Tékozló Homár

Alig kezelték a kislányt a horvát orvosok, mert magyar volt

2009.08.07. 00:06 | szily | 253 komment

Az alanti, jó hosszú történet, amiben egy magyar kislányt elüt egy autó Horvátországban, igen vicces lesz. No persze nem emiatt, még akkor sem, ha a kislány azóta jó úton halad a teljes gyógyulás felé. A sztoriban az a vicces, hogy Zolee teljesen jogos felháborodással idézi fel, hogyan bántak a nemtörődöm, csak horvátul beszélő horvát orvosok szegény magyar kislánnyal, de ha a "horvát" szót mindenütt "magyar"-ra cserélnénk, akkor mi mást kapnánk, mint egy tőrölmetszett magyar törtzénetet. Szóval mókás és elgondolkodtató, mennyire ki tudja buktatni az embert, ha külföldön bármi magyarossal találkozik, márpedig a horvát egészségügy tényleg olyan, mintha a Kossuth térről irányítanák. Íme a sztori a gázolóval bratyizó zsaruval, rasszista orvossal, elnézett szilánkos töréssel és töketlen magyar biztosítóval.


Naív turista esete a horvát egészségüggyel és karhatalommal

Történetem tanulsággal szolgálhat minden Kedves Utazónak, aki Horvátország irányába veszi az irányt, mert vagyunk ezzel pár százezren évente. Történt ugyanis, hogy Trogírba látogattunk július hónapban jól megérdemelt éves pihenésünket eltölteni. Az apartman házban több magyar család is beszállásolta magát, jellemzően gyermekes családok. A helyszínről azért annyit tudni érdemes, hogy az ingatlant a tengerparttól elválasztja egy út – talán fő út – mely Trogírt köti össze Sibenikkel. Ez az út elég forgalmas és az 50-es sebességhatárt még közelről sem tartják be a helyi autósok, motorosak. Szóval, ahogy írtam több gyermek is volt a házban. Egy vasárnap délelőtt az egyik lány, nevezzük Zsófinak leugrott a közeli kis boltba bevásárolni. Ehhez viszont oda és vissza is át kell kelni a forgalmas úton. Odafelé még sikerült neki átverekednie magát ám visszafelé megtörtént, amiről álmodni sem mertünk volna. Egy nagy csattanás és elgázolta egy autó. Aztán megtörtént, ami ilyenkor általában szokott megállt mindenki, mentőt és rendőrt hívtak, mindenki okoskodott, hogy megmozdítsuk vagy sem. Mintha ez nem lett volna elég nagy szerencsétlenség megkezdődött egy több napos, idegőrlő huza-vona a Magyar Posta Biztosító társasággal, horvát egészségüggyel, karhatalommal, akik nem beszélnek idegen nyelvet és érezhetően diszkriminatívan viselkednek a külföldi – más tapasztalat híján - a magyar turistával.
Először is kiemelném, hogy a mentő roppant hamar kb: 5 perc alatt megérkezett, mint kiderült szerencse volt, hogy a mentőállomás a helyszíntől 1km-re van. A mentőorvos egy picit beszélt angolul így legalább azt el tudta mondani, hogy Splitbe viszik a korházba a gyermeket. Apuka beugrott a mentőbe a párom pedig egy autóba, hogy menjen tolmácsolni lévén, hogy jól beszél angolul, én maradtam és vártam a rendőröket, nehogy a gázoló lelépjen.
Szóval vártam a rendőrséget úgy 30-40 perc múlva meg is érkezett egy két fős egység, egy fiatal hölgy és egy 50 körüli fickó. A horvát gázoló rögtön odalépett és az anyanyelvükön elkezdtek beszélgetni, kimondottan jó kedélyű formában miközben rágyújtottak egy-két cigarettára. Addig a kis hölgy kirakott 2-3 forgalom elterelő bóját és bőszen terelgette a forgalmat. 10-15 perc csacsogás után valamit kérdezett tőlem a rendőr, de miután közöltem vele angolul, hogy nem beszélem a helyi nyelvet és szeretném ha angolul folytatnánk a beszélgetést erősen rázta a fejét és közölte, hogy ő nem beszél más nyelve, ezt úgy kézzel-lábbal megértette velem. Aztán, hogy nyomatékot szerezzen a tekintélyének felnyitotta a csomagtartót és kivette a szolgálati sapkáját és az oldalsó szélvédőben kb: 5-6 percig igazgatta a fején a sapkát. Minden bizonnyal szigorú szabályai lehetnek a horvát rendőrségnél, hogyan is kell a sapkát felvenni, mert ezt nagy akkurátusan végezte a legkisebb részletre is odafigyelve. Aztán elővett egy ütött-kopott már-már fosszíliának tetsző fényképezőgépet és szép komótosan befűzte a filmet, hogy a helyszínről fotókat készítsen. Megjegyzem se féknyom, se egy kitört lámpaüveg, semmi csak a vérnyom az árokparton. Ezt látva erősen elgondolkodtam azon, hogy ez biztos csak valami kandi kamera és mindjárt előugrik valaki és a kezembe nyom egy üveg pezsgőt és majd jót nevetünk az egészen… nem így történt. 
Féknyomok és szemtanúk híján mert, hogy mire a karhatalom odaért és rendbe szedte magát minden szemtanú szépen olajra lépett és maradta én egyedül, aki a nem látta a balesetet, valamint a gázoló, aki ugye ebben az esetben azt mond, amit akar a történtekről. Ahogy kivettem a szavaiból úgy adta elő, hogy ő lassan ment, de Zsófi kilépett elé, ezt a sérülései nem igazán támasztották alá, szerintem spontán elsodorta az út szélén álló kislányt. Miután érdemben nem tudtunk beszélni így felírtam az adataim rendőrünknek és távoztam.
        Eközben a kórházban elkezdték ellátni Zsófit, mármint ha lehet annak nevezni a kezelést. A traumatológia és a röntgen egy nagy folyosó két végén helyezkedett el. A kettő közti távolság úgy 20-30m lehetett a sérülteket és a betegeket, függetlenül attól, hogy képesek-e egyedül megtenni ezt a távolságot vagy sem nem vitték betegszállítók, hanem egyedül jó esetben a családtagok segítették az egyik helyről a másikba. Volt ott féllábú és nyomorék, infúzióra kötött haldokló mindegy volt, lökdöste magát egy lábbal a tolókocsis és hasonlók. Zsófinkat azért betolták a röntgenbe majd a felvétel után a kórterembe. Megjött az orvos, aki szintén nem beszélt csak horvátul, mint kiderült később ő volt az osztály főorvosa, de hogy is kapott ez diplomát ha nyelvet sem beszél? Nagyjából vette, hogy a kificamodott bal vállat helyre kell tenni, amit rögvest meg is tettek, aztán úgy gondolták, hogy ennyivel el is intézték a dolgot és már ki is rakták volna a kórházból Zsófit. Ha az apuka – nevezzük Csabának - és a párom nem erősködik, hogy vizsgálják már meg tisztességesen – CT, MR, meg a fene se tudja – akkor simán kidobják a kórházból.
Miután Csaba felhívta a főorvos úr figyelmét, hogy Zsófi jobb kézfeje rettenetesen feldagadt és ez biztosan nem a melegtől van csináltatott róla egy röntgent. Ki is derült, hogy szilánkosra tört. Eközben a vérző sebeket a lábán, kezén, arcán eszük ágában sem volt letisztítani és bekötözni, kapott egy tetanuszt és azzal rendbe volt. A sebeket Csaba tisztította le és kötözte be az által megvett eszközökkel. Érdekes momentumot ad a dolognak, mely számomra megerősíti a diszkriminációt, hogy behoztak egy kissrácot, aki elesett a bringával és beütötte a fejét. Neki azonnal leljes CT viszgálatot csináltak és vagy 3-5 fő ugrándozott körülötte amíg a kórterembe nem került. Mikor ezt szóvá tette Csaba, hogy talán egy elgázolt gyereknek is kijárna egy CT vizsgálat a főorvos legyintett egyet és hozzátette:- Magyarszki, magyarszki… A legyintés és a magyarozás teljesen egyértelművé tette, hogy le vagy te sz..va, te csak egy magyar vagy.
Egyszer csak befutott egy rendőr azzal, hogy felveszi a vallomást, persze ő sem beszélt idegen nyelveket. Így hát Csaba kért egy tolmácsot. Pár óra múlva meg is érkezett a rendőrség hivatalos tolmácsa, aki mellesleg tök részeg volt, amit nem is igyekezett egy csöppet sem titkolni. Ellenben rögtön azzal kezdte, hogy pereljék be a gázolót és akkor ő majd eljön hivatalos tolmácsnak és már mondta is a tarifát. A kedves édesapa, aki a történtek ellenére egész jól viselte a dolgot majdnem lecsavart a fickónak egy rendeset, de szerencsére ez nem történt meg. A tolmács segítségével kiderült, hogy Zsófi semmire sem emlékszik így vallomás sem lett, az orvos pedig elmondta, hogy a kéztörést csak operációval lehet helyretenni, így vagy megcsinálják ők vagy szóljunk a biztosítónak, hogy intézzék ők a hazaszállítást. Miután Csaba közölte, hogy inkább majd otthon gipszbe rakták a kezet és ismét kirakták volna Zsófit a kórházból. Ez harmadszor sem jött össze, mivel szegénykém lábra sem tudott állni és ahogy megmozdították rögtön elkezdett hányni, ami  úgy két napig el is húzódott. Ekkor átvitték egy másik osztályra ahol megfigyelés alatt tartották, mint kiderült agyrázkódása volt. Így már legalább abban bízhatott a család, hogy nem teszik ki a kórházból, s ezzel el is telt a nap és Csabát kitessékelték mondván, hogy este 10 óra után a szülő nem tartózkodhat a kórházban, majd jöjjön vissza holnap reggel.
        Reggel Csaba vissza a kórházba és hívja a biztosítót. Biztosító először nagyon készséges és mondja, hogy nyugalom intézkedik, hívja a kórházat stb… Majd pár óra múlva visszaszól, hogy a kórházban nem beszélnek angolul, nekik pedig nincs horvát tolmácsuk és különben is küldje át faxon a kötvényt, a befizetést igazoló csekket, a rendőrségi jegyzőkönyve, az orvosi papírokat, stb... Miután el lett magyarázva az ügyfélszolgálatos kisasszonynak, hogy kötvényt csak úgy kap ha előre fizet, akkor komolyan elgondolkozott és pár óra alatt ki is derítette, hogy azért nincs a rendszerben Zsófi biztosítva, mert valaki elfelejtette rögzíteni, de azért még is csak faxoljon át mindent a biztonság kedvéért. Eközben a kórházban Zsófink lábadozott és ahogy múltak az agyrázkódás tünetei úgy egyre jobban kezdett visszatérni belé az élet. A baleset után 3 nappal sikerült szereznie a biztosítónak egy horvát tolmácsot, aki beszélt a kórházzal. Megdumálták, hogy Zsófihoz nem kell küldeni orvost, mentőt Magyarországról, mert teljesen szállítható. Mindezt az az orvos közölte, aki elnézett egy műtétre szoruló kéztörést és egy komoly agyrázkódást és a baleset után pár órával már ki is rakta volna a kórházból, az aki diszkriminatív módon nem biztosított megfelelő ellátást egy magyar kislánynak, pusztán a nemzetiségi hovatartozása miatt. Persze a biztosító ezt el is fogadta szakvéleménynek így nem küldött sem orvos, sem mentőt. Ezzel vége is lett a nagy biztosítós segítségnyújtásnak.
        Zsófink szerencsére szerdán elhagyhatta a kórházat a saját lábán, igaz felkötött bal vállal, gipszbe rakott jobb kézzel és számtalan csúnya sebbel az arcán, kezén és lábain. A hazautazást követően itthon sikeresen megoperálták és már a válla is mozog, valamint a sebei is szépen gyógyulnak. Bízom benne, hogy jövő nyárra már csak egy megkopott rossz emlék marad az egész.
        De végezetül összefoglalás és tanulságként leírnám a tapasztalataim és véleményem. A horvát egészségügyben és karhatalomban a személyzet szinte egyáltalán nem beszél idegen nyelveket, s természetes számukra, hogy horvátul szólnak mindenkihez még akkor is ha egyértelmű, hogy az illető nem beszéli a helyi nyelvet. Számomra megdöbbentő, hogy egy olyan ország, mely a turizmusból él megengedheti magának ezt a luxust. Emellett az is furcsa volt, hogy a baleset helyszínéről az összes szemtanú pillanatok alatt elhúzott és eszük ágában sem volt megvárni a rendőrséget, ez bizonyára valami balkáni össznépi játék. Az már csak hab a tortán, hogy az orvosok a szerint döntik el, hogy ki milyen ellátásban részesül, hogy melyik nemzet polgára és nem az dominál, hogy milyen súlyosak a sérülései.
A Magyar Posta Biztosító társaság pedig a teljes felkészületlenség és amatörizmus mintapéldánya lehet, azaz hogyan is ne próbáljunk meg külföldön bajba jutott honfitársunkon segíteni még akkor sem, ha van érvényes biztosítása. Mert uram bocsáss, ha én megvásárolok egy szolgáltatást, akkor hadd legyen már beleszólásom abba, hogy a gyerekemnek kérek-e magyar orvosi segítséget külföldön vagy sem mert mi van akkor, ha hazautazás közben történik valami a gyerekkel, amit a jó horvát orvosok megint csak nem vettek észre? Bizonyára a Magyar Posta Biztosító nem vállal érte felelőséget.
Mindezekből számomra az kristályosodik ki, hogy ha külföldön hasonló eset történik velem azonnal hívom a helyi magyar konzulátust. Lesz a mobilomba egy szám, ahol tolmácsot tudok kérni, és jól megválasztom, hogy melyik biztosítónál kötök biztosítást. Külön felhívnám a figyelmét mindenkinek, hogy váltsa ki az OEP-nél az Európai Egészségbiztosítási Kártyát ez minden EU-s országban és más országokban is teljes körű orvosi ellátásra jogosít. A horvátok is ezt kérték a biztosítást le sem sajnálták.
Ezek után érthetetlen számomra, ha arról hallok a médiában, hogy összehívták a parlamentet, mert egy külföldi turista nem volt elégedett a magyar állami szervek szolgáltatásával, munkájával és most ez megjelenhet a külföldi sajtóban. Jaj mi lesz, ha ez egyszer megtörténik

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lilly67 2009.08.07. 12:54:40

@Wendriner Piroska, sakál és balerina: Ebben teljesen igazad van! Remélem amit írtam abból ez azért kiderül. Mi egy nem túl lelkiismeretest fogtunk ki! Sajnos! Azt nem szeretem viszont, hogy rögtön jönnek az elítélő kommentek, miért küldte át az út túlodalára, miért nem ő ment. Nem tudjuk miért nem ő ment. De megtörtént, a mi balesetünknél csak a mi 3 gyerekünk volt a medencében, előtte 2 perccel szóltunk rájuk, hogy ez így veszélyes, eljött, majd mégis visszament a csúszda aljához, és megtörtént. No most lehet okoskodni, hogy ki kellett volna szedni őket, de akkor látszólag rendben volt, megértették, 2 perc múlva mégis visszaténfergett, a másik 2-tő meg elindult a csúszdán, mi meg pont akkor nem néztünk oda. Lelkiismeretfurdalásunk van azóta is, pedig nem felelőtlenkedtünk, figyeltünk, csak 2 perccel később nem. És tényleg a véletlenek, mert ha nem egyszerre indulnak el, elfordul és semmi nem történik.

glubba 2009.08.07. 12:58:26

Az előző sztorihoz hozzátartozik az is, hogy a férjem végig maxmimális udvarisassággal beszélt a rendőrökkel. Segítőkész volt, és nem vitatta a büntetést, csak teljesen nyugalommal előadta az érveit. Pedig a büntetés kifizetése valószínűleg ott helyben véget vetett volna a további nyaralásunknak..

kz1971 2009.08.07. 13:01:20

Zágrábban kezelték a fogamat, minden gond és porbléma nélkül.

Lopud szigetén fagyizva, magam mellett felejtettem a brifkót, a földön...elsétáltunk, valaki rohant utánam, hogy ott a brifkó (ménem hoztad utánam?), visszarohantam, és még mindig ott volt...

és igen, az utóbbi időben megváltoztak, rájuk is rátört a rendsz@rváltás, balhéznak a szlovénekkel banki ügyekért, tengeri kijárat méretén stb. de nem egyértelmű, hogy jók vagy rosszak.

változók, mint az egész K-európai bagázs...így van ez, amikor nincs stratégia, Nemzet-stratégia.

kz

glubba 2009.08.07. 13:03:26

@lilly67: aki szülő, az nem ítél el miatta. mert minden gyakorló anyuka és apuka tudja, hogy néha 2 mp, vagy 3 milliméter választ el attól, hogy elérd a gyereket és megmentsd a balesettől!
Akinek pedig nincs gyereke, annak a véleménye ebből a szempontból irreleváns.

SANYO1 2009.08.07. 13:18:37

Annyiaz okoskodó itt 1 a lényeg ilyen szemét rasszista országba nem utazok ugyanugy mint nem nézem meg Trianont.Majd akkor a mocskos balkán horvátok meggondolnák hogy viselkednek ha több 10 ezer magyar igy tenne.Nem a szülöket kell basztatnia felelöség terén.

belga6 2009.08.07. 13:29:32

Ez meg mi a tököm?
"Kikészültek a magyar turisták, pedig csak ugyanaz történt, mint Magyarországon egy külföldivel."
Akkor már nem is szabad kiakadni a horvát viszonyokon, mert a magyar egészségügy szar??? Elég rossz a megközelítés, kedves szily!!

lilly67 2009.08.07. 13:30:56

@SANYO1: Nem értelek, nem ez az elsődleges gond. Inkább az, hogy az ember bárhol kerülhet ilyen kiszolgáltatott helyzetbe, hiába a nyelvtudás stb., ha olyan illetők kezébe fut. Otthoni utolsó "édes" élményem: gyerekorvos közölte a 8 éves lányomról az arcán lévő kiütések alapján 2 perccel a belépésünk alapján, hogy lupuszos, és mindezt vigyorogva, miután nem tértem magamhoz, még azt is, hogy neki jók a megérzései!!!!! Sírva fordultunk ki a rendelőből, a kórházban az egyik orvos szerencsére már az első pillanatban megjegyezte, hogy mindezt egy tünet alapján? Pillangó formájú kiütés volt az arcán, a megérzéseiről annyit, hogy egy 5. betegség nevű szimpla vírusfertőzése volt, már láthatóak voltak akkor is az arcon kívüli kiütések. Igazolta a virológia, illetve hál istennek az immunológiai viszgálatok is rendben voltak. Meggondolatlan, felelőtlen, idióta ember! 6 hetet vett el az életünkből, csak egy kicsit alaposabbnak kellett volna lennie, + jobban ismernie a szakmáját. (nem saját orvosunk) Már aznap este megtaláltam ezt a vírusfertőzést a neten, aminek hasonló, de mégsem uolyan bőrtünetei is vannak, mint a lupusznak, ami ebben a korban sokszor halálos is. 1 tünetből egy ismeretlen gyerekre két perc után ilyen diagnózist felállítani, az azért elgondolkodtató. És még mesélhetnék, persze a jó oldalról is, mert olyan is van, mint az a dokinő, aki végül kivizsgált minket.

