Tékozló Homár

Három hónapja ül a tévesen levont díjon a K&H

2009.12.16. 07:40 | ge | komment

Levélírónk szerint nem a véletlen műve, hogy egy bankszámlacsomag váltásnál ok és nyom nélkül vont le tőle 1800 Ft-ot a K&H. Szerinte mindenki így járt, aki váltott, úgyhogy aki esetleg belefutott hasonlóba, írja meg nekünk mindenképp.

Érdemes lenne felhívni az emberek figyelmét arra, hogy a K&H bank úgy vesz le 1800Ft-ot a számlájukról egy díjcsomagváltás alkalmával, hogy a szerencsétlen ügyfél észre sem veszi azt! Valószínűleg ez az összes ügyfelüket érinti, akik Zéró számlacsomagra váltottak idén!

Történt ugyanis, hogy 2009 Október elején a reklámokban hirdetett Zéró banszámlacsomagra váltottam a megnevezett intézetnél elektronikus számlacsomagról . Mindkettő csomagban ingyenes az éves kártyadíj. Technikai okokra hivatkozva csak úgy lehetett erre a díjcsomagra váltani, hogy a régi számlát meg kellett szüntetni és egy újra kellett szerződni a Zéró számlacsomagra.

Itt jön a trükk: A lezárt számláról a megmaradt összet átvezetik az új számlára. A hónap végén már csak az új számláról kapok számlavezetési információkat, tehát nem kapok kimutatást arról, hogy a hónap elején milyen tranzakciók történtek a régi számlámon, csak az újról! Pedig történtek.
 
Szerencsére én magamnak külön programban is vezetem a számlám egyenlegét, és feltűnt, hogy hiányzik 1800Ft a számláról a díjcsomagváltás után! Telefonon hívtam a bankot, hogy megérdeklődjem mire költöttem el 1800Ft-ot, amiről én nem tudok. Akkor elismerték, hogy levontak ennyi összeget éves kártyadíj címen. Azt is elismerték, hogy tévesen vonták le, hiszen ez ingyenes lett volna, és visszahívást igértek. Kértem tőlük, hogy majd utálják át a tévesen levont összeget az új számlámra.
Az átutalás a mai napig, azaz 2009. December 15.-éig nem történt meg, természetesen vissza sem hívtak!

Én 2 hetente felhívom őket, mindig az az infót kapom, hogy az ügy folyamatban van, majd hívnak! 3 hónapja várom, hogy hívjanak!
 
Valamint még azt is várom, hogy kiértesítsék az összes ügyfelüket, akiktől tévesen vonták le ezt az összeget, hogy visszakapták a pénzüket! Ha-ha-ha.
 
Üdvözlettel:
Egy lelkes olvasójuk

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gal 2009.12.16. 08:01:01

Elveszett az & jel? Nekem van, boldog is vagyok:)

Gal 2009.12.16. 08:02:14

Na ez vicces, beíráskor még hagyományos:D
Most elbizonytalanodtam, vagy mégsem?:D

2009.12.16. 08:27:17

Bankok. Brrrrr....

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.12.16. 08:28:34

Menj az otépéhez, ott ez az alap.

Megdobbent 2009.12.16. 08:41:04

Mert a baszottnagy, hájas azsiai tancosember nyilvan sokat eszik, es a kis kek kalapjaban a vekony magyar tancosfiu nem tudja osszetancolni a kajajat. Ezert kitancoltak a szamladrol a tancosak. Magam is csak olyan bankba tennem a penzem, ami tancosokkal hirdet, sapkasokkal. Az a gecire meghatarozo minden bank eseteben. Ugyhogy a kaesha jo dontes volt, a penzed meg persze, hogy atutalodik majd, ne aggodj, hisz jol tancolnak.

mammamma 2009.12.16. 08:46:09

Akárhogy is számolom, ez a legnagyobb jóindulattal is csak 2,5 hónap...

É2I 2009.12.16. 08:54:35

Most kaptak 28 millás büntit fogyasztó átdaszásért, valahogy csak vissza kell termelni. ;)
Az pedig alap, ha te károdra tévednek (vonnak valamit jogtalanul) 3+ hónap, mire visszaadják.

Többek közt az otp is játszotta ezt, amikor váltottam egy olcsóbb kártyára.
Le akartam mondani az aktuálist, azzal ráztak le, hogy _pontosan_ 30 nappal előtte kell, se egy nappal előtte, se utána. Na jó visszamentem _pontos_ időben, lemondtam. (Szerencsére eltettem az igazolást róla.)
Mit ad a következő számla értesítő? Hát persze, hogy levonták az árát.
Vissza az otp-be (telefonon esélytelen), vázolom, hogy mi történt.
Első reakció anélkül, hogy bármit is utána nézett volna a gépben:
- Mert nem időben mondtam le, így nem jogos a reklamációm!
Persze elővettem -az ő aláírásával rendelkező- a papirost. Forgatta, tekergette, de nem volt mit tenni, csak oda kellett ülni a gépe elé és elindítania a folyamatot.
Lényeg a lényeg; közel négy hónap után utalták vissza.
Azóta -egyéb ügyfélbarát megoldásaik miatt- megszabadultam tőlük.

somask8 · http://www.linuxempire.hu/ 2009.12.16. 09:00:40

Na akkor elmondom a nagy titkot!
Igaz én csak 1300 buktam az OTP-nél.
Alényeg, amiért levonták az 1 havi díjat, az az, hogy nem a megszüntetés pillanatában szűnik meg a számla, hanem rá 30 napra!
Hoppácska!
Legközelebb velem együtt már te is tudsz majd balhézni kevesebbért is.
Sajnos ilyeneket csak szívással együtt lehet magadévá tenni.

pizsama 2009.12.16. 09:08:58

Mikor a bank ül az ügyfelek pénzén, akkor az a pénz hol van, és kinek kamatozik?

É2I 2009.12.16. 09:14:50

@somask8:
Ez okés is, így van. Ettől függetlenül miért van az, hogy ilyen csomag váltáskor sehol sem tájékoztatják az ügyfeleket? (Költői kérdés volt csak.)

Úgy kell belőlük harapóval kihúzni és még olyankor is mondhatnak hülyeséget, amit természetesen fapofával le is tagadnak.

Igazán járkálhatnának közöttük ilyen próbavásárlók a PSZÁF részéről. Akkor talán egy idő múlva rájönnének, hogy nem érdemes svindlizni, vagy meg kéne tanítani a kollégákat mit mondjanak, mire hívják fel a figyelmet.
A felügyelet részéről kötelezném a bankokat, hogy (minimum) 12 betűmérettel leírva az összes eleme az ajánlatnak kivonatolva, a helyszínen elolvastatva, aláíratva. Persze most is aláíratnak egy szerződést/módosítást, de az tele van ászf-, törvényi-, jogszabályi hivatkozásokkal 8-s betű méretben tíz oldalon.
Tudom, hogy így is lenne aki nem értené meg és később ütné a tamtamot, de rajtuk nem lehet segíteni...

AlexWolf 2009.12.16. 09:15:02

Nekem csak annyi lenne a kérdésem (de most tényleg és komolyan), hogy melyik bankhoz érdemes menni? Egy halom cikk megjelent már mindegyik bankról, hogy így megy úgy hülyék, slamposak, átbasszák az embereket...Valaki mondja már meg melyik bankhoz érdemes mennem?
Jelenleg OTP-s vagyok és sikertelen.

É2I 2009.12.16. 09:23:15

@AlexWolf:
A baj az, hogy nincs ilyen :(. Mindegyikről netszerte olvasható gyalázatos magatartás, hiba hegyek, stb.

Én két éve jöttem el az otp-től, mert már pofátlanul sokért "kezelték" a pénzem és azt is flegmán, hibát-hibára halmozva.
Most a Rafinál vagyok, ők még nem dasztak át, de résen vagyok, mert nem hiszem, hogy nem csúszik be itt is valami.
Javaslom az olyan bankokat, akiket neten ingyenesen el lehet érni. Ugyanis hamar rá lehet jönni, ha valamit hibáztak. Nyilván ott az internet biztonságát kell a lehető legnagyobbra növelni.

RaveAcE 2009.12.16. 09:49:54

@É2I:
"Igazán járkálhatnának közöttük ilyen próbavásárlók a PSZÁF részéről. Akkor talán egy idő múlva rájönnének, hogy nem érdemes svindlizni, vagy meg kéne tanítani a kollégákat mit mondjanak, mire hívják fel a figyelmet."

Érdemes svindlizniük, mert sokkal többet össze tudnak lopni, mint a büntetés. Levon 120 millát jogosulatlanul, oszt megbüntetik 20 millára. Soha nem kell utólag visszafizetniük.

É2I 2009.12.16. 10:16:24

@RaveAcE:
Sajnos így van. De ha napi szinten kapnának x millás büntetéseket, már lehet hogy gondolkodnának.
Na jól van már belelógott a kezem a bilibe ;)

kriszur 2009.12.16. 11:09:52

A helyzet alapja az, hogy a magyar fogyasztók többsége ostoba bunkó. Nem racionálisan döntenek. Nem csoda, hogy a két legpocsékabb pénzintézet a két legnagyobb /OTP és K&H/. Ameddig a sok hülye ember azt szajkózza, hogy az otépé és a káendhá az megbízható, régi bank, ameddig nem tanulnak meg gondolkodni, addig átcseszik, kihasználják őket. Mivel a magyar fogyasztó nem kényszeríti versenyre a bankokat, azok nem is nagyon erőlködnek. A magyar bankok számtalan olyan költséget terhelnek rá az ügyfelekre, amelyek Nyugaton ismeretlenek, illetve a szolgáltatásaik is kifejezetten drágák uniós összehasonlításban, a törvényellenes lenyúlásaik, megtévesztéseik a torta habját képezik, ahogy az állampolgárok védelmét szolgálni hivatott szervezetek impotenciája is.
Azért érdekes a K&H sztorija is, nem egy igazgatója, vezérigazgatója végezte börtönben, rendszeresen megkárosítják az ügyfeleiket, rengeteget tönkre is tettek, egyoldalúan szerződéseket módosítanak, de mégis a második legnagyobb bank. Ez van, a magyar tirpákoknak ennyi jár.
A PSZÁF és a "magyar fogyasztóvédelem" pedig bohóckodás, semmi több. Nem értem, hogy két ilyen semmirevaló szervezetbe minek kell annyi pénzt beleönteni, mikor teljesen alkalmatlanok feladataik ellátására. Emellett a jogi szabályzás is egy nagy nulla, ahogy ez az egész kuplerájország.
Aki teheti, az vándoroljon ki!:)

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.12.16. 11:12:27

A zsidóknak is meg kell élni valamiből...

kriszur 2009.12.16. 11:19:44

@R.T.: Vagyonokat költhetnek influenzajárvány esetén zsebkendőre, ezt ki kell termelni! Csak nem irigyled tőlük? Tanulmányozd a Szentírást, megmondá az Úr, hogy a zsidókon kívül minden ember állat, azaz hitvány szolga! Örülj, hogy élsz!

g99 2009.12.16. 13:05:58

Ird meg a panaszodat a PSZAF-nak es a fogyasztovedelemnek. Ha jol tudom mindkettot megteheted e-mail-en keresztul is! Kicsit reszletezed a dolgot, es ird bele azt is hogy velelmezed, hogy nem egyedi eset es tobb ugyfelet is erinthet hatranyosan.

Ha jol tudom mindket hatosagnak kotelezo az ugyedet kivizsgalni. Persze ha nem csinalnak semmit, pl nem valaszolnak vagy semmi erdemi lepest nem tesznek, akkor azt is feltetlen kuld el a Homarnak.

g99 2009.12.16. 13:12:15

PSZAF e-mail cim: ugyfelszolgalat@pszaf.hu (itt azert a bankot is beteheted a CC-be)
Fogyasztovedelem: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu (ide is betehted a bankot is a CC-be)

Mindkettoben ird meg, hogy van egy konkret eset ahol szerinted nem megfeleloen jarnak el es azt is hogy ez az eset valoszinu sok ugyfelet is erinthet hatranyosan.

Aldo · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.12.16. 13:44:55

én tényleg nem tudom elképzelni ,hogy ilyenkor mi történhet egy bankban. mit csinál az ügyintéző amikor bocsánatot kér, beigéri, hogy a problémát orvosolni fogják rövidesen és lerakja a telefont. az én ideális világomban ilyenkor azt csinálja hogy odaszól egy kompetens embernek aki ilyen ügyekben léphet és az az ember fogja magát és megcsinálja az átutalást azonnal, vagy megkéri a titkárnőt, hogy ő csinálja meg. mi a szarért nem tud ez így történni? mondja meg valaki, hogy ilyenkor mi történik és miért nem lehet ilyen egyszerűen emgoldani a dolgokat? egyszerű emberi mulasztás? többszörösen? kétlem, hogy ez ilyen gyakori lenne...

Mylady 2009.12.16. 14:33:08

@g99: fogyasztóvédelemnek felesleges írni, bankok esetében nem illetékes

hivatalosan kell panaszttenni a KH-nál (kötelesek kivizsgálni, a PSZÁF ellenőrzi) és a PSZÁF-nál

azoknak, akik azt mondják, 30 nap múlva szűnik meg a számla:
ez nem számlamegyszüntetés, hanem csomagváltás
ha technikailag csak úgy tudja megoldani, hogy megszünteti és újta nyit (noncsensz!), akkor sem terhelhet emiatt pluszköltséget az ügyfélre
de minimum szólni kell előtte

szerintem érdemes megnézni auz ászf-et, a kondíciós listát, hogy mit ír a csomagváltásról
sőt, a call centert is fel lehet hívni és érdeklődni, hogy ha megváltoztatod, van-e költsége - ha azt mondják, nincs, azt lehet lobogtatni (hangfelvétel)

Mylady 2009.12.16. 14:39:40

@Aldo: Az egyszeri ügyintéző nincs döntési helyzetben. Azt tudja megígérni, hogy "intézkedik" "utánanéz" "elindítja a folyamatot"
Ez többnyire azt jelenti, hogy kitölt egy formanyomtatványt, aztán továbbküldi.
Minden ilyen esetet ki kell vizsgálni. Ez több napig eltart, mert qrva bürokratikus minden.
És nem az ügyintézőn múlik, hanem a főnökén, vagy más döntéshozókon.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.12.16. 17:02:22

@g99:
Teljesen felesleges cc-zni, mert mindkét sóhivatal azzal kezd, hogy a bepanaszoltnak elküldi az anyagot, kap egy választ tőle, majd azt elküldi neked...

Besszy 2009.12.16. 19:29:38

Tegnap én is reklamáltam az említett banknál...Mobilinfo szolgáltatást rendeltem mult hónapban,( de minek?! ) üzenetdíj címén levontak közel ezer forintot. Bementem,szóltam,utánanéztek: egy darab üzenetet nem küldtek a számlázott időszakban.Tehát jogos a reklamációm...,és mégis! egyáltalán nem biztos hogy ezt a pénzt visszakapom! Levelet kellett írnom,2 hét mire kivizsgálják.Ha még egyszer be kell mennem ezért,minimum kikérem a panaszkönyvet....ja és a banktól megszabadulok...örökre!

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.16. 22:27:24

Bankok szarjanak sünt. A K&H-nál a degenerált nyitvatartási idejük miatt nem nyitottam számlát. Ez van. Nem tudom, hogy kifasz tud odamenni napközben 4-ig.

g99 2009.12.17. 08:43:38

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Azert erdemes CC-ni valaki mast is ilyen levelkben. MAert Nekem kb a felenel el szoktak kallodni ezek a levelek a hivatalban. Azaz nem reagalnak ra semmit. De ha jol emlekszme olyan meg nem volt hogyha tobb helyre kuldom, akkor veszett volna el. Gondolom ha tobben is megkaptak, akkor nem mondhatja azt egyik hivatal sem hogy nem is irtam!

Az hogy valakit CC-zunk egy levelben nem kerul semm extra erofesziteseben, es akkor miert ne tenne az ember.

g99 2009.12.17. 08:45:26

@Mylady: Lehet hogy nem illetekes banki ugyben a fogyasztovedelem, de akkor a nekik irt levelre ezt Ok is meg tudjak irni. Szerintem az ember inkabb tobb helyen reklamalon, ha ugy erzi, hogy atvagtak, mint kihagyon egy fontos forumot. Plusz egy e-mail szerencsere nem kerul penzbe.

Manyizga (törölt) 2009.12.21. 08:16:54

Zéró számlacsomagra váltottam. Menete:
1, mindent átvezetnek egy "új" számlára.
2, 3 napig nem használhattam a bankkártyámat, amíg az új számlához rendelés nem aktiválódik.

Ezek után vettem észre, hogy MINDEN átutalás 100 Ft-ba kerül, noha ingyenesnek kéne lennie.

1. panasz: ügyintéző szerint igazam van, továbbítja az illetékesnek.
2. panasz (másik fiók) kimagyarázzák, hogy azért jogos a 100 Ft-os utalási díj, mert amikor számlacsomagot váltottam, akkor ők a bankfiókban KÉZZEL rögzítették az utalásokat, és az ennyibe kerül. Ha én rögzítem az e-bankban, akkor ingyenes.

Persze erről nem tájékoztattak a számlacsomag váltáskor. Kértem őket, hogy írják jóvá az eddig levont összegeket, cserébe én elektronikusan törlöm és újrarögzítem őket, hogy ingyenesek legyenek. (Ők ezt még véletlenül se tudnák megcsinálni központilag.)

Azóta is várom a pénzem/választ. Mindkét panaszról van pecsétes papírom, hogy befogadták. :)

Ha január végéig nem lesz belőle semmi, akkor szépen elküldöm a másolatokat a PSZÁF-nak.

matador777 2009.12.26. 15:32:32

Nem hiszitek el mi történt! A pénzt a bank december végén visszautalta! :)

Az átutalásokkal egyébként én is úgy jártam, mint Manyizga, tőlem is levonták a 100 Forintokat tévesen!:( Ezt már akkor nem írtam le, mert már így is jó hosszú levél lett belőle. A bank ugyanazt az infót adta, mint neki, de azt az összeget még nem kaptam vissza!!!
süti beállítások módosítása