Tékozló Homár

Duplán kötbérez a Pannon?

2009.09.23. 13:42 | jackyll | 60 komment

Egy újabb felmondott hűségszerződés a Pannonnál, amit a szolgáltató 20+50 ezer forintos kötbérrel jutalmazott. Hirtelen a Homár sem találta a hivatkozott ÁSZF-pontot, ha valaki segítene, biztos megnyugodna tőle naiv ügyfél:

Itt is a Pannon szoptat. A minap olvastam a homáron a bejegyzést, hasonló cipőben járok, csak kicsit másképp. Én 2008 Augusztusában kötöttem szerződést a pannonnal szinténk mobilnetre, hiszen az ő lefedettségük kurvajó. Vidéken akartam főleg használni a cuccot, arról ugyan elfelejtettek tájékoztatni, hogy azon a területen csak EDGE hálózat van, ami kb ilyen ISDN light teljesítményre képes. Már szerződéskötéskor felhívták a figyelmem arra, hogy korai felmondás esetén 20.000 forint  kötbér fizetendő, sőt a papíron, amit aláírtam szintén ez az összeg szerepelt... meg egy mondat, hogy ezzel elfogadom az ÁSZF-t is.

Hat hónap után úgy mondtam fel mint az állat, mert addigra oda is  bejött a digi, tehát tök  felesleges volt 6000 forintot fizetni  havonta az 5 gigás csomagért, amiből max 200 megát  használtam fel havonta, a fos sebesség miatt. Írtam is nekik levelet, hogy szeretném lemondani a  cuccost, jött a válasz, hogy tudomásul vették, de én is vegyem tudomásul hogy 20.000 forintot ki  kell fizetnem kötbér gyanánt. Én persze leszartam, nekem még az is jobban megérte, mint kifizetni  még másfél év havidíjat.

Aztán egyszer csak megjött a számla 74.200 forintról, amiben benne volt az utolsó tört hónap, a  20.000 kötbér és egy 50.000 forintos kötbér összeg is. Itt kicsit felment a pumpa, vadul  tárcsáztam az ügyfélszolgálatot és kultúráltan feltettem nekik az adekvát kérdés, hogy ez mégis  mi a faszom?! Az ügyfélszolis hölgy rendkívül okosan betanulta a szövegét, hogy ez az Általános  Szerződési Feltételekben meghatározott összeg, kedvezményes hűségszerződés felmondása esetén.

Nem voltam rest, elolvastam a rám vonatkozó 2008-as ÁSZF-t és sehol nem találtam benne 50.000  forintos összeget. Főleg a rám vonatkozó pontokban nem. Írtam is nekik levelet, hogy a törthavi  összeget és a 20.000 kötbért átutaltam, de az 50.000 forintot nem vagyok hajlandó kifizetni,  főleg úgy, hogy egy olyan helyen hivatkoznak rá, ahol nincs, hiszen én a szerződésemben nem a  mindenkori általános szerződési feltételeket fogadtam el, hanem a rám vonatkozó 2008-ast. (Mellesleg a 2009-esben sincs benne 50.000 forintos kötbérösszeg ha jól emlékszem)

Most ott tartunk, hogy kaptam egy levelet, hogy márpedig én tudomásul vettem, amikor aláírtam a  szerződést és őket nem érdekli, hogy engem hogy tájékoztattak ott ahol kötöttem a szerződést, az  ÁSZF hivatkozott pontjaira vonatkozó kérdésemre nem is válaszoltak.

Írtam nekik utójára, kultúráltan:

"Tisztelt K. G. úr!

Szeptember 11-én kelt válaszlevelét megkaptam, mely láthatóan egy sablonos szöveget tartalmaz,  bár örültem volna, ha a saját üzletszabályzatukat megnézték volna, ahogy én is azt megtettem korábban. Előző levelemben én pontosan megjelöltem azon pontokat, melyekre hivatkoztam, Önök  viszont egyet sem. Talán illet volna, hiszen nem kevés pénzt követelnek tőlem. Ismételten megnéztem az akkor rám vonatkozó 2008. május 26-i Általános Üzleti Feltételüket és  továbbra sem találtam benne olyan pontot, melyben 50.000 forintos kötbért állapítanának meg  szerződés felbontása miatt, sőt egyáltalán nem találtam ilyen összegű kötbért benne.

Szeretném, ha pontosan megjelölné azt a pontot, melyben ez le van írva, amennyiben ilyet Ön sem  talál, úgy kérem az 50.000 forintos kötbér követelésük azonnali  törlését. Ellenkező esetben  felügyeleti szerveik felé fogok fordulni panaszom orvoslásáért.

Üdvözlettel:"

Szerintem ez a fajta üzleti magatartás bőven kimeríti a tisztességtelen jelzőt, úgyhogy a következő lépés a fogyivédelem lesz.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koholmány 2009.09.23. 13:44:07

én már nem merek kommentelni sem...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.09.23. 13:44:19

Szopat, nem szoptat. Mekkora különbség!

juhaszcs 2009.09.23. 13:50:35

a mobil internet egy fos.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.09.23. 13:51:27

Kell a lóvé neki, hiszen most öltek bele 1-2 csilliárdot az új székházukba. Fizesd csak ki szépen!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.09.23. 13:52:56

Kultúráltan feltenném az adekvát kérdést: ez mégis mi a faszom?!

Kész. JJ

Mnofőnix 2009.09.23. 13:56:07

Nekem is van Pannon mobilnetem, vagyis én is vesztes vagyok. :)
"Az ADATKÁRTYA ÉS ADATÁTVITELI PROMÓCIÓ NYILATKOTA
kizárólag promóciós Pannon Internet Éjjel-nappal tarifacsomaghoz (12 HÓNAPOS HŰSÉG)"
elnevezésű dokumentum 5. pontja szerint tényleg van 50 000 Ft kötbér.

Amúgy meg vagyok vele elégedve. Budapesten ahol én próbáltam eddig eleinte kb. 1 Mb/sec-sel ment, mostanában kb. 2 Mb/sec a tempója.
Bp-en kívül már belefutottam EDGE tempóba is, amitől nosztalgia kedvem támadt, ugyanis a betárcsázós net korszakában 1996-1997-ben nagyjából az a tempó volt általános.

Énbagoly 2009.09.23. 14:00:04

Már megint mobilnet. Lassú is, drága is.

dekaszta 2009.09.23. 14:00:57

5ezer bruttót fizetek a fiber power 60/6 Mbitért.

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2009.09.23. 14:01:15

"Nem voltam rest, elolvastam a rám vonatkozó 2008-as ÁSZF-t.."

Kurvára el vagy tévedve. Az aktuális ÁSZF vonatkozik rád, nem az ami akkor volt!!!

Ha nem tetszik egy-egy ÁSZF váltás akkor ezt jelezheted asszem a kihirdetés és a hatálybalépés között és felmondhatod a szerződést - természetesen csak akkor ha az ÁSZF váltás téged hátrányosan érint és észre is vetted és jelezted is, stb. stb.

Ez egy ilyen ország...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.09.23. 14:03:47

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda: "a kihirdetés és a hatálybalépés között és felmondhatod"

A hatálybalépéstől két héten belül. Egy hónappal előtte ki kell hirdetni. Ha havonta sasolod, okés lehetsz.

napalm 2009.09.23. 14:06:31

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda
ez a kurva nagy szemétség!!!!
mert nem az aktuálissal írtad alá.