FAQlyás Menyét 2009.08.07. 13:38:53

Rasszista orvost írnak a felvezetőben. Miért? Néger volt és ezért utálta a fehéreket? Vagy a kislány volt kínai?

dr.pupak30 2009.08.07. 13:44:24

szar szlávok, ellenségünk mind.

dr.pupak30 2009.08.07. 13:46:37

nem jártam még sem szlovákiában, sem szerbiában, sem horvátországban, de törjön le a kezem, ha egyetlen fillért elköltök ezekben az országokban

ccorsa (törölt) 2009.08.07. 13:49:15

Az EU biztosítási kártya, meg csak állami kórházba jó. Ha magánba visznek, akkor csak a biztosításod marad.

ruszki 2009.08.07. 14:06:00

Két kis lányom van és egyáltalán semmi vicceset nem találtam ebben a posztban, pedig a beharangozót elovasva azért számítottam rá. Ha ilyet olvasok, mint fent nekem összeugrik a gyomrom és nagyon könnyen beleélem magam szerencsétlen családfő kiszolgáltatott helyzetébe.

Idén nyáron kocsival mentünk nyaralni nyugat felé. Horvátország felé lett volna rövidebb az út, de én direkt elkerültem Ausztria felé. De jól tettem!

Nacho 2009.08.07. 14:08:17

Csak pár gondolat kevés elfogultsággal:

1. Magyarországon is kevesen beszélnek angolul! pl. MÁV/BKV, stb. a rendőröket nem tudom, DE az orvosoknak kötelező, ugye...

2. Horvátországban is vegyes a nyelvtudás, bár nem is értem, hogy lehet ez, mikor ennyire a turizmusból élnek.

3. én is konkrétan tengermániás vagyok, nincs sok pénzünk, így ált. Olaszország szokott lenni, persze, ott is vegyes élményeket lehet begyűjteni (mint mindenhol)

4. Horvátországban őszintén szólva csak egyszer voltam, két éve, a mi kis ócsó hotelünkben tudtak angolul, kedvesek voltak, és lehet, hogy csak üldözési mánia, de azért mintha a hátunk mögött nem rajongtak volna annyira értünk (magyarokért) :/ De mindenhol más

5. mi is szívatnánk sztem a Horvátokat, ha országot cserélnénk.... sőt, még így is mindig csak lehúzzuk a turistákat (legalábbis sok a botrány)

6. Igen, mindenki maradjon Magyarországon, mert a minőség és a kedvesség itt sem mindig garantált, DE beszélnek magyarul, otthonosan főznek, szép a táj és olcsóbb, mint külföld :) Nekem a Balaton a riviéra :D [de várom már, h újra tenger mellett legyek! :)]

... szóval mindennek KÉT OLDALA VAN, kéretik figyelembe venni!!

akov · http://borrajongo.blog.hu 2009.08.07. 14:09:33

Hülyék vagytok, hogy Horvátországba jártok nyaralni, ott költitek a pénzeteket, kb. ennyi a véleményem. Amikor először utaztam át Ho-on autóval és azt vettem észre, hogy az autópálya fizetőkapunál mindenhol úgy beszélnek velem, mintha a seggükből rántottak volna ki, gyűlölettel az arcukon, akkor sikerült eldöntenem, hogy nem költöm olyan országban a pénzemet, ahol piszkosul rühellnek.

Sajnos horvát barátainknak sem igen van fogalma a történelmi tényekről... no sebaj, nem kell odamenni és akkor esetleg nem hal bele abbe az ember, ha kórházba kerül.

dr.pupak30 2009.08.07. 14:14:43

@Nacho: minket mindig azért szivattak a múltban, mert mindig ilyen qrva megértők voltunk. ki lehet verni a botrányt ott is ha valami nem stimmel

egy hülyemagyar 2009.08.07. 14:17:39

Kicsit féltem H-ba menni de kellemesen csalódtam.Lehet hogy nem szeretnek minket tulságosan de a pénzünket igen.Sok tekintetben elöttünk járnak.Még Orbán meg se született és már utáltak minket a környező népek.A horvátokkal mindenképpen jó barátságra kell törekedni mert ők utálnak bennünket a legkevésbé,meg H-országra még a legvérmesebb reviziónista sem tarthatna igényt.
azt azért nem hiszem hogy nálunk csak azért mert valaki horvát diszkriminálnák,ennélmi sokkal nemzetközibbek vagyunk.
A kislánnyal történteket nem szabad általánositani.A hölgy is irhatta az esetet részrehajlóan.

moli 2009.08.07. 14:19:22

@Zolee: """kiderült később ő volt az osztály főorvosa, de hogy is kapott ez diplomát ha nyelvet sem beszél?"""

beszel, oroszt.

puffancs 2009.08.07. 14:24:39

azt latom itt mindenki tortenetebol, hogy minden magyar "tokeletes angolsaggal" kommunikal olyan helyiekkel kulfoldon, akik nem beszelnek angolul. micsoda szerencse eskuszom :)

mint customer services, hadd mondjam el, a munkam eleg uncsi, igazabol panaszokat veszek fel es azok kezeleset koordinalom. klienturank eleg nemzetkozi. magyarok is hivnak neha. nagyon magabiztosan beirjak iwiw-re hany nyelvet beszelnek, az angol mindig az elso helyen van, de nagyon ritka, hogy valaki valoban tudjon. en azt javasolnam azoknak, akik nagyon biztosak a nyelvvizsgajukban, hogy egy kicsit vegyenek vissza, mert rem murisak. ma egy origos ujsagiro (ja lecsekkoltam iwiw-en) telefonalt. allitolag beszel angolul. hat nem nagyon, es azt is csak tomondatokban minimalis szokeszlettel.

egy hülyemagyar 2009.08.07. 14:28:16

Talán még annyit hogy H-ország 800 évig a magyar királyság része volt ugy hogy önnálló nyelvi és kultúrális életet élhettek,fejleszthették azt,ami abban az időben nem volt jellemző a világon.

puffancs 2009.08.07. 14:31:01

@puffancs: tudom ciki csekkolni, de mint mondtam, uncsi a munkam :)

egy hülyemagyar 2009.08.07. 14:31:47

@puffancs: foditsd magyarra a kostumer servicest mert nem értem.

everyday_normalguy 2009.08.07. 14:33:25

Egy (elfelejtettem melyik) Debreceni kórház sürgősségi osztálya, tavaly nyár:

Egy idősebb amerikai hölgy vendégemnek kibicsaklott a bokája. Pihenés, stócolás, borogatás ellenére csúnyán be is dagadt. Hétvége lévén csak ennek a kórháznak ennek az osztályára tudtam vinni, hogy akkor nézzék meg, túléli-e. Az osztály munkája a következő képpen volt megszervezve:

A folyosón, ültek-álltak a betegek, nem mindenkinek jutott ülőhely. Két-három orvosi szobában folyt az ellátás, amelyekből az én megfigyelésem szerint véletlenszerűen jártak ki-be orvosok, nővérek.

A portán megkérdeztem, hol kell bejelentkezni, az volt a válasz, nem kell sehol, majd szólítanak.

Fél órás várakozás után (miközben betegek jöttek-mentek, fehérköpenyesek fel-alá járkáltak, véletlenszerűen lecsaptak betegekre, néha vérző betegek helyett nem vérzőket kiválasztva) megkérdeztem egy nővért, hogy akkor kinek szóljunk, hogy a vendégemnek ellátásra van szüksége. Válasz: nem kell szólni senkinek, majd ők szólítanak. Megkérdeztem, hogy mi alapján fognak szólítani, ha azt sem tudják, kik vagyunk, miért jöttünk. Válasz: ne akadékoskodjak. Kérdeztem, hogy akkor csak ücsörögjünk, és egyszer csak majd jön valaki? Válasz: igen.

Még két órát vártunk, közben egyszer-kétszer megkérdeztem, hogy a fehérköpenyesek szerint mégis mikorra fogunk sorra kerülni. Válasz: ne akadékoskodjak.

Végül a vendégem azt mondta, hogy jó, akkor ha hétfőre sem javul a bokája, akkor jöjjünk vissza, de neki ebből elege van. Nekem is elegem volt, úgyhogy kibicegtünk.

A vendégem bokája valóban helyrejött magától, azóta is nagyon hálás a szakszerű ellátásért és gondolom, odahaza lelkesen meséli, hogy Magyarországon olyan fejlett az egészségügy, hogy elég csak néhány órát üldögélni a kórházban, már attól is meggyógyul a beteg.

dr.pupak30 2009.08.07. 14:33:42

@puffancs: ha nagyon unatkozol felhívhatlak. :)

puffancs 2009.08.07. 14:50:38

@egy hülyemagyar: meglepodnel, de az emberek altalaban kedvesek egy egyuttmukodoek, es csak nehany bunko. a magyaroknak ez epp forditva van. ugy beszel veled, mintha a seggebol rantott volna ki, meg szep hogy nem fogok neki segiteni azzal, hogy valtok magyarra, sot! :) es csak nehany a kedves es egyuttmukodo.


