A Homáron gyakran szerepelnek dühös ügyfelek, sőt ugye a vadak meg a trágárak sem ritkák. J. OTP Bankhoz írott búcsúleveléből több szenvedély süt, mint bármelyik agresszív, anyázó, vagy fenyegetőző levélből. J. ugyanis mélyen csalódott: nem káromkodik, nem emeli föl a hangját, csak elképedve sorolja, hogy 17 év után, ami alatt mindig mindent időben fizetett, számlaforgalma folyamatosan nőtt, a válság miatt elvesztette az állsását. Munkanélküli segélyért folyamodott, megkapta, átutalták. Mi volt erre az OTP instant reakciója? Egy SMS-ben közölte, hogy - hoppá - nullára vitte le a folyószámla hitelkeretét. J. azonnali hatállyal szakít az OTP-vel, parázsló érzelmek alant:
Sajnos 800 karakter, amit az OTP biztosít a belső honlapján az „írjon nekünk” címszó alatt számomra túl kevésnek bizonyult, a levelem viszont lehet, hogy túl hosszú a Homárnak. Mindenesetre ezt szerettem volna az OTP Bankkal közölni:
Tisztelt OTP Bank!
Az elmúlt 17 évben, mióta folyószámlát vezetek Önöknél, többször nagyot fordult velem a világ. A mai nap viszont mindezt űberelte.
1991-ben pályakezdő fiatal családként Önöktől vásároltuk első (használt) dunakeszi panelünket aminek egyik feltétele volt a folyószámla nyitás természetesen. Az átmeneti nehézségek kezelésére 10.000-ft számlahitelt is kaptunk, amit ha lehetett próbáltunk nem igénybe venni a magas kamatok miatt, de jól jött hó végén. Telt-múlt az idő, lépegettem a ranglétrán, emelkedett a család jövedelme, már Önök ajánlották a 10 ezer 80 ezerre történő emelését. Majd jött az American Express kártya, amin ma már 900.000 a készpénzfelvételi limitem, ami nem éppen minimálbér havi átutalását feltételezi. És jött a válság. Életemben először lettem hosszabb távra munkanélküli. A hosszabb táv 2 hónapot jelent, családom van, hát 1 hónapja munkanélküli segélyért folyamodtam.
És a mai történések:
1. reggeli SMS: egyenleg értesítő
2. reggeli SMS: FOLYÓSZÁMLAHITEL KERET VÁLTOZÁS. ÚJ KERET; (és ennyi az üzenet, később a netes oldalon már a 0 mint új „keret” jelent meg)
3. reggeli SMS: MUNKANÉLKÜLI JÁRADÉK (itt jött az igen szerény összeg)
Délben mentem az új cégemhez a 3. interjúra a német tulajdonossal. Megállapodtunk. A családom ismét anyagi biztonságban. Én pedig követem a nejem egy másik bankhoz, miután kifizetem az AMEX tartozásom (kb. 20.000,-Ft) és megszűntetem a számlám Önöknél.
Az ok igen egyszerű: 17 év alatt egyetlen hátralékunk nem volt az Önöktől kapott lakás-, szabad felhasználású-, folyószámla-, AMEX hitelünkre. Kamatot minimálist kaptunk, annál többet fizettünk. A kezelési költségekkel és egyebekkel együtt az Önök bankja több millió forintot keresett 17 év alatt a családunkon. Talán joggal várhattam volna el, hogy amikor baj van, akkor nem egy SMS-ben tudatják velem, hogy már nem vagyok fontos ügyfél. Ja, és a két gimnazista fiammal is beszélek, amennyiben ez a történet bennük is erkölcsi kétségeket ébreszt, úgy segítek nekik egy másik bankot keresni.
Hát így kell egy (két, hár) profitot hozó klienst egyetlen nap alatt elveszíteni.
Az utolsó 100 komment: