Tékozló Homár

Drágább kiszerelésű sajtot próbál a családosokra sózni a Cora

2009.09.28. 12:38 | ge | komment

A takarékos szó mágikus erejére alapozott a Cora akkor, amikor a családi csomagolású Medve sajtot drágábbra árazta, mint a szimpla, fele akkora dobozt. Pitta viszont a Homáron nevelkedett tudatos vásárló, aki mindig figyel és gyanakszik, így nem lépett az ömlesztett csapdába.

A világ fejlett nyugati felén, ha valamiből többet veszel az olcsóbb. Magyarország nem része a világ fejlettebb felének. A minap a fóti Coraban egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntöttem, hogy Medve sajtot veszek.

Jól látható, hogy a natúr Medve Sajtból 1 doboz 195 Ft.-ba kerül. Gyengébbek kedvéért oda is írták, hogy 1 kg ára 1.393,- Ft. Az alatta lévő polcon jól látszik a Családi csomag. Abban kétszer annyi sajt van. Mivel szeretem, gondoltam veszek inkább abból. Elolvastam az árát A takarékos, családi duplamennyiségű Medve Sajt 624 Ft. A gyengébbek kedvéért most is odaírták, hogy 1 kg takarékos, családi Medve sajt 2.229,- Ft.

Itt szeretnék köszönetet mondani matematika tanáraimnak, akik megtanítottak számolni, illetve a Homárnak, aki megtanított arra, hogy mindig alaposan olvassam el az árcímkéket, mert amiről azt gondolhatom, hogy olcsó, az gyakran drágább. Csak azt nem értem, hogy a családi, takarékos sajt miért kerül 60%-kal többe, mint a nem családi, nem takarékos?

Üdvözlettel: Pitta

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esef 2009.09.28. 12:59:26

Ezen mi a meglepő? 1000 más terméknél is ez van...

Tökös Veréb 2009.09.28. 12:59:36

egyébként nem tudom elképzelni, hogy van ember még magyarországon, aki a legelső BÜs poszt után máshova járna mint az ALDI!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.09.28. 13:05:52

@brummancs: Voltunk gyárlátogatáson sajtgyárban.

Énbagoly 2009.09.28. 13:07:02

Ne csodálkozz, máshol is így megy ez. Jól teszed, hogy az egységárat nézed.

Zalzan Kavol 2009.09.28. 13:09:20

@brummancs: biza ez így van.
Van olyan ismerősöm, aki sajtgyárban dolgozott, és azóta nem hajlandó ömlesztett sajtot enni.

elwood 2009.09.28. 13:10:24

nem tudom a Cora miből él. olyan árai vannak mint a Kaisernek a belvárosban. fölösleges kimenni oda.

kong is az ürességtől, amikor Auchanban meg egymást tapossák az embrek.

nem kéne már bezárnia ?

Gastroger 2009.09.28. 13:14:48

Asszem rájöttem.

Azért drágább, mert ha van otthon egy Takarékos Medve, akkor az bizonyára hosszú távon többer spórol (pld. lekapcsolja maga után a hűtőben a villanyt), mint egy Natúr Medve, aki még a mélyhűtős rekeszből is kizabálja a gyümölcslevesnek elrakott málnát.

A fenntartható fejlődés előfutára a Takarékos Medve.

Secnir 2009.09.28. 13:18:03

Medve Natúr?
az milyen már? erdélyben kopaszra borotválják őket?
és a Medve Takarékos?
lekapcsolja a lámpát a magyar táborozók sátrában?

megamenn 2009.09.28. 13:19:17

Valamiből ki kell gazdálkodniuk a leégetett kuplungok árát :)

BéLóg 2009.09.28. 13:21:42

@Kulabácsi: És kolbászt még eszik? Mert akkor elküldhetnéd kolbászgyárba.

Meg kenyérgyárba, paprikaporgyárba, tésztagyárba meg másgyárba, aztán nem csodálkozz, hogy fényevő lesz.

Imádom az ilyen birkákat, akik urban legend alapján VÉLEMÉNYT irogatnak.

Eriggy vágjál kecskét, disznót, fejjél tehenet, kaszálj füvet meg vessél búzát, satöbbi, aztán gyere vissza és ossz még néhány jótanácsot nekünk hülyéknek, akik ömlesztett Medvesajtot eszünk és még ízlik is.

megamenn 2009.09.28. 13:26:39

"aztán nem csodálkozz, hogy fényevő lesz"

Hú vazz, én egyszer voltam a fénygyárban, na azóta csak sötétet eszem.

buvarpocok 2009.09.28. 13:30:14

@BéLóg:
kolbászgyár meg paprikaporgyár???
OMG -.-'

Balamber 2009.09.28. 13:30:22

Miért ne lehetne ennek postot?

Szerintem (bár ilyen millió volt már) ez megér egy teljes oldalt!

Le a Cora-val! :)

Coholol 2009.09.28. 13:32:50

CAPITAL PARTNERS poszt mikor lesz?

Secnir 2009.09.28. 13:33:04

@Kulabácsi:
és miért nem eszik? elcsapta a gyomrát?
amúgy a májkrémet nem szabad megenni, mert abban csak máj nincs.
van viszont minden más.
én a gubacsi úton láttam egy gyárlátogatás alkalmával.
nagy duplafalú üstben két kar kever valami sárgás masszát, főzi fel éppen. egyszercsak elakad.
jóember hívja a karbantartókat. karbantartó gyün, megkérdi wtf? jóember mutatja.
karbantartó hümmög, majd elővesz egy kétméteres hatszöganyagból készült pajszert, beletúr a sárgás masszába, lemegy az aljáig, és a kar tengelyén felhúzza. kiemelt egy olyan 15kg fehér ínt, ami rátekeredett a tengelyre és megfogta.
lebaszta egy kék konténerbe, gép bekapcsol, kész.
rá tíz percre jött egy fehérruhás ember a laborból (ő volt a séf), elővett két ampullát, belerakta az elsőt, és szép barna lett (a gyárlátogatást vezető szaki izgatottan mondta: most lesz májkrémszíne), majd beleöntöt még egy ampullát (most lesz finom májkrémíze).
balra el.
mi jobbra.

viszont a gépsonkájuk nagyon finom volt, és abban az volt, aminek lennie kellett. csirkeszárny, kakasfej, stb.

buvarpocok 2009.09.28. 13:36:35

@Balamber:
édesmindegy milyen post van :D savazzák az összeset.

buvarpocok 2009.09.28. 13:40:40

@Secnir:
LOL
Én szeretem :D Főleg az aldis májkrémet ^^
Abban természetesen csak máj van.

Delfinci 2009.09.28. 13:42:32

Én is gondolkodtam a múltkor a Tecsóban a Manner nápolyiknál, hogy én nem tudok számolni, vagy lefényképezzem és beküldjem-e? 2×1 csomag mogyorós Manner kevesebbe került, mint az egybecsomagolt 1×2 csomag. De arra jutottam, nem ér ez meg egy egész posztot...

eszenix 2009.09.28. 13:42:46

medve natur 140g van a cimkén, míg a dobozon 200g.
Trükkös

megamenn 2009.09.28. 13:43:11

"kiemelt egy olyan 15kg fehér ínt"

Amivel aztán Jancsika átszaladt a sajtgyárba...

BéLóg 2009.09.28. 13:45:23

@buvarpocok: Esetleg ki kellett volna tennem valamilyen szmájlit hogy fogd?

Egyébiránt (tegnap voltam paprikáért), szerinted azt a MAGYAR paprikát, amelyikre rá an írva, hogy 70%-ban (HETVEN b¤zdmeg!) import paprikát tartalmaz, szerinted nem "paprikaporgyárban" gyártják?

Azt tudtad, hogy a paprikaporgyárban előállított (!) termékre hatóságilag elő van írva a megengedett rágcsálómaradványérték?
Vagyis hány tonna paprikában lehet gépileg a beleesett mennyi patkányt, egeret, cickányt, vakondot (kiteszem ide neked a szmájlit, jó? :-) MÉG SZABVÁNYOSAN elfogadni?

(Na, eszel még csikóst, gulyást, paprikást a jövőben?)

EnZsolt 2009.09.28. 13:55:16

@BéLóg: há hogy a fazsomba ne.

buvarpocok 2009.09.28. 13:56:19

@BéLóg:
trú sztori tényleg... kár, hogy a kutya se kíváncsi rád :D
ja és nem boltban veszek paprikaport (bár mifelénk ez őrölt paprika, tudom paraszt vagyok BAZMEG BAZMEG BAZMEG )

na és mizujs a borsporgyárban? van még tanulságos sztorid számomra?

ha nincs, akkor kérlek ne oltsd magad tovább ^^ köszi

BéLóg 2009.09.28. 13:57:15

@atpijkamo: Azt meg tudtad, hogy azt a sajtot amit eszel és a maradékából így nem lesz ömlesztett, olyan tehéntejből készítik, amelyet abból a fűből állít elő a tehén, amelyet azzal a szarral trágyáztak, amelyet többek között medvesajtból szartak?

Őszintén, tényleg úgy kell okoskodni élelmiszerügyben, hogy rémhíreket meg baromságokat írogatunk, hogy mi magunk húde nemtommi jólértesültnek tűnjünk?

Már időtlen idők óta élelmiszerIPAR van és nem ennivaló megtermelés, ezt talán van aki nem tudná?

Nemde AZÉRT olvassuk el a kajákon az "összetétel" nevű részt, hogyha a kalácsban kalácsízport írnak, akkor ne vegyük meg, ellenben ha a kolbász jóízű és nem nő bojtos farkunk tőle, meg pattanás a seggünk partján, akkor nagyjából ELFOGADJUK hogy ez van?

Nem a "visszahozott" sajtból készült medvével van baj, talán még az ízesített, színezett de HÚSfélét tartalmazó "májkrém" sem, hanem az ízfokozós, savazott zsíros, citromsavas, 45 összetevős "csokiskex" meg a szűrőkimosás után visszamaradt reggeli italok és társaikkal lehet a baj, nem?

BéLóg 2009.09.28. 13:59:43

@buvarpocok: A b¤zmeg NEM NEKED szólt.

De télleg, minden szavamhoz rendelek majd valamilyen kommentet, hogy fogd.

Gondolom a legutóbbi Pisa teszteden (ez nem hugyozás, csak mondom) első voltál a mai oktatási rendszerrben, azért vagy ennyire magabiztos és öntudatos.

buvarpocok 2009.09.28. 14:03:06

@BéLóg:
"abból a fűből állít elő a tehén"

no comment :D
bearanyozod a napom

BéLóg 2009.09.28. 14:06:01

@buvarpocok: A kedves vevőért, BÁRMIT!

:-)

buvarpocok 2009.09.28. 14:06:03

@BéLóg:
Áh... itt mindenki tudatlan paraszt. De hál'istennek itt vagy TE nekünk, határtalan tudásoddal.

Taníts!!!

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.28. 14:12:39

Ott van a képen a felfelé nyíl, tehát a készítmény drágább, mint a posztoló azt megengedhetné magának. Vagy csak azt jelenti, hogy az árképzést végző személy ott ül a polc tetején.

Ez akkor nem GAZDASÁGOS. A kora a TAKARÉKOS üzletlánc?

BéLóg 2009.09.28. 14:13:30

@buvarpocok: Nézd, akad akit elvállalok, akad akit nem, de akadnak olyanok is, akikre nem igazán érdemes időt pazarolni, még ha maguk kérik, akkor sem.

De ŐSZINTÉN.
AZ a bajod, hogy félreértettél valamit és most hogy megmagyaráztam mire is gondoltam EREDETILEG, valami ismeretlen féreg rágja önérzetedet amely nem hagy nyugodni?
Ha gondolod, terápiás célzattal írjál csak, ami belefér, hátha ezzel rajtam is segítesz!

BéLóg 2009.09.28. 14:17:21

@serpenyő: Az a baj, hogy az nem a CITROM nevű gyümölcsből kinyert anyag, hanem egy MOSZAT (vagy mifene) által termelt erősen maró VEGYÜLET.

Citromsavport kapsz a patikában, ami a legerősebb szerves savak egyike, penész meg egyéb nyalánkságok irtására adják. Nagy töménységben LYUKAT mar a gyomrodba. BÁRMELY penészellenes tisztítószert megnézed, erős koncentrációban citromsavat tartalmaz!
A "százévig" elálló tészták, kekszek, tudszok és társaik pontosan a PENÉSZEDÉS ellen tartalmazzák szabványosan még megengedhető mértékben a citromsavat.

Amellyel egyébként az égvilágon semmi baj nincs :-)

silent76 2009.09.28. 14:22:51

@atpijkamo: Persze, mert a megmaradt sajtot te is visszaküldöd a gyárba.

buvarpocok 2009.09.28. 14:26:07

@BéLóg:
Hm..Nincs semmi bajom, csak vicces, hogy ugrasz minden szavamra.
Ha nem reagálnál, már rég nem is foglalkoznék veled. De íígy...

Mondjuk légyszi olvasd el a postot. Itt a medvesajtról van szó, nem arról, hogy ki tud több gusztustalan tényt felsorolni a termékek gyártásával kapcsolatban.
Mindenki tudja, hogyan megy ez.
Nem kell túlmagyarázni a dolgot.

silent76 2009.09.28. 14:27:25

@Secnir: "karbantartó hümmög, majd elővesz egy kétméteres hatszöganyagból készült pajszert, beletúr a sárgás masszába, lemegy az aljáig, és a kar tengelyén felhúzza. kiemelt egy olyan 15kg fehér ínt,"
Valaki értelmezné ezt a mondatot?
Ki megy le hova? Kétméteres hatszöganyag?

BéLóg 2009.09.28. 14:32:50

@buvarpocok: NEm úgy volt az, hogy mingyá' az elején közölték velünk, miféle szar is ez a medvesajt? Na és a lombikszínezésű, pajszerosínkiszerelésű :-) festett májkrém sem előzte meg AZT, amit én írtam?

Akkor kinek is kéne posztot ÉS a kommenteket újraolvasni?
Szerinted akkor én most promedvés vagy kontramedvés vagyok?
Egyébiránt akkor paprikaporgyár sincs, igaz? A földműves :-) a zacskóba rázza a paprikanövényből a port és már mehet is a bijóboltba!
Remélem nem fox összetörni azzal, hogy Stájerhonban NINCS is lila tehén?

Énbagoly 2009.09.28. 14:34:41

@BéLóg: az ember a saját védelmében nem olvassa el az összetevők listáját. :)
Mert a végén még semmit sem vesz meg. :)
De azért nyugodtan írd le, mert engem érdekel. :)

májgeriberi 2009.09.28. 14:39:57

Abban a szóban, hogy "ömlesztett sajt" semmi finomat nem látok

buvarpocok 2009.09.28. 14:42:34

@BéLóg:
El kell, hogy keserítselek...paraszt gyerek vagyok. Lehet, hogy több csirkét pucoltam már meg életemben mint amennyit te valaha láttál, de nyugodtan fölényeskedhetsz. Ez is csak téged minősít :D

Paprikanövényből a port?! fúbazmeg
facepalm

Itt vidéken amúgy megsúgom, hogy gyár nélkül is tudnak ŐRÖLT(!) paprikát csinálni.

májgeriberi 2009.09.28. 14:46:31

boldogok a sajtkészítők

smatte 2009.09.28. 14:47:32

Az egyik (olcsóbb) a Medve, a másik (családi, drágább etc.) Mackó. Nem ugyanaz!:)

BéLóg 2009.09.28. 14:51:27

@buvarpocok: Szerintem meg önérzetében sértett, olvasni és értelmezni sem tudó buta kommentelő vagy.

Egy büdös rossz szót sem írtam senki földművesről, a paprikanövényből a port meg VICC volt
Ja és olyat én is tudok hogy Gesichtspalme!
:-)

Egyébiránt a paprikaporgyárat (mostmár elárulhatom neked), paprika MALOMNAK hívják és a VIDÉKEN található.

Suttyó városiként pedig rá vagyok utalva az ilyen "gyárak" mint kolbász-, májkrém-, paprikapor-, kenyér-, tej-, sajt-, csirke-, marha- és társai TERMÉKEIRE, mert ezeket az erkélyemen nehezen állítanám elő magam.

EZÉRT aztán iróniával szemlélem az olyan okostojások fejtegetéseit, hogy szerintük a medvesajt ebből, a májkrém abból a kolbász meg amabból van, EZÉRT ízelítőt adtam az élelmiszer IPAR általam ismert "érdekességeiből" leendő fényevőknek.

smatte 2009.09.28. 14:51:36

@smatte: illetve nem, mert ott a nyíl. Viszont a családi Kiváló Magyar élelmiszer, a szimpla meg ugye nem:)

Hellisfitar 2009.09.28. 14:53:11

@Secnir: Gépsonka... Mindig izgatott mi lett azzal a sok ügyes géppel, ami eltűnt 1990 után, mikor bezárták a Vörös Csepelt, meg a Ganzot, és a többi remek gyárat. Akkoriban nagymamám nagyon sokszor pakolt uzsira gépsonkás kenyeret, az persze nem penészedett meg becsomagolva az ágy alatt, mint mondjuk a párizsis zsömle. De ez mellékszál.

Viszont jót kacagtam a gépsonkába valókon. :))

Énbiz' · http://nemcsalokadot.blogspot.com/ 2009.09.28. 15:00:51

Ugye jobb lett volna, ha tényleg csak fotosopp?
Nem veszekednétek itt össze-vissza.
Új posztot, mert vér fog folyni.

buvarpocok 2009.09.28. 15:02:43

@BéLóg:

na jó, tényleg fárasztó vagy.

De akkor kifejtem azt amiből ez az egész elindult. Hátha most nincs leárnyékolva az agyad és megérted.
Paprikaporgyár...
Olyan nincs, az isten áljon meg!
Én ezt szóvá tettem, te meg itt halandzsázol nekem mindenféle baromságot aztán vered a melled, hogy te milyen művelt vagy.
Van paprika gyár. Ott csinálnak Őrölt fűszerpaprikát IS. (és nem paprikaport)
Ja és kolbászgyár sincs :P
na. téma lezárva. Jóccakát

Secnir 2009.09.28. 15:09:52

@silent76:
""karbantartó hümmög, majd elővesz egy kétméteres hatszöganyagból készült pajszert, beletúr a sárgás masszába, lemegy az aljáig, és a kar tengelyén felhúzza. kiemelt egy olyan 15kg fehér ínt,"
Valaki értelmezné ezt a mondatot?"

semmi gond, kezdem.
"hatszöganyag" boltban így keresd: melegen hengerelt hatszögacél, mondjuk 19-es. ebből kettő méter, két vége melegen elkalapálva ferdére => pajszer.
"beletúr a sárgás masszába" (a pajszerral, lásd fent)
"lemegy az aljáig" (értsd: a pajszert eltolja a duplafalú üst aljáig, ahonnan kijő a tengely)
"és a kar tengelyén felhúzza" (értsd: a pajszert felhúzza a tengely mentén, leszakítva ezzel a rárakódott ínt)
"kiemelt olyan 15 kg ínt" értsd: kiemelt olyan 15kg ínt. az ín az, amit a mócsing, szárny, láb stb. tartalmaz, és a főzés során nem tud szétfőni, mivel ín. és szép lassan a keverőlapát tengelyére feltekeredik. ami megszorul. lásd pölö húsdaráló, ami középen összeszedi az ínt. (lásd fentebb)

egyéb kérdés?

BéLóg 2009.09.28. 15:12:56

@buvarpocok: Jól van. LEGYEN tiéd az utolsó szó.

A paprikaporgyár VICC volt.
A kolbászgyár is VICC volt.

Van paprika MALOM meg van HÚSÜZEM, ezt még én suttyó városi is tudom.
A mellemet nem vertem. Melle a nőmnek van.
Vicc colt! Vicc volt! Nekem is van!!!!

Secnir 2009.09.28. 15:14:12

@buvarpocok:
van paprikagyár
=>az a mező
és van a paprikaporgyár
=>ahol szárítják és porítják a paprikát (esetenként keverik kolumbiai mérgezett gombás paprikával, téglaporral ha kicsi a termés, vagy ólommal)
és van kolbászgyár
=>ahol kolbászt csinálnak ezerrel, jellemzően 100kg sertéshúsból 4-500 kg kolbászt csinálnak. az már jó minőségű.

Secnir 2009.09.28. 15:15:34

@Hellisfitar:
jót kacagtál a gépsonkába valókon?
örülök a jókedveden.
én komolyan beszéltem.

Matiz Papa (törölt) 2009.09.28. 15:15:44

Aaaazért takarékos, mert drágább, így kevesebbett vesznek belőle. Nem kell annyit gyártani, kevesebb papír fogy, kevesebb fát kell kivágni.
"Védd a fákat, egyél Natúr Medvét!"

Secnir 2009.09.28. 15:17:42

@BéLóg:
igen, a malom és húsüzem a hétköznapi megnevezés, de sajnos manapság sokkal jobban illik rájuk a gyár vagy a labor szó.

buvarpocok 2009.09.28. 15:23:58

@BéLóg:

Nah, helyes.
Én is csak vicceltem.

ON:
Témára visszatérve, a medve sajt amúgy nem 200g?
140 g-os az a kenhető, tömlős medve sajt.
Bár a 280 g sajtért kicsit sok az a 600 Ft. ejnye bejnye

kees · http://neuhappysex.ch 2009.09.28. 15:27:26

Kedves posztoló, Te még nem jártál a világ fejlett, nyugati felén! VAgy ha mégis, akkor a matektanárodnak gratula. Ugyanis nyugaton sem minden olcsóbb, ha többet veszel belőle. Nem magyar specialitás ez, hidd el, ráadásul nem is újkeletű...

Tökös Veréb 2009.09.28. 15:38:52

a medvesajtot medvéből csinálják?

Pitta2 2009.09.28. 16:19:21

A "normál" medve sajt 140 g. a 200 g egy másik fajta sajtra vonatkozik.
Minden kedves érdeklődőt megnyugtatok az anyagi helyzetemmel kapcsolatban. Meg tudom gond nélkül venni a családi csomagot, de inkább vettem 2 doboz normált (és még két doboz ízesített sajtot is).

A gazdad ember azért is gazdag, mert nem csak sokat keres, de okosan költ.

SLacc 2009.09.28. 17:52:00

Én a százalékszámítást multikból vett példával gyakoroltatom.
1000 Ft-os árut 28%-kal kevesebbért, 995 Ft-ért adnak. Tényleg 28%-kos a leárazás? Ha nem, mennyi?

SLacc 2009.09.28. 17:52:57

Hű, az 28%-os, mea culpa, mea maxima culpa.