@pupak30: kedves!

dr.pupak30 2009.08.07. 14:55:13

@puffancs: a franciáknál és néhány angolnál kívül nincs taplóbb vásárló

puffancs 2009.08.07. 15:01:17

@pupak30: angol pasikkal szeretek beszelni, jo fejek, franciak kapcsan egyetertek, keves kiveteltol eltekintve nagyon arrogansak es sosem mondjak, hogy please meg thank you, nok: angolok OK+, usa OK-, nemetek is azt kell mondjam, hogy OK+.
a magyarok meg mindenkit leneznek, kb mint a franciak. itt a blogon is latszik.
hiaba, ...nem lehet mindenki egyetemi professzor meg kutato biologus. :)

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.08.07. 15:02:32

Kedves Homár,

kissé általánosító lett a szöveg, amit a levél elé írtál. Szar a magyar egészségügy, de mi MINDIG nyalunk a külföldieknek.
Oszt nézd: azt a Massa-gyereket is milyen ügyesen meggyógyították! :D:D

puffancs 2009.08.07. 15:02:47

oroszok: a kedvenceim. ha lenne melo, es jol is fizetne, mennek moszkvaba szivesen

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.08.07. 15:10:17

Úgy értettem, hogy a tőkeerős külföldieknek.
Most nem akarok itt internacionalizmusra buzdítani senkit, de szerintem mindenhol van tahó meg nem tahó, persze a mentalitás országonként változó. Egy holland pl. nagyon szeret barátkozni, de olyan felületesen, hogy az - az én értékrendem szerint - közel sincs ahhoz, amit én barátságnak neveznék. Ők mégis komolyan veszik a felületes barátságaikat. És nem valami udvariasak. Ettől függetlenül van ott aranyos, hülye, gonosz, kedves, vicces, fatuskó, etc.

dr.pupak30 2009.08.07. 15:12:33

@puffancs: hát nekem az angolokkal sincs jó tapasztalatom. nagyon keveset konyítanak az adott témához és lusták elvárják, hogy mindent helyettük csinálj meg. én az amerikaiakat birom, a németek mindent megcsinálnak minimális útmutatással. a magyarok meg lehetnek nagyarcúak néha, mert jobb munkaerő mint a nyugatiak. magasabbak az elvárások otthon és ez látszik is a teljesítményen. persze nem mindenki

Pedró_27 2009.08.07. 15:16:36

@puffancs: >a magyarok meg mindenkit leneznek, kb mint a franciak. itt a blogon is latszik.

Miért írsz ilyet? Nagyon sokan elismerően írtak a Horvátországi tapasztalataikról. Nem számoltam utána, de szerintem ők voltak többen.

Lapidus Ted 2009.08.07. 15:19:40

Én 10 éve legalább egyszer minden évben járok ott, soha nem volt még semmi kellemetlenségem, de beteg még nem voltam, az is igaz. Szerintem alapból nincs több bunkó mint nálunk, se vendéglátós se rendőr.

Kohiruimaki 2009.08.07. 15:29:27

A horvát hatóságok és közalkalmazottak által tanusított magatartás egy dolog. Bennem azonnal a szülői felelősség, vagy éppen nagyfokú felelőtlenség kérdése merült fel.
A első bejegyzés szerzője utalt rá, hogy teljesen tisztában voltak az út nagy forgalmával, és persze azzal, hogy a helyiek a sebesség határok betartásában legalább annyira jeleskednek, mint mi magunk idedaza.
Tessék má' mondani, akkor miért küldték el egyedül a kislányt a boltba vásárolni ?
Én szülőként hasonló szituációban az út melletti járdára nem engedem a gyerekemet !

Lapidus Ted 2009.08.07. 15:31:15

elmesélem a legutóbbi sztrorit, amit láttam egy horvát fizetőkapunál.
Éppen bővítették a Lucko áteresztőkapacitását, ami ugye azzal jár, hogy átmenetileg még az eredeti kapacitás sincs meg, dugó, várakozás.
Egy magyar autós jó pesti szokás szerint váltogatja a sávokat, attól függetlenül, hogy éppen melyiket látja gyorsabban.
Egy másik - magyar - autós ezt nem veszi jó néven és nem akarja maga elé engedni, ezért kb egy centire haladnak egymás mellett, félig mindketten egy másik sávban, dudálva, ordibálva, csak akkor hagyták abba, amikor már komolyan veszélyeztették a többi autó testi épségét is, és sokan, már az autójukból kiszállva figyelték, hogy mi lesz a vége a bulinak.
Mindkettő magyar rendszámú autó volt.

puffancs 2009.08.07. 15:33:57

@pupak30: halisten nekem nincs magyar akcentusom, es no is vagyok, es allitolag nagyon charming a telefonhangom - ezzel is magamat szorakoztatom... :)
nekem az angolokkal es britekkel mindig jo tapasztalatom volt kezdetektol, es ez nem is valtozott.
az amerikaiakkal az a baj, hogy masik vilagban elnek, es elvarjak, hogy ugy gondolkodj, mint ok, mintha az elet egy verseny lenne. nem jo munkatarsak. kliensnek ok.

magyar mint munkaero: ha magambol indulok ki, megcsinalom amiert fizetnek (nem rosszul, bar tobbet is tudnek kolteni - ki nem??), jobban mint a tobbiek, de nem csinalok tulorat, megtartom a szuneteimet, nem akarok tulteljesiteni. ha munkaado lennek, nem lennek boldogtalan magammal, de kulonosebben boldog se.
magyar mint kliens: lasd feljebb.

puffancs 2009.08.07. 15:36:12

@Pedró_27: meg aki a pozitiv tapasztalatarol is beszelt, talalt alkalmat arra, hogy mas nemzetek "nyelvtudasat" minositse. nekem ettol nyilik ki a bicska a kezemben, mert mint mondtam, beszelek ilyen nagytudasuakkal eleg rendszeresen, es epp az ellenkezoje a tapasztalatom. nem kene masokat minositeni.
(eygaltalan a sajat orszagodban noverkent, orvoskent, rendorkent miert lenne elvarhato, hogy mas nyelveken is jol kommunikalj)

puffancs 2009.08.07. 15:38:18

@pupak30: te amugy hol elsz? melyik orszagban?

dr.pupak30 2009.08.07. 15:42:07

@puffancs: Te hogy szórakoztatod magad a hangoddal? Felhívod magad és német akcentussal leadsz magadnak egy problémát, aztán floridai akcentussal válaszolsz magadnak? :)

dr.pupak30 2009.08.07. 15:43:43

@puffancs: egy másikban. a szigeteken. :)

Pedró_27 2009.08.07. 15:47:22

@puffancs: >meg aki a pozitiv tapasztalatarol is beszelt, talalt alkalmat arra, hogy mas nemzetek "nyelvtudasat" minositse.

Nem. Mert például én sem minősítettem pl. a horvátok nyelvtudását a korábbi kommentemben. A mondat tehát nem igaz. Egyébként Te is minősítesz pl. ezzel a mondattal: "a magyarok meg mindenkit leneznek".

puffancs 2009.08.07. 15:47:49

@pupak30: nem, nem az akcentusrol beszeltem, hanem arrol, hogy extra kedves hangon beszelek, es ezt szeretik. mintha halas lennek, hogy hivnak. ettol nekem is jobb kedvem lesz es az ido is gyorsabban megy.

nemet akcentus: keptelenseg azt leutanozni :D

dr.pupak30 2009.08.07. 15:49:41

@puffancs: mit lehet nálad vásárolni?
veszek nálatok valamit, hogy halljam a hangod.

puffancs 2009.08.07. 15:49:44

@pupak30: melyik szigeteken? falkland szigetek? :P

puffancs 2009.08.07. 15:53:53

@pupak30: nalam nem lehet vasarolni :)

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.08.07. 15:54:04

@puffancs: > eygaltalan a sajat orszagodban
> noverkent, orvoskent, rendorkent miert lenne
> elvarhato, hogy mas nyelveken is jol kommunikalj

Azert, mert konneyn elofordulhat, hogy kulfoldiekkel kell szobaalnod. Amiota EU vagyunk, azota meginkabb. Ez itt Europa, nem a del-amerikai oserdo. Tovabba azert is elvarhato, mert egy idegen nyelv kommunikacio kepes elsajatitasa az atlagos kepessegu emberek szamara egyaltalan nem egy ege3trengetoen nagy erofeszites. Eszak-Europaban tenyleg mindenki beszel angolul. Finnorszagban nem csak a rendor, de a taxisofor meg a penztaros is, es ez nekik tok termeszetes.

dr.pupak30 2009.08.07. 15:56:12

@puffancs: nem, az alcsi-szigeteken, szolnoknál. :)
ott a francia partoknál :)

puffancs 2009.08.07. 16:02:18

@atleta.hu: persze-persze, mindenki tokeletes eszak-europaban es mindenki beszel angolul meg nemetul meg latinul es meg az eszperanto is viragzik... :D

szerintem a sajat orszagodban a sajat nyelved ismerete kerheto csak szamon. ha idegen orszagban elsz, akkor illik megtanulni az adott nyelvet, ha az angol nem eleg.

Lapidus Ted 2009.08.07. 16:19:49

Jaigen, egyszer basztak át Istrián elég alaposan a szállással, az egy magyar volt, aztán ugyanannyi pénzért találtunk egy sokkal jobbat.
Hüjemagyar, itthonról akartam okosba megoldani kint élő honfitársammal.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.07. 16:26:58

@hosszúhajúkopasz:
en mar lejottem a farol
lassan te is tedd meg, bar ne kapkodd el

Egy magyar apa 2009.08.07. 16:32:33

Követvén a dolgokat, néhány megjegyzés. (Előrebocsátom, hogy megértem az aggódó szülőket, de a dolgok nem fehérek és feketék, Horvátországban meg többnyire fehérek.)

1997.07.21, Hvar sziget, Jelsa. Kisebbik fiam , 12-, egy-két óra alatt, súlyos betegségbe esett (napszúrás, mindenféle halmozott fertőzésekkel). A horvát orvos (kiválóan beszélt angolul) korrekt diagnózist állított föl. Megjegyzem, a gyerek alig élt. A jó (olcsó) gyógyszerekkel két nap alatt kúráltuk nyaralóvá vissza a gyereket.
Egy tenyérnyi, egy centi magas, daganat volt a combomon, ismeretlen ragadozó mart meg a tengerparti fehér sziklákon. A doktor kenőcse (amit az óta is használok)) csodaszer. Tanyámon olyan bögölycsípéseket is semlegesít mitől egy átlag ló, átszalad a szomszéd megyébe.

Nem derült ki, hogy a forgalmas úti sajnálatos baleset az Adria autóúton történt-e. Ez Trau városában valószínűsíthető. Nos, az országút az roppant veszélyes hely, dacára, hogy a nagy tömeg már áttért a sztrádára. Feleségem, ennek ellenére, nem engedné ki kispicsa kislányát (vagy kispöcsös kisfiát), hogy ott magában szaladgáljon át. (Ez meg csak a kötelező objektív környüljárás, hogy ugye a kisleány nem tütükéért ment a szülőknek. – Rossz vicc, elismerem.)
Horvát gyorshajtás – valós – otthon vannak.
Bocsi, én meg nem megyek gyorsan, igaz, több a f@szkalap horvát sofőr, mint a külföldi, de jócskán van baromarcú az utóbbiból is. Hányszor volt, legutoljára 2009.07.26-08.03, hogy a negyvenes táblánál az Adria országút szerpentinjén ott köcsögölt a popómban a magyar (gyakran horvát) gyagyás.
(Megoldás: kiállok a buszmegálló/parkolókban, hogy az illetők veséit csak ne várják hiába, s minél előbb belezuhanhassanak a 10-200 méteres szakadmányokba. Szintén nyugtatólag hat az idegbeteg sofőrökre magam és két fiam képe, mosolyogva, az autóból.)

Horvát rendőr: mikor még Sveti Rok dugós volt, azaz csak egy alagút működött, milyen jó volt látni, hogy a leállósávban (30-40km dugó) magabiztosan haladó népművészeti cserépedényeket a szép szál – motoros és autós - horvát rendőrök milyen jól kezelik.
Korrupt rendőr: elhiszem. Bár én Horvátországban nem találkoztam vele (egyébként meg be kell tartani a szabályokat, ami nem is nehéz.) Magyarországi tapasztalataimról, kiscsoportos mélyinterjúban, tudok nyilatkozni. Megjegyzem, ők sem megátalkodottak.

Legutóbbi horvát házigazdáink: úgy élnek, ahogy kell. Barátságosak, ha kell óvatosak. Figyelnek rád.
Na, most: „CSAK ÚGY, NO CHARGE (van, aki ezt magyarul már nem is fogja föl), HÁROMSZOR vittek ki kisebb fiammal (akit a horvát orvos kikezelt!), A SAJÁT MOTORCSÓNAKJUKKAL, HORGÁSZNI A NAGYTENGERRE. ADTAK CÁJGOT. GYÖNYÖRŰ, HIHETETLEN FINOM HALAKAT FOGATVA VELÜNK INGYÉ’ VAZZE!

Nyelvtudás (ruszki nyelvtudás nem egyenlő a moszkoviták seggnyalásával). A nagykislány, 12+ fölteszem, előbb csak nem engedik el bevásárolni, akkor Anyuci/Apuci (Anyuci, felteszem nem 11 évesen anya, így 40+), kell tudni oroszul. Horvátok kiválóan értik
Ugyan én kettes voltam a gimiben oroszból, mégis elég volt, hogy egy horvát pincérrel (aki a horváton kívül semmit nem beszélt), szállást ajánljon nekem, elmagyarázza, hogy jutok oda, mit ki is vettük, egyszer meg is hosszabbítottuk.
Csak annyit, hogy a Kárpát-Duna nagyhaza vonatkozásában, a német és a latin (= majdnem román) mellett, egy szláv nyelv az megkerülhetetlen, lett légyen az tót, horvát, ruszki, etc.

Muszáj politikáznom: egy Zrínyi (sokan nem tudják, hogy horvátok), Jurisics Miklós ,etc – majd’ ezer évig védték magukat és a Magyarországot. Önként. Miért lennének most gonoszok?

Egy magyar apa

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.07. 16:36:17

@Andie:
hat nem csak a CT volt hanem 4 nap
infuzio kaja stb.
mondjuk kaja csak a 4-ik napvolt mert elotte komaban voltam
hidd el annyi volt\
ha akarod bescennelem a szamlat

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.07. 16:39:41

@psmith:
igaz,
volt mas is
de ha elmegyek egy orvosrol ugy kezdodik, hogy 85 dollar
ettol fuggetlenul meggyogyitottak es mikor ez tortent meg nem voltam amerikai

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.07. 16:43:48

amugy gyerekkoromban voltam Jugoszlaviaban de az most Horvatorszag
kibaszottul beteg lettem
es komplettul ellatottak
szoval tudom mar mas vilag van de ez maradt meg bennem
nekem hihetetlen hogy egy orvos egy lanygyereket nem lat el tisztesseggel
ha megis, akkor nagy baj van
en nem sokszor vagyok beteg, az iden osszejott de a dokinak eszebe sem jutott hogy kulonbseget tegyen hogy en most magyar vagyok vagy amerikai

dr.pupak30 2009.08.07. 16:44:28

@Egy magyar apa: 1000 évig semmi bajuk nem volt, most hirtelen meg már utálnak úgy 80 éve. főleg a szlovákok.

puffancs 2009.08.07. 16:58:05

@pupak30: hat pupak ezzel en nem ertek egyet.
fodraszhoz mentem, supercuts-ba jarok, mert a toni&guy-t meg nem engedhetem meg magamnak, es a supercutsokban altalaban walk-in rendszer van, azaz bemesz, lejelentkezel a recepcion, leulsz, aztan szolitanak. szolitottak, aranyos csaj, tok ugyes is, de uj. na pont hozza kerultem. mar a fejmosasnal gyanus volt, hogy valahonnan a kornyekunkrol valo (rendes fejmasszazst kaptam, amit britoneknal nem szokas). mikor elkezdtuk a stilust beszelni, hogy milyen bobot akarok, megkerdeztem, hova valo, es mondta, hogy szlovak. mondtam neki, hogy akkro szomszedok vagyuk, mert en magyar vagyok. erre megszolalt magyarul. mondta, kozel lakik a hatarhoz, es beszel magyarul. magyarokkal lakik, es magyar iskolaba jart. szlovak. nem utal minket. es szerintem ez nem egyedi eset.

Bacchpapucsban Balatonfüredre 2009.08.07. 17:08:21

Apukámnak agyvérzése volt még itthon.
Rá két évre mentünk horvátba, rosszul lett.
kiderült a szívével van baj.bevitte a mentő, megvizsgálták és
pacemakert ültettek be, annak ellenére, hogy apám medical history-ja enyhén hosszú és nem megfázásokkal teli!Simán mondhadták volna, hogy tessék hazavinni magyar o-ra mert nem vállaljuk a kockázatos beavatkozást. nem ezt tették.
ingyen betették az eszközt, amint az ehhez szükséges leletekkel elkészültek.
ha ők nincsenek lehet apám már nem élne.
mindez KRk szigeen ill. az egyik Rijekai-i kórházban történt.
Igaz, hogy beszélünk horvátul, angolul, németül.
Croatia max respect!
rendőrökkel én is megszívtam már de ezek után már csak nevetek rajtuk.

dr.pupak30 2009.08.07. 17:10:17

@puffancs: biztos van ilyen is. sajnos a politikát nem ők csinálják. az pedig tény, hogy a környező országok okozták nekünk a legtöbb kárt az elmúlt 100 évben. Viselkedhettünk volna velük úgy is mint a szerbek a bosnyákokkal, vagy az albánokkal és akkor most nincs nagy magyarország kérdés.

dr.pupak30 2009.08.07. 17:11:36

@pupak30: azért azt hozzáteszem, hogy a horvátokkal volt talán a legjobb viszonyunk

puffancs 2009.08.07. 17:20:58

@pupak30: hat a politikat igazabol az emberek csinaljak. az en politikamat pl en csinalom es mas politikacsinalok nem tudnanak megnyerni semmi olyan ugynek, ami ellentmond a jozan esz szabalyainak.
ja es az en politikam meglehetosen mikroszintu :)

FAQlyás Menyét 2009.08.07. 17:23:38

@Bacchpapucsban Balatonfüredre: Kórtörténet helyett "medical history"-t írni egy magyar szövegben menő? (Főleg, mikor semmi köze a történetnek angol nyelvterülethez.) Csak szánalmas menőzni akarás.

dr.pupak30 2009.08.07. 17:24:55

@puffancs: na persze, de ott van a csorda, aki csak arra vár, hogy a gumicsontot bedobják közé és elkezdhesse rágni majd úgy bégetni, ahogy a vezérbirka teszi. sok országban a gumicsont a magyar kérdés. ezek után én egy szlávban sem bízom, legyen az akármennyire is látszólag barátságos.

puffancs 2009.08.07. 17:34:55

@pupak30: ne csinald mar, szerintem ez tulzas es taptalaja annak, hogy ezek a nepek ne bekeljenek meg.

ha csak azt nezed: londonban azok a nepek is baratok (es bizonyara igy van new york-kal meg hamburggal is), akik otthon olik egymast. hogy miert? mert ide mindenki magaert jott. mert nem vesztegetik el azzal az eletuket, hogy hulyito rendszereket meg korrupt politikusokat szolgaljanak ki.

en magyarorszagrol azert jottem el, mert egyreszt a magyar pokhendiseg borzasz, masik a narancs-vori ellentet mar olyan mereteket oltott, hogy pl a kokardat is kisajatitottak, es a szocialis rendszer (ilyen adot nulla szolgaltatas mellett melyik masik nep fizet?) is egy nagy kalap szar, amellett, hogy a kereskedelem is a kinaiak kezeben van es egy normalis cuccot nem tudsz venni. a magyar nok ugy oltozkodnek, mint az olcso kurvak vagy mint a lepukkant ferfiak, hiaba nyitott uzletet a topshop....

nyilvan hogy magyar vagyok, szivemben lelkemben, de kozosseget nem tudok vallalni a sajat fajtammal. ezert jottem el.

dr.pupak30 2009.08.07. 17:53:55

@puffancs: szóval Te is az a magyar vagy aki utálod fajtádat? mégis magyarul írsz ide. szánalom a sok magyar külföldön, aki ha egy kicsit jobban megy a sora, már köpköd visszafelé. én szeretem a magyarokat és az országot is, sosem tagadnám meg, a sok hibájával együtt.

Pedró_27 2009.08.07. 18:23:46

@puffancs:
>nyilvan hogy magyar vagyok, szivemben lelkemben, de kozosseget nem tudok vallalni a sajat fajtammal. ezert jottem el.

Ez a mondat azt bizonyítja, hogy Te ugyanolyan pökhendi vagy a Magyarországon maradt magyarokkal, mint amilyen pökhendiek szerinted az itteniek a horvátokkal szemben.

Vagyis Te sem vagy különb. Azt nézed le a magyarokban, ami rád is jellemző.

Az országot nehéz megváltoztatni, ez tény. De legalább magadat megpróbálhatnád.

Бабаяга 2009.08.07. 18:44:57

Az a hülye angol mánia! Én a némettel mindig elboldogultam, illetve egy alkalommal az orosz tudásom hatotta meg a rendőrt, aki magyar autókra vadászott. De oroszul kidumáltam magam.

puffancs 2009.08.07. 19:00:47

@pupak30: megtagadtad, amikor elmentel onnan. nem akartam, hogy ugy jojjon ki, hogy en visszafele kopkodok, bocsanat.

@Pedró_27: nem nezek felulrol senkire. en egyetemrol nem menedzser-asszisztensnek mentem, hanem nanny-nek. 2 evig egyetem utan nekem nem volt rendes melom, mas gyerekere vigyaztam, vendeglatasban dolgoztam, es nyelvet tanultam. soha nem neztem le senkit, mert nincs diplomaja vagy mert nem beszel "kivaloan" angolul. en sem mindig beszeltem jol. most ez kb a legnagyobb elonyom amim van.
itt beszelek magayrul? igen. hol beszeljek?

zauberpferde (törölt) 2009.08.07. 19:01:47

Dobri Vecser!

Most honnan jön ez az "utálnak minket" szöveg, azt nem értem. Aki ezt érzi, az szerintem minimum, üldözési mániában szenved. Fölösleges ellenséget keresni ott, ahol nincs. Talán egy kicsit jobban kellene figyelni másokra, és észrevenni azt, hogy a horvát más nép, más szokásokkal. Ezeket illik tiszteletben tartani minden odalátogatónak. Talán azt is tudomásul kellene venni, hogy kicsit a háború is megkeményítette őket. Én évtizedek óta járok Horvátországba. Családnál laktam számtalanszor még a Jugoszláv időkben Krk szigetén. Majd jártam az első háború idején is Dalmáciában, mikor a szerbek lőtték a Zágrábot Karlováccal összekötő autópályát. Ültem Jezerán, Ante konobájában fügepálinkát kortyolgatva, teljes elsötétítésben, miközben a hegyek mögött, a Tomahawk rakéták becsapódásának fényei villództak, a koszovói válság idején. Sütöttünk halat Markóval, saját termelésű olivaolajjal, sóval kenegetve a nyárson piruló Zubatac oldalát, majd friss fehér kenyérrel itatva fel a csepegő zamatos lét. Könnyes szemekkel ölelt át tavasszal, amikor először lementem Murterre, úgy közölte velem a rossz hírt, télen meghalt felesége Gina. Máskor száguldottunk a hajóval két sziget között emeletnyi hullámokon esve,-kelve a 40-50 csomós szeptember végi szélben, majd mikor átfagyva partra értünk Hvaron, és behívtak az első kocsmába, leültettek a tűz mellé, "szívmelegítőt" nyomtak a kezünkbe azonnal, veregetve a vállunkat, hogy "Madjari, Madjari!", elismerve, hogy jó srácok vagyunk. Ezek a Horvátok, akik állítólag nem szeretnek minket, az utcán megállították az autómat, látván a magyar rendszámot, -majd két férfi letérdelt az autó elé, két kezüket összekulcsolva, mintha imádkoznának, köszönték meg, hogy "elmerészkedtem" országukba az ínséges időkben is.
Innen üzenem egy előttem írónak, azért mert az autópálya fizetőkapujánál, az ott ülő alkalmazott nem ugrott a nyakába, -lehet aznap ő volt ott a 43 528. áthaladó, azért még nem teljesen balkáni, sem a nép, sem az ország. Számtalanszor kerültem olyan helyzetbe, amikor megállítottak a rendőrök, olykor okkal, olykor ok nélkül. Néha fizetnem kellett, néha megúsztam. Akkor még autópálya sem volt, azoknak az utazásoknak még volt "sportértéke", nem úgy mint ma! Na ilyen történetek sokaságát tudnám megosztani, a T. Homárosokkal.
Csak annyit még, hogy a Horvátok hanglejtése, beszédstílusa a mi fülünknek kissé nyersnek tűnik alapból, de ez nem ok arra, hogy azt gondolja bárki is, hogy barátságtalanságot jelez.
Igen, ilyenek is a Horvátok!

Zbog!

dr.pupak30 2009.08.07. 19:13:02

@puffancs: nem is rád gondoltam, hanem a sok überfasza magyarra akik most bőszen ostorozzák azt ahol ingyen tanultak stb, aminek köszönhetően most jól boldogulnak ott ahol vannak.
nekem meg ez a gusztustalan nem a magyar közhangulat. máshol egyébként rosszabb és nyugaton, csak azért nincs így mert viszonylagos jólétben élnek. de már nem sokáig. :)

puffancs 2009.08.07. 19:31:18

@pupak30: ez is meger egy miset, ez az allitolag ingyenes magayra felsooktatas... ahhoz kepest, hogy ingyenes, a megelhetes marha draga volt. en diakhitellel meg tanulmanyi osztondijjal potoltam azt a penzt, amit a szuleimtol (mindketto kozalkalmazott, es 3-unkat tanittattak) kaptam. tavaszra ki van fizetve a cca 2millio diakhitelem, es mellette annyi ruham van, hogy egy 2.7m hosszu szekrenyben nem ferek el, autot tartok fent, es nem kell neznem, hogy tropicanat iszom reggelire vagy tesco value-t, erted?
ezt magyarorszagon hol erem el?

puffancs 2009.08.07. 19:32:49

na de megyek, hogy ezt fent is tarthassam. lassan vege a shiftemnek, es meg vagy 20 levelet meg kell irnom.
orvendtem.
szoval en nem nezek le senkit. ezt kikerem magamnak. csak buszke vagyok arra, amit elertem ahonnan indultam.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.08.07. 19:34:14

@puffancs: > persze-persze, mindenki tokeletes
> eszak-europaban es mindenki beszel angolul

Most a kozonsegnek jatszol? Mert szerintem a kutyat nem erdekli, hogy mit irogatunk egymasnak. Akkor viszont nincs sok ertelme ennek a demagog szagu szovegnek.

> meg nemetul meg latinul es meg az
> eszperanto is viragzik... :D

Nezd, ha nem ertesz egyet azzal amit mondtam - vagyos szerinted ott nem beszel a 40-45 alatti nepesseg tulnyomo resze angolul, akkor ird azt. Azt se felejtsd ki, hogy miert gondolod ezt. Ha meg nincs ellenerved vagy informaciod, akkor ne irogass suletlensegeket. En nem irtam, hogy nemetul is beszelnek - bar amennyire az ismeroseimtol tudom, a svedek, hollandok, danok igen (a finnek nem, en csak ott jartam). De ez tok lenyegtelen, mert egy idegen nyelvrol beszeltunk. A tobbi idetlensegre (eszperanto, latin) meg nem is erdemes reagalni.

> szerintem a sajat orszagodban a sajat nyelved
> ismerete kerheto csak szamon. ha

Szerintem ezt mar mondtad, es szerintem erre reagaltam. Na most akkor mi ertelme van ugyanazt megegyszer elmondani? En irtam erveket, hogy miert elvarhato (ami mast jelent, mint a szamonkerheto) az idegennyelv tudas. Te valasz ervek helyett poenkodtal egy sort, majd megismetelted az allitasod. Ez tok folosleges. Hidd el, emlekszem, hogy mit irtal, es attol, hogy sokat mondogatod, nem fogsz jobban meggyozni (sot...)

> idegen orszagban elsz, akkor illik megtanulni
> az adott nyelvet, ha az angol nem eleg.

