Tékozló Homár

A Malév nem szállít több jegyet vásárló utast

2009.11.05. 17:08 | jackyll | 271 komment

Kotasz Doktor alábbi levelében arra hívja fel a T. Ház figyelmét, hogy teljesen felesleges egy fillért is a Malév visszaállamosítására fordítani, hiszen ők szarják le a legmagasabbról, mi történik törzsutasaikkal. Naiv ügyfelet azért nem engedték fel egy Budapest-Brüsszel járatra, mert hasonló úticélú előző heti retúrjegye második felét nem használta fel. Helyette 2 nappal korábban egy harmadik, külön vásárolt jeggyel tette meg ezt az utat. Ez már a vég, hulljon a férgese!

A Malev a kovetkezo ultraparasztsagot engedte meg maganak velem szemben: 2009 november 3-an este ervenyes repulojeggyel jelentem meg a Ferihegy 2A terminalon. A Malev megtagadta az utaztatasomat Budapestrol Brusszelbe, arra az abszurd es felhaborito ervre hivatkozva, hogy oktober 30-an, azaz mult het penteken nem vettem igenybe a Brusszel-Budapest jaratot. Felajanlottak, hogy mas jarataikon elvisznek 150.000 forintert. Ezzel a nagylelku ajanlattal nem kivantam elni.

Tehat nem budos voltam, nem viselkedtem rosszul, semmi rosszat nem tettem. Azt nem ertem, mi koze van a Malevnak ahhoz, hogy en miert nem vettem igenybe a mult penteki jaratot, es milyen alapon tagadja meg a fuvarozasomat, amikor en kifizettem a repulojegy vetelarat?

Annak az oka, hogy nem vettem igenybe a penteki jaratot, a kovetkezo: 2009 oktober 27-ere is vasaroltam utolag egy repulojegyet, mivel kiderult, hamarabb kell Magyarorszagra utaznom. Annak a szinten Malev repulojegynek az ara egyebkent 81000 forint volt.

Tehat foglaljuk is ossze mi tortent:

- ugy dontottem, nem veszem igenybe az eredeti repulojegyem Brusszel-Budapest reszet. Ezzel a Malev csak jol jart, hiszen nem fogyott a kerozin, csomagjaimat es testsulyomat is szamolva 100 kilogrammal kevesebbet kellett szallitaniuk. Es mindezert meg penzt is kaptak. Abszolut nyereseg.
- mivel a programvaltozasom miatt meg egy repulojegyet kellett vasarolnom, a Malev tovabbi bevetelre tett szert: 81 ezer forintra.
- ezek utan a Malev ugy dontott, hogy "kedves uram, on ervenyes, kifizetett repulojegy birtokaban nehogy mar igenybe akarja venni azt, ami jogosan jar onnek, tehat ne szalljon fel a Budapest-Brusszeli jaratra"
- tegyuk hozza, hogy a Malev torzsutasa vagyok, es az olyan ugyfelekbol elnek, mint en, en ugyanis minden heten utazom Brusszel es Budapest kozott.
- vegeredmenyben az eredeti repulojegyemnek egyik felet sem tudtam felhasznalni, tehat a Malev bezsebelte annak a jegynek a teljes arat, anelkul hogy azert szolgaltatott volna barmit is.
- a Malev altal hivatkozott kitetelnek az en szememben csak annyi letjogosultsaga van, hogy igy kenyszeriste ra a porul jart utast, hogy ujabb (az esetemben harmadik) repulojegyet vasaroljon es igy tovabbi bevetelekre tegyen szert. No persze meg az, hogy meg egyszer eladjak az igy felszabadult helyet.

A Malev szerint ez az abszurd kitetel szerepel az uzletszabalyzatukban. Utolag meg is talaltam, a 33 oldalas uzletszabalyzat 16 oldalan szerepel az x pontban a kovetkezo beszallitas megtagadasi kitetel: "x) az utas a repülojegy elso repülési szelvényét nem használta fel;" persze ez igy utolag mar ertelmezheto, nekem korabban ez nem mondott volna semmit. Attol viszont, hogy szerepel az uzletszabalyzatban es le van irva, attol ez meg szerintem nem egy elfogadhato erv. Azt is irhattak volna, hogy a piros nyakkendos utasokat nem szallitjak.

Mi az osszefugges a pentek esti Brusszel-Budapesti jarat igenybevetele es a ma esti Budapest-Brusszel jarat kozott? Szerintem semmi, es soha nem is hallottam ilyenrol, hogy valakit emiatt nem engednek fel a repulore. Felhaborito. Nem hinnem, hogy az utasok kedvenc idotoltese a Malev 33 oldalas uzletszabalyzatanak a bongeszese es ertelmezese (!!!, mert ogye ertelmezni is kell ezt az x-pontban megfogalmazott kitetelt) lenne, es az elektronikus jegy illetve a szamla melle nem mellekeltek ilyen iranyu figyelmeztetest. Azt is megjegyzem, hogy ez egy elavult kitetel, hiszen egy elektronikus jegynek nincsen szelvenye. A Brusszel-Budapest ut pedig nem szelveny, hanem egy ut.

Az egyenlet egyszeru: az utas kifizeti a repulojegyet = A Malev pedig elvegzi a szallitasi szolgaltatast. Es semmi koze ahhoz, hogy ha en esetleg a szolgaltatas egy reszet nem akarom igenybe venni. Jobb lett volna, ha inkabb a koltsegmegtakaritasnak orultek volna. A Malev munkatarsai szerint szolnom kellett volna elore? De mi a fenenek? Igy is eszrevettek, hogy nem jelentem meg, hiszen ezert toroltek ki a rendszerukbol, tehat tudtak, hogy nem jelentem meg, anelkul is, hogy szoltam volna.

Ha veszek egy menut, hadd dontsem el, mit zabalok meg belole es mit nem, ne a diszno mondja mar meg mikor vagjak le. Ha nem eszem meg a levest, akkor desszert sem jar? Az anyjuk uristenit.

Ez az egesz tortenet kicsit olyan, mintha vasaroltam volna egy televiziot, 2 nap mulva pedig beallitananak az eladok, hogy "kedves uram, on nem kapcsolta be az uj televiziojat az elso ket napban, ezert azt most visszavesszuk magunknak, penzt nem kap vissza", vagy akar olyan, mint amikor az embernek szinhazberlete van, es egyszer csak kozlik, "jah kedves uram, on a mult heten nem jott el az eloadasra, akkor ma este se akarjon mar itt nekunk eloadast nezni". Komolyan mondom a pofam leszakad ettol a bunkosagtol, amit a Malev megengedett maganak.

A haverom szerint ez kb ilyen: ha megkersz Pesten egy taxist, hogy "Uram, adok magának 5000 forintot, de ezért annyit kell tennie, hogy nem visz el engem sehová", akkor szerinted mennyi ideig gondolkozna az ajánlaton? :-)

Kulon orommel ertesultem arrol tegnap, hogy a malev a csod szelen van. Remelem eltunik a fold szinerol ez a rohadek tarsasag. A jovoben brussels airlines-ra vasarolok jegyeket. Igy kell elvesziteni egy torzsutast. gratulalok az uzletpolitikajukhoz.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nomante 2.0 2009.11.05. 22:59:47

- egyetértek a posztolóval, de persze egy kisebb összegért korrumpálható vagyok és bevédem a malévot is.

Ja és repülni csakis őstermelőkkel!

XCat 2009.11.05. 23:00:51

@krtek24: "Valami problémád van egy államigazgatáshoz köthető szervezettel? "

Ez egy bonyolult kérdés, és pillanatnyilag nem tudnék rá egyértelműen válaszolni. :D
(ha még nincs, valószínűleg akkor is lesz.)

krtek24 2009.11.05. 23:01:27

@CatMother:

Nem hiszem, hogy bármikor is találkoznánk. Meglepne :)

XCat 2009.11.05. 23:02:27

@krtek24: Isten útjai... izé, kacskaringósak. De még ha össze is akadnánk, nem valószínű hogy pont a homár jutna eszünkbe, mint közös pont.

krtek24 2009.11.05. 23:04:00

@CatMother:

Velük is egész könnyen zöldágra lehet egyébként vergődni, csak nem félhülye kérelmekkel kell őket bombázni, és egy bizonyos szintig (pontosabban szint alatt :)) le kell nyelni a "szabál, szabál embert zabált".

XCat 2009.11.05. 23:04:54

@krtek24: Nem vagyok meggyőződve róla, hogy ugyanarra a garnitúrára gondolunk..

krtek24 2009.11.05. 23:07:31

@CatMother:

Na jó, igen. Van a központi intézményeknél dolgozó 20-30-as korosztály és az "emberek tömegeivel" kapcsolatban álló, pult mögött ülő Mari néni. Ez utóbbiakkal tényleg nehéz, de sokszor az észérvek is hatnak :))

krtek24 2009.11.05. 23:09:11

Egyébként kösz az anyázást... ma este kifejezetten jólesett :))

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.11.05. 23:09:46

Végre, nem a WizzAirt basztatják :) Nem olvastam végig a kommenteket, de gondolom sikeres ember az sem lehet, aki Malévvel utazik....
Menjetek fapadossal, aki okos, tudja, mire számíthat. Mi meg leírjuk.

Nomante 2.0 2009.11.05. 23:24:39

@CatMother: némá ez tényleg józene.

Nomante 2.0 2009.11.05. 23:28:40

Egyébként arra még kiváncsi lennék hamár malév a téma, hogy minek veszi vissza az állam az oroszoktól amikor már 2 éve csak veszteséget termel.

Putyin ránkfenyítetett hogy nem kell a moslék? [sajna nem vagyok képben - még - ezügyben]

@lokoszt: Én a repülést ugy oldom meg, hogy mikor az ALDI-ban vagyok a fellegekben járok...!

XCat 2009.11.05. 23:33:01

@Nomante 2.0: Miért szálltunk rá ennyire az ALDI-ra? Én még sosem voltam benne olyanban. Erre nincs.

Nomante 2.0 2009.11.05. 23:36:18

@CatMother: Mivel az ALDI-ban minden szép és minden jó, és még vásárláskor mosolyognak is [lásd T.W.Á. - boldogügyfél poszt] -

egyébként ha már zene.

www.youtube.com/watch?v=fLHPfMQaoL4

Nomante 2.0 2009.11.05. 23:40:13

remélem éjfélkor lesz új poszt.

XCat 2009.11.05. 23:42:26

@Nomante 2.0: Én akkor most egy időre megálltam a fejlődésben, és egy kicsit le is ülnék:D

Amúgy király:DD

XCat 2009.11.05. 23:52:53

@Nomante 2.0: Félig elolvastam ezt az aldisat. Hát ez nagyon szar. Már a cikk. Meg amit ír is arról szól, hogy azért nem jó ez, csak a nagyon szarnál valamivel jobb.

Ezt a tescos hisztériát sosem értettem különben, a prémium kozmetikumaikat pl imádom. Drágák, még a nagy márkákhoz képest is, viszont jobbak. Szemetet kapsz olcsón, de ha egyszer arra is van igény, miért ne árulnák.

Nomante 2.0 2009.11.06. 00:02:58

ALDI valóban nem rossz, de azért ugyanolyan profitéhes mint bármely más profitéhes élelmiszerlánc. viszont náluk tényleg általában emberi fogyasztásara alkalmas árukat találsz. [Tehát ilyen Bürger sört, meg vízezet szlovák tejet nem (vagyis én nem láttam].

Teszkó meg: lehetőség szerint nem vásárolok a teszkóban, ugyanis a legközelebbi hypermarketje elég ramaty állapotban van (Koszos, rendezettség=0, összevisszaság=100%). a közeli CBA sokkal tisztább, és ott nem csövelnek homeless figurák.

XCat 2009.11.06. 00:06:26

@Nomante 2.0: Az itteni okés. Nagy, tiszta, sok minden van, csövest talán kétszer láttam.. meg éjjelnappali, ami nekem fontos.

XCat 2009.11.06. 00:08:43

Éjféli poszt meg nem van.

Nomante 2.0 2009.11.06. 00:12:50

@CatMother: ugylátszik ma nincs éjféli müszak. na akkor megyek iszok egy kávét ugyis lassan aludni kell.

Levéltetű 2009.11.06. 00:13:44

@CatMother: Azt úgy mondják, hogy FONTOS!!!!

P.A.N. 2009.11.06. 00:37:07

Ha a kedves utas hetente utazik, megtanulhatta volna, hogy ez a doldog MÁS LÉGITÁRSASÁGOKNÁL sem működik.
El kell olvasni a repjegyet, üzletszabályzatot..stb. Sehol nem úgy működik, hogy kapsz egy jegyet több útszakasszal, aztán majd felhasználod tetszőleges sorrendben. Gondolom a kedves utast valamilyen EU munka szólítja íly gyakran Brüsszelbe. Hát tessen megtanulni európai módon utazni.

Nomante 2.0 2009.11.06. 00:39:26

@Levéltetű: FONTOS = FONTOSCH! na villany leo goodnight

P.A.N. 2009.11.06. 01:12:22

@Gerardus A. Lodewijk:

Értem. Tehát ha egy sörözőben ki van írva, hogy a két korsó esetén 30% engedmény, akkor te megveheted a második korsódat úgy, hogy az elsőt öntsék a csapba, számoljanak le 30%-ot a másodikból?
Szerinted netán az elsőnek adják is vissza az árát?.... :)

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.11.06. 01:15:20

Ha így van ahogy írjátok, akkor idióta az összes "hagyományos" légitársaság. Haljanak ki mielőbb. Pont ugyanúgy üzemelnek, mint 30 évvel ezelőtt. Hülye dinoszauruszok.

P.A.N. 2009.11.06. 01:18:11

Amúgy felhívnám a figyelmet a kedves utas kommunikációs kultúrájára, amikhez a homár is lelkesen csatlakozik a bevezetőben....

