Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
Nem fizet a Malév a törölt járat után
2009.10.13. 11:30 | jackyll

Egy újabb többfelvonásos teleregény zúdult a Homárra. Ezúttal a Malév találta ki, hogy hirtelen fellépő technikai hiba miatt törölt járata után nem fizet kártérítést naiv ügyfélnek, akinek egy napja ráment a projektre. Nyalánkság, hogy a Békéltető Testület egy hasonló ügye szerint járna nekik fejenként 250 euró, mivel műszaki hiba nehezen tud rendkívüli körülmény lenni egy repülőtársaságnál:

T. MALÉV Ügyfélszolgálati Iroda!

Ezúton kívánom bejelenteni a 2009.10.04-i MA1325 Hurghada-Budapest járatuk törlésével kapcsolatos kárigényemet. Tárgyi repülőjárat indulási időpontja 2009.10.04. 13 óra volt, a gépre a beszállást 12 óra 45 -kor kezdtük meg. A gépen, a személyzet bejelentése szerint a "földi" légkondicionálás nem volt működőképes, ez a gép Budapestről történő indulásakor már ismert tény volt. A repülőgépen kb.15 perc után kezdett elviselhetetlenné válni a meleg, a párás levegő. Az elviselhetetlen jelző semmiképpen sem tekinthető túlzásnak, hiszen a kinti hőmérséklet legalább 50 celsius fok volt, illetve 178 ember volt összezárva, gyakorlatilag légcsere nélkül.

A repülőgépet fél háromkor hagytuk el, a tranzitváróba szállítottak minket, ahonnét este fél hétkor kezdtek el átszállítani minket a szállodába, illetve ekkor közölték velünk, hogy másnap reggel indul a gépünk. Ellátásként számunkra fél liter vizet, illetve két darab mini zsömlét biztosítottak, mely semmiképp sem tekinthető elégségesnek, annak fényében, hogy utoljára reggelizni volt lehetőségünk a saját szállodánkban, illetve a szállodában, ahol az utazási iroda (vagy az utazási iroda segítségével a  MALÉV) helyezett el bennünket estére, a 178 ember közül az elsőként bejelentkezők is este nyolckor jutottak vízhez, élemhez.

A MALÉV szóvivője a televízióknak tett nyilatkozatában kiemelte, hogy mindent megtettek az utasok ellátása érdekében, hiszen all inclusive  ellátást biztosítottak részünkre. Ennek hangsúlyozása értelmetlen, hiszen a MALÉV kötelessége (lsd.: csatolt dokumentum) volt gondoskodni az elhelyezésünkről, étkezésről, ezeken kívül a hotelben más szolgáltatást időnk sem lett volna igénybe venni, mivel hajnali négy harminckor buszokkal elindítottak vissza minket a repülőtérre.

A magam és párom részéről egyetértek azzal, hogy a MALÉV mindent megtett a járattörléssel kapcsolatos kényelmetlenségek enyhítése érdekében (ami kötelessége volt), de ez nem változtat azon a tényen, hogy a kiesett munkanap (ami nekem illetve páromnak jelentős problémát okozott), illetve a gépen nem működő légkondícionálás, továbbá a tranzitváróban történő várakozás miatt az Önök honlapján megtalálható tájékoztató szerinti kártérítésre tartunk igényt.

(Nem mellékes az a tény sem, hogy ismételten két óra késéssel szállt fel a repülőgép, a pilóták tájékoztatása szerint a helyi légiirányítás hibájából, de a légkondicionálás továbbra is csak részlegesen volt megoldva a földi várakozás idejére.)

Kérem Önöket, hogy a lehető  legrövidebb időn belül tájékoztatni szíveskedjenek a kártérítés folyamatáról, (különös tekintettel annak időtartamáról), a kártérítés igényléséhez szükséges dokumentumokról.

Továbbá a kárigényem bejelentésével kapcsolatosan, ezúton kívánok több tényt rögzíteni, mivel meglátásom szerint a Malév által több televíziónak adott nyilatkozatok félreérthetőek, illetve pontatlanok voltak.

Önök a járat törlésével kapcsolatosan a helyszínen nem nyújtottak számunkra kielégítő, a MALÉV honlapján (nehezen) megtalálható dokumentum szerinti tájékoztatást.

(A tájékoztatóból kiderül, hogy annak átadását „a visszautasított beszállás és a légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról szóló 261/2004/EK Rendelet írja elő”)

Levelem másolatát megküldöm a TV2 tények műsora részére is.

 

A Malév szerint azonban technikai hiba és technikai hiba között is van viszmajor, vagy ahogy az angolok hívják, Act of God:

Légitársaságunkhoz címzett panaszleveléből sajnálattal értesültünk azokról a kellemetlenségekről, melyeket hurghadai járatunk késedelmes indulása okozott. Biztosítjuk, hogy panaszát körültekintően kivizsgáltuk.

Mindenekelőtt szeretnénk elnézését kérni a járat hosszadalmas késéséből fakadó következményekért. A késés a járat teljesítésére kijelölt HA-LOC repülőgép technikai problémájára vezethető vissza. Az eset körülményeit kivizsgálva megállapítottuk, Malév Zrt. valamennyi kötelező karbantartási és javítási előírásnak eleget tett, a meghibásodás előzetes jelek nélkül, váratlanul lépett fel: a kereszttáplálásos indítás közben a # 2 starter meghibásodott.

Az ilyen jellegű műszaki probléma az elháríthatatlan akadályok kategóriájába sorolható. Sajnos a helyzetet súlyosbította, hogy tartalék repülőgép, illetve alkaltrészek külállomásokon nem állnak rendelkezésre. A mentesítő technikai személyzet, valamint a szükséges alkatrészek megérkezése után a gépet üzemképes állapotba helyezték.

Sajnos a charter desztinációkon nem működik Malév képviselet. Amennyiben úgy érezte, hogy a helyi alkalmazottak munkavégzése, illetve hozzáállása nem megfelelő volt, és hiányos ellátást vagy tájékoztatást biztosítottak, természetesen bármilyen asszisztencia hiányából eredő kárát megtérítjük. Kérjük, a kártalanításhoz küldje el címünkre a kiadásokat igazoló számlákat illetve banki adatait.

Sajnos ilyen és ehhez hasonló technikai vagy egyéb eredetű vis maior esetek a repülés történetében előfordulnak, ezzel mind az utasoknak mind a légitársaságnak váratlan nehézséget okozva. Fenti esetben azonban az EU jogszabályok az utasok anyagi vagy anyagiakban nem kifejezhető morális vesztességért történő kompenzációját nem teszik a légitársaság számára lehetővé.

Ismételten szíves elnézését kérjük az okozott kellemetlenségért, egyúttal bízunk benne, hogy továbbra is a Malév utasai között üdvözölhetjük Önt és párját, és sikerül maradéktalanul megfelelnünk elvárásaiknak.

 

Naiv ügyfél szerencsére nem most jött a palánkról:

Megkaptam az Önök kártérítési igényemet visszautasító levelét, mellyel természetesen nem értek egyet, sőt kifejezetten cinikus hozzáállásnak érzem, hogy Önök olyan esetben kívánnak vis maiorra hivatkozni, amikor a járat TÖRLÉS hátterében műszaki probléma áll.  Az Önök gondolatmenete alapján, akár a pilóta fejfájása miatti légi katasztrófa is rendkívüli körülménynek tekinthető, amennyiben a pilóta rendszeresen járt orvosi vizsgálatra.

Továbbá az ide vonatkozó

261/2004/EK Rendelet a Montreali egyezménynek megfelelően a rendkívüli körülményeknek tekinti különösen a politikai instabilitást, meteorológiai feltételeket, biztonsági kockázatokat, sztrájkokat, amelyek az üzemeltető légifuvarozó működését befolyásolják,

illetve 

A közlekedési, hírközlési és vízügyi ágazat rendkívüli eseményeinek bejelentési rendjéről és ügyeleti szolgálatáról szóló 3/1994. (K. H. V. Ért. 12.) KHVM utasítás mellékéletében felsorolja a rendkívüli eseményeket a közlekedés és a vízügyi szolgáltatás területén. A légifuvarozókra vonatkozó 12.,13.,14.,15. és 30. pontok vonatkozásában rendkívüli események között nem szerepel műszaki meghibásodás.  

Fenti rendeletekkel Önöknek is tisztában kell lenniük, hiszen a Budapesti Békéltető Testület honlapján megtalálható egy hasonló ügyben a Malévval szemben hozott állásfoglalás.  

Az előbb idézet rendeleteket vizsgálva, az Önök levelének azon része mely szerint „Fenti esetben azonban az EU jogszabályok az utasok anyagi vagy anyagiakban nem kifejezhető morális vesztességért történő kompenzációját nem teszik a légitársaság számára lehetővé.” szándékosan félrevezetőnek tekinthető.

Továbbra is fenntartom/ tartjuk kártérítési igényünket, az Önök honlapján megtalálható dokumentum által meghatározott mértékben.

Itt kívánom továbbá  megjegyezni, hogy Önök levelükben késést írnak járat törlés helyett, mely pontatlan, félrevezető, a 261/2004/EK rendeletben a járattörlés, késés definíciója is pontosan megtalálható.

Önök levelükben nem reagáltak a földi légkondicionálás hibájára, mely a gép Budapesti indulásakor tudott tény volt, ahogy a Hurghadai (Afrika!) hőmérséklet is. Kíváncsi lennék hogy mire hivatkoznának akkor, ha a gépen valamelyik utastársunk rosszul lett volna! (Valószínűleg erre: előre nem látható körülmény, hogy Afrikában meleg van…)

Levelem (leveleim) másolatát megküldöm a TV2 tények műsorának, az index.hu fogyasztóvédelmi blogjának tájékoztatásul.

Amennyiben nem kapunk érdemi (csatolt dokumentumok szellemének megfelelő )választ,  abban az esetben kénytelenek leszünk a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság segítségét kérni az ügy rendezésének érdekében.

 

Homárfaktor:(5/5)
Ön dönt:(4,7/5)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

staropramen 2009.10.13. 11:40:29

Ahogyan a nóta mondja Sztrovacsekek!
Három éjjel, három nap
Nékem meg a páromnak.....

gelsystem 2009.10.13. 11:41:11

a postolót szóvivőnek juhééééÉÉÉÉÉÉÉÉÉ!!!

elwood 2009.10.13. 11:41:46

nem lenne rossz a posztból is moderálni a fölösleges bekezdéseket.

Úgy látszik a Malévnál annyira ritka a műszaki hiba, hogy előre nem látható eseménynek számít.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.13. 11:42:51

Ez dúlva hosszú.
Összefoglalná valaki?

gelsystem 2009.10.13. 11:48:36

röviden összefoglalva 2 eset letSEGGes:
1. egy bal-mezőgazdaságilengőcsapszeggel levelezett a postoló, mert nincs tisztában az idevágó jogszabályokkal, tehát valakinek a sógorkomaunokahuga lehet, akit valaki kezlgethetett az állásért cserébe
2. nagyon is tisztában van a jogszabályokkal, akkor viszont rossz pozícióban van, mert ilyen mellébeszélési tehetséggel még akár mire is viheti, teszem azt pénzügyminiszter is lehet
.
.
egy egész sünfalkát nekik!
mikor lesz már végre rend ebben a nyomorult országban?!?!?!?!?!?

parapali 2009.10.13. 11:50:13

SÜN! Gép,gurkada meleg ,2óra,buszhotelbe ,2kicsi zsemle pici víz.fél négy vissza 2óra melegben ,afrika 50 fok,kártérítés!:-) lehet kihagytam valamit majd pótlom!:-):-) TÉNYEK RÖVIDEN!

Mogyoró007 2009.10.13. 11:50:39

@Sün‼: a posztoló repülőjét hazafelé egyiptomból törölték műszaki hiba miatt, közben neki melege volt és éhes volt. Kapott szállást ellátással éjszakára a többi utassal együtt, reggel hazarepítették egy másik géppel, ami szintén műszaki hibás volt, kicsit késett, de nem törölték.
Ő meg kéri az eredetileg törölt repjegye árát, plusz káártérítést, mert melege volt. Kábé ennyi.

Mogyoró007 2009.10.13. 11:51:53

@parapali: majdnem, a zsemle és a víz a hotelig volt.

SXB 2009.10.13. 11:56:58

@AnnaM: @Sün‼: Szomjas is volt, ne feledd!

SXB 2009.10.13. 12:04:02

és azt tegyük hozzá, hogy nem kicsit, nagyon is késett!
ezért kell mindig egy nappal több szabit kivenni, mint amit nyaralással tölt az ember!
nekem a malév sunyinak tűnik...szoval szarjon csak sünt, nem fogom sajnálni.

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.10.13. 12:08:31

Hajrá Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság!

Mogyoró007 2009.10.13. 12:09:11

@SXB: anno a kubai gép amivel hazajöttem 4 órát késett. Na bumm. Ott is meleg volt. A lényeg hogy hazaértem.
Én sem sajnálom a Malévot, de legalább jó hír, hogy műszaki hibás géppel nem rekpednek, és szállásról is gondoskodtak.

SXB 2009.10.13. 12:09:45

@Fulzsenszio: igen, felettébb gyanűs:)

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2009.10.13. 12:20:18

Akárhogy is, az a mondat önmagában necces, miszerint az EU jogszabály nem teszi lehetővé a kártérítést. Szerintetek hogyan hangzik egy ilyen jogszabály? "Utasnak műszaki hiba esetén kártérítést adni tilos"? :)

kriszur 2009.10.13. 12:24:08

Jogos panasz, ennyi. Ami jár, az jár.

2009.10.13. 12:31:46

hádemárpedig tényleg benne van a doksiban, hogy 250EUR, malév írta magára kötelezőnek. postoló dícséretet érdemel, hogy (akár unatkozott, akár a felháborodás fűtötte) utánaolvasott, össze bírta rakni az infókat (pl. nem volt "nemolvasomelhosszú, vkifoglaljaössze lúzer hozzáállás), és mert kiállni az igazáért. lássuk be, kell ahhoz az öntudatos, asztalra csapkodó fogyasztó, hogy egyre kevesebb szolgáltatóra lehessen itt panaszkodni, és végül csak sünökről szóló, a la káromkodásgenerátor sitty-sutty összerakott postokra énmártudomozhasson a nép. uff.

homár molla 2009.10.13. 12:34:11

jól látom, hogy a csatolt dokumentumban lsd-t is küldött?

szgyula 2009.10.13. 12:37:06

Ez nagyon le van szabályozva, pont az ilyen lepattintások elkerülésére. Nem a jegyárat akarja visszakapni, hanem azt, ami neki jár a szabályok szerint. IC késésnél is jár vissza valamennyi pénz.

eszembejutottvalami 2009.10.13. 12:37:43

A Malév arra szerződött a repülőjegy megvásárlásakor hogy xy időpontban mz/x helyrő MZ/y helyszínre elszállítja az utasokat. Ehelyett ezzel a kötelezettségével egy napot késett. A kártérítési igény teljesen jogos.

jokkmokk 2009.10.13. 12:44:53

Mióta a MALÉV ororsz biznisz lett, nem bízom bennük.

Ilyen az oroszok mentalitása, ami a többszáz éves kulturális fejlődés hiányából fakad.

Mylady 2009.10.13. 12:47:04

Csak nekem van olyan érzésem, hogy a kedves poszter túllihegi?

Oké, késett egy napot, de nem a reptér kövén kellett aludnia, hanem biztosítottak szállást, kapott ellátást is...
Ja, hogy meleg volt, mert nem volt légkondi? na igen. Arrafelé előfordul az ilyesmi.

cworm (törölt) 2009.10.13. 12:49:12

Boldog névnapot minden Edének, különösen egyvalakinek, aki számomra nagyon FONTOS!!!!!

helianthus 2009.10.13. 12:50:11

Hádde hol van Hurghada? Sikeresnek minősülök akkor, ha az életben nem hallottam még róla? :D

B@nális coitus 2009.10.13. 12:51:41

Szerintem a posztoló egy kicsit szeretne visszakapni a nyaralásra szánt amúgy sem sok pénzéből.
Én mit szóljak majomarc, hogy egy AirFrance gépen ültem kb 5,5 órát, mire kiengedtek a tranzitba és osztottak némi ételt és italt, csak én legalább a businessen ültem :-DDDD A teljes késés 8 óra volt, pontosan annyi, amennyi a repülési idő lett volna.

Nomante 2.0 2009.10.13. 12:53:20

Ezért kell ALDI saját gyártású géppével utazni, mert ott ilyen nem fordulhatna elő! - Még mosolyognak is.

Isaura 2009.10.13. 12:53:47

@SXB:
@Fulzsenszio:
Én is ezt gondolom.
Összefoghatná a többieket is, akik a gépen utaztak, aztán hátha ráadásul sok lúd disznót győz. És azok is kaphatnának kártérítést (gondolom mindenki munkába ment volna másnap, esetleg gyerek várta otthon, stb.), akik nem értenek ennyire hozzá, hiszen ugyanakkorát szittyóztak.

Komolyan nem értem, mit kell mutogatni, meg arra hivatkozni gyerekesen, hogy véletlen volt... A Malév felelőssége, ha tetszik, ha nem. Akkor is, ha nem ő csinálta.

Aprómajmot nekik.

Nomante 2.0 2009.10.13. 12:55:34

palkovicsné is ezen a gépen utazott edével?

szakállam titkára 2009.10.13. 12:58:27

@@nális Coitus: Szeretem az ilyen lúzereket, akik jól megszívták (ráadásul két kézzel barátom, a buzilesz jegyeddel), hagyják és kussba maradnak, majd kognitív disszonanciájuk miatt leugatják azt, aki viszont nem hagyta magát, magukat hősként állítják be.

Nem, kedves barátom, a te viselkedésed volt gyáva kukac, és a köszönjük neked, hogy biznic lúzerséged történetét megosztottad velünk.

Biyb 2009.10.13. 13:02:28

261/2004/EK rendeletben foglaltak szerint járt el a Malév.
Biztosított szállást, ellátást és biztosította a hazautazást.

Az ellátás miatt meg ott helyben kellett volna szót emelni.

bojl 2009.10.13. 13:10:48

az volt már h egy másik légitársaságnál is hasonló probléma merült fel a légkondival kapcsolatban? a különbség annyi hogy ott meghalt egy utas miután 3-4órát várakoztatták a népet a gépbe zárva 50+fokba...

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.10.13. 13:10:51

A MALÉV valószínűleg nem légitársaság, hanem vasút. Ezért ez a kis nézeteltérés.

Egy kis utasjog...

www.itschykhatschy.com/?read=071130_utasjog_a_jarattorlesert_es_kesesert_karterites_jar

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.13. 13:31:37

Így jár, aki nem az Aldiban ül fel a Gyermekvasútra...

Fairy Girl 2009.10.13. 13:36:13

Na ez a fogyasztó tényleg nem naiv. Helyes. Kíváncsi leszek az eredményekre. (Mondjuk a tv2 tények c. műsora nekem kicsit sem hiteles, bár évek óta nem is láttam, van még? :D )

flea 2009.10.13. 13:36:51

Jár neki a törlésért, ha jól emlékszem, 250 euró. Lehet csűrni-csavarni, hogy hát igazán, mi mindent megtettünk, és láthatólag így is van, de ha jár, akkor jár, pofa befog, fizet, elnézést kér. Szerintem.

Persze 250 euró megspórolásának reményében megéri egy-két e-mailt előbb megírni, hátha. (Pláne mivel a levelet író munkatárs egyébként is meresztené a hátsóját az irodában pontosan ugyanazért a fizetésért, tehát a levélírás kvázi ingyen van.) A tipikus nyugat-balkáni mentalitással, ahogy megszoktuk...

Fairy Girl 2009.10.13. 13:37:40

@AnnaM: Azért a 4 óra késés és egy egész nap között némi különbség van, főleg víz és kaja nélkül, Afrikában, 50 fokban, nem?

flea 2009.10.13. 13:39:14

@flea: mapcrow szerint a Bp-Hurghada távolság 2590 km, ez esetben nem 250, hanem 400 euróról van szó (amennyiben userünk készpénzt szeretne).

kriszur 2009.10.13. 13:40:43

@szakállam titkára:

Tökéletes igazad van! Van, aki azt hiszi, ha vele megetetik a szart, akkor másnak is kutya kötelessége szó nélkül elfogyasztani.
Minél többen állnak ki a jogaikért, annál inkább változhat a magyar szolgáltatók hozzáállása az ügyfélhez.

Mogyoró007 2009.10.13. 13:42:05

@Fairy Girl: persze hogy más, de önmagában egy késés nem a világ vége. A várakozás után kaptak szállodát kajával.
Lehet, hogy tényleg jár nekik kártérítés, fogalmam nincs, nem is érdekel. Ha jár, akkor hajtsa be.
De ekkora rinyálást csinálni belőle, és szidni a céget nyilvánosan, én túlzottan aránytalannak gondolom.
Ezért setem azt, hogy a posztoló unatkozik és jódolgában már azt se tudja hova kapjon.

kriszur 2009.10.13. 13:42:14

@Itschykhatschy:
Japánban a vasúti késésért is fizetnek, de erre nálunk esély sincs, mert akkor kellene még pár tízmilliárdot a MÁV-ba pumpálni jó adóforintokból.

SXB 2009.10.13. 13:43:14

@Mylady: szerintem az fáj neki, hogy bajuk származott a munkahelyükön...sejtem, hogy ez vasárnapi napra esett, és hétfőn nem jelenhettek meg a munkahelyükön.
a gyilkosság is előfordul mégsem normális.
szóval ha valami nem működik, akkor azt meg kell csinálni, hogy működjön, mert ha kis hazánkban nem megy a légkondi az kicsit kellemetlen de afrikában, ahol télyeg qrva meleg van, az nem kellemetlen, hanem kib@szás.
de mindegy is, ha a malév és egyébv szabályzata lehetővé teszi hogy kártéritést kapjon az utas, akkor pofa be és fizessenek!

anarch 2009.10.13. 13:43:19

A gondja az, hogy pénz is járna, amit viszont Vis Maiorra hivatkozva nem akarnak kifizetni.

Az nekem nem egyértelmű, hogy a járatot törölték vagy késése volt, pláne mivel hogy charterről van szó. A www.flightstats.com nem tud erről a járatról, abban a kommunikációból egyértelműen kiderülne hogy törölték-e vagy sem.

kriszur 2009.10.13. 13:44:54

@AnnaM:
Na menj a pitlibe, te, idióta!:)
A "rinyálás", az eset nyilvánosságra hozatala az, ami segíthet abban, hoyg tisztességesen, mondhatnám európai módon járjanak el a szolgáltatók a magyar ügyfelekkel. Ugyanis itt rendszeresen átbasszák a magyar fogyasztókat. Sünt a picsádba, aztán költözz el vele Albániába!:)

Mogyoró007 2009.10.13. 13:47:17

@kriszur: neked is hasonló szépeket. És még én vagyok az idióta...
Én aránytalanságról beszélek, te szerencsétlen, nem jogokról.