Ez meg mas kerdes. Bar szerintem itt pont tok mindegy, hogy mit csinalsz, mert az idegen orszagban abszolut kisebbsegkent csak magaddal cseszel ki, ha nem tudsz kommunikalni a kornyezeteddel. Ok kurva jol ellesznek nelkuled ;).

dr.pupak30 2009.08.07. 19:39:21

@puffancs: autó, ruhák, jó ital. az embereknek ebből áll az élet. szánalom. ahol én vagyok ott mindenkinek mindene megvan mégis szénné kokózzák meg isszák magukat. miért nem szoktok le a saját nyelvetek használatáról, ha ennyire utáljátok ahonnan jöttetek.

puffancs 2009.08.07. 19:47:12

@atleta.hu: nem ertem amit irsz. en elkommunikalgatok, ez a munkam... :)

amit lokalis idegen nyelvn torteno kommunikaciorol irtam, tartom. nem kerhetsz szamon olyan tudast embereken, amit nem hasznalnak. nem kategorizalhatod az embereket csak mert nem beszelnek angolul...

puffancs 2009.08.07. 19:48:42

@pupak30: neked mibol all az elet? te miert dolgozol?

puffancs 2009.08.07. 19:54:58

na jo, en nem veszekedni jottem ide, csak feltunt a cikk, es furanak tartottam egy-ket dolgot benne. sajnalom, hogy idaig fajultak a dolgok.
viszlat

dr.pupak30 2009.08.07. 19:58:31

@puffancs: van nagyon sok minden amitől az ember életminősége jobb lehet. barátság, jó társaság, olyan szellemi dolgok melyeket külföldön nem kapsz meg. sorolhatnám a példákat de a blogra nem teszem ki. itt az emberek gazdagok, de nem boldogabbak mint kelet-európában. max nyugodtabbak. ezen nem változtat a több pénz.

b[ALien] (törölt) 2009.08.07. 20:59:45

@zauberpferde: szerintem amiatt térdeltek le, mert csak mi adtunk nekik fegyvert
én is voltam a háború után
láttam a szellemfalukat
a legdurvább egy templom volt
volt benne összesen 1db. állvány, rajta egy véres fehér lepedő, azon egy nyitott Biblia (ciril)
rendőrrel nem találkoztunk, de mindenki nagyon kedves volt
lehet azóta változott

2009.08.07. 21:10:27

@puffancs: "nemet akcentus: keptelenseg azt leutanozni"
Nézd meg Brunot (alias Sacha Baron Cohen) szenzációs német akcentusa van.

zuzzer 2009.08.07. 21:39:21

Ülük és röhögök magamban, már bocsesz. Ennyi hrvatskában elvágott lábú, megcsípett, eltörött embert még nem láttam egy kupacban. Ti tartjátok el a horvát egészségügyet ;-)

ZON 2009.08.07. 22:55:29

@massziv: én is kiváltanám Horvátországba menet az EU-kártyát, de az OEP-nél kiröhögtek...

kyri60 2009.08.08. 08:17:09

@raas:
Tisztelt raas!
A kislány 16 éves!Nem a kényelmem miatt
ment a boltba!Ha valamire kiváncsi len-
nél az ügyben,kérdezz bátran és én vála-
szolok!Hvalm.
Csaba

Szűcslaci 2009.08.09. 08:09:07

Ennyi kommentet nyilván nem olvasok el, tehát lehetséges, hogy már megírták:
Annak ellenére, hogy minden évben nyaralok Horvátországban is, ha visszatekerhetném az idő kerekét, akkor lobbiznék, hogy a NATO őket bombázza szarrá - hacsak vissza nem adják a korridort Fiuméig. Rájuk fért volna. a lábunk nyomát kéne, hogy csókolgassák. Hálátlan szláv nép az is. Lengyel, magyar, két jó barát...? Ezek is elfajzott Lengyelek.

Nanemá 2009.08.09. 22:38:59

@Szűcslaci:
Neked elgurúlt a gyógyszered. Egy kicst (nagyon) nem vagy te náci? Én nyaraltam már Lengyelországban, és volt lengyelekkel közös szálláshelyem Szlovákiában, echte szlovák parasztnál. Én szégyeltem magam, hogy magyar vagyok, mert azt a jóindulatot, kedvességet és barátságosságot, amit a Lengyelektől (sőt, többnyire még a szlovákoktól is)tapasztaltam, azt szerintem a magyarok többsége aligha viszonozza feléjük. Pláne, az ilyen szűcslacik. Pedig talán az egyetlen nép a Lengyel európában, amely még szinte rajongásig szereti a magyarokat - bár mi már egyre kevésbé szolgálunk rá erre.

2009.08.10. 11:48:56

@Szűcslaci: ez egy vérmocskos fasiszta komment volt, az ilyen ember mint te csak szégyene az országunknak. Na az ilyenek miatt tart itt az ország !

U-H-U 2009.08.10. 13:56:32

Nem tom mért, de nálunk az összes külföldi seggét tövig nyalják mindenhol, sok helyen külföldön meg direkt b***tatják a magyarokat (ld.: szlovák nyelvtörvény és hasonlók)pl. voltam családdal Pozsonyban és bementünk bankba pénzt váltani. A bankos csajnak színmagyar neve volt, értette mit mondunk, de nem mert megszólalni, mert be volt kamerázva a hely.

2009.08.10. 14:53:18

@U-H-U: ebben az az ellentmondás, hogy az ipari kamerán nincs hang. Tehát magyarul megszólalhatott, az nincs a képen milyen nyelven beszélt.
Nagy tévedés hogy mi kinyaljuk a külföldiek seggét...inkább jól átverjük őket és megpróbáljuk minél jobban lehúzni.

jox19 2009.08.11. 01:30:35

@Szűcslaci: Csak egy szűk látókörű sekélyértelmű proli aki könnyen társakra lel kurucinfos körökben. Addig már nem jut el hogy nmegnézze hány magyar élt ugyan a trianon előtt a kérdéses területen. Megmondom semennyi. Ugyanez igaz az összes többi területre is. Magyarok főleg ott éltek ahol ma is. Nem az a csoda hogy trianon megtörtént, hanem hogy meddig nem.

jani2 2009.08.11. 13:03:05

Minket magyarokat mindenhol szívatnak!
Ugyanigy jártam Zágrábban.Mell:Tisztelt Nagykövetség.


Egy közel egy évvel ezelőtti esemény miatt szeretnék panaszt tenni az intézkedő rendőrök, valamint az állítólagos károsult ellen.

2008.09.12.-én Sibenikből hazafelé tartva eltévedtem Zágrábban.16 h.-körüli időben odaértem egy 2 sávos nagy körfogalom elé. Nagy volt a sor,tehát megálltam. Mellettem a jobb oldali sávban csak egy motorkerékpár közlekedett. A kerékpár rendszáma ZG 3784A L. Az én szgk.é pedig DXH-723. Valamilyen oknál fogva amikor mellém ért a motorkerékpár eldőlt de nem ért hozzá az autómhoz, én kiszálltam és megkérdeztem a vezetőjét jól van-e?
Amikor a fiatalember meglátta a magyar rendszámot elkezdett köpködni, és a sisakját odavágta a földhöz. Én felállítottam a motorkerékpárt, amin egy karcolás sem látszott.
A srác meg elkezdett telefonálni a rendőröknek. Ezután átmentünk a körforgalom másik oldalára, tehát a helyszint elhagyva a szembelévő oldalra mentünk.

Nem sokkal ezután megjelent egy motoros rendőr, de nem tudtunk kommunikálni vele mert nem tudom a nyelvüket. Elvette az irataimat és otthagyott bennünket. Nem sokra rá kijött egy rendőrautó és úgy vigyázott ránk, mint egy bűnözőre.
Olyan 21 óra körüli magasságban odaért a tolmácsnő, és nem sokra rá a rendőrök. Lerít az arcukról a magyargyűlölet.
A tolmács megkérdezte, hogy mi történt én elmondtam neki, mire ő azt mondta hogy nincs is semmiféle sérülés sem Snidaric Rudolfon sem a motorkerékpárján minek kellett ezért rendőrt hívnia.

A rendőrök közben beszéltek a Rudolfal és készítettek azén autómról valamint a motorkerékpárról egy fényképet. Na ekkor már sejtettem hogy itt valami nem stimmel.

Beültettek a kocsijukba és közölte velem a vezető mellett ülő rendőr hogy fizessek 1000 kunát. Én mondtam, hogy mire föl hiszen nem csináltam semmit csak segíteni akartam.
Azt mondta őt nem érdekli ha nem fizetek akkor bíró elé állítanak, és becsuknak.
Erre aláírattak velem egy rakás papírt amire nem engedték hogy ráírjam hogy kényszer hatására írom csak alá.
Minnél előbb szabadulni akartam ezért beleegyeztem, hogy kifizetem az 1000 kunát de mivel hazafelé tartottam nem volt nálam ennyi pénz. A tolmácsnő elvitt egy ATM-hez ahol kártyára kivettem 1000 kunát. Utána visszavitt az autópálya melletti rendőrségre ahol még 1 órát várakoztattak.
Közben megérkezett a helyszínelő rendőr aki azt mondta a tolmácson keresztül hogy ne nagyon ugráljak mert még többet fizetek.

Nem sokára megint egy rakás papírt hoztak elém hogy írjam alá. Én mondtam a tolmácsnőnek hogy ráírom hogy csak kényszerből írom alá hogy haza tudjak menni.
Erre ő azt mondta hogy ne tegyem mert akkor nem engednek el. Kényszeredetten aláírtam a papírokat és kifizettem az 1000 kunát.

Ezután visszakaptam a papírjaimat.


Majd a Barcsi határátkelőhelyen elmeséltem az esetet az ott szolgálatot teljesítőknek.
Ők is csodálkoztak hogy ilyen megtörténhetett.

