Tékozló Homár

Az év vicce: atomra törte a kocsiját a kárszakértő

2009.12.28. 00:02 | szily | 79 komment

Nem, ez még nem az idei besztof válogatás, hanem egy friss, ropogós levél Andrástól, amin percek óta heherészünk. Ez úgy, ahogy van tökéletes, filmművészeti főiskolásoknak 3 perces vizsgafilmhez alapanyagnak ezennel felajánljuk.

A következő viccesen morbid eset történt velem: kisebb koccanás történt velem a múlt héten, melyben vétlen voltam, a másik fél a felelősséget a helyszínen elismerte, autóm járóképes maradt. Rá egy hétre, előre egyeztetett időpontban a vétkes fél biztosítója, a Magyar Posta Biztosító kárszakértője gálánsan kijött egy nekem kedvező helyszínre kárszemlére. Az egész kb. negyed óra alatt lezajlott, baráti hangulatban köszöntünk el egymástól.

Az úriember az út bal oldalán parkolt menetirányban, középen záróvonal. Én a jobb oldalon, a mélygarázs bejáratától, ahonnan kijöttem, pár méterre. Beszállok, mögöttem  kilométerre üres minden, hátratolatok a mélygarázs bejáratáig. Tolatnék, mert közben a
hivatásos mazsola úgy döntött, hogy egy határozott kormánymozdulattal kifordul balra, keresztül a záróvonalon, hogy az ellenkező irányban folytathassa útját. Természetesen telibe trafált, szinte az összes karosszériaelem nyolc napon túl gyógyuló sérülést szenvedett. Felelősségét "természetesen" (ezek az úr saját szavai) nem ismerte el. A betétlapot átnézve már meg sem lepődtem, hogy felelősségbiztosítója az Allianz. Ja kérem, lehet, hogy a Postánál dolgozik, de a saját kocsijára azért már csak nem ott köti meg a
biztosítást... Nagyjából azt a tanulságot szűrtem le az esetből, hogy ha bárkivel megtörténne, hogy vérző fejjel az utca közepén fetrengene éppen eszméletlen állapotban, ha jön a mentő, gyorsan térjen magához, és
kotródjon ki a járdára, mielőtt még kilapítja.

üdv.

András

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.12.28. 00:28:48

És ha épp akkor jön ki a garázsból valaki? Vagy oda is belátott kilométerekre? A biztosítós mentővel volt??

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.12.28. 00:34:46

@sertésmájkrém: akkor nem tudta volna elmesélni a történteket :-)

zeugma 2009.12.28. 00:46:17

Ez az a típusú sztori, amilyent már mindenki láthatott gegfilmekben, de ha a valóságban történik, csak fogjuk a fejünket, hogy ilyen nincs.
Gratula a biztosítósnak! (Ha már ő annyit autózott kárszakérteni, csinál egy kis hasonló melót másnak is...)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.28. 00:52:19

Biztosítást az Aldiban érdemes kötni.

bandika57 2009.12.28. 01:10:15

@Sün‼: én a tescoban szoktam (nem vicc, Anglia)

akos147 2009.12.28. 01:13:00

Koccanni csak őstermelővel!

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.12.28. 01:22:36

koccintani koccintóssal,
koccanni szigorúan kama3-mal.)
ámen

gabest1 2009.12.28. 01:26:30

Az út baloldaláról, szemben a menetiránnyal parkolva, hogy lehet balra kifordulni?

F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2009.12.28. 01:30:29

Hát ez nagyon komoly. :D
Ez a tipikus "millióból egy" eset.

aww 2009.12.28. 01:40:18

@gabest1: "Az úriember az út bal oldalán parkolt menetirányban"

Miért kell mindenbe belekötni..

Noxin 2009.12.28. 01:48:25

@gabest1:
szövegértés...
1. az író menetirányának szemben állva (a túloldalon, a saját menetirányának megfelelően) parkolt a kárszakértő
2. ennek megfelelően (saját menetirányához képest) balra kanyarodva próbált megfordulni a túloldalra, ahol az író kocsija útban volt.

