Tékozló Homár

Re: Sóher Ügyfél vs pizzafutár: Kirúgják a pizzafutárt

2009.09.22. 10:39 | szily | 714 komment

Ismét lecsapott a gyilkos ötforintos: most kaptam egy levelet Octaviától, a Naiv Ügyféltől, aki 1995-re 2000-et adott a pizzafutárnak. A futár ezután - valószínűleg, mert az akciót senki se látta - leszakította a névkártyáját a levélszekrényéről, bosszúból. Íme a végkifejlet:

Látom, megjelent a poszt. Azóta az történt, hogy a reklamációt elküldtem az Il Trenonak is. Tőlük Bauer Zsolt válaszolt igen gyorsan és pozitívan. Megkérdezte a rendelés részleteit, biztosított vevőközpontú hozzáállásáról, majd ígéretet tett rá, hogy az illetőt nem foglalkoztatják többé. Köszönöm Bauer Zsolt úrnak az Il Treno részéről a gyors segítséget!

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Eher 2009.09.22. 22:35:32

@Pdudas: Ehhez képest eléggé a szívügyed a parasztok jattja.

petbecks 2009.09.22. 22:35:34

soher dolog 5 Ft borravalót adni, de
azt a pizzafutárt, aki ilyet csinál, ki kell rúgni. sőt, munkát se kapjon az ilyen, ha nem tud viselkedni. ez nem véletlen hiba, hanem szándékos károkozás.

@Trejo:
te meg hülye vagy, mint a SEGG.

Dr. Eher 2009.09.22. 22:37:45

@Jankove: Nem is azért kell lenézni a pizzafutárt mert dolgozik, hanem mert letépi a postaládát. A kulturált megjelenésű, munkából adót fizető cigányokkal sincs senkinek semmi baja (leszámítva pár hivatásos hőbörgőt), csak a deviánsokkal.

zahor103 2009.09.22. 22:38:19

van az al capone pizzeriának is egy szemét tetü futára. alacsony, középkorú, bajszos férfi, sosem veszi le a motoros sisakot. Ha vele találkoztok, üssétek meg helyettem is! Vállalhatatlan hangnemben és szóhasználattal szidalmazott a múltkor, mert 1120,- helyett "csak" 1200-t kapott tőlem. Rohadjon le a szemét mocsok! Én írtam akkor az Al Caponénak, de még csak válasz se érkezett.
Azóta soha nem rendelek tőlük. Ti se tegyétek.

Trejo 2009.09.22. 22:40:45

@Dr. Eher: Amikor rendelek megnézem, hogy mennyi az annyi, aztán kikalkulálok 10-20% jattot. Ha nem fél óra míg kihozza az azért van, mert előttem is volt címe. A netes rendelésnél meg amúgy is meg van határozva egy átlag idő, fölösleges idegeskedni. :-)

silvamarius 2009.09.22. 22:43:22

@Jankove: pedig az. Aljamunka. Hr-es vagyok, én is kirúgnám.
@six76: elfogytak az érvek, lépjél aludni. Reggeltől sok pizzát kell kiszállítanod :D

six76 2009.09.22. 22:43:56

ja a lényeg: legközelebb vagy ne adj borravalót vagy adj rendesen...5 forint?..nem érzed megalázónak, minősítőnek? koldusnak sem....

Trejo 2009.09.22. 22:44:15

@petbecks: Köszönöm, a hozzád hasonló kultúremberektől mindig szívesen veszem az építő jellegű kritikát.

Dr. Eher 2009.09.22. 22:44:56

@Gastroger: Ezzel nincs is gond, mert aki MEGÉRDEMLI, annak saját elhatározásból adsz, nem kell ehhez kötelezni rá.

six76 2009.09.22. 22:45:13

ki a tököm eszik reggelire pizzát?:-)

Biyb 2009.09.22. 22:45:50

@baskiria: Én nem értettem egyet a Futár viselkedésével.

Meg már leírtam a borravalóval kapcsolatos véleményemet.

Gastroger 2009.09.22. 22:46:14

Köcsög dolog lenézni a pizzafutárt.

Míg te bazmeg otthon lusta dög vagy felrakni egy zacskós levest, vagy hülye vagy egy tojásrántottához, és felveszed a több százezres fizetésed (mint én), akkor ne sajnáld a kibaszott 200 ft-ot az esőben motorozó pizzafutártól.

Véleményt mondani meg lenézni könnyű, de azért rendelsz ugye bazmeg, hogy tele legyen a hasad, meg este 11 kor nincs kedved sóletkonzervet enni.

Felsőbbrendű vagy, mert Te rendelsz, és szállítsák ki, és nyalják ki a segged, de a kétezer forintos pizzán (ami 450 ft ból készül, 100 ft a szakácsé, a maradék meg a tulajé, a futáré meg 40 Ft), pont a szerencsétlen futárral akarod érvényesíteni a "amibe kerül azt fizetem ki" elvet.

Számold össze, hogy menniy liszt, élesztő, pepperóni van benne, majd szólj a tulajnak, hogy hoppá, ez így drága, nemá, hogy keressem rajtam. Illetve tessék megfizetni a futárokat.

Aki futás, és tartja a markát paraszt.
Aki este 11 kor Úri huncut kedvére pizzát rendel, és nem jattol (holott a pizza, meleg, finom, és időben kiért, ) az is egy paraszt.

Ha a pizzafutár hidegen hozza, letépkedi a címkét, akkor meg ő a paraszt.

Ennyi.

Trejo 2009.09.22. 22:46:48

@silvamarius: a HR az igazi alja munka. Ez tény.

Dr. Eher 2009.09.22. 22:48:46

@Trejo: Én is hozzászámolom a jattot, de az arra az esetre van, ha nem én vagyok az utolsó a körben. Várakozási idővel arányosan csökken a jatt.

six76 2009.09.22. 22:49:51

hr-es vagy? na basszus nem tudtam magával az istennel állok szemben...
tényleg húzzuk már meg a határt kedves hr-es, hogy honnan is számít embernek az ember, mondjuk hr-es től, vagy rendszergazdától, vagy patikustól..nem is tudom...SEGÍTS!..neked ezt tudnod kell hisz tanultad..
egy kérdés még: futárkodással kerested meg a pénzt a föiskolára, vagy apád fizette?

Dr. Eher 2009.09.22. 22:52:45

@Gastroger: Nemcsak a pizzafutárok keresnek szarul, az utcaseprők, ápolónők, tűzoltók is, mégse kapnak borravalót.

Ettől függetlenül ésn adok ha megérdemli. Ha megérdemli.

selyemhegedu 2009.09.22. 22:54:09

@mindenkibekaphassa:) (alias Lilli.N): a kommentjei mar kimondottan kivancsi lettem a blogodra is, igy elolvastam mind az ot bejegyzest.

ki kell abranditsalak, szerintem is egy idiota picsa vagy, es ehez nem kell eloben talalkoznunk.

mondom mindezt annak ellenere hogy borravalo kerdeseben alapvetoen egyetertunk.

petbecks 2009.09.22. 22:55:23

@Trejo:
semmi gond,
ezért a kijelentésedért:
"Ezt az egyszerű képletet a szarrágok persze nem tudják értelmezni"
vállalom amit írtam.

ami pedig a pénzt illeti, ahogy six76 írta:
"adjunk a futárnak fix fizetést, mondjuk 150000 ft-ot..."
..orvoskent az elmúlt egy évben összesen egyszer haladta meg a fizetésem a 150e forintot, de akkor 7-et ügyeltem.
úgyhogy elmegy a picsába az, aki képes a másiknak kárt okozni, mert kevesli a pénzt, amiben ráadásul előre meg sem állapodtak..

Gastroger 2009.09.22. 22:55:57

Tippek, trükkök, kezdőknek.

ha elégedett vagy, és borravalót is akarsz adni, és nem akarod megalázni magad, akkor legalább számolj.

MIt értek ez alatt. Rendelsz kaját, vagy eszel étteremben, tökmindegy.

A számla mondjuk 2850 körül mozog... Mi a teendő? 3000-ből kérni.. az kb olyan mint octavia... :)
Számolj, s rendelj még egy sört 250 Ft-ért, az 3100, és mindjárt jobban mutat, ha 3500-ból kérsz, mintha 2850-re kérnél 3000-et. :) Ittál még egy sört, meg nem is vagy csóró.
:)

Gastroger 2009.09.22. 22:59:36

@Dr. Eher:
ezt már kifejtettem, kifejtették. Vannak jattos, és nem jattos állások. A jattos álláson belül is vannak jatos és nem jattos helyzetek.
Az, hogy az állami szektorban dolgozók így keresnek, arról nem tehetek. Menjek oda a tűzoltóhoz, ha 3 utcával odébb kiégett egy ház, hogy "Nesze cimbi, itt egy ezres, aztán nálam is szépen óccsatok ám, a bídermeyert nem összevizezni!" :)
Minden elismerésem, és tiszteletem ezen dolgozóké akiket említettél, de nem a borravolós téma az, hogy nincsenek megfizetve. (sajnos).

2009.09.22. 23:00:17

@silvamarius: Na ezt inkább ne mondtad volna. Az egyetlen szakma amit szívből gyűlölök, az a HR. Tudod miért? Mert semmirekellő, semmirenemjó emberek mondják náluk százszor okosabb és jobb emberekről hogy semmirekellők és semmirenemjók. Pontosan ugyanolyan suttyó vagy, mint az összes hr-es, aki azt hiszi, aktatologatástól működik a világ :(

Lázárblokkoló (törölt) 2009.09.22. 23:02:35

Miért nem rendeltek pizzát? Addig se írnátok ide ennyi hülyeséget! Én megszüntettem a házhozszállítást, mert életveszély ahogy közlekednek a futárok, így megkímélem az útonlévőket. Minden pizzatészta olyan mint a takony, ha felemelem a feltétet róluk. Szóval a tészta nyers marad, ami megfekszi a gyomrot, pláne éjszakára. Ami a borravalót illeti, nem mindig sikerül eltalálni az összeget, mert vagy van annyi apró, vagy nincs, visszaadni meg vagy tudnak, vagy nem...
Egyébként olyan szarul nem keresnek, mert sokan autóval, és nem is gagyival járnak!

six76 2009.09.22. 23:03:26

@petbecks: kárt okozni nem szép...150e keresni nagyon nem szép! máson kiélni fusztrláltságunkat, mert kevés a pénz legnemszebb...ennyi.

Dr. Eher 2009.09.22. 23:04:05

@Gastroger: A különbséget meg mondjuk fizetsd te, neked úgyis mindegy.

Trejo 2009.09.22. 23:05:49

@petbecks: Nem derült ki, hogy a pizzafutár tépte-e le a becses kartonpapír névtáblát.
A múltkor az enyémet is letépték (az csak sima papírfecni volt) és tudod mit, szarok rá!
Menj rá a hálapénz témára, megérdemeled, ha ennyit dolgozol!

Gastroger 2009.09.22. 23:09:38

És igen.
ha egy kibaszott BKV jegy árát, neadjisten taxidíjat, sajnálsz a házhozrendeléshez, akkor vedd elő a mélyhűtőből anyu bepanírozott karajszeleteit, rántsd ki, vagy menj Lidlibe (vagy Aldiba, mmost nemtuodm melyik szily kedvence, bocs) vegyél mélyhűtöttet 450 Ft.-ért, sútő bekapcs, aztá haddszóljon. Ha nincs otthon, akkor meg sétálj le a pizzériába, és kérd elvitelre.
Ja, hogy a szórólapon, az van, hogy kiszállítva is annyi?
Akkor meg miért cinkeled a pizzafutárt, adj neki jattot.

six76 2009.09.22. 23:09:48

nincs az az orvos mo.-on aki 150-et keres sztem elszámoltad magad, vagy a sünöket gyógyítasz, vagy még jobb! egyetlen beteg ember sincs mo-n....

Gastroger 2009.09.22. 23:11:05

@Dr. Eher: Milyen különbséget? Ne csúsztassunk már légyszíves.

six76 2009.09.22. 23:11:22

annyit mondasz meg otthon:-)

selyemhegedu 2009.09.22. 23:15:15

@Gastroger: "Míg te bazmeg otthon lusta dög vagy felrakni egy zacskós levest, vagy hülye vagy egy tojásrántottához, és felveszed a több százezres fizetésed (mint én), akkor ne sajnáld a kibaszott 200 ft-ot az esőben motorozó pizzafutártól."
micsoda demagogia, hallod. senki sem sajanlja a 200 ft-ot. Sot, az OP meg az 1995 ft-ot sem sajnalta, ugyanis kifizette. ennyibe kerult a pizzaja, inkluzive hazhozszallitas. amit ezen felul adott (5 ft) az ajandek - nem valamilyen szolgaltatas ellenerteke.

az hogy a pizzafutar kap-e bert a jatton felul pedig az o dolga meg a munkaadojae, nem a megrendeloe. ha senki nem adna jattot, az il treno menedzser is kenytelen lenne rendes fizetest adni a pizzafutarainak, kulonben a kutya se allna be oda dolgozni es hordhatna ki a pizzat sajat kezuleg a menedzser ur.

ha meg egy futar kizarolag a zsiros jatt remenyeben fog jol dolgozni a fene megette az egeszet. mert akkor valszeg majd leszarja a megrendelesem akkor is ha csak egy palacsintat rendelek mert eppen annyihoz lesz etvagyam. vannak ennel lenyegesen hatasosabb modjai is a motivalasnak amint azt a poszt is bizonyitja. ha valaki szarul vegzi a munkajat hamar az utcan talalja magat, plane ha egy ilyen konnyen lecserelheto munkakorben dolgozik.

masok postaladajat rongalni (mar ha tenyleg a futar volt) pedig az egyik legosibb roman szokas, fuggetlenul attol hogy kapott-e jattot vagy sem.

Biyb 2009.09.22. 23:16:14

1. Octavia a semmiből kavart port. Karton papírból postaládára nevet kihelyezni? Na, ez azért nem pénz kérdése. Erkölcsi kár érte.

2. 5 Ft borravaló: Elnézhető, mert lehetséges, hogy 2.000,- Ft -ja volt vagy nem volt több aprója.

3. A futár nagyot hibázott!!! Tegeződés - egy étteremben sem tegeznek. Megtisztelnek a magázással, mint vendéget. A futár nem a Octavia haverja, hogy csak úgy letegezze-, illetve a postaládán található név leszedése, mert a számára nem a megfelelő borravalót kapta meg.

4. Il Treno Vevőszolgálatos jól járt el ebben a szituációban, mert ha még minden dolgozó ember csak ennyit hibázna, mint a futár, akkor szerintem minden munkaadó örülne. Ha dolgozzol hibázzol, ennyi!

Gastroger 2009.09.22. 23:18:30

Sztori 2.

eccer rendeltem rántott sajtot, hasábbal, tartárral, meg egy kis sört. kb ezerhat, hét lehetett..
Jön a futár, mondja, hogy ő nem azé a cégé, de erre jért, neki adták át, hogy időben itt legyen. (A kaja forró, finom, és bőséges volt).
Mondom, akkor fizetnék, 10e elő.. Hűha, nem tud visszaadni..
Akkor most mi legyen?
- Hát elmegyek aztán, ha lesz apró, aztán visszajövök..
- oké, de ne futkozz feleslegesen.. figyi.. khmm.. kajajegy van, az jó?
- persze, semmi gond.
Legombolok kétezret, mondok, köszi szépen, de te nem ennek a cégnek fuvarozol, nem kp.. a jattal mi lesz?
- Hát azt így nem tudják elszámolni, neki ebből nincs kp., majd valahogy megoldják, én azzal ne fogalakazzak, ez így rendben van.

Mosolygottt, köszönt, és ennyi.

A szomszéd cégnek gondolom leadta a kajajegyet, nem hinném, hogy nagyon kapott belőle.. Ha igen, akkor se sokat, és még rugalmas is volt.

silvamarius 2009.09.22. 23:20:03

@Jankove: mondod a futószalag mellől? ;) (Az egyik szakma amibe a legtöbb lóvét kell belerakni, hogy legyél valaki, mivel viszonlyag új a szakma és nagy a konkrencia. De ez már tényleg abszolút nem ide tartozik.)
5 Ft borravalót kapott (ami így magában tényleg gáz), amin felb@szta az agyát, bár nem kellett volna, ezért lett kirúgva. Majd felveszik máshova futárnak, ahol tanul magán uralkodni. Ennyi. Csáó

Gastroger 2009.09.22. 23:24:02

@selyemhegedu:
Igen, és ha mindenért annyit kérne a tulaj amennyiben kerül, plusz tisztességes haszon, és jól megfizetné ebből a futárait, valamint nem törekedne extraprofitra senki, illetve betartanánk, azt, hogy a munkavállaló este 10 után legyen a családjánál, és casárnap nincs pizza kiszállítás, és mindenki a munkája szerint, mindenki érdeme szerint, és a társadalomban igazságos elosztás kell a javaknak, és ha az elnyomó tőke, .. és ha a munkásosztály öntudatra ébred...

Tedd le a Marx kötetet, isten hozott a vadkapitalizmusban.

Sajnos nem mi formáljuk, de élhetőbbé és empatikussabbá tehetjük.

Trejo 2009.09.22. 23:29:00

@silvamarius: A HR nem új szakma, régen ezt a munkát belügyesnek hívták a cégeknél. A kapitalizmusban más nevet kapott, a munkakör ugyanaz.
Hiába tanultál annyit, az egyik legalávalóbb melót sikerült megcsípned. Te vagy a söpredék-alkalmazottak csúcsragadozója.

Biyb 2009.09.22. 23:34:00

Így végig olvasva a hozzászólásokat és amíg nem olvassák végig az emberek, hogy mi is a lényeg olyan könyelmű, mást nézetet sugalló véleményeket alkotni, hogy az borzalmas.

Figyelmetlenség, nem törődömség, stílus és vélemény alkotás.
Ettől lett Magyarország a külföldiek szemében Balkán és nem az 5 Ft-os borravaló miatt.

Biyb 2009.09.22. 23:36:46

Tisztelet a kivételnek!

Almatlan Jozsi 2009.09.22. 23:55:52

Igy utolsokent azt szeretnem hozzatenni, hogy szerintem mindenki elbeszel egymas mellett.

Az en velemenyem a ketto kozott van.

1. A borravalot meg kene szuntetni. Nem kellene legyen. En sem kapok. Csak bizonytalansagot eredmenyez es irigyseget, senkinek nem jo. Legyenek korrek arak, aki pedig nem tud megelni, keressen mas munkat, vagy emeljen arat.

2. De ha mar a pizzafutar nem kap rendes fizetest (es gondolom nem tudja ezt a helyzetet megvaltoztatni, mert a tulaj az erosebb), akkor hadd kapjon mar 1-2 szazast a szerencsetlen, hogy tudja folytatni ezt a munkat (ami a mi erdekunk is).

3. Viszont a borravalo tovabbra sem jar, igy ha valaki nem add azzal nem szabad szemetnek lenni. Ebbe egyertelmuen a pizzafutarnak kell beletorodnie.

Ussetek!

selyemhegedu 2009.09.22. 23:57:51

@Gastroger: huha, valamit nagyon felreerthettel ha azt gondolod hogy engem zavar a kapitalizmus. torekedjen csak a szolgaltato extraprofitra, hisz az a dolga. ha tud, meg is erdemli. en bizony nem sajnalom tole.

persze hogyha verseny van (es szerencsere van) akkor az arakkal nem nagyon tud elszallni, hisz ugyis lesz tiz masik ceg ahonnan rendelunk majd olcsobban kajat (ha osszebeszelnek az ugye kartelezes, azert meg jar a talicska apromajom kultur orszagokban). hasonlo okokbol nem tud profitot kitermelni a minoseg csokkentesevel ugye.

marad tehat a munkaber amin lehet sporolni. ezt lehet ugye egyfelol illegalisan (pl adocsalas), azert megint kaktusz jar a seggbe (jobb helyeken).

masfelol pedig lehet csokkenteni az alkalmazott fizeteset, de azt is csak addig amig talal az allasra megfelelo szakkepzettseggel rendelkezo munkaerot. sajnos ebbol a szempontbol a futarok a fasz rosz vegen helyezkednek el, ugyanis a tudasuk konnyen potolhato, tehat amig akad az orszagban eleg nyomorult aki szarer-hugyer cipel dolgokat a-bol b-be addig annak a munkanak bizony annyi a fair ara.

persze lehet azon picsogni hogy ez mennyire igazsagtalan, de valojaban nem az. ha ugyanis a pizzafutar a munkajabol pont olyan kenyelmesen elne mint mondjuk egy kozgazdasz vagy egy informatikus aki egyfelol ugyanugy kidolgozza a belet, masfelol a fel eletet tanulassal toltotte hogy ertekelheto tudast kaparjon ossze es azt folyamatosan frissen tartsa, akkor mi motivalna az embert arra hogy ne pizzafutarkodasbol akarjon megelni?

selyemhegedu 2009.09.23. 00:01:45

@Gastroger: "Sajnos nem mi formáljuk, de élhetőbbé és empatikussabbá tehetjük"

ja, ez kimaradt. szoval a fent kifejtett kapitalizmus torvenyszerusegei miatt, pont te es a hozzad hasonlo, mindig jattot ado polgarok szokasa az ami futarok borravalora epitett javadalmazasi rendszeret fenntartja, akar tetszik akar nem. a munkaado ugyanis nem hulye. ha te adsz, o annyival kevesebbet fog adni, hisz szerencsetlen munkavallalonak meg igy is megeri. ha senki sem adna, nem erne meg, es a munkaado kenytelen lenne magasabb bert adni. talan meg adozna is utanna, bar ez idehaza mar tenyleg utopia...

Biyb 2009.09.23. 00:09:47

@Almatlan Jozsi: A világ országainak nagy részében van borravaló.

Ha mindenkinek adnál 100- 200 Ft-ot, ahol vásárolsz, akkor kérdés, Te hol tartanál?

Az egy dolog, hogy Magyarországon rákényszerítik a "pizzafutár" embereket, hogy minimálbér + borravaló.

Ha egy ember élelmes nem megy bele ilyen szituációba. És erről nem a "gazdasági válság" bevett szlogen tehet, hanem az "tejfölös szájú" ember aki bele megy ilyen szituációba.

Gastroger 2009.09.23. 00:12:35

Na és még a végére, hogy eloszlassam a ködfelhőt.

Én volnék octávia.

Sajnos csak ezres címletek voltak, vannak nálam, mert az apró a kocsiban van (parkolás, mosás, kéregetők, uccaseprők, rendőrök, tűzoltók...)...

Rendeltem pizzát, 1995, kapott kétezret. Nem öt forint jatott ugye figyelsz
SUBBA DADDY
mert az kurva téves cím a posztodhoz.
Azt nem írtad bele, hogy, mikor múltkor 1640 volt a pizza, akkor is ezresekkel fizettem, kapott 2 rugót.
Előtte meg 2125 Ft vol a cehh, háromezerrel távozott a futár.

Najó, haszudtam semmi közöm Oktihoz, és jattpárti vagyok, és nem firkálok a homárra egy kartonfecni miatt. Csak gondoltam felborzolom a kedélyeket. :)

De maga a topic cím túlzás, a téma túlzás, ettől függetlenül mindenkiből kihozta Magyarisztán velőjét, a szemléletet, a dögöljön meg a szomszéd tehene, a rohadjon meg, azért fizetik, illetve a én vagyok a mindenható, még borravalót is bírok adni, cimkéket. Tisztelet a kivételnek.

Amúgy volt már, "hogy ezért tart itt ez az ország.." ? :)

Hát ezért van itt ennyi komment. Mert 5 forinton összeveszünk. Ami nem is öt forint, hanem 0. Lásd fenn.

Meg, hogy van az, hogy adjunk egy szaros 10%-ot egy futárnak pincérnek? És akkor van, aki jön a Nagy Megváltó Gondolattal.

Node építsük be az árba. Mint számos nyugati ország. Cén procent szervízprejsz. Ha bunkó a pingvin akkor is megkapja, ha nem akkor se jár több.
Építsük be, "mert ez jár". Ha jár, akkor nem kell beépíteni. Ha elégedett vagy, akkor adsz. Ha nem akkor nem. Csörögtetheti a brifkót a pecsétgyűrűs szesz-szagú főpincér, ha egyszer hideg volt a kaja, vártam rá egy órát, és először németül kérdezte meg, hogy vaszvüncsenzi? Akkor felőlem haljon éhen, és a munkaadója is jelentse be minimálbérre, tőlem jattot nem lát.

Ha odajön, ajánl valami finomat, elmondja, hogy melyik étel, hogy és miből készül, (lehetne a poszt, a szarrágó vevőkről is), nem tukmál, csak ajánl, nem kell háromszor szólni, hogy mégegy sört, vagy fizetnék, hanem otterem, és a kaja is tényleg kitűnő, és a borajánlás is jeles, akkor jár neki a bónusz.

Sajnos, nem vagyunk ott (nemcsak mi, senkise), hogy ne kelljen bónusponttal (jattal) javadalmazni, azt ami elvárható lenne.

Volt már? Az a baj, hogy senkiháziak kezében van a pizzakiszállítás biznisz is.
:)

Gastroger 2009.09.23. 00:23:18

@selyemhegedu:
egy közgazdász, vagy informatikus keressen többet, de egy pizzafutár is annyit, hogy meg tudjon élni (utópia: a családját el tudja tartani). Merthogy DOLGOZIK. MI motíválja, hogy pizzafutár legyen ne közgazdász??? Könnyű mondani, hogy tanult volna, és akkr orovos, vagy közgazdász lesz, és nem kell csóróskodnia.

Az "motíválja", hogy ahhoz hülye, hogy közgazdász legyen (de másik példa, mivan, ha közgazdásztanuló diák?) ha mindenhol okostojás közgazdászok ülnének ki a szentszar vinné ki neked a pizzát, vagy dagasztaná a tésztát, vagy amiről nem olvasunk neten, mert nincs netjük, ki a fasz mosogatná a feketemosóban a baszom nagy lábosokat?

2.
Így van, a munkadó számol a jattal.
Igen, ezért is adunk, adok. A jatt nem egy bevett rossz (kommunista, fasiszta, zsidó, cigány, stb..) szokás, hanem egyfajta illem, etikett.
ILLIK díjazni a megfelelő szolgáltatást.
Hogy ezt beépíti az árba a tulaj, vagy nem, nem a mi dolgunk. Amíg vannak olyan faszkalapk mint én, akik adnak jattot, addig működik a rendszer.
Sajnos? Nemkéne?

Fenti példa. Ha nem lenne jatt, szerinted ugyanolyan lenne a kiszolgálás?

A jattal a plusz, neked tetsző, szimpatikus, hozzáértő, stb. szolgáltatást jutalmazod.

Még ha szerencsétlen szar munkát is végez.

Kidus 2009.09.23. 00:40:55

Na ide se irom le a velemenyem, mert szivroham vinne el a postolot ha elolvassa....

kispista2 2009.09.23. 00:46:27

A posztoló miatt egy becsületes embernek lett egy állása, mert kírúgták a bűnöző futárt! Az álláshely nem szűnt meg, úgyhogy abbahagyni a rinyálást a szegény munkanélküli futárról

Kidus 2009.09.23. 00:49:09

@kispista2: Szerintem meg a postolo nyugodtan helyezze az anuszrozsajaba az 5 forintjat, majd elegedetten doljon hatra, hogy ma is jot tett a vilaggal.
Szarrago....

amarian 2009.09.23. 00:59:39

600 kommentet olvastam el.
Én azt gondolom, hogy Octavia levelének stílusa eléggé vulgáris.
Egy ilyen stílusú, gondolkodású ember
HOGYAN ADTA AZT A PÉNZT? Mert lehet kedvesen is nem adni jattot.
Este 11 kor ha valaki bunkó módon kap 5 forintot, bizony eldurranhat a feje.
Vulgáris, káromkodó levelében kijelenti:
NEKEM NINCSENEK ELLENSÉGEIM!
Valami nagyon nem stimmel ezzel a "nővel"

Biyb 2009.09.23. 01:20:03

Én kb. 1200-at:-)

Egyetértek!

PMilan83 2009.09.23. 09:17:27

Én is szoktam adni néha, de az a baj, hogy ez kurv@ra elterjedt hogy kell adni jattot.. pedig nem KELL, csak ADHATÓ!!! Miért, az a dolga, azért kap fizetést egyébként, nekem se ad senki a munkahelyemen jattot mert megcsinálok egy számítógépet... A jatt csak a vevő/ügyfél jóindulatán múlik és nem kötelező, csak a sok paraszt ezt elfelejti!

SLacc 2009.09.23. 09:57:43

Kirúgták mert letépte a cetlit. Bizony ez egy olyan hiba, amit nem szabad elkövetni. Nem lehet olyan, hogy eldurran az agyad. Nem lehet. Mert ember vagy. Legközelebb letéped a fülét? Vagy mi lesz?
Ha eldurran az agyad, másnak is eldurran esetleg. És kirúgnak.
Senkinek sem esik jól, ha a beosztottjai lejáratják a cégét.
Akinek meg eldurran az agya, az gondoljon arra, hogy bizony az ilyen dolgok kiderülnek. Egyre gyakrabban.
Lásd: kukkoló őr, biztonsági őrök parasztkodása, ...

SLacc 2009.09.23. 10:04:10

Ja, és íme egy megüresedett állás, amit normális szerencsétlen tölthet be ezután. Aki lehet, hogy napi 20 kiszállításból 20-szor kap jattot, másnap meg egyszer sem.
Bizony, nem jó a bizonytalan.

@Bikafa@ 2009.09.23. 11:34:56

Sok komment, nem olvasom végig, de:
a jatt nem jár!!!!
A jatt kapható-adható, ha az ember úgy érzi, valamiért az áron felül még hálás akar lenni! Általában valami plusszért adják/kapják!
Csak ebben a hibbant országban kezelik úgy, mint valami kötelező adót, és lassan már elvárják, hogy majdnem ugyanannyit adj, mint amennyibe a termék/szolgáltatás kerül!

RedWing 2009.09.23. 11:58:52

Ha meg vagyok elégedve a kapott szolgáltatással, akkor mindig jattolok.
Oké, nagyon ritkán előfordul, hogy pont úgy jön ki a lépés, hogy vagy éppen csak nagyon minimális, vagy nincs apró. Ha egyébként adnék, ilyenkor azért megjegyzem, hogy bocs, de most nincs több apró. Legközelebb egy kis plusz jár neki. Eddig nem volt probléma soha belőle.
De olyat, mint amit itt egyesek leírnak, hogy anyázik, lebassza a földre meg hasonlók... Hát elmehet a jó édes qrva anyukájába! Egy méretes saller kíséretében! Az ilyen legközelebb se várjon. Ha meg rongál, szilánkosra töröm a karjait, aztán nézhet, ha dolgozni sem fog tudni...

hatesz 2009.09.23. 12:45:20

@RedWing: "Ha meg vagyok elégedve a kapott szolgáltatással, akkor mindig jattolok."
Én úgy gondolom, hogy azért fizetem ki a vételárat/szolgáltatás árát, mert azzal meg vagyok elégedve. Ha nem vagyok vel megelégedve, akkor NEM FIZETEM KI és reklamálok! Szóval manapság már jutalmaznunk kell ha valaki úgy végzi el a munkáját, ahogy az ELVÀRT lenne???

Démonmac1 2009.09.23. 13:24:51

A dolog arról szól, hogy valaki szociálisan érzékeny vagy nem az.
2200

2009.09.23. 13:30:08

@silvamarius:
Nem talált, IT vonalon dolgozom, annak is egy olyan szakterületén, amire egy HR-es csak bambán nézne (mint mindenre): úgy hívják: Mainframe. (nagyvállalati szerverek) Soksok szakmai tanulás, (!nem egyetem!, ott ilyet még érintőlegesen sem) sok év tapasztalat áll mögötte, a felelősségről ne is beszéljünk. Szóval mindaz ami a HR ről nem mondható el. A HR csak egyike a tiszavirágéletű divatszakmáknak, amik most éppen tündökölnek, mint minden csoda ami három napig tart. Kicsit több jelentőséget tulajdonítanak neki, mint amit kéne. Ennek megfelelően HR-es is csak az lesz, aki hatalmas önérzettel gondolja magáról, elért valamit, valójában pedig semmi maradandót nem képes adni az utókornak, csak úgy érzi dukál neki a bőrfotel, a dirigálás, és emberi sorsok alakítása. Szorri de én még olyan szakmádbelivel nem találkoztam, aki valakit is emberszámba vett volna igazgatói szint alatt, és sajnos –megnyilvánulásaid alapján- te sem tartozol a kivételek közé. Erre mondják hogy szánalmas.

RedWing 2009.09.23. 13:43:29

@hatesz: Természetesen, ha pl. étteremben kifogásolható ételt raknak elém vagy más pizzát hoznak ki, mint amit rendeltem, akkor jogos a felvetésed. De arról nem a futár és a pincér tehet. Ha meg vagyok elégedve a pincér/futár munkájával, akkor szoktam jutalmazni egy kis plusszal. Pl. pizza vagy kajarendelésnél egy 200-assal. Étteremben meg 10 %-al. Többnyire törzsvendég vagy visszatérő vendég vagyok a kedvenc helyeimen. Nekem megér ennyit, hogy legközelebb is én kapjam meg először a rendelést, egy picit nagyobb adaggal lepnek meg, stb... Évek óta ugyan onnan rendelek pizzát, megvan a kedvenc kifőzdém és éttermem is. Nem járok/vásárolok gyakran (2-6 alkalom/hó) de jólesik, hogy mosolyogva fogadnak, váltunk pár "baráti" szót, gyorsan kiszolgálnak, kifogástalan minőséget kapok, stb...
Nem, nem KELL jutalmazni, csak lehet, ha Te úgy gondolod. Neked nem esne jól, ha pizzarendelésnél, annak ellenére, hogy mondjuk 10 rendelésből te csak a 7. voltál, mégis elsőnek kapod meg, a még forró pizzát? Az aktuális vendégek számától függetlenül, mindig ugyan annyi idő alatt hozza ki a pincér az ebéded/vacsorád/üdítőd/hideg söröd/kávéd? Ezek NEM ELVÁRHATÓ dolgok.
Természetesen, ettől függetlenül lehet más véleményed, de az enyém ez marad. :)

selyemhegedu 2009.09.23. 14:07:06

@Gastroger: "Fenti példa. Ha nem lenne jatt, szerinted ugyanolyan lenne a kiszolgálás? "

Igen.

Mint mar emlitettem, a jattnal lenyegesen hatekonyabb motivacios eszkozok is vannak. Egy csomo szakma van ahol nem adsz jattot, megis elvarod hogy megfelelo szolgaltatast kapj a penzedert. Ha nem kapsz, mesz mashova. Ha sokan nem kapnak, es mennek mashova a szolgaltato ehenhal. Egyfelol.

Masfelol meg van egy kupac szakma ahol szoktak jattot adni. Pl pincereknek. Megis, hiaba van a rendszer, sajnos elofordul, nem egyszer, hogy az ember szar kiszolgalast kap. Ez hozzaallas kerdese. Ha elmegyek egy etterembe, ahol vacak a kaja es orakat kell varni akkor engem nem vigasztal ha utanna nem adok jattot. Nekem ennel dragabb az idom. Ha latom hogy a kiszolgalas nem lesz megfelelo, vermerseklettol fuggoen vagy szolok a fonoknek hogy ugyan tegyen valamit, vagy inkabb otthagyom a helyet es atulok masikba.

Tovabbra is azt allitom, hogy nem a jattert kapsz jobb vagy rosszabb szolgaltatast valakitol, hanem azert mert az illetonek olyan a mentalitasa hogy szereti jol vegezni a munkajat. Azt meg az ember meghalalja. Pl azzal, hogy legkozelebb is odamegy ahol mar egyszer jol erezte magat, es nem egy masik helyre, ahol lutri hogy jol telik-e majd az a par ora vagy bosszankodas lesz a vege.

facsipesz 2009.09.23. 14:45:13

Ez a "mindenkibekaphassa" egy igazán kiművelt mocskosszájú elkényeztetett baszatlan dagadt zsíroshajú büdös picsa lehet, ami miatt okkal vannak komplexusai.

Nem kéne őt befizetni valahova, ahol rendesen "megcsinálják", ne itt trollkodjon?

lunatik 2009.09.23. 14:48:14

@RedWing: pont ez a gondolkodásmód konzerválja ezt a szar rendszert, adsz 100-200 forintot hogy megelőzz másokat, miközben aki csak a rendes árat fizeti mindig hátrányban lesz. aztán ő ezt észreveszi, és már neki is kell fizetni kis plusz pénzt csak hogy egyenlő kiszolgálásban részesülhessen. aztán valaki megint előzni akar és kicsit megint többet ad, stb.. az a vége hogy mindenki 15-20- .. százalékkal többet fizet mint eredetileg és ugyanazt kapja, a pincér nem jár jobban, mert a munkaadója pontosan beépíti a várható jattot. a pincér biztos nem fog jobban járni a fizetése mindig az ezen a piacon a szükséges minimális lesz (amit meghatároz az hogy mennyi legalább szükséges képességű ember végezné ezt a munkát minimálisan mennyiért és ebből hányra van szükség) csak ez esetleg kicsit több jattot és kicsit kevesebb fizetést fog tartalmazni. tehát a pincérnek, futárnak végülis mindegy borravalós rendszer van-e a piac kb. ugyanazon összfizetést lövi be neki. így a borravalóadó végülis magát, de leginkább az összes vendéget szopatja hosszútávon. az aki (egy egyenlő rendszerben) először ad kicsit többet mert megteheti az ált. ahhoz a kicsi pénzhez képest amivel többet ad legalább annyival többet is kap, mert kicsi is elég hogy megelőzze a többi egyenlő, aztán a csatlakozók esetében ez a haszon csökken és a végén a maradék többségnek azért kell csatlakoznia mert nem akar hátrányos elbírálást.
én azt szeretném ha minden annyiba kerülne amennyi ki van írva (még ha kicsit több is lenne mint most) mindenki ugyanannyit fizetne, és mindenki kb. ugyanazt kapná. pár helyen ez megy, Mo.-on kevésbé.
szeretem a szervízdíjas helyeket is, itt egyenlőbbek az emberek és az benne a jó hogy nem az árakba van beépítve így a vendég érzi, hogy már megtette ezen kötelességét, hogy borravalót fizet.
a borravalónak, vagy valamiféle jutalomnak ha megmarad sokkal ritkábbnak kéne lennie, nem is pénzbelinek ha ez megoldható, vagy ha pénzbeli kapjon belőle más dolgozó is ne csak aki érintkezik a vendéggel. és mondom, sokkal ritkábbnak kellene, nem ilyen 80% mint most, de sokkal jobb ha egyáltalán nem létezik, előbb utóbb a megjelenése bármilyen mértékben is de korrupciót jelent, az egyenlő emberek közt sorrendet teremt.

RedWing 2009.09.23. 15:05:22

@lunatik:
Ebben teljes mértékben igazad van! De attól hogy én nem fizetek borravalót, a munkáltató nem fog többet fizetni az alkalmazottnak. Mivel belekalkulálja a bérébe, hogy ő majd úgyis jattot is fog kapni. Ha nem adom neki oda az az 1-200 forintot, csak a szerencsétlennel baszok ki, mert x ezerrel kevesebbet visz majd haza.
Itt a munkáltatóknak kellene először lépni, méghozzá azzal, hogy normálisan megfizeti azt,aki kitermeli neki a nyereséget. Sajnos ez nem fog megtörténni, mert akkor saját magát "rövidítené" meg, amit ugye nem fog megtenni, még akkor sem, ha senki nem fizet majd jattot. "Cigányok/zsidók/skótok/önző faszkalapok" országában élünk. Sajnos.
Nekem a jatt árba való beépítésével elég rossz tapasztalataim vannak. Olyan helyen, ahol alapból a számlára felvezetik a 10%-ot, ott én még normális, "elvárható" kiszolgálást nem kaptam. Pontosan azért, mert minek törje magát a pultos/felszolgáló, minek fusson tiszteletköröket, ha egyszer így is, úgy is megkapja a jattot?
Ideális esetben a te elképzelésed lenne normális, csak sajnos nem éppen ideális világban élünk és ez egyhamar nem is fog megváltozni.

Koholmány 2009.09.23. 15:22:32

Joe- Alright I'll take care of the check you guys get the tip, should be about a buck a piece.

Nice Guy Eddie- Alright everybody cough up some green for the lady. Come on throw in a buck!

Mr. Pink- I don't tip

Nice Guy Eddie- you don't tip?

Mr. Pink- Naw, I don't believe in it.

Nice Guy Eddie- You don't believe in tipping?

Mr. Blue- You know what these chicks make? They make shit.

Mr. Pink- Don't give me that. She don't make enough money she can quit.

Nice Guy Eddie- Heh, I don't even know a fucking Jew who'd have the balls to say that.

All- Laugh

Nice Guy Eddie- Now let me get this straight, you don't ever tip huh?

Mr. Pink- I don't tip cause society says I have to. Alright, I mean I'll tip if somebody really deserves a tip, if they really put forth the effort. I'll give 'em something extra, but I mean this tipping automatically, it's for the birds. I mean as far as I'm concerned their just doin their jobs.

Mr. Blue- Hey this girl was nice.

Mr. Pink- She was ok, she wasn't anything special.

Mr. Blue- What's special, take ya in the back n suck your dick?

All- Laugh

Nice Guy Eddie- I'd go over 12% for that.

All- Laugh

Mr. Pink- Hey look I ordered coffee right, now we've been here a long fuckin time, she's only filled up my cup three times. I mean when I order coffee I want it filled six times.

Mr. Blonde- Six Times? Well ya know what if she's too fucking busy?

Mr. Pink- Words "Too fucking busy" shouldn't be in a waitresses vocabulary.

Nice Guy Eddie- Excuse me Mr. Pink, but I think the last fucking thing you need is another cup of coffee.

All- Laugh

Mr. Pink- Jesus Christ, I mean these ladies aren't starving to death, they make minimum wage. You know I used to make minimum wage, and when I did I wasn't lucky enough to have a job that society deemed tip worthy.

Mr. Blue- You don't care they countin on your tips to live.

Mr. Pink- You know what this is ( rubs index finger and thumb together) it's the world's smallest violin playing just for the waitresses.

Mr. White- You don't have any idea what your talking about. These people bust their ass. This is a hard job.

Mr. Pink- So is working at McDonalds, but you don't feel the need to tip them do ya? Why not? Their serving you food too, but no, society says don't yip these guys over here, but tip these guys over here.

Mr. White- Waitressing is the number one occupation for female non-college graduates in this country. It's the one job basically any woman can get and make a living on, the reason is because of the tips

Mr. Pink- Fuck all that…

Mr. Brown- HaHa Jesus Christ

Mr. Pink- I mean I'm very sorry the government taxes their tips, that's fucked up. That aint my fault. I mean it would appear that waitresses are one of the many groups the government fucks in the ass on a regular basis. I mean show me a piece of paper that says that they shouldn't do that and I'll sign it, put it to a vote and I'll vote for it, but what I won't do is play ball, and this non-college bullshit your giving me, I'll give you four words "Learn to fucking type", cause if your expecting me to help out with the rent your in for a big fucking surprise.

Mr. Orange- He's convinced me. Give me my dollar back.

Nice Guy Eddie- Ehhh, leave the dollars there.

Joe- All right ramblers let's get ramblin (counts tip money)…wait a minute, who didn't throw in.

Mr. Orange- Mr. Pink

Joe- Mr. Pink, why not?

Mr. Orange- He don't tip.

Joe- He don't tip?, What do you mean he don't tip?

Mr. Orange- He doesn't believe in it.

Joe- Shut up. What do you mean you don't believe in it? Come on cough up a buck you cheap bastard, I paid for your god-damn breakfast.

Mr. Pink- Alright since you paid for the breakfast I'll put in, but normally I would never do this.

Joe- Never mind what you normally would do, just cough in you god-damn fuck, like everybody else. Thank you.

lunatik 2009.09.23. 15:29:45

@RedWing: kellene valami szakszervezet, vagy valami ilyen típusú kezdeményezés, szervezett, széleskörű. mint pl. egy nagyobb összegű (nem 300 ft) vizitdíj az egészségügyben, ami visszaszoríthatná a hálapénzt.

2009.09.23. 16:05:38

@lunatik: Ott a pont. Egyébként meg kellene különböztetni, a jattolást mint jogtalan előnyszerzés eszköze (ld. egészségügyi tarifarendszer, ahol eljutottunk oda, hogy egy infúzió beadásához is már csúsztatni kell a nővérkének, különben leszarják elfeljtik, stb...) vagy borravalót, mint jelképes hálát a kiváló szintű szolgáltatásért. Egyébként tényleg az lenne a legjobb, és legsimább ha nem lenne jatt. Mindenki fizetésért dolgozna, megszűnne ez az öngerjesztő folyamat, ahol a jattból, bizonyos idő eltelte után kötelezően elvárt juss lesz.

RedWing 2009.09.23. 16:07:12

@lunatik:
No offense!!!! Belelóg a kezed a bilibe... SAJNOS!!! :(

Ficak 2009.09.23. 16:10:13

@RedWing: A munkáltatója addig nem is fog rendes bért adni, amig mi adunk jattot. Ha a jatt nem lesz elfogadott egyáltalán, akkor majd megemelik a futárok, pincérek fizetését.

Ficak 2009.09.23. 16:19:03

Ja és egy másik példa. Az egyik cégnél aghol dolgoztam sokat rendeltek céges eseményekre pizzát cégszámlára. Most ugye titkárnő a saját pénztárcájából nem tudott 20 pizza után jattot adni, amit ugye a futár kapott. Természetesen az elején a futárok ezt zokon vették, de ment egy telefon a tulajnak, hogy itt ez van, vagy adnak a futároknak céges rendelésnél rendes pénzt vagy ugrik havi 60-80 pizza rendelés.

Szerintetek mi történt?
Hát nem ugyanazok viszik a pizzát. Sőt kaptak 10% "mennyiségi" kedvezményt is. Érdekes nem?

Pdudas 2009.09.23. 18:39:12

@Dr. Eher: csak van bennem némi empátia.
Ezerszer elmondták hogy ezek a szerencsétlen futárok tényleg a jattért melóznak, talán ez az utolsó esélyük (mert valami miatt nagyon kell a pénz). Legalább nem mennek el lopni! Nekem is tépték már le a postaládáról a névtáblát, de mint kiderült nem haragos tette, hanem néhány gyerek játszott ilyesmivel. Szóval az aki szarrágó és még ezek után meggyanusít valakit egy ilyen pitiáner dologgal.... Na ezért kommenteltem.

facsipesz 2009.09.23. 18:45:48

@Koholmány: Ez jó. A jattért meg kell dolgozni. Korábban nálam is automatikusan ment, mert "ne húzza a száját", de be kell vállalni, mert ha akkor húzza száját, amikor nem kap jattot, akkor tőlem soha többet nem fog.

Megtörtént eset, 800 volt a számla, százas jattot akartam csengetni, ezressel fizettem:
- 900-ból.
- Ne haragudj, nincs apróm.
- Akkor 800-ból.

