Attilla, akit az egyik legviccesebb posztunkból ismerhetünk, mostanra beköltözött új otthonába, kovácsoltvas konvektortakaró nélkül, de boldogan: "a régi takarót lefújtuk erre alkalmas festékkel, és olyan, mintha új lenne, a kovácsok meg kapják be. Kivéve egyet, aki a többiek nevében is elnézést kért, és mondta, hogy olyat csinál amilyet akarunk. Nem mondom meg melyik volt, nehogy kivesse magából a céh." A beköltözés után úgy gondolta, legyen otthon tv meg internet. Felhívta a T-Home-ot és beindult a szívatás és a klasszikus telefonos szerződéskötéses történet. A szolgáltatónak írt levele következik.
2009. június 18. előtt mintegy egy héttel telefonos beszélgetést folytattam a T-Home ügyfélszolgálatának munkatársával. Mivel ezt a beszélgetést cégük állítólag szerződéskötésnek tekinti, mindenekelőtt kérem, hogy a beszélgetés szó szerinti leiratát részemre sürgősen megküldeni szíveskedjen, hogy azt jogi képviselőm áttanulmányozhassa. A kérdéses internet szolgáltatásról kötött írásbeli szerződésünk, általam aláírt példányát ne is keresse, mert ilyen nem létezik.
Ha a telefonbeszélgetést, melyet Önök szerződéskötésnek tekintenek, visszahallgatják, illetve elolvassák, láthatják, hogy nekem teljesen más szolgáltatáscsomag megrendelése állt szándékomban, mint amit Önök teljesítettek, és amiért most tőlem pénzt kérnek.
A beszélgetés során én többször is azt a kérésemet juttattam kifejezésre, hogy részemre SAT TV Családi csomag és DSL Happy internet-szolgáltatást biztosítsanak EGYSZERRE, mely számomra azért előnyös, mivel igénybe vehetem a két szolgáltatással járó T-Home Dupla kedvezményt, mely alapján a tévé 2590 Ft, az internet pedig 4050 Ft lenne. Miután az előfizetéssel járó dupla kedvezmény díjait többször is tisztáztuk az ügyintézővel, az adategyeztetés után a szolgáltatások beszereléséről is időpontot egyeztettünk. Munkatársuk természetesen egyetlen szóval sem jelezte, hogy a telefonon folytatott beszélgetésünknek bármilyen jogkövetkezménye lehet a jövőben, azaz valamiféle szerződést kötöttünk volna. Sőt, amikor a szerződéskötés mikéntjéről érdeklődtem, arról tájékoztatott, hogy azt majd küldik írásban, és egy példányt aláírva kell visszaküldenem.
Visszatérve a telefonbeszélgetésre, melyet Önök szerződéskötésnek tekintenek, nézzük meg mit teljesítettek Önök a „szerződésből”?
A DSL Happy szolgáltatáshoz szükséges eszközöket munkatársuk beszerelte, és 2009. június 18-án a szolgáltatást a központból aktiválták, amint az nyilvántartásukban is szerepel.Az ez időpont után érkező tévészerelők azonban rossz hírrel szolgáltak, ugyanis közölték, hogy a szolgáltatáshoz szükséges vevőegységet nem szerelik fel a kért helyre, mivel onnan nem látható a műhold, majd távoztak. Ha jobban utánanéz, bizonyára ez is szerepel a nyilvántartásukban. (Ennek a ténynek természetesen állítólagos szerződéskötésünk idején nem voltam birtokában.)
Vagyis a kért együttes televíziós és internet-szolgáltatás helyett, melynek ára T-Home dupla kedvezménnyel 2590+4050 Ft (6640 forint) lenne, kaptam Önöktől egy állítólag szankció nélkül lemondhatatlan DSL Happy internet-szolgáltatást havi 5600 forintért.Bizonyára Ön is érzékeli, hogy ez nem az, amit kértem, vagyis nem azt kaptam, amire állítólag szerződtünk, ezért telefonos ügyfélszolgálatukon jeleztem, hogy szeretnék eltekinteni a DSL Happy szolgáltatás igénybevételétől is, mivel tévészolgáltatás hiányában a dupla kedvezménytől is elesnék, amit ugye határozott szándékomban volt igénybe venni. A telefonos ügyfélszolgálat munkatársa közölte, hogy ezt csak szerződésbontási díj megfizetése után tehetem meg, mivel telefonbeszélgetésünk szerződéskötésnek számított, így a hűségidő elkezdődött. Viszont méltányosságból ezt a díjat eltörölhetik. Az ügyben levelet írtam Önöknek.
Ön levelében arról tájékoztatott, hogy a szerződésbontási díjtól, mely 36.000 forint nem tudnak eltekinteni. Tehát ha jól értem, számomra a következő lehetőségek maradnak:1. Fizetem a meglévő DSL Happy szolgáltatásom havi díját, ami természetesen nem a dupla kedvezménnyel járó havi 4050 Ft, hanem pofátlanul, a kedvezmény nélküli 5600 Ft, ugyanis tévét (önhibámon kívül) nem kaptam mellé, hiába volt szándékomban.
2. 36.000 forint szankciós díj megfizetése mellett felmondom a DSL Happy szolgáltatásukat.
Bizonyára Ön is megérti, ha ezen lehetőségek egyikével sem szeretnék élni, és nem veszi rossz néven, ha helyettük egy új megoldási javaslattal élek, mely a következő:Munkatársuk egy előre egyeztetett, mihamarabbi időpontban felkeres, az okozott kellemetlenségekért bocsánatot kér, és elviszi az internet-szolgáltatáshoz szükséges eszközöket a részemre kiküldött csekkel együtt, melyben a szolgáltatásért fizetendő első havi díjat kérik, a szolgáltatásomat megszüntetik és elfelejtjük egymást.
Hogy kedvező döntésében segítségére legyek, az ügy leírását, illetve az ezzel kapcsolatos levelezésünket, beleértve jelen levelemet is megküldöm a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak, illetve az Index Tékozló Homár rovatának szerkesztőségébe is.
Üdvözlettel:
Zs. A.
Budapest, 2009. augusztus 5.
Az utolsó 100 komment: