Tékozló Homár

A BKV-figyelő feltette magának a Nagy Apple-kérdést

2009.08.18. 00:41 | szily | 142 komment

Mihály, a homárkörökben ismert BKV és MÁV figyelő blogok ura azt sugallja, hogy puszta kézzel megküzdene egy csapat anyázó ellenőrrel és még egy tucat, kihegyezett szerződésekkel támadó BKV-vezérigazgatóval, de az Apple hozzáállása őt is kikészítette. A klasszikus problémáról van szó, miszerint a gyönyörű dizájntermékek alig-alig javíthatók, és a vevő, ha rácuppant, kénytelen újat venni akkor is, ha egy látszatra jelentéktelen alkatrész ment tönkre. Klasszikus, bajor nagy ernői füstölgés alant:

Egyik-másik számítógéppel professzionális szinten dolgozó barátom mindig elmondta nekem, mennyivel másabb, kulturáltabb világ az én pc-s rendszeremmel szemben a Macintoshé. Bár komputerek terén nem adódott módom kipróbálni az Apple termékeit, zenejátszó vásárlásakor egy kisebb iPodot választottam jó másfél éve. A termék jól működött pár héttel ezelőttig, amikor is az usb-végű csatlakozójával hiába kötöttem a számítógépemre: nem érzékelte. Bevittem a készüléket a Westendben lévő márkaboltba, ahol az eladó azt mondta, a kábelben megtörhetett a huzal. Rádugta egy ottani töltőre, azzal ment, töltött. Vásároltam 4600 Ft-ért egy vadonatúj kábelt az üzletben. Itthon azzal szembesültem, hogy nehezen illeszkedik az iPod aljához, s azzal sem tölt. Amikor kihúztam, láthatóvá vált, hogy a fogazat két szélén felgyűrődött a szál. Visszamenve az üzletbe továbbküldtek az Andrássy úti szervizbe, ahol az egyik úriember azt válaszolta problémámra, hogy „Ezzel nincs mit kezdeni”, mert az iPod mint olyan nem szervizelhető, csak egyben cserélhető, ami garancián túl gyakorlatilag azt jelenti, vehetek újat. Ezen a hozzáálláson, mivel nem érzem úgy, hogy nem rendeltetésszerűen használtam volna, kicsit megütköztem. Mikor megemlítettem, hogy ebből Tékozló Homár lesz, a szervizes úriember szemmel láthatóan megsértődött, „Szíve joga”, mondta, sarkon fordult, és visszament a hátsó traktusba.


Alapvetően a szemlélettel van bajom: mi az, hogy meg sem próbálnak egy másfél éves készüléket megjavítani, hanem egyből elzárkóznak előle? Szerintem ez eléggé idegen attól a képtől, amit az Apple magáról dédelget. Kidobtam az ablakon 4600 Ft-ot, és most dobhatom utána az eddig egyébként jó készüléket is. Értelem szerint nem fogok többször kísérletezni a termékeikkel, mert ezek szerint a garanciaidőn túl bármilyen probléma esetén mehet a szemétbe.

Üdvözli az ellenőrökkel és a MÁV-val bármikor megküzdő

Gál Mihály

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.08.18. 09:13:34

Mijaf*sz, ez a post nem torkolott (akkora) flamewarba? Csak nem kúttúrálódunk, emberek?
Na, akkor: a Mac szar, a PC a jó
Nemis, a Mac a jó, a pécé a szar.
Nemis, mert a Wii.
XBOX!
PS3!
Anyád!
Tied!

EnZsolt 2009.08.18. 09:13:51

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas: nem feltétlenül értek veled egyet az Apple dologgal kapcsolatban, ugyanis nagyon sokan használnak iMac-et, vagy MacBook-ot a munkájukhoz, mert jobban lehet kezelni. Ma is vannak nagyon értékes dolgai az Apple termékeknek, de a szerviz hiánya, vagy éppen drágasága miatt nagyon nagyot szívnak, holott nem hinném, hogy egy olyan termékről van szó, ami a luxus kategóriába tartozik. Bár ott meg megbecsülik a vevőt, és kinyalják a seggét, hogy vásárolt tőlük.

EnZsolt 2009.08.18. 09:15:20

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: alap olasz Nintendo rulez!!!!

Meg a kvarcjátékok :)

Roltii 2009.08.18. 09:15:28

Nyertem CocaColaval Ipod Touchot (tudom, ravatal és társai..)

1. hónap: érdekes, tök jó, millió program, jailbreak izgalma
2. hónap: unom a játékokat, tudom mik a korlátai, már nincs nagy izgalom.
3. hónap: a f@szért nem lehet a zsebbe téve állítani a hangerőt, léptetni a számokat előre hátra egy qrva mp3 lejátszón.
4. hónap: fiókban van, azóta a telefonomon hallgatok mp3-at.

puffancs 2009.08.18. 09:18:05

@EnZsolt ~ avincesztori.blog.hu ~: persze, amikor a termeket vasarolom, megkerdezik, biztositast kerek-e ra. a laptopomat ket eve hasznalom, es ha majd ugy dontok, hgy nem eleg jo, ujat fogok kapni helyette. ingyen. de meg mindig ugyanannyiba kerul, mint ket eve. telefonoknal is a vasarlaskor kerdezik meg, kotnel-e biztositast.
az elso szerzodeses telefonomnal nem volt biztositasom, jol be is szoptam, mert elloptak a taskamat, igy azt buktam. ugyan sim-kartyat kaptam ujat (termeszetesen ingyen), de telefont nem. ugyhogy a masodik szerzodesemnel mar kertem biztositast, ami jol is jott, mert valoban voltam olyan segg bena, h masodszor is elveszitsem/ellopjak. ekkor viszon helybol uj telefont kaptam - ingyen.
nem is beszelve arrol, hogy ahhoz a szerzodeshez ingyen 430 font erteku laptopot is kaptam (valaszthattam volna xbox 360-at, az akkor kb 350 font korul volt vsagy netbook-ot de en a rendes laptopot valasztottam, amit odaadtam a csaladnak)

Roltii 2009.08.18. 09:19:34

@EnZsolt ~ avincesztori.blog.hu ~:
NEM IGAZ, nem lehet a MAC-et jobban használni, csak MÁSKÉPPEN. Az oprencerüknek iszonyat nagy hiányosságai vannak, de amíg egy alap júzer vagy, addig nem veszed észre.
A baj ott kezdődik, amikor a könyvelőd küld egy programot, hogy azon küld el neki a cumókat. Vagy bármi hasonló.

A mac szép meg jópofa, de korlátos. Ez sajnos tény.
Azt aláírom viszont, hogy a hardver olcsóbb mint ha külön vennéd meg. Én egyébként úgy vagyok vele, hogy a 140.000 forint körüli Asus laptopok is jók arra amire használom, túlzás lenne az Apple árban és minőségben is.

Kobe 2009.08.18. 09:19:34

az apple külföldön is ilyen, itt, ahol önérzetesebbek a népek, kevésbé vevők rá. Ezért nem kell apple cuccot venni. Voltak már cifrábbak is, pl volt akinek szószerint felrobbant az ipodja és cseréltetni akarta, semmi mást, a kultúrált vállalat reakciója az lenne, hogy sűrű bocsánatkérések közepette ad helyette 5 másikat, nehogy csorba essen a hírnevén, az apple reakciója: felajánlok egy összeget kártérítésként, ha elfogadod, életed végéig te és az összes érintett mélyen kussol arról, hogy felrobbant a cuc, különben jogi úton rántjuk le a bőrt a tökeidről. Azt már emg sem említem, hogy iphoneal ugyanígy járt valaki, cska neki speciel a kijelző szilánkjai robbantak a szemébe....nesze neked alma :)

puffancs 2009.08.18. 09:21:02

@EnZsolt ~ avincesztori.blog.hu ~: itt a telefonokat teljesen ingyen kapod szerzodeshez tipustol fuggetlenul, a legujabb iphone 3g-t is ingyen kapod egy 18 honapos szerzodeshez. havi 25-35 fontot fizetsz csomagtol fuggoen, ez any time any network mindig, csak a percek szama kulonbozo.

ha a telefonert nem fizetsz, miert sajnalnal 6 fontot egy honapban biztositasra. angliaban sok a zsebes, meg 12 honap utan mar jo egy uj telefon. igy eleg csak jelenteni, hogy elveszett, es kapsz egy ujat. ugyanazt a tipust.

Manci néni, a szomszéd 2009.08.18. 09:21:20

@CernaGeza: és még csak telefonálni se lehet vele?

Nekem meg van egy régi szokol rádióm, de nem elemes hanem adapteres és azon hallgatom a kossuthot, meg egy szép piros telefonom, de nem ám a tárcsás hanem nyomógombos! Azt még a matáv adta amikor ideköltöztünk.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.08.18. 09:37:43

Wellcome in the Mac's World!
Szerinted a számítógépei miről szólnak? Ráadasásul a stabilitásuk is egy rohadt legenda. 3 évig dolgoztam rajtuk, tapasztalat, nem érdekel a fanok véleménye.

Roltii 2009.08.18. 09:47:15

@Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker:
én kifagyasztottam 3X egymás után egy rohadt IMAP fiók szinkronizálásával:D Biztos túl sokat akartam.
huhh, meg ismerősnek ellopták a macbook-ját viszont az AppleTV-jén rajta volt minden fényképe és zenéje...Természetesen nem lehetett róla visszamásolni, viszont újra használni sem, mert akkor törli ami rajta van...mekkora LOL

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.08.18. 09:49:20

Ha lehet én is távol tartom magam az Almától.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.18. 09:49:50

@Manci néni, a szomszéd:
A Szokol rádiódat irigyelem. Általános iskolás koromban két kiterjedt réteg is használta "közterületen", mások fülének hallatára is. Az egyik a szőlőművelők, mert szőlőkaróra akasztva messziről azt lehetett hinni, hogy többen is vannak ott, nem mentek oda a megélhetési xH kisebbségi bodzaszedők. A másik társaság az előbb említett eltérő kultúrájú értékes kisebbség fiatalsága volt, akik közterületen azzal csináltak "hangulatot". Ezek reinkarnációja immár etnikumtól függetlenül megfigyelhető városi parkokban, amikor a méretre ugyan kisebb, és állítólag sztereó telefonokkal, hangszórós MP(x)- lejátszókkal produkálnak a Szokolok hangszínéhez megdöbbentően hasonlító ritmikus zajt. (Otthon néha befőttesüvegre tettem, hogy valami basszus is jöjjön belőle.) Nálunk a Szokol leggyakrabban az istálló mestergerendájára volt felakasztva, azért is, hogy jobban menjen a ganajászás, no meg a Manci tehén elvárta fejéshez a zenét és a piros fejkendőt. Mondjuk utóbbi apámon elég különösen nézett ki...
Többször megesett, hogy a galambok leverték, és a tehén rálépett, sőt, időnként le is szarta, de amikor kiszáradt, újra szólt. Azt is kibírta, hogy a szőlőben a présház tetejéről, olyan 2 emelet magasságból leesett. Azt viszont már nem, hogy a kecskék leették róla a bőrtokot és belökték a trágyalé-aknába, ahonnét egy fél év múlva került elő...
Ha lesz ilyen strapabíró MP akármennyi, szóljatok!

Jedlik 2009.08.18. 10:00:09

Apple "support"... csak emiatt kerülöm az Apple szarait. Laptopban felpúposodó aksik, tönkremenő tápok, garancia után pár nappal kinyúvadó ipodok. És mindezt nyolcszor drágábban, mert presztízs termék.
Anyjukat.