Gastroger 2009.09.28. 17:54:58

@Secnir:
Akkor mégis érdekelne, hogy egy kolbászban mi van még, ha csak 20% hús.
Meg mi a hús? Nem a combból készül a kolbász, sőt kell is bele zsírszalonna, igaz nem ilyen sok sz'tem olyan kb. mx. 30%.. De ez még mindig nem a 100 kh - 500 kg arány.

Amit veszek kolbászt (itt nem a lecsókolbászról beszélek, mert az más, az parizerm virsli, debreceni ugyanaz), hanem a "normál" kolbászról. Persze, hogy vannak benne "mócsingosabb" részek, azért kerül bele az a kolbászba... A karaj, tarja, sonka, külön.. A nyesedék (ami leesik de attól még ugyanúgy hús), kerül a kolbászba. Na meg zsír. Pluszba, de annélkül beletörne a fogad. :)

Az egyetlen felvállat "ipari hulladékétel", a maradékok abszolut újrahasznosítása, (és nem a mai étel, hanem pont ezért találták ki, és nagyapáink sem döglöttek bele, én meg kimondottan szeretem):

A Disznósajt.
:)
Ott nincs kamu...

(2. helyezett a májashurka)

Okéééé azt írtad, hogy "ahol ezerrel készítik". Ott talán nem is gyártanak kolbászt... Vagy ott hogy csalnak? Én ált. környékbeli kis húsüzemek hústermékeit keresem. (Reklám, és tájegység nélkül, fantázianevek), pld. Tókertfalvai Disznóüzem, vagy Borsodszenttamási Vágóhíd, stb. ilyenek megvannak a bejáratott márkák.

SLacc 2009.09.28. 17:55:47

@Secnir: A májkrémben nincs máj...
Na igen, én okádok a májtól, és a májkrémet meg a májgombóclevest megeszem. A házi májgombóclevestől okádok. Én profi májfelismerő vagyok, asszem. :DDD

Gastroger 2009.09.28. 17:58:42

Visszatérva a sajttémához. (most erről megint kifejthetném, de csak a háromszögsajt témában gondolkodom).
A Medve sajt már nem az eredeti MAckó sajt. Ami sajt. Meg finom.
De nekem a kedvencem, a kevésbé ismert, mégis nagyon finom, ultragagyi nevű, és bűnretro címkéjű Csárdás sajt.
Az viszi a pírmet a kockák közül.

SLacc 2009.09.28. 18:47:29

@Gastroger: A csokis ömlesztett sajt megvolt? Szerette azt valaki? Mert az még a Csárdás "sajt"-nál is rosszabb, sokkal.

Gastroger 2009.09.28. 19:13:38

Az a Mese sajt volt. Az kimondottan szar. Vagyis én nem szerettem.
A Csárdás jó, de komolyan !!!

Secnir 2009.09.28. 19:30:17

@Gastroger:
elszállt a kommentem, kezdem előlről.

szóval
mi van még a kalbászban? itt a hétköznapi kolbászokról beszélek, nem az 'igazi' kolbászról, ott is lehet minőságet kapni, de annak az ára általában 4 számjegyű. szalámiban is, olyan 3ezernél kezdődik.
hát
csirke-pulyka és disznyó. szárnyasállatoknak általában a csőre-bele-tolla kivételével minden. ami megmarad a nemes részek feldolgozása után.
csontot pépesítik.

pulykából például tonnnaszámra lehet kapni pulykamellet, de a többi rész hol lehet vajon?
csirkéből comb, mell, ami publikus, de a többi hol van?
igen, aki a májkrém, párizsi, kolbász vonalra tett tétet, az helyesen tippelt.

mindamellett van egy jóképű por (E mittoménmi), ami szívja a vizet, literszámra. összeáll kis sajtfehér kockává, és se íze, se bűze, csak víz.
ha rosszul adagolják, azt onnan lehet tudni, hogy megeszed pl a párizsit, és utána a duna vize is kevés, olyan szomjas leszel. persze, mert a szervezetedben megpróbálja lekötni a vizet.