P.A.N. 2009.11.06. 01:23:18

@dark future:

Akkor próbálj fapadon reklamálni bármiért, ha nem figyelted az üzletszabályzatot..... Veszel egy repjegyet 15.000-ért valahova, majd nem repülted le, akkor 18.000Ft-levonásával visszaigényelheted. Retúr meg eleve nincs. (Wizz) Tájékozódj, mielőtt okosakat írsz.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.11.06. 01:43:42

@LHA: Fapadosnál eleve tudom, hogy nem lehet átíratni, módosítani, visszaigényelni, ez az ára az olcsóságnak. Így tiszta sor, nem kell hozzá kib. üzletszabályzatot olvasgatnom.

trumbo12345 2009.11.06. 02:01:37

kedves barataim. lehet hogy nem beszelek magyarul, sot helyesen sem irok de az elso k.baszott jegy retur reszet nem hasznalta fel ugye? amire kovetkezo het hetfojen baszott ra! hetfon kirepul - penteken vissza, hetfon kirepul - penteken vissza, stb. tovabbi jo repulest kivanok

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.11.06. 02:03:35

@webber: "Megjegyzem, hogy valóban ez így van a világ szinte minden "normál", IATA tag légitársaságánál. Egyszerű üzletpolitika."
Nekik lehet, hogy az. Ettől még konkrétan faszság.

KruGer 2009.11.06. 02:09:39

az egész történet büdös. itt mindenki készpénznek vesz mindent?

P.A.N. 2009.11.06. 02:35:39

@dark future:

És meglepődsz, ha azt mondom, hogy a Malév több olyan konstrukciót is kínál, ahol a turista retúr jegy nem, vagy alig drágább, mint egy fapados jegy?

gócpont · http://gocpont.blog.hu 2009.11.06. 02:51:46

ja, én úgy látom van pénzed erre, ne aggódj... amúgy jobb lett volna levelezel kicsit a malévvel ezügyben, aztán azt is iderakod mellé, úgy jobban elhinném.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.11.06. 02:56:21

@LHA: Ja. Cserébe böngészhetem az üzletszabályzatot...

Én az átlátható és tiszta megoldásokat szeretem. Semmi probléma nem lenne, ha a jegy vásárlásakor az ilyen alapvető, gyakorlati információkat néhány mondatban összefoglalva leírnák, vagy rányomtatnák a jegyre. A sunyiságot nem bírom, akkor sem, ha egyébként jogszerű az eljárásuk.

Mielőtt megvádolnál részrehajlással: a fapadosok azon gyakorlatát is rühellem, hogy meghirdetnek egy árat, alatta meg apróbetűsben ott vannak a mindenféle kiegészítő díjak és pótlékok. Csesszék meg, azt írják oda, hogy mennyibe kerül a jegy mindenestől. Hogy hogyan osztozkodnak házon belül, azt speciel leszarom.

mojoking77 2009.11.06. 07:25:04

Tiszteletem,
Men olvastam az elozo hozzaszolasokat, szoval lehet valaki mar leirta, akkor elnezest, de itt a lenyeg, HA AZ UTAS NEM NEM JELENIK MEG AZ INDULAS IDOPONTJABAN A REPULOTEREN, AKKOR ERVENYTELENNE VALIK A REPULOJEGY. Ez van. Lehet hisztizni, hogy ezt valaki nem tudta, de attol meg semmi sem valtozik. Tetszett volna felhivni a Malev ugyfelszolgalatot, mielott idiotanak tetszett volna lenni.

avram iancu 2009.11.06. 07:46:22

@CatMother: ha beszállsz egy kártyajátékba, előre tisztázni kell a szabályokat, mert nagyon kellemetlen ha utólag derül ki, hogy te mást gondolsz royal pókernek, mint az asztalnál ülő többi ember.

andand 2009.11.06. 08:01:03

En csak arra vagyok kivancsi, hogy ha az "oda" uton online checkin-el jelentkezel be, de nem ulsz fel a repulore, akkor torlik-e a visszautat?

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.06. 08:08:00

Tanulság, ha legközelebb ilyen van, már tudod, hogy jobban jársz, ha időben módosítód a jegyedet!

Amúgy ez tényleg IATA előírás és minden légitársaságra vonatkozik!

2009.11.06. 08:39:17

@dark future: "Én az átlátható és tiszta megoldásokat szeretem. Semmi probléma nem lenne, ha a jegy vásárlásakor az ilyen alapvető, gyakorlati információkat néhány mondatban összefoglalva leírnák, vagy rányomtatnák a jegyre."

Rá van írva a jegyre... Az e-ticket amit a Malév ad, egy kb 8 oldalas dokumentum, ami minden ilyen információt tartalmaz (magyarul és angolul), így megintcsak a posztoló (ill. mindenki más, aki így járt) volt a figyelmetlen, mert nem olvasták el, mire szerződtek! Az már nem a Malév problémája, ha csak az első oldalt nyomtatta ki a tisztelt ügyfél és a többiről már azt is elfelejtette, hogy egyáltalán benne volt a dokumentumban, nemhogy még el is olvasta volna azt!

És hogy a poszthoz is hozzászóljak, mint ahogy már többen is leírták előttem, ez így van minden normál légitársaságnál, nem speciális Malév szabályozás. A "No show" következménye "false return". Ez a szabályozás nem éppen pozitív dolog az utas szempontjából, de tisztán és érthetően le van írva. Vitatkozni nem nagyon lehet vele, mert elfogadtad a játékszabályokat, mikor megvetted a jegyet.

Levéltetű 2009.11.06. 08:50:42

Az meg már csak hab a tortán, hogy a nem egyeztet a retúrjegy első felének nem felhasználásáról a posztoló, aztán amiatt habzik a szája, hogy nem tájékoztatták a visszaúttal kapcsolatban:

"Felhaborito. Nem hinnem, hogy az utasok kedvenc idotoltese a Malev 33 oldalas uzletszabalyzatanak a bongeszese es ertelmezese"

Tehát ő azt nehezményezi, hogy nem tájékoztatták, majd kellő részletességgel, majd azzal büszkélkedik, hogy ő bezzeg még meg sem próbálta tudtukra adni a no-show-t:

"Igy is eszrevettek, hogy nem jelentem meg, hiszen ezert toroltek ki a rendszerukbol, tehat tudtak, hogy nem jelentem meg, anelkul is, hogy szoltam volna."

Tapló. Gondolom közpénzen jár Brüsszelbe.

EXLEXMAN 2009.11.06. 09:13:55

A szolgáltatás lemondásával a légi társaság helye eladási szempontból teljesült. Lényegtelen számára tehát, hogy ott az utas vagy sem.

Pénzügyi értelemben, az utas a rá rótt kötelezettséget a fizetéssel teljesítette, ezért a szolgáltatás ilyen módon történő diszkriminálása, ha és amennyiben nem vagy ott az egyik úton, akkor nem jár a másik,még ha szerződésben is rögzíti, értelmezhetetlen!

Miféle kár éri a társaságot, ha fizetek és nem vagyok ott? Semmi!

Jogilag az ügyvédi irodában időpont foglalás előre kifizetése és a nem mentem el, detto azonos: fizettem, igy jártam, ügyvéd pénzénél, én meg fizetek legközelebb is, de térült a pénze!

