Tékozló Homár

Újszülöttnek minden adócsalás új

2009.10.22. 14:59 | jackyll | 77 komment

Bizonyára már minden adózó állampolgárban felmerült a kérdés, az APEH vajon miért évekkel később értesít azóta x. hatványra kamatozott tartozásokról, és akkoris miért szinte beazonosíthatatlanul:

Trúlájf sztori az APEH-től, avagy az alábbi mókaság játszódott le az elmúlt napokban, egy felvonásban. Kapok egy levelet az APEH-től, hogy "EÜ szolgáltatási díj" (tudnom kéne mi az?) nem fizetése miatt adótartozásom van, plusz büntetőkamat, és rendezzem, vagy rámküldik a behajtókat, ablakon be. Az alapösszeg harmincikszezer forint, a büntető kamat meg nem éri el a kétezret. Behajtók... Ehemm.

Felhúzom magam, hogy az előző munkaadóm valamit elszúrt, mert a problémás időszak akkorra esik. De gyanús, mert néha be volt fizetve a 4350 Ft-os havi díj, néha meg nem. Egy céges könyvelő csak nem ilyen béna... Végigolvasom a 6 oldalas levelet többször, szerencsére anyám is munkáltató, együtt elemezzük, vajon mit akarhat a hatóság, mert még elrejtve sem derül ki a levélből. Kétféle bontásban van felsorolva különböző táblázatokban, hogy mennyit kell fizetnem, háromszámjegyű kódokkal jelölve, de magyarázat nincs. A többi szöveg meg formális blabla és fenyegetőzés.
 

Mielőtt keresztes hadjáratot indítanék az előző munkáltató ellen, ki próbálom zárni a többi lehetőséget, így munkanapon, munkaidőben beslattyogok az APEH "baráti" nyitvatartási idejében az ügyfélszolgálatra, ahol már a sorszám osztó (nem, nem csak egy automata, hanem ott áll egy ideges droidnő, valószínüleg hálózatba kapcsolva a sorszám automatával) megvetően néz rám, pedig a legszebb modorommal próbáltam elmondani neki, hogy egyszerűen csak nem értem az APEH levelét, kérdezni szeretnék. Kapok egy "tájékoztatás" kategóriájú sorszámot. Körülöttem nagy munkakedvű kis emberek, róják az állam köreit, hogy hogyan lehetne még egy kicsit tengődni. Kivárom, odamegyek, leülök, elmondom. Egy fiatal csajszit kapok ügytologatónak, az legalább nem akar gyomorból lerókázni így reggel. De mit keres egy ilyen lány az APEH-nél? Valamit nagyon elnézhetett előző életében...


Kiderül, hogy arról a díjról van szó, amit 2008. februárban önként kezdtem el fizetni, miután kiiratkoztam az egyetemről, munkanélküli lettem, és amíg nincs munkám, addig is legyen TB-m. Önadózás, vagy mi. No igen, csakhogy azt 2008. május elején (három hónappal később), amikor be lettem jelentve az új munkahelyemre, hivatalosan lemondtam (ezért is be kellett menni az APEH-ba, ahol kérdésemre, hogy ez miért nem automatikus, hisz' látják, hogy munkaviszonyom lett, azt válaszolták, hogy az APEH-ot nem érdekli, ha valamilyen adót kétszer fizetek be. Azért nem fog szólni). Lemondtam, és akkor kaptam is 7 pecsétes igazolást, retina szkennel, hogy önként, felelősségem tudatában, alkoholos befolyásoltság nélkül lemondok az önadózás exkluzív "szolgáltatásáról". Akkor azt hittem, az úgy rendben is van.


Még otthon bogarászva a levelet, a be nem fizetett összegekből kikövetkeztetve sejtettem, hogy ezzel (az önadózással) lehet a gubanc, de nem tudtam, miért várnák még mindig tőlem, ha lemondtam. Az első munkahelyemen 4 órásra voltam bejelentve (no comment), esetleg amellett még magamtól is kötelességem lett volna adózni? Erre is rákérdezek, hogy a 4 órás bejelentett, az para-e? De mondja, hogy nem para, az úgy rendbe volt. De akkor miért? - Kérdem én.
 

Hát azért, kedves állampolgár, mert az APEH könyvelése egy röpke másfél éves csúszásban van önmagához képest, vagyis a lemondtást fogták, látja is a monitoron, és minden szabályos, csak épp a könyveléshez ez azóta még nem jutott el, vagyis 2008. végén lezárták az adóévemet, kiagyalták, hogy májustól nem fizettem az önadót, erre kivetettek egy csomó kamatot, majd tovább görgették 2009-re (amiről majd nyilván jövő októberben fogok kapni egy kimutatást). Vagyis a 2008-as lezárt évi adótartozásomról 6 hónap alatt köpte ki a számítógép az adatot, hogy állítólag adócsaló vagyok (benne volt a levélben, hogy ezév júniusi megállapítás), és újabb 4 hónapba telt azt postára adni, hogy októberben kézhez kapjam. Ami amúgy valótlan, mert már lemondtam. 17 hónapja. Szorrika. Ehe-ehe.
 

És akkor gondolkodom, hogy esetleg megéri-e az APEH-nak, hogy egy tartozást másfél év múlva postázzon, hogy a büntikamat addig is növekedjen, mondván, azóta sem fizetek. És akkor most Rollback procedúra, mert ők hibáztak: tehát írjak "észrevételt", az erre rendszeresített észrevétel nyomtatványon, mert ezzel meggyorsíthatom a folyamatot, azt amelyikben majd rácsodálkoznak: "Jé, ez a jómunkásember nem is tartozik!"

Következtetés: Az ország összes adóügyeit kézbentartó hivatalnál...
a) Marha nagy fejetlenség van
b) Gonoszak
c) Marha nagy fejetlenség van és még gonoszak is

Lehet tippelni!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AmyS 2009.10.22. 15:04:40

de még milyen új..!

gelsystem 2009.10.22. 15:05:02

homár szax...............
tegnap zavar a mátrixbam, egyébként meg orbaszájba hí.hibák tömkelege
kiszeded, megkereslek!!!!

betépett felhasználó 2009.10.22. 15:07:07

na vegre, megvan az elso harom, en is szolhatok mar.

betépett felhasználó 2009.10.22. 15:08:35

tanulság, hogy az
Újcsülött ne csacsogjon csacskaságoka!

qwertzuiop1 2009.10.22. 15:09:50

a vége a legjobb... de ezért ennyit olvasni? :)

Vágási Feri_1 2009.10.22. 15:10:29

Érdekes...nemrég kaptam meg ugyanezt a levelet,hogy nekem is tartozásom van.Én is személyesen intéztem,hogy nem kívánom többet magamtól fizetni. Erre tessék,jön a felszólítás.Mint kisült,nálam sem sikerült röpke 1 év alatt bevinniük a rendszerbe.(még jó hogy megtartottam a lemondáskor készült,pecséttel ellátott igazolásukat)

gelsystem 2009.10.22. 15:13:12

kb vazzeg, másfél évig fog még tartani, hogy ezt kinullázd.......
készíthecc majd még 1 esetleg 2 önellenőrzést is.......
.
ja, a héten volt, hogy az akeKK-droidok hőbörögnek, mert nem lesz nekik 13., 14., meg 15. havi, meg még a szabadságolási pénzt is elveszik, meg még a jutalmakat.....
mondta is egy apeKK szóvivő, hogy így baj lesz!!!!!:):):):):
várom

akikaztmondjákni 2009.10.22. 15:17:52

Juj ez nagyon hosszú:S
Újcsülött????

szekrenysor81 2009.10.22. 15:18:58

Nem hülyeség a magyarorszag.hu
Nekem van ott regisztrációm.
Idén bukkantam rá, miután megnéztem magamat az Apeh rendszerében, hogy hoppá..120 ezer forint tartozásom van..lakás illeték befizetése címszó alatt. 3 éve befizettem. Szerintetek?
Irtam levelet nekik, fénymásolvba a csekket az iratokat..
Végre törölték.
MAGYARORSZÁG ÉN ÍGY SZERETLEK!

betépett felhasználó 2009.10.22. 15:20:05

@akikaztmondjákni: tudod, van a BALEK es van a CSÜLÖK.
ergo van újbalek es újcsülök
ez a cimadas egy belso APEHes szakzsargon onkentelen kiszivarogtatasi probalkozasa volt a homar reszerol. most lebukott, hogy valojabn ki is o.

szemi90 2009.10.22. 15:23:06

Szerintem:
D: mégis inkább pék szeretnék lenni.

moli 2009.10.22. 15:27:21

D) Marha nagy fejetlenség van és még gonoszak is es kepzetlenek es munkakerulok

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.22. 15:38:15

Nem igaz, lemaradok mindenröl

greggrant 2009.10.22. 15:40:52

újcsülöttöt is mácsfél év alatt javíccsák ki?

Secnir 2009.10.22. 15:44:40

@gelsystem:
Ja, a héten volt, hogy az akeKK-droidok hőbörögnek, mert nem lesz nekik 13., 14., meg 15. havi, meg még a szabadságolási pénzt is elveszik, meg még a jutalmakat.....
mondta is egy apeKK szóvivő, hogy így baj lesz!!!!!:):):):):
várom

jaja, én is. mi lesz, felmondanak? vagy elkezdenek dolgozni?
én most levelezek az apehhel, de már a sír szélén vagyok. minden válaszlevelet más küld vissza. visszaválaszolok, persze mindenkinek újra el kell magyarázni mindent, és csatolni(!) az újabb levelekhez.
kész vagyok teljesen. a mostani boríték egy talpas A4-es volt, a feladási díja 85~ forint. a fa**om kivan velük komolyan.

És azt sem értem, hogy egy cég 2009-ben (már a XXI. század, ugyebár) nem képes egy normális informatikai rendszert kiépíteni, üzemeltetni, és arra normális programokat írni. Ráadásul egy olyan cégnél, amelynél a pénz nem hiszem, hogy számít.
az ABEV-et, meg többi szemetet (íróival együtt) el kellene törölni a föld színéről. olyan ritka gagyi, hogy ilyet rendes programozó nem adna ki a kezéből...

háh!
pfuj.
okádni tudnék.

Filitheyo 2009.10.22. 15:44:51

Ááá, az apeh-hal ne nagyon akarjatok semmit se elintézni elsőre. Tényleg nagy a fejetlenség, és egynémelyik ügyintézőnek fogalma sincs arról, hogy mit kellene csinálnia. Ha valami bonyolultabbat kérdezel, meg vannak lőve.
Amúgy egy, a posztolóéhoz kísértetiesen hasonló esetben az apeh azt mondta (igaz, csak telefonban, amivel semmire se megy az ember), hogy ha az eddig munkanélküli emberke elhelyezkedett végre valahol és ott őt bejelentették, akkor nem kell csinálni semmit, az apeh automatikusan észleli, hogy már nem kell fizetni ezt a nyüves járulékot és a munkaviszony kezdete utáni időszakokra előírt járulékot törölni fogja. Persze én ebben nem hiszek, ezért az említett ügy alanyával szépen beküldettem a törlést kérő nyomtatványt is. Egyelőre semmi sem történt, és magamban már fogalmazom a levelet a T. Adóhatóságnak, amennyiben elkezdenek reklamálni a be nem fizetett járulék után.

Lee&a 2009.10.22. 15:45:02

újcsülött...atyaég, mekkorát röhögtem :o) Danke :)

pizsama 2009.10.22. 15:45:23

Az ország mondjon le! Sün-t nekünk! Mi vagyunk az 1000 sóhivatal országa!

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.22. 15:49:41

Azért az APEH védelmében elmondanám,hogy bejelentkeztem én is a tb. fizetésre
Ennek semmi köze az önadózáshoz
Adózni vagy én adózok, tehát töltöm ki az adópapirt, már ha adbevallást egyáltalán kell készitenem,vagy a munkaadó,ha vállaja.

tb. fizetés kötlezettségem megszünt amikor a Munkanélkuli hivatal befogadott,mert járt a segély, aztán az önkormányzat vett át és semmiféle bejelentést nem kellett tennem, hogy nem fizetem a tb.-t
Most jött egy év után egy ajánlott levél, hogy jegyezték, miszerint tavaly akármettöl nem kell fizetnem a tb-t
Kissé lassu, kissé savanyu ,de a mi APEH-ünk
És igen MAgyarország igy IS szeretlek, mert sok mindent lehet onlány intézni

Secnir 2009.10.22. 15:50:06

a magyarorszag.hu (vagy mi)-ért kifizetett pénzt kamatos kamattal fizettetném vissza, és még a domainnevet is megszüntetném, olyan szar.
nem volna pofám ilyet kiadni a kezemből. nem hiszem el, hogy van olyan (magát) programozónak nevező ember, aki ilyenre azt mondja, hogy ez egy kész és használható alkalmazás.
na ezek fognak a fal előtt állni az első sorban, most, hogy vége a forradalomnak.
(oppá, most nézem, nem 24-e van, hanem csak 22. az autolsó mondat törölve)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.22. 15:52:08

@Filitheyo:
az apeh automatikusan észleli, hogy már nem kell fizetni ezt a nyüves járulékot "
Ippeg ez történt velem
Néha, ugy látszik kiesik a homokszem a gépezetböl
:)

pizsama 2009.10.22. 15:53:21

Az APEH amúgy mindig késésben van. Nem egyszer kaptam azt a választ az érthetetlen követelésükre, hogy ne foglalkozzak vele, hisz valószínű már több hónapja kifizettem. Ami talán nyilvánvaló lett volna számukra is, ha elolvasnák a csekkeken a közlemény rovatot, hogy szegény adózó - aki velük ellentétben pontosan tisztában van vele, miért és mennyit kell fizetnie - épp melyik terhét törleszti az adott összeggel!

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.22. 15:54:17

@Secnir:
Pontosabban 23-án lesz a falhoz állitás,
mert 24-én már falatozunk a kalbászbol ami a kerités alapanyaga lesz

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.22. 16:01:35

@Secnir: Levelezel a net korában???

Mintha valami számtech szakértő lennél, ugy vettem ki korábban
Regisztráltam 100 éve a MAgyarországon és azóta kellemes az élet, fötölyböl ulve nézem a világot
:)
Napokban is a Nyugdijintézethez intéztem egy kérdést
Kapom , hogy uzenetem érkezett ,
megyek onlájn és látok egy sdxm kiterjesztésű fájlt
Nem kevés idő volt mire feloldottam a rejtélyt
:)
Szerinted ez milyen fájl?

gelsystem 2009.10.22. 16:03:52

@Secnir: ABEV............YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!! máj favorit:):):):
tavasszal felrakta anya az otthoni gépre.....azóta se lehet leszedni:(:(:
úgy berágta magát a vinfos alá, hogy ezen már csak a formatCÉ segíthet, vagy egy karika a mikróban:):):):

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.22. 16:17:54

@gelsystem: Valaki ott béna,mert én is onlájn kuldtem, aztán radir az ABEV-nek és elhuzta a csíkot

Filitheyo 2009.10.22. 16:21:19

@horex: Igen, ez időnként előfordul, hogy működik valami. De kérdem én, hogy ez miért tart egy évig, mire közli a T. Adóhatóság, hogy egy évvel ezelőtt megszűnt a kötelezettséged?! A mai túlelektronizált világban ennél azért gyorsabb reakciót várnék...

Mylady 2009.10.22. 16:22:58

@szekrenysor81: nekem hasonló sztorim van, csak éppen pepitában
lakásvásárlás után illetéket kiszabják, kérem a részletfizetési lehetőséget, megkapom
közben illetékhivatal apehba beolvad, nyilvántartásokat nem sikerül összefésülni, ennek következtében a következő helyzet állt elő:
- az összeolvadás előtti befizetésnek nincs nyoma
- az összeolvadás utáni befizetés látszik a rendszerben
- a fizetési kötelezettség viszont egy az egyben hiányzik
azaz: túlfizetésem van
és ez a helyzet látható a magyarorszag.hu-n és a kiküldött egyenlegközlőn is
immáron 2 éve

Jonathan 2009.10.22. 16:25:32

en azt gyanitom, hogy az AKEKK fegyvertaraban van meg egy "D" verzio is.
azon csodalkozom, hogy en 8 eve elhagytam az orszagot, ezt a tenyt azota sem sikerult kozolnom a APEKK-al, es senki a vilagon emiatt nem reklamalt onnan... Mondjuk nem is hianyzik!

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.22. 16:48:32

@Filitheyo: Ez igaz, ha néha mukodik akkor az emlitet porszem mozdul arrébb
:)
Az elmult 2 hétben 9 napig nem volt telefonvonalunk
Vonalvizsgálat. Kérdem végig ássák a nyomvonalat vagy mi?
Én is emlegettem a mai elektronika világát

Secnir 2009.10.22. 17:11:35

@horex:
"Levelezel a net korában???"

ja, muszáj. az apeh számlákat stb. kért beküldetni, meg igazolásokat meg okiratokat stb.

Mr.paksimogyoró 2009.10.22. 17:44:15

Szegeden sem jobb az ügyintézés: építtettem egy lakást, 200e huf illeték kiszabva, 4 évre felfüggesztve, ha igazolom, hogy megkaptam a lakhatásit. Igazolás elküldve tavaly májusban, októberben levél apehtől, hogy illeték törölve, kapom én, irattár,könyvelés. 1 hónapja levél apehtől, fizessem be a 200e hufot,késedelmit, és akkor is fizessem be, ha fellebbezek, ha igazam van, majd visszautalják. Nem fizettem, apeh irodába elfaxoltam minden igazolást, most kíváncsi vagyok a fejleményekre.

flea 2009.10.22. 18:17:30

Tébét fizetni önként és ezért sorbaállni ősi román szokás tekintve, hogy ha nem veszel igénybe szolgáltatást, akkor feleslegesen fogyott a pénzed, ha meg igen, akkor úgyis csak ugyanazt az elmaradt járulékot hajtják be rajtad (és hogy ne sok kamat legyen, akkor befizetheted gyorsan egy önellenőrzéssel).

Gyanús vagy nekem, te vadász... nem szopni jársz te ide? :D

Nomante 2.0 2009.10.22. 18:41:47

d) Marha nagy fejetlenség van és még marha gonoszak is.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.22. 18:48:41

@flea: Vadász-vadász,fogsz te szopni az orvosnál ha nem fizeted a tb-t
:)

flea 2009.10.22. 19:01:22

@horex: részemről ez a dolog másfél hónapig tartott, mai napság meg ha magyar orvoshoz akarok menni, EHIC lesz a kezemben :D

(Ha az adott másfél hónap alatt kellett volna orvoshoz mennem: több helyen megjelent, hogy a TAJ kártya érvénytelensége miatt az ellátás nem tagadható meg. Persze pont azért lettek ebből cikkek, mert itt-ott mégis megpróbálták... de engem nem abból a fából faragtak, akivel lehet ilyen módon szívózni.)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.22. 19:11:48

@flea: EHIC-et sem kapod, ha nem fizeted a tb-t, bármely országba élsz is, szvsz.

flea 2009.10.22. 19:34:43

@horex: olyan országban élek, ahol a társadalombiztosítást a legálisan és életvitelszerűen az országban tartózkodók ingyen kapják... és ennek megfelelően lakcímigazolásra adnak EHIC-et. :)

ZON 2009.10.22. 20:49:20

Mikor az illetékhivatali dolgozókat átvette (bekebelezte) az APEH, finoman szólva nem voltak elragadtatva a változásoktól, és nem teljesen naprakészen adták át az adatokat.
Az APEH pedig tényleg szégyenletesen le van maradva a visszamondott minimumjárulék törléséről a folyószámlán.

rennie 2009.10.22. 20:51:31

@flea: nem tagadható meg, ellátnak, de kiszámlázzák. és az sokkal többe fáj mint amennyi az önként befizetett tb.

Secnir 2009.10.22. 21:04:27

persze jackyllnek egy pici sün, mert ugye egy vicc minden újszülöttnek új, na de egy újCSülöttnek?

vani81 2009.10.22. 21:16:14

Velem is ugyanez tortent, csak nalam kacifantos volt a dolog legalabbis az apehnak!
2008 juniusaban mikor vegzetem az egyetemen megszunt a TB!Mivel mentem ausztriaba dolgozni kellett az europai biztositasi kartya amit csak ervenyes TBre adnak. Igy kotottem egeszsegugyi biztositast hogy megkapjam a kartyat! Ez volt junisuban. Szeptemberben hazajottem (3,5 honap mulva) es addig egyetlen csekket sem kuldtek.Irany a csongrad megyei egeszsegugyi penztar. Mivel tudtam hogy megyek ki angliaba igy mondtam az ugyintezonek aki nagyon rendes no volt, hogy mivel kint lesz munkam csak novemberig akarom az itthoni tbt hogy az egeszsegugyi kartyat addig is hasznaljam vesz eseten mig itt angliaban rendezodik az itteni Tb (ami megjegyzem 4 het alatt sikerult is).Kifizettem az 5 havi 4350 ftot.Angliai tb van igy hazatelefonaltam a csaladnak kuldjenek minden papirt ki ami a kijelentkezeshez kell. Novemberben kitolottem es hazakuldtem a lakcimkijelentkezt az apehtol valo kijelentkezest es az egeszsegugyi szerzodes felbontasahoz szukseges papirokat!anyum elvitte elintezve. Marciusban hazarepultem es a biztonsag kedveert irany a szegedi apeh es eu penztar!hurra minden ok! de azert kertem minehonnan lepecsetelt papirt hogy lezarva! (aldom az eszem!!)

aztan nekem is jott augusztusban a kedves level 30 ezer forintrol. azt hittem az agyam eldobom. sebaj telefon haza papirok a szekrenybe anyu meg egy kor futas!aztan meg egy meghatalmazast is kellett irnom hogy anyum eljarhat a nevemben!

Lezarva mostmar hivatalosan is!!!!!!!

szoval ne ijedjen meg senki csak gondolkozzon es kerjen mindenki mindenrol papirt!

udv

u.i. 3 hettel keseobb ocsemnek is jott a papir tartozasrol!!!!biztos most ertek az abcben a mi nevunkhoz! SZANALMAS AZ APEH UGY AHOGY VAN!!!!!

Szélpörgő 2009.10.22. 21:26:15

Én a d opciót választanám Vágó úr:
d) Marha nagy fejetlenség van és még gonoszak is, valamint kurvára leszarják.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.10.22. 21:41:01

@Szélpörgő: Csak az a baj, hogy mindezt a mi adónkból...

silent76 2009.10.22. 21:41:18

A TB díj az nem önadózás te nagyokos.

Firefly81 (törölt) 2009.10.23. 07:16:31

Sztem is d, de legalábbis c. Amúgy a posztoló örüljön neki hogy kiderült és nem kell fizetnie. Bár nekem lennének még kétségeim az észrevétel nyomtatvánnyal kapcsolatban, ha a fontos ügyeknek másfél év az átfutása akkor az ügyfél véleményéé olyan 5-6 év lehet...

Biyb 2009.10.23. 09:29:16

A post nem egy Yu-Gi-Oh kártya?

230e 2009.10.23. 10:44:15

A) pontra tippelek

Kurva nagy a fejetlenség, és még nagyobb lesz. Azért mentek oda dolgozni az emberek, mert bíztak abban hogyha nem is lesz magas a fizetésük, de legalább stabil lesz.Rengeteg az ott lézengő alkalmatlan ember, vagy a korábbról ott ragadt semmittevő csak éppen senki sem olyan bátor hogy kivágja őket mint a macskát szarni. Aki pedig egy kicsit is ért hozzá, az pedig helyettük is dolgozik, mert az Ő nyakába varrják a szart. Ők pedig, mivel a pénz csökken a munka pedig nő, nagyon hamar ki fognak lépni. A létszámstop miatt viszont nem lehet embereket felvenni. Ha ezt feloldják akkor meg sokan azért nem fognak jelentkezni, mert decembertől kötelező lesz a versenyvizsga. Ez azt jelenti hogy nagyjából 20.000,- forintért kötelezően le kell vizsgáznod ahhoz hogy köztisztviselő legyél, abból amihez egyébként diplomád van. Ez természetesen azokra akik min. 5 éve ott dolgoznak nem vonatkozik. Tehát a friss, és alkalmazható tudásúakba még belerúgnak egyet, az agyhalottak pedig nyomhatják tovább a hülyeségeiket.

A mozgóról csak annyit, hogy nem jutalom, hanem törvény által rögzített bér. Részemről rohadtul nem érdekelne, ha engednék azt hogy máshol is dolgozhassak, ez viszont tilos.

Akik egyébként a programokat fejlesztik, irányelveket adnak ki, és megmondják hogy mit hogyan lehet, életükben nem találkoztak ügyfelekkel, és k..... szarnak bele abba hogy ki mihez ért. Döntésképtelenek, mert féltik a helyüket. Ha bárki panaszkodik egy rendszerre, a válasz az, hogy el lehet menni ha nem tetszik.

Az egészségügyi hozzájárulás automatikus lemondása ha jól tudom idén januártól él, eddig be kellett jelenteni. Szar egyébként, mert nem csináltak neki külön adónemet, így csak az összegből látni hogy ez az EÜ szolg. díj.

Az igazi kavarodást főleg az illetéknek lehet megköszönni és annak, aki átvetette. Akinek illetékügye van, az minden iratot széfben őrizzen, mert az adatok egy része 3 év után sem került átadásra. Ez azt jelenti hogy azok az adatok ami alapján dolgoznánk nem minden esetben valósak.

flea 2009.10.23. 14:23:27

@rennie: légy oly jó és olvass már utána...

Trójai 2009.10.23. 17:18:10

"Lemondtam, és akkor kaptam is 7 pecsétes igazolást, retina szkennel, hogy önként, felelősségem tudatában, alkoholos befolyásoltság nélkül lemondok az önadózás exkluzív "szolgáltatásáról"."

--> :DDDD
retinaszkennel hehehe

Hát ez van, ezt kell szeretni kedves posztoló, velem már történt cifrább is, amit most nem írok le, hogy megkíméljem mindenki szellemi épségét.

Mi van ha ilyen "tévedéseket" és felszólításokat 8 általánost végzett embereknek vagy éppen nem túl okos embereknek küldenek ki? Azok fizetnek egyből, mint a parancsolat.

Persze ha véletlen mégis kiderülne, hogy "tévedésből" túlfizetésed van, nem kapsz ám kamatokat. Talán kegyesen visszakapod a pénzed. De ezt nem értem, hogy ők számolhatnak fel nekünk kamatokat, mi meg nem számolhatunk fel nekik? Igazságtalan. :)

Filitheyo 2009.10.23. 19:12:18

@Trojai: Ha kéred a túlfizetésed kiutálását és az apeh a rendelkezésére álló határidőn belül nem fizeti ki, akkor jár a késedelmi kamat Neked, az adózónak is. Anyám idén kért vissza egy illeték túlfizetést, és nem utalt az APEH időben, ezért amikor fizettek, akkor kapott késedelmi kamatot is. Nagyon meg is voltam lepve, amikor elmesélte, pedig ennek minden esetben így kellene működnie...

Trójai 2009.10.23. 23:19:38

@Filitheyo: De jó, már ezt is tudom.
Ha 2 vagy 10 évig használják a pénzem túlfizetés miatt, akkor a két vagy 10 éves kamatot ki fogják nekem fizetni? Ez olyan hihetetlen...Biztos valami tévedés volt, hogy fizettek anyukádnak. :)) (csak viccelek)
Többnyire az ilyen dolgokat csak akkor csinálják, ha te mész oda, és mondod meg nekik, hogy mit és hogyan kell csinálkniuk. (de még akkor se mindig)

Elhiszem amúgy, csak olyan csoda-szerű. :D

É2I 2009.10.24. 09:24:59

Ahh!
(Nekem is lenne 1-2 sztorim...)
Szarf.szú, csökött banda, ennyi!
És még hőzöngenek, hogy a _munkájukért_ elvárják az negyed évi, fél évi, évi + apanázst.
Lóf.szt -jó vastagot- a valagukba.

bimmbamm 2009.10.24. 18:22:48

Már neharagudj, de az APEH legalább nem bunkó. Normális ügyintézőt kaptál,aki segített, és megmodták, nem lesz gond. Ehhez képest bankban ugyanez: levonják a pénzt, ráraknak az országos és nemzetközi feketelistára plusz _tényleg_ rádküldik a behajtókat. Végül a pénzt visszakapod, de ígérem, addigra az lesz a legkisebb gondod.

Filitheyo 2009.10.24. 18:55:20

@Trojai: Ja nem, attól, hogy náluk ül a pénzed, nem jár neked kamat. Csak akkor jár, ha kikéred a túlfizetést, majd a kikéréstől számított 30 napon belül nem fizet neked az apeh. Ha van túlfizetésed, azt nem kapod vissza automatikusan, csak ha kéred.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.10.24. 22:00:40

@Filitheyo: Igen, ez a baj, hogy mi az első naptól fizetünk késedelmi kamatot, az APEKK meg attól a naptól, hogy mi vettük észre, hogy náluk ül a pénzünk (ők nem figyelmeztetnek), még mindig 30 nap múlva kezdi el a kamatfizetést. Valahogyan ez nálam nem teljesen stimmel.

Filitheyo 2009.10.25. 12:08:31

@Jani haverja: Sosem mondtam, hogy korrekt a dolog, csak vázolni próbáltam a csúnya nagy magyar valóságot :-)
Viccet félretéve, általában úgy vannak megalkotva ezek a jogszabályok, hogy az adózónak minél hamarabb minél többet kelljen fizetnie, az apehnak meg minél később minél kevesebbet. És akkor még nem is beszéltünk arról az esetről, amikor a T. Adóhatóság különféle mondvacsinált indokokkal bepróbálkozik, hogy mégse jár vissza az adózónak a pénze. Ha kedvem lesz, egyszer talán egy külön posztban megírom. Long story...

9mmPara 2009.10.25. 17:03:46

@230e: Én még emlékszem arra az időre, amikor az adóhivatal nagyjából naprakész és pontos volt. Az első komoly, rendszerméretű megborulás akkor történt, amikor a társadalombiztosítást odavágták az adóhivatalnak. Azt a nyilvántartást se tudták még rendbetenni, erre odakerült az illeték is.

Első mohikán 2009.10.26. 04:23:00

@9mmPara: Én meg egy még korábbi rendszerborulásra emlékszem, igaz csak egy éjszakán át tartott! :-)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.10.26. 07:15:43

Na, mit kell megérnem: Eltűnt az ÚJCSÜLÖTT?

