Tékozló Homár

"Ha nem tetszik, menjen máshova" - mondta a túlbuzgó őr

2010.01.07. 09:45 | ge | 260 komment

A túlbuzgó biztonsági őrök hergelése remek szórakozás, de Zoli inkább csak aggódva pislogott az őt mindenhova követő őrre, aki persze kifele menet ki is pakoltatta vele a zsebeit. Zoli nyilván gyanúsan viselkedett, de ez még nem indokolja a címben szereplő mondatot és a tapadást sem, amit mi is nagyon utálunk.

Ma reggel bementem vásárolni az egyik Tesco Expressz áruházba (Békásmegyer, Víziorgona utca), de a beszerezni kívánt holmi helyett csak szomorú élményekkel gazdagodtam. Már az előző egy-két alkalommal is megfigyeltem, hogy a biztonsági őr minden vásárlót potenciális tolvajként kezel és a sorok végéről meredten figyeli a kezét (nem szokott sok vásárló lenni, tud mindegyikkel foglalkozni egy kicsit).

Ez engem - nem tehetek róla - nagyon zavar, úgyhogy ma már a belépésnél aggódva néztem az őr felé. Azt hiszem ez hiba volt. Ráadásul nem is tudtam venni semmit (gyümölcs kellett volna az óvodába, de a banán nagyon éretlen volt, a sárgarépa csúnya és repedezett, a zöld alma meg fonnyadt), így hát üres kosárral mentem kifelé a pénztárak mellett - aggódva pislogva az őr felé, hogy most mit fog velem csinálni. Jött is futólépésben, kipakoltatta velem a zsebeimet stb. Csak annyit mondtam, hogy ez - és a potenciális tolvajként kezelés - megalázó, de megkaptam a fölényes kioktatást: "Maga csinálja a fesztivált, nekem ez a dolgom, sokat lopnak, ha nem tetszik menjen máshova". Visszapakoltam hát a zsebeimet és mentem.

Nem tagadom hogy a procedúra közben én sem maradtam nyugodt, pl. a levetett kabátomat sem szép nyugodtan összehajtogatva tettem le a pultra hanem csak úgy odahajítottam. Utólag végiggondolva az eseményeket nem tudom eldönteni, hogy én vagyok-e túlságosan érzékeny az ilyen bánásmódra, vagy más is rosszul érzi magát hasonló helyzetben és elveszti a nyugalmát? Nagyon kíváncsi vagyok a t. közösség véleményére. Egyébként pedig - jobb híján - hallgatok az őr tanácsára és nem
megyek többet a Tesco Expressz-be.

Üdv,
Zoli 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ratatüj - az édes vadállat 2010.01.07. 15:31:33

@Levéltetű: Mereszen felteteleztem, hogy a fel oras sorban allast enyhitendo az aruhaz engedelyezi nekem a dobozbol az udito elfogyasztasat (a sorban allva), ha azt a penztarnal utolag kifizetem.
Az, hogy nem kotottek ram a szekrenyek es az eladono tekintete igazoltak ezt a (kurvara nem) meresz feltevest.
Ha ok nem tolvajoznak le, te se tedd.

Egyeb, altalanos esetben nyilvan megallja a helyet a mondatod.

Mr.paksimogyoró 2010.01.07. 15:42:19

Csak nekem tűnik a posztoló anyámasszonykatonájának? Minek kell ennyit aggódva figyelgetned? Ha nincs vaj a füled mögött, akkor szard le!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.07. 15:47:37

amugy itt meg a legnagybb vegzalasom az volt, mikor egy oreg mama elkerte a blokkom es a tomott kocsimra ranezve felelossegteljesen megallapitotta, hogy OK:)
sose, sose figyeltek
nem is nagyon jarnak a boltban arra ott vannak a kamerak, aruhazakban a kuckojukban a monitorokat nezik ezerrel
ilyen kisebb boltokban/elelmiszer/ az or az ajto kornyeken alldogal, elore koszon, trecsel es kifele menet ha valakinek besipol a kapu akkor esetleg atnezi a blokkot
meg soha de soha nem akarta "szuroprobaszeruen" atvizsgalni
es nem is fognak
sot amikor pl. kivettem egy karton vizbol egyet es a vasarlas soran megiszogattam, akkor sem szoltak, mivel eleg bonyolult lett volna meg 23-at meginni majd a kartont megsemmisiteni
de van bolt ahol kv-t is vetelezhetsz, es megivas utan az ures poharat kell a kocsiba tenni
sot van bolt, ahol reggel ingyen kv van
de ez mar messzire vezetne:)

fehér liliom (törölt) 2010.01.07. 15:49:24

Már láttam olyat,hogy megtagadta a motozást valaki a budaörsi Auchanban.Kifutott a parkolóba,8-10 őr utána,agyba-főbe verték,jól megrugdosták a földön és a hajánál fogva húzták végig az áruházon be az irodáig.Szerintem nemigen jár oda lopni azóta az illető.

mindegykivagyok 2010.01.07. 16:05:45

Megérdemli aki ilyen helyeken vàsàrol
élelmiszernek nevezett szemetet!Ez kell a
magyarnak,meg hogy a kasszàig tudjon az
autojàval menni!Tàmogassàtok csak a multikat!Én maradok a piacnàl,meg a CBA-nàl!Tovàbbi jo szorakozàst az ugynevezett biztonsàgi hushegyekkel!
Igaz annak a bérét is Ti fizetitek!

monoton 2010.01.07. 16:06:34

Sziasztok!
Az én esetem: 18 éves voltam, amikor a budaörsi Auchan-ba vetődtem, szalvétát és macskaeledelt venni. mivel évek óta oda jártam, célirányosan a kosaramba pakoltam az árúkat és a kasszához mentem, addigra ott állt 3 db tanulásban akadályozott-enyhe értelmi fogyatékosnak kinéző "biztonságtechnikai szakértő". Azt mondták, hogy most elindulunk az iroda felé,mondtam, hogy szerintem itt is megbeszélhetjük mi a gondjuk,mivel én nem loptam.A válasz az volt, hogy akkor itt motoznak meg, ne ugráljak. Hátra mentem velük (jó nagy hülyeség volt), útközben 2 leszakadt, a legidősebb bekísárt egy 3x3-as "irodába", elkérte az árúkat és a blokkot, aztán kipakoltatta a táskámatés a zsebeimet. A táskámban volt a piperetáskám, benne a szokásos női holmik (használtak természetesen), erre arrogánsan rám szólt a szekuriti, hogy na most megvagyok, nem a lopott holmival kellene javítani az összképet, hahaha. Be voltam tojva, felvételi előtt álltam, egy halálos beteg anyukával, féltem, hogy baj lesz. Nagynehezen elmehettem, valami papírt alá kellett írnom, azok a fajankók meg röhögtek rajtam. Nem lett semmi az egészből, de az önérzetemet sikerült a földbe taposniuk. Hogy miért írom ezt le? Értem én, hogy a munkájukat végzik, de a határaikat és a jómodort ismerni kellene, főleg, hogy ők emberekkel dolgoznak, nem krumpliszsákokkal. Nemsimertem a jogaimat, egy berezelt kiscsaj voltam, ma már másképp járnék el. Ja, azóta kerülöm az Auchan-t és társait és én jártam jól.

lagopus 2010.01.07. 16:06:51

Én megettem a túrórudit, és nem fizettem ki, akkor tolvaj vagyok? ??

Udv Mimi 2010.01.07. 16:08:53

A legutóbbi tescos biztonsági őrös esetem a karácsonyi nagybevásárláskor volt. Három gyerekkel mentünk, a két nagyobb az autós bevásárlókocsiba ült. Mindkét kocsit megpakoltuk. A kijáratnál a biztonsági őr megállított minket, hogy nem tolhatjuk ki a kocsikat az autóhoz, mert nem lehet tudni, hogy lopunk-e vagy sem, mert az autó be fog csipogni. Bár a pénztárnál nem volt gond, végül 3 gyereket és 2 bevásárlókocsinyi cuccot kipakoltuk a bejárat előtt és kértük az áruházvezetőt. Amíg odaért ahány gyerekes arra járt mind mondta, hogy velük is megcsinálták, tegyünk panaszt. Érdekes módon, az igazgatóval már lehetett kommunikálni. Végighallgatott, hümmögött, mondta, hogy keresik a megoldást. Mi lehetőleg nem vásárolunk addig ott. Gondolom nem mostanában lesz...

DonBandi 2010.01.07. 16:16:17

@mindegykivagyok: lehet hogy a cba magyar cég, de ne hidd azt hogy csak tiszta jó magyar kaját kapsz benne. ugyanolyan profitorientált cég, mint a tecsó, és szarik rá hogy szemetet eszünk, vagy bunkók az alkalmazottai.
a magyar biztonsági őrök lassan világszerte legendásak abban, hogy milyen hülyeségeket tudnak produkálni. egyszer bementem nagykabátban, rögtön kiszíúrt az egyik: ha ilyen hosszú kabátban jövök, biztos lopni akarok. a kijáratnál megkérte, mutassam a kabátom beső zsebét, mert szerinte dudorodik benne valami. hát bezony igaza volt, egy doboz cigi volt benne. kérte a blokkot, én meg megmutattam neki, hogy a dobozból hiányzik kb 15 szál. elmagyaráztam neki, hogy nehéz lett volna a pénztáros néni cigisszekrényéből kilopni egy doboz calt, és a háromnegyedét elszívni a boltban, feltűnés nélkül. kifele menet még kaffogott valami arról, hogy más helyeken vásárolt áruval ne menjek be... hihi

angantyr 2010.01.07. 16:17:26

@Vad.Korte:
Nem te voltál, aki a múltkor a serpenyőknél állva lopva körülnéztél, majd előhúztál a felöltőd alól egy bazinagy pontyot és belehelyezted az egyik serpenyőbe, hogy megnézd, belefér-e?
Akkorát röhögtem. :))

pefki 2010.01.07. 16:17:47

@lagopus: Igen az vagy, és a társaid is akik mindent összezabálnak aztán basszák kifizetni!

ratatüj - az édes vadállat 2010.01.07. 16:19:26

@Levéltetű: Ertem. Te meg adocsalo vagy. Ennek is van annyi ertelme.

stv 2010.01.07. 16:20:56

Az én véleményem szerint pedig, akinek nincs semmi rejtegetni valója az nem fél a biztonságiőröktől.
Engem követhetnek, figyelhetnek is, de csak jót mosolygok rajtuk.
Én nem vagyok tolvaj, ergo nekem nincs is félni valóm.

Kis Hableány 2010.01.07. 16:22:33

Engem soha sehol nem zavart egyetlen biztonsági őr sem,de nem is pakoltatták ki a zsebemet soha sehol.Vajon miért?

Levéltetű 2010.01.07. 16:24:18

@Kis Hableány: Mert meztelenül jársz vásárolni, mi másért.

Ez olyan találós kérdés-fajta volt?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.07. 16:27:28

@Kis Hableány:
ha olyan csunya vagy amilyen mocskos a szad, en ezen nem csodalkozom

aya_nielsen 2010.01.07. 16:27:52

@fehér liliom: igen, persze... ha ilyen lett volna, két napig teli lett volna vele az országos média

mindegykivagyok 2010.01.07. 16:28:37

@DonBandi: Ilyen helyeken a magyar àru
lassan,csak mutatoban van!A jéghegy csucsa meg amikor nincs is magyar szöveggel ellàtva!Erre mondta a feleségem,ezért nem kell hazajönni,ezt ott is megveheted ahol élünk!1-szer és
soha többször!Szànalmas,hogy még sokan
élvezik is,hogy ott vàsàrolhatnak!

DonBandi 2010.01.07. 16:34:59

@mindegykivagyok: mert halfarok van a lábai helyén, és villával fésülködik, melltartónak meg rózsaszín kagylókat használ. ugyan ki a fene akar követni egy ilyet?:)

aya_nielsen 2010.01.07. 16:36:09

@monoton: ha az irodában nem azonos nemű őr motozott, vagy vizsgált, akkor nagy valószínűséggel az állásukba került volna a dolog, ha hangot adsz neki. sajnos, mostmár évekkel utána nehéz mit mondani, hiszen te se így tennél ma. ismernünk kell a jogainkat, ismerni, hogy mit tehet meg velünk egy szekus, tudni, hogy épp nincs-e a táskákban egy aftershave, amit ha máshol vettünk is, nem mutat jól egy kipakolásnál. és nem hagyni, hogy földbedöngöljenek - nem hatóság ők, hozzánk se nyúlhatnak, úgyhogy minél inkább provokálni kell őket, hogy vagy lopással gyanúsítson, vagy káromkodjon, stb. ezt felvenni, és szépen kapcsolatbalépni a munkaadójával. ha pedig megvernek, az minősített bcs.

lutria 2010.01.07. 16:39:09

A Csepeli Kaiser's-ben is van egy bunkó akinek az nem tetszik hogy a vásárlók beleolvasnak a kitett újságokba,odaáll melléjük 1.5 méterre és bámulja őket vagy távolabbról egy társával lezseren nekitámaszkodva valaminek fikázza őket.A bolt dolgozóit sosem zavarja csak őt,akinek szinte semmi köze a bolt forgalmához(pl.ha esetleg csak elovassák az újságot de nem veszik meg).Egyébként a boltban legalább 4-5 őr van,közben pedig a pénztáron kivül állitólag lopják a kosarakat a vásárlók.(A pénztárosok szerint).Érdekes módon viszont a plázában lévő match-ban csak egy őr van,az is a pénztáron kivül és mégis el tudja látni a feladatát sőt még a kosarakat rendben tartja.

monoton 2010.01.07. 16:41:16

Valaki be tudna szúrni 1-2 linket a vonatkozó jogszabályokkal? Szeretném látni feketén-fehéren leírva, hogy a szekuritinek milyen jogai vannak és nekem milyen jogaim vannak.Előre is köszönöm.

68nyara 2010.01.07. 16:43:02

Ugyan naponta járok különböző boltokba, kicsikbe, nagyokba, de még soha senki nem akart átkutatni, pláne zsebeim kipakoltatni.

Nem kedvelem a biztonsági őröket sem, de ők is csak emberek. Még akkor is, ha itt van egy két tag, aki elég nagyképűen adja elő a Háryra hajazó meséjét a rengeteg esetéről, amikor megalázott, megszívatott, kirúgatott embereket. Valószínűleg kissebbségi komplexusa kezeléséről még nem gondolkozott az ilyen. Meg arról sem, hogy a kiérkező rendőr valószínűleg épp eléggé jóban van az árúházi biztonsági főnökkel, mivel naponta párszor kijönnek. Aztán csodálkozik amikor egyszer nem az ő - egyébként biztosan halálos, Klicskói kvalitású - jobbgyenesével találkozik az őr, hanem ő tallkozik valakiével. Akinek, lehet, hogy csak 10 az IQ-ja, de így - olvasás, színház, egyebek helyett - jut ideje lejárni gyúrni.

Persze az ilyen szájkaratésoknak ezt magyarázhatjuk, ők csak mesélnék tovább a soha meg nem történt eseteiket.

Levéltetű 2010.01.07. 16:43:18

@monoton: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0500133.TV

monoton 2010.01.07. 16:47:00

@aya_nielsen: Igen, tudom... Ellenkező nemű volt. Látta milyen állapotba kerültem és azt mondta, akár el is vitethet a zsarukkal és mit szólnának ahhoz a szüleim :-( Nem ajánlom senkinek a budaörsi Auchan-t, több ilyen esetről is hallottam sajnos. Néha úgy tűnik, mintha kifejezetten arra kondícionálnák ezeket a gondolkodásra képtelen, irányítható trollokat, hogy minél ocsmányabbak legyenek. Persze a volt főnököm tőlük vette 1000 Ft-ért a rúd Pick szalámit.

pefki 2010.01.07. 16:47:55

@68nyara: Apropó,biztonsági főnök. Nem tudja valaki,hogy a vecsési tescobol miért távozott olyan hirtelen?

aya_nielsen 2010.01.07. 16:48:01

@68nyara: gondolom, rám célzol. nincs kisebbrendűségi komplexusom, nem erre verem magam, kicsit más szinten utazom. ha épp fölös szabadidőm van, akkor mondom magamban, hogy "játsszuk le". Eddig mindig nyertem, ahhoz pedig, hogy ne szívjam meg, elég okos vagyok. Hiába ismerik a rendőrök az áruházat, ha egyszer ott vagyok én, akit ugyan NEM gyanúsítanak lopással, de én meg nem vagyok hajlandó megmutatni a táskámat, kijön a rendőr, ez meg az, mondom, kérem kérdezze meg az urat, mivel vádol, erre ő elkezd hantázni, ugye itt már nem játék, ha lopással vádol, és nem igaz, akkor megszívja, én meg közbe kipakolok, zsebkendőimet egyenként, felajánlom a számban lévő rágót, hogy csináljanak leltárt, hátha hiányzik... de a magadfajta inkább becsicskul, meg max sír a homáron.

aya_nielsen 2010.01.07. 16:49:29

@68nyara: egyébként, bár nem ide tartozik, egy testfelépítésem nekem is van, meg küzdősporttal foglalkozom, úgyhogy össze tudok pakolni valakit, ha pedig megpróbál megütni, van esély, hogy úgy hárítom, hogy a végén sajna kifordul mondjuk a könyöke. és az jogos önvédelem.

S.Dave 2010.01.07. 16:50:13

A Dm is tele van önjelölt Terminátorokkal!!
1 méterre követett végig a kasszáig.
Nem loptam vásároltam!!

monoton 2010.01.07. 16:51:54

@aya_nielsen: Mond, megvan az oka, hogy miért kértem amit kértem.

68nyara 2010.01.07. 16:52:06

@aya_nielsen: Honnan veszed, hogy rád gondoltam? Említettem a neved netán? Netán rágalmazni szándékoztál? Mindent elhiszek rólad természetesen. :-)

68nyara 2010.01.07. 16:53:18

@aya_nielsen: Sírtam a homáron? Nem emlékszem, de javíts ki ha így volt. :-)

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.01.07. 16:54:13

@Űrhajós:
Nos, a székesfehérvári Media Marketben egyszer volt szerencsém három napos büdös zoknit adni az őr kezébe. Asszonnyal vártuk a buszt és bementünk hűtőket, laptopokat nézegetni egy jópár napos Bakonyi túra után (mellékesen, tényleg laptopot akartam akkor venni, bár a választékot elnézve utána máshol vettem).
Kifelé az őr nekiállt pampogni, hogy pakoljam ki a táskámat. Megkérdeztem, hogy komolyan gondolja-e, aztán a hátizsák felénél már sejtette, hogy mekkora hülyét csináltam belőle, miután szép kis kupacot építettem az áruház bejáratánál. :D Utána természetesen küldtem egy illedelmes köszönőlevelet a bolt vezetőségének a kulturált személyzetet méltatva...

fehér liliom (törölt) 2010.01.07. 16:54:28

@aya_nielsen: Pedig hidd el,a saját szememmel láttam!

fehér liliom (törölt) 2010.01.07. 16:56:22

@aya_nielsen: Pedig így történt,a saját szememmel láttam!

MacWolf · http://www.travian.hu/?uc=hu1_23494 2010.01.07. 17:11:42

Ki kéne már erre találni valami szabályozást. Hogy tényleg legyen valami joguk csinálni valamit tolvajok ellen. Mert aki tényleg sáros az tudja, hogy elég jól szembe röhögnie az őrt és kisétálnia, ha hozzáérnek, akkor még ő akaszthat egy jó kis személyiségjogos pert a nyakukba.

Mert úgy nagyon szívesen én is kipakolnám a zsebemet, de így ez eccerű zaklatás keziccsókolom. Meg tényleg kurva idegesítő, h az unatkozó biztonságinak nincs más dolga, mint engem figyelni.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.01.07. 17:16:30

@milike47: na ja. Lehet Bud Spenceres puszit is dobni neki. De csak úgy, ha az ember előtte egy hétig nem borotválkozott :)

aya_nielsen 2010.01.07. 17:18:49

@MacWolf: így van. én életemben nem loptam boltban, dolgozó, adózó állampolgár vagyok, ne útszéli stílusban baszogassanak, kb leköpok stílusban. vagy ha igen, akkor később rájönnek: kár volt. :)))

Levéltetű 2010.01.07. 17:25:20

@MacWolf: Feltartóztathatja a tolvajt, ha valóban TUDJA, hogy lopott valamit, nem csak úgy gondolja. Ez is benne van a törvényben. Jól is néznénk ki, ha egy bankban az őrnek félre kellene állnia egy bankrabláskor.

aya_nielsen 2010.01.07. 17:30:00

@Levéltetű: a fegyveres őr az más kategória, és bankban olyan van.

ratatüj - az édes vadállat 2010.01.07. 17:35:40

@Levéltetű: Ugy, hogy Abszurdisztanban a hatalyos torvenyek szerint vagy uvegburaban elsz, vagy adocsalo vagy. Ajandekozas kategoriaban peldaul mar bizonyara kovettel el olyat, amit nem szabadott volna. Es mindez nem a te hibad.

Igen, ha veszed szo szerint a betuket es leszarod, hogy az aruhaz hogy latja, akkor en meg tolvaj vagyok. Ugyanigy nincs ertelme.

Levéltetű 2010.01.07. 17:42:22

@ratatüj - az édes vadállat: Nem, nem ajándékoztam eddig 120 ezer forint felett, ha erre célzol. Más?

csillagház 2010.01.07. 17:45:26

Ja, hogy mindenki "potenciális tolvaj", multiéknál biztosan. Ezért járok inkább a sarki kisboltba. Az Auchanban folyamatosan hurcoltak bevásárlókocsis nyugdijas nénikéket karácsony előtt a raktárba, mint tolvajokat. És persze a roma familiák kis kölkei zavartalanul tömték a zsebükbe a csokikat. Ki merne rájuk szólni? Jön a pereputty és összeveri az őröket.

alasehir 2010.01.07. 17:45:43

@lutria: beleolvasnak az újságba...
Nekem azt mondták egyszer, ez nem könyvtár.
Igazuk volt.
Sz*r dolog a piacgazdaság.

csillagház 2010.01.07. 17:48:33

@sirdavegd: ne vegyél laptopot ilyen helyen! Számitástechnikai eszközöket, gépeket kizárólag szakboltban szabad megvenni. Sok a gagyi az ilyen Tesco-féle helyeken.

alasehir 2010.01.07. 17:49:10

Hölgyeim és uraim!
Az a megdöbbentő, hogy régen ez nem volt.
És - fogjátok fel - semmi szükség nem lenne biztonsági őrökre, ha nem lenne ennyi tolvaj.

aya_nielsen 2010.01.07. 17:57:50

@alasehir: a biztiőrök nagyrésze látens munkanélküli, köze nincs a tolvajok mennyiségéhez.

DonBandi 2010.01.07. 18:05:02

@alasehir: engem könyvesboltból zavartak ki, mert beleolvastam egy könyvbe. ugyanezzel a "nem könyvtár" dumával. hogy a fochba döntsem el, hogy meg akarom-e venni a könyvet?
a biztiőr szakmában a királykategória a hajógyári sziget dokk-beach - dokkoló - bed-beach blokkján dolgozik... :)

fakof 2010.01.07. 18:11:38

Mink aztat szoktuk, hogy megmonnyuk neki, hogy nem pakoltathat itt ki, vigyen be az irodába. Oszt amíg bent szarakodunk, addig a Lajosék kihozzák a piát. A bót előtt meg elosszuk.

vikoca79 2010.01.07. 18:14:13

Az őrnek valóban ez a munkája, de azért nem mindegy, hogy milyen stílusban adja elő magát...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.07. 18:15:48

@alasehir:
jelentem allitolag itt piacgazdasag van es penztarnal valo alldogalasnal, itt is sokan beleolvasnak a magazinba
a kutya nem szol hozzajuk, sot tobben beleolvasas utan veszik meg mert erdekli Oket valami

aya_nielsen 2010.01.07. 18:21:10

@DonBandi: na, azokkal ne szívózzatok. ott max szép lehetsz, okos nem :D

Vasalt 2010.01.07. 18:21:11

Budaőrsi madaras teszkó, ugyanez a szitu, csávó mondja, pakoljak, mert itt ez a szabály. Én meg mondtam, hogy tudom, hogy ezt kérheti, de itt nem és így nem, mert ebben az országban a törvények nem így fogalmaznak Válasz, hogy ez magánterület (!), itt mások a szabályok és rendőrt hív. Mondom hívjad, én pedig nem várom meg. Azt mondja, akkor kényszerítő eszközt (!) fog alkalmazni. Mondtam, rendben, tedd meg, de ha kiderül, hogy nem loptam és úgy nyúlsz hozzám, leperelem rólad a gatyádat. Nem állt elém.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.07. 18:34:29

kedves zoli, a biztonsagi ora he nem kert meg,h faradjbe vele es egy tanuval a fulkejebe akkor jelentsd fel. hivatkozva a szemelyisegi jogaidra.
nem mellesleg egy biztonsagi or csak megkerhet,h pakold ki a szebeid. ha nem merul fel,h 20 000Ft -nal ertekesebb aru van nalad siman elsetalhatsz. ha felerul megakadalyozhat benne, csak tudja bizonyitani a gyanujat.
azaz, ha neked gond,h megmutasd mi van nalad mnd azt neki,h nem es setalj haza :)

sapienti sat 2010.01.07. 19:17:14

Velem is hasonló történt, csak a Kolosy téri Tesco Expressben. Én teli kosárral mentem a pénztárhoz, ahol az őr mögém áll, olyan közel, h. hozzámért. Mikor szóvá tettem, hogy figyelhetne kicsit távolabbról is, akkor belémkötött. Ekkor az az egyik k. vásárló kiabált rám, h. ne tartsam fel a sort. Ekkor otthagytam a kosaram és nem mentem oda többet. Minden esetre eléggé szakmaitlan úgy őrizni az üzletet, h. valakire rátapadnak. Az tuti nem fog lopni, ugyanakkor más szabadon garázdálkodhat, a tisztességes vásárlót meg bosszantja, zavarja.

frbully 2010.01.07. 19:23:58

Pár éve volt hasonló kellemetlen élményem, DM-ben. Az őr - amúgy nagyon udvariasan - megkért, hogy mutassam meg, mi van a szatyromban. Mondtam: nagyon szívesen, csak vegyen fel a dologról jegyzőkönyvet. Azt mondta, nem akar ő jegyzőkönyvet felvenni, csak mutassam. Mondtam: mutatom, csak vegyen. Ő unta meg előbb, - amúgy nagyon udvariasan - elköszönt.
Azóta tarsolyomban a módszer, most átadtam Nektek.

Újlaki 2010.01.07. 19:29:39

Már sok éve, hog az egyik nagy műszaki áruházlánc egyik üzletében belenéztek a táskámba. Megfogadtam, hogy soha többé nem megyek be hozájuk. Azóta vagy hatszor vettem számítógépet, kétszer nyomtatót, szkennert, tévét, mikrót, fritőzt, hűtőt, egy rakás lámpát és egyéb vackot. Egyiket sem náluk. Dőljön össze.

Lúdas Matyi

El Argentino 2010.01.07. 19:34:50

Én még rá is játszok gyakran. Eléggé el lehet szórakozni a sok IQ fighter biztonsági őrrel. Egyszer megkértem, hozza már a kosaram, közben figyelhet, ha úgy tetszik. Volt már, hogy futottam egy kicsit, hagy jöjjön utánam, naranccsal zsonglőrködtem, esetleg ha ráérek, van, hogy megállok több percre és csak állok. :D Irtó vicces dolgokat lehet csinálni. Ha kipakoltatnak akkor folytatódik a show.

salamander 2010.01.07. 19:55:00

Sziasztok!

Engem még nem vizsgáltak át biztonsági őrök egyik nagy-áruházban sem.
Persze a vagyonőrök jórészt nem a magas IQ-ról tanúskodnak. Nagyrészt mindet seggbe rúgnám ha lehetne, mert sokan vannak és idegesítően viselkednek visszaélve a könnyen jött hatalommal. Én rendeletben szabályoznám, hogy a biztonsági személyzetet ne lehessen látni, csak bizonyított és indokolt esetben lehessen fellépni az esetleges elkövetővel szemben. Szabályoznám továbbá, hogy amennyiben a megfogott elkövető valójában ártatlan, úgy az ellene eljáró cég magas kártérítéssel tartozzon. Magyarul ne lehessen kipakoltatni zsebeket büntetlenül. Az is hozzátartozik az elképzeléshez, hogy ha bebizonyosodik hogy az illető eltulajdonított valamit akkor szintén tartozzon igen magas kártérítéssel esetleg letöltendő közmunkával.

szelo502 2010.01.07. 20:09:26

@El Argentino: Sajnos nem igazán jó vicc, ha ilyen dolgokat művelsz.Neked elég vicces, de gondolkozzál fordítva.Ha a te üzletedben zsonglőröznek a naranccsal és a te tulajdonodban tesznek kárt csak viccből, úgy már valószínüleg nem annyira jó érzés.

ddefekt09 · http://www.tekeres.blog.hu 2010.01.07. 20:17:08

mi az olasz-svájci határon szivattuk meg a határőrt, aki mindenáron drogot akart találni a biciklis felszereléseink között. Azt ismételgette, hogy "show me the drugs, show me the drugs!" megkapta, előbb a kisüstit szagoltattuk meg vele, aztán az egy hétig hordott biciklis cipőket.. el is engedett.

El Argentino 2010.01.07. 20:18:32

@szelo502: Jah, akkor nem, de amíg nem vagyok érintett, addig nem kell ezt az oldalt nézni. Mellesleg nem teszek kárt semmiben. Nem sörösüvegeket dobálok és a narancsokat sem ejtem le, amúgy életemben nem loptam boltból, de az időt a lehető legvidámabban kell elütni.

uni1002 2010.01.07. 20:25:40

@testor007: Hol vannak kiírva a teszkó szabályai? Például, ha a kijárat felé eső üres pénztárnál üres kosárral ki akarok menni, akkor egyből rám rontanak, és a pénztárossal együtt vissza akarnak 100 méterrel küldeni, az infópulthoz. Ugyanezt az intersparban is eljátsszák. Ennek ellenére ki szoktam sétálni, mert az ő titkos, íratlan utasítása rám nem vonatkozik.
Egyszer nagyon kiakadtam, és közöltem, hogy hívjon rendőrt, és magyarázza el neki, hogy miért is akarja a szabadságomat korlátozni, mikor láthatólag semmit sem vettem, mert olyan szotyatt volt a zöldségük. Erre félreálltak. Szóval, hol is van az a titokzatos teszkó és spár szabályzat kifüggesztve, mert sehol sem találom??

