Zoltán családdal tervezett Balatoni nyaralása nem zajlott zökkenőmentesen: a szállodájukban partizott a Siófokra érkező külföldiek leghangosabb különítménye, ittas turistalányok dörömböltek éjszaka az ajtaján, de hiába reklamáltak, a hotel személyzete csak 10 perc csöndet, vagy egy hasonlóan rumlis szállást tudott intézni a fizető vendégeinek. Zoltán szerint a szálloda nem vette figyelembe, hogy egy 3 éves gyerekkel utazott, ezért panaszt tett mindenkinél, akit csak ért.
Idén a Balatonra egész pontosan Siófokra és azon belül a Hotel Hungáriára esett a "választásom". Hogy miért idézőjelben? Mert nem ezt szerettem volna. Tudom, szerencsés ember nem lehetek, ha már a magyar "vendégszeretetre" számítottam. Kezdődött azzal, hogy a www.balcsi.hu honlapon keresztül fogaltam szállást 3 felnőtt és egy 3 éves gyermek részére. Igen komoly jelentősége van a 3 éves kornak, nem tudom ki emlékszik erre, de ebben a korban még igencsak hasznos egy kiadós alvás.
Na ez az ami nekünk nem jutott, ugyanis volt szerencsénk megismerkedni a holland-német fiatalok szórakozási módszereivel. Ez ajtócsapokásból, ordenáré üvöltésből, falra vizelésből, és a nem dohányzó szinten történő dohányzásból áll. Mielőtt homártáplálékká válnék, ki kell emeljem, hogy nem beszélhetek komoly generáció különbségről ugyanis még nem töltöttem be a 30-t. Emellett utólag is még egyszer köszönöm az angoltanáriamnak az oktatást, ugyanis ha ők nem lettek volna, akkor nem tudtam volna hajnali 3kor némi káromkodás mellett kérdőre vonni a nyugatról érkezett fiatalokat. Igaz haszna nem volt, de alapvetően "jól esett" megmondani a magamét.
Eltelt az első éjszaka, átaludt órák száma 4 főre összesen 6 óra, persze eltérő időszakokban. Ma úgy döntöttünk panaszt teszünk, elvégre egy ilyen "klassz" éjszaka után mit veszíthetünk. Némi udvariassággal átirányítottak minket a Hotel Európa recepciójára, ahol egy-két perc kedves történetmesélés után elhajtottak minket melegebb éghajlatra. Ekkor a várandós feleségem kikelve magából kérdőre vonta a recepcióst, hogy ki és mit képzel magáról, erre már kaptunk egy igéretet hogy megpróbál segíteni is. Erre most várunk.
Addig, amíg választ kapunk, addig engedjétek meg, hogy elmeséljem, hogy milyen indokokkal "kaptuk" a Hotel Hungária szolgáltatásait.
- a Hotel Európában nem lehet csak hétvégét foglalni csak egy hetes turnust (????????)
- A Hotel Hungária ugyanazt szolgáltatásokat nyújtja (na persze -se presszó se wifi se külön medence nincs a vendéglátónknál, a Hotel Európa lassabban halad az enyészet felé)
- Ezért ajánlja nekünk (családosnak) a Hotel Hungáriát, hiszen ott ugyan azt megkapjuk, mint az általunk kért szállodában és foglalhatunk egy hosszú hétvégére is szállást.
Siófok update 1
Megérkezett a válasz a közel sem segítőkész recepcióstól, aki nagylelkűen felajánlotta a Hotel Lidóba történő átköltözést. Miután mondtam neki, hogy ez nem megoldás, azonnal rávágta, hogy ez van, majd ezzel lecsapta a telefont. Most sokan megkérdezhetnék, hogy miért nem jó a Lidó. Volt szerencsém beszélgetni egy szintén kisgyerekes nyaralóval. Ők már aludtak a kocsijukban is a gyerekkel, mert egyszerűen nem tudtak semmit pihenni. Ugyan az a helyzet, mint a Hungáriában.
Úgyhogy köszöntük szépen erről a lehetőségről lemondtunk.
Napközben kihasználtuk a Siófok város nyújtotta lehetőségeket, ez jó volt. Jó éttermek, rengeteg szórakozási lehetőség kápráztatott el minket. Sajnos megint eljött az éjszaka. Ez sem volt jobb, sőt ha lehet rosszabb volt. Mivel az előző "társaság" hazament ezért egy új csapat érkezett. Ezek korban kicsit talán fiatalabbak voltak, de a szórakozási szokásaik semmiben nem tértek el ez előző csapattól.
Az első meglepetés akkor ért, amikor két hangyányit ittas hölgy az ötödiken a mi szobánk erkélyéről szerettek volna bemászni a saját szobájukba. Természetesen mindezt akkor, amikor végre sikerült a kislányomat le tenni aludni. Ekkor riadtunk fel arra, hogy valami örült ököllel veri az ajtót, és előállt az agyament ötletével. Természetesen nemet mondtunk és még kedvesen kulturáltan megkértem őket, hogy ha lehet akkor ne hangoskodjanak, mert a szobánkban egy 3 éves gyerek próbál aludni. Ekkor még megegyezően bólogattak. Meg is nyugodtam, hogy azért van még némi kultúráltság a nyugatról érkező fiatalokban. De csalódnom kellett. Az előző éjszakai üvöltés, mára sikítozásba csapott át. Nagyjából ezzel be is telt a pohár. Természetesen nem csak a saját problémamegoldásomban bíztam, hanem mindezt jeleztem a recepciósnak, aki elég egykedvűen közölte, hogy felküld egy biztonsági őrt. Lehet, hogy fel is jött a szálloda rend őre mert kb 10 percig csend volt. Ezt még párszor megpróbáltuk és felváltva rohangáltunk a recepcióhoz segítségért. De utána, mint ha mi sem történt volna, folytatódott az üvöltés. Másnap reggel 5kor mindannyian felkeltünk összepakoltunk, megreggeliztünk és vissza se nézve, keserű szájízzel elindultunk hazafele.
Sok tapasztalattal lettem gazdagabb, halkan jegyzem meg SAJNOS. Ezeket a sorokat már otthonról írom. Előkerestem azokat az e-maileket melyek a foglalással voltak kapcsolatosak. Inkább átolvastam őket, mert senkit nem szeretnék jogtalanul megvádolni bármivel is. De elég világosan volt leírva hogy ki, milyen korú és milyen szállást szeretnék erre a hétvégére. Erre az utazási iroda vagy nem figyelt vagy egyáltalán nem érdekelte. Utóbbi nagyon szomorú lenne, de nem lennék meglepve.
Fenti "élménybeszámolómat" a TÉKOZLÓ HOMÁR blogjára készült, de emellett másolatban az érintett szállodák, az érintett utazási iroda, és a Magyar Szállodaszövetség részére is megküldöm.
Tisztelettel:
Zoltán
Az utolsó 100 komment: