Tékozló Homár

Hogyan veszi az ember az internetet Svédországban?

2010.02.04. 00:57 | szily | 272 komment

Legutóbbi elrettentő (=szokásos) T-Home-os előfizetési sztorinkra válaszul G. V. megírta, hogy vele hogyan történt ez az egész Svédországban. Tudom, hogy ennél egyszerűb és populistább dolog nincs, meg hogy minden eset más és más, de sóhajtozni jól esik, úgyhogy tessék:


Ugyanez a folyamat Europaban, pontosabban Svedorszagban, a T. itteni testvervallalatanal igy jatszodik le:

1. Ember bemegy a boltba.
    Itt egy kis zarojel:
        Ember jelen esetben = - 1,5 honapja Svedorszagba erkezett
                                          - nem veglegesitett allassal rendelkezo
                                          - az allam nyelvet MEG nem beszelo
                                          - az allam egyetlen hivatalos szemelyazonosito okmanyaval sem rendelkezo (az egy szemelyi      szamon kivul, amit CSAK bemond) egyen
                                          - magyarorszagi fogalmakkal megfogalmazva Egy Joveveny Senki.
2. Sorszamot huz
3. Kb. 5-8 perc mulva sorra kerul, megkerdezik mit szeretne, aztan angolul ugyanezt.Persze mosoly, megjegyzes, hogy     "Termeszetesen beszelek angolul" nem hianyzik. Egyebkent a mosoly sosem. Es altalaban ( :) ) oszinte is.
4. Ember mondja, hogy elsosorban internetet, kozeparban, es esetleg a telefon is szobajohet. Gyors arajanlat,
5. Ember elfogadja, bemondja a cimet, majd kis ideig nem tudja mi tortenik, ugyfelszolgalatos zongorazik a billentyukon, majd megkerdezi melyik telefonszam lenne a legszimpatikusabb.
7. Ujabb 1,5 perc billentyuzes. Aztan ugyfelszolgalatos megkoszoni, majd azt mondja, minden ok. Mosolyog.
8. Ember nem erti, ez meg is latszik rajta. Ugyfelszolgalatos kedvesen elmagyarazza, hogy a telefonom mar mukodik, (mert rolam van szo persze :) ), az internetre sajnos egy kicsit varni kell, de ket nap mulva megy egy manusz, az beszereli, azutan mukodik, de csak ket het mulva teljes sebesseggel
9. Es mennyit es mikor fizetek? kerdesre a valasz: -minden koltseg az elso szamlamon fog szerepelni, de azt csak akkor kuldik, ha a postan kikuldott szerzodest alairom, es alairva visszakuldom.
10. Mert egy honapig meggondolhatom magam, akkor nem fizetek semmit, leszerelik a cokmokot, oszt jo napot.
11. Hazamentem. Mukodott a telefon, ket nap mulva az internet. Azota is hasznalom, lassan negy eve. Es soha nem fogok valtani, barmennyire is olcso ajanlatok kapok majd.

Hat ennyi.

Ha magyarorszagon is igy mukodne? Mi lenne a kovetkezmenye? Az emberekre nezve ES a szolgaltato cegre nezve is...

Szia,

G.V.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neurotikk! (törölt) 2010.02.04. 15:06:37

@Parasite: lehet, csak peched volt. En nem tapasztaltam, hogy direkt atvernenek ahol tudnak. Hibazni mindenki hibazik, hanyagsagrol mar svedeknel is hallottam, nem is egyszer, sot.
De rosszindulatot nem sikerult belegondolnom, a hallottakba sem. Lehet nem eleg magyaros a gondolkodasom?
Persze ez csak egy ember tapasztalata a sok kozul, masnak mas.

Parasite 2010.02.04. 15:06:47

@Rékuc: hogy lenne titkos? rajta van a személyiden, ellentétben az itthonival, csak a lakcímkártyádon van rajta.

magyar84 2010.02.04. 15:07:00

@Rékuc:

lool
annyira nem izgat azért az ügy hogy nyomozzak utána, csak nem hiszem el, tudom hogy az újmagyarok szeretnek túlozni mindenről amikor idejönnek.

rólad se fogok kérni kreditprövninget :D

Parasite 2010.02.04. 15:08:31

@Beela: svédországot a bevándorlók teszik tönkre. bevándorló dolgozik az ügyfélszolgálaton, a buszon, a taxiban. épp most télen amikor kint voltam a hájas buszsoför (lehet pont magyar volt, úgy nézett ki) nem engedte felszállni a szétfagyott gyerekeket a kis műanyag szánkójukkal, lehettek vagy 10 évesek. ott álltak megszeppenve szegények hogy most mivan.

magyar84 2010.02.04. 15:08:43

@Parasite:

személyiszám utolsó 4 száma valóban titkos, de ha reigsztrálsz az upplysning.se-n akkor publikus az összes:)

neurotikk! (törölt) 2010.02.04. 15:09:05

@NGA: hat elsore elegge azzal hogy magyarisztanban 0 felmondas. Ez igy onmagaban csusztatas. Nekem kettobol egyiknel se volt 0, mar csak ezert is voltam cinikus.
Na de fejlodik a dolog, az jo. Inkabb orulok hogy van mar ilyen is, nem porgok tovabb.

Parasite 2010.02.04. 15:10:43

@magyar84: ja, annyira titkos, hogy internetes rendelésnél is azt kell megadnod :D itthon ha találsz ilyet szólj!

NGA 2010.02.04. 15:13:11

@Beela: OK

@Rékuc: en.wikipedia.org/wiki/Personal_identity_number_%28Sweden%29

Itt leirják az utolsó 4 jegy jelentését, a 7. az elég könnyen azonositható, ha csak nem svéd EMO-ról van szó :-)

neurotikk! (törölt) 2010.02.04. 15:14:13

@Parasite: ... vagy az a belepesi azonosito nehany helyen. Vagy rogzitik a boltban vasarlas soran mikor igazolnod kell magad.
Az utolso negy szam nelkul csak egy szuletesi datum marad a szemelyi szam. Annak meg onmagaban vajmi keves ertelme van...

NGA 2010.02.04. 15:15:16

Csak egy kérdés. A svéd személyi szám annyiban különbözik a magyartól, ha jól olvasom, hogy a 8 és 9. szám valamiféle születési helyet jelöl nem?

A születési idő, a nem, és a checksum az megvan a magyarban is.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.04. 15:15:26

@magyar84: hagyjad, @Parasite: mindent jobban tud, minimum két hetet élt kint és a családja is, ééééérted, ért hozzá, bocsika, mi már itt meg se szólaljunk.

Parasite 2010.02.04. 15:16:20

@Beela: pontosan, csak arra próbálok utalni, hogy kint az az elfogadott, a személyiszámoddal csinálsz lényegében mindent, itthon meg titkolod. emlékezzünk vissza hogy ment a huzavona a személységi jogokért, amikor a szolgáltatók fénymásolgatták a személyiket meg a lakcímkártyákat itthon. kint ez tök természetes.

Labancz 2010.02.04. 15:16:37

Bavara Sverige ungerskt! Aldrig kom tillbaks!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.04. 15:17:29

@NGA: igen, ha 1990 előtt születtél, akkor elvileg kiszámolható. én pont 90-ben kaptam az enyémet és az első kettő teljesen random.

Parasite 2010.02.04. 15:17:58

@Rékuc: mondom 30(harminc) éve, te mióta vagy kint? 1.5 éve? szar látni mivé lett svédország a bevándorlók miatt.

neurotikk! (törölt) 2010.02.04. 15:18:11

@Parasite: hat ez nem szep. Nekem inkabb olyan tapasztalatom volt a soforokkel, hogy meg arra is figyelnek - persze nem mind es nem nagyvarosban - hogy addig nem indul el mig le nem ultel - marmint ha van ulohely. Ami havas talpu ciponel kifejezetten jol jon. Oreg nenet is megvarta mig visszacsoszog a jarokeretehez.

NGA 2010.02.04. 15:19:53

Bár ha jól emlékszem a magyarban az utolso ellenörző szám, a 8-9-10 az az, hogy hányadiknak születtél aznap.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.04. 15:20:45

@Parasite: én előtte még 13-at éltem itt. De nem versenyzem senkivel, csak vicces hogy miután neked nem jött össze az ittlét, ész nélkül fröcsögsz az egész országra...

NGA 2010.02.04. 15:20:58

@Parasite: Olvasd el Rékuc blogját, és láthatod, hogy nem annyit élt kint.

Parasite 2010.02.04. 15:21:09

@Beela: előfordul ez is persze. láttam mindkettőre példát. ültem már úgy buszon, hogy a nénit úgy kellett elkapni és ültem már úgy is, hogy addig nem indult el, ameddig a gyerekét tartó nőnek nem adta át valaki a helyet. annyi lehet a különbség, hogy a paraszt soför többnyire bevándorló, a normális meg svéd. csak már a svéd buszvezető igen ritka faj..

magyar84 2010.02.04. 15:22:14

@Rékuc: ezen tényleg fölösleges vitatkozni, vannak erre szabályok, utána lehet nézni ha valakit érdekel..de én úgytudom hogy nem teljesen nyílvános az utolsó 4 szám

Parasite 2010.02.04. 15:22:41

@Rékuc: nekem nem is lett volna alkalma, hogy összejöjjön, soha nem akartam kint élni. 3 hónap volt a leghosszabb idő ameddig bírtam, nekem túl hideg (minden értelemben) túl nyugis és túl steril. viszont a családom jól elvan, köszönöm.

Fapuma (törölt) 2010.02.04. 15:23:41

Exempel om personnummer 811218-987f:

8 1 1 2 1 8 9 8 7
* 2 1 2 1 2 1 2 1 2
-------------------------
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^
16 1 2 2 2 8 18 8 14

Produkterna ska sedan splittras upp och adderas;

1+6+1+2+2+2+8+1+8+8+1+4 = 44

Denna summa ska sedan subtraheras från närmast högre tiotal;

50-44 = 6

Kontrollsiffran f är alltså 6 och hela personnumret blir; 811218-9876.

NGA 2010.02.04. 15:24:43

Érdekes, hogy ezekszerint a magyar és a svéd személyi szám szinte azonos, a svédek mégsem érezték aggályosnak, hogy ugyanazzal a számmal legyenek mindenhol nyilvántartva. Nálunk 1991-ben szüntették meg a paranoiások az általános használatát. Azért a svédek tudnak valamit...

Parasite 2010.02.04. 15:25:48

@NGA: na ez a másik amitől kivagyok, amikor überokoskák blogolgatnak a semmiről, valaki beveszi aztán kimegy és nagyot koppan. arról miért nem blogolgattok, hogy az ICA parkolójában fiatal srácok pusztán poénból szétvertek egy vadiúj hófehér Volvo-t és a kutya nem mert rájuk szólni?

neurotikk! (törölt) 2010.02.04. 15:26:04

@Parasite: jah, meg kulon TB kartya, meg kulon adokartya, meg kulon szemelyi, meg kulon lakcimkartya, ...
Mig ha van egy, nem abszolute titkos szam, szoval bizonyos poziciokban jogosan megismerheto, akkor kevesebb a hercehurca. Ha egyesek - eleg sokan - le tudnak kerdezni rolad adatbazisbol sokmindent, az lehet kockazatos, de emellett kevesebbet kell bizonygatnod magadrol amit allitasz, kevesebb papirmunka meg burokracia meg ide oda kuldozgetes, hogy hozz nyilatkozatot, meg kivonatot, satobbi. Nordeanal a szamlaszam is lehet maga a szemelyi szam egy az egyben. Konnyu megjegyezni. : )
Persze mas kozgondolkodas kell egy nyitottabb rendszerhez. Ugy latszik egy olyan nemzet kell ehhez akiknel be lehet latni a lakasokba az utcarol.

Leeroy of SMV Design 2010.02.04. 15:27:31

Azért bájos, ahogy magyarok egy svéd témájú poszt kapcsán egymásnak esnek a svéd viszonyokon rágódva... :P

Labancz 2010.02.04. 15:28:40

Vi har alldeles nyss vunnit Systembolegets rosevintender för Ungern! :-)) Cheers!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.04. 15:28:40

@NGA: nem aggályos, mert irtó praktikus, hogy egyféle azonosítási rendszer van. Azonban sok helyen intenek, hogy ne add meg az utolsó 4-et boldog-boldogtalannak.
@Parasite: blogolj te is, nyitva áll előtted a lehetőség.

NGA 2010.02.04. 15:29:08

@Parasite: Ezt most nem értem. Én nem azt írtam, hogy olvasd el a blogot, és irj a valóságtartamáról, hanem azt, hogy ott elolvasható, hogy nem csak 1,5 évig élt kint. (magát a blogot nem olvastam végig, csak a hitelkártyásba olvastam bele) Egyébiránt például én egy vidéki városban élek, és mindig elcsodálkozom, hogy pesten miféle csikágó van. Ehhez képest ahol lakom maga a nyugalom.

Parasite 2010.02.04. 15:29:11

@Parasite: vagy arról, hogy megy egy csaj nyáron, laza cuccban és a bevándorló arab utánaköp, pusztán azért, mert szoknyában és pólóban volt, nem csadorban? és nem, nem lógott ki sem a segge, sem a melle, semmi egyebe? ezek is jó sztorik ám!

magyar84 2010.02.04. 15:30:06

@Parasite: ebben igazad van:))

főleg 2004 óta egy csomó tróger jön ide, én alig találkoztam normális magyarral aki 2004 után jött ide, mind csak feketézni meg seftelni jönnek ide

neurotikk! (törölt) 2010.02.04. 15:30:47

@Yann Le Pentrec: allitolag olyan is van, hogy egy ca. 80e-es varosban ket magyar klub van. Az egyik kivalt a masikbol, mert osszekulonboztek valamin. : )
Malmo-i ismeros meselte. Malmoben 3 magyar klub van, ha jol emlekszem. : )

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.04. 15:31:29

@Beela: és az egyik klub tagjai csak a legnagyobb keserűség hangján beszélnek a másik klub tagjairól... hajjaj :DD

Labancz 2010.02.04. 15:31:36

@Beela: Hogy is hívták az alkotmánybíróság elnökét akkoriban, amikor elkaszálták a személyiszámot? Segítek: Valami madár... Na, megvan?

Parasite 2010.02.04. 15:32:19

@Yann Le Pentrec: nem kifejezetten a svéd viszonyokról van szó, csak ehhez tudok hozzászólni. más biztos a londoni viszonyokhoz tudna, azt csak közvetve ismerem. ott is van kint pár ismerősöm, de arról beszéljenek ők. itt az a lényeg, hogy vannak emberek, akik megpróbálják beállítani, hogy kint, "nyugaton" mennyivel jobb és még a fingja sem büdös senkinek. nem a bánatot.

NGA 2010.02.04. 15:33:00

@Rékuc: Ezt én értem, mert 1991-ig itt is a személyi szám volt az azonosító. Azt nem értem, hogy az utolsó 4 jegy titkosságára miért kell ennyire vigyázni, mert attól, hogy kilesem, mi a 4 számod, még nem hinném, hogy azonositani tudom magam, mint Rékuc. Ha meg igen, akkor azért az elég gázos rendszer, ha bemondásra elfogadja nem?

Labancz 2010.02.04. 15:33:52

@Parasite: Költözz el Rynkeby-ből okostojás. Ja, hogy ahhoz kéne egy normális munkahely, amihez pedig tanulni kellett volna...

NGA 2010.02.04. 15:34:25

@Beela: Itt meg egy svéd klub sincsen, pedig de kiváncsi lennék a jó kis svéd szőke csajszikra :-) Biztos tag lennék :-)

Herlock Sholmes 2010.02.04. 15:34:33

Adna nektek Kádár netet meg telefont...de majd Viktor!

Parasite 2010.02.04. 15:34:43

@Labancz: te miről is beszélsz?

neurotikk! (törölt) 2010.02.04. 15:35:00

@Parasite: tavolrol sem akarok vedeni vagy tamadni barkit is, de mindenki csak arrol tud irni amivel talalkozik. Es ahogy felfogja.
Az olvasonak ezt tudnia kell.
Ha nem, akkor a sajat naivitasa aldozata.
Szerintem.

Burpi Turpi 2010.02.04. 15:35:27

Internet megrendelés: Neten keresztül megrendel (munkahelyről)
két nap múlva telefon,h mikor jöhetek, majd ezután 2. nap jön szerelő,átköt,beköt,felmegy a padlásra ahova éveken keresztül sem megyünk fel.
beizzít modem,gépen pötyög,papírt ad aláírom kész

2006. Magyarország, invitel.
hiba a nettel nincs is
azóta évenként szerződés módosít,nagyobb csomagra,majd telefonnal együtti csomagra és kész.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.04. 15:36:43

@NGA: az utolsó négy szám legtöbbször csak egy része az azonosítási folyamatnak, pl. a telefonos bankban be kell pötyögnöm a 10 számjegyű személyi számot, a bankszámlaszámomat és a telebankos PIN kódomat. De az az ajánlás, hogy fölöslegesen senkinek ne könnyítsd meg az adathalászatot, az utolsó 4-et csak ott add meg, ahol feltehetőleg biztonságban lesz.

magyar84 2010.02.04. 15:37:09

@Labancz: én täbybe lakom, ez egy elit hely, és már itt is televan mindenféle szarral a város

Parasite 2010.02.04. 15:38:57

@magyar84: jó de rynkeby nem dániában van? :D

magyar84 2010.02.04. 15:40:08

@Parasite: azthittem rinkebyre gondoltál:)

NGA 2010.02.04. 15:42:04

@Rékuc: Értem. Azaz tulajdonképpen a szám megadásával nem tudom azonositani magam, kell hozzá kiegészítő.

Parasite 2010.02.04. 15:42:21

@magyar84: labancz írt rynkeby-t :D de még ha rinkeby-re is gondolt, nemtom hogy jött hozzám a dolog, még csak a közelében sem jártam soha :) mindegy.

Parasite 2010.02.04. 15:43:54

@NGA: ha bemész a mediamarktba és bármit akarsz venni részletre, akkor elkérik a személyiszámodat és az alapján látnak egyből mindent, hogy hitelképes vagy-e, ha telefont akarsz venni akkor lejárt-e a hűséged, nincs-e más részleted, stb stb. ott pölö nem kell hozzá semmi más. megadod a számot és előttük az életed :)

NGA 2010.02.04. 15:44:31

Na akkor tulajdonképpen nyugodtan mehetek haza kisfiamért az óvodába, lenyugodtak a kedélyek :-)

ui. A svédeket is az ABBA miatt kedvelem. Na az elsőrangú volt :-)

NGA 2010.02.04. 15:46:30

@Parasite: Akkor nem értem. Megtudom valakinek a számát (nem akkora nagy dolog, azért ez nem megváltoztatható, mint a pinkód, életed végéig azonos) és ezek alapján, ha a haverom ott dolgozik a boltban, akkor mindent megtudok róla? Azért ez igy eléggé para nem?

magyar84 2010.02.04. 15:47:46

@NGA: igen, a neten minden adatot le lehet kérni bárkiről személyi szám alapján, kb 25 koronába kerül:)

Parasite 2010.02.04. 15:47:59

@NGA: lényegében szerintem igen, de miért akarnád megtudni bárkiről is, hogy lekötötte-e magát valamelyik szolgáltatónál, vagy vehetne-e tévét részletre? :)

NGA 2010.02.04. 15:49:23

@magyar84: Basszus, ez azért eléggé aggasztó nem?

magyar84 2010.02.04. 15:50:21

@NGA: ha pl el akarsz adni valakinek egy kocsit részletre, vagy kiadni egy lakást, akkor elkéred a szem. számát, lekéred a jövedelmét, s ha nincs jövedelme, nem adod ki a lakásod me tudod hogy nembiztos hogy fizetni fog :)

NGA 2010.02.04. 15:50:36

@Parasite: Nem én, de ezzel az erővel tulajdonképpen bárki anyagi helyzete azonosítható, a lakcime megtudható, igy mint egy teritett asztal, simán klikkeléssel kiválasztható, kihez kell betörni akár.

NGA 2010.02.04. 15:51:45

@magyar84: Hát azért attól, hogy van jövedelme, még nem biztos, hogy fizetni fog :-)

Gilderoy 2010.02.04. 15:52:11

Kellett elgyönni a finnugoroktól.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.04. 15:53:11

@NGA: mindent nem fogsz megtudni róla, mert a különböző adatbázisokhoz akkor sem lesz hozzáférésed, ha megvan a szemszám. pl. magadról sem tudsz mindent megnézni a saját számoddal, mert nincs hozzáférésed a nyilvántartásokhoz. nem olyan könnyű ez, nincs egy 'mindenadatotőrző' hatalmas memória a svéd gránitsziklába mélyesztve :) vagy ha van is, nem kötik svensson orrára :)
ennek nagyon örülök, nem viseltem volna a szívemen, ha emiatt nyugtalankodsz :))

NGA 2010.02.04. 15:54:03

Na pá mindenkinek, vár a fiam az oviban.
Mindig tanul az ember okosságokat. Köszi nektek.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.04. 15:54:17

@NGA: ugyan már, ha benne vagy a telefonkönyvben, akkor is megtudható a címed. aki pedig nincs benne a telkönyvben, az gondolom a szemszámára is jól vigyáz :)

magyar84 2010.02.04. 15:56:46

@NGA: de, mert a vagyonát is látod, ha van jövedelme + vagyona akkor mindegy hogy fizet-e neked vagy nem, mert ha nem fizet akkor inkasszo, 6 hónap után meg a kronofogde (svéd állami adóságbehajtó), s a kronofogde azzal kezdi hogy befagyasztja a bankszámládat, meg elveszi a vagyonod, egészen addig még a létminimumra kerülsz, s ha még mindig van tartozásod akkor a fizetésed is elveszik, s csak a létminimumot hagyák meg :)

Parasite 2010.02.04. 15:58:15

@NGA: ezeket már a magyar éned mondatja veled :) (és itt nem arra gondolok, hogy biztos te akarnál visszaélni az adatokkal) svédország más világ, van akinek bejön, van akinek nem. az tény, hogy minél több bevándorló lesz, annál rosszabb lesz ott is az élet. addig jó a kint élőknek is, ameddig minél kevesebb magyar/román/lengyel megy ki. arabokból már így is van elég, persze tisztelet a kivételnek, mert mindig van.

Parasite 2010.02.04. 16:01:50

@Parasite: még annyit, hogy az elmúlt 30 évben, mióta járogatok ki, most láttam először kéregetőt svédországban. csövest láttam már, összesen 1et, téblábolt részegen, de nem kéregetett. ezek konkrét, itthon a váciutcában is látható román kisebbségi kéregetők voltak. nagyon elszomorító.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.04. 16:04:10

@Parasite: az a baj, hogy ezek a naiv svédek boldogan adnak ezeknek a maffiába szerveződött kéregetőknek. nagyon meg fogják szívni ezt a naivitást sajnos...

magyar84 2010.02.04. 16:05:01

@Parasite: csak most?:DD
menjél egy kört stockholmba a metróval, televan román cigány koldussal

Whoo 2010.02.04. 16:08:54

Errol az egeszrol nekem mar csak egy dolog jut eszembe:
"MI SVÉDBEN VOLTUNK, ÉS TI?
A film külso felvételei Skóciában készültek. Láttunk sok gyönyörü allatot..
A HELYSÉGNEVEKET KÁR LENNE FELSOROLNI... vadonatúj telefonközpontot...
A HELYES KIEJTÉST ÚGYSEM TUDJA SENKI... amely már nem muködik.
Vannak ott érdekes szormés állatok...... fantasztikus muffok
Veszélyes, ragadozó muffok
Az egyik majdnem elragadta a férjemet
Alig tudtam elvonszolni elole.;,
A FILMBEN SZEREPLO SZEMÉLYEK ÉS ESEMÉNYEK MIND KITALÁLTAK VALÓSÁGOS SZEMÉLYEKRE VAGY ESEMÉNYEKRE VALÓ CÉLZÁS CSAKIS A VÉLETLEN MUVE LEHET."(RICHARD M. NIXON) Ezek a muffok általában szokék
ELNEZÉST KÉRÜNK A ROSSZ HELYRE BENYOMOTT FELIRATOKÉRT.EGY MÁSIK FILMBE VALÓK. A FELELOSÖKNEK FELMONDTUNK.
Valódi lenszokék.
ELNÉZÉST KÉRÜNK AZ ÚJABB HIBÁÉRT. A FELELOSÖKNEK - AKIK FELMONDTAK AZOKNAK, AKIKNEK FELMONDTUNK - FELMONDTUNK.
A GYÁRTÁSVEZETO - AKI A KIRÚGOTT FOCÍMESEK HELYÉRE ÚJAKAT SZERZODTETETT - KÖZLI, HOGY MOST RÚGTÁK KI. A FOCÍM MEROEN MÁS STÍLUSBAN, ÓRIÁSI KÖLTSÉGGEL LÁMA ZUTOLSÓ PILLANATBAN MÉGIS ELKÉSZÜLT
Rendezte: 40 equatori hegyiláma 6 venezuelai vörösláma 142 mexikói ugróláma 40 chilei guanakó (a láma közeli rokona) 16000 növendékláma
Szállította: a Zsengeláma MgTSz vamint Terry Gilliam és Terry Jones"

ikke i drift 2010.02.04. 16:10:46

@Fapuma
Sikítva menekülnék abból a bankból, ahol én kérek PIN-kódot a kártyámhoz, legalapvetőbb szabály, hogy a PIN-nek rendszerben kell generálódnia, ember nem ismerheti a felhasználón kívül. Ezért nem tud a bank PIN-kódot újraküldeni, csak egy újat hozzárendelni a kártyához. Ha terminálon tudtad beadni, azt itthon is meg tudod csinálni bármelyik bankkártyával a saját terminálján, azaz megkapod a kártyát és a kódot, belépsz a kapott kóddal, átírod arra, amit akartál és kész.

vernarancs 2010.02.04. 16:37:04

Szerintem a MATAV is pont igy mukodik. :)

Amugy a svedek meg eleg bunkok is tudnak lenni. Probalj meg babakocsival tomegkozlekedni. Itthon legalabb elforditott fejjel kikerulnek. Ott felloknek.

kicsinadal 2010.02.04. 16:40:54

@ikke i drift: számos bankban olyan pint kérsz a kártyádhoz, amilyet akarsz. Ez kényelmi szolgáltatás, és én nem látok kivetni valót benne, sőt. Úgy megy ez, hogy a POS terminálom beütöd a kívánt kódot, mikor átveszed az új kártyát.

Labancz 2010.02.04. 16:42:55

@magyar84: Ez a baj mindhárom nagyvárossal, vidéken meg unalmas. Na jó, a Västkusten azért még tűrhető.

gunga 2010.02.04. 16:43:33

@magyar84: Szerintem nem így van, vagy velónk kivételeztek. :-)
Se munkánk se egyéb jövedelmünk nem volt - 2 hete voltunk odakint, személyi számon kívül semmint nem volt még ami svéd-, és első szóra kaptunk előfizetést. kreditprövninget csináltak, figyelmeztettek si minket a boltban, hogy ne ijedjünk meg, ha majd jön egy ilyen papír.
Utána még egy évig nem volt munkánk, és nem mondtak fel semmit, persze a számlákat rendben fizettük.

ati27 2010.02.04. 16:48:17

A posztolot meg tudom erősíteni.. Csak nekem kb fél óra volt a net, mert a lakásban alapban kiépitette a szolgáltató a hálózatot. Csak egy hálózati kábel kellet. Az egészben az a vicces, hogy gondoltuk neten intézzük el a szerződést. Mert hallotuk hogy úgy is meglehet csinálni. Tehát be egy internet kávázóba, és fel a honlapra. Aztán rájöttünk, hogy nem olyan egyszerű a svéd nyelv ismerete nélkül. Megkérdeztük az eladót, tudna e segíteni. Erre azt mondta, telefonon ezt könyebb elintézni, és felhívta a szolgáltatót saját mobilján! kb 10 percet beszélt, és utána arra a kérdésemre, hogy mivel trtozunk, azt mondta: Ugyan már semmivel. És megesküszöm, hogy a csávó arab bevándorló volt! Másrészt ez mindenhol így megy adóhivatal, bank, de egy szimpla bolt is. Ezek után furcsa volt visszajönni, és a t..-nél szimpla kártyát venni, kértek szamélyit lakcimkártyát, írja alá 3 példányba..

elwood 2010.02.04. 17:11:59

nem tudom hol veszitek a szimpla kártyát rabosítással.

az osanba bementek rátok dől egy kupac feltöltőkártyás csomag telefonostól.

Greenman-in-greensuit 2010.02.04. 17:44:50

áÁáÁáÁáÁáÁÁ! vagy méginkább
qdb.hu/files/8810_71.swf
szóval, agyam eldobom.

ikke i drift 2010.02.04. 17:57:35

@kicsinadal
Terminálon teljesen OK, de ehhez ott kell lenned a terminálnál, ha meg bemész a bankodba érte (ugye a terminál csak ott van), akkor minden banknak ott a saját ATM-je, aminek alapfunkciója a PIN-módosítás, így viszont meg nem értem, hogy mi a nagy was ist das benne :). Én a legutóbbi x kártyámat egyébként postán kaptam meg és neten rendeltem, itt azért necces lenne PIN-t rendelni...

facsipesz 2010.02.04. 19:27:28

Ha a cégek csak egy kicsit is felimsernék, hogy a customer support fontosabb a szolgáltatás áránál (ezért abba beépíthatő), akkor talán normalizálódik a helyzet. Erre én kb. 25évet számolok.
Addig marad nekünk a Voda-Tcsoport-Invitel-OTP szuperprodukció: az ügyfél szopatása magas fokon.

Brrrrrrrrrrrrr 2010.02.04. 19:42:56

Hogyan veszi az ember az internetet hazánkban:
Egy hónapja történt.(BP/ XVII.)
1.Bementem a legközelebbi t pontba.
2.Húztam egy sorszámot.
3.10 perc után hívtak.
4.Megrendeltem a tv,telo,net hármast.
5.12 perc papírmunka.
3 nap múlva minden működött és még csak svédországa sem költöztem.
Ellenben laktam angolhonban is ott 2 hónapot szopattak a netbekötéssel.
Ezzel csak annyit akartam mondani,hogy bárhol beszophatod nem csak ebben az országban.
Tudom a t beépített ügynöke vagyok.....
Erre csak annyit,hogy a nagy cickánypélónak vagyok az ügynöke.

Leeroy of SMV Design 2010.02.04. 21:18:32

@kabirjedi: Off, de kb. ennyi a jó, amit arról a kerületről el lehet mondani. :)(Éltem ott én is.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.04. 21:22:36

az elso internetem itt ugy keszult, hogy semmim nem volt, az hogy feketemunkas voltam, hogy lejart a tartozkodasim, az utlevelem is es sem jogsim, sem ID-m nem volt es dadogtam angolul es az irodaban meg a no is utalt az a tipikus utalom a nem amerikaiakat fajta volt
ennek ellenere bemondasra, credithistoria nelkul, talan mar bankszamlam volt, azt meg ervenyes utlevellel nyitottam, de csak debit es bekotottek

ugy vannak vele, ha nem fizetem kikotik, azt hiszem elore fizetek 1 honapot igy max 1-et bukhatnak, raadasul szerintem koncessziojuk van mert kabelbe csak ezeket ismerem, meg van a muholdas
floridaban is csak egy volt
mondjuk mobiltelefont is 4-5-ot tudok, szoval sokat nem varialhatsz ha nem fizet mert egyszer elfogynak

udvari bolond 2010.02.04. 22:41:23

ez a poszt, ez egy uszítás. ne vegyétek be a maszlagot.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.04. 22:51:57

bar mikor idekoltoztem Louisvillebe, bementem az irodajukba, mert aranylag kozel volt, es telefonon itt is lehet am nyomkodni a menupontokat
es varni kellett vagy fel orat mer mas is volt ott
sokan csak befizettek
hihhetetlen hogy nem tudjak neten meg itt is sokan, vagy legalabb kuldjenek egy csekket, bar ugy vettem ki a legtobbnel elmaradasok voltak
utana mar siman ment
mikor varoson belul koltoztem, akkor mar telefon 3-4 nappal a koltzes elott, csomagot is csereltem, a pasi idoben jott, szerencsere nem vette le a cipojet beuzemelt, mert modemet is cserelt egy modernebbre
nem fogadott el semmi italt
radion bemondta a modem szamat es aztan el is indult minden iziben
nala kifizettem amit ki kell ilyen athelyezesnel, alairtam az uj csomagot
es annyi
angliaban a fiam sokat szopott, ott eleg burokratikus, meg itt is belefuthatsz am, rugalmasnak nem rugalmasak, de ami le van irva azt betartjak

vernarancs 2010.02.05. 10:05:52

Svedorszagban nincs is internet. Atveres az egesz!

gezabá (törölt) 2010.02.05. 12:26:47

@Goompah: az új modem 60/6 Mbps fiberpower miatt került oda. az extra routeren a Wifi-n elméleti határértéke 300 Mbps, persze, a LAN-ja is csak 100 Mbps. (még jó, hogy nem beszéltek rá a 120-as fiberpowerra). én a lanos pc-n mértem a fele sebességet, köbö 30 Mbps-t letöltésre (a routert wifi miatt kellett betenni a modem meg a pc közé). azon amúgy kicsit kisebb sebességgel jön a net, 25 Mbps-t mértem párszor, egy másik géppel, persze. a lényeg, hogy a wifi-n is tudna többet, de pláne a lanos pc-n jöhetne 50-60 Mbps-el a mérés.

anarch 2010.02.05. 12:51:45

Ez melyik svéd szolgáltató volt? Mert az ex-UPC-nek (ComHem) nincs is irodája, csak weboldala meg telszáma. Szervizes embere sincs, postán küldték ki a kábelmodemet oszt rakd össze. (Érdekes módon nem féltégla jött, hanem tényleg a modem.) Sőt, költözéskor is csak annyi volt hogy telefonon bejelentettem erről a címről arra megyek ezen a napon. A legmeglepőbb, hogy a modem áthurcolásakor az új bérleménybe azonnal MŰKÖDÖTT, képesek voltak megcsinálni!!! Sosem hittem volna, hogy ilyen létezik.

anarch 2010.02.05. 12:57:58

@anarch: Ja, az érdekesséhez hozzá tartozik, hogy a két cím ráadásul másik VÁROSBAN van. Azért ez már kunszt :).

Goompah 2010.02.05. 13:09:49

@gezabá: Tehát közvetlenül a kábelmodemre kapcsolódva megvolt a 60Mbit/s?

Csak mert én valahol egy tesztben azt olvastam, hogy a 60-as és 120-as Fiberpower gyakran csak több szálon hozza a névleges sávszélességet.

Próbáltad a LAN-t másfajta routerrel is? Nem értek hozzájuk, de el tudom képzelni, hogy a router a NAT-ot nem képes elég gyorsan elvégezni.

Esetleg állítsd be a DMZ-t a router LAN-jára kapcsolódó PC-re.

Taurusz 2010.02.05. 22:47:43

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Ok, de bikini modell? Mert akkor jöhet!

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.06. 11:44:15

@Goompah: ha a router nem tudja a gigalant, akkor mehet a levesbe. sógorom szoftverfrissítéssel érte el a skylink routerén a 45ös letöltést az addigi 30 helyett.
neki is 60as júpíszíje van és most vehet másik routert mert nem gondolkodott előre. :)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.06. 11:50:29

@Beela: álomvilág...

ez idehaza úgy működik, hogy én eljöttem a nyomorult pannontól akiket 14évig gazdagítottam és jelenleg a fogyasztóvédelemnél az ügyem, mert másfél hónapra (ennyi volt az átregisztrálás a másik szolgáltatóhoz!) kijött közel 40ezernyi számla.
mellékesen megjegyezném, 6-8ezer/hó szokott lenni!

Goompah 2010.02.06. 13:22:58

@salapapa: Bizony így van. Itt van pl. ez a router:

asus.com/Product.aspx?P_ID=mlodJ3IHYVvpmUDM

Elvileg gigabites, de ez csak a switch részére vonatkozik, mert a WAN csak 100 Mbites. De még ez sem egészen igaz, mert bekapcsolt NAT és tűzfal esetén már csak 84Mbitet tud - és a specifikáció biztos nem kevesebbet ír a ténylegesen elérhető értéknél.

Simán elképzelhető, hogy egy olcsóbb router a WAN-interfészen ennél a 84Mbitnél jóval kevesebbet tud.

Silenzio 2010.02.06. 16:17:55

Magyarországon is így van. Szükség van a homár-féle blogokra, de csak a negatív példákat látni paranoiássá tesz.

flatrabbit (törölt) 2010.02.07. 11:00:12

az íreknél hetekig tartó telefonálgatást követően végül kibökte az alvállalkozó, hogy nincs olyan hosszú létrája amivel elérné a ház homlokzatán lévő dobozt, rendeljünk másik szolgáltatótól net-et...

tojjadnekii 2010.02.08. 11:09:36

Magyar szolgáltató:
Lejár az 1 éves szerződésem -->azonnali áremelés! (benne van a szerződésben, hogy csak a hűség alatt kapom meg ezt az árat!....rendben!)
Nappali sávszélem 200k, ami ötöde a minmálisan garantáltnak...amúgy 4Mbit!
Szakad a netem!
4 nap alatt 1x sikerült felhívnia az üszit, hogy lassú a netem! válasz: indítsam újra a router!! (anyád!)
Rákérdezek az árra, hogy, hogyan lehet, hogy az új belépő 4x akkor sávszélért 7 ezret fizet én meg 4.-edéért 8 at?
válasz: Új belépő!
Én hogyan kaphatok olcsóbban gyorsabb netet?
válasz: mondjam le és 3 hónap múlva ha újrakötöm megkapom az akcióst!
DE, mivel régi ügyfél vagyok, a 10Mbit-et megkapom 10e ért! (dupláznak +30% ért)
OK!
...váltok!
Ja, interware!

Bodzaszedő Manager (törölt) 2010.02.09. 10:46:37

Hát igen, a svéd kultúrnép, kedvencem a híres svéd focista, Ibrahimovic.

nácivadász tűsarkúban 2010.02.09. 11:28:07

igen, ez pontosan így működik ott, vagy talán még egyszerűbben. Én neten rendeltem a netet, azonnal kész volt és olyan sebességgel ment, hogy nem hittem el. Azóta se láttam olyat. És mindez igen olcsón (pedig Svédországban minden eszméletlen drága, de az internet még magyar viszonylatban is olcsóbb). Azt a sebességet itthon nem is lehet elérni, de ha igen kb 10szer annyiba kerülne.
süti beállítások módosítása