Mohó volt, így járt.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2009.09.23. 20:19:45

@Rich.mond: Sokan írtak sokmindent, de hogy mi lenne aza fene nagy különbség, azt - már bocs - valahogy nem sikerült megvilágítaniuk. De segítek: nyilván ez a nagyon misztifikált különbség az, hogy a pizzafutárság borravalós szakmának számít, más szakmák meg nem.
Már ennek a helyzetnek a jogosságát is sokáig lehetne firtatni, de: ha összehasonlítom más szakmákkal, melyek talán fontosabbak és keményebbek, mint a pizzaszállítás, az hót-zicher-tuti, hogy nem demagógia. Ha valaki annak érzi, legyen szíves értelmesen érvelni, nem csak fellengzősen címkézni, OK? :)

Futár 424 2009.09.23. 21:30:15

Tisztelt hozzászólók.
Én vagyok az a ötvenes manus futár, akiről ez a történet szól.
Aki kíváncsi az igazságra, adjon emil címet, és elküldöm neki a tényleges történetet. Mert ugye azt senki nem gondolja komolyan, hogy minden úgy történt ahogy azt a hölgy állítja?
Nem is értem, hogy lehet egyből hitelt adni egy nick név mögé bújó valakinek.
Ezzel az erővel bárkit, bármivel megrágalmazhatok, akinek nem tetszik a pofája. Aki kíváncsi, adjon emil címet.
Üdvözlet: Futár 424

facsipesz 2009.09.23. 21:30:47

@mityu: Az orvosoké is ilyen "jattos" szakma. Legalábbis nálunk (sajnos)...

Kidus 2009.09.23. 22:01:32

@Futár 424: Miert nem irod le ide?
Szerintem mindenkit erdekel, erre valo ez a hely.

drhb (törölt) 2009.09.23. 23:36:33

@Pdudas:
Akkor a bolti eladókkal mi van? Ők nem kapnak jattot. Egy pizzafutár a borravalóból többet keres mint egy diplomás, miközben annyi végzettsége sincs mint egy eladónak. Nettóról beszélek, mert a jatt után nem kell adózni. Persze hogy nem érdeke hogy a főnök rendesen fizessen, és ne legyen elvárt a jatt, mert akkor felét keresné az adózás miatt. Aztán persze morog ha nem kapja meg a jussát. Pedig az nem juss hanem opcionális pénz, legalábbis annak kéne lennie.

drhb (törölt) 2009.09.23. 23:39:41

@Futár 424:
Amíg nem látható miért kéne titkolnod a te verziódat, addig értelmes ember nem adja meg az e-mail címét neked, mert lehet nem is te vagy az a futár, hanem csak címeket gyűjtesz. Vagy mondjad miért nem mondhatod. Én hallani szeretném. Én az összes eddigi hozzászólásomat vállalom, amennyiben úgy történt ahogy a hölgy állítja, ellenkező esetben visszavonom.

avirex801 2009.09.24. 09:22:25

@karnak: ki a tokomet erdekli,hogy a kajamat mikent meg hogy hozza oda.. en rendeltem,o kiszolgal.. erted.. ilyen vilagban elunk. leszarom a borravalóját,kap erte fizetest es k*vára pont lekakálom,mennyit.. nekem sem ad a munkaadóm borravalót fizetéskor..

avirex801 2009.09.24. 09:28:48

masik dolog: valaki írta.. ha rá van írva a számlára,akkor nem ad jattot.. ja majd ott bongészem a számlát,hogy benne van -e már ugyan az árban az a százas... persze,hogy nem..

Amúgy meg ha letépte a cetlit mi van? -semmi.. fél perc alatt csinálsz másikat,valami titkos helyre feraksz egy kis kamerát,rendelsz pizzát 1865 forintért és ha a manusz hozza ki,kiszámolod neki szépen: 1000,500,200,100 as és a maradékot 5 forintos címletben.. ha nekiáll cimkét tépkedni ismét,akkor meg a felvétellel a kezedben pert indítasz,hogy rongálás,stb.. [:

avirex801 2009.09.24. 09:30:11

masik dolog: valaki írta.. ha rá van írva a számlára,akkor nem ad jattot.. ja majd ott bongészem a számlát,hogy benne van -e már ugyan az árban az a százas... persze,hogy nem..

Amúgy meg ha letépte a cetlit mi van? -semmi.. fél perc alatt csinálsz másikat,valami titkos helyre feraksz egy kis kamerát,rendelsz pizzát 1865 forintért és ha a manusz hozza ki,kiszámolod neki szépen: 1000,500,200,100 as és a maradékot 5 forintos címletben.. ha nekiáll cimkét tépkedni ismét,akkor meg a felvétellel a kezedben pert indítasz,hogy rongálás,stb.. [:

avirex801 2009.09.24. 09:34:24

megoldas : SÖRRE valót kell adni [[[[[:

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2009.09.24. 12:12:27

@Futár 424: "Nem is értem, hogy lehet egyből hitelt adni egy nick név mögé bújó valakinek."

Hát igen... Pl egy Futár 424 nick mögé bújanak, ugye? :))

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2009.09.24. 12:13:56

@facsipesz: Így van. Az is elég gáz szerintem, de ott más az indok általában (tehát nem az, hogy este húzza ki a fogad.)

plazmasas 2009.09.26. 05:56:08

En nem kapok "fizetest" a munkahelyemen, csakis a borravalo a bevetelem. Ha nem kapok borravalot, nem tepem le senki fulet- nadragjat, postaladaja-cimkejet esatobbi. Csakis gondolatban. Mert igy etikusabb.
Viszont: ha legkozelebb jon, hideg kajat fog kapni. Ezis igy etikus.
Mert nyilvan o is tudja, es enis tudom.
(Ja, es a fonokom is tudja ...)

Mellesleg: minden csak hozzaallas kerdese. En mar kabe 2002-ben is jo borravalot adtam a pizza-futarnak, mert tudtam: ha jo borravalot adok, engem tesz a lista elejere. Mindig kint volt a kaja feloran belul. 8 eve.

Csak gondolkozni kellene, es talan kicsiket mindenki boldogabb lenne.

ps: 5 forint borravalo, felvan haborodva, es orul, hogy valaki elvesztette a munkajat a panasza miatt, egy olyan valaki, akit megcsak nemis ismer. Aki talan a rokkant feleseget, es negy gyereket probalja etetni tisztesseges munkaval.
Ez faszom GONOSZSAG.
Szintiszta gonoszsag.

Éhesló 2009.09.26. 17:08:41

Persze a TB-det azok fizetik, akik kapnak "fizetést". Sebaj.
A "borravaló" pedig személyi járandóság, csak elfelejtik odaírni az árlapra mit kell még adnunk a termék, szolgáltatás árán felül adózott keresményünkből, hogy elégedett lehessen az, aki tojik adót fizetni.
És menjen a f.szom oda, ahol kötelező a borravaló, vagy beleköpnek a levesembe.
A gonoszság nem a borravaló elmaradása, hanem a szarakodás a fizető ügyfelekkel. Mert az ügyfél az aki fizet és te vagy az a ki teljesít érte és szerencsés esetben megélsz és a céged is megél ebből.
Nem fordítva.
A félreértések elkerülése végett.

plazmasas 2009.09.26. 18:57:55

@Éhesló: tevedsz. A TB-t es adot en fizetem. A borravalobol. Mert ez a torveny.

Éhesló 2009.09.27. 13:12:12

@plazmasas: :-)
Megértettem.
Valószínüleg tévedtem, mikor arra gondoltam, hogy a 0 fizetéssel alkalmazott kollégák után senki nem fizet adót.
Sajnálom, hogy ennyire elrugaszkodtam a valóságtól.

plazmasas 2009.09.28. 02:36:04

@Éhesló: hivatalosan bejelentett munkahely. Mas orszag, mas torvenyek - mas szokasok.
De attol fizetni kell az allamnak, atlag-kalkulacio-napi-kereset alapjan.
Kulonben elveszitenem a statuszomat.
Az pedig nem lenne jo ...

nyomi 2009.09.28. 10:23:51

@plazmasas: Nem tudom kulfoldon hogy megy a jatt, de nalunk meg nem valljak be, magyaran, ha padlozik a mocival, tori a kezet, akkor maris az elmaradt jattomat zsebeli be a korhazi kezelessel.

mindeneseter, asszem sokkal ritkabban fogok ezentul pizzat rendelni, ha mar ennyire faszul van megoldva a kiszallitasi rendszeruk.

papulimapuli 2009.09.28. 15:14:23

Octavia egy szánalmas olcsó lúzerkurva

Faz11 2009.10.13. 09:07:32

Nem kötelező,ILLIK!
Értitek parasztok.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.10.15. 23:42:26

Hú bakker, a rohadt sóher paraszt anyádat, remélem koldulsz még az utcasarkon te szarrágó büdöskurva. hú de felhúztam magam. nem ember az aki képes kirúgatni a másikat.

káBéla 2009.11.27. 07:57:36

Sziasztok!
Én is pitafuti vok, 5-ödik éve, és csak tájékoztatásul az alap 4000ft, ez napi 160Km átlag mellet elmegy benzinre telefonra, amortizációra, ugyanis ennyi km után gyakrabban kell vinni a kocsit szervizbe, köll a téli gumi is feltétlen és a címek 40 százaléka földúton van, ami nem igazán használ a futóműnek. Egy cím után kapok 70Ft-ot! plussz a jatt, tehát itt van a félreértés, ugyanis nekem ez jelenti a keresetet!!!munkaidő:10h-21h-ig de rendszeresen viszek ki még pizzát kilenc után is.
Érdekességképpen még leírom hogy rendszeres az olyan ügyfél aki:
1. Nem tudja a saját nevét!
2. Nem tudja a saját telefonszámát!
3. Nem tudja a saját címét!
4. Nincs otthon pénze!!!
5. Nincs otthon!(a rendelés leadása után 5 perccel elfelejtkezik a pizzájáról és ismeretlen helyre távozik)
Amíg ezekkel az emberekkel csak az időmet töltöm, addig a másik vár és nem tudja hol vagyok!
A csúcs idő pedig 11h-15hig van este pedig 17h-20h-ig akkor mindenki egyszerre rendel 20 perc alatt 20cím, az utolsó akár két óra múlva jut csak a pizzájához.A SZÁLLÍTÁS VÁRHATÓ IDŐPONTJÁRÓL A DISZPÉCSER MINDEN ESETBEN TÁJÉKOZTATJA AZ ÜGYFELET!!!Ezek után még így is van aki reklamál!
Nem állok senkinek sem a pártján de remélem ezek után változik a véleményetek a futárkadásról

Tonohaver 2010.04.22. 11:51:38

"Van az a pénz"

Van az a pénz amely már sértő is! Inkább ne adjon semmit, de 1/4 kifli (nem mű hypermarket kifli) átlagára már az.
A hetvenes években voltam "kisboy" nyárimunkán, átlag akkor megkaptam 5-10 (20) Ft jattot, akkor egy csomag "szimfi" 4.80, egy kori kőbányai cca.4.20 volt!

