)))))

Nick-son 2009.07.27. 13:54:32

Ez már a hétvégi post?

maincoon © 2009.07.27. 13:55:17

@májgeriberi: a pasik meg akkor is tudnak enni, ha abszolut nem is éhesek :)

torma99 2009.07.27. 13:59:05

...a kedves posztoló, csak Hemoglobin István, alvilági nevén vérpistike lehet, ha állandóan 100%-os kapacitáson használja a netjét, de ha így van akkor smswebes, fizetős ftps warezolónak (azaz megvetendő személynek) kell lennie, nemhiszem, hogy sima torrent oldalakon ilyet tudna csinálni, kivéve, ha ott is állandóan csak szed mindenféle hülyeséget.
És azt még megkérdezném tőle, hogy ugyan már azt a napi egy dvd-t mikor nézi meg? Nincs családja/munkája,hétvégi háza, gyereke, állata,barátja, aki néha rányitná az ajtót?
Ez csak egyet jelenthet aki ennyit tölt le és meg is nézi azt....abszolút nem rendelkezik magánélettel. :)

De van egy másik érzésem, hogy ez ilyen indexes újságírós cimbis beírogatós, hellihanzen gatyáról számlát nem megőrzős ,de aztán hőbörgős, vagy guccsiban és dolcsegábána rövidgatyóban kilógó fanszőrzettel étterembemenős, majd onnan kidobatós és ezen felháborodós, esetleg totálkáros öregautótvevős azt jólmegszívós, hitelbeborulós, az olvasókhoz fordulós, önigazolástkeresős, majd nagyot koppanós poszt, szerintem.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.27. 14:04:13

A házimadarak hím nemi szervei heréből, mellékheréből és ondóvezetőből állanak. Járulékos nemi mirigyek és penis nem, illetve az utóbbi csupán csökevényesen fejlődött ki.

jesszumpepi (törölt) 2009.07.27. 14:08:55

@Sün‼:

Biztos,hogy ebbe a posztba akartad?

Impega 2009.07.27. 14:10:01

Off:

Csajok! Fent a bannerban (T-maobil), a csavo aki a szamitogep elott ul, nem ugy nez ki mint a Rics a Gazdagok es Szepek-ben?

On

Mosogepszerelo

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.07.27. 14:13:38

@jesszumpepi: Az előzőben már semmi értelme nem lenne.

A mosógépszerelő

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.27. 14:16:04

@Sün‼: :)))) a hétvégén az index-en volt egy elefántos foto,de nem találom,na az kell a éányoknak,de megkeresem ha addig élek is :)))

maincoon © 2009.07.27. 14:17:44

@Impega: kicsoda a micsodában?? ez valami horrorfilm, esetleg pornó?? a címe alapján mondjuk csakis mese lehet :D

Robert74 2009.07.27. 14:19:27

Internetszolgáltató nem hatóság, nincs joga eldönteni, hogy ki mire használja az internetet. A Rendőrségnek viszont adatokat szolgáltathat a megfelelő megkeresés értelmében.
Ha viszont korlátlan internetet hirdetek, nem szabhatok mennyiségi korlátot.
Ez viszont a vásárló, fogyasztó megtévesztése. A vásárló nem ÁSZF-ből vásárol, hanem abból, hogy : AKCIÓ! 6000-ért 10mbps/1mbps ADSL korlátlan...
Ebből rögtön az jön le, hogy korlátlan 10 megás adsl-t tudok venni havi 6000-ért, és nincs apróbetűs rész...

Ez hasonló, mint a garantált sávszélesség. Mikor bevezették, éppen emiatt a 10Mbps 6000-ért azt nem volt csak 5 vagy 4 megabit. Kötelező a szolgáltatónak jól láthatóan kitenni a hirdetménybe, hogy mennyi a garantált sávszélesség. Nem pedig eldugni egy 65 oldalas száraz doksiba...