Fairy Girl 2009.10.13. 13:50:34

@AnnaM: Kaptak kettő db pici zsemlét egy fél liter vízzel... áh, különben meg olvasd el :D Aztán majd utána folytatjuk. :D

SXB 2009.10.13. 13:51:14

@AnnaM: te malév dolgozó vagy?ejnye...
nagyon sajnálom a malévot, de komolyan...opedig ők hiresek arról, hogy megbecsülik az alkalmazottaikat, és mindig minden rendben van...
Kriszur kicsit nyersen, de azért jól fogalmazaott.
te meg olvass és érts, mert késett a munkahelyéről, mint azt irta.

Mogyoró007 2009.10.13. 13:52:16

@Fairy Girl: a hotelig. Te is olvasd el.

kriszur 2009.10.13. 13:53:54

@AnnaM:

Aránytalanság? Mert nem kaptak meg 500 euro -cirka 130-135 ezer HUF- jogos kártérítést -ketten-? Aránytalanság, mert a MALÉV nem fizetett ki az utasoknak több 10.000 euro jogos kártérítést? Szerintem egyáltalán nem aránytalanság, hanem követendő, jogos fogyasztói magatartás.
Nem mindenki szereti, ha átbasszák őt és utastársait. Ha te igen, akkor távozz sünölt seggel Albániába -ott még különb a mazo, állítólag-!:)

szakállam titkára 2009.10.13. 13:54:18

@AnnaM: Aránytalanságról annyit szeretnék neked mondani, hogy 10 éves voltam, mikor apámat vártuk haza arab országból (dolgozni volt kint, tolmácsként). És nem jött aznap haza, mi meg vártuk. Másnap, mikor megérkezett végre, napokig nem tudtam beszélni.

Ezt csak azért mesélem el, mert ha a te párod/szülőd, hozzátartozód maradna egy teljesen más kultúrájú, európai szemmel veszélyes helyen (mégha ez most itt közhely és sztereotíp, de ettől még ez van), nem tudom, mennyire tartanád aránytalannak. A munkahelyeden mi lenne, a családtagjaiddal mi lenne, mit okozhat egy ilyesmi.

Mogyoró007 2009.10.13. 13:57:04

@kriszur: te direkt kiforgatod a szavaimat?
Írtam hogy a kártérítés gondolom jár, nem értek hozzá. Ha jár, fizessék ki.
De ha a palacsintázóban 2mgr-al kevesebb porcukor került a túrós palacsintámra, nem robbantok a helyre atombombát.
Csak simán kérek még rá porcukrot.
A javaslataidat távozással tartsd meg magadnak és már mehetsz is.
Amúgy leszarom, legyen igazatok. Nem fogom a napi aktuális szedják szét a kis hülyét szerepét játszani.
Szóval csá, és marjátok inkább egymást a hatalmas kultúrált szövegeitekkel.

Fairy Girl 2009.10.13. 14:03:00

@AnnaM: Igen. Elolvastam, de úgy látszik mégis szájba kell rágnom.

-13 óra volt elvileg a járat indulási időpontja.
-20 óra volt, hogy LEGKORÁBBAN vízhez jutottak a hotelben azon a nyomorék fél literen kívül.

Más kérdés?

Fairy Girl 2009.10.13. 14:04:55

@AnnaM: Ő is kért még porcukrot a palacisntájára, csak elhajtották. Hát ezért a felhajtás.

A napi aktuális "szedjétek szét" csak arra igaz, aki hagyja magát, és észérvek helyett csak ugyanazt szajkózza. Szerintem. És ez fontosch :D

kriszur 2009.10.13. 14:06:09

@AnnaM:
Cuncipuncika!

Kulturált, jegyezd meg, kulturált!:) Aránytalanságról beszélsz? 2 személy esetében 500 euróról van szó, a teljes utaslétszám esetében több 10.000 euróról, aztán két gramm porcukorral hozod arányba, amit a palacsintádra....
Üdvözlöm a szüleid, értelmes egyedet nemzettek!:P Szerintem lennénk egy páran, akik összedobnánk a sterilizálásod költségét!:P

flea 2009.10.13. 14:13:17

@kriszur: baszod, ez a sterilizálós duma bármekkora hülyeségnél sokkalta keményebb. Ráadásul AnnaM nem is hülyeségeket beszél, csak simán nincs igaza. Elmész te a...

kriszur 2009.10.13. 14:16:17

@flea:

Egy kis költői túlzástól nem kell, hogy elfolyjon a magzatvized!:P

moli 2009.10.13. 14:24:01

ez NEM vis maior. vegre valaki, aki erti a fogalmat.

Fairy Girl 2009.10.13. 14:30:30

@kriszur: Nem értem, hogy jön a vitába a cuncipuncika, meg a sterilizálás. De mindegy.

Mylady 2009.10.13. 14:33:30

@SXB: Én ezt értem. És azt is, hogyha valami jár, akkor fizessék ki.
(Nem ismerem a szabályozást: akkor is jár a 250 eur, ha kapnak szállást, ellátást és a lehető leghamarabb hazahozzák őket?)
Az éremnek most is két oldala van. Azt azért el kell ismerni, hogy kaptak szállást, ellátást, hazahozták őket.

A poszter meg olyanokért rinyál, hogy nem kapott megfelelő tájékoztatást a helyszínen, meg hogy nem vagy csak részlegesen ment a légkondi, meg késett a gép két órát (amivel végül hazajöttek).
Kicsit túlzás.

A légkondiról meg annyit: olyan helyen dolgozom, ahol nincs. Van ellenben hatalmas üvegfelület, besütő nap, fülledt levegő és semmi árnyékolás, az ablakok egy része nem nyitható stb. Nyáron nem egy olyan nap volt, amikor 38-40 fokot mértünk. Bent, az irodában. És nem nyaraltunk, hanem dolgoztunk. Napi 9-10órát.
És ez egy bank. Jól menő bank (a válság ellenére), ahol elvárják az üzleti öltözéket (öltöny, nyakkendő, csini ruci, zárt cipő) nyáron is. És ahol a menedzsmentnek telik légkondira (így őket nem érdekli, hogy nálunk mi van), 30-40milliós autóra, soktízmillás bónuszra. És még sorolhatnám.