Két szélsőség: Cirkuszjegyek kivitele a Rajk László utcába. Három gyerek nyit ajtót! Nincs apró, menjünk le a kocsmába. "Kér egy felest?" kérdésre igenlő válasz, - gondoltam - ez már megvan jattnak. Majd egy 10-es, nem akartam elfogadni, erre "Ne sértsen meg!"

A másik: Kivittem extra üveg piát egy maszek szabónak úri házba: 2 Ft jatt. Kivittem álom(!) budai villába dr. doktorovics doktorov (nemecsek kisbetűzés) nőgyógyásznak, még toplistásabb italt: 1.50, "nesze fiam fagyira". Megköszöntem, visszaadtam,(mert van az a pénz!) vállat vont, én balra el.
Nem rongáltam egyiknél sem, de azt üzenhetem utólag, az ilyen parasztok k..ják be! Ne adjon inkább semmit, akkor csak "simán" bunkó, így ma öt forinttal ez megalázó!
Egyébként meg ragasszon ki új névtáblát, kevesebb ráfordítás lett volna, mint gáncsoskodni...

csiperke73 2010.08.30. 12:14:29

Ha letépte a névjegyét akkor egy nagyon buta ember volt !
Legközelebb egy kis szemcseppel többet ért volna el, szétfosta volna az agyát is.
Egyébként meg párosodjon a nőnemű szülőjével az a mocsok ötödikemeleti no jattos spullos köcsög amelyiket a jó édesanyja nem tanította meg főzni.
Aranyszabály: a földszinten ritkán esznek pizzát !
A CSLH (csaltamloptamhazudtam) villanegyedben olyan ritka a borravaló mint bordélyházban a szűzlány!
A zárószinteken általában diákok,albérlők laknak mert az időseknek már magasan van !
Liftes házban nem ad jattot,le van szarva, de egy dolgot tisztázzunk !
A házhoz szállítás csak a TELEKHATÁRIG szól és nem emeletre !
Így kedves bunkók ha a futárnak kinyitjátok a lépcsőházajtót akkor jattolni kell!
Ha az én cipőmet koptatod köcsög fizess !
Mennyit ?
Nem kell sok körülbelül emeletenként 50 ft.

Nem akarsz jattolni oké ,vonszold le te a segged az ötödikről a moslékodért semmi gond nincsen belőle a futár a hátad mögött sem fog mocskolódni,mivel az is ember és tudja hogy sokan tengődnek fillérekből.
Ha többször is megejted a no jattos esetet akkor a futár meg fog szívatni !
Ne félj nem a kajával,csak beszól hogy bocsi több cím van nálam nem megyek fel mert a múltkor is itt lopták ki az egyik pizzámat!
Így csak letolod a segged a moslékodért a kapuba !
Amelyik le szokott jönni a kajájáért ,márpedig ez ritka ,az szokott jattot is tolni.

defiance 2011.04.05. 13:03:48

sziasztok
Nagyon megkésve,de szeretnék reagálni erre az egész témakörre.
Már közel 1 éve pizzafutárként dolgozom egy vidéki megyeszékhelyen. Tudom, sikeres ember nem lehetek, és való igaz, nem is vagyok az, soha nem is leszek. Részben önhibámból kerültem ebbe a helyzetbe, ezért nem is hibáztatok senkit.
A helyzet a következő: kapsz egy alacsony napi fizetést, járművet (autó, robogó) MAGADNAK kell biztosítani, a közel 400 forintos üzemanyagot a fizetésedből, vagy a borravalóból kell kikalkulálni (több, kevesebb sikerrel).
A jármű kopását, szervizelését senki nem fogja kifizetni neked...
Bejelentés a legtöbb helyen nincs, vagy ha van, 2-4 órára. Járulékokat, TB-t, biztosítást stb. nem fizetnek utánad.
Ha jó napunk van (értsd megállás nélkül megyünk, napi 150 km-t városban 30-40 címre 12 órában), hazaviszünk tisztán 6.000 forintot. És igen, a borravalóra nagy szükségünk lenne. Ha van jattos szakma, akkor az étel házhoz szállító az. Napi szinten sokszor kerülünk megalázó helyzetekbe, sokszor 10-20-30-50 forinttal szúrják ki a szemünket, már ha adnak (rengeteg embernek eszébe se jutna adni)
Megaláznak minket, semmibe se vesznek, az 5.-ikre sétálunk fel 0 ft-ért rengetegszer esőben, hóban, kánikulában..
Tudom, az emberek szemlélete nem fog megváltozni, de kérlek gondoljátok végig, ha nem adtok a futárnak, akkor a saját pénzéből, saját üzemanyagából hozta ki nektek az ételt és idegileg ezt néha nehéz bírni..
Ha valaki kulturált, intelligens (és a futárok között is ugyanúgy megtalálható ez a réteg), az lenyeli ezt, nem szól semmit és soha nem viselkedne úgy, mint a postban szereplő futár.
Ha mindenhol 100 ft-ot (nem többet, de nem is kevesebbet) adna a futárnak, egy kicsit könnyebb lenne nekik is...
Ennyi negatív dolog ellenére mi a jó ebben a munkakörben? egy jó munkahelyi társaság, a relatív szabadságérzet(nem egy gyárban, napfénytől elzárva kell lehúznod a műszakot) és ha valaki szeret vezetni, nagy a teherbírása, nem fárad el annyira, mintha egy kemény fizikai munkát végezne ugyanennyi időben.
Nem egy nyugdíjas szakma, nagy fluktuáció, állandó bizonytalanság.

Én luxusnak tartom (saját magam és családom részére) az ételrendelést, de ha megengedhetem magamnak és megkívánom, már csak emberségből is, mindig adni fogok a futárnak egy kis borravalót, mert már belelátok ebbe az egészbe... :(

negrusz 2011.07.23. 10:53:55

Sziasztok !

Szeretnék pár mondatot én is hozzáfűzni ehhez a témához!

Egy igen neves pizzánál voltam futár egészen július 13 ig.

"többet keres mint egy diplomás"

Adott egy júniusi hónapom :

30 napból 27 napot dolgoztam

27 x 12,5 = 337,5 óra.

(10:30 - 23:00)

- itt csak megjegyezném de nem számoltam bele, hogy többnyire van végzős cím is ami azt jelenti, hogy nem végzek 23 kor s nem érek haza 23:20 ra hanem a vendég telefonál 22:58 kor 23:15 kor elindulok hozzá, 23:30 ra ott is vagyok, 23:35 irány haza és 23:50 avagy 0:00 hazaérés. Most megnéztem az exel táblázatomat és a 27 alkalomból 18 ilyen volt az az 18 x 0,5 h az még 9 óra de nem számolom, maradjunk a 337,5 óránál.

Ebben a hónapban 164.465.- öt kerestem ami a 3.900 napibér + címpénz + jatt együttes összege. Ebből 105.455.- öt tankoltam. A maradék összeg : 159.010.-

Tehát a nettó jövedelmem 159.010.-

- ez osztva 337,5 = 471,1 órabér ami egy átlag munka (168 h) szorozva 79.151

De ez eddig csak matematika.

Maradjunk annál, hogy 3 pihenő nap mellett közel 160.000.- a bevétel. X idő múlva a gyermek megkérdezi az anyját, hogy "anyu ki ez a bácsi???"

nem beszélve a napi 120 - 180 (legyen átlag 150) km - ről ami így a 27 napra 4.050 km (a tényleges júniusi hónapom : 4.347 km)

A 164.465 böl csak az üzemanyagot vontam le, de :

Ilyen km mellett minimum 2 havonta

- olajcsere
- lég, benzin, olajszűrő csere
- stb stb stb

Nem beszélve a fékekről az önindítóról.........és egyéb dolgairól.

Hogy könnyebb legyen megérteni :

Vásárolsz egy mosógépet 3 év garanciára. mire használod ? Arra, hogy szombatonként mossál vele s nem arra, hogy minden nap reggeltől estig használt s csodálkozva van, hogy 3 hét múlva kifordul a csapágya............hivatalosan erre nem is járna garancia ugyan is nem ipari használatra vetted hiszen benne van a nevében, hogy háztartási gép.

Nekem ezt a km - et fél év alatt kellett volna beletennem hiszen elmegyek vásárolni, elviszem a gyermeket a nagyszüleihez stb stb stb

- de én ipari minősítésben használom az autót ami azt jelenti, hogy egy fékpofát 2 hónap alatt simán megeszik.

Tehát egy 2 havi általános felújítás :

két fékpofa csere (jobb + bal) 10.000.- + 5.000.- a szerelő

ide fér még az olaj ami 5.000.- + 10.000.- a szűrők de a fékpofák mellett a díjért ez ek is beleférnek.