Impega 2009.07.27. 14:26:01

@maincoon: neeem, ez egy amerikai sorozat. Mikor munkanelkuli voltam otthon es ti tartottatok el (halasan koszonom), meg akkoriban neztem. Aztan itt folyatattam egy ideig es anny tortent benne, hogy egy egy kicsit megoregedtek, de a tortenet meg mindig ugyan ott tartott.

maincoon © 2009.07.27. 14:31:29

@Impega: ja, amerikai sorozat, értem :) és jó pasi van benne? biztos nincs, mert akkor ismerném a sorozat címét legalább :D

Impega 2009.07.27. 14:33:44

@maincoon: :D. Nics benne jo pasi, csak csontoskepu kigyurtak mint ez a Rics gyerek is. Ugy nez ki mint a fenti pasi, na!

É2I 2009.07.27. 14:41:27

Szerintem tőccsé tovább, oszt' ha lekorlátoznak, hagyd ott őket a francba.
Ha majd mindenki így tesz, csak elgondolkozik a multináci, hogy azért van a szélessáv, hogy azt ki is lehessen használni. Nem pedig csak azért, hogy degeszre tömhessék a feneketlen zsebüket.

Persze elég sok az a 300Gib, de mivan, ha pl. én előfizetek egy online HD adásra? Akkor bezony pillanatok alatt elfogy, (nem) tisztelt szolgáltató náci elvtárs.

maincoon © 2009.07.27. 14:45:30

@Impega: mindent értek, csak most már egy bajom van. nem találok pasit se fent, se lent :(

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.07.27. 14:48:22

@Robert74: Igy igy. Lényegtelen ,hogy iflemt vagy szoftvert töltök le, ez nem tartozik a szolgáltatóra. Én KORLÁTLANNAK hírdetett netre szerződöm , akkor ő ne mondja meg ho la korlátlan korlátja. Az is lehet ,hogy online videotékát üzemeltetek vagy én nézek online filmet egész nap, esetleg minden nam végighallgatom a youtube aznapi feltöltéseit.
Mi köze hozzá? Adja amire szerződött aztán viszlát. Amúgy nem értem, ha tényleg ilyen xar a UPS akkor miért nem megy el onnan mindenki akinek lejárt a hűsége? Annyi más szolgáltató van!

Impega 2009.07.27. 14:49:42

@maincoon: hmm, ez alobb meg fent a Homar felett volt egy T-mobils banner ott volt, de mindegy, mar!

hawkeye 2009.07.27. 14:53:33

A UPC külföldi cég. Nyilván nem értik annak a magyar szónak a valódi jelentését, hogy "KORLÁTLAN".

Nem hazudnak, nem patkánykodnak, nem akarják elégtelen teljesítéssel lenyúlni az előfizetőik pénzét, meg ilyenek.

Csak nem tudnak jól magyarul.

Igaz???

:)

-d(-_-)b- 2009.07.27. 14:56:14

@torma99: Már bocs, de akkor miért árultak 20 megabites csomagot? Inkább erre válaszolj.

És ha non-stop world of warcraftozok, akkor is van ám ekkora adatforgalmam, nagyokos!

atomjani · http://facebook.com/atomjani 2009.07.27. 14:57:16

Egyetértek.
A medián meg átlagot számol, amiben a néhányszor emailt megnéző ember is benne van. A videomegosztó, ingyenes anyagok letöltések is viszik a forgalmat.
Az UPC meg ne ígérjen korlátlan netet, ha nem tudja állni.

hatesz 2009.07.27. 15:37:29

valaki magyarázza el már nekem, hogy mire használja a magyar privát júzer a 120/10-et???? Ugy értem milyen LEGÁLIS CÉLRA???

hatesz 2009.07.27. 15:40:42

@Sün‼: multkor láttam egy természetfilmet, ahol a skorpiók párosodásat mutatták. Na ott a fickó lerakja a földte a hímtagját, vagyis leszakad róla, utána a csaj meg odamegy (amikor a fickó már le is lépett, és beleül...

