Tékozló Homár

Kisgyerekekkel szemétkedett az őr a Borfesztiválon

2009.09.14. 00:24 | szily | 211 komment

Minden hibájával együtt kivételesen kellemes esemény a budai várpalota udvarain és teraszain megrendezett borfesztivál. Órákon át lehet mászkálni egyre zsongóbb fejjel rengeteg jó magyar és pár érdekes külföldi bor között, enni itt-ott pár falatot, sütkérezni, bambulni. Magyarországon szokatlan nagyvonalúsággal a kutyákat sem tiltották ki, a gyerekeket, mint mindjárt kiderül, viszont igen.

A szervezők két színpadot állítottak föl, egyet a Nemzeti Galéria Duna felőli teraszán, a múzeum főbejáratánál, a másikat az Oroszlános udvarban. Az egyik cél nyilván az volt, hogy a kisgyerekes szülőknek is vonzó programot faragjanak az egyébként jó drága fesztiválból (2500 forint volt a belépő, egy deci bor 200-2000 forint, átlagosan mondjuk 600), így a programban szerepelt Szalóki Ági, Gryllus "Csecsemőelvis" Vilmos és a Kaláka is.

Miután hét közben írtam egy riportot a gasztronómiai felhozatalról, vasárnap kimentünk családilag H. Imolával és a két kis Homárral, sőt odaugrott a húgom, H. Sarolta is a 3 éves ikreivel. Az egész isteni volt, pompás dolog színvonalasan becsípve figyelni, ahogy egy hordányi gyerek kartondobozokkal szánkózik a füves rézsün, miközben Tigris barátunk lelkes előadást tart arról, hogy még az idén forradalmasítani fogja a homokanimációt, hogy a következő pillanatban ismeretséget kössünk Sztojan Ivkovics kosárlabdázó masztiffjával.

Az egyetlen, szomorúan magyaros közjáték viszont tényleg nagyon szomorúan magyaros volt.

Hat óra tájban megálltunk egy kicsit az Oroszlános Udvar színpadánál, ahol két csaj dalolt örökzöldeket fiúkísérettel. A pódiumtól úgy tíz méterre elhelyezett székeken jó tucatnyi fesztiválozó ejtőzött csendesen. A gyerekeknek tetszett a zene, négykézlábra ereszkedve állattá változtak, és előrekutyagoltak a macskakövön a színpad széléig, onnan hallgatták a Mercedes Benz-t. Aztán egyszercsak előkerült egy biztonsági őr, egy egyenruhás kis cinege, és közölte, hogy a gyerekek nem tartózkodhatnak 5 méternél közelebb a színpadhoz. Azt hittem viccel, de nem. Még kemény arcokat is vágott, és gyakotlatilag elküldött minket. Jól mulattunk, hagytuk a francba az ostoba majmot, és elzarándokoltunk a túlvégre a Bortársasághoz, meg serranosonka-tálat enni, meg rétesezni, de jegyzőkönyvileg itt szeretném jelezni, hogy ennél kicsinyesebb, értelmetlenebb és érzéketlenebb ostobaságot régen tapasztaltam, pedig budapesti lakos vagyok, és egyházi iskolába jártam. Annyira dühös lettem, hogy amatőr módon azt sem néztem meg, melyik biztonsági cég neve volt a mellére írva, aki emlékszik, írja meg ide.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ebzon 2009.09.14. 10:21:46

@gonosz1hal: Már ne is haragudj,de te hol tanítottál ?Óvodában ?Hol tisztelett tudóbbak ,bárkinél a magyar gyerekek?Nem volt olyan rég ,hogy középsuliba jártam ,és olyan alpári embereket mint ott még nem láttam.Jah te meg ne járj sehova a gyerekeddel ,mert zavarsz,nem vagyok gyerek utáló (unokaöcsémet pl imádom),de asszem megint csak ez a megfelelő reakció az elfogultságodra.

Ebzon 2009.09.14. 10:23:38

@Fairy Girl: Hát ez meg részlet kérdés ,megoldották hogy ne juss oda ?Meg.Akkor meg megintcsak szervezőknél igényelni a kordont ,legközelebb nem lesz ilyen.

Fairy Girl 2009.09.14. 10:28:27

@Ebzon: És különben is nem vagyok gyökér :P

Ebzon 2009.09.14. 10:33:43

@Fairy Girl: :D különben meg mindenki hülye ,csak te vagy helikopter.

kurtabaing 2009.09.14. 10:35:41

Egy dologban abszolút igaza van.
A magyarok tényleg "utálják" a gyerekeket, és ebből a szempontból tőlünk északra, délre is teljesen más a helyzet. Ez nagyjából annak a szokásnak a része, hogy kissé leegyszerűsítve a tényeket - mi az utcán mindenkit utálunk, akit nem ismerünk.
Amíg nekem nem volt gyerekem, persze én is nagyon tudtam a megoldásokat, kiakadtam, hogy lehet, hogy a szülők ezt meg azt hagyják. Aztán rájöttem, nem mindig olyan egyszerű okosnak lenni, a gyerek bonyolult jószág.
A biztonsági őr pedig - biztos vagyok benne - tudott volna úgy is szólni, hogy senkiben ne maradjon tüske, sőt...

reálisan 2009.09.14. 10:35:48

Valami ilyet írt szily a válaszában, hogy : "a magyarokat alapvetően idegesítik a gyerekek, a normális magyar reakció a kisdedekre a türelmetlenség, idegesség, sőt gyakran a nyílt gyűlölet. "

Na most ebben a MAGYAROK ami érdekes. Megint egy felsőbrendű liberális, aki itt éppen a MAGYAROK felett állónak érzi magát, akit senki se korlátozzon! Kár, hogy ilyennek nyilvánosságok adnak!

RoxyTHC 2009.09.14. 10:40:51

@gonosz1hal: No, es mitol is nem lesz igazam? Vagy csak te is mint automatikusan a gyerekes emberek ravagjatok hogy egy olyannak akinek nincs gyereke nem lehet igaza gyerek kerdesben azzal szemben akinek van?

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2009.09.14. 10:41:24

Egy kollégiumi szobatársam félig megsüketült, mert olyan részeg volt, hogy elaludt a hangfal tetején, s csak két óra elteltével szedték le onnan. Csak gondoltam megosztom veletek ezt az "élményt"

yuriclear 2009.09.14. 10:41:44

en itt nemetben koptatom az aszfaltot

most volt ilyen hetvegei banzaj a varosban

volt egy szinpad, rajta gyerekek alltak es tancoltak. az emberek meg söröztek, nevettek es tapsoltak a gyerekeknek.

no komment a kommenteloknek,miattuk tart az az orszag ott ahol

PokerJoker 2009.09.14. 10:42:01

Lehet már a sok kommentben elhangzott a kérdés, de mi a f...szt keresnek kisgyerekek borfesztiválon? Vagy már megszokták mert otthon a szülők úgy isszák a piát, mint máshol az ásványvizet? Tudom a borfesztivál egy kultúrális program, de hány magyar issza kultúráltan főleg ritkábban lakott településen kannából?

EÖ (törölt) 2009.09.14. 10:42:55

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: nekem meg szintén kollégiumi társam olyan részeg volt, hogy egy kanálisban aludt el, és soha többé nem ébredt fel. RIP
Az élethez kell egy kis szerencse.