Secnir 2009.09.28. 19:31:50

egyéb lábasjószágaprólékok:
kacsazsír, libamáj mindenhol kapható, meg tollpaplan, de vajh hol a többi része?
ofkörsz, gépsonka.
ja, és nyomokban mogyorót tartalmaz.

rénszarvas · http://renszarvas.hu/ 2009.09.28. 19:34:44

... ennyit szarakodni a madvesajton, döbbenet

Secnir 2009.09.28. 19:58:47

sajtkészítést a kelet-pesti tejgyárban volt szerencsém látni.
igazi, tipikus cocialista kivitelű csarnokokban készítették a joghutokat, sajtokat. a nyitott kádak gyakorlatilag beterítették az egész csarnokot, és a kádak FELETT voltak az átjáró rácsok, ahol közlekedtek a munkások. higiénia nuku.
ha a sajt (joghurt) a gombától nem állt össze úgy, ahogy elvárták, akkor jött egy unott arcú idősebb hölgy fehér köpenyben, beleöntött egy liter valamit (4m³-be), majd közölte, hogy még egy órát keverjék, majd szivattyúzhatják át a csomagolósorra.
a tejgyár azon része, ahol pasztőrizálták, az ultramodern volt, rozsdamentes cuccban minden, majd a legvégén a nylontasakokba folyatták bele, ahol egy kulturált gép elhegesztette a fóliát. az steril volt.
na olyan tejet azóta nem lehet kapni.

viszont ha valahová kifolyt a tej, azt csak 3-4 nap múlva takarították össze, nagymosáskor. helyenként olyan szag volt, hogy karddal kellett közlekedni.

Secnir 2009.09.28. 20:03:08

a megboldogult ferencvárosi malom (most bontották le, mert lakópark épül a helyén) egy régi műemlék volt, gyakorlatilag fa volt minden, százéves gépekkel (nem vicc), minimális karbantartással. olcsó is és jó is volt a ferencvárosi liszt. és tiszta.
azért kár, megsirattam.

a kalocsai paprikafeldolgozóról hasonlókat tudok mondani, jó és fimom -feltéve ha nem kevernek hozzá téglaport.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.09.28. 20:24:38

véletlen / szándékos

a megfelelő aláhúzandó.
egyik se bizonyítható

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.09.28. 20:42:25

"A takarékos szó mágikus erejére alapozott a Cora akkor, amikor a családi csomagolású Medve sajtot drágábbra árazta, mint a szimpla, fele akkora dobozt."

Ez teljesen általános itthon, tök mindegy mennyibe kerül, ha ÁKCIJJÓSS akkor veszik mint a cukrot.
Poénből a Prohardveren egy hirdetésemre ráírtam (miután nem vitték a cuccot) hogy AKCIÓ (ára maradt), 2 napon belül megvették...
:D:D:D
LOL

@Secnir: Na de valami multinak nem tetszett. Pláza kell a helyére.

kees · http://neuhappysex.ch 2009.09.28. 20:49:43

@SLacc: Gyerekkorom kedvenc sajtja. Egy egész dobozzal meg tudtam enni belőle. Azóta Sajtországban élek, megtudtam, mit is jelent a sajt, de a mesesajt meg a kemping és társai nagy kedvenceim most is. Na meg nagyjából az összes, itt szemétnek titulált, ámbár szájba való kajaizé.

labi 2009.09.28. 20:57:24

@Secnir:
Lehet kapni pulykacombot is.
A felsőcomb az még elmegy, de az alsó combjában olyan borzasztó hosszanti kemény inak vagy mijafaxomok vannak, hogy azt inkább tényleg jobb bedarálni, mint szétmazsolázni belőle az ehető részeket. Pedig az ízével még nem is lenne baj. De inkább egyék az amcsik hálaadáskor egybesütve.

Secnir 2009.09.28. 22:01:11

@labi:
ez mind igaz.
viszont nézd meg: nagyságrendekkel több pulykamellet lehet látni és kapni, mint combot.
azt lehet hinni, hogy egy pulykának van egy lába és 14 melle körbe.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.09.29. 05:12:21

@Secnir: Kellő mennyiségű szójából simán megoldható :D

BéLóg 2009.09.29. 10:21:42

Alkalmam volt egy sajtgyári (VAN ilyen, na!) szakemberrel beszélgetni, aki sok dolgot elmesélt a SZAKMÁRÓL és egyebekről.
Ő adta azt a tippet, hogy SOSE vegyek trappistát amelyik ára 1000 Ft alatt van. Annyit mondott még, hogy az egyik lehetőség hogy ez alatt trappista készüljön, hogy X napérlelés helyett már 0,75X napra boltba viszik, ami annyiban nem súlyos, hogy az valóban SAJT, a másik, amikor növényi zsírból meg savakból készítenek tejipari terméket, na az már átverés.
Mivel pedig szagember nem lévén nem biztos hogy buborékokból meg állagból meg tudnám állapítani a tutit, adta ezt az ökölszabályt.
Ami nagyjából elég arra, ha meglátom az éjjelnappali boltban a tValue 800 Ft-os trapiját, mellette az 1200 Ft-os Másikgyár Trappistáját, akkor nagyjából érezzem a lényeget és ennek megfelelően döntsek.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.29. 11:27:54

@BéLóg: A cickány és a vakond nem is rágcsáló, hanem rovarevő. Meg a sün és a denevér is az. Nem mindegy...
Sün!
Akció!
Rendszertan-szemináriumot kellene BéLógnak tartani.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.09.29. 11:30:40

@BéLóg: Tudom, hogy miből készítik a sajtot. És tudom, hogy miből az ömlesztettet. Nem mondtam, hogy baj van bármelyikkel. Én az igazi sajtokat szeretem.