A magyar AB-EGON biztosítótol több papírt kaptam amire egyértelműen ráírtam hogy nem ismerem el hogy én okoztam balesetet, és hogy csak kényszerből írtam alá azokat a papírokat mert különben nem engedtek volna el.

Nemrég kaptam egy levelet az EGON-tól hogy az én kötelező biztosításomra kifizettek Snidaric Rudolfnak közel 180.000 ezer forintott az összetört motor kárára.
Kérdem én hol vannak a helyszínen készült fényképek?
Nincsenek mert nem történ semmi a motorban nem történt meg az állítólagos kár, és valószínűnek tartom hogy hogy a helyszínen készült fényképek is eltűntek, ami mérvadó lett volna. Ha-történt volna valami.


Nem tettem akkor panaszt mert el akartam felejteni az egészet, de ezt most már nem hagyhatom szó nélkül.
Az undorító láthatóan magyarellenes viselkedést, a nemlétező balesetből ügyet csinálást, rendőrök láthatóan magyarellenes viselkedését.
A nem létező motor kárra felvett közel 5-6000 kunát.
Szégyellném magam a rendőrök és Snidaric Rudolf helyében is a magyar ellenességükért, valamint hogy olyan eseménynek voltak a részesei ami szégyent hoz a Zágrábi rendőrökre, és az állampolgárokra is.

Valószínü hogy ezek után nem tudok jó képet festeni az országukról, a rendőreikről,az állampolgáraikról, De én csak kivétellel találkoztam?


Maradok tisztelettel:

puffancs 2009.08.11. 14:38:03

@kyri60:
akkor viszont legvaloszinubb, hogy a 16 eves kislanyod nem volt korultekinto, csak mast szeretnel latni.

scubadiver 2009.08.11. 16:34:22

Búvárkodás közben a hullám nekivágta a sziklának a fiamat (12 éves)és felvágta csúnyán a hátát. Biztosításunk volt, amit a kórházban elkértek. A biztosítót felhívtuk, akik azonnal visszahívtak (ne a mi telefonköltségünk növekedjen) és horvát nyelven(!) megbeszélték a részleteket az orvossal, aki összevarta a hátát. Mi fizettünk, és itthon a biztosító mindent megtérített. Korrekt volt mindenki!
Az idei szállásadónk (soha nem foglalunk előre, helyben keresünk szállást) behűtött sörrel, borral, finom salátával, forró kávéval, süteménnyel várt, és amikor távozáskor fizettünk házi sonkával, házi kenyérrel, saját borral, olíva olajos saját paradicsommal kínált, és ajándékba egy nagy zacskó szárított fűszernővényt és reumás fájdalmakra saját készítésű gyógynövény kivonatot adott. És a szállás árát korrekt módon alkudva megbeszéltük, hogy mindenki jól járjon! A másik szálláson ezek mellé még egy nagy kosár fügét kaptunk minden nap.
Nem rajongok annyira a tengerért (szívesebben síelek a hegyekben), de a gyerekeim szeretik, és a feleségem alergiája érdekes módon rögtön elmúlik a temgerparton. Szóval egyre jobban kedvelem a horvátokat, mert kedvesek, barátságosak és egyre jobban igényesebbek is a környezetükre! Ja! És pár év múlva úgy lehagynak bennünket (ha még eddig nem tették meg), mint a sicc!

hatesz 2009.08.12. 14:52:04

Magyar Posta Biztosíto: biztos ez volt a legolcsóbb... gratula1

"Ez az út elég forgalmas és az 50-es sebességhatárt még közelről sem tartják be a helyi autósok, motorosak. ...Egy vasárnap délelőtt az egyik lány ...leugrott a közeli kis boltba bevásárolni"
a tudottan forgalmas úton keresztül leküldeni egy kislányt bevásárolni gratula2
Sajnálom hogy ilyen esetben a szülöt veszélyeztetés miatt nem büntetik. Volt gyalogos átkelöhely? A szövegböl arra következtetek, hogy nem. Akkor??? Szabálytalanul (vagy nem kellö körültekintéssel) kelt át az úton a lány (akinek mellesleg jobbulást és jó egészséget kívánok!!!)
Az uton való átkelés pedig nem szerencse dolga!! Kedves posztoló, az fel sem merült benned, hogy azért nem volt féknyom, mert egyszerüen át akart futni a lány az autó elött? Sajnos láttam már sok ilyet. Ugye valamit azért megtanultál az esetböl?! Nem a kislányt kell leküldeni a forgalmas úton keresztül bevásárolni, hanem ELKÍSÉRNI!!!
Csak a poszt elejére akartam reagálni, a többi pl. az orvosi ellátás olyannak tünt mint Mo-n:)
Amugy meg egy jótanács: bárhova utazunk, az a minimum, hogy az adott ország magyar nagykövetségének/konzulátusának elérhetöségeit indulás elött megtudakolni...

Coholol 2009.08.12. 19:53:33

@jox19:

Na de azért te is elmehetsz ugyanoda ahova az a szűcslaci....

Vissza se gyertek primitív proli népség.

szakacsze 2009.08.15. 21:51:07

atleta.hu
A CT-rol meg az jut eszembe, hogy tavaly telen az elso nap osszetorte magat a kozos sielesen az egyik baratom... en mondtam neki, hogy a silec nem biztonsagos, snowboardozni kell, de akkor meg nem hitt nekem. Szoval lett egy keresztszalag szakadasa"

Na ezt ne! Attól hogy nem volt meg a kellő felkészültsége, és összetörte magát, nem kell síelést lehúzni. Valószínűleg snowboardon is összetörte volna magát, sőt ott még nagyobb eséllyel.
Gondolom az is rájátszott a dologra h nem a tudásának megfelelő pályán próbálkozott, vagy nagyon jeges volt a pálya.

/tno+DA= 2009.08.17. 20:27:43

Ismét egy idióta posztoló aki nemzeti diszkriminációt sikít az éjszakába.

Volt biztosítás? Elvileg igen de egy MAGYAR jól bevett csalás áldozatai lettek. A biztosítást szeretik addig nem iktatni amíg nincs baj. Mert ha netán baj nélkül hazatér akkor a pénzt le lehet nyelni. Láttunk már ilyet autónál, előferdülhet itt is ilyesmin simán. Namármost mi következik abból ha valakinek nem tiszta a biztosítása? Hát Hipokrateszi eskü ide, kötelességtudat oda kint is köti a kezüket a bürokrácia és inkább nem pocsékolják a kinti EÜ pénzét. Na jó persze attól még egy jobbérzésű orvos cselekedhetett volna szakszerűen ami valóban nem történt meg a leírtak szerint.

De még egy kérdés. Miért a helyi szervtől kérünk tolmácsot??? Nagykövetség! Ez a szó megkondít egy kósza haragot akárkinek is a fejében??? Akármi van, ŐKET kell felhívni (ha nem is elsőre de másodiknak), és lesz egyből nem magyar ellenes, józan tolmács.
7 éve jár a család Horvátországba. Pulától Dubrovnikig bejártuk a teljes partjukat és eddig MINDEN helyi készséges kedves és segítőkész volt velünk.

/tno+DA= 2009.08.17. 20:35:25

Az orvosi ellátáshoz még annyit hozzátennék: Massa esetén most mindenki a mi egészségügyünket ajnározza. Naná, mert a Scuderia Ferrari olyan tőkével állt a versenyzőjük mögött, amivel mi nem tudunk rákos beteg családtagunk mögé állni így ő akár meg is dögölhet a sorára várakozás közben a hetek hónapok alatt...
De tévútra keveredtem, eredeti célom cimborám esete. Focizás közben lezúzta a fejét a kapufán. Bőséggel vérző fejjel irány a sürgősségi ahova ha a saját lábán megy be a kedves beteg akkor még kartonozzák is előbb. lol Havert (akinek fejéhez szorított zsebkendője alól diszkréten és komótosan csordogált némi hemoglobin utánpótlás már így is vértől mocskos kupájára) ügyintéző (recepciós?) kérdi:
"Mi a panasza?"
Haver hirtelen kapcsolva és felszívva magát megtapogatta a derekát és közölte a szepszist:
"Teccik tudni újabban rútul hasogat a derekam."
Még majdnem az ügyintézőnek állt feljebb hogy mit viccelődik ott betört fejjel... LOL Magyar EÜ, ez sem jobb a horvát sem jobb. Akkor meg mit lepődünk meg?
Legközelebb tessék az Alliance-hoz vagy a HSBC-hez fordulni ha biztosítást köt, ne a legolcsóbb ordenáré szarhoz. Ugye a gyereken spórolni nem szokás... ahogy egyedül bótbe szalajtani sem szokás a (szöveg alapján vélhetően) 14 év alatti kisgyereket. Bármilyen önálló is.

lgt99 2010.12.25. 22:41:20

@SANYO1: Na neked nem kellene megszólalni! És ha akarsz maradj otthon! Én szívok eleget a horvát hatóságokkal, de van amit mi is tanulhatnánk tőlük.

Trianonhoz csak annyi: Horvátországgal "csak" perszonálunióban volt Magyarország, nagy része soha nem volt magyar.

lgt99 2010.12.25. 22:49:05

@jox19: Azért ez egy kicsit durva. Felvidék jelentős része, Erdély, Vajdaság azért magyar volt, ha Dalmácia nem is. Egyébként Karlovacban is 14 magyar család élt 1900-ban, és két éve találkoztam egy´nagyon idős nénikével Bakarban (Fiume mellett), aki jól beszélt magyarul, és elmondta, hogy az apja magyar tengerész volt. A semennyi nem stimmel.
süti beállítások módosítása