Bakkerovics Bakker 2009.12.28. 02:24:05

mer mennek, minta zálatok.

salapapa · http://salapapa.hu 2009.12.28. 02:37:04

hjakérem... ez külhonban is így van:

www.planetacurioso.com/wp-content/uploads/2007/10/pepsi-toma-coca.jpg

pepsis szállító cocát iszik? :D

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.12.28. 02:51:04

A kárszakértő független vállalkozó. Megbízásos alapon dolgozik. Bármelyik biztosítónak aki felkéri, illetve ahonnan tud melót szerezni. Most is szerzett egyet! :)

sanya64 2009.12.28. 03:01:01

lehet, hogy a kárszakértő egyszerűen kicsinek találta a kárt az autón... ))

Fehérszakál 2009.12.28. 03:08:28

Sterintem az alianzos kárfelvevő kollegájával előre lebeszélték, hogy csinálnak egy kis zsebpénzt, ezért összetöri a kocsiját. Tipikus magyarisztán.

Munro (törölt) 2009.12.28. 03:11:40

Elinduláskor annak is elsöbbséget kell adni, aki éppen a záróvonalon fordul meg...

Munro (törölt) 2009.12.28. 03:13:42

Elinduláskor annak is elsöbbséget kell adni, aki éppen a záróvonalon fordul meg.

gabest1 2009.12.28. 04:26:27

Köszönöm a gyors felvilágosításokat, bár továbbra sem értem, hogy lehet menetirányban baloldalt parkolni, hacsaknem a zárovonal.

cro 2009.12.28. 06:39:35

@.: mimino :.:
Kama3? Azmiaz? Szerintem nyugodtan használj z-t.

Egu 2009.12.28. 07:25:38

@gabest1: mit nem értesz? Beülsz egy autóba, akkor menetirányban vagy. Attól még lehetsz a bal oldalon is.
A záróvonal is csak addig zár, amíg rá nem hajtok. Mert akkor már nem tudhatod, hogy alattam épp nem szaggatott-e...:))))))

krj 2009.12.28. 07:48:05

minek tolatgatsz összevissza, ember? ja, és miért lett az utóbbi időben mindenki "úriember"? annak régen voltak fokmérői...

2009.12.28. 08:06:58

Marhaság.
"Az úriember az út bal oldalán parkolt menetirányban, középen záróvonal"
- azután ez: "egy határozott kormánymozdulattal kifordul balra, keresztül a záróvonalon"
?? bal oldalon parkol, majd pedig kifordul balra? Mekkora baromság ez? Bal oldalról csak jobbra lehet fordulni. Mindazon túl, szavaidból következtetve a polgár nem ki, hanem megfordult. S nem balra, hanem jobbra. Autót is ilyen zavarosan vezetsz, ahogyan fogalmazol? Vagy csak az agyadban történt meg az egész? Kamusztori? hazudni is meg kellene tanulni. Vagy kisnyúl, nekem nyolc. Csak ne nézz hülyének, ha az IQ-d kisebb érték, mint a cipőméreted.

ShwartzWazul 2009.12.28. 08:28:41

@Igazi Trébics:
Igaz, ugyan, hogy "az út túloldalán" valamivel jobb megfogalmazás lett volna Andrástól, de ahogy a kommentekből látom, az átlagos IQ-val rendelkezők felfogták a szituációt.
Te meg nem. Ennyit az IQ-ról, a zavaros agyról és ezzel összefüggésben a vezetésről.

kochav 2009.12.28. 08:36:24

a kárszakértő - természetesen - az út jobboldalán parkolt, nem a balon. Ez viszont, az író szemszögéből az út baloldalának számít... nos? így érthető?
...a bizalmi elv és a záróvonalon, parkolásból való megfordulás összefüggéseit meg már ne is elemezgessük...

kochav 2009.12.28. 08:45:50

@Munro: ...és mi van azzal, aki elindulás gyanánt fordul meg a záróvonalon...?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.12.28. 08:51:37

@stanyecli:
kössz, bár sztem teljesen világos volt :)

Igen vicces, hogy egyértelmű dolgokat is hogy félre értenek, vajon a környezet (autóval parkolás) vagy az olvasni nem tudás miatt.. kész tanulmányt lehetne ebből írni!

A poszthoz:
Igen, egyértelmű, hogy rendőrt kell hívni minden olyan esetben ahol nem lehet megegyezni. Az is hasznos, hogy a környéken bámészkodót aki látta az esetet ott tartani (eléggé ellenkeznek manapság: szomszédunk egyenesen haladott szabad jelzésében amikor egy balra szabálytalanul kanyarodó telibe kapta és a vétlen kocsi személysérüléssel felborult, rá a villamossínre. A vétkes azonnal elhajtott, a villamosmegállóban várakozó majd 20 ember közül SENKI sem maradt ott 15 percet amíg kiért volna a rendőrség, hogy tanúskodjon...)

Amúgy jó széles lehetett az út, hogy elindulásból megfordulásba gyorsítva akkora sebességet tudott elérni, hogy totálkárra törjön egy kocsi. Nyilván a tolatás és a megfordulás sebessége összeadódott. De még így is érdekes.

Kravver 2009.12.28. 08:59:41

Az út (főleg a nem egyirányú, mint ez) nem folyó, aminek definíció szeint van bal és jobb oldala. Ilyen utak esetében a bal oldal / jobb oldal a szemlélődő szempontjából értelmezett kifejezések.
Jó esetben a szemlélődő a saját menetirányának megfelelő irányban áll szemlélődik, ekkor a menetirány szerinti bal/jobb oldal megegyezik a szemlélődő által szemlélődés közben érzékelt bal/jobb oldal fogalmával. Ellenkező esetben nem.
Remélem világos már.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2009.12.28. 09:23:21

baloldalon parkolni menetirányban csak egyirányúban szabad

wagabound 2009.12.28. 09:33:41

Csatlakozom Igazi Trébicshez és gabest1-hez: a leírás zavaros. Ha egy autó az út menetirány szerinti bal oldalán áll, akkor onnan csak jobbra fordulva tud ugyanazon az úton irányt változatni, a jelen esetben megfordulni - függetlenül attól, hogy a posztíró mely égtáj felé fordulva határozta meg a bal oldalt.

Egy sztori akkor ül, ha minden eleme pontos, különben ugrik a szavahihetőség!

kochav 2009.12.28. 09:36:50

@wagabound: javaslom a kommentek elolvasását. egy páran már elmagyarázták, hogy is működik a jobb meg a bal.

no de sebaj, mégegyszer:

" kochav 2009.12.28. 08:36:24
a kárszakértő - természetesen - az út jobboldalán parkolt, nem a balon. Ez viszont, az író szemszögéből az út baloldalának számít... nos? így érthető?"

" Kravver 2009.12.28. 08:59:41
Az út (főleg a nem egyirányú, mint ez) nem folyó, aminek definíció szeint van bal és jobb oldala. Ilyen utak esetében a bal oldal / jobb oldal a szemlélődő szempontjából értelmezett kifejezések.
Jó esetben a szemlélődő a saját menetirányának megfelelő irányban áll szemlélődik, ekkor a menetirány szerinti bal/jobb oldal megegyezik a szemlélődő által szemlélődés közben érzékelt bal/jobb oldal fogalmával. Ellenkező esetben nem.
Remélem világos már. "

...és még voltak egy páran...

stanyecli 2009.12.28. 09:38:40

Az, hogy funkcionális analfabéták vagytok, nem az írás hibája...

torma99 2009.12.28. 09:49:27

@wagabound: Az első troll még vicces, de a többszörös magyarázat után a második megjelenése már fájdalmas...Politikus-e vagy?XD

2009.12.28. 09:49:34

@ShwartzWazul: Te nagyon hülye, az útnak a menetirány szerinti bal oldalán parkolva nem lehet az útra balra ráfordulni, megfordulni. Remélem a hozzád hasonló hülyegyerekeknek nincs és soha nem is lesz jogosítványa. Egyáltalán nem csodálkozom, hogy a posztoló ilyen szituba került. Sötétek vagytok mint a cigányputri.

kochav 2009.12.28. 09:54:41

@Igazi Trébics: ...atyaúristen, te nagyonokos... hol olvastad, hogy "...az út menetirány szerinti baloldalán...?"

na gyere, csüccs ide, fordítok:

"Az úriember az út bal oldalán parkolt menetirányban," = én állok az út jobboldalán. ő a másikon, úgy, hogy az autója abba az irányba néz, amerre az útnak azon az oldalán szokás.

...de most már télleg nem magyarázom el többnek... eh

stanyecli 2009.12.28. 09:56:32

Nézd meg a rajzom. Nahát, ugye lehet? Medzsik.

Ja, updateltem a még ennél is gyengébbak kedvéért. v1.1

noob.hu/2009/12/28/gyengebbek_kedveert_0.PNG

Бабаяга 2009.12.28. 09:56:56

Pedig kedves barátom mindig a tolató a hibás, mert ezt a műveletet fokozott óvatossággal kell végrehajtani. (Család friss élménye ez a fájó igazság.)
Érdekelne az is, hogy hívtatok-e rendőrt? A közeg mit mondott?

Apa a távolból (törölt) 2009.12.28. 09:58:40

Magyar ember magyarul beszél és magyarul ért. Ha valaki azt mondja, hogy egy autó "menetirányban" az út _bal_oldalán_ parkol, azt magyarul tudó csak egyféleképpen értelmezheti. Alap ugyanis, hogy a menetiráény meghatározása nem egy szabadon választott gyakorlat, amelyet mindenki saját szája íze szerint definiálhat, hanem minden esetben valamihez vonatkoztatva kell értelmezni. Ha a fószer lábbusszal van, akkor az a menetirány, amerre a képes fele mutat. Ha a vonatkoztatási alap egy autó, akkor az a menetirány, amerre a hivatkozott gépi erejű jármű rendeltetés szerinti eleje, orra mutat.
Ha tehát egy jármű menetirányban a bal oldalon áll, az csak egyet jelenthet: nevezett jármű a saját normál, előre haladási irányát alapul véve az útnak a bal oldalán áll. Szomorú, hogy egyeseknek még egyáltalán vitatéma lehet. A cikkíró vagy kamuzik, vagy ostoba, vagy egyszerűen csak azt sem tudja, merre van az arra. Csoda, ha töri magát?

Apa a távolból (törölt) 2009.12.28. 10:02:28

@ShwartzWazul: "Az úriember az út bal oldalán parkolt menetirányban"
>>>>> MENETIRÁNYBAN és BAL oldalon !!!

kochav 2009.12.28. 10:02:59

@Igazi Trébics:

OFF: van magyar ember, aki más nyelveken is ért, de te még magyarul sem. olyat idézgetsz, ami nem volt sehova leírva... mindegy is... ON

Peter Blau 2009.12.28. 10:10:45

@Igazi Trébics: Érted már hogy mit nem értettél, csak be nem ismered, hogy nem értetted. Tipikusan olyan ember vagy akinek mindig igaza kell legyen ugye? Akkor is ha nincs. Nőj már fel ember. Félreértetted. Van ilyen. Elismerem, tovább olvasok, kész.

Apa a távolból (törölt) 2009.12.28. 10:11:03

@kochav: Nem sehova vaktyúk, hanem a cikkben magában itt fent: "Az úriember az út bal oldalán parkolt menetirányban"
Te gondolom másikat olvastál. Vagy szintén szövegértelmezési gondjaid vannak, mint oly sokaknak. Vagy egyszerűen csak egyszerű vagy te is mint egy százasszeg. Az ilyenekből él az index bulvárrésze, ez futtatja a lap látogatottságát, ezért van tele 10 % normális hír mellett a lap 90 % szeméttel, hogy a plebsnek is meglegyen a napi betevő. Kettőig számolni se tudó lábasjószágok. Persze csak magamat okolhatom, mi a francnak olvasok bele ilyen cikkbe, de ha már bele is olvastam, miért kell még az együgyű kommentjeitekre is kíváncsinak lennem, s miért hiszem azt mindig, hogy ha magyarul és világosan írok, azt majd meg fogját érteni. Tisztelet a kevés kivételnek.
Én hibáztam megint.

kochav 2009.12.28. 10:18:16

@Igazi Trébics: ...hja, nem is értem, miért alacsonyodsz le a burzsoázia melengető kandallója mellől a plebs szakadt tábortüzes telepére... de azért akkor még egyetlen egyszer elmagyarázom neked...

nos.

"Az úriember az út bal oldalán parkolt menetirányban"

=

én épp az út jobboldalán álldogálok. jobboldalán, azaz, ha felemelem azt a nyamvadt kis görbe orrom, akkor jobboldalamon egy épületet látok, baloldalamon pedig az úttestet. natehát. ennek az úttestnek van egy másik oldala is. azt nevezzük baloldalnak. ha ott egy autó menetirányban parkol, azt - akár - úgy is nevezhetnénk, hogy nem parkol a forgalommal szemben. aha, de értem én, hogy ez így bonyolult, szóval mégegyszer:

menetirány = nem a forgalommal szemben
forgalom <> én
jobb <> bal

kérdezz nyugodtan, ha valami nem világos...

Kalv 2009.12.28. 10:25:50

@Igazi Trébics: A bal és jobb oldal definíció szerűen relatív, attól függ, hogy mihez viszonyítjuk.
Amikor azt írta, hogy a kárfelmérő a bal oldalon parkolt, akkor az író saját magához képest írta, amikor meg azt írta, hogy a kárfelmérő balra kanyarodott, akkor a kárfelmérőhöz viszonyítva írta. Tehát az író és a kárfelmérő az út két oldalán, menetirányban, egymásnak háttal állt. Egyiknek a baloldala a másik jobboldala. És pont te okoskodsz színvonalról meg szövegértési gondokról.

Noxin 2009.12.28. 10:38:02

Örülök hogy ennyien kezdték értelmezni a szösszenetemet.
Szóval az általam leírt mondat valóban nem teljesen tökéletes...
"Az úriember az út bal oldalán parkolt menetirányban"
de leírhatam volna igy is:
Az uriember hozzám képest az út baloldalán parkolt, az ott elhelyezkedő közlekedési sávnak megfelelően, autójával szemben állva nekem.
És akkor be is fejezem:
Majd az uriember hozzám képest az úttest túloldaláról, a saját menetirányának megfelelően elindulva, a saját baloldala felé kikanyarodva...
Már át is lehet rakni a posztot a nyelvesz.blog.hu-ra.

R.Gyuri 2009.12.28. 10:59:27

Fura ez kicsit, adott két ember, elvileg mindkettő pont arra néz amerre halad. Mégis egymásnak mennek? Netán az egyik előre nézett és hátra tolatott? A másik meg vak, nem lát maga elé? Érdekes.
Nem mondom, valamelyik nap én is majdnem koccantam 10 km/h "sebességgel". Csakhogy én pont másfelé tekergettem a nyakam, mint ahonnan jött egy autó, így aztán nem is csoda.

randomuser1 2009.12.28. 11:00:14

ebben az a vicc h az allianzosnak tökre igaza volt, nem az ő hibája a koccanás...

Új Nick 2009.12.28. 11:01:00

Elképesztő, mennyi gyengeelméjű és/vagy kötekedő idióta van. Namindegy.

Valaki azt mondta, hogy elinduláskor annak is elsőbbséget kell adni, aki a záróvonalon át jön felém (ti. a megfordulás ez esetben ganz mindegy, előzhetett is volna, stb): és ha a záróvonal éppen azért van, mert nem belátható a szakasz? akkor hogy a francba adok elsőbbséget a feltételezett záróvonalon keresztül előző áldozatnak!? Ott rothadok meg az út szélén,mert nem tudok elindulni?

Én javasolnám a "kinek nem kellett volna ott lennie" elvet... És a záróvonalas megfordulónak nem kellett volna ott lennie.

randomuser1 2009.12.28. 11:04:28

@Új Nick: simán kihozzák a posztolót hibásnak mert tolatott, innentől kezdve mehet perelni a zárovanalas megfordulásra hivatkozva így kialkudhat egy megosztott felelősséget pár év után.

R.Gyuri 2009.12.28. 11:04:44

Valamit fontosat kifelejtettem:
Nem mondom, valamelyik nap én is majdnem koccantam 10 km/h "sebességgel". Csakhogy én pont másfelé tekergettem a nyakam, mint ahonnan jött egy autó (legalább 15-tel!), így aztán nem is csoda. :)

Új Nick 2009.12.28. 11:08:28

.

@XXXXXXX: mivel Magyarországon MINDEN a spanokon múlik, ezért sajnos el tudom képzelni, hogy nem a biztosítós span lesz a hibás. Ugyanakkor, azt gondolom, ha meggyőződtél róla, hogy a FELTÉTELEZHETŐ irányokból senkit nem akadályozol, veszélyeztetsz, akkor elkezdheted a tolatást. Ha ezen kívül még felfelé is kell néznem, mert végülis egy lezuhanó ejtőernyőst is elüthetek, akkor napfénytető nélkül sosem indulok el...

De volt már Miskolctapolcán olyan eset, amikor az ittas gyorshajtót felmentették a gyalogosgázolás alól, mondván, hogy ha lassan hajt és józan, akkor is elütötte volna az embert. Más országok jogrendje ilyenkor az időrendből indul ki... Nyilván, ha ittasan nem ül autóba, akkor nem lett volna ott, illetve, ha nem hajt gyorsan, nem ért volna oda. De ez a világnak az a boldog fele, ahol a tetteknek következményei vannak.

..

2009.12.28. 11:22:08

Ez mekkora!:D Uiui, töföftöf!BÚÉK a posztolónak!:D

belagezabela 2009.12.28. 11:28:36

De kamazzal miért fordult balra ha záróvonal volt?

belagezabela 2009.12.28. 11:31:16

@stanyecli: klasz kis rajz csak lemaradt a tolató kamaz

randomuser1 2009.12.28. 11:32:26

@Új Nick: hát, nem mondom h ez így jó, csak idehaza pont a jogrend miatt simán rádhúzzák a vizeslepedőt utána meg perelhetsz, ha van hozzá kedved.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2009.12.28. 12:06:48

@stanyecli: ezen a rajzon tisztán látszik hogy mi nem érthető azoknak akik nem értik:
ott van a rajzon egy jobbra(!) mutató nyíl, miközben a szövegben "balra" van. azaz minden a posztóló-hoz képest van viszonyítva kivéve a kárszakértő kanyarodása. azaz vagy jobb oldalon állt és balra kanyarodott vagy baloldalon állt és jobbra kanyarodott, de elég nehéz balra kanyarodni ha bal oldalon állt

R.Gyuri 2009.12.28. 12:14:40

Azért én megpróbálnám elmagyarázni a többek által nem értett mondatot:

"Az úriember az út bal oldalán parkolt menetirányban, középen záróvonal."

A "menetirány" szó itt azért helyes, mert állhatott volna akár fordítva is. Talán más is csinált már olyat, hogy szabályos haladás közben egyszerűen áthajtott az út túloldalára, mert ott volt épp egy jó parkolóhely, vagy ott volt dolga. Majd beállt a többi autó közé a sorba, de azokkal pont ellentétes irányban. Bár mintha valahol írták volna, hogy parkolni sem szabad fordítva.

Kenderice 2009.12.28. 12:17:58

A kárfelmérő a hibás egyértelműen, ugyanis az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet második mondata szerint "A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják." Ebből az következik, hogy a posztolónak NEM kellett arra figyelnie, hogy "hátha átlépi a záróvonalat a hülye"! Mivel mégis megtette, ezért ő a hunyó.

Blogger Géza 2009.12.28. 12:28:34

Az nekem sem világos, miért kezdett el tolatni a posztíró. Erre valószínűleg a kárszakértő sem számított. Annak leírása is picit kuszára sikeredett, ki hol és hogy parkolt és merre ment, de azért kétszeri olvasásra össze lehetett szedni. Kérdés, hogy az ütközéskor már befejezte-e megfordulást a kárszakértő, ebben az esetben nem vagyok benne biztos hogy őt hozzák ki 100%-osan vétkesnek. Végül is mit tud tenni, ha rátolatnak? Olyan gyorsan nem tud megállni és ő is pánikszerűen rükvercbe menni.

Tanulság: legközelebb ne tolass, pláne egy mélygarázs kijárata felé, ez szerintem igen veszélyes, aki onnan kijön, az sem számít arra, hogy ott tolatgatnak felé menetiránnyal szembeni forgalmat generálva. Persze a kárszakértő is ludas, ketten együtt hozták össze.

Blogger Géza 2009.12.28. 12:32:16

@Új Nick: Ez teljesen logikus, mert a baleset nem az ittasság miatt, hanem a felelőtlen (féktávon belül lelépő) gyalogos miatt következett be. A gyalogosra is vonatkozik a KRESZ az úttestre lépéskor, azzal nem takarózhat hogy a sofőr még ivott is, ha a baleset egyébként is bekövetkezett volna.

mohopasi 2009.12.28. 12:44:30

Ebből is látszik, hogy a hülyeség nem foglalkozásfüggő. Kivéve ugye a fizetett hülyéknél :)

R.Gyuri 2009.12.28. 12:49:08

@Blogger Géza: "...ne tolass, pláne egy mélygarázs kijárata felé, ez szerintem igen veszélyes"

Épp ezért ilyenkor fokozottan figyel az ember és arra alkalmas sebességet választ. Talán a blog írója is arrafelé figyelt. Ilyen finomabb részleteket én precízebben megfogalmaztam volna, hogy más is megértse a dolgok miértjét, netán tanulhasson is belőle.

Hírekben is azt nem bírom, amikor sokszor csak közlik a száraz tényeket (végkimenetelt), de magyarázattal, pláne egyszerű rajzzal (vizuálisak részére) vagy animációval nem teszik megérthetővé, tanulságossabbá.

lutria 2009.12.28. 13:16:16

Dolgoztam a Postánál mint sofőr úgyhogy tudom hogy minden autó Allianzos bitosítású.

kochav 2009.12.28. 13:30:55

@R.Gyuri:
noob.hu/2009/12/28/csatt_0.bmp

...nna... valahogy így?

OFF
@stanyecli: bocs, hogy lenyúltam a képedet, de igazán nem akartam vadiújat rajzolgatni
ON

labi 2009.12.28. 14:39:38

?
Hogy tudott visszafordulás közben (amit ugye százzal nem lehet ott gondolom) hogy a kocsi SZINTE ÖSSZES karosszériaeleme ripityomra törik? Azért csak nem ment neked négyszer minden oldalról. :)

Amúgy a kárszakértő nem a biztosító alkalmazottja, független kárszakértői irodák vannak már, Dekra, vagy Autotal, vagymi.

egggyüttműködő partner 2009.12.28. 15:15:02

A kommentelő mentségére:
- a sztori számomra elsőre érthető volt
:o)
- jelen szitációban meg hátrafelé tolatva az ember azt nézi, hogy a mélygarázsból kifele oldalba kaphatják-e. (ha behajtás is van, akkor figyelem is megoszlik). Magyarán araszol, s hátrafelé fordulva (jobbkéz az anyósülésen :oD)sasol. Néz, kurvára a mélygarázs felé, s hátra. De záróvonal felé (joggal negligált holttér ráadásul) egy úrivezető nem figyel.
Csak itt olvasók, persze.
:o)

Azt viszont én sem értem, mi szükség volt tolatásra... Mélygarázsba visszatolatni, hogy aztán záróvonalon keresztül lehessen a másik irányba zúzni?
;o)

btw hol történt az eset?

Új Nick 2009.12.28. 15:40:43

@Blogger Géza: Csak az a baj, hogy nem lehet bizonyítani, hogy:

1) ha nem ittas és jobb a reakcióideje, akkor elkerülhető lett volna-e a baleset

2) ha nem megy gyorsabban, és rövidebb a fékút, kisebb az impulzus akkor mi lett volna a baleset kimenetele.

Nyilván, a gyalogosnak volt felelőssége, és ha túléli a balesetet, és van mondjuk egy jelentős anyagi kár, akkor lehetett is volna ezt vizsgálni. De a balesetnél rögzített féknyom alapján megállapították a gyorshajtást, tanú nem volt és csak a sofőr állítása alapján állapította meg a szakértő, hogy a gyalogos hogyan lépett le (ti. mikor kezdett el fékezni a sofőr...) lehet, hogy mondjuk akadályozás vagy veszélyeztetés lett volna (fékezésre, lassításra kényszerítette az autót), de simán átér.

Ennek ellenére teljesen felmentették a sofórt, még a jogosítványát sem vonták be, azzal együtt, hogy mind a gyorshajtás, mint az ittasság bizonyított volt.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.28. 20:02:11

1978-ban a tűzoltósztrájk idején történt Nagy-Britanniában. A hadsereg vette át a tűzoltók feladatát, és január 14-én „megmentettek” egy macskát, mert az nem tudott lemászni a fáról. A macska gazdája, egy öreg néni annyira megörült, hogy mindnyájukat behívta teázni. Ám a katonák, amikor elhajtottak, elütötték a macskát és szegény el is pusztult.

ez kb. ilyen

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.12.31. 02:32:02

Látom, jó magyar szokás szerint sikerült a témánál maradni :D

Magyarország, én így szeretlek!

[nikk] 2009.12.31. 11:57:56

"Tanulság: legközelebb ne tolass, pláne egy mélygarázs kijárata felé, ez szerintem igen veszélyes"

kijárat felé még csak-csak... elé tényleg ne :)

Blogger Géza 2009.12.28. 12:32:16:
Szerintem a gyalogosra nem ("úgy") vonatkozik a KRESZ. Gyalogos nem tesz KRESZ vizsgát, az autós igen, szóval nem lehet elvárni tőlük, hogy tudják mi van benne. De ettől még ne ugráljanak a kocsik elé.

kochav 2010.12.29. 16:08:27

most már jogerős, fellebbezésnek helye nincs:

Csak a kárfelmérő követett el szabálysértést.
süti beállítások módosítása