Tékozló Homár

Trükkösen beállított órával csal a Centrum Parkoló a Terézvárosban

2009.10.05. 13:01 | szily | 147 komment

A kis csalás is csalás, főleg, ha naponta sokszor és sok fogyasztóval fizettetnek jogtalanul. Gabriella a Vörösmarty és az Aradi utca sarkán borult ki azon, hogy bár az órára az van írva, hogy a minimális bedobható össze 55 forint, a készülék a valóságban legalább 150 forintot kér el. Gabriella speciel háromnegyed hat táján szokott megérkezni ide, így a szűk negyedóráért 100 fointtal fizet többet minden alkalommal, mint kellene. Jogosan felháborodott levél alant:

Sztorim nem nagy sztori, de újabb adalék a sokak által szeretett és kedvelt Centrum Parkoló Rendszer Kft pénzlenyúlási módszereihez.
 
Észrevételemet Budapest VI. ker., Vörösmarty utca - Aradi utca sarkán lévő parkolóórával, ill. parkolási díjjal kapcsolatban szeretném megtenni. (Centrum Parkoló társasághoz tartozik a parkolóóra)
 
Fent nevezett helyen a parkolóórán szereplő adatok alapján a parkolási díj 225 Ft/óra, a minimálisan bedobandó pénzösszeg 55 Ft, fizetési időszak 18:00 -ig tart.
Én 17:45 - 17:50 körül szoktam odaérkezni heti két alkalommal, mivel a közelben van rendszeres elfoglaltságom.
Természetesen minden egyes alkalommal veszek parkolójegyet és felháborodással tapasztaltam, hogy az automata csak abban az esetben ad jegyet, ha minimálisan 150 Ft-ot bedobok (!), ami jóval meghaladja az órán jelzett 55 Ft-ot. Nem kell hozzá nagy fejszámolónak lenni, hogy a 10 - 15 perces parkolás a 150 Ft-os díjjal számolva 600 - 900 Ft közötti óránkénti díjat jelent.
 
Felháborító, hogy a Centrum Parkolási társaság oly módon akar plusz bevételre szert tenni, hogy a parkolóórákat nem a szabályoknak megfelelően állítja be ! Az óra tényleges működése nem felel meg a rajta feltüntetett adatoknak, ill. díjaknak, ami szintén jogszabályba ütközik, mivel félrevezeti a fogyasztókat, jelen esetben az ott parkolni szándékozókat.
 
Kérdésem az, hogy valaki ellenőrzi-e az parkolóórákat ? (Egy ilyen rossz hírű társasággal kapcsolatban meg nehezen tudom elhinni, hogy az óra "véletlenül" elromlott és a beállítások "elállítódtak".)  Ha igen, milyen felügyeleti szerv, ha nem, akkor miért nem ?
 
Persze mondhatnánk, hogy 150 Ft manapság nem nagy pénz, de amikor ilyen pitiáner módszerrel vesznek ki a zsebemből akár 10 Ft-ot is, akkor dühöngeni tudnék. Ráadásul pont egy olyan cég, amely több milliárdos bevétellel rendelkezik, amelynek nagy részét lenyúlják azzal a címszóval, hogy a "fenntartási és üzemeltetési költségek" nagyon magasak. Kár, hogy ezekbe a magas üzemeltetési költségekbe már nem fér bele a parkolóórák helyes beállítása, amelyek még véletlenül sem a fogyasztó, hanem a Centrum javára "tévednek".
Ha meg kidobni való pár forintom van, semmi esetre sem a Centrumnak szeretném adni, hanem inkább az első utamba eső hajléktalannak. Az legalább bevallja, hogy italra kell.
 
Üdvözlettel
 
K. Gabriella

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

llll5 (törölt) 2009.10.05. 14:51:03

@ostván: a kérdésedre a válasz, sajnos nem.Az csak a szerződésekre vonatkozik, a rendeletekre nem.

MP 2009.10.05. 14:54:50

Én ilyenkor készítenék egy fotót a parkolóóráról s ha vergődnek elküldeném nekik. Ennyi. Ha igaz amit leírtál akkor max. 55 forinttal tartozol nekik mert te a fizetési hajlandóságodat kimutattad de nem tudtad az ő hibájukból teljesíteni. A hajlandóságot meg mutatja a bedobott 55 forint amennyi lenne szerintük.

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.05. 14:55:22

@Sün! balázs: A "Fizető várakozási övezet" (vagy hogy van pontosan a neve) táblán ez rajta van, és ráadásul az az érvényes, és nem az, amit az automata mutat.
@i23kovacs: Persze, hogy jobb lenne SMS-ben parkolni, de ha jól tudom, ahhoz előzetes regisztráció kell, meg mindenféle matricát kell ragasztgatni az autóra. Vagy nem? Mondjuk, ha rendszeres a parkolás, akkor biztosan megérné, de ez még nem lehet indok arra, hogy kifizettetnek veled olyan szolgáltatást, amit nem is akarsz igénybe venni.
@Audi Achtzig: "Ezt nekem megválaszolta a Centrum levélben. Én is pont így parkotam anno, hogy 17:30 körül érkeztem, és reggel 6-kor már mentem is el.

A másnap reggelre túlnyúló részben a minimális parkolási idő árát akarja a rendszer logikája megfizettetni." Azért erről a fogyvédet megkérdezném, mert ez így akkor is jogtalan pénzbeszedés. Szerintem.

TH 2009.10.05. 14:56:18

@Csendes Egység: Hát ha a sztori igaz, akkor is elmehetsz az ügyf.szolg-ra, és megmondhatod, hogy 3 percre nem lehet jegyet venni...

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2009.10.05. 15:03:43

Ezt el sem tudom képzelni....Nincs hazugság a cikk mögött? Befeketíteni egy ilyen céget? Ejnye. :-))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.05. 15:07:48

Bekamerázott területeken nagyon rá lehet baszni a PUR-habos automata-feltöltésre.

szvsz 2009.10.05. 15:08:58

Akkor baszta el a 10telt autos tarsadalom amikor nem gyujtotta fel a cent Rum irodait parkoloorait es parkolooreit rogton a megjelenesuket koveto 1.14562 masodpercben.

szvsz 2009.10.05. 15:10:17

@MP: neked meg nem volt dolgod magyar birosaggal, ugye? Kis naiv.

tlantos 2009.10.05. 15:18:16

@TH: vagy nem.
kaptam en mar buntetest zarora elott 3 perccel. elfelejtettem, hogy aznap fizetos.

tlantos 2009.10.05. 15:20:55

@mcs: mielott fasz vagy, faradj ki az emlitett sarokra.
nagykoruton kivul van, csak 6ig fizetos.

Hozzá Szóló 2009.10.05. 15:28:55

Fizessetek csak, ha annyi eszetek nincs, hogy kinyírjátok a lehúzómasinákat :D
Pedig milyen nagyon egyszerű lenne... kis enyv a nyílásokba, zacsi az egészre... legyetek már egy kicsit magyarok, ne csak akkor, amikor a másik emberét kell rongálni, hanem amikor a népnyúzóét :D

kispista2 2009.10.05. 15:37:54

@Hozzá Szóló: HA rossz az automata, akkor is fizetni kell! Keress egy működőt, különben bizonygathatod később hogy miért nem fizettél.

A centrum vezetőinek seggébe nyomass pur-habot.

2009.10.05. 15:45:56

mondták páran már de nem jutott el a fülekbe: NEM 18-ig, hanem 20 óráig kell fizetni a parkolásért !
Mindenkit csókoltat a
Pocsay család

bruja 2009.10.05. 15:46:14

A fenti utcában este 6-ig kell fizetni, nem esik bele a 8 órás módosításba. És találkoztam már egy utcával arréb 6 előtt nem sokkal kirajzani 7-8 parkolóőrt, akik bőszen nekifogtak büntetgetni.

Secnir 2009.10.05. 15:47:46

@kispista2:
oda ne nyomass. hol jön ki akkor a tarajos sül?

robinzone 2009.10.05. 15:49:55

szerintem simán kiszámítható, mennyit lopnak ezen a címen.
beszorozni kettővel, és legyen az a bünetés összege.

Secnir 2009.10.05. 15:50:04

érdekes amúgy, nálunk ingyenes a parkolás.
igaz, pesttől 20 km-re lakunk, de a szomszéd faluban sincs fizetős hely. a másik irányba se. a harmadikba se, mert ott a duna van.

robinzone 2009.10.05. 15:51:35

@Kulics: akkor újra:
csak a Nagykörúton BELÜL kell fizetni 6-ig.
ez a konkrét utcasarok meg azon kívül van,
csókoltat: robinzone

robinzone 2009.10.05. 15:52:34

na, elszabtam.
szóval azon belül kell 8-ig.

Alex_79 2009.10.05. 15:53:22

Szerintem felesleges jelezni bárki felé is, én megtettem már, de semmi eredménye nem lesz...
Én is mindig így járok, direkt vannak így beállítva a parkolóórák: egy kis plussz pénz mindig jól jön....

Alex_79 2009.10.05. 15:58:57

"Normálisan ennek úgy kellene működni, hogy bedobsz X összeget, és ha az túlnyúlik 18:00 órán, akkor az másnap reggelig érvényes." - ez így van jelenleg is!

misterx 2009.10.05. 16:10:25

@metal:
Nem jól tudod. Az SMS parkoláshoz ott a szám az oszlopon, előzetes regisztráció nélkül hívhatod. Fizetés utólag, számlával. Perzse előre regisztrálni is lehet, én pl. így csinálom.

Palikné Marski Anikó 2009.10.05. 16:10:43

Mocskos szemét Centrum Parkoló KFT a kúrva anyátokat!

BéLóg 2009.10.05. 16:13:41

@Alexgraphics: Ez annyira így van, hogy én egyszer -- tudatlanul -- parkolási időn túl kezdtem bedobni a pénzt pénteken, aztán a papírra az volt kiírva, hogy következő hétfőn délelőtt tízig parkolhatok!

Amit én a posztoló helyében tennék, HA zavarna a plusz száz forint folyamatos kiadása, az az alábbi:
17:45-kor parkoló ótómata előtt állva mobilomon felhívnám a kiírt számot:
Jónapot az automata rossz, 55 Ft után nem ad jegyet.
EZZEL -- érzésem szerint közölted velük (izó, telefon rögzítve, de szerintem a saját telefonodon akár te is rögzítheted) hogy te fizetnél de nem megy.
HA ezután csonmagot tennének a kocsidra, AZONNAL tértivevény akármi, hogy ekkorésekkor automata meghibásodás miatt fizetni nem tudtam amit itt és itt telefonon is jeleztem, mindezt kopival egy ügyvéd barátnak.
Mindezt annyiszor eljátszani, amennyiszer előfordul és meg nem unják.

Bit Rot 2009.10.05. 16:21:42

@BéLóg:
"Amit én a posztoló helyében tennék, HA zavarna a plusz száz forint folyamatos kiadása, az az alábbi:
17:45-kor parkoló ótómata előtt állva mobilomon felhívnám a kiírt számot:"

Próbáltam, nem érdekli őket, vagy fizess, vagy állj 15 percet a kocsinál.

Újabb javaslat?

kispista2 2009.10.05. 16:29:16

@Kulics: A te füledbe nem jutott el, hogy csak a kerület egy részében kell 8-ig fizetni.
Persze önként lehet többet bedobni, ha támogatod a céget

tiborc2008 2009.10.05. 16:36:23

centrum egy ótvar tetü maffiageci patkány cég, ne tessék semmin se csodálkozni.
Szenny MáFia országa.

BéLóg 2009.10.05. 16:37:44

@Bit Rot: Én nem azt mondtam hogy őket érdekli-e vagy sem! Azt mondtam, TE bejelentetted hogy fizetnél de nem tudsz fizetni. HA egyszer szerintük 55 a minimum de ezt nem engedi, NEM TE vagy a hibás!

Ergó, nyilván megpróbálnak elhajtani de ez téged nem kell hogy érdekeljen. HA ezután megkapod a mikuláscsomagot, irány a telefonos HIBAbejelentésre hivatkozó ügyvédi ellentmondás.
A hívás náluk meglesz (azért én is felvenném a telefon magnóra), az 55 Ft pedig TÉNY amihez te tarthatod magad.

Idegölő, bosszantó, de ha nem, hát fizetsz, UGYE ez az egyetlen alternatíva. Akkor meg kár volt a posztért, de ezt nem bántóan akarom írni.

Gastroger 2009.10.05. 16:43:50

És mi van, ha nem veszek jegyet?
Rá van írva a bádogrobotra, hogy min 55.- ft? Ki. Nálam pont annyi volt. Bedobtam.
Nem adott jegyet? Nem.

Megkötöttünk egy szerződést ráutaló magatartással, ő kiírta, én bedobtam, erre ő nem adott jegyet, szerződést szeget, akkor én sem vagyok köteles az ő feltételeit elfogadni. Szép is lenne.

Ezek után büntessenek meg, be is perelném.

Kérek egy almát, kettő lett, maradhat?

Hátbazz...

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.10.05. 16:44:52

Hasonló üzemű parkolóórával én is találkoztam. De a Centrummal ennél "jobb" élményem volt, amikor az órán levő számon bejelentettem, hogy nem működik az automata. A nem túl kedves nő a vonal végén annyit tudott segíteni, hogy keressek másikat. Azt már meg se kérdeztem, hogy mit csináljak, ha keresgélés közben jön az emberük? (Persze erről is szereztem tapasztalatot egy másik alkalommal, alig 2 óra alatt el lehetett sikálni a dolgot.) Történ egyszer azonban, hogy egy másik üzemeltető által kihelyezett automata volt rossz. Bejelentettem telefonon, az ember elkérte a rendszámom, megkérdezte meddig szeretnék ott maradni és azt mondta nem fogják bántani a kocsit, köszöni a jelzést. Hát ennyi a különbség...

Michael Collins 2009.10.05. 16:49:23

@llll5: Disznóhússal! Mert az nem kóser!

i23kovacs 2009.10.05. 16:51:17

@metal: Mar nem kell matrica, meg szerzodeskotes meg hasonlo baromsagok. A kek tornyos automatakon legalabbis ott van egy mobilszam, oda kell egy SMS-t kuldeni a rendszammal - parkolas indul, a vegenb csak annyit kell kuldeni, hogy STOP - parkolas vege. Az egyetlen dolog, ami normalisan mukodik ebben a varosban.

kispista2 2009.10.05. 16:51:21

@BéLóg: @Gastroger:
Kiváló elméletek, a valóság kicsit más.

BéLóg 2009.10.05. 16:54:05

@kispista2: Azt nem mondtam én sem, hogy ez A Megoldás, de ha valakit ZAVAR a plusz 100 Ft napi fizetése, mit tegyen? Akad ennél jobb ötlet?

Én teljesen osztom Gastroger véleményét. ÉN befizettem az 55 Ft-ot, KI NEM szarja le hogy nem adott jegyet.

Na persze ezután NEKEM kell a tamtamot verni, ezt én sem vitattam.

Ha meg nem, akkor marad a napi plusz 100 Ft fizetés, nem? [Ergo: Akkor meg minek a poszt?]

Bird 2009.10.05. 16:59:48

Nos, én tavaly szeptemberben kezdtem a harcot e témában. Akkor mindenhol 30 Ft volt a minimum, nyár óta újra minimum negyedóra. Akkro azt a választ adta a Centrum, hogy a fővárosi rendelet szerint másnapra is meg kell lennie a minimumnak. A többi társaságnál is átmegy a többletpénz másnapra, de csak pár percet, amennyivel több a bedobott pénz.

Most tehát a 55 helyett 110-et, 75 helyett 150-et és 90 helyett 180-a kérnek öt percre is.

A főváros azt írta, hogy félreérti a Centrum, de ő csak kérheti (!) őket. Ennek hatására a Centrum decemberben azt írta, hogy igazam van, át fogja állítani az órákat.

A Fogyasztóvédelem azt írta sok hónapja, hogy szólt a Centrumnak, adják vissza az automaták a többletpénzt. Mondtam nekik, hogy senki nem kér milliárdos beruházást, nem kell visszaadós automata, meg sem értették a problémát. Mostani sürgetésemre sem intézkednek, pedig több mint 30 ezer automatáról van szó!

Gastroger 2009.10.05. 17:02:20

@kispista2: Miért is?

Teljesen életszerű. Annyi pénz volt nálam, mobilon meg mondjuk nincs.

(Amin esetleg bejelenthetném, hogy bocsánat, de rossz az önök gépe, és jönnek nekem 95 Ft-al?)

kispista2 2009.10.05. 17:05:20

@BéLóg: Ők fényképpel igazolják hogy nem volt jegyed. Ezt általában a bíróság elfogadja. Te hogyan igazolod hogy akartál volna fizetni? És nem tudsz 55 ft-ot fizetni, mert a gép nem fogadja el.
A colaautomatából sem lophatod ki a colat, ha valamiért nem fogadja el a pénzt.

Parkoljatok lopott rendszámmal.

kispista2 2009.10.05. 17:06:19

@Gastroger: "Miért is? "
Azért bazdmeg, mert a gyakorlatban leszarják. Kurva jó elmélet, de szart sem ér.

zozo6465 2009.10.05. 17:08:01

Üdv Mindenkinek!
Talán egy megoldás:St Tropez,beállok a parkolóba,kapom a jegyet.Kifelé a parkoló automatán kiválasztom a kommunikáció nyelvét/német,angol,francia/,és miután leellenőrizte a jegyemet,közli velem:nem tartózkodtam még itt egy órát,nem kell fizetni,JÓ UTAT!Még most is csodálkozom!

kispista2 2009.10.05. 17:08:03

@Bird: ezalapján lehet pereskedéssel próbálkozni (hogy visszaadják a pluszpénzt) ha nagyon ráérsz.

De remélhetőleg kiszorítják jövőre ezt a centrumot.

Gastroger 2009.10.05. 17:12:38

@kispista2:
Nekem mit kell bizonyítanom, ha én vagyok az alperes? A fényképen egyszerre hogyan látszik az aktuális (hiteles) idő, a rendszám, és hogy nincs ott a parkolójegy? Azt, hogyan fényképezi le, hogy nincs ott?

Laikus kérdés, még nem kaptam fényképet, pedig parkoltam jegy nélkül.. (nem adott az automata).

Szerintem meg bizonyítsa ő, hogy abban az időszakban a gép működőképes volt, és elfogadja az 55.- Ft-ot, úgy ahogy azon a bádogszaron fel van tüntetve, csak én

Gastroger 2009.10.05. 17:15:10

@Gastroger: lemeradtam.. :)
csak én nem akartam fizetni. Dehogynem.

zozo6465 2009.10.05. 17:15:48

Üdv Mindenkinek!
Talán egy megoldás:tavaly ST Tropezben beállok a parkolóba,kapom a jegyet.Kifelé
az automatán kiválasztom a kommunikáció nyelvét/német,angol,francia/,leellenőrizte a jegyet,majd kiírta:Nem tartózkodott itt még 1 órát,NEM KELL FIZETNI,JÓ UTAT!Még most is csodálkozom.

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.10.05. 17:16:05

Elfoglalták a fideszes kommandók a pécsi Vízművet!!!

Ez az orbáni fideszes szemét politika.
EZ VÁR RÁNK A FIDESZ GYŐZELEM UTÁN.
Ha nem úgy van ahogy ők szeretnék akkor erőszakkal, minden áron, arcátlanul.
EMBEREk a 21. században vagyunk!
Ha megtetszik a házad, autód meg a nőd, majd a fideszes "igazember" elveszi.
Félcsétek a javaitokra, őrizzétek otthonotokat, dugva tartsátok a nőjeiteket mert jön a gátlástalan orbanista Fidesz!

kispista2 2009.10.05. 17:25:53

@A népszerű Kósát, Orbán helyett!:
Miért zavar az, hogy kidobták a tolvaj multit? Kidobják majd a centrumot is!

szolid_mercis 2009.10.05. 17:27:52

Ha év végén le is jár a centrum mandátuma, nem hiszem hogy valami jobb jönne.
Ahogy Hofi mondta: "Hagyd fiam, csak éhesebbek jönnek"

ostván 2009.10.05. 17:29:12

Fontos tudni: A parkoló társaságok EL SEM OLVASSÁK az autós levelét a kifogásokról (a telefonon tett bejelentést felejtsük el). A részükről szokásos eljárás az, hogy a mikulás zacsi után jön a céges fizetési felszólítás, utána az ügyvédi felszólítás, azt követően meg a bírósági fizetési meghagyás. Mindegy, miket irkálok, ez idáig végigmegy. De a bírósági papírt már nem célszerű válasz nélkül hagyni, mert akkor veszítesz. Arra elküldöm a Kifogás fizetési meghagyás ellen című választ. Ettől automatikusan perré válik az ügy. És akkor a parkoló társaságnak be kell fizetni a perköltséget! Nos itt van az a fordulópont, amikor elolvassák a leveleidet, és mérlegelik a nyerési esélyeiket. De addig hiába írsz bármit, okosat, ésszerűt, jogosat, senkit sem érdekel! (egyszer NEM közterületen tették ki a kocsimra a mikulás-zacsit - válaszban Földhivatali térkép, tul. lap 3x - nem használt, jöttek a felszólítások. A bíróságon már nem jelentek meg, de a fent leírt eljárást végigcsinálták, mert az emberek nagy része nem bírja idegekkel végigcsinálni). Szóval: No pasaran!

Bit Rot 2009.10.05. 17:34:45

@ostván:
"És akkor a parkoló társaságnak be kell fizetni a perköltséget!"

Kivéve ha a BÖP perel, amely önkormányzati cég, ezért illetékmentesen perelhet.

Vicc!

ostván 2009.10.05. 17:41:46

@Bit Rot: Akkor is csak a per előtt nézik meg, mit írtál korábban kifogásként. Addig NEM olvassák el a leveleidet.

insect02 · http://autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/363-ferrari 2009.10.05. 17:46:54

lehet, hogy ellenőrzi valaki... sőt lehet, hogy ő állította át, hogy egy kis pluszpénzhez jusson, nem?

egyittlakó (törölt) 2009.10.05. 18:04:58

Egyszerűbb lenne eltörölni a parkolási díjat. Ugyanis alkotmányellenes. Szabad országban, szabad emberek ott tartózkodnak, ahol akarnak, autóval vagy autó nélkül. Saját lakóterületen, saját városban meg pláne. Más: sokan nem jártatok Zágrábban. Ott minimum fél óra parkolási díjat kell fizetni, ráadásul jóval többet, mint Budapesten. És még csak nem is a belvárosban, hanem a 2-es zónában. Parkolás hétköznap reggel héttől este hétig, szombaton pedig 7-től 15-ig. Kivétel nincs, sírás-rívás nincs. Azok nem elkényeztetett, ügyeskedő magyarok.

kispista2 2009.10.05. 18:09:29

@egyittlakó: Bárki fordulhat az alkotmánybírósághoz. De a parkolódíj szlovákiát leszámítva sehol sem alkotmányellenes.
A vendéglátós terasz után is fizetni kell, miért nem kellene a kocsi után?
Ráadásul a lakóknak szinte ingyenes.

egyittlakó (törölt) 2009.10.05. 18:13:26

@ostván: "Addig NEM olvassák el a leveleidet. "

Jogos. Fizess parkolási díjat és nem kell levelezned. Engem soha nem bűntettek meg oktalanul. Érdekes.

egyittlakó (törölt) 2009.10.05. 18:17:29

@kispista2: Én arról beszélek, hogy a magyarok mindent ingyen szeretnének, így tanulták meg ezt Kádár idejéből. Majd ha jön Orbán nagyúr, újra minden ingyen lesz.

jackjunior 2009.10.05. 18:18:04

Ugyanez a sztori a XII.kerület Kékgolyó utcában is. 70 Ft a minimális díj, de csak a 120 Ft-ot érzékeli először az óra.
Érdekes még, hogy az utcában 18 óráig kell fizetni, a parkolóőr minden nap 17.58-kor még végigbünteti az autósokat.

egyittlakó (törölt) 2009.10.05. 18:19:35

@A népszerű Kósát, Orbán helyett!:
"Ez az orbáni fideszes szemét politika."

A jövő már elkezdődött, örülj neki. :-)

egyittlakó (törölt) 2009.10.05. 18:21:27

@jackjunior: "Érdekes még, hogy az utcában 18 óráig kell fizetni, a parkolóőr minden nap 17.58-kor még végigbünteti az autósokat. "

Magad írtad: 18 óráig KELL fizetni. Mi a gond?

kispista2 2009.10.05. 18:31:53

Ha a levélre nem válaszolnak, az csak azért lehet mert az ügyintézők elkeverték. A cég vezetőinek címe nyilvános, forduljatok panaszaitokkal közvetlenül hozzájuk. De csak úriember módjára, pur-hab nélkül.

Gastroger 2009.10.05. 18:32:20

@kispista2: @ostván:
oké, valahol igazatok van. (de nekem is :))

A másik az, hogy nem fővárosi vagyok. (De városban lakom, autót használok fizetek parkolási díjat).
Nálunk a minimumdíj asszem fél óra. De ez van kiírva. Befizetem.
Néha én is 17.45-kor teszem le a kocsit, kb 10 percre egy 100-asért. Oké ez is, ez a díjja, ez a fdeltétel, elfogadom.

Két okból nem fizetek:
- nem jó az automata. Elnyeli, vagy átgurul rajta a százasom. Most valószínűleg azért értem 17.45-kor a parkolóba, mert 18.00-kor már programom van, tehát a parkolócég slendriánsága miatt nem fogok elmenni 2 utcával odébb parkolóórát keresni, hogy késsek, és mire visszaérek már nem is kellene fizetnem. Plusz: Nálunk rajta van a jegyen, hogy hol váltottad. Tehát, ha az Mekk Elek utcában parkolok, a jegyem viszont a Hurvinyek utcában lett kiváltva, akkor az sem érvényes. Ugye?

- A Kresz nem ismer olyat, hogy parkolás, hanem, hogy megállás és várakozás. Ahol várakozni tilos, ott jogom van a Kresz szerint (ki és beszállás, ki és berakodás, valamint 5 perc, ha a gjmű közelében- milyen közelében- tartózkodsz. ) várakozni. Nem parkolok.

Ennek ellenére hallottam olyat, hogy valahol felülírták a KRESZ-t. :)

"Az új rendeletben rögzítették azt is, hogy a parkolási díj megfizetése alól a gépjárműben vagy annak közelében történő várakozás nem mentesít."

(Forrás: www.kisalfold.hu/mosonmagyarovari_hirek/objektiv_felelosseg_a_parkolasnal_is/2076763/ )

Na, ez a vérlázító. Tudtommal a jogosítványnak nem feltétele a "Az egyes parkolási cégek ÁSZF-je".
A parkolási cég hogyan bírálhatja felül a KRESZT?

Mégvalami.
Egy ilyen cég, mint a Centrum, mely ellen több eljárás, feljelentés, ombudsmani vizsgálat, összejátszás gyanúja, stb. is indult, még egyáltalán működhet?? Kik ezek, mik ezek? Mennyit fizetnek, kinek? Hol érnek össze a szálak? Hogy van az, hogy szept 22.-én még a fővárosi közgyűlés is döbbenetesnek, és jogilag kétségesnek nevezte, hogy a Centrum nyerte meg a parkolási jogokat...

Picsánrúgni az össszeset, de nem lehet, mert jön a végkielégítés botrány, és kiderülne a mutyi.

Voltmár, hogy senkiháziak kezében van a parkolási szakma?

Ronebaba 2009.10.05. 18:32:44

Nem azért, de inkább várnék a kocsinál 10 percet, minthogy fizessek, utána meg ingyenes!

Ronebaba 2009.10.05. 18:36:08

Valaki igazán utána nézhetne (aki ért hozzá), de tudomásommal a cseheknél már alkotmányellenesnek ítélték a parkolási díjat! Hiszen közterület a KÖZé, vagyis milyen alapon szednek ott díjat???
Valamint ha én csak 5 percet állok, akkor is kifizetem a kb fél órás díjat, amit lehet, hogy utánam még tízen, ugyanúgy 5 percre. Szerintem ez is aggályos!!!!!!!

Gastroger 2009.10.05. 18:38:43

@egyittlakó: Az 5 perc, ami megjár neki.

Gastroger 2009.10.05. 18:43:56

Centrum Kft. Honlapja

FAQ:

Kérdés: Pénzt váltottam, mire visszaértem megbüntettek!

Válasz: Korszerű Siemens automatáink parkolókártyával történő fizetésre is lehetőséget adnak, (...) Mobil telefonon keresztül is fizethető a parkolási díj.

Gastroger komment:
Én bazmeg nem ezt kérdeztem. Nem érdekel a kártya, és nem érdekel a mobil, mert mobilom nincs, pesten meg ritkán járok, falusi bosztohó parasztgyerek vagyok.

FAQ2:

Kérdés: Miért nem lehet a tényleges parkolási időt befizetni?

Válasz: A rendelet értelmében a jegyet előre kell megváltani, az automatáknál igénynek megfelelően tört órára is vásárolhat jegyet, nem kell túlfizetnie.

Gastroger komment:
Parkolójegyet előre megváltani? Hülye vagy? Olvasd el a fenti kérdést.
Majd megállok az út közepén, elakadásjelző, megveszem a jegyet, aztán keresek helyet??
Tört órára is vehetek. Csak a post beküldője nem. Szóval akkor lehet, vagy nem? És mi a tört óra? Mert 1/60-is egy tört óra.

Gastroger 2009.10.05. 18:45:40

@kispista2: Legalább hülyeségeket ne írnátok a honlapra...

Ronebaba 2009.10.05. 18:58:57

Valami olyan kezdeményezés kéne, hogy aki jeggyel parkol, de az időt nem tölti ki, az hagyja ott a jegyet, az autómatánál, és azt a következő autós igénybe vehetné. Így ténylegesen csak annyit fizetnénk (összességében), amennyit parkolunk. Hülyeség, mi??? Szerintem is...

Ronebaba 2009.10.05. 19:00:03

természetesen az automata rövid o-val :)

Gastroger 2009.10.05. 19:03:13

@Ronebaba: Olyan honlapot kéne indítani (vagy már van?), hogy parkolójegy börze. Ha nem fizettél, akkor felkeresed, megveszed 500 Ft.-ért a használt jegyet (10% az enyém), és beviszed megmutatni. :)
Nem túl etikus, de üzletnek jó.

De sajnos nem így kellene eljárni. Fizetni kell egy szolgáltatásért. Egy szolgáltatást meg annak ellenértékeként arányosan szolgáltatni. Mindenki boldog lenne.

vlgymir 2009.10.05. 19:04:45

Nekem errol egy regi nota jut eszembe: "nesirjatok lanyok". Igenis lehet perelni, es szerintem kell is. Persze nem egyenkent, mert ugy maceras, sokba kerul. A siras helyett alakitani kellene egy erdekkozosseget, es az perelhetne es nagy esellyel gyozne is a jogtalan esetekben, ha azok az esetek kelloen bizonyitottak. Azzal a cimszoval lemondani a cselekvesrol, hogy ne legyunk naivak, mert a birosag majd igy, meg ugy, velemenyem szerint butasag, vagy lustasag.
Hozzateszem, hogy nekem jo es rossz tapasztalatom is van a centrummal kapcsolatban. Most a jot: legutobb a Hattyuhaznal, mikozben fizettem az automatanal, megkaptam a mikulascsomagot. Onnan egyenesen a kozpontba setaltam az ervenyes jeggyel, elvettek a mikulascedulat, es adtak igazolast, hogy fizettem, es kesz. Meg udvariasak is voltak.

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.05. 19:10:00

@i23kovacs: @misterx: Ezt nem tudtam, de jó hír, végre valamit ésszerűen csinálnak.

Ronebaba 2009.10.05. 19:10:32

@Gastroger: Valóban, nem így kellene eljárni, de úgy gondolom, hogy ez semmi azokhoz a pénzekhez képest, amiket a túloldalon elcsalnak. Vagyis nem lenne bűntudatom!!!!
Egyszer bűntettek meg, valóban elfelejtettem jegyet venni. A csekket befizettem, de sajnos nem 5 napon belül, egy napot csúsztam. Nem tudtak rugalmasak lenni. Innentől kezdve nem foglalkoztam vele.

Ronebaba 2009.10.05. 19:12:28

@Gastroger: Valóban nem így kellene eljárni, de elhiheted, hogy amilyen pénzeket elcsalnak a túloldalon, nem lenne bűntudatom!!!

Ronebaba 2009.10.05. 19:14:03

valami nem stimmel...

kispista2 2009.10.05. 19:29:10

@Gastroger: "
@kispista2: Legalább hülyeségeket ne írnátok a honlapra... "
Ezt mé' nekem írod?

@Ronebaba: akkor van gond, ha kamubünti miatt szükséged van a jegyre.

A centrum nekem eddig elfogadta a pár perc késéssel megváltott parkolójegyet.

Gastroger 2009.10.05. 19:33:08

@vlgymir:
Most a jot: legutobb a Hattyuhaznal, mikozben fizettem az automatanal, megkaptam a mikulascsomagot.

Ez tényleg jó hír. Miközben fizetsz, megbüntetnek.. :) Nem fér bele az idejükbe, hogy elmegy kétszer a kocsisoron? Tudod, ilyen esetben asszem ideges lennék, mint boldog. Leparkolok, elmegyek kötelességtudóan jegyet venni, mire visszaérek (3 perc), már ott a mikuláscsomag. Ja és gondolom aki odatette, már sehol.

Gastroger 2009.10.05. 19:38:17

@kispista2: Bocs, de a 18:31-es posztod olyan hivatalosan udvarias volt. (MOndjuk tényleg korrekt, lehet ha ők is így állnának minden ügyfélhez, más lenne a helyzet... ), hogy azt hittem Centrumos vagy. :)
És nem mikulásos, hanem valami nagyobb ember. :)

Tény: monopólium a centrum. Ugatom én, hogy kisvárosi vagyok. Nálunk semmi gond a parkolótársasággal. (Eddig még nem volt afférom). Hagytam ott a kocsit 17.58-kor, ha nem volt automata, nem vettem jegyet, stb..
Sőt. Már mondták, hogy ne is vegyek a teljes időtartamra, elég a minimáldíj, mert utána bemegyek a parkolóscéghez, megmondom, hogy szorri, de elnyúlt az értekezlet, vetetnek velem egy jegyet a helyszínen :) a plusz időre (amikor lebuktam), és annyi... A Büntetés elfelejtve. (holott tényleg átléptem a határt.)

Ennek ellenére jogkövető állampolgár vagyok, és mindig veszek, jegyet ha tudok.

De tényleg. :)

Ronebaba 2009.10.05. 19:39:11

@kispista2: Ritkán veszek jegyet. Kórházakban dolgozom, ezért mindig a kórház területén állok meg. Közterületen soha!!!! Ha valahol egyéb dolgom van, egy közeli kórházban állok meg! Így még fizetnem sem kell! :)

kispista2 2009.10.05. 19:56:51

@Gastroger:
Ez udvarias volt?:
"Ha a levélre nem válaszolnak, az csak azért lehet mert az ügyintézők elkeverték. A cég vezetőinek címe nyilvános, forduljatok panaszaitokkal közvetlenül hozzájuk. De csak úriember módjára, pur-hab nélkül."

Azt mégsem írhatom, hogy a mikuláscsomagba tegyetek egy féltéglát és dobjátok be a cégvezető házának ablakán.

Gastroger 2009.10.05. 20:29:34

@kispista2:
szerintem igen. Teljesen korrekt, és hivatalos. Főleg, hzogy hallottam Tőled "azért bazdmeget!"-is nekem címezve. :)

"Lehet elkeverték", "forduljatok közvetlenül..", "úriember módjára. "..

Ezek alapján, nem kis cégnél dolgozol, kapcsolatban állsz emberekkel, reklamációk is futnak be hozzád, gondolom valami értékesítési terület, de tudod kezelni, mégha néha felbosszantanak egyes primitiv emberek is.

:)

llll5 (törölt) 2009.10.05. 20:38:19

@Kitalátor feljegyzetei: így van:)@Michael Collins: bezony!Vagy csak annyit mondani:"Juden Raus!"A fél kormány és a fél Fidesz azonnal eltakarodna...

Biyb 2009.10.05. 21:09:35

@egyittlakó: Pontosan!

Fizetni kell a parkolásért és nincs mese, okoskodás.

De ott a parkolóőrök is normálisak és nem olyanok, mint Budapesten. Plusz még figyel is az autódra, nehogy feltörjék vagy elvigyék, csupán meg kell kérned.

kispista2 2009.10.05. 21:40:21

@Gastroger: Egy hozzászólásban véletlenül nem anyázok és rögtön parkolásicégvezetőnek néznek.

llll5 (törölt) 2009.10.05. 22:06:27

@Gastroger: ezt nem tudom, hol hallottad, de nincs ilyen felülírás.Ráadásul, ezt a gyakorlatban el tudod képzelni?Ha ilyen lenne és jönne az őr, mielött fotózna, már el is hajtasz:))

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.10.06. 00:10:47

Már nem sokáig húzza a cég. Reméljük. Ennél brutálisabb polgárbasztatós, átverős, lehúzós cégről még nem nagyon hallottam. Gondolom még egy utolsó menet...

llll5 (törölt) 2009.10.06. 01:12:07

@Itschykhatschy: dehogy utolsó.Ennek a cégnek az emberei majd alapitanak/átmennek egy másik cégbe és a lehúzás folytatódik

vauvauvau 2009.10.06. 01:26:37

Porschet akar venni a tulaj- olyan nagy baj ez?
Dobáljátok csak a 100-asokat!

neked ugatok 2009.10.06. 18:24:22

belőlem a BÖP akar kiperelni 10e Ft-ot egy parkolás miatt, azzal az indokkal (tessék megkapaszkodni kibaszott erősen valamibe), hogy a 2 nappal később bemutatott érvényes parkolójegyem, szeretném szöveghűen idézni, szóval:
"a 2 nappal később bemutatott jegyet nem tudjuk elfogadni, mert akárhonnan szerezhette azt"
mi a kurva anyád van? nem lepődnék meg ha felgyulladna egy székház valamikor

llll5 (törölt) 2009.10.06. 22:38:12

@neked ugatok: az már 2oo6-ban megtörtént:DDD

feketebaba 2009.10.07. 14:18:50

@Gastroger: alperesként gyorsan kisöpörtek bennünket, úgyhogy nem érdemes foglalkozni ellentmondással. azzal érveltünk, hogy manipulálható a fénykép és nem bizonyítható egyértelműen, hogy hol készült a kép. erre az volt a válasz, hogy a képek hitelességével nem foglalkoznak (meddig tart átdátumozni egy digitális fényképezőgépet), illetve, hogy bizonyítsuk be mi, hogy nem voltunk ott. höhhh... aztán még próbálkoztunk azzal, hogy nem kaptunk felszólítást, hogy fizessünk, erre az volt a válasz, hogy a centrum kipostázta, hogy a posta kézbesítette-e, az senkit nem érdekel.
úgyhogy 14 ezer forint bírság, + 30 ezer perköltség. gyors fejszámolás... felperes képviseletében meg sem jelent senki. az utánunk következő tárgyalásra sem jöttek el a felek. érdekes. számomra az egyetlen tanulság: széllel szemben... nem érdemes.

neked ugatok 2009.10.08. 17:28:43

@feketebaba:
jó, nekem meg jegyem is van.. akkor se mondjak ellent? engem nem fognak lehúzni 'ázze, inkább elmegyek pereskedni, max bebukom

drukkker 2009.10.13. 01:31:20

@feketebaba: Pedig a dolog sokkal egyszerűbb.
A Centrum parkoló eladta a kintlevőségeit, vagyis a büntetésekkel megspékelt parkolódíjakat illetve azok behajtását átengedte más cég(gek)nek. Az önkormányzatokkal megkötött szerződések és a Fővárosi rendelet szerint erre nincs lehetőség. Büntetést kiszabni csak a Centrumnak áll jogában. Azt átruházni nem lehet.
Egyébként majd 3 és fél milliárdos kintlevőséget, 250 millióért adott el a kedves Centrum Parkolási Kft.
A árbevételének közel 50%-a kerül az önkormányzatokhoz, a hiányzó rész, üzemeltetési költség(?). Az utcán kószáló mellényes parkoló "őrők", mind mind harmadik, vagy negyedik alvállakozói cég alkalmazottja. Naná, hogy magas az üzemeltetési költség, ha ennyi alvállalkozó szakít belőle.
Egyszóval ki vagyunk zsebelve!!!!!
Mi lenne ha megszerveznénk egy engedetlenségi mozgalmat, és megtudnánk győzni az autós társadalmat, hogy egy hétig senki, de senki se dobjon be egy forintot se semilyen parkolóautomatába.
Szerintem nagy meglepi lenne.

Karlitosz 2009.11.03. 10:11:05

@Gastroger: szolgáltatásért fizetni kell.
de mit szolgáltat a centrum parkoló???
őrzik a kocsimat? nem.
parkolókat építenek? nem.

egy mocskos lehúzó társaság az egész, azokkal a politikusokkal együtt akik megszavaznak olyan parkolási rendeletet amiben csak vesztes lehet bárki, az is akinek van jegye az is akinek nincs.
kötélre valók mind, egyszer elfogy a türelem és sok vér fog folyni...

Karlitosz 2009.11.03. 10:42:04

amúgy egyszerű a megoldás: le kell szedni a rendszámot. OBIban van olyan rendszámtábla tartó amiből egy mozdulattal ki be rakható a rendszámtábla. 30 napig közterületen tárolható a kocsi.
amíg nem lengedeznek kötélen addig így lehet ellenük felvenni a harcot.

neked ugatok 2009.11.04. 14:26:02

@Karlitosz:
kiegészítés, közterületen, mellékúton! tehát pl a körúton nem, onnan elvihetik, ami drága mulatság
egyébként én is ezt fogom csinálni, amióta este 8ig kell fizetni a barátnőméknél, és óránként majdnem 400 ft a díj..
kapják be

feketebaba 2009.11.22. 15:50:31

@neked ugatok:
egyik esetben nekem is volt jegyem.
na, hát az volt a macerásabb.
azért szurkolok Neked! írd majd meg, hogy mire jutottál!

feketebaba 2009.11.22. 15:51:52

@drukkker:
startrakész vagyok! hol kezdjük? :))))
süti beállítások módosítása