EÖ (törölt) 2009.07.27. 15:44:01

@maincoon: most vettem észre ezt a posztot
na nem a lóf@sz miatt! :D

torma99 2009.07.27. 16:06:11

@-d(-_-)b-: a wow-os példa nagyon gyenge, mert te is tudod, hogyha ekkora adatforgalmad lenne akkor... na mind1 nem is folytatom.
A sávszélesség arra jó, hogy ha valamit le akarsz tölteni, az hamarabb sikerüljön. Ezért van 120 mbit. Ez az én 6 megabitemhez képest a 20-szorosa. Tehát amit én 20 perc alatt töltök le, ő letölti egy perc alatt.
Az adatforgalom az egy másik tészta és ez a korlát szerintem jó néhány éve ott van és azért, mert a szolgáltatóknak ezt meg kell venniük, és nem szeretnék, hogy a társasházi kedvezményes 6000 hufot fizetó ügyfelük költséget csináljon nekik,mert ők azért szolgáltatnak, hogy a részvényeseik zsebét az üzleti év zárása után teletömjék, és a cég prosperáljon, ennyi a történet.
A sértegetést pedig kérlek mellőzd.

algi 2009.07.27. 16:09:22

Mi a tanulság? Torrenten hiába terjeszted a saját műveidet.

Csak azt nem értem, hogy miért nem alapból korlátozzák annyira, amennyit hajlandóak adni ahelyett, hogy az ügyfélnek kell figyelnie, túllépte-e.

Gonoszfóka 2009.07.27. 16:17:58

Nekem 2 megabites netem van, 256 kilobit feltöltéssel (ami a gyakorlatban cirka 2200/100 körül alakul). Biztos bennem van a hiba, de még soha nem sikerült ennek a korlátnak a tizedét sem leszedni havonta a több, mint 2 év alatt...pedig nem csak e-mailre használom a netet, hanem szoktam töltögetni is. Az már más kérdés, hogy nem torrentet, és nem sms-webes dolgokat :-)

A 120 megabitet ha lenne, se tudnám kihasználni. Azért nem sok értelme van, hogy az enter lenyomása után rögtön nézegethessem a zindexet...azt a mostani netem is majdnem tudja :-) A letöltésnél meg türelmes vagyok :-)

Manci néni, a szomszéd 2009.07.27. 16:24:05

Összes feltöltés: 5739 GB
Összes letöltés: 798 GB
Összes arány: 7.190
Összes futásidő: 1369:21:58

30/20-as nettel, két hónap alatt. Az upc már főbe is lőtt volna.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2009.07.27. 16:28:13

Szerintem meg azért hülye a cég, mert nem képes bevállalni, hogy nagy számú előfizető közül mindig lesz 1-2, aki marha sokat tölt le. Inkább kicsinyeskednek eldugott feltételekkel a szerződésben, ahelyett, hogy ezt nagy átlagban beépítenék a költségeikbe - még mindig jobban járnának, mint a rossz hírnévvel, amit pl. az ilyen homáros bejegyzések generálnak. Látatlanban meg lehet mondani, hogy lényegesen többet veszítenek így.

NICKTELEN 2009.07.27. 16:55:43

Eccerű. Az embereknek tudniuk kellene, hogy mire való az a baromi széles sáv. Hogy gyorsabban töltsek le? Sok helyen már a szerverek sebessége a limit. hiába van nekem überfaszagányos netem, ha a szerver az istennek sem szolgál ki azon a sebességen. Kicsit olyan ez, hogy vegyél Ferrarit, aztán mehetsz 130-cal, ahol nem látnak 160-nal. Reklámfogás. Az ember meg elmondhatja a haveroknak, hogy neki milyen széles a sávja.
Ha bemegyek egy étterembe, ahol az van kiírva, hogy két órán keresztül, amit eszel-iszol, aztán a harmadik fogás után odajön a pincér, hogy ez már nem etikus, amit megeszek, mert ugye a többieknek nem jut... Csak hogy az étteremmel szemben nem kell hűségnyilatkozatot tennem, mielőtt még kiderülne, hogy limitált korlátlan fogyasztásom van.

Amúgy meg a legsüketebb duma, hogy legyen az ember tekintettel a többiekre, mert tőlük veszi el a sávszélt. A boltban, ha kifizetted a kiflit, akkor otthagyod a csücskét, hogy másnak jusson?

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.07.27. 18:01:59

A naiv ugyfel ugy gondolta, hogy majd a UPC hagyja azt, hogy a 120 mega eleressel letukrozze a netet a gepere?

kulup 2009.07.27. 19:06:41

Farokhosszabításra nem jó a nagyon gyors net. Kevesen tudják értékelni és nem látszik rögtön, mint mondjuk egy autó :-)). Igazából nem lehet kihasználni. Nekem is 50/25 van, HD filmeket szedek, de így sincs 2-300 gigánál nagyobb forgalmam, pedig ez tényleg korlátlan. Már rég nem érdekel, hogy X torrent oldalon az arányom mekkora, ha 1 fölött vagyok az elég. Sokan erre gyúrnak, nem is értem, ezt még kevesebben tudják értékelni :-)

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2009.07.27. 22:29:19

@atomjani: A medián nem átlagot számol.
Középérték ugyan az is, de nem átlag.

j311 2009.07.27. 22:37:33

Hoppáhoppá, el kéne olvasni a szerződést, amit aláírsz. Nem csak az adatlapot, az ÁSZF-et is.

Aki ennyire hülye, ne csodálkozzon, ha egyszer majd az orra alá tolják a péniszt, meg a szerződést. Aztán udvariasan megkérik orális örömszolgáltatásra, mert hát aláírta...

j311 2009.07.27. 22:39:30

UI: miért érzem úgy, hogy ez valamelyik DSL-es versenytárs lejárató levele?

englandboy 2009.07.27. 22:44:08

a korlátlan internet végtelenitett kártyával történö fizetése azért nem lehetséges, mert a laptoppal programozott váltohiba miatt az akvavörld hullámgépe beszippantotta a sávszélességet

Hallode 2009.07.28. 02:38:19

mindig próbálom magam visszafogni, de a poszt író (és egyes hozzászólók) annyira hülye('k) hogy nem tudom hogy sírjak vagy nevessek
1. nagyobb sávszél vs adatmennyiség:
példa: mehetsz mondjuk miskolcról pestre úton 90-nel és autópályán 130-cal, ha autópályán tudsz menni elmész tatabányáig pest helyett csak azért mert ugyanannyi idő alatt több kilómétert tudsz megtenni?
belőled kinézem, és részvétem.
tudod a nagyobb sávszél nem azért van hogy minél többet le tudj tölteni, hanem azért hogy ami neked kell azt minél hamarabb megkapd (nem mindenki megalomániás)

2. 300GB/hó:
az emberek javának talán épp hogy 1 250-320as winyó van a gépében vagy annyi se, ha leszámítjuk a rendszert stb. akkor alig több mint fél hónap alatt tele a winyó, aki kihasználja a havi 300at az tényleg extrém eset, ne panaszkodjon, hanem szedjen rá gyógyszert!
én megnéztem pár szolgáltatót, és az eredmény:
1. digi- valóban korlátlan, olcsó, de a nagy sávszél csak nagyon kevés helyen áll rendelkezésre, vagyis csak nagyvárosokban és CSAK emeletes házakban
2. upc- 300GB/hó, drágább de a sávszélhez és adatmennyiséghez képest nem véletlen a 2. emellett nagyvárosokban és a mellette lévő falukban elérhető kertes házakban is, vagyis ha ilyenben lax akkor neked az 1., tehát ha ezt is fikázod akkor a többihez mitszólnál baze???
3. té - egyes csomagokban jó sávszél, alapjában nem is túl drága, DE a legtöbb csomagjukban amit láttam volt forgalmi korlát, fél giga!!!!!! érted, fél és nem 300, ha túlléped, fizetsz, sokat... ezek a csomagok nevetségesek... láttam azonban vannak újabb csomagok amik nagyobb sávszél(kisebb mint a upc), korlátlan adatforgalom és relatíve kevés helyen van, jahh és ha a sávszél/árat nézzük drágább mint az upc ahogy számoltam, vagy ugyanannyi, összességében talán akár holtversenyben is lehetne az upc-vel de ahogy én utánanéztem, inkább mögötte liheg még 1 picivel, talán ha a félgiga korlátos és nevetséges sebesség/ár arányú csomagokat megszüntetnék, lehetnének 2.-ok...
4-től - rengeteg kisebb szolgáltató amiknél a max még ma is 8Mbit körül, van ahol csak 4... és a legtöbb még ezek közül is forgalmi korlátos,
szóval szerintem országos szinten a 2. legjobb szolgáltatót fikázzátok olyan határért, amit egy normális ember nem hogy el sem ér, de meg sem közelít!
3. ászf - természetesen szerződéskötéskor nem lehet mindent a szádba rágni, amúgyis belefáradnál... mielőtt szerződést kötsz nézz körül! ez a te feladatod, hiszen te(!) akarsz magadnak megfelelő előfizetést találni, ne a szolgáltatót hibáztasd azért mert lusta vagy olvasni! és nem kell minden oldalt az utolsó betűig, van tartalomjegyzék, ami érdekel, ki tudod keresni... legfeljebb átfutsz pár oldalt... az addig rendbe hogy a szolgáltató van érted, de figyi már! egyik szolg. se s***nyalást vállal! van 1 szolgáltatás amit nyújt, ha nem tetszik, ne vedd meg!

nem akarom védeni az upc-t meg egyiket se, de azér ne legyünk már énvagyokavilágközepe tahóparasztok! nézz szét itthon, nézz szét nyugaton és rájössz hogy ott se kapsz többet!
a szolgáltatók meg bizonyos szolgáltatást nyújtanak és nem az álmaidat valósítják meg, és nem a s***ed nyalják! szállj már le az álmaidból a földre, vagy lődd ki magad a marsra azt aztán amíg egyedül vagy, minden olyan lesz mint amilyennek te akarod...

2009.07.28. 02:56:40

@Manci néni, a szomszéd: plusz a villanyszamla, amit 1300 ora alatt a geped megevett... De legalabb becopyzhattad ide, es vegtelen buszke lehetsz magadra.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.07.28. 05:41:26

@M. Péter: Neked ki a tipikus felhasználó? Aki megnéz két weboldalt meg ír három emailt? Na ők valóban nem töltenek le annyit, de szerintem egy kezemen meg tudom számolni azt, hogy 100 felhasználóból hány ilyen van. Nem tudom, hol olvastad ezt a "medián"-t, de jó nagy fasz volt, aki csinálta... Nézz csak meg naponta kb. 10 percnyi videót valamelyik megosztón, böngésszél, levelezzél, halgass zenét esetleg (online), meg esetleg tölts le ezt-azt, szigorúan legálisan... Megnézem, hogy mikor jössz ki te abból a havi 3 GB-ból.

Más. Amikor még júpíszís voltam még a forgalmi limites netjük idején, a havi 60 giga (ha jól emlékszem annyi volt) nekem kb. 3-4 napig volt elég... El is jöttem tőlük ADSL-re, ami ugyan picit lassabb és picit szarabb volt, de legalább KORLÁTLAN.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.07.28. 05:48:30

@hatesz: Meglepődnél, hogy nagyon sokminden legális dologra lehet használni ekkora sávszélességet. Nekem például 50/25 megabites magenta szuperoptiübernetem van. Többek között webszervert futtatok rajta, ami szerintem legális. Torrent felltöltés is non-stop üzemel rajta, méghozzá akár hiszed, legális torrentek. Azontúl munkára is használom, amihez megintcsak gyors fel/letöltés kell... Akkor még nem említettem, hogy játékszervert is futtatok rajta szinte éjjel-nappal. És még sorolhatnám hosszan-hosszan. Ásd bele magad a témába, ne csak ülj a neten, hanem ismerd is. Meg fogsz lepődni, hogy a böngésződön és az email klienseden kívül még mennyi minden mással lehet használni a netet...

