Tékozló Homár

Hogyan kerüljük el, hogy használt laptopot vegyünk új helyett az Electro Worldben?

2010.01.18. 00:01 | szily | komment

Emlékezeteset szívott Barnabás, amikor az Allee Electro World áruházában vett egy - természetesen új - laptopot, amiről kiderült, hogy természetellenes módon mégsem zsír új, hanem használt. A szolgáltató Homár most a a nagyközönség elé tárja X.Y. levelét, aki azt állítja, hogy korábbi Electro World-alkalmazott, és fellebenti a fátylat az akciók, utolsó darabok, és nem új, hanem "renew" kategóriás gépek titkairól. Az írásból az is kiderül, hogy mire lehet jó egy ötezres alkalomadtán.

Szeretném saját tapasztalataimat megosztani veletek, a "Használt notebookot adott el az Electro World" című poszt által inspirálva.
 
Én dolgoztam 2*1 évet az EW-ben. Egy évet a kezdetekkor, és egyet már így az áruház "döglődése" végén. Ez, amit a posztoló leírt egyáltalán nem egyedi eset, hanem bevett szokás volt az EW-ben, a régi időkben az első nyitások körül nem tapasztaltam ilyet.
Elmondom mikre kell figyelni és hogyan kell kezelni az EW-ben az előző posztban leírt dolgokat:
-  Ha akció van az áruházakban, ne legyen illúziónk, a meghírdetett termékekből kb 5-10 db van áruházanként készleten, ebből 1-2 kikerül mintának a polcokra, 1-2 kézen-közön a raktárban eltűnik, tehát ha jól számoltam marad jó esetben 2-3 db a 10-ből.
-  Sajnos az, hogy be van egy laptop csomagolva nem jelenti azt, hogy az teljesen új. Létezik az úgynevezett renew kategória. Ez jelenthet javított vagy 3 napos gariban visszavett és újracsomagolt cuccot is.
   A javított masinákat honnan lehet felismerni? Kitöltött gari levél van már benne, esetleg benne marad a munkalap a dobozban, ugyanis teljesen jól újracsomagolják. Dől belőle a szervízben terjengő dohány füst    szag, ez van. Az eladók, de sokszor még az osztályvezető sem tudják melyik gépnek milyen előzménye van, kivéve, ha a 3 napos gariból visszahozva csomagolják ők ott helyben újra a terméket, vagy ők küldik el javításra. Ezt ők pontosan nyomon követik sorozatszám alapján- Ezt többnyire a mintának kirakott termék fóliáiból oldottuk meg mi, például.
-  Az, hogy melyik laptop esetleg kakukk tojás, az a vevőszolgálaton derülhet ki leghamarabb, mivel a "pókot" az eladó nem tudja levenni, csak a kasszás. Figyelem!!! Mindenki csomagoltassa ki és kapcsoltassa be a gépet a vevőszolgálaton, még azt is amelyiken nincs operációs rendszer. Ha valaki ezt elfelejti, azonnal hívja fel a magyarországi márkaszervízt és a sorozatszám alapján tájékozódjon, hogy volt-e már a cucc szervízben, vagy nem.
-  Az akcióban résztvevő termékek darabszámról a mindenkori területért felelős Sales Manager ad utasításokat kizárólagosan. Arra is utasítást adnak közvetlenül az osztályvezetőknek, hogy milyen szövegekkel kell az elégedetlenkedő vásárlókat megpuhítani, esetleg átbeszélni egy másik termékre. Mit jelent ez? Az akciós termék többnyire csak a vásárló csalogatásra kell, nem azért mert kedvesek vagyunk a vásárlókkal. Az akciós termék nem mindig, sőt az esetek 90%-ban nem WIN termék. Ez azt jelenti, hogy rettentően szar a beszerzési ára, vagyis veszteséges az áruház számára. Éppen azért vállalják be ezeket az áruházak, hogy az eladók, meg az osztályvezetők a hátukat tartva a vásárlók felé, majd a nem akciós, de nagy árréssel bekerülő termékekre beszélik át a vevőket! Mondjuk érdekük is mert ez a havi jutalékukba beleszámít.
-  Nyugodtan reklamáljunk, sőt hisztizzunk ha már az első napon elfogyott a termék. Az EW-k a számítógépen LÁTJÁK a másik áruház termék készletét, sőt rá is tudnak foglalni egymáséira. Szóval elvileg le lehet zsírozni, hogy a frekventált helyeken lévő áruházak (Budaörs, Budakeszi, Aréna) készletéből, az eladó foglaljon egyet, persze előbb egyeztetve a másik áruház egyik eladójával. Egy kis pénz sokat segíthet. 4-5000 Ft. Egy-egy jó akciónál segíteni szokott.
-  A termék átszállításáról az osztályvezető is dönthet, de az áruházvezetőnek is természetesen. Ha nincs az áruház vezetője bent, akkor kérje az ügyeletes áruház vezetőt, aki mindig valamelyik áruosztály osztályvezetője és neki sírjon, vagy fenyegesse meg GVH-val, Homárral.
 
Remélem sokat segítettem eligazodni mindenkinek. Ja és ez minden osztályra vonatkozik.
Üdv:
X. Y.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.01.18. 08:55:29

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: a férjem is így vett egy HP-t igaz a billenytyűzet francia, de vehetett hozzá egy matricát, bár neki nem kell, mert amúgy is vakon ír - így ezzel hatalmas árengedményhez jutott.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 08:57:26

Komolyan örvendek, hogy mindenki ilyen kis szemfüles itt, hogy boltokba, áruházakba csak nézelődni jár be, aztán a neten megveszi a dolgokat olcsóbban. Igaz, ugyanezek az emberek sértődnek meg a legjobban, amikor egy idő után egyszerűen nem lesz hova bemenni nézelődni. A boltok, áruházak ugyanis nem azért vannak nyitva, hogy az ott dolgozóknak legyen hol elfáradni, hanem többnyire profitorientált vállalkozásként üzemelnek. És ha nem hozzák az elvárt profitot, akkor bezárnak.
Akkor lesz nagy sírás-pityogás, hogy nincs egy rendes bolt a városban.

KolomparVinetu 2010.01.18. 08:59:54

@Tomycat: Mért lennének magyarok? Utálnak mindent, aminek bármi köze van a magyarsághoz. Akkor most mitől lennének magyarok?

l3w1n7o 2010.01.18. 09:00:45

@El Topo (Sgt. Elias): Ha az Electro World szerinted a rendes boltot akkor drukkolok hogy minél előbb lehúzzák a rolót, és visszaadják a természetnek az értékes zöldfelületet amit az ocsmány kék dobozaikkal lefoglalnak.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.18. 09:01:12

Aki az elmúlt évek hírei, Homár postjai és tapasztalatai után még van olyan hülye idióta, hogy az Electro World-ben vásárol, azt nem csak sajnálni nem tudom, de még ki is röhögöm... A "nagyok" közül az Electro World az első, amelyik szépen, lassan áldozatául esik önnön rossz hírének, illetve a vásárlókban az évek során felgyülemlett negatív tapasztalatoknak... Megérdemlik. Csak hát sajnos erre szarik magasról a lánc tulaja, lerántotta az embereket az évek során épp elég pénzzel...