Ebzon 2009.09.14. 10:46:17

@yuriclear: nemetben ,vagy és visszpofázol ide ?Minek ?Németországba lennék én is osztanám az észt ,hogy bezzeg.Bezzeg ott nem verik szét a fejed a jegykezelőgépen, bezzeg ott kitudod fizetni a lakbéred a szarmelóból is.Bezzeg ott nem késelnek meg következméyek nélkül ,és még folytathatnám.Én is kimennék szívesen ,lesz rá alkalom húzok is ,de nemfogok visszaírogatni ,okoskodni,onnan ahol könnyebb...

RoxyTHC 2009.09.14. 10:47:15

@gonosz1hal:

Ertem, ezekszerint a kozossegi rendezvenyek kizarolag a gyerekes csaladoknak van fentartva ahol is minden megengedett azon az alapon, hogy a gyerek szent es serthetetlen es mindig a gyerekes szulonek van igaza.... Ahham... Logice...
Tehat ebbol az jon le, hogy ha valaki nem akarja hogy beszoljon neki a SECURITY mert a gyereke 5m nel kozelebb akar menni a szinpadhoz akkor az a szulo hagyja otthon a gyereket es akkor majd nem szolnak be neki...hmm?!
Ugylatszik ha valakinek gyereke lesz az egyenlo azzal hogy elvesziti az alkalmazkodas kepesseget a tobbi emberrel szembem... Gratula.

endre69 2009.09.14. 10:51:50

na ezaz amiért már jó 4-5 éve nem járok a borfesztiválra. 2500 beugró, 200/dl borér, kissé durva. Lehúzás az egész.

SAABÓ 2009.09.14. 10:53:42

Ebből az egész story-ból na meg a hozzászólásokból ismét csak azt tudjuk(om)
megállapítani,hogy a magyarok általában mennyire kicsinyesek,és ahogy érzékelem ez egyre erősebben van jelen a hétköznapokban.
Csak egy néhány szó a hegyi beszédből:
milyen ember az aki mások szemében észre veszi a szálkát,ellenben a sajátjában a gerendát.......stb
Nézzetek tükörbe hátha a mitesszereken kívül mást is találtok.

Fairy Girl 2009.09.14. 10:56:05

@endre69: Hogy végképp OFF legyen, mi a hétvégén Villányban voltunk. Belépő nélkül, szerencsére nagyon kellemes időben, barátságos kiszolgálással, jó társaságban ittunk 150-600 ft/dl közötti (nem átlag! ki mit akart, ezen tartományon belül) kiváló, finom borokat. (A 150 ft-os bor is finom.) 2500 ft-ból jól éreztük magunkat :D

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2009.09.14. 10:57:25

@EÖ: Hát a hangfal tetején elaludni csak baromság, a kanálisban való elalvás már nem olyan nevetséges...

SAABÓ 2009.09.14. 10:59:24

Nem véletlen ,hogy a nyugati határszélen "behajtani tilos " táblákat raknak ki az osztrák falvak,ezt valahogy szlovén vagy a cseh,szlovák határszakaszon nincs így.
Vajon mi miatt???

Ebzon 2009.09.14. 11:01:48

@SAABÓ: talán mert innen mennek ki lopni oláhék ????

Ebzon 2009.09.14. 11:02:59

vagy ez is csak urbanlegend ?

Ebzon 2009.09.14. 11:04:58

@SAABÓ: Mellesleg ez ,hogy jön a borfesztiválos biztonságiőrhöz ?

lega 2009.09.14. 11:05:53

Ez hír? Homárhír? Nincs ebben semmi különös. Ha csak az nem, hogy a horribilis lehúzós fesztiválon egy gyerek nem lehet gyerek. Marhaság.

goendhie 2009.09.14. 11:06:44

Gondolom van egy szabály, hogy gyermekek nem tartózkodhatnak a színpad 5 méteres körzetében, mert ha ledől, akkor lehet, hogy meghalnak, az meg nem jó.

Kicsit értelmetlenül húztad fel magad szerintem.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.09.14. 11:07:19

"A rang ára az,
ha mindig éber maradsz!"

Ehez tartsa magát mindenki.

Azt pedig elképesztőnek tartom, hogy valaki gyermeket mer nemzeni az őrség engedélye nélkül. És magával is viszi egy szabadtéri rendezvényre!!

Hallatlan! Megközelíteni egy védett ojjektumot?! És ha az őr lelőtte volna a gyerekeket mint Amerikában? A halottkémre ráborul a múzeum és a mentőcsapatot meg agyonvágja a villanyáram, akkor ki a felelős, he? Erre válaszoljon a blogger!!

Persze a szegény bácsit, aki villanyt vezetett a kerítésbe, azt most perbe fogják!

A rendőrségnek pedig ártatlan tüntetők szemének kilövése helyett az ilyen alkoholmámorban fetrengő szülők neveletlen kölkeit kéne megregulázni!!
A családi pótlék persze alanyi jogon jár, az EVÁs vállalkozónak is!!!!

bagabo 2009.09.14. 11:07:31

Sajnos Szilynek teljes mértékben igaza van, kis hazánkban valóban botrányos, ahogy az emberek egy jelentős része a gyerekekhez viszonyul. Képesek egy háromhónapos baba anyukájára rászólni az utcán, járműveken, hogy miért sír, a nagyobbakra, hogy miért hangos vagy miért szaladgál vagy pl. miért ne lehetne az arcukba fújni a füstöt, hát arra mindenkinek joga van, nem? Akkor még ne beszéljünk arról, hogy az éttermek, kávézók, egyáltalán az olyan helyek, ahová az ember betérne szerencsétlen szülőként is néha, mit gondolnak a gyerekbarátságról... Ha például kényelmesen szeretnél egy múzeumot gyerekkel meglátogatni, menj el Bécsig, ott talán lehetőséged van rá. A nagyon felkészült Szépművészetibe pl. nem lehet hátihordozóval bemenni. Siralmas. A kommentek is. Szomorú.

moli 2009.09.14. 11:11:29

szily, te is atvaltoztal egyszeruve. eleted alkotasa a gyerek lesz?

Ebzon 2009.09.14. 11:14:03

@bagabo: Nem álltalánosítok,de akkor szerinted miért nem szól rá a lépcsőházban(panel) ordítozó 6 éves kislányra anya,apja ?A héven miért nemszól rá az anyuka ,amikor ha én kérem 1 pillaat alatt befogja,és utána még miért neki áll följebb?Szóval te csak az érme egyik felét látod ,mert nyílván gyerekes vagy te is.Most elmondom megint a szülők több mint 50%-a alkalmatlan mégcsak a nemzésre is ,nemhogy gyereket nevelni ,de alanyi jogon mindenki vállalhat gyereket...

Ebzon 2009.09.14. 11:17:29

És megint leírom azt is ,hogy ennek semmi köze a gyerek utálathoz ,mert nem ő tehet róla ,hogy "selejt"(elnézést a szóért)Viszont szorosösszefüggésbe van a szüleivel ,kövtkeztetés kép ő is gyökér.Tehát apja fia..

SAABÓ 2009.09.14. 11:17:40

@Ebzon
A felette való gondolatomhoz tartozik.
A kicsinyesség átka és az ebből fakadó össztársadalmi viszálykodás.
A XIX. században mondta egy német iró-költő (nevét nem tudom) :
"ha van egy magyar barátod - nem kell ellenség"
Nagyjából ez máig nem változott!

moli 2009.09.14. 11:19:21

"""a nejem sem mászkált négykézláb nemhogy a szinpad előtt"""

itt a lenyeg, es ezt nem ertik a gyerekes szulok. attol, hogy fiatal nem kell debilnek lennie.

Ebzon 2009.09.14. 11:21:24

@SAABÓ: Nyugi én értettem mihez tartozik ,csak azt se értem ,hogy jön ide.Itt arról van szó ,hogy a postoló kicsinyességre hivatkozik ,az alapján hogy elmerték küldeni a gyerekét egy biztosított helyszínről.Na ,nem ez az igazi kicsinyesség ?A biztonságiőrt aki mnmálért ,csak a munkályát végzi lekell húzni még itt is.Hát ennél kicsinyesebb szerintem nincs.

Adrian07 2009.09.14. 11:21:25

Mi a lovasszoborra másztunk fel a cimborámmal, kicsit becsípve üldögélni, máshol hely nem lévén, amikor egy biztonsági ember köszönés után teljesen normálisan megkért minket, hogy másszunk onnan le, mert ez éppen tilos.
semmi gond nem volt ezzel, és még érthető is.még meg is jegyeztük, hogy milyen normális a fazon...

Jopapa 2009.09.14. 11:23:51

Hölgyeim és Uraim Szilyi új blog bejegyzésében csúsztatásokkal menti igyekszik a mundér becsületét.

"Annyira felbosszantottak az ostoba, gyerekellenes kommentelők
2009.09.14. 08:59 | szily
harc erőszak naiv ügyfél gyerek magyarságteljesítmény országimázs

hogy ide is kiemelem, amit a Borfesztiválon történt kisgyerekes afférunkról szóló poszt kommentjei közé írtam:

Drága olvasók

Elkezdtem reggel olvasgatni a kommenteket, mint kicsit feljebb láthatjátok, először elkezdtem egyenként válaszolgatni, de mivel a legtöbb komment eléggé hasonló vágányon mozog, most egyben reagálok.

A kommentárok így egyben olvasva megerősítik azt a minden kisgyerekes szülő által megtapasztalt jelenséget, hogy a magyarokat alapvetően idegesítik a gyerekek, a normális magyar reakció a kisdedekre a türelmetlenség, idegesség, sőt gyakran a nyílt gyűlölet. Sok helyen jártam a világban, nyugaton és keleten, de komolyan, soha, sehol nem tapasztaltam ehhez hasonlót. A gazdag és hűvös Svédországtól a forró és szegény Szíriáig az alaphozzállás a gyerekekhez és gyerekesekhez mindenhol a szeretet + szolidaritás + végtelen türelem. Sehol máshol nem tapasztaltam olyat, hogy utcán, tömegközlekedési járművön vagy boltban beszóljanak, rákiabáljanak gyerekre vagy kisgyerekes szülőre. Emelt hangon kikérni magunknak, hogy egy hároméves gyerek hangoskodik a villamoson, mikor nekem jogom van csendben utazni, ha az én gyerekem lenne, két pofonnal elhallgattatnám azonnal, na ez az igazi hungarikum, nem a libamáj. Nálunk ugye ez a norma. A kommentekből is ugyanez az attitüd érződik, ami nem lep meg, maximum picit elszomorít.

A posztban elmesélt esetben a gyerekek nem veszélyeztettek senkit, se magukat, se mást. Nem volt zenekari árok, (mivel az Oroszlános udvar kövezetére felállított kis pódiumról beszélünk), nem voltak a színpad szélére helyezett nagy erősítődobozok, ilyesmire az őr sem hivatkozott. Fesztiválozók sem jártak át a székek és a színpad közötti tíz méteren, mert a pódium az udvar szélén található. A legtöbb gyerekutáló kommentelő úgy ír, mintha a gyerekek a Zeneakadémián koncert közben megzavarták volna mások műélvezetét. Ennyire buta ugye csakis az értelmetlen indulatok miatt lehet az ember. Nem koncerten vagy könyvtárban voltunk, hanem egy kifejezetten hangos, zsibongó kavalkád szélén voltunk, egy borfesztiválon, az egyik legnagyobb meleg ételes blokk közelében. A helyzet nagyjából olyan volt, mintha a Szigeten lettünk volna. Természetesen részegek sem voltunk egy nagy csapat gyerekkel, bármilyen meglepő, de még én se berúgni megyek a kicsikkel, borfesztiválra sem. Az egész esetben pont az volt a végtelenül elszomorító, hogy az őr még csak nem is nem hivatkozott semmire, nem volt sem hangoskodás, sem rendetlenkedés, se veszély vagy felmászás, hanem már megint a "nehogyá jól érezzék magukat" elve érvényesült. Egy olyan eseményen, ami nem jelentéktelen részben a kisgyerekes szülőkből él.

bagabo 2009.09.14. 11:26:29

@Ebzon: Mert valószínűleg a gyereknevelés lényege nem az, hogy ne légy hangos, fiam, lányom. Ha meg egy idegen rászól, nyílván megijed, ami aztán baromi hasznos, nyílván. Nekem sem volt mindig gyerekem, és én is hallom a többit, amikor feljönnek a lépcsőházban, kibírom, mert ez egy kissé más szitu azért, mint amikor felnőtt emberek zenét, házimozit üvöltetnek. Sajnos én több üvöltő szülőt látok, mint gyereket, no nekik tényleg nem kellett volna eröltetniük ezt a gyerekvállalást. Egyébként engem is sok minden zavar a világban. Más gyerekét akkor se nevelem, nem az én dolgom. A tied se.

Hoppázó Beléndek 2009.09.14. 11:27:31

@Fairy Girl:

off : ez nem extra, nagyon kevés helyen tartják be a biztonsági előírásokat, de ettől még elvárható lenne. legalábbis a szervező részéről.
az,hogy ma ki "szervező" az országban, az helyről helyre eltérő. Van, aki ebből él és profi, és van a helyi művház könyvtárosa, a jegyző, a polgármester lánya. ez utóbbi körnek az a szervezés,h képes a telefonálás csodájára.
biztonsági emberek a színpad köré, felülről és oldalról fedett színpad, esetleg öltöző (nem a 2 kmre lévő művházban, lehetőleg a színpad mellett legyen), neadjisten ásványvíz.
ezekről nem tudnak, nem hallottak. bárhogy is, ez szakma. tanítják.
gond esetén is a szervező megy majd rapportra, nem te. te felmész, játszol, megkapod a pénzedet számla nélkül, oszt jónapot. neked nem feladatod aggódni,h vkit megbasz az áram, vagy az idióta magára borítja a kontrolt.

campobaszo 2009.09.14. 11:29:47

Néhány méterrel odébb küldött az őr?Hallatlan szemétség!!!
3 éves ikrekkel meg miért borfesztiválra mentek "egyre jobban bezsongani",ha ennyire drága?Nem volt nyitva a sarki krimó?Vagy oda csak hétközben jártok a srácokkal?
Az őr meg nyilván kicsit morcos volt,mert ő persze nem lehetett "színvonalasan becsípve"?!
És neki kellett odafigyelni,hogy ne dőljön rá a hangfal a kicsikre.Mert ha valami baj van,akkor nem "ostoba majom" lesz belőle,hanem gyerekgyilkos...
"Kicsinyes, értelmetlen és érzéketlen ostobaságot" tényleg budapesti egyházi iskolában találni?Úgy tűnik,te is megtanultad a leckét...

moli 2009.09.14. 11:30:56

@szily: """Emelt hangon kikérni magunknak, hogy egy hároméves gyerek hangoskodik a villamoson, mikor nekem jogom van csendben utazni, ha az én gyerekem lenne, két pofonnal elhallgattatnám azonnal, na ez az igazi hungarikum, nem a libamáj."""

tudod, mi van dragam? sok helyen voltam mar europaban, SEHOL se hangoskodott gyerek a tomegkozlekedesen, mert a szulo MAR megtanitotta neki, hogy MASOKAT zavar!

csak ebben a kibaszott orszagban szabad mindent mindenkinek.

megegyszer, hatha nem jon at:
1) az uvoltes kozteruleten nem normalis.
2) a te gyereked, neked kell nevelned
3) ha te nem neveled, megteszi helyetted a tarsadalom (lasd gyam)

2009.09.14. 11:31:19

Lehet, hogy a cinege egy köcsög volt, aki mérges, mert nem ihat és még dolgoznia is kell, ettől függetlenül a véleményem az, hogy:
- bazi nagy színpad közelébe nem engedem a kölykeimet. Leesik, összedől valami, megrázza egy szarul szigetelt kábel, akkor ő lenne a legjobban felháborodva, hogy miért engedik oda a gyerekeket.
- Gondolom jó nagy hangfalak is vannak - már csak ezért sem érdemes nagyon közel menni. Halláskárosult gyerek nem vicces.
- Attól, hogy valamit szabad, még nem biztos, hogy jó. Attól, hogy szülsz/csinálsz egy gyereket, még nem vagy automatikusan jó (gondos) szülő...

Ennyi...

EMU 2009.09.14. 11:31:58

Legközelebb a gyerkőcökkel az Erotika fesztivált próbáld meg, ott talán empatikusabbak a biztonságiak.

moli 2009.09.14. 11:42:36

@RoxyTHC: """A mai szuloknek egyszerubb hagyni a gyereket idiotan viselkedni mintsem odafigyelni ra es idot szakitani arra hogy a gyerekkel megertesse az alapveto viselkedesi normakat."""

de, erdekes, hogy tevezni, internetezni, sorozni meg van ideje!

Amanitin2 (törölt) 2009.09.14. 11:43:13

@moli:

"tudod, mi van dragam? sok helyen voltam mar europaban"

lófaszt voltál te sok helyen. A szily volt sok helyen. Neki van összehasonlítási alapja. Neked lófasz van.

WB_Tom 2009.09.14. 11:45:35

Hát ez tényleg elkeserítő...

..mármint a kicsinyesség és az irigység olyan foka, ami a kommentekből lejön. Elvileg a népesség "értelmesebb" részéből kerülnek ki az internetet használók, és ha ez minimális szinten is reprezentatív, el van veszve az ország.

Én nagyon nem szeretem, ha oda nem illő helyeken kiabálnak, rohangásznak a kultúrálatlan szülők ostoba gyerekei, de egy zajos borfesztiválon... kit zavar, ha odamennek a szinpadhoz, netán kicsit hangosabbak?.. úgy látszik itt mindenkit. Irigy, kicsinyes prolik és nyárspolgárok.

RoxyTHC 2009.09.14. 11:48:29

@bagabo: "a gyereknevelés lényege nem az, hogy ne légy hangos, fiam, lányom."
; Valoban, nem ez a lenyege... Ennek a lenyege az, hogy a gyerek megtanulja, hogy mi egy alapveto tarsadalmi norma... (nem orditok az utcan pl.) Es ha ezt egy gyerekkel minnel hamarabb elkezdik megertetni akkor addigra amikor mar onmagatol tud donteni, gondolkodni, addigra ez termeszetes lesz szamara...

moli 2009.09.14. 11:53:57

@bagabo: """Ha például kényelmesen szeretnél egy múzeumot gyerekkel meglátogatni"""

mi az istenert viszed a gyereket a muzeumba?! o is nezi, latja, erti?! ellenben mindenki mast zavarsz a gugyogessel, bogessel.
miert kell ERTELMETLEN dolgokat csinalni? az a legzavarobb, nem is a siro gyerek, hanem, hogy ERTELMETLEN!

flamer 2009.09.14. 11:55:00

Nem gondoltam volna, hogy összesen ennyi barom létezik a világon, mint amennyi ide bekommentelt.

Ez biztos valami fétis lehet, hogy a biztonsági őrnek mindig igaza van, meg a portásnak is, és ha köcsög módon szól be, attól még inkább igaza van, korbácsolj úrnőm!

Mindenesetre az nagyon vicces, ahogy jó páran megpróbálják megmagyarázni azt, hogy miért volt igaza a tuskónak, úgy, hogy láthatóan fingjuk sincs a helyszínről meg semmiről, egyedül a fent vázolt fétisük hajtja őket.

RoxyTHC 2009.09.14. 11:55:13

@moli: Igen, mert az egyszerubb es kenyelmesebb idotoltes mint kitalalni mivel lehet a gyereknel elerni hogy odafigyeljen arra amit akarnak tole...

Plusz az alattad lathato nyilatkozatbol is lejon, hogy milyen inteligens emberek vannak.

Nemartana razizzenni lassan a T. gyerekes szuloknek, hogy RAJTUK ES A GYEREKUKON KIVUL MAS EMBEREK IS ELNEK!

Ahogy Hofi is mondta :

Fellepes alkalmaval, kisgyerek rohangalt a szinpad elott 1000el... Egy darabig turtem, majd odaszoltam neki : Ne szaladgalj kisfiu, mert felbux!
.- Mire az apukaja az elso sorbol : Neeeeem , Nem bukik fel....!!
Mire en : De igen, mert felbuktatom...

Na errol ennyit...
Ha a szulo nem fogja fel hogy a gyereke nem viselkedik normalisan akkor a gyerek mitol tenne???

murunga 2009.09.14. 11:56:26

na, szabadelvű mindentlehet index ferkász apuka belehányta bánatát a nagy virtuális klotyóba...zsongó fejjel kiskrapekokkal borfeszten tumulni, az ám a mulaccság!

EMU 2009.09.14. 11:58:21

Étterembe szeretem vinni a gyerekeket, ilyenkor mindig kérek kölcsön a barátoktól meg a szomszédoktól is gyereket, nincs annál édesebb dolog, mint amikor az étteremben maszatosra csócsálják magukat a kicsik, néha pelenkázunk is ha kell, hiszti, toporzékolás, üvöltve bömbölés a legvarázslatosabb pillanatokat szerzik nekünk, a többi faszfej vendéget meg ki nem szarja le. Ilyen például nincs külföldön, ezért is jó hely ez itt. Csak a sok pöcs ne lenne, aki nem viseli, hogy majd mi szülők eldöntjük, hogy mégis milyen miliő vegye körül őket. Ha meg zavarja ezeket a lehetetlen köcsögöket a gyerekóbégatás, akkor majd antiszociális vadbaromnak állítjuk be őket. Mind az. A gyerek szent, soha nem szabad korlátozni meg hülye viselkedési alapnormákkal túlszabályozni őket, ezek elavult nevelési hülyeségek, hagy csináljanak, amit akarnak, máskülönben nem mennek az agyára azoknak, akik mondjuk szarnak arra, hogy valaki csak szaporodással tudja elképzelni a kiteljesülést. Mert nem szeretni a gyerekeket az civilizálatlan, akit zavarnak az vérbunkó, és ez van. Gyerekeseknek mindig igazuk van, mert gyerekesek. No eszerint élek jómagam is, mindenki másra magasról teszek.

kurtabaing 2009.09.14. 12:01:49

@moli:
Egyesek szerint annyira egyszerű az élet gyerekkel.
Akkor mondjuk a gyerek 14 éves koráig a szülő a nyaralásokon csak vízicsúszdázhat, játszótéren ülhet? Vagy hagyja otthon a nagymamának a gyereket 2 hétre, hogy ő múzeumba mehessen másfél órára?
Az agyam kezd megállni. Komolyan írtok ti?

bagabo 2009.09.14. 12:05:04

@moli: Na ez a legszebb, amikor kijön az állat. Nos, talán azért, mert a gyerek, milyen furcsa, utánzással tanul, tehát nem árt egészen kis korától kultúra fogyasztóvá nevelni. Ráadásul ugye a szülő is elmenne a hülye kiállításra, de neki ugye van egy gyereke is. Nyugaton a múzeumokban játszó és foglalkozó részek vannak kialakítva, ahol az egész kicsi gyerek is elvan, ha elfáradt, magunta a kiállítást. Egyébként meg már az egész kicsik is élvezik a képeket, vizuális élményeket, sokkal nyitottabbak, mint sok felnőtt. Mellesleg az is csak nálunk jellemző, hogy a múzeumban hű de csendben kell lenni, mert ugye a kultúra valami magasztos, rajtunk felülálló dolog. Bécsben voltunk olyan Picasso kiállításon, ahol teremőrrel nem találkoztunk, felnőttek, gyerekek kedélyesen sétáltak, nézegették és mindjárt meg is beszélték a képeket, se különösebb nagy csend, semmi hullaszag, normális élet. Ennyit számít az a pár kilométer... Balkán ez itt. Ennyi

nick: 2009.09.14. 12:07:48

végre a poszt írójának is volt oka vmiért nyavalyogni - mégha igaza nincs is

hurrá

fogyókúra 2009.09.14. 12:15:57

Azt látom, hogy a kommentelők nagy része tényleg nem járt még nyugatabbra gyerekkel, de markáns összehasonlító véleménye, az van...:-(
Alapvetően nyugatabbra normálisabb a gyerekekhez való hozzáállás. Mindenki volt gyerek valamikor, és hasonló jót akar a saját és más gyerekének egyaránt. Ennyi elég ahhoz, hogy a gyerekeket ne koloncként kezeljék, hanem az élet alapvető részeként, a szülőkkel együtt.
És pár cáfolat: étteremben azért nem visítanak nyugatabbra a gyerekek, mert minden étteremben van berendezett gyereksarok játékokkal, de minimum színes ceruzát, papírt, pár kisebb játékot adnak a gyerekeknek, már a helyfoglalás után, az étlap mellé. Automatikusan mindenhol van etetőszék, minden étteremben/bevásárlóközpontban/szupermarketben van pelenkázó, legtöbb helyen szoptatós helyiség, olyan bevásárlókocsi, ami élmény egy gyereknek (autót formázó, vagy épp pici gyerekméretű bevásárlókocsi), sőt, gyerek játszóház is (amíg vásárolnak a szülők, ott elfoglalják a gyerekeket).
Megsúgom a titkot: ha a gyereket le tudod kötni valami érdekességgel, akkor az nem visít és nem rohangászik. :-) Ez hiányzik itthon, nem bírnak rájönni a nagytőkések, hogy mindenkinek jobb lenne, ha a kisgyerekes családok igényeire is gondolnának, ha már pénzt invesztálnak egy étterembe vagy boltnyitásba.
Egyébként a Borfesztiválon volt Gyerekmegőrző játszóház, este 6-ig volt nyitva.

Miigeii 2009.09.14. 12:16:50

Tavaly is, idén is a Nemzeti Múzeum előtt, szemben a lépcsőzettel felállítottak egy színpadot a Múzeumok Majálisán. (nyilván máskor is, ezeken voltunk.)
Üldögéltek az emberek a lépcsőn, és a színpadon (elég magas színpad volt) meg szólt a zene. PUF, Sziámi - jelesül olyan zenekarok léptek fel, akik közönségei mára (fiatal) felnőttek, azaz igen sok gyerek szaladgált ott. Érdekes, hogy a mi reakciónk az volt, hogy na, majd ha odaérünk, mi is kihozzuk a kölköket szaladgálni a koncertekre, hadd élvezzék, mert szemmel láthatóan az ottlévő gyerekek is élvezték.
Nem a térdükre rakott kezekkel, karót nyelve ücsörögtek, hanem szaladgáltak, táncoltak egymással, anyjukkal, apjukkal. Mi ezzel a baj?

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.14. 12:21:40

"...ilyesmire az őr sem hivatkozott."
Megkérdezte valaki az őrtől, hogy miért nem lehet? Mert erről egy szó sem esik és mindenki találgat.

Ha pedig az volt a benyomás, hogy az őr egy bunkó, aki utálja a gyerekeket, akkor apuci ahelyett, hogy elkúszik a helyszínről, aztán itt nyavalyog, ezt a szép eszmefuttatást elsőnek megoszthatta volna az őrrel.
Velünk nem is kellett volna, mert nem voltunk ott, tippelgetünk.

A cím önmagáért beszél.
A hozzászólók pedig valószínűleg nem azért kattintottak ide, mert arra gondoltak:
-Végre valaki jól megszívatott egy tapló kis 3 évest!

Hanem azért, mert azt hitték, itt egy gyereket sérelem ért.

Az, hogy annak a gyereknek van egy betoji árulkodós, nem éppen apaideál apukája, akinek ha baja van elmondja a tanítónéninek, hát ez csak utólag derült ki.

Palkovics Ede 2009.09.14. 12:24:30

@Benzinkutas Brigi: nekem is hiányzik a pécsi bölcsész :-)

Ez a vers a megfelelő válasz a posztra és kommentekre:

Szilágyi Domokos: Magyarok
...ez örült sár, ez istenarcú fény
(Vörösmarty)

Földed legszörnyűbb zsarnokát,
Hadd kapjon érdeme díjába’
Jármot, hátára kancsukát!
(Petőfi)

Cigány egy nép. Nem hogy tudatlan,
nem az a baj: nem is akar
tanulni! — Bárgyú zsibbadatban,
másfél ezer éve, míg vihar
zúgott körötte (tudniillik
a szellemé), ül bávatag;
igricei — míg múlton múlik
az idő — fölvonítanak
olykor; a jobb nép vigad sírva,
hogy ,,hajh, a régi szép idők!",
s hogy aszongya: ,,így volt megírva"
s hogy aszongya: ,,hajh, azelőtt" —
és így tovább. —
Melyik úristen
írta meg így? mikor? hova?
hisz tohonyaságban térdiglen
caplatott már Árpád lova;
eszik, iszik, ölel és alszik
,,az istenadta nép" rogyásig
s robotol nyögve (égre hallszik)
— mit néki más, mit néki másik —,
méri magát a sárga földdel;
az okosabbja is azért járt
tanulni külországokon,
hogy vettessék Gyulafehérvárt
le a toronyból! fű se zöldell
sírján, mert sírja sincs: a hon
ennyi — vagy volt csak; a modernje
kimegy, kitanul és kitűnik
és szétszóródik, mint a pernye,
és anyanyelvének betűit
mintha bal kézzel írná már; a
nyelve hánytató makaróni,
és a haza emléke pára
(isten, ki tudná fölsorolni
e sok miért — miért-nemet!) —
nagynéha, talán, meglehet,
hogy izzón szívébe hasít:
élnek — ha élnek — rokonok
a Kárpátoktól le Vasig;
s itt benn és odakünn konok
dühvel marják egymást: mit elvet
az egyik, az a jó az ellen-
félnek; s egy-gyöngyünket, a nyelvet
disznók elé szórjuk, a szellem
őrét hátulról ütjük főbe,
mint se tatár, török, se német
nem bírta, és ,,tejfoggal kőbe..."
s szánk a másik száját enné meg — —
cigány egy nép, nem tesz, csak jajgat,
hogy ez s az eladta magát,
és az s ez el fogja előbb-
utóbb.
Feleim, vigasztalhat,
hogy jól becsapja a vevőt.
Véres porond. Korlát, se gát.
Önkéntes gladiátorok:
egyik a másra acsarog
és támad újra, újra, újra,
s az öregisten hüvelykujja
lefelé bök — rajt, hejjehujja!

Nyomunk a szél porral befújja.

Hát ezek vagyunk, magyarok.

Kolozsvár, 1974. július 12.

stab 2009.09.14. 12:24:39

ez a sztori kívülről elég egyértelműnek tűnik. de szerintem élesben sok kommentelő megmutatná az őrnek, hogy ki jutott messzebb 8 év alatt az általános iskolában, csak úgy miheztartás végett.

pelinkovac 2009.09.14. 12:29:18

Gyerekek nyugaton:

Érdekes téma. Skandináviában rengeteg gyereket látni a hétköznapokban. Ez valljuk be, nemcsak a gyerekszeretet következménye. A legtöbb szülő nem akarja feladni addigi életét, inkább próbálja bevonni a gyerekeket is. Sokszor olyanba is, ami nem nekik való.

Ugyanakkor a nyilvános helyeken a gyerekekhez való hozzáállás sokkal szimpatikusabb számomra. Nem annyira ideges és türelmetlen, mint ahogy itt is többen megnyilatkoztak.
Nagyon úgy tűnik, hogy sokan arra használják a blogokat, hogy kiöntsék az epéjüket másokra, ami a saját elcseszett életük miatt gyülemlik fel bennük.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.14. 12:30:27

@stab: Hát ő nem mutatta meg. De jól bepanaszolta nekünk a gonosz őrt.
Végül is hívhatta volna az apukáját is, hát ha az rászól az őr bácsira, hogy az hagyja már az ő kicsikéjét.

Szegény gyerek.

De a kicsi, majd megfenyegetheti az őt piszkáló csoporttársakat az oviban:
-Megmondalak az apukámnak aztán majd jól leírja a Homárban, mit tettél velem.
Hátha olvashatjuk hamarosan...:)

Amanitin2 (törölt) 2009.09.14. 12:32:31

@Palkovics Ede:

Ennyire azér nem kell nekibúsulni.
Nekünk teszemazt van és volt saját országunk a sok szopatás mellett.
A pápának meg az ötezer szaros német fejedelemnek hol van az országa?
Naugye. És akkor még nem is éltem a kényelmes ziccerekkel, mint szlovákok.

pelinkovac 2009.09.14. 12:32:50

@nick::

Szerintem nem nyavajgás, csak egy sima bejegyzés.

Azok nyavajognak, akik már megint nem tudnak mást, csak támadni a kommentelőt, vagy siránkoznak afelett, hogy milyen is a magyar mentalitás.

oncogito 2009.09.14. 12:34:52

Borfesztivál, becsípett emberek -- miért kell oda már három-négyévesen elvinni a gyereket is?
Ilyen kicsi gyerekkel ha van szülő, az oda menjen, ahol az ilyen kicsik szórakozhatnak.
Nem csak megcsinálni kell szeretni a gyereket, hanem nevelni és lemondani is ha kell!

Ficak 2009.09.14. 12:36:40

Nem tudom miért kell egyáltalán kimenni (nemhogy gyereket kivinni) a borfesztiválra. Ritkán látni ennyire ratyi rendezvényt. Baromi drága belépő után aranyárban megveheted a borocskádat. Iszonyú nagy tönmeg, csak ha szerencsés vagy, akkor valamelyik falon találsz magadnak ülőhelyet. Én jópár éve voltam kinnt, de miután egy zsíroskenyeret is 40 perc sorbanállás után kaptam húztam a vérbe.Azóta sem voltam kinn, pedig igencsak szeretem a jó bort.

pelinkovac 2009.09.14. 12:40:54

@Palkovics Ede:

"S a sírt, hol nemzet sűlyed el"

(Vörösmaty)

Jól van na! Nem kell mindjárt nemzethalált vízionálni azért mert hétfő van, s sokan azzal vezetik le emiatti feszültségüket, hogy blogokon mondogatnak oda keményen... :)

pelinkovac 2009.09.14. 12:46:52

@oncogito:

Igen-igen. Írjunk egy kézikönyvet hülyeszülőknek, "Hová is lehet vinni a gyereket" címmel. Minek is döntse el mindenki maga, hogy milyen programot választ, mikor meg is lehet mondani. Mint régen. 5 éves terv tele gyerekprogramokkal...
Gryllus Vilmos meg meséljen, s énekeljen csak szingliknek meg nyugdíjasoknak, akiknek épp nem kell unokákra vigyázniuk.

A borfesztivál meg persze sz@r, de azért valakinek így is tetszhet... :)

oncogito 2009.09.14. 12:51:23

@pelinkovac:
Igen, az a szülő, aki nem tudja, hogy kell helyesen gyereket nevelni, az jobban tenné, ha hallgatna az okos tanácsra.
NEM VALÓ PIÁS EMBEREK KÖZÉ KICSI GYEREK.

A fenenagy szabadságról bizony le kell mondania annak, akinek gyereke van.
Szülőnek lenni áldozattal is jár.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2009.09.14. 12:59:37

Remeg mindenem, alig bírok írni a számítógépen a sok rohadék gyermekellenes neonácikomcsik miatt!!!

Bezzeg Skandináviában nem így van ám! Ott ha egy kisgyerek labdázni kezd csúcsforgalomban a zebrán, leáll a forgalom, mindenki nyájas mosollyal várja, hogy a kisgyerek megunja. Egy svéd egyszer nem mosolygott (biztos félig magyar származású lehetett a rohadék!), hanem odament a gyerekhez és megkérte, hogy menjen játszani a 80 méterre lévő játszótérre. Hát, azonnal kiszállt a rendőrség, a csendőrség, s az ENSZ-csapatok és letartóztatták a gyermekellenes bűnözőt. Majd gyorsított eljárásban a Terrorizmusellenes Törvény alapján 3 és fél évet kapott. Legközelebb meggondolja majd a rohadék, hogy zaklasson-e gyerekeket!