Take-it-Easy 2009.10.26. 11:34:13

Felháborító, hogy az adófizetők adóforintjaiból az APEH csupán annyit tud felmutatni, hogy újra és újra bebizonyítja, hogy NEM VÉGZI A MUNKÁJÁT. Én ha ugyanezt teszem, engem kirúg az, aki a fizetésemet adja.
Üvegzsebapehet akarok!!!

Filitheyo 2009.10.26. 12:00:30

@Easyke: Már az is elég volna, ha egy kicsit túlóráznának ők is, nem csak mi, akik a versenyszférában nyomulunk. Sok lemaradást be tudnának ám hozni ily módon!
Elképzelem, mit szólna az ügyfelem, ha azt mondanám neki, hogy bocsi, ma már nem foglalkozok a problémáddal, mert lejárt a munkaidőm. Az APEH-nél meg nem egyszer van, hogy az ügyfélfogadási idő lejárta előtt már 2-2.5 (!) órával nem adnak sorszámot, mondván, annyian vannak előttem, hogy már nem kerülnék sorra a félfogadási időn belül. És a félfogadási idő az egy szent és sérthetetlen valami, ami egy perccel sem meghosszabbítható...

Take-it-Easy 2009.10.26. 13:11:36

Egyébként én is jártam úgy, ahogyan a posztíró és több kommentelő is: "önkéntes" TB-fizetés, a végén kijelentés, ahogy illik. Néhány hónap múlva - év vége közeledtével - kapom a levelet, hogy elmaradtam ezzel és ezzel, ráadásul azzal a lendülettel leírták, hogy a teljes következő évben mennyit fogok fizetni. Fellebbezzek a hat. ellen, persze fizetős. Nno, levelet írtam (nem fellebbezést!), amiben nem kértem szépen és nem köszöntem,csak megírtam,hogy vizsgálják felül a nyilv.tartást, mert én leadtam az érdi kirendeltségen. Elfogadták.

Take-it-Easy 2009.10.26. 13:13:29

És kedves Filitheyo, igazad van, a túlóra rájuk nézve sem tiltott. Bár azt meg dupla adópénzzel fizettetnék ki maguknak... :( De az éves/kétéves csúszásokra nincs mentség a szememben.

Filitheyo 2009.10.26. 13:34:10

@Easyke: Nincs is. Tömören összefoglalva egy röhej, ami az apehnél megy és felháborító, hogy másfél-kétéves ügyek miatt kell az adózónak írogatnia meg telefonálgatnia.

Fairy Girl 2009.10.26. 14:29:10

@szekrenysor81:
Kérlek, áruljátok el, hogy ezt hol lehet az ügyfélkapuban megnézni, mert nekem egyszerűen nem megy. Szuper, átlátható rendszer... pfffff. :-/

Fairy Girl 2009.10.26. 15:12:18

Áh megtaláltam.
Természetesen EBEV-nek hívják, még véletlenül se apeh vagy adó vagy ilyesmi.
Aki megnézi, mindig az ÚJ LEKÉRDEZÉS gombot kell megnyomni, különben semmit se mutat... Hihetetlen egy szar :D :D :D

9mmPara 2009.10.26. 23:27:35

@taxi33: Á, az csak legenda. Ilyet tenne egy magyar, nemzeti főhivatalnok? Akinek a főnöke az az ember, aki sohasem hazudott -- azóta se. Kizárt dolog.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.10.27. 00:16:27

@9mmPara: Itt Magyarországon SOHA, SENKI NEM HAZODOTT!!!
Főleg nem a politikusok!!!
EZ FONTOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.10.27. 00:18:28

@Jani haverja: Bocsánat, a "hazodott", helyett a "hazudott" a helyes.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.10.27. 10:44:53

Megmondom én a tutit:
A csúszás miatt ugye nem látták, hogy nem aktuális a bírság ezért kiküldték.

3 hónap múlva végrahajtanak és leemelik a számládról (hiszen mindenki számlára kap és borítékba már csak az étkezési utalványt) a tartozást + a kamatokat.

6 hónap múlva kapsz a büntiről egy törlő határozatot és kezdhetsz futni a pénzedért.

9 hónap múlva visszakapod a tartozás összegét de a bírságot és a kamatait nem.

1 év múlva megkapod a következő ellenőrzést és az egész kezdődik elölről :)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.10.27. 10:46:14

a 3. hónaphoz: a végrehajtási díj és az adminisztrációs költségeket kihagytam :)

Ez az igazi adósságspirál, amiről nem tehetsz és nem is tudsz menekülni !
süti beállítások módosítása