Az utas nem vette igénybe a fél utat?
Kifizette? Akkor a mai világban legyünk már olyan rugalmasak kérem szépen, hogy adjunk neki szolgáltatást!

Vagy: Milyen kár is érte a MALÉV igen tisztelt faszari társaságát?

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.11.06. 09:20:51

@s_timcsi: Mivel előírás, íg felesleges perelni, csak még több pénzt vesz ki az ember zsebéből. A jog (előírás) nem ismerete, nem mentesít a következmények alól!

mindegykivagyok 2009.11.06. 09:24:41

Attol még,hogy valaki nem olvassa a szabàlyzatot nem menti fel semmi az alol!
Az üzleti megbeszélést se kell lemondani,csak egyszerüen nem megjelenni?

Col.Maybourne 2009.11.06. 09:35:33

@andand: Igen, torlik. Ugyanis nem eleg bejelentkezni, de tenylegesen (a magad fizikai valojaban is) be kell szallni a repulogepbe.
(Posztolo valszeg egy ingyenelo eurokrata aki sikhulye a repuleshez. A blue torzsutaskartyajat meg felteheti maganak, azzal semmire sem megy. Aranykartya + kedvesseg + szanom-banom magatartas = segitseg, olcson...)

VilMarci 2009.11.06. 09:39:22

Picit off csak: Egyáltalán minek létezik egyirányú jegy? A retúrjegy adott indulási dátumra és egy jól kiválasztott, de fiktív visszaindulásra mindig olcsóbb, mint ugyanarra a dátumra szóló egyirányú jegy. A jegy második felét pedig még az üzletszabályzat szerint is jogom van nem használni. Ezek után van bárki, aki ilyet vesz?

Col.Maybourne 2009.11.06. 09:49:16

@VilMarci: Van. Es van olyan legitarsasag is (pl SAS) amelynek az arkepzese egyiranyu jegyeken alapul. Tehat a retour = oneway x 2. Igy nincs szukseg fake returnokre. Egyebkent ez a policy kivaloan alkalmas arra, hogy bejard Skandinaviat.
Fentiek alol kivetelt kepeznek a SAS tengerentuli jaratai, csak a pontossag kedveert.
Egyebkent a Malevre is lehet 49€-ert egyiranyu jegyeket venni, meg a BRU-BUD-BRU viszonylatra is, kis szerencsevel, persze. De 99€-ert szinte barmikor, 30 napra elore.

anarch 2009.11.06. 09:52:56

Újabb ember, aki nem olvasta el az apróbetűt...

Egyébként ez nem Malév specialitás, általában benne van a szabályzatokban, csak rugalmasan kezelik. Volt, hogy a Malév is rugalmasan viselkedett, nekem pl. már állítottak vissza így jegyet, csak kedvesen kellett mosolyogni, nem pedig asztalt verni. De gondolom most nehezebb, jobban kell nekik is a pénz.

S hogy minek egyirányú jegy? Ki mondta, hogy vissza akar valaki jönni? :))). Nomeg nem is lehet nagyon előre vásárolgatni, Malév weboldal pl. asszem csak 6 hónapra előre értékesít.

anarch 2009.11.06. 09:58:01

@Col.Maybourne: Mondjuk a SAS is eléggé gyengélkedik... A válságból gyakorlatilag a RyanAir (legnagyobb EU-s légitársaság) meg a Lufthansa jött ki a legjobban (gyakilag felvásárolt mindenkit akit csak tudott).

apci500 2009.11.06. 10:07:28

Legközelebb mielőtt ilyen hosszan felháborodsz emeld fel a telefont és kérdezd meg a légitársaságot (nemcsak Malév) hogy mit kell tenned, érvényes marad-e a jegyed, ha nem kezded meg az utazást. Kicsit magas lóról beszélsz ahhoz képest, hogy a legtöbb légitársaság ezt az üzletpolitikát folytatja évtizedek óta. Fapadossal nem érhet ilyen meglepetés, ott általában két független jegyet kapsz.

Col.Maybourne 2009.11.06. 10:10:17

@anarch: A ma reggeli SK2594 fullon volt, de ez nem szepiti a tenyt, hogy nem megy jol a bolt. SK909-el megyek tovabb (CPH-EWR), ez is fullos lesz.
Lufinak orulok, bar a profit 88%-ot zuhant az iden. A legjobb pont, hogy vegre megvettek az SN-t, talan hoz egy kis szinvonal javulast. RyanAirt nem ismerem, elvbol nem repulok ilyen tarsasaggal.

anarch 2009.11.06. 10:13:59

Sry, tévedtem. SAS bejelentette, hogy két év kihagyás után ismét sikerült profit termelnie. mea culpa. Mondjuk a hírhez hozzátartozik az is, hogy mindezt más légitársaságok eladásával sikerült elérni.

anarch 2009.11.06. 10:21:39

@Col.Maybourne: Az hogy tele van az nem jelenti azt, hogy nyereséges... Volt már rá példa, hogy így is csődbe lehet menni. Malév pl. most bőven megtérülési ár alatt értékesíti a jegyeit, s ki tudja mi lesz vele, mert mind a magyar mind az orosz állam azt mondta neki hogy coki ne.

Lufi profit csökkenésében benne van az az irdatlan kiadás köteg is, hogy vagy 4-5 légitársaságot felvásárolt az idén, s még párat előtte is.

A RyanAir-ről azt kell tudni, hogy idén bejelentették: AKÁR fel is vásárolhatnák a Lufthansát, HA akarnák.

2009.11.06. 10:30:09

226 komment egy ennyire egyszerű, pitiáner problémára, ahol simán tájékozatlan lúzer volt a posztoló ?
Vazz legközelebb bedobom a világbéke kérdését.

Col.Maybourne 2009.11.06. 10:32:29

@anarch: Tisztaban vagyok vele, bar a SAS nem a legolcsobb tarsasagok koze tartozik. LH - SN kombinacioknal atlagosan 50%-kal dragabb ugyanarra a viszonylatra (BRU-CPH, DUS-ARN, stb.).

Az, hogy a Lufi, vagy a Malev akciozik az a pillanatnyi cash-flowt segiti. Tipikus pelda: 1millio jegy 99€-ert csak harom napig (LH). Elmeletben ez 100 gurigat hoz a konyhara azonnal, no change, no ref jegyek, a felet ugyse utazzak le az emberek, ugyhogy a returt ujra el lehet adni normalis aron.

Az FR-tol meg a Joisten mentsen meg minket...

mrlilacsoki 2009.11.06. 11:51:38

@krtek24: hmmm, nem azért írtam, hogy "Malév- val soha többet", mert az ő hibájuk volt. Megértem, hogy az utas hibája, az én hibám volt...ettől még persze mindig vannak fenntartásaim a 30 oldalas szerződés elolvasásával kapcsolatosan, hogy azt ki is szokta megtenni...de ismétlem: megszívtam, nem olvastam el, fizettem. Malévval meg azért nem megyek soha többet, mert adott célországba (ahová egyébként sűrűn repülök és vissza is, nem közpénzből :-))több - hm... nem igazán igaz, de legyen, leírom- : "fapados" légitársaság is jár. Mivel most próbáltam meg először Malév- val utazni, és semmivel nem voltak jobbak, többek, sőőőőt megszívtam, így maradok az eddigieknél. A Malév alkalmazottai idézőjel nélkül voltak kedvesek, segítőkészek de ezek megvannak negyedáron a konkurenciánál is, szóval ismétlem: Malév- val többet soha!

mrlilacsoki 2009.11.06. 12:01:45

A Ferihegyen zajló bőröndfosztogatásról pedig egy külön posztot lehetne nyitni, bele sem megyek. Biztonsági fólia nélkül elindulni a legsúlyosabb felelőtlenség.

Trójai 2009.11.06. 12:45:25

Jé, Brüsszelben dolgozol?
Politikus e vagy?

Summa summárum, költözz ki Brüsszelbe, aztán kibsztál a Malévval, mert többet nem ingázol velük, így profitot sem termelsz nekik! :)

Trójai 2009.11.06. 12:47:29

@Kulics: azt csak az emerikai modellek szokták.
:)
Azvagy?:)

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.11.06. 12:54:53

@Tapani_SF:

Kössz az infót. Akkor viszont a posztoló nem mondott igazat: "az elektronikus jegy illetve a szamla melle nem mellekeltek ilyen iranyu figyelmeztetest".

englandboy 2009.11.06. 13:11:34

én hasonloképpen jártam
nem engedtek fel a gatwicken a malév gépre a becsekkos lányok-ez legyen az én hibám

malév hivása kb 20 percig mire felveték

mondom szeretném modositani a jegyet a délutánira
neten nem ment
hölgy mondja menjek oda az irodához ferihegy1-2 mindenhol van
csokolom londonban vagyok
hu hu hát nem lehet modositani stb.....
ok mondom mi legyen
visszafizetjük a reptéri illetéket
mondom ok gatwick illeték vissza, 1 vissza jegy azt minden ok
hát nem mert a visszajegy érvényét veszti ha az oda utat nem használom fel
benne van a szabályzatba
vettem 2 külön szolgáltatást
1 oda 1 vissza PTK
azota perben állunk

englandboy 2009.11.06. 13:14:45

a kérdés az

a biroság elött mi lesz az erösebb

a PTK vagy a malév szabályzat
nem a pénz miatt, csak kiváncsiságbol

haza pedig a délutáni easy járattal 200 fonttal olcsobban jutottam

moli 2009.11.06. 13:37:57

@Kotasz Doktor: jol ertem, hogy a retur jegyed ELSO felet nem hasznaltad fel? (es nem a masodikat, ahogy homar irja?) mert ez esetben TELJESEN ertheto, hogy nem engedtek fel, ugyanis ..... de most latom, ezt mar rengetegen leirtak elottem.

VilMarci 2009.11.06. 14:12:20

@Col.Maybourne: ok, akkor szűkítsük a Malévra. Több dátummal is próbálkoztam, és az egyirányú jegy mindig drágább volt, mint a retúr. Mégis, miért venne bárki egyirányú jegyet?

Dr Kotasz 2009.11.06. 15:06:32

Szevasztok,

En vagyok az a sotet posztolo, aki repulni nem tud, nincs fingja semmihez, egy tyukagyu, egy brusszeli eurokrata, egy ingyenelo.
A pontosabb kep erdekeben a kovetkezo infokkal szolgalhatok:
- az "eredeti jegy": oktober 30 Brusszel -Budapest, es november 3. Budapest-Brusszel. Jelentem 6 eve Brusszelben elek, nem Budapestrol ingazok ide, hanem innen ingazok Budapestre, tobbnyire a hetvegere. Azer Malevvel, mert a wizzair indulasi idopontjai rosszak. Igen, egy ingyenelo kulak eurokrata is dolgozik, vagy legalabbis ugy tesz.
- miutan kiderult, csaladi program miatt hamarabb kell hazamennem, az eredeti jegyhez kepest a kovetkezo plusz jegyeket vasaroltam meg: egy Charleroi-Budapest csak odautat, majd egy Budapest-Brusszel\Brusszel-Budapest jaratot, ez utobbi az emlegetett 81000 forintos jegy. Ennek a jegynek a Brusszel-Budapesti zaro resze volt mult heten, oktober 26-an este.
- az eredeti jegyet nem lehetett mar modositani.
- az teljesen igaz, hogy az en hibam, hogy nem voltam kepben afelol, hogy az elso ut nem felhasznalasakor torlik a jegy masik reszet is. Ebben mindenkinek igaza van. Azt viszont ti nem tudjatok, mert a sok okos kommentelo megsem olvasta el az uzletszabalyzatot alaposan, hogy nem visszavonhatatlan a torles, tehat ti sem vagytok kepben nagyokosok. A szabalyzat szerint a Malevnak joga van megtagadni, tehat nem jelenti azt, hogy meg is tagadja. Ha szoltam volna, hogy igenybe akarom venni a jegy masodik reszet, akkor nem lett volna semmi gond.
- Azt nem ertem, hogy jo nehany kommentelo honnan szedi, h en az asztalra csaptam es balheztam. Egyaltalan nem igy tortent. teljesen normalis hangnemben beszeltunk, es bekesen elvonultam.
- Ami utolag (hangsulyozom utolag) felidegesitett az tulajdonkeppen az, hogy en nem rosszhiszembol foglalgattam a jegyeket, nem trukkozes volt a celom, hanem sima szuksegszeruseg, es nem az volt a celom, hogy huhu na most majd veszek egy olcso jegyet es atcseszem a malev agyat. A Malevnak az en programvaltozasomnak koszonhetoen lett egy extra bevetele, amitol elesett volna, ha az eredeti terveknek megfeleloen oktober 30an megyek haza. Ezert nem erzem igazsagosnak, hogy azert buntet meg, aminek koszonhetoen meg jol is jartak.
- Oke, rendben h van egy ilyen IATA szabalyozas. Ertelme akkor sincs. Senki nem kotelezi a legitarsasagokat extra olcso jegyek ertekesitesere, az az o dontesuk. Az meg az en dontesem, hogy megveszem-e vagy sem. Ha ez olyan termeszetes dolog lenne, akkor miert nincs ez igy a vasutjegyeknel (ezeknek az ara ugyanabba a kategoriaba esik mint a repjegyek ara, legalabbis nagysagrendjet tekintve ugyanugy tobb szaz euro is lehet). Ez egy sima kibaszas.
- A Malev elektronikus jegyeben pedig nincs benne ez a kitetel, amit en kaptam, sehol nem szerepel. Bizonyitani tudom. Ezt beleirhattak volna.
- Lattam egy halom kommentelot, aki azt firtatja, milyen sotet lehetek, egy luzer, egy kozpenzen elo eurokrata. Ezeknek es csakis ezeknek az embereknek uzenem a kovetkezot: szamotokra is adott a lehetoseg, hogy felvetelizzetek ide es 4600 euroert dolgozzatok, senki nem epitett ide betonfalat. beloletek csak a szimpla irigyseg beszel, mert a fasznak a rossz oldalan vagytok. EN is sokaig a fasz rossz oldalan voltam, ezert kuzdottem, nem pedig irigykedtem masokra, inkabb azzal foglalkoztam hogyan javithatok az eletemen. Ez azt is uzenem ezeknek a rosszindulatu embereknek, hogy kinyalhatjatok a seggemet, haromhavonta a Seychelles szigeteken es felvaltva Thaifoldon nyaralok (es az ebben a durva, hogy meg csak nem is kamu), ti meg addig leszophattok, eszembe sem jutnak az ilyen kis balfaszok. Es nem is erdekelnek az IATA szabalyok sem :DDD. Na menjetek kommentelni, nektek ez jutott meg az irigykedes.
- a tobbiek meg ugy is tudjak, hogy itt csak a szipla igazsagerzetrol van szo.
Dr Kotasz