Kandras 2009.08.18. 10:03:03

@puffancs: az simán oké, hogy ha eltörik akkor kicserélik de azt, hogy ha elveszik adnak újat nem hiszem el. Fizetek egy 9fontos biztosítást, másnap bemegyek, hogy "elveszett" és máris van 2 ugyan olyan készülékem +9 fontért? O_o

۝merta-X 2009.08.18. 10:05:00

Hát nemtom, ez nekem már a totál felesleges kütyü kategória. Én kocsival járok, abban van DVD, kiírok tizenhúszezer mp3-at, azt az szól.
Utcán meg veszélyes ipodozni, elüt a kukásautó vagy a busz.

puffancs 2009.08.18. 10:05:00

@Kandras: igen. ha hiszed, ha nem. ez igy van.

puffancs 2009.08.18. 10:06:58

@Kandras: ha elveszited a bizalmukat, nem kotnek veled szerzodest, mert minden mozdulatod bekerul a rendszerbe. siman visszautasithatnak, bocs, de veled nem.

puffancs 2009.08.18. 10:09:38

@Kandras: meg attol meg hogy elveszitetted a telefont, a szerzodest nem bonthatod fel, csak nagyon dragan. azt masfel evig meg fizetned kell.

Kandras 2009.08.18. 10:14:15

@puffancs: ja jó, akkor nem voltam elég figyelmes, azt hittem ez a szerződés ipodra van. Drága, hosszú hűségszerződéses mobilszolgáltatásra végülis simán adható ilyen :)

puffancs 2009.08.18. 10:17:15

@Kandras: ne rohogtess. ugyan ipodra is lehet biztositast kotni, de arra meg en sem kotottem, mert az egesz er 110 fontot. es azt ugysem veszitem el, mert felig a fulemben van, nehez ellopni.

mi nem foglalt még 2009.08.18. 10:18:41

@Kandras: gondolom ami elveszett azt letiltja a szolgáltató.

puffancs 2009.08.18. 10:19:14

@Kandras: ja, igen, enzsoltnak mar fel oraja magyaraztam amugy ezt kicsit feljebb.

puffancs 2009.08.18. 10:20:40

@mi nem foglalt még: pontosan. a kartyat is meg keszuleket is.

Kandras 2009.08.18. 10:21:12

@puffancs: boccs, dolgozok, csak ide-ide pillantok néha :)

EnZsolt 2009.08.18. 10:21:17

@Roltii: a másképpen lehet jobb, például zeneszerkesztés ilyesmik. De beismerem egyszerű júzer vagyok.

@puffancs: egész jól hangzik, csak amíg én itt Mo.-n szívom a sárgarépát, addig hiába mondod, hogy hú meg ha, mert nekem bőven elég, hogy max 5000-et fizetek havonta a telefonért, amire ugyan van hűségszerződés, de 10 éve Pannonos vagyok, és mindig ezen belül váltottam jobb csomagokra, mikor mi kellett. Szóval az, hogy 1,5 év nem vészes. De az, hogy a mai fonttal számolva 25*317 + 6*317 = 9827 Ft-ot költsek havonta a telefonra egy kicsit sok. Persze, ha emelnék a bérem simán belemennék, de nekem most az a min. 5000 Ft különbség igenis számít. Szóval vannak különbségek az ottani és az itteni világ között. Nálunk például szebbek a nők :) És jobb a sör :D

puffancs 2009.08.18. 10:31:25

@EnZsolt ~ avincesztori.blog.hu ~:
orulok, hogy igy gondolod, h szebbek a nok, bar innen nem biztos, hogy ugy gondolnad. szerintem szepek az angol nok is. sort meg nem iszom.

amugy otthon is kell h legyen biztositas, csak talan nem ajanljak. igy az ilyen problema otthon is kikuszobolheto kell hogy legyen.

unknown_soldier 2009.08.18. 10:32:52

nyomorék aki ipodot vesz...párezres mp4 vateráról 2 éve hibátlanul működik. maradék pénzt levásárolhatod ikeában. vagy kikában.

S1lver 2009.08.18. 10:39:02

@puffancs: nem, Magyarorszagon nincs biztositas. Otthon semmi sincs, csak mocsok lehuzas es a vasarlok semmibe vetele.
Nem kell messzire menni, en Ausztriaban elek, a T-Mobile-nal vettem iPhone-t kemeny 1 Eurot kertek erte. Fizetek havi 49.- Eurot, csereben kapok 2000 perc beszelgetest, amit barmelyik EU-s orszag iranyaban (!) felhasznalhatok, plusz 1000 db SMS es 3 GB adatforgalom. Ez azt jelenti, hogy nem egeszen 50.- Euroert a teljes mobil- es otthoni kommunikaciom meg van oldva. A lakasomban nincs ADSL/kabelnet, mert egyreszt a cegnel minden elerheto, masreszt arra, amire kell a net, azt az iPhone-nal megosztva el tudom erni.

Erdekes modon itt ingyen kicserelik a torott kabelt az Apple shopban, amikor az iPhone-om vacakolt, kerdes nelkul felajanlottak, hogy elkuldik az Apple Deutschlandhoz. Valamint igen, en is kotottem biztositast, ami mindenre kiterjed, meg arra is, ha esoben telefonalok es elazik a keszulek.

Szoval Magyarorszag sajnos meg egy utolso rongy semmi a fogyasztok megtartasa tekinteteben :(

S1lver 2009.08.18. 10:40:19

@dancelikeahoe: nyomorek, aki beeri kis froccsontott mp* fossal, az iPod hasznalata nagysagrendekkel kiemel a tomegbol. Kis pondro :)

puffancs 2009.08.18. 10:41:35

mosolyogni elfelejtettem, pedig akartam!

2009.08.18. 10:44:42

szerintem igaza volt a szervizesnek: a régi nagy winchesteres ipodot még szét lehetett szedni és alaplap-kijelz-vincsi fődarabokban cserélhető volt.
A mai pici ipodokat tényleg csak egyben lehet a kukába dobni.
Ez a fogyasztói társadalom, a gyár szándékosan ilyen javithatatlanra gyártja.
Aki megveszi anak ezzel tisztában kéne lennie.
Amúgy minden műszaki cikk ma már javithatatlanra készül.
Amikor elromlott az asztali DVD felvevőm 2 éves korában, akkor dvd drive csere cimén 27ezret akartak legombolni rólam. Egy pontugyanolyan drive van benne amilyet 3-4000 ért a PCbe is árulnak, csak két bizbaszt arréb raktak róla hogy ne legyen csereszabatos. És igy a 100ezer forintos készüléket 2 éves korában kukázhattam ki.
Amúgy ezért tart itt az ország.

unknown_soldier 2009.08.18. 11:10:25

@S1lver: nagyságrendekkel hangosabban röhögök ha falhoz baszod, mert elromlott:)

EnZsolt 2009.08.18. 11:17:31

Semmi baj nincs az Apacer lejátszómmal :)

Sőt teljesen antiszociális is, mivel két fülhallhagatót is bele lehet tenni, így 2 ember teljesen jól elvan, vagy 4 félig :D

2009.08.18. 11:21:02

@Kulics: Ja, ja, konstruktőri szinten megy a direkt kibaszás. Mondjuk az is igaz, hogy nyugat-európai fizetésekből nem gond bármikor egy új ipodot vagy frizsidert vagy tévét vagy akármit venni, ha a régi nagy hirtelen elromlik... a magyar meg évekig spórol, vagy utólag fizeti a provident uzsorát.
Hát kérem, ezt bele kell kalkulálni, ha valaki lecseréli a videoton tv-t, hajdú mosógépet, lehel frigót, szokol rádiót, trabantot stb., hogy az új, fogyasztói javakhoz szervíz nem nagyon lesz, de ha lesz, az minimum tízszer olyan drága lesz, mint a szoci iparcikkekhez.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.18. 11:40:15

@csernaja obca: És az élettartamuk tizede-huszada a régieknek, viszont kevesebbet fogyasztanak, bár a teljes életciklusból számított éves energiaszükségletük alighanem jóval magasabb, mint a "korszerűtlen" elektromos biszbaszoknak.

JDG 2009.08.18. 11:44:28

Személy szerint az egyik leglehúzósabb baromság a mobiltelefon biztosítás. Nekem a telefon telefonáláshoz kell, nem villogni, hogy degecasokbakerűűűűt istenkirájvagyok, meg üvöltetni a cincinzenét basszus nélkül a buszon. Ez azt jelenti, hogy max. annyiba kerül, mint 8 hónapnyi biztosítás. Ha 15 évben egyszer elhagyom, akkor tényleg nagyon megéri. :)

puffancs 2009.08.18. 11:55:11

@JDG: 8 havi szupertelo biztositasbol veszel egy szart, amit ciki elovenni, es buszke vagy magadra. 18 havi biztositasbol akar ket iphone-t is vehetsz. mennyibe is kerul egy ipod 3g? 450 font top up-osan szerzodes nelkul+biztositas. szerzodessel meg csak 18 honap kiszamithato koltseg, biztositas, es nem kell feltened, hogy elveszik, megserul, mert barmi tortenik, ujat kapsz.

DaVincze 2009.08.18. 11:59:24

@bugmenot1234:
Én első kézből tudom, hogy gyorsan és jól dolgozik, és mindenkink ajánlom.
És ha jól tudom nem csak iPod-dal, hanem mindenféle apple termékkel foglalkozik

ipod.kreative-labs.com/

b.juha 2009.08.18. 12:07:45

ha a számítógép nem érzékelte, akkor valószínűleg simán csak az USB rossz a gépben, és nincs baja az Ipod-nak. meg kéne próbálni másik gépről, ugyanazzal a kábellel, hogy megy e.

amúgy ha mp3 lejátszó, akkor Sony. Az első, amit vettem, még mindig működik (bár már párszor leesett, így kicsit leharcolt állapotban van), majd 4 év után, 0 probléma volt vele eddig.

Freelife 2009.08.18. 12:08:31

"oprencerüknek iszonyat nagy hiányosságai vannak, de amíg egy alap júzer vagy, addig nem veszed észre.
A baj ott kezdődik, amikor a könyvelőd küld egy programot, hogy azon küld el neki a cumókat. Vagy bármi hasonló"

Ezt nem értem. Ém Winfos-ról álltam át Almára és mindent meg tudok csinálni. Pedig a környezetem PC-s. Word, Excel,stb. Futtatok rajta XP-t ha nagyon kell, de jó régen nem kellett. Van egy halom ingyenes átportolt program, stb.
Egyébként mint egy előző posztomban írtam anno nem találtam más ilyen teljesítménnyel rendelkező gépet ennyiért. Az OP-rendszer tudása fényévekkel több mint az XP (amin eddig dolgoztam) a kezelhetőségéről nem is beszélve.
Filmvágásra nincs ideálisabb, ebben a szakmában azért túlnyomó részben ilyesmit használnak. Meg a profi kiadványszerkesztésben és a hangtechnikában is. Talán nem véletlenül...
Egyébként tőlem meg mindenki azzal szív amivel akar. Az a jó, hogy lehet választani. Viszont kritizálni csak úgy érdemes, ha az összehasonlítási alapokkal tisztában van az ember és nem csak felületesen. Mások írták:
www.technet.hu/notebook/20090805/apple_macbook_pro_133_-_10_oras_uzemido__386775/

appleblog.blog.hu/2009/02/02/minden_tizedik_online_gep_macintosh

JDG 2009.08.18. 12:11:52

@puffancs: 26 évesen már bőven túljutottam azon, hogy ciki legyen elővenni a telefonomat, vagy hogy büszke legyek arra, hogy valamilyen drága kütyüvel villogok az utcán. Nekem nem "szupertelo"-ra van szükségem, hanem egy telefonra, amivel telefonálni lehet. Sőt, ez a rakás szar MP3 lejárszóként is működik anélkül, hogy még pár száz fontot szórnék ki az ablakon ájpodra.

18 hónapra én is ki tudom számolni, mennyibe kerül, és valószínűleg a "szupertelo" töredéke. És nem féltem hogy elveszik, mert egyrész olcsó, másrészt eddig egyszer sem sikerült mobilt elveszítenem még részegen az utcán tántorogva sem.

EnZsolt 2009.08.18. 12:16:12

@puffancs: miért vennék szart, és miért ciki elővenni? Mellesleg hol nem szarom le, hogy ki mit gondol a telefonomról?

Mellesleg hiába erősködsz itt, hogy Angliában milyen kurva szuper ez a dolog, ha mi itt élünk, és itt nincs ilyen, vagy most csak felvágsz, hogy hajjdefasza neked?

puffancs 2009.08.18. 12:19:26

@JDG: en azert ugyanannyi penzert inkabb veszek valami jot. ezen nem fogunk osszeveszni.

EnZsolt 2009.08.18. 12:24:10

Mellesleg számoljunk utána.

Kinn ájfón 1,5 év biztosítással, számlával miegymással, ami a legolcsóbb elmondásod szerint 25 font + 6 font biztosítás, azaz 18 hónapra magyar forinttal 176 886 Ft.

Evvel szemben, ha nekem a minimális költségemet nézem biztosítás nélkül. Anno 9000-ért vettem, havi számla minimális költséggel 4000 Ft, biztosítás ugye nincs. 18 hónappal számolva 81 000 Ft.

A különbség 95 886 Ft. 1,5 év alatt, miközben nem kell aggódnom, hogy a ciki telefonomat ellopják, garancia van rá, így ezt is javítják, addig cserekészülék. És a maradék 95 000 Ft-ot, meg mondjuk elköltöm nyaralásra.

Szóval ottani viszonylatban tényleg jó ajánlat és érdemes megvenni, de itthoni viszonylatban nem mindenki engedheti meg.

JDG 2009.08.18. 12:28:59

@puffancs: Nem fogunk összeveszni, az biztos, bár azt kétlem, hogy ugyanannyi pénzt költenék. 18 hónap alatt telefonnal, feltöltéssel, korlátlan Skype-pal, korlátlan magyarországi vezetékes beszélgetéssel költöttem 132 fontot. Különbözőek az elvárásaink.

Andie 2009.08.18. 12:37:19

Nemtom olvassa-e ezt a topicot még valaki, de segitséget kérnék!
Creative szervizt keresek, mert bekrepált a vaterás Zen Stone.
De a google semmit nem ad ki, csak hogy mások is keresik.
Hol a tökömben lehet ezt javittatni?

kalapocska 2009.08.18. 12:53:46

egyszer nekem is volt egy ipodom.Meg a nagy divatorulet elott. A garancia lejarta utan egy honappal romlott el. Azota nem vagyok divatos.

2009.08.18. 13:45:34

@Kitalátor feljegyzete: az élettartam annyi amennyi. Az viszont már nem mindegy, hogy egy mosógépnek ki lehet-e cserélni a tönkrement csapágyát egy szabvány 500 Ft-s darabra, vagy bele van öntve egy műanyag szerelvénybe, amit komplett meg kell venned 10e-ért, és akkor még örülhetsz, ha kaptál, és nem hajtanak el hogy "ezt a típust már nem gyártják, nincs hozzá alkatrész." Tévé dittó. Spéci IC-k garmadája, szemrebbenés nélkül elkérnek értük 5-6e HUF-ot, ennyivel drágább egy szerelés, mint egy videotonnál, amiben egyszerű, párszáz forintos alkatrészek vannak.
Az energiatakarékosság meg már nem igaz. Egy lapostévé simán bekap 200-250W-ot a vidi 130W-ja helyett, a főnököm skoda fábiája sem fogyaszt egy fikarcnyival sem kevesebbet, mint egy jó állapotú dacia... a mosógépen abszolút nem lehet spórolni, mert az elektromos fűtés az eddig is 100% hatásfokú volt, és tudtommal az eddiginél jobb hatásfokú villanymotort sem találtak fel az utóbbi években. Persze lehet dobforgatás nélkül hideg vízben mosni "takarékosan", de annak az eredménye is olyan lesz. :) Talán a frizsider lehet energiatakarékosabb, mint eddig, ha vastagabb hőszigeteléssel gyártják, mint a régebbieket, de őszintén szólva engem nem nagyon érdekel, hogy 3000 ft helyett 2000 Ft-t fogyasszon a frizsiderem, ezen ugyan igen lassan jönne be egy új "energiatakarékos" készülék vételára (ami aztán demoklész kardjaként lóghatna a fejem fölött, hogy mikor döglik be.)

S1lver 2009.08.18. 13:48:25

@EnZsolt ~ avincesztori.blog.hu ~: itt van a kutya elasva: te nem hasznalod a telefonod. Van, aki mondjuk telefonal vele sokat, meg e-mailezik meg dolgozik vele, es van, akinek csak disznek van, vagy minimalizalja a hasznalatot. Nekik valoban nem kell ilyen elofizetest hasznalnia ilyen telefonnal.

puffancs 2009.08.18. 13:50:05

@JDG: 18 honap alatt 132 fontot? na persze, 118 honap alatt!! :D

en magyarorszagot kaparos kartyaval hivom + ott a net ha kell, bar akkor mar inkabb mobilrol telefonalok (korlatlan UK landline), mert az mobil :)

ne vesszunk ossze, tenyleg masok az elvarasaink.

EnZsolt 2009.08.18. 14:04:49

@S1lver: sokat telefonálok vele, e-maileket nem írok rajta ez tény, arra jó benti masinériám.

Egyébként meg arra próbáltam utalni, hogy hiába írjátok le, hogy húúú aztán külhonba ilyen meg olyan előfizu, biztosítással és kicserélik, ha mi avval nem tudunk mit kezdeni. A mi kis hajlékunkban ezek a lehetőségek vannak és úgy érzem, hogy az egyszerű felhasználók nem fognak biztosítást kötni a kütyüjükre, akiknek meg PDA, Ájfón és egyéb huncutság kell, az meg lehet, csak nem hiszem, hogy lenne rá lehetősége.

Más világ, más elvárások, más igények.

Off:

Szeretnék hazamenni.

JDG 2009.08.18. 14:05:15

@puffancs:

telefon: 50 font
feltöltés: 3 havonta 10 font
skype korlátlan magyar landline: 22 font egy évre

Na jó, még 11 fontot dobjunk hozzá, mert a skype előfizetés nem 12, hanem 18 hónapra van, így összesen 143 font.

DaM 2009.08.18. 14:06:06

Dear GálMisi: még jópár gyártó esetében fox hasonló hozzáállással találkozni konzumálásod során. Jobb, ha előre felkészülsz reá.

puffancs 2009.08.18. 14:13:52

@JDG: 3 havonta 10 font? na ne rohogtess, ne haragudj, de ez nagyon vicces. igaz, h en sem hasznalom ki mind a 700 percemet, mert a landline hivasok korlatlanok, de azert 3 havonta 10 font top up az egy kicsit meredek es enyhen szolva is hihetetlen.

@EnZsolt ~ avincesztori.blog.hu ~: en is. mar hosszu ez a nap.

JDG 2009.08.18. 14:30:24

@puffancs: Miért hihetetlen? Az a 10 font is leginkább azért kell, hogy menjen a telefonon a Skype, családban mindenkinek Skype-ja van, sok ismerősnek is. A többire meg marad 100 ingyen perc, meg 83 perc a tizesért, nekem bőven elég.

puffancs 2009.08.18. 14:41:41

@JDG: ez a three-nek a skype phone-ja? vagy milyen ceg ez? mondjuk kosz nem valtok, mert alig varom, h lejarjon ez a ket szerzodesem, es mehessek az o2-hoz az egyikkel egy iphone-ert. vagy majd meglatjuk, mit ajanl a carphone uj elofizetoknek, ha valami szep netbook-ot, akkor veszek egy sony ericssont, azok megbizhato telefonok, es megyek a netbook-ert vagy laptop-ert.

puffancs 2009.08.18. 14:47:14

@JDG: na pont a three-vel van az egyik szerzodesem, azt hasznalja a baratom, es sosem tudom elerni. london kozepen.

JDG 2009.08.18. 14:48:28

@puffancs: Heh, költözzön Manchesterbe. :D

puffancs 2009.08.18. 14:51:32

@JDG: kosz, nem voltunk oda az eszakert, inkabb a del-nyugat, ha mar... :D

Szusza 2009.08.18. 15:55:59

"Vásároltam 4600 Ft-ért egy vadonatúj kábelt az üzletben. Itthon azzal szembesültem, hogy nehezen illeszkedik az iPod aljához, s azzal sem tölt. Amikor kihúztam, láthatóvá vált, hogy a fogazat két szélén felgyűrődött a szál."

Apple kabelt vettel? Olyan kabelt ami kompatibilis a te iPododdal? Beleeroltetted a kabelt az iPodba, vagy konnyen belement?

Ha dizelt tankolsz a benzines kocsiba akkor kocsi gyartoja a hibas?

2009.08.18. 16:49:25

@csernaja obca: Igen, mert nem csak a pillanatnyi energiafogyasztást kell nézni, hanem a teljes életciklusra számított költségeket. Egy mai mosógépet 3-4 évente ki kell dobni. Anyámnál az energomat 20 éve ketyeg.

És az sem igaz, hogy milyen jó, hogy nyugaton olyan jól keresnek hogy simán kidobhatják és újat vegyenek a tartós fogyasztási cikkekből. Hiszen a Földünk véges energia és ásványkincsét pazaroljuk ezzel a mentalitással... Szerintem mi vagyunk az utolsó generáció akik még ezt "megengedhetik" maguknak. De teljesen etikátlan ez a viselkedés persze.

puffancs 2009.08.18. 17:00:43

amugy kizart, hogy egy apple boltban vasarolt apple kabel nem illeszkedik az ipodod-ba. lehet, h nem a megfelelo tipushoz kaptal kabelt, vagy nem eredetit.

torma99 2009.08.18. 17:04:59

@csernaja obca: Mi is azt hittük, hogy nem jön be az ára, pedig tényleg érdemes cserélni, még úgy is hogy kockáztatod, hogy bedöglik valami. Volt egy lehel h
űtőnk 1990-es, megvettük már az electrolux által de Jászberényben gyárott utódját 17 évvel később. Az eredmény 709 kwh éves fogyasztás helyett 240 kwh fogyasztás. A különbség 469 kwh/év, ami az emelkedő energiaárak mellett megbecsülendő. Mosógép dettó 2,1 kwh/mosásról lementünk 0,84-re. Eredmény villanyszámla lefeleződött (úgy hogy voltak itt laza 30%-os emelések és 28 ezret még visszakaptunk az elszámolásnál)
[A tv-vel viszont egyetértek 1991-es 1024*768-at tudó!!! samsung crt 150w, ma egy hasonló képátmérőjű lcd ugyanott van]

Babapiskóta (törölt) · http://www.alberletmesek.blog.hu 2009.08.18. 18:09:54

@aiKohJahn5: Nekem is még fényes hátlapú,legelső generációs ipodom van.mindenki riogatott,h 1 év után dobhatom a kukába,ahhoz képest semmi baja.na jó,az aksija nem a régi,de még akkoris bírja.

moli 2009.08.18. 18:10:52

@Gál Mihály: az apple ilyen, nem ertem, miert meglepo ez!

moli 2009.08.18. 18:13:29

@Gál Mihály: az apple ilyen, nem ertem, miert meglepo ez!

havajj 2009.08.18. 19:05:59

@deputy sheriff: az más, mer amikor te itthon voltál, még biztos divat volt a levis. most már tényleg nem látni szinte senkin szerintem
az applere viszont nincs magyarázat :)

Sunny Days 2009.08.18. 20:31:08

"Apple-t leginkább azok a divatbuzi tizenévesek használnak, akiknek soha nem kellett még egy fillérért sem megdolgozni. Nekik aztán tök mindegy, hogy mi mennyibe kerül, és lehet-e szervizelni vagy sem." írta axe666, 2009.08.18. 07:50:11-kor, és maximálisan osztom nézetét. Az én háztartásomban is leledzik az említett tizenévesből egy példány, aki közel két éve nagyon büszke és boldog tulajdonosa egy mittudoménhanyadik generációs 30 gigás ájpodnak. Az egyetlen gond vele, hogy halódik benne az akku. És ez azért gond, mert a harapott alma nem tud/akar akkut cserélni. Ilyen szolgáltatás hazánkban nem létezik. Nem én találom ki, ők mondták. Több márkaüzletükben. És jól elmagyarázták, hogy értsem is, miért. Mert az bonyolult, egy apple termék esetében. Mert az az akku jól bele van ám csavarozva. Tehát nem egyszerű kicserélni egy másikra. Lassan már egy óra sem lesz az egyébként kiváló készülék üzemideje egyik töltéstől a másikig, ami anno pl. az egyik nagyáruházban 99.990,- Ft-ba került (nyugi, hülye azért nem vagyok, nem onnan/ennyiért vettem). Magamnak akkor se választanék ájpodot, ha utánam hajintanák. Évek óta megelégedettséggel használom fentebb már többek által emlegetett márkájú mobiltelefonom zenelejátszóját.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.18. 23:53:02

@mi nem foglalt még:
az egvilagon semmi
nekem is van vagy 6
csak az 12 dollar
a levis 50
es ez a kulonbseg is koztuk
a wrangler jo munkaba

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.18. 23:56:26

Ezt a levelet nem én írtam, valaki olyan, akinek nem tetszik, hogy MS párti vagyok.

Homárnak lehetne annyi esze, hogy csak 1 helyről szoktam írni, és ez nem onnan jött...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.18. 23:57:53

Mondjuk a tartalmával egyetértek... :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.19. 00:02:57

@havajj:
hat itt aztan majd mindenki farmerban jar
de azert az igazi a levis
vannak dragabbak is meg stb.
Mary mikor idekoltozott leestem a szekrol
kb 120 levise van
es csak az

deputy sheriff 2009.08.19. 00:04:06

Arra kivancsi lennek, ha a kifingott seggu Wrangler-t visszavinne a kedves vevo a Tesco-ba es ott baszakodnanak vele, akkor is a Wrangler lenne lehordva?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.19. 00:11:22

@havajj:
amugy ertsd meg
ez eleterzes
hot dogot eszunk a benzinkuton
levist hordunk/en wranglert is/
steaket eszunk vacsorara vagy hamburgert
megvan a magunk sore es farmere
es ha vennek motort az csak harley lehetne
csak amerikai kocsit veszunk
szeretjuk a country zenet
az applet jobbnak tartjuk
az amerikai focit es a baseballt nezzuk
megvannak a bejaratott tv csatornaink
es ettol vagyunk mi

deputy sheriff 2009.08.19. 00:23:42

@hagyma: Focirol jut eszembe, Brett Favre ma alairta a szerzodest a Vikings-el...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.19. 00:28:07

lattam mar reagaltam a ph-n
a giants verte a carolinat
meg 3 het es indul a mandula

puffancs 2009.08.19. 08:21:20

@havajj: en elhiszem, hogy amerikaban meg hordjak a levist, de az amerikaiak mindig is rugalmatlanabbak voltak az europaiaknal. en ha penzem lenne ra, rock and republic farmert vennek, mert abban mindenkinek tokeletes a segge, olyan jo szabasa van, de 180 fontert kicsit sok. igy vasarlok a river island-ben, bershka-ban vagy a miss selfridge-ben (40 fontos high street kategoria).
szerintem ezeket amerikaban nem is ismerik, csak a nagyvarosokban.

2009.08.19. 09:02:49

@Kulics: Azért manapság a mosógépet (meg mindent) visszagyűjtik, szétválogatják, és anyag szinten újrahasznosítják, szóval a Föld ásványkincskészlete ettől nincs veszélyben. Tulajdonképpen ez is egy védhető koncepció, mi szerint az örökös kisipari toldozás-foldozás helyett gazdaságosabb a régit kohósítani és egy újat készíteni. Csak az a baj, hogy mire hozzád eljut, annyi kézen átmegy az a nyomorult mosógép, és annyi ingyenélő hiéna rakja rá a haszonkulcsát, hogy végülis mégsem gazdaságos. :-( Dolgoztam egyszer egy vállalatnál, ahol autóba való elektronikákat gyártottak. Nem volt szempont a javíthatóság, hiszen kb. 20 euroba került egy komplett készre szerelt termék, ha valaki reklamált, olcsóbb volt odalökni neki egy vadiújat a szalagról, mintsem műszerészeket foglalkoztatni, akik órákig méricskélték, javítgatták volna. A gond ezzel csak az, hogy ha garancia után bemész az autószalonba, hogy neked elromlott az ilyened, akkor minimum 80e HUF-ra lehúznak, mert rajta az áfa, rajta a szalon árrése, az importőr árrése, a szállítási költség az autógyártó raktárából, a szállítási költség az autógyártó raktáráig, meg a jóég tudja még mi mindenki akar megélni abból, hogy neked szükséged van egy 20 eurós elektronikára ahhoz, hogy menjen tovább az autód. :-(

2009.08.19. 09:15:54

@torma99: 469kWh az évi 22500 HUF megtakarítás. A hűtődre meg a mosógépedre kiadtál legalább 150e Ft-t, elosztva kijön, hogy a megtérülési idő kb. hat és fél év. Akkor termelték vissza a saját árukat, vagyis onnantól kezdve tudsz nyereséget realizálni a takarékos fogyasztásukon. Ha előbb elromlik valamelyik, akkor buktad a partit! Ha eltartanak 10 évig, akkor nyereséges vagy. Én inkább rulettezek. :)

2009.08.19. 10:02:35

hűtőszekrény öt évre tervezve:
www.elektronline.hu/wwwboard/thread.php?sorszam=309685&reply=8

mosógép két évre:
www.elektronline.hu/wwwboard/thread.php?sorszam=302881&reply=12

