"Ha a légitársaság bedőlne, az a rekordáron privatizált reptér jövőjét is veszélyeztetné, és jelentősen megnehezítené és megdrágítaná az ország légi megközelítését" - mondja az Index cikk második mondatában Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója a Malév visszaállamosítása kapcsán, de ez csak az oldal alján derül ki, mármint hogy ő mondja. Aztán persze kiderül, hogy:
„Bár igaz, hogy a Malév-desztinációk nyolcvan százalékára másik légitársaság is repül Budapestről, egy tradicionális, menetrendszerű, hálózatokba szervezett, átszállásos járatokat közlekedtető társaság helyére nem olyan egyszerű beugrani, mint egy pontszerűen közlekedő, várost csak várossal összekötő, nem hálózatba szervezett diszkonttársaságéra” – állítja Hardy. Szerinte egyébként, bár van a légitársaságoknak szabad kapacitásuk, az nem lenne elég a Malév helyének betöltésére.
Köszönjük az értékes információt. Bizonyára megállna a Föld forgásában, oszlana a gravitáció és mindannyian a jéghideg űr kebelébe röppennénk, ha a Malév nem lenne többé.
akikaztmondjákni 2009.11.06. 14:52:45
akikaztmondjákni 2009.11.06. 14:54:32
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.11.06. 14:58:27
Trójai 2009.11.06. 15:02:03
Ez már a hétvégi?
Én már a hét közepén is olvastam ezt az indexen.
Libelle · http://penzeszsak.blog.hu/ 2009.11.06. 15:05:04
Kutya23 2009.11.06. 15:12:59
Gastroger 2009.11.06. 15:19:11
"..jelentősen megnehezítené és megdrágítaná az ország légi megközelítését"
Márhogy malévval. Aztán sz'tem kissé ellentmondásba keveredeik magával:
"Bár igaz, hogy a Malév-desztinációk nyolcvan százalékára másik légitársaság is repül BudapestRŐL, .."
Értem. Akkor a malévgépek jelentősen csak idefele repülnek, Brüsszelbe például (ha pld. törölték a retúrjegy miatt az utasokat)vasúton viszik ki darabokban a repcsit, ROLA vagyis ROSKY típusú szállítással.
Vagy csal gyorsan átmatricázzák a gépeket a reptereken.. Kitudja? ...
Trójai 2009.11.06. 15:19:51
Amúgy csinálj te is blogot, aztán oda is megyünk fikázni a posztokat. ;)
bukott vezérigazgató 2009.11.06. 15:24:05
Tanultatok volna focizás helyett, akkor lehetnétek mind főszakácsok nagy húsosfazekak mellett.
Utálok Mo-on élni, ha egyszer elmegyek azt WizzAirrel teszem. Tulajdonképpen az is malév. Magyar légitársaság.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.06. 15:27:57
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.06. 15:30:08
Trójai 2009.11.06. 15:34:16
Nembeszélve a tapló utasokról, akik úgy viselkednek rajta mint egy osztálykirándulós buszon.
Malév viszot egy rakás csőd. Vagy profit helyett adósságot termel, akkor szervezzék át, vagy sokan sokat lopnak belőle, azokat meg lőjék le.
Aztán én is velük utazom inkább.
Mert miért fizessek nekik a repülőjegyért, ha nem tudják nyereségesen működtetni? Aztán az ÉN pénzemből és a többi adófizető pénzéből akarják őket pénzelni, mintegy megdicsérve, hogy szarul üzemeltetnek.
Vicc.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.06. 15:40:36
bukott vezérigazgató 2009.11.06. 15:42:45
bukott vezérigazgató 2009.11.06. 15:56:06
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.06. 15:59:46
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.11.06. 16:06:56
ha a cél+transzfer költség legalább 20%-al kisebb, és nem sokkal kényelmetlenebb mint a Malév játat akkor azt választom.