Amikor meg a stockholmi Királyi Operaházban éppen Vivaldi-hangverseny volt, két kismama szoptatni kezdett a 30. perc környékén, majd járkáltak a gyerekkel a zenekar előtt, hogy rendesen megböfögtessék a csecsemőt. Aztán kiscsoportos óvodások üvölteni kezdtek, mint a sakálok, mert éppen ez jutott eszükbe, majd egy részük fel is mászott a színpadra, az egyik rángatni kezdett egy csellót, a másik meg a közönség közé dobott egy fuvolát. Aztán az egyik letolta a gatyáját és a karmesterre pisilt, egy másik pedig medvebocs-fejeket kezdett rajzolni a kottákra. Persze a toleráns skandinávok mindezt angyali mosollyal vették tudomásul. Mert nem rohadék gyermekellenes parasztok! Az egyik zenész kicsit ideges lett ugyan, de azonnal persona non gratává lett minősítve az összes skandináv zenekar által, s az intoleráns gyermekgyűlölő ezek után hónapokig munka nélkül tengődött, végül csakis Budapesten tudott újra munkát kapni. Budapesten bezzeg szabadon kiélheti gyermekellenes perverzitását, mert az észbontó magyar jogszabályok valamiféle félreértelmezett liberalizmusból nem sújtják börtönnel a gyermekellenes gyülöletkeltést!

Jopapa 2009.09.14. 13:01:38

@flamer: Úgy veszem észre Te is ide tartózol, mivel kifejtetted ezen a helyen a véleményed. Légy üdvözölve a barmok között.

oncogito 2009.09.14. 13:04:59

@oncogito:
Kedves, nem a játszótérről, a borfesztiváltól akartak távoltartani gyerekeket.
Veszed a különbséget?

oncogito 2009.09.14. 13:06:02

@Birca:

Bocsánat, az előbbi hozzászólás neked szól!

Fairy Girl 2009.09.14. 13:11:27

@Hoppázó Beléndek: Hát azért nem lenne rossz ha nem halna meg senki egy koncertünkön sem. Egyébként öltöző igenigen kevés helyen van :)
(És ráadásul számlára kapunk pénzt, sajnos nagyon keveset, de ez aztán már az OFF-ok OFF-ja :( ) Ja, merthogy nem vagyunk sikeresek egyébként, és ez fontosch.

budai zöld 2009.09.14. 13:13:20

@pelinkovac: (2009.09.14. 12:29:18)tök igazad van, kapsz is majd a fejedre a kommentelöktöl.

Finoman szólva nem valami gyerekbarát (sem kutya-, macska- és másikember-barát nálunk a közhangulat). Egy átlag magyar számára egy átlag nyugateurópai gyerek elviselhetetlenül neveletlen, mert túlságosan szabadjára van eresztve, hagyják gyerekként megnyilvánulni, söt, gondolkodni. A mi gyerekideálunk a porosz és szocialista nevelés legrosszabb kombinációjából jött létre valamikor ötven éve.

Bezzegnyugaton, én kóstoltam úgy bort bormúzeumban, hogy az éppen járni tanuló gyerekem a ivóhelyiség székeit tologatta, amivel komoly zajt csapott - és valahogy mégis mindenki mosolygott rá. Nyilván azért rendet raktunk utána.

Ez nem azért van, mert ök kulturáltak, mi meg bezzeg magyarok vagyunk. Csak egyszerüen kevésbé frusztráltak, mert jobban élnek. A nyomor miatt vagyunk frusztráltak, a nyomor miatt irritál más gyereke, kutyája, autója, véleménye. Ez teljesen természetes, csak ideológiát nem kéne gyártani hozzá, miszerint normális is.

kurtabaing 2009.09.14. 13:25:38

kedves budai zöld!

sokkal nyomorultabb országokban is jellemzően több mgértéssel kezelik a gyerekeket :)

oncogito 2009.09.14. 13:29:26

@budai zöld:
Szerinted hol "mutat" jobban egy kisgyerek: borkóstolón, vagy játszótéren/állatkertben/vidámparkban?

oncogito 2009.09.14. 13:30:49

@budai zöld:
Szerinted hol "mutat" jobban egy kicsi gyerek, borkóstolón, vagy játszótéren/állatkertben/vidámparkban?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.09.14. 13:31:07

Tegyétek már meg léci, hogy mielőtt belekezdtek a "nevelje meg a kölkeit" kezdetű dumába, ideírjátok, hogy nektek hány gyereketek van. Hadd szarjam már le orbitális ívben a "nekem nincs gyerekem és nem is akarok" típusú egoista faszkalapokat!

oncogito 2009.09.14. 13:35:49

@RAMBO:
Nekem van gyerekem - és sosem vittem sem borkóstolóra, sem kocsmába, sem sehova, ahol piás embereket láthat.

oncogito 2009.09.14. 13:36:50

@RAMBO:
Ja, neked hány gyereked van?

Palkovics Ede 2009.09.14. 13:40:19

@Amanitin2: hmmm... a verssel nem történelmi vagy politikai utalást akartam tenni, mielőtt félreértik. A történelem folyásáért sem hibáztatható senki és semmi. Csupán nagyon jól leírja, hogy mi magyarok hogy reagálunk bizonyos helyzetekre és mennyire rugalmatlanok, figyelmetlenek vagyunk egymással, és nem tanulunk semmiből. Szerintem...

@pelinkovac: :-) nem is azért írtam. Tegnap voltam a magyar dal napja egyik rendezvényén. Volt vegyesen búsulós és pörgős lakodalmas stb.. Az jutott eszembe, hogy miért nem tudunk ilyen szenvedéllyel élni a mában és menni előre a jövőbe, ahelyett, hogy a múlt mocsarában tengődünk...

"budapesti lakos vagyok, és egyházi iskolába jártam." Ha ragadt Rád volna valami ott az iskolában, akkor nem írtad volna, hogy pl. "egy egyenruhás kis cinege". A "budapestivel" csak a többi pesti megítélésén rontasz. Így már értem, miért volt rossz a biztonsági ember. Mert minden rossz mások miatt történik, nem miattad. Grat! Egyébként a legjobbakat!

farkamatvakarva 2009.09.14. 13:52:52

miért kell a kölköket odaengedni a színpadhoz? 10 év múlva ilyen hozáálással a sziget fesztiválon nemcsak, hogy ki fogják őket dobni a rendezők, hanem: 1.levágják a drágán megvett karszalagjukat 2. úgy elverik őket, hogy meg sem fogod ismerni őket a lila pukliktól.
már fiatalon meg kell nevelni őket a színpad tiszteletére! :D

pelinkovac 2009.09.14. 13:54:23

@budai zöld:

Azért a kommentelők közt nem olyan nagy a nyomor. Legfeljebb szeretik ezt hinni magukról.

Inkább a tudatlanság nagy.

budai zöld 2009.09.14. 15:04:55

@oncogito:
Ahogy én kóstolok, ott teljesen jól elfér a gyerek is. Ugyanis nem berúgok, hanem kóstolok.
A várban még nem voltam gyerekestül, (és ha idén kimentünk volna, azt poronty nélkül tettük volna) de emlékeim szerint délután azért bevállalható lehet gyerekestül - és ezt a fellépök alapján (Gryllus V., Kaláka) a szervezök is így gondolták.