Valahogy nekem ez jobban fáj, minthogy a kedves poszter ült 2 órát légkondi nélkül egy repülőn.

flea 2009.10.13. 14:33:51

@Fairy Girl: kriszur szerint ez szemlátomást költői. Igen várom már, hogy begyűrűzzön ide is a szűrés funkció, máshol a bloghun már láttam működni...

flea 2009.10.13. 14:35:29

@Mylady: nézd meg a posztbeli utolsó linket, abból kiderül, hogy a kártérítés akkor is jár. (Amúgy pontosan azért, hogy a kedves utasok ne egyesével indítsanak polgári pereket különböző összegekre, amiért a főnök kedden leüvöltötte a hajukat, hogy miért nem jöttek hétfőn dolgozni.)

kriszur 2009.10.13. 14:40:10

@Fairy Girl:

Tisztelt Girl!

Nem értheted, ha viszont a hajad befestetnéd....!:)
Segítek neked, mert ma filantróp hangulatban vagyok!

"Cuncupuncika"

A nickről feltételeztem, hogy hölgy fórumozóról van szó, így a kellemes beszélgetés után felruháztam egy általam adott becenévvel.

A sterilizálás esete

Sajnos Magyarisztánban sok hozzá hasonló bugyuta emberke van. Azokra gondolok, akik nem akarnak élni jogaikkal, hagyják, hogy a szolgáltatók kihasználják őket, s mint látod, még azt is "megszólják", akik nyilvánosság elé hozzák a problémákat. Én rühellem ezt a típust, mert ez tenyészti ki a bunkó, a vevőket kihasználó szolgáltatók siserehadát. Ennek következtében szeretném, ha ez a típus mind kevesebb súllyal szerepelne a fogyasztók, erre bátorkodtam írni a "sterilizálás" kifejezést, mely azt jelenti, hogy meggátolnám a szaporodását -ha átvitt értelemben is-.

Remélem, hogy sikerült annyit fejlesztenem rajtad, hogy tamponod nem csak az orrodba dugod! :)

kriszur 2009.10.13. 14:41:47

@kriszur:
"Ennek következtében szeretném, ha ez a típus mind kevesebb súllyal szerepelne a fogyasztók közt", bocs, nehogy összezavarodjanak a szőkék -persze rajtam kívül-!:)

Lili.hu 2009.10.13. 14:41:52

elárulom, hogy a MALÉV-nál mindennaposak az olyan esetek, hogy egyik gépből rakosgatják át a másikba a jó alkatrészt... amelyik éppen áll, annak úgysincs szüksége rá... a Q400-azok meg szériahibásak, gyenge az első futóművük, nagyon óvatosan kell letenni a pilótáknak a gépet, mert rettegnek, hogy esetleg letörik... egyáltalán nem olyan biztonságos a repülés - szóval örüljön szépen mindenki, aki elér egyik célállomástól a másikig...

SXB 2009.10.13. 14:45:20

@Mylady: a poszternek az fájt hogy a munkahelyéről késett, majd a az egy napos csúszás után még mindig 2 órával az igért időpont után sikerült elinditani a gépet.
az hagyján hogy a munkahelyeden nnics légkondi, az enyémben van, és mégsem használ, köszönhetően a sporolós technikai megvalósitásnak...DE!
a munkavédelmet nem véletlenül találták ki, tessék "rinyálni" a megfelelő fórumokon, és érváényesiteni a jogaidat, amik járnak!!!!!!ismered a mondást biztosan:
néma gyereknek az anyja is büdös...

Lili.hu 2009.10.13. 14:46:56

@SXB: MALÉV megbecsüli az alkalmazottait???? soha... van olyan vezető légiutas-kísérő, akit azért rúgtak ki, mert 15 év repülés, oktatás után nem egyezett bele, hogy visszafokozzák és nagyon jelentősen lecsökkentsék a fizetését... mellesleg az utasok is azok, akiket ő oktatott, imádták. egy baja volt csak, hogy gyönyörű és intelligens, amit az irigy kolléganők nem tudtak elviselni - belső körökben ugyanit nagy harc dúl azért, hogy ki kaparintson meg egy-egy 4csíkos, gazdag pilótát...

SXB 2009.10.13. 14:48:58

@Dolly-Barbara: irónikus akartam volna lenni, de ezek szerint nem sikerült.
amugy igen, ez tipikus hozzáállás sajnos. és nem csak a malévnál.

Snake Plisken (törölt) 2009.10.13. 14:53:40

Emberek!

Ne legyünk már ennyire megértőek a szolgáltatókkal, ők megértőek velünk?

A csóka kifizette a szolgáltatást, hogy időben elvigyék egy helyre, közben egyen igyon!
Ő korrektül kifizette ezt a szolgáltatást, mivelhogy másképp hozzá sem juthat.
A másik oldalról viszont, nem ért oda időben ahova szeretett volna, nem kapott enni (mert két zsemlét nekem ne adjon egy repülőgép társaság, főleg ha ők hibáznak), plusz órákig ültették mások levében főni.

Persze, hogy iagaza van! Nem azt kapta amit kifizetett! Ezt kell nézni és nem mást!

Lili.hu 2009.10.13. 14:53:58

@SXB: ..de a MALÉVnál már a gusztustalanságig fajult....

(borsonline.hu/news.php?op&hid=21257

a happyend már nem került címlapra: a baltás pilótát törvénysértés miatt kirúgták.. na, ennyit a MALÉV-ról, repüljetek csak velük.. :))

kriszur 2009.10.13. 14:54:13

@Dolly-Barbara:

Sok helyen punciügyileg dőlnek el a dolgok, ezen ne csodálkozz, nem egyedi eset.
Szeretném, ha azzal a gyönyörű, intelligens vezető légiutas-kísérővel közölnéd, hogy én szívesen állnék mögötte, alatta, felette, támogatom mindenben!
Azannyát négycsíkos pilóta! Az már fővezérőrnagyezredestáborszernagyhadnagykarnagy, nem semmi! Nem baj, majd kibatikolom magam!

SXB 2009.10.13. 15:04:30

@Snake Plisken: Jól szóltál, mi is ezt mondjuk.

theutat villám 2009.10.13. 15:20:09

"Kérjük, a kártalanításhoz küldje el címünkre a kiadásokat igazoló számlákat illetve banki adatait."

Ja igen, ez meg olyan, "kártalanítunk bazmeg, csak adjál számlát, amit meg úgysem kértél kisköcsög, haha".

Fairy Girl 2009.10.13. 15:32:23

@kriszur: Félreértesz, a szavakat értem, csak elég fura dolog valakit személyeskedve elküldeni a k. anyjába, miközben elvileg arról próbáljuk meggyőzni, hogy észérvekkel vitatkozzon :D mármint legalábbis én. De lelked rajta :D

Amúgy a hajam festett, igaz, az eredeti hajszínemre, mert sajnos őszülök :(

Fairy Girl 2009.10.13. 15:34:45

@kriszur: Rám vonatkozó személyeskedő mejegyzésed külön köszönöm. Úgy gondolom, az említett eszköz elhelyezése kizérólag rám tartozik, nem a blog nyilvánosságára. Én is javasolhatnék dolgokat, hogy mit hova dugjál :)

Mylady 2009.10.13. 16:45:24

@SXB: sajnos ez nem ilyen egyszerű
egyrészt nyilván Te is tudod, hogy aki sokat pampog, az hamar repül
másrészt ez egy viszonylag nagy cég, a megfelelő emberek ülnek a fontos pozíciókban
értsd: különböző ellenőrző szervekkel igen jó a kapcsolat

Biyb 2009.10.13. 16:47:41

261/2004/EK rendelet nem Magyarországi rendelet, hanem az Európai Parlament és Tanács alkotta.

Menjen reklamálni Strasbourgba.

Ne akarjon már mindent egyszerre a postoló.

Elfogadta amit a Malév felajánlott a részére, élt a 9. cikk

Ellátáshoz való joggal

(1) E cikkre való hivatkozáskor az utasoknak díjmentesen a következőket kell felajánlani:

a) a várakozási idővel ésszerű arányban étkezést és frissítőket;

b) szállodai elhelyezést az alábbi esetekben:

- ha egy vagy több éjszakás ott tartózkodás szükséges vagy

- ha az utazónak a szándékaihoz képest tovább kell ott tartózkodnia;

c) szállítást a repülőtér és a szálláshely (hotel vagy egyéb) között.

(2) Ezenkívül az utasoknak díjmentesen két telefonhívást, telex vagy faxüzenet, vagy e-mail küldését kell felajánlani.

(3) E cikk alkalmazásakor az üzemeltető légifuvarozó különösen figyelmet fordít a csökkent mozgásképességű személyek és az őket kísérő személyek szükségleteire, valamint a kíséret nélkül utazó gyermekek szükségleteire.

A kártalanítási jog az teljesen mást takar, mint amit kedves postoló akar.

Ha tudja számlával bizonyítani, hogy milyen kárra keletkezett, akkor azt meg is fogja a részére téríteni a Malév.

andris71 2009.10.13. 20:38:57

Aki nem volt ott, az nem is tudja hogy milyen érzés volt bezárva lenni a gépen.Én is az utasok között ültem és átéltem ezeket az érzéseket. Ráadásul másnap amikor azt hittük, hogy minden szuper és minden rendben, akkor derült ki, hogy újra kezdődik az egész. Ismét izzadás 2 órán keresztül (klíma nem működik) és a döbbenet, hogy a gép jobb oldali hajtóművét be kell bikázni, mert ugyebár nagyon jól megjavították. Mindenkinek aki nagy arcal ide írt, csak azt kívánom, hogy egyszer kerüljön ilyen hejzetbe. Megismerné az érzést !!!!!!!!!!

andris71 2009.10.13. 20:44:46

@Biyb: Miröl beszélsz? Ott voltál? Akkor meg mit írogatsz itt össze vissza.
Azzal kellet volna kezdeni a repülőtéren, hogy ilyen esetekben azonnal az utasok kezébe kellett volna adni egy leírést a jogaikról. Itt már megbukott az egész légitársaság mert ezt elmulasztotta. Mindenki nézett mint egy bírka.

avatartalan 2009.10.13. 20:49:52

szörnyű "hejzet" lehet...omg

Vettriano 2009.10.13. 22:33:09

Válság közepén volt pénze nyaralni, azt most itt hisztizik. :)

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.10.13. 22:45:00

@andris71:
Ha jól tudom, a helyszínen megkaptatok minden ellátást, persze lehet, hogy csak 4*-os lett a szálloda és nem 5... Úgy hallottam, hogy Egyiptomban sem megy minden egyik pillanatról a másikra, de valahogy mégsem a gépen főttetek reggelig, de nem is a tranzitban aludtatok. Gondolom annak sem örültetek volna túlzottan, ha egy hajtókával nekiindultok hazafelé, csak mert a posztoló és párja fontosnak érezte magát másnap Pesten. Ebből fixen nem lesz sem 250, sem 400 euro. A fapados világban jó páran bepróbálkoztak már, de ha jól emlékszem a kaja vócseren kívül még sokkal többre senki sem vitte...

B@nális coitus 2009.10.14. 07:09:31

@szakállam titkára: Hát igen, valóban lúzer vagyok gyíkarc. Nézd már meg mennyibe kerül az AF-nél két ORY-FDF jegy business-en! Szerintem egész évben nem keresel annyit! És különben is, mit reklamáltam volna? A járat elindult (késéssel), kiszolgálás megvolt!

kriszur 2009.10.14. 10:37:46

@@nális Coitus:
Buzernyák Úr!

A "papámnak több pénze van, mint ...." szöveg nem idevaló.:P Az nem változtat a tényen ....:)

Biyb 2009.10.14. 10:45:52

@andris71: Nem, nem voltam ott.
Igen, ez is benne van a törvényben. De biztos, hogy ki van vhova írva, hogy mik az ilyen helyzetben az utasok jogai.

A normálisabb emberek ha külföldre utaznak felkészülnek az ilyen helyzetekre is.

Jobb lett volna, ha műszaki hibás géppel jöttök vissza és lezuhan?
Na, ugye nem!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.10.14. 11:31:10

Ami jár az jár...
Viszont tedd össze a két kezed, hogy legalább valamit kaptál, ennyi késést egy könnyebb napon a MÁVnál is össze lehet szedni, ott meg
se busz
se szálloda
se kaja
se víz
se meleg (manapság)
és még dezinformációt is kapsz hogy majd 15 perc múlva történik valami...

Amúgy meg ha van 50 fok a földön, utasok közt, nagy szerencse, hogy nem lett rosszul egy betegebb ember, de még nagyobb szerencse, hogy nem lett rosszul a pilóta (mert akkor a 178 ember sínylette volna meg)

Amúgy őszintén: kötöttél olyan biztosítást ami hasonló elhúzódó nyaralásra juttat valamit? Remélem igen, mert onnan is járna valami. Ha meg nem akkor szvsz az egy munkanap kiesés nem lehet olyan nagyon durva

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.10.14. 11:43:28

@Mylady:
Hasonló helyen, körülmények közt dolgoztam, igaz biztosító, ezelőtt 15 éve. Akkor már voltak légkondik, de ritka volt.

Akkor a nyári hónapok végén egy fél havi fizetést kaptunk jutalomként a meleg miatti kompenzációképpen. Következő évben lett olyan légkondi ami központi (a radiátor hűt/fűt meg ventillátoros)

Mondjuk ez egy kicsi biztosító volt, talán már be is csődölt, mert az ügyfelek után a munkatársak is fontosak voltak. Nyáron cikkeztek erről, hogy milyen s mennyi védőitalt könnyített munkát (azaz semmiképp sem 9-12 órákat) kell biztosítani a munkáltatónak. Szerintem akkor kellett volna felnyomni a rákba őket, talán most sem késő, pláne ha többen állítjátok, hogy kompenzációt ígértek :)

szakállam titkára 2009.10.14. 11:57:41

@@nális Coitus: Sajnos, tévedsz ánusz barátom. Csak én nem a putri, fapados Orly-n szoktam leszállni, hanem a Charles de Gaulle-on. Méghozzá havi rendszerességgel. Csupán nem azzal kompenzálom képességbeli hiányosságaimat, hogy buzileszen utazom.

SXB 2009.10.14. 15:52:37

100.!:)
hagy legyen ennyi örömöm...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.10.14. 19:08:33

@gelsystem: "egy bal-mezőgazdaságilengőcsapszeggel levelezett a postoló, mert nincs tisztában az idevágó jogszabályokkal, tehát valakinek a sógorkomaunokahuga lehet, akit valaki kezlgethetett az állásért cserébe"

hm.. nem ő lenne az egyetlen, aki kapcsolatok végett került a mi csodás légitársaságunkhoz :((((

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2009.10.16. 00:09:28

Én ott ültem a gépen, vasárnap 13 óra helyett hétfő 8:30 körül indult el, ezt lehet késének nevezni, hiszen ugyanaz a gép szált fel mint aminek vasárnap kellett volna, de ha a gép egy év múlva száll fel, akkor is késés, vagy hol a határ a járattörlés és a késés között?
Egyébként lehet vitatkozni arról, kinek mi a meleg, de 1.5 órát ülne egy nem túl nagy aluminium csőben délután 13 órakor egy afrikai országban néhány száz embertárssal össszezárva baromira nem vicces. Szó szerint folyt rólunk a víz, utána pedig irány a 18 fokos reptér, garantált tüdőgyula de min megfázás. Ellátás:
mivel 13 órakor indult a gép, 11-re a reptéren kellett lenni, így mindenki reggelizett és számolt a kajára. Ehez képest nagyjából 17 óra körül kaptunk fél liter vizet (afrika, előtte izzadtál, folyadékpótlás maromira alap ilyen esetben!) és minimális kaját, rendes étel csak a hotelben 8 körül. Szóval nagyjából 12 órán keresztül ehettél 2 zsömlét meg egy vizet, ez a normális ellátás?
Szóval lehet a postoló nagyon ráért, de hogy baromira nem volt korrekt az egész az tuti. Mellesleg hétfőn is több mint egy órán ültünk hasonló körülmények között a repcsin, mert a pilóta nem tudta, hogy le kellene adnia a javítási jegyzőkönyvet ahoz, hogy fel is szállhassunk. Jónapot kívánok, malév.

ambbay 2009.10.16. 14:34:45

Ugy tudom, a 250 euro vissza csak akkor jár, ha

- Túlfoglalás miatt nem tudsz felszállni a járatodra (mert több utas lett mint amennyi hely van), vagy

- A gép indulása több, mint 5 órát késik, és Te, mint utas elállsz a repülési szándékodtól, vagyis úgy döntesz, hogy máshogy utazol el/haza.

Tehát, a 250 euro nem jár, ha a járat késik vagy törölték - ilyenkor el kell szállásolniuk, ha éjszakára maradsz ott valahol, ill. kajabónt kell adniuk a repülôtéren (ezt már 2 óra késés után lehet kérni), illetve fel kell hogy férj a következô járatra, de ennyi. Ha ragaszkodsz a késés/törlés ellenére az utazáshoz, sajnos lemondasz a 250 euroról.

flea 2009.10.16. 16:13:27

@ambbay: rosszul tudod. Kattints a posztban az utolsó linkre, olvasd el és meglátod.