Levéltetű 2009.11.06. 15:24:31

@Dr Kotasz: Szia. Na akkor mégis jól tippeltem, hogy közpénzből utazgatsz. Tipikusan a közszférában fordul elő a tiédhez hasonló arrogáns hozzáállás.

Ja és az utolsó hozzászólásodból ítélve kicsinyes fasz vagy önértékelési problémákkal.

Gerardus A. Lodewijk 2009.11.06. 16:05:01

@LHA:
"Tehát ha egy sörözőben ki van írva, hogy a két korsó esetén 30% engedmény, akkor te megveheted a második korsódat úgy, hogy az elsőt öntsék a csapba, számoljanak le 30%-ot a másodikból?
Szerinted netán az elsőnek adják is vissza az árát?"

Az első kérdésre a válaszom egyértelmű igen. A második kérdésre a válaszom nem, bár megjegyzem, hogy ilyen követelés fel sem merült. (A posztnak nem az a témája, hogy visszajár-e a kifizetett ár.)

A sörös példa pedig rossz. Lényeges különbség van ugyanis a sör és a repülőjegy között: a dolog természeténél fogva a repülőjegynél a visszaút megkezdése csak az odaút befejezése után lehetséges, míg 2 sört föl lehet szolgálni egyszerre is. Így a légitársaság egyből látja, hogy a 2 útból melyiket nem utaztam le, a csapos viszont nem tudja, melyik sört hagytam meg, az elsőt-e vagy a másodikat. És egyébként is kit zavar, ha rendelek 1 sört, kifizetem, visszaküldöm (lemondok róla), majd rendelem a következőt mondjuk 30%-kal olcsóbban, kifizetem, megiszom?

sunázósün 2009.11.06. 16:16:15

@Dr Kotasz: Te egy igazi tapló vagy, majd miután ezt itt kellőképpen kivesézték, még mozigépészként is futsz egy bonusz kört.
Gratulálok!

Gerardus A. Lodewijk 2009.11.06. 16:17:53

@Dr Kotasz:
"Lattam egy halom kommentelot, aki azt firtatja, milyen sotet lehetek, egy luzer, egy kozpenzen elo eurokrata."

Hát irígyek az emberek, okkal vagy ok nélkül. De ne veszítsd el a fejed. Remélem sikerrel fogod érvényesíteni a követelésedet a bíróság előtt. Nagy szükség lenne Magyarországon is néhány precedenserejű (tudom, ilyen nincs, de mégis van) ítéletre arról, hogy mi az előbbre való: a törvény betartása vagy az üzletpolitika.

bagolybagoly 2009.11.06. 16:50:44

@Dr Kotasz: Az elfelejtetted megírni, hogy nincsenek is merevedési zavaraid. Mert legygyakrabban azt kezelgetik így a sorstársaid.

moli 2009.11.06. 16:54:40

@Dr Kotasz: ez durvabb, mint a mosogepszerelo.

Trójai 2009.11.06. 18:43:29

@Dr Kotasz: Az utolsó előtti bekezdésig tök korrekten írtál, érveltél, kár volt elbasznod az utolsó két bekezdéssel.
Mert az már csak sima izomkodás, amitől sokaknak kinyílik a bicska a zsebében, de többeknek inkább a gyomra kavarodik fel.

Én láttam sok kommentelőt, aki egyetértett veled eddig, meg olyat is aki nem, meg aki leírta, hogy ez így megy a légitársaságoknál...ő már tudja ezt, de ettől még ő is igazságtalannak tartja a dolgot.

Ha nyilvános fúrumra írsz, kaphatsz hideget -meleget, de nem így kell lereagálni a dolgot.

Ez olyan ovis szintű "énszarokrátok szarosok nekem csakazértis jobb mint nektek!" hozzáállás nevetséges. Ha ezek után kapsz negatív dolgokat, hát ne csodálkozz, butaság volt ilyen arrogánsnak lenned.

Amúgy ismerősöm is dolgozik Brüsszelben, meg is érdemli! (sokat dolgozott érte a lány) De nem egy nyugdíjas állás az elmondása szerint.
Kinek a pap, kinek a paplan, ne köpj le senkit sem azért, mert nem azt az életvitelt/állást/várost választotta amit te.

Trójai 2009.11.06. 18:49:41

@Dr Kotasz: Még annyit, hogy nem fogod másoknak bebizonyítani az igazad azzal, ha leírod, hogy milyen jó helyeken nyaralsz. Mint ahogy az sem az általa megkeresett pénztől függ, hogy valaki rendes ember e vagy sem...

EXLEXMAN 2009.11.06. 20:13:22

A kérdés valójában még sem a sok nyálköpködő bejegyzés:

Aki fizet egy szolgáltatásért, miért nem kap érte szolgáltatást?

Amennyiben pedig a Malév szerződése ezek szerint leszarja a vásárló érdekét, akkor talán, esetleg, még is, véletlenül, vagy esetleg szándékosan: Módosítani kellene ezen!

A kérdés jogi értelemben:Éri e kár a Malév igen tisztelt társaságát ezzel?

Mi is? Amennyiben meg nem éri kár?

Tessék ellentételezést adni a felhasználónak, vásárlónak!

Ez ennyire emberi és ennyire egyszerű!

englandboy 2009.11.06. 23:41:29

annyit méd hogy a malév visszautalta
az illetékeket
én meg ugye mint irtm easy again

Col.Maybourne 2009.11.07. 00:22:26

Kotasz doktor,
4600€-t kapsz az unijotol; ez szep. A baj csak az, hogy ezzel en Belgiumban azert nem vernem magam (nekem is sokkal tobb van ennel), azzal meg vegkepp nem, hogy az en 53%-os jovedelemadombol teszed ezt.
Ha meg ennyit keresel miert faj az a 150eFt amire megvagott a Malev (jogosan!)?