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2009.09.23. 14:06:47

@atpijkamo: köszi a pontosítást :)

Lényege az, hogy anélkül, hogy az emberek 99%-a észrevenné ÁSZF-be tehető, hogy egymillió Ft/perc a díj :D azt már nem tudom hogy ha mondjuk hatályba lépet elsején és 10.éig jeleztem, hogy hát ez bezony nem szimpi akkor elseje és 10-e között ki kell-e fizessem a milliós percdíjat :D

Trójai 2009.09.23. 14:09:49

dupla kötbér lett
maradhat?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.09.23. 14:10:54

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda:
stimmel.

Ha a szolgáltató beveszi az ASZF-be, valahol a 782.oldal alján, szürke 3-as betűmérettel, hogy a szerződésbontókat rituálisan meggyilkolja, csonkolja és a ravatalján nemi aktust folytat akkor azt az ügyfélnek kötelessége szó nélkül, mosolyogva tűrni, ha nem fellebezett korábban a 15 napon belül írásban, ajánlott levélben.

P_H 2009.09.23. 14:13:19

Azért az is paródia, hogy mindenki spuroskodik, nagyot akar fogni, utána meg megy a siránkozás, hogy milyenek ezek a csúnya multik...

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2009.09.23. 14:14:30

Egy régi valamilyen internet előfizetői szerződésben volt a kedvencem, 2 fő fejezet volt:
"1. Az előfizető kötelezettségei"
"2. A szolgáltató jogai"
:)

dugcy 2009.09.23. 14:19:50

50000 a modem, 20000 a net tarifa hűsége. A szerződésen van feltüntetve az 50000, a nyilatkozaton a 20000-s kötbér

reunalla 2009.09.23. 14:21:47

nincs egy 54ezresed, akkor még jattot is kapnának....

buvarpocok 2009.09.23. 14:23:17

pfff
csak nekem unalmas már ez a mobilhercehurca?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.09.23. 14:28:02

Mobilnettel kapcsolatos post volt ma már?
Hiányolom.

2009.09.23. 14:33:31

Hja kérem ! A pannonnál a sok mínuszba menést valakinek meg kell fizetni !

Taxiscsaj1 2009.09.23. 14:34:00

Végül is, Te aláírtál egy 2 éves "HŰSÉGNYILATKOZAT"-ot. Benne van a nevében.Hülye lenne elengedni a Pannon 20 ezer forinttal, mikor a szerződésszegésed miatt 72 ezret bukik!Én nem tudom,min is vagyunk itt felháborodva. Szerződés, az szerződés, aminek eleget kell tenni, vagy tejelni kell. Ennyi

dugcy 2009.09.23. 14:34:04

2008. augusztus. 6 hónap után felmondva. Most 2009. szeptember van.

buvarpocok 2009.09.23. 14:35:06

@Sün‼:
keresd a pofátlan pizzások és az aldi között ^^

DaM 2009.09.23. 15:11:16

Kedves Poszt-toló, hogy mások míves magyar népi edények veled, attól még neked sem kéne kötsögnek lenned: tudod nagyon jól, hogy az ÁSZF szolgáltatások esetében aktualizálhatók, tehát ne kapaszkodj ilyen görcsösen abba, hogy mi volt az aláírásod napján abban a doksiban. Az más kérdés, hogy változtatáskor miként járt el a szolgáltatód és hogy változtatáskor miért nem éltél az ilyenkor szokásos felmondási lehetőségeddel. Minden esetre remélem, tudsz rajtuk jogos fogást találni és meginzultálod őket eg kékeszöld Bosch ütvefúróval.

Tipp: inkább azt nézegesd (ha jogos), hogy miért akarnak többre megvágni, mint a fennmaradó hűségidőszak alatt kifizetendő havidíjak összege.

Sok sikert.

