Egyáltalán nem lepődött meg a Homár, hogy a Vodafone mobilnet ATM-es feltöltése még a fél évvel ezelőtti árakon lehetséges, azaz csak vagy többet vagy kevesebbet lehet a számlára tenni, mint amit kellene. Az 5GB-os csomag áfaemelés során nettó 4166-ról 4400 forintra csusszant díját pl 6500 ft-ért lehet megetetni. Mondjuk ahhoz képest, hogy a bankok egy év alatt nem bírták felszámolni a kerekítési anomáliát, ez egy egészen apró kellemetlenség:
A Vodafone "5G" elnevezésű mobilinternet-csomagjának díja korábban 5000ft volt. [Az ár egyhavi és/vagy 5 Gbyte letöltési adatforgalomig biztosítja a szolgáltatást.] A Vodafone árat emelt (erről előzetesen nem tájékoztatott, de ez csak mellékzönge), az új ár 5500 ft lett. Csakhogy a csomag ún feltöltőkártyás rendszerű, és ATM-nél történő elektronikus fizetésnél (feltöltésnél) az ATM menürendszere csak 1500, 3000, ill 5000 ft-os fizetési egységeket kínál fel.
Namármost így az alkalmazónak legalább 6500 ft-nyi értékben kell egységet megvásárolnia a használathoz. Ezt két egymásutáni tranzakcióval teheti meg. Így a Vodafone-nál marad a következő vásárlásig 1000ft, majd a következőnél 500, és csak a harmadik hónapban vásárolható le a bentragadt pénzmaradvány.
Ezen a pénzen a Vodafone "ül", amit tisztességtelennek tartok és vitatom a jogi megalapozottságát is. Mert ugye a pénz rendelkezik egy időértékkel, amit kamat formában fizetünk meg. Illetve ebben az esetben tőlünk vonnak meg. Képzeljük el, micsoda kamattömegre tehet szert a Vodafone, ha ezt tömegesen csinálja, mondjuk több tízezer felhasználóval! Más elektronikus fizetésre (pl POS terminállal ellátott kereskedelmi egység, mint benzinkút) is igazak a fentiek.
Szerintem ha a Vodafone nem képes olyan feltételeket teremteni , azaz átkonfiguráltatni az ATM-ek menürendszerét, és alkalmassá tetetni arra, hogy effektív annyi pénzt lehessen utalni, amennyibe a szolgáltatás ténylegesen kerül, akkor ezt a fizetési módot köteles lenne megszüntetni vagy szüneteltetni, amíg a technikai hátteret képesek hozzá biztosítani. Ha akarják egyáltalán.Üdv:
Egy újabb csalódott "vodás"
Tökös Veréb 2009.11.11. 11:53:33
akikaztmondjákni 2009.11.11. 11:53:40
akikaztmondjákni 2009.11.11. 11:55:06
Voda...miért?Nem szabad.
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.11.11. 11:55:53
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.11.11. 11:57:02
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.11.11. 11:58:07
akikaztmondjákni 2009.11.11. 12:00:10
Tökös Veréb 2009.11.11. 12:01:06
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.11. 12:04:00
Solid Ether 2009.11.11. 12:05:20
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.11.11. 12:07:45
Matematika!!! J
De persze lehet 11*5000Ft is, és akkor rendezed 10 hóra előre...
Tökös Veréb 2009.11.11. 12:12:57
Eric_Cartman 2009.11.11. 12:19:45
Eric_Cartman 2009.11.11. 12:22:09
Sasfióka 2009.11.11. 12:23:20
Pont olyan, mint amiről beszélsz. Ott sem 17,62 Ft-tal töltöd fel az egyenleged, ha annyit akarsz beszélni.
Mivel már elmúlt dél, jogosan lehet a poszt tolót :)
Amúgy a voda internetes kártyáról igaz hívni nem, de sms-t tudsz küldeni. SMS-ezd le a maradékot. Ha téged zavar...