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.07. 21:11:37

@uni1002:
amugy itt mindenhova bemehetek kocsi vagy kosar nelkul
minek vinnek kosarat mondjuk egy pack sorhoz
ha csak ugy kell valami akkor soha nem kell kosar, mert csak eppen kell valami, ha meg bevasarolunk, akkor meg kell a kocsi naturlich
szoval nem tudom, miert jo a boltnak ha veszek egy doboz uditot mondjuk, vagy egy tejet, ha kosarral teszem, mintha a kezemben viszem a penztarhoz?
2 kezem foglalt meg nehezebb lopni

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.01.07. 21:13:03

az ilyen buzgó mócsingok rettentő hülyék. a ci... ööö magyarok (na jó ők is; a hülyébbek meg a hajlékonyok) a jelen állapotok szerinti szabálysértési érték alatt igyekeznek lopni. (a zárójelesek meg kicsit de sokszor. kapják is a h-k a behajthatatlan pénzbüntetéseket - majd levonják a lakbérükből.. a többi meg passzióból, vagy mert debil, emel el egy-egy nullához (mint szabsért értékhez) inkább konvergáló valamit.).

a legtöbbet a bolt vezetői lopják, és amíg nem sok a többi lopás, addig lopásügyileg másodikok a boltban dolgozók. (a raktárosok külön kategória; hallottam már olyan idiótáról, aki az első napján a valószínűleg csaliként kint hagyott műanyag nyelű bugylibicskát tette el 8 napon belüli megőrzésre, hisz az állampolgári kötelessége.. a lába nem érte a földet.. hivatalosan persze nem azért, hanem mert csak..)

ezért is szokták hagyni, sőt előmozdítani, hogy az akciós cikkekből kedvezményesen vagy sem, de jelentős tételt megvásárolhassanak a boltok dolgozói. - mind láttunk már szokásos esti bevásárlását végző pultost, pénztárost, feltöltőt akciós cuccokkal telepakolt kosárral koslatni a sorok között, ugye? ;-) ahelyett, hogy a másik (3..4.5..huszonakárhány) üres pénztárban ülne, az akciós - kivételesen ár-arány értékben erős 4-est elérő - kilós sajtot húzatja le a "kolléganójével" miközben fecsegnek (gyerekről, hogy most megéri a sajt, hogy de nagy a sor "hát sajnállak Icukám.." "hagyjad, majd elmennek "ezek" is..", a hosszú sort legalább annyira felbőszítve, mint a kártyával fizetők..

a túlbuzgó basztonsági őrök meg járjanak tarajos sül után.

nagyobb intersparokban, hervisekben, nagyobb könyvtárakban valamint a közhivatalokban rengeteg "egykori" zsaru - vagy zsaru akart lenni, de a 20 dioptria, és a csípőficam + lúdtalp miatt nem vették fel - mereszti a seggét; miközben agyi funkcióik azokra a "rohadt civilekre" korlátozódnak csak, akiket szúrópróbaszerűen zaklatnak a "mit keresel itt bázdmeg?"-szerű kérdésekkel, miközben a tegnap esti 5 sör+págyinka kombótól megereszkedett szemhájuk mögül néznek ki a fejükből.

érdekes, bár nem meglepő módon pont azokat zavarják és zavarásszák az esetek 99%-ában, akik nem rossz szándékkal érkeznek.. (a maradék 1%, aki meg igen; az röhög a markába.. ezen 1% maximum ötödét valami csoda folytán elkapják - elég vérszegény teljesítmény - és ugye egyálalán nem áll arányban a legbiztonságibb, legőrebb életformák által az embereknek okozott sérelmekkel.) ilyen pistabácsik meg sózottseggű ifjújánosok mellett igazából az atomrakétákat is kiviszik (elsősorban a vezetők, aztán bolti dolgozók, ha éppen nincsenek befenyítve, és a maradék) a boltokból. sajnálatosan ezzel elkezdődik a visszacsatolás:

1. boltvezető: "hm mások is lopnak, rabszolgákat már befenyítettem, a raktáros sanyit elküldtem, beszállító nem verhet át annyira, nem most jöttema falvédőről, biztonsági őr van, mi legyen? megvan! kiosztom, hogy járjon a vevők seggében az új minbéres kápó!" ->

2. csak lop az 1% (a bolti vezetőknek meg kellene egy újabb magán-autó.) ->

3. az elmebeteg biztonsági őr még jobban begőzöl; terhes kismamák hasát veri bagettel, hogy nem csak bukósisakban próbálják-e kivinni a jövő héten akciós konyakot, amiből neki is félretett egyet a a pénztáros "Erzsike".. ->

4. több vásárló tiltakozik a minősíthetetlen eljárás miatt, egyikük be is ír a panaszkönyvbe ->

5. semmi nem változik bolt szempontjából, bár a tényleges szarkák az adott boltot kezdik elkerülni ->

6. "folytassad csak pistabácsi, kevesebbet lopnak a rohadt vásárlók - lesz elég sikkasztanivaló pénz - fizetésemelést.. kapnál, de ugye be sem jelentett a céged.. hehe.." ->

7. beleszürkült stockholm-szindrómás vásárlók, morcos eladók, idegbeteg bár joviális "őr" ->

8. az őr bal lábbal kel fel és hozza a nem is oly régi formáját. már nem mindenkit zaklat, hisz az fárasztó; de akit kiválaszt azt űzi mint mamutot kergető előembert a kardfogú tigris.. ->

9. a kipécézettek egy fele vásárol és röhög, meg ugráltatja a mókust a makkért - az erre csörög a dió jó játék! ha követ az őr, érdemes a sorok között eltűnni a szeme elől.. nemes bosszú a tolvajnak nézésért, ha izzad, és ha tipegni meg kacsáznia kell a lúdtalpával, hogy a látóteréből ki ne kerülj.. az aktuális folyton lesettek másik fele nem vásárol.. ->

10. a figyelt nem vásárlók egyike beír a homárra. ->

11. "szemét bolt" "barom őr" "sok a lopás" "érthető" "elfogadhatatlan" "te kis finnyás pöcs" "velem is ez történt" "velem nem" "ízlett a lopott rágó?" "miért lenne finnyás pöcs, ha nem kellett neki az aszott salátalevél?! rágóért azért biztos nem fizetett" "sziasztok, én vagyok a posztoló" "ki nem szarja le? máskor meg ne lopjál! paraszt.." "nem tudom, talán. akkor a buliban találkozunk. xD" "aldit csak őstermelőtől!" "már megint egy szar poszt" "most miért?" "egy kurva hosszú komment" "update: az aldiban történt. le vagyunk döbbenve." "hehh tudtam" "nem tudtad te nagyon hülye" "most ugrott a homár a forró vízbe" "akkor most igaza volt a posztolónak vagy sem?" ->

12. :

(és ezzel az összes stációt bejártuk. köszönöm a figyelmet, máskor is vegyék igénybe a "fogsunder - nem csoda, hogy csakoda" utazási iroda idegenvezetését. sok sör+áfa lesz, kérem pontosan fizessenek, visszajáró este kilenctől reggel hatig tízezresből nincs!! ;-))

ajajajaj 2010.01.07. 21:33:31

Svájcban ha megvádolnak lopással, és nem találnak nálad semmit 50 frankot kell fizetniük azonnal, kárpótlásul.