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2009.09.23. 15:21:35

Én csak és kizárólagosan mobil netet használok.Igaz nem Pannonos.Mindig is gyenge cég volt szerintem.
A Tmobile rugalmasan kezeli a dolgokat.Ahol élek,itt sem rózsás a 3G hálózat.2 héten belül felszereltek egy antennát saját költségükön,és tökéletes...

primadonna 2009.09.23. 15:22:33

Most volt itt a norvég trónörökös + nej a csilivili új székház avatóján, ahol svédasztalon tálalták fel a homárt :-), nekik tetszett volna reklamálni!! Süntakarót a Pannonnak, ahol nincs mód telefonos reklamációra sem (a 1220-at felejtsd el), csak és kizárólag levelezés útján érintkeznek az ügyféllel, és nagy ívben leszarnak. A 2000 %-os nyereséget biztosító percdíjakból nem képesek normális CRM rendszert létrehozni. Amit tehetsz, hogy átnyergelsz egy másik fos céghez.

EnZsolt 2009.09.23. 15:24:45

@Lakásfelújító Feri: majd várjuk a posztodat a T-Mobileról :(

kb71 2009.09.23. 15:25:44

Én is használok egyet, mert nincs más lehetőségem. Mikor előfizettem, 6 hónap akciós volt. A modem az elejétől haldoklott, visszavittem. Mondták majd küldenek sms-t, hogy hogy áll a javítás. Azt nem mondták, hogy csak egyszer. 1 hónap után jött az sms, hogy még javítják. Még egy hónap után rákérdeztem személyesen mi a helyzet.
-Ja, javíthatatlan, de most adunk másikat.
-Mac-el működik?
-Ja, nem, akkor most vissza is veszem, és elküldjük frissíteni, akkor igen.
Újabb pár hét után végre volt netem.
Ám én közben szorgalmasan fizetgettem a havidíjakat. Mivel 3 hónapon keresztül nem tudtam használni, jóváírást kértem. Némi levelezgetés után 1 hónapot írtak jóvá. Érdeklődtem, hogyan lehet, hogy 3 hónap használata helyett csak egy hónapot kapok. A magyarázat, én a 3 hónap alatt befizettem kb. 9.000 Ft-ot, ők jóváírnak 6.000 Ft-ot. Remélik elégedett vagyok.
Nemigen.
Attól eltekintve, hogy az összeg sem annyi amennyi, engem nem érdekel, hogy a kedvezményes időszak olcsóbb volt. 3 hónapért cserébe elvárható lenne 3 hónap, különösen, hogy nem az én hibámból történt.
Ja igen. Egy másik országban.

Persze, amikor pár napot késtem egy számla befizetésével, akkor rögtön rámtarháltak 7.000 Ft visszakapcsolási díjat. A visszakapcsolás egy klikk volt a számítógépen. Nem rossz órabér ugye?

CID 2009.09.23. 15:25:57

1.)ÁSZF módosítással szerintem nem terhethet plusz kötbért.
2.) Net+modemes szerződéseknél van tarifa+készülék kötbér, szóval ne az ÁSZF-et olvasd, hanem a szerződést de alapossan.

dugcy 2009.09.23. 15:35:09

@kb71: ahol leadtad szervizre, kellett volna kapnod csere modemet. a pár napos késés pedig 2 lejárt számlát jelent, tehát több mint 30 napot. ja és felszólító levelet és sms-t is kapsz

CID 2009.09.23. 15:38:52

dugzy : kimenő tiltást 7e-ért kapcsol vissza a Pannon ?

Fairy Girl 2009.09.23. 15:40:11

"Kultúráltan"! És ez fontosch!

Phoenix_ 2009.09.23. 16:03:50

Puszta kíváncsiságból megnéztem a mobilszolgáltatóm (T-Mobile) honlapján, hogy hol is találom az ÁSZF-et. Erre mit találok? Egy teljesen korrekt oldalt. Teszem azt külön pdf tartalmazza az október 1-től életbe lépő változásokat.
www.t-mobile.hu/lakossagi/ugyintezes/uzletszabalyzatok

Miss Spongebob 2009.09.23. 16:18:44

A kötbér 2008-ban is 50000Ft volt (szerződés szegésre)a tarifa hűség felbintásána 20000Ft a díja,plusz a záró számla.Melyik nem érthető?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.09.23. 16:19:58

@sambalabammbumbumm: Nem, ha a szolgáltató beveszi az ASZF-be, valahol a 782.oldal alján, szürke 3-as betűmérettel, hogy a szerződésbontókat rituálisan meggyilkolja, csonkolja és a ravatalján nemi aktust folytat akkor azt az ügyfélnek nem kötelessége szó nélkül, mosolyogva tűrni, hanem sírhat-ríhat kedve szerint. Ha nem fellebezett korábban a 15 napon belül írásban, ajánlott levélben, akkor megszívta rendesen.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.23. 16:38:45

"Talán illet volna" úgy írni, hogy illett volna...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.09.23. 17:10:02

a szerződés felmondása 20, a modem meg 50... hát jó nagy szívás, mert én is így jártam :))

Alternatív 2009.09.23. 21:22:31

Ez több sebből vérzik. A szerződés erősebb, mint az ASZF, csak azokban a kérdésekben érvényes, amiről a szerződés nem rendelkezik.

Tehát elvileg sem lehet két kötbér, csak az, ami a szerződésben van, a másik nem játszik.

Ha pedig megcifrázzák, hogy "felmondási kötbér" meg "modem kötbér", akkor jelen esetben nyilvánvaló, hogy csak a felmondási kötbér követelhető (mivel az ügyfél felmondott), a modem kötbér nem, mert a modem megvan. (És az ügyfél ennyiért nyilván vállalja, hogy megőrzi, és majd a két év lejárta után viszi be.)

Almatlan Jozsi 2009.09.23. 22:14:37

Szerintem aki szerzodest szegett az a Pannon volt, mivel az adott teruleten lassu a net, nincs 3G. Ugyhogy fizessen a Pannon 50 ezer Ft-ot a panaszosnak. A posztolo ugyanis nem tehet rola, hogy olyan helyen lakik ahol nincs terero.

Egyebkent add el minden ingo es ingatlan vagyonodat, koltozz kulfoldre a Pannon meg bekaphatja. Meg a centrum is. Ez egy elhetetlen orszag. (Sajnos)

Szervezzunk tuntetest a pannon ellen es a magas kotberek ellen! Ertelmesebb mint szexualis preferenciak ugyeben vonulgatni. En tuti kimennek kerul amibe kerul.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.09.24. 04:23:55

"Persze, amikor pár napot késtem egy számla befizetésével, akkor rögtön rámtarháltak 7.000 Ft visszakapcsolási díjat. "
Ezt mindegyik mobilcég rád fogja verni.
Pár napot késtél? Lehet, de ez már a második számla volt, amivel késtél, magyarán előtte volt vagy negyven napod , hogy az előzőt, meg jópár napod , hogy az aktuális számlát befizesd.
Ugyanis a hivatalos fizetési határidőtől számítva 30 nap után történhet csak meg ez. Az, hogy téged lekapcsoltak, szinte biztos, hogy azt jelenti: már az előzőt sem fizetted be.

Senkit nem fognak erre megvágni, ha normálisan fizeti a számláját, csak esetleg egyik hónapban pár napot késik. Ahhoz kicsit több kell.

esmein 2009.09.24. 04:28:13

@primadonna: a problémák 85-90%-a megoldható telefonon keresztül, ha valami oltári undorító jóváírós mókád van amihez forgalmat kell számolni, vagy el akarsz térni a szerződéstől, akkor jön a levelezés. haladék, részletfizetés, számlamagyarázat, technikai segítség, tarifák, szolgáltatások stb mind mind kezelhető telefonos úton. (azt már meg se említsem ugye, hogy az emberek 80%-a ordít, mert csak akkor hajlandó telefonálni, amikor már 3 hónapja cseszi az agyát valami)

