Tékozló Homár

Ha spórolsz a gázzal, megbüntet a Prímagáz

2009.11.12. 09:40 | ge | 141 komment

Gabrielláék tavaly télen próbáltak spórolni a tartályos gázzal és kevesebbet fűteni, de minek. Mivel így egy éve nem rendelt újabb adagot a Prímagáztól, kiszámlázták neki a tartály bérleti díját, ami nem egy korrekt húzás a szolgáltató részéről. Miért kötelező évente legalább 500 kg gázt vásárolni legalább 165 ezer forintért?

5 éve költöztünk olyan helyre, ahol nincs vezetékes gáz, ezért a Prímagázzal kötöttem szerződést. Le is telepítették a tartályt, volt egy 6 oldalas ÁSZF (tudom, én is buta vagyok, hogy nem olvastam végig, egyébként nem is találtam meg, nem tudom, kaptam-e annak idején egyáltalán,  de hát ez van).

3 köbméteres tartályt telepíttettünk (1200 kg-os), és általában elég egy évben egyszer töltetni kb. 8-900 kg-nyit. Utoljára tavaly júniusban töltöttünk, és mivel a a válság minket is utolért, igyekeztünk spórolósan fűteni, hogy minél később kelljen gázt rendelni.

Tudni kell, hogy 500 kg. alatt nem szállítanak, és egy tonna (tehát 1000 kg. gáz) ára most bruttó 330 ezer forint, tehát nem olcsó, drágább, mint a vezetékes gáz. (arról ne is beszéljünk, hogy gázártámogatás csak vezetékes gáznál jár (t), a tartályosok le vannak sz....rva)
 
Lám, idén október  27-én kaptam kézhez egy számlát a Prímagáztól 19.500.-Ft-ról azzal, hogy fizessek október 1. és december 21. közötti időszakra bérleti díjat befizetési határidő: október 30.
 
Telefonon felhívtam őket, hogy ez micsoda, hiszen ilyen ezalatt az 5 év alatt nem volt, mire közölték, mivel nem rendeltem egy éven belül gázt, így köteles vagyok bérleti díjat fizetni. (ez egy évre pontosan 78 ezer forint a semmire).
 
Ha  lenne egy kályhám, ahol fával is fűtenék, vagy bármilyen kiegésztő más fűtési módom azért, hogy spóroljak az igen magas áron eladott  prímagázzal, akkor a "spórolásom" évente  78 ezrembe kerülne. Ebben az időszakban, amikor mindenki igyekszik fizetni a hiteleit, és spórolni a rezsiköltségeken, (mert leginkább csak ezen lehet)  hogy fordulhat elő ez?
 
Az ÁSZF-ben így néz ki ez a rész:
 
"2.1.5. Prímagáz jogosult a bérleti díj egyoldalú módosítására abban az esetben, ha fogyasztó 1 évet meghaladó ideig nem vásárol gázt. Ebben az esetben a folyamatos bérleti díjat köteles fogyasztó megfizetni az elkövetkezendő évre."
 
Tehát, lehet spórolni, mert ha spórolsz, megcsesznek!  Ha ugyanis vásárolsz, nem kell bérleti díjat fizetni, csak akkor, ha egy éven belül nem vásárolsz. Kérdésem: Miért kötelező nekem évente legalább 500 kg. gázt vásárolni legalább 165 ezer forintért?  (mert ugye ez alatt nem szállítanak) Ha a fölgáz-fogyasztásnál nem mondják, hogy fűts el havonta legalább 15 ezer forintot, mert ha nem, akkor felszámlázunk három hónapra 19.500.-Ft-ot, akkor miért kötelezik ugyanerre a tartályos gázfogyasztókat, akik egyébként is többet fizetnek a gázért, mint akik földgázt használnak és kompenzációt sem kapnak (kaptak)?
 
Véleményem szerint ez egy tisztességtelen szerződési feltétel, mivel ha ezt nem írod alá, akkor nagyon egyszerű a képlet: nem telepítenek, és fűts, amivel akarsz, annyit, amennyit akarsz.

Üdv:
Gabriella
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MosoMasa 2009.11.12. 12:11:53

@EÖ: ok, fűtsön azzal, ugye, de az beruházás, az egész kócerájt át kell tervezni, építeni.
Tudom én, hogy mivel lehet fűteni, de ha valaki egy rendszert kiépített ugye....

MosoMasa 2009.11.12. 12:14:36

@labi: Neked is azt mondom mint az előbb: igen, lehet mással fűteni, mindenki tudja - csak ha te gázra építetted ki a rendszered, beleöltél ey halom pénzt....ugye.
Igen. A zöldenergia drága. Nálunk - Minek is álljak át rá? Hagggyukmá!

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.11.12. 12:24:46

Egy ilyen tartály 2.650 000 ft, éves karbantartás min. 40 e. Mégsem marmonkanna. Rokonék melegházban termelnek, több ilyenjük van, és meg kellett venniük, mert cég, stb. És van feléjük vezetékes, csak nem csatlakozhattak rá, mert nagyfogyasztók. A vezetékes gáznál van havi alapdíj, amit életem végéig fizethetek.

XCat 2009.11.12. 12:30:01

@BKV figyelő: Az semmi, de anyám házában fél évig nem lakott senki, mégis volt rajta fogyasztás.
Na erre varrjál gombot. ;)

Posztoló kedves, neked miért törvényszerű, hogy ha valaki vezetékes gázt használ, egyből odakuncsorog támogatásért is? Mennél te is, ha lehetne, mi?

labi 2009.11.12. 12:37:13

@magampista:
Most nem arról beszélek aki eleve gázra építette ki a rendszerét sok évvel ezelőtt.

Jelen esetben ugye csak oda kellett volna figyelni a szerződési feltételekre és nem egyből a "ha fűtés akkor csakis gáz" régi elv alapján elindulni.

De még egy kiépített gázos fűtési rendszert is megérheti másra váltani, főleg ha egyéb ilyen bérleti díjas dolgok vannak rajta. Utána kell nézni, számolgatni, stb.

Én speciel most építkezek. Korszerű ház, faxa hőszigeteléssel. Nem nagy, 90 nm. A vezetékes gáz ott van a ház előtt. Sok számolgatás után az épület közepére helyezett csinos légfűtéses kandallókályha + elektromos fűtőpanelek kombinácoója jött ki a legolcsóbbra, de kihangsúlyozom, hogy az én egyedi feltételeim mellett.

Zöldségnek meg tavasszal megy fel a vákumcsöves vízmelegítő a tetőre, mert annak már lement annyira az ára hogy megtérüljön.

Mindenkinek át kell gondolnia hogy neki mi a jobb, a saját fogyasztásához és igényeihez. Néha még egy átállás is jobban megérheti.

demizson bobby 2009.11.12. 12:47:43

@sambalabammbumbumm: lehet,hogy igazad van,itt
www.biner.hu/fileadmin/templates/image/hoszivattyu/hoszivattyu.pdf
azonban azt írja, hogy a telepítési és üzemeltetési költségek hasonlóak.
Szennyezés szempontjából rosszabb ugyan, de nem jelentős a különbség.

metal · http://electric.blog.hu 2009.11.12. 12:51:32

"Véleményem szerint ez egy tisztességtelen szerződési feltétel, mivel ha ezt nem írod alá, akkor nagyon egyszerű a képlet: nem telepítenek, és fűts, amivel akarsz, annyit, amennyit akarsz."
Tévedsz! Ha ezt nem írod alá, akkor kifizetheted a tartály árát, és akkor senki nem szab meg semmit. Tehát a tartályt nem akarod megvenni, de bérelni sem, akkor mit is akarsz? Az egy dolog, hogy bizonyos fogyasztás felett a szolgáltató elengedi a bérleti díjat. Amúgy meg az, aki az ÁSZF-et nem olvassa el, az ne sírjon!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.11.12. 12:52:11

@EÖ: Stimmel. Mondjuk azért több generáció nőlt fel a fa/szén tüzelés emllett, mint a gáznál. Ráadásul ez megújuló. Van valami energiafűz (magyar találmány) rengeteget nől évente, olcsó, szikes-belvizes talajon is nől mint a gomba, államilag támogatott a cserje ültetése mégis a legtöbb tüzifa szlovákiából jön hozzánk...

Amúgy van még durva drága geotermikus melegítés is.

Igazából csak tudatos fogyasztónak kell lenni

torma99 2009.11.12. 13:16:34

Lehet már leírták, azzal hogy nem használok gázt 780 hufot fizetek havonta a főgáznak, csak mert be van húzva a gáz. Ez egy évben 9360. Igaz nem 78ezer, de ott is kell fizetni.
Ahogy nézem ez a gáztartályosdi azért nem olyan vészes. Bár nemtom mekkora a családi ház, de ennyit a vezetékesre is kifizethetsz adott esetben éves szinten.

XCat 2009.11.12. 13:18:30

Mikor lesz új poszt? Ezek uncsik.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.11.12. 13:21:42

@demizson bobby:
Nem néztem végig mert 94 oldal igazából csak abból indultam ki, hogy gyermekkoromban mi is olajjal fűtöttünk (meg vegyes tüzeléssel) de amikor az oroszok leléptek illetve kicsivel előtte durva gyorsan át kellett állni gázra, mert bazi drága volt. Ismertem fóliázós emberkét akiknek szintén meg kellett ezt lépni. Amúgy sztem a biomassza lenne a legolcsóbb s talán legtermészetesebb tüzelő. Ez ugye gyakorlatilag a fa mellett mindenféle növényi törmelék ami komposztnak túl szára pl. szalma.

Bit Rot 2009.11.12. 13:48:23

Mekkora paraszt kommentelők vannak!

A posztoló világosan leírta a helyzetet: a Primagáz visszaél a helyzetével, és gyakorlatilag egy üres (biankó) papír aláírására kötelez téged.
És igen, kötelez, mert monopolszolgáltató, tök mindegy, hogy elolvasod-e vagy sem.

""2.1.5. Prímagáz jogosult a bérleti díj egyoldalú módosítására abban az esetben, ha fogyasztó 1 évet meghaladó ideig nem vásárol gázt. Ebben az esetben a folyamatos bérleti díjat köteles fogyasztó megfizetni az elkövetkezendő évre.""

Bit Rot 2009.11.12. 13:51:02

@gelsystem:
"más: a 2 szobás szutyok panelomba fizetek éves szinten 180.000.-ot csak a fűtésre támogatás ebbe már benne van"

180 ezret fűtésre??? Szaunázol egész nap?

Nekem gázzal hasonló méretű (nem panel) lakásban hasonló összeg körül van a fűtés, TÁMOGATÁS NÉLKÜL, piaci áron!

fiatka 2009.11.12. 13:54:15

Ez már a hétvégi ????

anarch 2009.11.12. 14:08:52

@Bit Rot: Ezt úgy hívják: távfűtés :))). Szerinted miért akar boldog-boldogtalan leválni róla, s miért van szükség arra, hogy Önkormányzati rendeletekkel tiltsák a váltást meg.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.11.12. 14:15:45

@anarch:
Nem is gondoltam volna, h ilyen drága, nekem a 90nm 3m belmagasságú családi ház 110e/év, támogatás és fagyás nélkül. Igaz a hőszigetelésem majdnem egy milla volt, több is lett volna ha nem SK csinálom.

arthungary 2009.11.12. 14:46:27

Elég silány a mai homár termés, mind tartalomban, mind mennyiségben.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.12. 15:01:20

Éljen november 12-e!
Éljen a megbontható dobozos sör!

fiatka 2009.11.12. 15:07:48

@Sün‼:
Igen éljen november 12-e......ma van a szülinapom.

Ohhhhhhhh

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.11.12. 15:10:58

@fiatka: Akkor boldog szülinapot!

Ne félj, elmúlik hamar :)

gelsystem 2009.11.12. 15:23:50

@Bit Rot:
igen vazzzzzzzzzzzze!!!! fűtési szezonban 27-28 fok van a lakásban!!!!!!!!!
központifűtés, ablakok nincsenek cserélve, ház nincs leszigetelve, tekerő nincs.......csak sima Á-talány!
ja, és mindez sztálinvárosban -yahoo szerint-
.
ja, és hogy miért nem szereltetek költségmegosztót?????
roppant 1szerű:
mivel 40 lakás van, elég nehéz összehozni az átszerelést. + elsősorban szigetelt házakat csinálnak.
20.000.- megtakarításért éves szinten tekergesse a csapokat az, akinek 2quvaAnnya van!!!!!

akikaztmondjákni 2009.11.12. 15:30:26

@fiatka: Hanyas vagy Te...?:D:D:D:D Na jo,ez csak poén volt:D
Akkor nincs más hátra,mint: BOLDOG SZÜLINAPOT!:*

akikaztmondjákni 2009.11.12. 15:31:25

Hát mindjárt írok egy új posztot...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.11.12. 16:01:40

@akikaztmondjákni:
Rajta, de valami BÜ legyen ám ! :)
Vagy inkább olyan ijjesztgetős J

akikaztmondjákni 2009.11.12. 16:06:35

@sambalabammbumbumm: Áááhhh,az nem jó:)Én valami romlott kaja,csúszómászó a kajában tipusut kérnék.
Az ijesztgetős nem rossz...mi legyen benne?

akikaztmondjákni 2009.11.12. 16:16:05

...Tegnap nem nézte valaki azt hiszem a Discoveryn az olvadt arcú embereket?

akikaztmondjákni 2009.11.12. 16:35:02

Basszus,cicanya már 13.18kor megunta ezt a posztot,azota nem sikerült ujat???(sok kérdöjel)

ghck 2009.11.12. 17:35:41

Kedves posztoló! A tartály szerinted ingyen van?!? Azt odatették neked, te meg kedvedre használhatod? NEM! Annak ára van, örülhetsz, hogy nem kellett megvenned, hanem odatelepítették neked és használhattad! És örülhetsz, hogy bérelheted, mert ha nem engednék, és elvinnék a tartályt, mi a szart kezdenél akkor?!? Javaslatom, vegyél egy tartályt, és vegyél abba gázt! Azt majd annyi idő alatt használod ki belőle, amennyi idő alatt akarod!

Basszus, nehogymár ingyen akard akár a terméküket használni, akár a szolgáltatásukat igénybe venni!

Nem is értem!?!

Énbagoly 2009.11.12. 17:39:39

Ha lehet ilyen későn on lenni, akkor sajna a posztoló volt hülye, mert nem olvasott, és mert hitt a reklámnak.
Bocs, lehet, hogy csak figyelmetlen volt, de akkor sem tud ezzel mit tenni. Max, felmondja, és viszik az egészet el. de most hideg van, gondolom nem ez lesz.

2009.11.12. 18:01:21

Nekem is van gáztartályom, meg egy gázos autóm......

Nomante 2.0 2009.11.12. 19:43:32

Ne féljetek, lassan putyin ugyis elzárja a gázt.

demizson bobby 2009.11.12. 19:56:33

@sambalabammbumbumm: jaja, legtöbbünknek ilyen emlékei vannak az olajról, de a német mérnököknek hála....ma már sokminden nem úgy van :)
a biomassza beruházása költséggyanus és folyamatos kakálást igényel (és még 100 más dolgot). Gyakorlatilag mindennel az a gond, hogy drága a beruházás: pellet, faelgázosító, stb.

MosoMasa 2009.11.12. 20:34:39

@ghck: Mekkora egy seggfej vagy ecsém!

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.12. 22:28:12

@gelsystem: 50nm-re nem fizetek éves szinten egy 100ast sem gázért, pedig most is nyitva van mellettem bukóra az ablak és érzem a rággyjátoron, hogy megy a cirkó.
tudod hol cseszi el mindenki? a kiépítésnél!
nekem azt mondták, ide elég egy 18kW-os, erre vettem egy 24-est. alig fogyaszt, mert nincs túlterhelve.
Anyámnál -sosem halgat az okos kisfilyára- 240nm-re is 24kW-os van, fizetnek is HAVI 70ezres gázszámlát. mert megérdemli!

szómiszó, valóban ócsóbb a vezetékes gáz. csak akkor gáz, ha ott nincs gáz ahová kérek. posztoló helyében megkeresném a baráccság csövet...

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.12. 22:30:03

@demizson bobby: tán mert penetráns bűzt terjeszt.

MosoMasa 2009.11.12. 22:30:57

@salapapa: 100 ezer egy évben? Haggyá má... többet elfőzöl.

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.12. 22:32:27

@Jani haverja: oszt hova lett az a szép erdő ami körülvett anno Benneteket?

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.12. 22:37:23

@EÖ: a szélvédőtisztitókoncentrátum is drágább, mint az 1:1 használatos. igaz, a koncentrátum 5x tovább tart.
gondolom a cseppfolyós is mire az égéstérbe jut, "higított" mert gáznemű lesz.
csak az arányokra lennék kíváncsi és a szorzóra, hogy ki is fizet többet. hisz nagy tételben -márpedig 500kiló nem kis tétel- minden ócsóbb.

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.12. 22:38:32

@magampista: bescannelném Neked, de ide nem tudok képet feltenni. nincs nyócezer/hó az átalányunk.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.11.12. 22:41:32

Szarjon sünt a posztoló meg a gázos is! Felváltva!

MosoMasa 2009.11.12. 22:45:44

@salapapa: Hát az átalányom nekem is 6 ezer. De ez nem jelent semmit.
Jól van, hát te tudod, de nagyon meglepő. Adhatnál tippet, hogy hogyan is csináltátok meg, mert én ennek sokszorosát fűtöm el és kicsit ijesztő!

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.12. 22:46:44

@labi: "Mindenkinek át kell gondolnia hogy neki mi a jobb, a saját fogyasztásához és igényeihez. Néha még egy átállás is jobban megérheti."

nálunk anno konvektor volt. 3perc alatt a jéghideg lakásból szaunát tudtunk csinálni. viszont nem volt 15rongy alatti gázszámlánk.
átépítettem cirkósra. jómagam napi 40-50 percet töltök a zuhany alatt és 2an vagyunk. fűtünk, a Zasszony főz és fűtünk. fentebb már írtam, hogy nincs havi 8 a szla.
megérte.
de a posztoló mire építse át? jól hangzik az inverteres klíma. halk, nyáron is hasznos. de nem túl ócsó. emellett a fogyasztása...

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.12. 22:49:54

@magampista: elhiheted, én örültem a legjobban, amikor leolvastam az első havi fogyasztásomat 3 éve! :D

eccerű, ott volt a válasz abban a kommentben:
"tudod hol cseszi el mindenki? a kiépítésnél!
nekem azt mondták, ide elég egy 18kW-os, erre vettem egy 24-est. alig fogyaszt, mert nincs túlterhelve."

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.12. 22:51:29

@EÖ: ha szerencsénk van, akkor többet már nem írsz... ;)

MosoMasa 2009.11.12. 22:51:36

@salapapa: ennyi lenne? És sima cirko rendszer? Csövek? Fűtőtestek? Normál, oszt ennyi?

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.12. 23:11:13

@magampista: sima... mi a sima?
cirkó: Immergas EOLO star 23kW (nem is 24es! :D) hu.immergas.com/media/3_m_369_157
csövek:
fűtéshez 7rétegű fehér mitooménmilyen
melegvízhez zöld, forrasztott műanyag
radiátor:
20nm-es coba: DD fekvő 160cm
12nm coba: u.a.
8nm fürcsicoba (& slózi): DD 160as törölközőszárító
a többi helyiségben nincs semmi.

magam terveztem, a fűtésszerelő csak nézett hülyén, hogy minek ennyire túltervezni?
Nekem bejött az elmúlt 3 év alatt, ezek után már a nyereség jön. :)

MosoMasa 2009.11.12. 23:18:05

@salapapa: Simával arra gondoltam, hogy Mo.-n beszerezhető, standard.... nem valami amerikaijapán import...

Na a fűtésszerelőket hagyjuk....anyámnak olyat tervezett, hogy meajd lefordultam a székről...

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.11.12. 23:25:57

Ilyenek ezek a karvalytőkések
A matav is drága. Nem beszélek semmit , hogy spóroljak, oszt' 3800 köruli HUF
Há' nem szemetek?
Viszont én elolvastam az ÁSZF-t, de azért megirom a homarnak

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.12. 23:36:44

@magampista: óóó, persze, simán! :D
a cirkó ma 120eFt körül mozog, a radaiátorokat 20eFt körül vettük/db, a fürcsicobai sem volt 30eFt. csövekkel, szerelvényekkel (csapok, kanyarelemek, falimittoménmik) összesen nem volt 230eFt+meló.
ha azt számolom, hogy anno hidegebb is volt meg a melegvíz boylerből jött (áramszámla?) és most mégis kicsit több mint feleannyit fizetek az egészre...
azt kell mondjam, a jövő év már a haszon az átalakítás óta. :)

soxor jóljön a tanácsa, aztán át kell számolni, gondolni... van, hogy a saját munkája könnyebbségét veszi szem elé a szagember, a funkcionalitás, az ár annyira nem izgatja. :S

champy 2009.11.12. 23:37:36

@gelsystem:
Szerintem Te nem tudsz olvasni meg számolni sem.
Te 180 ezret fizetsz éves szinten Ő meg 300 ezret.
(csak hogy értsd, nem 500 kb gázt vesz, hanem évente 800-900 kb-ot de a minimum 500 kg, amit kivisznek)
Legalább ne ugatnád le.
Olvass értelmesen.

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.12. 23:38:38

@horex: viszont ha tönkremegy a kanócod, pár hónap és jönnek is javítani. addig csak copjál egészséggel.
tapasztnyalat. :S

Üdvözlöm, Digikábel, miben segíthetek? 2009.11.13. 02:19:19

Ez még nem is lenne akkora gáz, de már jó páran elmondták. Először olvass, utána postolj. Én is így csinálom.

Küldök én ennél cifrábbat a homárnak, ha megjön a kéményseprő szakvélemény 1 hét múlva. Bár az is le lesz ugatva, mert úgy kezdődik: Nem fizettünk a gázért, ezért kikapcsolták.

Amúgy most kapcsolok. 6 oldalas ÁSZF kivonat egy gázszolgáltatónál? Rövidecske.

Megdobbent 2009.11.13. 03:02:41

Es maris elerkeztunk a 99. hozzaszolashoz. Ez derek es szep, nem vitas. Hanem hiaba veszi meg, ha nem szezodik senki toltesre, ha jol ertem... Vagy nem? Vagy!

romesz 2009.11.13. 05:07:15

Nem kellett volna annyira sporolni, akkor nem fagyoskodtak volna es nem kellene a tartaly berleti dijat sem fizetni.

Mérőmókus 2009.11.13. 06:47:53

Elolvashatta volna az ÁSZF-et, igen, de attól sem lett volna okosabb. "A Prímagáz jogosult a bérleti díj egyoldalú módosítására" ahelyett, hogy "A Prímagáz jogosult bérleti díjként 19500 forintot kiszámlázni, ha a fogyasztó egy évet meghaladó időtartamig nem vásárol gázt".

Értem én, nem az övé a tartály, úgyhogy ha csak a kertjét rondítja, fizessen érte, de akkor ez legyen számszerűsítve is.

Vagy az egyoldalú bérleti díj módosítás mértéke attól függ, hogy az ügyintézőnek milyen napja van? ("Na lássuk csak, Szabóék..cöh, már megint Szabó bazmeg, akkor húszezer.")

Egyéves Önkéntes 2009.11.13. 07:37:23

@salapapa: na ez szép volt. mármint a koncentrátum.
fűtőértékre vetítve drágább, azaz ugyanazt a hőmennyiséget drágábban kapod meg palackosban, mint vezetékesen.

demizson bobby 2009.11.13. 08:54:46

Salapapa: igazán nem akarlak megbántani, de ezt a tanácsadást itt, ilyen formában nem kéne....
Főleg nem kellene szembemenni a mérnöki tudományokkal, ergo megbaszni a fizikát.
A következő dolgokat nem tudod:
-a kanyaridom az könyökidom (ez nem baj)
-a radiátornak 3 alapvető adata kell ahhoz,hogy érdemi információt adj (ha már egyszer méretekben és nem hőteljesítményben gondolkodsz)
- milyen kazánod van (hoppá, ki vesz ma már hagyományos kazánt??, kondenzációs technika az smafu?)
-szüleid házának nem csak a területe nagy, de abból adódóan valószínű a légtér is aránytalanul nagyobb,mint a tied
-egy ház hőszükségletét millió dolog befolyásolhatja, pl: tájolás, sugárzási hőnyereség, szélviszonyok, falak hőtároló képessége, nyílászárók mennyisége és minősége, egyáltalán a ház típusa (50nm az társasház?)és még 1 millió dolog!

Összességében azt kell mondjam, ha egy jó tervező, vagy akár szerelő "találja ki" a fűtésedet, akkor még többet spórolhattál volna. Nem baj, de kár.
Viszont ha nem vigyázol, akkor a következő homárposzt te leszel :)

demizson bobby 2009.11.13. 08:57:58

@salapapa: abban persze igazad van, hogy a konvektornál minden jobb.
Ugyanakkor ebből következik az, hogy nem veszed észre azt, hogy sokkal jobb is lehetett volna.

gelsystem 2009.11.13. 09:32:00

@champy: te nem olvasol figyelmesen!!!
én fizetek 180-at az 57 nm-re panel
neki gondolom családiháza van legalább 100 nm.....
én nem tudom szabályozni,
ő viszont annyit fogyaszt, amennyit akar...
többen is leírták a megoldásokat:
gázos Ótó, a szomszédot is rákötni
vagy: keresni egy szintén tartályost akinek több a fogyasztása mint az éves töltés, oszt a söfőrnek adni egy 10-est, hogy oda vigye,,,,,,
mit nem lehet ezen érteni?

Egyéves Önkéntes 2009.11.13. 09:36:32

@demizson bobby: az vesz nem kondenzációs kazánt, aki nem vesz be minden marketing maszlagot.
ugyanis a kondenzációs kazán az csak bizonyos helyeken jó, és fontos neki, az alacsony visszatérő hőmérséklet.
padlófűtésnél jó.
egyéb esetben mókusvakítás.

Eric_Cartman 2009.11.13. 09:38:14

T. Homár úr!
Kérnénk egy új posztot, mert ebben már nincs semmise.
Továbbá valami állásfoglalást, hogy itt most kit is kell szidni, mert nem világos. (Lehet, hogy el kellene olvasnom.)
Szeretem a feltöltőkártyás és a kutyamenhelyes cikkeket és a vicces videókat.
T. Homár úr! Köszönöm a fáradozását.

MosoMasa 2009.11.13. 09:43:12

@salapapa: Ez a link valahogy nem jó... de nem találok náluk csak 24-eset. Na nem mintha olyan nagyon lényeges lenne.

demizson bobby 2009.11.13. 09:52:23

@EÖ: az az alacsony hőmérséklet az 50 fok. Ez nem lehet akadály, ha 70/50-es hőfoklépcsőre tervezünk. Márpedig...
Időjárásfüggő szabályozással mi újság?

Egyébként van az az érzésem, hogy az elmúlt 3 évben a kazángyártók java része leállt a hagyományos kazánok gyártásával. Slussz ha jól tudom a németeknél évek óta nem is engednek ilyen sz.rokat a piacra.

Nem akarok nagy kondikazán szurkolónak tűnni, nem ez a célom, de hogy túlméretezett kazántól olcsóbb lesz a kenyér, az kicsit megülte a gyomorfekélyem.

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.13. 10:28:19

@demizson bobby: köszi, ha nem is ezt tanultam, de bizonyos fokig tisztában vagyok a dolgokkal. a fizika pedig az egyik kedvenc tantárgyam volt az elektrotechnika mellett. :)
nam volt szó a csövek hőveszteségéről ott, ahol a polifom burkolat szabadon hagyja, nem volt szó semmi extráról. csak egy tájékoztatásról, mert kérdeztek és én szívesen leírom a saját tapasztalataimat.
azt azonban nem vitathatod, hogy a 24kW-os kazán cca 100nm-ig felel meg, aztán nagyobb kellene.
ennyi és nem több volt a mondandóm lényege ha ennyire sarkosítunk.
hmmmmm... oszt az jó nekem, ha rólam posztolnak? :D

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.13. 10:29:45

@EÖ: ezért szerettem volna számokat látni.

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.13. 10:33:20

@magampista: tökéletesen műxik, ha van acrobatod vagy más pdf nézegetőd.
de ha a kazán nevét, típusát beírod a kugliba, magad is rákereshecc! ;)

Egyéves Önkéntes 2009.11.13. 10:34:38

@EÖ: keresek neked. csak kurvára nem értem rá.
de hidd el: jóval drágább.

Ehol ni: www.kekenergia.com/archiv/melleklet1.html

ez már fűtőértékre vetített ár, tehát mindegy milyen tömény a "szörp"

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.13. 10:40:17

@EÖ: köszönöm! :)
most meló van, de délután átvizslatom, mert érdekel.

Egyéves Önkéntes 2009.11.13. 10:41:19

@salapapa: amúgy ezt ismered? google.com
sok mindent megtalál. :)

demizson bobby 2009.11.13. 11:01:33

@salapapa: hááát, ha szereted a sünt akkor jó ha rólad posztolnak :)))
a tapasztalatoddal nincs baj, csak az ok, amiért azt jónak látod, az nem jó. De ezt itt be is fejezem.
A 24 kW-os kazán nem 100 nm-ig jó, hanem 24 kW hőigényig. Ökölszabály szerint beszélhetünk terület alapon hőigényről (Mo-on nem ez a szokás), de akkor elnagyoljuk a gazdaságossági igényeket (is).
Leegyszerűsítve: nem mindegy,hogy az a 100 nm a google szerverparkja, vagy az esztergomi bazilika.

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.13. 11:52:24

@EÖ: nme, nem ismertem! :P
bár már van .hu véggel is, nekem a .com van a gyorsindíton. :)

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.13. 11:56:09

@salapapa: sülve isteni lehet. ;)
jó... igen, nem mindegy hogy afrikáról vagy gröndlandról beszélünk és az sem, hogy másfél méteres iglu belmagasságró vagy 3 méteres élhetőről.
de amikor ezekre nem térek ki, akkor el lehet képzelni, hogy hasonló adottságokkal megáldott (középmagyarország, egymástól légvonalban cca 8km, hasonló belmagasság...) lakhandikról van szó, "csupán" az alapterület más. [fütyülőssmile]

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.13. 11:57:11

@demizson bobby: az előző természetesen Neked szólt :D

szekertabor · provo.blog.hu 2009.11.13. 12:14:59

Nos, nem ez az első eset, hogy egy fogyasztót azért ér joghátrány, mert nem olvasott el egy 5-25 oldalas ÁSZF-t és nem kérdezett rá annak minden részletére. Nem első eset az sem, hogy a kommentelők tömege anyázza a posztolót, amiért nem olvasta el az ÁSZF-t.
Fogyasztói szempontból azonban egy kiskapuval való visszaélésnek tartom, hogy a szolgáltatók a tájékoztatási kötelezettségüket letudják egy diplomásoknak is nehezen értelmezhető hosszú irománnyal, ahelyett, hogy az egyébként általában kiszolgáltatott helyzetben levő fogyasztó figyelmét felhívnák a szerződés buktatóira.
Ezért javaslom, hogy indítsunk fogyasztói mozgalmat, és a továbbiakban minden szolgáltatóval olvastassuk fel hangosan a szerződési feltételeket. Hivatkozzunk arra, hogy látássérültek vagy diszlexiásak vagyunk. Kérdezzünk rá mindenre, ami első hallásra nem világos és egyértelmű. Elhihetitek, a harmadik ilyen ügyfél után le fognak szokni a szolgáltatók a körülményes és nehezen érthető szerződési feltételekről, mert az ügyintézőiknek nem lesz idege végigolvasni és elmagyarázni 25 oldalas irományokat, pedig elvileg kötelesek lennének.

demizson bobby 2009.11.13. 13:17:45

@salapapa: ezt a sün ne hallja meg!

Egyébként értelek én, kivéve a lakhandit! :))))) Az meg mi az?

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.13. 14:08:58

@demizson bobby: namostmártéllegszarjásünt! :P
miről beszéltem/tünk/tetek/tek? (osztdbe)
nepszotar.com/?szo=lakhandi

demizson bobby 2009.11.13. 19:39:17

Úgy látom vissza kell menjek falura, mer igen passzív lett tájszaukincsem.

champy 2009.11.13. 21:36:05

@gelsystem: Csak nem érted, mit írtál.
Azt írtad, hogy mit sír, mikor Te 57 nm-es házra fizetsz 180 ezret, ő meg minimum 100 nm-esbe lakik. Gondolom itt azt hitted, hogy 500 kg gázt rendel, ami 165 ezer forint. De nem 500, hanem 1000-ret rendel. Ja meg nem tud olvasni meg számolni.

Ebből hogy kéne azt érteni, hogy osszák meg a szomszéddal a tartályt?
Egyébként meg nem is a gázárral van a baja.

uninterested 2009.11.14. 13:06:44

Na ezért beszéltem le a szüleimet a tartályos gázról.
Most faelgázosító kazánjuk van, és harmadannyi a fűtési költségük.

ghck 2009.11.14. 18:15:26

@szekertabor: csak ebben az esetben a posztoló hajlamos volt elfeledni a józan paraszti ész által diktált feltételeket is. Vagyis ha nem fizet a cégnek, mert nincs egy minimum fogyasztása, az nem fog a két szép szeméért évekig (vagy akár örökre?!?) az udvarán parkoltatni egy többszázezres tartályt.

A fogyasztók nagy része egyébként nem hülye, nem diszlexiás stb. És ha teret kapna az elvadult ötleted, hogy mindenkinek felolvassák az ászf-et, szerinted ki fizetné meg a sok ügyfélszolgálatos órabérét?!?

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.15. 15:51:40

@ghck: ettől függetlenül szerintem az a hsz volt a nap 10-ese. ha szeretnek copatni, akkor szeressenek coopni is.
nehogy legközelebb ha épp valakivel szerződök, eszembejusson szekértábor postja és törelmesen, mosolyogva egy* üdítő mellett végighallgassam...
...majd bele-belekérdezgessek. :D

*rekesz ha az idő úgy hozza

ghck 2009.11.15. 18:24:38

@salapapa: :) ha nagyon ráérsz, és nincs ennél jobb szórakozásod.. Az ott ülő robotnak teljesen mindegy mivel telik a munkaideje.. Ha kérdezel valamit, majd legfeljebb azt mondja, hogy várjál, megkérdezi a főnökét, elmegy hátra, és lesz egy félórás teaszünetje. Közben elmeséli a kollégáknak, és jót viccelődnek majd rajta, hogy mekkorát szop éppen az asztalánál egy ügyfél, aki azt hitte majd jól megszivatja.. Rekesszel vigyél! Az idő úgy fogja hozni..;) Aztán mérgedben mehetsz a konkurrenciához, hogy ott majd olvasás nélkül aláírd a szerződésedet. Vagy nem lesz szerződésed. Nem kötelező. ;)

Szerintem általában nincs baj azzal, hogy nem olvasod el, csak irreális elvárásaid ne legyenek a szolgáltatóval.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.11.16. 09:18:48

S az már milyen fűtési mód amikor a nyugatnémet nyugdíjasok télen elhúznak melegebb éghajlatra, lakásukat meg kiadják 5 hónapra albiba, vagy valami rokonynak ?

Amikor meg hazajönnek az albérleti pénzből kifestetnek, kidobják a lejárt garis műszaki cikkeket (bár tökéletesen működik) csak már ugye 3+ éves..

Nnna, nekem ez a fűtési mód jön be! :)

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.16. 12:48:51

@ghck: nemnemnem... live gondoltam, mert a telcsit nincs ki kifizesse. :P :D

irreális... lehet ez is megérne egy postot:
20090923án felment a pumpám a pannongéesem baszakodásamiatt és eljöttem tőlük.
múlthéten már az új szolgáltatótól jött a szla, utalva.
5 perce jött a postás, meghozta a mobilszámlát. Pannontól.
20091016-a óta pémobilos vagyok, egy rakat lét kértek el az előző 2 pannonszámra. az egyiket mexüntettem, a másikat áthoztam.
e szla ami most jött, 20091005-20091104ig szól.
Hmmm?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.11.16. 15:09:16

@salapapa:
Posztolj a homárra! :)
De sztem inkább kérj egy másik számlát 20090901-20090923 között. Vagy ha jól emléxem nem engedik a számhordozást amíg nem perkálod a lét, szóval nem kell. Hívd fel őket, vagy ajánlott tértivevényes levélben küldd el "az elbocsájtó szép üzenetük" másolatát a fizetve pecsétet meg pirossal karikázd be.

Esetleg ugyanezt tedd egy féltéglára és küldd be a székház ablakán.. J

Amúgy a pannonnál mínuszba lehet menni, maradnod kellett volna :D

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2009.11.17. 21:04:50

Nagyon fura hogy nem érzitek miről van szó. Ez nem egy kibaszott ajándék, hanem a szolgáltató szeretne pénzt keresni, és ezért kihelyez egy nyomorult tartályt, hogy nagy árréssel eladhassa a gázt. Ez a saját üzleti modellje, az ő választása. A Fogyasztó szerződést köt. Ha a szerződés nem ütközik semmilyen jogszabályba, akkor is vannak még további, a fogyasztót védő lehetőségek. Ez például nekem rendkívül gyanús - én egyértelműen a fogyasztóvédelemhez fordulnék. Nagyon ne hagyd magad - a szerződés fontos, de ha mondjuk nem hívták erre a tényre a figyelmedet, hanem eldugták a szerződésben, akkor szerintem neked lehet igazad..

mucskó 2009.11.19. 19:17:13

Nekem is ugyanez a problémám.Két évvel ezelőtt építkeztünk,vezetékes gáz hiányában /a TIGÁZ kevés megrendelő miatt a már befizetett bekötési díjat 200000ft visszafizette/ a prímagázhoz fordultunk.Nem ismerve a szolgáltatást a képviselőtől érdeklődtünk.Viszonylag kevés kérdésre tudott válaszolni/mennyire elég egy tartály gáz,1 kg propángáz hány m3 vezetékes gáznak felel meg stb./de arra emlékszünk,hogy 5000 ft+áfa/év díjat említett tartálybérletre.Nekünk föld alatti tartályunk van,aminek a telepítése kb 300000 ft volt gáz nélkül.Az első töltés kb 1400 kg 410000 ft-ba került és augusztus végén került rá sor.Új fűtési rendszer /kond.kazán 28kw ötrétegű csőrendszer osztós megoldás külső időj.szab. stb/netto 110nm-es ház minusz 25 nm garázs.A tartály január közepén újra kellett tölteni 400000 ért.Igaz a szobatermosztát 23 fokra volt állítva.Ezt kicsit sokalva átalakultunk vegyestüzelésre és most fával fűtünk második tele.Nekünk is megjött a 19500 ft-os számla és furcsamód rajtunk kívül senki nem emlékszik 5000+áfa-ra.A szerződés aláírásárol meg csak annyit,hogy kb fél óra volt a kérdésekre,megbeszélésekre stb,egy kicsi motorháztetején az építési telken.Kicsit furcsa lett volna nekikezdeni az érthetetlen szerződés átböngészésének.Ha elolvastam volna se értettem volna meg minden részét.

ghck 2009.11.19. 19:38:09

@mucskó: "most fával fűtünk második tele"

Hát jól teszitek! Kár, hogy erre nem a gáztartály-telepítés előtt gondoltál.

mucskó 2009.11.19. 19:48:21

@ghck: Próbáltunk a korral haladni.Amúgy meg amikor megvettük a telket nem gondoltuk,hogy nincs az utcában gáz.Város közepe gázvezeték mindenhol kivéve ebben az egy utcában.

ghck 2009.11.19. 22:49:26

@mucskó: A fával úgyis jobban jársz. Környezetbarát, fele árban mint a vezetékes gáz, kevésbé függ az oroszoktól. Amikor én megvettem a telket, már bent volt a gázcsonk. De nem csatlakoztam rá. Fával fűtök én is.

salapapa · http://salapapa.hu 2009.11.22. 12:30:00

@sambalabammbumbumm: :)
már pémobilos vagyok! :D
a féltéglásost meg hagyjuk... 1997ben 180ezrembe került a bécsi úton a shell kútnál a portálüveg amikor némi vita és emelkedett hangnem után bedobtam a harmadszorra is szar varta akksit amit "gariba" adtak. :D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.06.23. 14:38:17

Nagyon jó, igen, hogy megtérül a korszerű fűtési rendszerek ára. De attól még bele kell tolni egyben 3 millió forintot, ami nem mindenkinek van csak úgy otthon slezlonyban ám.

mekeke 2011.12.02. 07:18:38

Ez hülye. Eladósodik. Kiépítteti a szabályos gázfűtőrendszert csillióért. Nem tudja, hogy a tartályos gáz rohadt drága. Köt egy szerződést, amit nem képes átolvasni. Egy ilyen gáztartály milliós tétel, azt gondolja, hogy ajándékba dekkoltatja nála a cég. Még fel is vág vele, mert ideírja.
süti beállítások módosítása