Levéltetű 2010.01.07. 21:56:18

@ajajajaj: Az 10,000 Ft. Én benne vagyok.

torcipepe 2010.01.07. 23:53:25

én is elgondolkoztam már azon, hogy mit tennék ilyen esetben és arra jutottam, hogy a legjobb megoldás az "ezt is most loptam" felkiáltással elkezdeni minden nálam lévő tárgyat egyesével megnevezni és az őr elé pakolni, akár alsónadrágig levetkőzni.

szombi 2010.01.08. 09:00:51

Ezt az ANTISZOCIÁLIS F*SZT!
Igen, a POSZTOLÓRÓL beszélek!

Mi a jó büdös frászért kell az őrt bámulni? Nem tetszik a pofája?

Aggódó tekintettel nézte. LOL! Ettől befosok!

A tolvajok szokása hogy aggódó tekintettel nézik, nemdebár? Nem kell bámulni az őrt, amíg nem lopsz addig úgyse csinálhat veled semmit! BAROM!!!

szombi 2010.01.08. 09:07:17

Üdv.

Látom elég aktív vagy a blogon, a több száz poszttal nagyon meg lehetsz elégedve.
A biztonságiőrös posztot olvasván az jut eszembe, hogy az összes többi is ilyen jelentéktelen, hitvány, semmirevaló, kizárólag provokációra alkalmas.

Mondom is mi az ami fáj:

Miért kell "aggódó tekintettel bámulni" az őrt?
Csak a tolvajok szokták bámulni, és ezt a fiatalos, kezdő biztiőr is jól tudja.
Te meg tudhatnád hogy amíg nem lopsz, az őr úgyse csinálhat veled semmit, ezért NEM KELL BÁMULNI!

tov. szép napot!

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.01.08. 10:05:19

@szombi: azzal ugye tisztában vagy, hogy ez a blog a beküldött leveleket közli? Tehát esetünkben nem ge volt az, akivel megtörtént az eset? Ezt most próbáld feldolgozni mogyorónyi agyaddal.

Levéltetű 2010.01.08. 10:13:35

@szombi:

Kedves Bőr.

Mindenkinek a magánügye, hogy aggódva néz-e a biztonsági őrre. A törvény lehetőséget ad arra, hogy aggódva nézzen bárki bárkire.

Amire a törvény önnek és a magafajta pattogó műbolháknak nem ad lehetőséget, az az önkényes táskaátvizsgálás, zsebkipakoltatás, és vétlen emberek feltartóztatása.

Kérem örüljön, mint majom a farkának, hogy szabad országban élünk, ahol még a primitív, önértékelési zavarokkal küzdő egyének is kommentelhetnek egy-egy vélt sérelem miatt.

További jó őrködést.

Montezuma 2010.01.08. 10:30:19

@lutria:

"A Csepeli Kaiser's-ben is van egy bunkó akinek az nem tetszik hogy a vásárlók beleolvasnak a kitett újságokba,odaáll melléjük 1.5 méterre és bámulja őket vagy távolabbról egy társával lezseren nekitámaszkodva valaminek fikázza őket"

Nem azért de ez tényleg rohadt nagy bunkóság. Boltban kiolvasni az ujságot... Gratulálok. Az ilyen embereket használt vécépumpával kéne szájba verni. Ha olvasni akar menjen könyvtárba vagy vegye meg azt a nyamvadt ujságot. Ennyi erővel a ruhaüzletbe betérve átöltözhetnék a nekem teccő ruhákba és abban vásárolnék, nézelődnék tovább. Majd a vásárlás végén visszaöltöznék a saját ruhámba és mennék haza...

Levéltetű 2010.01.08. 10:35:07

@Montezuma: Ha nem akarja a bolt, hogy beleolvassanak a vevők, ne tegye ki, vagy zacskózza be. A ruhás példa pedig merő ostobaság.

Montezuma 2010.01.08. 10:51:09

@Levéltetű: "Ha nem akarja a bolt, hogy beleolvassanak a vevők, ne tegye ki, vagy zacskózza be."
Na ez a merő ostobaság.
Az almást se csomagolják be a boltokban mégse zabája ott mindenki kétpofára.
Ez kérem inteligencia kérdése.
Akinek van az érti, hogy miről beszélek akinek meg nincs annak meg el kell magyarázni. De szivesen tettem. Hátha egy emberrel kevesebb lesz aki a boltban kiolvassa az ujságot.

Levéltetű 2010.01.08. 10:58:02

@Montezuma: Szövegértelmezés: senki sem beszélt KIolvasásról (csak te). A többiek BELEolvasásról beszéltek végig.

Levéltetű 2010.01.08. 10:59:11

@Montezuma: De egyébként sem olvasod ki a betűket az újságból, úgyhogy az almás csúsztatásoddal megint rábasztál. Csak erre futja? Csúsztatásokra? Szánalmas.

Montezuma 2010.01.08. 11:16:13

@Levéltetű:

"De egyébként sem olvasod ki a betűket az újságból, úgyhogy az almás csúsztatásoddal megint rábasztál. Csak erre futja? Csúsztatásokra? Szánalmas"

Na most jól visszavágtál:)
Méghogy nem olvassa ki az ember a betűket az ujságból? Jééé erre nem is gondoltam eddig. Viszont ugyanolyan kárt okozol azzal, hogy tahó módon elolvasod "beleolbasol" egy cikket vagy akár az egész ujságot. Merthogy aztán már baszod megvenni mivel, hogy a téged érdeklő cikkeket kimazsolázgattad. (remélem ez a szó nem fog megzavarni)
Szóval ez ugyanaz mintha ott helyben befalnád az almát aztán nem fizednéd ki.

Megint csak szivesen magyaráztam.

Levéltetű 2010.01.08. 11:23:52

@Montezuma: Ha a bolt úgy ítéli meg, hogy (bármilyen okból) jobban megéri neki, hogy beleolvashatnak az emberek az újságba, akkor megengedi. Ha úgy ítéli meg, hogy akkor jár jobban, ha bezacskózza, és nem enged beleolvasni, akkor nem engedi meg. Ezt hívják üzletpolitikának.