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.07. 09:43:09

@Dr Kotasz: Szerintem meg korrekt Dr Kotasz.
A többi sanszot meg nem kellett vona megadni a homárosoknak
Kereshetsz akárhány EUR-t lesz aki többet és akkor hidlakó vagy megint
Látod, ha 4500EUR, akkor ne fáLYon ha +vág a Malév

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.07. 09:58:03

@Col.Maybourne:
"ezzel en Belgiumban azert nem vernem magam "
"az en 53%-os jovedelemadombol teszed ezt"

Hááát,ha igy keresel,mint itt
info.eurodriverjobs.hu/munkavallalas-az-eu-ban/belgium/

Akkor már tellhetne egy magyar billentyűzet beállitásra is, tuod, a WIN-ben ott van
Engem meg jobban terhel Kotasz pénze mégsem irogatok ide ilyen hulyeséget

Secnir 2009.11.07. 09:59:53

hm.
tegyük fel, kőgazdag vagyok. megveszem a BP-Brüsszel járat ÖSSZES helyét ODA-VISSZA.

de nem ülök fel rá.

kérdéseim
1. elindul-e a repülőgép üresen?
2. hány évre tiltanak ki az utazásból, mert pénzt adtam nekik, de nem kértem cserébe szolgáltatást?
3. tegyük fel, hogy elmegy a repülőgép Brüsszelbe. Ott vajon vesz fel utasokat, ha egyszer kifizettem az összes hely árát? Mi történik akkor, odafelé nem szállok fel, mert lekéstem, de Brüsszelben el akarom foglalni a helyeket?

erre kéne válaszolni, T. Hardy úr...

Levéltetű 2009.11.07. 10:36:42

@Secnir:
1. Nemtom.
2. Nem tiltanak el. Itt sem tiltottak el senkit az utazástól, csak a homár félreértette az történetet, jól elbaszta a bevezetőt, és még ki sem javítja. Az utasnak NEM volt érvényes jegye. Ennyire egyszerű a képlet.
3. Elvileg nem vesz fel senkit. De lesz hely, úgyhogy vehetsz rá új jegyet. :)

Roberto1 2009.11.07. 13:55:59

@Dr Kotasz:
Tisztelt Uram!
Tájékoztatnám, hogy nem a Malév a kivételesen paraszt, a világ összes légitársasága ugyanezen elv alapján jár el, ha valaki nem használja fel az első szakaszát, a többit letörlik (ha jobban belegondol, logikus: ha valaki nem utazik ki, vissza se jön, ergo legalább a visszaúti helyét el lehet adni megint).
Ezzel két ok miatt nem lehetett eddig tisztában:
1. interneten vásárol, kattintgat, mindent elfogad olvasás nélkül, később pedig hőbörög
2. ami valószínűbb, mivel közpénzen utazik, ha jól olvasom: "valakinek" a roppant profi irodájában vásárol, ahol nincs tájékoztatva kellően, ellenben lehúzva duplán, de eddig leszarta.

Szerintem mindkettő önt minősíti. Ugyanúgy, mint a stílusa, és ugyanúgy, mint nekünk, egyszerű földi halandóknak feltárt utazási szokásai. Thaiföld és Seychelle, kapásból legalább 5 helyet tudok, ami mindkettőt üti minden téren, de nem fogom elárulni, ön csak járjon oda minden évben háromszor! A többi nagyokos doktor azt mondta, az a menő, mi? :o) Egyszer jó, nem mondom, de hogy 3havonta Seychelle-re járjak lógatni a pacskeszt milliókért, háááát uram, azt kell mondjam, ez szánalmas...

englandboy 2009.11.07. 14:54:43

roberto 1

ha valaki nem utazik ki vissza se jön
bocs ez oltári nagy baromság

az én lemaradásom a gépröl azért történt, mert bár rezident vagyok angol földön - adot, tb-t st......fizetek -
de nem vagyok angol állampolgár
a törvények 1 része emiatt nem alkalmazhato rám

tehát haza akartm menni ami nem sikerült mer nem engedtek becsekkolni
mivel nem utaztam ki de nagyon haza akartam menni meg vissza is akartam jönni, ezért a logikus és legolcsobb az lehetett volna ha vennem kell 1 oda jegyet
ha már az ember szar helyzetbe kerül nem kéne még szarabba taszítani
de a drága malév aszonta szo se lehet rola
ez reggel 9.00 körül történt
annyit hozzá, azt mondták ha a magyar nagykövetség küld 1 igazolást, hogy ki vagyok én felszállhatok
dehát a drágáim pont akkor nyitnak mikor a csekkin bezár
09.00-kor
tehát nyilván 50 százalék az én hibám minimum
DE
2 darab jegyet, 2 darab beszállokártyát vettem meg a malévtol
ez 2 darab szolgáltatás
azért mert az egtiket nem veszem igénybe nem jár a másik??????????????
a PTK szerint amit kifizettem az az enyém

englandboy 2009.11.07. 15:02:00

és még valami
nem akarom védeni doktor kotaszt
de ha valamelyik kedves forumtárs külföldön él jo ideje, pontosan tudja mennyire megváltozik az ember gondolkodása bizonyos dolgokrol
itt a szolgáltatok tényleg segiteni akarnak,sokkal segitökészebbek a rendörök stb......
sorolhatnám hosszasan de nem akarom
viszont az is igaz alapbol zárkozottak, kicsit bizalmatlanok, és az én meglátásom szerint nem kicsit buták
dr kotasznak pedig nem valami menö a 4600 juros pénze

EXLEXMAN 2009.11.07. 17:16:49

@englandboy: Egyet értek veled!

Aki fizet egy szolgáltatásért, az el is állhat a szolgáltatástól!

A lemondás költsége megilleti a szolgáltatót mely térül 1 út árában! A vissza út költségét fizető utas korlátozása, azért semmis mert az ellenérték megfizetésére sor került, így a szolgáltató Secnir 2009.11.07. 09:59:53 bejegyzését kiemelve, a vételárhoz jut!

Üres a gép? Ez van! Egy utas nem fogja megzabálni a zsúrkocsi kaját és nem issza ki a bárt sem!

Komolyra fordítva a szót: Bár a szabályzatnak nevezett maszlag halmaz leír okokat, még sem illik a jelen gazdasági helyzetben sem baszakodni a T. vásárlókkal!

Járjon élen a MALÉV és mondja el ő: Miért is éri őket kár?

Ezt ezidáig senki nem írta! Mi a MALÉV kára?

nemisbeka 2009.11.07. 22:43:04

Két megjegyzés, ami szerintem eddig nem hangzott el:

1) Kotasz doktor visszakérheti a fel nem használt repülőjegyei árából az adókat és illetékeket, legalább ennyi megtérül.

2) A Fogyasztói Jogvédő Szervezet 2009 júniusában közérdekű keresetet kezdeményezett a Malév ellen a fent leírt gyakorlat miatt: "- Keresettel támadtuk meg a MALÉV jegykezelési gyakorlatát, mivel az oda-vissza megvett repülőjegyeknél a visszaútra szóló repülőjegy csak akkor felhasználható, ha az odaútit is igénybe veszi az utas." (www.fjsz.hu/news.php) Esetleg érdemes velük felvenni a kapcsolatot, hogy hogy áll az ügy.

EXLEXMAN 2009.11.08. 07:06:28

@sunázósün: A link azért nem jó, mert aki rá klikkel az kap a végén egy ) -jelet, amit kitörölve valóban jó lesz. Helyesen igy: / www.fjsz.hu/news.php /. Igy biztos jó! :)

EXLEXMAN 2009.11.08. 07:34:56

Beidézem az oldalról az ominózus bejegyzést:

"- Keresettel támadtuk meg a MALÉV jegykezelési gyakorlatát, mivel az oda-vissza megvett repülőjegyeknél a visszaútra szóló repülőjegy csak akkor felhasználható, ha az odaútit is igénybe veszi az utas.

Amennyiben a bíróságok megállapítják a támadott rendelkezések érvénytelenségét, akkor egyetlen fogyasztót sem fognak kötni ezen feltételek.

kelt: Általános hírek: Ujlaki Balázs @ szerda 10 június 2009 - 11:29:40 )

A másik hasonló keresetet a FEOSZ nyújtotta be:

Fogyasztók kontra MALÉV –
ismét a bíróság és a Gazdasági Versenyhivatal előtt az ügy

Pert indít a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a MALÉV ellen, mert a légitársaság – a Fővárosi Bíróság korábbi, elmarasztaló ítélete ellenére – továbbra is külön díjat számít fel repülőjegy vásárlása esetén.

Mint ismeretes, a MALÉV 2004 február 1-től „repülőjegy kiállítási díj” címen minden repülőjegy megvásárlása után plusz költséget számított fel az utasoknak. A jegykiállítási díj a jegyirodákban egységesen minden repülőjegy után – a turista és a business osztályra szóló jegyek után is – 5500 forint, online jegyrendelésnél pedig 1000 forint volt.

Mivel a szolgáltatás tárgya a légi személyszállítás, tehát az, hogy a fogyasztót egy meghatározott összegért elviszik egy meghatározott helyre, így a jegy kiállítása nem külön szolgáltatás, hanem a szolgáltatás része, egyben a jogszabályok szerint a légitársaság kötelessége, azért külön díj nem számítható fel. A MALÉV tehát, ahogyan azt a Fővárosi Bíróság 2005 október 24-én kelt ítélete is kimondja, tisztességtelen szerződési feltételt
szabott meg, amely a fenti ítéletnek megfelelően minden szerződő félre nézve érvénytelen.

A jogerős ítélet ellenére az ügy továbbra sem rendeződött a fogyasztók érdekeinek megfelelően: a MALÉV a 2004 június 8. és 2006 február 8. közötti időszakban a kifizetett jegykiállítási díj újabb vásárlásnál történő beszámítását, illeti törzsutas pontra való beváltását ugyan lehetővé tette, ám a jegykiállítási díj ellenértékét az utasok nem kaphatták vissza.
2006 február 8-tól pedig már jegykezelési költség” címen fizetteti ki az utazókkal a MALÉV a korábbi jegykiállítási díjnak megfelelő összeget minden kiállított repülőjegy
után.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége álláspontja szerint függetlenül attól, hogy jegykiállítási- vagy jegykezelési költségnek nevezi el, a MALÉV jogellenesen jár el, amikor plusz szolgáltatás nyújtása nélkül számít fel költséget az utazóknak olyan
tételért, amely az általa nyújtott szolgáltatásnak magától értendően részét képezi.

A FEOSZ ezért arra kéri a bíróságot, hogy mondja ki: a jegykezelési költség kifizettetése tisztességtelen szerződési feltétel, továbbá, hogy a jegykiállítási, majd jegykezelési
költségként beszedett összegeket a MALÉV köteles az utasoknak készpénzben visszafizetni, amennyiben rendelkeznek az eredeti számlával, illetve nyugtával, valamint a repülőjeggyel, és
nem fogadják el a légitársaság más módon történő teljesítését. Az ügy kapcsán a FEOSZ a közérdekű kereset mellett a Gazdasági Versenyhivatalnál is bejelentéssel él a fogyasztói
döntések tisztességtelen befolyásolása miatt.

További információ a FEOSZ ügyvezető elnökétől, dr. Baranovszky Györgytől a 311 7030 vagy a 06 30 954 8131-es telefonszámokon kapható.
forrás: feosz.softipo.hu/upload/malevker.pdf

englandboy 2009.11.08. 15:44:32

nemisbeka

a malev nekem visszautalta az illetekeket

a jegy ara nemtom pontosan hany forint volt

az illetek 11700ft

erre kuldte a draga malev ezt

MALEV RT. BUDAPEST HUN EXCHANGE RATE INFORMATION: 11700.00 HUF@278.5051

ez a valtas NEM KICSIT LEHUZAS

nemisbeka 2009.11.08. 20:10:42

Nem vagyok szakértő, de szerintem a Malév forintban utalt (mert Magyarországon feltételezem forintszámlájuk van), és a külföldi bankod váltotta át adott napi árfolyamon, nem?

englandboy 2009.11.08. 23:46:37

nem olvastad el figyelmesen

malév rt judapest

magyar átváltási informácio
11700 forint
1 font 278,5051 forint

Joe_30 2009.11.10. 12:05:12

Bavallom nem olvastam végig az írást mert hosszú. de tegyünk egy apró dolgot hozzá. (én is törzsutas vagyok, és hasonló "trükkel" szoktam utazni.)

Ha valaki retur jegyet vesz, és tegyük hozzá legalább egy szombat is szerepel a kinntartózkodásában, akkor ő jogosult különböző kedvezményekre, amit a légitársaságok beépítenek az árukba, a verseny miatt. Ezt a pénzt a légitársaság tudtommal csak akkor kapja meg, ha tényleg kinn tölti a delikvens azt a meghatározott időt (tehát nagy valószínűséggel költ kinn hotelra, étteremer, szuvenírra). mivel ő ezt nem tette meg ez a pénz nem nyereség hanem sokkal inkább veszteség a cég számára.

ezért habár megértem a felháborodását az illetőnek a sztori inkább így néz ki. Vett egy kedvezményes jegyet, amin a nem megfelő használat miatt, keletekzett egy extra kiadása a cégnek. utána meg csodálkozás van. Mondjuk hogy egy újabb (lehet megint kedvezményes retur)jegyét nem fogadták el, az erkölcsileg megkérdöjelezhető, de jogi passzus azért van rá...

krampus 2010.01.21. 16:31:15

hasonló módon jártam a British airways-el. London-Budapest-London repjegyem volt. mivel lekéstem az első utat, s helyette Wizzairrel jöttem haza, kifelé indulásomkor mondták hogy a helyemet eladták másnak, ugyanis én nem repültem le a London-Bp utat. Hát kapják be a faxomat, mi van ha meggondoltam magam s közben autóval jöttem haza. vagy lekéstem a gépet mint történt. attól függetlenül én kifizettem a jegyet oda-vissza. Mázlim volt hogy adtak a Heathrow-n egy bizonylatot, így azt elfogadták Ferihegyen. De így is csak másnap volt szabad hely, ahol vissza tudtam menni. Pedig ilyen esetben az lenne a normális, hogy az szopjon aki az én helyemre vett jegyet utánam. Egyébként azóta ha tehetem autóval közlekedem, így szíjjon gázt /co-t/ az összes rohadt lenyúlós repülős cég.
süti beállítások módosítása