Példa: legutóbb Korfura mentünk ami ugye Wizz terület, mégpedig rendesen, mégis a jegy 23e volt. Malévval 26e-be került és azonos transzfer, illeték, így ez utóbbival mentünk. Ha azonban 17-19e lett volna...
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.06. 16:10:20
Egy ideig jó poén volt a Wizz, mostanra már nagyon hálás vagyok a rendes légitársaságokért. Lehet öregszem :D
Darth Revan 2009.11.06. 16:18:08
Ehhez kepest megszuntettek. Vajon miert?
Nem kell a penz?
Bit Rot 2009.11.06. 16:19:25
Amikor az állam a legrosszabb gazda?
Most akkor narancsvörös hajnal van, vagy vörösvörös hajnal?
É2I 2009.11.06. 16:31:56
Van egy pár állami cégünk, amik (nem véletlenül) mind veszteségesek, de az adónkból fenntartjuk őket. Akarom mondani fenntartatják velünk azok, akik veszteségessé tették, teszik, de érdekükben áll.
Erre akkor itt az újabb lehetőség. Ráadásul nemzeti értékekre hivatkozva.
@Rékuc:
Ha olyan irtó fontos sok ember számára, akkor fizesse ez a sok ember a jelenlegi ár négyszeresét. Akkor majd örömködik a jelenlegi cégtulaj, hogy tudnak gazdaságosak lenni. ;)
Lefordítva; ma olyan sok embernek "fontos", ill. tudja megfizetni a jelenlegi árakat, hogy -vállalva a más egyéb kockázatot- inkább az olcsóbbal utazik.
Ez van.
Válság.
De hogy tradíciókra hivatkozva "megmentsen" az állam egy "sikeresen" privatizált vállalatot. Úgy, hogy az aktuális kormányok mind azt szajkózták, szajkózzák hogy a privatizáció a legjobb dolog.
Akkor most, hogy is van ez?
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.11.06. 16:47:41
Nomante 2.0 2009.11.06. 16:50:41
moli 2009.11.06. 16:58:31
Gerardus A. Lodewijk 2009.11.06. 17:23:53
Ha nemzeti légitársaság, akkor működésének elsődleges szempontja kell legyen a magyar nemzet, a magyar gazdasági és technikai tudás, a magyar szervezőkészség és vendégszeretet hírnevének öregbítése, minden mást pedig kivétel nélkül ennek kell alárendelni, különösen az anyagiakat.
Ha viszont nem nemzeti légitársaság (hajlok arra, hogy a jelenlegi helyzetben ez lenne a reálisabb), akkor - legalábbis egyelőre - a merjünk kicsik lenni a megfelelő jelszó. Vagyis ki kell válogatni a nyereséges járatokat (csak találgatok: Brüsszel, Párizs, Amszterdam, Milánó), meg esetleg az enyhén veszteségesek közül a presztízsértékűeket (Moszkva, Varsó, Prága) a többit pedig szépen leállítani.
Hangsúlyozom, mindkét megoldás csak önmagában, saját logikája szerint működhet, és nem lehet az elemeikből harmadik változatot kikeverni.
selymesszőrű tejbegríz 2009.11.06. 17:50:38
Trójai 2009.11.06. 17:54:07
Hát eddig is fizetett nekik mindenki a repjegyért, nem is keveset, még többet mint más társaságoknál. De mégsem nyereségesek éveken át...
Tehát? Természeres szelekció, az erősebb kutya baszik, életképtelen cégek menjenek csődbe aztán tűnjenek el a piacról...előb utóbb (inkább előbb) lesz valaki aki betölti a helyüket azaz a piacon keletkezett rést.
Ilyen cégek egy jó kapitalista országban nem élnének 1 évet sem, nemhogy állami pénzből pumpálják őket.
Kérdés: más légitársaságok miért tudnak profitot termelni? Felmerül az emberben a gyanú, h azért, mert a Malévnál szétlopják a pénzt a górék.
XCat 2009.11.06. 17:54:28
Most tényleg meg fog halni? :(
selymesszőrű tejbegríz 2009.11.06. 17:54:52
Mi a tököm az a Fontosh?
Miért mosolyognak az Aldiban?
Hol lehet kifejlett dél-kínai háromujjú tenyészmedúzát kapni?
XCat 2009.11.06. 17:55:30
Trójai 2009.11.06. 17:58:24
Eddig 2-szer utaztam malévvel, wizz-el már sokszor, de mindig késtünk. Lehet azóta javult a helyzet...
De árfekvés miatt inkább Wizzair mint malév.
Amúgy abban egyetértünk hogy a Malév szarjon sünt.
Balamber 2009.11.06. 18:12:49
Minden korszak időszeletének megvan a letündöklő/átszerveződési állapota, amelyik időintervallum egy-egy pontja egy-egy közösség, vagy cég, legyen az magán vagy állami tulajdonú is akár...
De a mottónk:
A Malév nem vész el, csak Átalakul!
A 2 rádiónkkal ugyanez a helyzet
(amikből amúgy én leginkább a reggeli műsorokat fogom hiányolni), de figyeljétek meg, pár év múlva (legyen ez 3-6-10 év akár) már csak meg-meg emlegetjük hogy jó volt, rossz volt, vagy akár hogy: VOLT..
__________________________________
Éljen a vadkapitalizmus, szeretlek média, te politikusok korrupt és mintaszerűen működő fegyvere, és segítségül hívott jóbarátja:
Az idő!! ;)
XCat 2009.11.06. 18:14:29
joetaylor 2009.11.06. 18:54:45
Rommel6600 2009.11.06. 19:58:38
Wizzel még nem késtem, a Majd csak Le Érünk Valahogy legutóbb Isztambulba egy órás késéssel indult(!), de "csak" féllel érkezett meg.
MALÉV, MÁV, BKV és társai mind az adófizetők pénzéből fenntartott, pénznyelők. Ezek már a kultúránk részei, én az összes külföldinek elmondom ezeket, másutt úgy sem láthatnak ilyet!!!
Magyarország én így szeretlek!
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.06. 20:00:59
Így van ez a Malévval is, elég fontos a régiónak (gazdaság, idegenforgalom, hogy csak két csekélységet említsek), hogy legyen egy légitársaság és ne a fapadosokra és a külföldi társaságokra legyünk utalva.
Remélem sikerült azért elolvasni az előző kommentemben, hogy ehhez az is kellene, hogy ráncba szedjék a menedzsmentet és az üzemeltetést.
chillking 2009.11.06. 21:10:54
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.11.06. 21:55:42
É2I 2009.11.06. 22:19:27
Az üzlet az üzlet. Ne én (meg plusz több ezer ember) finanszírozzam már meg a kényelmedet, mert neked a Malév a legjobb.
Abban egyetértek, hogy ráncba kell szedni a díszes kompániát, de ne legyen már az a megoldás, hogy mindenáron megmentjük az adófizetők pénzén, mert csak.
No meg egy híd, meg egy repülőtársaság közt párhuzamot vonni megint csak butaság.
De tartanánk egyébként ott, mint az általad oly szeretettel emlegetett északi társadalmak.
Bár, ha jól emlékszem arra fele is van egy olyan országocska, amelyik duLva nagy jólétben élt, csak jött valaki egy gombostűvel, oszt' kipukkasztotta a lufit. Most meg igen nagy fekáliában vannak. Többek közt a nagy öntudatuknak is köszönhetően ;)
sYg · http://lokoszt.blog.hu 2009.11.06. 23:02:30
(MA)Malev-Hungarian Airlines
On-time 78%
Late 11%
Very Late 3%
Excessive 5%
Cancelled 0%
Diverted 0%
(W6)Wizzair
On-time 85%
Late 7%
Very Late 2%
Excessive 4%
Cancelled 0%
Diverted 0%
Mindkettőt jól ismerem, és egy-egy késés a szerencse dolga, nem csak társaság függő. Nem szabad általánosítani, repülésben mindig benne van a késés lehetősége.Ennyi, ezt kell tudoásul venni.
Col.Maybourne 2009.11.07. 00:31:11
Long time no read...
SAS valoban nyereseget produkalt, miutan eladta az AirBaltic nevezetu formedvenyet (monjuk jol lehuztam oket egyszer...).
Csak a pontossag kedveert:
BUD-ARN csak a nyari menetrendben csut es vasarnap. BUD-CPH pedig nincs.
Egyebkent ma volt szerencsem SASolni New-Yorkba: a szokasos premium szolgaltatas, 45 perccel korabbi landolas, minden tokeletes, ugy ahogy az le vagyon irva a nagykonyvben.
joetaylor 2009.11.07. 00:44:02
Nekem mindig a fülembe mászik ez a refrén amikor valami repülős munkám van:
"Big old jet airliner
Don't carry me too far away
Hey, big old jet airliner
Cause it's here that I've got to stay "
XCat 2009.11.07. 00:45:59
Megdobbent 2009.11.07. 00:46:53
joetaylor 2009.11.07. 01:21:15
A másik jelentős költség az üzemanyag amit elégetsz. Ez most Európában 70 eurocent per liter (A1 Jet fuel). Egy 737-200 feltölthető 22 tonna üzemanyaggal. Ideális eseben ez elég 3800km megtételére /146 utassal/.
A személyzet bére és az egyéb adók és költségek is hozzáadódnak.
A való életben a cégek a minél több annál olcsóbb elv alapján működnek. Tehát ha kell tíz gép akkor az egységnyi ára olcsóbb mint egynek, a hozzájuk tartozó üzemanyag beszerzést is előnyösebben lehet megoldani és a homogén eloszlás miatt az alkatrész is nagyobb tételben kerülhet beszerzésre.
Ezért is sok társaság inkább bérli a gépeket amit erre specializálódott vállalatok üzemeltetnek. A kereskedelmi repülésben két fő szabály alakult ki a jelenlegi évtizedre:
1. Repülni (a földön álló gépnek esélye sincs termelni pénzt)
2. Feltölteni (a ki nem használt gép viszi a pénzt)
Hol lehet itt egyszerűen pénzt fogni?
A karbantartáson... mert az a földön van és lassú :)
XCat 2009.11.07. 01:33:32
Te, mi lesz egy géppel, ha elfogy az üzemanyag? Simán leesik? Ezt mindig meg akartam kérdezni valakitől...
Trójai 2009.11.07. 03:24:36
Érdekes volt, persze kaptak érte sok pénzt, de az csak töredéke volt a gép beszerzési árának. De az alkatrészeit hasznosították más gépekben.
Trójai 2009.11.07. 03:25:58
Trójai 2009.11.07. 03:27:21
"Te, mi lesz egy géppel, ha elfogy az üzemanyag? Simán leesik? "
Na ja, előfordult már, hogy akkor is simán leesnek ha van bennük üzemanyag...
horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.07. 10:51:46
Ilyen nem lehet?
Trójai 2009.11.07. 11:28:05
Ejtőernyő meg nem tudom van e a gépeken, de sztem nincs, mert olyan magasságból nem lehet ugrani.
Viszont ilyen felfújhatós csúszda van a gépen, amit leengednek ha leérkezéskor kigyullad vagy valami, és gyorsan kell menekíteni az embereket.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.07. 11:37:32
Amúgy a SAS-ra sincs panaszon, de STO-BUD viszonylatuk már nincsen.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.07. 11:39:30
moli 2009.11.07. 11:59:24
nagyon durva.
Balamber 2009.11.07. 12:23:37
A Malév nem hinném hogy Pici bácsi dallama óta kapott bármilyen olyan figyelmet, amit megérdemelt volna.
Minden hatalmon levő párt eladta, de mielőtt ezt megtette volna, pumpált bele rendesen, ami meg csak annyit tett, hogy állami zsebből personal zsebbe vándoroltatott soksok lovettát.
Így asszem mivel Stratégia sincs, Managelni sem kell már..
Máv detto!
Trójai 2009.11.07. 12:57:00
Persze, olyan magasról sokáig tart leesni. :) Ha elég nagy a gép felülete (elégnagy) akkor simán landol üzemanyag nélkül is.
DE: ez nem azt jelenti hogy nincs üzemanyag a tartályában, hanem azt, hogy lesázlláskor nem használja.
Üzemanyag nélküli tartállyal repkedni több mint balesetveszélyes. (éppen az útra elengedő üzemanyagkészlettel felszállni meg nem gyekorlat hálistennek).
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.07. 13:03:18
ezt szívből remélem :D
Col.Maybourne 2009.11.07. 13:35:31
(A Malevos szemelyzet meg a Radisson Arlandiaban ejszakazik, szoktam veluk talalkozni rendszeresen. Nem a legolcsobb hely...)
Fénnyel teli esernyő 2009.11.07. 13:51:51
Az megoldható, hogy a gép olyan magasra száll fel, hogy onnantól már csak "leszáll" a következő helyszínre?
joetaylor 2009.11.07. 13:55:54
Hiszen el kell koptatni a magasságot és a sebességet. A gép irányban tartása azért igényel némi plusz energiabevitelt. Bár mivel pár éve csak teljesen automata gépek vannak a piacon, így sikerült megtakarítani átlag 30 százalékot a felhasznált üzemanyagból. A mai pilóták már nem repülnek hanem csak nézik, hogy repül helyettük a gép. Veszély esetén kell csak beavatkozniuk, de egyre tökéletesebb robotokat fejlesztünk így a jelenlegi robotok már vészhelyzet esetén is jobb döntéseket hoz mint az ember.
Árlista update a 737 családhoz:
The list price for 737's as of June 2007 was as follows:
* 737-600 $50-57 million USD
* 737-700 $57-67.5 million USD
* 737-800 $70.5-79 million USD
* 737-900ER $74-85 million USD
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.11.07. 14:09:16
bukott vezérigazgató 2009.11.07. 15:53:46
Sátorfa 2009.11.07. 16:01:06
Magyar történet: túlkoros mucsai énekesnő karriert váltott szadeszos színekben, míg a
a Kuncze meg nem szimatolta. Akkor lett a belügyminiszter sajtósa, 98-as választásnál Postabank kommunikátora néhány hónapig, amíg 7-8 jegyű bánatpénzért nem menesztették és nem szállt szabaddemokratikusan a MALÉV kommunikációs igazgatójának. Itt lehetett magánprivatizálni és veszteségesen tevékenykedni – egy darabig. Idén tavasszal jött a váltása a közlekedési minisztérium sajtósának. Így verik az adófizetők botjával a csalánt nemzeti érdekeket kommunikálva - legyen az MÁV, BKV, vagy MALÉV.
Fénnyel teli esernyő 2009.11.07. 16:10:48
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.07. 17:12:51
Nomante 2.0 2009.11.07. 18:01:05
Trójai 2009.11.07. 18:27:21
Amúgy ezt a cikket tényleg nem lehet nem elvinni politizálásba...azt pedig utálom.
Szóval annyit mondok, hogy szarjon sünt mindenki aki megérdemli.
Te pedig ne álmodj arról rózsaszín álmokat Rékuc, hogyha megmarad a MALÉV, akkor majd ésszerűsítik és nem lesz veszteséges...muhaha
@Nomante 2.0: ÁMEN!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.07. 19:02:21
Valami konkrétabbat kérnék.
Ez elég általános.
Col.Maybourne 2009.11.07. 20:39:50
En IHG csoport parti vagyok...
XCat 2009.11.07. 20:46:39
XCat 2009.11.07. 20:56:25
Fenébe. :D
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.07. 22:12:02
Ez bukta.
Várhatod a fekete autót.
bukott vezérigazgató 2009.11.07. 23:13:25
Felfordul az én gyomrom is, ha vkinek jól megy anyagilag és fikázza azt amire a szegény(ebb) embereknek jut.
Annyira kényelmetlen a BKV, sok büdös melós, hideg van, kényelmetlen az ülés és át kell szálnom! Brrr! Az X6-os taxiban minden sokkal jobb, remélem a taxitársaságot üzemelteti az állam továbbra!
XCat 2009.11.07. 23:40:25
@bukott vezérigazgató: én nem nagyon szeretem a Sátorfa típus beszólásokat.. Rékuc nem filázott senkit. Kedvesen, aranyosan, normálisan elmondta, hogy ő szívesen használja a malévet, mert neki az jó. Erre Sátorfa meg nekiugrtt, hogy hogy képzeli, amikor neki meg másoknak arra nem futja.. hát ejnye.
Ilyen mentalitást eddig két embertípusnál láttam; az egyik a rendszeresen tüntető, gyújtgató, hőzöngő csőcselék, akik idegesítenek, és nem értem, hogy valaki miért nem csinál már velük valamit.
A másik a jólmenő főorvos-ügyvéd-stb gárda, akiknél sikk, hogy a félmilliós szalonkosztüm mellett ott lóg a turkált ruha, csak hogy hüledezve elmondhassuk partikázás közepette, hogy már annyira rosszul megy nekünk, hogy az asszonynak turkálni is kell. (vidéken jellemzőbb ez az állatfajta, de pesten is láttam már.)
Ez a maga módján még undorítóbb, mint az első.
Ezt sem szeretem.
Tövábbá kezdem azt érezni, hogy ez úgy általában jellemző a magyarságra a maradkodással, a rosszindulattal, az ott-ártok-ahol-tudok hozzáállással, meg az állandó sírásrívással együtt. És kurvára nem örülök neki, hogy itt a homáron is egy csomószor ilyen menyilatkozásokat látok.
Ez van.
El fogok menni innen a picsába, ti meg marjátok egymást boldog egyetértésben, és ne értsétek, miért nem működik rendesen semmi.
(Most felbosszantottál. )
XCat 2009.11.07. 23:44:23
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.08. 00:37:06
Nem úgy van az.
Fel kell iratkozni a listára.
Mit kívánsz?
Mylady 2009.11.08. 10:31:33
És ennek köszönhetően a legtöbb ember már a neve láttán prüszköl.
Talán nem kellene ilyen arrogáns stílusban osztani az észt onnan nagyonnyugatról és senki nem támadná őt sem.
Hát ennyit erről.
Mylady 2009.11.08. 10:38:05
Ahogy azt már párszor kifejtette, direkt csinálja, mert élvezi, hogy másokat idegesíthet.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.08. 11:09:06
mylady pedig szerintem egyik legnagyobb rajongóm, frankón figyeli az aktivitásomat és ahova írok, oda követ és hisztizik ellenem :D aranyos és igen hízelgő.
Mylady 2009.11.08. 11:16:40
hányni tudnék tőled
egyébként "kicsit" régebben olvasom a homárt, mint te
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.08. 11:21:56
Énbagoly 2009.11.08. 11:55:38
Van, amin nem érdemes. :))))
moli 2009.11.08. 12:21:38
staropramen 2009.11.08. 13:07:17
Nálunk sokkal tehetősebb országok is megfontolják, hogy fenntartanek -e kizárólag presztizsokokból egy un. nemzeti légitársaságot.
Ha a gazdasági megfontolásokat nézzük-holnap lakat az ajtókra, készletkiárusítás és egy öreg gép elvontatása a múzeumba a nosztalgiázók kedvéért..
Ennyi ma a Malév.Nincs mód a gazdaságos üzemeltetésre, feneketlen pénznyelő kút.
Az állam pedig iszonyatos amatőr lenne, ha a MÁV mellé drága pénzen visszavásárolná a Malévot is.
A Ferihegyi terminálnak ehhez semmi köze, külön cég, gazdasági helyzete egészen más.
Azt, hogy Hardy miért beszél ostobaságokat és állít valótlant arra is lenne néhány tippem.
Sátorfa 2009.11.08. 14:23:20
A kormány ismét a Malév többségi veszteség-részvényesévé kíván válni. Ez nem a nemzetgazdaság érdeke, hanem egy szűk politikai rétegé, akik az adókból saját zsebre és a kitartottjaira tevékenykedik. Ezt csak az nem látni, akik a lepotyogó morzsákra ácsingózik.
Mellékesen Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter a Malév igazgatóságának elnöke volt a légitársaság privatizációjának lezárásáig.
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.11.08. 15:27:47
a tiéd! 2009.11.08. 18:48:17
Egy repülőtér bevételei mindig is két adaton múlnak. Az éves utasforgalom és a fel és leszálló gépek száma. Ha egyik pillanatról a másikra kiesik a repülőtéren működő legnagyobb légitársaság, valóban nem mondhatja azt a többi légitársaság, hogy sebaj, holnap kettő helyett három gépet indítunk. A légitársaságok mindig hónapokkal előre tervezik a menetrend szerinti járataikat mind a költségek tervezhetősége, mind pedig a világ légiközlekedésének az ütemessége szempontjából. Pl. itt látható: blog.onpaperwings.com/uploaded_images/airlines-777385.gif Ez nem olyan mint a metrópótló busz a bkv-nál.
a tiéd! 2009.11.08. 18:55:33
Jackyll meg egy demagóg ostoba fasz.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.08. 21:24:25
Nem kell bántani, egyszerű, kedves lélek.
Amolyan macsópicsa.
Mylady 2009.11.08. 21:43:53
köszönöm :)
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.08. 22:16:30
XCat 2009.11.08. 22:52:00
Pár csinos, esztétikusan kigyúrt sün jöhet. :D
XCat 2009.11.08. 22:55:15
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.08. 23:14:23
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.08. 23:17:56
Ok, megoldjuk.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.08. 23:22:58
Nem.
Manyizga (törölt) 2009.11.09. 07:52:47
2, újabb indok az idegennyelv-tanulás mellett, hiszen a NEM magyar légitársaságok légiutaskisérőit/pultosait nem feliratozzák magyarul. :D
anarch 2009.11.09. 15:27:08
Rékuc, a SAS azért pozitív idén, mert csomó pénzt kapott a Lufthansától, akinek eladta a részesedését a bmi-ből. Azaz: egyszeri pénz, ha azt levonod a nyereségből akkor máris nagy mínuszban van...
www.atwonline.com/news/story.html?storyID=18417
Col. Maybourne,
nemcsak a Malév van a Radisson-ban. Akit ismerek légitársaság mind komoly szállodában éjszakáztatja a személyzetét. De nem is annyit fizetnek mint Te: fixen szobákat tartanak fent egész évben (így jóval óccsóbb) amiket csak az utsó napon nevesítenek, hogy hát akkor ma este a Julcsi még a Géza jönnek.
A fapadosok meg azt csinálják, hogy hát akkor ma lejárt a műszak mindenki menjen amerre lát, éjszakázzon ahol tud. S ha nagyon kell szállás / kaja akkor fizess x pénzt és megalhatsz a tömegszállásunkon. Nem véletlen hogy ezek a cégek nem repülnek tengerentúli célpontokra :).
Col.Maybourne 2009.11.10. 11:59:41
Nekem semmi bajom a Radissonnal, en is ott alszom es en sem annyit fizetek, mint egy atlagos vendeg. Csak van a kornyeken ugyanolyan tavolsagra feleannyiert. Vesztesegcsokkentes vegett.
(Egyebkent most jottem vissza Newarkbol SASsal, oda-vissza fullon volt az A330, legalabbis a Business es az EcoExtra. Na ez termeli a bevetelt...
Koppi70 2009.11.14. 19:05:30
Nem tudsz elmenni NY-ba csak ha 4 hónapra előre foglalsz. Érdekes a Deltának megéri repülni Bp-re.
Ja és a Malévnek van Járata NY-ba de Rómébol nem ám Peströl.