Montezuma 2010.01.08. 11:32:17

@Levéltetű: A bolt nem foglalkozik ilyen dolgokkal. Gondolom van ezeknél nagyobb gondjuk is. Hanem bízik a vevők inteligenciájában. Abban, hogy majd nem fogják tapló módon elolvasni a kihelyezett újságokat, Nem fogják megenni a kiflit és befalni az almát, banánt a gyümölcsös pultról. Ez mind mind inteligencia, neveltetés kérdése.
Ha ezt nem érted akkor menj és olvass ki/el egy ujságot valamelyik boltban. Aztán meg dőlj hátra elégedetten otthon, hogy milyen ügyes voltál.

Levéltetű 2010.01.08. 11:35:09

Még mindig nem érted. Olvass vissza, hogy mit írtam a túró rudi zabáló seggfejekről. Nekem is tele van a tököm velük. De ne baszd már fel az agyam olyan hülyeséggel, ami nem ugyanaz a kategória. Ha kiteszi, akkor beleolvasnak. Nem csak itt, a világon bárhol. Ha nem akarja, hogy beleolvassanak, nem teszi ki, vagy befóliázza. Ennyi, de ezt is leírtam már egyszer.

Montezuma 2010.01.08. 11:47:02

@Levéltetű: Na már mért nem lenne ugyanaz? Beleolavs az ujságba. ---> Megveszi? ---> Nem---> Miért? ---> Mert többé már nem érdekli mert elolvasta/megtudta azt amit akart.
Látsz e összefüggést azzal, hogy valaki megzabálja a túrórudit aztán nem fizet érte? Segítek az összefüggés az, hogy Sem az elolavsott ujságért sem a helyben megzabált túrórudiért nem fizet a paraszt. Ééééreeeeed? Ráadásul utána ki a bánatnak van kedve megvenni egy olyan ujságot akit előttem 42 en szamárfülesre hajtogattak/összegyűrtek?

Levéltetű 2010.01.08. 11:52:20

@Montezuma: Gratulálok. Azt az almát ki fogja megvenni, amit te már megettél? Még mindig nem érted a különbséget? Ja, de érted, csak trollnak lenni jó. Na pá. Oktatgasd magad, és kerüld el messze az újságosstandot.

Montezuma 2010.01.08. 11:58:21

@Levéltetű: Na pont leírtad, hogy mi az összefüggés... De még ennek ellenére sem érted a dolgot. Szóval meg is van, hogy ki a troll kettőnk közül.
Itt van ni: "Gratulálok. Azt az almát ki fogja megvenni, amit te már megettél?"
Senki! Min ahogy az ujságot se fogja megvenni a tapló paraszt aki beleolvasott. Mert hiszen minek venné meg ha egyszer az előbb olvasta ki?

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.01.08. 16:28:18

@csillagház: Köszi! Végül ott is vettem. Egyfelől, mert nXXXXbook.hu-n akkoriban volt rendes választék, előtelepített oprendszer nélküli gépek, és még a szervíz is elég jó.
(plusz nem csattant a gumikesztyű, ha az ember ki akart menni a boltból :P)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.09. 02:30:19

@Montezuma:
a felmenidben akadhat valami jutas ormester vagy minek hivjak
kia faszt erdekel ga valaki beleolcas egy magazinba sorban allas kozben aminek 40 szazaleka ugyis megy a szemetbe
itt csalogatonak van kiteve
ranezel, belelapozol, uppsz megveszem,
vagy nem
eleg gaz ha valaki egy magazint kiolvas sorban allas kozben
muhhaha

szombi 2010.01.09. 13:47:25

@Levéltetű:
"A törvény lehetőséget ad arra, hogy aggódva nézzen bárki bárkire"

Akkor a törvény lehetőséget ad BÁRMELYIK őrnek, hogy a táskáját kénye-kedve szerint kipakoltassa. Ez a munkája és kész. Ő sem jókedvből, kicseszésből pakoltatja ki a táskákat, ha tudja hogy nem loptál semmit. Lenne neki jobb dolga is mint táskákban turkálni.

DE:
Ha aggódó figyelemmel kíséri a kedves NAÍV VÁSÁRLÓ az őr minden mozdulatát, elegendő okot ad arra hogy kipakoltassa a táskáját. Az őr nem dísz, a munkáját végzi amikor valami gyanúsat lát és intézkedik!

NoOne 2010.01.12. 00:42:40

@szombi: "Akkor a törvény lehetőséget ad BÁRMELYIK őrnek, hogy a táskáját kénye-kedve szerint kipakoltassa."

Nem, nem ad lehetőséget.

Valamint kérlek, gondold végig az alábbi lehetőséget. Elhíztam, és ezért ilyenkor télen is elég egy vastagabb pulóver, viszont, ha bemegyek egy fűtött helyre pl. egy áruházba, előfordul, hogy láthatóan izzadok, pláne, ha nem keveset lehet mozogni, pl. a pénztár előtti sorbanállásnál. Ezt amúgy veszettül utálom, ilyenkor kétségbeesetten nézek körbe, hogy hol van rövidebb sor, hogyan lehetne minél gyorsabban túl lenni az egészen. Nem kellemes, de egyelőre ez van. Na most, "fiatal és/vagy rutinos" biztonsági őr haverjaid közül néhányan már ugrottak a dologra, mindahányszor feleslegesen, mert egyszerűen nem szeretem elvenni a másét.
Tanulság? Van: nem kellene nagy mellénnyel, és főleg gondolkodás nélkül nekimenni bárkinek tökéletesen feleslegesen. Udvariasan, és emberi hangnemben, már a pénztáron túl -- hogy másokat ne tartsunk fel -- magyaráztam el érthetően az uraknak, hogy miért tévednek, de csak nem hitték el, mert az egymást közt terjedő "igaz" történeteknek jobban hisznek, mint az eligazításnak, meg a józan észnek. A pénztártól is csak azért tudtunk eljönni, mert közel 190 cm és 130+ kg vagyok, és hozzám nyúlni nem mertek. Ráadásul később azt is elfelejtették megköszönni, hogy csak a főnöküknek kellett magyarázkodniuk (akivel korábban több évig dolgoztam együtt), nem a rendőröknek, vagy a bírónak... (Nem, nem lett kirúgva senki.)

NoOne 2010.01.12. 00:49:05

bocs, 4. sor helyesen: nem, _vagy_ keveset lehet, mozogni.
süti beállítások módosítása