Asszem, maradok a takaréktalan, de legalább tartós fogyasztási cikkeimnél...

havajj 2009.08.19. 10:13:38

jó, hát ott biztos az az életérzés
itt meg az, hogy a farmer egy szabadidőruha, tökmindegy milyen, ha jó
motort biztos hogy suzukit vennék, mert az megy, és nincs traktor hangja, és nem azért kell, hogy hosszabbnak érezzem a cerkát
autót németet veszek, mert az autó. a többi vicc
számítógépet meg olyat ami használható. az apple nem az. netezni meg szövegszerkesztésre biztos jó, és szép is.
a hotdog-steak-hamburger evéssel egyetértek a nap minden szakában, csak sajnos itt csak mcdonalds van már szinte. meg kevés a drive-in étterem. pl. soha nem fogom megérteni, hogy pizzás drive-in mér nincs. vagy steakes

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.19. 10:26:15

@havajj:
Te meg sosem ultel Harlyn
a farmer nem szabadido ruha
abban elunk
az eskuvonkon is farmerben voltunk Maryvel

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.19. 10:28:58

@csernaja obca: Hűtő helyett jobb egy jó kis ásott kút, mosni meg a pataknál is lehet...
A szalmazsákban meg nem szaporodott fel a poratka, mert rendesebb házakban legalább havonta, de máshol is kirázták a disznók alá és friss szalmával pótolták - ha belefosott a gyerek, belehugyozott az öreg, vagy ha elcsúszott az asszony "bajuszkötője" és véres lett.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.19. 10:33:34

@havajj: A "német" autókat nagyrészt törökök rakják össze főleg kínai alkatrészekből, úgyhogy már a németek is egyre inkább Skodát vesznek, vagy pedig - azé' összetartanak a régi szövetségessel - Toyotát. Merthogy azokba szinte csak töréskor kell alkatrész (ami ugyan qrwa drága), de már azok a legmegbízhatóbbak...

havajj 2009.08.19. 10:55:58

@Kitalátor feljegyzete: ezt sose értettem. nem különböztetek meg senkit a származása szerint, nem érdekel kik rakják össze. nem attól jó egy német autó, hogy olyan kéz rakja össze, aminek a tulajdonosának németül beszélt az annya.
attól jó, mert rendesen van megtervezve, rendes anyagokból van összerekva, rendes minőségellenőrzés van, stb.
én nem szakad le az ajtaja 10 év után, mint néhány renault19 esnek pl., csak mert valami hülye alulméretezte a zsanért. pedig az nem is egy fontos alkatrész.
mondjuk amúgy se vennék, mert az autópályán kifúj. NINCS BENNE KRAFT! :)
egyébként a skoda német autó. jó is mióta az.

2009.08.19. 11:42:08

@Kitalátor feljegyzete: egyébként igen, így is lehet élni... mondjuk a patakban mosás egy kicsit durva, de egyébként én becsülöm a parasztok takarékosságát. Ott aztán nem dobtak el semmit, megvolt a helye mindennek, még a szarnak is. Csak éppen városban nem nagyon tudod utánuk csinálni, mert a panelban se kút, se kémény, se semmi, mindent venned kell.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.08.19. 19:03:48

@Manci néni, a szomszéd:
BBS megy nálatok is?
Aszongyák már a TV is szinesben ad, de ezt én nem hiszem
VAn valami internet is , probáltad már?
:)

Bit Rot 2009.08.20. 12:05:14

@sunny_days:
Mekkora balfék vagy! Van nem hivatalos apple szerviz is, ott megcsinálják a cserét.

szifon.com/szoftveres-javitas-iphone-szerviz/
stb.

Vagy megcsinálod magad:
www.youtube.com/watch?v=2h53otOBTsI

Bit Rot 2009.08.20. 12:09:26

google: how to replace ipod battery

Találatok, pl. kit:
store.kokopellimusic.us/product_p/502-k.htm

KolomparVinetu 2009.08.25. 13:14:50

Az Almának az a baja, ami Steve Jobs mentalitásából adódik, hogy alárendel mindent a design-nak, formatervnek. Ő művész ember inkább, mint mérnök és a vállalata is ezt a szemléletet követi a termékeiben. Gyönyörű a MacBook Air, de számomra használhatatlan. iPhone? Rém buta. (Igen, a 3G is.)MacOs? Szánalom. És ezzel általában nincs is baj, amíg a) átlag juzer használja, b) iSnob vette meg.
Az iSnob-nak dísztárgyra van szüksége, prezentációra, nem technológiára.
Erre tökéletesen alkalmas az Alma minden terméke. (Azt valaki megtudja mondani, hogy az iPod mivel jobb, mint egy 3000Ft-os 1-2GB belső memóriás piaci mp3 lejátszó...? A füles minősége pl ugynaz. Tudsz zenét venni online "on the fly"? Na ne nevettess :) )
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy szar az alma, csak hogy tudni kell, mire való, és milyen hátrányai vannak.

Freelife 2009.08.27. 21:52:44

Bocs, ha soha nem használtál Apple-t akkor nem értheted miről van szó. (Ez azért nyilvánvaló).
Ne kipróbáld használd rendszerben azután nyilatkozz.

Már írtam, hogy nem véletlenül terjedt el a professzionális felhasználók körében (zene, film, fotó, kiadványszerkesztés, stb.)
Win-alatt a ami napig nem lehet megoldani a rendszer és program szintű színkalibrálást globálisan és a többnyelvű (görög, kínai, román szövegeket sem egyszerű egy dokumentumban kezelni). Nem beszélve, hogy Apple platformra szinte minden program megtalálható ingyenes verzióban.

Az Apple mindig is a legmegbízhatóbb gépek közé tartozott. Most is az:
tech.transindex.ro/?hir=6613

Ezért értékálló és a 10 évvel ezelőtti gépeket is el lehet adni több tízezer forintért. - Nézz utána.
Mennyit adnának ma egy Pentium 1-ért?
süti beállítások módosítása