A posztban nem kocsmából, nem is borfesztiválról, hanem a színpad 5 méteres körzetéböl távolították el a gyerekeket.

/tno+DA= 2009.09.14. 15:52:24

"pompás dolog színvonalasan becsípve figyelni, ahogy egy hordányi gyerek kartondobozokkal szánkózik a füves rézsün,"

Hogyan lehet színvonalasan becsípni??? Tanítsatok már meg rá! Én csak ordenáré módon bebaszni tudok mint a szamár.

De most komolyan egy borkóstoló fesztiválon kevés esély van rá, hogy ne ittasodjak le. Nem aljas módon, de ne mondja nekem senki, hogy azért megy Bórkóstoló fesztiválra mert jó a hangulat de nem akar inni (ok ha vallása, egészségi állapota vagy csak meggyőződése tiltja az más tészta).
Namármost egy Borkóstolón gyereknek lehet műsor de akkorsem oda való.
Tudod más "kultúráltabb" gyereket nem gyűlölő bnyugati országban a felvilágosult és agyonművelt szülő NEM GYEREKKEL megy ilyen rendezvényre. Vltam nem cska magyarországon hasonló fesztiválon. Érdekes módon a pincetúrán nem dajdajozó kisgyerekekkel találkoztam hanem a borra kíváncsi itt ott kapatosabb emberekkel, meg egyes pincéknél zseniális falatokkal.
Tehát ha megindoklod nekem gyereknek mi helye egy ilyen rendezvényen (az hogy szervező gondolt rájuk azt mutatja hoyg ugyanolyan idióta mint aki gyereket visz ki ilyen helyre), akkor megkövetlek és sünt dugok a valagamba.

u zlateho tygra 2009.09.15. 11:41:51

igen, akinek kölke van, az húzza meg magát, apa mosdik, anya főz, este mindig jó, de addig otthon, kussban, tévé előtt, mert ez az egyébként rohadtul elfogadó társadalom fogja magát, oszt visszanéz, zordul, és akkor kő kövön nem marad.
Parasztok, parasztok, parasztok. Annyiszor megfogadtam, hogy komment alapján nem ítélek el senkit, nem szólok vissza, de ti bassz, ti úgy megérdemlitek már a Bud Spencer-féle duplatenyerest a fületekre, hogy az valami elképesztő. nem akarok olyan országban élni, ahol a dürhő jusztis ordibálja a saját balfasz igazát, jön, hogy eb'be za zorsazágba mindet lehet, ja hát pölö kommentelni marhaságokat mindenfelé, el lehet küldeni az anyjába bárkit anélkül, hogy börtönben rohadnál meg utána, Irán ebben a tekintetben például követendő példa lehet a számotokra, de lehet pölö helyesen írni is, mert ha már fölháborodsz, barom, akkor legalább tedd azt magyar nyelven, de lehet svédül is felőlem, csak ne ezt a csipergős, elütött madárnyelvet használd.

egyébként meg ne mondja már senki, hogy nem volt már olyan helyzetben, mikor jókedélyű biztonságiemberek/mávos kallerek/bkv-ellenőrök csak úgy heccből megszívatgatták - kapásból három esetre emlékszem a saját történelmemből. Nem mintha az ellenkezője nem esett volna meg ugyanúgy, de azért a bunkóság mégiscsak olyan tövis, amit nemigen tud kilökni egyhamar az ember.ű
És lesz szíves az összes bunkó barom ideírni mostantól, hogy a gyereknevelést, melyből úgy veszem észre a hozzászólók többsége summa cum laude, mostanság mégis hány apró poronttyal műveli.

moli 2009.09.15. 14:08:02

@kurtabaing: aki nem tudja megfeleloen felnevelni a gyereket, az ne csinaljon. igy is 6200000000000 ember van mar a foldon, nem SZUKSEGES +1. nem azert kell csinalni, mert a tarsadalom elvarja, vagy mert a no a korban van, vagy mert igy senkinek erzi magat.

moli 2009.09.15. 14:11:15

@bagabo: """Nyugaton a múzeumokban játszó és foglalkozó részek vannak kialakítva"""

de itt nincs, ezert NEM viszed oda. a 3 eves gyerek nem utanzassal tanulja el a muzeumba jarast, ne farassz.
ahol van infrastruktura (ikea), oda viszed a gyereket, mashova nem.

"""Mellesleg az is csak nálunk jellemző, hogy a múzeumban hű de csendben kell lenni, mert ugye a kultúra valami magasztos, rajtunk felülálló dolog."""

nem, azert kell csendben lenni, hogy mindenki hallja a sajat tarsat es tudjanak egymassal beszelgetni. ne veled, egy idegennel.

moli 2009.09.15. 14:13:39

@fogyókúra: """mert minden étteremben van berendezett gyereksarok játékokkal"""

igy van, nalunk is van ilyen etterem. ahol pedig nincs, oda NEM viszed el a gyereket.

"""Egyébként a Borfesztiválon volt Gyerekmegőrző játszóház, este 6-ig volt nyitva."""

ezek szerint tenyleg nem a szinpad elott kellett volna jatszaniuk, hivatalosan is.

andika25 2009.09.15. 18:16:57

Ha Szily szombat éjjel diszkóba vitte volna a gyerekeket, és kiadkad, hogy a biztonsági őr nem engedte be őket - nos, akkor megérteném a felháborodásotokat...

De ez egy vasárnap délutáni - családi - fesztivál volt, ahol történetesen a KAJA MELLETT bort is lehetett kóstolni. Akkor mégis miért nincs helye ott egy-két gyerkőcnek? Nem pincebuliról, nem is alkoholizálásról volt szó...

Aki meg nem érti az iróniát, az inkább maradjon csendben. Főleg, ha annyira gyáva, hogy még egy gyereket sem tud bevállalni.

Id. Lencsés István 2009.09.16. 11:27:01

@andika25:

Egy kicsit butácska vagy, esetleg nem érted miket írt össze szily?

Id. Lencsés István 2009.09.16. 11:31:55

@u zlateho tygra:

Egy teljesen műveletlen ember hozzászólása. Sajnálatos, hogy önmagát valaki ennyire megalázza.

*Lujzi* 2009.09.18. 09:02:55

@moli: Miért ne? Majd eltartja az ÁLLAM. A segílybű! Meg a te és én adódból. A családi pótlík meg jó jövedelemforrás. Abból fussa 2ezres belépőre, meg 600/dl borra! Meg nagy egóra, hogy "Lássátok, nekem erre is fussa!"

*Lujzi* 2009.09.18. 09:05:21

@/tno+DA=: Azért vitte oda, mert sose lehet korán elkezdeni! Hadd tanuljon a gyerek, mert sose lesz olyan mint az apja! (Meg az anyja.)

moli 2009.09.18. 09:54:54

@*Lujzi*: meg o az ELETEM ERTELME!

hat, ja, ha ennyire fussa' az eletebol.... ez az, ami alkotast, orokseget fel tud mutatni.

de hat kerem, BASZNI, azt mindenki tud!

kispesti 2009.09.30. 09:34:32

@bagabo: ne szomorkoggy tovább,legyéé öngyilkos,és közben énekeld a szomorú vasárnapot óhéberül... /hogy én mennyit tudok rólatok/

kispesti 2009.09.30. 09:40:57

@Birca: igaz,nagyon igaz,és ráadásul szellemes!
süti beállítások módosítása