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.07.28. 05:54:24

@torma99: "...Az adatforgalom az egy másik tészta és ez a korlát szerintem jó néhány éve ott van és azért, mert a szolgáltatóknak ezt meg kell venniük, és nem szeretnék, hogy a társasházi kedvezményes 6000 hufot fizetó ügyfelük költséget csináljon nekik,mert ők azért szolgáltatnak, hogy a részvényeseik zsebét az üzleti év zárása után teletömjék, és a cég prosperáljon, ennyi a történet...."

Definiáld már kérlek a "korlát" szó jelentését a "korlátlan előfizetés" függvényében. Köszi!

Egyébiránt meg nem kell félteni a szolgáltatókat, az "extrém" felhaszbálók által generált plusz adatforgalmat amiért a (szegény, szerencsétlen) szolgáltatónak "fizetnie" kell, behozzák milliószorosan a többi, nem "extrém" felhasználón... Amúgy meg nehogy már sajnáljam őket, nem az ügyfél találta ki a "korlátlan" előfizetést, hanem ők. Ha nem éri meg, viszonthallásra, van 500 másik cég, amelyik szívesen szolgáltat ténylegesen is korlátlant...

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.07.28. 05:57:59

@j311: UPC-t szerintem nem kell lejáratni, ahol csak tehetik, menekülnek tőlük az emberek alternatív szolgáltatóhoz, pontosan az ilyen "gerincességeik" miatt...

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.07.28. 06:09:09

Teljesen jogos egyébként a cím. Adott egy maximális sávszélesség, amit ha kihasznál az előfizető, akkor a szerződés kisbetűs/eldugott pontjai értelmében valóban csak 5 órán át használhatja az ügyfél a szolgáltatást, ami már egyből nem korlátlan. Mondjuk már akkor sem volt korlátlan, amikor belerakták az "extrém felhasználás" kitételt. Kinek mi az extrém... Nekem pl. 3-4 terabyte sem extrém, másnak 150 gigabyte is az... Annyira utálom egyébként, amikor oda lyukadnak ki a tisztelt kommentelők, hogy kinek milyen magánélete van, mennyire normális, stb, és mindezt abból következtetik ki, hogy (pl. ebben az esetben) mekkora a havi adatforgalma... Szerintem marhára nem erről van itt szó. Hanem arról, hogy valamit korlátlannak hirdetnek meg, de mégsem az, hiszen van egy korlátja. Ergo hazudnak és félrevezetik a fogyasztót. Szerintem amúgy simán megérne egy pereskedést a téma, mármint az extrém felhasználás, eléggé vesztett szaga van a szolgáltató szempontjából...

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.07.28. 06:13:08

@TaZ: Nekem 3 gép fut itthon éjjel-nappal, fel is töltenek, le is töltenek. Nem tudom, hogy mennyi az adatforgalmam, de több, mint annak, akinek a kommentjére válaszoltál, az biztos, csak saccolok, hogy napi 120-150 giga körül lehet nagyjából. Büszke nem vagyok magamra, a farkam se lett nagyobb tőle, a villanyszámla meg nem érdekel, telik rá. Ja neked nem? Bocs, egyéni szoc. :-)