És húsból is az "eredetit" és nem a párizsit és hasonló borzalmakat. (A házi parasztkolbász még belefér.)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.29. 11:33:24

@buvarpocok: "Szép öcsém, be nagy kár, (...)"
Amúgy én is, de ez nagyon magasan jött.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.29. 11:44:30

@Fulzsenszio: A kecskesajtot kecsketejből, a juhsajtot juhtejből, a disznósajtot disznófejből csinálják, de a medvesajtot én sem tudom...
A Trappista sajtot a hasonnevű szerzetesek találták fel, a márványsajt kinézete miatt lett az, a Pálpusztait és az Ementálit az első gyártási-rohasztási (na jó, érlelési) helye alapján nevezték el, a Karavánt, nos, nem tudom, de lehet valami kapcsolat a Rejtő Jenő által több helyen is oly szemléletesen leírt "kenderszívástól elhülyült arab" és a sajtgyári marketingesek között, de a Medve és a Mackó sajtot továbbra sem tudom dekódolni.
Gyerekkoromban volt még egy durvább ömlesztett sajt, az olyan ízű volt, mintha egyszerre hányta volna ki az ember fia a sajtos szendvicset, a csokit és valami mesterséges édesítőszerrel készült italutánzatot, és megpróbálta volna a sűrűjét visszanyelni. Nem tudom, van-e még Mese sajt, de a fényevőket azon tartanám...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.29. 11:47:53

@Secnir: A régi szép idők, amikor még oltottam a miskei paprikamalom raktárát!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.29. 11:58:24

@Secnir: Bármelyik irodában körülnézel, ott is jóval több női mellet lehet (félig) látni, mint combot ...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.29. 12:11:10

@buvarpocok: "El kell, hogy keserítselek...paraszt gyerek vagyok."
Arany János: Toldi (pl. magyar-irodalom.elte.hu/sulinet/igyjo/setup/portrek/arany/telso.htm )
ELSŐ ÉNEK 13. versszak

BéLóg 2009.09.29. 12:14:51

@Kitalátor feljegyzetei: Szerintem meg vannak ezeknek is fogaik és azokakkal bizony rácgcsálják a zsákmányukat, tehát el lehet mondani, hogy mindenki aki rágcsál rágcsáló, de nem minden pók béka, ahogy a híres tanmondás is tartja.

S hogy mit is verek? Asszem kötelet.

@atpijkamo: Én pedig nem is vagyok se perben, se haragban veled.

buvarpocok 2009.09.29. 12:21:43

@Kitalátor feljegyzetei:
Azt vágom, miből idéztél, (annyira azért nem vagyok suttyó :D)
csak hirtelen nem értettem miért írod.

anarch 2009.09.29. 13:07:32

Nem értem, hol az átverés. Ki van írva az egységár? Helyes az egységár? Annyit fizetsz a pénztárnál amennyi rá van írva? Hát akkor?!?

Egyébként az marhaság hogy a világ fejlettebb felén nem így van. DE, így van. Mindig az egységárat kell összehasonlítani és csókolom, országtól függetlenül...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.29. 14:02:26

@buvarpocok: Aha!
('kis zöld golyóbis kilőve a folyosóra' emotikon)

/tno+DA= 2009.09.30. 19:18:48

Ez jellemző.
Régen a 90-es évek elején azzal etették be a nélkülözésbe belefáradt népet, hogy ha többet veszel olcsóbb.
Tetszett is a tömegeknek.
Aztán rászokott mindenki megszokássá vált, és megfordították az árazást.
Múltkor is nézem, hogy 3 littyó 100% almalé drágább mintha vennék 3 1 litereset. Nem sokkal cirka 50 Ft-al jöttem ki kedvezőbben ami literenként alig 17 Ft, de akkor,is. És ez csak egy példa 2-3 évvel ezelőttről, azóta nem egyszer belefutottam, hogy ha valamit nagy kiszerelésben veszek az drágábbra jön ki.
Aztán meg csodálkozunk ha a hülye összevissza árazástól megzavarodott droid (aki többségében számolni is csak alig tud) képes és 209-re árazza a fél literes és a literes kakaós italt is. Konzekvensen a banánosat is és a vaníliásat is, kizárva ezzel a az esetleges magyarázatot, hogy tévedett. :D
süti beállítások módosítása