Javaslom egyébként mindenkinek mindennemű szerződéskötés előtt legalább a szerződés elolvasását és a KÉRDEZÉST. Már ott a helyszínen. Ha nagyon nem bíztok abban, akinél vesztek valamit, hívjátok fel az ügyfélszolgálatot. Sokkal egyszerűbb mint ingyen elvinni egy eszközt, aztán felrúgni a hűségnyilatkozatot és írkálni ide a homárra, hogy hú de átvertek. Mondjuk én gyökér vagyok és nyilván a véleményem is hülyeség.

esmein 2009.09.24. 04:33:49

Ja igen, másik, az ÁSZF apróbetűs részeire vonatkozó nyafogásra: minden egyes ÁSZF változás, illetve a legutolsó ÁSZF változat is jóváhagyásra kerül a nemzeti hírközlési hatóság által, mielőtt kimegy "élesbe".

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.24. 10:45:22

Senkiháziak kezében van a mobil internet szolgáltatás...

dugcy 2009.09.24. 10:52:09

@Almatlan Jozsi: az a baj, h nem tudjuk mi a 3G és mi nem. Az edge is 3G. wikizd csak meg posztolás előtt:)

CID 2009.09.24. 13:12:16

dugcy : azért az a 7000+ÁFA nem piskóta.

Az EDGE-et semelyik tisztességes üzletkötő, szolgáltató nem titulálja 3G-nek, max, 2,5G-nek :)
Bár tudom, a Pannon-nak ez miat a legnagyobb az országos 3G-s lefedése.

csillagház 2009.09.24. 13:29:01

Állandóan a Vodafone-t divat szidni, most látom, hogy nekem nagyszerű a helyzetem a Pannónhoz képest. Itt is van GPRS (ez a leglassabb), de ha jó a térerő és a modem beállításai, akkor havi 5500 fr-ért (1 éves Internet Fix) HSDPA (3G) fut, gyors és semmi gondom vele. Most is 7.2 Mbps a sebessége, valódi szélessáv. Előtte 2 évig is náluk voltam, most is ugyanazt az eszközt használom. Egyszóval igenis jó a mobilinternet, ha tisztességes céggel köt szerződést az ember.

csillagház 2009.09.24. 13:34:24

Még valamit: a modemet be kell kalibrálni, aki ezt nem teszi, nem kap 3G-t kizárólag. Vagyis APN, DNS1, DNS2 értékeket be kell írni. Aztán végigpróbálni, melyik USB porton jobb a vétel, és arra telepiteni. Ebben a Vodánál segít az ügyfélszolgálat. A boltjaikban pedig még a kiabáló ügyfelekkel szemben sem szoktak udvariatlanok lenni. Minden mobilinternet térerőfüggő, de nem mindegy, mennyire.

esmein 2009.09.24. 20:01:01

jézus mária csillagház, ezt így komolyan ?:)

@rwen 2009.09.25. 22:08:13

Csak az előttem szólókat tudom ismételni: "50000 a modem, 20000 a net tarifa hűsége.
A szerződésen van feltüntetve az 50000, a nyilatkozaton a 20000-s kötbér". 2008-ban is megvolt a szerződés első oldalán (a személyes adatokat, számlázási címet, titkosítási infókat tartalmazó rovat alatt) az 50000-es kötbér.

de la serna 2009.10.19. 11:28:06

az ÁsZF-ben minden benne van! olvasni kell! szerződés kötés előtt kellene megtenni, mert a helyszínen nem fogják elmondani minden egyes pontját... 2 heti hideg kajával készülhetne mindenki...
amire még érdemes figyelni: hogy a változtatás jogát a szolgáltató fentartja. ez régen is így volt. az hogy ez mekkora lehúzás avagy sem azt nem vitatom. mindenkinek szíve joga hűségnyilatkozat nélküli szerződést kötni. drágább jóval, de megtehető.
süti beállítások módosítása