Tökös Veréb 2009.11.11. 12:26:33
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.11. 12:28:08
Ez egyértelműen a blogmotor hibájára vezethető vissza.
Ugyanis percenként csak egy kommentet enged.
Szunyog83 2009.11.11. 12:28:43
Már páran megjegyezték előttem is, hogy ez nem éppen így van. Te sem matek tanár vagy, az tuti :D
Ha szereted nyomkodni az ATM-et, akkor ajánlom a 4x1500-at. Igaz, az általad említett "legalább 6500 ft"-ot ez sem éri el, de az 5500-on túl szalad, tehát megoldva. :D
Gondolom nem csak ATM-en keresztül lehet fizetni. Több lehetőséged is van. Egyik hó 6e, másik 5e, esetleg beballagsz egy irodába, netalántán átutalás...
Az utolsó bekezdésedre inkább nem írok semmit. Ha nem tetszik a rendszer, hát ne használd.
A fa**om kivan már az ilyen problémázó gyökerekkel. Ennyi erővel titsuk be az ATM-eket, mert nem ad ki ötszáz forintot, csak minimum ezret.
Vodát meg nem köóködni, szerintem a legjobb itthon.
Szunyog83 2009.11.11. 12:32:58
Azért szép szó lenne az első is. Amolyan nem kell óckodni parasztos megfelelője: nem kőókodni :D namind1... lényeg a lényeg: A vadméhekkel nem érdemes packázni!
Take-it-Easy 2009.11.11. 12:33:38
Eric_Cartman 2009.11.11. 12:35:47
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.11. 12:42:51
Pontosan erről van szó.
balagee17 2009.11.11. 14:06:35
Nekem is 5G-s csomagom van, és nekem előfizetéses - ha úgyis befizetsz ugyan akkora összeget minden hónapban, akkor minek bohóckodsz ezzel a prepaid-es dologgal???
bpguy 2009.11.11. 14:12:16
de nem egy alkalmazó szutykos ezer forintja a lényeg, hanem több tízezeré.
üdv, a posztoló
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.11. 14:20:50
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.11.11. 14:21:52
És tényleg elég vicces volt, hogy a szokott módon feltöltöttem, aztán mégse aktiválták, majd mikor nagy nehezen sikerült őket telefonon elérni, közölték flegmán, hogy jaa, drágább lett...
@balagee17: Azért bohóckodik az ember a prepaid-el, mert nem akar aláírni hűségnyilatkozatot egy rohadék multihoz se. Meg azért, mert mondjuk gyakran dolgozik külföldön, és tök fölösleges lenne fizetni addig havidíjat, amíg éppen nincs otthon és nem tudja használni a netet.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.11. 14:33:19
atika13 2009.11.11. 14:56:29
Juhhééééé!!!!! :))))
sz_ 2009.11.11. 15:01:24
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.11.11. 15:01:51
Forumgirl 2009.11.11. 15:01:56
Dr Kangörény 2009.11.11. 15:07:59
Crimson 2009.11.11. 15:09:23
Ez nem érv. Nem kell hűségnyilatkozatot aláírni postpay szolgáltatás esetén. Ha hűségnyilatkozatot kérnek, akkor azt azért kérik, mert olcsóbban adják a készüléket/modemet, és nem azért, mert postpayes szerződést kötsz.
Manyizga (törölt) 2009.11.11. 15:25:49
Ez így van. Viszont én pl. azért vagyok prepaid netes (nem vodás), mert állandóan túlszámláztak. Így viszont nem tudnak többet leszívni, mint amennyit rátöltök. Maximum annyit vesztek, és nem egy százezres számlán kapok infarktust a hónap végén...
SzZ 2009.11.11. 15:42:44
A pénz időértékéről panaszkodik, miközben előre fizetett (prepaid) szolgáltatást használ...
Forumgirl 2009.11.11. 15:46:27
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.11.11. 15:52:47
De bizony érv.
Ugyanis amikor elkezdtem használni (egy évvel ezelőtt) nem volt olyan mobilinternet szolgáltatásuk, ami nem prepaid és nem hűségnyilatkozatos lett volna.
GBuser · http://sexchat.hu?ref=1822 2009.11.11. 16:23:33
Ez pedig így sima csalás, mivel tobbet kér a szolgáltatásért mint az valójában kerül.
Ez olyan mintha a pékségbe a 180 Ft-os kenyeret csak 200Ft-ért tudná mindenki megvenni, mondván nincs 180Ft-os érme!
Utóbbi esetben ha kereskedő nem tud visszaadni a 200 Ft-ból 20 forintot, akkor vagy odaadja a kenyeret 180 Ft-ért, vagy nem nem is árulja.
A vodára úgy látszik ezek a szabályok nem vonatkoznak.
Crimson 2009.11.11. 16:33:10
ÉN egyébként úgy oldottam meg a dolgot, hogy nem önálló internet előfizetést kértem (bár kérhettem volna), hanem kiegészítő opcióként a meglevő számomhoz. És mivel nem kértem új készüléket, nem is kellett hűségnyilatkozatot aláírnom.
A másik lehetőség az InstantNet lett volna, de nekem ott is csak a díjcsomag kellett volna, a modem nem. Márpedig valami hülye okból kifolyólag ezt a díjcsomagot csak modemmel együtt lehetett venni, és meglevő prepay kártyához sem lehetett ezt tarifacsomagként választani.
Szóval nem azt mondom, hogy a Vodafonnak nincsenek hülye dolgai, de ezt a postpayes hűségnyilatkozat dolgot szinte mindenki rosszul értelmezi.
Forumgirl 2009.11.11. 17:03:53
XCat 2009.11.11. 17:07:12
XCat 2009.11.11. 17:10:11
Crimson 2009.11.11. 17:13:05
Crimson 2009.11.11. 17:23:09
Ez is csak azt mutatja, hogy mindenki számára annyira "természetes" a hűségnyilatkozat, hogy az ahhoz tartozó árat tekinti alapnak.
No de nem kötekszem tovább, végtére is a fő topic a prepay feltöltési címletek lennének, azokkal meg nincs tapasztalatom...
Dr Kangörény 2009.11.11. 17:32:06
Nem pre-payd,vagy payed, hanem pre-paid.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.11.11. 17:49:23
@Crimson:
Úgy mentem oda mindhárom szolgáltatóhoz, hogy ajánljanak hűségnyilatkozat nélküli mobiinternetet, ahol annyit kell fizetnem, amennyit ténylegesen használom, mivel gyakran hetekig nem kell, ezért fix előfizetés nem jó.
A Pannonnál még lett volna használható, ha képesek lettek volna 3G szolgáltatásra fél kilométerre a Moszkva tértől, de nem voltak.
A Voda meg ezt ajánlotta egyedül.
Amúgy nem "korláltlan", hanem korlátlan. :)
Hidd el, én is tudok helyesen írni angolul meg magyarul is, de néha becsúszik hiba, ahogy neked is, viszont teljesen fölösleges egymás kommentjeit folyton javítgatni, mert akkor végeláthatatlan off-folyam lesz belőle. :)
sq 2009.11.11. 18:43:12
Abrash1965 2009.11.11. 19:02:05
Leirták mailben, próbáltam válaszoni nekik, és erre jött az évszázad egyik vicce:
postmaster@vodafone.hu
to me
show details 12:21 PM (6 hours ago)
Az üzenetet nem sikerült kézbesíteni a következő címzettek vagy terjesztési listák számára:
srvEventusCH@vodafone.hu
A címzett postaládája megtelt, és jelenleg nem fogad üzeneteket. A Microsoft Exchange nem fogja megkísérelni az üzenet ismételt kézbesítését. Próbálja meg ismét elküldeni az üzenetet később, vagy forduljon közvetlenül a címzetthez.
Továbbította: Microsoft Exchange Server 2007
Diagnosztikai adatok rendszergazdák számára:
Létrehozó kiszolgáló: vodafone.hu
srvEventusCH@vodafone.hu
#550 5.2.2 STOREDRV.Deliver: mailbox full. The following information should help identify the cause: "MapiExceptionShutoffQuotaExceeded:16.18969:8E000000, 17.27161:0000000094000000000000000F00000000000000, 255.23226:9D000000, 255.27962:FE000000, 255.17082:DD040000, 0.26937:0E000000, 4.21921:DD040000, 255.27962:FA000000, 255.1494:86000000, 255.26426:FE000000, 4.7588:0F010480, 4.6564:0F010480, 4.4740:05000780, 4.6276:05000780, 4.5721:DD040000, 4.6489:DD040000, 4.2199:DD040000, 4.17097:DD040000, 4.8620:DD040000, 255.1750:71040000, 0.26849:00000000, 255.21817:DD040000, 0.26297:34000000, 4.16585:DD040000, 0.32441:00000000, 4.1706:DD040000, 0.24761:60070000, 4.20665:DD040000, 0.25785:2F000000, 4.29881:DD040000". ##rfc822;ugyfelszolgalat.hu@vodafone.com
Eredeti üzenetfejlécek:
Received: from mail.vodafone.hu (172.20.244.33) by DEVHUB00.vodafone.hu
(172.21.0.34) with Microsoft SMTP Server id 8.1.291.1; Wed, 11 Nov 2009
12:21:35 +0100
stb.
A lényeg: " A Microsoft Exchange nem fogja megkísérelni az üzenet ismételt kézbesítését." Azaz: én, a rendszergazda, köpök az ügyfelekre, és baromira nem is állitom be a szervert, ha z ügyfelet érdekli, majd újra jelentkezik.
Ezért nem rúgják tökön...
Ezzel teljesen egybe hangzik: ha hivod az ügyfélszolgálatot (haha, szolgálat, aha), akkor ez hallod ha foglaltak:
"hivása fontos a számunkra, kérjük tartsa a vonalat" - a lóizét fontos. Ha fontos lenne, visszahivnának, elvileg a saját hálózatukat kéne használni, nem?
Abrash1965 2009.11.11. 19:03:19
csillagház 2009.11.11. 22:14:07
Vérnűsző Barom (törölt) 2009.11.11. 23:52:14
Eddig én is így gondoltam, bár gyakorlati tapasztalat nélkül.
A minap viszont volt egy kis bánatom, amit megosztottam velük e-mailben, nagyjából biztosa véve a választ. Azaz hiányát.
Mály megdöbbenésemre válaszoltak e-mailben, felhívtak, és - ránézésre - egész korrektül megpróbálták kezelni a problémát. Igaz, nem sok sikerrel...
Abrash1965 2009.11.14. 00:18:18
Igértek 2,000 jóváirást (anyád, egy milla feletti a céges számlám évente!!!), h befejezettnek veszem az ügyet.
Viszzairtam, hogy nem kell a lé, irták hogy már amúgyis elháritották a problémát.
Lufaszt, azóta is ugyan úgy befagy, rendszeresen.
ferko123 2009.11.18. 21:35:56
jackyll, te nem naiv ügyfél vagy, hanem egyszerűen egy szánalmas hülye gyerek! A "fajtád" az, akinek soha semmi nem felel meg, mindig találsz egy hajszálat a levesben. A "fajtád" nem ért máshoz ezen a világon, csak mindenki ócsárolásához. Elkényeztetett lúzer vagy!
Többek között ez az iromány is azt támasztja alá, hogy a Homár egyre lentebb csúszik, egyre szánalmasabb "cikkek" jelennek meg.
gratulálok mindenkinek, aki naphosszat csak itt posztol!