Ez 30.000.- két havonta, 15.000.- havi átlagra nézve.

Nem beszélve olyan dolgokról, hogy valamikor akkor tudod meg, hogy mi van mikor megtörténik :

Július első szombatján pont címre menvén 14 óra magasságban olyat bikázott a J1 em, hogy azt hittem ott halok szörnyet. Ez egy 50 - es tempónál történt és úgy tudtam egyenesben tartani az autót, hogy annyira tekertem balra a kormányt mint egy körforgalomban.

Semmi gond...............szétment a csapágy aminek érdekessége, hogy semmi jele nem volt. Nem búgott nem volt előjele semmi az ég adta világon.......

Kicsi erőltetés előre kicsi hátra majd ezt addig míg nem roppant s tudtam vele mozdulni.

Majd 30 - al haza és volt egy szombati fél napom.....

Vasárnap kilőve............hétfő szerelő de mire kész lett addigra az is kilőve.

Na jó............ezek a feltételei a munkának, de mivel tetszik így el is kezdünk dolgozni.

Adott egy 3.900 napi bér 12,5 órára.

Menjünk ezért cserébe 150 km - t.

Egyen az autó 8 litert......na itt egy kicsit megállunk :

Kb 12 szer kimész 2 címre s 45 - 50 perc alatt teszem azt meg is fordulsz.

Elindítod az autót majd felgyorsulsz s mész 5 km. Ez alatt van két piros lámpa. Majd az első cím. Utána megint beindítod mész a következő címre. Szintén 2 piros lámpa s odaérsz. Majd végzel s megint elindítod s mész 6 km - t vissza a "támaszpontra".

Számmisztika :

Ez a kör legyen 12 km. 8 liternél 12 km - t matematikai számítással 0,96 literből tesszük meg. de legyen 1 liter.

- matematikailag ez a kör 1 literbe került. De olvassuk csak vissza a tematikáját.........biztosan elég volt rá 1 liter ???????

- na ugye, hogy nem......

2 címet vittem 2 x 160 címpénz. Vittem 2 helyre 1 - 1 1.390 es pizzát. A jatt 2 x 110 és ekkor már nagyon örülünk.

Tehát ez a kör 2 x 160 + 2x 110 = 540.-

- én 363 - ért tankolok az az ezen a körön kerestem 177 forintot.

Vagy még sem ????

:(((((

Másik példa :

Van 220 forintos címpénz is de ez a település 6 km re van (az eleje) de a túlsó végén vagy egy gyárterület ahová igen sok a rendelés. Az 11 km - re van.

Adott egy 890 forintos leves és mivel nincsen más szépen lehet ballagni......és kapok rá 900 forintot. (és sajnos ez egy szó szerinti élő példa minden munkanap kapásból nyitásnak)

- írtam, hogy igen sok a rendelés..........de majd..........erről a futár már visszajön mire megindulunk erre a területre két címekkel........

Szóval 220 + 10 jatt = 230.

De mentem érte 22 km - t ami legyen 1,8 liter = 653,4

- már is buktam...............na mennyit is ?????

:)))))))

De ezek mind - mind pillanatnyi számítások.

Hogy miért ilyen kevés a napi pénz és a címpénz ??? Mert a mélyen tisztelt vezérkar azt hiszi, hogy agyon vagyunk jattolva..............tehát van fizetésünk.......

Mint írtam 3.900 a napi pénz. Ez a tuti. Vagy jó vagy nem. Nyilván ha csinálod akkor jó. De csak azért csinálja az ember mert nincsen más.

A fent említett bevételem ami 159.010 volt ezt elosztom 27 - el az napi 5.889 = 5.890.- az az 1.990 el több mint a napi pénz. S ebből csak az üzemanyagot vontam le és semmi mást.

TB? Bejelentés..............el lehet felejteni..........

.......ha egy nem önhibás balesetben összetöröd magadat........így jártál........megadja magát az autód ??? Míg meg nem csináltatod..........kiestél a csatarendből. És itt csak akkor van pénzed ha húzod is.

Vannak jó és rossz napok. Vannak nagyon jó és nagyon rossz napok.......s ezek mértéktelenül elosztódva.

Nekem is volt már olyan, hogy 5 nap egyfolytában olyan volt, hogy a napi pénzből kellett már elvennem a tankolásra mert a cím + jatt már belement de volt olyan is, hogy a napi pénzzel együtt 9 ezrem megmaradt........na de az utóbbi az havi két alkalom........

És mikor már a negyedik fos nap este van egy rendelésed egy 7.680 cekkről s tutira veszed magadban mert hajt a remény, hogy alaphangon odaadja a 8 ezret s így ekkora összegnél 320 a jatt.........neeeeem..........ad egy 10 ezrest s azt mondja, hogy 7.700 ből és köszi..........

..........ilyenkor van az, hogy az ember agya a kétségbeeséstől eldurran és olyat tesz amit valójában nem tenne hiszen nem olyan ember. Miért? Mert másnap pelust kell venni a gyermeknek és nem mondhatom az Auchanban, hogy csak 2 ezerem van rá..........és köszi.....

..........s miközben mész címre azon jár a fejed, hogy holnap albérletet kell fizetned de még "jattolni" kell hozzá..........s miközben ezen agyalsz már is 64 - el egy 50 es tábla és mivel Mörfi mindig az anyósülésen ül........tuti ott a trafi........nesze ott is 30 ezer..........

...........s mutassanak már nekem egy olyan embert akit totál felpiszkálnak agyilag s idegileg s tud higgadtan vezetni..........

Tehát :

Mivel a fizetésed csak is kizárólak a vendégeken múlik.......(szerintem sokan nem is tudják vagy nem érdeklik)......ezért van ez a végkifejlet.

És csak egy előttem szólóhoz tudnék csatlakozni :

Munka szigorúan 168 óra az az 21 nap. Erre legyen egy nettó 90.000 fizu. Pont.

De mivel 12 órát dolgozunk ez 14 napra jönne ki, így szintén legyen csak 21 nap 12 órával az 90 + 45 = 135.000.- fizu.

Tehát 21 napra napi 12 órával egy 135 ezres fix fizetés.

Üzemanyag ?

Hallottam egy olyan helyről amit nem neveznék meg, hogy munkába álláskor fel kell írni az óraállást s végekor szintén. Erre 35 forintot ad / km. Teljesen korrekt szerintem. Okoskodni nem lehet vele hiszen ha közben bemennél egy boltba.....úgy is útba esik..........ha meg csinálsz egy 10 km - es kitérőt (hiába gondolkodom nem tudnám mire felhasználni, hogy az időt ne lépjem túl) akkor is 300 forintra vered át a munkáltatót............van értelme???

Van olyan hely is ahol kimagaslóan sok a napi pénz de nem fogadhatsz el borravalót. Kész.....slussz - passz........probléma megoldva.

Avagy a másik :

Szolgálati autó követő GPS - el.

Havi fix aztán viszont látás......

- nem tudsz vele okoskodni mert ott a GPS és látják a "maszek" futást.....ha bemész boltba azt is látja.....(állásidő nem a címen).....magyarán védve a munkáltató. Ha tönkreteszed akkor nyilván téríted......de mivel a kenyered így gondolom úgy vigyázol rá mint ha a sajátod lenne.......

De egy kis pszichológiát is belevíve......

Feszült a futár mert nem kap jattot.

Tisztelt Kedves Olvasó !

- ha van egy rozzant talicskád amit csak dobálsz az udvarban és nem kell de én elemelem..........feszült leszel ?

Na ná, hogy nem..........tán még örülsz is, hogy egy gonddal kevesebb. (most ne komplikáljunk, hogy bementem meg elloptam meg stb stb stb mert nem az a lényeg)

- vásárolsz egy talicskát mert építkezel s elviszem.......feszült leszel? Forog az a betonkeverő és nincsen mit odatolnod.......(most nem az a lényeg, hogy mennyibe került meg vehetsz másikat hanem az, hogy kell)......feszült leszel???? Hiszen kell........szükséged van rá.......és nem tudod odatolni.......feszült leszel ???

Talán akkor a pizzafutár azért feszült mert nem kap jattot..........mert számára jelentéktelen aprópénz ????

Vagy talán azért mert kell neki.......szüksége van rá..........

.......nem mohó, nem telhetetlen........hanem egyszerűen SZÜKSÉGE VAN RÁ MERT SZINTE AZ A FIZETÉSE !!!

Munkáltatói szemszög :

Miért is tud a futáron nagyot nyerni a munkáltató ?

Mert odaadja ezeket a jelentéktelen kis összegeket a munkavállalónak. A munkavállaló meg majd bízik, hogy majd a jatt stb stb stb......majd eljön egy harmadik hónap s visz lát. Helyette jön egy másik 3 hónapra.......majd dettó......szintén 3 hónap.....

.........a munkáltató meg csak vigyorog..........és ennyi a történet.

Nálunk is volt nem egy két olyan dolgozó aki kimegy max 3 kanyarra és inkább leveszi a számát s eltűnik a sunyiba........

......ennek mi a lényege ?

3.900 napi pénz....nem kopik az autó.....nem kell ráfizetni a tankolásra s ennyi........

A legjobb üzletpolitika.......bár ezt csak olyan helyen lehet megcsinálni ahol egyszerre 12 - 15 futár van és nálunk annyi van.......illetve volt mert én már nem tartozom sajnos közéjük.....de, hogy miért az már egy másik történet !

Köszönöm, hogy végig olvastad, ezek a sorok csak is kizárólak az első ilyen munkahelyem tapasztalatai.

Üdv

negrusz
süti beállítások módosítása