Zalzan Kavol 2009.07.28. 08:10:08

Én sem komálom a UPC-t. Korlátozzák a p2p forgalmat, emellett még mennyiségi korlát is van. Ha már annyira korlátozni akarnak, akkor csak az egyiket érezném korrektnek, még a döntést is rájuk bíznám. Az a helyzet, hogy régi, elavult az infrastruktúrájuk, bővíteni meg büdös nekik (pedig a bővítés költségeit már bőven kifizették szerintem). Nem baj, a nagyobb városokban, emeletes házakban a Digi átveszi az előfizetőket, a UPC-nek nem lesz leterhelve a vonala, és mindenki elégedett lesz :)

A 300GB-ról: 5x éves nőismerősöm is csinál simán 30-40Gb forgalmat, pedig nem töltöget (lenne még több is, ha nem futna az Adblock+). PPS-ek, videomegosztók, stb, szóval a 3GB-os átlag az nettó hülyeség szerintem.


Posztolónak azért jár a fekete pont, mert ezt a 300GB-os havi átlagkorlátot szerintem minden UPC-snek illene ismernie.

Manci néni, a szomszéd 2009.07.28. 08:25:40

@winyetta: a másik dolog, a 300GB az valójában csak 100-120GB. Hogy miért? Mert nyilván ennyi adatot csak filmekkel lehet megmozgatni, azokat pedig torrent oldalakon keresztül éred el. Ott viszont elvárják, hogy ne csak le, hanem fel is tölts, és ha "normálisan" akarod csinálni, akkor bizony 1.5-2x annyit min. feltöltesz, mint amit le. Én pl. utálom a fos minőségű xvid-eket, 100GB-ba meg nem sok DVD és HD film fér bele, azokból is van elég sok ami szar, így meg se nézem őket.

TaZ: Összességében havi 5-6 filmet jelent a 300GB, így már nem is olyan kurva sok az. A másik meg az, hogy a villanyszámlára meg fussa, megspórolom az akciós fagyasztott csirkecsőrön!

j311 2009.07.28. 12:16:06

@winyetta: Az előfizetők növekvő száma viszont azt jelzi, hogy máshonnan még többen menekülnek a UPC-hez. Lehet mégis csak ez a kisebbik rossz?

monstertruck 2009.07.28. 14:01:23

Na és ha én naponta 5-6 HD minőségű pornófilmet töltök le, és ki is verem rájuk, akkor ahhoz mi a repedt búbánat fasz köze van a szolgáltatónak mi?

j311 2009.07.28. 14:05:47

@monstertruck: Amíg nem a modembe vered, nem érdekli őket.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.07.28. 14:49:07

@j311: gyanús vagy nekem te rigó, fütyülj csak egyet? No nézd csak, UPC hangon fütyül, milyen fura... :-)

j311 2009.07.28. 15:36:28

@winyetta: Mi azon a fura, ha nem fikázom a szolgáltatót, amelyik stabil netet ad a lakásomba, számomra elviselhető áron?

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.07.28. 18:16:57

@j311: Pontosan ez. Nekem úgy sejlik, mintha pozitív véleményeddel legalább akkora kisebbségben lennél itt, mint a Magyarországon élő zimbabwei állampolgárok. :-)

Tom$ 2009.07.28. 18:51:53

Nekem még 1hónapban sem mért pontosan a forgalom mérés :D Mindig kevesebbet mér. Van amikor csak a felét.

Tom$ 2009.07.28. 20:45:15

izé..korlátlan...
A UPC net csomagjai korlátlanok! Akár mikor használhatod. Nincs megszabva, hogy hány órától meddig netezhetsz. Szval a korlátlan kifejezés náluk teljesen rendben van :) Időben korlátlan.

j311 2009.07.28. 23:18:56

@winyetta: Neten pozitív véleményt találni bármiről, sokkal nehezebb, mint fehér hollót. Ha internet szolgáltatóról van szó, akkor a pozitív vélemények aránya kb. egyezik a négerek és albínó négerek arányával.
Fikázni divatos, ha valami tetszik, azt meg ciki leírni, kivéve ha az Apple termékeiről van szó, mert azokat meg fikázni ciki.