GG81 2010.01.18. 09:02:20

éjjen a korrupitició! maximum kap egy tenyeres ötöst az eladó... aztán mehet csődbe ez a fos cég is, krokodilkönnyek közepedte.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.18. 09:04:02

@El Topo (Sgt. Elias): Szerinted ki a büdös f@szt fog érdekelni, ha nincs egy rendes bolt a városban? Most talán van? Egyet mondjál csak, ahol nem b@sszák át a fejedet és megtapsollak... Majd még azt is kitalálod esetleg, hogy jövőre már mindenkinek kötelező lesz havonta egyszer vásárolni, hogy ezek a "jó, normális" boltok maradjanak? Mintha ők tennének nekem, a fogyasztónak szívességet... Menj már a sunyiba a baromságoddal...

Hypofx 2010.01.18. 09:05:41

@phrascarica: Persze nem allitottam hogy masutt nincsenek becstelen emberek, csak nalunk sok van belole, bar lehet a becsi is magyar diszidens volt:))))))))

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 09:08:48

@l3w1n7o:

Nem, nem ezt mondtam, hogy az EW rendes bolt. Noch da zu, nem is tudom, milyen. Utoljára akkor láttam ilyet belülről, amikor a budakalászi megnyitott, az pedig már nem ma volt. A jelenségre próbáltam rávilágítani.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 09:10:55

@Micsoda??? Ez nevetséges!!:

Anyád nem mondta, hogy rendesen kell beszélni idegenekkel?
Nem haver, most sincs, mert már vagy két évtizede próbáltok jobban járni, mint ahogy lehet. Pillanatnyilag a profitjából senki nem tud megfizetni egyetlen olyan eladót sem, aki képes a pult mögött kereskedőként tevékenykedni. Tudod-e miért?

koroncsapári ottokár 2010.01.18. 09:12:47

@Micsoda??? Ez nevetséges!!:
Nem tudom, hogy mikor jönnek rá vállalatok, cégek, hogy nem a tv-ben, rádióban kell hirdetni milliókért, hanem korrekten viselkedni a vevővel, nem totál idiótának nézni, ha problémája van a vevőnek, akkor azt rögtön gyorsan intézni. Mert, az ember olyan, hogyha valahol kedves, korrekt kiszolgálást kap, oda visszamegy többször is: csak azért is ott veszem meg, mert rendesek voltak.
Sok ember nem a reklámokból tájékozódik, hanem az internetről, haveroktól, ismerősöktől és oda megy, amiről jókat hall.

indapass90210 2010.01.18. 09:15:39

@l3w1n7o: asztali gépeknél talán jellemzőbb a teljesen hüje összeállítás.

@Frengi: szerintem a profik is jó gépet vesznek. Leginkább a azokra félprofikra jellemző a szar gép választás, akiknek már van valami elképzelésük arról, hogy mi hogyan működik, de még nincs tapasztalatuk.

Bougheau Tschichka 2010.01.18. 09:19:05

Emlékszem, amikor a "Többet adunk kevesebbért!" maszlagot nyomták, egy fiatal család nézegetett egy tv-t 128 000 ft-ért a budaörsi EW-ben. Már majdnem ráizgultak, amikor mondtam nekik, hogy 400 méterre a TESCoban ugyanez a készülék még százezer sincs.

Akkor ők is rájöttek, hogy a marketing üres frázis

Pugyin 2010.01.18. 09:34:38

El Topo!!@El Topo (Sgt. Elias): Most mért ne alkudjak amikor lehet!!Csak te lehetsz ennyire sík,hogy mindent megveszel elsőre és nem probálkózól!!Tudod nagyon sokan nem tehetik meg azt,hogy ezrekkel dobálózzanak!!Én közel 50ezret fogtam,hogy neten vettem meg a műszaki dolgaimat!!!Jah és a zsemléből is alkudnék ha lehetne!!!Sok kicsi ......

Jaffar 2010.01.18. 09:36:38

4-5ezer Ft segíthet? Magyarisztán.
Ilyen esetekben csak egytlen dolog segíthet, ha SENKI sem vásárol náluk semmit.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.18. 09:39:56

@Frengi: micsoda luxus :) nekem csak a VAIO telefonos üfsz-val volt dolgom, hihetetlenül profik voltak, bár indiai callcenter volt de semmi perc alatt profi segítséget kaptam. Vaio for president

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.18. 09:43:56

"Tékozló Homár
Hogyan kerüljük el, hogy használt laptopot vegyünk új helyett az Electro Worldben?"
Eccerű, B+! Semmilyen laptopot ne vegyünk ott. Meg máshol sem. Odanyomunk az eladónak egy húszezrest, az megmondja, melyik biztonsági őrnek kell már befelé csúsztatni egy tízezrest, és az ötezer forintos laptoptáskát "töltve" visszük ahhoz a pénztárhoz, ahová az eladó kísér és ami előtt a "bemutatott" őr posztol. Ott nem kérünk vissza húszezresből, az őr "leellenőrzi", és lazán kienged. 45-50 ezer forintból simán megvan egy 200eFt értékű laptop, táskával, hűtővel, telepítő lemezekkel, kiegészítőkkel.

No ezért nincs nekem...

Bakter 2010.01.18. 09:46:58

"Dől belőle a szervízben terjengő dohány füst"

Egy szerviz nem a 43254 számú italbolt, hogy dohányfüst "terjengjen" benne.

xzoltan 2010.01.18. 09:48:45

január 9-én vásároltam az egyik üzletükben egy samsung txq 120 házimozit. A harmadik nap este már el is romlott, de visszavinni 3 napon belül emiatt nem tudtam. Ezért egyből a samsung szervizbe vittem ahol mondták hogy a garancia nem jó amit az áruházban adtak. Én ragaszkodtam ahhoz hogy csinálják meg ők, mivel a samsung vállal 1 év gyártói garanciát. Átvették, csak az ingyenes javítást attól teszik függővé, hogy mire jutnak a fent említett áruházzal. Ezt nem értem, mert egy korábbi sony termékkel kapcsolatban már téma volt ez a homárban, és végül a sonys főnök írta hogy a vevőnek van igaza. Úgy látszik még mindig él ez a ki és honnan hozta be, magyar nagykert nem érdekli a gyártói garancia, csak ha ő hozta be a terméket problémakör. Pedig már készen van, azt mondta a szervizes telefonon.

Nagymoli 2010.01.18. 09:49:31

Kedvencem, mikor számgépboltos haveromhoz hozzák a különböző áruházakból vásárolt gépeket, hogy nézze már meg, mi baja... Srác néha már már beszól, hogy vidd vissza a hulladékod oda, ahol vetted. De ő is pénzből él... szokta mondani: Zöldséget a zöldségestől, kenyeret a pékségtől, számítógépet a számítógépboltból érdemes. :-)

wiener 2010.01.18. 09:57:00

ez aztan a komoly homar level
de az iro illik az EW-be, kb. ugy ir mint egy 8 eves
ja es csak olyat amit mindenki tud

lifelike 2010.01.18. 09:58:49

butaság lenne azt gondolni, hogy máshol nem ez van :)

AutosVilli 2010.01.18. 09:58:51

Nem tudom mi bajotok van az EW-vel,nekem egy nagyon jó gépet sikerült megvennem,jó áron.Mielött valaki írná,igen szétnéztem a neten és más áruházban mielött megvettem és 10-20-al drágábban voltak csak hasonló gépek.Vagy ugyan ilyen áron oprendszer nélkül.Szerintem egy EW-ben nagyobb esélyed van garanciát érvényesítetni,mit a zug netes store-ban,vagy egy Lehúziusz boltban.

AutosVilli 2010.01.18. 10:00:39

Ja amúgy szerintem ez a poszt is csak egy Jól elbújtatott REKLÁM.

Vettriano 2010.01.18. 10:13:04

Értelmes ember nem vásárol számítógépes cuccot ilyen helyen.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.18. 10:16:31

drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar, drága, szar,

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 10:18:54

@Pugyin:

Mert nem isztánra végződik az ország neve, azért. Én nem vagyok semminek ellensége, ami jó. Simán elhiszem, hogy van aki élvezi a körömszakadtáig történő alkudozást. Az csinálja ott, ahol ennek évezredes hagyománya van!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.18. 10:27:13

@El Topo (Sgt. Elias): Magyarországra gondolsz? Mivelhogy az alkudozás mind a Római, mind a Hun Birodalomban régi hagyomány volt. A módszerek persze koronként és embercsoportonként eltérnek, de a legkereskedőbb népcsoportok évezredek óta ugyanúgy csinálják. Mi meg néha utánozzuk őket...

btomi1980a 2010.01.18. 10:35:11

Mi a fasznak laptop?

Asztali számítógép! Saját agyad által összeállított konfig (600eFt). A használati amortizáció 10év (600/10)= 60eFt/év (10 évig jó), hanem több. A laptopnál jó, ha 3-4év "és nem bővíthető" (400eFt)! (400/4)100Ft/év (4évig jó)!

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.18. 10:37:55

@El Topo (Sgt. Elias): de, mondta és meg is tanultam. Az olyan agresszív, tudatlan majmok viszont, mint amilyen te is vagy, nem érdemlik meg a modorosságot.

Nekem ne magyarázz itt arról hogy kit és hogyan lehet megfizetni, mert én is a kiskereskedelemben vagyok, hét üzletem van az ország négy városában. Érdekes módon, én meg tudom fizetni a profitomból a kereskedőként tevékenykedni képes alkalmazottakat, sőt, üzletenként kettőt-hármat is. Na ehhez mit szólsz, akkor én biztosan egy másik bolygóról érkeztem, mi? Ám nekem vissza is járnak a vevőim. Igaz, hogy magasabbak az áraim valamivel a konkurenciáénál, de nekem az az első, hogy kinyalom az ügyfél fenekét, mert tudom, hogy ebből élek meg és ezt feltétel nélkül elvárom az összes alkalmazottamtól is. Szóval kitörölheted azzal, amit leírtál, menj, próbáld meg másnak bemagyarázni. Mindjárt elkezdem sajnálni a nagy multikat azért, amit írtál róluk. Szegények. Brü-hü-hü.

Szavaidból ítélve visszasírod a rendszert, amikor még nem volt visszapofázás és mindenkinek kuss volt a neve és azt kellett szeresse, ami volt... Javaslom, hogy költözz pár száz, esetleg pár ezer kilométerrel keletebbre és máris otthonosabban fogod magad érezni az apparatnyikok és az elvtársak között.

PuruttyaIrto (törölt) 2010.01.18. 10:40:54

Ki a faszt érdekel, hogy hejesen ír-e a levélíró vagy nem?

Kibaszott buta, nagyképű magyarszakosok: a buzi magyar hejesírás nem logikus, sokkal jobb az angol hejesírás, egyszerűbb, és ti csak kussoljatok, mert a bölcsész diplomátok csak fasszopásra predesztinál titeket, profit termelésre, logikus gondolkozásra képtelenek vagytok.

Hejesírás = ha van jó, de nem kötelező!
Mondanivaló kommunikálása = elengedhetetlen!

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.18. 10:43:55

@koroncsapári ottokár: erre építettem én is a vállalkozásomat és hosszú évek óta egyre csak növekszünk, még a válságot se éreztük meg. Attól függetlenül, hogy magasabb árakkal operálok, mint a konkurencia, stabilan növekvő az ügyfélköröm. Vannak olyanok, akik már 5-6 éve visszajárnak és már névről ismerem őket... Ezt egy multi, vagy egy multiból kinőtt csökevény soha nem lesz képes megvalósítani. A legtöbb munkavállalójuk, legalábbis azok, akik közvetlenül ügyfelekkel foglalkoznak, jó ha egy évet eltöltenek ugyanabban a beosztásban és akkor szerintem még sokat is mondtam. Nekem az első üzletben még mindig ugyanaz a három alkalmazottam van, akikkel 7 évvel ezelőtt megnyitottunk. Elégedettek, mert normális bért, illetve teljesítménybónuszt is kapnak, nincsenek kizsákmányolva, nem kell feketén dolgozniuk. Vannak szabályok, amiket elfogadnak és betartanak.
Mindenki végzi a dolgát úgy, ahogyan azt elvárják tőle és kész.

hdnctrl 2010.01.18. 10:44:37

ami az egészben rohadt fura: valaki információszerzés, tájékozódás után pont az EW-nél köt ki.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.18. 10:46:31

@El Topo (Sgt. Elias): ennyit tudtál válaszként megfogalmazni, gratulálok, csak megerősítettél abban, amiben már amúgy is bizonyos voltam: tudniillik egy nagyszájú, hőzöngő és valószínűleg a témában érintett fajankó vagy barátom. Na tágulj innen. ;)

sertésmájkrém 2010.01.18. 10:59:25

Bornyukáim, nem mindenki ilyen okos mint ti. Ezt használják ki sokan. Az eccerű ember megy a reklámujság után és vesz.

Bellagio 2010.01.18. 11:00:59

@El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 08:57:26:

Hu bazmeg, te csak maradj a blogirasnal es soha ne kezdj vallalkozasba. Ez tipikusan a magyar tanulatlan vallalkozo hozzaallasa, aki par evig kihasznal valami jo lehetoseget aztan meg csodbe megy mert kozben megvaltozott a piaci kornyezet.

Majd ha mar mindenki az interneten vasarol, talan ezek a cegek is rajonnek, hogy proaktivnak kellett volna lenni.

no mail, no problem 2010.01.18. 11:05:43

"5-10 db van áruházanként készleten, ebből 1-2 kikerül mintának a polcokra, 1-2 kézen-közön a raktárban eltűnik, tehát ha jól számoltam marad jó esetben 2-3 db a 10-ből."

nem barátom, nem számoltál jól.

@salapapa: most azon kívűl, hogy kiválóan lehet baromságokat összehordani a használt tamponról, mi a probléma egy gyárilag felújított, ("refurbished" egyébként az általánosan megszokott megnevezés rá,) de ezt a tény gondosan jelzett, és gyártó által szervízelt, alkatrész cserélt, csökkentett áru és garanciájú, (3/6 hónap,) _elektronikai_ termékkel?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 11:16:06

@Micsoda??? Ez nevetséges!!:

Hogyne lennék érintett, majomkirályfi? Én is ebben az elbaszott országban élek!
Ebben az országban, amit alaposan elkúrtak a jobbanjárni akaró honfitársak.
Otthon rendezkedj!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 11:21:08

@Bellagio:

Majd ha már mindenki az interneten vásárol, akkor lesz itt óriási nagy nyafogás, hogy jó-jó, meg lehet venni a zinterneten a mosógépet, de hol lehet megnézni? Meg hova lett a szakibácsi, aki elmondta, hogy mit kell csinálni ahhoz, hogy két év múlva is mosógép legyen? Én például azért veszek szakkereskedésben dolgokat, mert -bevallom-, nem értek mindenhez, a házimozitól a himzőcérnáig.

Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2010.01.18. 11:22:01

Onnan kezdve mikor az emberek egymást nyírták a sorban, nyitáskor, komolyan megkérdőjeleztem az egész jövőjét.
Persze mindig kettőn áll a vásár.

Thorwald 2010.01.18. 11:25:27

Most nem azert, de a tajekoztatassal van az egyetlen bibi. Mondjuk itt lattam tobbet is, de mind1.
1, Vannak renew kategorias HP notik. Arulja oket a HP. Ezek azok a cuccok amik vagy visszajottek valami hibaval, amit csereltek rajtuk vagy kiallitott darabok voltak. A lenyeg, hogy ez azert nem vadiuj cucc. Sokkal nagyobb odafigyelessel kell ilyet vasarolni. Meg kell nezni a kepernyot a pixelhiba miatt, atnezni karcok utan a gep hazat, lecsekkolni az aksi allapotat, ha nem zsiruj, megnezni a HDD-ben hany nap van.
Ezt az EWben nem lehet megtenni. Mashol igen. Szal odafigyelni!!!!

Ezek a hasznalt notik elvileg mielott ujra forgalomba kerulnenek, atesnek egy vizsgalaton, hogy megfelelnek e a kovetelmenyeknek. Ezen a vizsgalaton a szabvany szerinti pixelhiban kivul eso pixelhibas kijeloju gepek atmennek (tapasztalat), ezert kell megnezni oket.

Az a kategoria amit a helyi szervizben ujracsomagolnak az nem renew. Az atbacas. Ha a telefonjavito hivatalos szervizben kopenyt viselnek, ha az IBM gyartosoran tisztater van es kezeslabas foldelve stb stb stb, akkor elkepzelhetetlennek tartom, hogy "kinyitom a dobozt es dol belole a cigiszag ami a szervizben van"... ez igy nem korrekt es tuti nem renew.

En vennek, vettem volna renew-t.

Thorwald 2010.01.18. 11:27:38

Jah csokkentett gari... a renew-kra 2 ev gari van:)

Hozzászóló 2010.01.18. 11:27:58

Nem tudom, mondták-e már, de a magyar EW-hálózat már nem az, mint ami 2 éve volt. Ugyanis a recesszió miatt megszorongatott DSG (az EW anyacége) több országban is túladott érdekeltségein, először a magyar EW-öt adták el 1 euróért (jó biznisz), aztán karcsúsítottak Norvégiában, spanyoloknál is stb.
Én annó dolgoztam DSG-nél, ott tényleg ilyen genyó módon kellett csinálni a dolgokat, dehát szarban volt a cég, mi meg csináltuk amit mondtak. Azóta volt náluk ráncfellvarrás, ésszerűsítések stb. így már valamivel jobbak. (A volt Tesco nagyvezér most a DSG főmuftija) A magyar EW nem tudom most kié, lehet, hogy ők "folytatják a hagyományokat" és ezért olyan szar még mindig.

Pugyin 2010.01.18. 11:29:11

@El Topo (Sgt. Elias): AkKorát szóltál mint 1 vizípisztoly!!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 11:34:27

@Pugyin:

Hiába, nem lehet mindenki akkora vajda, hogy ötezerrel olcsóbban kapja a hüTTőt.

Pugyin 2010.01.18. 11:49:55

@El Topo (Sgt. Elias): Meglátszik,hogy IQharcos vagy!!Semmi élelmesség nincs benned!!Inkább bedőlsz az 1 ajánlatnak, mint,hogy próbálkoznál!!Veszteni valód nincs ha rákérdezel!!Szal 1 buta segg vagy ennyi!!

Rák Attantam 2010.01.18. 11:52:47

Azt minden esetre elérte a poszt, hogy többet ne vásároljak ElectroWorldben. De akkor se MediaMarktban, se Tescoban, se Corában, se Metroban, se nagyjából seholsem...

Keravillt akarok! Meg Univerzál Áruházat! Meg Gelkát is!... (persze elvtársak nélkül, ugye)

neménvagyok 2010.01.18. 11:54:04

@El Topo (Sgt. Elias): Igen, én tudom.

Azért mert a sok okoskodó csak tapizni jár be a boltba, meg szaktanácsot kérni, aztán a netről megveszi a kétes garanciás szarokat "occsón".

Aztán meg homározik, hogy nem jött meg mégse Karácsonyra, pedig megigérték.

napalm 2010.01.18. 11:56:22

gondolom ez már a hétvégi...

torma99 2010.01.18. 12:12:18

@koroncsapári ottokár: Egyetértek veled. Egy MM-et vagy EW utol tudod érni,mert nem szűnik meg hipp-hopp. Ott legalább el tudod érni, hogy levásárolhasd a tönkrement cuccod árát, nem úgy mint az értelmetlen kiskerben, ahol csak elfutnak a nagykerbe kihozzák,nesze vedd meg, de garis ügyintézés az már nincs. MM-ben határozott fellépéssel legalább el lehet érni hogy ne bukjál, ha valami elromlik. Tekintve, hogy én már kisebb-nagyobb boltokkal szívtam hardverügyben, inkább kifizetek x ezerrel többet, de nem is tűnnek el a garanciális ügyintézés elől. (Jah és akik eltűnnek az az AB INFORMATIKA KFT. VI. kerület Király utca! ajánlom mindenkinek, hogy ott vásároljon és szívjon - Mistral és Bluefish klón...)

forgodssake 2010.01.18. 12:16:23

sunazosun:
hozzaszolasod alapjan, te egy ket forintot nemero galambosciany lehetsz..

egyebkent meg koszi a levelironak amit leirt. a sunazosun fele autistak beirasat meg tessek ignoralni...

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.18. 12:17:16

@El Topo (Sgt. Elias): Költözz el te nyomorék, senki se tart vissza. Mondtam már, keletebbre talán kellemesebb éghajlatra találsz, mind időjárás, mind pedig ideológia terén... Itt csak hülyét csinálsz magadból... :P

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.18. 12:18:57

@torma99:

"gy MM-et vagy EW utol tudod érni,mert nem szűnik meg hipp-hopp."

Na, az EW-ig olyan sokat már nem kell aludni, barátom.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 12:23:57

@Pugyin: Te ezt nem tudhatod. Én kiválasztom azt a helyet, ahol a megfelelő terméket a nekem megfelelő szolgáltatással együtt kínálják. Ott viszont már nem állok neki alkudozni, mert az nem elegáns dolog.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.18. 12:26:12

@Micsoda??? Ez nevetséges!!:

Érdekes, én meg pont a magadfajta balfaszokat látnám szívesen kívül az országhatáron.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.18. 12:43:24

Figyelj "haver", te picsogsz, hogy itt minden hű de szar meg stb... Várj, ha már elfeledted volna, hadd idézzek:

"Én is ebben az elbaszott országban élek!"

"Ebben az országban, amit alaposan elkúrtak a jobbanjárni akaró honfitársak."

Egészen nyugodtan aviszonlátás', ha már ilyen régóta nem tetszik ez az elbaszott ország és ezen nem tudtál változtatni...már nincs határ, még csak útlevél sem kell, semmi. Egyszerűen át tudsz csámpázni valamelyik szomszédhoz és felőlem ott is ragadhatsz.

Adieu!

sunázósün 2010.01.18. 12:57:51

@forgodssake: Akkor te miért nem cselekedtél úgy? Te agyhalott.

goodbear 2010.01.18. 13:26:41

Az EW-ben dolgozom. Meglepő, hogy a legtöbb kommentelő mennyire nincs tisztában a kereskedelmi viszonyokkal, mint ahogy a post X.Y. levélírója sem az EW-vel. Én nem tudom, hogy ő mit csinált nálunk 2x1 év alatt, de érdekeseket ír, az biztos. Eleve pénzt nem szoktunk kapni, nagyritkán ad valaki borravalót, azt vagy elteszi az értékesítő vagy nem. Itt 100-500 Ft közötti összegekről van szó max. Bevallom, én el szoktam fogadni, bár kockázatos, ha meglátják kamerán, de jól esik, hogy értékelik a tudásomat, kedvességemet, segítőkészségemet. Viszont nem várom el!

Nálunk nem szokás suttyomban eladni mintadarabot vagy visszahozott cuccot, de néha előfordul hogy ilyesmi történik véletlenül. Természetesen a garancia él, annyi mint a többire, esetleg maszatosabb kicsit. Gondoljatok bele, hogy mit is kezdenénk a vásárlók által "téves vásárlásként" visszahozott cuccokkal, ha nem adnánk el őket. Én sok mintadarabot adtam már el az évek folyamán és csak valami egészen kis százalékukkal volt valami gond utólag. Sőt szerintem kevesebb a gond velük, mint egy dobozolt zsákbamacskával.

A "megtapogatom, majd megveszem máshol" kommentelőknek meg üzenném, hogy nem belőlük élnek a nagyobb cégek, nem fognak csak azért bedőlni, mert Ők nem ott vásárolnak. Nyilván változik a kereskedelem, modernizálódik. Amelyik nagy cég nem tud ezzel lépést tartani, azt eladják általában és mások újra próbálkoznak esetleg más módszerekkel.

Csak a tisztánlátás kedvéért elmondanám, hogy idén már csak kb. 67.000-ért melózunk (nettó, adójóváírás nélkül). Tudom, el lehet menni, nyugi, folyamatban a dolog. Csak akkor a tájékozatlanok már nem fognak majd értő embert találni az áruházakban ... de titeket ez már nem érint.

@rc (törölt) 2010.01.18. 13:31:34

Ez komoly amit leírt a kedves kolléga csak azt nem tudom mikor dolgozott ott, mert már semmi se úgy van ahogy ö állítja
4-5 ezer forintot az életbe nem kaptunk:( Foglalni már nem lehet más áruházakból nem is engedik. Az azért furcsa, hogy amikor 50% akció volt az Ew-be senki nem panaszkodott, hogy az egy minta vagy nincs meg a doboza. Kíváncsi lennék miért jött el a kolléga:)) Ha napi 4-5 ropit zsebre tett. Ennyit az emberekről
Üdv

@rc (törölt) 2010.01.18. 13:35:08

@goodbear:
Egyet értek veled.Ez komoly amit leírt a kedves kolléga csak azt nem tudom mikor dolgozott ott, mert már semmi se úgy van ahogy ö állítja
4-5 ezer forintot az életbe nem kaptunk:( Foglalni már nem lehet más áruházakból nem is engedik. Az azért furcsa, hogy amikor 50% akció volt az Ew-be senki nem panaszkodott, hogy az egy minta vagy nincs meg a doboza. Kíváncsi lennék miért jött el a kolléga:)) ha napi 4-5 ropi zsebre vágott
Üdv

geg101x 2010.01.18. 13:42:36

@radium:
"Felháborító, hogy milyen messze képesek elmenni a multik csak azért, hogy egy kis extra profitot termeljenek.."

Inkább az a felháborító, hogy aki ezt írja, az éppen ugyan ezt teszi, olcsó önreklám formájában. Ők legalább költenek marketingre és nem téged szapulnak egy ilyen blogban.
Ráadásul orbitális hazugságokkal szeretnél ügyfélkört toborozni. Bármibe lefogadom, hogy az állításaiddal ellentétben nem vásárolsz direktben az általad felsorolt gyártók egyikétől sem:
- a gyártók nem szolgálnak ki közvetlenül kereskedőket, csak disztribúciókat, amely partneri viszonyhoz igen komoly forgalmat kell letenned az asztalra
- a gyártóktól nem rendelhetsz "10-es tételekben" notebook számítógépeket, mert ilyen kis tételben nem szolgálnak ki
- a gyártól a világ minden táján üldözik az úgynevezett "szürkeimportot", amit állításod szerint művelsz és büszkén hirdetsz is (nem véletlenül vannak kiépítve disztribúciós csatornák, helyi leányvállalatok, stb...)

A korrektség kérdésében meg még annyit, hogy ha már itt reklámozod magad és szapulod a konkurenciádat, akkor áruld már el nekem, hogy:
- te mit csinálsz azokkal a bontott termékekkel, amiket visszaveszel az ügyfelidtől, mert pl. nem tetszett nekik a termék színe? Visszaviszed a gyártóhoz Német országba? :) Az költséghatékony lenne...
- az általad szürkeimportált termékek jótállása és támogatottsága mennyire működik megfelelően kis hazánkban, milyen szívesen is fogadják a te jó magyar szokás szerint "megkerülős úton" extra profit reményében behozott termékeidet a hivatalos magyar márkaszervizekben? Biztos nagyon örülnek, hogy javíthatják neked ingyen, illetve segítséget nyújthatnak az ügyfeleknek ingyen...
- mi a helyzet a külföldi termékek lokalizációjával? Gondolom nem magyar, mert azt biztos nem kapsz kint.

Ezeket az információkat miért nem hirdeted a honlapodon, vagy itt a blogon? Vagy ezeket csak az eladáskor próbálod "megetetni" a vevő jelöltel?

Én sem szeretem a multikat, hipereket és retail áruházakat. De mielőtt legközelebb önreklámot csinálsz, vagy másokat szidsz csak azért, hogy ügyfeleket szerezz, gondolkozz el egy pillanatra és nézz magadba, vagy legalább nézd meg hogy miket írsz ide.

Iustizmord 2010.01.18. 13:43:02

vagy tíz éve egy német saturnban kinéztem egy walkmant, kiderült hogy csak az a bemutató db van ami ki van téve a polcra.

kérdésre, hogy akkor mennyi a kedvezmény, 5 perc után jött vissza az eladó hogy x%.

nem vettem meg, de jól esett hogy természetesnek vették hogy
a, nem csomagolták be észrevétlen mondván hogy "találtal még egyet" raktáron
- értették hogyha bemutató darabot adnak el az = értékcsökkent, s így is álltak hozzá.

Doing 2010.01.18. 14:50:06

huhhhuh nem volt türelmem végig olvasni minden commentet, de a cikk korrekt, én is lehúztam pár évet az egyik említett konkurenciánál, ébresztő emberek AKCIÓS újság?!? az egyetlen célja valóban a csalogatás...és ténylegesen csak 1-2 darab jut üzletenként, hogy utána valóban áttud vezetni más termékre az illetőt, vagy ha király vagy a KAPCSOLT értékesítéssel még rásózz a vevőre valamit, aztán beszéld rá a hitelre hogy az milyen jó lesz neki:) pf ébresztő ez a biznisz ez megy mindenhol...jól bevált és működik addig míg a birka nép bedől neki...
Ha valamit vásárólsz azt azért tedd mert valóban szükséged van rá, nézz körül mérd fel a terepet a konkurenciákat, ne enged hogy becsapjanak :) és nehogy az AKCIÓS feliratnak...a másik vicc a csere akció....ha beadod a csere készüléket ha nem akkor is annyi az ára készüléknek amit kiírnak rá cserébe ha nem adsz és drágábban adják akkor valószínű átvertek ...a csere akció is csak csalogató:) és még lehetne sorolni a dolgokat..Minden létező ÁRUHÁZ üzlet ismeri a trükköt, hogy kihasználja a vevőt...aki hagyja hogy átverjék az meg is érdemli..persze általában annak van utólag a legnagyobb hangja :S

Pilgram (törölt) 2010.01.18. 15:06:08

a faszom se fog az EW-ben laptopot venni, egyébként is az előző posztírón kívül ki az a balfasz aki még nem ismeri az "olcsótermékkereső" weboldalakat és nem azok alapján vásárol??

xzoltan 2010.01.18. 15:12:12

@geg101x: De akkor nekem az EW-ben, miért nem adtak samsung hivatalos garancia levelet. Blokkot hozzákapcsolták egy fénymásolt laphoz amin nem hivatalos samsung szerviz volt megjelölve, de mivel a "hozzáértő" eladó gyártói garanciát mondott nekem eladás előtt ezért én azzal akarok élni, de így nem lehet.

bowrain 2010.01.18. 15:20:19

Egyszer vásároltunk EW-ben, a fenti okok miatt azóta se.

xzoltan 2010.01.18. 15:24:24

@geg101x:
Én nem kaptam hivatalos garancia levelet, blokkot hozzátűzték egy fénymásolt laphoz amin nem a samsung hivatalos szervize van feltüntetve. De én az eladó által is említett 1 éves gyártói garanciát szeretném használni, de így jelentősen meg lett nehezítve. Cáfolom hogy a nagy áruház ebből a szempontból jobb. Már kész a házimozim és nem tudom elhozni a samsung szervizből mert várni kell hogy garanciálisan javítják vagy nem és akkor fizetnem kell. Pedig 3 napon belül romlott el ráadásul, de este zárás után 70kg hifivel nem könnyű szaladgálni.

RedWing 2010.01.18. 15:33:27

Úgy, hogy egyáltalán nem veszünk laptopot az Electro World-ben!

2010.01.18. 15:40:29

@Dövan: lehet, hogy jó gépet veszenek, de egy szarral is elboldogulnak ha muszáj, de egy teljesen amatőr+szar gép párosítás gyakrolatilag katasztrófa

2010.01.18. 15:42:08

@Rékuc: nekem is hozzájuk volt szerencsém

geg101x 2010.01.18. 16:00:42

@xzoltan:
Kedves Zoltán,

Olvasd el a kommentemet figyelmesen, mert sehol sem írtam, hogy a retail áruházak jobbak, mint egy kiskereskedő. Sőt, én is azon a párton állok, hogy rosszabbak. Sokkal.
Én csak RADIUM kolléga hozzászólását méltattam, ami inkább volt kétszínű és önreklám, mint sem őszinte és becsületes.
Az Electro World-el személyes tapasztalatom (ami a kommentedhez kapcsolódik), hogy igyekeznek központilag beszerezni, azaz direktbe a gyártótól, felrúgva ezzel a disztribúciós láncot, csak a minél jobb ár érdekében. Ez persze sokszor azzal jár, hogy nem sikerül megeggyezniük a helyi márkaszervizekkel és a terméket itthon nem hajlandóak azok saját költségükre javítani. Arról a csúnya esetről nem is beszélve, amikor a retail áruház garancia nélkül(!!!) vesz meg kifutó, vagy kifutott termékeket a gyártótól, majd egy biztosító társasággal leszerződve biztosítanak különböző garanciális feltételeket a termékekre.
Ezekre jó példa a te eseted is, illetve az én személyes példám, ami DELL notebook számítógépekhez kapcsolódik. Ugyanis nálunk csak az EW árul DELL notikat 1 év(!) garanciával, mivel a hivatalos csatornákon keresztül érkező notik mind 3 év, vagy több garanciások. Az EW ezeket a DELL termékeket 2 év szerviz garanciával veszi a DELL-től direktben, így olcsóbb a piac többi szereplőjénél, de azt nem hirdeti, hogy a garancia csak 1 év és csak az EW-nél érvényesíthető, mert máshol, egy normális DELL márkaszervizben ezekre nem kevés szerviz munkadíjat kell kifizetni, mivel az EW azt a jobb beker ár miatt nem fizette ki a DELL-nek.
Ezekben az "egyezségekben" jelentős mértékben hibásak a gyártók is, akik a vállalt mennyiségek miatt letérdelnek a hiper, multi, vagy retail cégeknek...

xzoltan 2010.01.18. 16:11:56

@geg101x:
De akkor sem értem ha közvetlen a gyártótól vesz és a gyártó vállal garanciát, akkor Magyarországon miért csinálják a problémát, nem a szerviz és a nagyker tulajdona a Samsung Korea hanem gondolom fordítva. Tehát ha Kínában a szalagról legördül a kész termék gyári számmal és minden rendben van nem lopták stb. ez gyáriszám alapján könnyen ellenőrizhető akkor nem értem miért mutogatnak egymásra. A pénzt a Samsung Korea megkapta vagy a szerviz, vagy az áruház teljesen mindegy ki tőlük várja az ellentételezést. Hülyeség ez a szürke importozás duma.

eznemisénvagyok 2010.01.18. 16:31:41

@xzoltan: A termékek árában általános helyzetben be van építve X euró, mint várható garanciális javítási költség, amit a gyártó fizet majd meg a javító szervizeknek meghibásodás esetén.

A nagy tételben vásárló láncok ezt a tételt tudják lealkudni a gyártónál, mert ezeknek a termékeknek a javítását nem fogja terhelni a szervízdíj. Viszont ha meghibásodik, a vevő felkenheti a hajára, vagy fizetheti a jav. díjat.

geg101x 2010.01.18. 17:02:11

@xzoltan:
A márkaszervizeket az esetek 99%-ban nem a gyártó üzemelteti és nem a gyártó "tulajdonát" képezik. Ezek önálló (vagy egy disztribúcióhoz tartoznak) gazdasági társaságok, akik nem a gyártó, vagy az ügyfél két szép szeméért, hanem profitért dolgoznak.
A "legyártott" termékeknek van egy életciklusa, a gyártó pedig általában gazdasági negyedévekben dolgozik. Ha valamit nem sikerült megfelelő darabszámban az elvárt idő alatt eladni (hibás elképzelés volt, rosszul árazták, nem volt eléggé populáris, vagy csak a konkurencia ügyesebb volt) és nagyon nyomja a gyártó készletét, akkor könnyen lehet, hogy kiszórja azt. Mivel ezek a termékek már bukók a gyártónak és a tervezett garanciális idők is felborultak (hiszen a legtöbb mai gyártó is gyártat és az eredeti gyártó csak a gyártás pillanatától vállal fix garanciát a "vevő-gyártó" felé, nem érdekli, hogy az a terméket mikor is értékesíti), ezért könnyen előfordulhat, hogy egy árletörő multival való megeggyezésnél az árletörés feltétele a gyártó részéről, hogy hiába új az összes termék, de garanciát és támogatást már nem, vagy nem olyan szintűt vállalnak. Ez egy kölcsönös együttműködés, ami a túlgyártás és a fogyasztói társadalom eredménye. A gyártó örül, mert ha bukóval is, de megszabadul a kényes termékektől, a multi örül, mert meg tudja csinálni azokat az árakat, amikre tömegek mennek be az áruházaiba.
Ezzel nem azt akartam mondani, hogy minden terméket így szerez be a multi, mert ez csak az akciós termékekre igazak általában. Azt kell megérteni, hogy a multi egy szükséges rossz, akivel a gyártó sem szeret üzletelni, mert az mindig erőből tárgyal és ha teheti inkább más csatornákon értékesít magasabb, vagy normál árakon, ahol a pénze is hamarabb befolyik (a multik 90-180, vagy akár mégtöbb napra fizetnek).
A szürke import-nak azt nevezzük, ha a beszerzés legális ugyan, de a kereskedő megkerüli a hivatalos értékesítési csatornákat. Ennek megakadályozására a gyártónak nincsenek jogi eszközei, hiszen a beszerzés legális, viszont a garanciális feltételekkel meg tudja és meg is nehezíteni a szürke importra épülő gazdasági társaságok működését.
A te esetedben a pénzt (milyen pénzt? a szerviz munkadíjat?) valószínűleg sem a Samsung Korea, sem a Samsung Europe, sem a Samsung Magyarország nem kapta meg, mivel az EW nem teljes garanciával, vagy akár garancia nélkül vette meg a terméket, csak ezt az "apróságot" elfelejtette közölni az árcimkén a többi paraméter mellett. Ezért van az, hogy a Samsung márkaszerviz nem fogja neked ingyen megjavítani a terméket, mivel ő hiába tartja a markát a Samsung felé (mert ugye szerződött márkaszerviz), egy vasat sem fog kapni, mert a konkrét termékre nem lett megvéve ez a szolgáltatás, vagy nem érvényes az adott régióban, országban. Ilyenkor van az, hogy panasszal csak egy helyre fordulhatsz, ahonnan vetted. Ezzel sem lenne különösebb gond, ha pl. az EW működtetne márkaszervizeket (pl. Samsung), ahova beadva biztos lehetnél benne, hogy a termék megfelelő kezekbe került, időben és jól lesz megjavítva.
A szürke import önmagában nem jelent semmi rosszat. Ha történetesen a házimozidat mondjuk Ausztriából rendeled, akkor az nem szürke import, mert te nem vagy viszonteladó. A gond csak az, ha egy kereskedőnél a szürke import nem a választék bővítést szolgálja (olyan modellekkel kereskedést, amik nem érhetőek el hivatalosan az adott régióban), hanem a cél a hivatalos árak letörése úgy, hogy közben a garanciális és támogatottsági problémákról nem esik szó. Ez így nem korrekt, mivel a végfelhasználó nem biztos, hogy jártas ezekben a dolgokban, vagy hogy képes különbséget tenni ugyanazon termékek között ebből a szempontból is. Ilyenkor a legtöbször az ár nyer, később meg jön az anyázás a kereskedőre, a gyártóra, a szervizre...

geg101x 2010.01.18. 17:03:23

@eznemisénvagyok:
Igen. Egyszerűbben és rövidebben így is lehet mondani. Ott a pont.

Balint Gyuri bacsi 2010.01.18. 21:31:38

"Egy kis pénz sokat segíthet. 4-5000 Ft. Egy-egy jó akciónál segíteni szokott."

Ez a kedvencem.

Soha! Ezert tartunk itt.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.19. 01:02:58

@no mail, no problem: a válasz ott lapul a kérdésedben!
te beszél itt csókentett ár, tag vette láptóp teljes ár! semnem ócó, semnem új.
miről te beszél? vehetned fáráccságót, elolvás pószt!
fid-jel-messen!;)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.19. 01:16:58

@Iustizmord: :)
Apámék így vették meg 1DM-ért a Niki LAudás bukósisak órát a '70es évek végén. ott már akkor divat volt ez, ami idehaza még mindig nem forrta ki magát.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.19. 01:31:34

@geg101x: én nem laptopokkal foglalkozom (még nem tettem be az önreklámomat, de ami késik...) de kellemesen csalódtam 3éve a garis szervizzel kapcsoltaban.
vásároltam IGEN JUTÁNYOS áron (15eFt) egy LG ótórággyjót. hibásan! igen, ezért volt ócsó.
kiállított darab volt és a kedves üffelek addig basztatták, míg tönkretették.
viszont a szép az volt, hogy ugyan beépítőkeretet nem kaptam hozzá (nuku gáz, van a polcomon elég), de garlevelet igen!
kikerestem egy LG gariszervizt a neten és felvittem.
asszem 6-8 nap mulva telefonáltak, hogy mehetek a készáruért. inggyé!
vagyis a 15 felett amit ráköltöttem az 1 telefonálás és a 2 oda/visszaút volt, öszértékben talán 2ezer.
17ezerért vettem és aljas módon az árgépen is legolcsóbban 45ezret érő rádiót eladtam 35ért mint garis, dobozolt, de mégis használtat.
azóta már járt nálam újra az ügyfél és szereltem neki mást. elégedett.

xzoltan 2010.01.19. 08:23:21

@geg101x:
Még az is lehet hogy a gyártó röhög, hogy még így is milyen jól járt, a hülye multi sem tudja hogy negyed annyiba sem került előállítani a terméket. De még ha a garanciát úgymond levonták az árból, akkor sem romolhat el mind, és mindkettőnek nagyon fontos az értékesítés után a vevőben kialakul vélemény. Ezért kezüket, lábukat törve kéne versenyezni ki javíthassa meg. Szerintem. Mivel itt leírtam esetem a folytatást is írnám, ma reggel kaptam a samsung szervizből smst, hogy kész a hifi elvihetem, azt hogy gariba vagy fizetek az nem derül ki belőle. Persze az hogy meddig lesz jó az is kérdés. De nagyon remélem, hogy nem kell visszavinnem megint.

bidibú 2010.01.19. 13:36:23

@goodbear: Kedves Goodbear!
Volt szerencsém lehúzni 5 évet az EW vevőszolgálatán! másfél éve jöttem el és igaz,még más volt a főnökség,de azt bizton állíthatom,hogy működik a javított és visszavett áruk újkénti eladása!!! Szerintetek mit csinál az Ew a karácsony után tucatjával visszahozott(3 napig használt)árukkal?? Hát újból eladja! Pl: Apa vesz egy kamerát,3 napig forgatja kis családja ebédjét,ajándékozását,a kedves rokonokat,majd visszacsomagolja félig és 27-én már ott is van,hogy szeretné levásárolni,mert kettőt kapott a család!
Vesz belőle egy hűtőt anyának és egész évben kuss van otthon!!
4-5000Ft-okról nem igazán hallottam és nem is lehet jellemző.
A Garilevelek azért nem mindig eredetiek,mert nem a Magyar Samsungtól szerzik be az árut és a magyar szervíz így nem foglalkozik vele.
Sok ilyen gondunk volt!!!

maczko 2010.01.19. 23:21:43

2005 januárjában szükségem lett egy külső hangkártyára a notebookomhoz. Maradtam a Creative Audigy 2 NX "szappandoboznál". A szaküzletben, ahol vettem, kb 20 rugó volt, a MM-ban meg kis híján 40!!!! Falat csapkodtam a röhögéstől. Milyen árképzés ez...

ataa001 2010.01.20. 07:15:06

én most is ew-ben dolgozok nem nagyon fedi a valóságod amit irtok azért mert a vevöszolgálaton kivan bontva a laptop az nem azt jelenti,hogy használt.Bitonsági szempontbol kell kibontani áruátvételkor mert volt rá sajnos sok példa,hogy üresen jött meg a doboz és ha áruátvételnél erröl nem készül jegyzököny akkor az áruátvevö felelösége.Kifejezetten felháboritonak tartom hogy azt ird,hogy a raktárbol eltünnek dolgok,ezt azért tudom cáfolni mert erég rég óta dolgozok az ew-ben és ez merö hazugság ezt kikérem magam és az ott dolgozó kollegáim nevében :)

akalla 2010.01.20. 09:02:09

Ki a tö.öm vesz laptopot az EW-ben, Saturnban...stb.? Miért jó ezeket megvenni ezekben az áruházakban aranyárban, ha máshol sokkal olcsóbb... Na mindegy, vásároljatok csak...

geg101x 2010.01.20. 17:34:01

@xzoltan:
Látod ebben teljesen igazad van. Mind a gyártónak, mind a multinak vigyáznia illene a hírnevére. Csak hát az a fránya árverseny. Tedd a szívedre a kezedet és nézz magadba. A számodra kevésbé fontos, de mégis nélkülözhetetlen termékek beszerzésénél nem oda mész, ahol látszólag nagy a választék és jók az árak? Na ugye. És a multi, hiper, retail pont erre építi a stratégiáját. Ők nem a szakértő, vagy az igényes réteget keresik, mert az kicsi. Ők tömegeket vonzanak. Én sem vagyok kivétel, szívtam már meg én is. Például vettem porszívót az EW-ben, mert hülye voltam és gondoltam nem számít milyen, csak márkás és jó áron legyen. Borzasztó szar egy termék volt. Majd vettem a fáradtságot és legközelebb utána olvastam (annak ellenére, hogy nem érdekelnek a porszívók) és vettem egy másikat, ráadásul ugyanabból a márkából, kétszerannyiért, de ezzel meg teljesen meg vagyok elégedve, pedig papíron kevesebbet tud.
Sajnos fogyasztói társadalomban élünk (bár épp most van teljesen összeomlóban), ahol óriási harc és túltermelés van, amibe minden gyártó beszállt low-end termékekkel (amik néha meglepően jóra, sőt akár tartósra is sikerednek, de azért általában nem). A legrosszabb, hogy a belépő termékek árainak hirdetésével (mert ugye csak ezek szerepelnek a flyer-ekben, ez hozza be a vevőt) a termékcsoport valós árszintjéhez képest kialakítanak egy torz képet (árszintet) az emberek fejében. Például ezért hiszi az emberek 90%-a azt, hogy egy laptop 100e Forint, pedig nagyon nem.

Nagyon nehéz dolgod van, ha bármilyen kategóriában is minőségi és tartós használatra tervezett terméket szeretnél venni. Sajnos...

geg101x 2010.01.20. 17:41:55

@maczko: Ez olyan árképzés, hogy az országosan terjesztett és gyártók által megtámogatott flyer-ben szereplő, de csak limitált darabszámban elérhető low-end, akciós termékeket profit nélkül, vagy sokszor akár bukóba árulják, hogy tömegeket csalogassanak be az üzleteikbe, azt a hitet keltve, hogy náluk nagy a választék és minden olcsó.
Viszont valamin keresni is kell és itt jön az általad megemlített összes többi termék esete, melyek lényegesen magasabban vannak árazva, mint más szakboltokban (amíg léteznek egyáltalán ilyenek)...

geg101x 2010.01.20. 17:44:22

@akalla: Nagyon sokan, főleg azok, akik nem értenek hozzá. Valószínüleg te is vettél már ott valamit, vagy minimum elmentél oda körülnézni. Vagyis rád is hatottak valamilyen szinten...

geg101x 2010.01.20. 17:58:36

@salapapa:
Értem. Leleményes voltál, de ez akkor is az ügyeskedés kategória. Találtál egy apró rést a rendszerben, kihasználtad, ez nagyon senkinek sem fájt, de azért inkább ne reklámozd büszkén. Én notikkal foglalkozom és velem is előfordult már, hogy "felvásároltam" a retail idétlen akciós készletét és eladtam haszonnal. Dupla haszonnal, mert a retail-nek és a becsábított és elégedetlen ügyfeleknek nem maradt, a retail feleslegesen bukott az összes terméken, mert a marketing érték fordítva sült el és én még kerestem is rajta, mert a termékeket drágábban is el lehetett adni simán, felesleges volt az árletörő politika.

De gondolom azt te is belátod, hogy ezekre a dolgokra nem lehet üzletet építeni, ezek alkalmi jelenségek, ezt nem csinálhatják tömegek.

geg101x 2010.01.20. 18:20:48

@Pugyin:
Ez nálad nem a "sok kicsi sokra megy" kategória, hanem perverzió. Te valószínűleg attól érzed jól magad, ha alkudhatsz. Dobálózhatsz itt azzal, hogy neked mennyire számít az a pár ezer Forint, de erre egy másik szólás mondással jönnek, biztos ismered: "könnyen jött, könnyen megy".

Ha tényleg spórolni szeretnél, annak van kultúrált (európai) módja, úgy hogy először utánanézel az áraknak és aztán csak ott vásárolsz, ahol mind az árakkal, mind a minőséggel egyetértessz. Ja és csak azt veszed meg, amire tényleg szükséged van, nem pedig azokat a termékeket, szolgáltatásokat, amikre "rábeszélnek".
Így valóban tudatosan költhetsz és rengeteget takaríthatsz meg és mindezt anélkül, hogy bárkit megsértenél balkáni viselkedéseddel.

Az a helyzet, hogy alkudni kizárólag a piacon szoktak, ahol a termékek árába ez többnyire bele van kalkulálva, ahol a felkínált termékek eredete és minősége nem feltétlenül leinformálható és ahol a számla és garancia az esetek nagy részében nem igény.

Az áruházakat felkeresve a vásárlás egy kultúrált, európai fajtáját választod, belépve elfogadod az áruház rendjét és nagyobb biztonsággal vásárolhatsz eredeti termékeket, megfelelő forrásból és támogatottsággal, de a meghirdetett árakon.

Az általad említett termékcsoportokon nagyságrendileg 10% körüli haszna van az áruháznak (ezek nem az akciós termékek). Ezért is érzem bunkó viselkedés formának, hogy kihasználod a szerencsétlen eladó "eladáskényszerét" és lenyeleted vele a békát. Ráadásul erre még büszke is vagy és fennhangon hidetve buzdítassz mindenkit, hogy járjanak el úgy, vagyis viselkedjenek úgy mint te. Nem tudom, hogy mivel keresed kenyeredet, de kiváncsi vagyok mit szolnál hozzá, ha a főnököd elkezdeni alkudozni veled, mielőtt odaadná a havi fizudat, úgy ahogy te szoktad, mert az neki jól esik, nagyobbnak érzi magát tőle. Vagy ha nincs főnököd, akkor az ügyfeleid ugyanezt csinálnák veled napi szinten, egyszóval biztos más lenne a véleményed, ha a havi kereseted attól függne, hogy ki mit alkud le belőle bratyiból...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.20. 18:57:11

@geg101x: így van, ügyeskedés. de hidd el, ha lenne rá mód és lehetőség, többet is kihasználnék.
a bolt semmit nem vesztett, hisz a kialkudott árban elhoztam a készüléket.
az ügyfelem nem vesztett, mert lényegesen olcsóbban megkapta a tökéletesen működő rádiót, mint alig használtat.
nekem meg szintén jó volt, hisz 100%-ot kerestem rajta. :)
természetesen az üzletemet nem erre építem, nem ez a profilom. még mindig itt vagyok bent és egy jeeppel szaraxom reggel óta... igaz, így nehezebb pézt keresni, de ha a munkám a hobbim? :)

xzoltan 2010.01.21. 22:04:20

Garanciában (semmit nem kellett fizetnem) javította a samsung szerviz a hifimet, azt nem tudom hogy ki állta, ők vagy az EW. Na így kell ezt csinálni, persze az igazi az lett volna hogy ha nem jönnek a dumával, hogy nincs garancia levél (számla van, nem sony terméket álcáztam samsungnak, ez a lényeg), hanem köszönjük hogy hozzánk hozta, természetesen, reméljük legközelebb is stb... Így a következmény az, hogy a hosszútávú tervek között szereplő légkondi vásárlásból nincs kizárva részemről a samsung (eddig és továbbra is az első lehetséges befutók közt marad) és továbbra sincs kizárva, hogy az EW-ben veszem meg.

2011.03.12. 19:40:20

Ez most nem mondjátok komolyan h egy boltban használt laptopot árulnak? Ez szánalom a köbön, komolyan mondom....
süti beállítások módosítása