éslkdfélsakdgsdgasdg 2009.07.29. 01:12:43

viszont ha valaki fel akarja bontani a szerződését a céggel akkor csak töltenie kell ezerrel

Xer303 2009.07.29. 21:16:51

Sokan írták itt a torrentet és a warezt, pedig nem csak illegális letöltésekből jöhet össze havi kb. 100 giga...
Youtbeon egy 5 perces HD videó 100 mega körül van és elmondom annak aki esetleg nem tudná, hogy azt is ugyan úgy letölti a géped, tehát számolja a letöltést. :P Ha egy 30 napos hónapban kb. napi 34-35öt megnéz akkor megvan a 100 giga. Ez sok videónak tűnhet, de ha az illető anime függű? Egy anime rész általában 25 perc ami már 450 mega körül van ha jó minőségű a felvétel. Persze ennyi nem szokott lenni, de nyugodtan számolhatunk legalább 300 megát. Akkor pedig 11-12 rövid videó egy napra. 1 embernek talán sok lenne,(bár én amikor elkezdtem a bleachet nézni olyan is volt hogy egy délután majdnem 20 részt megnéztem) de több ember is használhatja a gépet :)
Ez mellett meg még ott van a dizzler.com-on hallgatott zene, a Windows Update, programfrissítések, játékpatchek (pl. a legutbbi CoD 5 patch majdnem 1 giga), free játékok (egyre több free online játék van, ami átlagban 500mega-5giga) esetleg steammel vagy direct2driveal vásárolt játékok amiket legálisan letölthetünk és 5-15 giga is lehet akár 1 játék onnan...
Szóval teljesen legálisan is lehet havi 100 giga a letöltés.

flea 2009.07.30. 14:26:44

Nem azért, hogy a júpicit védjem, de a medián kifejezés azt jelenti, hogy ha sorbarakod nagyság szerint a dolgokat, akkor ami középen van.

Mivel qrwasok ember használja olvasásra és e-mailre a netet (+esetleg havi néhány Youtube-videó vagy zene), ezért simán elhiszem, hogy a max 3G-t használók ugyanannyian vannak, mint akiknek ennél több a forgalmuk.

Ettől még aki netforgalom alapján elemezgeti valakinek a személyiségét vagy a törvénytisztelő voltát, az tőlem nyugodtan szarhat sünt. Aki meg a korlátlannak korlátot szab, az kötelező jelleggel tegye azt. Uff.

2009.07.30. 15:49:31

@j311: igen, ez a legkisebbik rossz. egyébként nem kamu a levél, mi is kapjuk. ugyanis én munkára használom, legális, adófizetősös munkára, amivel hetente súlyos gigabájtok csusszannak át a kábelen...

A Coyote 2009.08.03. 00:05:01

Sziasztok!

Nálam 10/1-es netnél simán lekorlátoztak régebben, és 20-21 nap alatt a tizedével is el lehet érni a max letöltési korlátot.
HD stream-ekre meg ugyanúgy pörög a számláló, és miért is ne nézném jobb minőségben, ha minden technikai dolog adott, és még letöltésről nem is beszéltünk. Normál esetben az Én figyelem a forgalmam kitsit uncsi hisz, 25/3-as nettel pikk-pakk elrepül a 300GB. Ha a nagy átlag 2-3GB-ot, vagy legyen havi 10GB-ot használ el, az az Ő dolga, de nem vagyunk 1formák, és mások az igényeink. Én speciál megkérdezema UPC-t, hogy szeretne-e változtatni a 300GB-on (mert a szolgáltatással amúgy semmi bajom nem volt a 2 év alatt), mert ha nem azonnal felbontom a szerződést, és keresek egy másik szolgáltatót, mely ha 8Mbit-et tud garantáltan adni, akkor sincs korlát, és nem kell figyelgetni sem. Meg sztem már mindenkinek nagyobb, vagy több vinyó van a gépében, és nem feltétlenül 2-300 GB-osok. Csak ennyit szerettem volna hozzáfüzni.
süti beállítások módosítása